[Voor 9% gewijzigd door Albert020 op 14-06-2014 16:31]

Lomp ongeluk met de Audi en Toyota
Flinke schade voor de Audi, al hebben die geoefend in snel een auto compleet opbouwen eerder deze week

Zo, zo'n beetje alle class leaders staan met schade langs de baan.
[Voor 19% gewijzigd door Sleepie op 14-06-2014 16:37]
#3 Audi gaan ze denk ik ook omdraaien.
Lol @ Toyota monteur, met zn kistje onderweg

Zelfde met Audi... wist niet dat dat mocht? Kerel baalt er wel van iig.
[Voor 17% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 14-06-2014 16:39]
Of bestaat die regel niet meer?
dubbelpost sorry
[Voor 90% gewijzigd door Sleepie op 14-06-2014 16:39]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Uiteindelijk dus de Toyota die de hele boel omver gekegeld heeft.
@ hieronder, zou ook goed kunnen, zag snel een replay vanuit een GT Porsche(?) , leek erop alsof ie meer raakte... maar als je de schade op de Toyota ziet lijkt het idd wel alsof ie weer niks raakte...
Toevallig net weer een replay, hij lijkt de Audi wel licht aan te tikken, maar idd minimaal.
[Voor 31% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 14-06-2014 16:55]
Ik haal uit verschillende replays toch echt dat de toyota de eerste auto achter de Audi was, en daarna bij de Audi onboard zie je dat hij van achter aan getikt werd. Dus zou ik zeggen, de Toyota is wel degelijk achter op de Audi geknald?NickThissen schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 16:51:
Nee dus, de Toyota heeft volgens mij niemand geraakt, hij spint zelf en de Ferrari achter hem rijdt tegen de Audi aan.

En de onboard van de Porsche (doe ook al langs de rail schuift)
[Voor 32% gewijzigd door iichel op 14-06-2014 17:04]
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Geen idee waarom dat is, daar zijn de beelden niet duidelijk over

@ Sleepie: het zicht was wel erg slecht, misschien hebben ze de kudde daar niet gezien voor de chicane.
Wellicht dat de langzaamrijdende autos geremd zijn voor de schurende porsche.
Mja, wellicht dat race control er nog naar gaat kijken. Mja zal wel even duren gezien ze al een half uur deden over die mogelijke unsafe release van Toyota #7.
http://www.24h-lemans.com/pagelive2014_chrono.php?LangueID=2 geeft de live timing fullscreen.Sleepie schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 16:09:
Ik heb mijn eigen Le Mans studiootje hier
[afbeelding]

Ik wilde geen schuldige(n) aanwijzen hoor.iichel schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 17:11:
@ Sleepie: het zicht was wel erg slecht, misschien hebben ze de kudde daar niet gezien voor de chicane.
Wellicht dat de langzaamrijdende autos geremd zijn voor de schurende porsche.
Bedoelde gewoon dat het niet duidelijk is waarom er dat snelheidsverschil was. Daar kan heel goed een simepele reden voor geweest zijn, zoals jij bv zegt.
[Voor 88% gewijzigd door Sleepie op 14-06-2014 17:17]

Terwijl ze aan de andere kant van het circuit shirtloos van de zon aan het genieten zijn

Meer die daar last van hebben?
Die stream ging er hier ook net uitSleepie schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 17:33:
Hmm alle Eurosport player streams doen het hier, behalve de stream zonder commentaar?
Meer die daar last van hebben?

[Voor 4% gewijzigd door Albert020 op 14-06-2014 17:41]
[Voor 80% gewijzigd door Señor Sjon op 14-06-2014 19:09]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
[Voor 199% gewijzigd door CH4OS op 14-06-2014 17:52]
En het is nog behoorlijk nat op de baan !
[Voor 38% gewijzigd door Albert020 op 14-06-2014 17:58]

Hoewel net voor de zon opkomt wel het moeilijkste moment is voor ons om wakker te blijven

Weet iemand hoelaat dat ongeveer wordt, dat de zon opkomt?Sleepie schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 21:58:
Zo net tegen de zon ondergaat en net voordat de zon opkomt, dat zijn de mooiste momenten altijd vind ik.
Hoewel net voor de zon opkomt wel het moeilijkste moment is voor ons om wakker te blijven
Afgaand op de tijd in Normandië afgelopen weekend al om half 5.Ryur schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 22:58:
[...]
Weet iemand hoelaat dat ongeveer wordt, dat de zon opkomt?
Edit: Je zult rond 5 uur moeten kijken als je de mooiste beelden wilt zien. Om half 5 begint echter al de zon op te komen.
[Voor 20% gewijzigd door Ample Energy op 14-06-2014 23:02]
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Dus inderdaad vanaf hafl 5 ofzo begint t langzaam licht(er) te worden.
zie hier; http://www.timeanddate.com/worldclock/france/le-mans
[Voor 30% gewijzigd door Sleepie op 14-06-2014 23:24]
Dat was vorig jaar toch anders volgens mij. Al hoorde ik net iets over minder licht langs de baan dit jaar, dat zou de oorzaak kunnen zijn natuurlijk.
Jeroen Bleekemolen weer niet veel geluk deze race trouwens. Wat eigenlijk het hele seizoen in Amerika ook al zo is. Jammer

Gloeiende remschijven ... het zou een uitroep van die andere Captain kunnen zijn (Haddock) !!

wel vet die uitlaten van die lmp2's die vlammen spuwen als ze in de pits aankomen
member of Los Alcoholicos ban dhmo

Sinds de led lampen van Audi en nu zelfs laser-licht, is het wel verbeterd. Al heb ik ook wel eens gehoord dat de GT rijders er minder blij mee zijn. Die worden door al dat licht in hun spiegels behoorlijk verblindt schijnbaar.

Het lijkt me ontzettend wennen aan zoiets.
DIe staan misschien wel op een nachtstand nu dan denk ik zo.
Of..het is simpel: Als je niks ziet...zit er iets met veeeeeeel licht achter je

[Voor 6% gewijzigd door Sleepie op 15-06-2014 00:35]
We do what we must because we can.
Ik zie er ook geen 800 meter in, maarja dat is natuurlijk met video correctie. Maar dat verschil tussen de Audi en bijvoorbeeld het zicht uit de Vette, dat is gigantisch, heb je trouwens natuurlijk wel nodig met die snelheid.CptChaos schreef op zondag 15 juni 2014 @ 00:30:
Het laser licht van Audi zou 800 meter bereik hebben... Dat is dan wel heel veel vind ik hoor.
Het GT Pro gevecht is inderdaad een prachtig stukje racerij!
[Voor 6% gewijzigd door agentorangina op 15-06-2014 01:36]
Corvette hebben ook gewoon spiegels. De ZEOD RC was de auto zonder spiegels en alleen de achteruit kijk camera.DigitalError schreef op zondag 15 juni 2014 @ 00:56:
volgens mij hebben die corvettes cameras in de achterkant
Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally
ik zag net een rapportage op le mans tv en daar hadden die vette's ook camera's in de achterkantNiellie41 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 01:39:
[...]
Corvette hebben ook gewoon spiegels. De ZEOD RC was de auto zonder spiegels en alleen de achteruit kijk camera.
Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally
Overigens verbaas ik me wel hoe goed zelfs de on-board camera's het doen in het donker. Dat doen zelfs best aardige consumentencamera's je niet zomaar na, dan krijg je een bak ruis waar je niet goed van wordt.
Persuader of bytes.
Toyota nog steeds dezelfde voorsprong, de Audi's zouden hun voordeel juist in de koudere nacht moeten hebben.
Ziet er goed uit zo ver voor Toyota.
Seriously ... ik heb het net getypt en Toyota #7 valt stil

[Voor 13% gewijzigd door Sleepie op 15-06-2014 05:00]
[Voor 39% gewijzigd door Camacha op 15-06-2014 07:00]
Persuader of bytes.
Straks gaat de Audi #1 nog winnen, dat zou een helden verhaal zijn!
Ik hoorde een turboprobleem. Ze weten het misschien zelf ook niet helemaal aangezien sommige monteurs er wat hulpeloos bij staan.Sleepie schreef op zondag 15 juni 2014 @ 07:02:
Het is me nog steeds niet duidelijk wat er nu aan de hand is met die Audi.
Persuader of bytes.
Heel wat problemen....laten we het daar maar op houden voorlopig

[Voor 3% gewijzigd door Camacha op 15-06-2014 07:10]
Persuader of bytes.
Daar is de gemiddelde Kwik Fit jaloers op hoor!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP
edit: Audi 1 gaat ook nog zijn turbo moeten vervangen waarschijnlijk
[Voor 9% gewijzigd door jpiwf op 15-06-2014 11:07]
Jupiichel schreef op zondag 15 juni 2014 @ 11:31:
turbo wissel voor #1?

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)
Wel vet dat die gewoon het halve circuit nog vol elektrisch kan afleggen
[Voor 23% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 15-06-2014 13:05]
aston heeft ook z'n dag niet
[Voor 8% gewijzigd door jpiwf op 15-06-2014 13:08]
Kan er mij iemand eens uitleggen waarom er nog verschillende klasses zijn in die hybride systemen?
Ik zie Audi met 2Mj rondrijden en Porsche en Toyota met 6Mj. Audi koos voor 2Mj omwille van betrouwbaarheid maar dan hebben zij ook minder elektrisch vermogen tot hun beschikking en mogen zijn dan meer kracht halen uit hun dieselmotor ofzo?
Meer ERS is denk ik minder brandstof meenemen. Audi heeft de afweging gemaakt om met 2 MJ te gaan rijden om zo x liter diesel erin te mogen stoppen.
-----
Zo te zien gaat de #20 retiren. Jammer