Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:58

Sebazzz

3dp

D4NG3R schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:06:
Sickrage was bij mij trouwens een stuk trager als Sonarr (Win7 x64 toen nog), ik moest constant series welke afgelopen waren verwijderen omdat de boel anders gigantisch hard ging bloaten.
Je kan ze ook op 'niet actief' zetten ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KontI
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-01-2024
luchthaak schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:03:
[...]

NZBGet en SABnzbd hebben beide een optie om een propagation delay aan te zetten, zodat downloads worden vertraagd als de post jonger is dan X minuten. Dit voorkomt ook dat de vertraagde nzbs worden geblacklist in Sonarr, welk dan niet meer worden gebruikt om je gewenste spullen te downloaden. (en je dus mogelijk de complete download mist, ookal kijkt Sonarr uit naar alternatieven.
Weet jij zo waar die optie zit bij sab?
Laat maar, zie het al, zit er in vanaf 0.8.0

[ Voor 4% gewijzigd door KontI op 14-08-2015 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

KontI schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 07:46:
[...]

Cool ik zal kijken of ik dat er in kan krijgen voor de recent en backlog searches.Ik zorg dan dat je voor beide afzonderlijk kan configureren.
Voor backlog is propagation bijna per definitie geen probleem. Je hebt de download immers gemist, daarom doe je een backlog search. De kans dat er dan nog propagation issues zijn is redelijk klein. Delays instellen heeft dus eigenlijk alleen zin voor gewone RSS-syncs.
Maar hoe doet sonarr dat bij een search interval die korter is dan de delay?
Sonarr vindt bij een RSS-sync je download. Ondanks dat 'ie beslist dat je die wil hebben wacht hij tot je delay voorbij is een downloadt daarna de best matchende release.
luchthaak schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:03:
[...]

NZBGet en SABnzbd hebben beide een optie om een propagation delay aan te zetten, zodat downloads worden vertraagd als de post jonger is dan X minuten. Dit voorkomt ook dat de vertraagde nzbs worden geblacklist in Sonarr, welk dan niet meer worden gebruikt om je gewenste spullen te downloaden. (en je dus mogelijk de complete download mist, ookal kijkt Sonarr uit naar alternatieven.
Het gebruiken van de delay in Sonarr heeft als voordeel dat hij tijdens de delay de kwaliteit nog kan upgraden. Stel je hebt HDTV en web-dl in je profiel staan met de cutoff op web-dl en hij vindt alleen een HDTV-release. Als er dan wanneer je delay voorbij is een web-dl-versie is dan downloadt hij die, en niet de HDTV-versie.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:02
Ik ben sinds vandaag maar eens over gegaan van SickBeard naar SickGear. Nu probeer ik subtitles te downloaden, en dat lijkt op zich goed te gaan, alleen gaat het fout bij de laatste stap. Het lukt hem niet om het .gz deel er af te halen omdat de file nog "used by another process" zou zijn. Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:48

D4NG3R

kiwi

:)

Sebazzz schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:31:
[...]

Je kan ze ook op 'niet actief' zetten ;)
Het resultaat bleef het zelfde. ;)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luchthaak
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
The_Fes schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:56:
Ik ben sinds vandaag maar eens over gegaan van SickBeard naar SickGear. Nu probeer ik subtitles te downloaden, en dat lijkt op zich goed te gaan, alleen gaat het fout bij de laatste stap. Het lukt hem niet om het .gz deel er af te halen omdat de file nog "used by another process" zou zijn. Iemand een idee hoe dit op te lossen is?
misschien iets als PLEX dat al bezig is met het bestand, en het daardoor open is? Als PLEX realtime scanned kun je bvb ook bestanden niet weg krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 18:01
Sinds een tijdje heb ik een wat vreemd probleem en heb geen idee wanneer dit begonnen is, ik vermoed sinds enkele weken.De renamer doet netjes zijn werk, behalve dat ie de bestandsnaam begint met een spatie. Dus in plaats van "Film (jaar)" krijg ik " Film (jaar)". Heb alles al een paar keer nagelopen maar ik kom er niet uit. Op internet kan ik er niets over vinden. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KontI
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-01-2024
RHPJS schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 01:00:
Sinds een tijdje heb ik een wat vreemd probleem en heb geen idee wanneer dit begonnen is, ik vermoed sinds enkele weken.De renamer doet netjes zijn werk, behalve dat ie de bestandsnaam begint met een spatie. Dus in plaats van "Film (jaar)" krijg ik " Film (jaar)". Heb alles al een paar keer nagelopen maar ik kom er niet uit. Op internet kan ik er niets over vinden. Zie ik iets over het hoofd?
Neem aan dat je het over CP hebt.
Welke file naming tags gebruik je? Zit daar niet toevallig een spatie voor?

check het anders ff direct in je settings.conf. Wellicht zie je daar iets wat niet zichtbaar is in de ui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:29

Tijntje

Hello?!

RHPJS schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 01:00:
Daar waren een paar issues mee in CP:
https://github.com/RuudBurger/CouchPotatoServer/issues/4796
https://github.com/RuudBurger/CouchPotatoServer/issues/2782

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:31
Ik draai Sonarr op Ubuntu 14.04.1 LTS (GNU/Linux 3.13.0-32-generic x86_64) via upstart en ik krijg alle logging van Sonarr ook in /var/log/upstart directory (nzbdrone.log)

Deze files werden nogal groot, vooral omdat ik logging op 'trace' had staan.
Nu heb ik deze regel toegevoegd aan het upstart-script (en trace logging uitgeschakeld)

code:
1
console none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
  • Laatst online: 18-09 18:01
Dank je, had deze nog niet gevonden. Ik zie wel een optie staan bij de instellingen van de renamer om inderdaad alle spaties weg te halen, maar dan haalt ie dus ook de spaties weg tussen bijvoorbeeld de filmnaam en het jaartal. Denk dat ik CouchPotato maar opnieuw ga installeren, misschien dat het dan wel helpt.

EDIT: Toch maar opnieuw geïnstalleerd, want de update die beschikbaar was pakte ie ook al niet uit zichzelf. Hoe dan ook, probleem is verholpen. :)

[ Voor 11% gewijzigd door RHPJS op 16-08-2015 05:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Even aanhaken op het rename verhaal van couchpotato: Werkt bij jullie het toevoegen van de release group? Bij mij helaas niet, dat is wat jammer bij het proberen subtitels vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Cyleo schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:48:
Even aanhaken op het rename verhaal van couchpotato: Werkt bij jullie het toevoegen van de release group? Bij mij helaas niet, dat is wat jammer bij het proberen subtitels vinden.
Ik moet ook zeggen dat ik ben gestopt met het renamen van de film zelf, dit gaf alleen maar ellende.
Nu doe ik enkel nog de folder waar de film in komt een goede naam geven.

Zo dus
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VLHI8yK.png
Het voordeel is dat de film de oorspronkelijke release naam heeft zoals ook meestal de subtitles worden genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Tijntje schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:00:
[...]

Ik moet ook zeggen dat ik ben gestopt met het renamen van de film zelf, dit gaf alleen maar ellende.
Nu doe ik enkel nog de folder waar de film in komt een goede naam geven.

Zo dus
[afbeelding]
Het voordeel is dat de film de oorspronkelijke release naam heeft zoals ook meestal de subtitles worden genoemd.
Mm, pakt Plex dat nog lekker op? Dan is dat idd wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Cyleo schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:03:
[...]

Dat weet ik niet :)
Kodi heeft er geen moeite mee aangezien die ook naar de folder kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Cyleo schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:03:
[...]

Ja hoor, ik rename ook alleen de folder :) De filename laat ik origneel. Plex pakt dat probleemloos op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou het liefst willen dat Sonarr en CouchPotato de voorkeur geven aan x265/HEVC releases boven andere releases. Bij CouchPotato heb ik deze in de preferred lijst gezet, bij Sonarr heb ik hier helaas geen optie voor. Is dat wel mogelijk of moet ik dan overstappen naar x265/HEVC only?

Volgens mij is het namelijk een stuk praktischer om enkel nog met deze encoding te werken, zelfde kwaliteit met een lagere filesize. Liefst zou ik mijn hele collectie opnieuw encoden maar dat kost teveel werk vrees ik.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:53
en zijn er al veel groepen die series in x265/HEVC encoden ?
het zijn maar een handvol series die in x265/HEVC uitkomen.
dit heeft nog effe tijd nodig denk ik.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Ik heb een klein probleempje met SickBeard. Ik heb SB zo ingesteld dat die de NZB doorgeeft aan newsleecher, die download en doet het uitpakken en daarna pakt sickbeard het weer op en die hernoemd en verplaatst de serie/aflevering naar de juist map, dat werkt al 4 jaar prima.

Alleen de laatste tijd merk ik dus steeds meer dat SB afleveringen download waarbij de titel volledig versleuteld is. (de indexers zijn niet aangepast!) Op zich geen probleem alleen het automatisch hernoemen en verplaatsen werkt dan niet. Dus ik moet met de hand gaan kijken welke serie/aflevering dit is en zelf hernoemen. Dan verplaatst die ze zelf wel weer.

Wat ik kan zien staan er genoeg alternatieven met een normale titel online maar toch kiest SB die versleutelde variant. Overigens ik heb tot op heden nog niet echt problemen gehad dat iets niet binnen kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luchthaak
  • Niet online
Terrestrial schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 00:07:
Ik heb een klein probleempje met SickBeard. Ik heb SB zo ingesteld dat die de NZB doorgeeft aan newsleecher, die download en doet het uitpakken en daarna pakt sickbeard het weer op en die hernoemd en verplaatst de serie/aflevering naar de juist map, dat werkt al 4 jaar prima.

Alleen de laatste tijd merk ik dus steeds meer dat SB afleveringen download waarbij de titel volledig versleuteld is. (de indexers zijn niet aangepast!) Op zich geen probleem alleen het automatisch hernoemen en verplaatsen werkt dan niet. Dus ik moet met de hand gaan kijken welke serie/aflevering dit is en zelf hernoemen. Dan verplaatst die ze zelf wel weer.

Wat ik kan zien staan er genoeg alternatieven met een normale titel online maar toch kiest SB die versleutelde variant. Overigens ik heb tot op heden nog niet echt problemen gehad dat iets niet binnen kwam.
Volgensmij regelt Sonarr dit automatisch. (Daarnaast kun je met NZBget (met een scriptje SortVideo oid) of met een instelling in SABnzbd (http://wiki.sabnzbd.org/configure-sorting) er voor kiezen om de nzb naam te gebruiken ipv de bestandsnaam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
ik heb voor nzbget zelf een script die kijkt voor reverse name and zet die weer terug,
en die werkt volgens mij ook met hashed names dan gebruikt hij de folder naam(nzb naam) volgens mij.
en inderdaad het schijnt tegenwoordig ook in Sonarr te zitten

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Vroeger gebruikte ik SickBear en CouchPotato en een paar weken gelden ben ik over gestapt op Sonarr en dit had ik veel eerder moeten doen. Werkt heerlijk, mist geen 1080p releases, doet NZB en Torrent enz enz.

Nu zoek ik eigenlijk ook een vervanger voor CouchPotato, want met CP heb ik eigenlijk nooit fijne resultaten behaald, slechte releases werden gekozen, 1080p kwam binnen zonder DTS enz.

(Ik heb als Download tank een MacMini in mijn Home cinema set-up. Deze draait Sonarr, Plex en de andere benodigde software)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Betrouwbare indexer met enkel hoge kwaliteit? Of steekwoorden zoals DTS in de required section zetten?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
voor films doe ik het handmatig,
het is niet dat ik dagelijks meerdere films download.
zoveel vrije tijd heb ik niet
nu kan ik zelf kiezen welke kwaliteit film ik wil hebben en met welke Audio en evt Subs.
heb CP een tijdje geprobeerd maar was me te beperkt aan de eisen die ik stel aan een film.
en te vaak een mis hit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 19:17
Donstil schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:48:
Vroeger gebruikte ik SickBear en CouchPotato en een paar weken gelden ben ik over gestapt op Sonarr en dit had ik veel eerder moeten doen. Werkt heerlijk, mist geen 1080p releases, doet NZB en Torrent enz enz.

Nu zoek ik eigenlijk ook een vervanger voor CouchPotato, want met CP heb ik eigenlijk nooit fijne resultaten behaald, slechte releases werden gekozen, 1080p kwam binnen zonder DTS enz.

(Ik heb als Download tank een MacMini in mijn Home cinema set-up. Deze draait Sonarr, Plex en de andere benodigde software)
Hier al tijden een Sonarr gebruiker maar helaas is er nog geen soortgelijke applicatie ter vervanging van Couchpotato in die lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:06
TRaSH schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 22:43:
voor films doe ik het handmatig,
het is niet dat ik dagelijks meerdere films download.
zoveel vrije tijd heb ik niet
nu kan ik zelf kiezen welke kwaliteit film ik wil hebben en met welke Audio en evt Subs.
heb CP een tijdje geprobeerd maar was me te beperkt aan de eisen die ik stel aan een film.
en te vaak een mis hit
Ik doe het ook altijd handmatig. Met series automatisch werkt het perfect, maar bij films werkt dat gewoon lang niet zo lekker, en zo heb ik wat meer controle. Kijk eens in de 3 dagen in CP terwijl Sonarr elke avond rapporteert wat gedownload is en waarbij de success-rate hier wel zo'n 98% is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Laatst online: 19:28
Donstil schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:48:

Ik heb dezelfde setup. Ik blijf CP gebruiken als een soort watcher, soms komt er een goede release hier binnen met mijn prefered and required settings. Daarnaast heb ik lokaal op de Mac mini spotweb draaien.
Hier kijk ik eigenlijk wekelijks en heb filters, whitelist en blacklist gemaakt. Als ik een betere of werkende versie vindt in spotweb, dan hoef ik alleen maar op het download pijltje te drukken of een backup link handmatig in Sabnzbd te plaatsen. Sabnbd draait de nzbtomedia scripts (nzbtoCouchPotato) zodat de CP renamer gestart wordt, film wordt op de Drobo geplaatst en Plex wordt geüpdatet. Dit werkt eigenlijk feilloos!

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 13:23
Ik gebruik een Synology DS214+ waar ik NZBget, Sonarr en Couchpotato op draai. Tot nu toe loopt voor films en series alles eigenlijk wel redelijk op rolletjes, maar heb ik problemen met mijn Anime.

De Newsnab categorie nummers komen niet overeen met de categorie nummers die Spotweb. Normaliter zou anime bijvoorbeeld '5070' zijn, maar in Spotweb is dit volgens mij 'cat0_z1_d29'. Iemand enig idee hoe ik er voor kan zorgen dat NZBget ook Spotweb als indexer voor anime gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luchthaak
  • Niet online
MvdD schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:56:
Ik gebruik een Synology DS214+ waar ik NZBget, Sonarr en Couchpotato op draai. Tot nu toe loopt voor films en series alles eigenlijk wel redelijk op rolletjes, maar heb ik problemen met mijn Anime.

De Newsnab categorie nummers komen niet overeen met de categorie nummers die Spotweb. Normaliter zou anime bijvoorbeeld '5070' zijn, maar in Spotweb is dit volgens mij 'cat0_z1_d29'. Iemand enig idee hoe ik er voor kan zorgen dat NZBget ook Spotweb als indexer voor anime gebruikt?
Anime is een lastig verhaal. Indexers hebben er moeite mee om het goed te indexen. Je kunt geluk hebben dat de anime een tvrage toegewezen krijgt, en in de TV sectie blijft staan voor newznab indexers, zodat Sonarr ze oppakt.

Je kunt ook proberen een RSS feed in NZBget toe te voegen, alleen weet ik niet ofdat spotweb die aanlevert. Dan kun je met de filter opties uit NZBget evt op anidb id / resolutie / seizoen / oid verder filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 10:45
Ik loop sinds update naar windows 10 tegen het volgende aan. Ik heb sabnzbd en sickbeard allebei opnieuw geïnstalleerd, maar ik krijg met geen mogelijkheid voor elkaar om gedownloade afleveringen op deze manier te sorteren: I:\TV SERIES NAS\Ray Donovan\Season 3\Ray Donovan - S03E01 - 720p HDTV x264-BATV.mkv (ofwel I:\TV SERIES NAS\Serienaam\Seizoen #\Naam aflevering.mkv)

In plaats daarvan doet ie telkens zoiets als: I:\TV SERIES NAS\Ray Donovan - S03E01 - 720p HDTV x264-BATV\59o7mnETGtWLquPE.mkv

Ofwel: hij maakt een map aan direct in I:\TV SERIES NAS met de naam van de aflevering en daar in dan een soort rare naam.mkv (dit is dan overigens wel de goede aflevering).

In sabnzbd heb ik tv sorteren met zowel aan en uit geprobeerd met de volgende formule: %sn/Season %s/%sn - S%0sE%0e - %en.%ext. Resultaat blijft gelijk.

In Sickbeard heb ik ingesteld: Season 02\Show.Name.S02E03.HD.TV-RLSGROUP.ext

Ik snap er niks meer van. Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:02

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Name pattern staat in mijn SickBeard configuratie (op mijn NAS) als volgt:

Season %0S/%SN - %Sx%0E - %EN

De uitvoer is dan als voorbeeld:

Season 02/Show Name - 2x03 - Ep Name.ext

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Ik heb het name pattern veranderd in jouw suggestie: Season %0S/%SN - %Sx%0E - %EN, maar ik krijg nog steeds:

I:\TV SERIES NAS\Girls.S01E03.720p.BluRay.x264-DEMAND-RP\06bcfe696f7b63030f975e40d298ac1b491fdb9e.mkv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Ik heb in SickGear het lijstje required/ignored uit de TS opgenomen, maar hij vind helemaal niks meer. Alles weer leeggemaakt en nu vind ie weer vanalles. Gaat SickGear anders om met het lijstje? Want hetzelfde lijstje gebruikte ik in Sonarr en SickRage en daar ging het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
CP heeft een nieuwe layout. Even wennen, maar ziet er zeker niet verkeerd uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Smultie schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:18:
CP heeft een nieuwe layout. Even wennen, maar ziet er zeker niet verkeerd uit!
Ik keek vanochtend op mijn CP, en ik kreeg zowat een hartverzakking. Tussen de auto-updates door verwacht je het niet als je het zo even opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kan iemand een screenshotje posten? Ben nu wel nieuwschierig. Helaas kan ik er op kantoor niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 21:54
Ik was ook erg verrast, stond niet duidelijk vermeld in de update inderdaad. Ik vond de oude iets praktischer en sneller reageren.

Hier een screenshot van de voorpagina.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9b39FMbZsJjSjInFPsXXqAiD/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Laatst online: 19:28
Wow! Ik vindt het een verademing en super responsive CP versie 3.0.0.0.0.0.0.0.000000000
Zie veel elementen die op die van Sonarr lijken. De 2 apps liggen grafisch dichter bij elkaar.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7528392/Schermafbeelding%202015-08-26%20om%2009.41.50.png
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7528392/Schermafbeelding%202015-08-26%20om%2009.42.15.png
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7528392/Schermafbeelding%202015-08-26%20om%2009.42.26.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Notificaties via Pushbullet komen bij iig CouchPotato momenteel alleen aan als je een specifieke device id opgeeft. Deze kan je vinden als je inlogt op pushbullet.com en dan bij je devices voor een specifiek apparaat kiest. De id staat dan in de url. Zie ook GitHub.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Ram0n schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:57:
Notificaties via Pushbullet komen bij iig CouchPotato momenteel alleen aan als je een specifieke device id opgeeft. Deze kan je vinden als je inlogt op pushbullet.com en dan bij je devices voor een specifiek apparaat kiest. De id staat dan in de url. Zie ook GitHub.
Daar was ik ook achter. Krijg al een eeuwigheid geen meldingen van CP meer. Thanks voor de tip, zal ik dat even instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdD
Ik probeer voor het eerst mijn NAS vanaf afstand te bereiken, wat me prima lukt via mijn externe IP met poortnummer erachter. Maar wanneer ik vanuit Package Center programma's zoals CP, Sonarr en NZBget wil openen, krijg ik de melding dat de webpagina niet beschikbaar is en timed out is.

Dit moet ik ook vanaf afstand kunnen openen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 10:58
MvdD schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:53:
Ik probeer voor het eerst mijn NAS vanaf afstand te bereiken, wat me prima lukt via mijn externe IP met poortnummer erachter. Maar wanneer ik vanuit Package Center programma's zoals CP, Sonarr en NZBget wil openen, krijg ik de melding dat de webpagina niet beschikbaar is en timed out is.

Dit moet ik ook vanaf afstand kunnen openen toch?
De poorten van deze apps moet je ook openzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Laatst online: 14:49

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Deze nieuwe gui was al een tijdje in de development branch. De ontwikkelaar heeft gister development gemerged met de master branch, vandaar dat iedereen nu deze update heeft gekregen.

Ziet er inderdaad een stuk frisser uit nu!

[ Voor 11% gewijzigd door FREAKJAM op 26-08-2015 11:03 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is inderdaad een mooie verrassing, ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdD
wars schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:55:
[...]

De poorten van deze apps moet je ook openzetten
Offtopic sorry <3

[ Voor 45% gewijzigd door MvdD op 26-08-2015 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Laatst online: 14:49

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Je vraagt hoor eigenlijk niet echt in dit topic thuis aangezien je een natting/netwerkprobleem hebt en dit niets te maken heeft met de ervaringen van de genoemde applicaties. Wellicht een apart topic aanmaken?

[ Voor 21% gewijzigd door FREAKJAM op 26-08-2015 11:24 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdD
True, verwijderd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luchthaak
  • Niet online
Westmania schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 07:38:
Ik heb het name pattern veranderd in jouw suggestie: Season %0S/%SN - %Sx%0E - %EN, maar ik krijg nog steeds:

I:\TV SERIES NAS\Girls.S01E03.720p.BluRay.x264-DEMAND-RP\06bcfe696f7b63030f975e40d298ac1b491fdb9e.mkv
Je nzb bevat een gemaskte file, waardoor de bestands naam normaal gesproken niet te achterhalen is, tenzij je indexer een naam aan de nzb hangt. Dit heeft de indexer dus gedaan, (te zien in de map naam), waardoor je sabnzbd zo moet instellen dat het de nzb naam gebuikt in plaats van de bestandsnaam.

SN is niet bekend, net als het nummer van de aflevering. Je zult de optie %dn moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik heb een probleempje, kreeg in een ander gedeelte van het forum de tip over te stappen van SabNZB naar Nzbget. Inmiddels gedaan, Nzbget werkt maar mijn Sonarr kan er geen nzbs heen sturen.

Ik kan Nzbget toevoegen in Sonarr en succesvol testen, heb een account aangemaakt voor Sonarr in Nzbget, categorieën ingesteld enz maar toch kan Sonarr er niets heen sturen zo lijkt het.

Het lijkt wel alsof ik een instelling over het hoofd zie ofz.

Iemand een tip waar ik kan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

In de debug logs van Sonarr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Staat helaas niets bruikbaars in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Heb je ze wel op debug of trace gezet? De standaardsetting is niet per se genoeg.

Als er in de logs van Sonarr staat dat hij ze wel doorstuurt naar NzbGet is er daar iets mee mis en moet je in de logs daarvan gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
NMe schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:06:
Heb je ze wel op debug of trace gezet? De standaardsetting is niet per se genoeg.

Als er in de logs van Sonarr staat dat hij ze wel doorstuurt naar NzbGet is er daar iets mee mis en moet je in de logs daarvan gaan kijken.
Bovenin sonar system. Dan logs dan table

Althans kan geen andere vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Donstil schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:09:
[...]

Bovenin sonar system. Dan logs dan table

Althans kan geen andere vinden.
Settings -> General -> Logging -> Log Level -> Debug.

Dan in system niet bij de table kijken maar bij files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
NMe schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:11:
[...]

Settings -> General -> Logging -> Log Level -> Debug.

Dan in system niet bij de table kijken maar bij files.
Nou daar kan ik maar weinig wijs uit, "Nzbget" komt in het logboek (had het van te voren gewist) niet eens voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Donstil schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:25:
[...]

Nou daar kan ik maar weinig wijs uit, "Nzbget" komt in het logboek (had het van te voren gewist) niet eens voor
Dan probeer je toch nog iets te downloaden? Sowieso weet ik niet of NzbGet überhaupt erin voor gaat komen, grote kans dat er gewoon "download client" staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
NMe schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:32:
[...]

Dan probeer je toch nog iets te downloaden? Sowieso weet ik niet of NzbGet überhaupt erin voor gaat komen, grote kans dat er gewoon "download client" staat.
Ja dat heb ik ook gedaan, laat Sonarr naar een aflevering zoeken die hij een uurtje geleden nog vond.

Edit: Mm ik hen de machine even opnieuw gestart en nu werkt het ineens wel.
Ik hou het even in de gaten. Bedankt voor je hulp :)

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 26-08-2015 22:40 ]

• Westmania
luchthaak schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 19:35:
[...]

Je nzb bevat een gemaskte file, waardoor de bestands naam normaal gesproken niet te achterhalen is, tenzij je indexer een naam aan de nzb hangt. Dit heeft de indexer dus gedaan, (te zien in de map naam), waardoor je sabnzbd zo moet instellen dat het de nzb naam gebuikt in plaats van de bestandsnaam.

SN is niet bekend, net als het nummer van de aflevering. Je zult de optie %dn moeten gebruiken.
Ik heb het opgelost: ik moest in Sabnzbd mijn categorie hernoemen naar "tv" ipv wat ik had staan ("tv series"). Toen herkende sabnzbd deze categorie wel om tv sorteren toe te passen. Natuurlijk moest ik ook in sick beard onder search settings de map van sabnzbd category ook veranderen in "tv".

[ Voor 27% gewijzigd door Westmania op 27-08-2015 09:00 ]

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Nieuwe CP interface is super, maar wat me ook opeens opviel is dat er 9 trackers mee draaien. Was dit altijd al zo? Vind het toch niet zo'n fijne gedachten dat ik zo gevolgd wordt.

Ghostery: 9 trackers gevonden

Cedexis Radar. Analytics
Flattr Button. Widgets
Google AdWords Conversion. Reclame
Google Analytics. Analytics, Analytics
Kissmetrics. Analytics, A/B Testing, Analytics
Optimizely. Bakens, A/B Testing, Site Optimization
Pingdom. Bakens
ShareThis. Widgets
Twitter Button. Widgets, Social

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-09 11:12
Kun je met de nieuwe versie van CP al het volgende filteren
- een film X met kwaliteit minimum hd-audio engels en nl subs?
- een film Y met kwaliteit minimum hd-audio engels, 3d en nl subs?

of zijn die regels ngo steeds te vergaand?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Couchpotato weet niet of de ondertitels die er bij zitten in het Nederlands zijn. Dan zou dat op een eenduidige manier in de release naam moeten staan en dit in je filters zitten.

• Jelv
  • Niet online
skank schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:49:
Kun je met de nieuwe versie van CP al het volgende filteren
- een film X met kwaliteit minimum hd-audio engels en nl subs?
- een film Y met kwaliteit minimum hd-audio engels, 3d en nl subs?

of zijn die regels ngo steeds te vergaand?
CP heeft categorie filter met trefwoorden (in jou voorbeeld AAC) en kwaliteit instellingen eventueel met 3d. Dat kan. Voor ondertitels kan je beter extern programma gebruiken. Kodi en Plex hebben hier plugins voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:38
Jelv schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:49:
Nieuwe CP interface is super, maar wat me ook opeens opviel is dat er 9 trackers mee draaien. Was dit altijd al zo? Vind het toch niet zo'n fijne gedachten dat ik zo gevolgd wordt.

Ghostery: 9 trackers gevonden

Cedexis Radar. Analytics
Flattr Button. Widgets
Google AdWords Conversion. Reclame
Google Analytics. Analytics, Analytics
Kissmetrics. Analytics, A/B Testing, Analytics
Optimizely. Bakens, A/B Testing, Site Optimization
Pingdom. Bakens
ShareThis. Widgets
Twitter Button. Widgets, Social
Dit zit er altijd al in. Is allemaal in de iframe met share/donate buttons (general > about). Ik zal eens kijken of ik dit zonder tracking en als gewone linkjes kan maken. Gebruik nu de tools van de services zelf.

Hij opent deze iframe trouwens alleen als je naar settings gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door RuudBurger op 27-08-2015 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
RuudBurger schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 23:52:
[...]

Dit zit er altijd al in. Is allemaal in de iframe met share/donate buttons (general > about). Ik zal eens kijken of ik dit zonder tracking en als gewone linkjes kan maken. Gebruik nu de tools van de services zelf.

Hij opent deze iframe trouwens alleen als je naar settings gaat.
ShareThis eruit gooien. Die zorgt voor de cookies van de ad netwerken via je donate iframe. Tweakers gebruikt ook geen derde partij meer maar puur deel links. Flatr heb ik geen problemen mee, maar is ook een derde partij en potentieel wat minder fijn. Als je analytics wil draaien kan je beter Picnic installeren, maar volgens mij komen die analytics ook van de ShareThis plugin.

Nog een andere vraag. Zag je Indiegogo campagne. Klopt het dat alle zoekacties door een centrale server worden uitgevoerd? Klinkt nogal als een single point of failure. Iets als Sonarr doet dat toch ook via de losse installaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Laatst online: 20-09 11:08
Vandaag overgestapt van Sickrage naar Sonarr op mijn Raspberry Pi 2. Ik had niet gedacht dat het zo soepel zou lopen, had ik het maar eerder geprobeerd. Ook Jackett draait succesvol op de RPi2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefke
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-09-2019
Heb hier nu ook de nieuwe versie van couchpotato draaien.

In de oude versie zat een knop waarmee je couchpotate kon forceren om een foutief gedownloade movie terug te zoeken en een andere match te downloaden. Handig als die bijvoorbeel zo'n irritante wvm downloade in plaats van mkv, kon je die markeren als ongewenst en gewoon terug laten zoeken.

Waar zit die functie in de nieuwe versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Is het mogelijk om in Sonarr danwel SickRage de RSS ververs tijd bij torrent trackers in te korten? Standaard is het minimaal 10 minuten en bij een private tracker ben je dan al te laat om een goede ratio op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 21:54
Sinds de laatste update blijft mijn Couchpotato interface zwart. Iemand anders ook met issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Laatst online: 20-09 11:08
Tsurany schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 10:08:
Is het mogelijk om in Sonarr danwel SickRage de RSS ververs tijd bij torrent trackers in te korten? Standaard is het minimaal 10 minuten en bij een private tracker ben je dan al te laat om een goede ratio op te bouwen.
In Sonarr: Settings -> Indexers -> RSS Sync Interval

Als ratio echt prioriteit is, moet je misschien kijken naar autodl-irssi i.c.m. rtorrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

baba420 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 10:57:
[...]

In Sonarr: Settings -> Indexers -> RSS Sync Interval

Als ratio echt prioriteit is, moet je misschien kijken naar autodl-irssi i.c.m. rtorrent.
Ja in de settings mag een waarde lager dan 10 minuten niet helaas.

Autodl-irssi ook naar gekeken maar dat is wel erg complex enkel voor wat eerder een release grabben. In principe zou elke minuut de RSS verversen genoeg moeten zijn. Maar 10 minuten is wel erg laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs4me
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-08 01:11
In Couchpotato krijg ik de laatste tijd na X periode (wss de periode die ik instel bij imdb automation settings) deze melding in m'n log:

[providers.automation.imdb] Failed parsing IMDB page [m'n imdb watchlist url], unexpected html.
Ook zie ik dat hij standaard maar 250 items oppakt in de url. Er zitten +- 500 in m'n watchlist.

Gevolg is alleen wel dat m'n CP steeds crashed. Ik moet 'm dan stoppen en weer starten en dan werkt 't weer.

Al gegoogled, maar geen werkbare oplossing gevonden. Vind dit probleem vooral bij de imdb charts scripts, niet bij de IMDB watchlist automation. Vind geen concrete oplossing.

Niemand anders dit probleem? Het draait op m'n Syno NAS.
(Nog beter: is er nog geen alternatief voor CP? Is me een partij buggy software ... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Post je watchlist url even naar github issues. Kan ik kijken wat er mis gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door RuudBurger op 30-08-2015 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 18:39:
Ik zou het liefst willen dat Sonarr en CouchPotato de voorkeur geven aan x265/HEVC releases boven andere releases. Bij CouchPotato heb ik deze in de preferred lijst gezet, bij Sonarr heb ik hier helaas geen optie voor. Is dat wel mogelijk of moet ik dan overstappen naar x265/HEVC only?

Volgens mij is het namelijk een stuk praktischer om enkel nog met deze encoding te werken, zelfde kwaliteit met een lagere filesize. Liefst zou ik mijn hele collectie opnieuw encoden maar dat kost teveel werk vrees ik.
Onder Settings -> Indexers kan je instellen dat een release juist een bepaald woord moet bevatten.
Hier voor moet je wel de Advanced Settings even aanzetten.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/26591695/Schermafbeelding%202015-08-30%20om%2013.23.39.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
@ svenvang93:

Ik zie bij jouw lijst van must (not) contain verschillende items staan die niet mijn lijst in de openingspost staan. Gebruik jij deze voor al je series en films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
het is maar wat je voorkeur is,
zoals jij al aangaf jij wilt gaag HEVC releases.
svenvang93 wil dat weer niet vandaar dat bij hem in zijn "Must Not Contain" zit.
zo heb ik geen behoefte aan HDTV releases van 0sec en EVOLVO etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorgen schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 13:51:
@ svenvang93:

Ik zie bij jouw lijst van must (not) contain verschillende items staan die niet mijn lijst in de openingspost staan. Gebruik jij deze voor al je series en films?
Alleen voor me series aangezien ik in couchpotato de preferred functie gebruik om alleen bepaalde release binnen te kregen.
TRaSH schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 14:59:
svenvang93 wil dat weer niet vandaar dat bij hem in zijn "Must Not Contain" zit.
Als je HEVC bij must contain invuld zal sonarr alleen releases downloaden waar HEVC in staat. Alle andere zal hij links laten liggen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2015 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Ik wil juist geen HEVC omdat de RPi zeer veel gedoe heeft met h265. Ik heb liever een grotere file die goed afspeelbaar is dan een compressie waar de RPi gedonder mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
en zoveel series zijn er nog niet die op H.265 released worden,
dat zal wel effe duren ook aangezien het niet zo een groot verschil was toen ze besloten van divx/xvid naar h.264/x.264 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Niet zo'n groot verschil? Bij ongeveer gelijke kwaliteit is de winst ongeveer 30%, dat vind ik toch vrij fors. :) Toch verwacht ik niet dat het snel mainstream wordt, net zoals x264 dat niet snel werd. Er is ofwel noodzaak nodig (in dit geval is die er zodra er meer 4k-content is) ofwel brede hardware-ondersteuning. Voorlopig moet je het dus hebben van een handvol mensen die HEVC-content releasen, en de kwaliteit daarvan is vaak redelijk onder de maat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
TRaSH schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 17:48:
en zoveel series zijn er nog niet die op H.265 released worden,
dat zal wel effe duren ook aangezien het niet zo een groot verschil was toen ze besloten van divx/xvid naar h.264/x.264 te gaan.
Bij mij heeft Sonarr dus een volledig seizoen van een serie onlangs geüpgraded van 720p h264 naar 1080p h645/HEVC. En dat seizoen is nu dus vrijwel onspeelbaar op de RPi 2, dus nu dat seizoen opnieuw downloaded indien die nog beschikbaar is. Dus net maar snel in Sonarr en CP HEVC uitgezet. Want ik kreeg ook al 2 afleveringen van nieuwe series binnen, toen dacht ik al, wat een rot beeld, haperen enz, maar kwam ik er dus achter dat Kodi aangaf "HEVC" als container type. Mooi ruk dus zo.

Ik begin langzamerhand steeds meer zo binnen te krijgen, dus ben blij dat ik die hint net tegen kwam in dit topic, want had daar nog niet over nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Als je een RPi gebruikt dan inderdaad h265 en x265 als 'ignored' toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Smultie schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 19:49:
Als je een RPi gebruikt dan inderdaad h265 en x265 als 'ignored' toevoegen.
En als 'HEVC' want ik wist niet wat het was, dacht zal wel goed wezen, bleek dus de benaming voor h265 te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 15:23:
[...]

Alleen voor me series aangezien ik in couchpotato de preferred functie gebruik om alleen bepaalde release binnen te kregen.

Als je HEVC bij must contain invuld zal sonarr alleen releases downloaden waar HEVC in staat. Alle andere zal hij links laten liggen.
CRXDelSol schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 17:35:
[...]

Ik wil juist geen HEVC omdat de RPi zeer veel gedoe heeft met h265. Ik heb liever een grotere file die goed afspeelbaar is dan een compressie waar de RPi gedonder mee heeft.
CRXDelSol schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 19:54:
[...]

En als 'HEVC' want ik wist niet wat het was, dacht zal wel goed wezen, bleek dus de benaming voor h265 te zijn.
Uiteindelijk maakt het mij allemaal weinig uit. Ik wil graag mooi beeld en een zo klein mogelijk bestand. Of het dan qua codec x264, of x265 is en avi of mkv heet, is me allemaal om het even. Ik wil vooral mijn media binnen kunnen krijgen. Het lijkt me daarom wel een goed idee om hier (bij x265 en co. dus) in de OP even op te wijzen. Ik zal eens kijken of ik de lijst kan aanvullen en verduidelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Jorgen schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 19:59:
[...]

[...]

[...]

[...]

Uiteindelijk maakt het mij allemaal weinig uit. Ik wil graag mooi beeld en een zo klein mogelijk bestand. Of het dan qua codec x264, of x265 is en avi of mkv heet, is me allemaal om het even. Ik wil vooral mijn media binnen kunnen krijgen. Het lijkt me daarom wel een goed idee om hier (bij x265 en co. dus) in de OP even op te wijzen. Ik zal eens kijken of ik de lijst kan aanvullen en verduidelijken.
Het is niet allemaal voorkeur. Of het je nou weinig uit maakt, of juist wel, het hangt hoe dan ook van je hardware af. Als je hardware het niet ondersteund, heb je geen keuze. Er is erg weinig hardware om het door de hardware te laten decoden, via software is niet efficient en levert een zeer groot resources verbruik op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
Holy crap ik verschiet me een hoedje toen ik zonet mijn CP interface opende...

Ziet er wel wat properder/opgefrist uit...

Die BluRay releases part is wel d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
CRXDelSol schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 20:35:
[...]

Het is niet allemaal voorkeur. Of het je nou weinig uit maakt, of juist wel, het hangt hoe dan ook van je hardware af. Als je hardware het niet ondersteund, heb je geen keuze. Er is erg weinig hardware om het door de hardware te laten decoden, via software is niet efficient en levert een zeer groot resources verbruik op.
Vanzelfsprekend; daar heb je gelijk in. Ik bedoelde meer dat het me uiteindelijk niet uitmaakt hoe de dingen heten, als het maar goed werkt. En dan moet je wel die hardware decoding hebben. Ik merkte het ook aan mijn mediaspeler. Die kan het prima afspelen, maar niet onder Kodi. Ik zal er daarom een disclaimer bijzetten.

Edit: De lijst is ge-updatet aan de hand van voorgaande discussie.

[ Voor 4% gewijzigd door Jorgen op 30-08-2015 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-09 11:20
Goedemorgen,

De laatste weken loop ik in SickRage tegen twee problemen aan, die ik niet krijg opgelost.
1:

Sommige series worden gedownload en krijgen vervolgens de volgende naam:

Blabla - 1x10 - 720p WEBRip x264-blabla-NZBgeek

Ze komen in mijn download complete map, en al jaren worden ze hierna automatisch gemoved naar de serie folder onder het juiste seizoen mapje. Dit werkt nu niet meer, pas als ik de aflevering handmatig rename naar:

Blabla - S01E10 - 720p WEBRip x264-blabla-NZBgeek

Dan wordt hij naar verloop van tijd gemoved naar de juiste folder.

2:
Als ik een aflevering heb gekeken gooi ik deze handmatig van mijn NAS af, in het verleden werd deze aflevering dan automatisch op ignored gezet. Tegenwoordig zet SickRage deze afleveringen op Archived.
Beetje irritant, aangezien ik in SickRage dan geen goed beeld heb wat ik nog moet kijken. Daarnaast kost het tijd om dit handmatig goed te zetten.

Hopelijk kan iemand mij helpen, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Jorgen schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 22:14:
[...]

Vanzelfsprekend; daar heb je gelijk in. Ik bedoelde meer dat het me uiteindelijk niet uitmaakt hoe de dingen heten, als het maar goed werkt. En dan moet je wel die hardware decoding hebben. Ik merkte het ook aan mijn mediaspeler. Die kan het prima afspelen, maar niet onder Kodi. Ik zal er daarom een disclaimer bijzetten.

Edit: De lijst is ge-updatet aan de hand van voorgaande discussie.
Uitstekend. Helder omschreven. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Mooi!

De lijst is vandaag nog wat verder opgeschoond door o.a. de \ voor een aantal releasegroupen te verwijderen en de dubbelingen bij ongewenste talen (SPANISH, spanish, SPANiSH) te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
  • Laatst online: 17-09 18:24
Ik ben ook erg blij met de nieuwe interface van CP. Alleen krijg ik het niet voor elkaar om mijn IMDB watchlist automatisch te importeren. Deze is public en ik heb al diverse (RSS) URL's geprobeerd inclusief de link naar het .csv export bestand. Echter wordt er niks geïmporteerd. In de (error) log van CP kan niets terug vinden.

Weet iemand hoe ik de watchlist van IMDB binnen CP dien in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Het duurt even voor hij hem oppakt. De taak draait elke 12 uur (uit mijn hoofd). De url maakt niet uit, moeten allemaal werken.

[ Voor 21% gewijzigd door RuudBurger op 01-09-2015 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
RuudBurger schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 16:55:
Het duurt even voor hij hem oppakt. De taak draait elke 12 uur (uit mijn hoofd). De url maakt niet uit, moeten allemaal werken.
Hmm ok. Die tijd is er zeker al een paar keer over heen gegaan. Ik wacht het nog even af. Dank je.

[ Voor 29% gewijzigd door van D op 01-09-2015 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RuudBurger
Als je even de URL in de PM gooit, check ik het even of er iets anders misschien mis gaat.

• Cyleo
Jorgen schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 18:05:
Mooi!

De lijst is vandaag nog wat verder opgeschoond door o.a. de \ voor een aantal releasegroupen te verwijderen en de dubbelingen bij ongewenste talen (SPANISH, spanish, SPANiSH) te verwijderen.
Bedankt. Net toegevoegd, eens kijken hoe het gaat. Laatste tijd weer veel koreaans bijgeleerd :P

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Graag gedaan. :)

Ik hoor graag of je nog meer Koreaans / Chinees / Russisch / Willekeurige Europese taal oppikt of juist niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Jorgen op 03-09-2015 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
RuudBurger schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 17:17:
Als je even de URL in de PM gooit, check ik het even of er iets anders misschien mis gaat.
Graag. Heb je inmiddels een PM gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:27
Protax schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 07:57:
Goedemorgen,

De laatste weken loop ik in SickRage tegen twee problemen aan, die ik niet krijg opgelost.
1:

Sommige series worden gedownload en krijgen vervolgens de volgende naam:

Blabla - 1x10 - 720p WEBRip x264-blabla-NZBgeek

Ze komen in mijn download complete map, en al jaren worden ze hierna automatisch gemoved naar de serie folder onder het juiste seizoen mapje. Dit werkt nu niet meer, pas als ik de aflevering handmatig rename naar:

Blabla - S01E10 - 720p WEBRip x264-blabla-NZBgeek

Dan wordt hij naar verloop van tijd gemoved naar de juiste folder.

2:
Als ik een aflevering heb gekeken gooi ik deze handmatig van mijn NAS af, in het verleden werd deze aflevering dan automatisch op ignored gezet. Tegenwoordig zet SickRage deze afleveringen op Archived.
Beetje irritant, aangezien ik in SickRage dan geen goed beeld heb wat ik nog moet kijken. Daarnaast kost het tijd om dit handmatig goed te zetten.

Hopelijk kan iemand mij helpen, alvast bedankt!
Ad 1)
Dus als ik het goed begrijp moet ze renamen naar dezelfde naam voor de postprocessor ze oppakt?

Ad 2)
Het lijkt mij logischer dat SickRage ze op "archived" zet in plaats van 'Ignored" en waarom je dan het overzicht kwijt raakt is een beetje onduidelijk.
Alles wat op "Downloaded" staat moet je nog kijken en "Achived" heb je weggeooid dus die kun je helemaal niet meer kijken.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-09 11:20
Ben(V) schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:48:
[...]

Ad 1)
Dus als ik het goed begrijp moet ze renamen naar dezelfde naam voor de postprocessor ze oppakt?

Ad 2)
Het lijkt mij logischer dat SickRage ze op "archived" zet in plaats van 'Ignored" en waarom je dan het overzicht kwijt raakt is een beetje onduidelijk.
Alles wat op "Downloaded" staat moet je nog kijken en "Achived" heb je weggeooid dus die kun je helemaal niet meer kijken.
1 Klopt, niet met alle series maar steeds meer worden er niet opgepakt. Gezien de bestandsnaam niet overeenkomt. S1E7 t.o.v. S01E07 vroeger bijv.

2 Als hij ze archiveert heb je geen overzicht van hoeveel je nog moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-08-2022
Ik loop met sickrage tegenwoordig tegen een probleem dat hij torrents niet meer kan vinden.
De torrent zelf noemt
.... S2 - 10 [720p]

En bestaande files herkent hij ook niet als zijnde van Season 2.
Kan je dat nog ergens aanpassen dat hij die mapping ook goed maakt ?
(S2 - 10 lijkt me toch niet zo onoverkomelijk)
Pagina: 1 ... 5 ... 52 Laatste

Let op:
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:

Het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!
Vragen naar wat de beste release groups zijn, is ook niet de bedoeling.
Het ongevraagd benoemen/vermelden van release groups is ook niet de bedoeling

Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.pastebin.com)
Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, NAS (Synology,QNAP,etc). En repository versie (Main of andere fork)