Toon posts:

24 uur van Le Mans 2014 OverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:58

Le Mans 2014

De 82e editie van de grote 24-uurs race komt er weer aan ! Deze zal verreden worden op 14 en 15 Juni dit jaar.

Wat is Le Mans 24 heures

In 1923 is er rond de plaats Le Mans een langeafstands race gestart voor auto's. Toen gingen er wagens van start met naast de coureur nog een monteur. Door de jaren is de serie wel geprofessionaliseerd en zijn de regels veranderd. Zeker na de zware crash in 1955 stond de ronde zelfs op losse schroeven.
Anno 2014 is het een van de grootste sportevenementen van Europa met 250.000 tot 300.000 bezoekers, waaronder veel Engelsen, maar ook Denen en natuurlijk de Fransozen.

Welke klasses zijn er

LMP1
De LMP1 klasse is met name de klasse voor de grotere teams. Hierin zie je vrij veel hybride technieken terug komen.
Inmiddels is er een sub klasse verdeling gemaakt in de LMP1 klasse:
LMP1H: Hybrid LMP1's. Deze wordt met name door de grote bedrijven bezet. Daarin draaien dit jaar Audi, Toyota en nieuwkomer Porsche hun rondjes
LMP1L: "Light" LMP1's. Hierin wordt zonder Hybride systeem gereden. Hierin rijdt alleen Rebellion met een compleet nieuw gebouwde wagen.

Voorbeeld van een LMP1 wagen:

Porsche 919

LMP2
De LMP2 klasse is de klasse voor de 'goedkopere' prototype's, met een minimum gewicht van 750 kg. De toegestane motoren hebben een inhoud van 3,4 liter voor de atmosferische motoren en een maximum inhoud van 2 liter voor de turbo motoren.
We zien hier een verschuiving van Spiders naar Coupes. O.A. Dome in samen werking met Strakka komt met een coupe. Ook Ligier komt met de JS P2 met een coupe.

Dome S103 LMP2

LM GT-Pro/Am
Sinds een paar jaar is er geen verdeling meer in GT1 en GT2. Dit is omgezet naar een klasse waarin alleen pro's (GT-Por) rijden en een klasse waar minimaal 1 amateur (GT-Am) in rond rijden.
Er zijn 2 grote verschillen tussen Pro en AM klasse:
- PRO mogen allemaal coureurs zijn die de status professional driver hebben. In AM klasse mag er maar 1 coureur zijn die de status PRO heeft
- PRO heeft de wagen met de specificaties van 2014 en de AM klasse die van 2013.
De wagens zijn gemodificeerde versies van straat wagens die je zomaar tegen zou kunnen komen op straat: Ferrari, Corvette, Porsche en Aston Martin.

Corvette, de meest succesvolle LM-GT1 van de afgelopen jaren

Garage 56
Sinds een paar jaar is er door de ACO een zogenaamde Garage 56 in het leven geroepen. Deze extra entry doet mee buiten meededinging, maar is met name bedoeld om te laten zien dat racen ook groen kan zijn. 2 jaar geleden hadden we de delta wing. Vorige jaar is de entry terug getrokken. En dit jaar de electrische Nissan Zeod:

Data en tijden

Vrijdag 30
9H00 - 18H00: Scruteneering
Zaterdag 31 mei
9H00 - 15H00: Scruteneering

Zondag 1 juni 2014
09H00 - 13H00: Test dag - Deel 1
14H00 - 18H00: Test dag - Deel 2

Woensdag 11 juni 2014
16H00 - 20H00: Vrije training
22H00 - 00H00: Qualify 1

Donderdag 12 juni 2014
19H00 - 21H00: Qualify 2
22H00 - 00H00: Qualify 3

Zaterdag 14 juni 2014
09H00 - 09H45: Warm-Up
15H00 - 00H00: Race

Zondag 14 juni 2014
00H00 - 15H00: Race

Externe Links

Wat zijn de spannende zaken?

• LMP1: Porsche is terug!
• GT: Corvette komt met de C7.R. Porsche komt met een nieuwe 911 RSR

Welke coureurs rijden er vanuit de lage landen

• Jeroen Bleekemolen. 79 - Prospeed Porsche - GTE AM
Hij zou eerst met een Viper ten tonele verschijnen, maar deze inschrijving werd ingetrokken.
• Christiaan Albers. 9 - Lotus AER - LMP1-L
• Wolgang Reip. 0 - Nissan ZEOD RC - Garage 56
• Ho-Pin Tung. 33 - Ligier JS-P2 Nissan - LMP2
Deze chinese coureur komt uit voor een "all chinese" team. Hij heeftechter ook een nederlands paspoort dus hoort hij bij de lage landen.
• Team ProSpeed (BEL): Komt met 2 porsches naar Le Mans.

Wijzigingen ten op zichte van vorig jaar

• Code 60: Dit is een nederlands uitvinding. Bij kleinere ongelukken komt code 60 in werking. Over het gehele circuit mag dan door iedereen (of je in de buurt van het ongeluk bent of niet) 60 gereden worden. Hierdoor heeft niet voor of nadeel bij een ongeluk. Mogelijk dat dit niet 60 wordt maar bv 80.
• Tetre Rouge. Deze bocht is dit jaar voorzien van extra banden stapels en nieuwe vangrail. Dit na het ongeluk vorig jaar waarbij Allan Simonson om het leven kwam.

RTL zendt dit jaar de gehele 24 uur integraal uit.

Waarschijnlijk staan er wel wat fouten in, maar meldt het dan, dan pas ik het aan.

Dit topic is bedoeld als centraal punt waar alles besproken kan worden over de aankomende race. Het kan tijdens de testdag, trainingsdag en race ook gebruikt worden als "slowchat"

[Voor 4% gewijzigd door ge-flopt op 20-05-2014 15:22. Reden: Tekstuele aanpassing.]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-05 18:52
Hell ya, dat gaat inderdaad weer een leuk weekeindje worden.

Het WEC heeft in ieder geval al veel spannends geleverd, Porsche kan (ondanks wat technische problemen) in ieder geval best meeknokken. Nu is het ook nog kijken hoe de Audi het op Mulsanne top-speed doet.

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:26

Niellie41

Ondertitel van deze gebruiker

Eurosport zendt zoals gewoonlijk ook de race helemaal uit op Eurosport 1 en 2. Daarnaast kan je voor €9,99 HD live stream krijgen van de WEC zelf, met het beste commentaar dat er is: Radio Le Mans.

Is er al meer duidelijk over die code 60? Volgens mij wordt het een combinatie van code 60 en SC. Zoiets had ik eens gehoord van Hindy.

Bij GT AM staat er eerst dat er maar 1 AM coureur mag zijn en daarna maar 1 PRo. Het is natuurlijk het laatste.

Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

• ge-flopt
RTL 7 zend het ookintegraal uit. Dus tijdens de reclames kun je zappen tussen de 2.

• stardusk
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-04-2021
Wordt vast weer mooi.

Aanvulling op de topicstart: tegenwoordig hoeven gte-am autos niet meer een jaar oud te zijn. deze mogen ook gewoon van dit jaar zijn.

• Niellie41

Niellie41

ge-flopt schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 14:41:
RTL 7 zend het ookintegraal uit. Dus tijdens de reclames kun je zappen tussen de 2.
Ik ga waarschijnlijk de stream van FIA WEC zelf pakken. Dan heb ik het geluid van auto's + het beste commentaar dat er is. :)
stardusk schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 14:46:
Wordt vast weer mooi.

Aanvulling op de topicstart: tegenwoordig hoeven gte-am autos niet meer een jaar oud te zijn. deze mogen ook gewoon van dit jaar zijn.
Dit is niet juist.
Van de FIA WEC site:
In this group only cars having 1 year old or fully in compliance with the specifications of the previous year car - unless specified in these regulations - will be admitted.
;)
Omdat de auto's bijna niet veranderd zijn qua specs, zijn de auto's bijna identiek.

Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:31

Taygeta

KTM 790 Adventure

Leuke topic! ga hem in de gaten houden
even een sidenote: de link naar de le-mans site doet het niet in OP

• failsnail
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-10-2018
Ben heel benieuwd naar de nissan zeod, hopelijk kan hij de race dit jaar wel uitrijden...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:47

Fuelke

Forza Ferrari

Misschien iets voor in de OP: de voorlopige timing:

Zondag 1 juni 2014
09H00 - 13H00: Test dag - Deel 1
14H00 - 18H00: Test dag - Deel 2

Woensdag 11 juni 2014
16H00 - 20H00: Vrije training
22H00 - 00H00: Qualify 1

Donderdag 12 juni 2014
19H00 - 21H00: Qualify 2
22H00 - 00H00: Qualify 3

Zaterdag 14 juni 2014
09H00 - 09H45: Warm-Up
15H00 - 00H00: Race

Zondag 14 juni 2014
00H00 - 15H00: Race

En het mooie is, vanaf de donderdag na de race is er weer 24H actie, ditmaal vanop de Nurburgring :D

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Is er iets bekend over veranderingen aan het repareren van de vangrails? De laatste twee edities duurt het wel erg lang. Op de nurburgring zijn ze meestal met een uur wel klaar.

If you do not wish to be contacted, do not check this box. euhm...right

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-05 17:18
Derby schreef op zondag 18 mei 2014 @ 14:55:
Is er iets bekend over veranderingen aan het repareren van de vangrails? De laatste twee edities duurt het wel erg lang. Op de nurburgring zijn ze meestal met een uur wel klaar.
Je kan Duitsers niet met Fransozen vergelijken :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-05 18:44
Top, weer een Le Mans topic :)

Dit jaar ga ik zelf voor het eerst met een paar man naar de race der races. We hebben overnachting, tribunekaarten en een parkeerpas etc. geregeld, maar...

Wat mag je nou echt niet missen op Le Mans? Uiteraard wil ik een keer in het reuzenrad, maar wat zijn jullie tips nog meer? Of anders... wat kun je echt wel overslaan?

Ter info, ik kom zaterdag 's ochtends vroeg aan. Het hele weekend meemaken vanaf woensdag of donderag zou ideaal zijn, maar er zijn een paar man die niet de hele week vrij kunnen krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ge-flopt
Ik zou zeggen die paar man achterlaten!! Is het kunnen of willen? ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:30
Iemand enig idee of er op donderdag wat te zien is als je geen kaarten koopt etc.? Ik kom dan terug uit Barcelona en rij langs Le Mans is het plan. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ge-flopt
En Albers racet niet:
http://sportscar365.com/l...eplaces-lotus-at-le-mans/

Helaas. Dan wordt de LMP1-L wel heel karig, met 2 Rebellions. Hopelijk proberen ze nog wel een beetje te racen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Wordt imho wel hoog nodig tijd dat ze de bevoordeling van Diesels eens gaan inperken. Blijft naar mijn mening raar dat de regels daarvoor dusdanig veel gunstiger zijn dat we met een brandstof rijden die eigenlijk niet zo geschikt is voor dit doel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Boinkie schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 09:53:
Iemand enig idee of er op donderdag wat te zien is als je geen kaarten koopt etc.? Ik kom dan terug uit Barcelona en rij langs Le Mans is het plan. :)
Nee, op donderdag zijn de laatste 2 qualificaties, en zonder kaarten ga je daar niets van zien. Als je vrijdags nog in de buurt bent, kun je de Parade des Pilotes in Le Mans zelf misschien meepakken, dat is ook een mooie belevenis.
GoldenSample schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:42:
Wordt imho wel hoog nodig tijd dat ze de bevoordeling van Diesels eens gaan inperken. Blijft naar mijn mening raar dat de regels daarvoor dusdanig veel gunstiger zijn dat we met een brandstof rijden die eigenlijk niet zo geschikt is voor dit doel.
Sowieso, de diesels, dat zijn alleen de Audi's nog, Toyota en Porsche rijden met benzine. En hoezo niet zo geschikt ? Diesel heeft een hogere energiedichtheid dan benzine. Ik weet niet precies hoe de regels zijn qua restrictors, tankinhoud, kers capaciteit etc. tussen de LMP1's onderling, maar je zult toch altijd e.e.a op elkaar af moeten stemmen als je zoveel verschillende technologien met elkaar wil laten racen.

BTW, in de TS staat:
De LMP1 klasse wordt sinds 2006 gedomineerd door de diesels.
Gaat IMHO ook niet echt meer op tegenwoordig. (Valt nog maar te bezien of Audi weer domineert dit jaar, het kon wel eens een Toyota jaar gaan worden)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ge-flopt
TS is aangepast. Was ook een TS van een paar jaar geleden die ik aangepast heb. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Rechtstreekse link naar de deelnemerslijst

http://www.24h-lemans.com...4-heures-du-mans-2014.pdf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

ge-flopt schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:38:
En Albers racet niet:
http://sportscar365.com/l...eplaces-lotus-at-le-mans/

Helaas. Dan wordt de LMP1-L wel heel karig, met 2 Rebellions. Hopelijk proberen ze nog wel een beetje te racen.
Rebellion Racing heeft nu al de LMP1-L klasse gewonnen dit jaar! :+

Rebellion gaat er altijd voor. Hun doel dit jaar is om een podium te pakken in het overall klassement. De LMP1-L klasse boeit hun niet omdat zij de enige zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:08

BM

Moderator Spielerij
Dat was toch die wagen die op Spa voor het eerst mee reed, toch? Dan hoop ik dat ze wel wat sneller geworden zijn :+

Xbox
Even the dark has a silver lining

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

BM schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 21:11:
Dat was toch die wagen die op Spa voor het eerst mee reed, toch? Dan hoop ik dat ze wel wat sneller geworden zijn :+
Die auto is splinter nieuw. Ze hebben voor Spa wel wat getest, maar Spa was de eerste echte test voor hen. Ik verwacht zeker dat ze wat sneller zullen zijn op Le Mans.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ben benieuwd hoe Rebellion het gaat doen tov de grotere jongens. :) Kan verder ook niet wachten tot het festijn dan eindelijk eens losbarst! Dan zit voor mij na dit evenement het er weer op en kan ik wachten tot Le Dakar 2015... :) Wel mooi dat er ongeveer een half jaar tussen zit steeds, hahaha! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

CptChaos schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 23:52:
Ben benieuwd hoe Rebellion het gaat doen tov de grotere jongens. :) Kan verder ook niet wachten tot het festijn dan eindelijk eens losbarst! Dan zit voor mij na dit evenement het er weer op en kan ik wachten tot Le Dakar 2015... :) Wel mooi dat er ongeveer een half jaar tussen zit steeds, hahaha! :)
Vergeet de 24 uur van de Nürburgring niet, week na Le Mans. ;)

• BM
  • Laatst online: 21:08

BM

Moderator Spielerij
Niellie41 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 23:38:
[...]

Die auto is splinter nieuw. Ze hebben voor Spa wel wat getest, maar Spa was de eerste echte test voor hen. Ik verwacht zeker dat ze wat sneller zullen zijn op Le Mans.
Zie nu pas dat ik je vorige post verkeerd las. Dacht dat ze mikten op een overall podium op Le Mans, maar dat willen ze ergens dit jaar nog doen. Dat klinkt realtistischer ja :)

Wel gave bak hoor, wat een :9~ geluid kwam daar uit.

Xbox
Even the dark has a silver lining

• ge-flopt
Niellie41 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 20:24:
[...]

Rebellion Racing heeft nu al de LMP1-L klasse gewonnen dit jaar! :+

Rebellion gaat er altijd voor. Hun doel dit jaar is om een podium te pakken in het overall klassement. De LMP1-L klasse boeit hun niet omdat zij de enige zijn.
Nog niet he! ;)
In Le Mans geld helemaal: "To finish first, you first have to finish!" Als je niet rollend over de finish komt ben je niet gefinished en dus kun je ook niet als eerste komen.

• Mesmancer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-05 15:49
Wie zit er op welke camping eigenlijk?
Ikzelf zit met wat vrienden net als vorig jaar op de camping Houx. lekker dichtbij de baan ook (als het goed is) :)

• ge-flopt
Wie weet er nog sterke/mooie verhalen over Le Mans?

Ik ken er een paar:
- Jan Lammers die de laatste paar uur met een gebroken aandrijflijn van zijn Jaquar reed.
- De winnende Porsche 956(?) die hortend en stotend 100 meter na de finish de geest gaf, maar wel als eerste er over heen kwam.

• Mesmancer
Webber met een fikse salto in z'n Mercedes....

• u_nix_we_all
  • Niet online
Mesmancer schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 15:38:
Webber met een fikse salto in z'n Mercedes....
Ik denk dat je de flip van Dumbreck bedoelt, in 1999. Webber ging ook vliegen, maar dat was in de quali of de VT, niet in de race en een stuk minder spectaculair. Dat was wel een heel bizarre ervaring, we zaten op de tribune langs start/finish, we zegen het gebeuren op het grote videoscherm, en ineens was het zo goed als doodstil op die hele tribune ....

Verder was ook 2001 vrij bizar, met een safetycar die heel langzaam moest rijden omdat de LMP's anders het rechte stuk afdreven.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Ieder jaar heeft zo zijn verhalen.

Frank Biela in de Audi R8 die vroeg in de avond in 2003 zonder benzine viel, hij kon de pit niet in toen het nodig was en deed een ronde te veel

In 1997 gingen er een tweetal wagens stuk in het laatste uur van de race.

[Voor 44% gewijzigd door Fuelke op 21-05-2014 18:40]

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 22:30
Was '99 ook niet zo'n raar jaar waarin de BMW eigenlijk geen kans maakte maar door alle uitvallers toch won ?

• Niellie41

Niellie41

Terug naar het heden. ;)
Strakka heeft deze week getest op Spa met de nieuwe Dome.

sportscar365.com

• ge-flopt
Bob Marley invloeden!! :D

Exploded view van de Zeod! :D

De TDS ligier werd deze week ook getest.
Helaas is dat ook de trent in LMP2: Coupes :r Niet echt mijn ding.

Ow en de volgorde van scruteneering is ook bekend, voor degene die gaan kijken:
http://f.cl.ly/items/2t0S...%20V%2019%2005%202014.pdf

[Voor 28% gewijzigd door ge-flopt op 22-05-2014 09:00]

• LangTall
  • Laatst online: 27-08-2021

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Ga er voor de 10e keer op rij bij zijn, sta op Maison Blanche met Drinking for Holland. :)

My wife has passed away:http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

• u_nix_we_all
  • Niet online
LangTall schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 12:42:
Ga er voor de 10e keer op rij bij zijn, sta op Maison Blanche met Drinking for Holland. :)
Ah , een newbie dus eigenlijk :p :w
Wij staan dit jaar weer op Blue (sud) , met kaarten voor de dichtstbijzijnde tribune d:)b

• ge-flopt
Welke site was ook alweer die een volledig handboek had gemaakt over de do's en dont's op Le Mans? Was dat DFH?

• agentorangina
ge-flopt schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 12:47:
Wie weet er nog sterke/mooie verhalen over Le Mans?

Ik ken er een paar:
- Jan Lammers die de laatste paar uur met een gebroken aandrijflijn van zijn Jaquar reed.
- De winnende Porsche 956(?) die hortend en stotend 100 meter na de finish de geest gaf, maar wel als eerste er over heen kwam.
Dit is maar een fragment, maar de manier hoe David Terrien zijn Viper terug in de pits kreeg is er ook wel eentje. Volgens mij duurde het (vanaf crash) makkelijk een uurtje of twee voor hij terug was. (met nog een mooie voor-achterband wissel!)

• Mesmancer
Verwachten jullie dat die Nissan Zeehond de 24 uur gaat volmaken?

btw. 2e keer Le Mans Houx...

• Niellie41

Niellie41

Mesmancer schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 15:21:
Verwachten jullie dat die Nissan Zeehond de 24 uur gaat volmaken?

btw. 2e keer Le Mans Houx...
Als ze er niet weer van de baan worden gereden door Toyota, dan wel.

• ge-flopt
Woei, deze week gaat het dan beginnen, vrijdag en zaterdag scruteneering!! :D

Mulsane's corner heeft wat extra info al gevonden over de Rebellion R-One, de enige die in de LMP1-L rijdt:
http://www.mulsannescorner.com/newsmay14.html

UPDATE:
Strakka trekt zich terug met de Dome S103:
http://www.strakkaracing.com/wp/?p=1568
Na een flinke crash op spa is er geen redden aan blijkbaar. Met de Spider racen dan maar zou ik zeggen.

[Voor 29% gewijzigd door ge-flopt op 28-05-2014 15:02]

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
LangTall schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 12:42:
jullie moeten je site eens updaten :) ieder jaar kijk ik trouw vlak voor LeMans even op jullie site en forum... maar er gebeurt weinig (maar goed om te weten dat in 2010 de verhuizing is geslaagd ;))

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LangTall
  • Laatst online: 27-08-2021

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

ge-flopt schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 14:08:
Welke site was ook alweer die een volledig handboek had gemaakt over de do's en dont's op Le Mans? Was dat DFH?
Dat is Club Arnage
P.O. Box schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 15:15:
jullie moeten je site eens updaten :) ieder jaar kijk ik trouw vlak voor LeMans even op jullie site en forum... maar er gebeurt weinig (maar goed om te weten dat in 2010 de verhuizing is geslaagd ;))
Tja, die site is eigenlijk niet meer actief, forum nog wel wat, maar voornamelijk in het 'members only' gedeelte. Iedereen zit tegenwoordig op facebook...

[Voor 44% gewijzigd door LangTall op 03-06-2014 12:56]

My wife has passed away:http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

Voor de mensen die Le Mans goed willen bekijken vanaf de bank:
Eurosport player (HD stream, zonder commentaar. Kost €6) + Radio Le Mans audio via VLC media player.
Radio Le Mans stream moet je dan een paar seconden pauzeren om het goed te syncen.

Zo kan je van de race genieten, zonder reclames en met het beste sports car commentaar team dat er is!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ge-flopt
Mooi stukje over wat er op Le Mans gewijzigd is:
http://www.dailysportscar.com/?p=31803

Weet er iemand de ronde tijden die bij de test gehaald zijn? Ik kan er niets over vinden (gebruik waarschijnlijk de verkeerde zoektermen)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Ben wel benieuwd wat de Porsche's gaan doen. Ze doen (als fabrieksteam) alleen mee als ze overtuigd zijn dat ze kunnen winnen.

Overigens zou het wel eens tof zijn een wedstrijdje te zien tussen een moderne LMP1 en een Porsche 917K (wat imho de meest iconische Le Mans racer is).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

ge-flopt schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 03:19:
Mooi stukje over wat er op Le Mans gewijzigd is:
http://www.dailysportscar.com/?p=31803

Weet er iemand de ronde tijden die bij de test gehaald zijn? Ik kan er niets over vinden (gebruik waarschijnlijk de verkeerde zoektermen)
Ik heb "Le Mans test day results 2014" ingetikt en dan krijg ik deze PDF's:

Resultaten ochtend sessie
Resultaten middag sessie
Beide resultaten gecombineerd

Porsche scheen nogal te sandbaggen. Wanneer zij een heel snelle eerste en tweede sector hadden, gingen ze de pits in of remden ze af in de derde sector. Er is nog niet heel veel duidelijk qua snelheid van de P1's. Het zal in ieder geval dicht bij elkaar zitten!

Radio Le Mans heeft deel 1 van de Le Mans Preview show online gezet. Dit zijn heel mooie stukken, met ook veel tips voor mensen die voor het eerst naar Le Mans gaan.
http://radiolemans.0157.o...-mans-test-preview-part-1

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=_3u_14CXSDg]

Die tractor _/-\o_
(Porsche heeft ooit tractoren gemaakt)

_/-\o_ _/-\o_ Duitsers kunnen wel humor hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:33

McBoom

Broem

Het duurde even voor het kwartje viel dat het Audi was die naar Porsche ging om ze een warm welkom te heten :D Mooi filmpje. En ik zeg het gewoon: ik vind die Audi-diesels heerlijk klinken, jammer dat de R8 met V12 TDI er nooit gekomen is, ik denk dat het een episch ding geworden was 8)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kenzi schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 18:22:
(Porsche heeft ooit tractoren gemaakt)
Lamborghini en Ferrari doen / deden dat ook hoor. :) Ferrari heeft zelfs ook andere landbouw machines gemaakt!

[Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 06-06-2014 19:22]

• Mesmancer
Mochten jullie iemand zien rondlopen met of een Zero10 wrestlingshirt aan of een shirt met de tekst "wat sta je nou te kijken met je pudding smoel" Oranje versus Stinkdekens en Wat ben jij en ongeloofelijke Stinkdeken. tik me gerust op de schouder :)

Dan ben ik dat dus

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:10

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

CptChaos schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 19:21:
Lamborghini en Ferrari doen / deden dat ook hoor. :) Ferrari heeft zelfs ook andere landbouw machines gemaakt!
Alleen Lamborghini voor zover mij bekend is :)

Ik blijf hopen dat Toyota of desnoods Porsche de Audi wagens keihard inmaken, want TDI blijft voor mij iets dat juist in tractoren en landbouwmachines hoort en niet in race wagens of überhaupt in straatwagens }) :+

Al die stinkende lease diesels... :r

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Dusche
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-05 16:47

Dusche

Tja.

Heeft Nissan nog steeds die Deltawings dingen, volg Lemans en co al een tijdje niet meer zo goed.

• ge-flopt
Nissan heeft dit jaar weer een deltawing achtige. 2 jaar geleden deze (daar doel je denk ik op):

en dit jaar de Nissan Zeod:

overigens is de eerste weer terug naar Amreika en daar zit nu een andere motor in (Nissan was "slechts" motor leverancier) en de Zeod is een project waar Nissan hun electro kan willen laten zien.

Dit is de motor die de accu van stroom voorziet (naar ik begrepen heb), vast gehouden door een jappanner (die niet groot is. :P

Overigens is de Deltawing voort in coupe versie :

De bedenker van die kap mogen ze meteen tegen de muur zetten, maar het kan nog erger:
Dit is de concept straat auto:

Welke muur zoeken we uit om de bedenker van de laatste 2 gedrochten tegen aan te zetten? :'( :| :F ;( :S :r 8)7

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-05 14:31

Rudios

Lost in space?

Met alle respect, maar die Nissan is niet om aan te gluren.

Ik vind dat Porsche het aardig doet als relatief nieuwkomer, wellicht dat ze het de Audi's lastig kunnen maken.

Whole lot of stars ***

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Woker dan een wekkerradio

Ik vind die Nissan best interessant eigenlijk, ben benieuw hoe/of ie het doet. En de vorm, tja, zal wel nut hebben.

Eventuelle spelings fautem zijn hornderd prosent ironies bedoeldt.

• Dusche
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-05 16:47

Dusche

Tja.

Die Porsche 919, ziet er wel leuk uit en met Webber en co kan dat toch iets worden ?

• Niellie41

Niellie41

VasZaitsev schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 23:11:
Ik vind die Nissan best interessant eigenlijk, ben benieuw hoe/of ie het doet. En de vorm, tja, zal wel nut hebben.
Door die vorm, heeft die auto geen vleugels nodig. ;)
Daarnaast had de eerste Delta Wing (zwarte) maar de helft vermogen tov een LMP2 auto, maar hij kon wel zo hard. Dat vind ik wel zeker interessant. De ZEOD-RC ga ik met veel interesse volgen tijdens de race.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Rudios schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 23:07:
Met alle respect, maar die Nissan is niet om aan te gluren.

Ik vind dat Porsche het aardig doet als relatief nieuwkomer, wellicht dat ze het de Audi's lastig kunnen maken.
Porsche heeft nog altijd meer Le Mans overwinningen dan Audi dus een nieuwkomer zou ik ze niet noemen. Ook hebben ze zat ervaring opgedaan door customer teams te helpen (ipv hun eigen fabrieksteam te runnen) en de LMP2 RS Spyder. De LMP2 RS Spyder heeft in de Amerikaanse Le Mans al bewezen dat, ondanks class-restrictions Porsche het de Audi LMP1 lastig kan maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

Jeroen Bleekemolen rijdt toch op Le Mans! Dit had ik niet eens in de gaten tot ik het onderstaande bericht las. :P
http://sportscar365.com/l...can-fight-for-the-podium/

Er is de laatste paar weken nog zo veel gewisseld met de teams.

[Voor 39% gewijzigd door Niellie41 op 09-06-2014 13:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-05 00:21

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

ge-flopt schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 23:00:
Nissan heeft dit jaar weer een deltawing achtige. 2 jaar geleden deze (daar doel je denk ik op):
[afbeelding]
en dit jaar de Nissan Zeod:
[afbeelding]
overigens is de eerste weer terug naar Amreika en daar zit nu een andere motor in (Nissan was "slechts" motor leverancier) en de Zeod is een project waar Nissan hun electro kan willen laten zien.

Dit is de motor die de accu van stroom voorziet (naar ik begrepen heb), vast gehouden door een jappanner (die niet groot is. :P
[afbeelding]

Overigens is de Deltawing voort in coupe versie :
[afbeelding]
De bedenker van die kap mogen ze meteen tegen de muur zetten, maar het kan nog erger:
Dit is de concept straat auto:
[afbeelding]
Welke muur zoeken we uit om de bedenker van de laatste 2 gedrochten tegen aan te zetten? :'( :| :F ;( :S :r 8)7
Begrijp ik nu goed dat er twee varianten op LM rijden? Een 'privateer' Deltawing en een Nissan Zeod?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

Nee. Alleen de ZEOD.

[Voor 6% gewijzigd door Niellie41 op 09-06-2014 14:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• agentorangina
handige_harrie schreef op maandag 09 juni 2014 @ 14:18:
[...]
Begrijp ik nu goed dat er twee varianten op LM rijden? Een 'privateer' Deltawing en een Nissan Zeod?
Enkel de Zeod, als garage 56 auto, de vrijkaart voor innoverende raceautos. de Deltawing (in de huidige versie dan) komt niet meer terug.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

De geruchten van Ferrari naar Le Mans in LMP1 hingen al een tijdje in de lucht, die geruchten worden steeds luider.
http://sportscar365.com/l...announcement-for-le-mans/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bladeslayer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-06 13:34
Dit jaar voor het eerst naar Le Mans \0/ Ik sta op Beausejour. Nog info voor de newbie Le mans ganger?

www.frees-it.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:31
Niellie41 schreef op maandag 09 juni 2014 @ 19:28:
De geruchten van Ferrari naar Le Mans in LMP1 hingen al een tijdje in de lucht, die geruchten worden steeds luider.
http://sportscar365.com/l...announcement-for-le-mans/
Hopelijk kunnen ze daar meer dan in de Formule 1 :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

Onboard beelden van de test day.

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:21
De spottersguide voor 2014 is net weer vernieuwd en klaar voor download/print etc. :)

http://www.spotterguides.com/portfolio/2014-le-mans/

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

En zijn de baan op voor 4 uur vrije training.

Flinke klap voor de Audi #1 in de Porsche Curves

[Voor 71% gewijzigd door Fuelke op 11-06-2014 17:33]

• Niellie41

Niellie41

Duval is nu in de ambulance en de garage deur van de #1 is dicht.

edit:
Op RLM net bericht dat Duval praatte tijdens de medische check.

[Voor 85% gewijzigd door Niellie41 op 11-06-2014 17:42]

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Volgens RLM die net met Dr. Ullrich gesproken heeft is Duval: "Talking" en op weg voor controle naar het Medical Center.

[Voor 30% gewijzigd door Fuelke op 11-06-2014 18:15]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:10

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

:X Wat een klap zeg! :o

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Niellie41

Niellie41

McNish gaf net een update van Duval op Eurosport:
"Some bumps and bruises, but he will be okay."

ook bevestigt op Twitter (van Audi):
Examinations in the hospital of Le Mans have confirmed that @loicduval is unhurt apart from two grazes to the skin #R18 #LM24 @FIAWEC

[Voor 49% gewijzigd door Niellie41 op 11-06-2014 21:38]

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:10
Als je die foto van achteren zoet denk je daar is nooit iemand levend uitgekomen. Pfff

• ge-flopt
Hoorde MC nish zeggen dat hij dacht dat audio wel morgenavond de qualificatie zou rijden met drie wagens. Let's see. Moet mogelijk zijn denken ik. Wel vaker gezien dat ze in 24 uur een wagen opnieuw opgebouwd worden.

Enig idee waarom duval er zo hard afging?

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Bij Porsche staat de auto ietwat laag afgesteld

[Voor 34% gewijzigd door Fuelke op 11-06-2014 22:44]

• Niellie41

Niellie41

Dit was op Spa ook al.

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Is dat niet een gevolg van de interlinked suspension? Tijdens het vorige F1 seizoen had Lotus hier ook veel last van, maar dat was ook precies de bedoeling. Zolang het niet in een hoge snelheidsbocht gebeurt is er weinig aan de hand.

If you do not wish to be contacted, do not check this box. euhm...right

• Niellie41

Niellie41

Geen idee hoe en wat precies, maar het ziet er gaaf uit! _/-\o_

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Dat doet het hem voor me, endurance = racen in het avondlicht en daarna in het volledige donker.

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:29
Hier wat beelden van de crash van Duval:

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=59261

edit: dit is dus de Peugeot. meh.

[Voor 15% gewijzigd door iichel op 11-06-2014 23:12]

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

• Niellie41

Niellie41

Zelf nu met de rode vlag kan ik niet stoppen met kijken.
Dit gaat wel anders als ik F1 kijk. :O

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:29
Audi #1 en Loic Duval beiden morgen weer op de baan maakt Audi net bekend.

• Niellie41

Niellie41

Session will not be resumed. :(

@Sleepie, heb je een bron?

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Session will not be resumed ... flinke schade ook aan die Aston Martin. Waarschijnlijk ook schade aan de afsluitingen, die gaan ze vannacht dan maar ff herstellen.

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:29
Niellie41 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 23:32:
Session will not be resumed. :(

@Sleepie, heb je een bron?
Werd net gezegd op Eurosport (engelse audio kanaal).

• Niellie41

Niellie41

Ah ok. :)
Ik vind het bizar. Het is zo'n ongelooflijke klap geweest en houdt er twee schrammen aan over.

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:21
Yes en Eurosport had het van Radio Le Mans. Zou echt goed nieuws zijn. :)

• Niellie41

Niellie41

Ik zag dit shot net en vond het wel komisch:

"Allemaal instappen!"

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:56

Firesphere

Yoshis before Hoshis

*knip*

Is er al nieuws over Duval? Voor zover ik kan vinden, ligt hij in het ziekenhuis momenteel?

[Voor 22% gewijzigd door Señor Sjon op 14-06-2014 16:04]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Niellie41

Niellie41

Duval is ongedeerd en heeft twee schrammen. Zo ver ik weet, is Audi druk bezig om de #1 opnieuw op te bouwen en Duval gaat waarschijnlijk 'gewoon' weer rijden.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Niellie41 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 00:03:
Duval is ongedeerd en heeft twee schrammen. Zo ver ik weet, is Audi druk bezig om de #1 opnieuw op te bouwen en Duval gaat waarschijnlijk 'gewoon' weer rijden.
Ok, nice, had ik niet kunnen vinden.
Dat wrak is wel een puinzooi zeg! Die moderne cockpits doen duidelijk wel hun werk :D

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-06 22:51

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Niellie41 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 23:57:
Ik zag dit shot net en vond het wel komisch:
[afbeelding]
"Allemaal instappen!"
Dit vraagt bijna om een ondertitel.

"Massaal velgen gejat van sportwagens"

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Niellie41

Niellie41

Mijn tweet gaat als een tierelier. :P
Zelfs AF Corse rijder Toni Vilander heeft hem geretweet. :D

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:31
En ik lees juist dat Duval NIET mag rijden:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/114403

• Niellie41

Niellie41

Audi heeft de #1 gerepareerd, maar Marc Gene gaat Loic Duval vervangen. Oliver Turvey gaat nu voor Jota Sport rijden omdat Gene nu naar Audi gaat.

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
denken jullie dat er nog beelden komen van de crash? ben best benieuwd wat er gebeurd is!

Twitch.tv iRacing Profiel Website

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hoewel ik ook best benieuwd ben naar wat er gebeurd is, hoop ik toch dat de beelden niet worden vrijgegeven. De beelden van Loic in dat wrak zijn al heftig genoeg.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:12
gezien het feit dat die alleen maar een paar schrammetjes heeft zie ik er geen problemen in; Zou de afloop veel ernstiger zijn geweest, dan was het wat anders, maar omdat hier eigenlijk alleen materiële schade is, ben ik wel heel nieuwsgierig
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee