Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 108 109 110 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Red devil
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 22:12
-tom-562 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:29:
Pohh 400Nm uit een geblazen 1.5 benzine is wel echt veel :P
Ah de 1.5 doet 100 Nm minder, maar nog steeds een respectable 300Nm: https://volvotune.nl/mode...c-xc40-1-5-t2-122pk-2015/

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22:48

-tom-562

Oliesjeik

Red devil schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:39:
[...]

Ah de 1.5 doet 100 Nm minder, maar nog steeds een respectable 300Nm: https://volvotune.nl/mode...c-xc40-1-5-t2-122pk-2015/
Ah verkeerd gezien :P 2.0 en 400Nm is nog steeds niet onverdienstelijk! Als ik mijn 2.5T zou chippen, zit ik volgens mij op 380Nm :P

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Red devil
-tom-562 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:47:
[...]

Ah verkeerd gezien :P 2.0 en 400Nm is nog steeds niet onverdienstelijk! Als ik mijn 2.5T zou chippen, zit ik volgens mij op 380Nm :P
Gelijk doen, heb vroeger ook mijn T5 laten doen 260 naar 300pk ofzo, 350Nm tot 400Nm en dat merkte ik al behoorlijk.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja, zit er nog steeds aan te denken. Ik kan het in principe zelf nu met mijn DICE en v-dash

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 00:16
Niet alles willen weggooien joh ;)

@PcDealer , heb zo’n zelfde lijst voor de V70 :) gelukkig staat ie nu stil

• Rikske_007
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 05-06 10:04
jadjong schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:53:
[...]

Het is technisch een behoorlijke uitdaging om die voorgeprogrammeerde productievolgorde om te zetten zonder dat je dit bij elke auto handmatig gaat controleren. En daarnaast kan het zijn dat ze andere onderdelen weer over houden omdat die in MY21 niet meer gebruikt worden. Wachten met produceren totdat alle onderdelen weer in het zich zijn is echt makkelijker. Tenzij het nog maanden gaat duren, maar dan wordt je vast wel gebeld om opnieuw een auto te bestellen.
Maar ik heb een getekende verkoopovereenkomst met Volvo voor mijn wagen met de opties die ik wil mogen ze dan zomaar zaken gaan wijzigen dit is toch contractbreuk of zie ik dit fout?
Daarmee dat ik vroeg wat mijn rechten hierin zijn?

Flickr

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23:30
Als men niet kan leveren wat jij wil krijg je een alternatief voorstel. Anders geld terug. Of twee sierstukken op de uitlaat voldoende afwijking is om te claimen dat je een ander product hebt ontvangen kan niemand je zeggen. Ik kan mij best voorstellen dat een rechter jou niet in het gelijk stelt als je ter compensatie van die sierstukken geheel gratis Carplay, schuifdak en trekhaak er bij krijgt.

• Rikske_007
jadjong schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 14:24:
Als men niet kan leveren wat jij wil krijg je een alternatief voorstel. Anders geld terug. Of twee sierstukken op de uitlaat voldoende afwijking is om te claimen dat je een ander product hebt ontvangen kan niemand je zeggen. Ik kan mij best voorstellen dat een rechter jou niet in het gelijk stelt als je ter compensatie van die sierstukken geheel gratis Carplay, schuifdak en trekhaak er bij krijgt.
Ik heb even het nieuwe model geconfigureerd op de site met mijn opties (op 2 opties na is die full option) en daar zit een verschil op van bijna 9000€ 8)7 8)7 8)7 (kortingen niet inbegrepen)
Ik zie ook dat MY21 ook niet de optie heeft van het four-c chasis wat ik op de mijne wel genomen had, zucht dit gaat precies nog leuk worden.

Flickr

• Lynx
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 20:41
Van al het stil staan is de accu van mijn v70 d3 ‘13 een probleem aan het worden. Krijg steeds een melding dat spanning laag is. Ook als ik die dag even een klein uur snelweg heb gedaan.
Dus die moet vervangen worden lijkt me. Is dat een goede klus om zeg te doen? Op winparts zie ik accu’s variërend van 150 tot ruim 200€ voor mijn kenteken.

Iemand een advies of een plek waar ik de DIY on vinden? En weke accu ik moet hebben?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Rikske_007 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 15:04:
[...]

Ik heb even het nieuwe model geconfigureerd op de site met mijn opties (op 2 opties na is die full option) en daar zit een verschil op van bijna 9000€ 8)7 8)7 8)7 (kortingen niet inbegrepen)
Ik zie ook dat MY21 ook niet de optie heeft van het four-c chasis wat ik op de mijne wel genomen had, zucht dit gaat precies nog leuk worden.
Nou, echte first world problems :o Ik zou eerst gewoon maar eens afwachten

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jadjong
Lynx schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 20:16:
Van al het stil staan is de accu van mijn v70 d3 ‘13 een probleem aan het worden. Krijg steeds een melding dat spanning laag is. Ook als ik die dag even een klein uur snelweg heb gedaan.
Dus die moet vervangen worden lijkt me. Is dat een goede klus om zeg te doen? Op winparts zie ik accu’s variërend van 150 tot ruim 200€ voor mijn kenteken.

Iemand een advies of een plek waar ik de DIY on vinden? En weke accu ik moet hebben?
Minimaal 700CCA voor een diesel en een AGM variant als je Stop/Start hebt. Voor de maat moet je even meten, uit mijn hoofd 31x17x19. Volvo zelf gebruikt Varta want die zijn ook blauw. :P

• Lynx
Deze twee zijn allebei goed? Had 50€ in gedachten.. kan het zijn dat een benzine accu goedkoper is?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jadjong
Die twee zijn prima, maar controleer even of de tweede fysiek echt past. De tijd dat je voor vijf tientjes een nieuwe accu hebt zijn we helaas voorbij...

• Rikske_007
-tom-562 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 21:00:
[...]

Nou, echte first world problems :o Ik zou eerst gewoon maar eens afwachten
Wat is dit voor een bijdrage niets beters te doen ofzo :X :X :X
Ik zal wel zelf bepalen wat problemen zijn of niet en de wereld gaat gewoon verrder hoor 8)7 8)7 8)7

Flickr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Lynx schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 22:07:
Deze twee zijn allebei goed? Had 50€ in gedachten.. kan het zijn dat een benzine accu goedkoper is?[Afbeelding]
Kijk eens bij accutotaalcenter.nl, ik zie die eerste accu voor €122,91 :P ik heb goede ervaringen met die webshop (volgende dag in huis).

• Schlumpie
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 22:15

Schlumpie

Professioneel prutser

Ik ben gister eventjes aan het beunen geweest met mijn 2002 S60 :)

Een Arduino Nano, 2 relaitjes en wat rommelwerk met elektra, baantjes doorsnijden op een pcb, en nu heb ik comfort knippers :)

Plaatjes met uitleg en de broncode staan hier: https://www.dropbox.com/s...oUFjv9PomI40e85QIuWa?dl=0

[Voor 33% gewijzigd door Schlumpie op 02-04-2020 17:07]

Verstuurd vanaf mijn magnetron

• superwashandje
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 06-06 10:13

superwashandje

grofheid alom

Schlumpie schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:14:
Ik ben gister eventjes aan het beunen geweest met mijn 2002 S60 :)

[YouTube: 2002 Volvo S60 comfort blinkers]

Een Arduino Nano, 2 relaitjes en wat rommelwerk met elektra, baantjes doorsnijden op een pcb, en nu heb ik comfort knippers :)

Plaatjes met uitleg en de broncode staan hier: https://www.dropbox.com/s...oUFjv9PomI40e85QIuWa?dl=0
ik zag de post op reddit! :) leuk gedaan. helaas geen ervaring met dit soort dingen (of tijd ervoor om het te leren :P) maar ik mis het soms wel op de mijne!

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• Schlumpie
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 22:15

Schlumpie

Professioneel prutser

superwashandje schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:55:
[...]

ik zag de post op reddit! :) leuk gedaan. helaas geen ervaring met dit soort dingen (of tijd ervoor om het te leren :P) maar ik mis het soms wel op de mijne!
Gegroet, mede-Redditter! :)
Ik wil je best helpen het op de jouwe te knutselen. Ik zit nu toch de hele dag aan mn fluit te trekken en niks te doen :P

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:06
jadjong schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 22:19:
Die twee zijn prima, maar controleer even of de tweede fysiek echt past.
Dat had ik met de BMW; accu exact hetzelfde als die uit de BMW onderdelen catalogus maar wel bijna 80 euro goedkoper, kat in ut bakkie dacht ik. Bleek die accu niet te passen in de bak, heb ik 'm bij moeten schaven om 'm er wel in te krijgen (en te kunnen borgen + kap dicht).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 23:01

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Nog 4 daagjes en dan neem.ik voorlopig afscheid van dit topic omdat m'n Mini Clubman Cooper S dan wordt afgeleverd

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Uberprutser
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:06
En toen werd een 480 een oldtimer genoemd...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• kraats
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22:50

kraats

Ik rol

Tja, ouder dan 25 jaar.. word je zelf misschien gewoon al oud? :D

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• caspervc
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 17:05
Weet iemand of er toevallig dit jaar een update komt voor de 'oude' Sensus (bj 2012) kaarten?
De laatste update was van April 2018. Kon me toen herinneren dat er na 2 jaar nog één update zou komen... Dat zou ongeveer nu moeten zijn...

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 01:15

PcDealer

HP ftw \o/

AllSeeyinEye schreef op zondag 5 april 2020 @ 16:36:
Nog 4 daagjes en dan neem.ik voorlopig afscheid van dit topic omdat m'n Mini Clubman Cooper S dan wordt afgeleverd
Mini's rijden heerlijk. Ik vind die handbak fantastisch (voor zover ik handbakken toffer zou vinden dan een automaat).

LinkedIn WoT Cash Converter

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Hij rijdt ook fan.tas.tisch! Viercilinder 2 liter sport automaat. 190pk maar zoveel sneller en feller dan de T4!
En, maar daar moet je van houden (en dat doe ik) zo heerlijk strak afgeveerd. Je voelt dat je rijdt.

[Voor 31% gewijzigd door AllSeeyinEye op 13-04-2020 19:30]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Get!em
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:52

Get!em

Oh die ja!

caspervc schreef op maandag 13 april 2020 @ 14:41:
Weet iemand of er toevallig dit jaar een update komt voor de 'oude' Sensus (bj 2012) kaarten?
De laatste update was van April 2018. Kon me toen herinneren dat er na 2 jaar nog één update zou komen... Dat zou ongeveer nu moeten zijn...
De vorige versies werden altijd in de laatste week van april of eerste week van mei gereleased. Dus dat zal hopelijk ook dit jaar weer zo zijn. Ik zit er ook op te wachten, heb namelijk 2 jaar geleden mijn systeem laten patchen, zodat ik zelf met de USB stick kan updaten.

Vooralsnog staat alleen 2018 op de site. Er was inderdaad beloofd dat er dit jaar ook een update zou komen voor 2011/2012 versie (zonder wereldbolletje / connect ).

[Voor 8% gewijzigd door Get!em op 13-04-2020 21:43]

• Reloader
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 05-06 13:12
weet iemand toevallig of ik in mijn Volvo V40 (late 2015) de standaardbinnenspiegel 1 op 1 kan omwisselen met een automatische dimmende binnenspiegel? (en of hij dan ook werkt...)

Afgelopen vrijdag op mogen halen bij de dealer. D2 uitvoering en dat is wel even wennen als je uit een benzine 6 in lijn komt met 200pk maar hij bevalt me tot op heden uitstekend.

Had alleen in mijn hoofd zitten dat er een automatische dimmende binnenspiegel in zat en dat blijkt niet zo te zijn vind dat altijd wel plezierig ;)

[Voor 72% gewijzigd door Reloader op 14-04-2020 15:03]

Ctrl+alt+Baksteendoorjescherm werkt altijd

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jadjong
Fysiek geen probleem, wel software laden.

• Red devil
Zie ik nou hier een XC70 T5 met AWD? https://www.mobile.de/nl/.../pg:vipcar/296964111.html
Want als ik via Autoweek kijk is de T5 alleen in FWD uitvoering geleverd. Gevalletje andere uitvoeringen in Duitsland?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jadjong
Gevalletje verkoper klikt maar wat aan.

• Red devil
jadjong schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 15:26:
Gevalletje verkoper klikt maar wat aan.
Nou, er staat niks over AWD in de beschrijving, ik baseer het op een vage foto van de achterkant.

• Reloader
jadjong schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 15:05:
Fysiek geen probleem, wel software laden.
Toch meer werk dus dat is jammer, ik had de hoop dat alle electronica in de spiegel zou zitten :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:08

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Red devil schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 15:36:
[...]

Nou, er staat niks over AWD in de beschrijving, ik baseer het op een vage foto van de achterkant.
Bij de Kenmerken staat "Vierwielaandrijving" aangevinkt. Jammer dat je in Duitsland niet aan de hand van het kenteken kan opzoeken wat voor auto het exact is.

[Voor 15% gewijzigd door Orion84 op 14-04-2020 15:47]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik ben meer verbaasd dat een XC zonder AWD geleverd zou zijn :P is dat niet een fout van de Autoweek site?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jadjong
Orion84 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 15:46:
[...]

Bij de Kenmerken staat "Vierwielaandrijving" aangevinkt. Jammer dat je in Duitsland niet aan de hand van het kenteken kan opzoeken wat voor auto het exact is.
En er zit een sticker met AWD op de achterklep. :P Maar de VEA benzine en diesel motoren zijn in de V60/70 van die jaargangen nooit met 8 traps automaat en AWD geleverd. Dus:
Sticker klopt niet
Auto heeft geen AWD
Het is een overzeese import met 5 cylinder blok
Die laatste lijkt mij de meest logische verklaring.
-tom-562 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 15:53:
Ik ben meer verbaasd dat een XC zonder AWD geleverd zou zijn :P is dat niet een fout van de Autoweek site?
In de laatste paar jaren kon je kiezen uit een 5 cylinder diesel of 6 cylinder bezine, de rest van de motoren was enkel FWD.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jadjong
Reloader schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 15:46:
[...]

Toch meer werk dus dat is jammer, ik had de hoop dat alle electronica in de spiegel zou zitten :)
Zit het ook, maar iets moet de spiegel nog even vertellen dat hij toch geen koffiezetter is geworden. Heeeeeel misschien werkt een 2e hands out of the box.

• Reloader
jadjong schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 15:56:
[...]

Zit het ook, maar iets moet de spiegel nog even vertellen dat hij toch geen koffiezetter is geworden. Heeeeeel misschien werkt een 2e hands out of the box.
Bedankt, ze zijn net te duur om op de gok te kopen, anders zit ik met een spiegel van 120 euro te kijken waar ik niks mee kan :)

• Red devil
jadjong schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 15:55:
[...]

En er zit een sticker met AWD op de achterklep. :P Maar de VEA benzine en diesel motoren zijn in de V60/70 van die jaargangen nooit met 8 traps automaat en AWD geleverd. Dus:
Sticker klopt niet
Auto heeft geen AWD
Het is een overzeese import met 5 cylinder blok
Die laatste lijkt mij de meest logische verklaring.

[...]

In de laatste paar jaren kon je kiezen uit een 5 cylinder diesel of 6 cylinder bezine, de rest van de motoren was enkel FWD.
Die 5 cylinder zou ook matchen met de cylinderinhoud: 2.497 cc maar weer niet met het verbruik van 6,7 l/100km (gecombineerd).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 19:20

Cheezus

Luiaard

Reloader schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 16:02:
[...]

Bedankt, ze zijn net te duur om op de gok te kopen, anders zit ik met een spiegel van 120 euro te kijken waar ik niks mee kan :)
Waarschijnlijk niet. Ik had een pool-auto (2015 R-design) met automatisch dimmende spiegel incl. kompas maar deze werkte niet. Volgens de dealer kón deze ook niet werken want deze uitvoering was niet compatible met een dimmende spiegel. Waarom deze dan toch gemonteerd zat snapte ook niemand 8)7
Heb er uiteindelijk maar een 'domme' spiegel in laten zetten, dan kon ik tenminste handmatig dimmen (en wat je aan een kompas hebt in een auto met navigatie snap ik ook niet..).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Compas is voor oa amerikaanse markt waar je even snel wilt weten of een weg oost-west of noord-zuid is. Wegenaanleg, Wegnummering, adressen en navigatie aanwijzingen zijn er op aangepast daar.
Geldt voor alle wegen, maar even een quote voor interstates:
interstate highways are identified by one- or two-digit numbers. North-south routes are assigned odd numbers, with the numbers growing larger from west to east; east-west routes are assigned even numbers, with the numbers growing larger from south to north.

• Red devil
Red devil schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 16:05:
[...]

Die 5 cylinder zou ook matchen met de cylinderinhoud: 2.497 cc maar weer niet met het verbruik van 6,7 l/100km (gecombineerd).
Hier een brochure van MY2016 waar idd een 5 cylinder is gelepeld: https://www.slideshare.ne...ounty-oc-volvo-dealership

Dat zullen dan de laatste 5 cylinders zijn geweest!

• nldls
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 04-06 17:55
Heeft iemand een Volvo in bestelling staan en al uitstel van levering gekregen? Wat ik begreep zijn de fabrieken dicht en is uitstel onvermijdelijk maar niet bekend hoe lang.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

nldls schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:35:
Heeft iemand een Volvo in bestelling staan en al uitstel van levering gekregen? Wat ik begreep zijn de fabrieken dicht en is uitstel onvermijdelijk maar niet bekend hoe lang.
Dat ligt er aan welk model er is besteld. Niet alle modellen worden in een fabriek gebouwd.

S90/V90 in China.
S60 in de VS
XC40 in België

• nldls
Het zou gaan om een V60.

• jadjong
Distributie van reeds geproduceerde auto's staat ook stil.

• dropkikker
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 15:40
Hoi!

Ik ben aan het kijken voor een V50 2.4 van het bouwjaar 2004-2006. Maar nu lees ik dat het haast onmogelijk is om de radio zo aan te passen dat ik via mijn telefoon kan streamen, aangezien ik een redelijke audiofiel ben is dit een hekel punt voor mij..

Heeft iemand hier ervaring mee, of een goed werkende oplossing? Online kan ik er eigenlijk vrij weinig over vinden :)

• superwashandje
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 06-06 10:13

superwashandje

grofheid alom

ik weet niet of grom ook voor de v50 een kastje heeft maar in mijn s60 werkt dat best goed :) er is natuurlijk ook een 3.5mm jack evt.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• TWCRay
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 00:16
dropkikker schreef op donderdag 16 april 2020 @ 20:26:
Hoi!

Ik ben aan het kijken voor een V50 2.4 van het bouwjaar 2004-2006. Maar nu lees ik dat het haast onmogelijk is om de radio zo aan te passen dat ik via mijn telefoon kan streamen, aangezien ik een redelijke audiofiel ben is dit een hekel punt voor mij..

Heeft iemand hier ervaring mee, of een goed werkende oplossing? Online kan ik er eigenlijk vrij weinig over vinden :)
Yep! Geluid uitzetten en genieten van de roffel 8)

Grom zou moeten kunnen:

https://motrade.nl/nl/aud...40-v50-s60-c70/g-20000110

Leuke auto, heb er 1 gehad, reed heerlijk. Let goed op of ie niet trilt op hogere snelheden (aandrijfassen).

• dropkikker
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 15:40
Ik heb even contact gehad met Motrade en een Grom kan inderdaad werken, alleen wel pas bij de V50 van eind 2004, zo rond oktober. Blijkbaar hebben de eerdere modellen iets in de software zitten waardoor dat systeem van ze niet compatibel is. Nu stonden er op Marktplaats net een paar leuke van 2004, maar die zijn van april.. Grrrr

• jadjong
Pas op met de 1.8(die met distributieketting) van voor 2009, sommige willen wel eens meer olie dan brandstof verbruiken.

• RobKJ
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 20:42
dropkikker schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 05:37:
Ik heb even contact gehad met Motrade en een Grom kan inderdaad werken, alleen wel pas bij de V50 van eind 2004, zo rond oktober. Blijkbaar hebben de eerdere modellen iets in de software zitten waardoor dat systeem van ze niet compatibel is. Nu stonden er op Marktplaats net een paar leuke van 2004, maar die zijn van april.. Grrrr
Oplossing daarvoor is een Parrot. Heb zelf een V50 T5 uit september 2004 en heb er een Parrot MKi9200 in gezet. Hiermee heb je o.a. bluetooth bellen, streamen etc.

Enige nadeel hiervan is dat het geluid via de versterker gaat van de Parrot en niet van de auto. Zolang je het volume niet te hoog zet is dit geen probleem :)

• harmageddon
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19:25
dropkikker schreef op donderdag 16 april 2020 @ 20:26:
Hoi!

Bij mijn V50 2.0 (benzine) uit 2007 zit een jack aansluiting en daarmee kan ik volgens mij stereo geluid krijgen, maar dit zal ik even proberen vandaag. Tevens zit er een parrot MKi9100 ingebouwd toen ik de auto kocht.
Alleen het gekke hierbij is dat als ik ga bellen ik het geluid via de speakers voor wel hoor. Maar als ik audio naar de parrot stuur ik wel stereo geluid heb maar de zang alleen uit de rechter speakers hoor.
Dat is wel gruwelijk irritant en ik heb geen idee hoe ik dat kan oplossen...

DeepRadio The best in house&dance!

• EValentino
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
Dag Volvo rijders, een familielid zit met een C30 waar ze erg aan gehecht is, maar de motor is van de week in elkaar gelopen. Waarschijnlijk zat er te weinig olie in...

Heb jullie zelf ervaringen met het reviseren van Volvo motoren bij garages? Als we het laten doen willen we dit wel graag door een kenner/liefhebber laten doen.

Thanks!

• jadjong
Twente; MMTS
Brabant: Volvoservice
Leiden: Polter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Retawsuna
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 19:00

Retawsuna

Koffie!

jadjong schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 19:07:
Twente; MMTS
Brabant: Volvoservice
Leiden: Polter
Volvoservice zit al een paar jaar in Gelderland ;)

superhippe witte identicon

Acties:
  • +2Henk 'm!

• leon0013
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 05-06 21:23

leon0013

Ooit waren het er twaalf

EValentino schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 19:00:
Heb jullie zelf ervaringen met het reviseren van Volvo motoren bij garages? Als we het laten doen willen we dit wel graag door een kenner/liefhebber laten doen.

Thanks!
Het laten reviseren niet maar ik heb in 2016 wel een gereviseerd ruilblok en gereviseerde turbo bij VEGE gekocht voor mijn V50 1.6 D

Dat zou ik op basis van mijn ervaring afraden.
Binnen 2 maanden de gereviseerde turbo geruild omdat die niet goed was.
Na ca. 13 maanden en minder dan 30dkm was die ook in de soep gelopen en ik heb behoorlijk moeten touwtrekken via rechtsbijstandverzekering om dat opgelost te krijgen. Hun eerste respons : ga maar klagen bij de garage, wij hebben niks te maken met consumenten ( terwijl ik het wel rechtstreeks daar had gekocht op privé naam :) )
Retawsuna schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:14:
[...]
Volvoservice zit al een paar jaar in Gelderland ;)
offtopic:
Elst is sinds vorige week geannexeerd door ons.
Zeker niet meegekregen tussen alle Corona-artikelen door?

7x185 Wp mono op Growatt 1500s; 4x250Wp mono op Growatt 1000s; 4x2 75Wp CdTe op Steca 500

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

EValentino schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 19:00:
Dag Volvo rijders, een familielid zit met een C30 waar ze erg aan gehecht is, maar de motor is van de week in elkaar gelopen. Waarschijnlijk zat er te weinig olie in...

Thanks!
Over welk blok hebben we het dan over? Meestal is een blokwissel voordeliger

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Retawsuna

Retawsuna

Koffie!

leon0013 schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:29:
[...]

Het laten reviseren niet maar ik heb in 2016 wel een gereviseerd ruilblok en gereviseerde turbo bij VEGE gekocht voor mijn V50 1.6 D

Dat zou ik op basis van mijn ervaring afraden.
Binnen 2 maanden de gereviseerde turbo geruild omdat die niet goed was.
Na ca. 13 maanden en minder dan 30dkm was die ook in de soep gelopen en ik heb behoorlijk moeten touwtrekken via rechtsbijstandverzekering om dat opgelost te krijgen. Hun eerste respons : ga maar klagen bij de garage, wij hebben niks te maken met consumenten ( terwijl ik het wel rechtstreeks daar had gekocht op privé naam :) )

[...]

offtopic:
Elst is sinds vorige week geannexeerd door ons.
Zeker niet meegekregen tussen alle Corona-artikelen door?
Als dat de manier is om Brabant een beetje toonbaar/leefbaar te maken, dan is het maar zo :+

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Als een automaat reviseren als 2.5 k kost, wat moet het dan zijn voor een motor? Ruilmotor lijkt mij goedkoper.

[Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 20-04-2020 14:02]

• leon0013

leon0013

Ooit waren het er twaalf

PcDealer schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:49:
Als een automaat reviseren als 2.5 k kost, wst Meir het dan zijn voor een motor? Ruilmotor lijkt mij goedkoper.
Gereviseerd ruilblok ex. inbouw kostte toen 2150 ex btw.
Inbouwen was bij mijn garage ca. 1000 ex. btw

Maar dat is een PSA 1.6 diesel, die worden aan de lopende band vervangen.

7x185 Wp mono op Growatt 1500s; 4x250Wp mono op Growatt 1000s; 4x2 75Wp CdTe op Steca 500

• EValentino
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
-tom-562 schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:39:
[...]

Over welk blok hebben we het dan over? Meestal is een blokwissel voordeliger
Het betreft hier de 1.8 benzine motor. Ik ga vandaag even rondbellen, bedankt!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

EValentino schreef op maandag 20 april 2020 @ 14:37:
[...]

Het betreft hier de 1.8 benzine motor. Ik ga vandaag even rondbellen, bedankt!
Even de grote Volvo sloperijen afbellen (b.v. auto rima), grote kans dat die er een hebben liggen. Volgens mij verzorgd auto Rima zelfs de inbouw van een blok

• okzbow
  • Laatst online: 01-06 13:36
Ook maar eens wat posten hier in het Volvo forum. Na een 8 jaar een hele fijne V50 te hebben gehad (nog steeds overigens), wacht ik met smart op een nieuwe V60. Die zou nu moeten worden geleverd, maar helaas duurt het door de sluiting van de fabrieken nog een paar weken extra.

• harmageddon
WTF, 3e keer in 2 dagen tijd dat het alarm van mijn Volvo V50 afgaat randomly.
Dat is nog nooit gebeurd in 3 jaar tijd dat ikd e auto in mijn bezit heb.
Komt dit iemand bekend voor, of zou het één van mn buren kunnen zijn die probeerd te fucken (parkeren is altijd een probleem in de straat).

• loeberce
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 05-06 17:56
harmageddon schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:08:
Dat is nog nooit gebeurd in 3 jaar tijd dat ikd e auto in mijn bezit heb.
Komt dit iemand bekend voor, of zou het één van mn buren kunnen zijn die probeerd te fucken (parkeren is altijd een probleem in de straat).
Bij onze V70 was het een sensor in de hemelbekleding die loszat en zo het alarm af liet gaan. En er zijn gevallen dat de accu van het alarm slecht is en zo storingen waarbij het alarm afgaat veroorzaakte. Wellicht komt dit ook bij de V50 voor?

• Albantar
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 03-06 13:08

Albantar

Get schwifty! Ꙭ

Goed, ik zou dus een Tesla Model 3 Long Range gaan bestellen als nieuwe leasewagen... Maar de directie heeft mijn verzoek tot het inzetten van een eigen bijdragen afgeschoten. Onvoldoende legitimering voor het inzetten van de eigen bijdrage.

Dus maar offertes aangevraagd voor een Polestar 2 en een XC40 P8 om te zien of die wel zonder eigen bijdrage mijn budget in te lepelen zijn. Eventuele extra kosten als die pas in 2021 afgeleverd worden neem ik als Volvo-fan dan maar op de koop toe. Fingers crossed!

Specificaties Polestar 2: standaard Void (zwart) exterieur, standaard Charcoal WeaveTech Black Ash (zwart) interieur, standaard 19” Diamond Cut velgen, trekhaak.

Specificaties XC40 P8: Fusion Red Metallic, standaard 19” velgen, standaard Nappa Charcoal interieur, Alarm klasse 3, warmtepomp, trekhaak.

Eigenlijk hoop ik het liefst dat de Polestar 2 past. Jammer dat die niet in rood te krijgen is, maar zwart is ook classy!

[Voor 19% gewijzigd door Albantar op 21-04-2020 12:39]

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20:42
Ik mag ook meedoen in dit topic!

Specs:
Momentum Pro
Ramen achter laten blinderen
Leer in laten bouwen (hij stond in de showroom zonder leer namelijk)
T4 190pk --> 210pk na Polestar update/tuning

Oh en een dakkoffer+dakdragers erbij geregeld.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

harmageddon schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:08:
loeberce schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:22:
[...]

Bij onze V70 was het een sensor in de hemelbekleding die loszat en zo het alarm af liet gaan. En er zijn gevallen dat de accu van het alarm slecht is en zo storingen waarbij het alarm afgaat veroorzaakte. Wellicht komt dit ook bij de V50 voor?
Zie PcDealer in "Het grote Volvo topic - Deel 8" voor mijn ervaring. Vermoedelijk alarmmodule stuk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• harmageddon
PcDealer schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:51:
[...]

[...]

Zie PcDealer in "Het grote Volvo topic - Deel 8" voor mijn ervaring. Vermoedelijk alarmmodule stuk.
Thanks voor de tip. Ik heb mijn auto nu voor de deur van mijn buurman gezet. HIj heeft een camera om te zien of er wellicht één van mn buren is die het alram triggert op de een of andere manier. Als dit het lijkt te zijn ga ik hier verder op in.
Weet jij wellicht als je de zekering er uit haalt of het lampje op het dashboard nog wel blijft knipperen als waarschuwing voor 't alarm?
loeberce schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:22:
[...]

Heb ik ook naar zitten kijken, maar deze lijkt nog wel te werken.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

harmageddon schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 16:08:
[...]

Thanks voor de tip. Ik heb mijn auto nu voor de deur van mijn buurman gezet. HIj heeft een camera om te zien of er wellicht één van mn buren is die het alram triggert op de een of andere manier. Als dit het lijkt te zijn ga ik hier verder op in.
Weet jij wellicht als je de zekering er uit haalt of het lampje op het dashboard nog wel blijft knipperen als waarschuwing voor 't alarm?

[...]

Heb ik ook naar zitten kijken, maar deze lijkt nog wel te werken.
Bij mijn S80 wel.
Trouwens, je kan het toch zelf zien meteen :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

harmageddon schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 16:08:
[...]

[...]
Ik gebruik het alarm in het geheel niet omdat de zekering(en) er uit is/zijn en ik met de sleutel afsluit. Als ik namelijk met alarm afsluit en weer wil starten, krijg ik een alarmfout. Ik wil niet mijn accu leeg trekken.

Vandaag opgehaald uit een sloopauto:
- automaatbak met omvormer;
- voordeur bestuurderskant;
- achterdeur bestuurderskant;
- HU-8053 met losse versterker en vast frame met een vakje links;
- stuurwiel met airbag en radiobediening;
- middenconsole inclusief handrem omhulsel
Tesamen: EUR 400,00

Bonus:
- voordeur passagierskant;
- achterdeur passagierskant

[Voor 20% gewijzigd door PcDealer op 23-04-2020 21:42]

• nldls
Gister is vanuit de zaak mijn nieuwe V60 besteld

V60 - R-Design B3 mild hybrid
Fusion Red
opties:
Trekhaak
Geblindeerde ruiten
Dakraam

Levertijd nog niet bekend ivm gesloten fabrieken. Waarschijnlijk volgende week meer info. Productie vind plaats in Gent Belgie

Anoniem: 1294558

Volvo kwaliteit? Vroeger misschien. >:)

Heb hier een V60 2012 en daar is spontaan de roosterunit rechts in het dashboard losgekomen. Rara en hoe los ik het op? De stalen beugeltjes aan de bovenkant zitten er nog aan maar de onderkant is volgens mij plastic afgebroken. Met kit vastzetten werkt niet want hij buigt nu nog steeds iets naar buiten aan de onderkant.

Heb geen zin om naar een dealer te rijden want daar trekken ze het vel over je oren voor dit soort geintjes. Heb al wel wat tweedehands gezien maar vraag me af of er niet iets in het dashboard is afgebroken. Weet iemand hoe normaal de onderkant vastzit van deze unit?

• Quantic
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 05-06 11:04
Hoi Volvo liefhebbers, ik ben erg benieuwd of jullie mij kunnen adviseren.

Ik ben op zoek naar een nieuwe occasion en heb een budget van maximaal 27.5K hiervoor uitgetrokken. De auto zal voornamelijk gebruikt worden voor mijn reis naar werk, 5 dagen per week, 40KM heen en 40KM terug, grotendeels over de snelweg. In het weekend zal de auto voor wat kleinere ritten gebruikt worden, ook is er nog wel een kinderwens dus dat moet de auto qua " groei " aankunnen.

Ik heb momenteel 2 Volvo's op het oog, beide met een vraagprijs van 26.9K:

1: Volvo S60, T4 AUT(6) Polar+, uit 2017. KM stand van 45.812
2. Volvo V40 T3, AUT(6) Polar +, uit 2019. KM stand van 15.179

2 best verschillende auto's waarbij ik het idee heb dat een V40 voor de toekomst wat te klein kan worden. Zijn er mensen met ervaringen hiermee? Zijn er andere zaken die ik over het oog zie?

Wat is hier de wijsheid en wat vinden jullie de fijnere auto? Ik ben benieuwd. :)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb een 2017 T4 Nordic+ gehad en dat was toch wel een bijzonder fijne auto waarmee ik met gemak met een gezin van vijf naar Spanje reed meerdere malen.

• HerZon
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 23:41
De v40 is net zo groot als een Renault Mégane Estate (laatste model) 😇

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 23:43

Mach

Elysium Hoplite Forever

Quantic schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:45:

Ik ben op zoek naar een nieuwe occasion en heb een budget van maximaal 27.5K hiervoor uitgetrokken. De auto zal voornamelijk gebruikt worden voor mijn reis naar werk, 5 dagen per week, 40KM heen en 40KM terug, grotendeels over de snelweg. In het weekend zal de auto voor wat kleinere ritten gebruikt worden, ook is er nog wel een kinderwens dus dat moet de auto qua " groei " aankunnen.

2 best verschillende auto's waarbij ik het idee heb dat een V40 voor de toekomst wat te klein kan worden. Zijn er mensen met ervaringen hiermee? Zijn er andere zaken die ik over het oog zie?

Wat is hier de wijsheid en wat vinden jullie de fijnere auto? Ik ben benieuwd. :)
V60 ?

https://www.autoscout24.n...y_link&utm_campaign=share

DUGG

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@Quantic zou een V60/V90 dan niet beter passen? Overigens denk ik dat voor twee volwassenen en een kindje de V40 de komende 10 jaar prima past, tenzij er nog een kindje bij komt.

Voorbeeld: https://www.autotrack.nl/a/volvo-v60-benzine-2016-49619743

[Voor 84% gewijzigd door PcDealer op 08-05-2020 10:54]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lynx

Stond min of meer voor dezelfde keuze 2,5 jaar terug. Behalve iets lager budget en destijds nog een diesel. Als je dynamiek zoekt koop je de v40 (heb de v50 gehad en ik vind het gewoon een lekker onderstel ) Maar gezien je gezinsplannen kom je onherroepelijk uit bij de v60. Echter tijdens het zoeken is mijn vrouw zich ermee gaan bemoeien en hebben we na 6 proefritten in een v60 er eens een v70 naast gezet. Conclusie: voor hetzelfde geld meer ruimte, meer luxe en vooral veel praktischer voor een gezin. Gewicht scheelt niet zoveel en ze zijn over het algemeen even duur.

Koop een vuurrode R-design V70 en wees het mannetje. Ik heb maar van 1 ding spijt en dat is dat ik diesel heb gekozen destijds.

Overigens moet je wel een hee goede reden hebben om zoveel geld aan een auto uit te geven (zakelijk?) anders zou ik die genoemde v70 2.5t uit het 2007-2012 model jaar nemen. Dashboard iets gedateerd (ik vind persoonlijk mooier) wel minder rammeltjes.

Ps in reactie op mijn eerdere vraag heb ik vandaag mijn accu toch laten vervangen. Heb start/stop dus zekere voor onzekere. Moest toch een apk en een band laten fixen. Inclusief nog wat software spul slechts 241 betaald.

[Voor 11% gewijzigd door Lynx op 07-05-2020 21:24]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 17:05
Hier een gezin (2 kinders, 3 en 6) met een V40.
Op de vakantie na geen probleem gehad met gebrek aan ruimte. Weekendje weg gaat prima in de kofferbak. Voor de vakanties gaat er een koffer op het dak.

Ook de keuze gehad voor een S of V60. Uiteindelijk gegaan voor de V40 want
- totaal ander gevoel, wij vonden veel fijner onderstel
- compacter (fijn in onze bumper-aan-bumper parkeer straat)
- we vonden een hele mooie, met donkerblauw met licht interieur en de opties die we wilden.

Nog geen seconde spijt van gehad. Ik vermoed dat het met een baby en kinderwagen, met name de wagenbak wel krapjes is. Dat is ook maar voor een half jaar. Als je het stoeltje kan gaan gebruiken is er al veel minder gedoe, en vanaf 2 voldoet een buggy ook :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yakmak
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 05-06 10:54
Ik heb de V$0 gehad. Erg fijne auto met een zeer goede wegligging. Echter imo wel wat krap voor een familie auto. Dan zou ik eerder voor de S60 gaan.
Maar then again, ik heb geen kinderen en reed ook altijd grotere auto's dus misschien zit ik er wel helemaal naast

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quantic
PcDealer schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 20:21:
@Quantic zou een V60/V90 dan niet beter passen? Overigens denk ik dat voor twee volwassenen en een kindje de V40 de komende 10 jaar prima last, tenzij er nog een kindje bij komt.

Voorbeeld: https://www.autotrack.nl/a/volvo-v60-benzine-2016-49619743
Een wat jongere V90 met niet teveel KM's op de teller kan ik helaas niet echt vinden binnen mijn budget. De V60 ziet er inderdaad ook prima uit en is wellicht wel de betere optie boven de S60.

@Mach Bedankt voor je reactie, inderdaad een mooie optie ik ga me hier iets verder in verdiepen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quantic
Lynx schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 20:45:
[...]

Stond min of meer voor dezelfde keuze 2,5 jaar terug. Behalve iets lager budget en destijds nog een diesel. Als je dynamiek zoekt koop je de v40 (heb de v50 gehad en ik vind het gewoon een lekker onderstel ) Maar gezien je gezinsplannen kom je onherroepelijk uit bij de v60. Echter tijdens het zoeken is mijn vrouw zich ermee gaan bemoeien en hebben we na 6 proefritten in een v60 er eens een v70 naast gezet. Conclusie: voor hetzelfde geld meer ruimte, meer luxe en vooral veel praktischer voor een gezin. Gewicht scheelt niet zoveel en ze zijn over het algemeen even duur.

Koop een vuurrode R-design V70 en wees het mannetje. Ik heb maar van 1 ding spijt en dat is dat ik diesel heb gekozen destijds.

Overigens moet je wel een hee goede reden hebben om zoveel geld aan een auto uit te geven (zakelijk?) anders zou ik die genoemde v70 2.5t uit het 2007-2012 model jaar nemen. Dashboard iets gedateerd (ik vind persoonlijk mooier) wel minder rammeltjes.

Ps in reactie op mijn eerdere vraag heb ik vandaag mijn accu toch laten vervangen. Heb start/stop dus zekere voor onzekere. Moest toch een apk en een band laten fixen. Inclusief nog wat software spul slechts 241 betaald.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik gewoonweg 0 verstand heb van auto's.. :-) Ik heb mijn keuze laten vallen op een Volvo i.v.m. gewenning van vroeger (reden dit thuis altijd) en kijkend naar wat ze bieden qua uiterlijk en opties. Omdat ik zelf niet veel van autos weet dacht ik de juiste keuze te maken door een wat jongere auto aan te gaan schaffen met ook niet teveel km's op de teller, hierop heb ik ook dit budget berekend, het is geen zakelijke aankoop..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lynx
Dit zou mijn keuze zijn in jouw situatie.
Als het je voorkeur heeft kun je nog even verder kijken of je een automaat kan vinden.

http://link.marktplaats.n...ttons&utm_content=app_ios

(Uiteraard moet er nog wel Wat van de prijs af)

[Voor 8% gewijzigd door Lynx op 08-05-2020 10:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@Quantic ik zou me meer focussen op aantoonbaar onderhoud dan aantal km's. En een aankoopkeuring elders laten uitvoeren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

En laat de kilometerstand controleren, zo te zien is het een Zweedse import, en ook daar draaien ze de tellers gewoon netjes terug

Acties:
  • 0Henk 'm!

• leon0013

leon0013

Ooit waren het er twaalf

2 best verschillende auto's waarbij ik het idee heb dat een V40 voor de toekomst wat te klein kan worden.
Overschat de grootte van die generatie S60 niet. Het zijn wat grotere auto's maar dat komt van binnen niet echt tot uiting. Zeker niet in de bagageruimte.

Ik heb 1,5 jaar een S60 (2011) gehad, en het is meer dan eens voorgekomen dat ik de Hyundai i10 van mijn vriendin moeten halen omdat e.e.a. niet paste in de achterbak. ( nieuw wasmeubel, eetkamer stoelen etc.)
Daar sta je dan met je dikke auto.

Vooral als je iets qua hoogte kwijt wil houdt het vrij snel op. Ook is de doorgang van kofferbak naar cabine erg beperkt. ( bij m'n racefiets moest wiel en zadel eruit wilde hij passen met de bank plat )

Neemt niet weg dat ik het een erg prettige auto vond om in te rijden qua comfort en weggedrag (163pk 5cyl D3)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Maar dat is toch logisch met dat soort dingen :P ik pak ook regelmatig de Suzuki Swift van mijn vriendin als ik iets groots moet ophalen :P
Alleen lange dingen kan je makkelijk meenemen in een grote sedan

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Retawsuna

Retawsuna

Koffie!

Tsja, hoeveel ruimte heb je nou echt nodig?

Wij hebben een V70 maar buiten de vakanties passen we ook altijd met z'n allen+meuk in de Citigo. (2 volwassenen + 2 kinderen)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Retawsuna schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:53:
Tsja, hoeveel ruimte heb je nou echt nodig?

Wij hebben een V70 maar buiten de vakanties passen we ook altijd met z'n allen+meuk in de Citigo. (2 volwassenen + 2 kinderen)
Past een buggy ingeklapt achterin dan? Zeker niet met boodschappen. Die zou ik niet los naast mijn baby leggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 23:27

Wok

Dakloos...

Iemand bekend met de 2.0 T4 VEA motor 190pk/140kW (B4204T19)? Heeft deze een distributieketting of -riem? Ik vermoed dat-ie een ketting heeft, maar ik blijf tegenstrijdige info tegenkomen op het web.

Ik heb namelijk een V70 2.0 T4 uit 2016 op het oog, maar wel met een km-stand die in het geval van een riem een extra kostenpost gaat opleveren...

In Memoriam: Tijn Kolsteren (2010-2017) :'(
LAK door Tijn - Doneer aan Stichting Semmy!
D90 | 18-105/3.5-5.6 VR | 30/1.4 | 70-200/2.8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jadjong
Wok schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 20:48:
Iemand bekend met de 2.0 T4 VEA motor 190pk/140kW (B4204T19)? Heeft deze een distributieketting of -riem? Ik vermoed dat-ie een ketting heeft, maar ik blijf tegenstrijdige info tegenkomen op het web.

Ik heb namelijk een V70 2.0 T4 uit 2016 op het oog, maar wel met een km-stand die in het geval van een riem een extra kostenpost gaat opleveren...
Gewoon een riem. Laatste Volvo met ketting was een 1.8 V50.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 23:27

Wok

Dakloos...

@jadjong: Sorry, ik zie graag iets overtuigender bewijs :) Op kenteken krijg ik namelijk bij NL-sites geen distributieriemen naar voren. Volvopartswebstore is gericht op de US markt en daar is alleen de zwaardere T5 uitvoering geleverd.
Mijn VIDA gaat helaas maar tot MY2015 (wat dus de 1.6 T4 is).

In Memoriam: Tijn Kolsteren (2010-2017) :'(
LAK door Tijn - Doneer aan Stichting Semmy!
D90 | 18-105/3.5-5.6 VR | 30/1.4 | 70-200/2.8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Wok schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 21:24:
@jadjong: Sorry, ik zie graag iets overtuigender bewijs :) Op kenteken krijg ik namelijk bij NL-sites geen distributieriemen naar voren. Volvopartswebstore is gericht op de US markt en daar is alleen de zwaardere T5 uitvoering geleverd.
Mijn VIDA gaat helaas maar tot MY2015 (wat dus de 1.6 T4 is).
Wat maakt het uit? Ze hebben allebei op tijd onderhoud nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Red devil
jadjong schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 21:13:
[...]

Gewoon een riem. Laatste Volvo met ketting was een 1.8 V50.
Mijn V8 heeft ook een ketting geloof ik!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jadjong
Red devil schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 22:17:
[...]

Mijn V8 heeft ook een ketting geloof ik!
Die ging inderdaad een jaar later uit productie, u heeft gelijk!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HerZon
Iemand toevallig dit al meegemaakt?
Krijg de melding dat ik een service afspraak moet maken, terwijl het onderhoud 2 maanden en 3000km geleden is gebeurd. Foutje van de auto?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 21:34
HerZon schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 11:25:
Iemand toevallig dit al meegemaakt?
Krijg de melding dat ik een service afspraak moet maken, terwijl het onderhoud 2 maanden en 3000km geleden is gebeurd. Foutje van de auto?
Foutje van de garage, service interval niet gereset?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HerZon
Bobmeister schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 11:42:
[...]

Foutje van de garage, service interval niet gereset?
Die geeft netjes aan dat onderhoud moet over 10 maanden of 27dkm.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Dan is bij de nieuwere auto’s 1 van de sensoren die aangeeft dat er iets mis is of onderhoud nodig heeft. Bijv door veel korte ritten. Even laten uitlezen.
Pagina: 1 ... 108 109 110 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True