• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
pven schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:23:
[...]

De preferred--optie kan ik vinden, maar waar zit de allowed-optie?
Zijn de opties ernaast. Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/ek5bpi.png

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:04
Zojuist ook maar even snel overgestapt naar de nieuwe SickRage repo.
Thnx for the heads-up!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:09
The Legend schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:31:
Met veel pijn en moeite probeer ik mijn Sickbeard/SabNzbd config aan de praat te krijgen. Na kennis te hebben gemaakt met het rechten-probleem heb ik dat nu aan de praat door de benodigde rechten van de sickbeard en sabnzb mappen via WinSCP toe te kennen. Het downloaden werkt nu, maar het post processen werkt niet. De log zegt dit:

[...]

Er gaat dus nog iets niet goed, maar ik heb werkelijk geen flauw benul wat ik moet doen.

M'n instellingen:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Het cfg bestand dat je hebt opgegeven moet eerst worden aangepast voor je het kunt gebruiken.

Los hiervan even twee vragen

1) Weet iemand of de originele sickbeard nog geupgdate gaat worden? Hij herkent Kodi niet en mijn error log staat er vol mee.

2) Is er ergens een windows build te vinden van Sickrage zoals voor Sickbeard (dus zonder dat je python en cheetah op Windows hoeft te installeren...)?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:55

Tijntje

Hello?!

sdk1985 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 14:39:
[...]

Het cfg bestand dat je hebt opgegeven moet eerst worden aangepast voor je het kunt gebruiken.

Los hiervan even twee vragen

1) Weet iemand of de originele sickbeard nog geupgdate gaat worden? Hij herkent Kodi niet en mijn error log staat er vol mee.

2) Is er ergens een windows build te vinden van Sickrage zoals voor Sickbeard (dus zonder dat je python en cheetah op Windows hoeft te installeren...)?
Zo lastig is dat echt niet, maar er zijn ook makkelijke oplossingen
https://github.com/VinceVal/SickRageInstaller/releases
of
http://www.htpcguides.com...indows-usenet-torrent-tv/

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• luchthaak
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
Kalua schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:59:
Weet iemand of er al een keer een beter alternatief voor couchpotato is? Vond couchpotato altijd maar traag, soms vreemde crashes dus gebruik het helemaal niet meer, maar heb eigenlijk ook niet iets anders gevonden wat ook goed werkt.
met een indexer met newznab is er een grote kans dat deze de My Movies optie heeft, waarna je met de slimme RSS filters in NZBget heel netjes bijvoorbeeld 720p versies kunt downloaden, en de NZBget DUPE handling dubbele downloads voorkomt. Verdere integratie met NZBget en het VideoSort script maakt het vrijwel helemaal af.

dit stukje simpele stukje code heb ik in NZBget RSS filter:

code:
1
2
3
4
O(ds+:1): .bluray.
O(ds+:2): .720p.
O(ds+:100): rlsgroup1 | rlsgroup2 | rlsgroup3 | rlsgroup4 | rlsgroup5 | rlsgroup6 
R: dupestatus:success ds:<100

uitleg wat is wat: https://github.com/nzbget/nzbget/wiki/RSS#rules
alle info: https://github.com/nzbget/nzbget/wiki/RSS

• luchthaak
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
Gezien de reacties tussen de sickrage figuren, lijkt beide opties een risico, al was de betrouwbaarheid van SickRage beperkt de laatste tijd, en is het mss niet slecht dat beide kanten even achter de oren krabben.

Mocht je windows draaien, ga gewoon voor sonarr.tv, de betrouwbaarheid en niveau van support is stukken beter. Mono is wat lastiger voor *nix systemen.
luchthaak schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 17:12:
........Mono is wat lastiger voor *nix systemen.
Volgens mij valt dat wel mee. Voor de meeste Synology systemen is MOno beschikbaar en wordt mee geinstalleerd en o pandere Nix systemen moet het ook niet echt een probleem zijn lijkt me.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:43
Het probleem is niet beschikbaarheid maar performance.

Nassen hebben in vergelijking met PC's maar zeer beperkte cpu capaciteit en Sonarr is een .net applicatie wat al heel veel overhead betekent en dan heb je in de vorm van Mono ook nog een .net emulator voor linux nodig.

Persoonlijk vond ik Sickrage de laatste tijd juist erg stabiel en heb dus besloten de versie van dat team te blijven gebruiken.
Het ego van die Echel0n is wat mij betreft iets te groot, al schrijft hij op zich prima code.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Ben(V) schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 18:47:

Nassen hebben in vergelijking met PC's maar zeer beperkte cpu capaciteit en Sonarr is een .net applicatie wat al heel veel overhead betekent en dan heb je in de vorm van Mono ook nog een .net emulator voor linux nodig.

Persoonlijk vond ik Sickrage de laatste tijd juist erg stabiel en heb dus besloten de versie van dat team te blijven gebruiken.
Het ego van die Echel0n is wat mij betreft iets te groot, al schrijft hij op zich prima code.
Ben het met je eens, ik heb eigenlijk al hééél lang geen problemen met SickRage gehad en het snatched alles keurig.
Heb ook gekozen voor de rest van het team, dat zijn ook de mensen die het afgelopen jaar SickRage hebben onderhouden en uitgebreid.

Ik begrijp ook niet waarom mensen zo negatief zijn over SickRage, in het begin had het wat stabiliteitsproblemen maar dat is al lang geleden.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Tijntje schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 10:54:
Ik begrijp ook niet waarom mensen zo negatief zijn over SickRage, in het begin had het wat stabiliteitsproblemen maar dat is al lang geleden.
Ik gebruik het naar volle tevredenheid en ben ook overgestapt naar het team. Ik had juist problemen met Sonar

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• willem1509
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-11 14:12
pven schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:20:
Dank voor alle hulp! Ik ben dus over naar de nieuwe repository van sickrage. :)

Vraagje: in mijn logging zie ik iets als het onderstaande voorbij komen:
code:
1
2015-11-18 15:12:43 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-287230 :: [Spotweb] :: Quality of SerieNaam:.3..Het.Houten.Hoofd.DUTCH.1080p.HDTV is Unknown

Waarom kan sickrage daar geen kwaliteit van bepalen? 1080p.HDTV is toch voldoende? :?
Ligt er volgens mij aan dat het een Nederlandse serie is. Als ik het goed begrijp heeft Sickrage daar moeite mee.
willem1509 schreef op maandag 23 november 2015 @ 08:17:
[...]

Ligt er volgens mij aan dat het een Nederlandse serie is. Als ik het goed begrijp heeft Sickrage daar moeite mee.
Jammer dat ze dat nog steeds niet op hebben gelost. Ach, dat seizoen is toch al weer voorbij.

Ik heb twee postprocess-scripts die ik eigenlijk altijd wil draaien. Uiteraard heb ik gezocht en begrepen dat je met wat knutselwerk die scripts het beste in een groot script achter elkaar kunt plakken, en als je geluk hebt dat het dan ook nog werkt. Kan dat nou niet wat makkelijker? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:55
Hangt ervan af wat voor script het is en waar je ermee wilt doen

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

TRaSH schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:24:
Hangt ervan af wat voor script het is en waar je ermee wilt doen
Het zijn er twee:
• CharTranslator.py (zit volgens mij standaard bij SABnzbd?)
pySabRename_syno.py

Beiden gebruiken verschilende parameters, dan kan toch nooit goed gaan als ik alles in1 script gooi, of vanuit 1 script start?

[ Voor 15% gewijzigd door pven op 23-11-2015 10:46 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ben(V) schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 18:47:

Sorry, maar je geeft er nogal blijk van dat je totaal een idee hebt waar je het over hebt. .NET is per definitie een losstaand framework. Dat is het op Windows ook, dus op Windows heb je vrijwel exact dezelfde overhead met .NET als je op Linux met Mono hebt. En die overhead is echt niet substantieel meer of minder dan bij bijvoorbeeld Java. Daarnaast: als je voor dit soort relatief simpele toepassingen op het niveau moet gaan optimaliseren waarop het verschil tussen wel of geen .NET gebruiken uitmaakt, dan heb je veel grotere problemen met je code.

Mono is een .NET-implementatie voor non-Windows-systemen. Het is géén emulator en het performt vergelijkbaar (zo niet beter) ten opzichte van native .NET. En als NAS-gebruiker met Sonarr kan ik je vertellen dat er niks mis is met de performance. If anything performt Sonarr veel beter dan Sickbeard toen ik dat nog gebruikte. ;)
Moet ik het voorbeeld waarin dat grote ego van hem ervoor zorgde dat alle SR-gebruikers ineens een bepaalde indexer niet meer konden gebruiken aanhalen? ;) Je hebt niks aan prima code schrijven als je jezelf zó belangrijk vindt dat je om de backofflogica van indexers heen kan hacken door user agents van andere software te spoofen. Er zijn prima forks van Sickbeard, maar Sickrage is alleen toevallig de grootste, zeker niet de beste.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• TRaSH
pven schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:30:
[...]

Het zijn er twee:
• CharTranslator.py (zit volgens mij standaard bij SABnzbd?)
pySabRename_syno.py

Beiden gebruiken verschilende parameters, dan kan toch nooit goed gaan als ik alles in1 script gooi, of vanuit 1 script start?
Ik weet dat nzbget de optie heeft om meerdere scripts te laten lopen.
Gebruik dat zelf ook.
Alhoewel ik met sonar een stuk minder nodig hebt

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• willem1509
pven schreef op maandag 23 november 2015 @ 09:44:
[...]

Jammer dat ze dat nog steeds niet op hebben gelost. Ach, dat seizoen is toch al weer voorbij.

Ik heb twee postprocess-scripts die ik eigenlijk altijd wil draaien. Uiteraard heb ik gezocht en begrepen dat je met wat knutselwerk die scripts het beste in een groot script achter elkaar kunt plakken, en als je geluk hebt dat het dan ook nog werkt. Kan dat nou niet wat makkelijker? :?
Mijn scriptje is als volgt:

#!/bin/sh

# Make sure the files are properly renamed
python /Users/willem/Scripts/pySabRename/pySabRename_unix.py "$@"

# Make it finish the script
/Users/willem/Scripts/nzbToMedia/nzbToSickBeard.py "$@"

Dan renamed hij eerst de bestanden en dan knikkert ie de afleveringen in de juiste map:)
willem1509 schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:03:
[...]

#!/bin/sh

Dan renamed hij eerst de bestanden en dan knikkert ie de afleveringen in de juiste map:)
Dank! Ga ik mee aan de slag.

Uit nieuwsgierigheid: waarom roep je die eerste wel met python aan en die tweede niet?

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:17
Wie kan mij helpen met het volgende.

Achtergrond info:
Sickrage, nzbtomediascript
Sickrage quality filter ingesteld;
Allowed: 720p HDTV, 1080p HDTV, 720p WEB-DL, 1080p WEB-DL, 720p BluRay, 1080p BluRay
Preferred: 1080p WEB-DL

Laatste paar weken heb ik het probleem dat Sickrage/nzbtomedia script sommige bestanden niet verwerkt omdat het originele bestand groter is dan de huidige download. Op zich zit daar ook wel logica in alleen voor sommige release prefeer ik de web dl versie. Dat die een mb of 100-200 mb kleiner is dan de scene release neem ik op de koop toe.

Zo ver ik mij kan herinneren heeft dit altijd goed gewerkt totdat een paar weken geleden. Enige wat ik mij kan herinneren is dat ik de nzbtomedia scripts van locatie heb verplaatst op mijn NAS. Dus dan zou ik denken dat het een instelling in nzbtomedia is. Alleen ik kan het niet vinden en wie weet zoek/denk ik wel verkeerd

Any tips are welcome :)

code:
1
2
3
 2015-11-23 15:34:03 ERROR    Thread-17 :: Processing failed for /volume1/Storage/Downloads/TV/The.Walking.Dead.S06E07.1080p.WEB-DL.DD5.1.H.264-Cyphanix/The.Walking.Dead.S06E07.1080p.WEB-DL.DD5.1.H.264-Cyphanix.mkv: 
2015-11-23 15:34:03 DEBUG    Thread-17 :: File /volume2/Tv-Shows/The Walking Dead/Season 06/The.Walking.Dead.S06E07.720p.HDTV.x264-0SEC.mkv is larger than /volume1/Storage/Downloads/TV/The.Walking.Dead.S06E07.1080p.WEB-DL.DD5.1.H.264-Cyphanix/The.Walking.Dead.S06E07.1080p.WEB-DL.DD5.1.H.264-Cyphanix.mkv
2015-11-23 15:34:03 INFO     Thread-17 :: Processing /volume1/Storage/Downloads/TV/The.Walking.Dead.S06E07.1080p.WEB-DL.DD5.1.H.264-Cyphanix/The.Walking.Dead.S06E07.1080p.WEB-DL.DD5.1.H.264-Cyphanix.mkv (The.Walking.Dead.S06E07.1080p.WEB-DL.DD5.1.H.264-Cyphanix)

[ Voor 30% gewijzigd door Raven__NL op 23-11-2015 19:30 ]

• Paulus07
  • Niet online
Vraagje: in sickrage zie is soms dit soort meldingen terugkomen in de warning logs:

"2015-11-23 03:04:38 SHOWQUEUE-FORCE-UPDATE :: Connection error to getURL http://thexem.de/map/havemap?origin=tvdb Error: u"error ('Connection aborted.', error(110, 'Connection timed out'))"
"

iemand een idee wat dit is? Moet ik iets anders instellen?

• Ben(V)
NMe schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:01:
[...]

Sorry, maar je geeft er nogal blijk van dat je totaal een idee hebt waar je het over hebt. .NET is per definitie een losstaand framework. Dat is het op Windows ook, dus op Windows heb je vrijwel exact dezelfde overhead met .NET als je op Linux met Mono hebt. En die overhead is echt niet substantieel meer of minder dan bij bijvoorbeeld Java. Daarnaast: als je voor dit soort relatief simpele toepassingen op het niveau moet gaan optimaliseren waarop het verschil tussen wel of geen .NET gebruiken uitmaakt, dan heb je veel grotere problemen met je code.

Mono is een .NET-implementatie voor non-Windows-systemen. Het is géén emulator en het performt vergelijkbaar (zo niet beter) ten opzichte van native .NET. En als NAS-gebruiker met Sonarr kan ik je vertellen dat er niks mis is met de performance. If anything performt Sonarr veel beter dan Sickbeard toen ik dat nog gebruikte. ;)

[...]
Uiteraard is mono wel een .net emulator, want hij emuleert een .net run-time enviroment op een linux omgeving, zodat de basiscode gelijk kan blijven.
Maar misschien weet je niet precies wat een emulator is?

.net is door hele legioenen microsoft ontwikkelaar zo optimaal mogelijk voor windows gemaakt en mono moet al die .net calls omzetten naar iets dat linux begrijpt wat natuurlijk nooit zo efficient kan.

Al heb ik erg veel respect voor wat de ontwikkelaars van mono gepresteerd hebben, is het niet geloofwaardig om te beweren dat ze beter werk hebbben geleverd dan de .net ontwikkelaars die daar al vele jaren mee bezig zijn.

Het grote probleem met .net applicaties is dat het te veel gebruik maakt van multithreading en daardoor ontzettend veel overhead van het thread management met zich mee brengt.
Elke .net applicatie vreet resources, maar dat is op eeen Pc minder belangrijk want daar zijn relatief veel resources beschikbaar

Zelfs python dat uiteindelijk een interperter is en dus python code in runtime om moet zetten is over het algemeen veel sneller en meer belangrijker, vergt veel minder resources.

Als je me niet gelooft moet je maar eens Sonarr op een Synology j model van pakweg twee jaar oud draaien, je zult dan merken dat het niet vooruit te branden is.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Paulus07 schreef op maandag 23 november 2015 @ 19:48:
Vraagje: in sickrage zie is soms dit soort meldingen terugkomen in de warning logs:

"2015-11-23 03:04:38 SHOWQUEUE-FORCE-UPDATE :: Connection error to getURL http://thexem.de/map/havemap?origin=tvdb Error: u"error ('Connection aborted.', error(110, 'Connection timed out'))"
"

iemand een idee wat dit is? Moet ik iets anders instellen?
Waarschijnlijk is gewoon de website niet zo lekker bereikbaar.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ben(V) schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:26:
[...]

Uiteraard is mono wel een .net emulator, want hij emuleert een .net run-time enviroment op een linux omgeving, zodat de basiscode gelijk kan blijven.
Maar misschien weet je niet precies wat een emulator is?
Maak je nou een grapje? Mono is een .NET-implementatie, geen emulator. Volgens diezelfde logica emuleert elke moderne auto eigenlijk gewoon een Ford...

Mono implementeert hetzelfde framework dat de .NET runtime implementeert voor maar dan buiten Windows. Daar zit vrijwel géén extra overhead in, hooguit wat alternatieve implementaties die de ene keer beter uitpakken dan in Windows en de andere keer slechter. Enige traagheid die je in Mono ervaart zou je vrijwel exact zo ook ervaren op dezelfde hardware, gebruik makend van Windows.
Het grote probleem met .net applicaties is dat het te veel gebruik maakt van multithreading en daardoor ontzettend veel overhead van het thread management met zich mee brengt.
Je gebruikt als programmeur exact zo veel multithreading als je zelf nodig acht voor je applicatie. Heeft nul komma nul met .NET of Mono te maken.

Je verhaal gaat echt nergens over. Verdiep je eens in de stof.

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:39

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

luchthaak schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 17:12:
Gezien de reacties tussen de sickrage figuren, lijkt beide opties een risico, al was de betrouwbaarheid van SickRage beperkt de laatste tijd, en is het mss niet slecht dat beide kanten even achter de oren krabben.

Mocht je windows draaien, ga gewoon voor sonarr.tv, de betrouwbaarheid en niveau van support is stukken beter. Mono is wat lastiger voor *nix systemen.
Ben dit weekend overgestapt op Sickrage, VinceVal windowsinstaller, juist.
Was weer even wennen hoe het ook al weer was.
Sonar vindt vaak series niet terwijl die wel gewoon op TVDB staan. Moet je een reguestmapping form invullen weet ik. Dan nog worden ze niet bijgewerkt door support, same title of botweg nope :-( Voorbeeldeen vlaamse serie die al drie jaar draait :?

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-11 21:56

B2

wa' seggie?

Hoe pas je de sickrage fork aan in Synology? Ben wel thuis in git, maar Synology heeft zo te zien zn eigen mappen structuur zonder een .git directory.

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:48
B2 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:42:
Hoe pas je de sickrage fork aan in Synology? Ben wel thuis in git, maar Synology heeft zo te zien zn eigen mappen structuur zonder een .git directory.
Alle credits gaan naar Ben(V) voor het onderstaande wat hij heeft gepost op synology forum

Hieronder een betere manier om naar de juiste SickRage over te stappen.
Ga in deze folder staan (met putty of de commandprompt van winscp):
/volume1/@appstore/sickrage/var/SickRage

en geef de volgende commando's

/volume1/@appstore/git/bin/git remote set-url origin https://github.com/SickRage/SickRage.git
/volume1/@appstore/git/bin/git fetch origin
/volume1/@appstore/git/bin/git checkout master
/volume1/@appstore/git/bin/git branch -u origin/master
/volume1/@appstore/git/bin/git reset --hard origin/master
/volume1/@appstore/git/bin/git pull

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sepp14 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:24:
[...]

Ben dit weekend overgestapt op Sickrage, VinceVal windowsinstaller, juist.
Was weer even wennen hoe het ook al weer was.
Sonar vindt vaak series niet terwijl die wel gewoon op TVDB staan. Moet je een reguestmapping form invullen weet ik. Dan nog worden ze niet bijgewerkt door support, same title of botweg nope :-( Voorbeeldeen vlaamse serie die al drie jaar draait :?
Sonarr mapt alleen serietitels als die titels door grote groepen gebruikt worden. Terechte verzoeken worden over het algemeen binnen een dag afgehandeld. ;)

In CP heb ik ingesteld dat hij de beste films uit een-of-andere top zoveel van MovieMeter moet proberen te vinden, maar helaas:
code:
1
2
11-24 17:26:54 ERROR [hpotato.core.plugins.base] Failed opening url in Moviemeter: http://www.moviemeter.nl/rss/cinema Traceback (most recent call last):
TooManyRedirects: Exceeded 5 redirects.

Kan ik daar iets aan doen? :?

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:39

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

NMe schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 21:45:
[...]

Sonarr mapt alleen serietitels als die titels door grote groepen gebruikt worden. Terechte verzoeken worden over het algemeen binnen een dag afgehandeld. ;)
Dan is het duidelijk waarom ik bepaalde series niet kon binnenhalen. ;)

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sepp14 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 22:12:
[...]

Dan is het duidelijk waarom ik bepaalde series niet kon binnenhalen. ;)
Als je dat wil weten zul je toch de series moeten noemen. :P

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

_Mitchie_ schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 21:28:
[...]
en geef de volgende commando's
De die hard Linux manier ;) Het kan eenvoudiger

http://www.synology-forum...ks-sickbeard-sickrage/15/

Gewoon via de GUI en een andere fork kiezen

1) Maak een backup binnen SickRage en sla die op een veilige plaats op.
2) Ga naar het Synology Package Center en verwijder Sickrage.
3) Installeer Sickrage opnieuw, bij het installatie scherm vul je: HTTPS://github.com/SickRage/SickRage.git in.
4) Even je backup restoren en een herstart.

Ongeveer 5 minuten werk.

[ Voor 33% gewijzigd door Ortep op 24-11-2015 23:18 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dan is even op volgorde zeven commando's invullen op de commandline toch echt sneller hoor. En minder foutgevoelig dan backuppen en restoren om niks. :P

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

NMe schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 23:28:
[...]

Dan is even op volgorde zeven commando's invullen op de commandline toch echt sneller hoor. En minder foutgevoelig dan backuppen en restoren om niks. :P
Gesproken als een ware CLI jockey :)

Denk je echt dat je geen typfouten kan maken in het inkloppen van commando's? Het zijn niet alleen de commandos, maar je moet eerst met putty, winscp en ander geneuzel aan de gang. Met een beetje pech moet je die dus eerst ergens opzoeken en installeren.
Daarna naar de juiste directory gaan en dan je comamndo's inkloppen En vergeet je een punt, een slash of een spatie of zie even een hoofdletter over het hoofd en er gebeurt iets heel anders dan je denkt. En dat merk je misschien niet eens direct, daar kom je dan pas achter als het niet goed werkt. En waar zat dan de fout? Ga maar zoeken
Je moet tussen de 100 en 150 toetsen indrukken (Snel geschat) Een typefout en je bent de klos. En zefs als je zegt: Cut and Paste ze maar, dan heb ik ook daarmee heel wat dingen fout zien gaan. Een extra punt mee kopieren die niet bij het commando hoorde, of juist een karakter te weinig. Of een extra spatie of tab.

De CLI kan heel nuttig zijn maar is extreem fout gevoelig. Als er een gestandaardiseerde andere methode is die bestaat uit een paar buttons is de foutenkans een stuk lager. Die backup gaat minder vaak fout dan een slip of the finger

• [bassie]
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-10 00:00
Ik heb een dingetje...

Info;
Sickrage in gebruik met Synology NAS

Vandaag zag ik in sickrage dat er een update klaarstaat, ik vrolijk op gedrukt. En prima hij is geupdated binnen sickrage. Een reboot binnen het programma, en alle instellingen zijn weg..........

Uiteraard geen back-up gemaakt, tenminste geeneen die ikzelf heb aangemaakt, iemand een idee???

Sorry laat maar, stom was al een tijdje over gestapt naar sonarr, stom van mij 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door [bassie] op 25-11-2015 00:21 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ortep schreef op woensdag 25 november 2015 @ 00:00:
[...]

De CLI kan heel nuttig zijn maar is extreem fout gevoelig.
We hebben het hier over copy/pasten... 8)7 Nog naast het feit dat geen van die zeven commando's écht iets kan breken vanwege een simpele tikfout. ;)

Huh, ik kan de handmatige postprocess-knop niet meer vinden. Die zat toch rechtsboven? :?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dOk5td25j5o3JntjIMG897nF/full.jpg

Ik heb na een grondige refresh wat bestanden gedowngrade van 1080p naar 720p, het lijkt erop dat hij deze nu niet ver wil auto-post-processen omdat hij al een groter bestand heeft staan, maar ik haal dat niet uit de logging. Vandaar dat ik hem een keer handmatig wil draaien.

Never mind, al gevonden. Die zat toch eerst ergens anders? :?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SWkaNZgjilNn5aXNfdi54pdy/full.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door pven op 25-11-2015 07:40 ]

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

NMe schreef op woensdag 25 november 2015 @ 03:51:
[...]

We hebben het hier over copy/pasten... 8)7 Nog naast het feit dat geen van die zeven commando's écht iets kan breken vanwege een simpele tikfout. ;)
Dat hangt natuurlijk af van de tikfout. Jij weet net zo goed als ik dat de wet van Murphy altijd geldt.
Ik schreef zelf al dat je kon copy/pasten. En ik gaf ook aan wat daar allemaal bij fout kon gaan. Niet dat je heel je systeem er mee opblaast. Maar dat het gewoon niet werkt en dat je dan moet gaan uitzoeken wat er mis ging. En of je niet toch per ongeluk iets anders hebt gedaan wat pas 3 weken later boven komt.
Ik ben opgegroeid met VMS en Unix (Ai wat ben ik oud) en ik ben me heel goed bewust van wat je wel en niet kan met een CLI. Het zou echt de eerste keer niet zijn dat ik iets niet aan de praat kreeg en me verbijsterd zat af te vragen waarom zelfs een copy paste niet werkte en bij mijn collega wel, of andersom. Oeps, een spatie te veel mee genomen. Of die bijna onzichtbare punt aan het einde hoorde niet bij het commando. Of die spatie die in regel 1 stond was eigenlijk een TAB, of het comamndo stond niet op een regel maar op twee regels en de wordwrap op het kleine scherm had het aangepast.
Juist standaard handelingen moet je niet via een CLI doen omdat de kans op fouten exponentieel toeneemt. Het ia alleen al onhandig en foutgevoelig omdat je er extra software voor moet installeren. Een Syno heeft geen terminal mode en moet via Putty of WinSCP worden benaderd die je natuurlijk wel moet hebben en waarmee je moet kunnen omgaan.
In mijn ogen ziet het er uit als op twee manier starten van je moderne auto.
1) Je hebt je key in je zak en de deur gaat open en je stapt in. Vervolgens druk je op de startknop en rijd je weg.
2) Je stapt in je auto, duikt onder het dashboard, zoekt de knop van de motorkap en trekt hem open. Dan stap je weer uit, loopt naar de achterklep en haalt onder het reserve wiel een startkabel. Dan loop je naar voren en opent de motorkap. Met de uiteinden van de dikke kabel verbind je de plus van de accu met punt 123xyz van de boardcomputer. Hoppa de motor start. Kabel opbergen, motorkap dicht, instappen en wegrijden. (En natuurlijk hopen dat je met je dikke startkabel/vingers niet een ander contactpunt of toets aanraakt)

Natuurlijk overdrijf ik wat in het 2e voorbeeld. Maar net zoals ik in 1980 op de comamndline werkte bediende ik in mijn auto ook de handchoke bij een koude motor en hield ik hem daar mee aan de praat. Ik had ook geen ABS en moest dus bij een noodstop heel zorgvuldig de remdruk in de gaten houden. En ik had zelfs (2CV) een opening voorin om de motor met een slinger aan te zwengelen.
Sinds die tijd zijn auto's en computers een stuk gebruikersvriendelijker geworden en ook minder foutgevoelig. Een coureur kan zonder ABS soms sneller stoppen dan met ABS. Maar een normaal mens is bijna altijd beter af met ABS.
Vind je het leuk om op de CLI te werken. Van mij mag je. Maar om het aan iedereen aan te raden die wat op zijn systeem wil werken? Kies dan gewoon voor gestandaardiseerde oplossingen die gewoon zijn ingebakken.

En oh ja...jij gaf aan dat je de backup niet vertrouwde van de GUI. Daar mag je best van mij aan twijfelen. Maar je weet natuurlijk ook wel dat als je aan een systeem gaat sleutelen je _altijd_ eerst een backup moet maken. Dat had je dus in jouw geval ook moeten aangeven. Systeem wijzigingen uitvoeren zonder backup is op zijn minst een 'wat minder goed idee'

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ook maar geswitched naar de nieuwe Sickrage repo. In de andere stond al ruim een week dezelfde commit als laatste update, daar gebeurt niet veel meer dus.

Roomba E5 te koop

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ortep schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:25:
[...]

Dat hangt natuurlijk af van de tikfout.
En ik zeg dat je geen enkele tikfout kan maken met die specifieke zeven commando's die iets stuk maakt, laat staan onherstelbaar stuk. In het ergste geval probeer je een repo te clonen die er niet is, krijg je een foutmelding, corrigeer je je fout en ga je gewoon weer verder met het volgende commando. Wat een drama. ;)
In mijn ogen ziet het er uit als op twee manier starten van je moderne auto.
Dat lijkt meer op wat jij hier probeert te doen. If anything is een proces van minder dan een minuut echt een heel stuk minder omslachtig dan wat jij hier aanraadt. Hell, als je de vergelijking echt op die manier wil maken dan is wat jij doet vergelijkbaar met een nieuwe auto kopen als je ruitenwisser stuk is.
En oh ja...jij gaf aan dat je de backup niet vertrouwde van de GUI. Daar mag je best van mij aan twijfelen. Maar je weet natuurlijk ook wel dat als je aan een systeem gaat sleutelen je _altijd_ eerst een backup moet maken. Dat had je dus in jouw geval ook moeten aangeven. Systeem wijzigingen uitvoeren zonder backup is op zijn minst een 'wat minder goed idee'
Backups maken is het probleem niet. Een simpele repo switch doen op zo'n omslachtige manier met backups maken en terugzetten waar dat helemaal niet nodig is, is echter zeker wel meer foutgevoelig dan diezelfde backup maken en daarna je repo switchen. In dat laatste geval heb je die backup als laatste redmiddel in plaats van als doel omdat je te bang bent om iets fout te doen in de CLI. Bash bijt niet hoor.

[ Voor 13% gewijzigd door NMe op 25-11-2015 12:28 ]

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

NMe schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:09:
Een simpele repo switch doen op zo'n omslachtige manier met backups maken en terugzetten waar dat helemaal niet nodig is, is echter zeker wel meer foutgevoelig dan diezelfde backup maken en daarna je repo switchen.
Het is maar wat je omslachtig noemt. Ik vind de manier die jij aangeeft heel erg omslachtig, foutgevoelig, onveilig en heel erg jaren '80. Zeker als je dat zonder backup doet. Je weet toch wel dat er twee soorten mensen zijn he? Mensen die data/systemen zijn kwijt geraakt en mensen die dat binnenkort gaat overkomen. Ik heb in mijn leven misschien al tegen honderd mensen gezegt: Niets aan de hand, je zet gewoon je backup terug. Dat levert of een woedende blik op, of de vraag: Back what???
En laat het maar aan gebruikers over om de meest onverwachte bizarre tikfouten te maken waarbij je denkt WTF hoe is het mogelijk.

Voor 99.8% van de mensen is het eenvoudiger en veilige om in de GUI het volgende te doen:

Klik Backup
Klik uninstal
Klik install en kies repro
Klik Start
Klik Restore

Slechts 5 handelingen waarbij de meest voorkomende fout die ze kunnen maken het naast de button klikken is.

Nogmaals: Jij mag van mij op de CLI werken maar ga er niet van uit dat het grootste deel van de mensen zelfs maar weet wat putty, WinSCP, bash en CLI zijn. Laat staan dat ze dat op gaan zoeken, gaan installeren, uitzoeken hoe het werkt en dan hopen dat ze geen fouten maken.

(En nu stop ik er mee)

• Ben(V)
NMe schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 01:33:
[...]

Maak je nou een grapje? Mono is een .NET-implementatie, geen emulator. Volgens diezelfde logica emuleert elke moderne auto eigenlijk gewoon een Ford...

Mono implementeert hetzelfde framework dat de .NET runtime implementeert voor maar dan buiten Windows. Daar zit vrijwel géén extra overhead in, hooguit wat alternatieve implementaties die de ene keer beter uitpakken dan in Windows en de andere keer slechter. Enige traagheid die je in Mono ervaart zou je vrijwel exact zo ook ervaren op dezelfde hardware, gebruik makend van Windows.

[...]

Je gebruikt als programmeur exact zo veel multithreading als je zelf nodig acht voor je applicatie. Heeft nul komma nul met .NET of Mono te maken.

Je verhaal gaat echt nergens over. Verdiep je eens in de stof.
Gezien je antwoorden heb je er heel erg weinig kaas van gegeten en waarschijnlijk nog nooit een statement geschreven.
Dus einde discussie, zeker gezien je kinderachtige reakties.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ben(V) schreef op woensdag 25 november 2015 @ 23:15:
[...]

Gezien je antwoorden heb je er heel erg weinig kaas van gegeten en waarschijnlijk nog nooit een statement geschreven.
Ik hoop dat de rest van de mensen hier inziet dat jij juist degene bent die totaal geen benul heeft van hoe .NET werkt en zich niks aantrekt van jouw adviezen over het al dan niet gebruiken van .NET en Mono. Je zit echt totaal in het rond te blaten over spul waar je héél duidelijk geen verstand van hebt en doet vervolgens nog verongelijkt ook als je daar (beargumenteerd!!!) op gewezen wordt. For one thing wordt het woord "emulate" nergens gebruikt op de What is Mono?-pagina. Maar hey, je weet het vast ook beter dan de Mono-devs! ;)

• Ben(V)
Die multithreading zit in het .net framework en wordt gebruikt zonder dat je als programmeur ooit zelf ook maar een thread programmeert.
Misschien eens in de materie verdiepen voor je iets roeptoetert.

En het net doen alsof je een .net runtime bent is letterlijk wat emuleren is.
Mono doet alsof het een .net runtime is en dat is heel wat anders als zelf een runtime zijn, want dan zouden .net programma's niet meer werken.

Blijkbaar voel jij je op je pik getrapt als iemand sonarr niet de hemel in prijst.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Die multithreading zit in het .net framework en wordt gebruikt zonder dat je als programmeur ooit zelf ook maar een thread programmeert.
Totale onzin.
En het net doen alsof je een .net runtime bent is letterlijk wat emuleren is.
Mono doet alsof het een .net runtime is en dat is heel wat anders als zelf een runtime zijn, want dan zouden .net programma's niet meer werken
Mono DOET niet alsof het een .net runtime is, het IS het. Daar zit het verschil.

[ Voor 83% gewijzigd door sig69 op 26-11-2015 01:13 ]

Roomba E5 te koop

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ben(V) schreef op woensdag 25 november 2015 @ 23:52:
Blijkbaar voel jij je op je pik getrapt als iemand sonarr niet de hemel in prijst.
Ik heb Sonarr niet één keer genoemd. Ik heb het momenteel over mijn eigen vakgebied. .NET en Mono vallen daaronder.

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:19
Wordt Sickbeard nog ontwikkeld? Want op de rnextras site kan ik hem niet meer downloaden (voor readynas) en staat er in de plaats sickrage? Wat is nu het verhaal? :)

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-11 20:12

FREAKJAM

"MAXIMUM"

wvkreg schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 12:51:
Wordt Sickbeard nog ontwikkeld? Want op de rnextras site kan ik hem niet meer downloaden (voor readynas) en staat er in de plaats sickrage? Wat is nu het verhaal? :)
Sickbeard weet ik eerlijk gezegd niet, op github is het al geruime tijd stil. De meeste mensen gebruiken Sickrage. Wat is de reden dat je nog graag Sickbeard wil gebruiken?

[ Voor 30% gewijzigd door FREAKJAM op 27-11-2015 13:13 ]

is everything cool?

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:19
Ik zie geen reden om over te stappen en Sickrage heb ik geinstalleerd maar vereist blijkbaar nogal wat config en ik heb dus weer SB geactiveerd. Hij werkt ook nog prima en is wat lichter naar mijn idee.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je geen van de features van Sickrage nodig hebt en Sickbeard ook nog gewoon werkt voor je dan lijkt het me niet echt nodig om over te stappen, maar de development op Sickbeard ligt al een tijdje aardig stil. Een van de meest actieve developers had er na een tijdje geen zin meer in en sindsdien moet je voor nieuwe features bij de vele forks zijn voor zover ik weet.

• Paulus07
  • Niet online
arggg. weer een folder gedownload die ik niet kan unrarren omdat er een copyright karakter in de naam zit. de synology NAS herkend dat niet en kan dan niks met de files in die folder of de folder zelf -_-

Iemand tips? moet ik dit dan aanpassen in nzbget of op de nas zelf met bijvoorbeeld utf8 settings ergens?

• Jorgen
  • Laatst online: 18:19

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Je zou bij het (handmatig) downloaden van het nzb bestand hem al een andere naam kunnen geven en anders met WinSCP inloggen op je Syno en daarmee de karakters wijzigen. Wanneer dat allebei niet helpt, kan je natuurlijk een ander nzb bestand kiezen om dezelfde files te verkrijgen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Paulus07
  • Niet online
dit keer via filezilla dan maar bij 108 files een karakter uit de naam gehaald. Leuk klusje :P

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Paulus07 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 00:37:
dit keer via filezilla dan maar bij 108 files een karakter uit de naam gehaald. Leuk klusje :P
Probeer dat de volgende keer eens met Total Commander. Die kan meerdere bestanden in een keer hernoemen, volgens mij ook over FTP.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zelfde probleem ook gehad bij mijn FreeNAS server met sickrage. Dit loste het bij mij op: https://forums.freenas.or...enas-9-2-1-1.19044/page-2
Wellicht werkt iets soortgelijks?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• TRaSH
bulkrenamer gebruiken om te renamen,
kan je instellen dat hij iets moet vervangen voor wat anders (spatie of punt of niks)

• Ben(V)
Dat probleem is niet simpel op te lossen.
Je heb een.rar bestand met daarin bestandsnamen die geen utf-8 codering hebben maar iets anders.
Aangezien de standaard van linux utf-8 is, begrijpt je Nas alleen utf-8.

Meestal zijn die .rar bestanden onder windows aangemaakt, dus als work around zou je ze even op de pc kunnen uitpakken en die niet ascii character vervangen door iets anders.

Volgens mij is er ook een programma genaamd chartranslator.py beschikbaar als postprocess script voor nzbget die dit voor je oplost.

• VDB_Mathias
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-11 21:30
Heeft er nog iemand problemen met Sonarr?

Het programma heeft sinds het installeren altijd correct gewerkt, maar nu ik wil kijken welke afleveringen inmiddels beschikbaar zijn, kan ik de pagina niet meer openen...

Ik stel wel vast dat sonarr.tv ook niet beschikbaar is..

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

VDB_Mathias schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:11:
Heeft er nog iemand problemen met Sonarr?

Het programma heeft sinds het installeren altijd correct gewerkt, maar nu ik wil kijken welke afleveringen inmiddels beschikbaar zijn, kan ik de pagina niet meer openen...

Ik stel wel vast dat sonarr.tv ook niet beschikbaar is..
Wat bedoel je precies met "de" pagina? Sonarr doet het hier gewoon goed. (Calendar etc). Wat zeggen je logs?

is everything cool?

• VDB_Mathias
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-11 21:30
FREAKJAM schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:18:
[...]

Wat bedoel je precies met "de" pagina? Sonarr doet het hier gewoon goed. (Calendar etc). Wat zeggen je logs?
De hele Sonarr applicatie is niet zichtbaar via mijn browser. Noch intern, noch extern.

Dit is het laatste wat zichtbaar is in de logs:

15-11-30 14:39:51.0|Info|Bootstrap|Starting Sonarr - /Applications/Sonarr.app/Contents/MacOS/NzbDrone.exe - Version 2.0.0.3530
15-11-30 14:39:52.2|Debug|ProcessProvider|Found 0 processes with the name: NzbDrone.Console
15-11-30 14:39:53.2|Debug|ProcessProvider|Found 0 processes with the name: NzbDrone
15-11-30 14:39:53.3|Info|MigrationLogger|*** Migrating data source=/Users/FamilieVDB/.config/NzbDrone/nzbdrone.db;cache size=-10485760;datetimekind=Utc;journal mode=Truncate;pooling=True;version=3;Full FSync=True ***
15-11-30 14:39:53.4|Fatal|ConsoleApp|EPIC FAIL!

System.Data.SQLite.SQLiteException: database disk image is malformed
database disk image is malformed
at System.Data.SQLite.SQLite3.Prepare (System.Data.SQLite.SQLiteConnection cnn, System.String strSql, System.Data.SQLite.SQLiteStatement previous, UInt32 timeoutMS, System.String& strRemain) [0x00000] in <filename unknown>:0
at System.Data.SQLite.SQLiteCommand.BuildNextCommand () [0x00000] in <filename unknown>:0

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Zie daar je antwoord. Lijkt erop dat je database corrupt is geraakt.

Oplossing:
This means your sqlite database that stores most of the information for Sonarr is corrupt. There is an excellent guide here to copy the contents from the corrupt database into a new one: http://techblog.dorogin.c...tabase-disk-image-is.html

[ Voor 72% gewijzigd door FREAKJAM op 30-11-2015 14:47 ]

is everything cool?

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:08
In couchpotato op mijn nas heb ik 2 quality profiles. 720 en 2080.
toch na een aantal dagen heb ik het volgende:
sd profile 3d profile en als ik bij managed movies kijk zie ik telkens films die ik allang binnen heb.

wie heeft dit ook in couchpotato? ik heb al meerdere malen mijn seetings weer goed gezet. maar ik denk dat het door updates kom dat dit gereset wordt.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-11 01:29
Ik heb een uitdaging icm met NZBGet en Headphones, de download mappen heb ik recursive chmod rechten 777 gegeven, maar headphones kan de mappen niet alsnog niet aanpassen moet ik vanuit NZBGet nog iets instellen? Want ik zie geen optie zoals SABnzbd dat je permissies mee kan geven?

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Hari-Bo schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:48:
Ik heb een uitdaging icm met NZBGet en Headphones, de download mappen heb ik recursive chmod rechten 777 gegeven, maar headphones kan de mappen niet alsnog niet aanpassen moet ik vanuit NZBGet nog iets instellen? Want ik zie geen optie zoals SABnzbd dat je permissies mee kan geven?
Rechten op wie?
En wat zou HeadPhones moeten doen ,of wat doet het juist niet?
Het kan iets niet aanpassen maar wat dan?

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-11 01:29
schumi2004 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:55:
[...]

Rechten op wie?
En wat zou HeadPhones moeten doen ,of wat doet het juist niet?
Het kan iets niet aanpassen maar wat dan?
Headphones geeft aan NZBGet de download door deze wordt geplaatst in een map en Headphones moet deze data kunnen verplaatsen, maar Headphones kan de data niet verplaatsen en loopt hier op stuk omdat de map rechten niet worden overgenomen op file niveau, en met SABnzbd kan je aangeven dat alle downloads bepaalde rechten krijgt 777 in dit geval, kan dit ook met NZBGet?

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Hari-Bo schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:43:
[...]

Headphones geeft aan NZBGet de download door deze wordt geplaatst in een map en Headphones moet deze data kunnen verplaatsen, maar Headphones kan de data niet verplaatsen en loopt hier op stuk omdat de map rechten niet worden overgenomen op file niveau, en met SABnzbd kan je aangeven dat alle downloads bepaalde rechten krijgt 777 in dit geval, kan dit ook met NZBGet?
Denk eerder dat ie het niet verplaatsen kan omdat de folder waar het naar toe moet niet toegankelijk is voor Headphones, die gaat hem uiteindelijk verplaatsen.
Wat zegt de logging erover in Headphones?
Lijkt mij dat deze wel (debug) logging heeft ;)

• AldoRaine
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-08 14:23
Ik heb sinds een week couchpotato op mijn synology staan, maar hij de renamer werkt alleen als ik couchpotato opnieuw opstart. Dan werkt de renamer voor alle mappen maar vervolgens doet hij dit niet bij nieuwe downloads.
Heb ik ergens iets verkeerd ingesteld?

[ Voor 3% gewijzigd door AldoRaine op 03-12-2015 13:14 ]

AldoRaine schreef op donderdag 03 december 2015 @ 13:13:
Ik heb sinds een week couchpotato op mijn synology staan, maar hij de renamer werkt alleen als ik couchpotato opnieuw opstart. Dan werkt de renamer voor alle mappen maar vervolgens doet hij dit niet bij nieuwe downloads.
Heb ik ergens iets verkeerd ingesteld?
Daar komen we pas achter als we weten hoe je het ingesteld heb ;)

• AldoRaine
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-08 14:23
schumi2004 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 13:15:
[...]

Daar komen we pas achter als we weten hoe je het ingesteld heb ;)
Bij deze mijn huidige instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/izupipm3f/printscreen.jpg
Zou je de debug optie in CP eens kunnen activeren en een file in de download folder zetten en na een ruim een uur (als de timer verlopen) is willen kijken wat er in de debug log staat en wat er gebeurt is?
Timer staat nu op elk uur. Dus na een uur zou hij deze moeten aftrappen.

Maar waarom laat je dit niet direct na de download aftrappen met bv nzbtomedia ?
Nu gaat CP elke uur scannen terwijl ie misschien 20 uur niets te doen heeft maar wel gaat scannen.

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-11 17:07
Ik ben bezig met sickrage goed instellen op my synology nas.
Maar ik kan sickrage niet de juiste rechten geven om mappen aan te maken op de bepaalde folder.

Ik heb een map /Volume1/video/Series/

Maar als ik dan via Sickrage een show wil toevoegen kom ik niet verder dan de map Video en kan ik de map Series niet selecteren om daar mijn
Terwijl ik de map op mijn NAS heb ingesteld, als beschikbaar voor de gebruikersgroep waar iedereen onder valt en ben ingelogd als Admin om sickrage in te stellen.

Of als ik bijvoorbeeld bij post-processing instel, dat die naar de map: /Volume1/video/Series/ moet zegt die dat die unable to create directory terwijl die al bestaat...

[ Voor 14% gewijzigd door Joostje123 op 03-12-2015 15:42 ]

• Piet91
  • Niet online
De hele boel (Sabnzbplus, Sick Beard, Couchpotato etc.) loopt hier al maanden als een zonnetje op de Qnap.
Ik heb er dus ook tijden geen aandacht aan geschonken, zowel hoe het loopt als fora op internet niet meer bijgehouden.

Maar er is een ding wat ik raar vind. Een aantal bestanden dat binnen wordt gehaald krijgt een bizarre bestandsnaam.
In plaats van bijvoorbeeld "ShowX.S01E01.mkv krijgt het bijv. "9ncSbhuzqJmv.mkv."
Als ik naar Sab kijk zie ik daar nog wel de oorspronkelijke naam staan
Sick Beard herkent overigens wel de bestanden; die heeft de rare bestanden wel onder het juiste seizoen/aflevering gezet.

Dit gebeurd bij zo'n ~50% van de binnengehaalde afleveringen.
Iemand enig idee wat hier verkeerd gaat?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 10:50

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Piet91 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:28:
De hele boel (Sabnzbplus, Sick Beard, Couchpotato etc.) loopt hier al maanden als een zonnetje op de Qnap.
Ik heb er dus ook tijden geen aandacht aan geschonken, zowel hoe het loopt als fora op internet niet meer bijgehouden.

Maar er is een ding wat ik raar vind. Een aantal bestanden dat binnen wordt gehaald krijgt een bizarre bestandsnaam.
In plaats van bijvoorbeeld "ShowX.S01E01.mkv krijgt het bijv. "9ncSbhuzqJmv.mkv."
Sick Beard herkent overigens wel de bestanden; die heeft de rare bestanden wel onder het juiste seizoen/aflevering gezet.

Is dat niet de manier om de take downs tegen te gaan?

Hashed releases. Zijn PP scriptjes voor om dat weer leesbaar te maken ;)

• Piet91
  • Niet online
Hann1BaL schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:30:
Is dat niet de manier om de take downs tegen te gaan?
schumi2004 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:47:
Hashed releases. Zijn PP scriptjes voor om dat weer leesbaar te maken ;)
Hmm, dat groeit dus boven mijn hoofd.
Ik ga wel af en toe even zelf handmatig de bestanden hernoemen. :+
Piet91 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 22:24:
[...]

[...]

Hmm, gaat groeit dus boven mijn hoofd.
Ik wel af en toe even zelf handmatig de bestanden hernoemen. :+
Valt wel mee.
Welke downloader gebruik je?

Maak je gebruik van post-processing scripts zoals bv nzbtomedia?

Het bewuste script dat ik gebruik voor hernoemen naar leesbare releases
https://github.com/roderi...master/nzbget/RenameMedia

• Piet91
  • Niet online
schumi2004 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 23:36:
Valt wel mee.
Welke downloader gebruik je?
Ik heb SickBeard, Couchpotato en Sabnzbplus. Dit bestandsnaam-gedoe speelt alleen bij de TV-series.
Maak je gebruik van post-processing scripts zoals bv nzbtomedia?
Nope.
Het bewuste script dat ik gebruik voor hernoemen naar leesbare releases
https://github.com/roderi...master/nzbget/RenameMedia
Ik zie dat dat voor NZBget is. Gebruik ik dus niet.

Maar het is ook niet echt een probleem; heb er net even 5 minuten voor uitgetrokken en alles is al hernoemd.
Piet91 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 00:08:
[...]

Ik heb SickBeard, Couchpotato en Sabnzbplus. Dit bestandsnaam-gedoe speelt alleen bij de TV-series.

[...]

Nope.

[...]

Ik zie dat dat voor NZBget is. Gebruik ik dus niet.

Maar het is ook niet echt een probleem; heb er net even 5 minuten voor uitgetrokken en alles is al hernoemd.
PP scripts kan ook met SAB en nzbtomedia doet het ook bij default, renamen dus

Ik gebruik https://github.com/Blauwbek/pySabRename als postscript, werkt prima. :Y)

willem1509 schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:03:
[...]

#!/bin/sh

Beetje laat, maar alsnog dank!

Mijn huidige all.py:
code:
1
2
3
4
5
6
7
#!/bin/sh
echo " "
echo "=> START CharTranslator.py"
python /usr/local/sabnzbd/var/scripts/CharTranslator.py "$@"
echo "=> START pySabRename_syno.py"
python /usr/local/sabnzbd/var/scripts/pySabRename_syno.py "$@"
echo "=> Done"

Weer een vinkje van mjn 'te perfectioneren'-lijstje. ;)

• powah2k4
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
Ik heb even een vraag. Ik heb sickbeard opnieuw moeten installeren.
Dit is allemaal prima gelukt maar als ik nu de existing shows in 1x doe laden duurt dit echt een eeuwigheid. Ze blijven gewoon allemaal op loading staan. Pas als ik restart en opnieuw begin laad hij de volgende pas. Ook het laden van de aantal episodes schiet niet op. Heeft iemand hier ervaring mee en een oplossing eventueel?

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:53
Aanrader: Plex Requests. Via de API van Sonarr en couchpotato kan je ze beide aansturen in 1 simpele maar mooie interface :)

Linkje: https://github.com/lokenx/plexrequests-meteor

Misschien eentje voor de start post?

Afbeeldingslocatie: http://plexrequests.8bits.ca/img/screenshot1.png

Afbeeldingslocatie: http://plexrequests.8bits.ca/img/screenshot2.png

Afbeeldingslocatie: http://plexrequests.8bits.ca/img/screenshot3.png

[ Voor 58% gewijzigd door White_Collar op 05-12-2015 15:03 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:48
Ik gebruik soms wel eens Couchpotato voor het downloaden van films.

Hebben jullie wel eens een NL ondertitel daadwerkelijk binnen zien komen :?

Ik krijg het nog niet werkend :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

White_Collar schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 00:56:
Aanrader: Plex Requests. Via de API van Sonarr en couchpotato kan je ze beide aansturen in 1 simpele maar mooie interface :)

Misschien eentje voor de start post?
En waar vind ik die?

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:53

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Grolsch schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 12:24:
Ik gebruik soms wel eens Couchpotato voor het downloaden van films.

Hebben jullie wel eens een NL ondertitel daadwerkelijk binnen zien komen :?

Ik krijg het nog niet werkend :?
Ja werkt bij mij prima. Gebruik ook wel oa spotweb als indexer. Dus zit sowieso veel content met subs tussen

• Grolsch
EJPostema schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 16:02:
[...]

Ja werkt bij mij prima. Gebruik ook wel oa spotweb als indexer. Dus zit sowieso veel content met subs tussen
Ik gebruik ook Spotweb als indexer, maar ik was er een beetje vanuit gegaan dat de optie "Download subtitles" na het renamen de subtitles ging downloaden.

Maar ik heb dit nog nooit zien werken, jullie wel :?

Wat ik ook "Gek" vind is dat ik zelf moet selecteren of een download gelukt is :? (Mark as done)

Met Sonarr ziet hij dat allemaal zelf.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Grolsch schreef op zondag 06 december 2015 @ 12:25:
[...]

Ik gebruik ook Spotweb als indexer, maar ik was er een beetje vanuit gegaan dat de optie "Download subtitles" na het renamen de subtitles ging downloaden.

Maar ik heb dit nog nooit zien werken, jullie wel :?
Ik wel, maar het lukt niet voor elke film. Sowieso niet voor veel films die net uitkomen omdat er op het moment dat die gereleased wordt nog geen subs op de daarvoor bestemde diensten hebben staan tenzij ze al in de release zelf zitten. Het gaat dus waarschijnlijk nooit echt werken voor nieuwe films, maar bij mijn weten kun je CP niet vertellen dat 'ie even een weekje moet wachten met downloaden...
Wat ik ook "Gek" vind is dat ik zelf moet selecteren of een download gelukt is :? (Mark as done)

Met Sonarr ziet hij dat allemaal zelf.
Omdat je in tegenstelling tot Sonarr met CP nog best vaak troep binnenhaalt. Ongeveer 50% van de films die CP binnenhaalt voor me zijn in de verkeerde taal (ondanks mijn blocklist...) of hebben hardsubs of iets dergelijks. Ik wou dat CP geen monopolie had, want stiekem lijkt de ontwikkelaar veel meer de nadruk te leggen op een geile interface dan op een goede werking.

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08 15:27
Ik heb zelf nog bij de ignored staan: HQCAM, HQTS, HDTC, HC, TC, TC720P, TS

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-11 17:07
Ik heb nu sickrage geinstalleerd en lijkt goed te werken.
Maar hij heeft met sommige afleveringen niet de "beste" qua seeds gekozen.
Gaat dan vooral om series waar ik heb gezegd dat die ook oude afleveringen ook moet fetchen!

Hoe kan ik sickrage series opnieuw laten zoeken maar dat die wel betere kiest?

• Jorgen
  • Laatst online: 18:19

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
simonr schreef op zondag 06 december 2015 @ 16:02:
[...]

Ik heb zelf nog bij de ignored staan: HQCAM, HQTS, HDTC, HC, TC, TC720P, TS
Bedankt! De lijst is per vandaag (06-12-2105) weer helemaal up to date.

Ik denk dat CAM ook al HDCAM en HQCAM tegenhoudt, maar voor de zekerheid staan ze er bij. TC en TS staan er niet los tussen vanwege de veelvoorkomende lettercombinaties in bestaande woorden. Door ze met "-", "_" en "." aan te geven, zal je ze waarschijnlijk ook afvangen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• ZFLaSH
  • Laatst online: 14-10 04:56
Wat is het met echel0n toch weer een Soap geworden. Verbaasde me al dat er zo weinig commits waren de laatste weken en ik was niet heel actief meer op IRC, dus dit alles was me ontgaan. Onbegrijpelijk dat hij loopt te roepen dat miigotu en co, malicious code willen installeren. Dit is 2 jaar geleden al eens gebeurt en dat is toen SickGear oid geworden.

Maar goed, voor degene die ook dit alles gemist hebben (is al 2 pagina's terug in dit topic gezet zie ik net):

https://github.com/SickRage/SickRage

Dit is de nieuwe repo van het team van miigotu.

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

ZFLaSH schreef op maandag 07 december 2015 @ 06:57:
Wat is het met echel0n toch weer een Soap geworden. Verbaasde me al dat er zo weinig commits waren de laatste weken en ik was niet heel actief meer op IRC, dus dit alles was me ontgaan. Onbegrijpelijk dat hij loopt te roepen dat miigotu en co, malicious code willen installeren. Dit is 2 jaar geleden al eens gebeurt en dat is toen SickGear oid geworden.

Maar goed, voor degene die ook dit alles gemist hebben (is al 2 pagina's terug in dit topic gezet zie ik net):

https://github.com/SickRage/SickRage

Dit is de nieuwe repo van het team van miigotu.
Het is inderdaad erg treurig voor woorden.

[ Voor 8% gewijzigd door Tijntje op 07-12-2015 08:35 ]

• Grolsch
NMe schreef op zondag 06 december 2015 @ 12:42:
[...]

Ik wel, maar het lukt niet voor elke film. Sowieso niet voor veel films die net uitkomen omdat er op het moment dat die gereleased wordt nog geen subs op de daarvoor bestemde diensten hebben staan tenzij ze al in de release zelf zitten. Het gaat dus waarschijnlijk nooit echt werken voor nieuwe films, maar bij mijn weten kun je CP niet vertellen dat 'ie even een weekje moet wachten met downloaden...

[...]

Omdat je in tegenstelling tot Sonarr met CP nog best vaak troep binnenhaalt. Ongeveer 50% van de films die CP binnenhaalt voor me zijn in de verkeerde taal (ondanks mijn blocklist...) of hebben hardsubs of iets dergelijks. Ik wou dat CP geen monopolie had, want stiekem lijkt de ontwikkelaar veel meer de nadruk te leggen op een geile interface dan op een goede werking.
Ik zie dan niet zozeer het nut van CP.

Dan kun je beter via Spotnet downloaden als je toch alles met de hand moet nalopen.

De films waar het om ging zijn al +1 jaar geleden uitgekomen, en ik kan handmatig via opensubs wel alle subs vinden.

Misschien ben ik wel teveel verwend met Sonarr, want dat werkt als een trein :)

• willem1509
NMe schreef op zondag 06 december 2015 @ 12:42:

[...]

Ik haal (vrijwel) nooit troep binnen met CP. Ik heb als required words: NLSubs, Qustom, Externe, Custom, Q o Q. Dit werkt prima. Alleen heeeeeel af en toe plaatst een of andere grapjas onder de naam van QoQ films waardoor er opeens een of andere gare film wordt gedownload dan wat de titel zegt. Zo is The Martian zogenaamd gedownload, maar als ik dat bekijk, zie ik opeens een film van twee mannen elkaar kusjes geven en dat soort dingen :F

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Grolsch schreef op maandag 07 december 2015 @ 08:58:
[...]

Ik zie dan niet zozeer het nut van CP.

Dan kun je beter via Spotnet downloaden als je toch alles met de hand moet nalopen.
Tsja, ik ben al een tijdje niet heel blij met CP. Hij negeert de woorden op mijn blacklist, hij vindt de helft van de films die ik handmatig wél kan vinden op mijn indexer niet (terwijl ze gewoon het scene naming scheme gebruiken) en de helft van de tijd krijg ik puin binnen. De laatste paar keren dat ik films zocht heb ik inderdaad alles handmatig gedaan. 8)7
Misschien ben ik wel teveel verwend met Sonarr, want dat werkt als een trein :)
Ik was al niet heel happy met CP voordat ik Sonarr kende. :+ Zelfs het originele Sickbeard-project werkte fijner dan CP nu doet, IMO.

Ik wou dat ik oneindig veel tijd had, want dan had ik allang aangeboden om te helpen met movie support in Sonarr. Zoals dingen er nu voor staan gaat dat er helaas niet komen omdat ze de devpower niet hebben (en nog op andere dingen willen focussen :P).
willem1509 schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:13:
[...]

Ik haal (vrijwel) nooit troep binnen met CP. Ik heb als required words: NLSubs, Qustom, Externe, Custom, Q o Q. Dit werkt prima.
Dat zijn vrij specifiek dingen die ik juist niet zou willen hebben. QoQ is IMO troep en spul met NLSubs heeft vaak hardsubs (die je dus niet kan uitzetten) die nog eens fout vertaald zijn ook. Ik werk dan verder ook niet met required words maar met een blacklist van woorden die ik juist niet wil zien en die worden gewoon genegeerd. Ik heb letterlijk ".german.", ".GER.", ".GERMAN." in mijn geblokkeerde woorden staan en nóg downloadt 'ie vrolijk "Filmnaam.2015.720p.GERMAN.Bluray-x264". 8)7

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:36
NMe schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:28:
[...]

[...]

Dat zijn vrij specifiek dingen die ik juist niet zou willen hebben. QoQ is IMO troep en spul met NLSubs heeft vaak hardsubs (die je dus niet kan uitzetten) die nog eens fout vertaald zijn ook. Ik werk dan verder ook niet met required words maar met een blacklist van woorden die ik juist niet wil zien en die worden gewoon genegeerd. Ik heb letterlijk ".german.", ".GER.", ".GERMAN." in mijn geblokkeerde woorden staan en nóg downloadt 'ie vrolijk "Filmnaam.2015.720p.GERMAN.Bluray-x264". 8)7
QoQ is helemaal geen troep, sterker nog zijn altijd super goeie releases (goede kwaliteit etc) en NLSubs werkt wel degelijk goed, ik heb nog nooit gehad dat een ondertiteling hard coded was in de film (MKV/Bluray/WEB-DL), je kunt em altijd selecteren.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• TRaSH
QoQ heeft leuke rips,
Zeker als je op je laptop of slaapkamer tv wilt kijken.
En zelfs geen grootte eisen hebt.
Ik zelf geef de voorkeur aan Blu-ray Remux (untouched video en HD audio).
Alhoewel ik dat weer niet nodig vind met humor/lach films.
Dan neem ik genoegen met een 1080p rip liefst met DTS.
En dan download ik eigenlijk nooit de QoQ rips,
Ook omdat hun op Spotnet plaatsen is het in no time verwijderd.
Op zich zijn hun vertalingen niet slecht,
Zeker als je vanuit gaat dat het een hobby project is.
Hardcoded subs heb ik ook een hekel aan,
Gelukkig zijn die van QoQ dat niet.
Maar ik staar me zeker niet blind op QoQ releases want dan beperk je jezelf wel enorm.
Films handmatig downloaden is best redelijk te doen.
Of je moet alles downloaden wat los en vast zit.
Daar ben ik te selectief voor en heb toch een ruime film smaak.
Zelfde als mensen die alleen series van QoQ zoeken.
Dat zijn de eerste die zeuren dat ze het niet compleet binnen krijgen.
Kies je de scène releases dan kan je ze gewoon kompleet binnen halen.
En de subs van QoQ zijn gelukkig ook gewoon los verkrijgbaar.
(En dat kan allemaal automatisch)
QoQ gebruikt namelijk ook gewoon de scène releases voor de video.

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik krijg het in Sickbeard niet voor elkaar om de episodes in Season XX folders te plaatsen... toch heb ik de instellingen goed staan.
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/6tmq6u.png
Rename episodes staat ook aan.

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:29
Volgens mij kies je bij het toevoegen van een serie of hij season folders moet gebruiken. Jouw screenshot gaat over het hernoemen van bestanden.

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

jopie schreef op maandag 07 december 2015 @ 19:00:
Volgens mij kies je bij het toevoegen van een serie of hij season folders moet gebruiken. Jouw screenshot gaat over het hernoemen van bestanden.
Held! Dat is het. Ik heb me rot lopen zoeken... er is ook nergens een instelling om dat voor alles te corrigeren. Maar goed, nu weet ik waar ik moet zijn.
Pagina: 1 ... 9 ... 52 Laatste

Let op:
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:

Het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!
Vragen naar wat de beste release groups zijn, is ook niet de bedoeling.
Het ongevraagd benoemen/vermelden van release groups is ook niet de bedoeling

Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.pastebin.com)
Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, NAS (Synology,QNAP,etc). En repository versie (Main of andere fork)