Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik zit met het volgende probleem:
Een aantal dagen geleden opende ik Radarr, toen stond er "You must be new here" en er stond dat ik geen indexer en downloaders had ingesteld, na even kijken bleek inderdaad dat ik niets ingesteld had. Balen, alles weg dus.

Toen heb ik Radarr opnieuw geïnstalleerd (Via Docker op Synology), downloader (NZBget) en indexer (Hydra) opnieuw ingesteld, m'n library toegevoegd en maar gaan gokken welke films ik ook alweer op wanted had staan...

Maar goed, alles leek weer te werken, nu heeft Radarr gister een film gedownload, maar hij blijft gewoon in de download map staan (dus downloads/Radarr), deze moet hij verplaatsen naar downloads/movies, dat heb ik ook als pad ingevuld en daar heeft Radarr ook de rest van mijn films gevonden (welke hij gister ook ineens allemaal ging renamen, maar dat terzijde). Hij heeft dus gewoon read/write rechten.

Ik vraag me nu af of ik een instelling voor het plaatsen soms ben vergeten. Radarr geeft bij iedere film die die heeft gedownload de volgende fout:
FILMNAAM
No files found are eligible for import in downloads/Radarr/FILMNAAM
Als ik in de betreffende map kijk, dan staat de film er wel gewoon, wel met een vage naam of bijvoorbeeld de naam achterstevoren gespeld. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11
De QoQ renamer tool kan de naam eventueel weer fixen.
Mits deze inderdaad achterste voren gespeld is

Check dit en help mee!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-10 18:26
Voor nzbget is er ook een script die na het downloaden de filename terug draait.
Geen idee of die er ook voor Sabnzbd is.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• miicker
  • Niet online
@DaMoUsYs @TRaSH dat is het probleem niet echt, Radarr hernoemd de bestanden gewoon niet, ook al is de film met een normale naam gedownload. Hij verplaatst ze ook niet. Hij geeft als foutmelding "No files found are eligible for import in downloads/Radarr/filmnaam" terwijl in die map wel de film staat.

Als ik vervolgens naar "Wanted" ga in Radarr en klik op Manual import, dan ziet hij de film wel gewoon.

• TRaSH
Even met je log file melden op het radar forum.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Ben(V) zijn er issues bekend met je sickrage package? Hij wil niet meer starten sinds gisteren helaas... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:12
Nee er zijn geen issue's bekent.

Hij draait bij mij ook nog prima dus je zult het in je eigen omgeving moeten zoeken.
Heb je iets verandert?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben(V) schreef op zondag 26 november 2017 @ 23:36:
Nee er zijn geen issue's bekent.

Hij draait bij mij ook nog prima dus je zult het in je eigen omgeving moeten zoeken.
Heb je iets verandert?
Nee, heb helemaal niets veranderd. Alleen de reguliere Synology updates. Snap er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-10 07:10

Tijntje

Hello?!

Heeft er iemand iets meegekregen dat https://github.com/SickRage/SickRage gestopt is?
Er is al 3 maanden niets meer naar de master branch gepushed.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tijntje schreef op maandag 27 november 2017 @ 08:36:
Heeft er iemand iets meegekregen dat https://github.com/SickRage/SickRage gestopt is?
Zoek eens op echel0n in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

MikeyMan schreef op maandag 27 november 2017 @ 08:39:
[...]

Zoek eens op echel0n in dit topic ;)
Dat is SickRageTV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Oeps, niks gezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Tijntje schreef op maandag 27 november 2017 @ 08:36:
Nee ze zijn niet gestopt, maar wegens drukker prive leven de zaak op een lager pitje gezet.
Het probleem met al dit soort applicaties is dat ze meestal van een of twee core ontwikkelaars afhankelijk zijn en als die hun interesse verliezen of geen tijd meer hebben dan zakt het wat in.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Ben(V) schreef op maandag 27 november 2017 @ 08:57:
[...]

Nee ze zijn niet gestopt, maar wegens drukker prive leven de zaak op een lager pitje gezet.
Het probleem met al dit soort applicaties is dat ze meestal van een of twee core ontwikkelaars afhankelijk zijn en als die hun interesse verliezen of geen tijd meer hebben dan zakt het wat in.
Dat vermoeden had ik al.
Is er hier iemand die https://github.com/pymedusa/Medusa gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Nog niet maar als ik weer wat tijd heb ga ik kijken of ik er een Synology package van kan maken.
Ze lijken activer te zijn dan de SickRage fork.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:15

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik kreeg met SickRage geen x265 releases binnen, dus ik ben over naar Sonarr. Die pakt dat om de één of andere reden wel, met volgens mij dezelfde instellingen. Als Medusa wel werkt ga ik die ook proberen als er een Synology package van is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Ben(V) schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:32:
Nog niet maar als ik weer wat tijd heb ga ik kijken of ik er een Synology package van kan maken.
Inderdaad met volgens mij veel van de oude devs die ook bij SickRage zaten.
Heb zelf net een nieuwe instance op gestart om er eens naar te kijken, lijkt heel veel op SickRage uiteraard echter zit er bijvoorbeeld wel manual search in, wat soms wel handig is.
Helaas is er niet een migratie pad van SickRage naar Medusa.

[ Voor 26% gewijzigd door Tijntje op 27-11-2017 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben(V) schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:32:
Bedankt Ben(V).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:26
wat is eigenlijk het verschil tussen sickrage en medusa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TRaSH schreef op donderdag 16 november 2017 @ 06:05:
Voor nzbget is er ook een script die na het downloaden de filename terug draait.
Geen idee of die er ook voor Sabnzbd is.
Sinds versie 2.3.1 zit zoiets standaard in SABnzbd (ik heb er zelf verder nog niets mee gedaan).

Maar blijkbaar is dat niet het probleem lees ik. :P

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 15:36
Heb ineens dat Sonarr niet mee verbind met utorrent. Dan maar eens op zoek naar een andere welke ik als service binnen windows home server 2011 in kan stellen. Gebeurd vaker en die services werken niet altijd even lekker heb ik gemerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:54
Arunia schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 15:46:
Heb ineens dat Sonarr niet mee verbind met utorrent. Dan maar eens op zoek naar een andere welke ik als service binnen windows home server 2011 in kan stellen. Gebeurd vaker en die services werken niet altijd even lekker heb ik gemerkt.
Nadat ze ooit eens een bitcoin miner hebben 'verstopt' in een van hun versies, heb ik resoluut vaarwel gezegd. Nu gebruik ik Transmission (weliswaar op een FreeBSD machine) en dat werkt perfect. Kijk anders ook eens naar Deluge, gebruik ik op mijn Windows PC en met de nodige plug-ins werkt dat ook naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 15:36
@Le Enfant! ik gebruik nog een oude versie dus dat zit wel goed, maar idd er zal vast meer beters zijn om te gebruiken. Vrijdag maar eens onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Meer mensen last dat CouchPotato geen verbinding meer kan maken met z`n eigen API server?

Dit krijg ik met onder anderen zoeken (hij vind dus ook niks meer) en als ik een bestaande download opnieuw doe kan hij hem niet verwerken omdat hij de titel niet kan vinden.
[hpotato.core.plugins.base] Failed opening url in CouchPotatoApi: https://api.couchpota.to/search/kingsman/?limit=5 Traceback (most recent call last):
ConnectionError: ('Connection aborted.', error(10061, 'Kan geen verbinding maken omdat de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd'))

[ Voor 18% gewijzigd door Brummetje op 01-12-2017 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortexmerc
  • Laatst online: 16:02
yep zelfde probleem.
Brummetje schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:22:
Meer mensen last dat CouchPotato geen verbinding meer kan maken met z`n eigen API server?

Dit krijg ik met onder anderen zoeken (hij vind dus ook niks meer) en als ik een bestaande download opnieuw doe kan hij hem niet verwerken omdat hij de titel niet kan vinden.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoef
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-10 00:35
Hier ook hetzelfde probleem. https://couchpota.to/ lijkt ook down te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

CouchPota.to heeft dus server problemen volgens de maker/eigenaar :)

https://twitter.com/ruudburger/status/936989255640940544

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KontI
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-01-2024
avec_style schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:44:
wat is eigenlijk het verschil tussen sickrage en medusa?
Zoals al genoemd het manual search gedeelte.
Maar ook het gebruik makende van guessit voor het parsen van release names is een grote verbetering.
Dan heb je ook een manual search voor het zoeken van subtitles.
Naast tvdb ook tmdb en tvrage indexers, voor diegene die dat willen.
En anime support is vele malen beter dan in sickrage.

Sickrage heeft dan een multi locale ui.
En over heel de applicatie iets beter responsive op mobile/tablet.

Klopt dat het migratie pad niet altijd even goed werkt. Maar daar is vorige week nog iets in gefixt.

In Medusa wordt er nu ook gewerkt aan het vertragen van downloads per nzb/torrent provider.

Ook wordt er achter de schermen gewerkt aan een nieuwe frontend gebaseerd op vue.js. Maar dat loopt niet zo vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hindrikv
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-11-2021
Ik heb een probleempje met mijn set-up.
Op mijn microserver heb ik Sonarr, jacket, plex en qbittorent draaien.

Jacket voor de indexers op sonarr.
Sonarr om qbittorrent aan het werk te zetten.
En plex om de filmpjes op mijn beeldschermen te krijgen.

Bij losse afleveringen zijn er geen problemen deze download en verplaats hij dan gewoon goed.
Echter wanneer ik in sonarr een compleet seizoen download, blijft deze bij activity op 100% staan.
Deze verplaats hij niet naar de "plex map".

Weet iemand hier een oplossing voor?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 21-10 09:53
Ik ben van Sickrage naar Sonarr gegaan op de Synology DS916+.
Ik zag geen updates meer van SR. Is deze end of life?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

KontI schreef op woensdag 6 december 2017 @ 23:37:
[...]

Zoals al genoemd het manual search gedeelte.
Maar ook het gebruik makende van guessit voor het parsen van release names is een grote verbetering.
Dan heb je ook een manual search voor het zoeken van subtitles.
Naast tvdb ook tmdb en tvrage indexers, voor diegene die dat willen.
En anime support is vele malen beter dan in sickrage.

Sickrage heeft dan een multi locale ui.
En over heel de applicatie iets beter responsive op mobile/tablet.

Klopt dat het migratie pad niet altijd even goed werkt. Maar daar is vorige week nog iets in gefixt.

In Medusa wordt er nu ook gewerkt aan het vertragen van downloads per nzb/torrent provider.

Ook wordt er achter de schermen gewerkt aan een nieuwe frontend gebaseerd op vue.js. Maar dat loopt niet zo vlot.
Ben nu zelf ook helemaal over op Medusa vanaf SickRage. Het manual search gedeelte is toch wel heel handig. Verder worden gemelde bugs heel goed en snel opgepakt.

Het geen wat ik wel mis is de post processing queue waar SickRage mee werkt. Bij Medusa hangt de hele webfrontend op het moment als hij als hij files aan het verwerken.
Verder mis ik de optie om de ntfs rechten van de verplaatste bestanden opnieuw te laten erven. Hierdoor zit ik vast aan de copy actie in plaats van move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb medusa nu ook draaien op mijn synology met dsm6.

Nu ben ik opnieuw mijn series aan het toevoegen, ik kies voor de indexer TVDBv2, dat werkt prima, maar ik meen dat ik daar een eigen api code voor moet gebruiken (zo werkt althans autosub van Ben(V) hier wel), maar ik kan geen api invoerveld vinden en het werkt ook gewoon zonder api in te voeren.

Waarom hoef ik bij medusa geen api in te voeren en bij autosub wel? Heeft medusa een api voor algemeen gebruik ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KontI
Verwijderd schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 11:51:
Ik heb medusa nu ook draaien op mijn synology met dsm6.

Nu ben ik opnieuw mijn series aan het toevoegen, ik kies voor de indexer TVDBv2, dat werkt prima, maar ik meen dat ik daar een eigen api code voor moet gebruiken (zo werkt althans autosub van Ben(V) hier wel), maar ik kan geen api invoerveld vinden en het werkt ook gewoon zonder api in te voeren.

Waarom hoef ik bij medusa geen api in te voeren en bij autosub wel? Heeft medusa een api voor algemeen gebruik ofzo?
Ja medusa heeft een applicatie key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25
Ik dacht ook om te gaan naar Medusa. Eerst een backup gemaakt vanuit sickrage en die naderhand weer geimporteerd. Series zijn niet meegekomen, instellingen niet (ik mis al mijn bestaande NZB zoekmachines waaronder enkele betaalde en zo dom geweest om niet even een screenshot te maken). Nou maar weer zien de boel levend te krijgen. Tot zo ver mijn ervaring met Medusa tot nu toe... :(

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Begrijp ik goed dat je zou moeten kunnen migreren van sickrage naar Medusa in theorie? Met behoud van instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vanochtend overgestapt van Sickrage naar Medusa (ok, beetje gedwongen omdat na een stroomstoring van de week Sickrage niet meer werkte en ik dacht: dan maar gelijk overstappen). En dat had ik eerder moeten doen, mooie verbetering ten opzichte van Sickrage.

Maar nu nog 1 vraag waarbij ik tegen iets aanloop dat volgens mij veranderd is:

Medusa vraag (naar aanleiding overstap vanaf sickrage):

Ik heb het idee dat medusa anders werkt dan sickrage wat betreft de preferred quality van afleveringen.
Ik heb het nu als volgt ingesteld in Medusa:
preferred: 720p WEB-DL, 1080p WEB-DL

Gaat Medusa nu als hij een 720p WEB-DL gevonden heeft nog op zoek naar de 1080p WEB-DL versie?

Ik vermoed dat Medusa stopt omdat dit bij mijn selectie staat:
But it will stop searching when one of these is downloaded: 720p WEB-DL, 1080p WEB-DL

Iemand ervaring hiermee?
Edit: inmiddels het maar handmatig aangepast omdat een tekenfilm in 720p binnen kwam ipv 1080p en volgens sickbeard ging hij inderdaad niet meer verder zoeken, ik meen dat het in sickrage anders was, maar ach, opgelost. Zoveel series heb ik er ook weer niet instaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2017 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
de overstap van sickrage naar medusa ging bij mij niet goed. Ik dacht eerst om gewoon de config.ini mee te nemen naar medusa (exact het zelfde wat ik deed bij sickbeard naar sickrage) dat ging dus mooi fout, indexers waren compleet de weg kwijt, settings klopte geen bal van, series was ook een puinhoop.
Uit eindelijk de boel opnieuw opgezet (docker) en alles handmatig ingesteld. koste de nodige uren maar het is in ieder geval ingesteld. Helaas moet ik de laatste tijd handmatig afleveringen zelf regelen, een aantal indexers werken niet meer (was de laatste tijd bij sickrage ook al zo)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KontI
Verwijderd schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 20:55:
Ik heb het idee dat medusa anders werkt dan sickrage wat betreft de preferred quality van afleveringen.
Ik heb het nu als volgt ingesteld in Medusa:
preferred: 720p WEB-DL, 1080p WEB-DL

Gaat Medusa nu als hij een 720p WEB-DL gevonden heeft nog op zoek naar de 1080p WEB-DL versie?
De manier waarop sickrage omgaat met allowed, preferred qualities heeft nooit goed gewerkt.
Daarom heeft Medusa het iets "vereenvoudigd".

Als je een voorkeur kwaliteit hebt (b.v. 720p WEB-DL). Misschien omdat je het liefst je uiteindelijke download zo klein mogelijk hebt. Maar initieel vind je het niet erg om ook 1080 WEB-DL downloads binnen te krijgen. Dan stel je allowed in op (720p WEB-DL, 1080p WEB-DL) en preferred (720p WEB-DL).

Is je voorkeur een 1080. Dan stel je preferred in op 1080.

Let even op bij het veranderen van kwaliteit voor een show. Want het kan zijn dat daardoor een heleboel afleveringen weer opnieuw gedownload kunnen worden. Als je de kwaliteit veranderd voor een show, krijg je daar ook een melding van. Hij laat dan zien hoeveel potentieel nieuwe afleveringen hij gaat downloaden.

Wil je dit voorkomen, verander dan al je gedownloaden episodes naar de status "Archived".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
KontI schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:23:
[...]

Als je een voorkeur kwaliteit hebt (b.v. 720p WEB-DL). Misschien omdat je het liefst je uiteindelijke download zo klein mogelijk hebt. Maar initieel vind je het niet erg om ook 1080 WEB-DL downloads binnen te krijgen. Dan stel je allowed in op (720p WEB-DL, 1080p WEB-DL) en preferred (720p WEB-DL).

Is je voorkeur een 1080. Dan stel je preferred in op 1080.
Als ik binnen een show naar Edit Show ga en dan in de Main tab kijk, dan heb ik alleen een dropdown met Preferred Quality. Ik kan slechts óf 720 óf 1080 selecteren, niet allebei. Er is voor zover ik zie nergens een optie om Allowed Quality in te voeren. Waar moet ik kijken :?

Ik heb tot nu toe van veel series de 1080 toegelaten en omdat ik preferred nu op 720 had gezet ben ik nu een hoop kwijt :(

[ Voor 7% gewijzigd door coelho op 10-12-2017 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Zie dat dat programma dezelfde opties blijkt te hebben als sonarr.
Alleen werkt het daar wel mee en met medussa nog niet helemaal.
Gelukkig kan je in sonarr instellen dat ipv van echt verwijderen dat hij het moved naar een archief map of wat je zelf die map wilt noemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
coelho schreef op zondag 10 december 2017 @ 14:03:
[...]

Als ik binnen een show naar Edit Show ga en dan in de Main tab kijk, dan heb ik alleen een dropdown met Preferred Quality. Ik kan slechts óf 720 óf 1080 selecteren, niet allebei. Er is voor zover ik zie nergens een optie om Allowed Quality in te voeren. Waar moet ik kijken :?

Ik heb tot nu toe van veel series de 1080 toegelaten en omdat ik preferred nu op 720 had gezet ben ik nu een hoop kwijt :(
zet de Preferred Quality op custom, dan kan je wel 720p en 1080p selecteren (shift knop ingedruk houden voor meerdere kwaliteiten.

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
geenwindows schreef op zondag 10 december 2017 @ 14:28:
[...]

zet de Preferred Quality op custom, dan kan je wel 720p en 1080p selecteren (shift knop ingedruk houden voor meerdere kwaliteiten.
Daar was ik niet op gekomen. Dacht dat hij dan een willekeurige kwaliteit binnenhaalde en heb er dus ook niet voor gekozen. Dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KontI schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:23:
Let even op bij het veranderen van kwaliteit voor een show. Want het kan zijn dat daardoor een heleboel afleveringen weer opnieuw gedownload kunnen worden. Als je de kwaliteit veranderd voor een show, krijg je daar ook een melding van. Hij laat dan zien hoeveel potentieel nieuwe afleveringen hij gaat downloaden.

Wil je dit voorkomen, verander dan al je gedownloaden episodes naar de status "Archived".
Dat is inderdaad een aandachtspunt, wel mooi dat hij dat aangeeft (wel in rode tekst, dus afhankelijk van de achtergrond die je op dat moment hebt is het wel of niet goed te lezen).

Maar helemaal gelukt, ik had al het idee dat het anders werkte, bedankt voor de uitleg.

Ik vraag me nu alleen nog af waarom ik sickrage ging gebruiken ipv medusa, ik vind medusa echt een stuk beter, het is net iets sneller op mijn nas (vreemd genoeg aangezien er meer eyecandy is) en het heeft iets meer opties. Hij draait ook lekker stabiel op mijn synology ds216j, toch niet een echt snelheidsmonster, maar hij loopt echt lekker.

Waar een stroomstoring hier in huis (koelkast in het hok vloog in de fik.... gelukkig was ik thuis en kon ik blussen) al niet goed voor is, door stroomstoring sickrage kapotgegaan en nu medusa dus :D

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2017 22:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KontI
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2017 @ 22:24:
[...]

Ik vraag me nu alleen nog af waarom ik sickrage ging gebruiken ipv medusa, ik vind medusa echt een stuk beter, het is net iets sneller op mijn nas (vreemd genoeg aangezien er meer eyecandy is) en het heeft iets meer opties. Hij draait ook lekker stabiel op mijn synology ds216j, toch niet een echt snelheidsmonster, maar hij loopt echt lekker.
Dat heeft met een heleboel onder water veranderingen te maken. Medusa is begonnen met een grote cleanup. Gebruik maken PEP conventies, redundante acties er tussenuit halen, custom code vervangen door standard libs (zoals b.v. de logger), python2 exclusieve code vervangen door python2/3 (over niet al te lange tijd zal het ook draaien m.b.v. python3). Test based development en nog veel meer.

B.v. wanneer je een show toevoegt doet sickrage iets van 5 identieke requests naar thetvdb.com. Die is terug gebracht naar 1. Ook haalt sickrage imdb info door de imdb website te scrapen. Dat was een request die ca 40 seconden duurde. Die is vervangen door een imdb rest call van ca. 1s.

Al met al is medusa net iets meer dan "gewoon" een sickbeard fork IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, en het dan gratis beschikbaar stellen voor iedereen, fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Doordat ik fout ben begonnen (preferred/allowed) ben ik nu weer een aardig deel van mijn verzameling aan het opbouwen omdat deze verwijderd waren door een verkeerde kwaliteit. Wat ik nu echter merk is dat een aantal bestanden niet door de post processing komen. Ze blijven in de map met compleet binnengehaald staan.

Ik heb tot op heden geen gemene deler kunnen vinden, al heeft de meerderheid een gecodeerde filename (als in: aofpihewrasdf.mkv). De folder name is zoals deze is binnengehaald. Uiteraard kan ik niet zien of de files die wel post processed zijn ook gecodeerde filenamen hadden. Iemand die dit herkent?

Ik zie veel goede dingen in Medusa, maar helaas gaat het voor mij wel met vallen en opstaan voor ik het weer naar mijn zin heb werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

coelho schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 19:23:
Doordat ik fout ben begonnen (preferred/allowed) ben ik nu weer een aardig deel van mijn verzameling aan het opbouwen omdat deze verwijderd waren door een verkeerde kwaliteit. Wat ik nu echter merk is dat een aantal bestanden niet door de post processing komen. Ze blijven in de map met compleet binnengehaald staan.

Ik heb tot op heden geen gemene deler kunnen vinden, al heeft de meerderheid een gecodeerde filename (als in: aofpihewrasdf.mkv). De folder name is zoals deze is binnengehaald. Uiteraard kan ik niet zien of de files die wel post processed zijn ook gecodeerde filenamen hadden. Iemand die dit herkent?

Ik zie veel goede dingen in Medusa, maar helaas gaat het voor mij wel met vallen en opstaan voor ik het weer naar mijn zin heb werken.
In de log files moet je terug kunnen vinden waarom hij het heeft geskipped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Zijn er mensen die sinds deze week problemen ervaren met sickbeard ?

Ik heb ineens dat een aantal nieuwe afleveringen niet gevonden worden. Hij geeft dan aan MISSED terwijl er op spotnet wel een spot voor staat.

als search provider heb ik

nzb.su, sickbeard index en usenet crawler.

In de log staan searching the <provider> for <serie naam, aflevering>

en daarna:

Unable to find a download for <serienaam, aflevering>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
KontI schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:17:
[...]
Ook haalt sickrage imdb info door de imdb website te scrapen. Dat was een request die ca 40 seconden duurde. Die is vervangen door een imdb rest call van ca. 1s.
Als ze dat door middel van scraping van de imdb website halen zijn ze wel heel dom bezig.
Het IMDB nummer krijg je gewoon van Tvdb en die hebben een prima api en ik weet dat medusa al hun api versie 2 gebruiken dus dat is futureproof.

Maar je zult het wel verkeerd hebben want IMDB heeft geen Api en kun je dus ook geen imdb rest call maken.

SickRage zit nog op API v1 en zal dus waarschijnlijk binnenkort niet meer werken, want ik zie geen enkel beweging daar om over te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KontI
Ben(V) schreef op woensdag 13 december 2017 @ 20:53:
[...]
Maar je zult het wel verkeerd hebben want IMDB heeft geen Api en kun je dus ook geen imdb rest call maken.

SickRage zit nog op API v1 en zal dus waarschijnlijk binnenkort niet meer werken, want ik zie geen enkel beweging daar om over te gaan.
Imdb wordt gebruikt om informatie te verrijken. En Imdb heeft wel degelijk een api. Alleen is die niet publiek. Maar door de requests vanaf de mobile Imdb app af te vangen kom je een heel eind.

Klopt van de apiv1. Dat is min of meer een tikkende tijdbom. Maar heb het vermoeden dat de main dev van Sr er ook wel een beetje klaar mee is. Dus grote kans dat die het laat klappen.

• Ben(V)
Hm..

Heb even in hun source gekeken en ze gebruiken imdbpie.
https://pypi.python.org/pypi/imdbpie

Met andere woorden ze imiteren een Ios client om de gegeven te krijgen, slim gedaan.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-10 15:50

TommyGun

Stik er maar in!

KontI schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:17:
[...]

Al met al is medusa net iets meer dan "gewoon" een sickbeard fork IMO.
Kun je eenvoudig migreren van SickRage naar Medusa?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KontI
Ik zou altijd een kopie maken van je sickrage data map. Migratie gaat niet bij iedereen even vlekkeloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Grootste struggles zijn m.i. het instellen van de indexers etc. Maar het lijkt erop dat er wordt afgeraden om die mee te nemen, gezien de instellingen anders zijn. Houdt mij voorlopig tegen om over te stappen.

• TRaSH
En het is zoveel werk om je indexer info opnieuw in te voeren ?
Met sonarr duurt mij dat ongeveer 1 (2 max)minuut(en).
Kan mij niet voorstellen dat het met medusa veel langer duurt.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, indexers is één, maar je zit ook met je renamer, bijwerken van je huidige episode status etc. Denk dat het rustig uur of drie kost. En das nog een lage inschattnig.

• TRaSH
ahh renamen,
dat doe ik eigenlijk nooit zie niet zo het nut er van is.
elk fatsoenlijk media afspeel programma kan met de normale scene/p2p namen overweg.

bij werken van je huidige episodes ?
dat hoeft toch alleen 1 malig gescant te worden zodat medusa weet wat je hebt en welke kwaliteit ?

Toen ik de switch van Sickrage naar Sonarr gemaakt had, had ik niet meer dan max 1 uur nodig voor alles.

MikeyMan schreef op donderdag 14 december 2017 @ 17:36:
Ja, indexers is één, maar je zit ook met je renamer, bijwerken van je huidige episode status etc. Denk dat het rustig uur of drie kost. En das nog een lage inschattnig.
Weet niet welk tempo jij dit doet maar 3 uur!!!
Als ik van Sonarr naar Medusa zou gaan denk ik dat ik qua config in een 30/45 min klaar ben.
Kan nooit zoveel werk zijn imo en meeste copy/paste je gewoon.

Verwijderd

ik was in 30 minuten klaar en was vergeten alles te screenshotten of backuppen (heb wel gelukkig in last pass al mijn wachtwoorden staan en dus ook voor de betaalde sites). Maar het ging echt snel en ik heb een trage synology j model nas (ok, wel 2017 model, maar toch).

Het heeft me in het verleden (sickbeard naar sickrage) wel meer tijd gekost, maar medusa werkt fijner, ik zou niet weten wat 3 uur moet kosten. Maar ik heb wel mijn archief in een andere map dan de lopende zaken, als een seizoen ten einde is verplaats ik het en omdat ik voorstander ben van meerdere abonnementen (heb netflix, videoland, ziggo hbo en series en amazon) download ik niet heel veel - zeker geen 50+ series zoals ik hier geregeld zie voorbijkomen).
Ben(V) schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:22:
Hm..

Heb even in hun source gekeken en ze gebruiken imdbpie.
https://pypi.python.org/pypi/imdbpie

Met andere woorden ze imiteren een Ios client om de gegeven te krijgen, slim gedaan.
ga je in de toekomst nog een package maken voor medusa? Dat gaf je een tijdje terug aan. Ik heb hem nu via sickbeard custom op mijn synology gezet, maar ik meen dat dat minder veilig is / was. Ik heb er verder te weinig verstand van en denk momenteel: ach, het werkt, maar ik neem aan dat jij op een gegeven moment ook overgaat en je gaf aan een paar weken / maanden terug dat je het ging overwegen.

Heeft verder geen haast hoor, maar ik zag je posten en dacht: ik vraag het gewoon. En dat krat bier dat ik beloofd had voor je werk aan autosub staat nog steeds, maar die wil je denk ik nog steeds niet :P

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2017 22:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ben(V)
Ik ben nu druk bezig de nieuwe release van autosub uit te testen, want die wil ik zo snel mogelijk uitbrengen.
Daarna ga ik aan een package voor pymedusa werken, maar ik ben ook regelmatig tijd kwijt aan het helpen van de SynoCommunity om hun repro eindelijk geschikt te maken voor DSM 6.

Ben al heel verrast dat het werkt met SickBeard Custom onder DSM 6 of draai je nog DSM 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@schumi2004 @Verwijderd Ik heb momenteel 84 series in Sickrage staan, waarvan 55 actief. Maar zal in de kerstvakantie maar eens de sprong wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben(V) schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 08:41:
Ben al heel verrast dat het werkt met SickBeard Custom onder DSM 6 of draai je nog DSM 5?
Nee, ik heb DSM 6 (meest recente updates ook geinstalleerd). Ik heb dit gevolgd: FreshMaker in "[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 4"

Ik had onder DSM 6 volgens mij ook sickrage zelf geinstalleerd met deze mogelijkheid totdat ik jouw package vond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Verwijderd
Package maken voor Medusa is niet zo moeilijk hoor, misschien als ik me verveel in dit drukke weekend dat ik er 1 maak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coelho
MikeyMan schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 09:14:
@schumi2004 @Verwijderd Ik heb momenteel 84 series in Sickrage staan, waarvan 55 actief. Maar zal in de kerstvakantie maar eens de sprong wagen.
Let op de juiste kwaliteit voordat je de locatie van je series toevoegt. Zie mijn post een stukje hierboven over wat er mis ging. Ik ben inmiddels al weer een week bezig om de boel bij te werken. Heb 69 shows en vanwege een andere kwaliteit dan eerst ingesteld was ik ineens 600 afleveringen kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
En ze worden verwijderd voordat de nieuwe versie gedownload is ?
Als dat zo is is dat wel een stomme constructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
TRaSH schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 17:24:
En ze worden verwijderd voordat de nieuwe versie gedownload is ?
Als dat zo is is dat wel een stomme constructie.
Bij mij wel, maar wellicht is dat ook ergens in te stellen.

Nog een dingetje is dat ik mijn file rename niet correct had staan en daar pas na 2 dagen achter kwam. Mocht dus ook alles weer manueel updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat zijn dus precies de zaken waar ik ook een beetje bang voor ben.

Hoewel het eerst verwijderen en daarna nieuwe downloaden wel een erg rare volgorde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
@coelho
Zijn de eerste dingen die je moet checken voordat je je media toevoegt,
eerst je instellingen en die onzinnige rename goed zetten.

Ben blij dat Sonarr hier iets slimmer mee omgaat,
die verwijdert niet voordat de nieuwe is gedownload.
Maar ik vermoed dat het een instelling is anders kan je nooit instellen dat hij bv een 720p eerst moet downloaden en daarna vervangen voor een 1080p.
Ook heeft Sonarr de optie dat hij niet delete maar naar een zelf gekozen map moved.
Wel een stuk veiliger en slimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 16:53:
@Verwijderd
Package maken voor Medusa is niet zo moeilijk hoor, misschien als ik me verveel in dit drukke weekend dat ik er 1 maak.
@schumi2004 Ik heb hem nu wel prima draaiende, ik meen alleen dat de methode waarmee ik hem erop gezet heb ( FreshMaker in "[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 4" ) niet zo veilig is? Of heb ik dat verkeerd?

Als de methode die ik gebruikt heb wel ok is kan ik het natuurlijk ook zo laten.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2017 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KontI
MikeyMan schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 17:29:
Dat zijn dus precies de zaken waar ik ook een beetje bang voor ben.

Hoewel het eerst verwijderen en daarna nieuwe downloaden wel een erg rare volgorde is.
Verander de status van de episodes voor al je geïmporteerde shows naar 'ARCHIVED'. Dan worden ze niet vervangen door andere versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KontI
Medusa heeft sinds een paar dagen een handige nieuwe feature. Je kan nu per provider een 'search delay' instellen. Zo kan je bv nzb providers voorrang geven over torrent. Of torrent providers vertragen totdat hij een keuze kan maken uit results waarbij ze iets beter ge-seed zijn.

De feature zit op dit moment nog in de develop branch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

coelho schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 17:26:
[...]

Bij mij wel, maar wellicht is dat ook ergens in te stellen.

Nog een dingetje is dat ik mijn file rename niet correct had staan en daar pas na 2 dagen achter kwam. Mocht dus ook alles weer manueel updaten.
Dat is heel raar, ik had wel bij een aantal dat er nieuwe afleveringen werden gedownload maar de bestaande werden pas weggegooid bij het post processen van de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
KontI schreef op zondag 17 december 2017 @ 10:47:
Medusa heeft sinds een paar dagen een handige nieuwe feature. Je kan nu per provider een 'search delay' instellen. Zo kan je bv nzb providers voorrang geven over torrent. Of torrent providers vertragen totdat hij een keuze kan maken uit results waarbij ze iets beter ge-seed zijn.

De feature zit op dit moment nog in de develop branch.
Goed om te zien dat hij dingen overneemt van Sonarr,
ziet er uit dat Medusa het beter gaat doen dan die eigenwijze van Sickrage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Heeft er iemand een idee waarom sommige programma's bij de subtitles een vinkje achter de vlaggen hebben? Ik heb ingesteld dat ik zowel Nederlands als Engels wil hebben, en bij sommige afleveringen staan alleen de NL en UK vlag er, terwijl anderen naast de vlaggen ook nog een vierkantje met een vinkje erin hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 18:54:
[...]

@schumi2004 Ik heb hem nu wel prima draaiende, ik meen alleen dat de methode waarmee ik hem erop gezet heb ( FreshMaker in "[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 4" ) niet zo veilig is? Of heb ik dat verkeerd?

Als de methode die ik gebruikt heb wel ok is kan ik het natuurlijk ook zo laten.
Ik vroeg me af hoe je erbij komt dat er verschil in veiligheid zou zitten?
Ik heb me er nooit in verdiept en eerlijk gezegd ook niet eerder gehoord sinds jij er over begon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
@coelho

Misschien je vraag even aanvullen,
Sommige programma's ?
Welke programma's heb je het over.
Als het om autosub gaat is er een aparte topic voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:08:
Ik heb me er nooit in verdiept en eerlijk gezegd ook niet eerder gehoord sinds jij er over begon ;)
Dat had ik ergens gelezen, maarja.... waar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
  • Laatst online: 00:11
Weet er iemand een omweg om toch Nederlandse series toe te voegen aan Sonarr?
Ik kan in iedergeval de show op TheTVDB niet aanpassen

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
TRaSH schreef op maandag 18 december 2017 @ 18:06:
@coelho

Misschien je vraag even aanvullen,
Sommige programma's ?
Welke programma's heb je het over.
Als het om autosub gaat is er een aparte topic voor.
Mijn vraag was onduidelijk, excuses.
Ik bedoelde sommige afleveringen van series in Medusa. Vaak staat er alleen een NL en een UK vlag, soms staat er een vierkantje met een vinkje erin bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-10 15:50

TommyGun

Stik er maar in!

coelho schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 00:40:
[...]

Ik bedoelde sommige afleveringen van series in Medusa. Vaak staat er alleen een NL en een UK vlag, soms staat er een vierkantje met een vinkje erin bij.
Wanted vs Downloaded? Maarre, snel uitzetten en Auto-Sub installeren ;)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
schumi2004 schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:08:
[...]

Ik weet niet wat er daar precies gedaan wordt want ik heb het niet nagelezen, maar vanaf DSM 6 worden packages geinstalleerd met een hidden user waar het onder draait.
Die user zie je niet in de DSM gui en zit ook niet in de group 'users'.

Als het package daar niet geschikt voor is dan werkt het niet als je het onder DSM 6 installeert.
Veel oplossingen houden in het start-stop-status script aan te passen en het package als root te laten draaien.
Dat is uiteraard een security risico met name voor packages die dingen vanaf het internet ophalen.

[ Voor 21% gewijzigd door Ben(V) op 19-12-2017 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KontI
coelho schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 00:40:
[...]

Dat betekend dat hij een onbekende taal subtitle er in heeft staan. Die kan b.v. ook mee gekomen zijn met de torrent/nzb.
TommyGun schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 10:47:
[...]

Wanted vs Downloaded? Maarre, snel uitzetten en Auto-Sub installeren ;)
Waarom zou je een externe tool gebruiken als een geïntegreerde oplossing prima werkt?
Je kan in medusa ook handmatig zoeken naar subtitles voor een episode.
Helemaal rechts naast de episode heb je een CC icoontje.

Verder zijn er genoeg opties beschikbaar. Zoals perfect match vs score based.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KontI
QinX schreef op maandag 3 april 2017 @ 20:03:
Ik draai Sickrage op mijn Windows 10 HTPC en ik kijk eigenlijk 99,9% anime en daar werkt Sickrage super voor.

Wat ik graag zou willen is dat in plaats van dat de normale TV shows bovenaan staan dat mijn Anime bovenaan staan.

Is hier een manier voor al dan niet door wat in de source te veranderen?
Ik kan wel iets qua code maar ik zou niet weten waar ik moet begonnen wat betreft python.
Ik gebruik zelf medusa ook 90% voor anime.
In de develop branch is recent een nieuwe feature toegevoegd, waarbij je in poster view, de volgorde Series, Anime kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-10 17:01

QinX

Shai-Hulud

KontI schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 14:44:
[...]

Ik gebruik zelf medusa ook 90% voor anime.
In de develop branch is recent een nieuwe feature toegevoegd, waarbij je in poster view, de volgorde Series, Anime kan aanpassen.
Ik heb het "opgelost" door in plaats van beide types op 1 tabblad, anime en tv op losse tabbladen te maken en vervolgens gewoon altijd via een anchor de homepage te bezoeken.
x.x.x.x:8081/home/#animeTabContent

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik heb nu ook Medusa geïnstalleerd na erover gelezen te hebben in dit topic, maar ik zie echt amper verschil tussen Medusa en SickRage. Er is ook totaal geen snelheidsverschil o.i.d. dus ik vraag me af wat het voordeel is van Medusa tegenover SickRage?

Ik heb persoonlijk Medusa gedownload omdat ik een serie heb waarbij 2 afleveringen van een serie op wanted blijven staan. Ik heb de afleveringen zelf gedownload en in de map gezet waar SickRage kijkt, die verwijderd de afleveringen zonder er iets mee te doen. Medusa doet precies hetzelfde :|
Dat terwijl de naamgeving 100% correct is, alle andere afleveringen van de serie worden namelijk wel juist afgehandeld als ik ze in die map neerzet.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 08:20
miicker schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:46:
Ik heb nu ook Medusa geïnstalleerd na erover gelezen te hebben in dit topic, maar ik zie echt amper verschil tussen Medusa en SickRage. Er is ook totaal geen snelheidsverschil o.i.d. dus ik vraag me af wat het voordeel is van Medusa tegenover SickRage?

Ik heb persoonlijk Medusa gedownload omdat ik een serie heb waarbij 2 afleveringen van een serie op wanted blijven staan. Ik heb de afleveringen zelf gedownload en in de map gezet waar SickRage kijkt, die verwijderd de afleveringen zonder er iets mee te doen. Medusa doet precies hetzelfde :|
Dat terwijl de naamgeving 100% correct is, alle andere afleveringen van de serie worden namelijk wel juist afgehandeld als ik ze in die map neerzet.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Een debug log van het postprocessen van de aflevering kan handig zijn. Er zijn verschillende redenen waarom SR/Med een aflevering verwijderd uit de PP map, dus zonder logging kunnen wij ook niet zeggen wat het is. (Download de aflevering naar een aparte map naast je standaard download map, manual postprocess, en dan naar de log gaan. Daar staat vast wel iets in wat kan helpen de oorzaak te vinden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10 21:27
Zo, en toen waren er opeens 108 nieuwe commits in de sickrage repo. Zou de dev weer tot leven zijn gekomen?

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KontI
Aesculapius schreef op donderdag 21 december 2017 @ 08:01:
Zo, en toen waren er opeens 108 nieuwe commits in de sickrage repo. Zou de dev weer tot leven zijn gekomen?
Nee, hij heeft gewoon heel lang geen merge gedaan van develop naar master.
2 dagen geleden heeft hij gemerged, dus een release gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TagForce
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 08:20
Aesculapius schreef op donderdag 21 december 2017 @ 08:01:
Hij had een vrij weekend, en heeft toen master <- dev geupdate. (en een paar fuckups verholpen)...
Verder gebeurt er nog niet heel veel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

waarom stappen jullie allemaal niet over naar medusa? Ik snap dat blijven hangen op een half dood paard niet? Ik had het zelf niet door dat medusa zoveel beter was, maar jeetje, ik had dat een jaar eerder al moeten doen.
miicker schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:46:
Er zijn vele verbeteringen, maar de eerste die straks opvalt is dat hij blijft werken als tvdb de stekker uit de api v1 trekt waardoor sickrage niet meer werkt.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2017 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:26
Ik blijf nog even wachten op de package die Ben_V van plan was te maken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Nu Medusa goed draait wil ik toch nog een keer naar Spotweb kijken. Deze heb ik een half jaar geleden geupdate van 20161225-1 naar een volgende versie en toen kreeg ik ineens meldingen over corrupte databases (Database schema has been changed. Please run 'bin/upgrade-db.php' from an console window). Uiteindelijk en na veel moeite heb ik deze versie teruggezet. Ik zie dat er inmiddels een update 20171126 is, maar eerlijkheidshalve durf ik niet goed meer.

Wat is de taak van Spotweb tussen Medusa en NZBGet in? Heb ik het überhaupt nog nodig, een vlugge blik op mijn instellingen in Medusa laat volgens mij geen enkele kruisverwijzing (meer?) zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KontI
coelho schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 12:32:
Nu Medusa goed draait wil ik toch nog een keer naar Spotweb kijken. Deze heb ik een half jaar geleden geupdate van 20161225-1 naar een volgende versie en toen kreeg ik ineens meldingen over corrupte databases (Database schema has been changed. Please run 'bin/upgrade-db.php' from an console window). Uiteindelijk en na veel moeite heb ik deze versie teruggezet. Ik zie dat er inmiddels een update 20171126 is, maar eerlijkheidshalve durf ik niet goed meer.

Wat is de taak van Spotweb tussen Medusa en NZBGet in? Heb ik het überhaupt nog nodig, een vlugge blik op mijn instellingen in Medusa laat volgens mij geen enkele kruisverwijzing (meer?) zien.
Als je Medusa gebruik icm usenet, dan heb je iets van een indexer nodig.
Er zijn niet veel gratis indexers beschikbaar. Ik mag denk ik ook geen indexer noemen hier.
Wil je het goed laten werken, dan kan je het beste voor eentje betalen.

Spotweb is een newznab (compatible) usenet indexer. Alleen maakt die gebruik van spots. En kan daarmee iets efficiënter indexen.

Je heb ook nog applicaties zoals newznab zelf. Of nZEDb. Beide vergen wat meer werk voor het opzetten en onderhouden. Maar geven uiteindelijk ook een beter resultaat.

In de develop branch van medusa zit sinds kort trouwens een gratis usenet indexer. Daar zou je ook naar kunnen kijken.

Dus wil je spotweb in medusa hangen. Dan moet je ervoor zorgen dat spotweb als newznab provider gebruikt kan worden. En dan als newznab provider in medusa configeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-10 09:34
Heeft iemand dit werkend in een docker container voor SABnzbd? https://github.com/racklin/simple-synoindex-server De instructies zijn helaas niet volledig.

Probeer namelijk om de Videostation te laten indexeren vanuit de SABnzbd docker, en dit script zou dit mogelijk moeten maken op een Synology.

[ Voor 30% gewijzigd door Pandanl op 23-12-2017 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nOOb 001
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-10 15:45
Na al de problemen met sickrage, ben ik hier terecht gekomen en heb ik ook Medusa geinstalleerd.
Dit met beperkte library.
De post processing lijkt te werken, Medusa ziet de nieuwe aflevering, zegt te kopieren, en heeft dat volgens de info van de show ook gedaan. Maar in de verkenner zie je dat dit uiteindelijk niet gebeurd is.

Iemand enig idee wat de oorzaak hiervan kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

nOOb 001 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 01:17:
Na al de problemen met sickrage, ben ik hier terecht gekomen en heb ik ook Medusa geinstalleerd.
Dit met beperkte library.
De post processing lijkt te werken, Medusa ziet de nieuwe aflevering, zegt te kopieren, en heeft dat volgens de info van de show ook gedaan. Maar in de verkenner zie je dat dit uiteindelijk niet gebeurd is.

Iemand enig idee wat de oorzaak hiervan kan zijn?
Zet je debug logging aan en bekijk die eens. Die moet exact aangeven wat hij doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nOOb 001
nog eens een herinstallatie gedaan en eens opnieuw getest

uit de log & error van medusa

2017-12-27 13:37:03 ERROR Thread-17 :: [7b9111e] OSError:
Traceback (most recent call last):
File "/volume1/@appstore/sickbeard-custom/var/SickBeard/medusa/helpers/__init__.py", line 285, in copy_file
shutil.copyfile(src_file, dest_file)
File "/volume1/@appstore/sickbeard-custom/var/SickBeard/lib/shutil_custom/__init__.py", line 42, in copyfile_custom
fout = os.open(dst, WRITE_FLAGS)
OSError: [Errno 13] Permission denied: '/volume1/video/*knip*'

weet niet welke permissie hij niet heeft, en dan nog erger, waarom medusa zegt dat het wel gekopieerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KontI
Maak even een issue report aan op GitHub. Wordt snel genoeg opgepakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nOOb 001
Daar hebben ze mij nog wat op weg geholpen. Maar het probleem zat hem zoals ik vermoede bij de aangepaste user structuren van synology

wat ik al had gevonden online

Remove the Sickbeard-Custom & Git & Python package.
Remove (if exist) the sickbeard-custom User & SC-Media Group.
Create a new DSM user called sickbeard-custom and add it to the Administrators Group.
Go to the packages and install Sickrage with the sickbeard-custom Package. (uncheck starting after the installation)
Start the sickbeard-custom Package in the Package Center.
If it doesn't run than check if the sickbeard-custom User is added to the SC-Media Group.
Final step, do a restart of your Syno.

What I've added

rightclick your output folder in file station and go to properties
set owner to the earlier created sickbeard-custom
set group to administrators
I don't know if the last step was neccesary, but I'm not changing it now

laatste stukje ook gekopieerd vanop github. misschien dat iemand er nog iets aan heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:48
Klopt het dat er voor de nieuwe Synology DS218/j/play etc met Realtek RTD1296 processor nog geen packages beschikbaar zijn? Ben blijkbaar iets te snel geweest met bestellen :|
Pagina: 1 ... 31 ... 52 Laatste

Let op:
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:

Het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!
Vragen naar wat de beste release groups zijn, is ook niet de bedoeling.
Het ongevraagd benoemen/vermelden van release groups is ook niet de bedoeling

Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.pastebin.com)
Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, NAS (Synology,QNAP,etc). En repository versie (Main of andere fork)