Valt me mee
Laat ook wel zien dat de race pas over is wanneer de klok 0:00 zegt.
Eventuelle spelings fautem zijn hornderd prosent ironies bedoeldt.
en de geblokte vlag hebt gezien...RobinHood schreef op zondag 14 juni 2015 @ 14:17:
Laat ook wel zien dat de race pas over is wanneer de klok 0:00 zegt.
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.
Hij komt iig heelhuids eruit. Met handen in de zij, niks ernstigs lijkt het zo, fysiek dan.
[Voor 7% gewijzigd door OB1 op 14-06-2015 14:19]
AMD 2700x @ 4.2 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) @ 1665 MHz / Memory @ 1190 MHz | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X
Een gebroken ego lijkt mij het enige gelukkigOB1 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 14:18:
Hij komt iig heelhuids eruit. Met handen in de zij, niks ernstigs lijkt het zo, fysiek dan.
Van eerste naar laatste in een paar seconden
[Voor 8% gewijzigd door creon op 14-06-2015 14:23]
Meer regen 
Maar volgens de drivers zelf weer nauwelijks.

Maar volgens de drivers zelf weer nauwelijks.
[Voor 64% gewijzigd door Ryur op 14-06-2015 14:45]
Regen had eerder moeten komen, al kan er in het laatste kwartier nog genoeg gebeuren.
Je ziet heel goed dat de Corvette nu geen risico meer neemt.
Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally
De laatste 10 minuutjes zijn nu ingegaan.
Of het moet nog heel snel gaan storten maar anders zullen die paar spetters het verschil niet meer mogen maken.
Nu geen tijd meer voor capriolen
.
Of het moet nog heel snel gaan storten maar anders zullen die paar spetters het verschil niet meer mogen maken.
Nu geen tijd meer voor capriolen

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Wat een prestatie van Porsche! Ze hebben heel snel een super snelle auto, heel betrouwbaar kunnen maken. Audi kwam gewoon te kort en hadden te veel pech.
Het was een mooi gebaar van Dr. Ullrich bij Porsche!
Het was een mooi gebaar van Dr. Ullrich bij Porsche!
Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally
Was een mooie wedstrijd!
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Ik heb genoten! Geweldige overwinning van Porsche!
Mooie wedstrijd, jammer voor Audi, maar erg goed van Porsche.
En Toyota en Nissan, tja...
En natuurlijk alle andere winnende merken hebben het prima gedaan, vooral GTE was spannend.
En Toyota en Nissan, tja...
En natuurlijk alle andere winnende merken hebben het prima gedaan, vooral GTE was spannend.
Ook goed om Webber blij te zien.
Wie weet eigenlijk wanneer zijn boek uitkomt? Op zijn site staat er niks over

'How to flip a racing car'? 

Gelanceerd...Ryur schreef op zondag 14 juni 2015 @ 15:07:
[...]
Wat ik hoorde op Twitter: in WEC Austin wordt hij gelanceerd.

[Voor 77% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 14-06-2015 15:08]
Wat ik hoorde op Twitter: in WEC Austin wordt hij gelanceerd.AzzKickah schreef op zondag 14 juni 2015 @ 15:06:
lol nee

Soort biografie, ook over z'n tijd in de F1 en bij Red Bull met de strubbelingen met Vettel. Lijkt me leuk om te lezen.
Ah thanksRyur schreef op zondag 14 juni 2015 @ 15:07:
[...]
Wat ik hoorde op Twitter: in WEC Austin wordt hij gelanceerd.

[Voor 25% gewijzigd door AzzKickah op 14-06-2015 15:08]
Lijkt me ook idd. Maar nou gebeurt het Webber gewoon wéér. Al een jaar bezig met Porsche, constant tegenslagen en dan komt Hulkenberg & Co mee doen en die winnen Le Mans 

Hoe goed was Hülkenberg eigenlijk ivm de andere Porsche coureurs?
Het leek mij dat hij in ieder geval de snelheid prima te pakken had en niets onder deed voor de vaste Porsche rijders?
Het leek mij dat hij in ieder geval de snelheid prima te pakken had en niets onder deed voor de vaste Porsche rijders?
Bij de start viel die een beetje achter de Audi's maar hij heeft gewoon heel netjes gereden. Vind het ook erg cool van Earl Bamber en Nick Tandy. Komen beide uit de GT's natuurlijk en dit is wel even wat andersRequiem19 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 15:25:
Hoe goed was Hülkenberg eigenlijk ivm de andere Porsche coureurs?

Er is zeker erg goed door ze gereden, en zoals de commentator bij ES fijntjes opmerkte: bij de volgende F1 GP mag Hulkenberg blij wezen als ie Q2 haalt....
Ja die Vijay Mallya zal zich wel dubbel voelen...
Hoop dat volgend jaar Audi & Porsche gewoon elke race met 3 auto's rijden
Hoop dat volgend jaar Audi & Porsche gewoon elke race met 3 auto's rijden

Zou dit er nu ook voor gaan zorgen dat we volgend jaar meer actieve F1 coureurs terug gaan zien?
Zou wel tof zijn als van Eerd bv Max weet te strikken
Zou wel tof zijn als van Eerd bv Max weet te strikken

Wel sympathiek dat Mercedes als motorleverancier toestand dat Hülkenberg voor Porsche ging rijden 

Hulk rijdt toch voor Force India en niet voor Mercedes? Als hij voor Mercedes GP zou rijden, zou dat nooit mogen. Net zoals Alonso niet op Le Mans mag rijden omdat hij nu voor McLaren rijdt, wat ook een grote fabrikant is in endurance racing.Requiem19 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 15:43:
Wel sympathiek dat Mercedes als motorleverancier toestand dat Hülkenberg voor Porsche ging rijden
Dat is iets te simpel gedacht, Mercedes heeft ervoor gezorgd dat Force India dit jaar kon testen door enkele testdagen te vergoeden toen Wehrlein mocht rijden (eerste test Barcelona).
Als Mercedes echt een issue zou hebben met Hülkenberg bij Porsche, is het een kwestie van 1 belletje naar Vijay Mallya en het gaat niet door. Invloed van een motorleverancier is bij customer teams echt behoorlijk significant.
Honda heeft bijv ook, according to rumours, Alonso geblocked om dit jaar op Le Mans te rijden. Terwijl Honda echt niet de werkgever is van Alonso, dat is toch echt Mclaren.
Als Mercedes echt een issue zou hebben met Hülkenberg bij Porsche, is het een kwestie van 1 belletje naar Vijay Mallya en het gaat niet door. Invloed van een motorleverancier is bij customer teams echt behoorlijk significant.
Honda heeft bijv ook, according to rumours, Alonso geblocked om dit jaar op Le Mans te rijden. Terwijl Honda echt niet de werkgever is van Alonso, dat is toch echt Mclaren.
But, according to prominent German magazine Auto, Motor und Sport, the Spaniard retained an interest in racing in Le Mans and hoped to secure a joint deal which would have allowed him to compete alongside his F1 duties, only for Honda to veto the deal at the eleventh hour.
Read more at http://en.espnf1.com/mcla....html#4sdiMYsmMZ5hQyIb.99
Force India heeft een Mercedes krachtbron?Niellie41 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 15:44:
[...]
Hulk rijdt toch voor Force India en niet voor Mercedes? Als hij voor Mercedes GP zou rijden, zou dat nooit mogen. Net zoals Alonso niet op Le Mans mag rijden omdat hij nu voor McLaren rijdt, wat ook een grote fabrikant is in endurance racing.
Dan is FI nog steeds zijn werkgever.
True, maar kan Mercedes als leverancier nog wel dingen contractueel vastleggen, bijvoorbeeld.Niellie41 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 15:59:
Dan is FI nog steeds zijn werkgever.
Het was in november al bekend dat hij zou gaan rijden, dan zie ik niet maanden later Mercedes er alsnog een streep door trekken. Het testen van Wehrlein zou een betaling in nature zijn geweest voor de Mercedes motoren. Maar ook hiervoor geldt, wij weten niet wat er in de contracten staat en dan is erover speculeren ook zinloos
. Of zoals de commentator bij BritishEurosport vanochtend zei: terwijl Hulkenberg bezig is Le Mans te winnen zit Hamilton waarschijnlijk bij een modeshow en Vettel thuis op de bank 

Ik hoop dat Vettel op de bank zat met een hoge pief van Ferrari want die heeft waarschijnlijk wel de race gekeken. Kan me niet voorstellen dat die jongen zoiets gaafs als Le Mans niet zou willen doen..
Mooi dat geen enkele nieuwssite (even pas gechcked) er melding van maakt... Gewoon een van de grootste (auto)sportevenementen van het jaar...
Heb je altijd. Ook in de kranten zie je meestal maar 1 klein blokje over de Formule 1 (en dan alleen over Max), voor de rest voetbal, voetbal, voetbal & beetje tennis.KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 14 juni 2015 @ 18:36:
Mooi dat geen enkele nieuwssite (even pas gechcked) er melding van maakt... Gewoon een van de grootste (auto)sportevenementen van het jaar...
Foebele en stennis is inderdaad veel belangrijker.
Gelukkig is er ruimte op Tweakers om slechts [met mijn instellingen] 13 pagina's vol te lullen.
Gelukkig is er ruimte op Tweakers om slechts [met mijn instellingen] 13 pagina's vol te lullen.
Mooie race, al was het omdat Audi een keer niet won. Ook leuk voor Hulkenberg, ben benieuwd wat dit doet met zijn F1 carriere
Vrij weinig. Zoals ik ook al in het F1 topic aangaf is eigenlijk alleen te verwachten dat RAI na dit jaar opstapt bij de (2) topteams. Ik denk dat Ferrari dan liever Bottas in de auto zet naast Vettel. Daarna heb je een hele grote middenmoot (Red Bull, Lotus, Force India, Toro Rosso) die ook allemaal al bezet zijn of alleen "eigen" rijders inzetten.vhal schreef op zondag 14 juni 2015 @ 20:10:
Mooie race, al was het omdat Audi een keer niet won. Ook leuk voor Hulkenberg, ben benieuwd wat dit doet met zijn F1 carriere
Maar strakke overwinning van Hulk hoor, als rookie Le Mans winnen (ook al is het de snelste auto) is geen sinecure. Dit opent nog meer mogelijkheden voor hem om wellicht juist de overstap te maken naar het endurance racen.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dat laatste zou ook nog kunnen, geen plek kunnen krijgen bij een team wat in staat is races te winnen en dan maar vast voor bv Porsche aan de bak gaan... Z'n cv op endurance gebied is ineens aardig gevuld
Was zeker een leuke race, hoopte op iets meer spanning aan het einde. (maar dat was meer wishfull thinking.)
Vond vooral de actie van Porsche mooi op de welkomst boodschap van Audi vorig jaa.
Daarna kwam Ulrich nog even langs, om te feliciteren (dat was bij Toyota niet gebeurd verwacht ik, toch beetje VAG verhoudingen)
Je vraagt je wel meteen af, werken Audi en Porsche niet toch een beetje samen op enkele vlakken.
Porsche was zeker de betere over de gehele race, Audi had meer problemen dit maal.
Vond vooral de actie van Porsche mooi op de welkomst boodschap van Audi vorig jaa.
Daarna kwam Ulrich nog even langs, om te feliciteren (dat was bij Toyota niet gebeurd verwacht ik, toch beetje VAG verhoudingen)
Je vraagt je wel meteen af, werken Audi en Porsche niet toch een beetje samen op enkele vlakken.
Porsche was zeker de betere over de gehele race, Audi had meer problemen dit maal.
Dit zou hij bij iedereen doen. Dit deed hij ook bij Peugeot. Hij is een echte heer wat dat betreft.Ithric schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:42:
Zo hoort het ook vind ik, Endurance is volgens mij ook een stuk netter dan de F1.
Bij Endurance hebben ze ook allemaal een stuk meer respect voor elkaar heb ik het idee.RobinHood schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:52:
Zo hoort het ook vind ik, Endurance is volgens mij ook een stuk netter dan de F1.
Mag ook wel, want het is een enorme opgave voor iedereen.
Wil niet zeggen dat F1 makkelijker is, maar het is in ieder geval geen 24 uur

Ja inderdaad. Op de baan vechten ze op het scherpst van de snede, maar naast de baan zijn het goede vrienden. Je zag het ook in de ruimte vlak voordat ze het podium op gingen. Iedereen feliciteerde elkaar heel uitgebreid en je zag ze allemaal met elkaar lachen.
Bij de F1 is het meestal heel ongemakkelijk stil.
Dat hangt zeer van wie er precies wint van wie afNiellie41 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:54:

Persuader of bytes.
Stel je voor dat BOT, RAI en ROS de eerste 3 plekken pakken. Dat wordt pas een ongemakkelijke stilte in die kamer 

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Heb dit jaar al meerdere keren Vettel het ijs zien breken.Niellie41 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:54:
Ja inderdaad. Op de baan vechten ze op het scherpst van de snede, maar naast de baan zijn het goede vrienden. Je zag het ook in de ruimte vlak voordat ze het podium op gingen. Iedereen feliciteerde elkaar heel uitgebreid en je zag ze allemaal met elkaar lachen.

Klopt wel inderdaad dat ze meer respect lijken te hebben, getuigen ook de clip van Audi vorig jaar.
(echt geniaal die tractor.

Maar dan nu ook een waardig verliezer zijn, als Porsche nog even aangeeft dat ze de uitdaging aangenomen hadden.

Voor de liefhebber, hier wat foto's vanaf o.a. Arnage
*edit*
Mijn compact-camera is niet de beste meer. Oud beestje. Ik hoop dat't een beetje een impressie geeft. Ik heb me in ieder geval geweldig vermaakt en tot volgend jaar!
*edit*
Mijn compact-camera is niet de beste meer. Oud beestje. Ik hoop dat't een beetje een impressie geeft. Ik heb me in ieder geval geweldig vermaakt en tot volgend jaar!
[Voor 85% gewijzigd door Firesphere op 15-06-2015 21:27]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Op Reddit een post met met high-res foto's gevonden. De uploader is volgens mij prof-fotograaf, hij post ook van elk F1 weekend een paar honderd foto's.
Zitten genoeg mooie plaatjes tussen.
link
Voorbeeldje:
link
Voorbeeldje:
Gave foto's inderdaad!
Mooie race en inderdaad zeer mooie foto's, daar zou wel eens een volgend wallpapertje van me tussen kunnen zitten.
Speed limits are like herpes.
Erg gaaf die foto's! heb je een link of een reddit user name van de fotograaf? vind z,n werk erg tof en ben wel benieuwd naar z,n f1 foto's.Solictice schreef op maandag 15 juni 2015 @ 23:43:
Op Reddit een post met met high-res foto's gevonden. De uploader is volgens mij prof-fotograaf, hij post ook van elk F1 weekend een paar honderd foto's.
link
Voorbeeldje:
[afbeelding]
Voor de mensen die van statistieken houden: van uur tot uur, van alles wat je kunt en wilt bijhouden van zo'n race op http://www.24h-lemans.com/en/race/results_2_2_2046.html
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Het was een top weekend in Le Mans. Het was mijn eerste keer om daar te zijn. Alles is goed bevallen, zaten op camping beausejour. Ver weg van alle feestende en luidruchtige Britten
. We hadden tribune plekken bij de Dunlop Curve. Hier een foto album van mijzelf:https://www.flickr.com/gp/124854026@N02/4SX7AW

IncredibleThings is zijn username.Moodshifter schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 02:04:
[...]
Erg gaaf die foto's! heb je een link of een reddit user name van de fotograaf? vind z,n werk erg tof en ben wel benieuwd naar z,n f1 foto's.
Heeft er iemand toevallig linkjes naar video van het uitaccelereren vanuit de Arnage bocht?
Heb daar tijdje staan kijken dit jaar en dat is toch wel machtig mooi om te zien hoe de LMP1's daar wegschieten met hun Kers-systemen!
Heb zelf nog niets (tot nu toe iig) kunnen vinden op youtube e.d.
Heb daar tijdje staan kijken dit jaar en dat is toch wel machtig mooi om te zien hoe de LMP1's daar wegschieten met hun Kers-systemen!
[Voor 13% gewijzigd door cannibal op 16-06-2015 10:22]
Nog wat leuke info, om weer een jaar op te teren:
http://nasportscar.com/2015-24-hrs-of-le-mans-data-review/
http://nasportscar.com/2015-24-hrs-of-le-mans-data-review/
Ik weet niet zeker of er iets bij zit, maar hier mijn opname's, waar een aantal vanaf Arnage zijn.cannibal schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 10:21:
Heeft er iemand toevallig linkjes naar video van het uitaccelereren vanuit de Arnage bocht?
https://www.youtube.com/user/Centersphere/videos
(Wel pruts-kwaliteit, dankzij m'n oude compactje)
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Larbre Competition heeft zijn chassis aan Corvette terug "gegeven", zodat deze gebruikt kan worden door Corvette, na de crash van afgelopen week:
http://sportscar365.com/i...chassis-for-watkins-glen/
http://sportscar365.com/i...chassis-for-watkins-glen/
Toyota had een heel anonieme race, wat normaal goed is in een endurance race. Dat betekent namelijk dat je weinig problemen hebt (op het probleem van de #1 na), maar ze kwamen gewoon veel snelheid te kort.
[Voor 66% gewijzigd door Niellie41 op 17-06-2015 12:42]
Aaarggg, meer dan een jaar wachten!! +365 dagen... 

[Voor 10% gewijzigd door ge-flopt op 17-06-2015 14:02]
En de video van Porsche!
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=lTn-mtFvwwE]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=lTn-mtFvwwE]
Beetje laat om dit topic nu pas te zien, maar ik was er dit jaar ook weer voor de 8e keer bij. Dit jaar was iets anders dan andere jaren omdat ik kaarten kreeg om tijdens de race bij Audi in de pitbox te komen. Daardoor naar mijn zin te veel van de race gemist, maar achterin de pitbox in een bedrijfskantine van 3x3m aan het ontbijt staan met Kristensen, McNish, Pirro en Lotterer is wel zo bijzonder dat ik het er voor over had. Beelden van de race kijk ik thuis wel weer terug of zie ik over een paar weken op de Duke Blu Ray
Ik ben nog druk bezig om mijn foto's en video's uit te zoeken, wel heb ik al wat foto's van scrutineering in de stad en van allerlei zaken die in het begin van de week in en rond de pitlane gebeurden online staan. Zo was ik bij de groepsfoto met alle coureurs en bij een fotoshoot met de Aston Martin coureurs.
http://www.volgaspics.nl/...24h-le-mans-2015-pitlane/
http://www.volgaspics.nl/...-mans-2015-scrutineering/
Videobeelden en foto's van rijdende auto's komen zsm.

Ik ben nog druk bezig om mijn foto's en video's uit te zoeken, wel heb ik al wat foto's van scrutineering in de stad en van allerlei zaken die in het begin van de week in en rond de pitlane gebeurden online staan. Zo was ik bij de groepsfoto met alle coureurs en bij een fotoshoot met de Aston Martin coureurs.
http://www.volgaspics.nl/...24h-le-mans-2015-pitlane/
http://www.volgaspics.nl/...-mans-2015-scrutineering/
Nu dus:Richard117 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 18:23:
en de rest staat hier: http://www.volgaspics.nl/category/gallery/
[Voor 7% gewijzigd door Richard117 op 25-06-2015 12:12]
Geweldige plaatjes van Camden Trasher: http://www.camden-thrasher.com/blog/?p=5334
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima