Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:06
tvdb heeft een 24 uur API delay,
daarnaast heeft skyhook (sonarr load balancer voor tvdb) ook nog een delay.

ze hebben dit gedaan zodat het geen zooitje word als bv
1. jij veranderd iets of een volg orde van de afleveringen.
2. ik vind dat het niet klopt en verander het ook weer.

maar eigenlijk is die van jouw goed, en dan kunnen ze het fixen voordat het 3x veranderd word bij de massa.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand het toevallig al voor elkaar om SABnzbd 3.4 op een Synology DS214+ te draaien? Ik heb het geprobeerd, maar ik krijg een missende Python-module niet geinstalleerd.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
pven schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:28:
Heeft iemand het toevallig al voor elkaar om SABnzbd 3.4 op een Synology DS214+ te draaien? Ik heb het geprobeerd, maar ik krijg een missende Python-module niet geinstalleerd.
Schijnt prima en zonder problemen te draaien als je niet kiest voor docker, en niet voor die slecht en traag onderhouden packages.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TRaSH schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:36:
[...]

Schijnt prima en zonder problemen te draaien als je niet kiest voor docker, en niet voor die slecht en traag onderhouden packages.
Docker is niet eens beschikbaar voor de DS214+, dus dat is het probleem niet. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH
oh ik dacht dat al die + modellen docker ondersteunde, maar dat zal zo wel zijn met de nieuwe modellen.
bummer -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkoman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-08 11:16
pven schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:40:
[...]

Docker is niet eens beschikbaar voor de DS214+, dus dat is het probleem niet. ;)
Sabnzbd kan je beter vermijden op zo'n oud systeem.
Beter nzbget, die je ook manual kan installeren via de terminal.

Zie hier:
https://forum.nzbget.net/viewtopic.php?t=2958&start=10

Dit heb ik jaren gebruikt zonder problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bokkoman schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:23:
[...]

Sabnzbd kan je beter vermijden op zo'n oud systeem.
Beter nzbget, die je ook manual kan installeren via de terminal.

Zie hier:
https://forum.nzbget.net/viewtopic.php?t=2958&start=10

Dit heb ik jaren gebruikt zonder problemen.
Dat is echt een achterhaalde discussie. Ik gebruik al jaren probleemloos SABnzbd op diverse Synology's. Tot op heden dan, maar dat ligt niet aan de performance maar aan een missende module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkoman
  • Laatst online: 12-08 11:16
pven schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:08:
[...]

Dat is echt een achterhaalde discussie. Ik gebruik al jaren probleemloos SABnzbd op diverse Synology's. Tot op heden dan, maar dat ligt niet aan de performance maar aan een missende module.
Daar ben ik het mee eens.
Ik zei ook niet dat nzbget beter (of slechter) is.
Alleen dat nzbget waarschijnlijk wel gaat werken met jouw verouderde systeem, zonder teveel poespas te hoeven te installeren ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TRaSH
Vroeger was sabnzbd een stuk logger en niet echt geschrikt voor een low powered NAS, Tuurlijk het werkte maar nzbget draaide echt een stuk soepeler en gebruikt een stuk minder resources.
maar in de tussentijd heeft sabnzbd niet echt stil gestaan, en hebben ze de code echt wel geoptimized.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pven schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:28:
Het is gelukt! *O*

Na de update van Python 3.8 die deze ochtend klaar stond kan ik wel missende modules installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
van D schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:05:
[...]

Ik heb hetzelfde issue. Misschien maar wachten op een package update?
Heb je dit ooit nog op kunnen lossen? (Ik dus niet. :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-08 13:02
pven schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:30:
[...]

Heb je dit ooit nog op kunnen lossen? (Ik dus niet. :P)
Nope, ik ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batata007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-08 23:28
Hoi medetweakers,

Inmiddels best wat jaren terug heb ik met veel plezier gebruik gemaakt van SickBeard (en daarna SickRage) op mijn Synology NAS + KODI (LibreElec) op een Raspberry Pi 2. Inmiddels outdated software en hardware. Zojuist na wat onderzoek bestelling geplaatst voor een Nvidia Shield Pro. Ik zou graag een verse bijdetijds setup willen maken.

Wensen:
- Laatste (4K) content kunnen afspelen
- Makkelijk extra series kunnen toevoegen en dat “het systeem” verder het zoeken/downloaden regelt

Door alle opties zie ik echter door de bomen het bos niet meer. Zat zelf te denken aan Plex server + client op de Nvidia Shield Pro. Maar wat zou aan te raden zijn voor het “managen” van de content?

Liefst dat het ook door een niet-nerd (vrouwlief) te bedienen is en ze zelf (makkelijk) een serie kan toevoegen. Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:53
@Batata007 sonarr/radarr/overseerr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:38

Sebazzz

3dp

SickGear bestaat nog steeds hoor, en gebruik ik nog met veel plezier. CouchPotato is inderdaad wel afgelopen; hiervoor is Radarr een goed alternatief.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:23
Ik gebruik al jaren deze manier om films binnen te halen:
- Ik ga naar mijn favoriete site, die voor mij een lijst met films aanbiedt, aan de hand van IMDB rating. Heb
ook nog meerdere sites.
- Ik browse handmatig door die lijst en klik aan wat ik wil. Downloaden gaat dan via Qbittorrent.
- Couchpotato scant mijn schijf op nieuwe gedownloade films en importeert die dan naar mijn aparte server.
Hij kopieert de film dus naar die server. Gaat meestal goed. Sommige films herkent hij niet.
- Daarna runt er een script die alle info erbij haalt. Fanart, beschrijving naar NFO etc.
- Als ik dan Kodi opstart, worden de films via dit NFO bestand ingeladen.

Zover ik weet kan Radarr niet doen wat Couchpotato kan. Een map in de gaten houden en dan automatisch importeren. Maar aangezien couchpotato toch niet meer ontwikkeld wordt, lijkt me een vervanger wel verstandig. Zijn er nog andere alternatieven? Of een betere manier dan de mijne?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH
Je kan een persoonlijke IMDb import lijst maken die dan geïmporteerd word in Radarr. (Gaat automatisch)
Ik zelf gebruik voor mijn familie overseerr of petio
Maar dat werkt niet met Kofi helemaal

En inderdaad wat je zegt, dat handmatige gedoe is niet wat Radarr doet, die is meer i automatisering gericht.

[ Voor 27% gewijzigd door TRaSH op 28-10-2021 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
In principe is het enige wat ik handmatig doe, het uitzoeken van de film. Daarna gaat alles automatisch.

Bij radarr moet je de film erin zetten en dan zoekt hij voor jou. Maar iets automatisch laten importeren vanuit een harde schijf kan die dan niet. Misschien nog maar eens installeren en kijken of ik mijn logica kan veranderen wat dit betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
Als ik nou toch een film handmatig in qbittorrent zet, hoe weet radarr dan dat die eraan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:49
CypherMK schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 16:55:
Als ik nou toch een film handmatig in qbittorrent zet, hoe weet radarr dan dat die eraan komt?
Niet.

Radarr is puur voor het automatisch downloaden van films die nog niet uit zijn.......of die je wilt downloaden en er net in zit.
Als de indexers dan een search hebben via Radarr dan kan hij ze zelf zoeken en downloaden.....en anders als ze op de indexer terecht komen.

in jouw geval zou je de film in Radarr kunnen zetten en dan Radarr de film laten zoeken op je indexer(s) waarna hij automatisch gedownload wordt.
In Radarr kan je wel de kwaliteit helemaal super instellen zodat een betere versie in de toekomst gedownload word.....
Mede dankzij de guides van TRaSH _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
Zou je ook freeleech kunnen instellen op bepaalde sites?
En waar is die tutorial? In dit topic of een aparte thread?

[ Voor 35% gewijzigd door CypherMK op 28-10-2021 23:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CypherMK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
CypherMK schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 23:28:
Zou je ook freeleech kunnen instellen op bepaalde sites?
En waar is die tutorial? In dit topic of een aparte thread?
Ja dat kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
Dat moet dan bij restricties aangezet worden schat ik zo in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
CypherMK schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:59:
[...]

Dat moet dan bij restricties aangezet worden schat ik zo in.
Advanced settings aanzetten en dan bij de indexers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TRaSH
even soort van offtopic, maar word het niet eens tijd om de topic titels aan te passen hier en met de tijd mee te gaan ?
`[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones` aangezien CP en sickbeard al een tijdje dood is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
Ik heb net ook nog Bazarr geïnstalleerd. Werkt prima met Radarr, maar niet met Sonarr. Hij importeert de serie lijst niet.

Alles staat op dezelfde windows 10 PC. Als ik bij Sonarr een test connection doe, dan verbindt die gewoon. Alleen blijft mijn Serie lijst in Bazarr leeg. Heb verder de Trash guide gevolgd en er lijkt niks fout te staan.

Het enige relevante wat in de log staat is dit:
code:
1
BAZARR can only sync from Sonarr v3 SignalR feed to get real-time update. You should consider upgrading your version(2.0.0.5344).

Laatste versie van Sonarr is geïnstalleerd.

Iemand een idee wat ik kan proberen?

[ Voor 3% gewijzigd door CypherMK op 30-10-2021 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:04
CypherMK schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:48:
Ik heb net ook nog Bazarr geïnstalleerd. Werkt prima met Radarr, maar niet met Sonarr. Hij importeert de serie lijst niet.

Alles staat op dezelfde windows 10 PC. Als ik bij Sonarr een test connection doe, dan verbindt die gewoon. Alleen blijft mijn Serie lijst in Bazarr leeg. Heb verder de Trash guide gevolgd en er lijkt niks fout te staan.

Het enige relevante wat in de log staat is dit:
code:
1
BAZARR can only sync from Sonarr v3 SignalR feed to get real-time update. You should consider upgrading your version(2.0.0.5344).

Laatste versie van Sonarr is geïnstalleerd.

Iemand een idee wat ik kan proberen?
Welke versie van Sonarr en Radarr draai je? Aan de log te zien zit je nog in 2.x.
Veel andere software ondersteunt 2.x niet meer (ik had het met qtorrent)
3.x is al een tijdje uit. Maar je kan niet updaten van 2.x naar 3.x. Je moet je database backuppen. Handmatig 3.x installeren en dan de backup restoren vanuit 3.0.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
RocketKoen schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 15:02:
[...]

Welke versie van Sonarr en Radarr draai je? Aan de log te zien zit je nog in 2.x.
3.x is al een tijdje uit. Maar je kan niet updaten van 2.x naar 3.x. Je moet je database backuppen. Handmatig 3.x installeren en dan de backup restoren vanuit 3.0.
Aha, ik dacht dat dit automatisch ging :)
Bedankt, ik ga dit proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:04
CypherMK schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 15:03:
[...]

Aha, ik dacht dat dit automatisch ging :)
Bedankt, ik ga dit proberen.
Deed het ook. Maar de sprong van 2 naar 3 niet. Compleet nieuwe code. En je krijgt niet eens iets van een melding dat er een nieuwe versie is.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
Het is gelukt. Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
RocketKoen schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 15:02:
[...]

je kan niet updated ?
zou gewoon moeten werken of je draait op echt een hele oude versie van 2.x
RocketKoen schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 15:09:
[...]

Deed het ook. Maar de sprong van 2 naar 3 niet. Compleet nieuwe code. En je krijgt niet eens iets van een melding dat er een nieuwe versie is.
Sonarr Team wou dat niet doen, wat de Radarr Team wel deed.
Sonarr Team is erg conservatief om zo maat te zeggen

[ Voor 26% gewijzigd door TRaSH op 30-10-2021 17:29 . Reden: multi reply ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-08 23:11
Ik zit met het probleem in Radarr dat hij soms films niet wil processen. Permission denied krijg ik dan, en nochtans zijn er films al doorgestuurd zonder problemen. Maar nu en dan krijg ik die error. Alle permissies heb ik nochtans goed gezet in DSM. Bij Sonarr heb ik die problemen dan niet en heb de settings al vergeleken. Het irritante is dat hij pakweg 8 keren op 10 het wel doet en enkele keren blijft vasthangen…

DetectSample - Failed to get runtime from the file, make sure mediainfo is available
VideoFileInfoReader - Unable to parse media info from file: /volume1/downloads/…. ' is denied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
hoe heb je Radarr draaien en welke versie (laatste is geen versie) ?
als Radarr geen runtime kan vinden kan het verschillende redenen zijn.

Als je het vaker hebt raad ik je aan om Radarr in trace logging draaien zodat je wat nuttige info kan krijgen

En welke download client gebruik je ?

[ Voor 7% gewijzigd door TRaSH op 09-11-2021 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomGear
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-07 23:27
iemand hier ervaring mee bij sonarr ?
als ik zoek bv op slimste mens vind hij geen results bij me indexers, zoek ik op slimste.mens
doet hij dit wil.
dus ik moet in sonarr gaan aanpassen zoals ze hier
Add a wildcard and spaces between words to match any order , eg:
2020 * tenet
aangeven maar ik vind het niet direct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:16

MeNTaL_TO

The future is not set

TomGear schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:31:
iemand hier ervaring mee bij sonarr ?
als ik zoek bv op slimste mens vind hij geen results bij me indexers, zoek ik op slimste.mens
doet hij dit wil.
dus ik moet in sonarr gaan aanpassen zoals ze hier

[...]
aangeven maar ik vind het niet direct
Heb je in je zoek profile (in sonarr) de taal ook aangepast? Standaard zoekt deze alleen op Engels (volgens mij)

[ Voor 7% gewijzigd door MeNTaL_TO op 29-11-2021 15:41 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomGear
MeNTaL_TO schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:41:
[...]

Heb je in je zoek profile (in sonarr) de taal ook aangepast? Standaard zoekt deze alleen op Engels (volgens mij)
ja, maar ligt echt aan mijn index site, ik zal het handmatig moeten blijven doen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
TomGear schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:44:
[...]

ja, maar ligt echt aan mijn index site, ik zal het handmatig moeten blijven doen :|
welke indexer gebruik je en is het usenet of torrents ?
een fatsoenlijke indexer support id search (imdb/tvdb/tmdb)
en nee je kan niet met Sonarr/Radarr hoe het zoekt veranderen

heb je ook geprobeerd interactief te zoeken ?
zo dat je alle zoek resultaten kan zien, kan namelijk ook zijn dat de categorie niet goed ingesteld zit of je indexer gebruikt een eigen categorie voor buitenlandse shows

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.trash-guides.info/QUwi8/WAZajiDo42.png/raw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:50
Is ergens een uitgebreid stappenplan voor het installeren en vooral configureren van Medusa op de Synology?

Ik ben van Sickbeard naar Sickrage en nu naar Medusa gegaan. Medusa wordt goed onderhouden (tot nog toe) en bevalt me eigenlijk prima.
Nu heb ik het postprocessen eigenlijk niet goed onder de knie. Als ik kies voor Custom: %RN worden de bestanden niet verplaatst, deze worden ook niet hernoemd. Neem ik een standaard renaming, dan wordt een seizoensmap aangemaakt en wordt het hernoemen/verplaatsen wel uitgevoerd.
Nergens zie ik een optie om handmatig te postprocessen, dus moet ik telkens minstens zo'n 10 minuten wachten in de hoop dat er iets gebeurt. Weinig tot niets dus.

Wat ik denk, is dat ik zit te knoeien met de rechten en dat het deels daardoor fout gaat. Als ik from scratch met beginnen is dat niet erg, maar dan zou ik wel een stappenplan moeten hebben die ik kan volgen.

Ik draai nog DSM6.2.4 en heb de volgende mappen:

volume1\Downloads\TV (daar komen de downloads in na downloaden mbv NZBget)
volume1\Downloads\TV-Shows (daar komen de uiteindelijke bestanden in, in hun eigen serie-mappen, na postprocessing)

Het postprocessen wil ik dus instellen zodat de bestanden worden hernoemd naar:
Show.Name.S02E03.720p.HDTV-RLSGROUP.ext
en verplaatst naar volume1\Downloads\TV-Shows\serienaam

Een knop Manual Post processing heb ik dus nergens terwijl dit wel zou moeten volgens mij (en de wiki: https://github.com/pymedu...ng#manual-post-processing). Is het dan sowieso aan te raden om opnieuw te beginnen? Welk package(bron) gebruik ik daar dan het best voor?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomGear
TRaSH schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:32:
[...]

welke indexer gebruik je en is het usenet of torrents ?
een fatsoenlijke indexer support id search (imdb/tvdb/tmdb)
en nee je kan niet met Sonarr/Radarr hoe het zoekt veranderen

heb je ook geprobeerd interactief te zoeken ?
zo dat je alle zoek resultaten kan zien, kan namelijk ook zijn dat de categorie niet goed ingesteld zit of je indexer gebruikt een eigen categorie voor buitenlandse shows

[Afbeelding]
ik gebruik nzbhydra2 samen met wtf nzb en die is nu niet bepaald api vriendelijk :D
maar ik moet het eens bekijken dan, dus niet zoeken op naam maar op tvdb id mmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:36
M.v.Veelen schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:42:
Een knop Manual Post processing heb ik dus nergens terwijl dit wel zou moeten volgens mij (en de wiki: https://github.com/pymedu...ng#manual-post-processing). Is het dan sowieso aan te raden om opnieuw te beginnen? Welk package(bron) gebruik ik daar dan het best voor?
Geen ervaring met synology, maar bij mij zit manual postprocessing onder Shows, 4e optie (iirc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
TomGear schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:00:
[...]

ik gebruik nzbhydra2 samen met wtf nzb en die is nu niet bepaald api vriendelijk :D
maar ik moet het eens bekijken dan, dus niet zoeken op naam maar op tvdb id mmm
Misschien kijken voor een paar andere
Iets met dronken in het Engels heeft wel een aantal NL series

En 1 indexer in Hydra voor automatisering is een beetje zinloos
Afhankelijk welke indexers je hebt raad ik er meestal 3-5 aan

Er is 1 naar mijn mening een van de betere die lijkt op wat jij zei maar met iets er voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomGear
TRaSH schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:32:
[...]

Misschien kijken voor een paar andere
Iets met dronken in het Engels heeft wel een aantal NL series

En 1 indexer in Hydra voor automatisering is een beetje zinloos
Afhankelijk welke indexers je hebt raad ik er meestal 3-5 aan

Er is 1 naar mijn mening een van de betere die lijkt op wat jij zei maar met iets er voor.
kom van torrent naar usenet, dus moet ze nog wat zoeken, ik weet welke je bedoeld maar daar vind ik niet op wat ik zoek :/
verloopig handmatig en met nzbtomedia zet hij ze alsnog in mijn sonarr

dankuwel voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
TomGear schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:37:
[...]

kom van torrent naar usenet, dus moet ze nog wat zoeken, ik weet welke je bedoeld maar daar vind ik niet op wat ik zoek :/
verloopig handmatig en met nzbtomedia zet hij ze alsnog in mijn sonarr

dankuwel voor de tips
als je op die dronken zou je ze moeten vinden, geloof dat de screenshot die ik liet zien ook daar vandaan kwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Ik krijg sinds vandaag deze melding in Sonarr:

'object reference not set to an instance of an object'

dit gebeurt nadat de semi-grappige tekst in beeld is verschenen als Sonarr laadt in de browser. Gisteren kon ik nog gewoon alles benaderen en heb ik als enige een zoekopdracht voor een seizoen gestart.... Iemand enig idee?

nevermind, het werkt weer???

[ Voor 4% gewijzigd door thejoker80 op 01-12-2021 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomGear
Iemand een idee wat er mis kan zijn,
Ik download handmatig een nzb met nzbget met nzbtomedia script alles is goed ingevuld, hij zegt ook succes maar in mijn radarr gebeurt niets de film komt er niet bij, moet ik eerst in radarr zeggen dat ik die film zoek ? Voor series werkt het dan wel :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 10:09

TommyGun

Stik er maar in!

Voorheen had ik mijn gehele NAS achter een VPN client (op mijn router) hangen, maar dat is verre van ideaal met services als File Sharing en Plex. Nu ik een nieuwe NAS heb welke Docker ondersteunt ben ik aan de slag gegaan met containers voor Transmission + OpenVPN (ik gebruik PIA).

Ik post hier mijn docker-compose file, wellicht heeft iemand er een keer wat aan. Verbeteringen zijn ook welkom :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
version: '3.3'
services:
    transmission-openvpn:
        cap_add:
            - NET_ADMIN
        volumes:
            - /volume2/downloads/_complete:/data/completed
            - /volume2/docker/transmission-openvpn:/data
            - /volume2/downloads/_torrents:/data/watch
            - /volume2/downloads/_incomplete:/data/incomplete
        environment:
            - OPENVPN_PROVIDER=PIA
            - OPENVPN_CONFIG=de_frankfurt
            - OPENVPN_USERNAME=xxx
            - OPENVPN_PASSWORD=xxx
            - LOCAL_NETWORK=192.168.0.0/16
            - CREATE_TUN_DEVICE=true
            - HEALTH_CHECK_HOST=PRIVATEVPN.com
            - TRANSMISSION_WEB_UI=transmission-web-control
            - TRANSMISSION_PEX_ENABLED=false
            - TRANSMISSION_DHT_ENABLED=false
            - TRANSMISSION_LPD_ENABLED=false
            - TRANSMISSION_MAX_PEERS_GLOBAL=250
            - TRANSMISSION_PEER_LIMIT_GLOBAL=250
            - TRANSMISSION_PEER_LIMIT_PER_TORRENT=50
            - TRANSMISSION_SPEED_LIMIT_UP_ENABLED=true
            - TRANSMISSION_SPEED_LIMIT_UP=1024
            - TRANSMISSION_WATCH_DIR_FORCE_GENERIC=true
            - TRANSMISSION_TRASH_ORIGINAL_TORRENT_FILES=true
            - PUID=1026
            - PGID=100
            - TZ=Europe/Amsterdam
        logging:
            driver: json-file
            options:
                max-size: 10m
        ports:
            - '9091:9091'
        image: haugene/transmission-openvpn
        container_name: transmission-openvpn-general

Ik heb overigens losse containers gemaakt voor "algemeen spul" (dat is deze snippet), Medusa en Radarr, dus met afwijkende paden en ports. De rest is in feite hetzelfde. Let echter op je dir instellingen aangezien Transmission download naar /data/completed in mijn voorbeeld, maar in werkelijkheid terecht komt in /volume2/downloads/_complete.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
...
        volumes:
            - /volume2/downloads/_couchpotato:/data/completed
            - /volume2/docker/transmission-openvpn-radarr:/data
            - /volume2/downloads/_torrents-couchpotato:/data/watch
            - /volume2/downloads/_incomplete:/data/incomplete
...
        ports:
            - '9093:9091'
...

Het beste kun je "Downloaded files location" leeg laten in Medusa, zodat Transmission dat zelf regelt. Bij Post-Processing geef je dan wel de 'echte' "Post-Processing Dir" op. (en "Copy" als method). In feite geldt hetzelfde voor Radarr (Sonarr gebruik ik niet), maar daar moet je nog wel het volgende inrichten ("Remote Path Mappings");

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-qpPiQfi7LdbBLhy0a7oY8cXjEk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8t5WMXZHp8G33eblHJRM1f9a.png?f=fotoalbum_large

Ja die dir heet nog _couchpotato, nostalgie :+

[ Voor 26% gewijzigd door TommyGun op 03-12-2021 09:43 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
TomGear schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 07:22:
Iemand een idee wat er mis kan zijn,
Ik download handmatig een nzb met nzbget met nzbtomedia script alles is goed ingevuld, hij zegt ook succes maar in mijn radarr gebeurt niets de film komt er niet bij, moet ik eerst in radarr zeggen dat ik die film zoek ? Voor series werkt het dan wel :/
Dat hele nzbtomedia heb je al tijden niet meer nodig met nzbget en Sonarr/Radarr

Uiteraard moet je de film of serie toevoegen aan de *arr dat je hem wilt, anders weten ze niet dat hij hem wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-08 12:39

WoBBeL

*zwaai*

Iemand ervaring met Readarr en hoe ik die nederlandse boeken kan laten vinden? Ik heb de taal netjes op "nld, null" staan maar zonder succes ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Heb nu Sonarr geInstalleerd, en om te testen één serie toegevoegd om te kijken of het werkt. Ik kan ontbrekende episodes toevoegen zodat ze op Wanted komen, en een "Search" zorgt ervoor dat hij daadwerkelijk gedownload wordt. Maar hij doet niets automatisch.
Heb een betaalde indexer (nzbfinder) en deze werkt ook goed.
De downloader is Sabnzbd.

Waar moet ik naar kijken? Wat mis ik?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Laatst online: 29-08 21:44

jmk

psy schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 21:12:
Heb nu Sonarr geInstalleerd, en om te testen één serie toegevoegd om te kijken of het werkt. Ik kan ontbrekende episodes toevoegen zodat ze op Wanted komen, en een "Search" zorgt ervoor dat hij daadwerkelijk gedownload wordt. Maar hij doet niets automatisch.

Automatisch zoeken gaat met intervallen. Onder system -> tasks kan je zien wanneer een automatische taak aan de beurt is. Daar kan je ook op verversen drukken om zo'n taak meteen uit te voeren(voor het testen)

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH
psy schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 21:12:

Een goed begin met Sonarr/Radarr etc. zou wezen om te kijken naar de officiële documentatie
https://wiki.servarr.com/sonarr/quick-start-guide
https://wiki.servarr.com/radarr/quick-start-guide

Sonarr/Radarr werkt iets anders met het zoeken naar nieuwe afleveringen dan bv sickrage etc,
1. Als je een serie toevoegt kies je de optie monitored en kies je de optie add+search.
- Monitored = Betekend dat Sonarr/Radarr deze serie/film in de gaten houd (je wilt het hebben)
- Add+Search = Zorgt er voor zodra het toegevoegd word dat er gezocht word op je indexers of hij al bestaat, Daarna gaat hij afhankelijk van je RSS interval elke xx minuten kijken naar de laatste 100 releases op de RSS feed van de indexer of hij beschikbaar is.

De hoofd redenen is omdat ze de druk op de indexers willen verminderen dan constant die onzinnige backlog searches. En ook 1 van de redenen dat sommige indexers sickrage hebben/hadden geblokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

TRaSH schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:32:
[...]

Een goed begin met Sonarr/Radarr etc. zou wezen om te kijken naar de officiële documentatie
https://wiki.servarr.com/sonarr/quick-start-guide
https://wiki.servarr.com/radarr/quick-start-guide

Sonarr/Radarr werkt iets anders met het zoeken naar nieuwe afleveringen dan bv sickrage etc,
1. Als je een serie toevoegt kies je de optie monitored en kies je de optie add+search.
- Monitored = Betekend dat Sonarr/Radarr deze serie/film in de gaten houd (je wilt het hebben)
- Add+Search = Zorgt er voor zodra het toegevoegd word dat er gezocht word op je indexers of hij al bestaat, Daarna gaat hij afhankelijk van je RSS interval elke xx minuten kijken naar de laatste 100 releases op de RSS feed van de indexer of hij beschikbaar is.

De hoofd redenen is omdat ze de druk op de indexers willen verminderen dan constant die onzinnige backlog searches. En ook 1 van de redenen dat sommige indexers sickrage hebben/hadden geblokt.
Die quick start guides had ik ook al gezien, maar ze zijn zo basic dat er bijna niets in staat.

Het is me nu wel gelukt door jouw tip door de ontbrekende series toe te voegen met de "Monitored" flag eraan. De series die al Ended zijn heb ik op None gezet. De series die ik nog volg op "Future episodes".
Raar is wel dat nu over staat bij "Monitored": No change :? Nu weet ik nog niet waar elke serie op staat?

In de queue lijken nu wel ontbrekende episodes te staan die nog moeten worden uitgezonden. Dat lijkt me goed...?

In de queue staan nu allerlei episodes die ik al heb. Waarom is dat dan...? Die heb ik toch al?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qY8ARvjeEx7e9NZPDeTO4H9gddY=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/v68rF5d7mOlFUThiA6krQCo3.png?f=fotoalbum_medium

Snap hier echt helemaal niets van. Ik verwacht dat nog eerder bij History.

[ Voor 13% gewijzigd door psy op 07-12-2021 14:27 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Echt. Begrijp hier niets van. Ik denk, gooi die Queue leeg, wordt hij weer automatisch gevuld? Waar is dat in hemelsnaam voor?

Na het verwijderen van betreffende entries uit Sabnzbd....bleef de queue telkens weer gevuld worden tot maximaal 52 (!!!) entries. En dat bleef maar zo doorgaan. Telkens nieuwe episodes kwamen erbij die er eerst niet instonden.

Uiteindelijk heb ik alles maar weggegooid uit Sabnzbd. Nu is de queue leeg.

Wat is dat onlogisch zeg 8)7

[ Voor 58% gewijzigd door psy op 07-12-2021 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Jouw laatste probleem is waarschijnlijk dat je dezelfde categorie gebruikt in sabnzbd die jij ook in Sonarr ingesteld hebt.
Beste is ook om in sabnzbd de history zo leeg mogelijk te houden.
En alleen er in te hebben wat werkelijk aan het downloaden is of failed.
Als je wilt kan in je daar wel een link naar een guide geven.

De Sonarr quick start guide ken ik zelf niet, wel die van Radarr.
De redenen dat hij basic is is omdat hij alleen de basis uitleg zodat je kan starten er mee.
Wil je precies weten wat de functies doen, dan behoort dat niet in de quick start guide maar ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eureka18
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-08 13:55
Ik heb een probleem met Sonarr/Radarr op mijn synology diskstation. Ik ben overgestapt van DSM 6 naar DSM 7 en door het nieuwe permissiesysteem was de hele boel in de war.

Nu heb ik permissies gegeven aan de system internal users: sc-radarr en sc-nzbdrone. Die hebben nu R/W op de downloads folder. De download word goed opgepakt en door sabnzbd in de complete folder gezet. Sonarr en Radarr kopieren echter de files ipv dat ze deze verplaatsen.

Ik heb in de log gekeken en het lijkt alsnog een permissie issue te zijn.

code:
1
Error|DownloadedEpisodesImportService|Import failed, path does not exist or is not accessible by Sonarr: /volume1/Downloads/complete/langefilename. Ensure the path exists and the user running Sonarr has the correct permissions to access this file/folder

iemand enig idee welke permissie ik ben vergeten te zetten?

-- edit -- het lijkt erop dat de subfolders die gecreerd worden niet dezelfde permissies inheret van de complete folder. Hoe kan ik er voor zorgen dat dit wel goed gaat?

[ Voor 9% gewijzigd door eureka18 op 15-12-2021 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Probeer een backup te maken van Medusa ivm nieuwe nas.

Maar ik krijg een error. Write permission issue kan het niet zijn, aangezien er wel rond de 170 mb wordt weggeschreven alvorens de error erin schopt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oiTpABA5l6Q3YJ1J0u_Uv-hEHgY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LlMYkoADC5CrWZsBgKjGpVXb.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SMKGDinhsLOyYtYTAIKlMcsOxmM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SndtWMR4srLJwBBKBeDnstFG.png?f=user_large

In de logs zie ik niks langs komen dat hiermee te maken heeft. Staan al op Debug. Iemand enig idee?

Weird... Krijg bij het door de logs struinen wel de volgende foutmelding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CY39y2yTvBl6TX-ju9rKOtRCD5s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wFkAboMiVT9ZkaJjNucXQ3GT.png?f=user_large

[ Voor 42% gewijzigd door MikeyMan op 21-12-2021 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 29-08 10:09

TommyGun

Stik er maar in!

@MikeyMan Het is geen oplossing voor je probleem, maar ik maak handmatig een backup van de belangrijke files;

code:
1
2
3
4
5
6
### Medusa ###
# File location
MS_PATH='/volume2/@appdata/medusa'

# Create archive
/bin/zip -r /volume2/backups/medusa/medusa-`date \+%Y\%m\%d`.zip "$MS_PATH/config.ini" "$MS_PATH/cache.db" "$MS_PATH/main.db" "$MS_PATH/cache" "$MS_PATH/failed.db"

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, het overzetten van de disks ging voorspoedig. Kwartiertje en ik was weer up and running.

Maar had er niet op gerekend dat ie zonder verdere mogelijkheid tot overslaan gelijk DSM7.0 ging installeren.

Nog al m’n packages naar de kloten… :(

Probeer nu met Docker aan de slag te gaan, maar das ook nog een hoop gepruts zeg...
Niet blij mee...

[ Voor 17% gewijzigd door MikeyMan op 21-12-2021 13:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:09
@MikeyMan De omzetten naar docker is wel even een steep learning curve, maar daarna echt een verademing! Geen gedoe meer met packages en afhankelijkheden bij elke DSM update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

chielmi schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:47:
@MikeyMan De omzetten naar docker is wel even een steep learning curve, maar daarna echt een verademing! Geen gedoe meer met packages en afhankelijkheden bij elke DSM update.
Voor iets waar ik liefst zo weinig mogelijk tijd aan besteed, en de ervaring totaal mee ontbeer, komt dit zeer Ben alweer uren aan het rommelen en kom geen steek verder. Terwijl ik vanmorgen gewoon van een werkende setup af kwam. :X

Sowieso lekker gebruiksvriendelijk dat je een docker image installeert en dan nog met allerlei documentatie in de hand allerlei parameters moet gaan zitten inkloppen :(

edit: heb nu medusa aan de praat op de een of andere manier, maar hij lijkt constant te herstarten:

code:
1
2
3
2021-12-21 15:30:30 INFO    TORNADO :: Could not start the web server on port 8081. Exception: [Errno 98] Address in use
2021-12-21 15:30:30 INFO    TORNADO :: Starting Medusa on http://0.0.0.0:8081/
2021-12-21 15:30:30 INFO    MAIN :: Starting Medusa [] using '/config/config.ini'

Wat gek is; want hij draait gewoon.

[ Voor 35% gewijzigd door MikeyMan op 21-12-2021 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
MikeyMan schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:07:
[...]

Voor iets waar ik liefst zo weinig mogelijk tijd aan besteed, en de ervaring totaal mee ontbeer, komt dit zeer Ben alweer uren aan het rommelen en kom geen steek verder. Terwijl ik vanmorgen gewoon van een werkende setup af kwam. :X

Sowieso lekker gebruiksvriendelijk dat je een docker image installeert en dan nog met allerlei documentatie in de hand allerlei parameters moet gaan zitten inkloppen :(

edit: heb nu medusa aan de praat op de een of andere manier, maar hij lijkt constant te herstarten:

code:
1
2
3
2021-12-21 15:30:30 INFO    TORNADO :: Could not start the web server on port 8081. Exception: [Errno 98] Address in use
2021-12-21 15:30:30 INFO    TORNADO :: Starting Medusa on http://0.0.0.0:8081/
2021-12-21 15:30:30 INFO    MAIN :: Starting Medusa [] using '/config/config.ini'

Wat gek is; want hij draait gewoon.
Als het uren duurt, dan heb je de verkeerde handleidingen gevonden.

Mocht je interesse hebben kan ik je wel een guide aanraden.
De meeste die hem gebruikt hebben hadden alles draaien binnen 20-30 minuten
Zit nu zelf een installatie script bij die getest is op dsm7
Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TRaSH schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:18:
[...]

Als het uren duurt, dan heb je de verkeerde handleidingen gevonden.

Mocht je interesse hebben kan ik je wel een guide aanraden.
De meeste die hem gebruikt hebben hadden alles draaien binnen 20-30 minuten
Zit nu zelf een installatie script bij die getest is op dsm7
Link
Van alle guides (inmiddels tientallen) waar ik uit probeer te putten, was deze nog niet langs gekomen. Het draaien an sich lukt ook wel, hoewel ik er weinig toegevoegde waarde in zie t.o.v. de packages. Maar zoals ik zei; er gaat iets helemaal niet goed met de permissies. Kan aan de DSM migratie liggen, of aan mijn docker/linux skills geen idee.

edit: users aangemaakt conform de guide. Was uitgegaan van admin:users, nu overgestapt naar Docker:users ofwel 1040:100.

Deze user toegang gegeven tot alle media shares (kan dit niet omzetten ivm andere clients die hiernaar verwijzen), maar geen succes. Medusa zegt nog steeds:
2021-12-22 13:31:18 WARNING SHOWQUEUE-REMOVE-SHOW :: 349310: Unable to delete /Series/Bodyguard (2018). Error: Error: 13: Permission denied
2021-12-22 13:31:18 INFO SHOWQUEUE-REMOVE-SHOW :: 349310: Attempt to delete show folder /Series/Bodyguard (2018)
2021-12-22 13:31:16 INFO SHOWQUEUE-REMOVE-SHOW :: 349310: Removing Bodyguard (2018)
Schiet mij maar lek 8)7

klopt het trouwens dat de quality settings in Medusa ook niet meer generiek in te stellen zijn?

[ Voor 31% gewijzigd door MikeyMan op 22-12-2021 13:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TRaSH
het grootste voordeel van dockers tegen over de packages is dat de docker containers fatsoenlijk onderhouden worden, en waar dat met die brakke packages nog wel eens tegenvalt.

Team Radarr heeft al sinds beta proberen contact te leggen met de syno community om te helpen voor de overgang naar Radarr v3 en dat bleven ze maar afwimpelen. Tot die prutsers van de syno community het zelf niet voor elkaar kregen. zeker nadat ze kennis hebben gekregen dat Radarr mono support zou droppen en met Sonarr gaat dat ook gebeuren. Toen kon Team Radarr wel komen om te helpen.

Mijn persoonlijke mening zou Syno gewoon helemaal stoppen met die slecht onderhouden packages. en ze alleen nog gebruiken voor de main applicaties die ze wel zelf kunnen onderhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:32
Hebben jullie whisparr al geprobeerd? Misschien nog tips voor content, of een dienst zoals trakt om te zien wat er populair is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-08 16:07

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Heej, vraagje.

Ik loop tegen een vervelend probleem aan in SabNZBd.
Deze draait sinds kort in een LXC ipv Docker.
En nu crasht ie en herstart ie als ie een download heeft waar 1 grote file in zit ipv een lading .rar's

Normaal is een 15GB film bijv opgedeeld in een hele lading .rar of .001 bestanden van 50MB per stuk.
Maar heel soms zit er een tussen met een .mkv van 15GB.
Op dat moment crasht sabnzbd dus, herstart ie, begint ie opnieuw aan die file, crasht ie, enz. enz.

Het crashen schijnt te komen omdat ie door z'n cache of RAM heen gaat.
Hoe kan ik voorkomen dat SabNZBd crasht, of anders, hoe kan ik voorkomen dat ie downloads accepteerd van meer dan bijv 1GB groot qua single file?
De variabele max file size kijkt naar de totale grote, en werkt dus niet.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bejvb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-12-2024
Iemand die bij toeval weet hoe je in een edevries/Spotweb installatie in docker (OSX) retrieve.php --force uitvoert? Verschillende draadjes en manieren geprobeerd het antwoord te vinden maar tevergeefs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:33

zeroday

There is no alternative!

HellStorm666 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:15:
Heej, vraagje.

Ik loop tegen een vervelend probleem aan in SabNZBd.
Deze draait sinds kort in een LXC ipv Docker.
En nu crasht ie en herstart ie als ie een download heeft waar 1 grote file in zit ipv een lading .rar's

Normaal is een 15GB film bijv opgedeeld in een hele lading .rar of .001 bestanden van 50MB per stuk.
Maar heel soms zit er een tussen met een .mkv van 15GB.
Op dat moment crasht sabnzbd dus, herstart ie, begint ie opnieuw aan die file, crasht ie, enz. enz.

Het crashen schijnt te komen omdat ie door z'n cache of RAM heen gaat.
Hoe kan ik voorkomen dat SabNZBd crasht, of anders, hoe kan ik voorkomen dat ie downloads accepteerd van meer dan bijv 1GB groot qua single file?
De variabele max file size kijkt naar de totale grote, en werkt dus niet.
Heb je een voorbeeld NZB ? ik heb Sab ook in LXC draaien onder Proxmox. Retestabiel met 2GB memory en 2 CPU ..
Daarnaast gebruik ik wel altijd de laatste versie dus elke RC komt er bijna wel op ..

Maar ik zie zelf nooit hoeveel RARs ik heb .. en omdat Sab hier nooit crashed ben ik wel benieuwd of dat hier ook het geval is in mijn omgeving (NZB via Private is ok)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

zeroday schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 07:56:
[...]

Heb je een voorbeeld NZB ? ik heb Sab ook in LXC draaien onder Proxmox. Retestabiel met 2GB memory en 2 CPU ..
Daarnaast gebruik ik wel altijd de laatste versie dus elke RC komt er bijna wel op ..

Maar ik zie zelf nooit hoeveel RARs ik heb .. en omdat Sab hier nooit crashed ben ik wel benieuwd of dat hier ook het geval is in mijn omgeving (NZB via Private is ok)
Omdat ik Debian 10 als LXC had, draaide ik dus SAB versie 2.x
Nu een upgrade gedaan naar Debian 11 en draai nu SAB versie 3.1.1 (nieuwste die er is voor Debian 11).
Hoop dat t probleem daarmee opgelost is.

Hoe installeer jij de RCs? apt install pakt bij mij nl 3.1.1 terwijl 3.5.3 al bestaat.
Zou graag de nieuwste stable draaien (3.5.3 nu dus).

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

HellStorm666 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:06:
[...]

Omdat ik Debian 10 als LXC had, draaide ik dus SAB versie 2.x
Nu een upgrade gedaan naar Debian 11 en draai nu SAB versie 3.1.1 (nieuwste die er is voor Debian 11).
Hoop dat t probleem daarmee opgelost is.

Hoe installeer jij de RCs? apt install pakt bij mij nl 3.1.1 terwijl 3.5.3 al bestaat.
Zou graag de nieuwste stable draaien (3.5.3 nu dus).
Eigenlijk heel simpel

wget ... [url]/SABnzbd-3.6.0RC2-src.tar.gz
dan tar xvzf etc..
en dan even gemakkelijk
mc opstarten
en de gehele folder over de installatiefolder van Sab gooien en dan sab stoppen en starten

De laatste tijd hebben ze ook een aantal python modules bijgewerkt die bij het starten een foutmelding kan geven omdat je die module nog niet hebt of geen bijgewerkte versie. Als Sab dan niet opkomt even opstarten vanaf de commandline om de cli output te zien
maar soms geeft sab zelf al in de UI aan wat er mis is.

Ik draai zelf de 3.6.0Beta6 momenteel en zal straks even naar RC2 ..
mom ..
oeps .. kijk
SABYenc disabled: no correct version found! (Found v5.2.0, expecting v5.3.0)
dan even
vanuit de correcte folder
pip install -r requirements.txt
draaien en sab weer opnieuw opstarten ..

En hop .. je draait laatste versie ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

zeroday schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 14:59:
[...]

Eigenlijk heel simpel

wget ... [url]/SABnzbd-3.6.0RC2-src.tar.gz
dan tar xvzf etc..
en dan even gemakkelijk
mc opstarten
en de gehele folder over de installatiefolder van Sab gooien en dan sab stoppen en starten

De laatste tijd hebben ze ook een aantal python modules bijgewerkt die bij het starten een foutmelding kan geven omdat je die module nog niet hebt of geen bijgewerkte versie. Als Sab dan niet opkomt even opstarten vanaf de commandline om de cli output te zien
maar soms geeft sab zelf al in de UI aan wat er mis is.

Ik draai zelf de 3.6.0Beta6 momenteel en zal straks even naar RC2 ..
mom ..
oeps .. kijk
SABYenc disabled: no correct version found! (Found v5.2.0, expecting v5.3.0)
dan even
vanuit de correcte folder
pip install -r requirements.txt
draaien en sab weer opnieuw opstarten ..

En hop .. je draait laatste versie ..
Dat gaat ff te snel ;)
wget en tar xvzf deel snap ik nog.
Maar wat is mc opstarten?
en waar staat de install folder van sab als ie geinstalleerd is met apt instapp sabnzbd?
En wordt ie na een herstart nog steeds vanzelf opgestart?

Scientia Potentia Est

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

HellStorm666 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:02:
[...]

Dat gaat ff te snel ;)
wget en tar xvzf deel snap ik nog.
Maar wat is mc opstarten?
en waar staat de install folder van sab als ie geinstalleerd is met apt instapp sabnzbd?
En wordt ie na een herstart nog steeds vanzelf opgestart?
mc = midnight commander de aloude NC in linux jasje ;)
bij mij staat sab handmatig geinstalleerd in /home/sabnzbd

en ik heb een systemctl script die verwijst naar dit commando
ExecStart=/home/sabnzbd/SABnzbd.py --logging 1 --browser 0 --config-file /root/.sabnzbd/sabnzbd.ini

(en ja .. het interesseert met niets dat iets thuis als root draait) ;)
en omdat het een systemctl script is die enabled is zal sab bij een reboot automatisch starten ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:41
Leuk, maar rustig topic. Kom er alleen een beetje laat achter :)

Heb 2 dagen geknutseld op mijn 920+. En ben wel blij met het resultaat.

Draai alles in docker over een wireguard vpn (reverse)proxy.

Overseerr --> jacket - radarr/sonarr --> qbitt --> bazarr <--> Plex

Ben ik eindelijk van het gezeur af hier in huis :) Later maar eens het topic doorspitten of ik nog iets
leuks kan toevoegen. Maar dit lijkt mij wel al heel compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Laatst online: 16:03
Hoi,

Ik heb een vraagje omtrent radarr, ik hoop dat dit het juiste topic is.
Ik weet dat er een ganse wiki beschikbaar is... en daar ook al gezocht.
FF verduidelijken:
Ik draai radarr op mijn HA instance op een raspberry pi die 24/24 aanstaat.
Ik wil vanaf daar de nzb downloaden en klaarzetten op mn ssd waarop mn HA staat.
Sabnzb draait op mn unraid server die NIET 24/24 aanstaat.
Hij zou de nzb's moeten grabben vanaf de pi, en dan uiteraard downloaden eens die aanstaat.
Is dit mogelijk?

Radarr op mn unraid zetten wil ik niet, en omgekeerd ook niet.
Ik zie dat radarr nu films ziet om te downloaden maar hij doet precies niet, ik zie nergens de nzb staan...

Of is hetgeen ik wil niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@skank

Als je dan toch niet een soort on-demand verwerking gaat tioepassen met radarr.
Waarom zou je dan niet gewoon de nzb's apart zetten. En op het moment als jij
de server aanzet deze verwerken met Sabnzb, en eventueel naderhand handmatig importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeye73
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-08 22:06
@skank

Je zou het op verschillende manieren kunnen oplossen:

1. in SAB de monitor directory een share maken op je HA pi
2. een script maken die je HA nzb directory moved naar je SAB

Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
ppeterr schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 21:39:
@skank

Als je dan toch niet een soort on-demand verwerking gaat tioepassen met radarr.
Waarom zou je dan niet gewoon de nzb's apart zetten. En op het moment als jij
de server aanzet deze verwerken met Sabnzb, en eventueel naderhand handmatig importeren.
Hoe bedoel je precies?
Want ik vermoed wat jij zegt, dat dat net is wat ik wil.
Alleen wil ik zelf niet de nzb's moeten opzoeken maar net radarr hiervoor gebruiken.
Titel invullen en radarr houd het in het oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
hawkeye73 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 22:13:
@skank

Je zou het op verschillende manieren kunnen oplossen:

1. in SAB de monitor directory een share maken op je HA pi
2. een script maken die je HA nzb directory moved naar je SAB

Succes ermee.
Ja die 1ste wil ik net doen...
MAar ik heb de indruk dat radarr geen nzb plaatst in die directory.

Bovendien hoe zal radarr dan omgaan met "stel dat hij een betere versie kan vinden...
Radarr zal dan namelijk niet altijd kunnen zien wanneer hij effectief gedownload is of niet..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
skank schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 18:30:
[...]

Hoe bedoel je precies?
Want ik vermoed wat jij zegt, dat dat net is wat ik wil.
Alleen wil ik zelf niet de nzb's moeten opzoeken maar net radarr hiervoor gebruiken.
Titel invullen en radarr houd het in het oog.
Aha, dus je wilt eigenlijk dat radarr die nzb's op monitored houd. Tot jij zegt, de server staat
aan, ga maar downloaden. Misschien is er wel een setting die dat doet, ik zal later eens kijken.

edit: Zou het dan niet zo simpel zijn als, je download client op pauze zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door ppeterr op 22-08-2022 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
ppeterr schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 18:37:
[...]

Aha, dus je wilt eigenlijk dat radarr die nzb's op monitored houd. Tot jij zegt, de server staat
aan, ga maar downloaden. Misschien is er wel een setting die dat doet, ik zal later eens kijken.

edit: Zou het dan niet zo simpel zijn als, je download client op pauze zetten.
JA ik wil dus gewoon zeggen aan radar
Film x, film y en film z wil ik.
Hij zal deze monitoren, en zodra mogelijk plaatst hij de nzb in een map.
Wanneer ik wil, steek ik de server aan, deze zal dan alles in die map downloaden , en klaar.

Dus wat jij zegt idd.
Alleen weet ik niet goed, wat radarr dan zal doen ook met indien er betere versies zijn, want hij zal niet weten wanneer deze gedownload zijn of niet, of wel?

WAt bedoel je met download client op pauze zetten?
Sabnzb?
Ja dat bepaal ik dan.. maar ik zal hem niet op pauze zetten terwijl hij download he
Ik steek hem bv aan, laat alles downloaden , en zet dan terug uit.

[ Voor 11% gewijzigd door skank op 22-08-2022 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
skank schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 18:47:
[...]

JA ik wil dus gewoon zeggen aan radar
Film x, film y en film z wil ik.
Hij zal deze monitoren, en zodra mogelijk plaatst hij de nzb in een map.
Wanneer ik wil, steek ik de server aan, deze zal dan alles in die map downloaden , en klaar.

Dus wat jij zegt idd.
Alleen weet ik niet goed, wat radarr dan zal doen ook met indien er betere versies zijn, want hij zal niet weten wanneer deze gedownload zijn of niet, of wel?
Ik denk dat radarr op een gegeven moment gaat zeuren dat de download client niet bereikbaar is.
Daar integen vermoed ik wel, dat op het moment als dus je server up is, en de connectie hersteld is
dat het opgepakt wordt. Wellicht wil je dan nog iets instelllen als "add nzb paused".
Dat laatste weet ik niet dus, ik gebruik qbit.

Test er eens mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Waarom zou je niet SabNzb op de pi zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
ppeterr schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 18:50:
[...]

Ik denk dat radarr op een gegeven moment gaat zeuren dat de download client niet bereikbaar is.
Daar integen vermoed ik wel, dat op het moment als dus je server up is, en de connectie hersteld is
dat het opgepakt wordt. Wellicht wil je dan nog iets instelllen als "add nzb paused".
Dat laatste weet ik niet dus, ik gebruik qbit.

Test er eens mee.
Wel ik heb radarr al up & running...
Hij ziet ook films.. en heeft deze klaargezet.
Maar daar blijft het bij voorlopig....
De download client heb ik nog niet ingesteld.
Ik had gehoopt dat dat eigenlijk niet moest.
Gezien radarr toch enkel maar de nzb moet afhalen en klaarzetten in een map?

Ik bekijk het zodra ik terug ben (nog op reis in oostenrijk tot donderdag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Ik vermoed wat jij wilt niet gaat werken en Radarr is daar niet voor gemaakt.
Radarr zoekt voor je (wat eigenlijk niet zoeken is maar een rss feed die hij in de gaten houd om naar de laatste x aantal die released is kijkt of er wat tussen zit wat jij gemonitord hebt)

En als er wat tussen zit dan stuurt hij het naar je download cliënt.
Die dan de download afhandelt en daarna gaat Radarr het importeren naar je media Library die dan Plex etc gebruikt.

Persoonlijk zou ik je download cliënt gewoon plaatsen waar je Radarr op hebt draaien.

• skank
TRaSH schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 19:17:
Ik vermoed wat jij wilt niet gaat werken en Radarr is daar niet voor gemaakt.
Radarr zoekt voor je (wat eigenlijk niet zoeken is maar een rss feed die hij in de gaten houd om naar de laatste x aantal die released is kijkt of er wat tussen zit wat jij gemonitord hebt)

En als er wat tussen zit dan stuurt hij het naar je download cliënt.
Die dan de download afhandelt en daarna gaat Radarr het importeren naar je media Library die dan Plex etc gebruikt.

Persoonlijk zou ik je download cliënt gewoon plaatsen waar je Radarr op hebt draaien.
Das een allerlaatste optie ja, maar ik wil het toch proberen.

Ik heb de downloadclient nu toegevoegd...
Maar krijg dus foutmeldingen :)

De hoofdmappen, of root folders onder libary...
Moet ik daar nu verwijzen waar ik mijn nzb wil plaatsen , of waar mijn huidige films staan?

Waar in de settings bepaal ik, waar ik mijn nzb wil zetten?

Ik krijg ook dit als melding
U gebruikt docker; downloadclient Sabnzbd plaatst downloads in /config/Downloads/complete maar deze map lijkt niet te bestaan in de container. Controleer uw externe padtoewijzingen en instellingen voor containervolume.

EDIT: Kan ik in radarr/sonarr ook aangeven dat deze NL subs moet hebben? Of moet ik echt kijken naar bazarr hiervoor

[ Voor 4% gewijzigd door skank op 25-08-2022 10:51 ]

• TRaSH
skank schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:29:
[...]

Ik heb de downloadclient nu toegevoegd...
Maar krijg dus foutmeldingen :)

De hoofdmappen, of root folders onder libary...
Moet ik daar nu verwijzen waar ik mijn nzb wil plaatsen , of waar mijn huidige films staan?
Nee,
Dat is de location waar je wilt dat de Starr apps (Sonarr/Radarr/Lidarr/Readar) het naar importer NA de download, En dit is ook de locatie waar je bv Plex etc naar toe verwijst.
Dit mag NOOIT dezelfde locatie zijn als de download locatie.
[...]
Waar in de settings bepaal ik, waar ik mijn nzb wil zetten?
Die is er eigenlijk niet aangezien de Starr apps gebruikt maakt van de API van de download client en stuurt het naar je download client, in je download client kan je nog wel instellen waar je wilt dat de nzb komt. inclusief de download locatie
[...]
Ik krijg ook dit als melding
U gebruikt docker; downloadclient Sabnzbd plaatst downloads in /config/Downloads/complete maar deze map lijkt niet te bestaan in de container. Controleer uw externe padtoewijzingen en instellingen voor containervolume.
Ja dat betekent dat je de download locatie niet goed ingesteld hebt in je download client, je behoort niet te downloaden naar je /config locatie.

misschien de volgende 2 links eens doornemen hoe je sabnzbd moet instellen en een fatsoenlijke folder structuur dat je ook gebruik kan maken van zogenaamde instant moves en niet een copy+delete

https://trash-guides.info/Downloaders/SABnzbd/Basic-Setup/
https://trash-guides.info/hardlinks
[...]
EDIT: Kan ik in radarr/sonarr ook aangeven dat deze NL subs moet hebben? Of moet ik echt kijken naar bazarr hiervoor
Radarr doet bar weinig met subs en Bazarr is hiervoor een betere oplossing, ook omdat er een optie is om he subs te syncen, als je je files fatsoenlijk renamed dan zijn ze in mijn geval 99% in sync.
waar het wel eens fout mee gaat is met met repacks

• skank
Ik ben al iets wijzer dankzij deze pagina
https://trash-guides.info/Radarr/Radarr-remote-path-mapping/

Blijkbaar moet ik de remote mapping gebruiken
Alleen stap 3 local path lijkt me moeilijk.
Ik geraak precies niet op mn cache disk als ik browse...
Ik vraag me zelfs of of hij uberhaupt acces heeft.
Heb ook ook een topic gepost in het unraid forum

https://forums.unraid.net...te-mapping-unraid-radarr/

Verwijderd

Radarr doet bar weinig met subs en Bazarr is hiervoor een betere oplossing, ook omdat er een optie is om he subs te syncen, als je je files fatsoenlijk renamed dan zijn ze in mijn geval 99% in sync.
waar het wel eens fout mee gaat is met met repacks
Wat bedoel je met fatsoenlijk renamen? Gaat bij mij toch nog regelmatig fout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH
skank schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 16:23:
Ik ben al iets wijzer dankzij deze pagina
https://trash-guides.info/Radarr/Radarr-remote-path-mapping/

Blijkbaar moet ik de remote mapping gebruiken
Alleen stap 3 local path lijkt me moeilijk.
Ik geraak precies niet op mn cache disk als ik browse...
Ik vraag me zelfs of of hij uberhaupt acces heeft.
Heb ook ook een topic gepost in het unraid forum
Als je met docker remote path mapping moet gebruiken doe je eigenlijk al iets fout, en dat staat ook in die link.
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 16:30:
[...]

Wat bedoel je met fatsoenlijk renamen? Gaat bij mij toch nog regelmatig fout.
Als je info weg haalt wat nodig is om de juiste subs te krijgen voor jouw media
Quality Source, group zijn de belangrijkste.

de 2 beste opties om je files te renamen zijn

https://trash-guides.info...ecommended-naming-scheme/
of
code:
1
{Original Title}

[ Voor 29% gewijzigd door TRaSH op 25-08-2022 18:30 ]

• skank
TRaSH schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 18:27:
[...]

Als je met docker remote path mapping moet gebruiken doe je eigenlijk al iets fout, en dat staat ook in die link.
Dat heb ik net op het unraid forum ook gelezen

Ik volg nu deze tutorial
YouTube: All about Docker in unRAID. Docker principles and setup

Mn config is ok, maar mn data zou deze moeten worden mnt/user/downloads
Echter heb ik die downloads niet onder user...

Eeens dat in orde is, zal mn sonarr dan wel praten? naar wat moet die dan wijzen?

Hulp zou gewaardeerd worden.

• TRaSH
skank schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 18:30:
[...]

Dat heb ik net op het unraid forum ook gelezen

Ik volg nu deze tutorial
YouTube: All about Docker in unRAID. Docker principles and setup

Mn config is ok, maar mn data zou deze moeten worden mnt/user/downloads
Echter heb ik die downloads niet onder user...

Eeens dat in orde is, zal mn sonarr dan wel praten? naar wat moet die dan wijzen?

Hulp zou gewaardeerd worden.
Ja het is jammer dat hij in de video ook niet de optimale path/share setup laat zien.
en hij de voorkeur heeft op copy+delete over een werkelijke move

Wat trouwens hier wel goed word uitgelegd en ook waarom

https://trash-guides.info/hardlinks

• skank
Kun je mij helpen hoe ik die mapping dan goed zet?

• TRaSH
skank schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 18:38:
Kun je mij helpen hoe ik die mapping dan goed zet?
Staat eigenlijk allemaal hier beschreven, ook specifiek voor voor unraid. inclusief screenshots,
en zelf de instellingen in Sonarr/Radarr/Sabnzbd

[ Voor 8% gewijzigd door TRaSH op 25-08-2022 20:35 ]

• skank
TRaSH schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:34:
[...]

Staat eigenlijk allemaal hier beschreven, ook specifiek voor voor unraid. inclusief screenshots,
en zelf de instellingen in Sonarr/Radarr/Sabnzbd
Dit dus
https://trash-guides.info/Hardlinks/How-to-setup-for/Unraid/

Die container path is dat hetzelfde als config path?

Volgens die tutorial moet ik mn shares helemaal anders inrichten?
Terwijl ik nu een user share heb:
- Films
- Tvshows
enz
Moet ik dit omzetten naar
Media en dan opsplitsen

Maar ik wil niets kwijt zijn van mn server of tot de conclusie komen, dat hij alles gaat kopieren ipv verplaatsen?

Volgens die tutorial moet ik ook usenet en torrents submappen makken, kan ik die niet skippen?

• TRaSH
nee de path is niet het zelfde als de config,
aangezien de config /mnt/user/appdata gebruikt of /mnt/cache/appdata

en ja het klopt dat je 1 share moet maken met allemaal subfolders om een move te krijgen.
Staat ook in de guide.

hoe jij het nu hebt is in ieder geval altijd een copy+delete (dus ook als je het skipt)

en je raakt niks kwijt, wil je het process versnellen kan je de bestanden snel verplaatsen door mc (midnight commander) te gebruiken

Het is jammer dat veel image builders voorkeur geven aan copy+delete over een werkelijke move,
en als je torrents gebruikt heb je met de juiste instelling maar 1x de gebruikte ruimte voor wat in de download folder zit en wat in je media locatie zit.

• skank
TRaSH schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:00:
nee de path is niet het zelfde als de config,
aangezien de config /mnt/user/appdata gebruikt of /mnt/cache/appdata

en ja het klopt dat je 1 share moet maken met allemaal subfolders om een move te krijgen.
Staat ook in de guide.

hoe jij het nu hebt is in ieder geval altijd een copy+delete (dus ook als je het skipt)

en je raakt niks kwijt, wil je het process versnellen kan je de bestanden snel verplaatsen door mc (midnight commander) te gebruiken

Het is jammer dat veel image builders voorkeur geven aan copy+delete over een werkelijke move,
en als je torrents gebruikt heb je met de juiste instelling maar 1x de gebruikte ruimte voor wat in de download folder zit en wat in je media locatie zit.
En is die usenet subfolder ook nodig?
Hoe verplaats ik dan mijn huidige films in de share "films" over naar de nieuwe share "data" met daarin de submap media en daarin de submap films... zonder dat ze effectief van disk wijzigen in mn unraid pool. en zonder dat hij de split methode wijzigt?
Hij mag een film bv niet splitsen over 2 discs

Overigens hoe pas ik dan de addon in home assistant aan? Das ook een docker maar daar kan ik die settings niet wijzigen toch?

Sorry voor de vele vragen.

[ Voor 20% gewijzigd door skank op 25-08-2022 21:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TRaSH
`De logica is als volgt,
wil je gebruik maken van een move ipv een copy+delete dan moet je gebruik maken van 1 Share met daar onder de subfolders

zoals hier beschreven staat => https://trash-guides.info...id/#create-the-main-share

De usenet folder is nodig omdat je download folder nooit je media folder mag wezen.

zoals hier beschreven staat => https://trash-guides.info...Basic-Setup/#user-folders

De redenen dat ik ze ook splits is omdat je bv bepaalde apps kan locken dat ze niet in bepaalde folders mogen komen

bv:
- sabnzbd etc, alleen in de download folder aangezien die niks te zoeken heeft in de media folder.
- Plex etc, alleen in de media folder aangezien die niks te zoeken heeft in de download folder.

Het verplaatsen van je media kan je doen met MC(een soort gui interface ala totalcmd) in unraid zoals ik al eerder aangaf en je verplaats van /mnt/user/films naar /mnt/user/data/media/films

een enkele bestand word nooit verspreid over meerdere disk, verschillende afleveringen kunnen wel verspreid worden over meerdere drives. en eigenlijk is dat beter ook als je het met meerdere mensen deelt om de load te verspreiden.

Hoe dat werkt met home assistant zou ik niet weten, ben daar zelf nooit aan toe gekomen.

De vele vragen maken mij niks uit aangezien ik niks voor niks een onderdeel ben van Radarr Support Team.

Maar veel van jouw vragen staan eigenlijk gewoon in deze handleiding, waar Team Radarr/Sonarr ook gebruik van maken.

[ Voor 8% gewijzigd door TRaSH op 26-08-2022 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
@TRaSH
Ik ga het toch proberen denk ik zoals jij aangeeft.

Ik ga ook geen hoofdletters gebruiken zoals jij aangeeft.
Wat ik me nog afvraag.

- Moet die split level niet top 3 zijn, zodat hij altijd de films op 1 disc houdt ipv automatically split any directory?
- moet ik al die subfolders aanmaken enkel in de share, of ook op elke disc? om dan zo makkelijk te kunnen verplaatsen binnen de disc? Ik ken midnight commander, maar volgens mij kan dit dan ook via de windows verkenner, gezien hij niet echt verplaatst over de disc?
- waar voorzie ik dan folders voor:
1 concerten
2 homevideos
3 fotos
4 ebooks

Hoe pak je dat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
ik zelf gebruik geen speciale split level aangezien ik weet wat de nadelen er van zijn.
(zeker met series als hij een langlopende serie op een disk moet plaatsen waar eigenlijk geen ruimte meer is)

mijn main share gebruikt dit

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.trash-guides.info/QUwi8/BOWocaso62.png/raw

In principe moet je niks op disk level doen en alles op share level doen.
dus folders maak je aan in de share.

de folders maak je aan waar het nodig is.
Ik zelf heb alleen folders daar in staan die ik bv met plex gebruik of met 1 van Starr Apps (Sonarr/Radarr/Lidarr/Readarr) + Bazarr

Folders die in principe niks met je media setup te maken hebben kan je gewoon in hun eigen shares houden en hoef je niet te verplaatsen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
data
├── torrents
│  ├── movies
│  ├── music
│  └── tv
├── usenet
│  ├── movies
│  ├── music
│  └── tv
└── media
    ├── movies
    ├── music
    ├── tv
    ├── ebooks
    └── etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Folders aangemaakt, sabnzb aangepast (docker), maar nu.. sonarr die op homeassistant staat, hoe pas ik die aan? Is dat in het programma sonarr zelf?
Van de addon kan ik enkel de poort aanpassen, dus ik vermoed dat het in het programma moet.
Pagina: 1 ... 47 ... 52 Laatste

Let op:
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:

Het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!
Vragen naar wat de beste release groups zijn, is ook niet de bedoeling.
Het ongevraagd benoemen/vermelden van release groups is ook niet de bedoeling

Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.pastebin.com)
Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, NAS (Synology,QNAP,etc). En repository versie (Main of andere fork)