Ik weet niet welke auto het is, maar er zit er een (of meer) tussen, met een apart hoog geluid, vind ik erg lekker klinken 

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Eventuelle spelings fautem zijn hornderd prosent ironies bedoeldt.
Dat is het hybride systeem wat je hoortRobinHood schreef op zondag 14 juni 2015 @ 00:16:
Bij het optrekken maken ze anders een behoorlijke herrie, eenmaal op snelheid valt het wel mee.
Al maakt de Audi ook een soortgelijk geluid, ook door de turbo.
Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally
[Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 14-06-2015 00:25]
-
Ik vind het in ieder geval een afzichtelijk geluid. Net alsof je zo'n bestuurbaar auto'tje hoort icm een stofzuiger...Niellie41 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 00:17:
Bij Audi is dat niet de turbo, maar de ERS (vliegwiel).
R7 5800X - RX 6900XT - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)
Ja dat zijn elektromotoren en/of een vliegwiel dat draait op 30000 rpmkuusj98 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 00:27:
[...]
Ik vind het in ieder geval een afzichtelijk geluid. Net alsof je zo'n bestuurbaar auto'tje hoort icm een stofzuiger...
Doe mij dan maar de Aston Martin's en Corvette's met hun dikke V8
[Voor 113% gewijzigd door CH4OS op 14-06-2015 00:30]
Ik vind het wel zeer indrukwekkend. Als je naast de baan staat hoor je alleen de wind en banden als die langs rijdt. Gelukkig is er heel veel variatie in sportscar racing en voor ieder wat wils.kuusj98 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 00:27:
[...]
Ik vind het in ieder geval een afzichtelijk geluid. Net alsof je zo'n bestuurbaar auto'tje hoort icm een stofzuiger...
Doe mij dan maar de Aston Martin's en Corvette's met hun dikke V8
Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally
[Voor 9% gewijzigd door Edd op 14-06-2015 00:35]
-
Als je met Eurosport Player kijkt; dan kun je de andere Le Mans stream opzetten; heb je 'multicam' er ook nog is bij en is - bovendien - reclameloos.Edd schreef op zondag 14 juni 2015 @ 00:35:
Net even geluisterd op RTL7, maar dat ik ook je alles..
Doe mij maar zoals het nu op EuroSport is.. Luister wel naar die ronkende motoren.. en snerpende V4's..
Ow wacht.. hij is terug
[Voor 78% gewijzigd door CH4OS op 14-06-2015 00:37]
Ik vind het eigenlijk altijd wel jammer dat het commentaar in de basis altijd aan het lullen is.Edd schreef op zondag 14 juni 2015 @ 00:35:
Net even geluisterd op RTL7, maar dat ik ook je alles..
Doe mij maar zoals het nu op EuroSport is.. Luister wel naar die ronkende motoren.. en snerpende V4's..
Ow wacht.. hij is terug
How do you save a random generator ?
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
[Voor 8% gewijzigd door Bullet NL op 14-06-2015 01:28]
Cogitationis poenam nemo patitur
En dan zeg je niet eens ff wat erbijEagle Creek schreef op zondag 14 juni 2015 @ 00:45:
Wie gaat er dan ook BBQ-en in z'n auto...
(Zit trouwens wel te genieten, had nog nooit eerder gekeken alleen zelf gereden)
Hebben ze vorig jaar geprobeerdRobinHood schreef op zondag 14 juni 2015 @ 00:49:
Da's gewoon een nieuw driewielig concept. Scheelt weerstand.
-
[Voor 62% gewijzigd door RobinHood op 14-06-2015 01:03]
Dat was geen driewieler.
[Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 14-06-2015 01:10]
Ja.. Nou, sort of... Details... Leek eropCptChaos schreef op zondag 14 juni 2015 @ 01:09:
[...]
Dat was geen driewieler.Ik blijf dat wel een van de mooiere auto's vinden uit afgelopen jaren; een zeer gewaagd concept, jammer dat het vroegtijdig uitviel.
-
LMP1's zijn dan ook net een GTE auto + Tesla auto in één. 400-600pk met turbo motor, 500-600+ pk met electro motoren die ze uit de langzame bochten gebruikenRobinHood schreef op zondag 14 juni 2015 @ 01:22:
Grind, de natuurlijke vijand van de Porsche.
Mooi ook om te zien hoe snel zo'n LMP1 wegtrekt van een GTE. Alsof die GTE stilstaat.
[Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 14-06-2015 01:42]
Weet je dat zeker? De reglementen zijn heel anders, een LMP1 heeft aanzienlijk wat meer paardenkrachten dan een F1-auto en zijn niet zo heel veel zwaarder. Nog los van dat ze vierwielaangedreven zijn en electromotoren bakken met koppel hebben.CptChaos schreef op zondag 14 juni 2015 @ 01:38:
Een LMP tov een F1 zal het in een sprint altijd afleggen.
[Voor 10% gewijzigd door Camacha op 14-06-2015 01:45]
Persuader of bytes.
Ben ik vrijwel zeker van inderdaad.Camacha schreef op zondag 14 juni 2015 @ 01:44:
[...]
Weet je dat zeker? De reglementen zijn heel anders, een LMP1 heeft aanzienlijk wat meer paardenkrachten dan een F1-auto en zijn niet zo heel veel zwaarder. Nog los van dat ze vierwielaangedreven zijn en electromotoren bakken met koppel hebben.
Rondetijden zeggen niet alles, een LMP1 zal tijdens een wedstrijd convervatiever rijden
Offtopic, maar het is natuurlijk niet zo, dat een F1 het gehele weekend op 1 tank moet rijden...RobinHood schreef op zondag 14 juni 2015 @ 01:48:
En ze kunnen nu niet meer tanken, dus alleen dat is al problematisch
[Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 14-06-2015 02:00]
Mij lijkt het juist andersom: omdat LMP1 aan totaal andere regels gebonden is, kan men en mag men dingen die in de F1 pertinent verboten zijn.CptChaos schreef op zondag 14 juni 2015 @ 01:52:
[...]
Ben ik vrijwel zeker van inderdaad.Een LMP1 is zwaarder dan een F1, daarnaast heeft een LMP1 de topsnelheid niet, bij een 340km/h houdt het zo'n beetje op.
Veel koppel zegt natuurlijk niet zoveel over bijvoorbeeld acceleratie en topsnelheid.
In theorie zou het kunnen ja, mits je de regels aanpast, maar in de praktijk (mede door de regels) zal zoiets niet lukken.
Persuader of bytes.
Dat werkt natuurlijk beide kanten op; bij F1 is er een maximaal brandstof verbruik (zoveel kilo per uur), bij LMP1 een maximale energy output (uitgedrukt in megajoules). Zo is DRS in F1 toegestaan en in LMP1 niet. In LMP1 ben je vrij in het te gebruiken KERS systeem, mits het aan de regels voldoet, bijvoorbeeld in de hoeveelheid energie die het kan opwekken en hoeveel er maximaal teruggegeven mag worden aan de auto per een bepaalde hoeveelheid tijd.Camacha schreef op zondag 14 juni 2015 @ 02:44:
Mij lijkt het juist andersom: omdat LMP1 aan totaal andere regels gebonden is, kan men en mag men dingen die in de F1 pertinent verboten zijn.
[Voor 52% gewijzigd door CH4OS op 14-06-2015 03:00]
Bel jij Christian Horner even, dan bel ik Wolfgang Ullrich. Organiseren we even een dragraceCptChaos schreef op zondag 14 juni 2015 @ 02:54:
Dat werkt natuurlijk beide kanten op; bij F1 is er een maximaal brandstof verbruik (zoveel kilo per uur), bij LMP1 een maximale energy output (uitgedrukt in megajoules). Is DRS in F1 toegestaan en in LMP1 niet.
Dat zeg ik, maar dat wil niet zeggen dat je ze niet appels voor appels kunt vergelijken. Wie is er sneller in een sprint, of wie is er sneller over één lap, of noem maar op.CptChaos schreef op zondag 14 juni 2015 @ 02:54:
Plus natuurlijk dat ze met totaal andere doelstellingen zijn gebouwd.
F1 is om zo snel mogelijk (minimaal) 300km af te leggen en de LMP1 (of eigenlijk de gehele WEC natuurlijk) om een zo groot mogelijke afstand af te leggen, binnen een bepaalde tijd (zij het 6, 12 of 24 uur).
[Voor 40% gewijzigd door Camacha op 14-06-2015 03:03]
Persuader of bytes.
LOL.Camacha schreef op zondag 14 juni 2015 @ 03:02:
Bel jij Christian Horner even, dan bel ik Wolfgang Ullrich. Organiseren we even een dragrace
Klopt, dat had ik ook gevonden. Dat is dan het leeggewicht, dus je moet ook nog meenemen dat LMP1's mogen tanken en F1's niet.CptChaos schreef op zondag 14 juni 2015 @ 03:04:
LOL.Heb trouwens even gekeken, F1 auto's hebben een minimaal gewicht van 691 kilo (en in F1 wil je zo licht mogelijk zijn), waar LMP auto's minimaal 850 kilo wegen (en hybrids zelfs minimaal 870 kilo wegen). Bron
[Voor 3% gewijzigd door Camacha op 14-06-2015 03:06]
Persuader of bytes.
[Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 14-06-2015 03:08]
Ik vind het best vlot anders
[Voor 11% gewijzigd door Camacha op 14-06-2015 03:14]
Persuader of bytes.
[Voor 43% gewijzigd door Camacha op 14-06-2015 05:02]
Persuader of bytes.
Was wel Porsche, maar niet de 919's....RobinHood schreef op zondag 14 juni 2015 @ 00:13:
Porsches zijn dat volgens mij die zo janken, zal de turbo wel zijn.
[Voor 44% gewijzigd door creon op 14-06-2015 09:09]
Nouja, vond dat tussen Goethe & Hulk wel interessant hoor?RobinHood schreef op zondag 14 juni 2015 @ 09:17:
Dan slaap je 5 uur en gebeurd er niks interessants, nouja, hopelijk worden de laatste 6 uurtjes weer spannend, regenbuitje zou het helemaal afmaken.
[Voor 102% gewijzigd door Ryur op 14-06-2015 09:26]
[Voor 59% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 14-06-2015 09:26]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Ja dat zeiden ze dus bij de WEC App ookFuelke schreef op zondag 14 juni 2015 @ 09:25:
Iedere keer als ze Tracy Khron laten zien vraag ik me af of we naar een herhaling zitten te kijken. Oh nee, weer een nieuwe spin.
[Voor 11% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 14-06-2015 09:37]
Vannacht aanrijden gehad met een LMP2.Niellie41 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 09:42:
De #99 AM is ver terug gevallen zeg! Wat is daar mee gebeurd?
[Voor 51% gewijzigd door Ryur op 14-06-2015 09:44]
Haha was zowel op RTL 7 als op Eurosport (switch steeds tussen de reclame blokken)KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 21:15:
Ook mooi dat ze schrokken van een poster... en later van herhalingsbeelden
[Voor 17% gewijzigd door Niellie41 op 14-06-2015 10:27]
Deze Ferrari is nu officieel een opgave.creon schreef op zondag 14 juni 2015 @ 09:02:
Zou slordig zijn bij die Ferrari
Benzine op
Goeie morgen trouwens
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Die staat daar waarschijnlijk nogKeRsTmAnNeKe schreef op zondag 14 juni 2015 @ 10:37:
Wat is er eigenlijk met die blauwe Nissan gebeurd, die op 3 wielen stond en bijna een marshall overhoop reed omdat hij echt verder wilde?
En bij de Forecast bij Forecast.io (WEC App) pas 14:00/15:00.RobinHood schreef op zondag 14 juni 2015 @ 10:47:
Volgens Toyota kans op regen ergens in de komende 10 minuten.
[Voor 17% gewijzigd door RobinHood op 14-06-2015 11:00]
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details