I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Als ik Google, dan krijg ik echt posts uit 2014... of dingen die niet met mijn NAS te maken hebben.
Iemand nog een link?
Of de user couchpotato voldoende rechten geven
Ik ben weer native gaan draaien o.a. door sonarr en radarr, maar ook andere apps. Draait gewoon makkelijker zonder Docker gedoe met paden, rechten etc.:)miicker schreef op maandag 11 september 2017 @ 09:08:
[...]
Bij mij draait sickrage gewoon in Docker, nergens problemen mee of gehad
Sickbeard-Custom en dan de GIT repo van SR erin gooien (wel de juisteiAmRenzo schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:51:
Ik wilde Couch Potato weer installeren maar de standaard package krijg ik niet werkend op mijn Synology DS214. Ik meende mij te herinneren dat er een custom nodig was, maar ik kan deze nergens meer vinden.
Als ik Google, dan krijg ik echt posts uit 2014... of dingen die niet met mijn NAS te maken hebben.
Iemand nog een link?
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Geen enkel package van de SynoCommunity is geschikt gemaakt voor DSM 6.
Ik ben momenteel bezig ze daarmee te helpen, maar de belangrijkste mensen die de SynoCommunity onderhouden schitteren de laatste tijd door afwezigheid.
Ik denk dat ik maar eens een algemeen package maak dat in ieder geval alle software vanaf een GitHub kan installeren.
Dat werkt uiteraard alleen voor packages(noarch) die niet gecompileerd hoeven te worden zoals python applicaties.
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Dan zit in die Docker een ander package dan het SickRage package dat problemen geeft.miicker schreef op maandag 11 september 2017 @ 09:08:
[...]
Bij mij draait sickrage gewoon in Docker, nergens problemen mee of gehad
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Hoe los ik dit op?
https://incolumis.stackstorage.com/s/kQkAKWtb4hZsnnF
I hide at work because good employees are hard to find.
Je.moet specifiek elke folder mappen naar een lokale folder die beschikbaar is binnen de Docker image. Dit kun je doen onder "advanced settings" van een image.Incolumis schreef op maandag 11 september 2017 @ 12:34:
Ik heb net Sonarr in docker geïnstalleerd, maar als ik nu een map op een andere partitie wil importeren, dan ziet Sonarr de partitie niet. Ik krijg dan alleen root te zien van Mac OS.
Hoe los ik dit op?
https://incolumis.stackstorage.com/s/kQkAKWtb4hZsnnF
Arrived anxious, left bored
Zoals dit, bedoel je? (Ik gebruik Kitematic)Puck schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:17:
[...]
Je.moet specifiek elke folder mappen naar een lokale folder die beschikbaar is binnen de Docker image. Dit kun je doen onder "advanced settings" van een image.
https://incolumis.stackstorage.com/s/Z6Tzn2CrAewkaOw
[ Voor 3% gewijzigd door Incolumis op 11-09-2017 13:23 ]
Wellicht heb ik je vraag niet helemaal begrepen, maar jij hebt de mappen dus gemapped naar "/movies" en "/downloads" in je Docker image, dus in die mappen zullen je bestanden te zien zijn.Incolumis schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:22:
[...]
Zoals dit, bedoel je? (Ik gebruik Kitematic)
https://incolumis.stackstorage.com/s/Z6Tzn2CrAewkaOw
Die root die je ziet is de root van je Docker image, niet Mac OS.
[ Voor 7% gewijzigd door Puck op 11-09-2017 13:32 ]
Je moet in docker naar het tabblad volume gaan, daar heb je twee kolommen, in de eerste kolom verwijs je naar de locatie waar de series staan of moeten staan, in de tweede kolom geef je het een naam waarnaar je verwijst in de instellingen. Bijvoorbeeld:
Kolom 1:
/Downloads/NZB/Sonarr
Kolom 2:
/SonarrDownloads
Dan op de plek in de instellingen waar om een pad gevraagd wordt voor de downloads vul je "/SonarrDownloads" in.
Het zelfde doe je voor je config bestanden. Die worden automatisch opgeslagen in een directory die je /config noemt (mits je het packege hebt van linuxserver.io). Dat kun je dan bijvoorbeeld zo doen:
Kolom 1:
/Docker/Sonarr (locatie dus waar de config moet komen te staan).
Kolom 2:
/config
Hopelijk lukt het hiermee
[ Voor 16% gewijzigd door miicker op 11-09-2017 13:37 ]
Die heb ik dus.miicker schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:36:
@Incolumis
(mits je het packege hebt van linuxserver.io).
Je kan dus in de eerste kolom verwijzen naar het juiste pad (dus ook een andere partitie). Dat zou gewoon moeten werken.
In docker zelf, of in Kitematic?miicker schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:36:
@Incolumis
Je moet in docker naar het tabblad volume gaan,
Ik kan in beide niet een tabblad vinden met de naam Volume, maar wel in iedere container.
In docker zelf heb ik de partitie wel toegevoegd, /Volumes/Opslag2, maar ik kan die nergens toevoegen aan de containers
https://incolumis.stackstorage.com/s/Tfx9F494svyIonk
[ Voor 23% gewijzigd door Incolumis op 11-09-2017 14:07 ]
Die imagehost is hier geblokkeerd, ik kan hem dus niet bekijken. Maar met kitematic ben ik niet bekend.Incolumis schreef op maandag 11 september 2017 @ 14:04:
[...]
In docker zelf, of in Kitematic?
Ik kan in beide niet een tabblad vinden met de naam Volume, maar wel in iedere container.
In docker zelf heb ik de partitie wel toegevoegd, /Volumes/Opslag2, maar ik kan die nergens toevoegen aan de containers
Ja in iedere container. De volumes moeten per container bepaald worden.Incolumis schreef op maandag 11 september 2017 @ 14:04:
[...]
In docker zelf, of in Kitematic?
in kitematic staan de kolommen omgedraaid.
Eerst de docket volumes, dan de lokale.
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Verwijderd
thanks, ik ga er nu even mee bezig, dan maar even scannen vannacht. Docker kan ik niet gebruiken op mijn synology nasjes (j modellen).Ben(V) schreef op maandag 11 september 2017 @ 08:40:
Een snelle oplossing is er niet.
De databases zijn niet compatible helaas.
Je zult SickRage gewoon je folders moeten late scannen.
En Docker is al helemaal geen oplossing, dat maakt de boel nog erger.
Edit: na deinstallatie even nas herstarten, dan gaat installatie soepel, heb ook weer poort 8081 gekregen, nu alles weer inrichten ,maar ik heb hem weer terug, thank god
Edit2: alles weer up and running. Gelukkig meeste settings ooit opgeschreven, kwam nu van pas. Kan ik hem weer lekker laten brommen zonder er naar om te kijken
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2017 22:08 ]
Ik kreeg het maar niet voor elkaar, dus heb NZBGet, Sonarr en Radarr maar weer gewoon op de Mac draaien.azz_kikr schreef op maandag 11 september 2017 @ 15:14:
[...]
Ja in iedere container. De volumes moeten per container bepaald worden.
in kitematic staan de kolommen omgedraaid.
Eerst de docket volumes, dan de lokale.
[afbeelding]
Nou blijf ik iedere seconde een foutmelding krijgen, die ik ook al had voordat ik het in Docker probeerde.
Ik heb alle apps uitgezet die iets met NBGet proberen te doen, maar toch blijft de logging vol lopen met deze melding. Ik heb even het login/wachtwoord weg geknipt.
https://incolumis.stackstorage.com/s/tvRdCel1rF4KkjK
Ik heb ook nzbget in docker draaien en heb 0 errors in nzbget? GEbruik je safari. Mss request die een prentje of een ico welke niet op in image zit. Probeer eens met chrome ofso naar je nzbget te gaan.Incolumis schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 13:23:
[...]
Ik kreeg het maar niet voor elkaar, dus heb NZBGet, Sonarr en Radarr maar weer gewoon op de Mac draaien.
Nou blijf ik iedere seconde een foutmelding krijgen, die ik ook al had voordat ik het in Docker probeerde.
Ik heb alle apps uitgezet die iets met NBGet proberen te doen, maar toch blijft de logging vol lopen met deze melding. Ik heb even het login/wachtwoord weg geknipt.
https://incolumis.stackstorage.com/s/tvRdCel1rF4KkjK
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Een package is alleen een verpakking en doet niets met de software zelf.MikeyMan schreef op donderdag 14 september 2017 @ 19:17:
@Ben(V) loopt de package die je hebt gemaakt wel mee in de updates? Sinds ik ben overgestapt heb ik vrijwel alleen maar 'snatched', maar de downloads vallen wat tegen.
Lees; ik krijg amper iets binnen.
Updaten moet je vanuit SickRage zelf doen.
Software die zichzelf update krijgt nooit eenpackage update.
Excuus... Dan heb ik me verkeers uitgedrukt... Package is idd get Synology deel. Maar ik begrijp dat jouw sickrage versie wel updates ontvangt dus?Ben(V) schreef op donderdag 14 september 2017 @ 19:50:
[...]
Een package is alleen een verpakking en doet niets met de software zelf.
Updaten moet je vanuit SickRage zelf doen.
Software die zichzelf update krijgt nooit eenpackage update.
Denk dat het issue dan voortkomt uit het terugzetten van een backup.
Edit: even in de logs gedoken:
A path is required for the destination. Check the root dir and show locations are correct for Donna (I got '/volume1/Series/Suits')
Vreemde foutmelding, aangezien het pad wel klopt
[ Voor 17% gewijzigd door MikeyMan op 14-09-2017 20:37 ]
Je moet de groep "sc-media" lees/schrijf rechten geven op de /volume1/Series.
Dat is een van de wijgingen van packages die voor DSM 6 geschikt zijn.
Held! Dat was hem!Ben(V) schreef op donderdag 14 september 2017 @ 22:05:
Zal een kwestie van rechten zijn.
Je moet de groep "sc-media" lees/schrijf rechten geven op de /volume1/Series.
Dat is een van de wijgingen van packages die voor DSM 6 geschikt zijn.
Alvorens een backup terug te zetten;
Iemand enig idee hoe het kan dat Sonarr plots niet meer mee opstart met de NAS?
Klinkt als een permissie probleem. De.log files van Sonarr/Radarr zouden je meer moeten kunnen vertellen.Lanithro schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:38:
Hey iedereen ik heb een vraagje. Ik graai Sonarr en Radarr op mijn Synology DS214Play. NZBGet doet mijn downloads. Echter sindskort lijkt de postprocessing niet meer lekker te werken. NZB Get doet netjes alles downloaden en ik zie in Sonarr netjes de voortgang meer Sonar en Radar verplaatsen de bestanden niet meer. Heeft iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen? Ik probeer al een week alles weer lekker te krijgen maar het lukt me maar niet. Het heeft gewoon heerlijk gedraaid in het verleden.
Radarr herkent BDMV folders niet en ISO's ook niet.
Nu wil ik of:
A) Download cancelen en aan Radarr melden dat de download niet goed is (dus een andere laten zoeken)
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Mono v4.6.2.7-8 en die versie draait volgens mij al een tijdje? Vandaag is Sonarr plots wel mee opgestart. Met een reboot van de NAS kan ik het probleem ook niet reproduceren... Snap er niks van, maar zolang het werktkdbruin schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:36:
Misschien een update van mono geïnstalleerd?
Waarschijnlijk wel ja, maar nogmaals: log-files zouden je het exacte probleem moeten kunnen aantonen.Lanithro schreef op maandag 18 september 2017 @ 22:04:
Het lijkt inderdaad een permissie probleem. Moet ik de user sc-media rechten geven zeker?
Ja dat heb ik gedaan en ik kom het volgende tegen:Puck schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:01:
[...]
Waarschijnlijk wel ja, maar nogmaals: log-files zouden je het exacte probleem moeten kunnen aantonen.
17-9-18 12:43:05.5|Error|DownloadedEpisodesImportService|Import failed, path does not exist or is not accessible by Sonarr: /volume1/downloads/complete/The.Last.Ship.S04E06.720p.HDTV.X264-DIMENSION
En hetzelfde geldt voor
17-9-18 20:11:11.8|Error|DownloadedMovieImportService|Import failed, path does not exist or is not accessible by Radarr: /volume1/downloads/complete/Movies/Emoji.Movie.2017.720p.Web-Rip.AVi.XViD
Het pad klopt gewoon.
Het lijkt nu trouwens te werken. Ik zie dat Pirates of the Caribean nu is gedownload en op de juiste plek staat. Is het mogelijk om het post process handmatig te starten vanuit Radarr of Sonarr om de vorige films en afleveringen goed te laten zetten?
[ Voor 14% gewijzigd door Lanithro op 19-09-2017 13:23 ]
Helaas, probleem is weer terug. Sonarr start weer niet mee op. Moet het pakket handmatig uitvoeren. Als ik nu de NAS reboot start Sonarr weer niet mee op.Freakster86 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:49:
[...]
Mono v4.6.2.7-8 en die versie draait volgens mij al een tijdje? Vandaag is Sonarr plots wel mee opgestart. Met een reboot van de NAS kan ik het probleem ook niet reproduceren... Snap er niks van, maar zolang het werkt
Iemand enig idee of is dit eerder een vraag voor het Synology topic?
EDIT:
Probleem lijkt nu opgelost. Drie keer de NAS een reboot gegeven en alle keren startte Sonarr weer mee op. Liep tegen wat dingen aan, dus voor degene die hier ook mee te maken krijgen:
- Stop Sonarr
- Open WinSCP en login als root. Indien je geen root toegang hebt, doe dan eerst dit: https://xpenology.club/enable-root-for-scp-dsm-6-0/ Let hier wel op dat het wachtwoord geen speciale tekens bevat. Mijn standaard admin wachtwoord werd niet geaccepteerd. Wel om in te loggen, maar dus niet om datzelfde wachtwoord toe te wijzen aan root.
- Terug naar Winscp. Ga naar code:(.config was bij mij onzichtbaar, maar handmatig invoeren werkte gewoon).
1
/usr/local/nzbdrone/var/.config/NzbDrone
- Kopieer de inhoud van die map naar je pc.
- Delete Sonarr
- Delete Mono (zonder deze stap startte Sonarr de eerste keer niet mee op met de NAS
- Re-install Sonarr
- Run Sonarr once to get the AppData directory location
- Stop Sonarr
- Connect to the Synology NAS through SSH (gebruik putty) and login as root
- execute the following commands
- [code]rm -r /usr/local/nzbdrone/var/.config/NzbDrone/nzbdrone.db-* cp -f /tmp/nzbdrone_backup/* /usr/local/nzbdrone/var/.config/NzbDrone/[/code] [b]Dit lijkt niet helemaal te kloppen of in ieder geval wat kort door de bocht te gaan: Dat eerste commando doet bij mij niets. Ik kreeg enkel een error 'no such files found'. Na een verse installatie lijken die bestanden er nog niet te zijn? Gaf verder geen problemen, dus het zal wel :P Bij het tweede commando gaan ze er vanuit dat de map /tmp/nzbdrone_backup/ bestaat. Bij mij bestond deze map niet. Ik heb de map zelf aangemaakt (via WinSCP) en de daar de inhoud van een backupzip bestand ingezet.[/b]
- Then update permissions on the files
- [code]cd /usr/local/nzbdrone/var/.config/NzbDrone/ chown -R nzbdrone:users * chmod -R 0644 *[/code]
- Start Sonarr
- In code:staat bij een bestaande installatie ook de map "MediaCover". Hoewel in Sonarr de series inclusief plaatjes gewoon zichtbaar waren, stond het logboek vol met fouten m.b.t. die map en dat die bestanden niet gevonden konden worden. Via WinSCP deze map uit de backup teruggezet en de foutmeldingen blijven nu weg.
1
/usr/local/nzbdrone/var/.config/NzbDrone
- Omdat de backup van twee weken geleden was kwam er onder "activity" ineens meerdere afleveringen te staan die Sonarr wilde importere uit "downloads/complete". Die afleveringen waren allang gedownload en geïmporteerd en dus kwam er enkel een error "no such files found". Gewoon verwijderen uit activity hielp niet; ik heb ze moeten verwijderen én blacklisten om van die "fout afgehandelde downloads" af te komen.In de library staat alles gewoon zoals het hoort.
Transmission werkt gewoon, afhandeling gaat ook prima. De melding gaat alleen weg als ik onder Download Client Transmission aanklik en weer op test/save druk. Vaag iets en vooralsnog geen oplossing voor gevonden. Enkel https://github.com/Radarr/Radarr/issues/720 maar weet niet waar ik rc.conf moet zoeken...Unable to communicate with Transmission. Cannot access a disposed object. Object name: 'System.Net.Sockets.NetworkStream'.
[ Voor 76% gewijzigd door Freakster86 op 21-09-2017 18:56 ]
1
2
| here Was An Error Searching For '12 Monkeys'. If the series title contains non-alphanumeric characters try removing them, otherwise try your search again later. |
Weet iemand hoe ik dit oplos?
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
maar kan oo zijn dat de tvdb issues heeft vandaar dat ze binnenkort willen overstappen naar hun nieuwe API
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
en die Synology DS214+ is niet echt een powerhouse.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Het heeft op zich wel redelijk gewerkt, maar sinds een paar dagen dus niet meer. Er is geen update geweest. Ik zoek de 'enable fast'-parameter.TRaSH schreef op zondag 24 september 2017 @ 12:38:
Wat ik begreep komt dat mono op unix achtige systemen veel vraagt van de resources,
en die Synology DS214+ is niet echt een powerhouse.
geheugen etc ?
Kan zijn als het een langere tijd loopt dat het veel van je geheugen gebruikt en dat ding heeft maar 1 GB voor alles is je systeem als ik naar de specs kijk van die nas.
Oeps, had ik eerder moeten doen. iDrive was mijn resources aan het opvreten. Die heb ik nu gekilled en herstart, en Radarr werkt weer prima.TRaSH schreef op zondag 24 september 2017 @ 12:43:
Heb je gekeken naar de resources van je systeem ?
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
https://chrome.google.com...tm_source=chrome-ntp-iconNitai schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:45:
Heeft er iemand een tip qua toevoegen van series aan Sonarr met behulp van een extension/script in Chrome of Firefox? Heb gegoogled maar geen enkele resultaat.
Deze?
Super, had die gezien maar dacht dat het alleen voor Radarr was! Dank je!
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Met Volume je bedoelt je harddisk ?Lanithro schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:00:
Ja het is weer zo ver. Radarr trekt weer mijn volume op 100% op mijn Synology NAS. Het heeft echt een paar weken goed gedraaid, maar nu is het weer bal.
wat gebeurt er na een restart ?
Ja en na een herstart gebeurd er hetzelfdeTRaSH schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 19:45:
[...]
Met Volume je bedoelt je harddisk ?
wat gebeurt er na een restart ?
zit hij vol ?
harddisk activity ?
ga dan na wat radarr aan het doen is.
Is het je swap file misschien ?
Is je systeem gewoon te traag ?
Is je harddisk niet meer goed heb dat toevallig bij iemand gehad waar zijn harddisk steeds 100% aangaf en bleek dat de harddisk een foutje had en dat hij zich daar op verslikte.
[ Voor 3% gewijzigd door TRaSH op 26-09-2017 19:54 ]
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Check dit en help mee!
Ik kwam er net achter dat er al enige tijd geen series meer worden gedownload.
Ik zie onderstaande error. Enig idee wat de oorzaak kan zijn?
2017-10-03 15:53:20 ERROR SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Error while searching XXXXXX, skipping: coercing to Unicode: need string or buffer, instance found
👉🏻 Blog 👈🏻
Verwijderd
Hij staat wel op priority high, maar ik zie weinig acties:DaMoUsYs schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:10:
Wordt er voor SickRage ook nog een aanpassing doorgevoerd voor de veranderingen van de API van TheTVDB ?
https://github.com/SickRage/SickRage/pull/3588
Wat nu als sickrage niet een update krijgt? Nou, laat ik er maar even niet aan denken
Dat zou inderdaad vervelend zijn ja, dan maar overstappen naar SonarrVerwijderd schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:38:
[...]
Hij staat wel op priority high, maar ik zie weinig acties:
https://github.com/SickRage/SickRage/pull/3588
Wat nu als sickrage niet een update krijgt? Nou, laat ik er maar even niet aan denken
Check dit en help mee!
Verwijderd
Een week later en hij doet het nog steeds, ik zie hier op de api info pagina van tvdb ook geen nieuwe datum nog staan: https://www.thetvdb.com/wiki/index.php?title=Programmers_APIDaMoUsYs schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:20:
Dat zou inderdaad vervelend zijn ja, dan maar overstappen naar Sonarr
Dus tot die tijd heb ik nog hoop dat er een update komt omdat ik weinig zin heb sonarr te installeren als ik nu al iets hebt wat het gewoon vlekkeloos doet.
Check dit en help mee!
Wat is er veranderd en wat voor gevolgen heeft dat?DaMoUsYs schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:10:
Wordt er voor SickRage ook nog een aanpassing doorgevoerd voor de veranderingen van de API van TheTVDB ?
Ik run nog steeds versie 20161225 omdat de versie erna begon te zeuren over een verkeerde opbouw van de database en ik vervolgens alles opnieuw kon installeren.
Als ik het goed begrijp kun je zodra API V1 uit staat geen series meer vindencoelho schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 20:52:
[...]
Wat is er veranderd en wat voor gevolgen heeft dat?
Ik run nog steeds versie 20161225 omdat de versie erna begon te zeuren over een verkeerde opbouw van de database en ik vervolgens alles opnieuw kon installeren.
Check dit en help mee!
Verwijderd
dat heb ik ook gelezen, maar ik kan niet meer vinden waar. Maar op die site die ik net gaf staat geen einddatum, dus misschien heeft iemand 14-10 bedacht?DaMoUsYs schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 19:46:
Inderdaad ik wacht ook nog gewoon geduldig af, volgens mij was de einddatum toch 14-10-2017 ?
Kijk, ik kan natuurlijk wel sonarr gaan draaien, maar het is altijd een bulk werk. Ik moet dan weer uitzoeken hoe dat renamen werkt, ik moet alle series toevoegen, api codes van sabnzb erin zetten en wat al niet meer terwijl ik momenteel werkweken van 50+ uur heb. Dan denk ik: please , laat het gewoon blijven werken voor nu en aan het einde van het jaar heb ik het rustiger met werk en ga ik 4 maanden onderzoek doen, dan kan ik wel een halve dag eenvoudig opschuiven om met sonarr te gaan prutsen, maar voor nu.... het kan gelijk goed werken of het kost me uren tijd, ik hoop maar op een update. Want zonder update hebben we niks meer aan sickrage, niet alleen komen er geen nieuwe series meer in, maar er komen ook geen data's meer van de uitzendingen bij, dus hij stopt dan vrij snel vermoedelijk.
Plot van de afleveringen.
Evt banners etc.
Op het moment dus nog geen einddatum bekend
Check dit en help mee!
Geen dattum betekent niet dat het niet gaat gebeuren.
Enigste voordeel is dat de developers iets meer tijd krijgen
Ik gebruikte tot hiertoe Pushbullet voor notificaties van Couchpotato, maar wil overgaan op Telegram.
Ik heb een bot gemaakt hiervoor.
Als ik de bot zijn api-token en mijn eigen chat-id ingeef in CP en een notificatie test krijg ik een error.
In de log heb ik dan:
1
2
3
| ERROR
[notifications.telegrambot] Could not send notification to TelegramBot (token=bot470383659:AAxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxOqs).
Response: [{"ok":false,"error_code":404,"description":"Not Found"}] |
Ik had al gevonden dat ik voor de token 'bot' moest plaatsen.
Als test doe ik in de browser een call via:
1
| https://api.telegram.org/bot470383659:AAxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxOqs/sendMessage?chat_id=13xxxxxxx04&text=Hello+World |
Dit werkt gewoon.
Doe ik iets fout in CP of is dit misschien een bug?
Moet hier dan niet ook een account ingesteld worden ?
Check dit en help mee!
Heb het nog niet opgezocht maar misschien gebruiken ze een applicatie API code.
https://github.com/pymedusa/Medusa
Die is ook over op api v2.
Ik zie dat ik nu heb draaien:
Currently installed: 16.4
Maar als ik op check for updates klik is er een stable versie van 19.1
Flink verschil volgens mij. Maar ik kan via nzbget niet op update drukken of iets dergelijks. Via de Synology package zie ik ook nergens een update voorbij komen.
Hoe kan ik die update uitvoeren?
Heb laatste tijd heel vaak de error "TLS handshake failed" dus wil kijken of dat met een update verholpen is.
Vreemd dat als je in die link op de screenshotlink drukt, je screenshots van sickrage te zien krijgt, of niet?KontI schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 17:12:
Als je bang bent dat sickrage onbruikbaar wordt wanneer tvdb api v1 uit gaat. Kan je ook over stappen op pymedusa. Die neemt je bestaande db en configuratie gewoon over.
https://github.com/pymedusa/Medusa
Die is ook over op api v2.
Check dit en help mee!
Ik zie geen andere reactie, dus dan maar deze tip, die misschien kan helpen.Paulus07 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 19:38:
Iemand tips mbt nzbget:
Ik zie dat ik nu heb draaien:
Currently installed: 16.4
Maar als ik op check for updates klik is er een stable versie van 19.1
Flink verschil volgens mij. Maar ik kan via nzbget niet op update drukken of iets dergelijks. Via de Synology package zie ik ook nergens een update voorbij komen.
Hoe kan ik die update uitvoeren?
Heb laatste tijd heel vaak de error "TLS handshake failed" dus wil kijken of dat met een update verholpen is.
Vooropgesteld dat ik geen Synology heb, maar een Qnap, en dat ik in mijn sterk verouderde NZBGet-versie wel een knop Update had waarop ik kon drukken, maar dat gaf een foutmelding.
Op het Qnap forum vond ik deze oplossing, die met enige aanpassing misschien ook voor een Synology werkt. Het komt erop neer dat je via github een uitvoerbaar Linux-programma ophaalt, in je bestaande NZBGet-map kopieert en dan via Putty o.i.d. uitvoert. (Ik gebruikte de interne commandprompt van WinSCP.)
>>
- Shut down NZBGet from NZBGet's webinterface
- Download the latest version from https://github.com/nzbget/nzbget/releases, select the version "nzbget-17.0-bin-linux.run" (or a more recent one if available) [In mijn geval was dit "nzbget-19.1-bin-linux.run"]
- copy this file (by using winscp par example) to the directory where clintons NZBGet was installed (in my case "/share/MD0_DATA/.qpkg/NZBGet") [Dit zal op een Synology een ander package en path zijn]
- SSH into your NAS using PUTTY
- go to the directory where clintons NZBGet was installed. [zie hierboven]
- execute the command
1
| sh nzbget-17.0-bin-linux.run |
- Start NZBGet from your app center (in some cases in the web interface you have to first stop it and then start it)
<<
Dit werkte direct bij mij, en ik kan nu gewoon weer updaten vanuit de webpagina van NZBget zelf.
Dit zal op Synology niet werken helaas.drfruit schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 18:36:
[...]
Ik zie geen andere reactie, dus dan maar deze tip, die misschien kan helpen.
Vooropgesteld dat ik geen Synology heb, maar een Qnap, en dat ik in mijn sterk verouderde NZBGet-versie wel een knop Update had waarop ik kon drukken, maar dat gaf een foutmelding.
Op het Qnap forum vond ik deze oplossing, die met enige aanpassing misschien ook voor een Synology werkt. Het komt erop neer dat je via github een uitvoerbaar Linux-programma ophaalt, in je bestaande NZBGet-map kopieert en dan via Putty o.i.d. uitvoert. (Ik gebruikte de interne commandprompt van WinSCP.)
>>
- Download the latest version from https://github.com/nzbget/nzbget/releases, select the version "nzbget-17.0-bin-linux.run" (or a more recent one if available) [In mijn geval was dit "nzbget-19.1-bin-linux.run"]
- copy this file (by using winscp par example) to the directory where clintons NZBGet was installed (in my case "/share/MD0_DATA/.qpkg/NZBGet") [Dit zal op een Synology een ander package en path zijn]
- execute the command
code:
1 sh nzbget-17.0-bin-linux.run
- Start NZBGet from your app center (in some cases in the web interface you have to first stop it and then start it)
<<
Dit werkte direct bij mij, en ik kan nu gewoon weer updaten vanuit de webpagina van NZBget zelf.
Dit wel met wat moeite..: https://forum.synology.co...p?f=190&t=122879&start=15
Klopt is een fork van sickrage. Ongeveer jaar geleden geforked.DaMoUsYs schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 16:00:
Gok dat het gewoon een fork is van SickRage / SickBeard
Heb de run file in deze locatie gezet: /volume1/@appstore/nzbget/drfruit schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 18:36:
[...]
Ik zie geen andere reactie, dus dan maar deze tip, die misschien kan helpen.
>>
- execute the command
code:
1 sh nzbget-17.0-bin-linux.run
<<
Daar kan ik via ssh de run uitvoeren en zie dan dat er een nieuwe folder nzbget is:
/volume1/@appstore/nzbget/nzbget
Echter als ik de nzbget app dan weer wil starten blijf ik de oude versie houden,
Als ik de run uitvoer 1 map hoger zodat ik weer krijg /volume1/@appstore/nzbget
Kan ik de app niet meer starten via de synology packages etc en kan ik nzbget ook niet openen
Successfully installed into /volume1/@appstore/nzbget/nzbget
Web-interface is on http://xxx.xxx.x.x:6789 (met user en pass melding erachter)
Maar die kan ik dus helemaal niet openen
[ Voor 4% gewijzigd door Paulus07 op 03-11-2017 13:14 ]
Helaas, @wvkreg had dus gelijk dat dit op een Synology niet werkt. Heb je zijn suggestie al geprobeerd? Ik kan je niet verder helpen, want ik heb geen Syno.Paulus07 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 13:11:
[...]
Heb de run file in deze locatie gezet: /volume1/@appstore/nzbget/
Daar kan ik via ssh de run uitvoeren en zie dan dat er een nieuwe folder nzbget is:
/volume1/@appstore/nzbget/nzbget
Echter als ik de nzbget app dan weer wil starten blijf ik de oude versie houden,
Als ik de run uitvoer 1 map hoger zodat ik weer krijg /volume1/@appstore/nzbget
Kan ik de app niet meer starten via de synology packages etc en kan ik nzbget ook niet openen
Successfully installed into /volume1/@appstore/nzbget/nzbget
Web-interface is on http://xxx.xxx.x.x:6789 (met user en pass melding erachter)
Maar die kan ik dus helemaal niet openen
Kortom: heeft iemand een tip voor mij?
[Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill ??pven schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 09:49:
Ik gebruik filebot om mijn ondertitels te downloaden, dat werkt op zich prima. Maar [...]
Kortom: heeft iemand een tip voor mij?
Ziet er prima uit, ik ben overKontI schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:34:
[...]
Klopt is een fork van sickrage. Ongeveer jaar geleden geforked.
( al werkte de DB conversie niet zo goed ... )
Ah, ik dacht dat dat gestopt was. Ik ga er weer eens kijken.
Geef subtitle download ook een kans. Ik weet dat het ook in sickrage zat. Maar dat werkt allemaal net iets beter in Medusa. Heeft ook iets mee te maken dat 1 van de grote contributors aan subliminal ook werkt aan medusa.FreshMaker schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 12:57:
[...]
Ziet er prima uit, ik ben over
In Sickrage had ik mijn addic7ed en opensubtitles koppeling, en zolang de groep en kwaliteit goed stonden, was dat al voldoende.KontI schreef op zondag 5 november 2017 @ 12:16:
[...]
Geef subtitle download ook een kans. Ik weet dat het ook in sickrage zat. Maar dat werkt allemaal net iets beter in Medusa. Heeft ook iets mee te maken dat 1 van de grote contributors aan subliminal ook werkt aan medusa.
Het staat in Medusa ook aan, we zullen zien
Het zal aan mij liggen, maar ik zie op het eerste oog geen verschil met sickrage.FreshMaker schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 12:57:
[...]
Ziet er prima uit, ik ben over
Hoe installeer je zo'n github programma? Volgens mij staat deze niet in het Package Center van mijn Synology.
Ik gebruik ze in Docker, maar dan moet jouw synology dat wel ondersteunen ( x86 chipset, meen ik )coelho schreef op zondag 5 november 2017 @ 17:48:
[...]
Het zal aan mij liggen, maar ik zie op het eerste oog geen verschil met sickrage.
Hoe installeer je zo'n github programma? Volgens mij staat deze niet in het Package Center van mijn Synology.
Anders moet je via de commandprompt ( putty ) aan de slag, en de locatie opduiken van Sickbeard.
Geen idee hoever jouw skilz reiken natuurlijk, maar op hun Githb pagina hebben ze veel info staan.
https://github.com/pymedu...on-&-Configuration-Guides
Wat je zou kunnen proberen, is om de Sickbeard custom te kiezen als installer, en daar de Medusa Git in te vermelden.
https://github.com/pymedu...usa-to-the-new-repository

wel opletten, bij FORK URL

Zo installeerde ik 'vroegah' altijd testversies van sickbeard/rage.Now you will get a wizard/installation screen.
Fill-in the new URL :
Fork URL: https://github.com/pyMedusa/Medusa.git
Fork branch: master
edit : ik ga hem even proberen te installeren op mijn DS211j
Zodra deze wat snelheid gevonden heeft ( wat een traag beestje, met DSM6.x
* FreshMaker heeft het opgegeven ......
Na 45 minuten "installing" duurt het opstarten van SB/Medusa ook nog eens veel te lang naar mijn zin
Kleine tip - Als je de DS211j nog niet hebt ge-update naar 6.1.x ..... Don't
[ Voor 25% gewijzigd door FreshMaker op 05-11-2017 19:30 ]
Ik zit namelijk al 2 dagen te sukkelen om het volgende te bekomen.
Sonarr / Radar geeft een download commando aan deluge of nzbget.
Deze download de serie / movie.
Eenmaal binnen zou ik deze naar een vast formaat willen omzetten MP4 met specifieke vereisten (Werkt reeds via manueel) en dan zou ik graag hebben dat hij het oude bestand verwijderd en het nieuwe mp4 bestand plaatst en correct noemt zoals de standard Sonar / Radarr postprocessing.
Maar voor de een of andere reden krijg ik de ketting niet in orde.
Subliminal werkt met hash berekening om de sub te matchen met de video.KontI schreef op zondag 5 november 2017 @ 21:54:
Kleine tip voor als je echt een traag beestje hebt. Kun je met zowel sickrage als medusa misschien beter geen gebruik maken van het downloaden van subs. Deze (subliminal) is behoorlijk resource intensief. Zeker als je meerdere sub providers gebruikt.
Daarom moet hij de hele videofile doorploegen om die hash te kunnen berekenen, dat is behoorlijk CPU intensief.
Werkt alleen voor Opensubtitles en dan dan ook nog heel slecht want de meeste sub uploaders berekenen die hash helemaal niet als ze hun sub uploaden naar Opensubtitles.
WTH heel nzbget + hoop andere packages zie ik helemaal niet meer terugkomen maar nog wel op https://synocommunity.com/packages
Weer uitzoeken hoe ik nzbget erop ga krijgen. pfffff
[ Voor 63% gewijzigd door Paulus07 op 09-11-2017 18:16 ]
ligt aan jouw denk ik aangezien het hier gewoon werkt.Paulus07 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 13:54:
Hoera..... nzbget is weer stuk en start niet meer op -_-
En wat is verder je vraag ?
Ik heb deze source staan: http://packages.synocommunity.comTRaSH schreef op donderdag 9 november 2017 @ 18:16:
[...]
ligt aan jouw denk ik aangezien het hier gewoon werkt.
En wat is verder je vraag ?
Maar als ik bij de third-party packages zie ik geen nzbget terugkomen om te installeren.
DSM 6.1.4-15217
Er is meer dan een Synology hier draait hij op windows gewoon prima.
Volgens mij is NZBGet niet stuk en ligt het probleem bij Synology en waarschijnlijk DSM6
Misschien wel handig om je opmerking iets uitgebreider te beschrijven,
Zijn misschien wel meer mensen die niet wisten dat jij een Synology gebruikt.
Zie dat je opmerking ondertussen aangepast hebt.
[ Voor 7% gewijzigd door TRaSH op 09-11-2017 18:33 ]
Dat is ook de reden waarom ik enkele packages heb verplaatst naar een raspberry (sonarr, couchpotato). Na elke update van Synology was het maar de vraag of deze packages bleven draaien. Sinds ik de packages die het meest last hadden van die updates heb verplaatst moet ik zeggen dat ik geen problemen meer heb ondervonden.Paulus07 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 13:54:
[...]
Paulus07 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 13:54:
WTH heel nzbget + hoop andere packages zie ik helemaal niet meer terugkomen maar nog wel op https://synocommunity.com/packages
![]()
Docker gebruiken op je Synology nas en daar nzbget/radarr/sonarr/couchpotato/headphones/lazylibrarian etc draaien werkt ook goed en stabiel zonder dat je last hebt van updates op de nas zelf of een extra apparaat moet aanschaffen. Doe het zelf ook op deze manier en draai ernaast in Docker nog JIRA en allerlei andere containersmickjuh schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 07:39:
[...]
Dat is ook de reden waarom ik enkele packages heb verplaatst naar een raspberry (sonarr, couchpotato). Na elke update van Synology was het maar de vraag of deze packages bleven draaien. Sinds ik de packages die het meest last hadden van die updates heb verplaatst moet ik zeggen dat ik geen problemen meer heb ondervonden.
[ Voor 4% gewijzigd door lubbertkramer op 10-11-2017 07:51 ]
Weet alleen niet zeker of docker ook werkt op de synology DS213+. lees er verschillende dingen over. Dus nog niet verder/dieper gekeken hoe dit te installeren is.lubbertkramer schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 07:50:
[...]
[...]
Docker gebruiken op je Synology nas en daar nzbget/radarr/sonarr/couchpotato/headphones/lazylibrarian etc draaien werkt ook goed en stabiel zonder dat je last hebt van updates op de nas zelf of een extra apparaat moet aanschaffen. Doe het zelf ook op deze manier en draai ernaast in Docker nog JIRA en allerlei andere containers
Nope werkt niet
[ Voor 6% gewijzigd door Paulus07 op 10-11-2017 08:00 ]
Klopt, echter ik had hiervoor een DS413. Daar kon je geen Docker op krijgen. Had nog een Pi liggen dus ben zo aan het knutselen gegaan. Het draait nu allemaal als een zonnetje. Don't fix it if it ain't brokelubbertkramer schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 07:50:
Docker gebruiken op je Synology nas en daar nzbget/radarr/sonarr/couchpotato/headphones/lazylibrarian etc draaien werkt ook goed en stabiel zonder dat je last hebt van updates op de nas zelf of een extra apparaat moet aanschaffen. Doe het zelf ook op deze manier en draai ernaast in Docker nog JIRA en allerlei andere containers
Zelf heb ik vorige week NZBGet opnieuw geïnstalleerd op DSM6 en met de laatste update ook verder geen problemen dat het niet meer werkt. Dat het niet meer werkt zal dan een probleem zijn icm met jouw nas.Paulus07 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 13:54:
![]()
Mogelijk rechten die niet meer goed staan. Ja kan altijd de NAS nog een keer een herstart geven, dit lost soms ook problemen op na een update. Na een 2de herstart gaat het dan ineens wel weer goed.
Heb gebruik gemaakt van onderstaande link
https://nzbget.net/installation-on-linux
Dit gaat buiten Package Center om maar voordeel is dat je vanuit NZBGet hem zelf steeds kunt bijwerken naar de meest recente versie en niet afhankelijk meer bent.
Is even iets meer werk en wel iets technische kennis nodig maar dan prima te doen.
[ Voor 13% gewijzigd door MikeOO op 12-11-2017 10:39 ]
Als je de link in Package Center toevoegt zou je hem gewoon moeten zien bij Community.Paulus07 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 18:21:
[...]
Ik heb deze source staan: http://packages.synocommunity.com
Maar als ik bij de third-party packages zie ik geen nzbget terugkomen om te installeren.
DSM 6.1.4-15217
Staat er bij mij gewoon op en gebruik dezelfde DSM versie.
Betreft alleen een oude v16 versie en inmiddels zijn ze bij v19.1 stable.
En zo nog een paar dingen.
Dan is de optie die @MikeOO in het begin gaf nog niet zo gek en ben je meteen af van de beperkingen van de package center.
De optie van Mike moet ik nog kijken hoe dat precies werkt
Heb vorige keer wel een installer kunnen runnen etc die de juiste map etc aanmaakte. Kon hem toen alleen niet starten. Maar keer in eenvakantie ofzo op mijn gemak naar kijken ipv in de avonden
Hier nog wat instructies hoe het kan (werkt als een zonnetje) schumi2004 in "[Synology] Packages"MikeOO schreef op zondag 12 november 2017 @ 10:37:
[...]
Zelf heb ik vorige week NZBGet opnieuw geïnstalleerd op DSM6 en met de laatste update ook verder geen problemen dat het niet meer werkt. Dat het niet meer werkt zal dan een probleem zijn icm met jouw nas.
Mogelijk rechten die niet meer goed staan. Ja kan altijd de NAS nog een keer een herstart geven, dit lost soms ook problemen op na een update. Na een 2de herstart gaat het dan ineens wel weer goed.
Heb gebruik gemaakt van onderstaande link
https://nzbget.net/installation-on-linux
Dit gaat buiten Package Center om maar voordeel is dat je vanuit NZBGet hem zelf steeds kunt bijwerken naar de meest recente versie en niet afhankelijk meer bent.
Is even iets meer werk en wel iets technische kennis nodig maar dan prima te doen.
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
Het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!
Vragen naar wat de beste release groups zijn, is ook niet de bedoeling.
Het ongevraagd benoemen/vermelden van release groups is ook niet de bedoeling
Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.pastebin.com)
Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, NAS (Synology,QNAP,etc). En repository versie (Main of andere fork)