• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-06 19:55

Caveman

whahoehaha

Ik ben een fan van Sickchill, maar iedere keer als er een update is gaat er wel wat mis... Meestal kom ik er wel uit maar nu ben ik even verloren. Heb nu de volgende melding staan in Sickchill "SickChill no longer is supported unless installed with pip or poetry. Source and git installs are for experienced users only" Ben wel wat aan het spitten geweest op de Git van Sickchill maar kan niet veel vinden. Hoe kan ik dit oplossen ?

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:36
Ik ben een hele tijd geleden overgestapt van sickchill naar Medusa en heb er geen spijt van gehad (een andere sickbeard fork) . De ontwikkelaars van medusa zijn wat actiever dan sickchill en het loopt ook goed stabiel bij mij.

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:24

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Caveman schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:29:
Ik ben een fan van Sickchill, maar iedere keer als er een update is gaat er wel wat mis... Meestal kom ik er wel uit maar nu ben ik even verloren. Heb nu de volgende melding staan in Sickchill "SickChill no longer is supported unless installed with pip or poetry. Source and git installs are for experienced users only" Ben wel wat aan het spitten geweest op de Git van Sickchill maar kan niet veel vinden. Hoe kan ik dit oplossen ?
Laatste 2 updates gingen hier ook fout. Alles weggeplettert en nog steeds niet aan de pruttel te krijgen. Voor Windows wordt nu de .exe aangeraden (omdat git op Windows niet met ondersteund wordt) en die werkt op zich ook prima, maar je kan geen series indexeren vanaf een nas of andere shares.

Moet nog wel eens gaan zitten voor pip en poetry maar nog geen zin in gehad.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Overstappen naar Sonarr, al jaren geen enkel probleem mee (in Docker, de packages zijn niet zo geweldig) :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

avec_style schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:32:
Ik ben een hele tijd geleden overgestapt van sickchill naar Medusa en heb er geen spijt van gehad (een andere sickbeard fork) . De ontwikkelaars van medusa zijn wat actiever dan sickchill en het loopt ook goed stabiel bij mij.
Maar de stap gemaakt naar Medusa... duurde ff voordat ik alles weer aan de praat had, maar ben niet ontevreden. Ziet er inderdaad hetzelfde uit als Sickchill en lijkt stabiel.

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Voor de Medusa experts... rechtboven in mijn episode list staat "Xem" ?? Ik kan met geen mogelijkheid vinden wat dat betekend en wat het doet... iemand ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vICHVJX3tn6Vrect5vAlQILELR8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uHe2zBMnjPZNxHzhOU09snAG.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:09
Caveman schreef op woensdag 21 september 2022 @ 12:20:
Voor de Medusa experts... rechtboven in mijn episode list staat "Xem" ?? Ik kan met geen mogelijkheid vinden wat dat betekend en wat het doet... iemand ?
[Afbeelding]
Iets als dit ?

https://thexem.info/

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:24

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Hier ook maar over aan het stappen op Medusa... En dat ziet er inderdaad erg bekend uit ;-)

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik gebruik na jaren volle tevredenheid nog steeds SickGear eigenlijk (en tegenwoordig via Docker). De main dev geeft veel support, ook best vlot ook, eigenlijk, wanneer ik hulp nodig had. Ik gebruikte destijds SickGear omdat het toen de enige was waar de Plex notifications goed en daadwerkelijk werkten.

Tegenwoordig nog steeds wel, ware het niet dat ik nu niet 2FA kan instellen op mijn Plex.tv account en dat is wel jammer. De notifier vanuit Sick Gear werkt namelijk met de credentials van Plex om te authenticeren en Plex kent geen app passwords, helaas. Fijne van deze functie is dat het automatisch de bibliotheek bijwerkt wanneer nodig. Volgens mij zit deze feature niet in Sonarr of een van de andere Sick* forks, maar wellicht dat het intussen anno 2022 anders/beter is, maar ik geen weet van heb.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 21-09-2022 15:31 ]

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-T-S
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-05 20:49

R-T-S

Zijn de rapen al gaar?

Ik zit even met een raar probleempje:

Op m'n homeserver draaien readarr en lidarr al enige tijd naast elkaar, naast sabnzbd en transmission. Er draaien nog ca 25 containers naast, maar die zijn nu niet helemaal relevant denk ik.

Voor alle objecten die gevonden worden en naar transmission worden gestuurd verschijnen vaak de boeken in Lidarr queu en de muziek in Readarr queu. Er verschijnen ook objecten in de juiste searcher en soms wordt inderdaad het juiste item gedownload.

Ik heb al geprobeerd om de onjuiste items te verwijderen en te blokkeren in readarr en lidarr maar ze blijven terug komen. Zelfs als transmission ook handmatig leeg is gehaald van de vermeldingen in Readarr en Lidarr (Lees: ze worden niet opnieuw gedownload).

Heeft iemand dit eerder meegemaakt of is er een oplossing voor? Ik heb weinig zin om een backup te maken van Lidarr, Readarr en Transmission en alles te wissen en weer opnieuw neer te zetten namelijk.

Ik heb al geprobeerd om de containers op een separaat docker netwerk te zetten, dat helpt niet. Ik ben geneigd om te zeggen dat er iets fout zit in transmission?

Update: niet aan de categorieen gedacht, even wat mapjes aangemaakt en bijbehorende categorieen in sabnzbd, transmission, readarr en lidarr, even aankijken hoe dat gaat

[ Voor 15% gewijzigd door R-T-S op 23-09-2022 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06 18:10
Gebruik je wel verschillende categories in de Starr apps ism met je download clients ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06 17:22
Caveman schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:29:
Ik had hetzelfde issue, in mijn geval draai ik SickChill in een Ubuntu container vanaf een ProxMox host. De volgende instructies hebben mij geholpen in 2 minuten de switch naar de PIP versie te maken. Toen natuurlijk 10 minuten troubleshooten omdat het nét niet 100% werkte, maar ik ben over op de pip versie!
https://www.reddit.com/r/sickchill/comments/xj1n2j/migrating_from_git_to_pip_on_a_raspberry_pi_os/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Thomas H schreef op zondag 25 september 2022 @ 11:16:
[...]

Ik had hetzelfde issue, in mijn geval draai ik SickChill in een Ubuntu container vanaf een ProxMox host. De volgende instructies hebben mij geholpen in 2 minuten de switch naar de PIP versie te maken. Toen natuurlijk 10 minuten troubleshooten omdat het nét niet 100% werkte, maar ik ben over!
https://www.reddit.com/r/sickchill/comments/xj1n2j/migrating_from_git_to_pip_on_a_raspberry_pi_os/
Thx ! Misschien ga ik het nog eens proberen. Maar ben inmiddelks overgestapt naar Medusa en absoluut geen spijt van. Al een een keer een update gehad en verliep vlekkeloos, daar in tegen ik altijd bang was om de update knop in SickChill in te drukken (wachte altijd een paar dagen en hield de issues in de gaten...) En een paar dingetjes die in Sickchill niet helemaal lekker werkte (je went daar kennelijk aan :) ), doen het bij Medusa wel goed. Het zijn tenslotte allemaal SickBeard clonen, dus qua interface is het redelijk gelijk.

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:57
Sinds ik mijn synology nas heb geupgrade naar DSM7 heb ik het probleem dat bij elke restart Radarr niet gestart wordt, ik moet eerst via package centre een 'repair' doen en dan werkt alles weer naar behoren. Iemand misschien ervaring hiermee en of/hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

clonedonkey schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:50:
Sinds ik mijn synology nas heb geupgrade naar DSM7 heb ik het probleem dat bij elke restart Radarr niet gestart wordt, ik moet eerst via package centre een 'repair' doen en dan werkt alles weer naar behoren. Iemand misschien ervaring hiermee en of/hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Same here, nog geen fix voor gevonden. Die packages zijn gewoon ruk ;(

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:38

Tijntje

Hello?!

CH4OS schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:24:
Ik gebruik na jaren volle tevredenheid nog steeds SickGear eigenlijk (en tegenwoordig via Docker). De main dev geeft veel support, ook best vlot ook, eigenlijk, wanneer ik hulp nodig had. Ik gebruikte destijds SickGear omdat het toen de enige was waar de Plex notifications goed en daadwerkelijk werkten.

Tegenwoordig nog steeds wel, ware het niet dat ik nu niet 2FA kan instellen op mijn Plex.tv account en dat is wel jammer. De notifier vanuit Sick Gear werkt namelijk met de credentials van Plex om te authenticeren en Plex kent geen app passwords, helaas. Fijne van deze functie is dat het automatisch de bibliotheek bijwerkt wanneer nodig. Volgens mij zit deze feature niet in Sonarr of een van de andere Sick* forks, maar wellicht dat het intussen anno 2022 anders/beter is, maar ik geen weet van heb.
Dat kan Medusa ook inderdaad
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3RLxCTl.png

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

CH4OS schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:24:

Uiteraard gaat dat ook bij Sonarr, het zit er al jaaaaaaren in in ieder geval. Je kunt zelfs Plex watchlists automatisch laten importeren :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ANWGb4ufqNthNEMJa7LzlM3PEY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oXK6tqQIqO48bKFOHuKOnsHC.png?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door Sp33dFr34k op 28-09-2022 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
@Tijntje @Sp33dFr34k Bedankt voor jullie antwoorden! Vanavond eens even mee stoeien!

Heb nog wel 1 vraag: is Sonarr dusdanig in te stellen dat het met een script afgetrapt wordt ipv dat Sonarr de disks checked op wijzigingen? Dat zou voor mij echt de laatste horde zijn om over te stappen. Ik wil namelijk het aantal reads zoveel mogelijk beperken, dus hoeft Sonarr ook alleen dingen te doen wanneer dat zinvol is. Als ik vanuit Sabnzbd een script kan draaien dat de post processing van Sonarr aftrapt zou dat echt ideaal zijn. Dan kan ik Sickgesr dumpen en serie requests via Petio afhandelen.

[ Voor 74% gewijzigd door CH4OS op 28-09-2022 10:54 ]

• ppeterr
Hebben jullie het over notificaties, vanuit sonarr radarr overseerr enzo ?

Ik gebruik daar nu sinds een week of 3 Pushover voor. Dat werkt eigenlijk wel erg goed.
Zie dat ik volgende week $5 USD er voor moet betalen om het werkende te houden.

Doen jullie dit anders ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

CH4OS schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:47:
@Tijntje @Sp33dFr34k Bedankt voor jullie antwoorden! Vanavond eens even mee stoeien!

Heb nog wel 1 vraag: is Sonarr dusdanig in te stellen dat het met een script afgetrapt wordt ipv dat Sonarr de disks checked op wijzigingen? Dat zou voor mij echt de laatste horde zijn om over te stappen. Ik wil namelijk het aantal reads zoveel mogelijk beperken, dus hoeft Sonarr ook alleen dingen te doen wanneer dat zinvol is. Als ik vanuit Sabnzbd een script kan draaien dat de post processing van Sonarr aftrapt zou dat echt ideaal zijn. Dan kan ik Sickgesr dumpen en serie requests via Petio afhandelen.
Sonarr triggered download, je downloader haalt de files binnen, zodra deze klaar is triggert dat in Sonarr een import, import klaar -> connect script wordt afgetrapt waardoor Plex geupdate wordt.

@ppeterr Sonarr heeft behoorlijk wat connect scripts die je kunt gebruiken als notifier, ik gebruik zelf Discord daarvoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
ppeterr schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:58:
Hebben jullie het over notificaties, vanuit sonarr radarr overseerr enzo ?

Ik gebruik daar nu sinds een week of 3 Pushover voor. Dat werkt eigenlijk wel erg goed.
Zie dat ik volgende week $5 USD er voor moet betalen om het werkende te houden.

Doen jullie dit anders ?
Ik heb het over de notifications naar Plex, zodat Plex 'on request' de betreffende library bijwerkt. Voor notifications om mij in te lichten gebruik ik ook Pushover.

• CH4OS
  • Niet online
Sp33dFr34k schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:03:

Sonarr triggered download, je downloader haalt de files binnen, zodra deze klaar is triggert dat in Sonarr een import, import klaar -> connect script wordt afgetrapt waardoor Plex geupdate wordt.
Ik doel inderdaad op de import trigger, of die handmatig af te schieten is vanuit Sabnzbd. Voor Radarr wil ik eigenlijk hetzelfde. Dat ze alleen wat doen wanneer daadwerkelijk nodig.

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

CH4OS schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:06:
[...]
Ik doel inderdaad op de import trigger, of die handmatig af te schieten is vanuit Sabnzbd. Voor Radarr wil ik eigenlijk hetzelfde. Dat ze alleen wat doen wanneer daadwerkelijk nodig.
Zo moeilijk hoef je helemaal niet te denken, dat doet Sonarr/Radarr gewoon voor je. Instellen zoals ik hierboven zei en dan doet het precies wat je wil.

• CH4OS
  • Niet online
Sp33dFr34k schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:08:
[...]

Zo moeilijk hoef je helemaal niet te denken, dat doet Sonarr/Radarr gewoon voor je. Instellen zoals ik hierboven zei en dan doet het precies wat je wil.
Hoe doet Sonarr/Radarr dat dan? :) Ik wil namelijk graag zelf zekerheid en controle hebben over wat de applicaties doen en wanneer.

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

CH4OS schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:24:
[...]
Hoe doet Sonarr/Radarr dat dan? :) Ik wil namelijk graag zelf zekerheid en controle hebben over wat de applicaties doen en wanneer.
Ik ben geen Sonarr/Radarr dev, maar mijn gok is dat ze de downloader periodiek pollen nadat de nzb/torrent verstuurd is. Vanaf dat moment zie je de status ook onder het kopje activity. Als de download vervolgens voltooid is moved/kopieert S/R vervolgens de file op de juiste locatie, daarna worden eventuele triggers afgegaan (je kunt zelf aangeven bij welke actie dit moet gebeuren, zie mijn eerdere screenshot). Van wat ik kan beoordelen zonder in de code te snuffelen is het allemaal efficiënt opgezet.

Wellicht dat @TRaSH je meer info kan verschaffen mocht je dat nodig vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-05 11:24

zeroday

There is no alternative!

CH4OS schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:24:
[...]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JzhO1Ma9kVOiSurR7pYygMzheLQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vCeOBFolMFp0A35y2Tyley7J.png?f=user_large

ZIe hier het task overzicht van Sonarr

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Sp33dFr34k schreef op woensdag 28 september 2022 @ 12:15:
[...]
mijn gok is dat ze de downloader periodiek pollen
zeroday schreef op woensdag 28 september 2022 @ 12:59:
[...]

[Afbeelding]

ZIe hier het task overzicht van Sonarr
Periodiek = elke minuut dus :)

• CH4OS
  • Niet online
Ah, dank voor de inzichten! :) Wordt dus het overwegen waard. :)

• TRaSH
Sp33dFr34k schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:36:
[...]

Same here, nog geen fix voor gevonden. Die packages zijn gewoon ruk ;(
Klopt,
En ze willen ook niet mee werken voor verbeteringen.
Als je Docker kan draaien kan je beter alles omzetten naar Docker.
Dat word velen malen beter ondersteund.
En als je het meteen goed opzet werkt het perfect.
Ook zeer makkelijk om een backup te maken van de belangrijke data

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

TRaSH schreef op donderdag 29 september 2022 @ 08:27:
[...]

Klopt,
En ze willen ook niet mee werken voor verbeteringen.
Als je Docker kan draaien kan je beter alles omzetten naar Docker.
Dat word velen malen beter ondersteund.
En als je het meteen goed opzet werkt het perfect.
Ook zeer makkelijk om een backup te maken van de belangrijke data
Ja, dat is wel zonde. Ik zit zelf (gelukkig) op Docker, maar de desbetreffende NAS van mijn ouders ondersteunt dat helaas niet. Ik wil ook niet die hacky manier gebruiken om Docker te installeren, als er iets fout gaat dan kan ik het weer oplossen. Zit een beetje tussen wal en schip zo, makkelijkste zou zijn NAS upgraden naar eentje mét Docker ondersteuning, Watchtower erop en klaar. Ook al ben ik meer van de Docker Compose dan de Synology Docker GUI, maargoed hij werkt wel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH
Zelf zou ik ook compose kiezen op een Synology
En dat werkt prima en beter dan de GUI
Alleen zou ik dan niet voor waren Watch Tower gaan maar pullio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Weet er iemand een tool die Watched State van Trakt naar TMDB kan syncen of/en van Trakt naar IMDb?

Kom online een hoop tegen wat enkel naar Trakt synced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-06 20:59
Is er ook een mogelijkheid om Sonarr automatisch een search al wanted te laten doen?

Mijn situatie is als volgt, ik heb Sonarr (en de hele download spullenboel) op een Synology draaien, maar deze staat vanwege het energieverbruik, eigenlijk standaard uit. Ik start deze alleen op als ik iets wil kijken of automatisch als er backups gemaakt moeten worden. Nu moet ik iedere keer handmatig bij Sonarr inloggen, search al wanted klikken voor het downloaden van nieuwe series begint. Het gaat dus met name om series die uit zijn gekomen in de tijd dat mijn NAS uit stond. Hoe hebben jullie dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

gastje01 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:58:
Is er ook een mogelijkheid om Sonarr automatisch een search al wanted te laten doen?

Mijn situatie is als volgt, ik heb Sonarr (en de hele download spullenboel) op een Synology draaien, maar deze staat vanwege het energieverbruik, eigenlijk standaard uit. Ik start deze alleen op als ik iets wil kijken of automatisch als er backups gemaakt moeten worden. Nu moet ik iedere keer handmatig bij Sonarr inloggen, search al wanted klikken voor het downloaden van nieuwe series begint. Het gaat dus met name om series die uit zijn gekomen in de tijd dat mijn NAS uit stond. Hoe hebben jullie dit opgelost?
Dat is niet hoe Sonarr werkt, deze kijkt alleen naar episodes die "voorbij" komen, niet die al uitgekomen zijn in het verleden. De enige mogelijkheid is het knopje drukken. Je kunt natuurlijk checken welke job afgetrapt wordt bij het indrukken van het knopje en daar een cronjob oid op loslaten, maar dat is een beetje hacky. Tevens, je NAS regelmatig in- en uitschakelen is slechter voor je schijven dan hem 24/7 te laten draaien. Maar ik begrijp je energie argument wel met de huidige prijzen natuurlijk, net wat je wil. Ik laat zelf mijn servers nog steeds draaien, het kost (want grotendeels idle) nog steeds relatief weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Sp33dFr34k schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 13:53:
[...]

Dat is niet hoe Sonarr werkt, deze kijkt alleen naar episodes die "voorbij" komen, niet die al uitgekomen zijn in het verleden. De enige mogelijkheid is het knopje drukken. Je kunt natuurlijk checken welke job afgetrapt wordt bij het indrukken van het knopje en daar een cronjob oid op loslaten, maar dat is een beetje hacky. Tevens, je NAS regelmatig in- en uitschakelen is slechter voor je schijven dan hem 24/7 te laten draaien. Maar ik begrijp je energie argument wel met de huidige prijzen natuurlijk, net wat je wil. Ik laat zelf mijn servers nog steeds draaien, het kost (want grotendeels idle) nog steeds relatief weinig.
Daar was ik al een beetje bang voor. Ik hoopte op een mogelijkheid om dit bv met een api-call (vanuit bijvoorbeeld HomeAssistant) te doen of een taak op een bepaalde tijd in te stellen, 1x per week is meer dan voldoende.

Slijtage van m'n schijven ben ik niet zo bang voor, de energierekening als ik dat ding 24/7 laat draaien (100-110 watt idle) is wat me deze keuze heeft doen maken. Ik kan Sonarr natuurlijk op mijn HomeAssistant installatie zetten en 24/7 laten lopen, maar dan zit ik nog steeds met het feit dat mijn bibliotheek niet beschikbaar is als mijn NAS niet aan staat. Handmatig mn media verplaatsen zie ik niet zitten, dan is 1x per week het knopje klikken toch handiger...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Topic is al een tijdje niet meer gebruikt

Kwam er gisteren pas achter dat Sonarr V3 geen updates meer kreeg ..

Blijkt er een beta van Sonarr V4 te zijn ..

We gaan over ;)
eens kijken wat er gewijzigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
zeroday schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:28:
Topic is al een tijdje niet meer gebruikt

Kwam er gisteren pas achter dat Sonarr V3 geen updates meer kreeg ..

Blijkt er een beta van Sonarr V4 te zijn ..

We gaan over ;)
eens kijken wat er gewijzigd is.
Het mooiste is dat eigenlijk Team Radarr, Sonarr v4 heeft gemaakt/omgezet. en toen dat af was hebben ze die aan Team Sonarr gegeven. aangezien Team Sonarr helemaal geen zin had om alles over te zetten.

Sonarr v4 support nu net als Radarr Custom Formats, wat veel voordelen geeft tegen over wat Sonarr hiervoor gebruikte Release Profile met preferred words.
Dat is maar 1 van de grootste changes en waar veel mensen op gewacht hebben

1 ding om te onthouden, Radarr Custom Formats zijn niet 100% bruikbaar met Sonarr v4
Er is een guide die een hele collectie Custom Formats heeft voor Radarr en Sonarr inclusief tips hoe toe te passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 19:23

jmk

TRaSH schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:14:
[...]

Het mooiste is dat eigenlijk Team Radarr, Sonarr v4 heeft gemaakt/omgezet. en toen dat af was hebben ze die aan Team Sonarr gegeven. aangezien Team Sonarr helemaal geen zin had om alles over te zetten.

Sonarr v4 support nu net als Radarr Custom Formats, wat veel voordelen geeft tegen over wat Sonarr hiervoor gebruikte Release Profile met preferred words.
Dat is maar 1 van de grootste changes en waar veel mensen op gewacht hebben

1 ding om te onthouden, Radarr Custom Formats zijn niet 100% bruikbaar met Sonarr v4
Er is een guide die een hele collectie Custom Formats heeft voor Radarr en Sonarr inclusief tips hoe toe te passen
die custom formats werken met reguliere expressies ipv 'gewone' woorden zeker?

ik had mijn sonarr v3 net zo ver dat hij dit deed:
- Geen bestanden met alleen DoVi, omdat ik op Windows afspeel, dit werkt niet.
- prefereer HDR(10+) of HLG
- upgrade naar een bestand met HDR ten opzichte van SDR

Daar gaat wel weer een paar uurtjes in zitten voordat ik dit zo heb ingesteld...

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

jmk schreef op maandag 12 december 2022 @ 21:12:
[...]

Daar gaat wel weer een paar uurtjes in zitten voordat ik dit zo heb ingesteld...
Oeff zou ik moeten uitzoeken. Ik heb geen Radarr dus heb ook geen idee.
Wel heb ik het idee dat de instellingen van v3 wel lekker overgezet is naar v4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

TRaSH schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:14:
[...]

Ik zie um.. ben benieuwd in hoeverre ik dat nodig heb. 99% kijk ik toch alleen op een notebook
dus 1080P web-dl is vaak voldoende

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH
jmk schreef op maandag 12 december 2022 @ 21:12:
[...]

Gelukkig is er een guide met een flow chart die jouw precies verteld welke custom formats je moet toevoegen voor jouw wensen en meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
zeroday schreef op maandag 12 december 2022 @ 21:51:
[...]

Ik zie um.. ben benieuwd in hoeverre ik dat nodig heb. 99% kijk ik toch alleen op een notebook
dus 1080P web-dl is vaak voldoende
Sowieso vind ik voor tv series webdl meer dan voldoende.
Zelf als je het op een fatsoenlijk scherm kijkt
Maar zelf dat kan je fine tunen met bepaalde voorkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

TRaSH schreef op maandag 12 december 2022 @ 22:37:
[...]

Sowieso vind ik voor tv series webdl meer dan voldoende.
Zelf als je het op een fatsoenlijk scherm kijkt
Maar zelf dat kan je fine tunen met bepaalde voorkeuren.
Alles gaat tot nu toe gewoon goed. Zie niet 1-2-3 een verschil met v3 in het gebruik dus dat is goed ;)
vanmorgen wel even een foutje opgelost want de updates van v4 werkten niet.
ik had vergeten dat in de oude installatie ik alles onder sonarr:sonarr user had staan.
en met het erover heen kopieren was daar een andere user neergezet.

usertje veranderd met chown en hop .. updaten .. ook dat werkt goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Sonarr v4 draait ook niet meer op Mono
Custom formats zijn per quality profile en niet meer global zoals het was met Sonarr.
Custom formats kunnen gewoon woorden zijn of regex
Maar dat was Sonarr v3 eigenlijk ook.
Persoonlijk Raad ik regex aan wegens deel woorden die je kan tegen komen.
Bv je wilt xor blokkeren maar niet xorox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Heren, v4 komt dat als een update vanaf v3 als het uit beta is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

ppeterr schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:55:
Heren, v4 komt dat als een update vanaf v3 als het uit beta is ?
Yes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Dat is fijn :) Dan wacht ik rustig af tot het uit beta is. thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
v3 heeft bijna 2 jaar in beta gezeten
V4 hebben wij (Team Radarr en support/test team) al een paar maanden getest voordat we hem eigenlijk aan Sonarr gegeven hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

TRaSH schreef op maandag 12 december 2022 @ 22:33:
[...]

Gelukkig is er een guide met een flow chart die jouw precies verteld welke custom formats je moet toevoegen voor jouw wensen en meer
Gaat ook vast wel lukken. Ook blij met the Dark theme straks. :)

Enig idee hoe lang het beta stadium van v4 gaat worden nu het in handen is van Sonarr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
jmk schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 19:13:
[...]

Gaat ook vast wel lukken. Ook blij met the Dark theme straks. :)

Enig idee hoe lang het beta stadium van v4 gaat worden nu het in handen is van Sonarr?
Zoals ik al aangaf, Sonarr v3 heeft 2 jaar geduurd, en dat was beta, er was dan ook nog eens een paar maanden pre-alpha

Dus hoe lang het met Sonarr v4 gaat duren zou ik niet weten en als je het vraagt dan krijg je te horen als het zover is.(maanden, misschien wel een jaar of 1.5)

Ik zelf en vele andere zijn al lang over (voordat Sonarr het in handen had), daarnaast zal je ook steeds minder en minder updates van v3 te zien krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

TRaSH schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:49:
Sonarr v4 draait ook niet meer op Mono
ja daar ging ik wel de mist mee in onder linux. Want ik verwijderde mono (toch niet nodig?) maar toen was mijn sonarr installatie wel kaduuk. Gelukkig was het een kloon VM maar goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djac1
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-06 14:52

djac1

Computer freak

Misschien bekende weg en open deur:
Omdat ik nu de middelen heb om from scratch een NAS/Plex server op te zetten heb ik een aantal vragen.
Hoeveel TB is jullie mediacollectie?
Zijn er mensen die de mediaserver ook gebruiken als jukebox? Zo ja hoe? Plex amp?
Zijn er mensen die succesvol de server laten kijken naar spotweb?
Ik heb gehoord over watchlists zou ik dan bijv de10 best bekeken series van netflix altijd op mijn server hebben staan?
Hoe makkelijk is dit te doen als je wel ict'er bent maar niet zoveel programmeer ervaring? Maar wel met de rest.
Sorry als dit teveel onzin was.
Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
djac1 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 08:39:
Omdat ik nu de middelen heb om from scratch een NAS/Plex server op te zetten heb ik een aantal vragen.
Mijn mediacollectie is momenteel 42TB. Dat cijfer zegt opzich niet heel veel. Het ligt eraan welke kwaliteit je nastreeft en wat je Plex wil laten doen. Wil je puur 1080p rips dan verbruik je een stuk minder opslag. Wil je 4K HDR rips (zoals ik), dan tikt het snel aan ;)

Ik probeer met mijn Plex server zoveel mogelijk een streaming ervaring na te bootsen. Ik heb een library die eigenlijk veel te groot is om alles te kunnen kijken. Daardoor kan ik browsen voor iets leuks net zoals streaming :) Ipv alleen maar dingen te downloaden die ik zeker weten wil kijken.
Zijn er mensen die de mediaserver ook gebruiken als jukebox? Zo ja hoe? Plex amp?
Ik ben toevalig deze week begonnen met aanmodderen met muziek in Lidarr en Plex(amp) maar heb er nog niet veel nuttigs over te zeggen. Plexamp bevalt tot dusver wel heel goed. Ik gebruik echter voornamelijk Usenet en dat is niet de beste plek voor lossless muziek.. Tijd zal uitwijzen of het een potentiële Spotify vervanger gaat worden.
Ik heb gehoord over watchlists zou ik dan bijv de10 best bekeken series van netflix altijd op mijn server hebben staan?
Je kan met radarr/sonarr lists monitoren zoals bijvoorbeeld deze op Trakt. Sonarr en Radarr syncen respectievelijk elke 12 en 6 uur je lijsten en voegen eventueel nieuwe items toe aan je library die dan vervolgens gedownload worden.

Ik heb mijn eigen Trakt lijsten die ik bijhoud en gebruik om PlexMetaManager automatisch smart collections te laten maken in Plex. Dit update bij mij elk uur en zorgt er dus voor dat ik van elke streamingdienst een goed overzicht heb van (nieuwe) content in de serie/film libraries. PMM is wellicht wat geavanceerd voor iemand die net pas begint aan te modderen met Plex, maar het transformeert Plex echt dus het is zeker de moeite waard om er zsm mee te leren omgaan.

Bonus: Check PlexTraktSync om automatisch je gekeken content te synchroniseren met Trakt in realtime. Extreem handig!
Hoe makkelijk is dit te doen als je wel ict'er bent maar niet zoveel programmeer ervaring? Maar wel met de rest.
Lastig te zeggen. Als je geen ervaring met Docker hebt dan zal er een flinke learning curve aan zitten. Verwacht niet dat je binnen een dag of zelfs een week een werkende Plex server hebt. Ik zou zeggen lees vooral veel, google vragen die je hebt (vooral reddit posts) en gun jezelf tijd. Ik ben nu een jaar of 3 bezig met docker en het heeft echt een wereld geopend voor me.

Deze site gaat je grootste vriend zijn: https://trash-guides.info/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djac1
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-06 14:52

djac1

Computer freak

Frank schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 10:23:
[...]

Mijn mediacollectie is momenteel 42TB. Dat cijfer zegt opzich niet heel veel. Het ligt eraan welke kwaliteit je nastreeft en wat je Plex wil laten doen. Wil je puur 1080p rips dan verbruik je een stuk minder opslag. Wil je 4K HDR rips (zoals ik), dan tikt het snel aan ;)

Ik probeer met mijn Plex server zoveel mogelijk een streaming ervaring na te bootsen. Ik heb een library die eigenlijk veel te groot is om alles te kunnen kijken. Daardoor kan ik browsen voor iets leuks net zoals streaming :) Ipv alleen maar dingen te downloaden die ik zeker weten wil kijken.

[...]

Ik ben toevalig deze week begonnen met aanmodderen met muziek in Lidarr en Plex(amp) maar heb er nog niet veel nuttigs over te zeggen. Plexamp bevalt tot dusver wel heel goed. Ik gebruik echter voornamelijk Usenet en dat is niet de beste plek voor lossless muziek.. Tijd zal uitwijzen of het een potentiële Spotify vervanger gaat worden.

[...]

Je kan met radarr/sonarr lists monitoren zoals bijvoorbeeld deze op Trakt. Sonarr en Radarr syncen respectievelijk elke 12 en 6 uur je lijsten en voegen eventueel nieuwe items toe aan je library die dan vervolgens gedownload worden.

Ik heb mijn eigen Trakt lijsten die ik bijhoud en gebruik om PlexMetaManager automatisch smart collections te laten maken in Plex. Dit update bij mij elk uur en zorgt er dus voor dat ik van elke streamingdienst een goed overzicht heb van (nieuwe) content in de serie/film libraries. PMM is wellicht wat geavanceerd voor iemand die net pas begint aan te modderen met Plex, maar het transformeert Plex echt dus het is zeker de moeite waard om er zsm mee te leren omgaan.

Bonus: Check PlexTraktSync om automatisch je gekeken content te synchroniseren met Trakt in realtime. Extreem handig!

[...]

Lastig te zeggen. Als je geen ervaring met Docker hebt dan zal er een flinke learning curve aan zitten. Verwacht niet dat je binnen een dag of zelfs een week een werkende Plex server hebt. Ik zou zeggen lees vooral veel, google vragen die je hebt (vooral reddit posts) en gun jezelf tijd. Ik ben nu een jaar of 3 bezig met docker en het heeft echt een wereld geopend voor me.

Deze site gaat je grootste vriend zijn: https://trash-guides.info/
Thanks voor je uitgebreide reactie! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Zijn er mensen die succesvol de server laten kijken naar spotweb?
Sorry als dit teveel onzin was.
Alvast bedankt!
Als je daadwerkelijk kijkt wat je ook download en alleen download wat (waarschijnlijk) je wil gaan kijken, denk ik dat je met 3 TB series en 3 TB voor films wel genoeg hebt (4K HDR kwaliteit)

Het installeren van Sonarr/Radarr/Plex server is op een Windows computer heel makkelijk en gebruikersvriendelijk. De installatie zelf vereist dus geen leercurve, iets wat je op linux misschien wel hebt. Dus als je nog geen keuze hebt gemaakt voor een bepaald platform kan je dat ook overwegen. Het instellen van de apps werkt op alle platforms hetzelfde, daar zijn de Trash handleidingen echt heel goed voor inderdaad.

Nadat de installatie is geslaagd kan je Sonarr en Radarr koppelen aan Trakt, wat daar populair is. Vervolgens kan je dan beslissen of je een serie binnenhaalt of niet. Ik zou zelf nooit een serie automatisch downloaden omdat deze populair is, er worden namelijk heel veel series gemaakt voor alle smaken die er maar zijn, die van jou kan afwijken. Het is dus heel zonde van de tijd/bandbreedte/ruimte op je schijf om dat te gaan doen. (Dit is natuurlijk je eigen keuze)
Ook niet nodig: Met letterlijk 2 clicks kan je de serie 'monitoren' en wordt alles gedownload in de kwaliteit die jij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas H
jmk schreef op zondag 1 januari 2023 @ 21:04:
[...]
Als je daadwerkelijk kijkt wat je ook download en alleen download wat (waarschijnlijk) je wil gaan kijken, denk ik dat je met 3 TB series en 3 TB voor films wel genoeg hebt (4K HDR kwaliteit)

Het installeren van Sonarr/Radarr/Plex server is op een Windows computer heel makkelijk en gebruikersvriendelijk. De installatie zelf vereist dus geen leercurve, iets wat je op linux misschien wel hebt. Dus als je nog geen keuze hebt gemaakt voor een bepaald platform kan je dat ook overwegen. Het instellen van de apps werkt op alle platforms hetzelfde, daar zijn de Trash handleidingen echt heel goed voor inderdaad.
<knip>
Ik zit ook op deze lijn, ik heb onderhand een TB of 8 in gebruik voor films plus series. Ik heb een full-HD televisie en ga voor de releases die er goed uitzien maar wel zo compact mogelijk zijn.

Betreffende de leercurve: ik heb persoonlijk 10 jaar terug bewust voor de leercurve gekozen: ik wilde eens goed in Linux duiken en heb een op Linux gebaseerd servertje gebouwd. Destijds heb ik alle programma's bare-metal geïnstalleerd, zoals ik ook in Windows gewend was. Dat is niet de meest ideale manier, zeker op Linux. Als de ene applicatie bijvoorbeeld de gedeelde database verpest, moet je alle applicaties fixen. Een jaar of twee terug ben ik daarom ook op de container toer gegaan. Ik heb gekozen een Proxmox hypervisor op te zetten, met een VM voor Home Assistant en containers voor de rest. Bevalt mij heel goed! E.e.a. kan eenvoudig geback-upt worden en als iets niet werkt: delete container en start fresh. Meest ingewikkelde van de hypervisor is het delen van bestanden en het delen van hardware zoals de videokaart (voor het accelereren van (de)coderen in Plex).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Thomas H schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:29:
[...]

Ik zit ook op deze lijn, ik heb onderhand een TB of 8 in gebruik voor films plus series. Ik heb een full-HD televisie en ga voor de releases die er goed uitzien maar wel zo compact mogelijk zijn.

Betreffende de leercurve: ik heb persoonlijk 10 jaar terug bewust voor de leercurve gekozen: ik wilde eens goed in Linux duiken en heb een op Linux gebaseerd servertje gebouwd. Destijds heb ik alle programma's bare-metal geïnstalleerd, zoals ik ook in Windows gewend was. Dat is niet de meest ideale manier, zeker op Linux. Als de ene applicatie bijvoorbeeld de gedeelde database verpest, moet je alle applicaties fixen. Een jaar of twee terug ben ik daarom ook op de container toer gegaan. Ik heb gekozen een Proxmox hypervisor op te zetten, met een VM voor Home Assistant en containers voor de rest. Bevalt mij heel goed! E.e.a. kan eenvoudig geback-upt worden en als iets niet werkt: delete container en start fresh. Meest ingewikkelde van de hypervisor is het delen van bestanden en het delen van hardware zoals de videokaart (voor het accelereren van (de)coderen in Plex).
dat wil ik ook leren voor mijn micro services op mijn rpi inclusief reverse proxy. komt nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Herkend iemand het volgende,

Vanmiddag bij iemand op zijn android telefoon blijkt mijn overseerr niet bereikbaar.
Flagged als gevaarlijk door Chrome. Mijn overseerr heeft een eigen certificaat aangemaakt
op lets encrypt. En het lijkt erop dat google dat niet leuk vind ofzo.

Dus even edge app geinstalleerd op zijn telefoon, en dat werkte 1 keer...daarna niet meer.

Een zoek tochtje bracht mij naar:

https://www.reddit.com/r/...when_using_duckdns_nginx/

Is dit op te lossen denken jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Ik kom toch nog even terug op mijn post een stukje hier boven. Ik heb een prima werkende docker installatie op mijn Synology draaien. Deze lust echter nogal wat stroom en wil ik zo veel mogelijk uit hebben. Ik heb echter nog een NUC draaien met home assistant, die loopt wel 24/7 maar heeft lang niet genoeg ruimte voor mijn hele media collectie.

Is er iets slims te verzinnen waardoor ik Sonarr, NZBget en Radarr naar mij NUC kan verplaatsen maar Sonarr en Radarr wel mijn media bibiotheek bijhouden op de NAS?

Ik had zelf al bedacht dat ik wellicht 2x Sonarr en 2x Radarr zou kunnen draaien (NUC en Synology) en de completed downloads map met rsync bijvoorbeeld syncen, zodat de gedownloade media naar mijn NAS verplaatst wordt als deze bereikbaar is, maar ik moet nog even bedenken hoe ik dit in kan richten, de NUC moet wel ‘weten’ wat er gedownload moet worden en wat er al gedownload is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Laatst online: 09:19
gastje01 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 17:29:
Ik kom toch nog even terug op mijn post een stukje hier boven. Ik heb een prima werkende docker installatie op mijn Synology draaien. Deze lust echter nogal wat stroom en wil ik zo veel mogelijk uit hebben. Ik heb echter nog een NUC draaien met home assistant, die loopt wel 24/7 maar heeft lang niet genoeg ruimte voor mijn hele media collectie.

Is er iets slims te verzinnen waardoor ik Sonarr, NZBget en Radarr naar mij NUC kan verplaatsen maar Sonarr en Radarr wel mijn media bibiotheek bijhouden op de NAS?

Ik had zelf al bedacht dat ik wellicht 2x Sonarr en 2x Radarr zou kunnen draaien (NUC en Synology) en de completed downloads map met rsync bijvoorbeeld syncen, zodat de gedownloade media naar mijn NAS verplaatst wordt als deze bereikbaar is, maar ik moet nog even bedenken hoe ik dit in kan richten, de NUC moet wel ‘weten’ wat er gedownload moet worden en wat er al gedownload is.
Nergens wordt je verplicht om die software te draaien op het device waar de data staat?
Ik heb al jaren al mijn video op mijn synology draaien en de media managers op een VM op mijn NUC. Zolang de de mappen bereikbaar maakt voor je Radarr/Sonarr/NZBget op het OS waar je op draait, kun je die software prima gebruiken op een NUC..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-05 22:23
Sinds kort ben ik terug eens begonnen met nzb's met nzbget, naast de bestaande torrents met deluge. Beiden worden aangestuurd door Radarr/Prowlarr/Sonarr. Alles werkt nagenoeg perfect maar het valt me op dat de timestamp die nzbget geeft aan de film of serie als 'Modified date', veel ouder is dan de effectieve download datum.
Hierdoor klopt men sortering in Jellyfin niet want daar sorteer ik op date added oftewel laatst toegevoegde films /series vanboven. Het probleem heb ik niet met de files die binnenkomen via deluge.
Iemand een idee hoe je dit kan oplossen?
ps: alles verloopt op een synology ds220+ met docker containers.
EDIT: ondertussen opgelost via ResetDateTime.py. Ik was vergeten dat RAR containers de oorspronkelijke datum behouden van de files. Dit postprocessing script is een ideale workaround.

[ Voor 17% gewijzigd door tboheeren op 26-01-2023 09:52 ]

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Langgeleden dat ik me hier heb laten zien maar ik zit met het volgende en vraag me af of dit eigenlijk wel de juiste plek is (misschien meer een Docker specefieke vraag)?

Alle apps zoals Sonarr, Radarr, Bazarr , NZBGet etc draaien alelmaal als een zonnetje op mijn NAS echter wil ik de overstap gaan maken naar Proxmox/Portainer.
Ook dat draait maar nu wil ik hier dus de eerder genoemde apps naar overzetten, docker compose file erbij en gaan echter loop ik een beetje vast op de user(s) (PUID/PGID).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
version: "2.1"
services:
  sonarr:
    image: lscr.io/linuxserver/sonarr:latest
    container_name: sonarr
    environment:
      - PUID=1000
      - PGID=1000
      - TZ=Europe/London

etc
etc

Ik heb geen specifieke users hiervoor anders dan root.
Moet ik nieuwe nieuwe users gaan aanmaken met alle ellende wat betreft rechten op folders etc. Kan ik het niet gewoon als root laten draaien, ik zie het probleem niet eerlijk gezegd?
Ik heb te weinig verstand van Docker om hier zelf iets zinnigs over te zeggen namelijk en het internet helpt me ook niet echt verder.

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 26-01-2023 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

schumi2004 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:49:
Langgeleden dat ik me hier heb laten zien maar ik zit met het volgende en vraag me af of dit eigenlijk wel de juiste plek is (misschien meer een Docker specefieke vraag)?

Alle apps zoals Sonarr, Radarr, Bazarr , NZBGet etc draaien alelmaal als een zonnetje op mijn NAS echter wil ik de overstap gaan maken naar Proxmox/Portainer.
Ook dat draait maar nu wil ik hier dus de eerder genoemde apps naar overzetten, docker compose file erbij en gaan echter loop ik een beetje vast op de user(s) (PUID/PGID).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
version: "2.1"
services:
  sonarr:
    image: lscr.io/linuxserver/sonarr:latest
    container_name: sonarr
    environment:
      - PUID=1000
      - PGID=1000
      - TZ=Europe/London

etc
etc

Ik heb geen specifieke users hiervoor anders dan root.
Moet ik nieuwe nieuwe users gaan aanmaken met alle ellende wat betreft rechten op folders etc. Kan ik het niet gewoon als root laten draaien, ik zie het probleem niet eerlijk gezegd?
Ik heb te weinig verstand van Docker om hier zelf iets zinnigs over te zeggen namelijk en het internet helpt me ook niet echt verder.
Draai je docker in proxmox binnen een (privileged?) lxc, binnen een vm of direct op de host?
En waar zit je media-storage ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
DarkAllMan schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 08:09:
[...]

Nergens wordt je verplicht om die software te draaien op het device waar de data staat?
Ik heb al jaren al mijn video op mijn synology draaien en de media managers op een VM op mijn NUC. Zolang de de mappen bereikbaar maakt voor je Radarr/Sonarr/NZBget op het OS waar je op draait, kun je die software prima gebruiken op een NUC..
Klopt, maar die mappen zijn dus niet altijd beschikbaar, want de NAS gaat uit. Ik zou het liefst hebben dat mijn NUC alles netjes bijhoudt en download en dit naar mijn NAS verplaatst en organiseert wanneer deze wel aan staat. Kan Sonarr en Radarr daar mee om gaan? Ik kan namelijk nergens een plek vinden om een schema hiervoor in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
roeleboel schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 10:35:
[...]

Draai je docker in proxmox binnen een (privileged?) lxc, binnen een vm of direct op de host?
En waar zit je media-storage ergens?
Unprivileged LXC container en media is (en blijft) op mijn NAS welke ik middels mountpoints gekoppeld heb.
Ik heb nu Sonarr draaiend zonder opgave van PUID/PGID en het lijkt te werken dus denk dat ik het wel prima vind :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Laatst online: 09:19
gastje01 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 10:45:
[...]

Klopt, maar die mappen zijn dus niet altijd beschikbaar, want de NAS gaat uit. Ik zou het liefst hebben dat mijn NUC alles netjes bijhoudt en download en dit naar mijn NAS verplaatst en organiseert wanneer deze wel aan staat. Kan Sonarr en Radarr daar mee om gaan? Ik kan namelijk nergens een plek vinden om een schema hiervoor in te stellen.
Hoe kan je NUC het op je NAS zetten als deze uit staat? Als je teveel stroom verbruikt als deze aanstaat, dan zou ik zorgen voor een zuinigere versie?

Indien je wil dat Sonarr/Radarr etc alleen maar media management/download wanneer de NAS aan staat, zou ik zorgen dat de software alleen draait op de momenten dat je NAS aan staat. Maar dan hoef je hem dus ook niet van je NAS af te halen. Want als alles op je NAS draait en je zet je NAS uit, gebeurt er niks en zet je je NAS aan, dan draait de software en gaat hij zoeken/downloaden/managen.....

Er is dan geen voordeel lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

schumi2004 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 10:46:
[...]

Unprivileged LXC container en media is (en blijft) op mijn NAS welke ik middels mountpoints gekoppeld heb.
Ik heb nu Sonarr draaiend zonder opgave van PUID/PGID en het lijkt te werken dus denk dat ik het wel prima vind :+
Hou er wel rekening mee dat LXC niet supported is en rare side-effects kan geven (aldus LSIO). Ik heb zelf ook een LXC draaien met wat rare probleempjes die ik binnenkort omzet naar een volledige VM.

EDIT: al helemaal als je een LXC hebt draaien op een Synology, geen goed idee. LXC gebruikt de kernel van je host, en die van Synology is oud (en vaag) :+

[ Voor 12% gewijzigd door Sp33dFr34k op 26-01-2023 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sp33dFr34k schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 10:58:
[...]

Hou er wel rekening mee dat LXC niet supported is en rare side-effects kan geven (aldus LSIO). Ik heb zelf ook een LXC draaien met wat rare probleempjes die ik binnenkort omzet naar een volledige VM.
Ik zal me er eens in verdiepen, thanks ;)
Voorlopig draai ik schaduw dus ik kan altijd nog terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

schumi2004 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 10:46:
[...]

Binnen een unpriviliged lxc kun je zonder problemen root gebruiken, geen zorgen (dat mapt door naar een gewone user op de host).
Als het werkt: houden zo (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Zie mijn edit hierboven, ik zou er sterk tegen adviseren, als je ooit support nodig hebt met het een of ander, dan krijg je die bij LSIO iig niet zodra je meldt dat je een LXC gebruikt (om nog maar het Synology stukje te verzwijgen ;) ). Ik zie zo vaak issues voorbij komen van LXC's icm Synology servers.. die mensen worden heel snel afgewimpeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sp33dFr34k schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 11:22:
Zie mijn edit hierboven, ik zou er sterk tegen adviseren, als je ooit support nodig hebt met het een of ander, dan krijg je die bij LSIO iig niet zodra je meldt dat je een LXC gebruikt (om nog maar het Synology stukje te verzwijgen ;) ). Ik zie zo vaak issues voorbij komen van LXC's icm Synology servers.. die mensen worden heel snel afgewimpeld.
Issues als?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ikzelf heb alleen problemen met Wireguard. Ook Nextcloud valt weleens uit om onverklaarbare redenen, iets wat ik op mijn vorige VM niet had. Weet echter niet of dat te wijten valt aan de LXC. Maar er komt zoveel voorbij, zoek maar op synology en kernel ofzo in de LSIO discord, dan heb je een beetje een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
schumi2004 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 11:00:
[...]

Ik zal me er eens in verdiepen, thanks ;)
Voorlopig draai ik schaduw dus ik kan altijd nog terug.
Je hebt het over een nas voor storage ?
Kan je geen Docker op je nas draaien?
Zie even geen meerwaarde waarom je het via proxmon wilt draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TRaSH schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 11:48:
[...]

Je hebt het over een nas voor storage ?
Kan je geen Docker op je nas draaien?
Zie even geen meerwaarde waarom je het via proxmon wilt draaien
Nee helaas, daar is ie te oud voor.

Doe er nu al weinig mee dus het blijft ook maar draaien voor zolang als het gaat, NAS fungeert alleen als opslag.

[ Voor 16% gewijzigd door schumi2004 op 26-01-2023 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
DarkAllMan schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 10:54:
[...]

Hoe kan je NUC het op je NAS zetten als deze uit staat? Als je teveel stroom verbruikt als deze aanstaat, dan zou ik zorgen voor een zuinigere versie?

Indien je wil dat Sonarr/Radarr etc alleen maar media management/download wanneer de NAS aan staat, zou ik zorgen dat de software alleen draait op de momenten dat je NAS aan staat. Maar dan hoef je hem dus ook niet van je NAS af te halen. Want als alles op je NAS draait en je zet je NAS uit, gebeurt er niks en zet je je NAS aan, dan draait de software en gaat hij zoeken/downloaden/managen.....

Er is dan geen voordeel lijkt mij.
Ik wil dat de NUC alles in de gaten houdt en download. Zoals ik begreep dat Sonarr werkt, wordt er een serie gedownload wanneer deze 'langs' komt, maar als dit op een moment is dat Sonarr niet draait, wordt dit niet automatisch met terugwerkende kracht ingehaald en is er handmatige actie van de gebruiker nodig (search al wanted).

Wat ik wil bereiken is dat deze handmatige interventie niet meer nodig is. Dit wilde ik doen door Sonarr en de download client naar een zuiniger apparaat te verplaatsen dat hoe dan ook toch aan staat, namelijk de NUC. Mijn idee was dat alles wat gedownload is, automatisch naar de NAS verplaatst wordt wanneer deze wél aan staat. In dat laatste stukje zit voor mij net de uitdaging.

Een zuinigere NAS kopen is geen haalbare kaart voor dit scenario, er staat (veel) meer op dan enkel media, het verbruik komt van 8 schijven en dit zitten er niet voor de sier. Ik vind het onnodig om een apparaat wat ik niet 24/7 gebruik wel al die tijd te laten draaien omdat er af en toe een serie langs komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

TRaSH schreef op maandag 12 december 2022 @ 22:33:
[...]

Ik heb inmiddels Sonarr v4 geïnstalleerd, over v3 heen. Hij heeft automatisch al mijn custom formats geïmporteerd dus hoefde niets aan te passen. Ik ben er nog niet achter of hij automatisch een upgrade doet naar HDR als ik nog SDR heb, maar heb er alle vertrouwen in.

Het ziet er verder heel mooi uit!

Ik merk alleen 1 ding op wat wel in Radarr zit maar niet in Sonarr: De lijst(met foto's) van de acteurs van een serie. Dat mis ik een beetje. Vaak ga ik dan van Sonarr naar de link Trakt voor meer info maar het zou mooi zijn als alles in 1 app zit. Ook zou ik graag een directe link naar RT willen. Kleine wensjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:24
gastje01 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 17:22:
[...]

Ik wil dat de NUC alles in de gaten houdt en download. Zoals ik begreep dat Sonarr werkt, wordt er een serie gedownload wanneer deze 'langs' komt, maar als dit op een moment is dat Sonarr niet draait, wordt dit niet automatisch met terugwerkende kracht ingehaald en is er handmatige actie van de gebruiker nodig (search al wanted).
Medusa doet dit wel. Lijkt me sterk dat Sonarr dit niet kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu ik (bijna) alles weer up and running heb begonnen het het overstappen naar sabnzbd in een LXC(Proxmox) , mount points gemaakt en gaan dacht ik.
Maar ik kan en mag elleen maar een download folder kiezen die in de config folder leeft.
Stap ik hier buiten door 1 van mijn aangemaakte mount point te kiezen als download folder blijft sabnzbd zeuren over een rechten issue.

code:
1
      - /mnt/syno_downloads:/downloads #optional

een folder in groen werkt, de rode niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AfW05558SvqEWD4ynrQa0i0_Vr0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LhcAuTcxrsLHC5iErEIZy2qb.png?f=user_large

Is de truuk hier misschien om de volume te koppelen aan de bestaande Downloads folder in config ?

code:
1
      - /mnt/syno_downloads:/config/Downloads #optional

Waar ik kon heb ik de rechten zo ruim gezet dat zo'n beetje alles en iedereen erbij kan, gespeeld met PUID/PGID maar niets van dat alles.
Alle andere containers hebben hier 0 problemen meer behalve sabnzbd.
Kan ook bij nzbget blijven maar de ontwikkelingen liggen een beetje stil lijkt het en meeste scripts werken niet meer.

/edit:
Een andere folder dan config is overigens niet helemaal waar mist deze maar standaard aangemaakt is.
Bijvoorbeeld: incomplete-downloads deze heeft de user en groep abc:users.

Mijn folder heeft nobody:nobody

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xQElkJSIVUDDKnCORiyb_TB_wfs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QLn8yN89RNDjA9V1K5KjRi91.png?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door schumi2004 op 27-01-2023 08:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

DappereDodo schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 06:48:
[...]

Medusa doet dit wel. Lijkt me sterk dat Sonarr dit niet kan...
Dat is inderdaad 1 van de opties die Medusa wel doet en Sonarr niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas H
schumi2004 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 08:48:
Nu ik (bijna) alles weer up and running heb begonnen het het overstappen naar sabnzbd in een LXC(Proxmox) , mount points gemaakt en gaan dacht ik.
Maar ik kan en mag elleen maar een download folder kiezen die in de config folder leeft.
Stap ik hier buiten door 1 van mijn aangemaakte mount point te kiezen als download folder blijft sabnzbd zeuren over een rechten issue.
<knip>
Ik heb ook flink wat draaien binnen Proxmox, alles in unprivileged containers. Ik heb mijn 'data' beschikbaar op de host machine. Om deze data op de 'juiste' manier beschikbaar te maken bij de verschillende containers heb ik enkele guides gevolgd. De volgende links betreffen de rechtenkwestie:
https://nocin.eu/proxmox-...ectory-bind-mount-points/
https://gist.github.com/b...0d531148dfb4c2640e9ebfc56
Ofwel, je moet ervoor zorgen dat de data die je ter beschikking wilt stellen aan je container(s) op je host bij de juiste user ID horen.

Ik heb vervolgens in elke container een gebruiker aangemaakt met uid 1000 die dan lees- en schrijfrechten heeft op de betreffende bestanden. Deze user moet dan de betreffende service runnen (plex / transmission / sickchill / ...). Om ervoor te zorgen dat deze user bij de bestanden kan, heb ik aan elke container config naast de mountpoints de volgende regels aangemaakt:
lxc.idmap: u 0 100000 1000
lxc.idmap: g 0 100000 1000
lxc.idmap: u 1000 1000 1
lxc.idmap: g 1000 1000 1
lxc.idmap: u 1001 101001 64535
lxc.idmap: g 1001 101001 64535

Dat regelt de routering qua gebruikersrechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
De slimste setup is een setup dat je werkelijk van moves of hardlinks gebruikt maakt ipv copy+delete of dubble opslag ruimte met torrents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik merk de laatste tijd bij Medusa dat de titels van afleveringen niet bekend zijn, krijg dan van die vage renames als:

S01E07 - TBA.mkv

Afleveringen zijn dan wel gewoon al uitgezonden en binnen gehaald, heb het bij meerdere series.

Herkenbaar?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• TRaSH
Heeft waarschijnlijk te maken dat de aflevering titel nog niet op tvdb geupdated is of bekend.

• mesa57
  • Laatst online: 09-06 12:58
Hetzelfde in Sickchill, dus het zal inderdaad TVDB zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft er iemand ervaring met Jellyfin/Jellyseerr?

Waarom worden series/movies niet toegevoegd aan mijn Sonarr/Radarr library wanneer ik iets nieuws download via Jellyfin/Jellyseerr?

Iemand een idee?

Ik moet elke keer een library import doen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
volgens mij download jellyfin niks
En moet je series/films toevoegen aan Sonarr/Radarr, en dat kan dan met bv Overseerr, Jellyseerr, Petio, Ombi

Als Jellyseerr het niet toevoegd moet je kijken of het bij jellyseerr goed gaat, en dat hij een add+search doet

En ik neem aan dat je niet naar je media library download en gewoon naar je download folder ?

[ Voor 15% gewijzigd door TRaSH op 04-03-2023 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TRaSH schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 12:46:
volgens mij download jellyfin niks
En moet je series/films toevoegen aan Sonarr/Radarr, en dat kan dan met bv Overseerr, Jellyseerr, Petio, Ombi

Als Jellyseerr het niet toevoegd moet je kijken of het bij jellyseerr goed gaat, en dat hij een add+search doet

En ik neem aan dat je niet naar je media library download en gewoon naar je download folder ?
Ik download per definitie altijd naar download folder waarop Snarr/Radarr hun kunstje doen om het vervolgens in media folder te plaatsen.
Jellyseerr download zelf niets en geeft alleen maar door aan Sonarr/Radarr (althans daar ga ik vanuit).
Het wordt uiteindelijk ook allemaal gdownload volgens de specs van Sonarr/Radarr maar ik zie de media niet in de library van beide terugkomen maar gedownload is het wel 8)7

Het is net of er ergens een stapje gemist wordt, alles draait in Docker in hoeverre dat nog van toegevoegde waarde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
principe hoe het hoort te werken, maar ga van uit dat je dat weet

jij voegt films/series toe aan jellyseerr
jellyseerr voegt de films aan Radarr (mits goes ingsteld met add+search)
Radarr vind iets op je indexers and stuurt dat naar je download client
je download client download het naar de download locatie (dit is nooit dezelde locatie die je als root path in Radarr gebruikt) bv
/data/downloads/movies
dan pakt Radarr het op mits het natuurlijk in Radarr staat als wanted(monitored) en hij zal dan de movie importeren naar bv
/data/media/movies
mocht het importeren niet lukken dan moet je in Radarr kijken in de activity/queue wat er aan de hand is, als het een gele icoontje hebt ga je met je muis er overheen en er staat dan wat er aan de hand is.

houd er wel rekening mee jellyseerr is een aftreksel van overseerr, en ik heb al eerder in Radarr Support Discord gehoord dat mensen wel eens problemen hadden ermee.
kan zijn dat het ondertussen wel weer werkt, maar in principe loopt het altijd achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 09:24
Misschien dat iemand hier weet hoe het precies werkt met packages van de synologycommunity; ik heb succesvol Radarr (en Sonarr) draaien op 215+ maar sinds kort heeft Radar issues met het laden van oa posters wanneer je een film toevoegt.

Dat issue is al een tijdje geleden opgelost alleen krijg ik de nieuwere versie maar niet gedownload. Via de pagina van Radarr zelf kan je een update knop gebruiken maar die doet niet. Op de NAS zelf is geen nieuwere versie beschikbaar echter als ik ga kijken op de pagina van de community zelf is er een versie beschikbaar van April 2023 (Radarr v20230426-20) terwijl de versie op de NAS Mei 2022 is. Ik kan nergens iets vinden van een manuele package die ik dan zou kunnen installeren. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Miss_80 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 22:30:
Misschien dat iemand hier weet hoe het precies werkt met packages van de synologycommunity; ik heb succesvol Radarr (en Sonarr) draaien op 215+ maar sinds kort heeft Radar issues met het laden van oa posters wanneer je een film toevoegt.

Dat issue is al een tijdje geleden opgelost alleen krijg ik de nieuwere versie maar niet gedownload. Via de pagina van Radarr zelf kan je een update knop gebruiken maar die doet niet. Op de NAS zelf is geen nieuwere versie beschikbaar echter als ik ga kijken op de pagina van de community zelf is er een versie beschikbaar van April 2023 (Radarr v20230426-20) terwijl de versie op de NAS Mei 2022 is. Ik kan nergens iets vinden van een manuele package die ik dan zou kunnen installeren. Zie ik iets over het hoofd?
Volgens de lijst hier heeft de 215+ een Alpine CPU.

Ik liep met mijn DS715 tegen zelfde issue aan en conclusie is dat de onze niet compatible is met dotnet 6.0
https://github.com/SynoCo...6#issuecomment-1493401721.

Wat ik vervolgens gedaan heb is een goedkoop Optiplex 3050 (kan ook iets soortgelijks zijn) systeempje gekocht (met voldoende RAM), hier Proxmox op, vervolgens een docker container aangemaakt om hier al mijn packages in te draaien.

/edit:
Als je iets terug leest in mijn github issue dan wordt er verwezen naar packages die hier staan: https://github.com/Servarr/spksrc/releases

Mogelijk dat een iets nieuwere het issue oplost voor je maar ben bang van niet. Zelf ben ik niet eens begonnen aan die packages omdat ik toen al op Docker overgestapt was.

[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 17-05-2023 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:49

Nicap

Tsssk....

Wie o wie kan me helpen. Ik kom er niet helemaal uit. Het zal vast iets simpels zijn, maar toch...

Ik heb sabnzbd geinstalleerd op mijn nas(docker, DSM 7.2).
Als mappen in het script het volgende gezet:
-v /volume1/docker/sabnzbd:/config \
-v /volume1/data/usenet/complete:/downloads \
-v /volume1/data/usenet/incomplete:/incomplete-downloads \

Maar als sabnzbd een opdracht krijgt zet hij het in:
/config/data/usenet/complete/tv/

Ik heb dit al geprobeerd in de docker instellimngen, maar dat had geen effect:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tnsm3p9H_UeA4x3MXHLA_AAbDoI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iOY5L89sBDQQfFhMjV1rt8zG.png?f=user_large

Ik weet niet goed waar ik het moet zoeken. Kan in de tutorials er ook weinig over vinden.

Edit:
ergens toch gemist dat ik in de settings van sabnzbd de mappen nog goed moest zetten. Het werkt nu.

[ Voor 6% gewijzigd door Nicap op 12-06-2023 22:59 ]

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Persoonlijk zou ik voor een betere path setup
Daardoor krijg je ook instant move, tegenover wat je nu hebt met een copy+delete.

https://trash-guides.info...ow-to-setup-for/Synology/

En hoe fatsoenlijk sabnzbd op te zetten.
https://trash-guides.info/Downloaders/SABnzbd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Sinds nieuws: Torrentsite Rarbg stopt per direct haalt Medusa hier niets meer binnen :(

Bij Search Providers een heel lijst met opties, maar geen idee welke bovenstaande nu het beste kan vervangen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Is het eigenlijk mogelijk om een kalender te importeren in Radarr/Sonarr? Ik heb het idee van wel, aangezien de kalender in Radarr ook aangeven kan of films monitored of unmonitored zijn. Maar als ik in Radarr bij kalender op de iCal link klik, krijg ik alleen een URL terug om juist die kalender in een andere kalender te importeren. Maar ik zoek dus de andere kant op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Naar mijn weten kan dat niet, zou ook niet weten waarom
De kalender laat zien welke films jij toegevoegd hebt en wanneer ze uitkomen.
Het is niet een manier om films toe te voegen in Radarr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:49

Nicap

Tsssk....

TRaSH schreef op zondag 18 juni 2023 @ 15:00:
Persoonlijk zou ik voor een betere path setup
Daardoor krijg je ook instant move, tegenover wat je nu hebt met een copy+delete.

https://trash-guides.info...ow-to-setup-for/Synology/

En hoe fatsoenlijk sabnzbd op te zetten.
https://trash-guides.info/Downloaders/SABnzbd/
Kwan die info bij het zoeken ook tegen. Heb nu de mappen structuur volgens je link.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
TRaSH schreef op zondag 2 juli 2023 @ 02:18:
Naar mijn weten kan dat niet, zou ook niet weten waarom
De kalender laat zien welke films jij toegevoegd hebt en wanneer ze uitkomen.
Het is niet een manier om films toe te voegen in Radarr
Zou imo wel handige functie zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Misschien hebben jullie een goede tip voor mij. Bazarr heeft een best een tijdje goed gewerkt. Maar omdat er blijkbaar nu meer dan 800 titels in de wachtrij staan (meeste anime). Zegt opensubtitels "jammer joh, teveel". Toen dacht ik, oke ik smijt er een tientje tegenaan en wordt een VIP op die site :) Maar die site is zo brak dat hoe graag ik dat ook wil, het werkt niet.

Nou zag ik addic7ed voorbij komen hier, dat is misschien al een oplossing. Maar ik begrijp niet zo goed wat ik met die anti capha provider en cookies aan moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
CH4OS schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:48:
[...]
Zou imo wel handige functie zijn. :)
Als je extern wilt importeren dan moet je gebruik maken van een list dan word het uiteindelijk ook in je kalender gezet.
Want waar haal jij de info/data vandaan om handmatig iets in je kalender te zetten ?

Pagina: 1 ... 49 ... 51 Laatste

Let op:
[html]Als je een vraag stelt, vergeet dan <strong>niet</strong>:

<ul style="line-height: 1em">
<li style="font-size:125%; line-height:18px;">Het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!</li>
<li>Vragen naar wat de beste release groups zijn, is ook niet de bedoeling.</li>
<li>Het ongevraagd benoemen/vermelden van release groups is ook niet de bedoeling</li>
<li>Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.pastebin.com)!</li>
<li>Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, NAS (Synology,QNAP,etc)</li>
<li>Repository versie (Main of andere fork)</li>
</ul>[/html]