Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

avec_style schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:54:
[...]

Dat is zeker verwarrend. Ik weet niet waar je dat precies gelezen hebt.
Ik haal mijn info van https://github.com/pymedusa/Medusa/wiki/Synology

En daar staat dit:
Install the Python 3 package that can be found in the SynoCommunity repository

Het kan geen kwaad om het uit te proberen. En aangezien ik zelf ook deze stappen heb uitgevoerd heb ik er wel vertrouwen in dat het gaat lukken nu. :9
That did the trick...

Hoop aanpassen weer; maar gelukkig heeft de update gisteren wel direct een backup gemaakt die ook geaccepteerd wordt _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:35
Voor mijn packages heb je Python3 van de SynoCommunity nodig (zowel Medusa als SickChill).

Op zich is het geen enkel probleem om zowel de Python3 van de SynoCommunity als de Python3 van Synology op je Nas te hebben.
Ze staan beiden in verschillende locaties en daarom heb je ook die van de SynoCommunity nodig, want mijn package zoekt Python3 op de locatie waar de python3 van de SynoCommunity wordt neergezet.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:26
Ik krijg Radarr en Sonarr niet volledig geconfigureerd (Ds281play) in combinatie met de meeste recente Mono versie (5.20.1.34.-16). Wel met versie 5.8.0.108.-11. Ik krijg melden wanneer ik indexers toevoeg, zoals:
- System.Net.WebException: Error: SecureChannelFailure (Authentication failed, see inner exception.):

Wat ik zo lees komt dit vaker voor, maar ik heb nog geen fix of workaround gevonden.
Radarr geeft ook de melding: Update to .NET Core version, dus ik update graag Mono.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 15:52
van D schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 07:37:
Ik krijg Radarr en Sonarr niet volledig geconfigureerd (Ds281play) in combinatie met de meeste recente Mono versie (5.20.1.34.-16). Wel met versie 5.8.0.108.-11. Ik krijg melden wanneer ik indexers toevoeg, zoals:
- System.Net.WebException: Error: SecureChannelFailure (Authentication failed, see inner exception.):

Wat ik zo lees komt dit vaker voor, maar ik heb nog geen fix of workaround gevonden.
Radarr geeft ook de melding: Update to .NET Core version, dus ik update graag Mono.
Dat met Radarr is een probleem met de SynoCommunity die eens uit hun luie reet moeten komen en dat te updaten/fixen met die slecht onderhouden packages (aangezien Radarr die packages niet onderhoud), Team Radarr heeft ze al meerdere keren er op aangesproken toen ze nog in Alpha/Beta waren maar gaven daar 0 reactie op.
Het beste zou wezen als Synology zou stoppen met die packages voor applicaties op een paar core functies na en de rest totaal aan dockers overlaat die wel fatsoenlijk onderhouden worden.
Wat dus ook inhoud dat Synology geen systemen meer op de markt moet brengen die geen dockers kan draaien (volgens hun).

Enigste wat je kan proberen:
1. Zeuren bij de SynoCommunity
2. Mono 5.20.x gebruiken en die melding negeren tot SynoCommunity het fixt
3. zie 1 ;)

Verder vertel je niet wat je niet geconfigureerd krijgt

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
TRaSH schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 09:41:
[...]

Dat met Radarr is een probleem met de SynoCommunity die eens uit hun luie reet moeten komen en dat te updaten/fixen met die slecht onderhouden packages (aangezien Radarr die packages niet onderhoud), Team Radarr heeft ze al meerdere keren er op aangesproken toen ze nog in Alpha/Beta waren maar gaven daar 0 reactie op.
Het beste zou wezen als Synology zou stoppen met die packages voor applicaties op een paar core functies na en de rest totaal aan dockers overlaat die wel fatsoenlijk onderhouden worden.
Wat dus ook inhoud dat Synology geen systemen meer op de markt moet brengen die geen dockers kan draaien (volgens hun).

3. zie 1 ;)

Ah, dat verklaart een hoop. Dank je voor je antwoord. Dat is balen zeg. Ik ga eens kijken waar ik kan gaan zeuren. 8)

Ik bedoelde dat ik hem niet werkend kreeg omdat ik de indexers niet geconfigureerd krijg vanwege de foutmeldingen die dat opleverde. Met de oude Mono draait alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH
zou eigenlijk gewoon moeten werken met mono 5.20.x
welke foutmeldingen krijg je en heb je in de log files gekeken.
zijn het bepaalde indexers of allemaal

en anders in Radarr Discord support channel vragen.

en evt hier even kijken
https://wiki.servarr.com/Radarr

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
TRaSH schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:49:
zou eigenlijk gewoon moeten werken met mono 5.20.x
welke foutmeldingen krijg je en heb je in de log files gekeken.
zijn het bepaalde indexers of allemaal

en anders in Radarr Discord support channel vragen.

en evt hier even kijken
https://wiki.servarr.com/Radarr
Dank je. Ik ga eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-06 23:26
Wanneer ik een download hervat in Sabnzbd na een lange pauze of wanneer het systeem opnieuw is gestart, krijg ik telkens een foutmelding dat de data niet worden teruggehaald en moet ik het opnieuw aanzetten.

Is er ergens een mogelijkheid dat het systeem controleert wat er binnen is en bij dat punt zich hervat en verder gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toml83 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:49:
Wanneer ik een download hervat in Sabnzbd na een lange pauze of wanneer het systeem opnieuw is gestart, krijg ik telkens een foutmelding dat de data niet worden teruggehaald en moet ik het opnieuw aanzetten.

Is er ergens een mogelijkheid dat het systeem controleert wat er binnen is en bij dat punt zich hervat en verder gaat?
Bij mij werkt dit gewoon. Welke versie heb je en waar draai je op?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
pven schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:04:
[...]

Bij mij werkt dit gewoon. Welke versie heb je en waar draai je op?
Werkt op een Nas (synology) en heb de meest recente versie geinstalleerd.
Denk dat ik het misschien weet. Heb automatisch uitpakken tijdens downloaden aanstaan. Wellicht gaat dat niet goed bij onderbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sppak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 13:38
kraades schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:22:
Misschien heb je hier nog iets aan.
Zeker niet de enige manier, maar heeft voor mij altijd gewerkt
Simon's Blog: NZBGet, Sonarr, Radarr en Bazarr op Synology (Docker)
Bij bovenstaande stappen zie ik allerlei config files. Het is mij niet geheel duidelijk of je die zelf moet maken in een notepad oid. Aangezien het via de console lijkt te gaan ben ik daar niet gerust op, vanwege het onbekende. Kun je deze stappen ook via de gui doen of pakt dat niet goed uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-06 10:54
@Sppak
De docker containers worden hier via de command line aangemaakt.

De configuratie van de applicaties gaat via de web interface van de applicaties zelf.

De docker containers kunnen ook via docker-compose worden aangemaakt of via een docker web interface zoals portainer.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06 21:05
Ik heb steeds vaker dat mkv files een willekeurige tekenreeks als bestandsnaam hebben. De foldernaam is wel correct. Door de tekenreeks kan Medusa de files niet post-processen en worden ze dus niet hernoemd en in de juiste folder geplaatst. Is het ergens in te stellen dat de filename wordt geupdate? Ik kan het niet vinden.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sppak
kraades schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:23:
@Sppak
De docker containers worden hier via de command line aangemaakt.

De configuratie van de applicaties gaat via de web interface van de applicaties zelf.

De docker containers kunnen ook via docker-compose worden aangemaakt of via een docker web interface zoals portainer.
Bedankt. Ik merk dat ik me eerst maar eens goed moet inlezen over Docker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Sppak schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:23:
[...]

Bedankt. Ik merk dat ik me eerst maar eens goed moet inlezen over Docker.
Verdiep je dan maar meteen in docker-compose, beter dan run statements :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sppak
Kun je die docker-compose op een Synology draaien zonder de console te gebruiken? Want dat stuk is hetgeen dat me afschrikt, want ik ben bang de nas om zeep te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Sppak schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 16:33:
Kun je die docker-compose op een Synology draaien zonder de console te gebruiken? Want dat stuk is hetgeen dat me afschrikt, want ik ben bang de nas om zeep te helpen.
Nee, docker-compose is nu eenmaal een CLI package, tenzij je iets als Portainer gebruikt, maar die raad ik sterk af, voornamelijk compose integratie is slecht. Als je perse niet de CLI wil gebruiken dan zou ik Yacht aanraden. Maar met een beetje verstand zul je niet zo snel iets om zeep helpen hoor, het valt reuze mee, CLI blijft het beste :)

[ Voor 19% gewijzigd door Sp33dFr34k op 12-03-2021 18:19 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 21:04
Sppak schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 16:33:
Kijk eens hier voor wat automation: https://trash-guides.info/

https://trash-guides.info...nd-atomic-moves/#synology

[ Voor 11% gewijzigd door wvkreg op 12-03-2021 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Prima guide van @TRaSH, maar hoe is dit een antwoord op de post die je quote? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
Sp33dFr34k schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 22:00:
[...]

Prima guide van @TRaSH, maar hoe is dit een antwoord op de post die je quote? :)
Was op de opmerking ervoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchMuffin
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 18-06 14:44
Blijkbaar is de preview docker tag van Sonarr (Linuxserver.io) deprecated. Stable is ook V3 sinds een aantal dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit313
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:04
DutchMuffin schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:53:
Blijkbaar is de preview docker tag van Sonarr (Linuxserver.io) deprecated. Stable is ook V3 sinds een aantal dagen.
Klopt, v3 is blijkbaar de pubertijd voorbij, dus versie latest of develop maar gebruiken. Ik snapte er al niks van een paar dagen terug dat ik de melding kreeg; You are running an outdated tag, please refer to the readme for valid tags, dacht dat dit met release group tags te maken had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:34
coelho schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:22:
Ik heb steeds vaker dat mkv files een willekeurige tekenreeks als bestandsnaam hebben. De foldernaam is wel correct. Door de tekenreeks kan Medusa de files niet post-processen en worden ze dus niet hernoemd en in de juiste folder geplaatst. Is het ergens in te stellen dat de filename wordt geupdate? Ik kan het niet vinden.
Ik hen in nzbget een script dat de boel hernoemd na het downloaden. Misschien is dat wat voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sppak
Sp33dFr34k schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 18:18:
[...]

Nee, docker-compose is nu eenmaal een CLI package, tenzij je iets als Portainer gebruikt, maar die raad ik sterk af, voornamelijk compose integratie is slecht. Als je perse niet de CLI wil gebruiken dan zou ik Yacht aanraden. Maar met een beetje verstand zul je niet zo snel iets om zeep helpen hoor, het valt reuze mee, CLI blijft het beste :)
Bedankt aan beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fijn ... Er stond in DSM een update klaar voor Radarr (op mijn DS214+). Deze braaf uitgevoerd, en nu start Radarr niet meer op omdat er bestanden missen. Zucht ... Ik zet de backup maar terug.

Restore gedaan, upgrade weer gedaan via DSM en het werkt. 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door pven op 17-03-2021 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 23:11
Radarr problemen bij file handling na een download:
Failed to get runtime from the file, make sure mediainfo is available

Unable to parse media info from file: /volume1/downloads/complete/movies/xxxxxx.mkv' is denied.
ik heb regelmatig deze foutmelding de laatste tijd. Het gaat om permissions, dat is wel duidelijk. Ik heb sc-download ingesteld met schrijf- en leesrechten. Advanced sharing permissions afgezet, ook aangeduid dat het wordt toegepast op al mijn subfolders van mijn downloads map.

als ik dan het nogmaals instel, kan radarr alles verwerken. Bij een nieuwe download lijkt hij het weer niet te doen. Vandaar dat ik vermoed dat radarr nieuwe mappen op een manier verkeerde rechten toekent of zo waardoor die geen toegang heeft.

iemand die hierover meer weet?

[ Voor 15% gewijzigd door pina op 21-03-2021 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Even een vraagje inzake het koppelen van nzbstars.com met sabnzbd. De nieuwste versie van laatstgenoemde is geïnstalleerd.

Wanneer ik de handleiding volg, krijg ik toch een foutmelding bij het doorsturen van NZB naar sabnzbd. Namelijk de fout code 700 sabnzbd dailed to connect - connection refused.

Wordt deze methode niet meer ondersteund door sabnzbd of heb ik in de instellingen een optie aan/uit staan die dit tegenhoudt?

Handleiding NZB handling:
https://github.com/spotwe.../Configuring-NZB-handling
Call sabnzbd by http

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik begrijp de custom formats niet helemaal. Ik wil voor Radarr graag instellen dat ik HEVC/H265 prefereer maar als die er niet is moet er wel een H264 gedownload worden.
Iemand tips hoe ik dit juist instel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH
Klein beetje extra info onthoud wel dat de meeste 1080p x/h 265 encodes vaak microsized zijn en dat zie je dan ook terug in de kwaliteit maar sommige mensen zien dat niet.
En ja x265 heeft wel een betere compressie maar niet 50% hooguit 20%.
Met 4k materiaal ga je pas echt de voordelen zien van x/h 265 en de betere compressie.

Persoonlijk raad ik de meeste mensen die kwaliteit encodes willen af om 720p/1080p als x265 te nemen.

Het is eigenlijk zeer makkelijk om met Custom Formats te werken.

Ik raad je aan de volgende guides site te bekijken, het is wel in het Engels verwacht wel dat je dat kan.
Het geeft je uitleg hoe je Custom Formats kan importeren en hoe toe te passen en wat tips en voorbeelden, daarnaast heeft het ook een grote collectie van Custom Formats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik ben sinds ik een nieuwe Nas heb aan het spelen gegaan met Bazarr. Dat werkt prima en doet wat je er van verwacht. Op mijn oude systeem gebruikte ik Autosub. Dat werkte prima, maar ik wilde alles in Docker hebben draaien.
Maar er is nog één ding wat ik niet kan vinden in Bazarr. Misschien zie ik het over het hoofd.
Ik heb liever Nederlandse ondertitels dan Engelse. Maar als er niets anders is is Engels ook acceptabel.
Je kan instellen dat het zoeken stopt zodra er Nederlands is gevonden.

Meestal zijn de Engelse ondertitels er eerder dan de Nederlandse. Dus uiteindelijk krijg ik altijd Engelse en meestal Nederlandse.

Is het nu ook mogelijk om automatisch de Engelse te verwijderen zodra er Nederlandse zijn?
In Autosub kan dat wel.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
nee dat kan niet met bazarr,
je kan in plex instellen wat je voorkeur sub taal is en dan zal plex die automatisch kiezen.

of maak je druk om 50 kb ?

[ Voor 20% gewijzigd door TRaSH op 10-04-2021 14:00 . Reden: leesbaarheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
MikeyMan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:50:
[...]

Ok, gaan we proberen, kan geen kwaad ;)

Op de github staat:

You need to remove whatever Python3 package you have installed and use the official one from the Syno repo.

Dus dat is wat verwarrend... Dacht de repo van Synology zelf... 8)7
Elk Syno package kan kwaad. Gebruik Docker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wvkreg schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 16:29:
[...]

Elk Syno package kan kwaad. Gebruik Docker.
Op een 414?

En daarnaast... Ben allang blij dat het werkt zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

TRaSH schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:06:
nee dat kan niet met bazarr,
je kan in plex instellen wat je voorkeur sub taal is en dan zal plex die automatisch kiezen.
Plex?
Een paar keer geprobeerd en vol afschuw weer verwijderd.
of maak je druk om 50 kb ?
Nee, maar wel om de rommel die achterblijft. Voor je het weet heb je daar 300 orphaned files door elkaar staan.

Ik kijk niet rechtstreeks uit mijn download directory. Omdat je dan nooit weet waar wel en niet een ondertitel bij staat.
Sommige mensen gokken daar op dat het op tijd wel goed komt. Maar die mogen dan aan mijn vrouw gaan uit leggen waarom er soms wel en soms geen ondertitels zijn.

Met Autosub bleven de video's zonder of met Engelse subtitle staan in de download directory. Onzichtbaar dus voor Kodi en mijn vrouw. Doordat Autosub een postprocessing optie heeft worden video's verplaats naar de HTPC directory en zichtbaar zodra er een Nederlandse ondertitel is.
Dat wordt dus Bazarr verwijderen en Autosub weer terug plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Ortep schreef op zondag 11 april 2021 @ 17:48:
[...]

Plex?
Een paar keer geprobeerd en vol afschuw weer verwijderd.

[...]
Elke fatsoenlijke media speler heeft wel de mogelijkheid om voorkeur subs in te stellen
Nee, maar wel om de rommel die achterblijft. Voor je het weet heb je daar 300 orphaned files door elkaar staan.
Ik heb zelf maar 2 talen subs ingesteld en niet 300 dus heb er altijd maar maximaal 2 subs in staan ook als ze geüpgraded worden.
Ik kijk niet rechtstreeks uit mijn download directory. Omdat je dan nooit weet waar wel en niet een ondertitel bij staat.
De meeste mensen die 1 van de geautomatiseerde programma's gebruiken kijken niet vanuit hun download folder maar van uit hun media folder waar alles netjes in staat.
Als je vanuit je download folder kijkt doe je iets fout.
Sommige mensen gokken daar op dat het op tijd wel goed komt. Maar die mogen dan aan mijn vrouw gaan uit leggen waarom er soms wel en soms geen ondertitels zijn.
Ik maak gebruik van een tijdelijke folder en als een seizoen compleet is verplaats ik die naar mijn main media folder waarna hij geüpdatet word in mijn media speler.
Met Autosub bleven de video's zonder subtitle staan in de download directory. Onzichtbaar dus voor Kodi. Doordat Autosub een postprocessing optie heeft worden video's verplaats naar de HTPC directory en zichtbaar zodra er een Nederlandse ondertitel is.
Dat wordt dus Bazarr verwijderen en Autosub weer terug plaatsen.
sowieso moet je niet beide gebruiken en vraagt dat om mogelijkheden,
Bazarr heeft ook een post processing mogelijkheid,
ik heb wel eens een script gezien die iemand gebruikte om series/movies met subs te verplaatsen naar de media folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

TRaSH schreef op zondag 11 april 2021 @ 17:59:

Ik heb zelf maar 2 talen subs ingesteld en niet 300 dus heb er altijd maar maximaal 2 subs in staan ook als ze geüpgraded worden.
Ik heb ook maar 2 talen en niet 300 zoals ik al schreef.
Slechts twee series per week, maal 2 ondertitels is 200 ondertitels per jaar. Heb je meer mensen in een gezin dan loopt dat al snel op tot 400-500 ondertitels files. Die ruim ik graag netjes op. En als je Engels automatisch kan vervangen door Nederlands dan halveer je dat dus. Ik vind het voordeel van automatisering dat je niet alles zelf hoeft te doen, maar dat herhaald saai werk door de computer wordt gedaan.
[...]

De meeste mensen die 1 van de geautomatiseerde programma's gebruiken kijken niet vanuit hun download folder maar van uit hun media folder waar alles netjes in staat.
Als je vanuit je download folder kijkt doe je iets fout.
Ik ben blij dat je het met me eens bent. Maar ik hoop voor je dat ze je niet de kost hoeft te geven die dat wel doen.
Ik maak gebruik van een tijdelijke folder en als een seizoen compleet is verplaats ik die naar mijn main media folder waarna hij geüpdatet word in mijn media speler.
Mooi systeem. Ik doe het zelf graag zonder tussen stop. Ik wacht ook niet op het moment dat de hele serie compleet is. Zodra een aflevering compleet is komt hij in de HTPC directory samen met de bijbehorende Nederlandse sub.
sowieso moet je niet beide gebruiken en vraagt dat om mogelijkheden,
Natuurlijk, dat is toch ook wat ik schrijf.
Bazarr heeft ook een post processing mogelijkheid,
Maar niet de mogelijkheid om te upgraden van taal dus. Hij upgrade wel als er een betere versie komt binnen een taal. Wat ik zocht was: Nederlands is een upgrade van Engels.
ik heb wel eens een script gezien die iemand gebruikte om series/movies met subs te verplaatsen naar de media folder.
Klopt...als je die iemand gezien hebt in het Autosub forum dan was ik die persoon waarschijnlijk. Ik heb daar heelmaal in het begin een script voor geplaats hier op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Ortep schreef op zondag 11 april 2021 @ 19:09:
Ik ben blij dat je het met me eens bent. Maar ik hoop voor je dat ze je niet de kost hoeft te geven die dat wel doen.
Ik zit in het Radarr support team dus kom dat helaas heel erg vaak tegen.
Klopt...als je die iemand gezien hebt in het Autosub forum dan was ik die persoon waarschijnlijk. Ik heb daar heelmaal in het begin een script voor geplaats hier op tweakers.
ik heb het voor Bazarr gezien, autosub gebruik ik al een tijdje niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

TRaSH schreef op zondag 11 april 2021 @ 19:14:
[...]

Ik zit in het Radarr support team dus kom dat helaas heel erg vaak tegen.
Hierbij dus een feature request ;) : Geef de gebruiker de mogelijkheid om een voorkeurs taal in te stellen. Dat kan al. Als Nederlands als eerste gevonden wordt stopt het zoeken naar Engels. Maar mocht er al Engels zijn gooi het dan weg.

Of kan je al post processen afhankelijk van de taal van de ondertitel? Dan kan ik waarschijnlijk een script schrijven dat het voor me doet. Inclusief het verplaatsten.

Dat laatste idee komt nu net op. Ik heb er nog niet naar gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Ortep schreef op zondag 11 april 2021 @ 19:42:
[...]

Hierbij dus een feature request ;) : Geef de gebruiker de mogelijkheid om een voorkeurs taal in te stellen. Dat kan al. Als Nederlands als eerste gevonden wordt stopt het zoeken naar Engels. Maar mocht er al Engels zijn gooi het dan weg.
Radarr doet niks met subs ;)

Ivm met een feature request voor Bazarr kan je dat hier doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

TRaSH schreef op maandag 12 april 2021 @ 05:08:
[...]

Radarr doet niks met subs ;)
Dom Dom Dom :o

[ Voor 14% gewijzigd door Ortep op 13-04-2021 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
TRaSH schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 09:41:
[...]

3. zie 1 ;)

Radarr werkt inmiddels met Mono 5.8.0.108 :D . Echter Sonarr geeft een foutmelding bij het verbinden met de indexers: Certificate validation for https://xxxxxx.XX/api?t=caps&apikey=(removed) failed. RemoteCertificateChainErrors.

Ik kom er zelf niet aan uit, behalve het verwijderen van Mono en weer een oudere versie te installeren. Enige ideeën nog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH
Naar mijn weten is het probleem dat je een te oude mono gebruikt.

Volgens mij moet je minimaal 5.2x hebben of 6.x

Eigenlijk is Radarr overgestapt naar netcore.
Maar dat ondersteunt synology (nog) niet of nooit geen idee.
We hebben toen het nog beta was contact gehad maar ze vonden het niet nodig,
Zelf toen wij een versie aanboden met netcore er in zagen ze er van af.

[ Voor 54% gewijzigd door TRaSH op 28-04-2021 10:31 . Reden: Netcore ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
TRaSH schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:22:
Naar mijn weten is het probleem dat je een te oude mono gebruikt.
Eigenlijk is Radarr overgestapt naar netcore
Oke, en zo ver ik kan zien is er voor mijn Synology nog geen nieuwe versie... jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH
van D schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:29:
[...]

Oke, en zo ver ik kan zien is er voor mijn Synology nog geen nieuwe versie... jammer.
Had een aanvulling gedaan op mijn post.
Maar Radarr beheerd de package niet,
Ook niet nadat team Radarr het had aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
TRaSH schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:43:
[...]

Had een aanvulling gedaan op mijn post.
Maar Radarr beheerd de package niet,
Ook niet nadat team Radarr het had aangeboden.
Ik zag het. Dank je wel.
Maar samenvattend, ik kan op deze manier Sonarr niet meer draaiend krijgen op mijn Synology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Je zal een oude versie moeten draaien en wachten tot synology hun packages updaten.
Dus bij hun moet je zeuren op de syno community.

Of wat het slimste is indien mogelijk overstappen op docker dan ben je altijd up to date en ben je niet afhankelijk van die trage syno community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
TRaSH schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:16:
Je zal een oude versie moeten draaien en wachten tot synology hun packages updaten.
Dus bij hun moet je zeuren op de syno community.

Of wat het slimste is indien mogelijk overstappen op docker dan ben je altijd up to date en ben je niet afhankelijk van die trage syno community
Dank je voor het meedenken _/-\o_ . Ik heb het nu inderdaad weer draaien met een oude Sonarr versie. De focus lag bij mij bij Mono, vandaar mijn eerdere vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
Momenteel draai ik Radarr 3.0.2.4552 als package op mijn Synology. Nu is er een update naar 3.1.1.4954. Maar wanneer ik op de webpagina van Radarr de update start is hij na de reboot niet geüpdatet.

Zie hieronder de logging. Is er een work around of doe ik iets verkeerd? Via Google kom ik niet op een antwoord.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
2021-5-7 09:50:24.5|Info|InstallUpdateService|Deleting old update files
2021-5-7 09:50:24.6|Info|InstallUpdateService|Downloading update 3.1.1.4954
2021-5-7 09:50:27.4|Info|InstallUpdateService|Verifying update package
2021-5-7 09:50:27.7|Info|InstallUpdateService|Update package verified successfully
2021-5-7 09:50:27.7|Info|InstallUpdateService|Extracting Update package
2021-5-7 09:50:53.4|Info|InstallUpdateService|Update package extracted successfully
2021-5-7 09:50:55.3|Info|BackupService|Starting Backup
2021-5-7 09:51:04.1|Info|InstallUpdateService|Preparing client
2021-5-7 09:51:07.1|Info|InstallUpdateService|Starting update client /tmp/radarr_update/Radarr.Update
2021-5-7 09:51:07.1|Info|InstallUpdateService|Radarr will restart shortly.
2021-5-7 09:51:37.0|Info|Bootstrap|Starting Radarr - /volume1/@appstore/radarr/share/Radarr/bin/Radarr.dll - Version 3.0.2.4552
2021-5-7 09:51:39.7|Info|Router|Application mode: Interactive
2021-5-7 09:51:40.1|Info|MigrationController|*** Migrating data source=/volume1/@appstore/radarr/var/.config/Radarr/radarr.db;cache size=-20000;datetimekind=Utc;journal mode=Wal;pooling=True;version=3 ***
2021-5-7 09:51:41.2|Info|MigrationController|*** Migrating data source=/volume1/@appstore/radarr/var/.config/Radarr/logs.db;cache size=-20000;datetimekind=Utc;journal mode=Wal;pooling=True;version=3 ***
2021-5-7 09:51:42.7|Info|WebHostController|Listening on the following URLs:
2021-5-7 09:51:42.7|Info|WebHostController|  http://*:8310
2021-5-7 09:51:43.8|Info|RadarrBootstrapper|Starting Web Server
2021-5-7 09:51:49.5|Info|CommandExecutor|Starting 2 threads for tasks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Ik heb een vreemd probleem met SABnzbd. Ik had altijd een KPN lijn en kon downloaden op full speed. Nu zit die maximaal op 11 mbps. Er zijn een aantal wijzigingen geweest waarvan ik niet meer helemaal chronologisch de volgorde weet. Sabnzbd draait in een docker meet ssl. Maar dat was bij KPN nooit een probleem.

Van KPN naar Ziggo
Andere Usenet provider (en weer terug)
Zowel bij Sabnazbd én NZBget.
Er zijn geen schedules meer actief.

Gecheckt: aantal connecties zijn voldoende (45), het usenet abonnement is sneller dan 11 mbps.

Knijpt Ziggo usenet? Of is er wat anders aan de hand? En wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
zou beginnen om eens in je log files te kijken van sabnzbd,
misschien heb je gewoon een aantal missing blocks waardoor de snelheid lager zit.

daarnaast kan 45 soms gewoon teveel zijn.
persoonlijk raad ik altijd het volgende aan
Use the lowest possible amount of connections +1 to gain your max download speed.
welke newsserver gebruik je ?
newsdemon had ik vroeger nooit last mee, maar sinds hun move blijven ze ver achter en ook vaak missing blocks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

TRaSH schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:08:
zou beginnen om eens in je log files te kijken van sabnzbd,
misschien heb je gewoon een aantal missing blocks waardoor de snelheid lager zit.
Het is niet een download, het is met alles. Alsof er een cap ingebouwd is.
Enig idee waar ik moet kijken? 1,1 MB aan log. Ik heb de laatste download bekeken maar zie weinig geks.
daarnaast kan 45 soms gewoon teveel zijn.
persoonlijk raad ik altijd het volgende aan
Hier heb ik ook al meerdere waarden gebruikt, van 5, 10 en 45.
welke newsserver gebruik je ?
newsdemon had ik vroeger nooit last mee, maar sinds hun move blijven ze ver achter en ook vaak missing blocks
nl.newsgroupdirect.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
als het met alles is lijkt me meer dat het een netwerk issue is en totaal niks te maken heeft met sabnzbd/nzbget etc dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

TRaSH schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:30:
als het met alles is lijkt me meer dat het een netwerk issue is en totaal niks te maken heeft met sabnzbd/nzbget etc dan ?
Dat zou impliceren dat verkeer van naar nas of op het netwerk ook traag zou zijn, en dat is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
iAR schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:04:
Ik heb een vreemd probleem met SABnzbd. Ik had altijd een KPN lijn en kon downloaden op full speed. Nu zit die maximaal op 11 mbps. Er zijn een aantal wijzigingen geweest waarvan ik niet meer helemaal chronologisch de volgorde weet. Sabnzbd draait in een docker meet ssl. Maar dat was bij KPN nooit een probleem.

Van KPN naar Ziggo
Andere Usenet provider (en weer terug)
Zowel bij Sabnazbd én NZBget.
Er zijn geen schedules meer actief.

Gecheckt: aantal connecties zijn voldoende (45), het usenet abonnement is sneller dan 11 mbps.

Knijpt Ziggo usenet? Of is er wat anders aan de hand? En wat dan?
Heb je nu (een andere) VPN? Ik heb een 200/200 verbinding van KPN maar via mijn Synology met VPN maar mijn NZBGet komt nooit hoger dan 2-3MB/s. Pas als ik VPN uitzet, schiet het omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

coelho schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:06:
[...]

Heb je nu (een andere) VPN? Ik heb een 200/200 verbinding van KPN maar via mijn Synology met VPN maar mijn NZBGet komt nooit hoger dan 2-3MB/s. Pas als ik VPN uitzet, schiet het omhoog.
Dan is je nas te langzaam of je vpn

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
iAR schreef op zondag 9 mei 2021 @ 12:02:
[...]

Dat zou impliceren dat verkeer van naar nas of op het netwerk ook traag zou zijn, en dat is het niet.
Hij zegt dat alles traag is en niet alleen je download.
Vandaar dat ik aangaf dat je misschien je netwerk kan zijn (kan dus van je modem naar buiten wezen).

Ga er natuurlijk van uit dat je geen VPN gebruikt voor Usenet ?
Aangezien dat totaal overbodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
EWK schreef op zondag 9 mei 2021 @ 20:10:
[...]

Met of zonder VPN rechtstreeks vanaf mijn PC een speedtest, maakt inderdaad niet uit in snelheid. De server waarmee ik mijn NAS laat verbinden is er een die door Nord zelf als snel was aangegeven. Zou dan mijn NAS de beperkende factor zijn? Heb een DS215J. Wel een wat ouder beestje, maar draait nog steeds de nieuwste versie van DSM.
TRaSH schreef op zondag 9 mei 2021 @ 22:36:
Ga er natuurlijk van uit dat je geen VPN gebruikt voor Usenet ?
Aangezien dat totaal overbodig is.
Ik dacht dat het de consensus was dat een VPN ook bij usenet nuttig is, omdat het nooit duidelijk is of er gelogd wordt en met wie die logs uiteindelijk gedeeld gaan worden. De companies zeggen veel als het gaat om privacy, maar komen ze het ook na? Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

EWK schreef op zondag 9 mei 2021 @ 20:10:
[...]

Mijn NAS was ooit wel snel genoeg, dat was een DS214, nu staat er een DS918+ die ook de snellere download aan kon, eerst ook via Ziggo. Dus waarom is die van de een op andere dag langzamer geworden?

@coelho en @TRaSH geen vpn inderdaad.

[ Voor 8% gewijzigd door iAR op 10-05-2021 07:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

coelho schreef op maandag 10 mei 2021 @ 00:24:
[...]

Met of zonder VPN rechtstreeks vanaf mijn PC een speedtest, maakt inderdaad niet uit in snelheid. De server waarmee ik mijn NAS laat verbinden is er een die door Nord zelf als snel was aangegeven. Zou dan mijn NAS de beperkende factor zijn? Heb een DS215J. Wel een wat ouder beestje, maar draait nog steeds de nieuwste versie van DSM.
Je nas kan een beperkende factor zijn, maar als het via een moderne pc even snel gaat, dan is Nordvpn zeker de beperkende factor. Via een moderne pc moet je gewoon bijna je maximale snelheid kunnen halen (je maximale snelheid minus wat overhead). Ter vergelijking, ik haal op mijn laptop met vpn 280mbps en zonder 300mbps.
[...]

Ik dacht dat het de consensus was dat een VPN ook bij usenet nuttig is, omdat het nooit duidelijk is of er gelogd wordt en met wie die logs uiteindelijk gedeeld gaan worden. De companies zeggen veel als het gaat om privacy, maar komen ze het ook na? Of zie ik iets over het hoofd?
Nee, zie je helemaal goed. SSL zorgt voor encryptie van je device naar de usenet server. Je ISP kan dus nie zien wat je download, je USP kan natuurlijk wel zien welke pakketjes er naar welk ip-adres gaat.
Als je daar dus ook nog VPN aan toevoegt gaat al dat verkeer ook nog eens over een VPN.
iAR schreef op maandag 10 mei 2021 @ 07:20:
[...]

Mijn NAS was ooit wel snel genoeg, dat was een DS214, nu staat er een DS918+ die ook de snellere download aan kon, eerst ook via Ziggo. Dus waarom is die van de een op andere dag langzamer geworden?

@coelho en @TRaSH geen vpn inderdaad.
Wat is er nu anders tov die ds214?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik krijg een melding dat Radarr v3.1 beschkbaar is. Ik klik op de update, vervolgens wordt een-en-ander in gang gezet maar gebeurt er niet echt iets:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2021-5-10 08:18:49.7|Info|InstallUpdateService|Downloading update 3.1.1.4954
2021-5-10 08:19:15.4|Info|InstallUpdateService|Verifying update package
2021-5-10 08:19:16.7|Info|InstallUpdateService|Update package verified successfully
2021-5-10 08:19:16.7|Info|InstallUpdateService|Extracting Update package
2021-5-10 08:19:58.6|Info|InstallUpdateService|Update package extracted successfully
2021-5-10 08:19:58.6|Info|BackupService|Starting Backup
2021-5-10 08:20:19.6|Info|InstallUpdateService|Preparing client
2021-5-10 08:20:25.7|Info|InstallUpdateService|Starting update client /tmp/radarr_update/Radarr.Update
2021-5-10 08:20:25.7|Info|InstallUpdateService|Radarr will restart shortly.

Als ik Radarr handmatig herstart, dan draait ie weer op de oude versie. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Dit draait overigens op een Synology DS214+, updaten doe ik via Radarr zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

EWK schreef op maandag 10 mei 2021 @ 08:09:
Wat is er nu anders tov die ds214?
Downloaden met de DS214+ via KPN: maximale bandbreedte.
Downloaden met de DS918+ via KPN: maximale bandbreedte.
Downloaden met de DS918+ via Ziggo: maximale banbreedte.
<something>
Downloaden met de DS918+ via Ziggo: beperkt tot 11 mbps.

Ik heb dus geen idee wat er gebeurt is in <something>. Ik heb zelf niets (bewust) gewijzigd. Daarna veel geprobeerd. Ik heb geen idee wat er aan de hand is of waar ik het moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

iAR schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:47:
[...]

Downloaden met de DS214+ via KPN: maximale bandbreedte.
Downloaden met de DS918+ via KPN: maximale bandbreedte.
Downloaden met de DS918+ via Ziggo: maximale banbreedte.
<something>
Downloaden met de DS918+ via Ziggo: beperkt tot 11 mbps.

Ik heb dus geen idee wat er gebeurt is in <something>. Ik heb zelf niets (bewust) gewijzigd. Daarna veel geprobeerd. Ik heb geen idee wat er aan de hand is of waar ik het moet zoeken.
Dit gaat nu wel erg offtopic, misschien kun je een eigen topic aanmaken?

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• van D
pven schreef op maandag 10 mei 2021 @ 08:51:
Ik krijg een melding dat Radarr v3.1 beschkbaar is. Ik klik op de update, vervolgens wordt een-en-ander in gang gezet maar gebeurt er niet echt iets:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2021-5-10 08:19:16.7|Info|InstallUpdateService|Update package verified successfully
2021-5-10 08:19:58.6|Info|InstallUpdateService|Update package extracted successfully
2021-5-10 08:20:25.7|Info|InstallUpdateService|Starting update client /tmp/radarr_update/Radarr.Update

Als ik Radarr handmatig herstart, dan draait ie weer op de oude versie. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Ik heb hetzelfde issue. Misschien maar wachten op een package update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pven schreef op maandag 10 mei 2021 @ 08:51:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9

Ik had het even gemist, maar deze update downloadt ie een paar keer per dag om er vervolgens niets mee te doen. Er is helaas nog geen update van het Synology-package.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• van D
pven schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:18:
[...]

Ik had het even gemist, maar deze update downloadt ie een paar keer per dag om er vervolgens niets mee te doen. Er is helaas nog geen update van het Synology-package.

Iemand een oplossing?
Nee nog niet, maar ik constateer het issue ook met de update naar 3.2.0.5048... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Neem aan dat het probleem ligt aan de packages van synology.

Mocht je docker kunnen draaien dan raad ik je aan ala minuut die packages een schop te geven. En lekker switchen naar docker dat wel gewoon geüpdatet word en fatsoenlijk onderhouden tegenover die packages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:43
Kan iemand mij helpen aan een goede tutorial voor docker apps?
Ik heb nzbget, spotweb en sickrage als package draaien op mijn 415 (werkt al jaren zonder problemen) en heb nu een 920 gekocht en heb begrepen dat apps draaien in docker een uitkomst zou zijn, nou ik krijg het niet lekker aan de praat.

Kan iemand mij het voordeel van de docker apps uitleggen, ik zie nu alleen maar nadelen zoals gedoe met installeren en ik begreep ook dat je een app niet zomaar kan updaten in docker.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• van D
TRaSH schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:48:
Neem aan dat het probleem ligt aan de packages van synology.

Mocht je docker kunnen draaien dan raad ik je aan ala minuut die packages een schop te geven. En lekker switchen naar docker dat wel gewoon geüpdatet word en fatsoenlijk onderhouden tegenover die packages.
Ja dat denk ik ook. Ik zou graag naar Docker overstappen maar mijn huidige Nas (ds218play) biedt hier geen ondersteuning voor...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TRaSH
gielie schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:15:
Ik heb nzbget, spotweb en sickrage als package draaien op mijn 415 (werkt al jaren zonder problemen) en heb nu een 920 gekocht en heb begrepen dat apps draaien in docker een uitkomst zou zijn, nou ik krijg het niet lekker aan de praat.

Kan iemand mij het voordeel van de docker apps uitleggen, ik zie nu alleen maar nadelen zoals gedoe met installeren en ik begreep ook dat je een app niet zomaar kan updaten in docker.
De grootste voordelen is dat de docker containers een stuk beter worden onderhouden dan die slecht onderhouden packages.

De docker devs (zeker Hotio) zijn in nauw samenwerkerking met de devs van Sonarr/Radarr/Bazarr etc.
Waar de Syno community elke hulp afsloeg toen team Radarr aanbood om te helpen.

updaten doe je niet in de container je update de complete container je appdata (configuratie bestanden, database) zijn buiten de container opgeslagen.

Het is geen click en play zeker niet met een synology, maar wel veel profijt tegen over de packages

Je kan makkelijk andere applicaties (containers) testen zonder je systeem te bevuilen aangezien als je het niks vind gewoon de container delete.
Ook kan je bv als je wilt meerdere van dezelfde applicaties draaien bv 2x Radarr.

ik zelf heb geen synology heb wel meerdere mensen geholpen om de overstap te maken naar docker,
zelf ben ik meer een fan van docker-compose op een synology aangezien dat veel overzichtelijker is

Er is iemand die een voorbeeld heeft gemaakt voor synology en hoe je docker compose kan gebruiken met voorbeelden die je bijna meteen kan gebruiken. is wel in het Engels en je kan het HIER vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

TRaSH schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:02:
[...]

Er is iemand die een voorbeeld heeft gemaakt voor synology en hoe je docker compose kan gebruiken met voorbeelden die je bijna meteen kan gebruiken. is wel in het Engels en je kan het HIER vinden.
Wie is die mysterieuze "iemand" toch? :P

Awesome guide trouwens, ik heb hem ook gebruikt bij de overstap van mijn Syno als Docker host naar een Ubuntu Server setup, werkt goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:00
gielie schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:15:

Ik heb zelf ooit veel gehad hieraan: https://github.com/sebgl/htpc-download-box

Deze werkt met docker-compose, en legt ook het eea uit hoe je de ene docker container achter een andere vpn container kan hangen, zodat verkeer van/naar buiten voor de gekoppelde dockers altijd via vpn gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
let wel op om alles achter VPN te zetten het is niet handig en ook afgeraden aangezien sites zoals tmdb/tvdb en ook subtitle sites kunnen de vpn blocken of achter een captcha zetten.

het hoeft niet meteen zo te zijn maar vroeger of later is de kans dat je geblokt word

enige echte wat je achter een VPN zou zetten is je torrent client en daar heb je een vpn torrent client voor.

ook de shares die aangeraden (/downloads, /movies, /tv) worden zijn eigenlijk niet slim om te gebruiken.

maar als je een fan bent van langzamere copy+delete en met torrents dubbele files ipv hardlinks

[ Voor 37% gewijzigd door TRaSH op 27-05-2021 19:46 . Reden: hardlinks ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:43
TRaSH schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:02:
[...]

De grootste voordelen is dat de docker containers een stuk beter worden onderhouden dan die slecht onderhouden packages.

De docker devs (zeker Hotio) zijn in nauw samenwerkerking met de devs van Sonarr/Radarr/Bazarr etc.
Waar de Syno community elke hulp afsloeg toen team Radarr aanbood om te helpen.

updaten doe je niet in de container je update de complete container je appdata (configuratie bestanden, database) zijn buiten de container opgeslagen.

Het is geen click en play zeker niet met een synology, maar wel veel profijt tegen over de packages

Je kan makkelijk andere applicaties (containers) testen zonder je systeem te bevuilen aangezien als je het niks vind gewoon de container delete.
Ook kan je bv als je wilt meerdere van dezelfde applicaties draaien bv 2x Radarr.

ik zelf heb geen synology heb wel meerdere mensen geholpen om de overstap te maken naar docker,
zelf ben ik meer een fan van docker-compose op een synology aangezien dat veel overzichtelijker is

Bedankt voor de uitgebreide tutorial, ik snap nu precies wat je gedaan hebt, denk ik.
Voor de apps in het voorbeeld lukt het mij om ze te installeren alleen heb ik nog 1 ding wat niet lukt namelijk spotweb op dezelfde manier installeren. Met name spotweb waarbij een gekoppelde mysql database hoort. Voor nzbget lukt het mij wel jouw compose script aan te passen maar ik weet dan niet precies wat er in de .env file moet komen.

De mappen structuur ed is wel helemaal duidelijk.
Zou je een duw in de juiste richting mbt spotweb kunnen geven. _/-\o_

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Spotweb is (imo, cmiiw) geen fatsoenlijke docker container voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Persoonlijk zie ik ook geen meerwaarde in spotweb.
Gewoon een aantal fatsoenlijke indexers en Bazarr geeft het zelfde resultaat.

De .env die gebruikt word is om 1 malig je basis instellingen er in te zetten zodat dat word overgenomen in de docker-compse.
Anders moet je het voor elke container toevoegen en dan is dit dus makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Heeft iemand dit probleem ook?

radarr, dockerversie (latest) van linuxserver.io

Mijn probleem: ik kan geen root-folders meer toevoegen (wel verwijderen).
(via settings - media management -> onderaan de pagina)
Ik kan een folder selecteren, maar als ik op 'ok' klik gebeurt er verder niets.

Logging in de browser geeft een http-400 error, maar daar vind ik met mijn google-fu niets nuttigs op terug...

Zou iemand eens willen proberen om een root-folder toe te voegen met de laatste versie (ook niet-docker ervaringen welkom) en laten weten of het lukt?
Heb al geprobeerd om zonder config op te starten, maar daarmee heb ik dat probleem dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
hoeveel root folders heb je dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

TRaSH schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:29:
hoeveel root folders heb je dan ?
In de lege config uiteraard geen...
Oude config waren het er 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
ik zelf gebruik die Hotio images en die werkt gewoon zoals het hoort
maar op mijn test setup heb ik LSIO en die doet blijkbaar het zelfde wat jij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

TRaSH schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:45:
ik zelf gebruik die Hotio images en die werkt gewoon zoals het hoort
maar op mijn test setup heb ik LSIO en die doet blijkbaar het zelfde wat jij hebt.
Bizar(r), blijkbaar heeft linuxserver dan ergens iets omgegooid :)
Bedankt voor de hotio-tip, gaan we die even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-06 21:24
Net ook even getest

Ik heb zelf ook de latest van linuxserver.io en heb op dit moment 8 root folders
een nieuwe toevoegen ging zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
misschien de versie nummer
Hotio is bij mij Version 4.0.0.5127 en LSIO 3.2.2.5080 (nightly vs stable)

[ Voor 10% gewijzigd door TRaSH op 07-07-2021 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-06 21:24
LSIO 3.2.2.5080 hier ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Hier even de image opnieuw binnen gehaald en nu doet hij het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Owkeee, probleem opgelost

Bleek een error op mijn filesystem te zijn in de 'movies' directory (en enkel in die directory)
(maar vermits dat net de nieuwe dir was waar al mijn films samen in gezet waren...)

Na heel wat graven bleek in de ruwe json-response te staan dat de dir 'niet writeable' was, en dan van daaruit verder gaan zoeken (shell in de docker, shell op de host, e2fsck gedraaid etc)

Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TRaSH
Voor mensen die eens wat anders dan jackett willen proberen zouden eens naar Prowlarr kunnen kijken (nog wel alpha, en niet alle trackers die in jackett zijn werken, ook hebben ze besloten dat het onzinnig is om de copy/mirror van public trackers toe te voegen om een nep aantal van supported trackers te hebben "kijk wij supporten 500 trackers, waarvan 300 mirrors zijn),

Dit project is ontwikkeld en beheerd door Team Radarr.
De hoofd redenen dat Team Radarr besloten heeft om dit te ontwikkelen is omdat jackett amper tot geen devs meer hebt en members van Team Radarr hadden al een aantal fixes in jackett gedaan en moesten dan wachten tot iemand het wou mergen.

Het werkt voor torrents trackers en usenet indexers.

- Grootste voordeel is dat het kan syncen met alle arr(s) (Sonarr, Radarr, Lidarr, Readarr). wat inhoud dat je maar op 1 punt je indexers hoeft te beheren.
- lost het probleem op dat mensen de niet aanbevolen all end point functie gebruiken in jackett
- Haalt de categories van de indexers/trackers af zodat het weet of het alleen TV or Movies is of allebei.

Missende indexers/trackers kan je zelf toevoegen of een request maken op Prowlarr Request

- requests voor usenet forums is een beetje onzin aangezien ze geen API hebben en je vaak eerst moet bedanken/replyen voordat je iets kan zien.
- Spotnet varianten :r, je kan even kijken naar https://nzbhunter.com/ die dev heeft wel een API ervoor gemaakt

Problemen kan je het beste op hun discord support melden LINK, Github is alleen voor echte bugs en niet van "... werkt niet"

[ Voor 8% gewijzigd door TRaSH op 10-07-2021 12:05 . Reden: Spotnet en usenet requests ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:41
Ik heb vanmorgen vanuit sickrage een update proberen te doen maar die is blijven hangen. Nu krijg ik vervolgens sickrage niet meer opgestart op mijn synology nas. Een restart van de nas helpt helaas ook niet. Nu zal denk ik de enige oplossing een nieuwe install zijn. Ik heb gelukkig een backup van een paar maanden geleden, maar is er nog een manier om een recentere backup te krijgen? Of is dit onmogelijk nu hij niet meer wil starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

clonedonkey schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:32:
Ik heb vanmorgen vanuit sickrage een update proberen te doen maar die is blijven hangen. Nu krijg ik vervolgens sickrage niet meer opgestart op mijn synology nas. Een restart van de nas helpt helaas ook niet. Nu zal denk ik de enige oplossing een nieuwe install zijn. Ik heb gelukkig een backup van een paar maanden geleden, maar is er nog een manier om een recentere backup te krijgen? Of is dit onmogelijk nu hij niet meer wil starten?
Als je toch voor een nieuwe install gaat zou ik voor Medusa gaan.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:41
Greatsword schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:35:
[...]

Als je toch voor een nieuwe install gaat zou ik voor Medusa gaan.
Oke die ken ik nog niet, is dit een ' betere' versie van sickrage/chill? En kan ik hier een Sickrage backup in zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427499

Ik zie hier overseerr nog niet voorbij komen..https://overseerr.dev/
Voor mij de perfecte vervanger van Ombi. Die er steeds mee stopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

clonedonkey schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:40:
[...]

Oke die ken ik nog niet, is dit een ' betere' versie van sickrage/chill? En kan ik hier een Sickrage backup in zetten?
Klopt inderdaad een beter fork/versie met meer updates.

Installeer het en probeer de backup file te uploaden zou ik zeggen, maar het opnieuw instellen en configureren duurt hoogstens een uurtje, dus lijkt me ook geen ramp om opnieuw te beginnen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Anoniem: 427499 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:46:
Ik zie hier overseerr nog niet voorbij komen..https://overseerr.dev/
Voor mij de perfecte vervanger van Ombi. Die er steeds mee stopte.
Je hebt ook nog petio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427499

Die kende ik.. wist niet dat ze al zo ver waren.
Mooie aan overseerr vind ik de integratie met 4k en non-4k radarr of sonarr instances.
Zo heb ik achter elke 4k request een aparte radarr container draaien met bijhorende plex bibliotheek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH
Dat heeft petio ook en je kan ook nog eens gebruik maken van filters.

korte video met wat petio kan

en voor overseerr

evt de installatie gedeelte overslaan

[ Voor 5% gewijzigd door TRaSH op 13-07-2021 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 15:59

Pinobigbird

doesn't share food!

Same here, wat een gedoe iedere keer.
Ben nu dit aan het proberen: https://github.com/SickCh...16#issuecomment-883500176

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:34
Misschien ten overvloede, maar kan je niet beter meteen overstappen op Docker? Daarmee zijn dit soort problemen verleden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:03
Wat vroeger bij mij altijd werkte is het programma downloaden en handmatig installeren bovenop de bestaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KontI
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-01-2024
clonedonkey schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:40:
[...]

Medusa werkt prima op synology. Ook DSM 7. Pak deze ff als startpunt als je wilt over stappen.
https://github.com/pymedusa/Medusa/wiki/Synology

Zoals al is gezegd, kan je het beste beginnen met een verse config. Als je shows kan je wel makkelijk terug zetten door ze van disk af te lezen met de "add existing show" pagina.

Docker kan ook. Maar dat is soms een beetje gedoe met file rights. Makkelijkste is dan toch de package van BenJv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KontI
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-01-2024
TRaSH schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:57:
Voor mensen die eens wat anders dan jackett willen proberen zouden eens naar Prowlarr kunnen kijken (nog wel alpha, en niet alle trackers die in jackett zijn werken, ook hebben ze besloten dat het onzinnig is om de copy/mirror van public trackers toe te voegen om een nep aantal van supported trackers te hebben "kijk wij supporten 500 trackers, waarvan 300 mirrors zijn),

Dit project is ontwikkeld en beheerd door Team Radarr.
De hoofd redenen dat Team Radarr besloten heeft om dit te ontwikkelen is omdat jackett amper tot geen devs meer hebt en members van Team Radarr hadden al een aantal fixes in jackett gedaan en moesten dan wachten tot iemand het wou mergen.

Het werkt voor torrents trackers en usenet indexers.

- Grootste voordeel is dat het kan syncen met alle arr(s) (Sonarr, Radarr, Lidarr, Readarr). wat inhoud dat je maar op 1 punt je indexers hoeft te beheren.
- lost het probleem op dat mensen de niet aanbevolen all end point functie gebruiken in jackett
- Haalt de categories van de indexers/trackers af zodat het weet of het alleen TV or Movies is of allebei.

Missende indexers/trackers kan je zelf toevoegen of een request maken op Prowlarr Request

- requests voor usenet forums is een beetje onzin aangezien ze geen API hebben en je vaak eerst moet bedanken/replyen voordat je iets kan zien.
- Spotnet varianten :r, je kan even kijken naar https://nzbhunter.com/ die dev heeft wel een API ervoor gemaakt

Problemen kan je het beste op hun discord support melden LINK, Github is alleen voor echte bugs en niet van "... werkt niet"
btw medusa heeft ook support voor Prowlarr. Maar dan niet met de sync functionaliteit. Maar je kan in medusa wel 1x de prowlarr link invullen met api key. En dan kan je de torrent/nzb indexers selecteren uit een lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb op thetvdb voor een bepaalde serie wat afleveringen toegevoegd en bestaande gewijzigd, omdat Sonarr deze nog niet (goed) herkende. Deze wijzigingen lijken niet in Sonarr te belanden. De serie wordt wel gevonden met een paar afleveringen, maar dus niet alle afleveringen, en mijn wijzigingen duiken ook niet op. Iemand een idee wat de voorwaarden zijn om een serie met haar afleveringen in Sonarr op te laten duiken?

Pagina: 1 ... 46 ... 51 Laatste

Let op:
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:

Het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!
Vragen naar wat de beste release groups zijn, is ook niet de bedoeling.
Het ongevraagd benoemen/vermelden van release groups is ook niet de bedoeling

Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.pastebin.com)
Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, NAS (Synology,QNAP,etc). En repository versie (Main of andere fork)