Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-05 10:00

The_Worst

Unox

SadisticPanda schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 19:55:
[...]

Radarr en sonarr in docker updaten gewoon binnen oude image.
Klopt dat zei ik ook maar onduidelijk. Ik moest alleen de image dus laatst updaten omdat ik python3 nodig heb.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:16
Sinds kort heb ik Sonarr, Radarr en NZBGet via Docker draaien.. Lange tijd gedraaid op een oude Synology, maar daar begon de snelheid steeds dramatischer van te worden. Nu staat een oud NUC'je z'n werk te doen, wat een stuk sneller werkt!

Alles loopt weer als een zonnetje, echter krijg ik Sonarr niet helemaal lekker. Bij het verwerken van de gedownloade bestanden, krijg ik de melding dat ie geen rechten heeft tot de map.
Couldn't import episode /downloads/completed/tv/XXX/XXX.mkv: Access to the path "/tv/XXX" is denied.
Dit zijn de instellingen welke ik gebruikt heb bij Docker:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
sudo docker create --name=sonarr
--restart=always
-v /home/docker/sonarr/config:/config
-v /downloads:/downloads
-v /media/NAS/TV\ Series:/tv
-e PGID=1000 -e PUID=1000
-e TZ=Europe/Amsterdam
-p 8989:8989 
linuxserver/sonarr

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
sudo docker create --name=nzbget
--restart=always
-v /home/docker/nzbget/config:/config
-e PUID=1000 -e PGID=1000
-e TZ=Europe/Amsterdam
-p 6789:6789
linuxserver/nzbget

Ik zie de fout even niet om eerlijk te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:41
Ik heb een synology ds216j en heb altijd sickrage gebruikt. Upgrade gedaan van een hdd en nu wil/moet ik opnieuw een tv series downloader installeren. Welke? Ik lees nu over medusa, sonarr en sickrage als alternatieven. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Wat raden jullie aan? Ook rekening houdend met de snelheid van mijn ds216j . Ik gebruik torrents.

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-05 12:43
SickRage zou ik niet kiezen. De developer is niet te vertrouwen. Sickchill en Medusa zijn beter. Ik ben laatst overgestapt van sickchill naar Medusa omdat deze beter ondersteund wordt, maar er is niet veel verschil tussen de 2 programma's qua functionaliteit. (maar ik raad Medusa dus iets meer aan)

Ik heb geen ervaring met Sonar. Deze zou wel goed zijn, maar werkt wel effe anders. Volgens mij is deze beter geschikt voor downloaden via nieuwsgroepen dan torrents (maar misschien is dat inmiddels alweer veranderd)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als iemand die in het verleden zowat alle versies en forks van Sickbeard geprobeerd heeft maar nu op Sonarr zit zou ik echt nooit meer terug willen naar dat wereldje. Al was het alleen maar omdat je continu van fork moest wisselen omdat de vorige meest hippe fork ineens niet meer supported wordt of omdat een andere ineens beter is. Bij Sonarr heb je tenminste fatsoenlijke support vanuit de developers zelf waardoor al die forks niet nodig zijn.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
En waarom zou je dat risico bij Sonarr niet lopen?
Als de developers daarvan ermee stoppen heb je hetzelfde effect als wanneer de developers van een SickBeard fork ermee stoppen.

En of je nu support van Sonarr developers krijgt of van de developers van de desbetreffende SickBeard fork lijkt mij lood om oud ijzer.

Het nadeel van Sonarr is dat het een .dot applicatie is die op de Nas werkbaar gemaakt moet worden met mono.
Dus veel overhead en alleen als binary te installeren en niet "from source" zoals de in Python geschreven SickBeard forks.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

FabianNL schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 18:17:
Sinds kort heb ik Sonarr, Radarr en NZBGet via Docker draaien.. Lange tijd gedraaid op een oude Synology, maar daar begon de snelheid steeds dramatischer van te worden. Nu staat een oud NUC'je z'n werk te doen, wat een stuk sneller werkt!
Dat is eigenlijk wel iets wat ik heel veel mensen in dit Topic zou adviseren : Laat de NAS een NAS zijn en draai de rest lekker op een Intel NUCje of iets vergelijkbaars van AsRock/ASUS/Gigabyte/MSI/Zotac/enz. :)

Dit is ook een leuk voorbeeld van hoe simpel het kan zijn om wat VM's naast elkaar te draaien : oyay in "[Pi-Hole] Ervaringen & discussie" d:)b
Ben(V) schreef op zondag 26 januari 2020 @ 15:26:
Het nadeel van Sonarr is dat het een .dot applicatie is die op de Nas werkbaar gemaakt moet worden met mono.
Dus veel overhead en alleen als binary te installeren en niet "from source" zoals de in Python geschreven SickBeard forks.
Aan de andere kant : Als je het net als @FabianNL aanpakt en de boel niet op zo'n kant en klare NAS draait is er niks aan de hand! :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

FabianNL schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 18:17:

Alles loopt weer als een zonnetje, echter krijg ik Sonarr niet helemaal lekker. Bij het verwerken van de gedownloade bestanden, krijg ik de melding dat ie geen rechten heeft tot de map.

[...]

Dit zijn de instellingen welke ik gebruikt heb bij Docker:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
sudo docker create --name=sonarr
--restart=always
-v /home/docker/sonarr/config:/config
-v /media/NAS/TV\ Series:/tv
-e PGID=1000 -e PUID=1000
-e TZ=Europe/Amsterdam
-p 8989:8989 
linuxserver/sonarr

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
sudo docker create --name=nzbget
--restart=always
-v /home/docker/nzbget/config:/config
-e PUID=1000 -e PGID=1000
-e TZ=Europe/Amsterdam
-p 6789:6789
linuxserver/nzbget

Ik zie de fout even niet om eerlijk te zijn...
Je 1000 user heeft geen schrijfrechten in " /media/NAS/TV\ Series"

Mss dat die raar doet op die spatie in TV series. Maak es symlink aan zonder spaties en controleer je rechten.

En tip: geef je Rockers altijd een statig IP,zo voorkom je dat alles in de soep draait als na een reboot van het systeem soms al je dockers een ander IP krijgen 😁 of zet ze in een custom netwerk zodat interne dns deftig werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door SadisticPanda op 27-01-2020 07:23 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-05 15:40
@nero355
Mee eens. Een NUC is daar natuurlijk perfect voor. Aan de andere kant... Een beetje NAS doet Sonarr/Radarr etc. er fluitend bij + alle voordelen van zo'n NAS. Ik heb een Synology DS716+ van 4 jaar oud die dit zonder performance problemen draait. Mijn punt is dat je een kant en klare NAS hier niet voor af hoeft te schrijven.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ach als je veel geld hebt een dure Nas en een dure Nuc en een dure stroomrekening (staan 24/7 aan) dan maakt het allemaal niet zoveel uit.
Als je echter beperkte middelen hebt zoals de meeste mensen kun je die maar eenmaal uitgeven.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

kraades schreef op maandag 27 januari 2020 @ 08:49:
@nero355
Mee eens. Een NUC is daar natuurlijk perfect voor. Aan de andere kant... Een beetje NAS doet Sonarr/Radarr etc. er fluitend bij + alle voordelen van zo'n NAS. Ik heb een Synology DS716+ van 4 jaar oud die dit zonder performance problemen draait. Mijn punt is dat je een kant en klare NAS hier niet voor af hoeft te schrijven.
Dat is dan ook niet zomaar een NAS : pricewatch: Synology DiskStation DS716+

Zit gewoon een Intel CPU in uit de Atom/Celeron/Pentium serie waar je best wel wat leuks mee kan doen :)
Ben(V) schreef op maandag 27 januari 2020 @ 10:02:
Ach als je veel geld hebt een dure Nas en een dure Nuc en een dure stroomrekening (staan 24/7 aan) dan maakt het allemaal niet zoveel uit.
Als je echter beperkte middelen hebt zoals de meeste mensen kun je die maar eenmaal uitgeven.
6 Watt van een 2820FYKH is het einde van de wereld niet en scoor je voor € 80 tweedehands helemaal compleet!

Zie het als een oversized Raspberry Pi met veel meer power :)

Doe daar een simpele NAS bij met 2-bays voor minder dan € 200 en klaar!

[ Voor 29% gewijzigd door nero355 op 27-01-2020 15:55 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
Probeer nu Sickchill weer te installeren op mijn ds216j, gaat niet lekker.

Krijg telkens de foutmelding (onder logboek in package center)

can't open file .....SickBeard.py': [Errno 2] No such file or directory

Heb python, python3 en git vooraf geïnstalleerd en package van BenV handmatig van hier:
https://github.com/BenjV/...Chill%20noarch%20V1.1.spk

Opnieuw geprobeerd met verwijderen en opnieuw installeren van git en sickchill werkt niet.

mountainbiker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Neem het Sickbeard-custom package van de SynoCommunity om SickChill te installeren.

Als ik tijd heb zal ik eens kijken of er iets mis is met het door mij gemaakt package, maar ik vermoed dat het elders ligt want SickBeard.py zit echt wel in het package en ik gebruik het package zelf ook.

[ Voor 27% gewijzigd door Ben(V) op 03-02-2020 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-05 22:07

zeroday

There is no alternative!

Gisteren de overstap gewaagd om van Mono 5.10.xx naar 6.8.0.96 te gaan ..

wow .. wat een performance verbetering voor Sonarr nu .. ;)

Mono ging niet mee met een upgrade omdat deze ooit vanuit een Debian 7 was geïnstalleerd en ik nu op Debian 9 zit ;)

Hoef ik me even geen zorgen meer te maken dat Sonarr deze versie van Mono niet meer zou ondersteunen.

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:14
schijnt voor sommige mensen wel een issue te wezen met mono 6 zeker als je SMB als share gebruikt

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KontI
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-01-2024
Ik zit zo nu en dan met wat devs van pyMedusa om tafel. En laatst hebben we een discussie gehad over het laten verlopen van python 2 support. Python 3 wordt al meer dan een jaar ondersteund en medusa werkt daar beter mee dan 2.

Nu is mijn vraag aan jullie als gebruiker en mede developer, hoe gaan jullie daar mee om? Is het redelijk om van gebruikers te eisen dat ze over stappen binnen een bepaalde termijn?

Er wordt nu over gedacht om iig te stoppen met support verlenen als er op py2 gedraaid wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-05 10:00

The_Worst

Unox

NzbToMedia heeft een maand geleden ook support voor Python2 laten vallen. In de log werd er door middel van een waarschuwing afgeteld en daarna werd het script simpelweg niet meer uitgevoerd met alleen nog een waarschuwing dat Python3 vereist is.

Je zou natuurlijk in de nieuwe versies python2 support kunnen laten vallen en dat de huidige versie nog werkt zolang de afhankelijkheden ook nog werken met python2.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:46
The_Worst schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 19:29:
NzbToMedia heeft een maand geleden ook support voor Python2 laten vallen. In de log werd er door middel van een waarschuwing afgeteld en daarna werd het script simpelweg niet meer uitgevoerd met alleen nog een waarschuwing dat Python3 vereist is.
En een paar dagen daarna is het weer aangepast zodat enkel een waarschuwing wordt gegeven. Sabnzbdplus werkt bv. nog met python2 en het is toch best handig als nzbtomedia daarmee kan samenwerken.

Als je het mij vraagt, niet gehinderd door enige kennis overigens, is nog vrij veel in het download ecosysteem op python2 gebaseerd en zal dat eerst over moeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

TRaSH schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 23:24:
schijnt voor sommige mensen wel een issue te wezen met mono 6 zeker als je SMB als share gebruikt
Nou .. Een van de redenen waarom ik naar 6 ging is (zonder dat ik bovenstaande wist / weet)
is om te kijken of Mono 5.10x de reden is dat een SMB share die van de linux bak naar een Kodi apparaat (pi) gaat na x dagen een lock up geeft richting de Pi. Op de Pi brand dan het netwerk lampje continue. Als je er vlug bij bent kan je van de linux bak een umount geven en een nieuwe mount doen,
Soms moet de Pi gerestart worden en dan werkt het ook weer en soms is dan de SMB driver van de linux bak waar sonarr draait al gecrashed en is een reboot nodig

Ik kan dit redelijk snel 'herkennen'omdat als de SMB share naar z'n grootje is, dan werkt de Frontend van Sonarr niet meer.

Zo had ik vanmorgen weer hetzelfde, Dus of de Pi met Libreelec heeft een ruk SMB driver die mijn SMB laat failen op de linux bak, maar of ik nu Mono 5.x of 6.x heb, mijn issue blijft hetzelfde ;)

Gelukkig gebruik ik (even kort ingelezen) niet een functie die een bestand kopieert via SMB over het netwerk, ik ben meer een fan van NFS als het van linux bak naar linux bak gaat ;)

[ Voor 13% gewijzigd door zeroday op 08-02-2020 11:49 . Reden: ik heb geen openelec meer maar libreelec ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
KontI schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 19:05:
Ik zit zo nu en dan met wat devs van pyMedusa om tafel. En laatst hebben we een discussie gehad over het laten verlopen van python 2 support. Python 3 wordt al meer dan een jaar ondersteund en medusa werkt daar beter mee dan 2.

Nu is mijn vraag aan jullie als gebruiker en mede developer, hoe gaan jullie daar mee om? Is het redelijk om van gebruikers te eisen dat ze over stappen binnen een bepaalde termijn?

Er wordt nu over gedacht om iig te stoppen met support verlenen als er op py2 gedraaid wordt.
Lijkt mij een kwestie van hoeveel effort kost het om python 2 te blijven ondersteunen.
Als dat minimaal is, dan zou ik het lekker zo laten.

In iedere geval lijkt mij het feit dat python 2 geen uitbreidingen meer krijgt geen reden om python 2 te laten vallen, dat eco systeem is nog steeds degelijker en betrouwbaarder dan de nieuwste python 3 releases.
Nieuwe releases zijn altijd minder stabiel en betrouwbaar dan iets wat al jaren betrouwbaar draait.
De SynoCommunity krijgt het bijvoorbeeld al tijden niet voor elkaar om voor alle CPU's die ze ondersteunen de laatste python 3 versie beschikbaar te stellen, omdat ze hem niet correct gebouwd krijgen.

Verder is het zo dat als je stopt met python 2 de meeste gebruikers zullen denken dat ze alles opnieuw moeten installeren, wat op veel omgevingen ook noodzakelijk zal zijn..
Voor een van de grootste doelgroepen van medusa (de Nas wereld) zal dat zeker noodzakelijk zijn en voor bijvoorbeeld Synology zullen er nieuw packages gebouwd moeten worden voor je python 3 kunt gaan gebruiken.

Gevolg hiervan zal zijn dat velen zullen stoppen met updaten en of helemaal met medusa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KontI
Ben(V) schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 09:51:
[...]

Lijkt mij een kwestie van hoeveel effort kost het om python 2 te blijven ondersteunen.
Als dat minimaal is, dan zou ik het lekker zo laten.

In iedere geval lijkt mij het feit dat python 2 geen uitbreidingen meer krijgt geen reden om python 2 te laten vallen, dat eco systeem is nog steeds degelijker en betrouwbaarder dan de nieuwste python 3 releases.
Nieuwe releases zijn altijd minder stabiel en betrouwbaar dan iets wat al jaren betrouwbaar draait.
De SynoCommunity krijgt het bijvoorbeeld al tijden niet voor elkaar om voor alle CPU's die ze ondersteunen de laatste python 3 versie beschikbaar te stellen, omdat ze hem niet correct gebouwd krijgen.

Verder is het zo dat als je stopt met python 2 de meeste gebruikers zullen denken dat ze alles opnieuw moeten installeren, wat op veel omgevingen ook noodzakelijk zal zijn..
Voor een van de grootste doelgroepen van medusa (de Nas wereld) zal dat zeker noodzakelijk zijn en voor bijvoorbeeld Synology zullen er nieuw packages gebouwd moeten worden voor je python 3 kunt gaan gebruiken.

Gevolg hiervan zal zijn dat velen zullen stoppen met updaten en of helemaal met medusa.
Tnx voor je inzicht.
Het is helaas niet onvermijdelijk om support voor 2 te droppen. Medusa houd haar dependencies zo up2date mogelijk. En het is nu al een hele opgave om overzicht te houden tussen py2 deps, py3 deps, py2+py3 deps en een paar monkeypatched deps. Sommige py3 deps hebben nog support voor py2, maar gaan dat ook droppen. Daar zitten we vast op een "oude" gepinde versie. Dus je zit nu in een soort van domino effect waarbij al die projecten met pypi deps gedwongen worden ook die py2 support te moeten laten vallen.

Python2 is ook gewoon al EOL. https://www.infoq.com/new...-end-of-life-approaching/

Dus security issues worden niet meer door de Python foundation opgepakt. (Zeggen ze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Potentiele security issues lijken me nauwelijks van belang.
Die moeten er eerst nog zijn en de meeste security issues worden door de programmeurs zelf gemaakt en niet door de python omgeving.

Maar zoals ik al zei het is een kwestie van hoeveel effort je in support van python 2 wilt steken tegenover wat de gevolgen zullen zijn.

Persoonlijk vind ik de constructie om beiden te ondersteunen in dezelfde versie niet zo geslaagd.

Verstandiger zou zijn met twee versies te werken plus een eenvoudig migratie van de een naar de ander.
Dan kun je namelijk voor mensen die niet naar python 3 kunnen of willen gewoon op een stabiele versie houden waarvan je zegt dat de support op een gegeven moment stopt.
Niet iedereen zit te wachten op nieuwe functionaliteit, uitbreidingen of fixes (voor iets wat ze misschien niet gebruiken of bij hen niet aan de orde is).

Zo doet python het zelf ook en geloof me de python 2 applicaties zullen nog vele, vele jaren in gebruik blijven onder het motto "don't fix it if it ain't broken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:47

Tijntje

Hello?!

Zijn er hier mensen waarbij Radarr af en toe dubbele snatches doet?

Mijn profiles zijn:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/keCKYuT.png

Ik heb met regelmaat dat er een 1080p-Remux download wordt gestart, terwijl hij al een 2160p-Remux aan het downloaden is.
Vandaag snatched hij zelfs 2 keer dezelfde kwaliteit van 2 verschillende providers.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rqAddY7.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MHHiedC.png

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
heb er persoonlijk nooit last van,
pauzeer je je downloads misschien als je ze toevoeg ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Laatst online: 01-05 14:42
mountainbiker schreef op zondag 26 januari 2020 @ 12:21:
Ik heb een synology ds216j en heb altijd sickrage gebruikt. Upgrade gedaan van een hdd en nu wil/moet ik opnieuw een tv series downloader installeren. Welke? Ik lees nu over medusa, sonarr en sickrage als alternatieven. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Wat raden jullie aan? Ook rekening houdend met de snelheid van mijn ds216j . Ik gebruik torrents.
Zelf gebruik ik al lange tijd Sonarr, wel in combinatie met nieuwsgroepen. Vind het wel allemaal fijn werken. Mooi overzicht welke serie compleet is, wat je nog mist en wat er op dit moment binnen komt. Loopt bij mij op een HP microserver en dot zijn werk zonder al teveel tussenkomst. Af en toe checken en wat opruimen en voor de rest z'n ding laten doen.

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Sonarr is misschien een iets te zware belasting voor een j versie Nas.
Persoonlijk zou ik voor ofwel Medusa ofwel SickChill gaan.
Ik weet alleen niet of er al een package voor Medusa is.
SickChil kun je installeren via het sickbear-custom package van de SynoCommunity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:46
iemand enig idee hoe je met medusa de episodes automatisch kan hernoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-05 12:43
Kun je dat niet met de manual post-processing optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-05 13:46
Deleted

[ Voor 98% gewijzigd door Cyrus The Virus op 09-03-2020 17:47 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Sinds een week of 2 steeds meer problemen met sickbeard hier, nu lijkt die helemaal niks meer te doen:

2020-03-11 13:57:58 SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Error loading NZB.su URL: https://api.nzb.su/api?ap...=tvsearch&cat=5030%2C5040
2020-03-11 13:57:58 SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: No data returned from https://api.nzb.su/api?ap...=tvsearch&cat=5030%2C5040

2020-03-11 13:51:13 SHOWQUEUE-ADD :: Error contacting TVDB: Could not connect to server:

2020-03-11 13:57:58 INFO SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Unable to find a download for The Walking Dead - 10x11 - Morning Star
2020-03-11 13:57:58 ERROR SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: No data returned from https://api.nzb.su/api?ep...xage=3000&cat=5030%2C5040
2020-03-11 13:57:58 ERROR SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Error loading NZB.su URL: https://api.nzb.su/api?ep...xage=3000&cat=5030%2C5040
2020-03-11 13:57:58 WARNING SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: URL error [Errno 10054] An existing connection was forcibly closed by the remote host while loading URL https://api.nzb.su/api?ep...xage=3000&cat=5030%2C5040

Voor de duidelijkheid de apikey heb er even tussenuit gehaald.... maar zoals jullie zien... kan die niks meer vinden en mijn account bij nzb.su is gewoon actief.

Ik zit te denken moet ik overstappen op sonarr ofzo misschien sickbeard opnieuw installen op windows server 2019). Ik weet dat sickbeard al stokoud is maar het voldeed eigenlijk altijd. Ik heb een tijdje sickrage getest maar die had een paar problemen dus uiteindelijk nooit overgestapt.

[ Voor 4% gewijzigd door Terrestrial op 11-03-2020 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
SIckbear is onbruikbaar geworden doordat de Tvdb api is veranderd en aangezien SickBeard al jaren niet meer onderhouden wordt zal daar ook geen aanpassing voor komen.
En zo te zien werkt de api versie van nzb.su ook anders dan wat jouw sickbeard verstuurt.

Je heb nu je de keuze uit SickChill, Medusa of Sonarr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Ben(V) schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 14:24:
SIckbear is onbruikbaar geworden doordat de Tvdb api is veranderd en aangezien SickBeard al jaren onderhouden wordt zal daar ook geen aanpassing voor komen.
En zo te zien werkt de api versie van nzb.su ook anders dan wat jouw sickbeard verstuurt.

Je heb nu je de keuze uit SickChill, Medusa of Sonarr.
Nu ga ik het echt niet meer begrijpen, ik had sonarr er even naast gezet en amper ingesteld. Sonarr doet een zoekactie op nzb.su en daarna begint sickbeard meteen weer te werken en heeft netjes de hele queue weggewerkt.

2020-03-11 15:07:47 INFO SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Downloading a result from NZB.su at https://api.nzb.su/getnzb...6acf32b2d9.nzb&i=14257&r=
2020-03-11 15:07:47 INFO SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Downloading episode from https://api.nzb.su/getnzb...6acf32b2d9.nzb&i=14257&r=

Of die sonarr heeft iets gefixt bij sickbeard… bijv in python of sonarr heeft er voor gezorgd dat ik weer aanvragen kan doen bij nzb.su.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sppak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 13:38
Vroeger had ik Spotweb, NZBget etc native draaien. Nu ik alles opnieuw moet doen na gecrashte hdd's, zat ik eigenlijk te denken om alles in Docker te draaien. Nu heb ik alle pakketten draaien, maar moet nog even kijken dat ik gelinkt krijg.

Echter, Spotweb krijg ik niet draaiende. Volgens mij ga ik de boot in met de database. Sommige raden Spotweb af, maar ik vond m wel handig zo zonder allemaal die nzb sites met api's. Heeft iemand Spotweb goed draaiende in Docker of zijn er tegenwoordig goeie alternatieven zonder die api's van sites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KontI
Ik denk dat we ons een beetje op glad ijs bevinden omtrent de reglementen betreffende Usenet indexers. Maakt mij niks uit hoor. Maar misschien verstandig in achterhoofd te houden als je er vragen over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sppak
KontI schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 22:56:
Ik denk dat we ons een beetje op glad ijs bevinden omtrent de reglementen betreffende Usenet indexers. Maakt mij niks uit hoor. Maar misschien verstandig in achterhoofd te houden als je er vragen over hebt.
Ohja tuurlijk, je hebt gelijk. Dan negeer dat stuk maar over de indexers.

Blijft de vraag over de database nog steeds valide, toch? Want ik wil Kodi hier ook tegenaan laten praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:42

Mystikal

It never hurts to help!

Toch een keer hier proberen. Heb een Synology 412+ en heb sinds een maand of 4 dat hij langzamer download. SABNZB draait hier. Haalde ik vroeger 25MB/s is het nu alleen maar 1 of 2 MB.

Mijn gewone internetverbinding is gewoon snel.
Verder geen SSL aanstaan.

Onderstaand resource monitor op het moment van alleen downloaden. Niets vreemd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-P_S2H7KC-7sAwedieU39ejZUqQ=/234x176/filters:strip_icc()/f/image/m1bun1SuelubnnQW7a5lUCWi.jpg?f=fotoalbum_medium

Services:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CiwVhac2U5bk84_H7M6tWcpgZYM=/234x176/filters:strip_icc()/f/image/0hR9oKkSdTwPKARl229CAb5C.jpg?f=fotoalbum_medium

Extra info:
-geen VPN
-Restart van NAS / Modem reeds gedaan.
-Draait niet in Docker.

Iemand suggesties?

[ Voor 21% gewijzigd door Mystikal op 12-03-2020 08:38 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mystikal schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:30:
Toch een keer hier proberen. Heb een Synology 412+ en heb sinds een maand of 4 dat hij langzamer download. SABNZB draait hier. Haalde ik vroeger 25MB/s is het nu alleen maar 1 of 2 MB.

Onderstaand resource monitor op het moment van alleen downloaden. Niets vreemd.
[Afbeelding]

Services:
[Afbeelding]

Iemand suggesties?
Voor de zekerheid: je download via VPN? Gisteren toevallig mijn VPN-server (NordVPN) bijgewerkt, daardoor verdubbelde mijn download-snelheid.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

pven schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:33:
[...]

Voor de zekerheid: je download via VPN? Gisteren toevallig mijn VPN-server (NordVPN) bijgewerkt, daardoor verdubbelde mijn download-snelheid.
Nee, geen VPN.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Sppak schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 23:16:
[...]

Ohja tuurlijk, je hebt gelijk. Dan negeer dat stuk maar over de indexers.

Blijft de vraag over de database nog steeds valide, toch? Want ik wil Kodi hier ook tegenaan laten praten.
Weet niet precies wat je verkeerd doet, maar ik heb de erikdevries image geprobeerd en die krijg ik gewoon up and running zonder problemen. Net even geprobeerd, ik heb MariaDB10 draaien met phpMyAdmin als frontend, gebruiker en database aangemaakt voor spotweb hierin. Ik heb de docker compose van de site geplukt, hier de variabelen in veranderd (poort 3307 en ander wachtwoord), PGID en PUID ook altijd even toevoegen als environment variabelen en klaar. Krijg je een foutmelding ofzo? Wellicht anders even melden op de desbetreffende github voor support?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Mystikal schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:30:

Iemand suggesties?
In het verleden soortgelijke problemen gehad met bepaalde versies van sabnzbd. Het kan wellicht liggen aan je versie van sab.
in dat geval zou ik eens naar een oudere versie gaan en kijken hoe die dan werkt.

Daarnaast wil het soms ook wel liggen aan bepaalde groups waarvandaan je download, soms haal ik met bepaalde groepen 29MB/s en soms 10MB/s ..

Ook als je een 'slechte' usenet provider hebt zou het kunnen dat er veel defecte/incomplete artikelen zijn die ook tot lagere snelheden kan leiden. Zo had ik best wel wat problemen met supernews 2 jaar geleden nadat het jarenlang goed had gewerkt. Stap ik over op een andere usenetprovider: problemen foetsie.

Probeer zelf wat dingen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:12

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Waarschijnlijk de Usenet provider of te weinig draadjes aanstaan.

Je kan beter nzbget gebruik is iets sneller op je nas.
zeroday schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:50:
[...]

In het verleden soortgelijke problemen gehad met bepaalde versies van sabnzbd. Het kan wellicht liggen aan je versie van sab.
in dat geval zou ik eens naar een oudere versie gaan en kijken hoe die dan werkt.

Daarnaast wil het soms ook wel liggen aan bepaalde groups waarvandaan je download, soms haal ik met bepaalde groepen 29MB/s en soms 10MB/s ..

Ook als je een 'slechte' usenet provider hebt zou het kunnen dat er veel defecte/incomplete artikelen zijn die ook tot lagere snelheden kan leiden. Zo had ik best wel wat problemen met supernews 2 jaar geleden nadat het jarenlang goed had gewerkt. Stap ik over op een andere usenetprovider: problemen foetsie.

Probeer zelf wat dingen uit.

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

TheDudez schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:53:
Waarschijnlijk de Usenet provider of te weinig draadjes aanstaan.

Je kan beter nzbget gebruik is iets sneller op je nas.

[...]
Eweka inmiddels geprobeerd. Geeft soortgelijke problemen.

Genoeg draadjes aanstaan.

Probeer nu NZBget te installeren, maar krijg het niet voor elkaar. Heb weinig kennis van DSM. Heb het idee dat sinds DSM 6.0 (of 5.0?) het allemaal lastiger is geworden (voor de leek).
Ik heb geprobeerd om via synocommunity NZBget te installeren. Dat is gelukt, maar krijg als ik op run druk een foutmelding.
"Failed to run package service".

Het is versie 16.4-22

Had deze handleiding gebruikt.
https://nzbusenet.com/nzbget-installeren-synology-dsm-6/

Moet het wellicht tegenwoordig in docker? Kan iemand mij een image geven die ik in docker kan inlezen?

Sorry voor de noob vragen hier :P

[ Voor 4% gewijzigd door Mystikal op 13-03-2020 17:51 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Mystikal schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:49:
[...]

Probeer nu NZBget te installeren, maar krijg het niet voor elkaar. Heb weinig kennis van DSM. Heb het idee dat sinds DSM 6.0 (of 5.0?) het allemaal lastiger is geworden (voor de leek).
Ik heb geprobeerd om via synocommunity NZBget te installeren. Dat is gelukt, maar krijg als ik op run druk een foutmelding.

Het is versie 16.4-22

Moet het wellicht tegenwoordig in docker? Kan iemand mij een image geven die ik in docker kan inlezen?

Probeer de Docker image van Linuxserver maar eens, ik gebruik meestal hun images, want die zijn best solid. Gewoon nzbget intypen in Docker en dan registry.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:12

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Niet al iets draaien op de zelfde poort? Sluit alles anders 1 voor 1 af en anders efe kijken in het log van nzbget in synolgy.
Mystikal schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:49:
[...]

Het is versie 16.4-22

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Sp33dFr34k schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 22:11:
[...]

Probeer de Docker image van Linuxserver maar eens, ik gebruik meestal hun images, want die zijn best solid. Gewoon nzbget intypen in Docker en dan registry.
Tnx, dat is me gelukt. Nu loop ik tegen het volgende simpele probleem aan.

NZBDIR:
/volume4/download_client/NZB

Maar dat pakt hij niet. Waarschijnlijk moet ik het in een andere format zetten. Kon op internet niet gevonden krijgen hoe. Iemand tips?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sppak
Sp33dFr34k schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:36:
[...]

Weet niet precies wat je verkeerd doet, maar ik heb de erikdevries image geprobeerd en die krijg ik gewoon up and running zonder problemen. Net even geprobeerd, ik heb MariaDB10 draaien met phpMyAdmin als frontend, gebruiker en database aangemaakt voor spotweb hierin. Ik heb de docker compose van de site geplukt, hier de variabelen in veranderd (poort 3307 en ander wachtwoord), PGID en PUID ook altijd even toevoegen als environment variabelen en klaar. Krijg je een foutmelding ofzo? Wellicht anders even melden op de desbetreffende github voor support?
Ik krijg vanuit Spotweb install de database niet bereikt. Dus of ik maak de koppeling fout of ik krijg de hele database niet draaiende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
@Sp33dFr34k
PGID en PUID is volgens mij iets specifiek van LinuxServer.io...
https://docs.linuxserver....derstanding-puid-and-pgid

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:26
Ik heb sonarr draaien en doet probleemloos postprocessing, maar heb sinds kort radarr terug bovengehaald voor films, maar waar kan ik die postprocessing nu instellen bij radarr? Ik weet zelfs niet meer hoe ik het voor sonarr heb voor elkaar krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
waarvoor zou je PP nodig hebben ?
voor het importeren is dat niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427499

pina schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:06:
Ik heb sonarr draaien en doet probleemloos postprocessing, maar heb sinds kort radarr terug bovengehaald voor films, maar waar kan ik die postprocessing nu instellen bij radarr? Ik weet zelfs niet meer hoe ik het voor sonarr heb voor elkaar krijgen...
Staat onder http://radarr/settings/connect? Als je een nieuwe connectie maakt kun je een custom script toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:26
Anoniem: 427499 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:16:
[...]

Staat onder http://radarr/settings/connect? Als je een nieuwe connectie maakt kun je een custom script toevoegen
Blijkbaar rechtenprobleem... Is intussen opgelost :) Ben het gewoon van vroeger dat er heel wat moet ingesteld worden maar bij deze eigenlijk zeer weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-04 17:13
Ben(V) schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 19:23:
Sonarr is misschien een iets te zware belasting voor een j versie Nas.
Persoonlijk zou ik voor ofwel Medusa ofwel SickChill gaan.
Ik weet alleen niet of er al een package voor Medusa is.
SickChil kun je installeren via het sickbear-custom package van de SynoCommunity.
Ik heb hier zelf een 215+ staan waarvan een van de disks gecrashed is dit weekend. Heb alles gebackup en ben opnieuw begonnen met een switch van Sickrage naar Sonarr. Die van mij trok het echt niet en ik ben ondertussen geswitched naar SickChill. Door de afhankelijkheid van Sonarr met 'Mono' (dacht dat de package zo heette) die 2 processen draaide ieder met ong 30% CPU draaide de NAS voortdurend op 70% van zijn CPU en iedere keer dat ik Sonarr probeerde te draaien vloog de boel omhoog naar 98% en stopte die vrij vlot daarna.
Ik dacht dat de 215+ iets sterker was dan de de J dus ik denk dat jij dan tegen hetzelfde issue gaat aanlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchMuffin
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 04-03 08:18
Heren ik wil graag dat er alleen web-dl afleveringen gedownload worden ipv de gewoone web versies. Is dit met Sonarr mogelijk? De kwaliteit is namelijk naar mijn idee beter. Wat er nu gebeurt is dat er geen onderscheid gemaakt kan worden. Sonarr pakt de eerste die beschikbaar is.

Wat ik geprobeerd heb:
Minimale grote van een WEB release aangepast in het profiel. Werkt helaas niet. Omdat het alsnog een grotere WEB aflevering pakt. En animatie series hebben doorgaans kleinere video bestanden. Dan pakt Sonarr dezen weer niet op.

Tijdelijke-work around die wel werkt:
- een custom RSS feed gemaakt op één van mijn indexers. Hier duidelijk de serie, WEB-DL, kwaliteit en release groep aangegeven. Dit werkt, maar zou fijn zijn als dit toch via Sonarr gebeurt. Aangezien de feed alles pakt wat overeenkomt. Dus als deze release over 4 maanden weer gepost wordt, wordt deze weer binnengehaald door de RSS feed.

Setup:
Sonarr v2.0.0.5344. Draaiend op een Synology DS918+.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TRaSH
@DutchMuffin
Met sonarr V3 zou het volgens mij wel kunnen met de nieuwe release profile,
Ik zelf heb een release profile gemaakt zodat hij voor alle series de scene WEB vervangt/upgrade voor de kwalitief betere P2P WEB-DL releases.
Daarnaast zou hij ook de retagged releases kunnen vervangen.

Met een een klein beetje aanpassen kan je ook instellen dat hij alleen de P2P WEB-DL pakt

https://github.com/TRaSH-...-Release-Profile-RegEx.md

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
@DutchMuffin
Misschien via Settings, Indexers, Restrictions?
Ik geef daar bijvoorbeeld aan dat ik geen HECV wil hebben.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchMuffin
TRaSH schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 19:31:
@DutchMuffin
Met sonarr V3 zou het volgens mij wel kunnen met de nieuwe release profile,
Ik zelf heb een release profile gemaakt zodat hij voor alle series de scene WEB vervangt/upgrade voor de kwalitief betere P2P WEB-DL releases.
Daarnaast zou hij ook de retagged releases kunnen vervangen.

Met een een klein beetje aanpassen kan je ook instellen dat hij alleen de P2P WEB-DL pakt

https://github.com/TRaSH-...-Release-Profile-RegEx.md
Ik zie dat V3 nog beta is, en aangezien ik het op mijn NAS wil draaien, ik Docker nodig heb. Misschien een project voor de Paas dagen :) Thanks!
kraades schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 21:01:
@DutchMuffin
Misschien via Settings, Indexers, Restrictions?
Ik geef daar bijvoorbeeld aan dat ik geen HECV wil hebben.
Ik heb dit even geprobeerd. Had hidden settings uit staan. Maar dit werkt wel goed! :)

Voor wie hetzelfde wil doen:
In restrictions in "tag" web-dl meegeven, en aangeven in "Must Contain:" web-dl. Dan vervolgens bij je serie ook de tag meegeven die je bij restrictions had meegegeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TRaSH
DutchMuffin schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 22:14:
[...]

Ik zie dat V3 nog beta is, en aangezien ik het op mijn NAS wil draaien, ik Docker nodig heb. Misschien een project voor de Paas dagen :) Thanks!

[...]
klopt en misschien blijft het wel in beta ook,
vasthouden aan die slecht ondersteunende en ge-update packages is altijd een drama naar mijn mening.
probeer maar eens Bazarr als package te krijgen, de package makers/devs willen er niet aan beginnen omdat het er volgens hun geen animo voor is.
Als je syno of andere Nas dockers ondersteund zou ik zeggen switch naar dockers,
dan heb je tenminste meer keuze welke images je neemt en welke versie en die dingen worden echt een stuk beter ondersteund en ge-updated dan die packages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batmaster
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-05-2020
Ik ben al een tijdje onderzoek aan het doen, maar ik kom er voor zo ver nog niet echt uit....

Ik heb nu een aantal maanden mijn Synology DS18+ en hij bevalt mij erg goed. Ik wil eigenlijk steeds minder mijn computer gebruiker en meer mijn telefoon/synology.
Nu gebruik ik zelf nzbgeek en spotweb. Ik vind het heerlijk om elke dag even te snuffelen wat er nieuw is opgezet en te kijken wat ik eventueel binnenhalen. Iedereen raad mij Sonarr en Radarr aan om alles te laten automatiseren, maar dat vind ik vreselijk. Ik kijk bijna elke film in de bioscoop en soms wil ik die wel op mn nas hebben en soms niet. Ik ben iemand die op het moment wil beslissen of ik een film wil downloaden.
Is er op Synology ook een client waar je dit kan doen? Nu benader ik de sites via de computer via mijn browser en wordt de nzb op mijn computer opgeslagen.
Mijn ideale situatie zou zijn: op mijn mobiel kijken wat er nieuw te downloaden is. Dan klik ik er op en opent hij automatisch in sabnzb of nzbget op mn nas. Voor zo ver heb ik dit nog niet kunnen vinden.
Daarnaast zou het helemaal fantastisch zijn als hij de film in het juiste plex mapje zet...
Wie weet kan een van jullie hier mij mee helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

batmaster schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:57:
Ik ben al een tijdje onderzoek aan het doen, maar ik kom er voor zo ver nog niet echt uit....

Ik heb nu een aantal maanden mijn Synology DS18+ en hij bevalt mij erg goed. Ik wil eigenlijk steeds minder mijn computer gebruiker en meer mijn telefoon/synology.
Nu gebruik ik zelf nzbgeek en spotweb. Ik vind het heerlijk om elke dag even te snuffelen wat er nieuw is opgezet en te kijken wat ik eventueel binnenhalen. Iedereen raad mij Sonarr en Radarr aan om alles te laten automatiseren, maar dat vind ik vreselijk. Ik kijk bijna elke film in de bioscoop en soms wil ik die wel op mn nas hebben en soms niet. Ik ben iemand die op het moment wil beslissen of ik een film wil downloaden.
Is er op Synology ook een client waar je dit kan doen? Nu benader ik de sites via de computer via mijn browser en wordt de nzb op mijn computer opgeslagen.
Mijn ideale situatie zou zijn: op mijn mobiel kijken wat er nieuw te downloaden is. Dan klik ik er op en opent hij automatisch in sabnzb of nzbget op mn nas. Voor zo ver heb ik dit nog niet kunnen vinden.
Daarnaast zou het helemaal fantastisch zijn als hij de film in het juiste plex mapje zet...
Je wilt alles wat Sonarr en Radarr doet maar je wilt geen Sonarr of Radarr. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Sonarr en Radarr doen precies wat je wil, dus snap niet helemaal waarom dat dan "vreselijk" zou zijn? Ik zou maar eens even gaan googlen om de functionaliteiten te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batmaster
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-05-2020
Sp33dFr34k schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:01:
[...]

Sonarr en Radarr doen precies wat je wil, dus snap niet helemaal waarom dat dan "vreselijk" zou zijn? Ik zou maar eens even gaan googlen om de functionaliteiten te bekijken.
Kan je bij Sonarr en Radarr ook naar comics en computerprogramma's zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
batmaster schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:06:
[...]

Kan je bij Sonarr en Radarr ook naar comics en computerprogramma's zoeken?
Sonarr is specifiek voor tv series en radarr specifiek voor films. Beide kijken via een indexer of de tv serie of film te vinden is. Een indexer kan bijvoorbeeld spotweb zijn. Zodra de nzb is gevonden wordt deze aangeboden aan bijvoorbeeld sabnzb of nzbget. Zodra het materiaal is gedownload wordt deze op de juiste plek gezet. Hierbij draait alles op de Synology.

Overige zaken kun je op de oude manier blijven doen en laten downloaden op de nas. Spotweb kun je eventueel ook zelf op de nas blijven zodat spotweb en downloader zijn gekoppeld.

[ Voor 6% gewijzigd door technorabilia op 06-04-2020 16:54 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchMuffin
Ik ben nu bezig met het overzetten van mijn applicaties naar Docker. NZBHydra2 en Sabnzbd werken prima. Was ook snel opgezet.

Ik ben nu aangekomen bij Sonarr3. Het scannen van folders werkt prima alles import ook. Maar wanneer er een nieuwe aflevering gedownload is (dus klaar) importeert Sonarr deze niet. Onder activity > queue staat "No files found are eligible for import in /PlexMedia/TV Series/Naam van Serie S01 E01 Kwaliteit" etc. Daarin zit wel een .mkv file (alhoewel deze een naam heeft met willekeurige tekens uiteraard). De aangemaakte gebruiker voor de sonarr docker heeft volledige rechten over de map PlexMedia. Rechten staan naar mijn idee goed. Sabnzbd download TV afleveringen naar /PlexMedia/TV Series/

Sonarrv3 verplaatst deze bestanden niet naar de juiste serie folder. Heeft iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
@DutchMuffin
Ik zou alles onder dezelfde gebruiker laten draaien. De download dir is gelijk aan elkaar?

Niet helemaal vergelijkbaar -ik gebruik nzbget- maar mijn structuur is als volgt:

admin@DS716:/volume1/Share/Docker$ tree -d -L 1 nzbget bazarr/ radarr/ sonarr/
nzbget
├── config
└── downloads
bazarr/
├── config
├── movies -> /volume1/Share/Docker/radarr/movies
└── tv -> /volume1/Share/Docker/sonarr/tv
radarr/
├── config
├── downloads -> /volume1/Share/Docker/nzbget/downloads
└── movies -> /volume1/Share/Media/Video/Movies
sonarr/
├── config
├── downloads -> /volume1/Share/Docker/nzbget/downloads
└── tv -> /volume1/Share/Media/Video/TV

11 directories
admin@DS716:/volume1/Share/Docker$

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchMuffin
@kraades Ik heb het zo:
Share: Docker. (Hier staan alle /config van mijn docker images)
Mappen: radarr, sonarr, sabnzbd, en NZBHydra2

Share: Plex Media (hier staan al mijn video bestanden)
Mappen: Films (als /film in Radarr), TV Series (als /TV in Sonarr)

Mijn categorie TV en Movies van Sabnzbd pakken automatisch uit naar:
/PlexMedia/TV Serie
/PlexMedia/Film

En dan wil Sonarr (En heb ontdekt Radarr ook) de bestanden niet verplaatsen en hernoemen. Echter heb ik even geprobeerd tv en movies in sabnzbd naar de standaard complete map te laten uitpakken (share: downloads map: complete/TV(of Movie). Dan kan Sonarr/Radarr het vervolgens wel naar de juiste map verplaatsen en naar de andere share kopiëren (/PlexMedia).
Maar als Sabnzbd ze al zelf uitpakt naar /PlexMedia werkt het niet? Is het dan toch een rechten kwestie? Docker heeft rw rechten op shares: docker, Plex Media, en downloads.

EDIT: komt het misschien dat ik voor de radarr/sonarr docker image geen /downloads had gedefinieerd? Ik had gewoon /tv en /movie naar de juiste map op de plex share gedefinieerd. En de /config natuurlijk. Meer niet.

Maar het werkt nu wel trouwens. Dat meteen naar /plex media/TV Serie was nog een reliek toen ik nog op mijn PC downloade, en het meteen naar een externe hardeschijf wou hebben. Gelukkig hoeft dat nu niet meer :P

[ Voor 19% gewijzigd door DutchMuffin op 08-04-2020 07:56 . Reden: Werkt nu wel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er een goede tool a-la Radarr of Sonarr om je audioboeken mee te beheren? Ik ben bezig met LazyLibrarian, maar dat werkt niet echt fijn. Daarbij krijg ik de boeken die hij niet herkent ook niet gemapt in LazyLibrarian.

Ik heb overigens wel Readarr gevonden, maar dat gaat vermoedelijk niet makkelijk draaien op mijn Synology.

[ Voor 25% gewijzigd door pven op 11-04-2020 17:59 ]

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pven schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:46:
Is er een goede tool a-la Radarr of Sonarr om je audioboeken mee te beheren? Ik ben bezig met LazyLibrarian, maar dat werkt niet echt fijn. Daarbij krijg ik de boeken die hij niet herkent ook niet gemapt in LazyLibrarian.

Ik heb overigens wel Readarr gevonden, maar dat gaat vermoedelijk niet makkelijk draaien op mijn Synology.
*schop*

Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH
pven schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:46:

onthoud dat die early stage is en meer dan pre alpha, elke update vraagt om een nieuwe database had ik gehoord.
dus niet verstandig om zomaar even te gebruiken.
alleen als je echt wilt helpen met ontwikkellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TRaSH schreef op maandag 13 april 2020 @ 10:15:
[...]

onthoud dat die early stage is en meer dan pre alpha, elke update vraagt om een nieuwe database had ik gehoord.
dus niet verstandig om zomaar even te gebruiken.
alleen als je echt wilt helpen met ontwikkellen.
Volgens mij wordt ie al niet echt meer ontwikkeld. De site waar naar wordt verwezen die bestaat niet (meer?).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TRaSH
Je moet deze hebben https://github.com/Readarr/Readarr
die jij liet zien is een fork van iemand die het gberuikt voor persoonlijke tests.

De ploeg die hier aan mee werkt is ongeveer dezelfde ploeg die met Lidarr is begonnen en nu ook aan Radarr Aphrodite werkt.
De laatste is ook nog in pre-alpha stage,
hij is bruikbaar maar niet zeuren als op eens je database de helft mist of er andere dingen op eens niet meer werken etc.
vorige maand was er nog door een foutje een complete tabel verwijderd uit de database.
maar goed de risco's weet je als je een pre-alpha gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchMuffin
Ik heb nu al mijn Synology packages overgezet naar docker. Ook maar gebruik gemaakt van Sonarr en Radarr v3 (metadeta werd niet goed gegenereerd). Ik nog niet zo bekend met docker. Maar voor die applicaties zijn nu updates beschikbaar. Nu lees ik dat een de nieuwe image moet downloaden, opnieuw de variabelen moet invoeren, /config weer naar dezelfde map verwijzen die de oude image had, de oude container en image weggooien, en dan ben je up to date. Kan dit ook automatisch? Ik wil er eigenlijk niet naar omkijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:37
DutchMuffin schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:18:
Ik heb nu al mijn Synology packages overgezet naar docker. Ook maar gebruik gemaakt van Sonarr en Radarr v3 (metadeta werd niet goed gegenereerd). Ik nog niet zo bekend met docker. Maar voor die applicaties zijn nu updates beschikbaar. Nu lees ik dat een de nieuwe image moet downloaden, opnieuw de variabelen moet invoeren, /config weer naar dezelfde map verwijzen die de oude image had, de oude container en image weggooien, en dan ben je up to date. Kan dit ook automatisch? Ik wil er eigenlijk niet naar omkijken.
Ik dacht dat het automatisch kon met Watchtower.
Heb er geen ervaring mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TRaSH
code:
1
2
3
sudo ln -s /var/run/docker.sock /volume1/docker/docker.sock

sudo docker run -d --name ouroboros -v /run/docker.sock:/var/run/docker.sock -e CRON="0 4 * * *" -e SELF_UPDATE=true pyouroboros/ouroboros

Elke nacht om 4 uur worden je containers geupdated.
onthoud wel dat na deze commando de docker container wel in de Gui komt maar je moet er niet in gaan omdat hij over zijn zeik gaat door de /run/docker.sock:/var/run/docker.sock.

dus gewoon de commando uitvoeren en niet via de GUI iets proberen te doen.
Er is ook mogelijk om op verschillende manieren notificaties te krijgen over welke docker containers een update hebben gekregen.
maar info kan je hier onder vinden door de link the volgen.

https://github.com/pyouroboros/ouroboros/wiki/Notifications

[ Voor 7% gewijzigd door TRaSH op 14-04-2020 19:55 . Reden: link verkeerd geplaatst ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchMuffin
@Bongoarnhem @TRaSH
Bedankt voor jullie reacties! Ik ben voor Watchtower gegaan.

En ik zat er nog over na te denken, en ik dacht dat het misschien niet zo handig was dat het elke dag om updates te forceren. Er kunnen namelijk altijd bugs komen. Dus als ik zie dat er een update voor de apps zijn dan wacht ik nog een week. Daarna zet ik de Watchtower container aan voor een tijdje, en kijk in de logboek hoever de updates zijn.

Voor wie hetzelfde wil:

Via SSH:
Zonder auto restart:
code:
1
sudo docker run --name "Watchtower" -v /var/run/docker.sock:/var/run/docker.sock containrrr/watchtower

of als je auto restart aan wilt hebben:
code:
1
sudo docker run --name="Watchtower" -d --restart=always -v /var/run/docker.sock:/var/run/docker.sock containrrr/watchtower

Daarna kun je de container aanzetten wanneer er een update is, en zet je het weer uit als het klaar is. Of je laat het aan. Dan kijkt het periodiek op updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
DutchMuffin schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 20:11:
@Bongoarnhem @TRaSH
Bedankt voor jullie reacties! Ik ben voor Watchtower gegaan.

En ik zat er nog over na te denken, en ik dacht dat het misschien niet zo handig was dat het elke dag om updates te forceren. Er kunnen namelijk altijd bugs komen. Dus als ik zie dat er een update voor de apps zijn dan wacht ik nog een week. Daarna zet ik de Watchtower container aan voor een tijdje, en kijk in de logboek hoever de updates zijn.

Voor wie hetzelfde wil:

Via SSH:
Zonder auto restart:
code:
1
sudo docker run --name "Watchtower" -v /var/run/docker.sock:/var/run/docker.sock containrrr/watchtower

of als je auto restart aan wilt hebben:
code:
1
sudo docker run --name="Watchtower" -d --restart=always -v /var/run/docker.sock:/var/run/docker.sock containrrr/watchtower

Daarna kun je de container aanzetten wanneer er een update is, en zet je het weer uit als het klaar is. Of je laat het aan. Dan kijkt het periodiek op updates.
Fijn dat je er wat aan hebt.
Laat over een paar weken maar horen hoe het bevalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:23

Puck

W32.Deadcode.A

DutchMuffin schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:18:
Je kunt in plaats Watchtower ook de nieuwe image handmatig updaten: opnieuw zoeken in registry, downloaden, huidige container stoppen en die dan clearen. Als je de container dan weer start gebruikt hij de nieuwe image / versie. Je hoeft dus zeker niet alles opnieuw in te voeren.

De Docker containers hoef je overigens niet eens per see te updaten. Vaak is het updaten van Sonarr / Radarr zelf (in de container) voldoende, wat met 1 click of zelfs automatisch kan.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
@DutchMuffin
Je kunt eventueel ook --run-once toevoegen dan wordt de controle maar 1 keer uitgevoerd of een --schedule zodat je bijvoorbeeld altijd op de eerste van de maand de controle doet. Zie hier voor een toelichting van alle opties.

Off-topic maar ik zag dat je het op een Synology gebruikt. Als je Docker kunt draaien dan kun je meestal ook wel Virtual Machine Manager installeren. Hiermee kun je een aparte DSM omgeving installeren waar je e.e.a. kunt uitproberen zonder dat je gelijk alles overhoop gooit. Je kunt hier bijvoorbeeld ook Docker installeren en e.e.a. testen voordat je het in "productie" zet.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchMuffin
Puck schreef op woensdag 15 april 2020 @ 07:25:
[...]

De Docker containers hoef je overigens niet eens per see te updaten. Vaak is het updaten van Sonarr / Radarr zelf (in de container) voldoende, wat met 1 click of zelfs automatisch kan.
Met Sonarr en Radarr V3 lukt dat niet. Met Synology packages lukte het wel met v2 van die applicaties. Maar aangezien die niet naar mijn wensen werkte, ben ik maar naar v3 gegaan.
kraades schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:56:
@DutchMuffin
Je kunt eventueel ook --run-once toevoegen dan wordt de controle maar 1 keer uitgevoerd of een --schedule zodat je bijvoorbeeld altijd op de eerste van de maand de controle doet. Zie hier voor een toelichting van alle opties.

Off-topic maar ik zag dat je het op een Synology gebruikt. Als je Docker kunt draaien dan kun je meestal ook wel Virtual Machine Manager installeren. Hiermee kun je een aparte DSM omgeving installeren waar je e.e.a. kunt uitproberen zonder dat je gelijk alles overhoop gooit. Je kunt hier bijvoorbeeld ook Docker installeren en e.e.a. testen voordat je het in "productie" zet.
Bedankt voor die command, 1x per maand zou ook wel voldoende moeten zijn. En VM manager lijkt mij ook wel wat. Kan ik inderdaad even wat dingen testen. Leuk spul dat docker trouwens. Toch wel blij dat ik 4GB extra ram heb gekocht haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Met Radarr v3 is het eigenlijk wel belangrijk dat je helemaal bij bent.
Voordat je een bug wilt melden. en uiteraard moeten de logs op debug of trace staan.
Juist met zoiets blijven op een oudere versie kan evt een oorzaak creëren dat je niet meer kan herstellen van een bug of misschien zelf niet upgraden wegens verandering in de database.
Maar verder moet je het zelf helemaal weten hoe je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

I
Mijn ideale situatie zou zijn: op mijn mobiel kijken wat er nieuw te downloaden is. Dan klik ik er op en opent hij automatisch in sabnzb of nzbget op mn nas.
Op de NAS Download Station inschakelen en configureren.
Op je mobiel de app DS Get downloaden en configureren

Browsen naar diverse torrentsites op je mobiel kies de film/serie etc en de magnet openen met DS get.

Op die manier linkt DS Het naar Download station en staat alles dus klaar als je weer thuis bent.

Met Couchpotato of Radarr kan je Post Processing zodanig instellen dat het naar je "Movie" (Plex) map gaat.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:48
Hier net mijn thuis-servertje een clean install gegeven naar Ubuntu 20.04. Ik wilde net SABnzb erop zetten maar loop tegen een probleem aan. sabyenc wil niet installeren. Ik heb de juiste repo toegevoegd (ppa:jcfp/sab-addons), maar als ik apt install python-sabyenc doe krijg ik deze melding:

code:
1
2
3
4
5
Package python-sabyenc is not available, but is referred to by another package.
This may mean that the package is missing, has been obsoleted, or
is only available from another source

E: Package 'python-sabyenc' has no installation candidate

Betekent dit dat sabyenc gewoon nog niet beschikbaar is voor Ubuntu 20.04? Wellicht omdat Python 2 benodigd is en Ubuntu 20.04 enkel nog Python 3 aan boord heeft?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietertje 085
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-04 16:45
Greatsword schreef op donderdag 16 april 2020 @ 19:26:
[...]

Op de NAS Download Station inschakelen en configureren.
Op je mobiel de app DS Get downloaden en configureren

Browsen naar diverse torrentsites op je mobiel kies de film/serie etc en de magnet openen met DS get.

Op die manier linkt DS Het naar Download station en staat alles dus klaar als je weer thuis bent.

Met Couchpotato of Radarr kan je Post Processing zodanig instellen dat het naar je "Movie" (Plex) map gaat.
DS get wordt niet meer ondersteund door synology op Iphone, voor android kan ik je het niet vertellen maar Synology heeft de app teruggetrokken sinds eind 2018 geloof ik :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Pietertje 085 schreef op maandag 27 april 2020 @ 12:01:
[...]

DS get wordt niet meer ondersteund door synology op Iphone, voor android kan ik je het niet vertellen maar Synology heeft de app teruggetrokken sinds eind 2018 geloof ik :-(
Heb het hier toch echt op mijn iPhone draaien en net nog even getest zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

posttoast schreef op maandag 27 april 2020 @ 11:46:
Hier net mijn thuis-servertje een clean install gegeven naar Ubuntu 20.04. Ik wilde net SABnzb erop zetten maar loop tegen een probleem aan. sabyenc wil niet installeren. Ik heb de juiste repo toegevoegd (ppa:jcfp/sab-addons), maar als ik apt install python-sabyenc doe krijg ik deze melding:

code:
1
2
3
4
5
Package python-sabyenc is not available, but is referred to by another package.
This may mean that the package is missing, has been obsoleted, or
is only available from another source

E: Package 'python-sabyenc' has no installation candidate

Betekent dit dat sabyenc gewoon nog niet beschikbaar is voor Ubuntu 20.04? Wellicht omdat Python 2 benodigd is en Ubuntu 20.04 enkel nog Python 3 aan boord heeft?
Kan het zijn dat je gewoon een oudere Ubuntu versie moet gebruiken in je APT Sources config :?

Zo gebruik ik nog een Ubuntu 17.x repo voor PulseAudio-DLNA in mijn 19.10 installatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:48
nero355 schreef op maandag 27 april 2020 @ 18:47:
[...]

Kan het zijn dat je gewoon een oudere Ubuntu versie moet gebruiken in je APT Sources config :?

Zo gebruik ik nog een Ubuntu 17.x repo voor PulseAudio-DLNA in mijn 19.10 installatie :)
Zou kunnen, hoe doe ik dat? :D

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietertje 085
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-04 16:45
Greatsword schreef op maandag 27 april 2020 @ 12:14:
[...]

Heb het hier toch echt op mijn iPhone draaien en net nog even getest zonder problemen.
Klopt maar als je hem verwijderd kun je hem niet meer uit de appstore vissen, zuinig op zijn dus 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Gewoon effe rondkijken in je /etc/apt/sources.list bestand of de /etc/apt/sources.list.d/ map en de boel aanpassen waar nodig :)

Het is een beetje een ranzige oplossing, maar soms kan je niet anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap Sonarr even niet meer ... Manual import heeft altijd gewerkt, tot een paar dagen terug. Hij blijft zoeken, en uiteindelijk volgt er een 'Unable to load files for manual import. Check logs for more details.'. Ik kan me niet herinneren dat er een update op de Synology is geweest. Voor de zekerheid heb ik de Synology herstart, maar dat lost niets op. In de log staat niets zinnigs. Is er iemand die dit herkent?

Ik draai overigens versie 2.0.0.5344 op een Synology (DS214+).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH
ik gebruik V2 al een hele tijd niet meer,
en er word nog weinig mee gedaan.
Je zou evt na een backup V3 kunnen testen.
daarnaast zou ik persoonlijk gaan kijken waarom je zo vaak moet iets moet manual importen.
ik doe dat eigenlijk nooit.
alles word door Sonarr gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TRaSH schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:49:
ik gebruik V2 al een hele tijd niet meer,
en er word nog weinig mee gedaan.
Goede, binnenkort eens naar kijken. Is deze op een makkelijke manier voor de Synology te krijgen?
daarnaast zou ik persoonlijk gaan kijken waarom je zo vaak moet iets moet manual importen.
ik doe dat eigenlijk nooit.
alles word door Sonarr gedaan.
Mwa, bijna alles wordt door Sonarr gedaan. Soms downloadt ie wel een episode, maar weet ie vervolgens niet meer waar die bij hoort. Gebeurt niet vaak, maar als het gebeurt dan moet die manual import gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Pietertje 085 schreef op maandag 27 april 2020 @ 20:39:
[...]

Klopt maar als je hem verwijderd kun je hem niet meer uit de appstore vissen, zuinig op zijn dus 😉
Oh zo, dat is minder. Niet dat ik het vaak gebruik, maar zo af en toe is het toch wel handig.
Staat de media al klaar als je thuis komt.

Ik heb ook een Jailbreak, dus zal gelijk even een backup en export maken. Dan heb ik hem sowieso nog voor de toekomst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
pven schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 18:22:
[...]

Goede, binnenkort eens naar kijken. Is deze op een makkelijke manier voor de Synology te krijgen?

[...]

Mwa, bijna alles wordt door Sonarr gedaan. Soms downloadt ie wel een episode, maar weet ie vervolgens niet meer waar die bij hoort. Gebeurt niet vaak, maar als het gebeurt dan moet die manual import gewoon werken.
Geen idee ik vind het hele package gebeuren van Synology ruk, traag en outdated vaak.

Zelf heb ik de voorkeur aan dockers dat word vele malen beter onderhouden dan die package gebeuren en ben je niet afhankelijk van die domme packages.

Dat hij het kwijt raakt welke download client gebruik je ?
Downloadstation ? :r
of is het toevallig Anime of zo een daily show of comedy central show zoals American Dad ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Pietertje 085 schreef op maandag 27 april 2020 @ 12:01:
[...]

Apple restricties helaas, voor Android is deze nog wel te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TRaSH schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:49:
Sonarr V3 werkt goed genoeg. Dank! :)

Enige puntje wat ik heb is dat ie klaagt dat enkele series niet meer op tvdb staan, maar blijkbaar is dat een bug.

Komt er voor Radarr tzt ook een V3 uit? Ik haal het niet echt uit github.

[ Voor 12% gewijzigd door pven op 29-04-2020 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH
dat probleem is geen bug,
dat is een probleem met tvdb die van alles aan het omgooien zijn,
Sonarr gebruikt een cache server die alles 24 uur vertraagd zodat je niet grote problemen krijgt en dat tvdb niet direct word aangesproken want dat zou echt een probleem voor tvdb wezen dan.

ja voor Radarr komt er ook zoiets uit en ze zijn er al mee bezig,
maar is nog wel pre-alpha en word nog niet aangeraden voor de mass.
Het is nog lang niet in de buurt van Sonarr v3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik loop weer tegen iets aan ... 8)7

'Lang geleden' maakte ik via Synology DSM een certificate aan, deze kopieerde ik dan naar mijn SABnzbd-directory, ik stel een-en-ander in en ik had een valide certificate. Maar als ik nu hetzelfde doe, dan blijft Chrome klagen dat het certificate ongeldig is. Volgens mij had ik deze methode hier op het forum ergens gelezen.

Is er toevallig iemand die deze werkwijze gebruikt? Of tips heeft voor desnoods een goedkoop betaald certifcate? Ik wil graag SABnzbd via https kunnen benaderen zonder dat er allerlei rode waarschuwing langs komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

pven schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 12:54:

'Lang geleden' maakte ik via Synology DSM een certificate aan, deze kopieerde ik dan naar mijn SABnzbd-directory, ik stel een-en-ander in en ik had een valide certificate. Maar als ik nu hetzelfde doe, dan blijft Chrome klagen dat het certificate ongeldig is. Volgens mij had ik deze methode hier op het forum ergens gelezen.

Is er toevallig iemand die deze werkwijze gebruikt? Of tips heeft voor desnoods een goedkoop betaald certifcate? Ik wil graag SABnzbd via https kunnen benaderen zonder dat er allerlei rode waarschuwing langs komen.
Dat is niet puur zodat je geen rode waarschuwingen hebt, maar dat je je inloggegevens niet onbeveiligd het www over knalt :)

Enfin, heb je al eens geprobeerd in een in-private sessie van je browser? Grote kans dat je browser je oude certificaat cached.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 13:01:
[...]

Dat is niet puur zodat je geen rode waarschuwingen hebt, maar dat je je inloggegevens niet onbeveiligd het www over knalt :)

Enfin, heb je al eens geprobeerd in een in-private sessie van je browser? Grote kans dat je browser je oude certificaat cached.
Helaas, dat geeft hetzelfde resultaat. Ik zie nu ook een melding dat het certificaat invalid is. Iets gaat daar niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Of tips heeft voor desnoods een goedkoop betaald certifcate? Ik wil graag SABnzbd via https kunnen benaderen zonder dat er allerlei rode waarschuwing langs komen.
Een certificaat van Let's Encrypt werkt ook niet goed genoeg voor zoiets :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:23

Puck

W32.Deadcode.A

Het is toch veel makkelijker om gewoon een reverse-proxy in the stellen met een Let's Encrypt certificaat die automatisch vernieuwd wordt? Dit kan je gewoon makkelijk aanmaken in DSM. Ik gebruik dit voor al mijn Docker containers maar werkt ook prima voor geïnstalleerde packages.

Arrived anxious, left bored

Pagina: 1 ... 43 ... 51 Laatste

Let op:
[html]Als je een vraag stelt, vergeet dan <strong>niet</strong>:

<ul style="line-height: 1em">
<li style="font-size:125%; line-height:18px;">Het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!</li>
<li>Vragen naar wat de beste release groups zijn, is ook niet de bedoeling.</li>
<li>Het ongevraagd benoemen/vermelden van release groups is ook niet de bedoeling</li>
<li>Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.pastebin.com)!</li>
<li>Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, NAS (Synology,QNAP,etc)</li>
<li>Repository versie (Main of andere fork)</li>
</ul>[/html]