Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ah, thanks.

had de mass-update functie niet helemaal goed geinterpreteerd. Fixed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:09
Vraag over Sonarr, weet niet of dat hier thuishoort :+
Maar wie heeft het voor elkaar om sonarr te gebruiken op zijn Synology en dat zijn harddisk toch nog in sleepmode gaan ?

Ik denk zelf dat de oorzaak dat de schijven niet in sleep gaan komt door Sonarr, omdat die om de minuut aan het kijken is naar: Downloaded Episodes Scan en Check For Finished Download.

Hoe hebben jullie dit voor elkaar gekregen ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

MdO82 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 15:59:
Vraag over Sonarr, weet niet of dat hier thuishoort :+
Maar wie heeft het voor elkaar om sonarr te gebruiken op zijn Synology en dat zijn harddisk toch nog in sleepmode gaan ?

Ik denk zelf dat de oorzaak dat de schijven niet in sleep gaan komt door Sonarr, omdat die om de minuut aan het kijken is naar: Downloaded Episodes Scan en Check For Finished Download.

Hoe hebben jullie dit voor elkaar gekregen ?
Check for finished download activeert je schijven als het goed is niet, die kijkt gewoon in de API van je download client. Downloaded episodes scan is de Drone Factory en als je die niet nodig hebt kun je die gewoon uitzetten in je settings. Maar daarmee ben je er nog niet want het is het schrijven naar de logfile wat je schijven actief houdt. Je kan op dit moment de logs nog niet zomaar op een andere schijf zetten, voor zover ik weet, dus dat blijf je toch wel houden tenzij je zelf gaat kloten met symlinks voor je logfiles.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 16:12
Ik ben laatst overgestapt van sickbeard TPB naar sickrage.

Nu zijn er nog al wat probleempjes bij mij. Zo werkt het instellings-menu niet goed in chrome. En kan ik geen serie toevoegen in chrome dit moet ik dan in IE doen. En soms gaat hij afleveringen opnieuw downloaden die ik al heb.

Nu Heb ik vandaag Breaking bad in sickrage gezet maar hij kan moeilijk aan download links komen. In mijn spotweb vind hij helemaal niks en op de 2 bekende torrent sites pakt hij alleen maar slecht geseede torrents of hij vind op de torrent site ook helemaal niks. Meer mensen die hier last van hebben?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:56
SkullboyNL schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 22:37:
Ik ben laatst overgestapt van sickbeard TPB naar sickrage.

Nu zijn er nog al wat probleempjes bij mij. Zo werkt het instellings-menu niet goed in chrome. En kan ik geen serie toevoegen in chrome dit moet ik dan in IE doen. En soms gaat hij afleveringen opnieuw downloaden die ik al heb.
Heb ik echt totaal geen last van. Zowel Chome op OSX als Chrome op W8.1 en W7. Heb je al eens een andere PC geprobeerd? Misschien een extensie / plugin wat de handel blokkeerd?
Nu Heb ik vandaag Breaking bad in sickrage gezet maar hij kan moeilijk aan download links komen. In mijn spotweb vind hij helemaal niks en op de 2 bekende torrent sites pakt hij alleen maar slecht geseede torrents of hij vind op de torrent site ook helemaal niks. Meer mensen die hier last van hebben?
Tuurlijk. Er wordt vrij grillig geseed. Sommige afleveringen zijn bijna niet compleet te krijgen via torrents om over usenet maar te zwijgen. Die dingen worden z.s.m. genuked en veel gratis indexers zijn niet geschikt voor backlog. SB en SR zijn prima voor nieuwe afleveringen en die bij te houden, maar niet echt als backlog (al kun je geluk hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ZFLaSH schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:49:
Tuurlijk. Er wordt vrij grillig geseed. Sommige afleveringen zijn bijna niet compleet te krijgen via torrents om over usenet maar te zwijgen. Die dingen worden z.s.m. genuked en veel gratis indexers zijn niet geschikt voor backlog. SB en SR zijn prima voor nieuwe afleveringen en die bij te houden, maar niet echt als backlog (al kun je geluk hebben)
Heeft weinig met Sickbeard/Sickrage/Sonarr/enz. te maken en des te meer met je indexer in het geval van torrents. Met een goeie private tracker heb je dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
NMe schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:05:
[...]

Heeft weinig met Sickbeard/Sickrage/Sonarr/enz. te maken en des te meer met je indexer in het geval van torrents. Met een goeie private tracker heb je dit probleem niet.
Als je goed leest, zeg ik dat ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 19:17
ZFLaSH schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:08:
[...]

Als je goed leest, zeg ik dat ook :)
ZFLaSH schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:49:
[...]
SB en SR zijn prima voor nieuwe afleveringen en die bij te houden, maar niet echt als backlog (al kun je geluk hebben)
Ik wilde ook al reageren want ik lees ook dat je het vooral bij de applicatie neerlegt ipv bij een goede indexer. Voor niets gaat de zon op zei mijn moeder altijd maar dat is hier ook gewoon het geval door een goede (betaalde) indexer te nemen voor backlog

[ Voor 4% gewijzigd door lubbertkramer op 23-07-2015 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
lubbertkramer schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:10:
[...]

[...]

Ik wilde ook al reageren want ik lees ook dat je het vooral bij de applicatie neerlegt ipv bij een goede indexer. Voor niets gaat de zon op zei mijn moeder altijd maar dat is hier ook gewoon het geval.
Met de standaard Sickbeard index e.d. heb je gewoon geen backlog. Je zult inderdaad zelf een tracker moeten vinden of een gesloten usenet community. Maar goed, had het misschien iets kunnen verduidelijken. De strekking van het verhaal lijkt me duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 19:17
ZFLaSH schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:12:
[...]

Met de standaard Sickbeard index e.d. heb je gewoon geen backlog. Je zult inderdaad zelf een tracker moeten vinden of een gesloten usenet community. Maar goed, had het misschien iets kunnen verduidelijken. De strekking van het verhaal lijkt me duidelijk.
Agree on that one, standaard inderdaad uitbreiden/vervangen dan werkt het prima. De vraag is eerder of je iets van heel lang geleden wilt hebben gezien je dan ook in de range komt van wel geen HD maar goed dat is een hele andere discussie haha :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
lubbertkramer schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:18:
[...]

Agree on that one, standaard inderdaad uitbreiden/vervangen dan werkt het prima. De vraag is eerder of je iets van heel lang geleden wilt hebben gezien je dan ook in de range komt van wel geen HD maar goed dat is een hele andere discussie haha :9
Nou, stel dat je vandaag een serie ontdekt die helemaal geweldig is en je wilt hem compleet vanaf episode 1 kijken. Als die serie 10 seizoenen heeft, heb je een uitdaging. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:34

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Dat wordt dus veel handmatig zoeken in zo'n geval.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05:06
boosterbosch schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:17:
ik heb sinds een paar dagen het volgende probleem met Sickrage:

aflevering x van serie 1 word in de US ge-aired op 19/07/2017 ... nu check ik op 20/07 's ochtends sickrage en is de status van de aflevering verandert van unaired naar skipped ipv wanted/snatched/downloaded.

Geen instellingen verandert en ook niets in de logs. En het vertoont dit gedrag voor alle series.

Iemand een idee?
boosterbosch schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:59:
[...]

Bedankt!! Het lijkt inderdaad deze setting te zijn! Heb dit aangepast en zullen vanavond zien of dit het probleem oplost voor mij.

[...]

Deze setting is nooit anders geweest en heeft altijd gewerkt voor mij, dus ik denk eerder dat het de suggestie van Freakjam is. Maar toch bedankt!
Heeft dat het probleem bij jou opgelost? Ik lijk hier ook spontaan last van te hebben sinds de afgelopen 2 dagen. Maandag heeft die nog shows gepakt die zondag uitgezonden zijn. Hij markeert dus de shows die nieuw uitgezonden als 'skipped' en de dag daarvoor als unaired.

Ik kan me haast niet voorstellen dat het aan die optie ligt want bij mij staan alle shows zo vermeld. En zoals gezegd speelt dit pas sinds 2 dagen bij mij. Er zijn wel wat updates geweest dus ik ben haast wel overtuigd dat het daarin zit. Bij mij gaat het dus niet om nieuwe shows maar om lopende shows die al een tijd bezig zijn. In het geval van afgelopen nacht was het Wayward Pines afl. 10

[ Voor 26% gewijzigd door Raven__NL op 24-07-2015 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 12:15
Raven__NL schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 07:44:
Heeft dat het probleem bij jou opgelost? Ik lijk hier ook spontaan last van te hebben sinds de afgelopen 2 dagen. Maandag heeft die nog shows gepakt die zondag uitgezonden zijn. Hij markeert dus de shows die nieuw uitgezonden als 'skipped' en de dag daarvoor als unaired.

Ik kan me haast niet voorstellen dat het aan die optie ligt want bij mij staan alle shows zo vermeld. En zoals gezegd speelt dit pas sinds 2 dagen bij mij. Er zijn wel wat updates geweest dus ik ben haast wel overtuigd dat het daarin zit. Bij mij gaat het dus niet om nieuwe shows maar om lopende shows die al een tijd bezig zijn. In het geval van afgelopen nacht was het Wayward Pines afl. 10
Bij mij heeft dit het inderdaad opgelost :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 15:21

Goku33

Ownage!

Mijn 1 jaar+ oude installatie van Sickbeard TPB-dutch kwam zojuist ineens met de melding dat hij een update gevonden had. Ik denk ik klik er even op om te kijken wat dat dan inhoudt, gaat hij blijkbaar meteen aan het installeren... Nu zit ik ineens op de dutch-pistachitos branch. Als ik echter google blijkt dat die ook al 2 jaar niet meer geupdate is? Vanwaar komt mijn sickbeard nu ineens met een update aanzetten dan? Inhoudelijk lijkt er helemaal niets veranderd trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05:06
boosterbosch schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 12:33:
[...]

Bij mij heeft dit het inderdaad opgelost :s
ok, bedankt.

Ik ga het eens testen met de shows van morgen. Maar echt vreemd, bij mij staan alle (lopende) shows zo en het heeft tot maandag gewoon gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mmmm heb nu toch iets vervelends met Sonarr op mijn Synology, hij lijkt niet meer te willen starten.
Ik zie process wel lopen maar niks geen web interface

Iemand ook gehad, zou ik een faulty update binnen gehaald hebben misschien, draai dev versie

/edit:
Denk dat er met een upgrade iets niet helemaal lekker ging, zie veelvuldig dit in log

15-7-25 16:07:33.4|Info|MigrationLogger|*** Migrating data source=/usr/local/nzbdrone/var/.config/NzbDrone/nzbdrone.db;cache size=-10485760;datetimekind=Utc;journal mode=Wal;pooling=True;version=3 ***
15-7-25 16:08:32.9|Debug|MigrationLogger|Took: 00:00:59.1597925
15-7-25 16:08:34.5|Info|MigrationLogger|*** Migrating data source=/usr/local/nzbdrone/var/.config/NzbDrone/logs.db;cache size=-10485760;datetimekind=Utc;journal mode=Wal;pooling=True;version=3 ***
15-7-25 16:08:38.9|Debug|MigrationLogger|Took: 00:00:04.4247366

En plotseling doet ie het weer.

[ Voor 56% gewijzigd door schumi2004 op 25-07-2015 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Laatst online: 03-09 13:40
schumi2004 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 15:43:
Mmmm heb nu toch iets vervelends met Sonarr op mijn Synology, hij lijkt niet meer te willen starten.
Ik zie process wel lopen maar niks geen web interface

Iemand ook gehad, zou ik een faulty update binnen gehaald hebben misschien, draai dev versie
Zeker weten dat je de dev versie draait??
Die draaide ik ook namelijk maar zie dat de laatste update van 20-7 dit heeft terug gedraaid naar master :

NOTE: Forced redirect of develop to master branch to reduce number of users on develop branch. Power users can switch back to develop whenever they want

misschien daarmee te maken gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:22
Ik draai SickRage en Couchpotato (draaien op een Ubuntu 14.04 server) en wil ze graag koppelen aan mijn Synology Download station. Alles lijkt goed te staan; aparte gebruikers voor de twee programma's, test om in te loggen vanuit zowel SR als CP gaat goed, torrents worden binnengehengeld en krijgen status Snatched. Echter, in Download Station zie ik niets gebeuren (uiteraard ingelogd als de respectievelijke gebruiker). Er lijken dus geen torrents te worden doorgestuurd.

Iemand een idee waar dit misgaat of wat ik nog kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:27
Niet vergeten de / aan het einde van de "Synology DS host:port op te geven in SickRage?
Het moet zijn:

http://<ipadress van je ubutu server>:5000/

Heb je in je Synology die gebruiken rechten op download station gegeven?
Bij control panel, privileges, download station selecteren, voor edit kiezen en de gebruiker rechten geven.

Je kunt nog "black hole" proberen in SickRage in plaats van Synology DS.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Ben(V) schreef op zondag 26 juli 2015 @ 09:57:
Niet vergeten de / aan het einde van de "Synology DS host:port op te geven in SickRage?
Het moet zijn:

http://<ipadress van je ubutu server>:5000/

Heb je in je Synology die gebruiken rechten op download station gegeven?
Bij control panel, privileges, download station selecteren, voor edit kiezen en de gebruiker rechten geven.

Je kunt nog "black hole" proberen in SickRage in plaats van Synology DS.
Ik heb de poort van DS gebruikt (8000 ipv 5000), maar krijg wel netjes de melding dat verbinding succesvol is. Rechten op DS staan voor beide gebruikers aan.

Blackhole heb ik ook aan gedacht, maar dan kan ik geen directory opgeven waar SB moet kijken of iets is gedownload. Eventueel zou ik natuurlijk de download locatie van de NZB's kunnen sharen en op de Synology toevoegen om via Blackhole te kunnen werken. Of Transmission proberen.

edit: Ik neem aan dat je met http://<ipadress van je ubutu server>:5000/ het IP-adres van de Synology bedoelt?

[ Voor 5% gewijzigd door celshof op 26-07-2015 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Sorry ik bedoelde inderdaad het adres van je Synology.

Je moet echter wel poort 5000 gebruiken.
Ik weet niet hoe je aan poort 8000 komt maar dat is niet de poort die downloadstation gebruikt.
zie voor de Synology poorten :
https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/faq/299

Het voordeel van het gewoon via de api te doen is dat je ook een directory op kunt geven waar DownloadStation de files neerzet, dat kan met blackhole niet en krijg je dus ruzie met de andere downloads.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Buzzie schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 17:28:
[...]

Zeker weten dat je de dev versie draait??
Die draaide ik ook namelijk maar zie dat de laatste update van 20-7 dit heeft terug gedraaid naar master :

NOTE: Forced redirect of develop to master branch to reduce number of users on develop branch. Power users can switch back to develop whenever they want

misschien daarmee te maken gehad?
Ow die commit heb ik even gemist, zou zomaar dat geweest kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Ben(V) schreef op zondag 26 juli 2015 @ 13:05:
Sorry ik bedoelde inderdaad het adres van je Synology.

Je moet echter wel poort 5000 gebruiken.
Ik weet niet hoe je aan poort 8000 komt maar dat is niet de poort die downloadstation gebruikt.
zie voor de Synology poorten :
https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/faq/299

Het voordeel van het gewoon via de api te doen is dat je ook een directory op kunt geven waar DownloadStation de files neerzet, dat kan met blackhole niet en krijg je dus ruzie met de andere downloads.
Die 8000 heb ik zelf toegevoegd aan de DS applicatie. Nu ook geprobeerd met 5000. Resultaat is hetzelfde: torrent wordt gevonden, sickrage logt succesvol in op Synology, maar geen download taak toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Heb het even geprobeert met m'n Test NAs naar downloadstation op m'n hoofd Nas.
Het werkt hier prima, zowel via poort 5000 als via poort 8000.

Weet je zeker dat je de goede locatie hebt opgegeven en dat het een bestaande locatie is?
Geen hoofdletter foutje?

[ Voor 69% gewijzigd door Ben(V) op 26-07-2015 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:42
I-King schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 17:11:
Ik heb een vraag over Couchpotato. Films blijven in de lijst 'Snatched & Available' staan, die zouden na x aantal dagen moeten verdwijnen. Ook komen er iedere keer nieuwe popups bij, zie screenshot:

[afbeelding]

Ergens wordt iets niet goed verwerkt of opgeslagen. Ik heb het onder windows geinstalleerd met de windows installer.
Ik heb al een vraag gesteld op GIT en toen kreeg ik feedback dat mijn rechten niet goed staan.

Ik heb echter alle mappen die ik kan verzinnen al open gezet en settings blijven wel opgeslagen. Iemand nog suggesties?
Iemand die nog tips heeft? Als ik een film handmatig op 'Mark this movie done' zet dan wordt het wel onthouden. Films die ik toevoeg worden óók onthouden. Ook worden er downloads gezocht, maar enkele kleine zaakjes blijven 'steken', zoals in de uitleg vorige keer beschreven. Wie kan me wijzer maken?

PS: Ik heb trouwens ook van GIT gedraaid en issue blijft hetzelfde.

[ Voor 3% gewijzigd door I-King op 26-07-2015 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Ben(V) schreef op zondag 26 juli 2015 @ 15:54:

Weet je zeker dat je de goede locatie hebt opgegeven en dat het een bestaande locatie is?
Geen hoofdletter foutje?
Ben(V) schreef op zondag 26 juli 2015 @ 15:54:

Geen hoofdletter foutje?
Krijg jij wel een download taak in download station?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ja bij mij werkt het prima.
Heb even een andere lokatie aangemaakt waar ik de SickRage versie op m'n test Nas naar laat downloaden om verwarring met de downloads van SickRage op m'n hoofd Nas te voorkomen.
Gaat als een speer, heb het via poort 5000 en via poort 8000 geprobeert.

Laat een een screenprint van je SickRage instelling zien, misschien zie ik ietrs wat jij over het hoofd ziet.

[ Voor 16% gewijzigd door Ben(V) op 26-07-2015 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Ben(V) schreef op zondag 26 juli 2015 @ 20:29:
Ja bij mij werkt het prima.
Heb even een andere lokatie aangemaakt waar ik de SickRage versie op m'n test Nas naar laat downloaden om verwarring met de downloads van SickRage op m'n hoofd Nas te voorkomen.
Gaat als een speer, heb het via poort 5000 en via poort 8000 geprobeert.

Laat een een screenprint van je SickRage instelling zien, misschien zie ik ietrs wat jij over het hoofd ziet.
Dit is SickRage: http://i.imgur.com/rjqJ6By.png
Hij heeft iets gevonden en wil het gaan downloaden (logging op db niveau): http://i.imgur.com/gF57ea4.png
Inloggen op de Synology gaat goed: http://i.imgur.com/ijYyMTT.png

edit: niets frustrerender dan zaken die niet goed lopen zonder foutmeldingen :(

[ Voor 5% gewijzigd door celshof op 26-07-2015 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
celshof schreef op zondag 26 juli 2015 @ 22:27:
[...]
Dit is SickRage: http://i.imgur.com/rjqJ6By.png
Hij heeft iets gevonden en wil het gaan downloaden (logging op db niveau): http://i.imgur.com/gF57ea4.png
Inloggen op de Synology gaat goed: http://i.imgur.com/ijYyMTT.png

edit: niets frustrerender dan zaken die niet goed lopen zonder foutmeldingen :(
Je moet de lokale folder op je NAS hebben, niet je mount. (Bv. /volume1/tvshows/download)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Smultie heeft gelijk.

SickRage werkt via de api van DowloadStation op je Nas, dus wat je daar opgeeft moet de Nas snappen (dus een lokale directory zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luchthaak
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
martijn24 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:54:
Sinds ik ben overgegaan naar Sonarr en Auto-Sub is op de achtergrond blijven draaien.
Maar deze download geen Substitles meer .. Alles nagelopen maar zie in de log bestanden dat er netjes gescand wordt alle bestanden worden in de wantedQueue gezet.

Maar binnen halen doet het programma niet meer.
Er staan nu 17 aflevering van verschillende series .

Iemand die wel subs kan binnen halen via auto-sub?
Iemand anders een alternatief?
beetje laat wellicht, maar als alternatief bestaat er subliminal. Je hebt hiervoor python nodig. Je kunt dit script runnen via de commandline (bijvoorbeeld starten via de scheduler in windows) Of je kunt het runnen in combinatie met NZBget als scheduler script, om bij de meest bekende sites automatisch de ondertitels binnen te halen.

https://github.com/caronc/nzbget-subliminal, cmd opties vind je hier: https://github.com/caronc/nzbget-subliminal#command-line

werkt echt super, en wordt vlot aangepast als er wijzigingen zijn bij de website van de ondertitelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Smultie schreef op maandag 27 juli 2015 @ 06:32:
[...]

Je moet de lokale folder op je NAS hebben, niet je mount. (Bv. /volume1/tvshows/download)
En dat werkt. Wat stom, was in de veronderstelling dat dit de plek is waar Sickrage gaat kijken of het al binnen is om post processing te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Die lokatie moet je instellen in "TV Download dir" in de postprocessing instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:33
luchthaak schreef op maandag 27 juli 2015 @ 17:31:
[...]

beetje laat wellicht, maar als alternatief bestaat er subliminal. Je hebt hiervoor python nodig. Je kunt dit script runnen via de commandline (bijvoorbeeld starten via de scheduler in windows) Of je kunt het runnen in combinatie met NZBget als scheduler script, om bij de meest bekende sites automatisch de ondertitels binnen te halen.

https://github.com/caronc/nzbget-subliminal, cmd opties vind je hier: https://github.com/caronc/nzbget-subliminal#command-line

werkt echt super, en wordt vlot aangepast als er wijzigingen zijn bij de website van de ondertitelaars.
Dankjewel voor je reactie, zal er eens in gaan verdiepen.
Ooit deze package eens gehad op mij synology 412+ maar toendertijds niet echt naar omgekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:40
Ik heb sinds kort Spotweb draaien. Getest icm CP, een film al "wanted" gezet die ik toevallig in Spotweb zag staan. CP vond hem inderdaad en downloadde hem netjes via Sabnzb. Geen problemen dus.
Toen een andere film als "wanted" gezet, echter werd die niet gevonden. Handmatig Oeken in Spotweb vond ik hem wel. Die heb ik toen handmatig via Sabnzb gedownload, echter bleek het dus om een fake (andere film) te gaan (wat ik pas kon zien nadat ik hem gedownload had).

Hoe komt het nou dat deze film niet gevonden werd door CP (wat ook correct was, want het bleek dus om een andere film te gaan) en die eerste film werd wel netjes gevonden. Terwijl in de titel in Spotweb dus niks raars te vinden was...

[edit] probleem is iets groter, want geen enkele film wordt nu gevonden. Dus zal er nog iets niet goed in Spotweb staan denk ik.. Bovenstaande geldt dus niet meer, want ligt waarschijnlijk ergens anders aan...

[ Voor 13% gewijzigd door Goofyduck384 op 28-07-2015 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 15:28
Welke search providers gebruiken jullie tegenwoordig nog voor sickbeard/rage? Mijn sickbeard installatie vind niet bijzonder veel de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 16:29

Tijntje

Hello?!

Omisys schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:58:
Welke search providers gebruiken jullie tegenwoordig nog voor sickbeard/rage? Mijn sickbeard installatie vind niet bijzonder veel de laatste tijd.
Daar mogen we het helaas niet over hebben.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4zmxi0L.png
Wel kan ik je vertellen dat ik veel succes heb met torrents van zowel private als public trackers.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:53
het meeste succes heb ik eigenlijk met betaalde indexers,
vooral indexers die zelf nog releases reposten is het niet hashed is het wel met een aangepaste naam.
heb ook nog 1 indexer die gratis is maar gesloten voor nieuwe leden die het erg goed doet.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Laatst online: 19-09 21:56
ik kwam er achter dat er de laatste dagen niks door sickbeard word gedownload, nadat ik mijn synology opnieuw heb opgestart download hij wel weer maar een update van sickbeard lukt niet, ik zie in de history niet het gedownloade terug en in de log kom ik deze melding tegen.

2015-08-03 11:43:57 CP Server Thread-9 :: Error while trying to update: error 28 : No space left on device

maar er is nog ongeveer 1 terra vrij dus kan iemand me hier verder mee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
heb je toevallig je logfile op een andere partitie ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
ja staan op een usb, zou daar het probleem in zitten?
ik heb mijn log nu gewoon naar vol 1 van de synology gezet maar ook dat helpt niet.

2015-08-03 12:06:55 CP Server Thread-3 :: Error while trying to update: error 28 : No space left on device
2015-08-03 12:06:48 CP Server Thread-3 :: DB error: disk I/O error
2015-08-03 12:04:56 MAIN :: DB error: disk I/O error
2015-08-03 12:04:27 SHOWQUEUE-FORCE-UPDATE :: DB error: disk I/O error
2015-08-03 12:04:24 SHOWQUEUE-FORCE-UPDATE :: DB error: disk I/O error
2015-08-03 12:04:22 SHOWQUEUE-FORCE-UPDATE :: DB error: disk I/O error
2015-08-03 12:04:18 SHOWQUEUE-FORCE-UPDATE :: DB error: disk I/O error
2015-08-03 12:04:15 SHOWQUEUE-FORCE-UPDATE :: DB error: disk I/O error
2015-08-03 12:04:12 SHOWQUEUE-FORCE-UPDATE :: DB error: disk I/O error
2015-08-03 12:04:09 SHOWQUEUE-FORCE-UPDATE :: DB error: disk I/O error
2015-08-03 12:04:07 SHOWQUEUE-FORCE-UPDATE :: DB error: disk I/O error
2015-08-03 12:04:03 SHOWQUEUE-FORCE-UPDATE :: DB error: disk I/O error
2015-08-03 12:04:01 SHOWQUEUE-FORCE-UPDATE :: DB error: disk I/O error
2015-08-03 12:03:57 SHOWQUEUE-FORCE-UPDATE :: DB error: disk I/O error
2015-08-03 12:03:54 SHOWQUEUE-FORCE-UPDATE :: DB error: disk I/O error
2015-08-03 12:03:38 CP Server Thread-9 :: Error while trying to update: error 28 : No space left on devic

[ Voor 92% gewijzigd door joppe113 op 03-08-2015 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
misschien dat je usb vol zit en de log niet meer kan weg schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als dat zo is, hoe komt die melding dat er iets met de disk is dan in die log terecht? ;)

Misschien iets niet goed gemount?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
Alle schijven staan op groen en zien er ok uit.....weet eigenlijk niet zo goed waar ik het moet zoeken op het moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
De lijst met preferred en ignored zoekwoorden in de topic start heeft per 5-8-2015 weer 1 nieuwe toevoeging: x265.

Vragen? Opmerkingen? Toevoegingen? Laat het even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Jorgen schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:55:
De lijst met preferred en ignored zoekwoorden in de topic start heeft per 5-8-2015 weer 1 nieuwe toevoeging: x265.

Vragen? Opmerkingen? Toevoegingen? Laat het even weten.
Ik heb zelf SNEAkY nog op de ignore lijst, vaak slechte rips van Netflix met maar 2 channel audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Thanks! Dan zet ik die erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
ik heb een ds411+2 maar vind sonar niet in het het package center om te instaleren. Welke repositori heb je daar voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 23:59
joppe113 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:54:
ik heb een ds411+2 maar vind sonar niet in het het package center om te instaleren. Welke repositori heb je daar voor nodig?
http://packages.synocommunity.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:40
Ik hoop dat ik deze vraag mag stellen, volgens mij wel namelijk: Zijn er nog mogelijkheden om automatisch te zoeken naar de bank-up links door sickbeard en coachpotato? De eerste link werkt vaak niet meer (ik gebruik Spotweb of spotnet), dus ga ik vaak voor de Back-up links in de reacties.
Wil alleen graag dat één en ander automatisch blijft gaan (lui als ik ben), en nu doe ik het dus toch weer handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
bij mij zoekt sonarr bij een fail naar een andere download die het wel doet,
heb ook meerdere indexers in me lijst staan.
geen spotnet maar zal ook wel werken met spotnet denk ik.
meestal word deze vraag gesteld door mensen die specifiek naar een bepaalde groep zoeken,
vaak gaat het dan om QoQ releases.
Er is meer dan QoQ releases en de subs kan je ook van meerdere locaties halen dan hoef je je niet te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wie gebruiken er hier SickGear? Zou een afgeleide van SickRage zijn.

Ik zoek een manier om vanuit Kodi series aan Sonarr toetevoegen maar dat gaat hem voorlopig nog niet worden dus wilde ik SickRage of SickGear nog eens een kans geven, zodoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
joppe113 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 11:46:
ik kwam er achter dat er de laatste dagen niks door sickbeard word gedownload, nadat ik mijn synology opnieuw heb opgestart download hij wel weer maar een update van sickbeard lukt niet, ik zie in de history niet het gedownloade terug en in de log kom ik deze melding tegen.

2015-08-03 11:43:57 CP Server Thread-9 :: Error while trying to update: error 28 : No space left on device

maar er is nog ongeveer 1 terra vrij dus kan iemand me hier verder mee helpen?
Ik ben laatst overgestapt van SickBeard naar Sonarr, kostte me een uurtje denk ik. Het heeft voor mij veel problemen opgelost. SickBeard zat de rek wel redelijk uit en werd niet actief meer ontwikkeld. Alleen voor het wegwerken van een baaklog is Sonarr niet fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Cyleo schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:43:
[...]

Ik ben laatst overgestapt van SickBeard naar Sonarr, kostte me een uurtje denk ik. Het heeft voor mij veel problemen opgelost. SickBeard zat de rek wel redelijk uit en werd niet actief meer ontwikkeld. Alleen voor het wegwerken van een baaklog is Sonarr niet fantastisch.
Valt wel mee toch? Wanted -> Search all missing. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 07:58
Ik weet niet of ik het mag vragen. Maar iemand ervaring met nzedb en 16 hashed files ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben weer even naar Sickrage overgestapt puur en alleen omdat ik vanuit Kodi series aan mijn queue wil kunnen toevoegen en dat lijkt prima te werken met bijbehorende addons hiervoor.
Moet zeggen dat Sickrage ook wel redelijk werkt nu, alles in 1x en nog geen foutmeldingen :P

/edit:
Dat is weer even wennen zeg dat je bij het willen zoeken niet de mogelijkheid heb zelf een release uit te kiezen maar je afhankelijk bent wat SR voor je kiest, doet Sonarr toch weer beter. Voelt ook een beetje alsof je "out of control" bent. Ook een overview van missing is maar lastig.

[ Voor 35% gewijzigd door schumi2004 op 11-08-2015 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietertie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:45
Mag ik vragen welke package jullie gebruiken om automatisch subs aan films toe te voegen? Autosub draait al voor de series, maar voor films zou ik het ook wel erg handig vinden. Heb zelf al zitten zoeken en kwam bij subliminal uit, maar die wilt maar niet starten...

edit: ik gebruik een synology ds213+

[ Voor 6% gewijzigd door pietertie op 12-08-2015 06:58 ]

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-08 22:49
Ik draai sinds enige tijd sickrage en sonar tegelijk i.c.m. autosub. Bepaalde series (Ballers) wordt de ondertiteling niet gevonden door autosub, maar wel door sickrage (gebruik van opensubtitles.org)..

Nu valt het me wel op dat hoewel ik Sickrage & Sonar draai, alleen Sonar maar getriggerd wordt voor het zoeken naar nieuwe series. Weet iemand hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sonarr en Sickrage naar dezelfde series laten kijken kan nooit lekker werken. Die twee zitten elkaar in de weg. Of kijken ze elk naar een eigen setje series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Laatst online: 14:49

FREAKJAM

"MAXIMUM"

willem1509 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 10:37:
Ik draai sinds enige tijd sickrage en sonar tegelijk i.c.m. autosub. Bepaalde series (Ballers) wordt de ondertiteling niet gevonden door autosub, maar wel door sickrage (gebruik van opensubtitles.org)..

Nu valt het me wel op dat hoewel ik Sickrage & Sonar draai, alleen Sonar maar getriggerd wordt voor het zoeken naar nieuwe series. Weet iemand hoe dit kan?
Heb je autosub de meest recente versie draaien? De afgelopen drie weken zijn er veel fixxes geweest namelijk.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KontI
  • Laatst online: 10-01-2024
Na een paar maanden veel problemen gehad hebben met sickrage heb ik sickgear geprobeerd. Dit is weer een fork van sickrage van ergens november 2014.

Maar ik ben blij dat ik dat heb gedaan. Geen enkele sickbeard, sickbeard forks of sickrage komt qwa snelheid en stabiliteit in de buurt. Ben echt tevreden over hoe het nu werkt.

Met wat nader onderzoek zie ik ook dat ze het development proces veel beter op orde hebben. Gebruik makende van feature branches en een duidelijke git flow.

Waar ik bij sickrage nog steeds de nodige reverts in de commits tegen kom.

Hij verbruikt ook een stuk minder resources dan sickrage en "schijnt" ook een stuk vriendelijker te zijn voor de providers/indexers.

Zeker als je het gebruikt icm met een synology, een aanrader.

url voor het gemak: https://github.com/SickGear/SickGear

[ Voor 3% gewijzigd door KontI op 12-08-2015 14:15 . Reden: url github toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

SG is sowieso vriendelijker voor indexers en XEM dan SR is inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KontI schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 14:14:
Na een paar maanden veel problemen gehad hebben met sickrage heb ik sickgear geprobeerd. Dit is weer een fork van sickrage van ergens november 2014.

Maar ik ben blij dat ik dat heb gedaan. Geen enkele sickbeard, sickbeard forks of sickrage komt qwa snelheid en stabiliteit in de buurt. Ben echt tevreden over hoe het nu werkt.

Met wat nader onderzoek zie ik ook dat ze het development proces veel beter op orde hebben. Gebruik makende van feature branches en een duidelijke git flow.

Waar ik bij sickrage nog steeds de nodige reverts in de commits tegen kom.

Hij verbruikt ook een stuk minder resources dan sickrage en "schijnt" ook een stuk vriendelijker te zijn voor de providers/indexers.

Zeker als je het gebruikt icm met een synology, een aanrader.

url voor het gemak: https://github.com/SickGear/SickGear
Had ik nu maar SickGear installed ipv SickRage.
SR is gewoon traag met laden van pages etc.

Vanavond maar weer eens opnieuw beginnen,

/edit:
Hoe heb je deze installed? Via SR installer en dan naar andere fork wijzen?

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 12-08-2015 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-08 22:49
FREAKJAM schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:18:
[...]

Heb je autosub de meest recente versie draaien? De afgelopen drie weken zijn er veel fixxes geweest namelijk.
Ik zal het vanavond even nakijken, maar denk dat ik dan idd een verouderde versie heb draaien:S slim! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KontI
schumi2004 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:00:
[...]

Had ik nu maar SickGear installed ipv SickRage.
SR is gewoon traag met laden van pages etc.

Vanavond maar weer eens opnieuw beginnen,

/edit:
Ik doe altijd een git clone.
Wel deze keer config moeten weg gooien. Dus hele config directory inc de .db files opnieuw laten aanmaken. En alles vanaf scratch geconfigureerd.

Als je synology draait kan je denk ik ook met die sickbeard-custom installeren.

• luchthaak
  • Niet online
pietertie schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 06:55:
Mag ik vragen welke package jullie gebruiken om automatisch subs aan films toe te voegen? Autosub draait al voor de series, maar voor films zou ik het ook wel erg handig vinden. Heb zelf al zitten zoeken en kwam bij subliminal uit, maar die wilt maar niet starten...

edit: ik gebruik een synology ds213+
ook voor Films kun je goed subliminal gebruiken. Dit kan in combinatie met NZBget, of via een cmd line scriptje:

https://github.com/caronc/nzbget-subliminal (cmdline info staat een stukkie lager in het hele verhaal),

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
schumi2004 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:00:/edit:
https://github.com/SickGe...SickGear-%5B4%5D-Synology
Kwam er later ook achter ja maar de SR installer geeft je ook de mogelijkheid andere fork te kiezen.
Dat ga ik nu proberen aangezien SG een fork is van SR en dat voor mij dan duidelijker is ;)

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
schumi2004 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:37:
[...]

Kwam er later ook achter ja maar de SR installer geeft je ook de mogelijkheid andere fork te kiezen.
Dat ga ik nu proberen aangezien SG een fork is van SR en dat voor mij dan duidelijker is ;)
Haha whatever floats your boat ;)

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

schumi2004 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:37:
[...]

Dan doe je precies hetzelfde wat er op die link staat. ;)

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
NMe schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:14:
[...]

Valt wel mee toch? Wanted -> Search all missing. :P
Ja, maar op de een of andere manier mist hij veel meer episodes dan sickbeard deed. Hoewel ik mij tijdens het typen hiervan besef dat Brein en consorten toen ook nog wat minder actief waren :P

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:58

Sebazzz

3dp

Ik zie dat Sickbeard hier nu ondertussen al ouderwets is :D maar ik ga het toch proberen.

Sinds kort download Sickbeard bij mij geen torrents meer. Wat ik in het error log zie:
2015-08-13 15:24:13 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: [KickAss] getURL() Error loading KickAss URL: [Errno 1] _ssl.c:504: error:14077438:SSL routines:SSL23_GET_SERVER_HELLO:tlsv1 alert internal error

Sickbeard draait hierbij op mijn NAS (Debian based), repository is torrent_1080_subtitles.

Iemand een idee? Couchpotato lijkt wel OK te werken.

[ Voor 5% gewijzigd door Sebazzz op 13-08-2015 15:54 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Die tracker is een tijdje terug van URL veranderd. Ik weet niet of daar fixes voor zijn. Misschien kun je beter overstappen naar SickGear of naar Sonarr.
Cyleo schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:48:
[...]

Ja, maar op de een of andere manier mist hij veel meer episodes dan sickbeard deed. Hoewel ik mij tijdens het typen hiervan besef dat Brein en consorten toen ook nog wat minder actief waren :P
Usenet is inderdaad tricky tegenwoordig. Je moet lang genoeg wachten met downloaden om geen propagation issues te krijgen, maar ook weer niet te lang omdat je dan met takedowns te maken krijgt. :P

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Sebazzz schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:54:
Ik zie dat Sickbeard hier nu ondertussen al ouderwets is :D maar ik ga het toch proberen.

Sinds kort download Sickbeard bij mij geen torrents meer. Wat ik in het error log zie:
2015-08-13 15:24:13 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: [KickAss] getURL() Error loading KickAss URL: [Errno 1] _ssl.c:504: error:14077438:SSL routines:SSL23_GET_SERVER_HELLO:tlsv1 alert internal error

Sickbeard draait hierbij op mijn NAS (Debian based), repository is torrent_1080_subtitles.

Iemand een idee? Couchpotato lijkt wel OK te werken.
Of SickRage, ondanks dat NMe daar een hekel aan heeft ;).

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Dit is al een bestaande installatie. Kunnen SickRage en SickGear ook met torrents overweg?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Ben(V)
Ja hoor Sickrage werkt prima met torrents en ondersteund een lange lijst van indexers.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Tijntje schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:14:
[...]

Ik heb er geen hekel aan (want ik gebruik het niet) maar ik kan het niet met droge ogen aanraden als ik weet wat hun insteek is ten opzichte van het spammen van indexers en XEM. :) Voor zover ik begrijp uit dit topic is SG ook een fork van SR die sneller onderhouden wordt, dus ik zou sowieso eerder daarvoor kiezen.

• Ben(V)
Sickgare is een afsplitsng van Sickrage (na een ruzie).
Sickrage wordt momenteel duidelijk meer onderhouden en reageren sneller op issues en request.

Sickgare is gewoon een redelijk stabiele fork zonder veel wijzigingen.

Het grappige is dat de drijvende persoon achter Sickrage waar de ruzie mee was ontstaan, nu al zo'n jaar lang niet meer iets doet aan Sickrage.

Sonar heb ik bekeken, maar die gebruikt me te veelresources op m'n Nas.

Mijn voorkeur gaat uit naar Sickrage omdat die snel reageren op issues en requests,maar Sickgear is ook een prima fork.

[ Voor 7% gewijzigd door Ben(V) op 13-08-2015 17:09 ]

• TRaSH
ik heb zelf een HP MicroServer N54L met WHS 2011 en de andere met WSE2012 en daar trekt Sonar minder resources dan SickRage.
geloof bij nassen dat het probleem ligt bij het extra pakket voor Mono

• luchthaak
  • Niet online
Ben(V) schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 17:07:

Ik weet natuurlijk niet ofdat je al NZBGet gebruikt ipv SABnzbd, maar dat scheelt ook behoorlijk wat aan load. Daarnaast heeft NZBGet ook een ton aan opties om zelf de shows etc te regelen via RSS. Dat werkt helemaal mooi als je indexer nog een filter optie heeft op feeds zodat al voorgeselecteerde items (specifieke series/films) in de feed komen. (Sick* gebruikt ook behoorlijk resources)

Kost even wat instel werk, maar daar ben je dan ook tweaker voor ;)

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
NMe schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:07:
Die tracker is een tijdje terug van URL veranderd. Ik weet niet of daar fixes voor zijn. Misschien kun je beter overstappen naar SickGear of naar Sonarr.

[...]

Usenet is inderdaad tricky tegenwoordig. Je moet lang genoeg wachten met downloaden om geen propagation issues te krijgen, maar ook weer niet te lang omdat je dan met takedowns te maken krijgt. :P
Wat takedowns zijn, weet ik, maar wat zijn propagation issues?

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Jorgen schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 19:03:
[...]

Wat takedowns zijn, weet ik, maar wat zijn propagation issues?
Als iets op usenet terecht komt staan niet alle delen van het bestand tegelijk klaar op jouw usenet server. Je indexer zegt dan dat je een bestand kan vinden op een bepaalde plek, je PVR-software stuurt dat vervolgens naar je downloader, maar je downloader kan er niet mee overweg omdat nog niet alle stukjes van de file beschikbaar zijn. Je download faalt dan terwijl die een uurtje later ineens wel zou hebben gewerkt. En 3 uur daarna weer niet, omdat dan de takedowns langs zijn geweest. :P

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Dat is dan toch bijna niet tegen te gaan?

• Ben(V)
TRaSH schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 18:52:
ik heb zelf een HP MicroServer N54L met WHS 2011 en de andere met WSE2012 en daar trekt Sonar minder resources dan SickRage.
geloof bij nassen dat het probleem ligt bij het extra pakket voor Mono
Klopt, Sonar is een .net applicatie dus werkt eigenlijk alleen lekker op een windows systeem.
Op linux systemen krijg je de overhead van mono erbij.

Plus dat een microserver heel wat meer cpu power dan een gemiddelde Nas heeft.
Sickrage is een python applicatie, maar python op linux is veel efficienter dan mono.

Tijntje schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:14:
[...]

Niet alleen hij, die dev heeft gewoon kapsones

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

SickGear lijkt te werken op mijn Netgear ReadyNAS NVX dus ik ben benieuwd. Nog niets laten downloaden, hij is eerst de boel aan het indexeren wat best een tijd duurt. Eerste indruk is goed. Duidelijk heeft deze fork een stuk meer liefde gehad als de fork waar ik op zat.

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:49
Ben(V) schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 19:26:
[...]

Klopt, Sonar is een .net applicatie dus werkt eigenlijk alleen lekker op een windows systeem.
Op linux systemen krijg je de overhead van mono erbij.

Plus dat een microserver heel wat meer cpu power dan een gemiddelde Nas heeft.
Sickrage is een python applicatie, maar python op linux is veel efficienter dan mono.
Draai zelf ook Sonarr op een Synology en dat werkt prima, bijna nooit hoger dan 20% cpu en RAM gebruik is ook vrij weinig (ca 18%), dus zie daar geen probleem met Sonarr.

Geen idee wat betreft SickGear, heb die versie nog niet geprobeerd. Vond alleen SickRage verschrikkelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door tcviper op 13-08-2015 19:58 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Dacht dat Deluge dus default categories ondersteunde, niet dus.
Moet je een aparte plugin voor downloaden :(

Even uitzoeken hoe Deluge nu precies geconfigureerd moet worden.
mvds schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:40:
[...]

Haha whatever floats your boat ;)
Werkt dus niet, incorrect fork :P

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
NMe schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 19:06:
[...]

Als iets op usenet terecht komt staan niet alle delen van het bestand tegelijk klaar op jouw usenet server. Je indexer zegt dan dat je een bestand kan vinden op een bepaalde plek, je PVR-software stuurt dat vervolgens naar je downloader, maar je downloader kan er niet mee overweg omdat nog niet alle stukjes van de file beschikbaar zijn. Je download faalt dan terwijl die een uurtje later ineens wel zou hebben gewerkt.
Dat probleem had ik met Sickrage. Ik heb ooit gevraagd om een time delay, maar daar hadden ze geen zin in.

Tot mijn verrassing zat deze optie al in Sonarr. Ik heb een half uur delay voor nzb ingesteld en nooit meer mislukte downloads.

• KontI
Ben(V) schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 17:07:
Sickgare is een afsplitsng van Sickrage (na een ruzie).
Sickrage wordt momenteel duidelijk meer onderhouden en reageren sneller op issues en request.

Sickgare is gewoon een redelijk stabiele fork zonder veel wijzigingen.

Het grappige is dat de drijvende persoon achter Sickrage waar de ruzie mee was ontstaan, nu al zo'n jaar lang niet meer iets doet aan Sickrage.

Mijn voorkeur gaat uit naar Sickrage omdat die snel reageren op issues en requests,maar Sickgear is ook een prima fork.
Okay ik heb echt een totaal andere ervaring. Even voor de duidelijkheid, veel wijzigingen staat niet altijd gelijk aan betere software. Vaker eerder het tegenovergestelde.

De reden dat ik van sickrage over ben gestapt naar sickgear is duidelijk.. uit noodzaak. Iemand heeft een paar weken geleden een "wijziging" gedaan aan de manier waarop white/blacklists worden toegepast. Resultaat: voor somige anime (ik gebruik sickgear daar met name voor) konden niet meer worden gedownload met geen enkele provider (nzb en torrent). Daarvoor kwam ik ook al een aantal issues tegen met series en nzb providers.

Nu kan ik een pull request indienen, maar gezien alle problemen was ik er klaar mee. En ben ik verder gaan kijken. Toen zag ik sickgear, en daar werkte alles meteen weer. Daarbij werkte het sneller en zaten er een aantal leuke features die die sickrage niet kent, zoals het zelf aanmaken van groeperingen waar je shows bij kan indelen. Denk aan in groepen weergeven van je series, anime, sport shows, nl talige shows.

Er zijn een aantal redenen waarom je in sickgear minder commits ziet:
1. Ze zijn veel kritischer op nieuwe features en het pullen van pull requests. Wilde zelf iets maken, maar dat schoten ze af. En eigenlijk ook wel terecht.
2. De fork (master en dev) is vrij stabiel, waardoor er niet veel bug fixes nodig zijn.
3. Ze werken met feature branches, waardoor veel nieuwe functionaliteit nog in remote branch zit. Zo ben ik aan het werken aan een nieuwe interface van een imdb watchlist koppeling.

Een van de redenen dat de dev's van sickgear "ruzie" kregen met die echelon, is omdat ze een git flow wilden invoeren met een issue tracker. Dat wilde echelon niet omdat hij dan geen controle had op wie wel en niet issues konden aanmaken. Daarom kon het toen alleen maar via zijn eigen forum. Dat paste ook wel een beetje in zijn filosofie van features er in knallen en bugfixen aan anderen over laten.

Al met al heb ik geen tijd en zin om iedere keer uit te zoeken waarom show x niet met provider y binnen gehaald wordt. Ben blij dat het nu weer allemaal solide werkt.

Sorry wil niet teveel afgeven op SR hoor. Zijn gewoon mijn ervaringen. Als je bv geen anime kijkt, zal je met beide goed uit zijn. Behalve dat sickgear een stuk sneller reageert. En zeker met de master milestones is het ook een stuk stabieler.

• KontI
schumi2004 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 20:15:
[...]

Werkt dus niet, incorrect fork :P
Sorry heb zelf geen synology, maar weet van 1 of 2 jaartjes terug, dat je ipv sickbeard ook een sickbeard-custom package kon aangeven. Daarbij kon je de github url opgeven. En dat werkte best goed.

Wel zou ik er op letten als je alleen die git url aan past, dat hij geen "unversioned" files laat staan, dus beste is bestaande package opruimen, checken of alles weg is, en weer opnieuw installeren.

Let er dan ook ff op dat, als je een aparte data dir had, waar je sickbeard.db, cache.db config.ini etc in stonden ook even opruimt.

En tot slot, als hij een bepaalde bestaande show niet opnieuw wilt inscannen (had ik). Even de nfo of xml waar alle meta info voor die show in staat, weg gooien. Schijnbaar hebben ze bij sg of sr iets in aangepast , waardoor die niet altijd compatible met elkaar zijn.

• Ben(V)
KontI schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 21:12:
[...]

Okay ik heb echt een totaal andere ervaring. Even voor de duidelijkheid, veel wijzigingen staat niet altijd gelijk aan betere software. Vaker eerder het tegenovergestelde.
Ik probeer gewoon objectief mijn oordeel te geven en heb als ervaring dat een paar wijzigingen die ik graag wilde snel werden ingevoerd en naar issues ook vlot wordt gekeken.

Je hebt helemaal gelijk dat echelon een eigenwijze drol is, die wel veel werk verzette maar de zaak ook regelmatig in het honderd liep lopen.
Hij is formeel nog wel aan Sickrage verbonden, maar ik zie al meer dan een jaar geen enkele code meer van hem verschijnen en de stabiliteit is daar wel op vooruit gegaan.

Ik denk dat iedereen gewoon de fork moet kiezen waar hij zich het prettigst bij voelt en Sickgare is zeker een prima fork.

Ben(V) schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 21:28:
[...]

Ik probeer gewoon objectief mijn oordeel te geven en heb als ervaring dat een paar wijzigingen die ik graag wilde snel werden ingevoerd en naar issues ook vlot wordt gekeken.

Je hebt helemaal gelijk dat echelon een eigenwijze drol is, die wel veel werk verzette maar de zaak ook regelmatig in het honderd liep lopen.
Hij is formeel nog wel aan Sickrage verbonden, maar ik zie al meer dan een jaar geen enkele code meer van hem verschijnen en de stabiliteit is daar wel op vooruit gegaan.

Ik denk dat iedereen gewoon de fork moet kiezen waar hij zich het prettigst bij voelt en Sickgare is zeker een prima fork.
Als ie maar niet zo zwaar/traag was, dan wel ja ;)

/edit
Okay, moet mijn mening bijstellen. Zijn beide zo traag als dikke stront, zelfs Sonarr is sneller.(incl Mono)

* schumi2004 gaat Deluge verder uitpluizen

[ Voor 9% gewijzigd door schumi2004 op 13-08-2015 21:37 ]

• Ben(V)
Sickrage heeft een cpu trottle instelling die standaard weinge cpu aan Sickrage geeft, heb je daar al eens naar gekeken?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:48

D4NG3R

kiwi

:)

Sickrage was bij mij trouwens een stuk trager als Sonarr (Win7 x64 toen nog), ik moest constant series welke afgelopen waren verwijderen omdat de boel anders gigantisch hard ging bloaten.

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 13-08-2015 22:07 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

drfruit schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 20:19:
[...]

Dat probleem had ik met Sickrage. Ik heb ooit gevraagd om een time delay, maar daar hadden ze geen zin in.

Tot mijn verrassing zat deze optie al in Sonarr. Ik heb een half uur delay voor nzb ingesteld en nooit meer mislukte downloads.
Klopt inderdaad. Is voor heel veel mensen een uitkomst want bij snelle indexers is propagation echt een issue. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KontI
NMe schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 01:30:
[...]

Klopt inderdaad. Is voor heel veel mensen een uitkomst want bij snelle indexers is propagation echt een issue. :P
Cool ik zal kijken of ik dat er in kan krijgen voor de recent en backlog searches.Ik zorg dan dat je voor beide afzonderlijk kan configureren.

Maar hoe doet sonarr dat bij een search interval die korter is dan de delay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luchthaak
  • Niet online
NMe schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 01:30:
[...]

NZBGet en SABnzbd hebben beide een optie om een propagation delay aan te zetten, zodat downloads worden vertraagd als de post jonger is dan X minuten. Dit voorkomt ook dat de vertraagde nzbs worden geblacklist in Sonarr, welk dan niet meer worden gebruikt om je gewenste spullen te downloaden. (en je dus mogelijk de complete download mist, ookal kijkt Sonarr uit naar alternatieven.
Pagina: 1 ... 4 ... 52 Laatste

Let op:
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:

Het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!
Vragen naar wat de beste release groups zijn, is ook niet de bedoeling.
Het ongevraagd benoemen/vermelden van release groups is ook niet de bedoeling

Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.pastebin.com)
Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, NAS (Synology,QNAP,etc). En repository versie (Main of andere fork)