Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04:28

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Ik maak gebruik van SickGear en SABnzbd op een Synology NAS. Welk script heb ik nu eigenlijk nodig om de gedownloade series uit SAB te renamen en verplaatsen tijdens de postprocessing? Moet SAB dit doen of liever SG? Ik zie in SAB o.a. deze scripts: nzbtosickbeard, nzbtomedia of autoprocesmedia. Gewoon aanklikken in de dropdownmenuutjes in SAB (in de wachtrij onder script) werkt in elk geval niet. Alle drie de testbestanden zijn wel gedownload, maar niet gerenamed en ook niet verplaatst. Ze zijn überhaupt niet eens in de goede downloadfolder (downloads\complete\series) terechtgekomen, maar 1 level daarboven.

[ Voor 75% gewijzigd door Jorgen op 13-08-2017 17:36 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneezyThunder91
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 18:46
Mogguh iedereen. Ik ben bezig mijn hele nas (DS414 met laatste DSM 6) opnieuw te installeren. Ik wil nu NZBGet van Schumi installeren. Installatie gaat goed echter wil hij niet starten. Ik krijg vanuit het package center ook geen foutmelding. Kunnen jullie mij helpen? Daarna ga ik bezig met config om het met Sonarr aan de praat te krijgen.

Het gaat om NZBGet 19.1-24. Ik heb sc-download ook op de download map rechten gegeven en de nas herstart.

[ Voor 13% gewijzigd door SneezyThunder91 op 14-08-2017 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-10 14:13
nzbget sonarr en couchpotato draaien fantastisch op mijn qnap.

echter soms wil een van de services er wel eens uitklappen en als ik dat niet tijdig opmerk is dat met bepaalde series releases vrij onhandig :-)

is er een raspberry/qnap/windows tooltje dat elk uur ff op de poort van de service kijkt of de web interface nog bereikbaar is, en zoniet mij een mail stuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-10 17:40
trekker22 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 20:46:

echter soms wil een van de services er wel eens uitklappen en als ik dat niet tijdig opmerk is dat met bepaalde series releases vrij onhandig :-)

is er een raspberry/qnap/windows tooltje dat elk uur ff op de poort van de service kijkt of de web interface nog bereikbaar is, en zoniet mij een mail stuurt?
Misschien dat je naar Nagios kan kijken maar het kan best overkill zijn voor jouw situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:03
Arbeider schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:46:
Mogguh iedereen. Ik ben bezig mijn hele nas (DS414 met laatste DSM 6) opnieuw te installeren. Ik wil nu NZBGet van Schumi installeren. Installatie gaat goed echter wil hij niet starten. Ik krijg vanuit het package center ook geen foutmelding. Kunnen jullie mij helpen? Daarna ga ik bezig met config om het met Sonarr aan de praat te krijgen.

Het gaat om NZBGet 19.1-24. Ik heb sc-download ook op de download map rechten gegeven en de nas herstart.
Nzbget starten als admin of root, google maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25
Ik krijg sinds ik spotweb heb geupgrade op mijn Synology met DSM 6.1.3 de volgende melding als ik spotweb wil benaderen: Database schema has been changed. Please run 'bin/upgrade-db.php' from an console window

Iemand enig idee wat hier mee bedoeld wordt, hoe run ik dat commando in een console window?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-10 17:04

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

srry, berichtje in t verkeerde topic :(

[ Voor 95% gewijzigd door HellStorm666 op 16-08-2017 22:39 ]

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-10 15:15

TommyGun

Stik er maar in!

trekker22 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 20:46:

Je kan kijken of de service draait;
http://www.akamaras.com/l...-start-it-if-its-stopped/

Of de site zelf proberen te benaderen;
https://serverfault.com/q...f-a-web-site-is-available

Moet niet zo lastig zijn om daar een (BASH)-scriptje voor te schrijven.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

heb sinds kort maar eens radarr geprobeerd. Hij importeert de flims vanuit mijn imdb-lijst, so far so good, maar verder gebeurt er vrij weinig. Als ik handmatig in radarr een film zoekt vindt hij er genoeg..... Hoe zorg ervoor dat hij automagisch gaat zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

thejoker80 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:48:
heb sinds kort maar eens radarr geprobeerd. Hij importeert de flims vanuit mijn imdb-lijst, so far so good, maar verder gebeurt er vrij weinig. Als ik handmatig in radarr een film zoekt vindt hij er genoeg..... Hoe zorg ervoor dat hij automagisch gaat zoeken?
Volgens mij zoekt hij enkel automatisch films die in RSS feeds te voorschijn komen, dus nieuwe en geen backlogs (of je moet geluk hebben dat er oude film opnieuw geadd wordt).

Voor oudere releases die die echt op de site moet zoeken, moet je manueel triggeren. (het zij via de web interface, of via de api)

Wat je wel kan doen, is de films toevoegen via ombi (plex.requests). Langs daar doet die een automatische scan en backlog na toevoegen.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Na wat perikelen met mijn server ben ik bijna weer up to speed. Alleen gaat er wat mis met het postprocessing script vanuit SABnzbd naar Sick Rage, ik krijg deze foutmelding:

code:
1
Can't import autoProcessTV.py, make sure it's in the same folder as sabToSickbeard.py
Om het nog leuker te maken: de files staan bij elkaar in de genoemde map én ze hebben execute rechten. Ik heb dit alles op een Debian testing machine, overigens.

Voor de ongelovigen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/O02wziD.png

Zowel Sabnzbd als Sick Rage draaien onder de username Plex. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:25
CH40S schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:51:
Na wat perikelen met mijn server ben ik bijna weer up to speed. Alleen gaat er wat mis met het postprocessing script vanuit SABnzbd naar Sick Rage, ik krijg deze foutmelding:

code:
1
Can't import autoProcessTV.py, make sure it's in the same folder as sabToSickbeard.py
Om het nog leuker te maken: de files staan bij elkaar in de genoemde map én ze hebben execute rechten. Ik heb dit alles op een Debian testing machine, overigens.

Voor de ongelovigen:
[afbeelding]

Zowel Sabnzbd als Sick Rage draaien onder de username Plex. :)
(hier ook Debian - maar stable; ook sabnzbd en sickrage, maar hier *geen* problemen)
Kan het zijn dat je ergens anders nog een sabToSickbeard.py file hebt en dat die gebruikt wordt ipv de file die je in je screenshot laat zien?

Kijk anders eens in de sabnzbd.ini file naar de waardes van script_dir en script?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
vanaalten schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:56:
Kan het zijn dat je ergens anders nog een sabToSickbeard.py file hebt en dat die gebruikt wordt ipv de file die je in je screenshot laat zien?
Ik heb gisteren de VM clean geïnstalleerd. Maar wel goede tip. Ik had het postprocessing script opnieuw gedownload bij Sick Beard weg, en die nog niet in de juiste plek gezet, dan weet ik zeker dat ik alle files weer heb. Nu dus de files naar de juiste map verplaatst, ik ga eens zien of dit helpt. Thanks voor de tip iig! :)Kijk anders eens in de sabnzbd.ini file naar de waardes van script_dir en script?[q]Script_dir staat in elk geval op het juiste pad en komt maar eenmalig voor. :)

EDIT:
Ik denk dat er inderdaad een file mistte en de foutmelding mij op het verkeerde been zette, zover ik kan zien werkt het postprocessing script weer! :)

EDIT2:
Het script draait nu, echter krijg ik in de resultaten de HTML-code van de loginpagina gepresenteerd. Ik heb inderdaad wel een username en password combinatie ingesteld, maar die heb ik in de autoProcessTV.cfg ook gewoon ingesteld.

Eens even kijken wat er gebeurd, als ik de username en password combinatie weg haal.

EDIT3:
Dat werkt in elk geval wel. Maar heb liever met username en password, zodat ik van buiten af via een SSL verbinding er ook gewoon bij kan. :)

Om de een of andere reden gaat nu alleen nog de notificatie naar mijn Plex Media Server (die zijn library moet gaan bijwerken) niet goed, terwijl de settings wel goed staan en ik een nieuw authorization token heb ingevuld.

[ Voor 35% gewijzigd door CH4OS op 18-08-2017 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-10 13:30
Ik heb zojuist Openmediavault geinstalleerd en daarna Radarr, maar nou wil ik bulk import doen, maar ik kan de filmmap op de 2e hdd maar niet vinden in de linux-structuur. Waar worden normaal gesproken de hdd's in geplaatst?

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
De harde schijven zitten meestal als /dev/sda, /dev/sdb, /dev/sdc etc, maar dan moet je ze eerst nog formateren en daarna een mountpoint maken en opnemen in /etc/fstab. Zijn genoeg how to's voor te vinden op het web. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

azz_kikr schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:50:
[...]

Volgens mij zoekt hij enkel automatisch films die in RSS feeds te voorschijn komen, dus nieuwe en geen backlogs (of je moet geluk hebben dat er oude film opnieuw geadd wordt).

Voor oudere releases die die echt op de site moet zoeken, moet je manueel triggeren. (het zij via de web interface, of via de api)

Wat je wel kan doen, is de films toevoegen via ombi (plex.requests). Langs daar doet die een automatische scan en backlog na toevoegen.
Ja dit had ik idd ook al gevonden. Ik krijg ook niet voor elkaar dat Radarr de films naar de juiste map zet nadat sabnzb ze gecomplete heeft. Waar geef ik dat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

thejoker80 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 14:34:
[...]

Ja dit had ik idd ook al gevonden. Ik krijg ook niet voor elkaar dat Radarr de films naar de juiste map zet nadat sabnzb ze gecomplete heeft. Waar geef ik dat aan?
Je geeft aan in je download client settings van radarr waar die moet gedownload worden. Radarr gaat dan vanuit deze map kopieren naar het path wat je toevoegd bij het toevoegen van een film. (of std ingesteld is).

Doet die het niet, dan moet je in je logs gaan kijken, en zit je volgens mij met rechtenprobleem.

Ps ik gebruik torrents, geen nieuwsgroepen.

[ Voor 5% gewijzigd door SadisticPanda op 19-08-2017 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

azz_kikr schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 14:51:
[...]

Je geeft aan in je download client settings van radarr waar die moet gedownload worden. Radarr gaat dan vanuit deze map kopieren naar het path wat je toevoegd bij het toevoegen van een film. (of std ingesteld is).

Doet die het niet, dan moet je in je logs gaan kijken, en zit je volgens mij met rechtenprobleem.

Ps ik gebruik torrents, geen nieuwsgroepen.
ik krijg deze melding in ijn log: Root folder '/Select Path/' was not found.

hoe weet radarr dan waar hij ze neer moet zetten (na het importeren)?

[ Voor 8% gewijzigd door thejoker80 op 19-08-2017 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

thejoker80 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 14:56:
[...]

maar heo weet radarr dan waar hij ze neer moet zetten?
Bij het toevoegen van de film, kan je dat kiezen. de "Path" dropdownbox. Daar gaat radarr ze uiteindelijk NAARTOE kopieren. De locatie VANWAAR hij ze haalt, krijgt die binnen via nzbget/Sab of de setting in torrentprogramma.
Voeg je toe via ombi neemt hij je std locatie.

BTW dat hoeven niet je /downloads te zijn. Is je locatie van je library, (heet bij mij toevallig downloads) :D

EDIT: ik zie net je fout. Je moet die box even openen en eerste keer kiezen "select different path".

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/irATMjZ.png

[ Voor 37% gewijzigd door SadisticPanda op 19-08-2017 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

azz_kikr schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 15:03:
[...]

Bij het toevoegen van de film, kan je dat kiezen. de "Path" dropdownbox. Daar gaat radarr ze uiteindelijk NAARTOE kopieren. De locatie VANWAAR hij ze haalt, krijgt die binnen via nzbget/Sab of de setting in torrentprogramma.
Voeg je toe via ombi neemt hij je std locatie.

BTW dat hoeven niet je /downloads te zijn. Is je locatie van je library, (heet bij mij toevallig downloads) :D

EDIT: ik zie net je fout. Je moet die box even openen en eerste keer kiezen "select different path".

[afbeelding]
ik blijf je ff spammen :). Dat had ik dus niet gedaan, dat aangeven per film waar hij moet komen. NU krijg ik dit: Access to the path "/Gold (2016)" is denied. is dat een rechten probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

thejoker80 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 15:08:
[...]

ik blijf je ff spammen :). Dat had ik dus niet gedaan, dat aangeven per film waar hij moet komen. NU krijg ik dit: Access to the path "/Gold (2016)" is denied. is dat een rechten probleem?
Normaal als je library hebt, onthoud die de laatste sertting wel.
Ja, dat is 100% zeker rechten probleem.

Redelijk zeker dat je radarr gebruiker, niet genoeg rechten heeft om in de root van je systeem mappen aan te maken. (ik ga ervan uit dat je linux gebruikt of een nas ofso) Ook niet aant te raden van in je root hoop mappen aan te maken,anders wordt het een nest.

Maak een folder aan /Movies of Movies onder je home folder of iets dergelijks. Geef daar genoeg rechten op voor je radarr gebruiker en dan zal het beter gaan.
Moest het niet lukken, desnoods praten we op discord/steam ofso, kwestie van topic niet te vervuilen veel :D

[ Voor 8% gewijzigd door SadisticPanda op 19-08-2017 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

azz_kikr schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 15:11:
[...]

Normaal als je library hebt, onthoud die de laatste sertting wel.
Ja, dat is 100% zeker rechten probleem.

Redelijk zeker dat je radarr gebruiker, niet genoeg rechten heeft om in de root van je systeem mappen aan te maken. (ik ga ervan uit dat je linux gebruikt of een nas ofso) Ook niet aant te raden van in je root hoop mappen aan te maken,anders wordt het een nest.

Maak een folder aan /Movies of Movies onder je home folder of iets dergelijks. Geef daar genoeg rechten op voor je radarr gebruiker en dan zal het beter gaan.
Moest het niet lukken, desnoods praten we op discord/steam ofso, kwestie van topic niet te vervuilen veel :D
tnx, ik moet radarr denk ik nog recthen geven op mijn nas.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Ik heb nu bijna alles werkend, behalve de notifications van Sick Rage (vanuit post processing) en Auto-Sub naar Plex om de libraries bij te werken niet. Sick Rage kan ik handmatig vanuit het menu wel doen (wat dan eigenlijk hetzelfde doet als vanuit de Plex Web App). Vanuit Auto-Sub krijg ik direct de melding dat het niet lukt. Deze tools draaien op dezelfde host en in Auto-Sub als Sick Rage heb ik als hostname dan ook localhost staan, als poort 32400 uiteraard. Iemand een idee wat ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

thejoker80 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 15:24:
[...]

tnx, ik moet radarr denk ik nog recthen geven op mijn nas.....
Het lag aan de directory waar ik probeerde op te slaan.... Maar radarr heeft het veld geruimd, vroeg veel te veel resources, terug naar CP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Ik ben op advies overgestapt van SABnzbd naar NZBget. Het lukt echter niet om geautomatiseerd te downloaden. Files zelf direct in de nzb watch folder gooien, leidt ook niet tot het opnemen in de wachtrij. Dit zie ik in het log van NZBget staan:
WARNING Mon Aug 21 2017 17:59:07 Request received on port blabla from IP-adres, but username or password invalid (nzbget:)
ERROR Mon Aug 21 2017 16:24:08 Error saving diskstate: Could not create file /volume1/downloads/queue/feeds.new:
ERROR Mon Aug 21 2017 16:24:08 Error saving diskstate: Could not create file /volume1/downloads/queue/queue.new:
ERROR Mon Aug 21 2017 16:24:08 Download Serie.S03E15.BDRip.x264-DEMAND @ mijn-indexer failed
ERROR Mon Aug 21 2017 16:24:08 Could not create file /volume1/downloads/tmp/url-27.tmp
ERROR Mon Aug 21 2017 16:24:06 Error saving diskstate: Could not create file /volume1/downloads/queue/queue.new:
INFO Mon Aug 21 2017 16:24:06 Queue Serie.S03E15.BDRip.x264-DEMAND @ mijn-indexer
INFO Mon Aug 21 2017 16:24:06 SickGear connected to drop off Serie.S03E15.BDRip.x264-DEMAND.nzb any moment now.
ERROR Mon Aug 21 2017 16:24:01 Error saving diskstate: Could not create file /volume1/downloads/queue/feeds.new:
ERROR Mon Aug 21 2017 16:24:00 Error saving diskstate: Could not create file /volume1/downloads/queue/queue.new:
ERROR Mon Aug 21 2017 16:24:00 Download Serie.S03E20.BDRip.x264-DEMAND @ mijn-indexer failed
ERROR Mon Aug 21 2017 16:24:00 Could not create file /volume1/downloads/tmp/url-26.tmp
ERROR Mon Aug 21 2017 16:23:59 Error saving diskstate: Could not create file /volume1/downloads/queue/queue.new:
INFO Mon Aug 21 2017 16:23:59 Queue Serie.S03E20.BDRip.x264-DEMAND @ mijn-indexer
INFO Mon Aug 21 2017 16:23:59 SickGear connected to drop off Serie.S03E20.BDRip.x264-DEMAND.nzb any moment now.
ERROR Mon Aug 21 2017 16:23:53 Error saving diskstate: Could not create file /volume1/downloads/queue/feeds.new:
ERROR Mon Aug 21 2017 16:23:53 Error saving diskstate: Could not create file /volume1/downloads/queue/queue.new:
ERROR Mon Aug 21 2017 16:23:53 Download Serie.S03E21E22.BDRip.x264-DEMAND @ mijn-indexer failed
ERROR Mon Aug 21 2017 16:23:53 Could not create file /volume1/downloads/tmp/url-25.tmp
ERROR Mon Aug 21 2017 16:23:51 Error saving diskstate: Could not create file /volume1/downloads/queue/queue.new:
INFO Mon Aug 21 2017 16:23:51 Queue Serie.S03E21E22.BDRip.x264-DEMAND @ mijn-indexer
INFO Mon Aug 21 2017 16:23:51 SickGear connected to drop off Serie.S03E21E22.BDRip.x264-DEMAND.nzb any moment now.
Enzovoort.

Iemand een idee waar ik moet beginnen met kijken?

[ Voor 7% gewijzigd door Jorgen op 23-08-2017 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-10 22:31
Vermoed dat je moet beginnen om bij de rechten te kijken,
aangezien er steeds iets bij staat dat hij iets niet kan weg schrijven

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb iets bedacht, waarvan ik mij afvraag of iemand het eerder ooit heeft uitgewerkt. Wat ik wil is vrij simpel: er wordt geconstateerd dat er Dolby Digital Plus in een mkv aanwezig is (bv via postprocessing), zet dit dan om naar Dolby Digital zonder plus.

Iemand toevallig een idee of iets dergelijks al bestaat?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMoUsYs
  • Laatst online: 20:42
Ik gok dat zoiets wel met FFMPEG te maken valt, of het te maken is als postprossesing geen idee

Check dit en help mee!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:19
ffmpeg kan dat in ieder geval niet.

Je zou iets kunnen doen met deze tool:
https://www.videohelp.com/software/MKV2AC3

Maar dat werkt alleen op een windows systeem

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Ben(V) schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:46:
ffmpeg kan dat in ieder geval niet.

Je zou iets kunnen doen met deze tool:
https://www.videohelp.com/software/MKV2AC3

Maar dat werkt alleen op een windows systeem
Oink, als ffmpeg het niet kan, denk niet dat er veel dingen het wel kunnen. Ffmpeg kan wel nie checken maar daarvoor heb je mediainfo eventueel.
Ikzelf heb geen DD+ bestanden dus ik kan niet echt testen maar iets op basis van dit snel geflanst scriptje moet wel lukken...(geen idee hoe mediainfo DD+ codec weergeeft)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
#!/bin/sh 

###########################################
### NZBGET POST-PROCESSING SCRIPT       ###

# blablbablbalbalblalbalbla

### NZBGET POST-PROCESSING SCRIPT       ###
###########################################

if [ "$NZBPP_TOTALSTATUS" != "SUCCESS" ]; then
    cd "$NZBPP_DIRECTORY"
    for i in $(ls *.mkv 2>/dev/null); do
        mediainfo "$i" |grep -qi "Dolby Digital Plus" && ffmpeg -i "$i" -map 0 -c:v copy -c:s copy -c:a ac3 -b:a 640k "fixed_$i"
    done;
    exit 93
fi

[ Voor 3% gewijzigd door SadisticPanda op 22-08-2017 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-10 10:59
Ik zie dat in dit topic nog vrijwel niks staat over Flexget, terwijl het toch een enorm krachtige tool is, helaas ook best complex. Ik heb sinds een aantal maanden Flexget draaiend en geloof dat ik bijna alles er wel uit haal. Dit is de config die ik gebruik, werkt echt fantastisch:
https://github.com/zilexa/flexget_config

De bedoeling is dat je Trakt.tv gebruikt om aan te geven welke content je graag wil zien. Ook Trakt addon in Kodi installeren (staat gewoon in de default Kodi repository) zodat je watched status wordt gesynced Trakt. Flexget zal de info uit jouw Trakt account gebruiken om de juiste content via torrents/magnets te vinden (sites, RSS feeds, met ondersteuning voor season packs) en alles strak organiseren, ook subtitles. En vervolgens zal Kodi getriggered worden om de library te scannen!

Standaard wordt gekozen voor reguliere HDTV content voor series, tenzij deze niet beschikbaar is, dan wordt 720p/1080p gekozen. Dit kan je natuurlijk simpel aanpassen. Voor films wordt standaard 1080p met een minimum filesize gekozen (fallback naa 720p met ook een minimum filesize). Allerlei vage releases met hardcoded subs en Franse of Spaanse versies etc worden uitgesloten.

Meer info in de link. Installatie is ook vrij eenvoudig via het geleverde .sh batch bestand waar je de user specifieke configuratie invult (Trakt account, Transmission account, subtitle website account) en vervolgens wordt het voor je geinstalleerd en geconfigureerd.

Let op dat je wel 3 commando's moet uitvoeren de eerste keer. Maar dit staat omschreven in de link.

Het werkt echt subliem op een Raspberry Pi3 met OSMC (dus dan zal het sowieso prima werken op Debian based systemen).

[ Voor 16% gewijzigd door Jazco2nd op 22-08-2017 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Ik denk dat het weinig word gebruikt omdat het er erg omslachtig uit ziet en werkt,
En niet iedereen neemt genoegen met de eerste beste HDTV versie voor series.
Las wel dat ze bezig zijn met een web interface.
Maar zolang het niet echt gebruikers vriendelijk is zullen de meeste mensen wel Sonarr of Sickrage blijven gebruiken.
zeker omdat ook onder meerdere OS'n kan draaien zonder al te veel werk.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-10 10:59
TRaSH schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:35:
Ik denk dat het weinig word gebruikt omdat het er erg omslachtig uit ziet en werkt,
En niet iedereen neemt genoegen met de eerste beste HDTV versie voor series.
Las wel dat ze bezig zijn met een web interface.
Maar zolang het niet echt gebruikers vriendelijk is zullen de meeste mensen wel Sonarr of Sickrage blijven gebruiken.
zeker omdat ook onder meerdere OS'n kan draaien zonder al te veel werk.
Kwaliteit is natuurlijk een keuze, kan je prima zelf instellen. Flexget is sowieso OS onafhankelijk. Alleen in het begin lastig. Met de genoemde configuratie automatiseer je meer dan Sonarr (ook ondersteund door Flexget) en Sickrage. Pushbullet integratie zit in de config (maar commented out). Allerlei andere soorten notificaties staan op de Flexget website.

Dankzij deze config is het gewoon retesimpel geworden. Ook als je alleen blu-rays van minimaal 20GB wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
TRaSH schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 18:12:
Vermoed dat je moet beginnen om bij de rechten te kijken,
aangezien er steeds iets bij staat dat hij iets niet kan weg schrijven
Rechten en je login naar nzbget. Default is dit nzbget met als wachtwoord tegbzn6789
Die kun je als het werkt maar beter aanpassen.
De rest is filerechten op je NAS of wat het ook is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
@TRaSH en @wvkreg Ik gebruik dat standaard password gelukkig ook niet. Ergens in CP of SG stond wel een letter verkeerd van mijn password, dus dat heb ik nu aangepast.

Is er een eenvoudige manier om die rechten aan te passen? Het lukt me in elk geval niet op deze manier: http://sickbeard.com/foru...pic.php?f=4&t=5003#p23028 Of hoeft het niet zo ingewikkeld en is dit al genoeg?

Kom met WinSCP en PuTTy überhaupt niet eens in mijn Synology.

[ Voor 6% gewijzigd door Jorgen op 23-08-2017 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Jorgen schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:56:
@TRaSH en @wvkreg Ik gebruik dat standaard password gelukkig ook niet. Ergens in CP of SG stond wel een letter verkeerd van mijn password, dus dat heb ik nu aangepast.

Is er een eenvoudige manier om die rechten aan te passen? Het lukt me in elk geval niet op deze manier: http://sickbeard.com/foru...pic.php?f=4&t=5003#p23028 Of hoeft het niet zo ingewikkeld en is dit al genoeg?

Kom met WinSCP en PuTTy überhaupt niet eens in mijn Synology.
Als je alles onder root of admin laat starten en die hebben rechten dan hoef je niet moeilijk te doen.
Als je het netjes wil doen, moet je voor de user die het proces start rechten geven. Je kunt ook werken met de sc-media en sc-download groepen op je Synology NAS. Zie: https://www.synology-foru...te-rechten-voor-accounts/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-10 13:57
Ik gebruik het enkel en alleen voor sport te automatiseren, love it.

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
Zijn er mensen die hier Lazy Librarian Draaien? Ik heb deze net geïnstalleerd op mijn Synology en ik heb een paar issues waar ik niet uit kom.

[ Voor 7% gewijzigd door Lanithro op 23-08-2017 15:56 ]

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
wvkreg schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:41:
[...]

Als je alles onder root of admin laat starten en die hebben rechten dan hoef je niet moeilijk te doen.
Als je het netjes wil doen, moet je voor de user die het proces start rechten geven. Je kunt ook werken met de sc-media en sc-download groepen op je Synology NAS. Zie: https://www.synology-foru...te-rechten-voor-accounts/
In de sc-download en sc-media groepen zitten geen dl-programma's zoals SG, CP of nzbget. Deze kan ik ook niet toevoegen. Ik had een groep downloaden aangemaakt en deze packages toegevoegd, maar dat werkte ook niet. Als ik nu in SG een aflevering op wanted zet, wordt hij vrijwel direct gevonden op mijn indexer en toegevoegd aan nzbget. Daar verdwijnt hij even snel weer en krijg ik deze melding:
Wed Aug 23 2017 16:44:38 Error saving diskstate: Could not create file /volume1/downloads/queue/feeds.new:
ERROR Wed Aug 23 2017 16:44:38 Error saving diskstate: Could not create file /volume1/downloads/queue/queue.new:
ERROR Wed Aug 23 2017 16:44:38 Download naam.S03E03.HDTV.x264-AAF @ indexer failed
(naam van de aflevering en van de indexer even weggehaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Je kunt deze wel toevoegen via de command line of mbv winscp en commandline (putty).
Anders moet je de user van de programma's waarmee ze starten aanpassen naar admin of root of wie er wel rechten op die mapstructuur heeft.

Check ook meteen even de rechten daar. Kan best 0777 worden, ook weer met winscp. Je moet dan wel even SSH aanzetten in je NAS.

Zie ook: https://forum.nzbget.net/viewtopic.php?f=3&t=1631
en: https://www.reddit.com/r/...y_apps_wont_run_in_dsm_6/

[ Voor 10% gewijzigd door wvkreg op 23-08-2017 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
@wvkreg Ik moet toegeven dat dit allemaal ook een beetje verder gaat dan wat ik begrijp... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lanithro schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:55:
Zijn er mensen die hier Lazy Librarian Draaien? Ik heb deze net geïnstalleerd op mijn Synology en ik heb een paar issues waar ik niet uit kom.
Ik heb hem een jaar of twee terug wel gedraaid, maar daar heb je natuurlijk weinig aan. Wellicht wel aan mijn alternatief dat ik nu gebruik: calibre2opds. Is ook niet helemaal superhandig omdat je zelf updates moet draaien, maar het werkt wel prima en ik kon de interface meer naar mijn hand zetten. Ik heb het op een nas draaien die geen internetverbinding heeft, ik heb gewoon de web module geactiveerd en benader hem via de ereaders via mijn intranetje zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
Jorgen schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 21:14:
@wvkreg Ik moet toegeven dat dit allemaal ook een beetje verder gaat dan wat ik begrijp... ;)
We zijn toch tweakers, toch geen HCC?
Dit is redelijk basic allemaal, rechten op folders/shares. Dat kan allemaal in de webinterface.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
wvkreg schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:01:
[...]

We zijn toch tweakers, toch geen HCC?
Dit is redelijk basic allemaal, rechten op folders/shares. Dat kan allemaal in de webinterface.
Haha klopt. Maar de een heeft verstand van netwerken en de ander weer van wat anders. En als ik het niet zou willen leren, stelde ik geen vragen. Doe m'n best. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Jorgen op 24-08-2017 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Wat gebruiken jullie op Linux (Debian testing in mijn geval) om automatisch te renamen middels een bijgevoegd rename.with.this.par2 bestand? Ik gebruikte voorheen altijd Blauwbek's PySabRename, maar die werkt niet meer, lijkt niet te renamen in elk geval. Ook andere scripts gevonden op het web en die geprobeerd, maar die werken ook niet, helaas.

Ik gebruik Sabnzbd 2.2 en heb de speciale Par2 versie geïnstalleerd zoals aangegeven zodat ik ook gebruik kan maken van de nieuwe feature, om uit te kunnen pakken terwijl je download etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypotweaker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-10 14:35
Het lijkt er helaasdat het ongestraft downloaden via Bittorrent met behulp van sickbeard en couchpotato zijn langste tijd heeft gehad. Toch maar over op Usenet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
hypotweaker schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:51:
Het lijkt er helaasdat het ongestraft downloaden via Bittorrent met behulp van sickbeard en couchpotato zijn langste tijd heeft gehad. Toch maar over op Usenet...
DFW heeft al lang geleden aangekondigd om illegale downloaders op te sporen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-10 19:02

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Lanithro schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:55:
Ik draai het naar volle tevredenheid. Ik had ook wat issues maar na deze gemeld te hebben werd dit gepatched en nu draait LL zonder problemen.
CH4OS schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 18:37:
Wat gebruiken jullie op Linux (Debian testing in mijn geval) om automatisch te renamen middels een bijgevoegd rename.with.this.par2 bestand? Ik gebruikte voorheen altijd Blauwbek's PySabRename, maar die werkt niet meer, lijkt niet te renamen in elk geval. Ook andere scripts gevonden op het web en die geprobeerd, maar die werken ook niet, helaas.

Ik gebruik Sabnzbd 2.2 en heb de speciale Par2 versie geïnstalleerd zoals aangegeven zodat ik ook gebruik kan maken van de nieuwe feature, om uit te kunnen pakken terwijl je download etc.
Ik gebruik pySabRename_nzbget_win.py, echter had ik daar initieel ook problemen mee. Dat kwam omdat dit script initieel voor windows is. Middels dos2unix (apt-get install dos2unix) kan je dit script omzetten naar unix formaat. Vervolgens werkte het python script bij mij weer, ik heb het ooit gemeld maar er wordt niet echt wat mee gedaan heb ik het idee.

edit, je kunt het ook testen door op de cmdline het script handmatig middels python af te trappen, als je dan o.a. een ASCII art figuur op het scherm krijgt zou het script ook onder nzbget moeten werken.

[ Voor 61% gewijzigd door WeaZuL op 29-08-2017 20:32 ]

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hypotweaker schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:51:
nieuws: Dutch Filmworks gaat in oktober illegale downloaders opsporen en late...

Dat artikel is veel beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
WeaZuL schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:13:
Ik gebruik pySabRename_nzbget_win.py, echter had ik daar initieel ook problemen mee. Dat kwam omdat dit script initieel voor windows is. Middels dos2unix (apt-get install dos2unix) kan je dit script omzetten naar unix formaat. Vervolgens werkte het python script bij mij weer, ik heb het ooit gemeld maar er wordt niet echt wat mee gedaan heb ik het idee.

edit, je kunt het ook testen door op de cmdline het script handmatig middels python af te trappen, als je dan o.a. een ASCII art figuur op het scherm krijgt zou het script ook onder nzbget moeten werken.
Ik gebruik echter geen nzbget, maar Sabnzbd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

CH4OS schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:31:
[...]
Ik gebruik echter geen nzbget, maar Sabnzbd. :)
Dus? Heb je al wat aan debugging gedaan zoals ik reeds voorstelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
WeaZuL schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:47:
Dus? Heb je al wat aan debugging gedaan zoals ik reeds voorstelde?
Lijkt me dat de API van NZBGet anders is dan die van Sabnzbd? :? De dos2unix tool doet niets anders dan line-endings aanpassen van DOS-formaat naar Unix-formaat. Van Python heb ik geen kaas gegeten helaas, anders had ik zelf wel een script geschreven inderdaad en had ik hier niets hoeven vragen. ;)

Ik kan mij namelijk best voorstellen dat de commando's en dergelijken anders zijn voor Windows dan voor Linux. ;) Anders had Blauwbek minder bestanden hoeven te maken, niet waar? ;)

[ Voor 48% gewijzigd door CH4OS op 30-08-2017 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

CH4OS schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:47:
[...]
Lijkt me dat de API van NZBGet anders is dan die van Sabnzbd? :? De dos2unix tool doet niets anders dan line-endings aanpassen van DOS-formaat naar Unix-formaat. Van Python heb ik geen kaas gegeten helaas, anders had ik zelf wel een script geschreven inderdaad en had ik hier niets hoeven vragen. ;)

Ik kan mij namelijk best voorstellen dat de commando's en dergelijken anders zijn voor Windows dan voor Linux. ;) Anders had Blauwbek minder bestanden hoeven te maken, niet waar? ;)
Iets met aannames etc. Je kunt een issue aanmaken op Github, wellicht kunnen ze je daar helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Zo, wat is er met jou dan, jij bent degene die opeens cryptisch en vreemd doet, niet ik. Een iets vriendelijkere toon mag ook wel, hoor. Sorry, dat er ook mensen zijn die er iets minder (of eigenlijk geen) kaas van Python hebben gegeten dan jou, maar dat is schijnbaar niet aan jou besteed. ;)
Je kunt een issue aanmaken op Github, wellicht kunnen ze je daar helpen!
Heeft dan geen nut hé, als jij al een issue hebt aangemaakt ervoor maar er niet op is gereageerd!

[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 30-08-2017 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:50
Na een update van de sickrage package op mijn synology start sickrage niet meer.... als ik Google op dit probleem kan ik er niet achter komen of meer mensen dit probleem hebben. Wat mij betreft zou ik ook wel terug kunnen naar de vorige versie, maar hoe doe je dat? Gaat om een package van synocommunity.com.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
Terug gaat niet meer, je installatie is nu volkomen verziekt.
Echel0n heeft de SynoCommunity zo ver gekregen dat het package dat daar Sickrage heet weer operationeel gemaakt is en naar zijn repro wijst.
Als je dus de echte versie draaide en je hebt het package geupdate dan heb je nu zijn versie gekregen die helemaal niet overweg kan met jouw configuratie en database
Waarschijnlijk werkt zijn package helemaal niet, net als al zijn software.

Het enige wat je nog kunt doen is het package verwijderen.
Ik heb een package beschikbaar dat werkt onder DSM 6, maar moet het even aanpassen zodat je niet meer de foute updates krijgt.
Zo gauw ik die gereed heb zal ik het hier melden, zal wel morgen worden of anders in het weekend.

Waarschuwing voor iedereen die op een Synology draait:

UPDATE JE PACKAGE NIET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sickrage update zichzelf dus package updaten is zo wie zo onzinnig.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
OK, rare situatie dus. Ik wacht eventjes af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
Package aangepast.
Laat even weten of het werkt, ik heb het niet kunnen testen, omdat mijn test Nas even uit de lucht is en de FTP site van Synology down zodat ik hem niet van DSM kan voor zien.

Je kunt het package hier vinden:

https://github.com/BenjV/...M%206%20noarch%20V1.0.spk

• upje
De package installeert & start ook meteen op! Dus dat is in ieder geval een succes. Kost wel weer even wat tijd om wat settings goed te zetten en de shows toe te voegen, maar dat valt ook wel weer mee.

Hartstikke bedankt!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Daarom maak ik backups van SR ;)

• TRaSH
Door het gedrag en doen van Echel0n heb ik SR een schop gegeven en overgestapt naar Sonarr.
Hij had altijd van die rare dingen met zijn releases.

[ Voor 4% gewijzigd door TRaSH op 01-09-2017 08:50 . Reden: Bedoelde Sonarr en niet NZBGet ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
Ben(V) schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 20:42:
Echel0n heeft de SynoCommunity zo ver gekregen dat het package dat daar Sickrage heet weer operationeel gemaakt is en naar zijn repro wijst.
Als je dus de echte versie draaide en je hebt het package geupdate dan heb je nu zijn versie gekregen die helemaal niet overweg kan met jouw configuratie en database

Ik heb een package beschikbaar dat werkt onder DSM 6, maar moet het even aanpassen zodat je niet meer de foute updates krijgt.
Zo gauw ik die gereed heb zal ik het hier melden, zal wel morgen worden of anders in het weekend.

Ik heb de package ook Sickbeard Custom ofwel Sickrage van Synocommunity.

Dit is de versie:

Branch: master | Now: 09/01/2017 08:34 AM

Branch: master
Commit: d8c2613583ce8b321a5adc9ff70c52e830f224a8
Version: v2017.06.05-1
Database Version: 44.0

Geen problemen hier, wat is het probleem? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ben(V)
Daar is ook geen probleem mee want dat package heet "Sickbeard custom", maar er is een tijd een package geweest dat SickRage heette toen er nog maar een versie van SickRage bestond.
De ontwikkelaars zijn uit elkaar gegaan, omdat Echel0n ruzie maakte en verdween.

Toen zijn de rest van de ontwikkelaars een nieuwe repro begonnen en veel mensen hebben toen hun installatie aangepast om naar die nieuwe repro te verwijzen.

Echter Echel0n is weer actief geworden na een paar jaar en ligt nu overal dwars en probeert iedereen weer zo ver te krijgen dat ze zijn software weer gaan gebruiken.

Daarvoor heeft hij eerst geprobeerd de GitHub van het huidige SickRage via een DCMA takedown te laten blokkeren en nu heeft hij de SynoCommunity zo ver gekregen het oude SickRage package weer actief te zetten.
Als je dus een package hebt dat SickRage heet en je hebt de SynoCommunity in je package source staan dan krijg je nu een melding dat er een nieuwe versie van het package is.

Installeer je die, dan krijg je de versie van Echel0n en die werkt niet. en is ook niet compatible met je huidige database en configuratie files.

Als je die update melding krijgt en je hebt nog niet geupdate en je wilt van die melding af dan kun je ook even het versienummer van het package naar "99999999" zetten dan heb je een hoger versienummer dan dat package van Echel0n.
Het versienummer staat in het bestand "/var/packages/INFO"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10 08:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Jammer dat ik dit niet een paar dagen geleden gezien had, heb ook mijn SickRage om zeep geholpen :(. Ik ga nog ff kijken of ik met Sickbeard-custom nog iets voor elkaar krijg, maar anders houd ik me aanbevolen voor je werkende DSM6 package.....

edit: iets verder lezen dan eerste nuttige post.... spk inmiddels gevonden en geïnstalleerd. Nu weer wat settings goedzetten (of kijken of ik toevallig een backup had gemaakt van de config). Dank voor het delen van de spk iig!

[ Voor 8% gewijzigd door gwystyl op 01-09-2017 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Welke grootte houden jullie aan voor een 1080p blu-ray HEVC? Op reddit lees ik dat de x265 codec voor 10 tot 20% filesize reductie zorgt. Wikipedia houd het op gemiddeld 60% ten opzichte van AVC x264.

Als voorbeeld in film die ik tegenkwam:
1080p blu-ray x264: 15 GB
1080p blu-ray x265: 4 GB

Dit is zelfs 73% kleiner.

[ Voor 64% gewijzigd door Jorgen op 03-09-2017 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
Jorgen schreef op zondag 3 september 2017 @ 20:41:
Welke grootte houden jullie aan voor een 1080p blu-ray HEVC? Op reddit lees ik dat de x265 codec voor 10 tot 20% filesize reductie zorgt. Wikipedia houd het op gemiddeld 60% ten opzichte van AVC x264.

Als voorbeeld in film die ik tegenkwam:
1080p blu-ray x264: 15 GB
1080p blu-ray x265: 4 GB

Dit is zelfs 73% kleiner.
hangt ook heel erg af wat je belangrijk vindt aan het geluid.
1080p x265 kom ik vaak tegen voor rond de 2 a 3 gb......echter geluid is dan AC-3.
Wordt er DTS of zelfs DTS-HD of iets dergelijks bij gedaan dan loopt het al gauw op naar de 10GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Ik heb een leuke geluidset staan. Dus dan kan ik dus beter richting de 10 GB zoeken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Jorgen schreef op zondag 3 september 2017 @ 21:24:
Ik heb een leuke geluidset staan. Dus dan kan ik dus beter richting de 10 GB zoeken dus.
Als jij inderdaad liever DTS/DTS-HD/TrueHD/Atmos geluid wil.......ja dan wel

Als jij AC-3/DD5.1 prima vindt dan is een veel lagere grootte ook genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:25
Mwah, ik gok dat het geluid, wat bestandsgrootte betreft, maar een heel klein deel van het bestand is - ongeacht of dat dan 2.0-stereo, AC3 DD5.1 of TrueHD/Atmos is.

Het verschil tussen 10GB en 3GB zal meer zitten in videoresolutie, videocompressie - beeldkwaliteit dus. Ik denk dat zodra de releasegroepen een goede kwaliteit video binnenkrijgen, dat daar vaak ook een betere geluidstrack bij zit.

Dus als je geluidskwaliteit niet boeiend vindt, maar beeldkwaliteit wel - dan zal je alsnog beter de 10GB bestanden pakken.

[ Voor 13% gewijzigd door vanaalten op 04-09-2017 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Sinds een tijdje heb ik het volgende probleem met Hydra:
Als ik naar https://hydra.[mijndomein].nl/ ga dan wordt ik door gelust naar de login, van Hydra in http, wat dus niet werkt aangezien ik alles met https ingesteld heb, dan wil hij dus deze pagina laden:
http://hydra.[mijndomein].nl/login

Als ik de http in https verander kom ik op de normale login pagina, maar als ik dan mijn gebruikersnaam en wachtwoord invul en op login klik, dan keer ik terug naar de https login pagina en kan ik opnieuw inloggen. Schijnbaar maakt hij dan wel een cookie aan waarin staat dat ik ben geauthenticeerd, want als ik vervolgens naar https://hydra.[mijndomein].nl/ ga doet hij het wel. Als de cookie vervolgens na een aantal dagen verlopen is loop ik tegen hetzelfde probleem aan.

Ik maak gebruik van https d.m.v. een reversed proxy die draait op mijn Synology NAS. (Nieuwste DSM 6 versie). Hydra draait in Docker. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
Ik heb er ook al geprobeerd om als ik naar https://hydra.[mijndomein].nl/ ga wordt doorgestuurd naar:
https://hydra.[mijndomein].nl/login, maar dan zit ik dus met het probleem dat nadat ik op inloggen klik ik weer de inlog pagina te zien krijg.

Bedankt alvast :)

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
vanaalten schreef op maandag 4 september 2017 @ 08:17:
Mwah, ik gok dat het geluid, wat bestandsgrootte betreft, maar een heel klein deel van het bestand is - ongeacht of dat dan 2.0-stereo, AC3 DD5.1 of TrueHD/Atmos is.

Het verschil tussen 10GB en 3GB zal meer zitten in videoresolutie, videocompressie - beeldkwaliteit dus. Ik denk dat zodra de releasegroepen een goede kwaliteit video binnenkrijgen, dat daar vaak ook een betere geluidstrack bij zit.

Dus als je geluidskwaliteit niet boeiend vindt, maar beeldkwaliteit wel - dan zal je alsnog beter de 10GB bestanden pakken.
Tuurlijk is dat ook zo en heb je ook gelijk maar dan kan je net zo goed een x264 Remux pakken of Full Bluray.
En ja er zijn zat x265 releases die groot zijn en betere video hebben dan degene die 2gb hebben......maar dan nog zit daar vaak alleen AC-3 of DD5.1 bij.....en dat is wat hij aangaf.

En als ik een x265 release pak en daar een DTS-HD geluidsspoor bij doe dan KAN het bestand zomaar 60% groter worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH
Naar mijn weten.

Omdat h.265 een video codec is zal het alleen de video comprimeren.
Vandaar dat de totale size groter word als je kiest voor DTS of True-HD

[ Voor 6% gewijzigd door TRaSH op 05-09-2017 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

En je kunt meerdere geluidssporen hebben (verschillende talen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
miicker schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:36:
Sinds een tijdje heb ik het volgende probleem met Hydra:
Als ik naar https://hydra.[mijndomein].nl/ ga dan wordt ik door gelust naar de login, van Hydra in http, wat dus niet werkt aangezien ik alles met https ingesteld heb, dan wil hij dus deze pagina laden:
http://hydra.[mijndomein].nl/login

Als ik de http in https verander kom ik op de normale login pagina, maar als ik dan mijn gebruikersnaam en wachtwoord invul en op login klik, dan keer ik terug naar de https login pagina en kan ik opnieuw inloggen. Schijnbaar maakt hij dan wel een cookie aan waarin staat dat ik ben geauthenticeerd, want als ik vervolgens naar https://hydra.[mijndomein].nl/ ga doet hij het wel. Als de cookie vervolgens na een aantal dagen verlopen is loop ik tegen hetzelfde probleem aan.

Ik maak gebruik van https d.m.v. een reversed proxy die draait op mijn Synology NAS. (Nieuwste DSM 6 versie). Hydra draait in Docker. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
Ik heb er ook al geprobeerd om als ik naar https://hydra.[mijndomein].nl/ ga wordt doorgestuurd naar:
https://hydra.[mijndomein].nl/login, maar dan zit ik dus met het probleem dat nadat ik op inloggen klik ik weer de inlog pagina te zien krijg.

Bedankt alvast :)
Ik heb geen oplossing voor je, maar probeer het eens op https://github.com/theotherp/nzbhydra/issues .Ik ben daar al relatief vaak goed geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
gwystyl schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 19:18:
[...]

Jammer dat ik dit niet een paar dagen geleden gezien had, heb ook mijn SickRage om zeep geholpen :(. Ik ga nog ff kijken of ik met Sickbeard-custom nog iets voor elkaar krijg, maar anders houd ik me aanbevolen voor je werkende DSM6 package.....

edit: iets verder lezen dan eerste nuttige post.... spk inmiddels gevonden en geïnstalleerd. Nu weer wat settings goedzetten (of kijken of ik toevallig een backup had gemaakt van de config). Dank voor het delen van de spk iig!
Hier ook eentje :w Heb de package van Echelon (SickRage) ook opnieuw geïnstalleerd, en alles lijkt wel te werken, alleen krijg ik aan het eind de error "failed to send torrent" naar Download Station. Dat zal dan hier wel mee te maken hebben.

Volgens mij is de makkelijkste oplossing dus SickBeard Custom installeren om van het gezeik af te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
SickRage custom draait niet onder DSM 6.
Gebruik gewoon het package dat ik gemaakt hebt en het werkt allemaal prima.

https://github.com/BenjV/...M%206%20noarch%20V1.0.spk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10 08:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@RoD Ik heb de spk geïnstalleerd van @Ben(V) , en die doet het inderdaad prima _/-\o_ . Nou wachten tot het seriegeweld weer losbarst binnenkort :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

gwystyl schreef op woensdag 6 september 2017 @ 08:18:
@RoD Ik heb de spk geïnstalleerd van @Ben(V) , en die doet het inderdaad prima _/-\o_ . Nou wachten tot het seriegeweld weer losbarst binnenkort :)
Ik ben ondertussen overgestapt naar Sonarr. En ik moet zeggen, ik denk niet dat ik weer terug wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ieder zijn eigen voorkeur, maar Sonar eet wat mij betreft veel te veel resources op.

Dat krijg je als je iets bouwt op basis van .NET
Voor je het weet heb je ook op een NAS minimaal 8GB geheugen nodig en een intel i5 processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-10 10:40

Puck

W32.Deadcode.A

Ben(V) schreef op woensdag 6 september 2017 @ 14:17:
Ieder zijn eigen voorkeur, maar Sonar eet wat mij betreft veel te veel resources op.

Dat krijg je als je iets bouwt op basis van .NET
Voor je het weet heb je ook op een NAS minimaal 8GB geheugen nodig en een intel i5 processor.
Wel mee eens, maar ik vind de workflow/interface van Sonarr wel echt heel fijn. En het draait hier prima op mijn Synology DS416Play met maar 1GB (en daarvoor een DS211!), waar Radarr, NZBGet en meer op draait.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Puck schreef op woensdag 6 september 2017 @ 14:20:
[...]

Wel mee eens, maar ik vind de workflow/interface van Sonarr wel echt heel fijn. En het draait hier prima op mijn Synology DS416Play met maar 1GB (en daarvoor een DS211!), waar Radarr, NZBGet en meer op draait.
Het werkt hier ook prima, en ook nog eens vlotter dan Sickrage. Wat mij betreft dus prima, vooralsnog. Alleen wat weinig indexers, dus ik ga eens met Jackett aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Tis maar wat je belangrijk vind.
Ik zie die interface enkel als ik een nieuwe serie toevoeg, verder draait ie gewoon en doet z'n werk.
En lekker goed onderhouden, omdat die indexers tegenwoordig nogal eens veranderen en/of uit de lucht gehaalt worden.

Verder zijn ze wat mij betreft veel te eigenwijs bij Sonarr, ze blijven maar volhouden dat webrip en web-dl versies hetzelfde zijn en dus en dat zijn ze echt niet.

Gevolg als je er sub's bij zoekt zijn ze niet in sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
En met de nieuwe naming schema die word toegepast in de scene/P2P dat bepaalde webrips ook web-dl genoemd worden word het niet makkelijker.
Wel was mij opgevallen dat de subs van de Amazon en Netflix sync lopen met de iTunes web-dl.

De reden dat Sonarr minder indexers standaard ondersteund is omdat ze alleen indexers met een api ondersteunen.
En anders moet je jackett etc gebruiken.

Echelon had daar laks aan en zijn release was niks voor niks gebanned bij een aantal indexers wegens hamering.

Beste wat je kan doen is Echelon zijn release compleet negeren en links te laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik NZBhydra als indexer voor Radarr/Sonaar, en dan stel ik in NZBhydra wel al mijn indexers in. Dat werkt best prettig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:23
Ik ben ook tevreden van Sonarr, alleen jammer dat 3/4 van Web-DL E-AC3 als audio codec gebruikt. Ik moet dan de boel opnieuw encoderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Le Enfant! schreef op woensdag 6 september 2017 @ 17:22:
Ik ben ook tevreden van Sonarr, alleen jammer dat 3/4 van Web-DL E-AC3 als audio codec gebruikt. Ik moet dan de boel opnieuw encoderen.
Daar heb ik ook last van. Ik heb DDP en AMZN als ignore-words opgenomen, maar dan nog komt er iets te veel doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ben(V) schreef op woensdag 6 september 2017 @ 14:29:
Tis maar wat je belangrijk vind.
Ik zie die interface enkel als ik een nieuwe serie toevoeg, verder draait ie gewoon en doet z'n werk.
En lekker goed onderhouden, omdat die indexers tegenwoordig nogal eens veranderen en/of uit de lucht gehaalt worden.

Verder zijn ze wat mij betreft veel te eigenwijs bij Sonarr, ze blijven maar volhouden dat webrip en web-dl versies hetzelfde zijn en dus en dat zijn ze echt niet.

Gevolg als je er sub's bij zoekt zijn ze niet in sync.
Indexers lijken inderdaad standaard beter bij Sickrage. Ik heb nu Jackett draaiende op de Synology, en dat geeft een goede aanvulling op het standaard aanbod van Sonarr.

Verder is die interface inderdaad niet zo belangrijk, maar ik merk wel dat er wisselende ervaringen bestaan mbt de belasting die Sonarr geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Le Enfant! schreef op woensdag 6 september 2017 @ 17:22:
Wat is er mis met E-AC3 ?
Of komt het door een beperking van je mediaspeler ?
pven schreef op woensdag 6 september 2017 @ 17:37:
[...]

Daar heb ik ook last van. Ik heb DDP en AMZN als ignore-words opgenomen, maar dan nog komt er iets te veel doorheen.
Apart,
ik gebruik het volgende als ik iTunes releases wil.
Afbeeldingslocatie: http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20170906-lnjs-15kb.png

Trouwens de QoQ die hier tussen staat heeft niks met de Nederlandse QoQ te maken (denk ik, aangezien er ook geen NL-Subs tussen zitten en de NL subs van die episode nog niet gezien heb)

En het volgende als ik wel de Amzon releases wil
Afbeeldingslocatie: http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20170906-acf2-11kb.png

De Amazon releases zijn wel superieur in kwaliteit als je ze vergelijkt met de iTunes releases,
maar dat zal wel komen door een beperking van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TRaSH schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:19:
[...]

Mijn mediaspeler kan het inderdaad niet aan. En om nou voor die paar series / films een nieuwe te kopen vind ik ook wat overdreven (alhoewel die wel aan vervanging toe is).
[...]

Apart,
ik gebruik het volgende als ik iTunes releases wil.
[afbeelding]
Ik heb recent een serie gedownload waarbij de bestandsnamen iets als Leuke.Serie.S01E01.720p.WEBRip.DD5.1.x264.mkv zijn. Daar valt helaas net uit de halen dat het DD+ is, dat ontdek ik pas als ik het bestand afspeel. Wat ik tegenwoordig doe is kijken of het echt niet in een ander audio-format te downloaden is, en anders maar kopieren naar de laptop, audio converteren, en weer terug op de NAS zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
Geen webrips downloaden 😉

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:23
pven schreef op woensdag 6 september 2017 @ 17:37:
[...]

In mijn geval vind ik dan bijna niets. Misschien moet ik maar eens Jackett installeren.
TRaSH schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:19:
[...]

Komt idd door de beperking van mijn mediaspeler. Nu ben ik wel van plan om een nieuwe aan te schaffen, maar het blijft nog steeds hinderlijk.

• TRaSH
Kan ook zijn door de indexers die je gebruikt.
De gratis varianten zijn niet zo denderend.
Dan helpt het installeren van jacket ook niks

Le Enfant! schreef op donderdag 7 september 2017 @ 00:09:
[...]

In mijn geval vind ik dan bijna niets. Misschien moet ik maar eens Jackett installeren.
Ik gebruik 4 indexers waarvan 2 betaald, dat vindt eigenlijk altijd wel iets.

Jackett is toch alleen voor torrents?

• wvkreg
Le Enfant! schreef op donderdag 7 september 2017 @ 00:09:
[...]

[...]

Komt idd door de beperking van mijn mediaspeler. Nu ben ik wel van plan om een nieuwe aan te schaffen, maar het blijft nog steeds hinderlijk.
Je zult bij 1 of 2 indexers een VIP of dergelijk abonnement moeten nemen, dan werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Meer mensen issues met het updaten van de sickrage package op Synology?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TRaSH
MikeyMan schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 20:21:
Meer mensen issues met het updaten van de sickrage package op Synology?
Enige moeite gedaan om een paar posts terug te kijken ?

Afbeeldingslocatie: http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20170908-cyi4-9kb.png

Vanaf daar kan je wat meer info vinden

[ Voor 27% gewijzigd door TRaSH op 08-09-2017 20:25 . Reden: Toch een klein tipje gegeven ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TRaSH schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 20:24:
[...]

Enige moeite gedaan om een paar posts terug te kijken ?

[afbeelding]

Vanaf daar kan je wat meer info vinden
Oh, crap... Excuus, dacht dat de update net kwam binnenrollen. Ik ga er eens naar kijken.

edit: heb de versie van @Ben(V) geinstalleerd, maar heb toch wat issues. Hij geeft aan dat er succesfully is geupdate. En draait nu vanaf 8081 ipv 8899.
Echter; als ik die probeer te benaderen, krijg ik een timeout.

In de logging zie ik: "starting Sickrage on 0.0.0.0:8081" maar dat is waarschijnlijk standaard. Enig idee wat er mis gegaan kan zijn?

edit: bleek te liggen aan de firewall van de synology zelf. Draait nu wel.

edit2: kreeg een update melding in sickrage, toen ik die heb aangeklikt liep de package vast. Niet meer te starten ook. Hij gaat lekker!

edit3: met wat aandringen nu ook gelukt!

[ Voor 45% gewijzigd door MikeyMan op 08-09-2017 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handig dat ik nu pas jouw waarschuwing lees (te laat dus).

Bedankt voor al je werk en de uitleg wat er nu speelt, had dat gemist (maar had wel gemerkt dat er wat speelde met die notice en takedown actie), ik pak jouw versie mee, had dat al eerder willen doen toen je mij aangaf dat je hem gemaakt had, maarja, lui enzo... nu zit ik op de blaartjes. Ik vond het al zo raar dat autosub het zo rustig had de afgelopen week, nu weet ik waarom (ik kijk niet zo vaak of een app nog draait, meestal werkt het wel) :D

Kan ik nog de settings kopiëren ofzo van mijn huidige niet werkende sickrage package? Of werkt dat niet nu ik die verkeerde update heb binnengehaald?

Leuk toch, computers :D

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2017 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
@Verwijderd snelle oplossing:
Docker ;)

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Een snelle oplossing is er niet.
De databases zijn niet compatible helaas.

Je zult SickRage gewoon je folders moeten late scannen.

En Docker is al helemaal geen oplossing, dat maakt de boel nog erger.

Pagina: 1 ... 29 ... 52 Laatste

Let op:
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:

Het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!
Vragen naar wat de beste release groups zijn, is ook niet de bedoeling.
Het ongevraagd benoemen/vermelden van release groups is ook niet de bedoeling

Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.pastebin.com)
Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, NAS (Synology,QNAP,etc). En repository versie (Main of andere fork)