Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:27
Waarom zou een programma dat zomaar kunnen herkennen.
Volgt geen enkele standaard en ik kan zo vele combinaties bedenken die een mens moeiteloos als seizoen en afleverings nummer kan herkennen maar waar eenprogramma niets mee kan.

De programmeur moet dan al die combinaties voorzien hebben en dan loop je weer het risico dat je iets in een afleverings titel als nummer gaat herkennen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Protax schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 10:54:
[...]

1 Klopt, niet met alle series maar steeds meer worden er niet opgepakt. Gezien de bestandsnaam niet overeenkomt. S1E7 t.o.v. S01E07 vroeger bijv.

2 Als hij ze archiveert heb je geen overzicht van hoeveel je nog moet kijken.
Bij de Settings , General, Advanced Settings kun je kiezen of deleted episode de status 'Archived" of de status "Ignored" krijgen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ben(V) schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 15:17:
Waarom zou een programma dat zomaar kunnen herkennen.
Volgt geen enkele standaard [...]
Dat valt wel mee, want zo te zien gaat het om anime. "[SubGroup] Serienaam S2 - 10 [720p]" is voor anime de meest gebruikte formattering. Voor zover ik kan vinden heeft SickRage wel anime-support maar of het lekker werkt durf ik niet te zeggen. Het zou kunnen dat de mapping op TheXEM gewoon ontbreekt waardoor de serienaam voor de tweede cour gewoon niet herkend wordt.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-08-2022
Anime support verder is vrij goed, enkel met anime in meerdere seizoenen loopt het niet zo goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 06:45

B2

wa' seggie?

Ik heb sinds gisteren last dat het zoeken en ophalen van tv show informatie erg sloom is binnen sickrage. Volgens mij is het een probleem met de api aanroep naar thetvdb. Als er gezocht wordt wordt de episode wel gevonden, maar het duurt bv 10 minuten.

Hebben meer mensen hier last van? Ik heb het over meerdere sickrage installaties, maar het lijkt wel iets van een laatste update. Een van de installaties die niet bijgewerkt is gaat het nog prima snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
@B2
Misschien wordt er ook gezocht op tvrage.com? Die site is namelijk sinds gisteren offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

drfruit schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:57:
@B2
Misschien wordt er ook gezocht op tvrage.com? Die site is namelijk sinds gisteren offline.
Volgens mij staat alles initieel op thetvdb, dat verander ik ook nooit. Dus nee.
Daarnaast, dat kun je toch alleen bij het toevoegen van een show instellen?

[ Voor 11% gewijzigd door B2 op 07-09-2015 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beodepeo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-01 14:46
Sickrage maakt normaal gesproken ook gebruik van tvrage.com bij het ophalen van informatie voor elke nieuwe aflevering (dat staat volgens mij los van de eerste toevoeging van een show, waar je wel kunt kiezen)
Je kunt het zelf controleren met "View Log" en "Minimum logging level to display" op "Debug", je zult dan waarschijnlijk zien dat de bovenste regel meestal "Trying to find my-favourite-show 2015 on TVRage" zal zijn. (En deze zal waarschijnlijk na een ruime periode pas een time-out doen waardoor sickrage hier een tijd op blijft hangen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

beodepeo schreef op maandag 07 september 2015 @ 17:55:
Sickrage maakt normaal gesproken ook gebruik van tvrage.com bij het ophalen van informatie voor elke nieuwe aflevering (dat staat volgens mij los van de eerste toevoeging van een show, waar je wel kunt kiezen)
Je kunt het zelf controleren met "View Log" en "Minimum logging level to display" op "Debug", je zult dan waarschijnlijk zien dat de bovenste regel meestal "Trying to find my-favourite-show 2015 on TVRage" zal zijn. (En deze zal waarschijnlijk na een ruime periode pas een time-out doen waardoor sickrage hier een tijd op blijft hangen.)
Is er een mogelijkheid om dat uit te schakelen?

En inderdaad, bij het toevoegen van een nieuwe show zie ik dit :

2015-09-07 18:08:52 DEBUG SHOWQUEUE-ADD :: Trying to find blaat 2014 on TVRage

Ondanks dat ik de optie Use initial indexer set to al expliciet op Thetvdb heb gezet.

[ Voor 14% gewijzigd door B2 op 07-09-2015 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beodepeo
Ik denk niet dat het uit te schakelen is. Ik heb althans niets in die richting kunnen vinden.

[ Voor 25% gewijzigd door beodepeo op 07-09-2015 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 16:28

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Ik kan in sickrage geen series meer zoeken, hij geeft de error: search timed out, try again or try another indexer.

Iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beodepeo
Dat komt ook doordat tvrage.com down is. Als je ipv. "All Indexers" (of "TVRage") kiest voor "theTVDB" krijg je wel resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Tijd voor een issue op github bij Sickrage lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Laatst online: 17-09 16:28

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

beodepeo schreef op maandag 07 september 2015 @ 18:36:
Dat komt ook doordat tvrage.com down is. Als je ipv. "All Indexers" (of "TVRage") kiest voor "theTVDB" krijg je wel resultaat.
Hij doet het nu, vreemd dat hij het niet doet als hij gewoon op all indexers staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luchthaak
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
Lawwie schreef op maandag 07 september 2015 @ 18:53:
[...]

Hij doet het nu, vreemd dat hij het niet doet als hij gewoon op all indexers staat.
Omdat tvrage down is, kan daar geen info vanaf gehaald worden, dus werkt het niet, tenzij je de data van thetvdb binnen haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Ik heb gisteren een issue op GitHub aangemaakt, het is al in behandeling en de fix wacht op een merge.
Fix is pending merge atm. We are just skipping the updates for tvrage and logging to DEBUG about it, as soon as it is merged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-08-2022
Zijn er hier die sonarr gebruiken voor anime ?
Ik sta op het punt om sickrage te verlaten, als ze niets kunnen voorzien voor anime met meerdere seasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelli
  • Laatst online: 20-09 13:05

Michelli

LL.M

Greenie schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 20:17:
Ik sta op het punt om sickrage te verlaten, als ze niets kunnen voorzien voor anime met meerdere seasons.
Sterker nog, ik gebruik Sonarr momenteel speciaal voor anime. Ik heb wel wat regels aangemaakt voor series, zodat Sonarr een specifieke fansub pakt (bijvoorbeeld must contain [Horriblesubs]). Hou er ook rekening mee dat je wss Mono moet installeren als je niet onder Windows werkt.

Enige waar Sonarr tot nu toe moeite mee had is Dragon Ball Super, maar als ik 'm handmatig download en 'm op de juiste categorie zet, dan gaat de post-processing wel goed. Sonarr heeft iirc ook als nadeel dat het alleen de RSS feeds gebruikt en dus niet verder terug zoekt. Ook als je weleens Sonarr uit hebt staan dan kan het zijn dat hij afleveringen niet meer automatisch pakt.

Weet iemand trouwens of SickGear goed omgaat met anime?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Sonarr werkt super voor Naruto en One Piece. Dragon Ball Super ging idd ook bij mij niet goed, maar heb eerlijk gezegd nog niet verdiept in de instellingen wat er mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-09 11:08
Jelv schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:00:
Sonarr werkt super voor Naruto en One Piece. Dragon Ball Super ging idd ook bij mij niet goed, maar heb eerlijk gezegd nog niet verdiept in de instellingen wat er mogelijk is.
Dragon ball Super gaat prima bij mij in Sonarr. Als restriction heb ik "DragonTeam", is een van de betere sub groups voor Dragon Ball Super. (Indexer Nyaa)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 13:58
Ik gebruik nu ook sinds dit weekend sonarr en ben er best over te spreken.

Toch snap ik een aantal zaken niet.

Als ik het goed begrijp download sonarr de "monitored" seasons automatisch conform het vooraf ingestelde profiel.

De language stond standaard op engels, en deze heb ik nu op NL gezet, dan hoeft autosub bootstrap bill er achteraf ook geen subs bij te zoeken.

Maar als er nu geen NL versie is, wordt dan wel automatisch de EN versie gedownload :? Ik kan namelijk in mijn profiel geen 2 languages aangeven :?

Volgens mij is dit namelijk niet zo, want ik heb nu een fiks aantal afleveringen in mijn "wanted" list staan die maar niet gedownload worden.

Als ik dan manual search geeft Sonarr aan dat de beschikbare releases niet in mijn profile language verkrijgbaar zijn. Ik vermoed dat ze daarom niet gedownload worden.

Hoe lossen jullie dit op :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-08 22:49
Ik zou autosub er toch achter laten draaien. Ik hik ook vaak tegen het probleem aan dat er een aflevering wordt gespot met nl subs en dan herkent sonarr hem als een NL serie. Als je dan Engels als vereiste hebt ingesteld bij profiel, dan wordt de aflevering niet gedownload.

Ik heb bij profile gewoon engels geselecteerd en laat daar lekker autosub achter draaien. Heb ik verder geen omkijken naar.
Grolsch schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:58:
Ik gebruik nu ook sinds dit weekend sonarr en ben er best over te spreken.

Toch snap ik een aantal zaken niet.

Als ik het goed begrijp download sonarr de "monitored" seasons automatisch conform het vooraf ingestelde profiel.

De language stond standaard op engels, en deze heb ik nu op NL gezet, dan hoeft autosub bootstrap bill er achteraf ook geen subs bij te zoeken.

Maar als er nu geen NL versie is, wordt dan wel automatisch de EN versie gedownload :? Ik kan namelijk in mijn profiel geen 2 languages aangeven :?

Volgens mij is dit namelijk niet zo, want ik heb nu een fiks aantal afleveringen in mijn "wanted" list staan die maar niet gedownload worden.

Als ik dan manual search geeft Sonarr aan dat de beschikbare releases niet in mijn profile language verkrijgbaar zijn. Ik vermoed dat ze daarom niet gedownload worden.

Hoe lossen jullie dit op :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Dat dacht ik dus al :(

Het probleem is nu dat ik een hele vracht in mijn "wanted" lijst heb staan welke zijn toegevoegd terwijl het profile op NL stond.

Moet ik deze nu handmatig allemaal aanpassen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-05 08:42
Ik heb een vraag over het gebruik van het Blauwbek script genaamd 'pySabRename'.
Ik heb met veel plezier al ruim een jaar een setup met SABnzbd/Sickbeard/CouchPotato draaien. Ik heb echter problemen met het automatisch hernoemen van raar/random genoemde bestanden. Daar is dus pySabRename voor in het leven geroepen. Ik probeer het aan de gang te krijgen. Hieronder mijn server setup
  • Python: 2.6.6
  • Sabnzbd: 0.7.20
  • Sickbeard alpha (development): meeste recente pull
  • scripts directory: /home/nzbuser/.sabnzbd/scripts
  • pySabRename directory: /home/nzbuser/.sabnzbd/scripts/pySabRename
  • nzbToMedia directory: /home/nzbuser/.sabnzbd/scripts/nzbToMedia
Ik maak gebruik van een shell script (nzbToSickBeard.sh) welke hier (in een vorig deel) genoemd is, te weten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
#!/bin/sh
#
# As per http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/41352265#41352265
#
# Make sure the files are properly renamed
python /home/nzbuser/.sabnzbd/scripts/pySabRename/pySabRename_unix.py "$@"

# Make it finish the script
python /home/nzbuser/.sabnzbd/scripts/nzbToMedia/nzbToSickBeard.py "$@"

Deze wordt netjes aangeroepen wanneer een download uitgepakt is.
Alleen gaat ie stuk op het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
+Renaming process+
Found: blah.720p.WEB-DL.AAC2.0.H.264-BTN.mkv
Old name: /incoming/blah.720p.WEB-DL.AAC2.0.H.264-BTN/blah.720p.WEB-DL.AAC2.0.H.264-BTN.mkv
Traceback (most recent call last):
  File "/home/nzbuser/.sabnzbd/scripts/pySabRename/pySabRename_unix.py", line 77, in <module>
    print 'Found extension! ({})'.format(ext)
ValueError: zero length field name in format
Traceback (most recent call last):
  File "/home/nzbuser/.sabnzbd/scripts/nzbToMedia/nzbToSickBeard.py", line 249, in <module>
    import nzbToMedia
  File "/home/nzbuser/.sabnzbd/scripts/nzbToMedia/nzbToMedia.py", line 96
    sbusername=
              ^
SyntaxError: invalid syntax

Blijkbaar kan ie de extensie van het mkv bestand niet goed vinden.

De permissies staan goed: het account 'nzbuser' heeft volledige schrijf/lees rechten op de 'incoming' directory en de bestanden die hierin staan.

Enig idee waarom het stuk gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Nu heb ik ook nog een probleem met de mail notificaties.

Ik wil dus na een download een mailtje laten versturen.

Ik gebruik gmail

Poort 465, SSL ingeschakeld.

Ik zie dit in de log terug

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
There was an error sending an email.: Message could not be sent.

System.Net.Mail.SmtpException: Message could not be sent. ---> System.IO.IOException: Connection closed
  at System.Net.Mail.SmtpClient.Read () [0x000f9] in /spksrc/native/mono/work-native/mono-3.10.0/mcs/class/System/System.Net.Mail/SmtpClient.cs:431 
  at System.Net.Mail.SmtpClient.SendCore (System.Net.Mail.MailMessage message) [0x00000] in /spksrc/native/mono/work-native/mono-3.10.0/mcs/class/System/System.Net.Mail/SmtpClient.cs:586 
  at System.Net.Mail.SmtpClient.SendInternal (System.Net.Mail.MailMessage message) [0x00050] in /spksrc/native/mono/work-native/mono-3.10.0/mcs/class/System/System.Net.Mail/SmtpClient.cs:522 
  at System.Net.Mail.SmtpClient.Send (System.Net.Mail.MailMessage message) [0x0009c] in /spksrc/native/mono/work-native/mono-3.10.0/mcs/class/System/System.Net.Mail/SmtpClient.cs:495 
  --- End of inner exception stack trace ---
  at System.Net.Mail.SmtpClient.Send (System.Net.Mail.MailMessage message) [0x000b2] in /spksrc/native/mono/work-native/mono-3.10.0/mcs/class/System/System.Net.Mail/SmtpClient.cs:501 
  at NzbDrone.Core.Notifications.Email.EmailService.Send (System.Net.Mail.MailMessage email, System.String server, Int32 port, Boolean ssl, System.Net.NetworkCredential credentials) [0x00018] in m:\BuildAgent\work\6c3239faf2b92630\src\NzbDrone.Core\Notifications\Email\EmailService.cs:59

Als ik het probeer op poort 587 zonder SSL krijg ik een TLS foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 13:23
Greenie schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 20:17:
Yup, ik gebruik hem ook voor anime. Dit werkt tot nu toe okay-ish. Het probleem is dat hij alles per aflevering zoekt terwijl veel anime spots/posts juist per seizoen zijn. Voor nieuwe anime series (Naruto Shippuden, One Piece, Dragon Ball Super) staan wel gewoon losse afleveringen online, maar voor bijvoorbeeld Gosick, Tengen Toppa, Sengoku Basara, Code Geass etc. niet. Het probleem lijkt hier vooral de leeftijd te zijn. Wanneer je deze echter zelf handmatig vind en download, kan Sonarr ze vervolgens wel prima postprocessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 13:23
Heeft er iemand ervaring met het tunnelen van NZBget traffic door een VPN op een Synology? Ik kan niet echt een complete guide/tutorial hierover vinden helaas.

Wanneer ik alle traffic via een VPN laat lopen, heb ik het probleem dat de NAS niet meer extern te benaderen is en Kodi hem (volgens mij) niet meer via NFS kan vinden.

Kan iemand mij in de juiste richting wijzen?

• Grolsch
Grolsch schreef op woensdag 09 september 2015 @ 14:21:
Nu heb ik ook nog een probleem met de mail notificaties.

Ik wil dus na een download een mailtje laten versturen.

Ik gebruik gmail

Poort 465, SSL ingeschakeld.

Ik zie dit in de log terug

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
There was an error sending an email.: Message could not be sent.

System.Net.Mail.SmtpException: Message could not be sent. ---> System.IO.IOException: Connection closed
  at System.Net.Mail.SmtpClient.Read () [0x000f9] in /spksrc/native/mono/work-native/mono-3.10.0/mcs/class/System/System.Net.Mail/SmtpClient.cs:431 
  at System.Net.Mail.SmtpClient.SendCore (System.Net.Mail.MailMessage message) [0x00000] in /spksrc/native/mono/work-native/mono-3.10.0/mcs/class/System/System.Net.Mail/SmtpClient.cs:586 
  at System.Net.Mail.SmtpClient.SendInternal (System.Net.Mail.MailMessage message) [0x00050] in /spksrc/native/mono/work-native/mono-3.10.0/mcs/class/System/System.Net.Mail/SmtpClient.cs:522 
  at System.Net.Mail.SmtpClient.Send (System.Net.Mail.MailMessage message) [0x0009c] in /spksrc/native/mono/work-native/mono-3.10.0/mcs/class/System/System.Net.Mail/SmtpClient.cs:495 
  --- End of inner exception stack trace ---
  at System.Net.Mail.SmtpClient.Send (System.Net.Mail.MailMessage message) [0x000b2] in /spksrc/native/mono/work-native/mono-3.10.0/mcs/class/System/System.Net.Mail/SmtpClient.cs:501 
  at NzbDrone.Core.Notifications.Email.EmailService.Send (System.Net.Mail.MailMessage email, System.String server, Int32 port, Boolean ssl, System.Net.NetworkCredential credentials) [0x00018] in m:\BuildAgent\work\6c3239faf2b92630\src\NzbDrone.Core\Notifications\Email\EmailService.cs:59

Als ik het probeer op poort 587 zonder SSL krijg ik een TLS foutmelding.
Heeft iemand dit werkend met Gmail?

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-09 15:09
Waar heb je dat ingesteld ?

2250 WP Zuid PVoutput

• Grolsch
Onder settings>connect

Heb ik meer opties dan :?

• MdO82
Grolsch schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 12:37:
[...]

Onder settings>connect

Heb ik meer opties dan :?
Ik wist helemaal niet dat het kon ;)
Oh en nog vergeten in welk pakket deed je dit ?
Of had je dat misschien al vermeld :)

2250 WP Zuid PVoutput

• Grolsch
MdO82 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 13:00:
[...]

Ik wist helemaal niet dat het kon ;)
Oh en nog vergeten in welk pakket deed je dit ?
Of had je dat misschien al vermeld :)
Sonarr op een synology

• MdO82
Ik zal eens kijken voor je.
Vreemd overigens dat je geen response krijgt als je de instellingen test :?

Maar goed zal het eens bekijken ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
MdO82 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 14:30:
Ik zal eens kijken voor je.
Vreemd overigens dat je geen response krijgt als je de instellingen test :?

Maar goed zal het eens bekijken ;)
Als ik test krijg ik zo'n info venstertje rechts onderin "Testing Sonar Email completed".

In de logfiles zie ik dan de eerdere vermeldingen terug.

Is er niemand die dit topic leest, Sonarr gebruikt en Gmail heeft :P :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Grolsch schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 11:54:
[...]

Heeft iemand dit werkend met Gmail?
Ik ben door dit soort problemen overgegaan naar de Hotmail servers om mail te versturen. Via GMail servers steeds problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 15:49
Grolsch schreef op maandag 14 september 2015 @ 19:00:
[...]

Als ik test krijg ik zo'n info venstertje rechts onderin "Testing Sonar Email completed".

In de logfiles zie ik dan de eerdere vermeldingen terug.

Is er niemand die dit topic leest, Sonarr gebruikt en Gmail heeft :P :?
Ik gebruik Sonarr met Gmail, werkt probleemloos.
smtp.gmail.com port 587 en SSL aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
loyske schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 08:52:
[...]

Ik gebruik Sonarr met Gmail, werkt probleemloos.
smtp.gmail.com port 587 en SSL aanvinken.
Tnx, soms kan de oplossing zo simpel zijn 8)7 |:(

Ik gebruikte poort 465 (SSL) port 587 is volgens de handleidingen voor TLS (bron: http://email.about.com/od...f/Gmail_SMTP_Settings.htm )

It works like a charm _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Grolsch op 15-09-2015 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik heb weer eens een nieuw probleem waar ik ff niet uit kom :P

Ik heb een nieuwe serie toegevoegd maar ik krijg allerlei "access denied" meldingen.
code:
1
Couldn't import episode /volume1/Video/Series/The.Sopranos.S01E01.MULTi.1080p.BluRay.x264-HYBRiS/The.Sopranos.S01E01.MULTi.1080p.BluRay.x264-HYBRiS/The.Sopranos.S01E01.MULTi.1080p.BluRay.x264-HYBRiS.mkv: Access to the path is denied.

Ik heb dus een map series waarin NZBget Download.

In die map heb ik per serie een submap per serie.
Nu heeft Sonarr keurig een nieuwe map voor deze serie aangemaakt inclusief submap voor seizoen 1.

Ook heeft NZBget keurig de afleveringen gedownload (staan allemaal in submapjes in de folder series).

Nu moet sonarr dus deze gedownloade afleveringen hernoemen en verplaatsen in de nieuwe map en hier gaat het volgens mij verkeerd.

Ik heb al in DSM gezocht naar de user welke Sonarr zou gebruiken maar deze kom ik niet tegen.
Voor de test maar even de groep "Users" volledige lees en schrijf rechten gegeven maar ik blijf deze melding krijgen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-09 14:49

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Bestaat de map überhaupt wel? Omdat het een dir in dir is? Controleer je rechten eventueel met ls -l en check of de permissies goed staan. Met ls -l kun je ook zien wie de owner is van je overige mappen.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Applicaties onder DSM draaien allemaal onder een "hidden user" (voor DSM gebruikers hidden), maar die "hidden" gebruikers zitten wel allemaal in de groep "users".
Als je dus rechten toer wilt kennen moet je zoals je zelf al aangaf dat via de groepsrechten van de groep "users" doen.

Je moet in jouw geval dus de groep "users" lees/schrijf rechten geven op de folder /volume1/Video/Series en alle subfolders (niet vergeten dat aan te vinken).
Ook moet die groep minimaal traverse folder rechten hebben op de folders erboven, dus op /volume1/ Video (volledige lees/schrijfrechten mag natuurlijk ook).

Als laatste opmerking nog even dit.
Ik vermoed dat je een hoofdletterfout gemaakt hebt, in DSM is de standaard folder voor videos namelijk /volume1/video en niet /volume1/Video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Het valt me op dat bij de nieuwe CP de ADD knop bij een film niet werkt. Als ik erop druk, bij bijv. een suggestie, komt hij niet in mn wanted list. Iemand ook deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Bedankt voor alle tips.

De mappen bestaan, en ik maak geen schrijffouten, ik heb letterlijk gecopypasted.

Ik heb dus de groep users lees en schrijfrechten gegeven op de map series incl. bijbehorende submappen.

Dat traverse verhaal kijk ik even na.

Voor de duidelijkheid, ik heb in Sonarr een serie toegevoegd.

Sonar heeft aangemaakt:

series/serienaam/S01 incl. bijbehorende JPGS etc.

Sonarr heeft de NZB'tjes naar NZBGet geschoten en deze heeft ze gedownload in de map series

NZBget heeft onderstaande mappen aangemaakt

series/S01E01
series/S01E02
etc. etc.

Wat Sonarr nu naar mijn beleving wil gaan doen is de gegevens op de juiste plek neerzetten, en DAT gaat verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Nog even verder nagekeken en het daadwerkelijke MKV bestand had afwijkende rechten (user NZBGet kwam daar in voor).

Nu vanaf hoogste niveau (series) alle rechten weer goed gezet, maar ik kan in NZBget niet vinden hoe ik dit kan instellen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Alles moet gaan via de rechten van de groep "users", dan is het op zich niet van belang wie de eigenaar is van de bestanden.
Als het goed is zal NZBget lees/schrijf rechten geven aan de groep "users" en aangezien sonarr (als het goed is) ook draait onder een gebruiker die in de groep "users" zit kan sonarr overal bij.

Heb je beide pakketten vanuit de synocommnunity geinstalleerd?

• Grolsch
Waar kan ik instellen met welke rechten NZBGET de bestanden wegschrijft.

Ik heb zowel NZBGET als Sonarr geinstalleerd via de synocommunity.

Nu wederom een aflevering gedownload met problemen.

Op de map series staan de rechten goed
Op de submap series\S01E01 (aangemaakt door NZBget) staan de rechten goed
Op de submap series\S01E01\S01E01 staan de rechten verkeerd :(

• Ben(V)
Wat bedoel je precies met dat de rechten niet goed staan?
Heeft de groep "Users" geen Lees/Schrijf rechten op series/S01E01/S01E01

• Grolsch
Juist, en wel een user nzbget !

Vandaar dat ik nzbget verdenk als veroorzaker van dit probleem! !

[ Voor 52% gewijzigd door Grolsch op 19-09-2015 16:32 ]

• Ben(V)
Nee je begrijpt het nog steeds niet.
Het rechten systeem is gebaseerd op drie soorten rechten.
1. De eigenaar rechten van het bestand (of folder).
2. De groepsrechten.
3. Rechten voor iedereen.

Elke file en folder heeft voor die drie onderdelen rechten.
Aangezien de eigenaar van de bestanden hidden zijn, kun je via DSM geen rechten daar aan toewijzen.
Maar die hidden gebruikers zitten wel allemaal in de groep "users".

Je moet dus werken met de rechten voor de groep 'users" een niet met individulele "users", dat zijn twee verschillende dingen.

De gebruiker van Sonarr en de gebruiker van NZBget zitten dus allebij in de groep "users" en als die groep dus toegang heeft dan kunnen beide applicaties erbij.

[ Voor 12% gewijzigd door Ben(V) op 19-09-2015 18:36 ]

• Grolsch
Dat snap ik wel maar dat gebeurt niet, dat is het hele probleem.

Ik zal zo een paar snapshots maken om eea te verduidelijken ;)

• Grolsch
Dit zijn de machtigingen op de map series

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/4g5502.jpg

Dit zijn de machtigingen op het door NZBGET gedownloade bestand welke is geplaatst in een submap in de map series

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/e5l4qf.jpg

Als ik dan kijk "wat" aangepast inhoud, dan zie ik dat de groep "users" geen rechten heeft om te verwijderen, wat precies is wat Sonarr wil doen (die wil het bestand namelijk verplaatsen).

• MdO82
Wat gebeurd er als je nzbget lid maakt van de groep users?
Dat heb je nog niet denk ik ?

Nzbget is zo ver ik zie geen gemachtigde voor de map series

Ik zie dat dat wel zo is bij een gedownload bestand.

Probeer eens om nzbget lid te maken van de groep users

[ Voor 27% gewijzigd door MdO82 op 19-09-2015 22:05 . Reden: Extra info ]

2250 WP Zuid PVoutput

• Grolsch
Daar ligt het probleem niet, blijkbaar is NZBGET lid van de groep users anders had deze user niet de mogelijkheid het gedownloade map/bestand aan te maken in de map series.

Voor de duidelijkheid, onder users kom ik de user NZBGET niet tegen.

Het probleem zit hem in het feit dat "iets" de rechten veranderd bij het wegschrijven van de gedownloade bestanden, en ik tot zo ver niet weet waar ik dit kan instellen en/of wijzigen.

[ Voor 9% gewijzigd door Grolsch op 19-09-2015 22:14 ]

• MdO82
Lees dit even door wellicht zit hier een oplossing in wat je misschien dichter bij jouw oplossing brengt.
Op deze manier heb ik het zelf ingesteld en heb tot nu toe geen problemen :)

https://couchpota.to/forum/viewtopic.php?t=1477

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ik denk dat het probleem zit in het feit dat je eerst NZBget geinstalleerd hebt en daarna de rechten hebt aangepast.
Ik vermoed dat NZBget de rechten overneemt die er zijn bij de installatie, ik heb in een ander forum ook rare rechten verschijnseklen gezien die weg waren na een herinstallatie.
Hier vind je een tutorial die velen al gebruikt hebben voor een succesvolle installatie op een Synology.
http://www.synology-forum...dat-het-nog-niet-af-is-(/

PS Je hebt gelijk de user nzbget(zoals alle users van applicaties) zit in de groep users alleen kun je dat niet zien onder DSM.

[ Voor 11% gewijzigd door Ben(V) op 20-09-2015 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 13:56
Sickbeard probleem : TVRAGE is niet meer te bereiken (down).
Sickbeard leunt nogal zwaar op tvrage voor identificatie van de series en integratie met spotweb.
Heeft iemand van jullie een idee hoe dit op te lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Er zijn in de laatste updates van Sickrage al aanpassingen gemaakt zodat Sickrage momenteel alleen TVdb gebruikt.
Misschien even updaten?
Wat zijn de verschijnselen waar je last van hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ben(V) schreef op zondag 20 september 2015 @ 09:40:
Ik denk dat het probleem zit in het feit dat je eerst NZBget geinstalleerd hebt en daarna de rechten hebt aangepast.
Ik vermoed dat NZBget de rechten overneemt die er zijn bij de installatie, ik heb in een ander forum ook rare rechten verschijnseklen gezien die weg waren na een herinstallatie.
Hier vind je een tutorial die velen al gebruikt hebben voor een succesvolle installatie op een Synology.
http://www.synology-forum...dat-het-nog-niet-af-is-(/

PS Je hebt gelijk de user nzbget(zoals alle users van applicaties) zit in de groep users alleen kun je dat niet zien onder DSM.
Ik heb heel NZBget verwijderd en opnieuw geïnstalleerd (toen kwam ik er na het verwijderen achter dat ik beter eerst alle instellingen had kunnen backuppen :X |:( )

Vervolgens rechten allemaal goed gezet en opnieuw geïnstalleerd.

Zelfs voor Sonarr een nieuwe map gemaakt (Category) maar wederom hetzelfde probleem :(

Nadat NZBGET de files extracted veranderen de rechten op de uitgepakte bestanden en mappen waardoor het recht "verwijderen" verdwijnt voor de groep "users".

Hierdoor kan Sonarr de bestanden niet verplaatsen waardoor ik die errors krijg :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ik ben zelf geen NZBget gebruiker maar heb even gegoogled.

NZBget wijzigt blijkbaar zelf geen rechten maar neemt de rechten over van de folder waarin hij download.

Ik dacht dat NZBget de bestanden eerst naar een download locatie download en als de bestanden compleet zijn, worden ze naar de eindbestemming verplaatst.
Misschien staan de rechten op die download folder niet goed want als ik het goed begrijp worden die rechten gewoon meegenomen naar de eindbestemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Wil je eens als test (gewoon om te kijken wat ie doet) mijn link eens uittesten ?

https://couchpota.to/forum/viewtopic.php?t=1477

Ik had aan het begin ook hetzelfde probleem en heb het door middel hiervan opgelost

Komt er op neer dat er verschillende users zijn van de pakketten. (logisch :P)
Hiervoor heb ik dus 1 user gemaakt die gebruikt wordt voor dit soort packages.

OF als je geen één user wilt voor alles, voeg ze dan toe aan de users groep via ssh > /etc/group

[ Voor 113% gewijzigd door MdO82 op 20-09-2015 13:49 . Reden: extra info ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
@Md082 Eigen gebruikers aanmaken is overbodig en op een Synology ongewenst omdat je dan om DSM heen gaat.
De gebruikers waaronder packages geinstalleerd worden zitten allemaal in de groep "users" en dus moet alles via die groep geregeld kunnen worden.

Ik denk echt dat het komt doordat op de download folder de rechten niet goed staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Dus eigenlijk raad je het af om een aparte user te maken ?
Als ik de users groep van mezelf zie bedenk ik me dat het een beetje dubbelop is

[ Voor 44% gewijzigd door MdO82 op 20-09-2015 14:09 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ben(V) schreef op zondag 20 september 2015 @ 13:05:
Ik ben zelf geen NZBget gebruiker maar heb even gegoogled.

NZBget wijzigt blijkbaar zelf geen rechten maar neemt de rechten over van de folder waarin hij download.

Ik dacht dat NZBget de bestanden eerst naar een download locatie download en als de bestanden compleet zijn, worden ze naar de eindbestemming verplaatst.
Misschien staan de rechten op die download folder niet goed want als ik het goed begrijp worden die rechten gewoon meegenomen naar de eindbestemming.
Dit ben ik nu aan het proberen.

Je hebt bij NZBGet een aantal mappen waaronder de "maindir" waar de bestanden eerst gedownload en ge-extract worden.

Hierna worden ze n.a.v. category verplaatst naar een nadere map.

Dus wat jij aangeeft klopt wel tot zover.

Ik wordt een beetje simpel van het rechtenbeheer van DSM.

Ik geef op hoofdniveau aan dat de rechten moeten worden doorgevoerd op alle onderliggende submappen en bestanden en toch gebeurt dat niet :?

Nu handmatig alles weer goed gezet inclusief de maindir/inter map waar alles dus eerst gedownload wordt.

[edit] zojuist weer getest, maar gaat nog steeds niet goed :(

Ondanks dat de rechten van alle mappen voor de groep users alle rechten hadden verschijnt toch weer de user NZB get en verdwijnt het recht verwijderen voor de groep users.

[ Voor 9% gewijzigd door Grolsch op 20-09-2015 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 13:56
Ben(V) schreef op zondag 20 september 2015 @ 12:25:
Er zijn in de laatste updates van Sickrage al aanpassingen gemaakt zodat Sickrage momenteel alleen TVdb gebruikt.
Misschien even updaten?
Wat zijn de verschijnselen waar je last van hebt?
SickRage <> Sickbeard.
Waar ik last van heb is dat hij die meer de juiste series in spotweb kan vinden omdat hij het tvrage id niet kan verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Heb nu sickbeard via android apps geprobeerd. Echter de show banners etc worden in elke app slecht weergegeven. Net of ze overbelicht zijn. Is dit een setting in SB of mis ik wat anders mbt settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Afgelopen weekend na 3 jaar geswitched van Sickbeard naar Sonarr, want volgens mij wordt er weinig meer ontwikkeld aan Sickbeard en kreeg steeds meer foutmeldingen in de logging.

In Sickbeard had ik nooit wat ingesteld van indexers en bij Sonarr vind ik dat wat spannender. Morgen zou de eerste download automatisch moeten binnenkomen dus ben benieuwd. Sickbeard werkte altijd feilloos. Voor dat een afl. van usenet was gehaald had ik deze al binnen. Ben benieuwd hoe snel Sonarr is.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Vraagje over dat sonarr. Tijdje terug al voor zitten kijken om die via packages te installen. Dat zou moeten kunnen als ik lees op: http://www.snelrennen.nl/synology/sonarr/#.Vf-xCCDtlBc

Alleen ik zie die opties totaal niet terugkomen op mijn nas....

Ik heb deze packages toegevoegd:

http://packages.synocommunity.com
http://packages.mdevries.org/
http://www.cphub.net

beta's aangevinkt, allow op any publisher staan.

Wat mis ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Over welke NAS praten we ?

Zie je ze niet staan als je gezamenlijk klikt of alles ?

[ Voor 53% gewijzigd door MdO82 op 21-09-2015 10:11 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
MdO82 schreef op maandag 21 september 2015 @ 10:10:
Over welke NAS praten we ?

Zie je ze niet staan als je gezamenlijk klikt of alles ?
Synology Diskstation DS213+

Nee het komt nergens terug. Als ik erop zoek krijg ik ook "no match found". Maar geen idee waarom. sickbeard, couchpotato etc zie ik wel gewoon netjes terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Paulus07 schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:30:
Vraagje over dat sonarr. Tijdje terug al voor zitten kijken om die via packages te installen. Dat zou moeten kunnen als ik lees op: http://www.snelrennen.nl/synology/sonarr/#.Vf-xCCDtlBc

Alleen ik zie die opties totaal niet terugkomen op mijn nas....

Ik heb deze packages toegevoegd:

http://packages.synocommunity.com
http://packages.mdevries.org/
http://www.cphub.net

beta's aangevinkt, allow op any publisher staan.

Wat mis ik?
Misschien heeft je nas de verkeerde CPU erin zitten en is het package voor die CPU er gewoon (nog) niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
mvds schreef op maandag 21 september 2015 @ 10:57:
[...]

Misschien heeft je nas de verkeerde CPU erin zitten en is het package voor die CPU er gewoon (nog) niet?
De DS213+ heeft inderdaad een andere cpu dan gebruikelijk, zie het ook niet verder terugkomen

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
mvds schreef op maandag 21 september 2015 @ 10:57:
[...]

hmm oke. Dan zal het dat inderdaad zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Jij hebt een powerpc CPU in je Nas en er is geen sonarr package voor deze cpu.
Zie hier de lijst met ondersteunde cpu architecturen.
https://synocommunity.com/package/nzbdrone

Sonarr is een .NET applicatie en die draait alleen maar als je het framework Mono kunt installeren en die is er niet voor een powerpc architectuur zie deze lijst.
https://synocommunity.com/package/mono

In plaats van Sonarr kun je ook Sickrage gebruiken die alle architecturen beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Ben(V) schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:58:
Jij hebt een powerpc CPU in je Nas en er is geen sonarr package voor deze cpu.
Zie hier de lijst met ondersteunde cpu architecturen.
https://synocommunity.com/package/nzbdrone

Sonarr is een .NET applicatie en die draait alleen maar als je het framework Mono kunt installeren en die is er niet voor een powerpc architectuur zie deze lijst.
https://synocommunity.com/package/mono

In plaats van Sonarr kun je ook Sickrage gebruiken die alle architecturen beschikbaar is.
Nouja blijf nu denk bij sickbeard. tenminste al die nog series wil zoeken :S kan gewoon niks vinden nu :S
Show banners doen nog steeds gek. Bij meer mensen dit?

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/asczegnjbl8kpps/Capture.PNG?dl=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04:24

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Ik gebruik SickBeard Dutch tpb editon en mijn banners doen het prima, zowel in de lijst met alle series en ook bij coming episodes. Ik mis juist weer wat tv-zender logo's in mijn lijst.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Sickbeard wordt niet meer onderhouden, je kunt beter overschakelen op Sickrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 06:54
Paulus07 schreef op maandag 21 september 2015 @ 20:55:
[...]

Nouja blijf nu denk bij sickbeard. tenminste al die nog series wil zoeken :S kan gewoon niks vinden nu :S
Show banners doen nog steeds gek. Bij meer mensen dit?

[afbeelding]
Hier ook nergens last van. Banners zien er gewoon strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Ik heb even wat vreemds.
Mijn syno gaat 's nachts uit, omdat we er geen gebruik van maken.

's morgens start deze uiteraard op en start Sonarr automatisch.

Het valt me op dat er dan geen series binnenhaalt worden.
Rond 9.45 stopt het packages, omdat anders de schijven onnodig actief blijven.

Als ik Sonarr handmatig daarna even opstart haalt hij wel de series binnen.

Iemand een idee hoe dat zit en ben ik wellicht een instelling vergeten.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Als het Sonarr package gestopt is terwijl je Nas down gaat, zal hij na een boot van de Nas nog steeds gestopt zijn (DSM onthoud de status van de packages).
Je zult hem dan met de taakplanner op moeten starten( of er voor moeten zorgen dat voor de shutdown Sonarr ook draait).

Als dit niet de oplossing is kun je proberen Sonarr pas op te laten starten als de Nas al een paar minuten draait (via de taakplanner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Ik dacht dat het packages draait zodra de NAS start, maar opzich logisch dat hij gestopt blijft.
Zal er eens naar kijken :)

[ Voor 0% gewijzigd door MdO82 op 22-09-2015 11:32 . Reden: Spelvout ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [x]
  • Laatst online: 19-09 21:53

[x]

Ben bezig mijn HTPC opnieuw te installen (Windows based). Nu wil ik graag automatisch tv series downloaden en twijfel om hiervoor of SickRage of Sonarr te gebruiken. Ik zag dat Sonarr de mogelijkheid mist om automatisch subtitles toe te voegen tov SickRage en beide integreren met Kodi.

Rest mij de vraag wat raden jullie aan en wat zijn de pro's en con's? Als ik zo de feature sets vergelijk doen ze nagenoeg hetzelfde maar misschien kan een van jullie uit ervaring spreken bijv. SickRage heeft een relaxtere web UI e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-09 16:53
zoekt sickrage ook uren/dagen naar de subs na de download ?
als hij dat niet doet heeft het weinig meerwaarde of je moet toevallig op zoek zijn naar de engelse subs.
aangezien nl subs pas na een paar uur of dagen na de scene release uitkomen.
daarom gebruik ik voor subs een ander programma die gewoon me folders scant om te kijken welke subs ik mis en download ze daarna als ze uitkomen.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• Ben(V)
Sickrage blijft wel zoeken naar ondertitles (bij elke postprocessings ronde een keer), maar mijn testen hebben uitgewezen dat hij veel minder ondertitels vind dan bijvoorbeeld autosub.

Sickrage gebruikt een heel oude versie van subliminal (ik dacht 0.8) voor het zoeken naar ondertitels.

• Paulus07
  • Niet online
[x] schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 22:17:
Ben bezig mijn HTPC opnieuw te installen (Windows based). Nu wil ik graag automatisch tv series downloaden en twijfel om hiervoor of SickRage of Sonarr te gebruiken. Ik zag dat Sonarr de mogelijkheid mist om automatisch subtitles toe te voegen tov SickRage en beide integreren met Kodi.

Rest mij de vraag wat raden jullie aan en wat zijn de pro's en con's? Als ik zo de feature sets vergelijk doen ze nagenoeg hetzelfde maar misschien kan een van jullie uit ervaring spreken bijv. SickRage heeft een relaxtere web UI e.d.
Ik zoek de subs altijd via kodi zelf als ik een aflevering afspeel. :)

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-09 16:53
Ik gebruik zelf autosub hiervoor met een script die de file dan moved als er een sub is gevonden en update meteen me RPi update voor me MySQL database.
Hiermee heb ik in Kodi alleen series met subs.
Mochten ze niet in sync zijn dan download ik ze via Kodi.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb een issue met het restoren van mijn Sickrage dbase.
Had wat issues met updaten, dus helemaal opnieuw geïnstalleerd.
Backup gemaakt, en na installatie gerestored.

Hij zegt dan netjes: Successfully extracted restore files to /usr/local/sickbeard-custom/var/restore
Restart sickrage to complete the restore.

Maar er gebeurt niks.

Na een restart is m'n sickrage leeg.

Heb in die restore folder gekeken, maar die is ook leeg.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen? Draai op een Synology.

• Ben(V)
Je kunt proberen de backup zelf terug te zetten.
Het handigste gaat dat met winscp.

De backup vind je in /volume1/@appstore/sickbeard-custom/var/backup

Download die .zip file naar je pc en pak die ergens uit.
Zet de in houd van die .zipfile met behulp van winscp op de volgende locatie neer.
/usr/local/sickbeard-custom/var

Misschien handig om de orginele files ergens te saven voor als het niet werkt en kijk tevens even welke rechten ze hebben zodat je de nieuwe files even dezelfde eigenaar en rechten kunt maken.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kom er net achter dat er een change is geweest van een Sickbeard-custom package naar een Sickrage package... Dat zou weleens flink roet in het eten kunnen gooien.

Ga nu met winscp proberen handmatig te restoren...

edit: dat heeft gewerkt...
Wel met een kleine hobbel; poortnummer is van 8083 naar 8899 geswitched. Die moet je in de config.INI even aanpassen.

[ Voor 25% gewijzigd door MikeyMan op 24-09-2015 12:25 ]

• Ben(V)
Er is helemaal niets geswitched.
Zowel het Sickbeard-custom alsmede het Sickrage package bestaan beiden.
Met beide packages kun je Sickrage installeren.

Blijkbaar heb jij nu het package Sickrage genomen, want die gebruikt een andere poort.
Uiteraard installeert die ook op een andere locatie.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, met dit verschil dat ik het met de sickbeard-custom allemaal niet aan de praat kreeg, en het nu binnen een paar minuten werkt :)

• Ben(V)
Maakt ook niet uit als het maar werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:35
Vraagje over nieuwste versie van CP (3.01).

Bij mij werkt de login aldoor niet. Enkel als ik zelf weer de login gegevens setting.conf handmatig verwijderd kan ik weer inloggen. Dit heb ik zowel in windows, mac, iOs in allerhande browsers.

Verschillende passwords en usernames geprobeerd op dit moment...

Ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark0172
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 11:38
Hallo,

Ik draai CouchPotato(v63560efe), NZBGet(v15.0) en Sonarr (v2.0.0.3357) op mijn Synology 713+ (DSM 5.2-5592 Update 4)

CouchPotato wil maar niet lekker werken met NZBGet. Wat goed gaat is dat de NZB wordt opgezocht door CouchPotato en deze in NZBGet terecht komt. Echter faalt de download van de film àltijd.

Zie:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ab3PSRq.png

Bij NZBGet heb ik een aparte categorie aangemaakt voor het downloaden van films die via CouchPotato komen. Deze films komen in de map /volume1/video/Movies/CouchPotato terecht (deze map bestaat ook)

Hebben er meer mensen last van dat elke download failed is ? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Hoe staan de rechten van /volume1/video/Movies/CouchPotato ingesteld ?
Wellicht dat het hierdoor mis gaat ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark0172
MdO82 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:32:
Hoe staan de rechten van /volume1/video/Movies/CouchPotato ingesteld ?
Wellicht dat het hierdoor mis gaat ?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cHzUT7r.png

In principe kan dus iedereen bij de map. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mark0172 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:39:
[...]

[afbeelding]

In principe kan dus iedereen bij de map. O-)
Ik denk dat de owner van de folder nzbget moet zijn
Doe eens via cmd line en doe eens een ls -la op/in de download folder(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark0172
schumi2004 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:53:
[...]

Ik denk dat de owner van de folder nzbget moet zijn
Doe eens via cmd line en doe eens een ls -la op/in de download folder(s)
folder van CouchPotato :
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tSNx8IB.png

folder van reguliere downloads via Sonarr (wat wel goed gaat):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/N074xps.png

Ik heb zojuist de eigenaar van de filder van CouchPotato veranderd naar Admin (zelfde als de map voor Sonarr) Maar helaas maakt dit geen verschil en blijft de download een fout geven bij het uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik zit nu een beetje te rommelen met de postprocessing van nzbget.
Nu zie ik dat NZBtoMedia en NZBtoCouchpotato en NZBtoSickBeard bestaan.

Heeft het nog voordeel om de aparte te gebruiken ipv nzbtomedia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark0172
MikeyMan schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 15:00:
Ik zit nu een beetje te rommelen met de postprocessing van nzbget.
Nu zie ik dat NZBtoMedia en NZBtoCouchpotato en NZBtoSickBeard bestaan.

Heeft het nog voordeel om de aparte te gebruiken ipv nzbtomedia?
Nondeju, Het werkt! NZBtoCouchpotato geselecteerd en de film komt nu wel netjes in de map terecht. _/-\o_

Edit:
Waarschijnlijk was je post niet eens op mij gericht of wel ? :9

[ Voor 7% gewijzigd door mark0172 op 25-09-2015 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Euh, nee... :)

Wil in principe alleen de failed download handling verbeteren. Postprocessing doen CP en SB prima :)

[ Voor 78% gewijzigd door MikeyMan op 25-09-2015 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mark0172 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:57:
[...]

folder van CouchPotato :
[afbeelding]

folder van reguliere downloads via Sonarr (wat wel goed gaat):
[afbeelding]

Ik heb zojuist de eigenaar van de filder van CouchPotato veranderd naar Admin (zelfde als de map voor Sonarr) Maar helaas maakt dit geen verschil en blijft de download een fout geven bij het uitpakken.
En dat uitpakken gebeurt door nzbget dus moet je de download folder even naar owner nzbget zetten

Ik zou dit doen
chmod -R 777 <op pad naar download folder>
chown -R nzbget:users <op pad naar download folder>

Volgens mij zit user nzbget in de groep users maar kan ook root zijn, even checken met cat /etc/passwd

Zit niet achter mijn systeem dus kan niet checken.
Pagina: 1 ... 6 ... 52 Laatste

Let op:
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:

Het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!
Vragen naar wat de beste release groups zijn, is ook niet de bedoeling.
Het ongevraagd benoemen/vermelden van release groups is ook niet de bedoeling

Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.pastebin.com)
Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, NAS (Synology,QNAP,etc). En repository versie (Main of andere fork)