Jep, dat heb je goed opgemerkt. Het bedrijf heet Kaffeegold en doet consulting voor allerlei koffie apparaten en grinders en toebehoren. Mokkamaster werd bij het proeven van filter koffie gebruikt. Kunnen jullie Nederlanders toch iets goedHoppyF schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:04:
[...]
Een cursus in Duitsland?
Ik zie bij de foto’s een papier liggen met alleen maar tekst in het Duits.
Verder best wel interessant om te weten wat je er van opgestoken hebt.
@RvdH de bellow (en singe dose hopper (ander model)) heb ik besteld via Etsy. Is verzonden uit Duitsland (Dusseldorf dacht ik).vinpower schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:38:
Die bellow is volgens mij juist het essentieelst voor single dosing
Ik heb zelf de Specialita met single dose mod.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Voor wie nog een Jura in Duitsland wil kopen, bij Euronics kost de E8 (EB) nu 889 euro.
Even bij "Regional Kaufen"de plaats Ratingen invullen. Ligt vlakbij Dusseldorf Airport, niet ver over de grens.
Geen idee of andere Jura apparaten daar ook goedkoper zijn, elke Euronics Franchise heeft andere aanbiedingen. Ik zocht specifiek naar de E8 Dark Inox.
Even bij "Regional Kaufen"de plaats Ratingen invullen. Ligt vlakbij Dusseldorf Airport, niet ver over de grens.
Geen idee of andere Jura apparaten daar ook goedkoper zijn, elke Euronics Franchise heeft andere aanbiedingen. Ik zocht specifiek naar de E8 Dark Inox.
Read the badge, Bitch!
Laatst ook al eens naar gekeken, maar gezien de prijs (plus verzend- en invoer kosten) maar gelaten voor wat het is. De meeste andere/Ali merken vallen vaak veel te ruim en dan wordt het een rommeltje.Alouwerse schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:34:
Zou nog wel eens een tunnel van Decent willen. Die valt niet in je basket, maar er op. En sluit af met magneetjes.
Lees ook goede verhalen over Tidaka die in Duitsland zitten en wat netter geprijsd zijn. Die hebben ook verschillende hoogtes, diameters en finishes. Volgens mij zit je voor VST/IMS bakjes met de 58 PLUS en dan M of L met polished finish wel goed.
Mocht het nog eens voordelig zijn om er twee te bestellen i.p.v. één, laat het dan maar weten.
Beste koffieliefhebbers,
Ik ben momenteel aan het kijken om mijn nespresso apparaat te vervangen voor een volautomaat. Mijn keuze voor volautomaat is voornamelijk gebaseerd op het gemak. Nu proefde ik laatst een espresso uit een jura e6 en dit smaakte zoveel beter dan mijn nespresso. Daarnaast is het op den duur goedkoper, een win-win situatie.
Mijn keuze is dan ook gevallen op een jura machine ivm de reputatie en het weinige werk aan onderhoud. Nu twijfel ik alleen over welke machine ik het beste kan kopen:
-e4
-e6
-ena8
Ik ben de enige koffiedrinker in huis en drink gemiddeld 20 bakken koffie per week.
In eerste instantie dacht ik voor een e4 te gaan (met losse melkopschuimer), gezien ik slechts sporadisch een espresso machiatto of cappuccino zal drinken. Het voordeel van deze machine is dat hij over de nieuwste technologieën beschikt.
Nu zag ik dat in Duitsland ik voor hetzelfde geld een e6 kan halen. Deze heeft niet de 3d zetgroep maar wel meer instelmogelijkheden qua sterkte en temperatuur. Daarnaast is het makkelijk voor mijn melkdranken af en toe.
Als laatste optie dacht ik aan de Ena8. Deze verschilt niet heel veel qua prijs en is weer makkelijker met melkdranken. Ben alleen bang dat ik hier te weinig gebruik van maak. Daarnaast zal ik vaker water en bonen moeten vullen en de restbak legen. Ook is hij voorzien van de oudere g3 molen.
De e8 vind ik dan weer erg duur in verhouding voor mijn koffiegebruik. Ook met name omdat ik weinig melkproducten drink.
Welke machine zouden jullie mij aanraden? Ik neig naar de e6 ipv de e4 door de instelmogelijkheden en het geringe prijsverschil in Duitsland.
Alvast bedankt voor het meedenken. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen in mijn keuze.
Ik ben momenteel aan het kijken om mijn nespresso apparaat te vervangen voor een volautomaat. Mijn keuze voor volautomaat is voornamelijk gebaseerd op het gemak. Nu proefde ik laatst een espresso uit een jura e6 en dit smaakte zoveel beter dan mijn nespresso. Daarnaast is het op den duur goedkoper, een win-win situatie.
Mijn keuze is dan ook gevallen op een jura machine ivm de reputatie en het weinige werk aan onderhoud. Nu twijfel ik alleen over welke machine ik het beste kan kopen:
-e4
-e6
-ena8
Ik ben de enige koffiedrinker in huis en drink gemiddeld 20 bakken koffie per week.
In eerste instantie dacht ik voor een e4 te gaan (met losse melkopschuimer), gezien ik slechts sporadisch een espresso machiatto of cappuccino zal drinken. Het voordeel van deze machine is dat hij over de nieuwste technologieën beschikt.
Nu zag ik dat in Duitsland ik voor hetzelfde geld een e6 kan halen. Deze heeft niet de 3d zetgroep maar wel meer instelmogelijkheden qua sterkte en temperatuur. Daarnaast is het makkelijk voor mijn melkdranken af en toe.
Als laatste optie dacht ik aan de Ena8. Deze verschilt niet heel veel qua prijs en is weer makkelijker met melkdranken. Ben alleen bang dat ik hier te weinig gebruik van maak. Daarnaast zal ik vaker water en bonen moeten vullen en de restbak legen. Ook is hij voorzien van de oudere g3 molen.
De e8 vind ik dan weer erg duur in verhouding voor mijn koffiegebruik. Ook met name omdat ik weinig melkproducten drink.
Welke machine zouden jullie mij aanraden? Ik neig naar de e6 ipv de e4 door de instelmogelijkheden en het geringe prijsverschil in Duitsland.
Alvast bedankt voor het meedenken. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen in mijn keuze.
De e6 (eb) heeft al de nieuwe '3d' methode voor nog meer aroma/smaak, van de e4 weet ik het niet, de ena heeft hem zeker nog niet.
- Frontales Bedienkonzept mit einem 2,8 Zoll TFT-Farbdisplay sowie von vorne befüllbarem Wassertank
- Eine zusätzliche Produktseite erweitert die Auswahl auf insgesamt 11 verschiedene Spezialitäten:
- NEU: Caffè Barista, Lungo Barista, Espresso doppio und Espresso macchiato
- AromaG3-Mahlwerk und Puls-Extraktionsprozess (P.E.P.®) für ultimative Kaffeequalität
- CLARIS Smart liefert perfekte Wasserqualität, das Intelligent Water System (I.W.S.®)
- erkennt den Filter automatisch.
Misschien niet de 3d dinges, maar wel de betere molen, en daar draait in koffie kwaliteit veel omheen.
https://www.cyberport.de/?DEEP=K001-2C3&APID=6jerring1980 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:44:
- Frontales Bedienkonzept mit einem 2,8 Zoll TFT-Farbdisplay sowie von vorne befüllbarem Wassertank
- Eine zusätzliche Produktseite erweitert die Auswahl auf insgesamt 11 verschiedene Spezialitäten:
- NEU: Caffè Barista, Lungo Barista, Espresso doppio und Espresso macchiato
- AromaG3-Mahlwerk und Puls-Extraktionsprozess (P.E.P.®) für ultimative Kaffeequalität
- CLARIS Smart liefert perfekte Wasserqualität, das Intelligent Water System (I.W.S.®)
- erkennt den Filter automatisch.
Misschien niet de 3d dinges, maar wel de betere molen, en daar draait in koffie kwaliteit veel omheen.
[ Voor 79% gewijzigd door RoosW op 24-03-2022 10:54 ]
Ok, ik was laaiend enthousiast over mijn 4-jaar-oude Baratza Sette 270W...tot dit weekend....
In 1x werd ik opeens geconfronteerd met het geluid in het onderstaande filmpje van een andere Sette-eigenaar.
Blijkbaar is de overbreng (gearbox) van de motor naar de maalschijven uitgevoerd in kunststof en slijt dit na verloop van tijd. In Nederland geen onderdeel te vinden via de normale kanalen maar gelukkig wel via Duitsland. Wil je alleen de overbreng vervangen dan kijk je naar een kostenpost van 55 euro en kun je er donder op zeggen dat je na 2-4 jaar weer aan de beurt bent. Schijnbaar hebben ze na 2020 wel wat verbetering doorgevoerd in het ontwerp, maar ik blijf het een beetje goedkoop vinden om op zulke cruciale onderdelen een plastic overbreng te gebruiken.
Zo ziet het vervangen van een overbreng eruit
In 1x werd ik opeens geconfronteerd met het geluid in het onderstaande filmpje van een andere Sette-eigenaar.
Blijkbaar is de overbreng (gearbox) van de motor naar de maalschijven uitgevoerd in kunststof en slijt dit na verloop van tijd. In Nederland geen onderdeel te vinden via de normale kanalen maar gelukkig wel via Duitsland. Wil je alleen de overbreng vervangen dan kijk je naar een kostenpost van 55 euro en kun je er donder op zeggen dat je na 2-4 jaar weer aan de beurt bent. Schijnbaar hebben ze na 2020 wel wat verbetering doorgevoerd in het ontwerp, maar ik blijf het een beetje goedkoop vinden om op zulke cruciale onderdelen een plastic overbreng te gebruiken.
[ Voor 7% gewijzigd door Joarie op 04-04-2022 14:50 ]
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003
Dit is exact de reden dat ik niet voor de Baratza heb gekozen maar een Eureka Mignon. Ik wilde eigenlijk de Sette 270Wi kopen maar las zoveel verhalen over kapotte aandrijvingen dat ik het niet aandurfde. 500-600 euro voor een apparaat wat na 2-4 jaar gewoon kapot gaat vind ik gewoon niet goed genoeg. Wel jammer want de 270Wi heeft Grind-by-Weight en dat lijkt me nog steeds heel chill.Joarie schreef op maandag 4 april 2022 @ 14:50:
Ok, ik was laaiend enthousiast over mijn 4-jaar-oude Baratza Sette 270W...tot dit weekend....
[YouTube: Baratza Sette 270 Bad Noise]
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Deze club al eens een berichtje gedaan?Joarie schreef op maandag 4 april 2022 @ 14:50:
[YouTube: Baratza Sette 270 Bad Noise]
https://www.itmonderdelen.nl/baratza.html
Ik heb er voor mn encore onderdelen gekocht. Ze reageren iig inhoudelijk vlot en goed op mail. Misschien kunnen zij je aan onderdelen helpen?
Ik ga straks in Duitsland een Jura E8 EB ophalen. Heb je voor die J.O.E. app nu wel of geen Connect ding nodig? En is dat dan de Smart Connect en Wifi Connect?
Ja je hebt een Wifi Connect nodig voor de JOE app. Dat is de witte versie. De Smart Connect is blauw en doet alleen Bluetooth.RvdH schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 10:50:
Ik ga straks in Duitsland een Jura E8 EB ophalen. Heb je voor die J.O.E. app nu wel of geen Connect ding nodig? En is dat dan de Smart Connect en Wifi Connect?
Is het gelukt?RvdH schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 10:50:
En je Rocket R58 al verkocht?
[ Voor 6% gewijzigd door HoppyF op 01-05-2022 15:58 ]
https://www.marktplaats.n...dfac1254e7aa85845826d5acd
Een nooit gebruikte Linea Mini voor €3000 en een account van een maand oud.. "als het te mooi klinkt om waar te zijn..." - toch maar even een berichtje gestuurd.
Dus gevraagd van welk jaar hij was en waarom ze hem weg doen. Antwoord: 2021, gaat weg omdat hij voor een vakantiehuisje was, dat inmiddels alweer verkocht is. Dus nu is hij overbodig. En als ik echt interesse had, dan moest ik haar man maar even emailen.
Dus dat gedaan. Hij zegt dat ze in zuid Duitsland wonen maar hem daar niet verkocht krijgen, dus ze hem daarom nu proberen in NL te verkopen. En aangezien de afstand wil hij hem wel verzenden (verzendkosten incl) en dan kan ik hem inspecteren en terugsturen als het niet bevalt.
In zijn mail staat een signature met mooi logo en tekstje en alles:
M.a.w. rooie vlaggetjes all over
Heb het maar even gerapporteerd aan Marktplaats.
Een nooit gebruikte Linea Mini voor €3000 en een account van een maand oud.. "als het te mooi klinkt om waar te zijn..." - toch maar even een berichtje gestuurd.
Dus gevraagd van welk jaar hij was en waarom ze hem weg doen. Antwoord: 2021, gaat weg omdat hij voor een vakantiehuisje was, dat inmiddels alweer verkocht is. Dus nu is hij overbodig. En als ik echt interesse had, dan moest ik haar man maar even emailen.
Dus dat gedaan. Hij zegt dat ze in zuid Duitsland wonen maar hem daar niet verkocht krijgen, dus ze hem daarom nu proberen in NL te verkopen. En aangezien de afstand wil hij hem wel verzenden (verzendkosten incl) en dan kan ik hem inspecteren en terugsturen als het niet bevalt.
Met een linkje naar de .com site, maar zijn mailadres eindigt op spar-international.site. Die site redirect heel oldschool met een meta tag naar de .com site.Erwin Hortz
Sales Director Spar-International / Manager in Business and Development
M.a.w. rooie vlaggetjes all over
Je kan altijd vragen of je hem op kan komen halen. Als ze dan moeilijk doen is het vrij duidelijk. Hoewel het hier al redelijk duidelijk isRvdH schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 13:27:
https://www.marktplaats.n...dfac1254e7aa85845826d5acd
[...]
Met een linkje naar de .com site, maar zijn mailadres eindigt op spar-international.site. Die site redirect heel oldschool met een meta tag naar de .com site.
M.a.w. rooie vlaggetjes all overHeb het maar even gerapporteerd aan Marktplaats.
Ja alléén de Jura zou voor minder weg kunnen. Maar ik wil alles in 1 keer verkopen ☺️ Alles bij elkaar zijn de accessoires zo’n €300. Maar voor €939 mag ze mijn (zilveren!) E8 en alle accessoires bij mij, ook in Arnhem, komen ophalen hoor ☺️Ypuh schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:27:
@RvdH Mijn zus wil graag een Jura aanschaffen binnenkort, maar dan moet het wel een witte zijn. Als ik het goed begreep zijn ze momenteel voor zo'n €939 nieuw te koop in Duitsland (ze woont in Arnhem), dus prijstechnisch gaat het lastig worden haar te overtuigen.
Mijn vriendin heeft een Graef Pivalla Pistonmachine, echter geeft deze nu geen warm water meer, echter doet de stoom het nog wel, dus de boiler moet nog werken.
Nu zijn we op zoek naar een winkel waar ze dit mogelijk kunnen repareren, want naar Duitsland naar de fabriek sturen wordt een beetje te prijzig en dan is het al snel beter om een nieuwe te kopen.
Weet iemand een goed adres in de Randstad?
Nu zijn we op zoek naar een winkel waar ze dit mogelijk kunnen repareren, want naar Duitsland naar de fabriek sturen wordt een beetje te prijzig en dan is het al snel beter om een nieuwe te kopen.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
- MeesKees21
- Registratie: Mei 2020
- Laatst online: 22-02 22:29
DeepSeek of DiepZiek?
Matched: duitsland
Simon Levelt misschien? Zover ik weet zit die in Haarlem en Leiden. Misschien ook nog andere plaatsen, maar dat zou ik even checken op hun site. Ze hebben zo te zien een hele rits winkels :Woy schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:23:
Mijn vriendin heeft een Graef Pivalla Pistonmachine, echter geeft deze nu geen warm water meer, echter doet de stoom het nog wel, dus de boiler moet nog werken.
https://www.simonlevelt.nl/winkels
[ Voor 5% gewijzigd door MeesKees21 op 08-06-2022 19:33 ]
Er zijn maar 2 zekerheden in het leven, de eerste is dat je geboren wordt en de tweede is dat je doodgaat...
Verwijderd
DR Trading in Utrecht misschien proberen of Van Pommeren, maar die zijn een stuk commercieler geworden de afgelopen jaren. Edit: Misschien niet helemaal het apparaat waar DR Trading zich mee bezig houdtWoy schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:23:
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2022 19:30 ]
Je zou bij https://www.esrepair.nl/ in Ridderkerk kunnen vragen. Ik ben er onlangs met een defecte Silva geweest, die ik daar niet had gekocht, en werd prima geholpen.Woy schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:23:
Ik heb hier wel eens wat klein materiaal gehaald, leken mij toen prima partij om te laten kijken naar je apparaat.Woy schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:23:
De Espressomonteur
020 707 5841
https://maps.app.goo.gl/nE2ZikwNHTExUx9r8
Hier nog steeds een tevreden Specialita-gebruiker met single dose mod (kijk op Etsy (Duitsland) voor de bellow).-Muncky- schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 14:43:
[...]
Oef, ik had hem ook besteld (uit de UK), maar uiteindelijk vond ik hem de meerprijs tov. mijn huidige Eureka Mignon Specialita niet waard. I know, Single Doser vs...
Ik zit nog wel steeds met een schuin oog naar de DF64 te kijken (qua prijs wel interessant..!)
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Ik single dose met mijn specialita zonder een mod. Zag op reddit foto’s van de binnenkant van de maler van gebruikers met zo’n bellow; de koffie zat echt overal door de hele behuizing. Weet niet of dat nou zo goed is voor lagers en motor.timovd schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 16:48:
[...]
Hier nog steeds een tevreden Specialita-gebruiker met single dose mod (kijk op Etsy (Duitsland) voor de bellow).
Bij de mediamarkt in Duitsland is momenteel de jura e8 en e6 voor resp. 756 en 580 te koop!
https://www.mediamarkt.de.../_jura-e8-eb-2672701.html
Kreeg toevallig net een pricecheck van Idealo. Heb mijn zus die kant opgestuurd (ze wil al heel lang een witte E8 en ik zoek afnemers voor mijn nieuwe koffiebrand avontuurJeyJey schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 00:44:
Bij de mediamarkt in Duitsland is momenteel de jura e8 en e6 voor resp. 756 en 580 te koop!
De E8 is nu in Duitsland te krijgen voor €800, geen bezorging in NL. Heb er net 1 besteld als vervanger van de Siemens EQ6 plus s800.HekkeySE schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 11:54:
Ik ben aan het oriënteren naar een volautomaat. Hebben nu een Vertuo machine maar die maakt veel geluid en is prijzig. Ongeveer 3 kopjes per dag gemiddeld.
Ik kijk nu naar de Jura E8 en de Siemens EQ700 Integral. Prijs is gelijkwaardig alleen die Siemens is nieuwer volgens mij en een futuristisch uiterlijk. Zijn er voor of tegens voor 1 van de machines?
Goede tip! Waar? Hoewel het voor mij wel een stuk rijden isdenuz schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:42:
[...]
De E8 is nu in Duitsland te krijgen voor €800, geen bezorging in NL. Heb er net 1 besteld als vervanger van de Siemens EQ6 plus s800.
[ Voor 7% gewijzigd door HekkeySE op 09-08-2022 07:30 ]
Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.
Ik heb toch de Siemens EQ700 Integral besteld. Was bij Breezy returns voor €695,- (nieuwprijs €1218,-). Vond het een goede deal om te proberen. Anders kan ik hem nog terugsturen en een ritje naar Duitsland doen.denuz schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:42:
[...]
De E8 is nu in Duitsland te krijgen voor €800, geen bezorging in NL. Heb er net 1 besteld als vervanger van de Siemens EQ6 plus s800.
Nu kijken naar de juiste boon. Nog niet helemaal achter wat het beste is.
[ Voor 8% gewijzigd door HekkeySE op 09-08-2022 11:03 ]
Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.
Smaken verschillen natuurlijk, maar deze doen het goed in onze Siemens.HekkeySE schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:01:
[...]
Ik heb toch de Siemens EQ700 Integral besteld. Was bij Breezy returns voor €695,- (nieuwprijs €1218,-). Vond het een goede deal om te proberen. Anders kan ik hem nog terugsturen en een ritje naar Duitsland doen.
[ Voor 3% gewijzigd door GermanPivo op 09-08-2022 11:08 ]
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Ik ben benieuwd!HekkeySE schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:01:
[...]
Ik heb toch de Siemens EQ700 Integral besteld. Was bij Breezy returns voor €695,- (nieuwprijs €1218,-). Vond het een goede deal om te proberen. Anders kan ik hem nog terugsturen en een ritje naar Duitsland doen.
Naar aanleiding van jouw post ook eens gekeken bij Breezy returns op Bol. Ik was al een tijdje op zoek naar een Nivona uit de 7/8xx serie ter vervanging van een Philips EP3551. Stond er per toeval een Nivona 790 te koop voor minder dan de helft van de adviesprijs (stond omschreven als goed met wat gebruikssporen). Vanmiddag ontvangen en goed geinspecteerd. Op een barstje in de watertank (lekt niet) en een missend maatschepje voor gemalen koffie na ziet hij er prima uit en maakt een lekker kopje koffie. In het menu gedoken en het apparaat heeft enkel 60 reguliere kopjes koffie gemaakt. Ik ben blijHekkeySE schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:01:
[...]
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Het is een mooi ding, zeker als je de upgrade naar houten handvaten maakt. Mooi is dat je een degelijke tamper erbij krijgt die je nog met ringen kan aanpassen naar je handgrootte.fasicbit schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 11:26:
[...]
Hoe heb je de Belleza Bellona ervaren? Hoe zag die eruit? Heb je de Profitec Go ook gezien, geprobeerd?
De elektrische knoppen met blauw achterlicht vind ik wat minder fraai. Het stomen gaat wel makkelijker aan en uit dan wanneer je een draaiknop moet draaien. Voor dat geld een prima machine.
Wordt dus wel in china gemaakt en niet in Duitsland. Verder handig dat de kap er makkelijk afgaat en je nog reparaties kunt uitvoeren. Er is wel pre infusion, maar niet echt flow control.
Met een vibratiepomp erin en het feit dat de bovenkant schuin is, gaan je kopjes wel ratelen. Al met al een prima machine denk ik hoor voor die prijsklasse.
Hij had de profitec 400 en 700 staan en de gaggia classic pro.
--------------------------------
Is er hier iemand die ervaring heeft met de Crem one?
Hoe meer ik ervan lees en bekijk hoe meer ik onder de indruk raak, daarnaast vind ik het ook mooi ding zeker met de wooden upgrade kit erbij.
https://www.crem.coffee/p...ilijot/ONE-2B-R-LFPP-Dual
Heel veel details qua afwerking, daar hou ik wel van.
[ Voor 21% gewijzigd door taurus0205 op 21-08-2022 13:25 ]
Waar heb je hem gekocht als ik vragen mag? Want ik zie ze hier in NL al snel voor 1300 euro.denuz schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:42:
[...]
Mijn huidige DeLonghi koffiemachine van bijna 12 jaar oud is het aan het begeven. Veel gedoe mee. En na wat lezen vind ik de Jura E8 een heel interessant model.
Ik hoor het graag!
[ Voor 4% gewijzigd door Binnetie op 24-08-2022 21:22 ]
Kan ook goedkoper lees het topic nog maar eens door naar links die ik heb geplaatst.Binnetie schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:20:
[...]
Ik heb even gezocht en zie hem bij de Mediamarkt voor €899, in de aanbieding. De zwarte is zelfs €850,-
Via Igraal.com 2,5% cashback + 5 euro bonus als je lid wordt. Helaas was de cashback vorig jaar 5% toen ik een telefoon kocht. De Mediamarkt stuurt niet naar Nederland en doorstuuradressen (huifkar.de) wordt geblokkeerd. Gelukkig heb ik een kennis vlak over de grens die hem thuis kan ontvangen.
Mediamarkt is voor zover ik weet Jura dealer, dan zou het met de garantie goed moeten komen.
Of de Jura E8 wat voor me is weet ik niet. Ik denk dat hij eerder overkill is. Ik drink ongeveer 12 kopjes per week uit mijn huidige DeLonghi ECAM 23.420.SB van bijna 12 jaar oud. Mijn vriendin drinkt rond de 10 kopjes per week: cappuccino, Latte Macchiato en cafe au lait uit haar Dolce Gusto. Af en toe maak ik cappuccino uit de DeLonghi, maar met het stoompijpje wordt het schuim nooit echt stevig.
Mijn machine begint steeds vaker de foutmelding te geven: te fijn gemalen! Draai stoompijp.
Heb al van alles gedaan. Machine gereinigd, ontkalkt (onderhoud wanneer het moet) zetgroep gesmeerd. Dan gaat het weer even goed (paar maanden, nu 2 dagen) en dan is de melding er weer. Heb al eens wat aan de maalgraad zitten draaien, dat leek te helpen maar toch komt de melding weer bij het koffie zetten. Er komt dan niets uit de machine. Zelfs met alleen spoelen komt er niets uit. Na 12 jaar vind ik het eigenlijk wel goed en wil ik wat anders.
Belangrijkste vind ik dat de Dolce Gusto weg kan en we goede cappuccino hebben, met weinig onderhoud. De E6 lijkt toch wat minder kwaliteit melkschuim te leveren?
Ook zie ik trouwens de E8 in 2020 en 2022 modellen, klopt dit? Wat zijn de verschillen, want de Mediamarkt levert het 2020 model.
De E8 geeft prima melkschuim maar het maakt ook uit welke melk je gebruikt.
Volle houdbare melk werkt goed maar mijn ervaring met Globemilk Barista is nog beter.
Dat is in feite ook gewone houdbare volle melk maar met een iets andere vet verhouding.
Kortom, bij voorkeur koop ik deze melk.
(toevallig deze week bij Dirk in de aanbieding voor €0,99!)
In Duitsland kopen kan maar let op dat je dan wel bij een officiële Jura dealer koopt dan krijg je hier in Nederland gewoon ook garantie bij Jura.
De melk is inderdaad een goede, ik had wel eens de tip gelezen om volle melk te gebruiken. Normaal gesproken heb ik halfvolle melk. De Globemilk Barista ga ik zeker proberen.HoppyF schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:24:
[...]
Kan ook goedkoper lees het topic nog maar eens door naar links die ik heb geplaatst.
De E8 geeft prima melkschuim maar het maakt ook uit welke melk je gebruikt.
Volle houdbare melk werkt goed maar mijn ervaring met Globemilk Barista is nog beter.
Dat is in feite ook gewone houdbare volle melk maar met een iets andere vet verhouding.
Kortom, bij voorkeur koop ik deze melk.
(toevallig deze week bij Dirk in de aanbieding voor €0,99!)
In Duitsland kopen kan maar let op dat je dan wel bij een officiële Jura dealer koopt dan krijg je hier in Nederland gewoon ook garantie bij Jura.
Je bedoeld met links de retourdeal van Breezy via Bol.com? Daar heb ik even gekeken maar daar is geen E8 beschikbaar. Of bedoel je wat anders?
@Binnetie ik heb via idealo een alert ingesteld. Toevallig in de week dat ik in Duitsland zou zijn voor 800 kunnen kopen bij enzinger. Zij bezorgen niet in nl, laten afleveren in een dhl kluis en vervolgens zelf opgehaald.
Met de nl prijzen kan je prima naar duitsland rijden, machine kopen, tanken en wat boodschappen doen
Met de nl prijzen kan je prima naar duitsland rijden, machine kopen, tanken en wat boodschappen doen
Nee de halfvolle melk, zorgt voor minder schuim. Ik ga komend weekend op zoek naar de Globemilk Barista.HoppyF schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 19:46:
[...]
Halfvolle houdbare of verse melk werkt niet goed.
Dan krijg je geen stevig melkschuim.
Ik heb Campina houdbare volle melk geprobeerd, dat gaat op zich wel maar de Globemilk barista is net wat beter. Kun je beter in de aanbieding kopen, deze melk blijft maanden goed dus dan kun je een voorraadje aanleggen.
Ik bedoel de retourdeal inderdaad. Het aanbod verschilt, kan zijn dat er nu niets staat maar dat kan morgen of volgende week anders zijn. Je kunt dan kijken of er wat is. Hun aanbod staat Ebay en Bol.
Veelal hetzelfde aanbod maar er kunnen ook verschillen zijn.
Aanbiedingen van geheel nieuwe Jura’s kom je soms tegen.
Maar het blijven dure apparaten.
Vrijwel zeker dat ik dit weekend de E8 ga ophalen in Duitsland. Heb hem even op Pepper gezet: https://nl.pepper.com/share-deal-from-app/247268 voor 899 euro.
Mocht er iemand geïnteresseerd zijn. Stuur me even een PM. Voor een kleine vergoeding, wil ik er nog wel meer meenemen. Zelf ga ik hem bestellen, zodat ik zeker weet dat hij er is. En dan even wat goedkoper tanken
Het kan goedkoper: https://interseroh-brandn...affeevollautomat-15355-e8 maar ik weet zeker dat hier iets moet klopt. Alleen vooruitbetaling, terwijl ze op de site aangeven PayPal en creditcard te accepteren.
Als ik dan deze site lees, dan blijf ik er weg: https://www.auktionshilfe...ns-der-interseroh-produc/
Dan kan het proberen van goede bonen beginnen. De oude DeLonghi ga ik voor een kleine prijs verkopen voor de handige liefhebber.
Top!Binnetie schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:06:
[...]
Nee de halfvolle melk, zorgt voor minder schuim. Ik ga komend weekend op zoek naar de Globemilk Barista.
Vrijwel zeker dat ik dit weekend de E8 ga ophalen in Duitsland. Heb hem even op Pepper gezet: https://nl.pepper.com/share-deal-from-app/247268 voor 899 euro.
Mocht er iemand geïnteresseerd zijn. Stuur me even een PM. Voor een kleine vergoeding, wil ik er nog wel meer meenemen. Zelf ga ik hem bestellen, zodat ik zeker weet dat hij er is. En dan even wat goedkoper tanken.
Het kan goedkoper: https://interseroh-brandn...affeevollautomat-15355-e8 maar ik weet zeker dat hier iets moet klopt. Alleen vooruitbetaling, terwijl ze op de site aangeven PayPal en creditcard te accepteren.
Als ik dan deze site lees, dan blijf ik er weg: https://www.auktionshilfe...ns-der-interseroh-produc/
Dan kan het proberen van goede bonen beginnen. De oude DeLonghi ga ik voor een kleine prijs verkopen voor de handige liefhebber.
Ik ben benieuwd hoe het je gaat bevallen.
Niet persé nodig maar je kunt nog overwegen de Jura Connect erbij te kopen.
WiFi dongle dus.
Hoeft niet direct kan later ook nog.
Op de terugweg van Zweden naar Nederland hebben wij in Duitsland bij de Mediamarkt een Jura E8 (EB) in piano black gekocht. Wij maken nu een grote stap van oploskoffie naar de Jura. We zijn tot deze keuze gekomen mede dank zij dit topic. Ben benieuwd hoe dit gaat bevallen.
Oploskoffie?Simon99 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 21:38:
Op de terugweg van Zweden naar Nederland hebben wij in Duitsland bij de Mediamarkt een Jura E8 (EB) in piano black gekocht. Wij maken nu een grote stap van oploskoffie naar de Jura. We zijn tot deze keuze gekomen mede dank zij dit topic. Ben benieuwd hoe dit gaat bevallen.
Dat is iets uit de tijd van mijn Oma.
Maar ok, vast een stap vooruit, dat wel.
Gefeliciteerd met deze keuze.
Als je het topic gelezen hebt, zijn de tips ook wel bekend denk ik.
Weet niet wat je gaat drinken, espresso’s lungo’s or melkspecialiteiten?
Start bij voorkeur wel met goede koffiebonen.
Vers gebrand of als je dit een te grote/dure stap vindt kunnen goede supermarkt koffiebonen ook.
Happy wife, happy life.
Voor kerst 2018 kocht ik mijn vrouw een Krups EA8150. Een leuke instapper volautomatische koffiemachine. Veel lekkere kopjes mee gemaakt komende van Nespresso en Senseo.
Maar mijn vrouw wou graag cappuccino maken thuis. Een losse foam maker die we hadden van de Nespresso was het toch maar net niet. En de koffie smaakte de laatste tijd niet meer zo vol. Een machine reiniging gedaan etc etc maar toch.
Gisteren dan maar gewoon naar de Mediamarkt gegaan in Duitsland (Herzogenrath) en gekeken voor de Jura E8. Vele leuke kleurtjes maar 90 euro meer voor Dark Inox vond ik toch te gek dus Moonlight Silver it is.
* Chevy454 pakt de doos mee tot verbazing van de vrouw.
899 in Duitsland tov 1200+ in Nederland / België dan moet je gewoon spijkers met koppen slaan als je toch daar bent. Meteen ook reinigingstabletten en waterfilter meegenomen want wil toch direct alles erbij hebben voor onderhoud.
Maar die cappuccino, wat hebben we daar voor nodig? Een slang, een melkhouder, een wifi adapter... Euh... Wat? Het is nogal gesofisticeerd bij Jura
Samen met de mediamarkt medewerker het gehele gamma uit gespit en we werden er helemaal gek van. Uiteindelijk gewoon de melkaccessoirekit meegenomen welke in een donker hoekje lag. (Die verschillende melksystemen maken het er niet makkelijker op. De E8 EB heeft dus HP3)
Thuis dan de doos geopend. We vinden erin:
reinigingstabletten
waterfilter
Melkslang voor cappuccino en latte
Dus we zijn de komende 6 maanden wel even gesteld qua onderhoud.. Oh nee, de tabletten voor het melksysteem te reinigen ontbreken
Maar hoe smaakt de koffie? Even een ABA vergelijk gedaan. En duidelijk dat de Jura veel beter de smaken uit de bonen kan halen. Voor het eerst sinds tijden weer een sterke espresso en een lekkere koffie. Nadeel is wel dat we nu tegen de muren stuiteren na het instellen voor het juiste bakje koffie
Waarom de Jura E8 en geen ander toestel? Snel door dit topic gescrold te samen met wat Google werk hadden we een beter gevoel bij de Jura tov een Siemens en een Nivona. Vooral de displays die het bij Nivona begeven was een flinke rode vlag.
Voor kerst 2018 kocht ik mijn vrouw een Krups EA8150. Een leuke instapper volautomatische koffiemachine. Veel lekkere kopjes mee gemaakt komende van Nespresso en Senseo.
Maar mijn vrouw wou graag cappuccino maken thuis. Een losse foam maker die we hadden van de Nespresso was het toch maar net niet. En de koffie smaakte de laatste tijd niet meer zo vol. Een machine reiniging gedaan etc etc maar toch.
Gisteren dan maar gewoon naar de Mediamarkt gegaan in Duitsland (Herzogenrath) en gekeken voor de Jura E8. Vele leuke kleurtjes maar 90 euro meer voor Dark Inox vond ik toch te gek dus Moonlight Silver it is.
899 in Duitsland tov 1200+ in Nederland / België dan moet je gewoon spijkers met koppen slaan als je toch daar bent. Meteen ook reinigingstabletten en waterfilter meegenomen want wil toch direct alles erbij hebben voor onderhoud.
Maar die cappuccino, wat hebben we daar voor nodig? Een slang, een melkhouder, een wifi adapter... Euh... Wat? Het is nogal gesofisticeerd bij Jura

reinigingstabletten

waterfilter

Dus we zijn de komende 6 maanden wel even gesteld qua onderhoud.. Oh nee, de tabletten voor het melksysteem te reinigen ontbreken

Maar hoe smaakt de koffie? Even een ABA vergelijk gedaan. En duidelijk dat de Jura veel beter de smaken uit de bonen kan halen. Voor het eerst sinds tijden weer een sterke espresso en een lekkere koffie. Nadeel is wel dat we nu tegen de muren stuiteren na het instellen voor het juiste bakje koffie
Waarom de Jura E8 en geen ander toestel? Snel door dit topic gescrold te samen met wat Google werk hadden we een beter gevoel bij de Jura tov een Siemens en een Nivona. Vooral de displays die het bij Nivona begeven was een flinke rode vlag.
[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 07-09-2022 12:40 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Gefeliciteerd, daar ga je veel plezier aan beleven!Chevy454 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 12:35:
Happy wife, happy life.
Maar die cappuccino, wat hebben we daar voor nodig? Een slang, een melkhouder, een wifi adapter... Euh... Wat? Het is nogal gesofisticeerd bij JuraSamen met de mediamarkt medewerker het gehele gamma uit gespit en we werden er helemaal gek van. Uiteindelijk gewoon de melkaccessoirekit meegenomen welke in een donker hoekje lag. (Die verschillende melksystemen maken het er niet makkelijker op. De E8 EB heeft dus HP3)
reinigingstabletten
waterfilter
Een proefverpakking melkreiniger zit wel in de doos toch? Zo ja, bewaar het dekseltje met druk/doseermechanisme
En ach, melkslangetjes en uitloopjes horen bij regulier onderhoud, dus die had je toch extra nodig gehad.
Een glazen melkbeker is wel aan te raden als je veel melkspecialiteiten maakt, tevens een stuk hygiënischer dan de slang in een melkpak steken.
Als verkoper van Jura wordt je toch geacht te weten wat je verkoopt en wat daarbij zit.....Chevy454 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 12:35:
Happy wife, happy life.
Maar die cappuccino, wat hebben we daar voor nodig? Een slang, een melkhouder, een wifi adapter... Euh... Wat? Het is nogal gesofisticeerd bij JuraSamen met de mediamarkt medewerker het gehele gamma uit gespit en we werden er helemaal gek van. Uiteindelijk gewoon de melkaccessoirekit meegenomen welke in een donker hoekje lag. (Die verschillende melksystemen maken het er niet makkelijker op. De E8 EB heeft dus HP3)
reinigingstabletten
waterfilter
Gefeliciteerd met de aankoop!Chevy454 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 12:35:
Happy wife, happy life.
reinigingstabletten
waterfilter
Goede keuze.
Zoek in dit topic maar even op E8.
Ik heb er al het nodige over gezegd.
Er zitten melkreiningstabletten bij het apparaat.
Genoeg om mee te beginnen.
Ik gebruik nu melkreiningingsvloeistof. Stuk goedkoper en het werkt prima.
Jura melkglas voor de melk is aan te bevelen.
Maar je kunt het slangetje ook in een beker met melk hangen.
Niet in het melkpad want daarmee verontreinig je de melk in het pak.
Behorlijk aan de prijs maar zou je hiermee niet heel goed koffiebonen wat langer kunnen bewaren?
https://www.coolblue.nl/p...ave-startset-7-delig.html
Mijn Nespresso apparaat moet ook maar eens plaats gaan maken voor een automaat. Ik vind een half automaat net wat teveel werk en heb toch maar besloten om voor een jura te gaan.
Ik zal regelmatig in de gaten houden of er een aanbieding voorbij komt maar denk dat ik wacht tot black friday en dan in Duitsland bestel. Zit er nog veel verschil tussen een Jura E6 uit 2020 of 2022?
https://www.coolblue.nl/p...ave-startset-7-delig.html
Mijn Nespresso apparaat moet ook maar eens plaats gaan maken voor een automaat. Ik vind een half automaat net wat teveel werk en heb toch maar besloten om voor een jura te gaan.
Ik zal regelmatig in de gaten houden of er een aanbieding voorbij komt maar denk dat ik wacht tot black friday en dan in Duitsland bestel. Zit er nog veel verschil tussen een Jura E6 uit 2020 of 2022?
Je mist dat E8's in Duitsland €300-400 goedkoper zijn.DBreda schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:40:
Coolblue heeft nu een 'actie' met gratis 'care kit' bij een Jura apparaat. Mis ik nog iets als ik onderstaande onderhoudsproducten erbij krijg? Ik zit eraan te denken om een E8 te kopen.
[Afbeelding]
Haha ja als ze in Nederland bezorgen zou ik 'm direct in Duitsland bestellen.Ypuh schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:41:
[...]
Je mist dat E8's in Duitsland €300-400 goedkoper zijn.
Afgezien daarvan zijn de producten inderdaad wat je nodig hebt voor het onderhoud als je volledig bij Jura's eigen producten daarvoor blijft. Je kan het overigens voor niet heel meer ook gewoon los kopen en dan inderdaad in DE voor een paar 100'en EUR goedkoper je machine halen. Zie onder bv. bij Mr. Barish die was relatief goedkoop laatste keer dat ik keek.Ypuh schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:41:
[...]
Je mist dat E8's in Duitsland €300-400 goedkoper zijn.
https://shop.misterbarish...en-koffiemachine-25-stuks
https://shop.misterbarish...6115399852&pr_seq=uniform
https://shop.misterbarish...6115399852&pr_seq=uniform
@Dazzler2120 komt er eigenlijk op neer dat je budget wat te krap is voor volautomaat van goede kwaliteit.
De onderkant van de markt (philips, delonghi en dergelijke) is denk ik niet heel onderscheidend, kies welke je mooi vindt. Maar in de regel plastic-fantastic, geen geweldige maler, waarschijnlijk slechte temperatuurbeheersing, en niet (de moeite waard om) te repareren bij een defect.
Maar liever wordt het budget opgerekt. Jura E6 voor rond de € 700 (in Duitsland) zou mijn keus voor een volautomaat met de mogelijkheid voor melkdrankjes zijn.
Siemens heeft ook wat opties, doorgaans iets goedkoper, en zou je kunnen overwegen. Maar dan nog is € 500 krap.
Bij halfautomaten is een algemeen geaccepteerd instapmodel een gaggia classic pro (~€ 400), en dan moet je nog een maler hebben (vanaf € 250 ongeveer, maar daar liever ook iets meer budget). Daaronder zou ik er (nieuw) niet aan beginnen, ben je m.i. net zo goed af met een goedkope volautomaat. 2e hands zijn er wel mogelijkheden.
Edit: Wellicht goed om in het achterhoofd te houden; er zijn veel koffiezetmethodes die helemaal niet duur zijn. Denk aan een aeropress, V60, of andere vorm van filterkoffie. Als je zo'n low-tech methode combineert met verse koffie en een maler (voor filterkoffie is dat trouwens een stuk betaalbaarder dan een espressomaler, zeg € 100-200 voor de maler. Eventueel nog minder als het een handmaler mag zijn.) heb je echt super koffie.
Met een aeropress kun je ook vrij eenvoudig 'zeer sterke'/espresso-sterkte koffie maken. Als je daar dan een losse melkopschuimer bij doet, kun je ook prima melkdrankjes maken.
Dan mag het formeel natuurlijk geen espresso heten, omdat het niet onder druk is gemaakt, maar denk dat het eindresultaat beter is dan een 'goedkope' espressomachine.
Dan ben je voor zeg € 150-300 klaar met een maler, aeropress en melkopschuimer.
De onderkant van de markt (philips, delonghi en dergelijke) is denk ik niet heel onderscheidend, kies welke je mooi vindt. Maar in de regel plastic-fantastic, geen geweldige maler, waarschijnlijk slechte temperatuurbeheersing, en niet (de moeite waard om) te repareren bij een defect.
Maar liever wordt het budget opgerekt. Jura E6 voor rond de € 700 (in Duitsland) zou mijn keus voor een volautomaat met de mogelijkheid voor melkdrankjes zijn.
Siemens heeft ook wat opties, doorgaans iets goedkoper, en zou je kunnen overwegen. Maar dan nog is € 500 krap.
Bij halfautomaten is een algemeen geaccepteerd instapmodel een gaggia classic pro (~€ 400), en dan moet je nog een maler hebben (vanaf € 250 ongeveer, maar daar liever ook iets meer budget). Daaronder zou ik er (nieuw) niet aan beginnen, ben je m.i. net zo goed af met een goedkope volautomaat. 2e hands zijn er wel mogelijkheden.
Edit: Wellicht goed om in het achterhoofd te houden; er zijn veel koffiezetmethodes die helemaal niet duur zijn. Denk aan een aeropress, V60, of andere vorm van filterkoffie. Als je zo'n low-tech methode combineert met verse koffie en een maler (voor filterkoffie is dat trouwens een stuk betaalbaarder dan een espressomaler, zeg € 100-200 voor de maler. Eventueel nog minder als het een handmaler mag zijn.) heb je echt super koffie.
Met een aeropress kun je ook vrij eenvoudig 'zeer sterke'/espresso-sterkte koffie maken. Als je daar dan een losse melkopschuimer bij doet, kun je ook prima melkdrankjes maken.
Dan mag het formeel natuurlijk geen espresso heten, omdat het niet onder druk is gemaakt, maar denk dat het eindresultaat beter is dan een 'goedkope' espressomachine.
Dan ben je voor zeg € 150-300 klaar met een maler, aeropress en melkopschuimer.
[ Voor 30% gewijzigd door defusion op 24-10-2022 13:53 ]
Onze Philips volautomaat is onlangs stuk gegaan en mijn vriendin wilde perse weer een volautomaat, omdat ze gemak wilt en graag cappuccino ed drinkt. Heb veel aan dit topic gehad om op de uiteindelijke keuze voor een Jura E8 te komen. En ook belangrijk: ik heb hier de tip gevonden om hem in Duitsland te halen. Vandaag een ritje op en neer naar Kleve gedaan en 300 euro bespaard
Morgen op het gemak eens installeren en het eerste bakje zetten.
Dus bij deze een algemeen bedankje aan de regelmatige posters hier. Leuk topic om af en toe een beetje mee te lurken als iemand die enigszins geïnteresseerd is in koffie, bonen, mooie apparaten, etc

Morgen op het gemak eens installeren en het eerste bakje zetten.
Dus bij deze een algemeen bedankje aan de regelmatige posters hier. Leuk topic om af en toe een beetje mee te lurken als iemand die enigszins geïnteresseerd is in koffie, bonen, mooie apparaten, etc
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Niet om het één of ander, maar mijn berekening kwam vanuit deze gedachte: True in "Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1" en gaat mij om of ik -in mijn geval- op termijn goedkoper uit zou zijn met een volautomaat.Ozzie schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 16:48:
[...]
Ja, maar de aanschaf van half-automaat + molen was ook 1350 euro t.o.v. 200 euro voor een Nespresso Vertuo machine. Dus ruim 2000 vertuo cups.
Nu kijkende naar een Jura E4 (600€) of een Jura E8 (~850€) beide vanuit de MM in Duitsland. Welke met een levensduur van 8 - 12 jaar (beetje redelijk?) mogelijk toch goedkoper kunnen zijn dan mijn Nespresso consumptie. En dat het een mooie machine, degelijke machine en erg lekkere koffie (gebaseerd op de ENA8 van mijn ouders) uit kan komen is natuurlijk geen bijzaak.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Dit soort dingen zijn toch niet helemaal in geld te vatten. Koffie uit de Jura is ongetwijfeld een pak beter dan uit die Vertuo-centrifuge en dat is ook wat waard toch.True schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 16:55:
[...]
Niet om het één of ander, maar mijn berekening kwam vanuit deze gedachte: True in "Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1" en gaat mij om of ik -in mijn geval- op termijn goedkoper uit zou zijn met een volautomaat.
Nu kijkende naar een Jura E4 (600€) of een Jura E8 (~850€) beide vanuit de MM in Duitsland. Welke met een levensduur van 8 - 12 jaar (beetje redelijk?) mogelijk toch goedkoper kunnen zijn dan mijn Nespresso consumptie. En dat het een mooie machine, degelijke machine en erg lekkere koffie (gebaseerd op de ENA8 van mijn ouders) uit kan komen is natuurlijk geen bijzaak.
Gewoon die E4 kopen, ga je geen spijt van krijgen.True schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 16:55:
[...]
Niet om het één of ander, maar mijn berekening kwam vanuit deze gedachte: True in "Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1" en gaat mij om of ik -in mijn geval- op termijn goedkoper uit zou zijn met een volautomaat.
En qua prijs moet het ook wel uit komen t.o.v. je vertuo -> +/- €0,45/kopje o.b.v. een E4 a €600 met 1x onderhoud a €200 die je in 8 jaar volledig afschrijft, 12gr/kopje a €25/kilo.
Een E8 zou ook nog wel rendabel moeten zijn, maar de vraag is of je de extra functies €250 waard vindt.
En ik denk dat je er qua koffie en machine ook niet op achteruit gaat
Dit is in dit topic sowieso bijna niet te noemen. Ik loop hier nu amper één week rondjes voor een volautomaat, maar bijna iedereen hier die hier afkortingen in een bericht typt is al en halve evangelist.RoosW schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:03:
[...]
maar ik zie geen reden daar telkenmale anderen ook toe te willen bekeren
Mijn profane Jura E8 die ik sinds gister heb valt bij jullie natuurlijk in het niet.

*op een schaal van filterkoffie uit de sportkantine tot goddelijke espresso's met veertien afkortingen voor gebruikte artikelen, handelingen en overige brand-, maal- en zet-methodieken.
[ Voor 10% gewijzigd door True op 15-11-2022 09:48 ]
Dat is natuurlijk larie, ik ken net zo goed op jouw afkorten van de MediaMarkt wijzen en dat stellen, je gebruikt de afkortingen omdat het veel gedoe en tik fouten scheelt, of je een 'techniek' wel of niet gebruikt is je eigen keuze. Kun je het prima zonder, Top, heb je het wel nodig, net zo goed..True schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:46:
[...]
Dit is in dit topic sowieso bijna niet te noemen. Ik loop hier nu amper één week rondjes voor een volautomaat, maar bijna iedereen hier die hier afkortingen in een bericht typt is al en halve evangelist.
Op zijn best duid het gebruik van afkortingen op een lichte vorm van gemakzucht
Jouw Jura is een uitstekende machine, maar maakt geheel andere koffie, het is een andere methode, met een ander eind resultaat, niet beter, niet slechter, gewoon anders. Net zoals V60, Chemex etc andere methodes zijn om een vorm van koffie te kunnen drinken. Wat je wilt gebruiken is helemaal je eigen voorkeur en zou voor een ander geen enkel waarde oordeel moeten dragen.Mijn profane Jura E8 die ik sinds gister heb valt bij jullie natuurlijk in het niet.Dat gezegd hebbende ben ik er erg blij mee, zet goede* koffie met de bonen die ik van mijn ouders heb geleend van 'De Koffiefabriek' in Almelo. Maar wat een prijsverschil tussen de aanbieding bij de MM in Duitsland (800€) en de prijzen die er hier in Nederland voor gevraagd worden, 1200€ was mij ook echt te veel geweest.
*op een schaal van filterkoffie uit de sportkantine tot goddelijke espresso's met veertien afkortingen voor gebruikte artikelen, handelingen en overige brand-, maal- en zet-methodieken.
Dat sommige technieken een naampje van de bedenker dragen is enkel omdat het anders wat moeilijk te benoemen valt. En laten we wel wezen, het op die manier benoemen van zaken is al heel heel oud.
Espresso is een wat gecompliceerdere manier om koffie te bereiden als een volautomaat en het pad naar een goed resultaat voert langs wat (simpele) afkortingen, maar ook zonder enige afkortingen draait het enkel om de koffie..
Volgens mij word de Jura E8 hier juist geroemd door iedereen. Als ik het met de hand zetten met een half-automaat niet zo leuk zou vinden zou ik denk ook voor een E8 gaan. Maar ik vind het wel ontspannend even lekker koffie maken, dus lekker met de handTrue schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:46:
[...]
Dit is in dit topic sowieso bijna niet te noemen. Ik loop hier nu amper één week rondjes voor een volautomaat, maar bijna iedereen hier die hier afkortingen in een bericht typt is al en halve evangelist.
Mijn profane Jura E8 die ik sinds gister heb valt bij jullie natuurlijk in het niet.Dat gezegd hebbende ben ik er erg blij mee, zet goede* koffie met de bonen die ik van mijn ouders heb geleend van 'De Koffiefabriek' in Almelo. Maar wat een prijsverschil tussen de aanbieding bij de MM in Duitsland (800€) en de prijzen die er hier in Nederland voor gevraagd worden, 1200€ was mij ook echt te veel geweest.
En ik ben bang dat ik anders ook veel te veel koffie zou gaan drinken
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Was het maar waar dat de verkoper €500 meer marge pakt ten opzichte van een verkoper in Duitsland.
Er is Jura Zwitserland en vervolgens zijn er per land aparte bedrijven opgezet. Jura Duitsland en de retailers in Duitsland hebben flinterdunne marge. Dat maken ze goed door aantallen. Jura Duitsland lukt het dan ook om in Zwitserland een betere inkoop prijs te bedingen.
Nederland is veel kleiner. Dus is de onderhandeling positie slechter. En dus zijn de machines hier duurder. En ja, de marges per machine zijn beter dan in Duitsland maar overal in de keten blijft een deel hangen. Jura Zwitserland verdient wat extra tov een Duitse machine en Jura NL ook, en vervolgens de retailer.
Zo is het mij tenminste uitgelegd door JuraNL.
Er is Jura Zwitserland en vervolgens zijn er per land aparte bedrijven opgezet. Jura Duitsland en de retailers in Duitsland hebben flinterdunne marge. Dat maken ze goed door aantallen. Jura Duitsland lukt het dan ook om in Zwitserland een betere inkoop prijs te bedingen.
Nederland is veel kleiner. Dus is de onderhandeling positie slechter. En dus zijn de machines hier duurder. En ja, de marges per machine zijn beter dan in Duitsland maar overal in de keten blijft een deel hangen. Jura Zwitserland verdient wat extra tov een Duitse machine en Jura NL ook, en vervolgens de retailer.
Zo is het mij tenminste uitgelegd door JuraNL.
Jura E8 halen uit Duitsland voor €900?
@KaiseRRuby stel jezelf eerst eens de vraag of je er een hobby bij wil. Koffie zetten met half-automaten kost meer tijd en je moet bereid zijn tijd te investeren in je zoektocht naar de juiste afstellingen. Je wil ook nog melkdrankjes maken, dat betekent dat je ook veel zal moeten oefenen met het opschuimen van melk. Wil je dat allemaal niet, dan kom je uit op Jura achtige apparaten. In dat geval wordt hier eigenlijk altijd de Jura E8 genoemd (in Duitsland een stuk vriendelijker geprijsd dan in Nederland).
Wat je ook kiest: ga voor kwaliteitsbonen. Niet die uit de supermarkt, maar vers gebrand (door een lokale brander). Dat hoeft niet eens duurder te zijn (want voor illy, lavazza en dat soort commerciële jongens betaal je minimaal hetzelfde). Kijk bijvoorbeeld eens bij Fascino of Brandzaak. Die hebben tegen hele acceptabele prijzen (onder de 20e per kg) goede bonen.
@Hoholi mooie molen! Maar niet echt een eerlijke vergelijking met een specialita natuurlijk, die MC5 kost een veelvoud van een specialita, dus die mag best wat beter malen
Wat je ook kiest: ga voor kwaliteitsbonen. Niet die uit de supermarkt, maar vers gebrand (door een lokale brander). Dat hoeft niet eens duurder te zijn (want voor illy, lavazza en dat soort commerciële jongens betaal je minimaal hetzelfde). Kijk bijvoorbeeld eens bij Fascino of Brandzaak. Die hebben tegen hele acceptabele prijzen (onder de 20e per kg) goede bonen.
@Hoholi mooie molen! Maar niet echt een eerlijke vergelijking met een specialita natuurlijk, die MC5 kost een veelvoud van een specialita, dus die mag best wat beter malen
[ Voor 9% gewijzigd door cryptapix op 26-11-2022 12:08 ]
In navolging van @poestoe en @cryptapix kijk eens naar de laatste vier à drie pagina's in dit topic met de zoekopdracht 'Jura'.KaiseRRuby schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 10:39:
Als ik dit zo lees zitten in die topic de absolute puristen rondom koffie. Met het risico met pek en veren dit topic uitgedragen te worden op een biels, toch een vraag:
Ik zou graag een upgrade willen van wat ik momenteel heb, namelijk een Krups Nespresso en een melkopschuimer. Drink ongeveer 2 bakjes koffie per dag, in de ochtend een flat white en in de avond een cortado.
Laatste twee weken vaak bij lokale koffietentjes koffie gehaald en die Nespresso smaakt me nu niet meer.
Ik wil niet meteen richting de losse bonenmalers en koffiesystemen van 1000 euro. Wat zouden jullie adviseren, is er een apparaat die bijvoorbeeld de bonen maalt en daar koffie van zet (wij hebben een Jura machine op kantoor die zoiets doet) die een beetje betaalbaar is en goede koffie zet?
Zijn er tips?
Als je een Jura overweegt kun je hier Duitse prijzen gemakkelijk vergelijken:
- https://www.idealo.de/pre.../201557376_-ea4-jura.html
- https://www.idealo.de/pre...uct/6127949_-e6-jura.html
- https://www.idealo.de/pre...00651336_-e8-eb-jura.html
Persoonlijk wilde ik enkele weken geleden kijken naar een Jura E4 in Nederland. Uiteindelijk voor een E8 in Duitsland gegaan omdat het prijsverschil het voor mij echt waard was. Heb nu drie keer per dag absoluut geen spijt
Helder verhaal, klinkt inderdaad als een situatie voor de JuraKaiseRRuby schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 13:30:
[...]
Ik wil er geen hobby bij, ik heb dat eens geprobeerd en het is me echt teveel moeite voor die twee bakjes koffie. Plus constant alles schoonmaken en al die ruimte op het aanrecht.. Plus ik ga me er in verliezen, dan moet ik van die dingen hebben om de bonen rechtsdraaiend om te roeren en ik weet al precies waar het mis gaat.
Zat inderdaad te denken richting de Jura, maar ik had gehoopt dat die er ook voor misschien 500 euro zouden zijn. Een losse melkopschuimer vind ik overigens prima!
500e lukt denk ik niet als je Jura wil, maar 650-700 in Duitsland lukt wel (zie post van @True).
Ik ga me eens even verdiepen in de mogelijkheden. Een Jura hoeft niet perse hoor, ik gaf dat als voorbeeld en hier staat die e8 bekend als een goed apparaat. Ik ben zelf ook prima tevreden met een ander merk, als die goede koffie zet voor rond de 500 euro.cryptapix schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 13:35:
[...]
Helder verhaal, klinkt inderdaad als een situatie voor de JuraOok die moet je overigens regelmatig schoonmaken en onderhouden.
500e lukt denk ik niet als je Jura wil, maar 650-700 in Duitsland lukt wel (zie post van @True).
Heb het besluit genomen om eerst eens wat kleiners te gaan beginnen en heb een Philips LatteGo 2200 serie ep2231/40 gekocht. Die keuze gemaakt o.a. vanwege deze test. Ben er niet ontevreden over, koffie is een factor 10 beter dan de Nespresso.cryptapix schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 12:03:
@KaiseRRuby stel jezelf eerst eens de vraag of je er een hobby bij wil. Koffie zetten met half-automaten kost meer tijd en je moet bereid zijn tijd te investeren in je zoektocht naar de juiste afstellingen. Je wil ook nog melkdrankjes maken, dat betekent dat je ook veel zal moeten oefenen met het opschuimen van melk. Wil je dat allemaal niet, dan kom je uit op Jura achtige apparaten. In dat geval wordt hier eigenlijk altijd de Jura E8 genoemd (in Duitsland een stuk vriendelijker geprijsd dan in Nederland).
Kreeg er een zak Lavazza bonen bij, die heb ik gebruikt om flink te testen met de afstelling van de maler, ik merkte dat als hij te fijn staat dat de koffie er niet meer met een mooie straal uit komt dus het heeft me wel een halve zak gekost om dit goed te krijgen. Ik heb alleen geen idee hoe ik de hoeveelheid water in kan stellen behalve via het touchscreen zelf, daar heb je dan drie opties (als ik me niet vergis is dat voor een espresso 30ml, 40ml en 50ml, plus je kunt dan de sterkte bepalen via drie standen). Het beste werkt voor mij nu nog de 40ml op de middelste sterkte.
Heb inmiddels financiering gekregen in mijn koffiezetapparaat potje dus wellicht over een tijdje upscalen naar inderdaad de Jura.
Waarom ik je quote: toen ik de koffie had geoptimaliseerd ben ik even langs de Koffie en Ik geweest (tentje hier in Utrecht), om daar bonen te halen, namelijk deze. Leek me sowieso beter dan de Lavazza. Die zijn inmiddels op en ik kreeg zowaar vanuit het niks wat complimentjes voor de koffie.
Nu zojuist je advies opgevolgd en dit pakketje besteld bij Brandzaak. Ben benieuwd welke ik de lekkerste vind!
Voor echte espresso (semi automaat) zou ik ca. € 700 als minimum budget aanhouden voor nieuwe spullen. Gaggia classic pro en eureka mignon manuele + wat kleine spullen als weegschaal en tamper.ObiTewodros schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:06:
[...]
Die raden machines aan van 1500 euro. Omdat je voor minder dan dat geen goede maler kan krijgen en de druk niet constant gehouden worden.
Maar als ik het zo op tweakers lees zijn de meningen dat zo'n apparaat best goed kan zijn zolang je goede koffie gebruikt.
Voor een volautomaat zou ik zelf waarschijnlijk een jura (e6) afschaffen voor een vergelijkbaar bedrag (in Duitsland wegens prijzen). Waarmee ik niet wil zeggen dat andere merken geen goede opties hebben.
Oké, dacht al zoiets. Verkoper bij de Kaldi had t erover dat de zwarte sinds de update niet meer werd gemaakt , en degene die online alsnog aangeboden waren, van het oude type waren. Maar dat leek me al sterk.Teus.espresso schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 17:02:
Jura Nederland koopt de machines in voor Nederland.
Zij hebben besloten bepaalde kleuren wel en niet in te kopen.
Nog een reden om hem in Duitsland te halen
[ Voor 5% gewijzigd door Chriztiaan op 06-12-2022 18:01 ]
Heb je de PrimaDonna Soul overwogen?Chriztiaan schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 18:00:
[...]
Oké, dacht al zoiets. Verkoper bij de Kaldi had t erover dat de zwarte sinds de update niet meer werd gemaakt , en degene die online alsnog aangeboden waren, van het oude type waren. Maar dat leek me al sterk.
Nog een reden om hem in Duitsland te halen
@Fuske
Wat betreft machine: geen idee, ik zit niet in de volautomaten. Mijn gevoel zegt dat hier in dit topic de tendens zal zijn ‘rek je budget iets op en haal voor 850e een Jura E8 in Duitsland’z
Wat betreft bonen: verse bonen zijn een must voor goede koffie. Ook malers en machines van 5.000 euro, maken de bonen niet beter. Blijf dus weg van supermarktbonen (ook al zijn er best wat opties die misschien acceptabel zijn in bepaalde (nood)gevallen). In dit topic worden regelmatig bonen besproken en ook in de TS staat een lijstje. Fascino is prima; verse bonen tegen schappelijke prijzen. Brandzaak vind ik ook wel goed tegen goede prijzen. In volautomaten doet hun Yellow Bourbon het goed lees ik. Ben zelf wel fan van het hoofdkwartier, maar dan zit je wel al snel boven de 25e per kg.
Wat betreft machine: geen idee, ik zit niet in de volautomaten. Mijn gevoel zegt dat hier in dit topic de tendens zal zijn ‘rek je budget iets op en haal voor 850e een Jura E8 in Duitsland’z
Wat betreft bonen: verse bonen zijn een must voor goede koffie. Ook malers en machines van 5.000 euro, maken de bonen niet beter. Blijf dus weg van supermarktbonen (ook al zijn er best wat opties die misschien acceptabel zijn in bepaalde (nood)gevallen). In dit topic worden regelmatig bonen besproken en ook in de TS staat een lijstje. Fascino is prima; verse bonen tegen schappelijke prijzen. Brandzaak vind ik ook wel goed tegen goede prijzen. In volautomaten doet hun Yellow Bourbon het goed lees ik. Ben zelf wel fan van het hoofdkwartier, maar dan zit je wel al snel boven de 25e per kg.
[ Voor 7% gewijzigd door cryptapix op 07-12-2022 08:55 ]
Je kunt een Jura E6 vinden in Duitsland voor €700 een Jura E8 momenteel voor €950 en die wil ook nog wel eens in de aanbieding zijn voor 800-880.Fuske schreef op woensdag 7 december 2022 @ 08:13:
Nadat onze verbouwing erop zit en een mooie nieuwe keuken hebben laten plaatsen willen we ook graag een nieuwe koffiezetapparaat gaan aanschaffen, een volautomaat. Na wat zoeken en vergelijken zijn we uitgekomen bij een De'Longhi Dinamica Plus 370.95.t. Ja er zijn wellicht betere keuzes op de markt, maar we zijn een beetje gebonden aan de afmetingen en plaats van het waterreservoir. De machine komt bij ons in een half open nisje te staan waardoor alleen de rechterzijde van het apparaat goed toegankelijk is. En in onze prijsklasse 500-700€ kwam alleen de De'longhi uit deze eisen. (tenzij er iemand nog de gouden tip heeft houden we ons aanbevolen;)
Nu willen we er natuurlijk ook meteen lekkere koffie mee gaan maken en zodoende op dit draadje uitgekomen in de zoektocht naar de juiste koffiebonen. We drinken voornamelijk normale koffie (lungo) en cappuccino.
Momenteel hebben we een Nespresso apparaat en gebruiken we de standaard lungo cups van DE, en die vinden we in principe prima. Maar.. we willen nu uiteraard wel iets beter uit de nieuwe machine gaan krijgen.
We drinken ook niet super veel koffie, 2-3 kopjes per dag maximaal. Dus de bonen moeten wel enigszins houdbaar blijven denk ik dan.
Wat zouden jullie ons kunnen adviseren? Lavazza van de supermarkt, Grand Maestro, hoor ook goede verhalen over de Hema bonen of toch bij een online branderij zoals Fascino etc?
Het moet natuurlijk ook betaalbaar blijven
Het is mij wel bekend dat de Jura goedkoper is in Duitsland. Maar die verstuurt niet naar Nederland hé
Voor € 200 minder rij ik met plezier naar Duitsland!poestoe schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:58:
Het is mij wel bekend dat de Jura goedkoper is in Duitsland. Maar die verstuurt niet naar Nederland hé
- Liberteh
- Registratie: Augustus 2007
- Laatst online: 19:28
All your base belong to me
Ik heb mijn E8 vorig jaar gewoon laten bezorgen vanuit Duitsland hoor, geen probleem
https://www.mcc.ag/
[ Voor 70% gewijzigd door Liberteh op 09-12-2022 17:13 ]
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin
Als je hebt zitten scrollen zul je zien dat iedereen een Jura aanraadt en dan in Duitsland kopen. Scheelt echt aanzienlijk. De E8 is populair, maar als je geen melkdrankjes wil kan je een goedkopere versie nemen. Mijn kennis zit daar verder totaal niet dus dan zal je even dit forum moeten doorzoeken met de term 'jura' en dan vind je denk ik genoeg.Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2022 @ 10:15:
Ben sinds een paar jaar koffiedrinker.
Begonnen ooit met Senseo, nu aan de cups.
Echter vind ik het nogal een kostenpost worden. Drink graag een grote mok en dat betekent 3 cups per keer.
Lijkt mij dus efficienter om over te gaan stappen op een bonenmachine.
Goedkoopste is natuurlijk met de handmalen, water koken (heb geen cooker) en dan door een filter mikken.
maar dat duurt me te lang, dat red ik niet om tussen meetings door een bakkie te maken.
Dus ik ben opzoek naar machine die dit voor me kan doen. Mag wel iets kosten, maar ook weer niet te gek.
Liefst eentje met makkelijk onderhoud. Drink geen melk, bezoek ook niet. Dus dat hoeft er niet op.
Betaal liever wat meer voor goede kwaliteit van het apparaat dan dubbeltje op de eerste rij.
Heb wat zitten scrollen in het topic, denk dat een vol automatische machine voor mij het meest handig is. Bonen erin, malen en zetten maar. Maar welke... iets met bos & bomen.
Wie kan me in de juiste richting helpen op basis van mijn requirements?
Alle andere volautomaten zijn over het algemeen toch minder.
Dit 100 %. Bijna ergerlijk soms. Begint met over een volautomaat dan volgt automatisch Jura e8 en Duitsland 800 euro. En iedereen praat elkaar na zonder overtuigende argumenten of überhaupt de inhoud in te gaan. Er zijn genoeg andere opties waar ook prima wat voor te zeggen is, getuige input vanuit andere (internationale) fora.Millert schreef op woensdag 14 december 2022 @ 10:57:
Het lijkt in dit topic soms wel of enkel Jura goede volautomaten maakt. Kijk je naar vergelijkingstesten op verschillende Duitse sites als Coffeeness en Testsieger zie je toch een groter keuzeveld aan goede volautomaten. Het is niet enkel Jura wat de klok slaat.
(Zelf naar tevredenheid in bezit (gehad) een Jura Impressa S9 en Philips EP3551, nu een Nivona 790).
Nou nou… als je je daaraan al (bijna) ergertfloriz87 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 22:48:
[...]
Dit 100 %. Bijna ergerlijk soms. Begint met over een volautomaat dan volgt automatisch Jura e8 en Duitsland 800 euro. En iedereen praat elkaar na zonder overtuigende argumenten of überhaupt de inhoud in te gaan. Er zijn genoeg andere opties waar ook prima wat voor te zeggen is, getuige input vanuit andere (internationale) fora.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Voor de geïnteresseerden de mara x v2 voor 900euro in Duitsland. Zo vast is dus de nieuwe prijs niet!
https://www.espressissimo...ste-version?number=E11525
https://www.espressissimo...ste-version?number=E11525
@Boudewijn volgens mij allemaal realistische wensen voor een thuisgebruiker. Ik zou wegblijven van bijvoorbeeld de Helios die juist weer op horeca gebruik gericht is. Een Eureka Atom 75 zal zeker aan al je eisen voldoen, maar persoonlijk denk ik dat je ook al heel tevreden zult zijn met een Mignon XL.
Daarnaast zijn er nog wel een aantal die aan je eisen voldoen, maar wel met kleine kanttekeningen. Denk aan een Anfim Practica (een E65S in iets goedkopere behuizing), Olympus 75 (een Atom 75 in goedkoper maar groter/lomp zware behuizing), Ceado E37J/E37S (iets boven budget), een Etzmax Light T (nagenoeg perfect als GOD-model met fluffy maalsel en <1g retentie, maar kan me voorstellen dat je dan ook de GBW wilt), Compak E6/E8.
Tip; kijk vooral ook buiten Nederland voor aantrekkelijke prijzen. O.a. Duitsland, Oostenrijk, Italie (via sites als idealo.de of idealo.it) en het scheelt soms ~€500 op de prijzen die je in NL ziet. Een Anfim Practica kost dan bijvoorbeeld €1.100 i.p.v. €1.500, al blijft een Atom 75 onverslaanbaar in die prijsklasse (grotere schijven, kleinere behuizing, minder retentie).
Daarnaast zijn er nog wel een aantal die aan je eisen voldoen, maar wel met kleine kanttekeningen. Denk aan een Anfim Practica (een E65S in iets goedkopere behuizing), Olympus 75 (een Atom 75 in goedkoper maar groter/lomp zware behuizing), Ceado E37J/E37S (iets boven budget), een Etzmax Light T (nagenoeg perfect als GOD-model met fluffy maalsel en <1g retentie, maar kan me voorstellen dat je dan ook de GBW wilt), Compak E6/E8.
Tip; kijk vooral ook buiten Nederland voor aantrekkelijke prijzen. O.a. Duitsland, Oostenrijk, Italie (via sites als idealo.de of idealo.it) en het scheelt soms ~€500 op de prijzen die je in NL ziet. Een Anfim Practica kost dan bijvoorbeeld €1.100 i.p.v. €1.500, al blijft een Atom 75 onverslaanbaar in die prijsklasse (grotere schijven, kleinere behuizing, minder retentie).
[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 26-01-2023 10:39 ]
Even een grote antwoorden-op-iedereen-post, omdat ik nogal hard bezig ben geweest met verhuizen... en dat had meer voeten in de aarde dan gepland.
Die Helios is ook wel mooi. Merk dat ik het displaytje minder vind maar ik vrees dat ik daar niet aan ontkom.
Ook merk ik dat ik GBW interessant vind klinken, dat was er 15 jaar geleden nog niet echt. Maar ja dit botst weer met het liever niet hebben van allemaal LED-schermpjes en dergelijke. Ik denk dat ik uiteindelijk wel een en ander aan display moet accepteren op de machine, maar er hoeft geen halve tablet op geschroefd te zijn. Die Olympus75 is qua display wel prima , de Helios80 zou ook nog wel kunnen qua display. Ook heeft GBW wel een fors prijskaartje.
Ik heb even gekeken wat ik mooie machines vind:
Mahlkonig E65S GBW
Fiorenzato F64E XGI
Fiorenzato Allground
Rocket Fausto Chrome
Quamar M80
Echt niet mijn smaak:
Sette 30AP
Bezzera BB005
Macap M42D
De Etzmax vind ik niet echt mooi, maar ik zou hem wel dulden in de keuken. Mahlkonig E65S GBW is teveel voor horeca (retentie) en ook wel echt heel stevig aan de prijs.
Die Atom75 ziet er ook wel weer vrij prima uit. Die Anfim, Ceado en Etzmax ga ik wel eens nader bekijken. Lijken me qua smaak best prima.
Qua design wel okay, maar ik betwijfel of een 300USD machine een upgrade is van die La Cimbali.Hoholi schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:55:
Als design belangrijk is, misschien deze eens bekijken :
https://www.variabrewing....er?variant=39935807389795
Voor de prijs San Marco verwacht ik stiekem wel GBW ipv een timer. 1350E is wel stevig.ANdrode schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 10:28:
[...]
Die Helios 80 vind ik mooi.
Als je lomp en industrieel wilt (maar deze zijn nieuw de prijs niet waard): San Marco S97 (niet mijn advertentie en er zijn meer varianten, maar deze is doserless zonder modificaties). 84mm schijven, kan hopper-loos als je er tegen popcorning wat in zet.
Die Helios is ook wel mooi. Merk dat ik het displaytje minder vind maar ik vrees dat ik daar niet aan ontkom.
Grappig ding maar iets te blokkig qua ontwerp, ik ben ook bang dat het geen enorme upgrade is voor me. Daarnaast vind ik Fellow's Q&A een beetje eng na 28 RMAs voor hun koffieblikjes.walterworld schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 10:32:
[...]
Of kijk een naar de Ode Brew Grinder Gen 2. Vind hem zelf er wel strak uitzien, ook in het wit beschikbaar.
foto van je strakke nieuwe keuken?
Kom ik hieronder op terug.Ypuh schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 10:35:
@Boudewijn volgens mij allemaal realistische wensen voor een thuisgebruiker. Ik zou wegblijven van bijvoorbeeld de Helios die juist weer op horeca gebruik gericht is. Een Eureka Atom 75 zal zeker aan al je eisen voldoen, maar persoonlijk denk ik dat je ook al heel tevreden zult zijn met een Mignon XL.
Ik weet niet of ik een tweede hands apparaat wil
Lagom vind ik nog wel aardig qua design, weber echt totaal niet. Ik ken deze merken niet (de meeste andere stonden vaag op de radar), ik ga eens uitzoeken of dit een designer is die een koffiemolen maakt, of een koffiemolen die netjes ontworpen is. Ondanks dat het strak moet zijn vind ik functie belangrijker dan vorm.bebopper schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 11:25:
@Boudewijn om je keuzes nog wat lastiger te maken
Als design bij een strakke keuken heel belangrijk is (en je je budget nog kunt en wilt oprekken) kun je ook kijken naar een Lagom of Weber grinder. De EG-1![]()
Maar ook dat is weer een kwestie van smaak, misschien vindt je deze qua design wel helemaal niks.
Ook merk ik dat ik GBW interessant vind klinken, dat was er 15 jaar geleden nog niet echt. Maar ja dit botst weer met het liever niet hebben van allemaal LED-schermpjes en dergelijke. Ik denk dat ik uiteindelijk wel een en ander aan display moet accepteren op de machine, maar er hoeft geen halve tablet op geschroefd te zijn. Die Olympus75 is qua display wel prima , de Helios80 zou ook nog wel kunnen qua display. Ook heeft GBW wel een fors prijskaartje.
Ik heb even gekeken wat ik mooie machines vind:
Mahlkonig E65S GBW
Fiorenzato F64E XGI
Fiorenzato Allground
Rocket Fausto Chrome
Quamar M80
Echt niet mijn smaak:
Sette 30AP
Bezzera BB005
Macap M42D
De Etzmax vind ik niet echt mooi, maar ik zou hem wel dulden in de keuken. Mahlkonig E65S GBW is teveel voor horeca (retentie) en ook wel echt heel stevig aan de prijs.
Die Atom75 ziet er ook wel weer vrij prima uit. Die Anfim, Ceado en Etzmax ga ik wel eens nader bekijken. Lijken me qua smaak best prima.
In Finland hebben ze blijkbaar een zending ontvangen, besteld via https://www.cremashop.eu/RigolleM schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 17:03:
[...]
Waar? Heb begrepen dat ze in EU pas in juni leverbaar zijn.
Pakketje is net aangekomen in depot in Duitsland dus hoop dat het niet te lang meer duurt!
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Gaat dit de normale prijs (€ 449) worden? Of gaat die nog zakken als de verkoop officieel wordt? € 120 erbij lappen voor een geupgrade versie is nogal fors. Ik heb het filmpje van James H. gezien, hij had er ook over. Ik ga nog ff wachten..BaRF schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:54:
[...]
In Finland hebben ze blijkbaar een zending ontvangen, besteld via https://www.cremashop.eu/
Pakketje is net aangekomen in depot in Duitsland dus hoop dat het niet te lang meer duurt!
Zeker niet: https://www.mediamarkt.de.../_jura-e8-eb-2672701.htmlGoEV6 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 08:46:
[...]
Jura E8. Nieuw net te duur maar genoeg te vinden op MP
das de eerste hit als ik intype: Jura E8 Duitsland. Zal zeker nog niet de goedkoopste zijn
Never ever financial advice...
True schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:49:
[...]
Productnamen heeft de E8 ook wel
p.s. ik val in de herhaling, maar mocht iemand een E8 overwegen adviseer ik een tripje naar een Duitse MM, Saturn of vergelijkbare winkel: https://www.idealo.de/pre...-eb-piano-black-jura.html frequent in de aanbieding bij ophalen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Potverdikkie mensen! Dat had ik nog niet gevonden in de handleiding en de vele filmpjes die ik gezien heb.Saven schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:50:
[...]
De E8 kun je ook instellen zodat productnamen zichtbaar zijn, was het eerste (nja, tweede..) wat ik heb gedaan
Overigens geeft het apparaat wel aan dat de bonen gevuld moeten worden, dat zou voor mij voldoende wezen.
Hoe kijken jullie aan tegen het onderhoud?
Ik heb bij Jura Nederland de vraag gesteld hoe het gaat met de garantie/serviceverlening buiten de garantie als ik het apparaat uit Duitsland haal. Daarnaast heb ik de vraag gesteld dat bij een eventueel defect het echt zo is dat de bijdrage maximaal € 289,-- is voor reparatie en schoonmaken.
Dat laat ik volledig aan jou over, maar als ik een zaterdag kwijt ben en daardoor 300€ kan besparen wil ik dat zeker wel overwegen.Midan schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:16:
Dank voor alle antwoorden. Zoals ik lees is de E8 ook beste keus voor mij. Helaas is meest dichtstbijzijnde mediamarkt voor mij meer dan 2 uur rijden. Niet echt een optie.
Garantie is Europees regelt, je krijgt een garantiekaart mee die je zelf kunt invullen en opsturen naar Jura NL dus niet een probleem. Of ze vullen 'm voor je in en dan gaat die naar Jura DE eigenlijk ook geen probleem, je zult in eerste instantie toch bij de winkel moeten melden.GerjanT schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:27:
[...]
[...]
Potverdikkie mensen! Dat had ik nog niet gevonden in de handleiding en de vele filmpjes die ik gezien heb.
Overigens geeft het apparaat wel aan dat de bonen gevuld moeten worden, dat zou voor mij voldoende wezen.
Ik heb bij Jura Nederland de vraag gesteld hoe het gaat met de garantie/serviceverlening buiten de garantie als ik het apparaat uit Duitsland haal. Daarnaast heb ik de vraag gesteld dat bij een eventueel defect het echt zo is dat de bijdrage maximaal € 289,-- is voor reparatie en schoonmaken.
Onderhoud is simpel, 1x per week doe ik de vaatwasbestendige delen in de vaatwasser, haal ik doek over de rest en klaar. Bij melkproducten vraagt die om melkreiniging (1x per dag) dit kost je 30 seconden om te beginnen en na 4 minuten nog 30 seconden om dit op te ruimen. Elke xxx-kopjes (??) vraagt die om een reinigingstablet en die gooi je er dan in, na 20 minuten ben je klaar. Ook hier 30 seconden om te beginnen en 30 seconden om op te ruimen (2x een 500ml bak onder beide uitlopen). Verder maak ik gebruik van de waterfilters voor ontkalking kost je geen tijd en moeite.
Je bent al met al wel een paar euro per maand kwijt aan de onderhoudsproducten, goed om even scherp te hebben van te voren, maar het zijn de kosten niet als je een degelijk apparaat lang wilt laten meegaan.
p.s. de E8 zou misschien een bonenmelding moeten geven, maar in de praktijk ga je die niet zien. Je hoort de maler wel als die de helft aan bonen probeert te malen. Je kunt ook iets van 200gr bonen kwijt in het reservoir.
Ik heb een E8.GerjanT schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:27:
[...]
[...]
Potverdikkie mensen! Dat had ik nog niet gevonden in de handleiding en de vele filmpjes die ik gezien heb.
Hij geeft wel aan als de bonen op zijn alleen rijkelijk laat.
De melding moet eigenlijk net wat eerder komen zodat je niet zonder bonen komt te zitten.
Het groot probleem in de praktijk want je kunt zelf ook wel even kijken of er nog bonen inzetten.
Onderhoud is verder niet nodig.
Staat ook in de handleiding.
Gewoon zelf de reinigingsprogramma’s uitvoeren.
Je krijgt in Nederland bij Jura garantie als het apparaat in Duitsland bij een officiële Jura dealer is gekocht.
Scheelt dus wel wat geld.
Als je geen zin hebt om in Duitsland te kopen zou je ook een tweedekans/retourgoed kunnen kopen.
Scheelt ook veel geld in de aanschaf.
Zo, hier is de kogel inmiddels door de kerk om de senseo te gaan vervangen voor een Jura J8. Na mijn eigen research vorig weekend mijn wederhelft meegenomen naar de mediamarkt om het apparaat te bekijken, en nadat ze het verkooppraatje daar had aangehoord is zij ook om.
Ik vroeg me af of hier mensen zijn die ervaring hebben met garantie afhandeling in NL als je de machine in Duitsland koopt. Het scheelt zo 300 (of 400 bij een aanbieding), en dat vind ik toch wel een (te) groot verschil met de NL prijs.
Wachten op een tweedekans/retourproduct bij een webshop is natuurlijk ook mogelijk, en dan is het verschil al weer minder, maar je weet nooit hoe lang het duurt voordat dat weer eens voorbij komt.
Ik vroeg me af of hier mensen zijn die ervaring hebben met garantie afhandeling in NL als je de machine in Duitsland koopt. Het scheelt zo 300 (of 400 bij een aanbieding), en dat vind ik toch wel een (te) groot verschil met de NL prijs.
Wachten op een tweedekans/retourproduct bij een webshop is natuurlijk ook mogelijk, en dan is het verschil al weer minder, maar je weet nooit hoe lang het duurt voordat dat weer eens voorbij komt.
Jura is geroemd om haar kwaliteit en lange levensduur. Ik had destijds (toen ik er eentje ging aanschaffen) in dit topic één iemand gevonden die in NL de garantie moest aanspreken met een DE gekochte machine. Dat ging gewoon zoals je zou verwachten.Bucephalus schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 10:09:
Zo, hier is de kogel inmiddels door de kerk om de senseo te gaan vervangen voor een Jura J8. Na mijn eigen research vorig weekend mijn wederhelft meegenomen naar de mediamarkt om het apparaat te bekijken, en nadat ze het verkooppraatje daar had aangehoord is zij ook om.
Gooi Jura, garantie en Duitsland door de search en je hebt je antwoord. Is al vele malen gevraagd.Bucephalus schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 10:09:
Spoiler: geen issue.
De Sanremo You heeft een catalogusprijs van 5900 euro. In Polen kan je hem op dit moment voor 4900 krijgen, in België moet hij 5500 kosten, in Duitsland 5900. In Nederland hanteren een paar webwinkels woekerprijzen.taurus0205 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 14:44:
[...]
van een machine rond de 2k, naar eentje van 9k
Als ik dit soort bedragen te besteden had aan een espressoapparaat was ik gegaan voor een ACS Vostok. Basismodel kost 3500 euro inclusief verzendkosten (https://coffeetime.freeflarum.com/d/1228-acs-vostok/43).
Maar omdat ik die bedragen niet te besteden heb, ben ik gegaan voor de Meticulous Espresso, die uiteindelijk voor mijn wensen de beste bang for buck biedt, tis alleen wel een Kickstarter met bijbehorende risico's (Ypuh kom er maar in
[ Voor 47% gewijzigd door ocn op 07-04-2023 15:59 ]
Top, nog steeds een stevige prijs, maar iedereen mag lekker zelf weten hoe ie zn geld spendeertocn schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 15:41:
[...]
De Sanremo You heeft een catalogusprijs van 5900 euro. In Polen kan je hem op dit moment voor 4900 krijgen, in België moet hij 5500 kosten, in Duitsland 5900. In Nederland hanteren een paar webwinkels woekerprijzen.
Ziet er verder goed uit hoor, qua specs
Leuk ik heb ook de Meticulous in bestelling staan en hoop de Xbloom snel te ontvangen vanuit Kickstarter.ocn schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 15:41:
[...]
De Sanremo You heeft een catalogusprijs van 5900 euro. In Polen kan je hem op dit moment voor 4900 krijgen, in België moet hij 5500 kosten, in Duitsland 5900. In Nederland hanteren een paar webwinkels woekerprijzen.
Als ik dit soort bedragen te besteden had aan een espressoapparaat was ik gegaan voor een ACS Vostok. Basismodel kost 3500 euro inclusief verzendkosten (https://coffeetime.freeflarum.com/d/1228-acs-vostok/43).
[YouTube: ULTIMATE LEVER MACHINE? ACS Vostok First Look!]
Maar omdat ik die bedragen niet te besteden heb, ben ik gegaan voor de Meticulous Espresso, die uiteindelijk voor mijn wensen de beste bang for buck biedt, tis alleen wel een Kickstarter met bijbehorende risico's (Ypuh kom er maar in).
De ACS is leuk maar ook erg groot en design moet je aanspreken.
Ik heb de ACS Leva gehad en die gaan ze binnenkort updaten met extra functies vanuit de Vostok. Voor thuis en de looks zou ik die dan kiezen.
Mijn setup destijds. Ook erg mooie machine met wat kleine kinderziektes.
:strip_exif()/f/image/M4bRFHJjiuZOo2pGU0vbhOrz.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door robbynaish op 07-04-2023 16:31 ]
M'n Dolce Gusto-machine is aan het overlijden (hevige incontinentie), en ben wel klaar met zowel het apparaat, de smaak, en het moeten jagen op de aanbiedingen van de cupjes. Dus, tijd voor wat nieuws.
Paar dagen geleden bij een winkel wezen kijken. Collega had me de Quick Mill 820 aangeraden. Mooi apparaat, maar daar past alleen een espressokopje (misschien een lungo-kopje?) onder, en ik geef toch de voorkeur aan een mok. Jammer. Daarnaast is het wat complexer (alles is relatief natuurlijk) om koffie te zetten met dat apparaat, en dat betekent dus dat als er gasten zijn en ik niet thuis ben, de gasten gewoon geen koffie gaan krijgen.
Goed, Jura E4 was de 2e optie daar. Sprak mij wel aan. Afgeschoten door m'n vrouw omdat die alleen in hoogglans te krijgen is.
Lijkt erop dat het een E8 gaat worden dan. Die is namelijk wel in de juiste tint te krijgen. De E6 ook wel, maar als ik ga voor een volautomaat, dan moet ie ook met 1 knopje koffie kunnen zetten. En ik begreep dat je bij de E6 tijdens het zetproces van bijv. cappucino alsnog halverwege een schuifje moet omzetten om te switchen van melk naar koffie (of andersom). Ik moet het alleen nog even voor mezelf verantwoorden. En ja, ik weet dat ie in Duitsland goedkoper is. Heb er wel zin in in ieder geval.
Paar dagen geleden bij een winkel wezen kijken. Collega had me de Quick Mill 820 aangeraden. Mooi apparaat, maar daar past alleen een espressokopje (misschien een lungo-kopje?) onder, en ik geef toch de voorkeur aan een mok. Jammer. Daarnaast is het wat complexer (alles is relatief natuurlijk) om koffie te zetten met dat apparaat, en dat betekent dus dat als er gasten zijn en ik niet thuis ben, de gasten gewoon geen koffie gaan krijgen.
Goed, Jura E4 was de 2e optie daar. Sprak mij wel aan. Afgeschoten door m'n vrouw omdat die alleen in hoogglans te krijgen is.
Lijkt erop dat het een E8 gaat worden dan. Die is namelijk wel in de juiste tint te krijgen. De E6 ook wel, maar als ik ga voor een volautomaat, dan moet ie ook met 1 knopje koffie kunnen zetten. En ik begreep dat je bij de E6 tijdens het zetproces van bijv. cappucino alsnog halverwege een schuifje moet omzetten om te switchen van melk naar koffie (of andersom). Ik moet het alleen nog even voor mezelf verantwoorden. En ja, ik weet dat ie in Duitsland goedkoper is. Heb er wel zin in in ieder geval.
Hah, vandaag lijkt wel een goede dag voor mensen met een nieuwe volautomaat en een (proef) pakket/zakje van de Brandzaak 
Hier gisteren ook even naar Duitsland getuft (2 uur heen en 2 uur terug) voor een Jura E8, na weken dit topic doorstruinen. Zakje Perla van de Appie is er al bijna door na een avond vol testen en vandaag hok vol met mensen. Proefpakketje 6 soorten van Brandzaak net binnen en komende weken maar eens meer testen met de verschillende bonen, maalgraad en sterktes etc. Mijn Nespresso Lattisima DeLonghi mag even de kast in. Ding heeft get trouwens 11 jaar vol gehouden !
Loop trouwens vandaag wel je etteren met de WiFi Connect van de E8. Heeft vrij lang geduurd voordat ik erachter kwam dat die alleen 2.4Ghz op kanalen 1-11 ondersteund, en mijn Deco M4 mesh setje lekker op kanaal 12 stond. Maar nu nog lijkt hij na elke keer uit/aan niet automatisch te verbinden met het netwerk.... Ook moet ik steeds "verbinden" met de telefoon daarnaast. Kom er vast wel uit, maar meld dit even voor en eventuele snelle oplossing van een lezer
Hier gisteren ook even naar Duitsland getuft (2 uur heen en 2 uur terug) voor een Jura E8, na weken dit topic doorstruinen. Zakje Perla van de Appie is er al bijna door na een avond vol testen en vandaag hok vol met mensen. Proefpakketje 6 soorten van Brandzaak net binnen en komende weken maar eens meer testen met de verschillende bonen, maalgraad en sterktes etc. Mijn Nespresso Lattisima DeLonghi mag even de kast in. Ding heeft get trouwens 11 jaar vol gehouden !
Loop trouwens vandaag wel je etteren met de WiFi Connect van de E8. Heeft vrij lang geduurd voordat ik erachter kwam dat die alleen 2.4Ghz op kanalen 1-11 ondersteund, en mijn Deco M4 mesh setje lekker op kanaal 12 stond. Maar nu nog lijkt hij na elke keer uit/aan niet automatisch te verbinden met het netwerk.... Ook moet ik steeds "verbinden" met de telefoon daarnaast. Kom er vast wel uit, maar meld dit even voor en eventuele snelle oplossing van een lezer
Sinterklaas wil bier !
Gefeliciteerd met deze aanschaf!ParaWM schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 20:54:
Hah, vandaag lijkt wel een goede dag voor mensen met een nieuwe volautomaat en een (proef) pakket/zakje van de Brandzaak
(wat heb je voor de E8 betaald als ik vragen mag? Welke kleur?)
Perla van AH is best te drinken ook wel eens gehad hier.
Zijn ook meerdere soorten van.
Maalgraad staat op bij E8 aan de fijne kant. Dus gezien vanaf het midden een stukje naar links.
Te fijn malen is ook niet goed.
Voor de rest laat ik de maler zo staan.
Heb hier ook de WiFi dongle maar werkt prima.
Nooit problemen gehad met de verbinding.
Heb hier ook een dual band mesh netwerk.
(KPN box 12 plus zwarte WiFi versterker)
Als het inderdaad de gearbox is (die is bij mij ook overleden) zoals @bszz zegt:lex schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 17:49:
Hmm mijn Sette 270wi heeft het vanochtend begeven na 2 jaar en 4 maandengaat nog aan en weegt maar maalt niet meer. Heb maar een support ticket aangemaakt, ben benieuwd
Ik heb deze voor 5-6 tientjes uit Duitsland kunnen halen. Niet de meest makkelijke klus, maar wel gelukt.
Baratza had mij verteld dat ze hem verbeterd zouden hebben... We zullen zien.
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Ze willen hem wel repareren maar of ik van tevoren alvast €150 wil aftikkenRonald schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 07:42:
[...]
Als het inderdaad de gearbox is (die is bij mij ook overleden) zoals @bszz zegt:
Ik heb deze voor 5-6 tientjes uit Duitsland kunnen halen. Niet de meest makkelijke klus, maar wel gelukt.

en nog een hier. heb als add-on de nano scale besteld die niet naar Nederland verstuurd kan worden maar wel als aparte zending naar Duitsland. (da's geen officiele communicatie maar gebaseerd op antwoorden van Timemore in de kickstarter comments). Ben benieuwd of dat gaat lukken, ze hebben de complexiteit van het wereldwijd versturen inclusief verzendkosten en btw een beetje onderschat :-)kazzzdafke schreef op maandag 15 mei 2023 @ 16:17:
Yes, de 078s hier..
Mijne was in december overleden, kreeg ook na garantie gewoon gratis van Baratza, dus dat is zeker een poging waard. Duurde wel lang allemaal, ze reageren niet zo rap.Ronald schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 07:42:
[...]
Als het inderdaad de gearbox is (die is bij mij ook overleden) zoals @bszz zegt:
Leuk om te zien dat er dus ondertussen minimaal 5 Tweakers aan de sculptor gaan! Ben benieuwd wanneer de eerste fotos in de draad komen.
Voor de add on bestellers, eventueel kun je via DHL een pakketpunt postadres in Duitsland maken. Staat een handleiding elders in het forum. Heb ik enkele maanden geleden gedaan voor Kranenburg (zit zelf in Nijmegen) en is goed te doen. Als je dan toch je add ons kan meepakken is mooi meegenomen, want mooie aanbiedingen!itsjohan schreef op maandag 15 mei 2023 @ 21:51:
[...]
en nog een hier. heb als add-on de nano scale besteld die niet naar Nederland verstuurd kan worden maar wel als aparte zending naar Duitsland. (da's geen officiele communicatie maar gebaseerd op antwoorden van Timemore in de kickstarter comments). Ben benieuwd of dat gaat lukken, ze hebben de complexiteit van het wereldwijd versturen inclusief verzendkosten en btw een beetje onderschat :-)
Dat is toch met alle producten zo? In Frankrijk maken ze wijn van rode druiven. Toch kost de ene fles 4 euro en de andere 400. In Duitsland maken ze auto’s. Toch kost de ene 15k en de andere 150k.Layumi schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 22:06:
Heb nu enige tijd een volautomaat en bestel bij verschillende branders mijn bonen om er achter te komen wat ik lekker vindt.
Wat mij wel opvalt zijn de prijzen. Bonen uit Ethiopie zit soms vers gebrand een verschil van €10 in per kilo.
Dat is wel erg veel. Geen idee wat het prijsverschil zo groot maakt
Let op:
Voor single-servings-machines: Koffie: Cup, Pad & Single Serving - Deel 1
Voor single-servings-machines: Koffie: Cup, Pad & Single Serving - Deel 1