Gisteravond Inception gekeken?Nymphetic13 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 11:01:
En dan staat de wagen van Jeroen in de auto, en gingen er slicks op?

Op dit moment hoe je nog geen regen banden op de auto te zetten. Daarvoor is het niet nat genoeg.
[Voor 18% gewijzigd door Niellie41 op 14-06-2015 11:04]
Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally
Is 3M een sponsor van Audi ofzo? De Audi die een kleine discussie had met de vangrail kreeg ook al een mooie strip tape.
Eventuelle spelings fautem zijn hornderd prosent ironies bedoeldt.
Porsche #91 (P3 in GTE PRO) staat in de garage.
Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally
Wat de race director net zei, was de regen bij start/finish. Maar goed, track is groot... Mulsanne regent het ook, dus top snelheid is weg.Niellie41 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 11:05:
Ik vind het wel komisch dat de baan officieel nat is, maar ik denk dan, waar?
Porsche #91 (P3 in GTE PRO) staat in de garage.
Oei, Jeroen Bleekemolen is 2 versnellingen kwijt.
Je weet toch dat raceauto's gemaakt zijn uit carbon en ducktapeRobinHood schreef op zondag 14 juni 2015 @ 11:04:
Tapen met die hap.
Is 3M een sponsor van Audi ofzo? De Audi die een kleine discussie had met de vangrail kreeg ook al een mooie strip tape.

Zo, dat was even een momentje voor de #17.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
https://twitter.com/Jimmyb_84/status/610010918492209152
"I think it's more a case when will I rain properly! Radar filling up with rain @RSL_Studio @nh247 @JohnnyP303 "
ESM op twitter:
"Action in the tire tent as the #RollingStone / @Patron crew gets wet @DunlopMSport tires ready. Track declared wet. Front straight is dry."
[Voor 101% gewijzigd door Ryur op 14-06-2015 11:12]
Hee, een wilde band op de baan.

EDIT:
Dat was een tweede herhaling van het bandje...
[Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 14-06-2015 11:15]

[Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 14-06-2015 11:18]
Ze hadden het over 4 schermen waar ze het op volgen waarvan er dus 2 zijn met sector tijden, namen etc. Of heb ik het verkeerd begrepen?
Nee klopt. Er zijn ook 4 schermen, en die kunnen wij 'als normaal publiek' niet krijgen.Radiance schreef op zondag 14 juni 2015 @ 11:20:
Ze kregen een vraag via Twitter ofzo of wij dat ook kunnen zien en toen zeiden ze toch dat het alleen op het circuit kan, clean track feed ofzo.
Ze hadden het over 4 schermen waar ze het op volgen waarvan er dus 2 zijn met sector tijden, namen etc. Of heb ik het verkeerd begrepen?
Kan je alleen als media krijgen.
En weer eruit.
[Voor 15% gewijzigd door RobinHood op 14-06-2015 11:35]
Blijkbaar had #9 problemen met ERS.
En #9 weer achteruit de pit in, weer de neus eraf.
[Voor 30% gewijzigd door RobinHood op 14-06-2015 11:58]
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Maar zijn dit nu twee klassen die tegen elkaar rijden? Of hebben ze allebei geel?
En.. waarom knippert er zoveel? Een blauwe knipperende lamp in de Porche, heel veel rode knipperende achterlichten. Ik heb er nog geen logica in ontdekt.
[Voor 53% gewijzigd door Eagle Creek op 14-06-2015 12:10]
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
Is er buiten de Nissan al 1 uitgevallen eigenlijk, volgens mij niet toch?
Wel knapp opzich.
Beide GT AMEagle Creek schreef op zondag 14 juni 2015 @ 12:09:
Maar zijn dit nu twee klassen die tegen elkaar rijden? Of hebben ze allebei geel?
En die Porsche rijdt op podiumplek dus daarom knipperend blauw.
[Voor 13% gewijzigd door Streskip op 14-06-2015 12:10]

Er zijn een 12 a 15 equipes uitgevallen tot nu toeIthric schreef op zondag 14 juni 2015 @ 12:10:
#9 Audi, heeft grote problemen lijkt het.
Is er buiten de Nissan al 1 uitgevallen eigenlijk, volgens mij niet toch?
Wel knapp opzich.
Die marchals doen ook maar wat zo
Dit is gewoon een gevecht voor een positie
Ja maar ze geven blauw omdat er binnen 10sec afstand een LMP wagen zit. Zodat de GT coureurs goed weten dat er een snelle auto aankomtcreon schreef op zondag 14 juni 2015 @ 12:11:
Snap ook niet dat ze blauw geven
Die marchals doen ook maar wat zo
Dit is gewoon een gevecht voor een positie
Nee het moet nog gevaarlijker en laat de LMP's maar lekker op eens op doemen... echt sommige mensen
Das best nog wat
Had verwacht dat het minder zou zijn
Ik dacht dat je blauw kreeg als je tussen die vlagpost en de volgende ingehaald zou kunnen worden
[Voor 37% gewijzigd door creon op 14-06-2015 12:16]
Eens! Mooie wagens, gave techniek en echt spannende momenten. Er gebeurt een hoop.crzyhiphopazn schreef op zondag 14 juni 2015 @ 12:09:
Ik kijk hier met plezier naar. Zo zou de formule 1 er ook uit moeten zien. Racen pur sang
Vind dat de regie soms nog wat sterke kan zelfs.
10sec AFSTAND op GT snelheid, Dat betekend dat een LMP er binnen 3 a 5 sec KAN zijn.. Vooral in het bochtige gebied. Misschien dat Niel wel wat meer info kan geven hier over? xDcreon schreef op zondag 14 juni 2015 @ 12:14:
Binnen 10sec en dan al blauw
Das best nog wat
De blauwe vlag is puur informatief en geeft aan: er komt een snellere auto aan. De marshals zien dit zelf en bepalen dan zelf of de blauwe vlag getoond moet worden. In zo'n 24 uurs race weten de marshals echt niet precies wie waar rijdt en welke gevechten voor positie zijn. Het gebeurd ook wel eens dat de marshals gewoon met de blauwe vlag zwaaien omdat ze denken dat de auto erachter sneller is en/of het gevecht niet voor positie is.
Hij zat op het vuile deel en dan acceleren is vragen of problemen.Ithric schreef op zondag 14 juni 2015 @ 12:12:
Damm wat een actie van de Ferrari, Dempsey nu wat lucht.
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
Marchal die meer van Ferrari houd dan van Porsche

Het is ook lastig om te volgen voor zo'n marchal
Knap van de Ferrari dat hij de aansluiting weer terug heeft na z'n slippertje
[Voor 50% gewijzigd door creon op 14-06-2015 12:29]
Heb je wel wat inhaal acties van LMP op GT gezien? Tien seconden is dan peanuts voor een LMP tov GT.creon schreef op zondag 14 juni 2015 @ 12:14:
Binnen 10sec en dan al blauw
Das best nog wat
Ik dacht dat je blauw kreeg als je tussen die vlagpost en de volgende ingehaald zou kunnen worden
Audi is officieel fucked.
EDIT:
En hij komt ook alweer naar buiten...
[Voor 89% gewijzigd door CH4OS op 14-06-2015 12:42]
Mwa daar gaat ie al weerRobinHood schreef op zondag 14 juni 2015 @ 12:41:
#7 ook achteruit de pit in.
Audi is officieel fucked.

Als de achterstand niet verder oploopt, kan er in 2 uur nog een hoop gebeuren.Eagle Creek schreef op zondag 14 juni 2015 @ 12:42:
Was er überhaupt nog hoop voor Audi dan?
En hoop, tja, 2de plaats zit/zat er misschien nog wel in.
Al kan Porsche natuurlijk altijd nog problemen krijgen, laatste stuk van Spa was ook niet best voor Porsche.
Zolang je blijft rijden is er altijd hoop.Eagle Creek schreef op zondag 14 juni 2015 @ 12:42:
Was er überhaupt nog hoop voor Audi dan?
Kan zomaar dat er een ineens wat gigantisch mis gaat bij Porsche... het zijn nog 2 uur he
Audi is dronken.
Wel ironisch om nu de reclame van Audi te zien "dit jaar gaan we voor de 6x"

Maar als iedereen rijdt zoals hij rijdt ga je geen goede plek meer bemachtigen.
En de Nissan Nismo LMP reclame dan... Een equippe die al aan het inpakken is.RobinHood schreef op zondag 14 juni 2015 @ 12:49:
Ik denk eerder dat de bevestiging half kapot is, de andere Audi's hebben het ook. Kapot getrild misschien wel.
Wel ironisch om nu de reclame van Audi te zien "dit jaar gaan we voor de 6x"

Er is niet zo veel tijd tussen Spa en Le Mans. Spa is ook meer een generale repetitie. Als je je auto echt wilt verbeteren, moet je dat voor Spa doen. Ik verwacht dat ze op Nürburgring wel updates op de auto zullen hebben. Die race is 30 augustus pas.RobinHood schreef op zondag 14 juni 2015 @ 12:56:
Ach, Audi doet tenminste nog mee. Toyota en Nissan presteren belabberd. Had verwacht dat iig Toyota het een stuk beter zou doen, dat ze geleerd hadden van Spa.
De Nurburgring, dat zal de korte versie wel zijn, lijkt mij niet echt geweldig voor 6 uur.
Achteraf had het beter geweest om het veel eerder te doen
Wat bedoel je met de korte versie? Die ene die ze gebruiken bij de DTM of gewoon de GP lay-out?RobinHood schreef op zondag 14 juni 2015 @ 13:02:
Ik hoop wel dat het volgend jaar een stuk beter met ze gaat, met allebei de Japanners want VAG vs VAG is ook niet geweldig.
De Nurburgring, dat zal de korte versie wel zijn, lijkt mij niet echt geweldig voor 6 uur.
Ze gaan op de GP lay-out rijden en die is prima hoor.
[Voor 6% gewijzigd door Niellie41 op 14-06-2015 13:07]
Bijzonder dat de auto's 24 uur op bijna kwalificatiepace rijden, en de auto's in racetrim soms sneller zijn dan kwalificatie. Dat mist F1 wel, dat constant pushen op de limiet.
Wat ik wel beetje mis;
- geluid is in de WEC even afwezig als bij F1
- het gaat vooral om consistent snelle rondjes rijden, weinig grote gevechten on track. Af en toe is er wel een on track lead-change, maar ik heb geen rondenlange gevechten gezien met goed verdedigen/aanvallen, uitremacties etc.
- live timing met sectortijden, is die te zien? Ik zie op de Le mans site alleen rondetijden?
- spanning in LMP1 ook redelijk afwezig, toch wel grote verschillen uiteindelijk
Maar het 'epische' gevoel van wat ik zag op tv spreekt me dan wel weer redelijk aan. Echt een machine die tot het uiterste gedreven wordt, en de mens die erin zit ook.
Nordschleife+gp track (24/h track)Niellie41 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 13:06:
[...]
Wat bedoel je met de korte versie? Die ene die ze gebruiken bij de DTM of gewoon de GP lay-out?
Of gewoon GP track, dat onderscheid wordt bedoeld volgens mij.
Requiem19 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 13:07:
Wat ik wel beetje mis;
- het gaat vooral om consistent snelle rondjes rijden, weinig grote gevechten on track. Af en toe is er wel een on track lead-change, maar ik heb geen rondenlange gevechten gezien met goed verdedigen/aanvallen, uitremacties etc.
Het is een endurance race, niet een sprint
- live timing met sectortijden, is die te zien? Ik zie op de Le mans site alleen rondetijden?
geen sector nee, alleen dit http://live.fiawec.com
Dit is zeker aanwezig. Vooral de LMP2 en de GT's maken veel herrie. De Corvette voel je nog steeds door heel je lichaam! Van de LMP1 auto's maakt alleen Audi bijna geen geluid.Requiem19 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 13:07:
Positief verrast door Le Mans, ik volg dit meestal niet zo, maar heb dit jaar wat meer gekeken.
Bijzonder dat de auto's 24 uur op bijna kwalificatiepace rijden, en de auto's in racetrim soms sneller zijn dan kwalificatie. Dat mist F1 wel, dat constant pushen op de limiet.
Wat ik wel beetje mis;
- geluid is in de WEC even afwezig als bij F1
Dat is inderdaad endurance racen, zo constant mogelijk zijn. Bij lange races 12 uur en langer, worden die verschillen uiteindelijk ook vanzelf groter en inderdaad zeldzaam dat er grote gevechten zijn na 20 uur racen.- het gaat vooral om consistent snelle rondjes rijden, weinig grote gevechten on track. Af en toe is er wel een on track lead-change, maar ik heb geen rondenlange gevechten gezien met goed verdedigen/aanvallen, uitremacties etc.
Zo ver ik weet is dit niet beschikbaar voor het publiek. Teams en media hebben wel een aparte live timing met extra informatie.- live timing met sectortijden, is die te zien? Ik zie op de Le mans site alleen rondetijden?
De verschillen in LMP1 zijn best wel groot en zoal ik eerder zei, worden die verschillen groter naarmate de race langer duurt. Bij de korte (6 uur) races, zijn deze verschillen veel kleiner. Porsche heeft wel echt een flinke stap gemaakt tov vorig jaar.- spanning in LMP1 ook redelijk afwezig, toch wel grote verschillen uiteindelijk
Maar het 'epische' gevoel van wat ik zag op tv spreekt me dan wel weer redelijk aan. Echt een machine die tot het uiterste gedreven wordt, en de mens die erin zit ook.
GP lay out bedoel ik ja, vind ik gewoon echt geen mooi circuit, maar ik ben sowieso geen fan van de "moderne" circuits, juist de meer ouderwetse circuits zoals Spa en Le Mans vind ik veel mooier om naar te kijken.Niellie41 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 13:06:
[...]
Wat bedoel je met de korte versie? Die ene die ze gebruiken bij de DTM of gewoon de GP lay-out?
Maar van alle moderne circuits vind ik de Nurburgring echt wel een van de minste,
YouTube: Le Mans 24 Hour 2015 - LIVE NISMO STREAM! #GTRLeMans #LM24 #24LM
En dan op een andere camera klikken.
[Voor 34% gewijzigd door Niellie41 op 14-06-2015 13:22]

En er voorbij.Niellie41 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 13:29:
#38 van Jota Sport komt steeds dichter en dichter bij de #26 van G-Drive.

Ik snap niet waarom ze nog rijden, worden toch niet geclassificeerd.
Hoezo? De 22 rijd gewoon nog... En er is kans dat de 23 nog verder gaat naar de pit. Je weet neit wat er isCptChaos schreef op zondag 14 juni 2015 @ 13:41:
En dan is het moment dat Nissan LMP1 kan inpakken alsnog daar...
Looks terminal for @Jannthaman's #23 @NISMO. Gutted for them. #22 their last hope, go on guys #LM24
Zover ik weet, rijden er twee Nismo LMP's, waarbij ik bij eentje al in het klassement al 'Retired' heb zien staan.Nymphetic13 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 13:42:
Hoezo? De 22 rijd gewoon nog... En er is kans dat de 23 nog verder gaat naar de pit. Je weet neit wat er is
Er rijden er 3CptChaos schreef op zondag 14 juni 2015 @ 13:48:
[...]
Zover ik weet, rijden er twee Nismo LMP's, waarbij ik bij eentje al in het klassement al 'Retired' heb zien staan volgens mij.

Blauw (#21 RET), Rood (#22), Rood (#23 fik)
[Voor 7% gewijzigd door Ryur op 14-06-2015 13:49]
Er reden 3 Nismo's, de 21 met GT Academy in het rood/wit/blauw, en de 22/23 in het roodCptChaos schreef op zondag 14 juni 2015 @ 13:48:
[...]
Zover ik weet, rijden er twee Nismo LMP's, waarbij ik bij eentje al in het klassement al 'Retired' heb zien staan.

@Nismo
13:50. Unfortunately the No.23 has had to retire with a terminal gearbox problem. @Jannthaman is ok. Heartbreaking so near the end.
[Voor 89% gewijzigd door Ryur op 14-06-2015 13:52]

Lol... nog van dezelfde, of zou hij hem er nog een keer afgeschoten zijn ? (niet ondenkbaar ;p)
[Voor 82% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 14-06-2015 13:56]
The Ligier JS P2 - Honda - Dunlop #34 just had a gearbox problem it won't be able to get back on track. #LM24
Ryur schreef op zondag 14 juni 2015 @ 14:02:
En nog een uitvaller:
The Ligier JS P2 - Honda - Dunlop #34 just had a gearbox problem it won't be able to get back on track. #LM24

[Voor 28% gewijzigd door Ryur op 14-06-2015 14:10]
Rare actie hoor, stuur inrichting defect ofsow?

[Voor 50% gewijzigd door Ithric op 14-06-2015 14:15]

doet mij denken aan Allan Simonsen van twee jaar geleden...
AMD 2700x @ 4.2 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) @ 1665 MHz / Memory @ 1190 MHz | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.