• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:09
Avioto schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:51:
[...]

Ik vind het erg jammer. Het is veel leuker om te discussiëren met mensen die een neutrale blik hebben en niet alles wat door 1 bedrijf aangekondigd word door een roze bril zien. Het is vermoeiend en het verpest dit topic een beetje.
Achja ik kan het wel hebben. Ik maak er geen geheim van dat is een PS fanboy ben. Zal ook nooit overstappen. Toch vind het nieuws van MS best intressant. Ze hebben mij deze E3 meer verrast dan Sony omdat ze met dingen kwamen die ik niet zag aankomen. Controller en BC. Ik kan ondanks mn gekleurde bril best wat positiefs melden over de ONE.

Aan de andere kant snap ik niet waarom er elke 2 jaar een nieuwe Forza nodig is. En waarom ze niets doen met hun geweldige Kinect. Bij de reveal hebben ze 100x het woord Kinect gebruikt. De defense force vond het helemaal tegek, want nu kwamen er toch een vracht vette shit ingame, want er moest verplicht 100.- betaald worden voor deze gadget.

Qua games vind ik de PS4 nogsteeds beter. En qua hardware zeker.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:45

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Sony en Microsoft hebben allebei hun eigen exclusives, en gelukkig allemaal met hun eigen insteek.

Persoonlijk hou ik zelf dan meer van het ''Amerikaanse'' van de Xbox, vandaar ook mijn keuze om deze als eerste te kopen. Sony heeft gewoon wat meer Japanse Stijl games waar ik niet aan trek. Toch komt er volgend jaar een PS4 in huis omdat er ook een aantal games zijn die mij wel heel erg trekken. Het zijn dan ook de games die een stuk meer westers aanvoelen (de Uncharteds bijv.)

Ik vind het ook niet erg dat in dit topic iedereen zijn voorkeur uitspreekt, of dit nu MS of Sony is boeit mij vrij weinig. Als er maar niet begonnen wordt over zaken zoals 900p en 1080p en alles loopt weer veel beter op de PS4. Je hebt er namelijk helemaal geen last van als je niet tegelijkertijd aan het spelen bent op beide consoles.
mobygo76 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:58:
[...]

Ze hebben het er over dat Cortana continu bij leert. Zelf blijf ik de interface toch in z'n Engels gebruiken, maar het is wel een valide opmerking.
Klopt, ik heb ook totaal geen probleem met Engels, echter zou het voor de kids soms wel makkelijk zijn om een snelle switch te kunnen maken i.v.m. met de taal van sommige games.
Is er überhaupt iemand die weet hoe de ondersteuning van Cortana is in Win 10? Dit kan namelijk van invloed zijn op de Nederlandse taal in de Xbox One.

Cogitationis poenam nemo patitur

• NintendoSmasher
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-01 15:39
Anoniem: 241612 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:01:
[...]

Daar ben ik het volkomen mee eens, FF7 remake is voor mij de aankondiging deze E3 en ook overal heeft men het er over behalve hier op tweakers. :o
Men zegt een x oh FF7 en vervolgens worden games weer geranked op welke t beste gfx showt in de pre-rendered trailers :X

Games als ME welke weer uit de kast worden getrokken om enkel geld te maken wordt opgehemelt terwijl dat verhaal al af was. :/
ME heeft een nieuw verhaal met nieuwe personages. FF7 Remake is een bekend verhaal met oude personages met verbeterde GFX. FF7 wordt uit de kast getrokken om enkel geld te maken.

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Anoniem: 241612 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:01:
[...]
Daar ben ik het volkomen mee eens, FF7 remake is voor mij de aankondiging deze E3 en ook overal heeft men het er over behalve hier op tweakers. :o
Men zegt een x oh FF7 en vervolgens worden games weer geranked op welke t beste gfx showt in de pre-rendered trailers :X

Games als ME welke weer uit de kast worden getrokken om enkel geld te maken wordt opgehemelt terwijl dat verhaal al af was. :/
het is vreemd om te klagen dat alles tegenwoordig over graphics gaat, terwijl vernieuwde graphics het enige voordeel is van een remake van een FF game die al speelbaar is op zowel PS3, PSP als PC.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-05 16:50
GluonC schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:46:
Ik snap de hype nog wel, want de games zien er geweldig uit (al vond ik TLG grafisch niet eens zo indrukwekkend). Maar na 10/20 uur heb je het wel gezien met die games.
Ik vond TLG van stijl er wel cool uitzien, maar dat wat we van gameplay hebben gezien dan weer minder. Het ging nogal traag, en de hele tijd dat beest roepen, enzo... Lijkt me beetje saai te worden na een tijdje. Denk wel een PS4 te kopen met kerst 2016, tegen dan zijn er zeker genoeg games om je mee te amuseren

• Anoniem: 241612
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
NintendoSmasher schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:05:
[...]

ME heeft een nieuw verhaal met nieuwe personages. FF7 Remake is een bekend verhaal met oude personages met verbeterde GFX. FF7 wordt uit de kast getrokken om enkel geld te maken.
Denk eerder dat ze eindelijk eens naar de fans luisteren, dit is volgens mij de meest gewilde remake aller tijden..
Er zijn al ik weet niet hoe veel petities en weet ik veel wat in de loop der jaren naar SQEnix gestuurd en allerlei acties ondernomen ;)
Dat ME een nieuw verhaal is lijkt me logisch, het oude was klaar.
NintendoSmasher schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:05:
[...]

Yup, dat vindt ik het zorgelijke van een remake op elk platform......

Het is namelijk en extreem makkelijke manier om als gameontwikkelaar geld te verdienen. Je hoeft namelijk geen nieuwe verhaallijn te ontwikkelen, de boel om zetten naar het nieuwe platform en hier en daar een grafische update en klaar. Dan vind ik het leuke aan de backward compatibiliteit van de Xbox One, heb je het spel al gespeeld op de Xbox 360, dan kan je hier gratis mee verder op de One.

Sony is voor mij iets te veel oude games aan het remaken, helemaal te gek natuurlijk wanneer je nog steeds hookt bent aan een specifiek spel, maar het komt mij gewoon wat goedkoop over.

• Niet online
boe2 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:07:
[...]

het is vreemd om te klagen dat alles tegenwoordig over graphics gaat, terwijl vernieuwde graphics het enige voordeel zijn van een remake van een FF game die al speelbaar is op zowel PS3, PSP als PC.
De PSX versie is aardig outdated en ook wordt het tijd dat ze enkele dingen als de w item glitch aanpakken.
Naar alle waarschijnlijkheid wordt het ATB systeem ook vervangen met iets wat meer van deze tijd is, en er zijn ook zeker wel aardig wat vertaal fouten in de release. Om te stellen dat de remake enkel om de GFX gaat vindt ik kortzichtig, daarbij vraag ik me af of je het origineel heb gespeelt.
En ik stel ook nergens dat alles over gfx gaat, dit is juist wat mij het minst boeit want speel meer retro games als huidige AAA titels.
Stel alleen dat enkele paginas terug men games ging ranken aan de hand van de pre-rendered trailers ;)

• Baas41
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-05 13:31
boe2 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:54:
[...]

Omdat er mensen Killzone niet leuk vinden? Overdrijven kan ook.
Huh, ik zeg toch dat ik Killzone zelf ook niks vind? Het gaat niet alleen om Killzone, en ook niet alleen om de persconferentie of dit topic. Je ziet het van een paar mensen gewoon in elk topic. Maar goed het boeit me verder ook niks, ik vind elke console prima en koop elke game die mij leuk lijkt. Het is gewoon opvallend.
Wat een vreemde discussie. Allebei worden ze uit de kast getrokken om geld te maken. Denk je dat ze het doen om ons te verwennen ofzo ? ME wordt terecht uit de kast getrokken, want het is zonde om zo'n universe weg te gooien alleen maar omdat je ooit gemeld hebt dat het een trilogy zou worden.

FF7 hebben ze nu tig keer verkocht via PSN en nu is het dan eindelijk tijd voor de remake. Luisteren naar de fans ...hahahahaha. Het zijn gewoon bedrijven die berekenen wanneer iets het beste uit kan komen en wij betalen omdat we het graag spelen. Niks mis met deze constructie, maar als ik op die presentaties zie verteld worden dat ze het allemaal voor ons doen word ik een beetje misselijk :p Zeker als fans dat dan ook nog echt gaan geloven.

• Niet online
Beakzz schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:13:
Wat een vreemde discussie. Allebei worden ze uit de kast getrokken om geld te maken. Denk je dat ze het doen om ons te verwennen ofzo ? ME wordt terecht uit de kast getrokken, want het is zonde om zo'n universe weg te gooien alleen maar omdat je ooit gemeld hebt dat het een trilogy zou worden.

FF7 hebben ze nu tig keer verkocht via PSN en nu is het dan eindelijk tijd voor de remake. Luisteren naar de fans ...hahahahaha. Het zijn gewoon bedrijven die berekenen wanneer iets het beste uit kan komen en wij betalen omdat we het graag spelen. Niks mis met deze constructie, maar als ik op die presentaties zie verteld worden dat ze het allemaal voor ons doen wordt ik een beetje misselijk :p Zeker als fans dat dan ook nog echt gaan geloven.
Tsja, duidelijk dat je de de FF serie niet zo goed volgt.
Vorig jaar werdt er ipv een remake juist nog een port voor de PS4 aangekondigt en hier waren heel veel fans kwaad over. Ze wouden niet weer een port maar eindelijk eens een remake.
Niks meer gehoord over de HD port en men showt nu een remake..? :)
Die port stond geplanned in spring 2015 btw.

Uiteindelijk draait het wel allemaal om geld te maken, dat is logisch. ;)
Het vreemde is wel dat men bij SQEnix altijd de boot heeft afgehouden over een FF7 remake, dit is echt een 180 draai van hun statements in het verleden.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Anoniem: 241612 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:12:
[...]
daarbij vraag ik me af of je het origineel heb gespeelt.
:?. Dus iedereen met wie je niet akkoord gaat heeft geen FF gespeeld?

[Voor 15% gewijzigd door boe2 op 16-06-2015 14:17]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Niet online
Dan had je geweten waarom een remake wenselijk is ;)

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:03:
[...]

En waarom ze niets doen met hun geweldige Kinect. Bij de reveal hebben ze 100x het woord Kinect gebruikt. De defense force vond het helemaal tegek, want nu kwamen er toch een vracht vette shit ingame, want er moest verplicht 100.- betaald worden voor deze gadget.
Omdat er teveel gejank was van mensen die het onzin vonden. Gevolg, Kinect niet verplicht, gevolg, ontwikkerlaars kunnen er niet vanuit gaan dat iedereen een kinect heeft, dus waarom daarvoor ontwikkelen.

Ze hadden eigenlijk niet moeten zwichten en kinect verplicht laten. Als ze ten tijde van de kinect op de vorige E3 ook al wat van de hololens hadden kunnen laten zien....

Ook de reden dat ik dus geen kinect heb genomen. Hoefde niet dus de games die er gebruik van maken zijn weer alleen de niche dingen zoals kinectsports etc.

Ubisoft had de meest spectaularie "show" maar zoals altijd met Ubisoft is het maar afwachten wat ze waar gaan maken met hun games.

Sony was the usual, gewoon solid verhaal met goede titels van de gevestigde goede developers.

MS Halo intro was indrukwekkend, maar de gameplay wat ik zag deed mij weinig.
Gears of War voor xbox 1 had ik wel oren naar, maar met de backward compatibilty is dat getemperd.

Gears 4 demo was dan wel weer indrukwekkend :D

Verder gewoon teleurstellend dat er nog steeds maar erg weinig boeiends voor mij uitkomt qua games. :/
Titels waar ik op wacht komen pas in 2016.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• Chrosser

Chrosser

Ik vind remakes eigenlijk gewoon echt vaak tegen vallen. Vooral titels van voor de last gen generatie. meestal is er gameplay technisch gezien zo veel meer mogelijk en dan voelt de remake meestal als gedateerd is.

Ik hoop overigens dat het niet zo is bij de aangekondigde games.. Maar Halo MCC kon ik niet echt spelen.. voelde gewoon te oud aan.

• X-Fighter
Chrosser schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:18:
Ik vind remakes eigenlijk gewoon echt vaak tegen vallen. Vooral titels van voor de last gen generatie. meestal is er gameplay technisch gezien zo veel meer mogelijk en dan voelt de remake meestal als gedateerd is.

Ik hoop overigens dat het niet zo is bij de aangekondigde games.. Maar Halo MCC kon ik niet echt spelen.. voelde gewoon te oud aan.
Hiervoor heb ik bang met de Rare collectie. Dat de gameplay te verouderd is, en het helemaal niet zo leuk is als toen ik jong was. Halo MCC vind ik wel dat je ongelijk hebt, die gameplay houdt zich nog steeds recht.

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03 16:23
Ik vond de persconferenties van zowel MS als Sony interessant. Ik heb geen PS4 meer, maar voor Uncharted 4 komt er tijdelijk wel weer 1 in de woonkamer. Als er verder nog titels mij weten te pakken, dan hou ik hem misschien wel.

Microsoft heeft mij vannacht voornamelijk blij gemaakt. BC is een must en had er eigenlijk al eerder moeten zijn, maar ben blij dat ik straks weer vele oude toppers kan spelen. De hololens is helemaal super en heeft op meerdere gebieden een toegevoegde waarde. Niet alleen met games dus. De nieuwe controller koop ik denk ik niet, maar zal veel mensen (voornamelijk op de pc) erg blij maken.

Recore en Uncharted zijn voor mij de beste games. Uncharted is iedereen wel bekend mee, maar recore geeft mij een Half Life gevoel en dat is nooit verkeerd!

Voor ieders wel wat dus en voornamelijk Microsoft heeft mij erg blij gemaakt.

Tomorrow is not today!

• SuperflipNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-05 14:05
Zelf denk ik dat Microsoft en Sony wat titels achterwege heeft gelaten voor de Tokyo Game Show.
Voor Sony vond ik er nog opvallend veel 'Japanse' games op de 'Amerikaanse' E3 verschjnen.
Toch verwacht ik nog een volle TGS lineup van Sony; Until Dawn, GT7, Dark Souls 3, Metal Gear solid, Final Fantasy XV, Kingdom Hearts III, The Witness, Silent Hills, Hellblade, 'Dark Sorcerer' (Quantic Dream, had ik verwacht op de E3). Waarvan het merendeel natuurlijk Japans gerelateerd is.
Ik weet niet waar Microsoft mee gaat komen op de TGS.

BFV: SuperflipNL [PS4]

• NintendoSmasher
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-01 15:39
Van Microsoft hoef je niks te verwachten op de TGS.

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-05 10:01
SuperflipNL schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:27:
Zelf denk ik dat Microsoft en Sony wat titels achterwege heeft gelaten voor de Tokyo Game Show.
Voor Sony vond ik er nog opvallend veel 'Japanse' games op de 'Amerikaanse' E3 verschjnen.
Toch verwacht ik nog een volle TGS lineup van Sony; Until Dawn, GT7, Dark Souls 3, Metal Gear solid, Final Fantasy XV, Kingdom Hearts III, The Witness, Silent Hills, Hellblade, 'Dark Sorcerer' (Quantic Dream, had ik verwacht op de E3). Waarvan het merendeel natuurlijk Japans gerelateerd is.
Ik weet niet waar Microsoft mee gaat komen op de TGS.
Denk je niet dat FFXV & Kingdom Hearts III vanavond bij Square enix aan bod komen? Quantic dream komt naar de gamescom dacht ik gelezen te hebben. Denk dat er een hoop dingen op de Gamescom geshowed worden omdat er geen tijd was voor deze op de e3.

EDIT
Of was dat Quantum break? Namen lijken nogal op elkaar 8)7

[Voor 3% gewijzigd door Tripwire999 op 16-06-2015 14:33]

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Denk je niet dat FFXV & Kingdom Hearts III vanavond bij Square enix aan bod komen?
Very yes. Vooral KH3 heeft veel meer hype dan eender welke Final Fantasy game. Vooral benieuwd of de PC geruchten nu waar zijn of niet.

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-05 10:01
boe2 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:32:
[...]

Very yes. Vooral KH3 heeft veel meer hype dan eender welke Final Fantasy game. Vooral benieuwd of de PC geruchten nu waar zijn of niet.
Ben toevallig bezig met Kingdom Hearts 1.5 final remix op de PS3 had de serie nooit echt gespeeld en moet zeggen dat ie erg leuk is! Misschien krijgen we nog gameplay beelden te zien van de FFVII remake zou echt heel tof zijn!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-05 15:19
KH 3 verwacht ik wel, wat meer FF7 info naast de trailer lijkt me ook niet geheel onverwacht. FF15 was niet op de vloer aanwezig dus ik ga er niet van uit dat ik daar iets van te zien ga krijgen.

Misschien een release date voor de 2de Bravely Default perhaps voor US/EU (want die hebben we nog niet, wel een confirmation dattie komt)

Verder laat ik me vooral verrassen na de Nintendo Direct.

• X-Fighter
NintendoSmasher schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:30:
Van Microsoft hoef je niks te verwachten op de TGS.
Misschien dat ze nog wat Japanse games in het verschiet hebben, alhoewel die kans klein is. Ze zullen het wel goed maken op Gamescom :)
Anoniem: 241612 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:16:
[...]

Waar haal je dat vandaan ? Vanaf deel 1 tot nu lang genoeg ? ;) FF7 is één van mijn favo's dus ik heb dat ook meegekregen en natuurlijk weet ik dat de fans boos waren, maar dan is dit nog geen goedmakertje. Ze hebben gewoon ontdekt dat de fans dit niet pikken en dan doe je een hoop werk wat niemand koopt. Als je het op die manier bekijkt dan luisteren ze naar de fans ja :)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:03
[...]

Vorig jaar werdt er ipv een remake juist nog een port voor de PS4 aangekondigt en hier waren heel veel fans kwaad over. Ze wouden niet weer een port maar eindelijk eens een remake.

Het vreemde is wel dat men bij SQEnix altijd de boot heeft afgehouden over een FF7 remake, dit is echt een 180 draai van hun statements in het verleden.
Ik vond de trailer voor de Remake ook erg goed verwijzend naar de fans.
Een deel is het er mee eens en wil graag een remake. Ik ben er één van ongeacht de kans dat het tegen gaat vallen. Maar als ze het uiterlijk van FF CC gaan doen, dan zal het wel los lopen. En ze moeten afblijven van bepaalde dingen in het spel zelf. Aerith moet niet terug komen. Dat past ook totaal niet in het verhaal.

Maar Je moet hetgeen wat gezegd wordt in de trailer eens goed bekijken. Gaat niet over het spel, maar is naar de fans. :D

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:09
Chrosser schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:03:

Ik vind het ook niet erg dat in dit topic iedereen zijn voorkeur uitspreekt, of dit nu MS of Sony is boeit mij vrij weinig. Als er maar niet begonnen wordt over zaken zoals 900p en 1080p en alles loopt weer veel beter op de PS4. Je hebt er namelijk helemaal geen last van als je niet tegelijkertijd aan het spelen bent op beide consoles.
Dat zou goed kunnen, maar als er een willekeurig product op Tweakers een review krijgt, wordt alles tot achter de komma uitgezocht en door gemeten. Of het nou om de nieuwste smartphone gaat of een nieuwste videokaart. Tot de laatste pixel willen we het weten. Maar als het om de console gaat is het argument al snel "je ziet het niet" of "het went vanzelf". Opzich prima maar zeker op Tweakers zou je verwachten dat dit soort zaken belangrijk zijn.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• Chrosser

Chrosser

Het gaat er in dit topic om dat de aangekondigde games besproken worden. Iedereen heeft daarin zijn eigen mening. Het zou eigenlijk normaal moeten zijn dat je (bijvoorbeeld) als Xbox bezitter verteld dat je een vette PS4 game hebt gezien en dat je het jammer vind dat die niet naar de Xbox komt (en omgekeerd natuurlijk ook). Of dat je uitlegt waarom hij of zei iets vind, i.p.v. zegt Sony is kut en Microsoft is waaw (en omgekeerd natuurlijk ook). Helaas is dat niet altijd het geval of vind iemand/meerdere het weer nodig om overal iets negatiefs uit te kunnen halen.

En in dit geval is er volgens mij nog geen enkele titel waarvan bewezen is op welke console hij het best draait (in de praktijk). Ook dan komt er weer ergens voorbij dat iemand wel op tombraider wacht voor de pS4 want die zal op dat platform wel met enhanced graphics uitkomen. Ik noem dat luchtfietserij en ongefundeerde onzin. nog erger flames starten. Laat die onzin toch gewoon.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:06
Chrosser schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:55:
Het gaat er in dit topic om dat de aangekondigde games besproken worden. Iedereen heeft daarin zijn eigen mening. Het zou eigenlijk normaal moeten zijn dat je (bijvoorbeeld) als Xbox bezitter verteld dat je een vette PS4 game hebt gezien en dat je het jammer vind dat die niet naar de Xbox komt (en omgekeerd natuurlijk ook). Of dat je uitlegt waarom hij of zei iets vind, i.p.v. zegt Sony is kut en Microsoft is waaw (en omgekeerd natuurlijk ook). Helaas is dat niet altijd het geval of vind iemand/meerdere het weer nodig om overal iets negatiefs uit te kunnen halen.

En in dit geval is er volgens mij nog geen enkele titel waarvan bewezen is op welke console hij het best draait (in de praktijk). Ook dan komt er weer ergens voorbij dat iemand wel op tombraider wacht voor de pS4 want die zal op dat platform wel met enhanced graphics uitkomen. Ik noem dat luchtfietserij en ongefundeerde onzin. nog erger flames starten. Laat die onzin toch gewoon.
Hm, daar kies je me er toch wel een gevaarlijke mee uit zeg. Volgens mij draaide Tomb Raider DE op de PS4 met minimaal 10~20 frames per seconde meer op PS4....
Trishul schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:18:
[...]

Hm, daar kies je me er toch wel een gevaarlijke mee uit zeg. Volgens mij draaide Tomb Raider DE op de PS4 met minimaal 10~20 frames per seconde meer op PS4....
Maar dat was dan ook een luie last-gen port.

Martinspire - PC, PS4, X1

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:52

Pykow

Pykow Gaming | BuG

We moeten hier ook geen console war topic van maken, deze discussies kan je beter met vrienden houden op een terrasje (eventueel met een biertje in de hand).

Zelf heb ik alle consoles (PS4,ONE,WiiU,Vita) en natuurlijk heeft niet iedereen deze luxe, maar heb je een Xbox ONE thuis staan, dan moet je juist blij zijn met het nieuws dat gegeven is voor de Xbox One.
Dat geld ook voor Playstation 4.

Heb je nog geen console, dan moet je kijken waarop je vrienden spelen en welke games jou het meeste aanspreken. Het is en blijft jou persoonlijke voorkeur.

Mijn voorkeur had PS4, maar nadat de bundel Forza 5 met Fifa 15 uitkwam vorig jaar, was ik verkocht en heb ik mijn PS4 bijna niet meer aangeraakt.

de E3 presentatie van Sony hebben mij niet overtuigd om nog langer iets te doen met de Playstation 4 (Ja Uncharted 4 ziet er goed uit, maar geen must-have voor mij)

Xbox One heeft mij wel weer hyped gemaakt door forza 6, Halo 5, Gears of war, Meer integratie met Windows 10 (als PC gamer een goed begin)
Geen verrassende dingen, maar wel punten die mij aanspreken.

Microsoft is met een goede inhaalslag bezig naar mijn mening.

een E3 hoeft geen winnaar te hebben.
Daarnaast hoe het er nu uitziet, ben ik van plan om mijn Playstation 4 en PS Vita te verkopen.
Dit komt doordat ik de console bijna niet aanraak en voor grafische pracht, game ik op de PC.

Pykow Gaming | Twitter | Twitch | YouTube

• Trishul
Martinspire schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:20:
[...]

Ik had wel een dergelijke reply verwacht, maar waarom ziet de nieuwe Tomb Raider er dan niet beter uit als UC4? Terwijl de UC4 beelden van redelijk vroege builds zijn...

• Chrosser

Chrosser

Trishul schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:18:
[...]

ik bedoelde eigenlijk van de op de E3 2015 aangekondigde games

@hierboven, die games kun je toch niet 1 op 1 met elkaar vergelijken welke mooier is? Uncharted is gameplay in een grotere omgeving, en Tombraider juist klein gehouden. Vind ze beide prima uitzien.

[Voor 22% gewijzigd door Chrosser op 16-06-2015 15:32]

[...]

Al vraag ik me af hoe ze FF7 precies neer gaan zetten, voor de vele FF fans is FF7 pure nostalgie, hoe zal de game nu zijn? Combat is met de FF series flink aangepast, hoe zullen ze dit in deze versie neerzetten? Ergens wil ik altijd elke FF hebben, al is het maar om de muziek, die imho 1 van de beste uit de industrie is. Ergens moet ik de game gewoon hebben, andere kant wil ik Aeris niet nog een keer zien gaan.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Trishul schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:26:
[...]

Ik had wel een dergelijke reply verwacht, maar waarom ziet de nieuwe Tomb Raider er dan niet beter uit als UC4? Terwijl de UC4 beelden van redelijk vroege builds zijn...
Omdat Uncharted nog zijn gebruikelijke downgrade moet krijgen :+

Nee maar even zonder gekheid, het was gewoon geen geweldig geoptimaliseerde port. Aardig wat framedrops en zag er niet zoveel beter uit dan de last-gen (op alle platformen). En eerlijk gezegd vond ik beiden eigenlijk wel mooi zat. Ik heb dan liever meer content, langer verhaal en meer features, dan dat het nog beter moet qua graphics. De hoeveelheid tijd die je daarin moet steken om het er marginaal beter uit te laten zien is mij de moeite niet waard.

En dat vond ik juist zo mooi aan de vorige Tomb Raider, je kreeg tot aan het einde toe telkens nieuwe dingen te gebruiken, nieuwe dingen te ontdekken en verbeteren. Dat vond ik erg goed gedaan en daarom kijk ik ook uit naar de nieuwe. En als de graphics dan minder mooi zijn, ok nou jammer dan.
Ik heb me dan ook bij vrijwel geen enkele game van gister gestoord aan graphics (en kan ze ook niet echt matig noemen). Maar men lijkt zich daar nog steeds op te focussen, terwijl menig game nog steeds op gameplay afgerekend wordt.

En dat sommigen dan weer gaan melden dat Halo 5 of Gears 4 er niet mooi of last-gen uitzagen, dan kan ik ze ook niet meer serieus nemen. Net als dat men Uncharted of Horizon niet mooi vind, dan moet je echt je ogen eens na laten kijken. Waren gewoon allemaal mooie titels.
Voor mij zijn graphics nooit een reden geweest om wel of niet voor console te kiezen. Het zijn de titels die je nergens anders kunt spelen en het gemak die het voor mij doen.

[Voor 23% gewijzigd door Martinspire op 16-06-2015 15:40]

Sorry maar graphics die uncharted 4 en horizon zero dawn hebben laten zien zie ik niet op de x1.
Gears 4 was mooi maar absoluut niet zo mooi.
Tomb raider mooier dan uncharted 4... what you been smoking ??
Halo5 leek wel lastgen remake...
Denk dat sony met hun 1st party wel even laat zien hoe krachtig de ps4 echt is.

Vooral horizon als nieuwkomer heeft me echt verrast deze e3.

Maar naughty gods hebben e3 al gewonnen. Dendemo was qua schaal. Graphics physics damage sfeer en ja gewoon complete plaatje echt de nummero uno!!
Gevolgd door horizon.
Daarna die nieuwe ubisoft ghost recon al verwacht ik dikke downgrade ervan...
Fm6 en gears 4 en dan the division die ook al een diwngrade ronde heeft gehad :(

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• aercaen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-05 13:19

aercaen

Proud framerate whore

Trishul schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:26:
[...]

Laten we opgepoetste trailers van videogames met mekaar vergelijken.
Want we weten allemaal dat die trailers ook zijn hoe de game er echt uit gaan zien.
(vooral na de in-engine trailer van Uncharted een jaar geleden dat volgens PS fanboys ook de echte graphics gingen zijn)

on-topic: Ik moet nog alle conferenties kijken maar kwa aankondigingen vond ik die van Bethesda de beste. Alle 3 de games kan ik niet op wachten (voornamelijk Doom :) ).
Van Sony had ik gehoopt dat ze eindelijk een nieuwe Medievil gingen aankondigen (hoop ik ondertussen al 13 jaar), alles wat ze tot nu toe aankondigde zet mij nog steeds niet aan om een PS4 te kopen (het zal duren tot David Cage zijn game er eindelijk is)

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

*knip* stoken is niet nodig

Het is ronduit vreemd dat zelfs in deze generatie er nog altijd met modder geworpen wordt tussen de xbox en de ps4 op het vlak van graphics, terwijl ze beiden al vanaf dag 1 achterhaald waren.

[Voor 10% gewijzigd door Uniciteit op 16-06-2015 15:47]

boe2 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:37:
[...]

Het is ronduit vreemd dat zelfs in deze generatie er nog altijd met modder geworpen wordt tussen de xbox en de ps4 op het vlak van graphics, terwijl ze beiden al vanaf dag 1 achterhaald waren.
Nou wat ze uit deze achterhaalde console halen vind ik anders fenomenaal eruit zien.
Heb ook een game pc staan. Maar diendoet alleen downloaden en films streamen want gamen gebeurt op de ps4. Speel jij maar een uncharted 4 of horizon zero dawn op je pc... oh wacht effe....

[Voor 5% gewijzigd door Uniciteit op 16-06-2015 15:47]

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Over 't algemeen vond ik de Xbox persconferentie ietswat saai: veel focus op Windows 10 en weinig onverwachte games. Erg positieve punten waren de aankondigingen van Backwards Compatibility en de Minecraft hololens demo was ook supergaaf! :)
Games als Halo, Forza en Tomb Raider waren al een tijd bekend en dus niet echt verrassingen. Leuk dat er nieuwe trailers en/of gameplay zijn, maar het is weer meer van hetzelfde.

De game die er wat mij betreft uitsprong bij Microsoft was Gears of War 4. :)

Sony had geen onverwacht grote aankondigingen zoals Backwards Compatiblity en van Project Morpheus lieten ze ook weinig zien. Aan de andere kant vond ik Sony qua games wel verrassend. The Last Guardian was in principe compleet onverwacht (ja, de geruchten waren er, maar die zijn er al 6 jaar lang elk jaar weer). 'Dreams' van Media Molecule is niet mijn type game, maar was wel een verrassing voor mij.
Net zoals bij Microsoft waren er ook een aantal games die totaal niet verrassend waren, zoals Uncharted, Star Wars, etc. Leuk dat er nieuwe trailers en/of gameplay zijn, maar het is weer meer van hetzelfde.

De game die er wat mij betreft het meest uitsprong was Horizon: Zero Dawn. Ik denk dat de meesten hier zo'n game niet hadden verwacht. :)

Qua games heeft Sony mij meer verrast omdat er meer (voor mij onverwachte) aankondigingen/trailers waren dan bij Microsoft. Qua techniek heeft Microsoft verrast: backwards compatibility had ik totaal niet verwacht en de HoloLens demo was erg gaaf.

• Trishul
[...]

Allemaal leuk en aardig, maar we hebben het hier over consoles toch? Dan kunnen 'PC!' dooddoeners ook achterwege gelaten worden.

[Voor 6% gewijzigd door Uniciteit op 16-06-2015 15:47]

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

v8power67 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:40:
[...]

Nou wat ze uit deze achterhaalde console halen vind ik anders fenomenaal eruit zien.
Heb ook een game pc staan. Maar diendoet alleen downloaden en films streamen want gamen gebeurt op de ps4. Speel jij maar een uncharted 4 of horizon zero dawn op je pc... oh wacht effe....
*knip*

Modbreak:Stoken is echt niet nodig. Dit is het E3 topic en niet een "ik vind de PC beter dan X console"-topic.

- Uniciteit

[Voor 47% gewijzigd door Uniciteit op 16-06-2015 15:46]

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-03-2022
[...]

[Voor 12% gewijzigd door Uniciteit op 16-06-2015 15:47]

PSN: Mallakai-NL

Trishul schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:43:
[...]

Allemaal leuk en aardig, maar we hebben het hier over consoles toch? Dan kunnen 'PC!' dooddoeners ook achterwege gelaten worden.
Niet helemaal juist. Het is een gaming topic waar ook later vannacht een pc keynote is, dus er komt volk van elk platform hier.

18.00 is Nintendo, 19.00 is Square Enix en om 2.00 is de PC Gaming Show.

Wat overigens niet betekend dat er 1 platform boven de rest uitsteekt, maar het is geen console-only topic ;)

• Darkstylo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-05 16:16
[...]

*knip*

Ondanks achterhaald, hebben de PS4 en XBOX ONE vrijwel identieke hardware en kunnen developers veel meer uit de hardware halen, dan als zij rekening moeten houden met verschillende hardware in de PC wereld.

[Voor 4% gewijzigd door Uniciteit op 16-06-2015 15:48]

AMD Ryzen 9 5900X • Asus X570 Crosshair VIII Dark Hero • G.Skill Trident-Z F4-3600C16D-32GTZR • EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra • WD Black SN850 1TB • Fractal Design Define 7 • Corsair RM750x

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-05 15:19
Ahja, de PC note, eigenlijk wil ik daar alleen het Blizzard Segment van zien, in de hoop dat ze wat Heroes of the Storm spul laten zien wat we nog niet wisten. Gok van niet, maar ik hoop het stiekem wel :)

Ik ga er stiekem van uit dat Valve ook wel voorbijkomt maar goed ik denk dat ik daar alles over ga teruglezen uiteindelijk. Nog een kleine 2 uur voor Nintendo begint, ben benieuwd of ze met wat release dates komen (Fatal Frame, nieuwe Fire Emblem)

Stiekem verwacht ik ook nog een Pokémon Z (of X2/Y2 ofzo) maar normal gaat dat via de Japanse kidsshow of via Corocoro en niet tijdens de E3, dus mijn verwachtingen daarvoor staan op een laag pitje :D

• X-Fighter
v8power67 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:35:
Sorry maar graphics die uncharted 4 en horizon zero dawn hebben laten zien zie ik niet op de x1.
Gears 4 was mooi maar absoluut niet zo mooi.
Tomb raider mooier dan uncharted 4... what you been smoking ??
Halo5 leek wel lastgen remake...
Hmm raar, vind ik totaal anders. Tomb Raider was de mooiste game die ik gezien had op E3. Maarja ieder zijn smaak

• Origins
X-Fighter schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:52:
[...]

Hmm raar, vind ik totaal anders. Tomb Raider was de mooiste game die ik gezien had op E3. Maarja ieder zijn smaak
Nog maar een keertje kijken dan? :+

• Trishul
X-Fighter schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:52:
[...]

Daar zit 't hem in :+

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:20
Valt me altijd op in dit soort topics dat mensen niet hun eigen smaak mogen hebben. Zodra iemand spel X mooier vond dan spel Y moet er altijd iemand tegen in gaan en zeggen dat het niet waar is maar dat Y mooier is dan X.

Naar mijn mening zijn er een aantal zeer mooie spellen getoond voor alle platforms :+ . Kijk erg uit naar Fallout 4 :).

Edit: Ik geloof ook niet meer zo in al die mooie filmpjes die ze op dit soort evenementen laten zien, valt achteraf toch vaak tegen. Eerst zien en dan geloven.

[Voor 23% gewijzigd door bAdmuTs op 16-06-2015 16:05]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
^ Dat dus. Het enige spel wat er dan totaal niet uit zag was Call of Duty, maar dat is normaal :P

Mijn YouTube

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:30

On_E

Housemusic

kevz schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:58:
^ Dat dus. Het enige spel wat er dan totaal niet uit zag was Call of Duty, maar dat is normaal :P
Tony Hawk Pro Skater 5 niet gezien zeker? :+

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:47
Helemaal mee eens. Het eind van deze succesvolle reeks lijkt in zicht te komen.
Verder vond ik alle games er mooi uit zien.

Halo deed me erg denken aan Destiny qua Graphics. Snap niet zo goed waarom dit er nu ineens niet uit ziet.
Ja en vind het zo ontzettend jammer dat sony dit nu financierd...
Bij cod dacht ik en vele met me aan xbox.
Nu ineens ps4... nee klopt niet.
Hadden dat geld wel kunnen steken in shenmue3 zodat die niet op podium hoefde te bedelen om geld. Nee zeg dan wij brengen die wel uit.
Vond dat wel akwardste moment samen met die zanger bij ubisoft die absoluut niet kan zingen...

• Origins
v8power67 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:11:
[...]

Ja en vind het zo ontzettend jammer dat sony dit nu financierd...
Bij cod dacht ik en vele met me aan xbox.
Nu ineens ps4... nee klopt niet.
Hadden dat geld wel kunnen steken in shenmue3 zodat die niet op podium hoefde te bedelen om geld. Nee zeg dan wij brengen die wel uit.
Vond dat wel akwardste moment samen met die zanger bij ubisoft die absoluut niet kan zingen...
Ik denk dat Sony de game wel financiert maar dat ze wilde kijken of de game daadwerkelijk leeft, nu blijkt het doel al gehaald te zijn en dus zal de game beginnen.

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:30

On_E

Housemusic

Origins schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:12:
[...]

Ik denk dat Sony de game wel financiert maar dat ze wilde kijken of de game daadwerkelijk leeft, nu blijkt het doel al gehaald te zijn en dus zal de game beginnen.
Uiteraard, het totale budget van de game is natuurlijk een stuk meer dan 2 miljoen.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

mobygo76 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:10:
[...]

Helemaal mee eens. Het eind van deze succesvolle reeks lijkt in zicht te komen.
Verder vond ik alle games er mooi uit zien.

Halo deed me erg denken aan Destiny qua Graphics. Snap niet zo goed waarom dit er nu ineens niet uit ziet.
Ik ben al een poosje klaar met CoD.... veel te veel ergernis.... Ik koop hem niet meer en zal hem ook niet meer missen.
Origins schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:12:
[...]

Als of de game leeft? De CoD krijgt steeds meer een specifiek doelgroep, op de Xbox zijn veel mensen er klaar mee.... Activision heeft nu de switch naar Sony gemaakt, prima toch... De extra's die jij er bij krijgt omdat Sony het leidende platform is zijn nou niet echt spectaculair... (net als dat bij de vorige delen met de Xbox was). Ik denk dat de over stap naar de PS4 gewoon een resultante is dat MS heeft ingezien dat extra geld in CoD stoppen om het als lead-platform te houden geen enkele zin meer had.

[Voor 45% gewijzigd door Bullet NL op 16-06-2015 16:20]

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:20
Bullet NL schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:16:
[...]

Ik ben al een poosje klaar met CoD.... veel te veel ergernis.... Ik koop hem niet meer en zal hem ook niet meer missen.
Zoals heel veel mensen, wat mij betreft gaan ze weer terug maar hun roots. Kan niet wachten tot er weer eens een goede WWII shooter uitkomt :D.

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

bAdmuTs schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:20:
[...]

Zoals heel veel mensen, wat mij betreft gaan ze weer terug maar hun roots. Kan niet wachten tot er weer eens een goede WWII shooter uitkomt :D.
Yup! doe ik met je mee..... Het is wat je zegt, CoD is veel te veel af gedwaald... Het is voor mij geen topper meer.... Terwijl ik vroeger het opgedampte aluminium van de DVD heb weg gespeeld.

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-05 21:36
Had eigenlijk niet zo'n grote verwachting van deze E3 maar wat ik tot nu toe heb gezien viel alleszins nog best mee. De presentatie van EA was veruit de meest saaie terwijl ik mij het meest heb vermaakt met die van Ubisoft. Sony & Microsoft hadden beide ook wel een aantal leuke dingen maar hadden voor mijn gevoel vooral wat korter gemogen.

Dingen die mij positief zijn opgevallen:
  • Dishonered 2. Deel 1 gespeeld en die heeft mij positief verrast. Hopelijk dat deel twee daar op voort kan borduren.
  • Unravel. Mooie stijl, beetje in de sfeer van LittleBigPlanet en dat bevalt mij wel. Hoop dat het verhaal en de gameplay genoeg diepgang krijgen en dat ze niet alleen op de graphics gaan leunen.
  • For Honor. Ziet er op het eerste oog interessant uit, ben alleen een beetje bang dat het teveel als Ryse in een andere setting gaat worden. Fancy graphics en veel zinloos hack & slash waar je snel op uitgekeken raakt. Hoop dat ze er iets meer dan dat mee kunnen gaan doen.
  • Anno 2205. Heb voorgaande delen altijd met veel plezier gespeeld en ga deze ook zeker proberen. Zag er grafisch allemaal goed uit maar volgens mij was de trailer grotendeels CGI en geen in-game beelden dus dat is nog even afwachten.
  • Ghost Recon: Wildlands. Slick geregiseerde trailer zoals we dat van Ubisoft kennen. Interessante setting, fancy graphics, leuke muziek en natuurlijk co-op waarmee ze mijn aandacht zeer zeker hebben getrokken. Ben benieuwd wat hier uiteindelijk van terecht gaat komen want na Watch Dogs en AC Unity ben ik wat gereserveerder geworden met mijn verwachtingen omtrent hun games.
  • Hitman. Ook al is het deeltje zoveel, Hitman weet mij altijd wel te bekoren. Lekker sneaken/puzzelen om mensen zo subtiel mogelijk uit de weg te ruimen 8). Verwacht dat deze game op z'n minst het niveau van Absolution gaat halen of gaat overtreffen.
  • Firewatch. Leuke trailer met een lekkere vibe, mooie stijl/graphics en leuke dialogen over de walkie talkie. Daarnaast komt het spel ook naar Linux dus dat is altijd een groot pluspunt :9.
  • Uncharted 4: A Thief's End. Graphics zagen er topnotch uit en ook de humor was weer aanwezig in de gameplay trailer. Kan niet wachten om deze samen met de eerste drie delen te gaan spelen op de PS4.
Dingen waar ik meer van verwacht had:
  • Rise of the Tomb Raider. Vond de gameplay demo nietszeggend om eerlijk te zijn. De trailer liet wat meer zien van wat het spel te bieden heeft maar persoonlijk denk ik dat Uncharted 4 op alle vlakken toch een stukje beter is vooral omdat daar meer humor in lijkt te zitten en zichzelf minder serieus neemt. Vond de vorige TR wel aardig maar ietwat donker/grauw en ik heb me kapot geërgerd aan die camerashake. Als deze dat weer heeft en het niet uit te schakelen is dan laat ik hem lekker links liggen.
  • The Division. Hebben blijkbaar een stapje terug gedaan qua graphics wat opzich nog niet zo'n probleem is. Wat me opviel bij de gameplay demo is dat het gepraat over de radio een groot deel van de sfeer creëert. Maar als je voor de lol even het geluid uit doet en het gevloek en getier van 15 jarige kinderen indenkt zoals je dat bij een online potje CoD meemaakt dan verliest het spel veel van z'n charme. Alleen echt leuk als je het serieus met een aantal vrienden kunt spelen. Vrees een beetje dat ook dit een teleurstelling gaat worden en dat Ubisoft de verwachtingen van haar fans beter moet gaan managen.
  • Assassin's Creed Syndicate. Heeft erg veel overeenkomsten met AC Unity maar speelt zich af in Londen i.p.v. Parijs. Vraag mij af of dit voldoende is, vond Unity inhoudelijk niet heel sterk en het spel leunde erg zwaar op de graphics. Als ze dit uit gaan brengen moeten ze er in ieder geval voor zorgen dat het spel foutloos is.
Wat ik gemist heb:
Stiekem had ik gehoopt dat Microsoft of Sony met een grote verrassing zouden komen zoals Mafia 3 of Red Dead Redemption 2 maar helaas mocht het niet zo zijn. Misschien dat we daar later dit jaar nog wat over gaan horen.

Eerst maar rustig wachten tot we al dat moois kunnen gaan spelen :).

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05 11:59
Bullet NL schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:16:
Ik denk dat de over stap naar de PS4 gewoon een resultante is dat MS heeft ingezien dat extra geld in CoD stoppen om het als lead-platform te houden geen enkele zin meer had.
Of misschien dat MS wat krap bij kas zat nadat ze 2 miljard hadden uitgegeven aan Minecraft :P

Maar CoD boeit mij ook niet echt moet ik zeggen. Ik speel liever de echte Sony exclusives zoals Uncharted, The Last Guardian en Horizon lijkt me ook wel goed.

Hoe zit het eigenlijk met het spel Wild wat vorig jaar getoond werd? Ik moet zeggen dat ik nog niet zo heel veel tijd heb gehad om over de E3 te lezen, dus ik kan wat info gemist hebben.

[Voor 31% gewijzigd door SToRM666 op 16-06-2015 16:34]

PSN id: NL_SToRM

SToRM666 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:31:
[...]

Of misschien dat MS wat krap bij kas zat nadat ze 2 miljard hadden uitgegeven aan Minecraft :P
Hahahahaha, Apple, Google en Microsoft.... Bedrijven waar je niet bang hoeft te zijn dat ze een miljard meer of minder ergens aan uitgeven... We kunnen er een grap van maken, maar ik denk echt dat MS afscheid heeft genomen van de rol die Activision bij haar had, zodoende Sony de kans heeft gegeven om in dit "gat" te springen

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05 11:59
Dat kan best, maar als de Xbox divisie 2 miljard uitgeeft, dan willen investeerders daar ook wel resultaat van zien... Bedragen zoals dit kunnen ze ook niet al te vaak spenderen lijkt me.

PSN id: NL_SToRM

Martinspire schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:20:
[...]

Martin hou nou eens op. TR DE was en is nog steeds een van de mooiste remasters die ik tot nu toe gezien. De performance is een stuk minder op de X1 dus misschien ligt het daar aan, maar daar hebben ze echt wel goed werk van gemaakt.

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:13
Ik heb sinds MW2 geen CoD meer aangeraakt, vond het helemaal niet erg dat Sony nu die deal heeft gesloten. Kan me haast niet voorstellen dat dit invloed heeft bij het keuzeproces van mensen om een current-gen te kopen...

Ben vooral benieuwd naar Sea of Thieves. Rare heeft natuurlijk al een flink aantal legendarische spellen afgeleverd... Geen idee of het nou co-op is of mmo oid. Het idee dat je met een groep vrienden een eigen schip hebt en op zoek gaat naar een schat is natuurlijk al een geweldige basis voor een game.

Helaas moeten we er nog even op wachten maar ik kijk uit naar de eerste gameplay video's.

iRacing Profiel

bram1984 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:40:
[...]

Martin hou nou eens op. TR DE was en is nog steeds een van de mooiste remasters die ik tot nu toe gezien. De performance is een stuk minder op de X1 dus misschien ligt het daar aan, maar daar hebben ze echt wel goed werk van gemaakt.
Schrijf je nou echt dat hij moet ophouden om zijn mening te geven????

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

bram1984 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:40:
[...]
Martin hou nou eens op. TR DE was en is nog steeds een van de mooiste remasters die ik tot nu toe gezien.
Dat mag ook wel wanneer je er de volle pot voor mag betalen terwijl hij voor 10 euro op steam te krijgen was :z.

• Origins
Sea of Thieves was inderdaad de meest verrassende titel.

Tomb Raider zag er goed uit maar daar moet ik nog meer van gaan zien, Gears vond ik teleurstellend en Halo 5 ga ik maar niet over beginnen.

Ben erg benieuwd naar de games die MS wilt laten zien op Gamescom, gisteren was het niet veel soeps helaas.

SToRM666 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:36:
Dat kan best, maar als de Xbox divisie 2 miljard uitgeeft, dan willen investeerders daar ook wel resultaat van zien... Bedragen zoals dit kunnen ze ook niet al te vaak spenderen lijkt me.
Geloof mij maar, De Holo lens en de exposure zoals MS dat gekregen heeft tijdens de persconferentie is best wel een dingentje. Minecraft is hier gewoon een onderdeel van, ik weet ook, Minecraft, hoe groot de aanhang ook is, is een game die je moet liggen. Maar je kan niet anders dan concluderen dat MS met hun Holo lens en Minecraft demo echt iets nieuws heeft laten zien op game technisch vlak.

Dit is nog maar het begin, denk aan een Holo lens oplossing die je kan gebruiken in een shooter, Health, Ammo etc wordt door de bril in het spel geprojecteerd terwijl je gewoon naar je normale scherm zit te kijken.... Veel meer actieve info mogelijk... Of wat denk je er van dat je achteruitkijk spiegel straks in een racegame niet meer op je beeldschem staan, maar je deze in je holo lens krijgt te zien terwijl jij je hoofd tijdens het racen iets naar links of rechts beweegt. Kortom genoeg dingen te bedenken waarom de Holo lens best wel eens iets kan gaan worden.

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-05 13:22
Bullet NL schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:48:
[...]

Of wat denk je er van dat je achteruitkijk spiegel straks in een racegame niet meer op je beeldschem staan, maar je deze in je holo lens krijgt te zien terwijl jij je hoofd tijdens het racen iets naar links of rechts beweegt.
Lijkt me gaaf. Is je TV een statische cockpit, en moet je echt naar links./rechts / schuinomhoog kijken voor de spiegels etc!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ben nog altijd HEEL sceptisch over hololens eerlijk gezegd. Het ziet er cool uit, maar practisch lijkt het helemaal niet.
Zo'n bril lijkt me ook niet erg goedkoop (nog totaal geen releasedatum of prijs in zicht), en om dat nu voor minecraft te kopen...

Origins schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:46:
Sea of Thieves was inderdaad de meest verrassende titel.

Tomb Raider zag er goed uit maar daar moet ik nog meer van gaan zien, Gears vond ik teleurstellend en Halo 5 ga ik maar niet over beginnen.

Ben erg benieuwd naar de games die MS wilt laten zien op Gamescom, gisteren was het niet veel soeps helaas.
Ach joh, das jou mening.... gelukkig kijken andere mensen hier weer heel anders tegen aan.... En dan mag gelukkig ook. Het betekend namelijk niet dat jij het hier in goed hebt of een ander fout.... Of anders om natuurlijk.

Ik heb echt leuke dingen gezien bij MS, ik had bij MS minder een gevoel dan bij Sony dat er opnieuw verdiend moest worden aan oudere games.

En ik heb net natuurlijk al uit een gezet waarom ik vond dat bijvoorbeeld de Holo Lens echt iets toevoegt, waarbij ze het heel duidelijk hebben kunnen maken hoe zo iets er uit ziet.

• Origins
Bullet NL schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:52:
[...]

Ach joh, das jou mening.... gelukkig kijken andere mensen hier weer heel anders tegen aan.... En dan mag gelukkig ook. Het betekend namelijk niet dat jij het hier in goed hebt of een ander fout.... Of anders om natuurlijk.

Ik heb echt leuke dingen gezien bij MS, ik had bij MS minder een gevoel dan bij Sony dat er opnieuw verdiend moest worden aan oudere games.

En ik heb net natuurlijk al uit een gezet waarom ik vond dat bijvoorbeeld de Holo Lens echt iets toevoegt, waarbij ze het heel duidelijk hebben kunnen maken hoe zo iets er uit ziet.
De Holo lens was het meest spectaculaire van de hele E3 dat was echt te gek, maar ik moet eerst nog maar zien hoe dat in andere games gaat werken.
Bij MC was dit top.

Bullet NL schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:41:
[...]

Schrijf je nou echt dat hij moet ophouden om zijn mening te geven????
Zoek de verschillen eens op met de last gen. Dat kun je geen luie port noemen. Klinkt meer als frustratie dat de X1 versie een beroerde framerate had.
boe2 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:42:
[...]

Dat mag ook wel wanneer je er de volle pot voor mag betalen terwijl hij voor 10 euro op steam te krijgen was :z.
Helaas zonder alle enhancements die de console versies hadden, dus dat zou kunnen. PC games zijn sowieso goedkoper, dus wat je daar nu precies mee wilt zeggen. :)

• Trishul
Bullet NL schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:48:
[...]

Geloof mij maar, De Holo lens en de exposure zoals MS dat gekregen heeft tijdens de persconferentie is best wel een dingentje. Minecraft is hier gewoon een onderdeel van, ik weet ook, Minecraft, hoe groot de aanhang ook is, is een game die je moet liggen. Maar je kan niet anders dan concluderen dat MS met hun Holo lens en Minecraft demo echt iets nieuws heeft laten zien op game technisch vlak.

Dit is nog maar het begin, denk aan een Holo lens oplossing die je kan gebruiken in een shooter, Health, Ammo etc wordt door de bril in het spel geprojecteerd terwijl je gewoon naar je normale scherm zit te kijken.... Veel meer actieve info mogelijk... Of wat denk je er van dat je achteruitkijk spiegel straks in een racegame niet meer op je beeldschem staan, maar je deze in je holo lens krijgt te zien terwijl jij je hoofd tijdens het racen iets naar links of rechts beweegt. Kortom genoeg dingen te bedenken waarom de Holo lens best wel eens iets kan gaan worden.
LOL dat verhaal heb ik wel eens eerder gehoord:
spoiler:
Kinect 1.0 & Kinect 2.0

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

bram1984 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:54:
[...]
Helaas zonder alle enhancements die de console versies hadden, dus dat zou kunnen. PC games zijn sowieso goedkoper, dus wat je daar nu precies mee wilt zeggen. :)
Welke enhancements? Hogere resolutie? Betere texturen? Hogere framerate?
Jouw "enhanced" editie is gewoon de PC versie ;)

*edit* oh ja, ze hebben lara meer een fotomodel look gegeven in de enhanced editie :z

[Voor 15% gewijzigd door boe2 op 16-06-2015 17:00]

Trishul schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:57:
[...]

spoiler:
Kinect 1.0 & Kinect 2.0
Das onzin, de Kinect 1 was de vroeg, de Kinect 2 werkt perfect, alleen heeft MS een fout gemaakt en dit mede door de media nooit meer goed kunnen maken.

Feit is wel dat MS haar nek blijft uitsteken, dat is goed voor de ontwikkeling, sommige dingen slaan beter aan dan andere.... Dat is eigenlijk niet eens iets voor de gamewereld maar dat werkt in de grote mensen wereld ook zo....

• Trishul
Bullet NL schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:59:
[...]

Das onzin, de Kinect 1 was de vroeg, de Kinect 2 werkt perfect, alleen heeft MS een fout gemaakt en dit mede door de media nooit meer goed kunnen maken.

Feit is wel dat MS haar nek blijft uitsteken, dat is goed voor de ontwikkeling, sommige dingen slaan beter aan dan andere.... Dat is eigenlijk niet eens iets voor de gamewereld maar dat werkt in de grote mensen wereld ook zo....
Da's geen onzin; jij geeft allemaal ideale situaties aan waarin HoloLens meerwaarde KAN hebben in games, dit zei MSFT ook over Kinect 1.0 en 2.0. Dat waren allemaal loze beloftes, en soms zelfs leugens/misleiding, zoals deze:

Allemaal leuk dat HoloLens goed is voor de ontwikkeling, daar ben ik het zeker mee eens. Maar laten we eerlijk zijn; dit is geen product van de xbox afdeling, maar van MSFT research. De xbox divisie heeft dit nu snel opgepakt om er wat mee te gaan doen/USP te creeren, niks mis mee, dus het is onnodig om tussen de regels door een sneer te maken met de grote mensen wereld vergelijking.

HoloLens zal zich sowieso bewijzen voor andere doeleinden dan gaming; bv. in bedrijven, ziekenhuizen, enz. Voor gamen is het echt nog afwachten, net als bij Morpheus. Vergeet ook niet dat Morpheus waarschijnlijk een prijs zal krijgen van $300~350 en HoloLens $400 (een MSFT executive gaf aan dat de HoloLens sowieso niet goedkoper zal zijn als de X1 zelf, op dit moment...).

• Beltoni
Bullet NL schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:59:
[...]

Vind dat juist wel mooi van MS. Ze staan voorop qua innovatie en proberen nieuwe dingen. Niet alles lukt maar van je fouten leer je. Sommige mensen worden al helemaal gelukkig als de graphics iets beter zijn, zelf hecht ik meer waarde aan de spelervaring.

De hololens is volgens mij briljant voor Minecraft en ongetwijfeld ook voor een paar arcade games maar dat zie ik bij de AAA titels niet aanslaan. Zelfde geldt voor de Occulus Rift, laat ze maar lekker kijken wat ze er mee kunnen en of het aanslaat bij de massa.

iRacing Profiel

Trishul schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:57:

spoiler:
Kinect 1.0 & Kinect 2.0
Kom op zeg, diverse kampen hebben fouten gemaakt met hun hardware, PS Move was op paar spelletjes ook verre van succes, heel die eyecam (eyetoy) is volgens mij niet meer teruggekomen, ik begin niet eens over de Wii-U en willen we een grote pakken.. Google Glass. Een stap vooruit betekent niet meteen de juiste stap, maar het is een stap.

Eyetoy van de PS2, Move van de PS3, voor mij geweldig stukje hardware, maar buiten 2 max 3 goeie games, is het nooit wat geworden en ik blijf dat gewoon doodzonde vinden. Kinect heeft zo wel een paar games, maar het is gewoon niet de grote omvang wat ze gehoopt hadden, ergens dus ook niet echt E3 waardig geworden.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

boe2 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:58:
[...]

Welke enhancements? Hogere resolutie? Betere texturen? Hogere framerate?
Jouw "enhanced" editie is gewoon de PC versie ;)

*edit* oh ja, ze hebben lara meer een fotomodel look gegeven in de enhanced editie :z
Om precies te zijn:
An all-new Lara model created to take advantage of the power of next-gen consoles.

· Gear on Lara (necklace, climbing axe, radio, arrows) now have realistic physics.

· Lara’s head has been retopologized and increased in resolution for a higher fidelity appearance. Her head was rebuilt from scratch with an estimated 5x density improvement on features for eyes, nose, mouth, cheeks, etc. All of her textures are higher resolution as well. We’ve also smoothed over edges on elbows, shoulders, and legs to give more natural features.

· Shaders and lighting have been reworked to showcase the raw physicality of Lara’s journey through sweat, mud, and blood materials and effects.

· The world has been dynamically brought to life using complex physical world simulation on trees, foliage, cloth. Additional enhancements have also been made to weather and lighting.

· All textures have been created at 4x resolution for maximum fidelity and detail.

· In-game characters, enemies, and destructibility have been enhanced for added realism.

· Subsurface scattering technology has been implemented to capture the most physically accurate lighting simulation and deliver a great sense of believability on Lara.
Maar dat telt natuurlijk weer niet omdat het een keertje omgekeerd is. ;w

Mijn punt is dat je dit geen luie port kan noemen. Daar kunnen we het wel over eens zijn.

• Beltoni
Rollercoaster Tycoon met de HoloLens. Dat zou best een hit kunnen worden.

iRacing Profiel

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-05 22:40
Beltoni schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 17:21:
Eigenlijk alle tycoon/sim-building/strategy games.

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323

• X-Fighter
Turn-based strategy games zouden ook goed werken met hololens. Maar weet niet of de hololens daar krachtig genoeg voor is

• Baas41
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-05 13:31
Als je dan zelf ook in de achtbanen kan stappen met je Hololens mag je denk ik naast virtuele kots ook je eigen kots gaan opruimen thuis :P .

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-05 22:25
Dat zou echt ongeloofelijk geniaal worden! Stel je voor, Age of Empires met een HoloLens. Of nog leuker: Theme Hospital! _/-\o_

• Beltoni
Zeror schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 17:23:
[...]

Eigenlijk alle tycoon/sim-building/strategy games.
Dat is zeker waar. Je eigen stad in 3D met Sim City of hoe die nieuwe game dan ook mag heten. HoloLens zal niet voor iedereen weggelegd en het is inderdaad maar de vraag hoe krachtig het is maar het heeft een stuk meer potentie dan ik ten eerste dacht.

iRacing Profiel

• Niet online
SinergyX schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:31:
[...]

Al vraag ik me af hoe ze FF7 precies neer gaan zetten, voor de vele FF fans is FF7 pure nostalgie, hoe zal de game nu zijn? Combat is met de FF series flink aangepast, hoe zullen ze dit in deze versie neerzetten? Ergens wil ik altijd elke FF hebben, al is het maar om de muziek, die imho 1 van de beste uit de industrie is. Ergens moet ik de game gewoon hebben, andere kant wil ik Aeris niet nog een keer zien gaan.
Ik weet dat ze ooit hebben gezegt dat als ze hem gaan remaken, ze ook daadwerkelijk bepaalde dingen gaan aanpassen omdat het anders geen zin had. Maar tot in hoeverre ze woord houden weet ik niet, ze zijn ook opeens gedraait met het feit dat het nu een remake wordt ;)
Zolang ze de juiste sfeer vasthouden, en de muziek wellicht enkel door een orkest in high quality laten opnemen moet het goed komen.
En tsja, ik vindt dat ook geen leuke scene maar het zal wel heel jammer zijn als ze daar het verhaal laten draaien.
Dan heb ik nog liever dat ze na het finishen van de storyline ergens gerevived kan worden :P

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-05 22:40
Eigenlijk werken heel veel games goed met het idee van de Hololens.

- Spectating in shooters (ala muizendoolhoof view)
- Moba arena's op je tafel
- race/kart games (net als een electrische racetrack van vroeger)
- puzzelgames
- etc...

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323

Beltoni schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 17:25:
[...]

Dat is zeker waar. Je eigen stad in 3D met Sim City of hoe die nieuwe game dan ook mag heten. HoloLens zal niet voor iedereen weggelegd en het is inderdaad maar de vraag hoe krachtig het is maar het heeft een stuk meer potentie dan ik ten eerste dacht.
Precies, ik was ook eerst wat septisch, maar nu ik een goede demo heb gezien zie ik toch wel wat potentie, natuurlijk het ding is niet overal geschikt voor... Maar het is een nieuwe ontwikkeling die gewoon de kans moet krijgen. Wanneer je nu al direct negatief gaat zitten doen omdat je de holo lens niet los van Minecraft kan zien zou zit je gewoon fout. De ontwikkeling heeft gewoon wat tijd nodig....

De potentie is er, het ding werkt, dat hebben we allemaal kunnen zien.... Weg met de nativiteit omtrent dit ding, nu met een gezonde dosis nieuwsgierigheid afwachten wat het ding gaat brengen.

Zeror schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 17:29:
Eigenlijk werken heel veel games goed met het idee van de Hololens.

- Spectating in shooters (ala muizendoolhoof view)
- Moba arena's op je tafel
- race/kart games (net als een electrische racetrack van vroeger)
- puzzelgames
- etc...

[afbeelding]
Je kan veel verder dan alleen projecteren op een tafel oid, je zag bij de eerste trailers ervan al Netflix op de muur, skype op de koelkast, persoonlijk zou ik daar veel meer in willen zien:
-tijdens racegame live-times en andere info naast de TV te zien
-Inventory of 3D map tijdens games

Blijft jammer dat die illumiroom nooit werkelijkheid is geworden :P

• Theebag
  • Laatst online: 16:17
Kijken of er een Megaton uit de hoed van Nintendo verschijnt :).
Beltoni schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 17:25:
[...]

Top down strategie games zijn inderdaad zeer geschikt voor Hololens, maar daar blijft het wat mij betreft dan ook bij. Voor extra info naast je scherm (en nog wat voorbeelden die genoemd worden) ga je denk ik de meerprijs niet betalen, en voor 3D games lijkt VR momenteel superieur.

Ben benieuwd of MS dit na Kinect en IllumiRoom nu wel door gaat zetten, of dat het wederom een stille dood sterft. Leuk verpakt, maar niet gewenst ;)

[Voor 7% gewijzigd door BM op 16-06-2015 19:03]

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-05 21:34
Wat heb ik gemist? Het is nu wel eens tijd voor een nieuwe Metroid!

Steam/XBL: Avioto

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-03 19:19
Een nieuwe Zelda game voor de 3DS. Deze ga ik in de gaten houden, lijkt me leuk om met vrienden te spelen.

Die voice-over lijkt Solid Snake wel

[Voor 15% gewijzigd door GluonC op 16-06-2015 18:22]

• Timmy!!!
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-05 06:40
En Star Fox Zero voor WiiU !!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-05 10:13
Avioto schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 18:14:
Wat heb ik gemist? Het is nu wel eens tijd voor een nieuwe Metroid!
En jawel!

...Voor de 3DS...

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-05 21:34
Was die aan het begin?

Steam/XBL: Avioto

• ikookhier
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online

ikookhier

>hijdiehieris<

Nog geen nieuwe console aangekondigd ? ( begin gemist)

PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch

Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee