Het Grote Vinyl Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 101 Laatste
Acties:
  • 590.540 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-09 15:23

Vintage1967

Hoezo, 'Digtaal is beter'?

Zoals eerder vandaag voorspeld, is het helemaal anders gelopen wat aankopen betreft. Gelukkig waren en nog leuke LP's te vinden voor een redelijke prijs. De handelaren weten de prijzen voor blues, metal en psychedelische rock wel hoor. De aankopen van vanmiddag (Roosendaal) heb ik even op de gevoelige plaat vastgelegd. Gewoon omdat het kan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0GwP4lfl.jpg

Brainbox - To You
John Mayall - The Turning Point
V.A. - Pop Revolution From The Underground (psych muziek op psych vinyl :9 )
The Who - The Kids Are Alright
Humble Pie - Performance Rockin' The Fillmore

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1rjk5ozl.jpg

Bob Seger - Live Bullit
The Yardbirds - Attention!
Kinks - Greatest Hits
Jethro Tull - Benefit
Jethro Tull - Minstrel In The Gallery
Eric Clapton- There's One In Every Crowd

Wassen, zoeken en aanvullen in Discogs en luisteren.......
Volgens mij kom ik de rest van de vakantie wel door O-) .

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:09
@Vintage1967 Mooie plaatjes ! En ik herken het je gaat met een bepaald doel lekker snuffelen en hop opeens spontaan wat anders in de tas... heerlijk toch :+

1 van mijn Guilty pleasure

In mijn ogen een zeer getalenteerde dame die echt alle genres aan kan.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/df9hZT/gaga.jpg

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skdevil
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-08 13:04
Is er eigenlijk een label/bedrijf dat een soort van top 40 op vinyl uitbrengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Top 40 van ?

Net zoiets als vroegah van top pop ?

Ik zie ze nog wel veel in de bakken staan van "best of 1980 pop" etc maar nieuw heb ik ze eigenlijk nooit meer gezien.

[ Voor 53% gewijzigd door oldsmelly op 29-07-2018 18:17 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skdevil
oldsmelly schreef op zondag 29 juli 2018 @ 18:15:
Top 40 van ?

Net zoiets als vroegah van top pop ?

Ik zie ze nog wel veel in de bakken staan van "best of 1980 pop" etc maar nieuw heb ik ze eigenlijk nooit meer gezien.
Ja inderdaad alleen dan iets recenter (afgelopen 10 jaar)
Kan helaas ook niet veel vinden.

Nu heb ik ook een partij gezien waarbij je zelf je eigen LP's kan laten cutten voor 35 dollar per stuk.
Heb alleen echt geen idee of dit een goed idee is.

[ Voor 17% gewijzigd door skdevil op 29-07-2018 20:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:07
skdevil schreef op zondag 29 juli 2018 @ 19:27:
[...]

Nu heb ik ook een partij gezien waarbij je zelf je eigen LP's kan laten cutten voor 35 dollar per stuk.
Vaak mag je daar ook geen muziek voor gebruiken waar copyright op rust, maar het kan zijn dat er inmiddels diensten zijn die het wél toelaten. Verder zie ik het nut er niet zo van in. Dat kan ik op zich ook prima op Spotify luisteren :). Dat geldt natuurlijk voor veel muziek, maar toch.

En ok, ik moet toegeven dat er een album van Zara Larsson in de kast staat hier :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

skdevil schreef op zondag 29 juli 2018 @ 19:27:
[...]

Los van copyright en dat soort juridische zaken, zal het zo zijn dat je de muziek die je op de LP wilt hebben, digitaal aanlevert. Daarom zie ik ook de meerwaarde niet als het om kwaliteit van audio gaat. Als je dan verzamelaars wilt hebben, denk ik nu spontaan aan de CD-reeks van 538. Meer schieten mij er nu zo snel even niet te binnen, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skdevil
Vintage1967 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 22:52:
[...]

Los van copyright en dat soort juridische zaken, zal het zo zijn dat je de muziek die je op de LP wilt hebben, digitaal aanlevert. Daarom zie ik ook de meerwaarde niet als het om kwaliteit van audio gaat. Als je dan verzamelaars wilt hebben, denk ik nu spontaan aan de CD-reeks van 538. Meer schieten mij er nu zo snel even niet te binnen, helaas.
Copyright had ik inderdaad nog niet aan gedacht :)

Ik ben meer fan van vinyl vanwege het nostalgische gevoel en de sfeer die het geeft. Kwaliteit (zal wellicht 1 van de weinige) zijn maakt mij niet heel veel uit. Heb ook maar een simpele Marantz TT-42
Het feit dat ik nooit een high end setup heb horen spelen zal ook een rol spelen.

Het is alleen jammer dat van de jaren 1989-2000 weinig te vinden is met meerdere artiesten op dezelfde plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:28
Vintage1967 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 22:52:
[...]

@skdevil en @Vintage1967:
De Radio 538 top 40 cd's staat mij ook nog bij (Hitzone serie staat mij nu ineens weer bij)... Gezien de kelderende cd verkopen is het nog maar de vraag of de 100ste editie nog wel gehaald wordt...

Wellicht dat Radio 538 de cd ook in de toekomst op LP kan uitbrengen om de top 40 compilaties in leven te kunnen houden...

Maar back to the basics: Wat is een hit? Vroeger was dat een liedje die grijs gedraaid werd op de Radio... De platen maatschappij die het best wist te onderhandelen over de nummers die gedraaid werden had één hit te pakken (er werden DJ's van alles geboden om een nummer vaak gedraaid te krijgen, reisjes, etentjes en zelfs nieuwe TV's waren geen uitzondering... Geld speelde geen rol, zolang een bepaalde artiest maar geld genoeg binnen bracht voor de platen maatschappij)...

Tegenwoordig kunnen artiesten veel meer zelf maken en uitbrengen zonder de bemoeienis van een platen maatschappij... Vaak rechtstreeks op Spotify of Soundcloud… Daardoor is veel meer de luisteraar aan zet en wat een hit is, is namelijk een door de klanten veel beluisterd nummer... Platen maatschappijen hebben hierdoor veel minder invloed op wat een hit is of wat een artiest aan nummers uitbrengt anno 2018 (hoewel ze uiteraard wel daar waar ze kunnen e.e.a. proberen bij te sturen)...

E.e.a. heb ik niet zelf verzonnen, maar is gewoon te lezen in het boek Dutch Mountains van Peter Voskuil die over de platen industrie gaat...

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:51
rcor schreef op maandag 30 juli 2018 @ 00:12:
[...]

@skdevil en @Vintage1967:

Maar back to the basics: Wat is een hit? Vroeger was dat een liedje die grijs gedraaid werd op de Radio... De platen maatschappij die het best wist te onderhandelen over de nummers die gedraaid werden had één hit te pakken (er werden DJ's van alles geboden om een nummer vaak gedraaid te krijgen, reisjes, etentjes en zelfs nieuwe TV's waren geen uitzondering... Geld speelde geen rol, zolang een bepaalde artiest maar geld genoeg binnen bracht voor de platen maatschappij)...
Ik ben in de jaren 70 / 80 van de vorige eeuw in Hilversum opgegroeid. Mijn zus had een vriend en die was producer bij Veronica. Als ik die verhalen hoorde wat er bij Veronica gebeurde. Niet voor niets werd Hilversum het Goois matras.

Iets anders, toentertijd haalde ik de Top 40 bij het Veronica gebouw aan Utrechtseweg.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 19:03
Leuk een vinyl topic!
Sinds enkele weken heb ik een rega planar 3 met enkele upgrades en nog enkele upgrades onderweg. Ook een flink wat nieuwe platen besteld die komende weken zullen binnenkomen. Echt zin om weer lekker plaatjes te draaien.
En de kids 7 en 9 snappen er vrij weinig van wat vinyl platen zijn lol. De plek is nog niet ideaal, maar daar werken we nog aan ;)

Afbeeldingslocatie: https://s33.postimg.cc/aj14lgp27/image.jpg

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
Bean77 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 23:13:
Leuk een vinyl topic!
Sinds enkele weken heb ik een rega planar 3 met enkele upgrades en nog enkele upgrades onderweg. Ook een flink wat nieuwe platen besteld die komende weken zullen binnenkomen. Echt zin om weer lekker plaatjes te draaien.
En de kids 7 en 9 snappen er vrij weinig van wat vinyl platen zijn lol. De plek is nog niet ideaal, maar daar werken we nog aan ;)

[afbeelding]
Mooie platen speler... Zie ik het goed en heb je een mooi en uitermate goed klinkende (mits correct afgesteld (althans, ik ga er vanuit dat hij goed afgesteld staat)) Nagaoka MP-110 element er op afgemonteerd?

Mooie combinatie ook...Uit pure interesse: Welke phono preamp of versterkler / receiver met ingebouwde phono preamp gebruik je?

Welke upgrades heb je gedaan bij de Rega RP3 en welke komen nog?

[ Voor 6% gewijzigd door rcor op 31-07-2018 23:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Leuk een vinyl topic!

[afbeelding]
Prachtige speler en goede keuze qua element! :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
rcor schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 23:50:
[...]

Mooie platen speler... Zie ik het goed en heb je een mooi en uitermate goed klinkende (mits correct afgesteld (althans, ik ga er vanuit dat hij goed afgesteld staat)) Nagaoka MP-110 element er op afgemonteerd?

Mooie combinatie ook...Uit pure interesse: Welke phono preamp of versterkler / receiver met ingebouwde phono preamp gebruik je?

Welke upgrades heb je gedaan bij de Rega RP3 en welke komen nog?
Klopt, de Nagaoka MP110 zit er op. Daarom heb ik de arm ook 4mm verhoogd. Door deze verhoging ging de kap niet meer dicht en heb ik een ander gewicht gekocht ipv de ronde ring.
Een delrin platter van groovetracer en een subplatter van tangospinner zijn onderweg. En dan ben ik voorlopig wel klaar ;)

Omdat ik nagenoeg uitsluitend met de koptefeloon luister (sennheiser hd650) heb ik een schiit mani en magni combinatie (lekker compact ook). Zolang ik bij mm cartridges blijf moet dat geen probleem zijn.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• oldsmelly
Deze werd net gebracht door omePost

Heerlijke plaat en persing....

Derek and the Domino's (met Eric Clapton) - Layla and other asorted lovesongs -

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/gP2Nqe/Derek.jpg

Die gaan we effies wassen en na het eten maar eens beluisteren :9~

[ Voor 16% gewijzigd door oldsmelly op 01-08-2018 16:24 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:48

Pierre

Van nature lui!

oldsmelly schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 16:23:

[afbeelding]

Slow hand, i love him play the blues _/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Pierre schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 16:26:
[...]

Slow hand, i love him play the blues _/-\o_
Ja echt super..

En heel veel van zijn albums zijn voor een prikkie 2de hands te kopen.
Heb nu 14 albums van hem en krijg er geen genoeg van nog :)

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:48

Pierre

Van nature lui!

@oldsmelly Helemaal goed, hij kan het trouwens nog steeds, geweldige gitarist.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
oldsmelly schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 16:23:

[afbeelding]

Goede persing van Mobile Fidelity Soundlab ook... _/-\o_ Dat moet wel een feest zijn als je hem straks gaat opzetten! :) Van Mobile Fidelity Soundlab gaat bij mij direct het water in de mond staan... Ik moet mij altijd inhouden om iets niet te kopen als het mijn smaak is en van Mobile Fidelity Soundlab affkomt... :9~

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• oldsmelly
@rcor

Ik begrijp wat je bedoelt..

Heb er nu een aantal van MoFI en stuk voor stuk pareltjes...
Maar ook Analogue Productions heeft zeker net zulke mooie persingen (voor ditto prijzen helaas)

Edit: Nog effies en dan gaat de plaat op de draaiert, ga hem lekker luisteren met de koptelefoon dan wordt zeker genieten :-)

Deze moet nog uit komen maar als David Bowie fan sinds mijn 12 kan ik deze aankomende boxset dus echt niet laten gaan.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/d0oFAe/Bowie_Loving_the_Alien.jpg

Erg duur maar ach f.ck it je leeft maar 1 keer

Nou de eerste plaat van de 2 geluisterd En wat een feestje weer. Heerlijke tijdloze muziek op een prachtige persing ... Lekker bakkie erbij ...mensen het leven is zonslecht nog niet :9~

[ Voor 74% gewijzigd door oldsmelly op 01-08-2018 19:55 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Leuk een vinyl topic!

[afbeelding]
Als ik dit zo zie begin ik me toch af te vragen of ik niet en keer een ander element moet kopen. M'n speler is na reparatie zo goed als perfect (voor mijn doel), maar het geluid... Mja, MP-110, andere voorversterker. Het word gelijk alweer duur :+

Top opstelling dit als je mij vraagt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .Maarten
  • Laatst online: 21:51
Met dank aan de postbode kan ik mijn vakantie goed beginnen.
Hij kwam vandaag met Gavin James - Live at Whelans aanzetten. En ik moet zeggen dat dat toch wel heel lekker klinkt. (Voor de oplettende kijker. Ja dat is clear vinyl)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WbujSwr.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
.Maarten schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 20:21:
Met dank aan de postbode kan ik mijn vakantie goed beginnen.
Hij kwam vandaag met Gavin James - Live at Whelans aanzetten. En ik moet zeggen dat dat toch wel heel lekker klinkt. (Voor de oplettende kijker. Ja dat is clear vinyl)

[afbeelding]
Deze opvallende vinyl liefhebber viel nog meer op: een mooie Quad 33 en Quad 303 voor en eindversterker waarop een Dual platen speler met ULM arm op aangesloten zit...

Dat moet goed klinken met de juiste speakers... :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .Maarten
rcor schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 23:42:
[...]

Deze opvallende vinyl liefhebber viel nog meer op: een mooie Quad 33 en Quad 303 voor en eindversterker waarop een Dual platen speler met ULM arm op aangesloten zit...

Dat moet goed klinken met de juiste speakers... :)
Dat klopt. Om precies te zijn een Dual CS741Q en de juiste speakers zitten er ook zeker achter. Je kunt net het randje van een Quad ESL57 zien;) Klinkt echt geweldig!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• friendlyfiend
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-12-2020
Ik volg dit topic al tijden, heerlijk! :*)

Bij deze mijn huidige opzet. Met een nieuw uitgebrachte versie van Born to Run op de speler!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/82ZPrQ7.jpg

De Music Hall 2.2 is een heerlijke lp-speler voor een 'beginnende' audioliefhebber.\
Voorversterker is een JK Accoustics Passive 5 (een oudje, maar oh zo fijn).
Eindversterker is een Yamaha Natural Sound ax-540. Voor de kenners: Er ligt een N900 als internetradio ontvanger en een Rocki voor al mijn FLACjes. (als vervanger voor de privacyslurpende chromecast). 8)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bean77
Upgrades zijn binnen gekomen en gelijk geinstalleerd. De tangospinner subplatter is een flinke verbetering tov de plastieke standaard versie van Rega. De Delrin platter maakt het geheel redelijk wit >:)

De eerste 4 platen zijn binnen en nog meer zijn onderweg :)

Afbeeldingslocatie: https://s33.postimg.cc/8szlnnfnj/image.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s33.postimg.cc/cpcxjp5sv/p31.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Ja dat ziet er wel gelikt uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

friendlyfiend schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:15:
Ik volg dit topic al tijden, heerlijk! :*)

Bij deze mijn huidige opzet. Met een nieuw uitgebrachte versie van Born to Run op de speler!

[afbeelding]

De Music Hall 2.2 is een heerlijke lp-speler voor een 'beginnende' audioliefhebber.\
Voorversterker is een JK Accoustics Passive 5 (een oudje, maar oh zo fijn).
Eindversterker is een Yamaha Natural Sound ax-540. Voor de kenners: Er ligt een N900 als internetradio ontvanger en een Rocki voor al mijn FLACjes. (als vervanger voor de privacyslurpende chromecast). 8)
Ziet er leuk uit ook zo met dat hout!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldsmelly
Vandaag even langs de vinylsjops geweest...

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/mazqiz/pulse_gardot.jpg

U ziet ...

Melody Gardot - Live in Europe Boxset
Pink Floyd - Pulse Boxset
Japan - Obscure Alternatives en Visions of china

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:06
Oh die Pulse box, watertandend!. Laat je even weten hoe die klinkt, 2e hands? Wil hem ook zeker ooit hebben maar vind de nieuwprijs zo hoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Pulse box is erg cool! Heb hier de originele persing uit 1995 ook staan. Geweldig album!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
@DVDL

Nee is nieuw, en ja prijzig.... Helaas geen knipperend lampje zoals in de originele....

Maar ik laat het jullie weten hoe die klinkt

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DpiIVG5.png

Een tijdje terug de 2015 reissue van Unknown Pleasures op de kop getikt, blijft toch wel een fantastische plaat.

[ Voor 28% gewijzigd door Linius op 05-08-2018 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Joy division altijd lekker

Nu ligt melody gardot op de draaitafel en mensen wat een stem SUPER...
En de kwaliteit van deze live opname is grandioos.

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:49

Toshirou

Vinyl Surfer

Gister meegenomen van de platenmarkt in Deventer :D

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/nqZkke/Vinyl_records_050818.jpg

Van links naar recht: Ilse DeLange - World of Hurt (2018 reissue), Louis Armstrong - Superalbum (compilatie), Loudness - Thunder in the East

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
Pink Floyd Pulse is echt van super kwaliteit . Zet um wat harder en je denkt echt dat je bij het concert vooraan staat. Voor diegene die Floyd fan zijn niet twijfelen Kopen deze box gegarandeerd uren luister plezier (keer op keer )

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Toshirou schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 17:38:
Gister meegenomen van de platenmarkt in Deventer :D

[afbeelding]

Van links naar recht: Ilse DeLange - World of Hurt (2018 reissue), Louis Armstrong - Superalbum (compilatie), Loudness - Thunder in the East
Heel benieuwd naar die Ilse de lange laat ff weten hoe die is ;)

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:49

Toshirou

Vinyl Surfer

oldsmelly schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 18:06:
[...]

Heel benieuwd naar die Ilse de lange laat ff weten hoe die is ;)
Ik kan niks anders zeggen dat de nummers op het album zeer goed zijn. De lp zelf is echt stil wat betreft noise of enige tikken. Op mijn set hier klinkt geluid zeer aangenaam en is het zeker een van mijn betere lp's in geluidskwaliteit, wat de opname zelf betreft.

De titelsong "World of Hurt" klinkt echt erg lekker, vooral het begin met die gitaar... echt genieten!

Al met al ben ik positief gestemd over deze heruitgave :D

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 16:44

Shaggy

Misantroop pur sang

Ook een paar nieuwe aanwinsten showen.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1812/43188105334_7c0b92f671_z.jpg

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie het opbergen van de LP's aanpakken.
Mijn basisregel is dat alle LP's in een buitenhoes gaan en alle LP's in een binnenhoes van MFSL.
Alleen heb je sommige LP's waar een kartonnen hoes aanwezig is waar de LP in zit. Als ik hier nog een binnenhoes in stop wordt het wel erg krap. Bovendien duurt het een eeuwigheid voordat de LP uitgepakt is.
Hoe pakken jullie het aan in zo'n situatie. Ik kies er nu voor om geen binnenhoes in zulke gevallen te gebruiken.

Vandaag nog wel post gehad.
Afbeeldingslocatie: https://s33.postimg.cc/leq9fgexr/20180807_210457.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

Bean77 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:07:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie het opbergen van de LP's aanpakken.
Mijn basisregel is dat alle LP's in een buitenhoes gaan en alle LP's in een binnenhoes van MFSL.
Alleen heb je sommige LP's waar een kartonnen hoes aanwezig is waar de LP in zit. Als ik hier nog een binnenhoes in stop wordt het wel erg krap. Bovendien duurt het een eeuwigheid voordat de LP uitgepakt is.
Hoe pakken jullie het aan in zo'n situatie. Ik kies er nu voor om geen binnenhoes in zulke gevallen te gebruiken.
Ik gebruik altijd een buitenhoes. Een beetje de gulden middenweg wat dikte / kwaliteit betreft: niet de goedkoopste, maar ook niet meer de dikke met gestanste rand.

Verder gebruik ik twee soorten binnenhoes: de papieren met antistatische voering als vervanging van oude blanco binnenhoezen. Ook gebruik ik wel de hele dunnen plastic binnenhoesen die je in een ois kunt schuiven. In een aantal gevallen doe ik de ois leeg in de albumhoes. Dat is meestal omdat de ois te veel seamsplit heeft om nog goed te doen waar hij voor bedoeld is: het beschermen van ons zwarte goud :9~ .

Adressen: Conrad en Large (kunnen ze gelijk met de LP's, CD's en tshirts meekomen O-). Een shop diemik in de toekomst zeker ook eens wil proberen, is Who's Your Daddy.

Even totaal wat anders. Ik kwam ruim een jaar geleden een artikel tegen over het zelf maken van interlinks. Dat lijkt me gaaf om te doen. Maar ik heb twee vragen:

- Welke ervaringen hebben jullie met het zelf maken van kabels?
- Op basis van de foto's en beschrijving begrijp ik niet echt hoe de aders moeten worden gesoldeerd. Met name die draad (of zijn het dus toch twee draden?) aan de buitenhuls snap ik niet :? . Dus als iemand extra uitleg kan geven.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Ik gebruik een plastic buitenhoes (0.15mm) en plastic gevoerde papieren binnenhoezen. Als die laatste niet er niet bij passen omdat er ook een originele kartonnen binnenhoes is, gebruik ik van die alleen plastic halfronde binnenhoezen (Nagaoka 102 of beter (want wat dikker en goedkoper) die van Tonar).

Interlinks: maak ik inderdaad wel eens zelf ja. Bijvoorbeeld met van Damme kabel als basis. Pro Grade Classic XKE Instrument cable voor gewone interlinks of Silver Series Session Grade low cap (evt flat cap) voor interlinks die aan een platenspeler moeten (vanwege de lage capaciteit van de kabel). RCA pluggen is maar een beetje hoe chique je je kabel wilt maken. De NYS serie van Rean biedt prima pluggen voor een laag bedrag, maar ik heb ook wel eens verzilverde tellurium koper pluggen gebruikt voor een wat mooiere interlink. De kern van de kabel soldeer je aan de pin van de RCA plug, de gevlochten afscherming aan de buitenhuls. Je hebt 2 draden nodig, anders sluit de electrische kring niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

@birdie_man Dank voor de reactie en de tips.
Alleen de kabel is nog niet helemaal duidelijk. Wordt de gevlochten afscherming waar jij het over hebt, in het artikel dan vervangen door een retourdraad die aan de buitenhuls wordt gesoldeerd?
Dat zou betekenen dat er simpelweg een draad aan de pin en een aan de buitenhuls komt, niks meer, niks minder. Dat moet zelfs voor mij te doen zijn :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:02

kraats

Ik rol

@Vintage1967 in het voorbeeld wat je linkte is de kabel symmetrisch gemaakt (+signaaldraad en -signaaldraad als kernen met daaromheen een aparte mantel die aan één kant aan de massa is vastgemaakt). Veelal worden gewoon één signaaldraad en als retour de mantel gebruikt.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snippiestgem
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-09 21:45
skdevil schreef op zondag 29 juli 2018 @ 17:26:
Is er eigenlijk een label/bedrijf dat een soort van top 40 op vinyl uitbrengt?
Sorry dat ik het zeg, maar de hedendaagse top 40 vind ik niet bepaald vinylwaardig (weet ook niet of een label deze muziek op vinyl uit zou brengen). Dit wil niet zeggen dat er tegenwoordig alleen maar slechte muziek gemaakt wordt, verre van. Maar top 40 muziek is/zijn voor het grootste deel snelle moneygrab momentjes van commerciële artiesten.

Mijn advies is om de artiesten in de top 40 uit te zoeken die je echt goed vind, van die artiesten wat meer muziek te beluisteren en daarvan een album kiezen welke je graag op vinyl aan wil schaffen. En de rest van de top 40 kan je gewoon mooi op Spotify beluisteren.

[ Voor 9% gewijzigd door snippiestgem op 08-08-2018 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Nu was ik vorige week in London, maar das gewoon niet leuk meer voor de liefhebber.
Hmv, fopp, weten exact dat ze net te veel vragen voor het zwarte goud.
Voor de meligheid wilde ik de nieuwe van Rick Ashley kopen. Op cd 12 pond, op vinyl 23.
Ook fat of the land van de prodigy gewoon 24 pond.

Helaas geen tijd gehad op te zoeken naar tweede hands platen zaken.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggy
  • Laatst online: 15-09 16:44

Shaggy

Misantroop pur sang

London is per definitie duur dus dat zal ook wel meespelen.

Maar over de top 40 op vinyl. Nee, zou daar ook weinig aan vinden. Het gros van alles wat er in de top 40 staat is imo ook geen "muziek" meer te noemen. Het is USB-stick muziek. Allemaal DJ's, artiesten en producers die in een studio dingen samenstellen tot 1 massa.

Natuurlijk zijn er gelukkig ook uitzonderingen. Er zijn nog mensen die echt zelf zingen en zelf muziek maken. Maar dan koop ik daar liever een album van dan dat ik die samen met heel die festivalartiesten op een album heb staan.

Persoonlijk kan ik me ook niet voorstellen dat iemand een top 40 lp opzet met DJ dit en DJ dat en daar lekker voor gaat zitten om te luisteren naar zo'n voorstelling. Maar goed, wellicht een andere generatie dan deze mensen.

Maar als je dan mensen als dit voorbij hoort komen word ik weer wel vrolijk dat niet alles op een USB stick word gemaakt. Iets waar je imo echt voor kan gaan zitten en luisteren op een compleet album _/-\o_

Of zoiets:

Maar daar staat een top 40 helaas niet erg mee gevuld ;(

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skdevil
snippiestgem schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 15:32:
[...]

Sorry dat ik het zeg, maar de hedendaagse top 40 vind ik niet bepaald vinylwaardig (weet ook niet of een label deze muziek op vinyl uit zou brengen). Dit wil niet zeggen dat er tegenwoordig alleen maar slechte muziek gemaakt wordt, verre van. Maar top 40 muziek is/zijn voor het grootste deel snelle moneygrab momentjes van commerciële artiesten.

Mijn advies is om de artiesten in de top 40 uit te zoeken die je echt goed vind, van die artiesten wat meer muziek te beluisteren en daarvan een album kiezen welke je graag op vinyl aan wil schaffen. En de rest van de top 40 kan je gewoon mooi op Spotify beluisteren.
Exact dit zeggen we over 20 jaar ook weer. :)
Ik doelde overigens niet op de huidige top 40 maar van de afgelopen 10 jaar.

Ben niet echt fan van dezelfde artiest constant achter elkaar te horen daarom heeft mijn voorkeur een plaat met meerdere artiesten.
Heb al een aantal leuke gevonden uit de begin 90s en wilde dit aanvullen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• oldsmelly
De MFSL collectie groeit gestaag

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/eyLK0e/Santana_mfsl.jpg _/-\o_

Ook weer een schitterende persing met heerlijk muziek

@Bean77

Al mijn platen gaan in een hersluitbare buitenhoes en de plaat zelf gaat in een MFSL binnenhoes.
Ik stop al mijn platen niet meer in de hoes van de plaat zelf maar erachter. Zou krijg je een pakketje waarbij de kans op ringware tot een minimum is beperkt en waarbij ik snel bij de plaat kan

[ Voor 48% gewijzigd door oldsmelly op 08-08-2018 19:38 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• chromium
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 14:33
Net voor ik op vakantie vertrok nog een nieuwe platenspeler kunnen scoren. Ik was eigenlijk op zoek naar een volautomatisch model om te gebruiken in een ruimte waar dit wel nuttig kan zijn.
Ik was toevallig een minuut online toen dit toestel te koop kwam. In een impulsreactie hem genomen. Alhoewel ik met het model niet bekend was, ik ben nu eenmaal een fan van niks automatisch.
Tot mijn verbazing waren er in het volgende halfuur wel 10 anderen die ook een “ik koop” postten. Gelukkig was de verkoper een ernstig man en enkele uren later kon ik er al om.
Dus geachte vinyl vrienden maak kennis met draaier nummer 5 ter huize chromium.
De Sony ps-313 uit 1978. Direct drive en volledig geserviced met 3 maanden garantie op alles door de (professionele) verkoper. Nieuwe Shure element en stofkap zo goed als nieuw.

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.cc/69d6b51mr/7_DD00_A34-_BA95-4_EE8-_A5_C4-4_D1_DBD86_BA40.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.cc/vfe4hyv77/08_BD4028-_A28_A-4_F31-8_FC9-0_F51871_C55_A0.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.cc/69d6b51mr/7_DD00_A34-_BA95-4_EE8-_A5_C4-4_D1_DBD86_BA40.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.cc/upvc5lmxv/0_A76_BA86-_FB49-405_E-_B59_A-920_F8864_A951.jpg

Nu in 1978 was dit een van de betere spelers van Sony, het ding weegt bijna 12 kilo, maar de reden van de populariteit was dat slechts 1 op de 100 de houtlook kreeg en al de anderen de doorsnee zilver/metaal kleur.
Blijkbaar wist de verkoper ook niet precies hoe de vork ik de steel zat want ik betaalde een courante prijs (voor het standaard model) maar blijkbaar worden voor de houten modellen, die enkel in Japan en Duitsland werden verkocht nu 5X de prijs van het standaard model gevraagd. En ik die enkel op zoek was naar een gewone oude automatische speler. Soms moet je wat geluk hebben. Speler is 40 jaar oud en ziet er ongebruikt uit en door het volledig nazicht klaar voor een volgende 40 jaar. Veel zin om er een Ortofon 2m blue onder te zetten om te zien hoe goed hij wel is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• antipode
  • Laatst online: 03-09 22:29

antipode

-=Got is in the details=-

shaggy8675 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:19:
London is per definitie duur dus dat zal ook wel meespelen.

Maar over de top 40 op vinyl. Nee, zou daar ook weinig aan vinden. Het gros van alles wat er in de top 40 staat is imo ook geen "muziek" meer te noemen. Het is USB-stick muziek. Allemaal DJ's, artiesten en producers die in een studio dingen samenstellen tot 1 massa.

Natuurlijk zijn er gelukkig ook uitzonderingen. Er zijn nog mensen die echt zelf zingen en zelf muziek maken. Maar dan koop ik daar liever een album van dan dat ik die samen met heel die festivalartiesten op een album heb staan.

Persoonlijk kan ik me ook niet voorstellen dat iemand een top 40 lp opzet met DJ dit en DJ dat en daar lekker voor gaat zitten om te luisteren naar zo'n voorstelling. Maar goed, wellicht een andere generatie dan deze mensen.

Maar als je dan mensen als dit voorbij hoort komen word ik weer wel vrolijk dat niet alles op een USB stick word gemaakt. Iets waar je imo echt voor kan gaan zitten en luisteren op een compleet album _/-\o_
[video]

Of zoiets:
[video]

Maar daar staat een top 40 helaas niet erg mee gevuld ;(
Die Cold Little Heart van Michael Kiwanuka is echt geweldig. Heb de 10 minuten versie echt grijs gedraaid. Dat hele album is trouwens super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:09

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Tijdens mijn vakantie kom ik waarschijnlijk nog in de buurt van Amsterdam en/of Alkmaar. Zijn er hier platenzaken die ik écht even moet binnenlopen? Liefst niet te ver uit elkaar en in de buurt van de binnenstad, aangezien ik met een 4-jarige dame onderweg ben.

Muzieksmaak: top40, 80's, hip-hop, deephouse, crooners, dance (géén hardrock en metal)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
@Jorgen

Concerto is denk ik de bekendste en de grootse..

https://muziek-en-film.in...inkels-van-amsterdam.html

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• airconine
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 19:50
Pop-Eye in het centrum Alkmaar vind ik een fijne zaak. Niet de goedkoopste, maar wel veel keuze en leuk personeel. Ook best wat tweedehands vinyl.

https://www.pop-eye.nl/

[ Voor 5% gewijzigd door airconine op 10-08-2018 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:11
@Jorgen Als je naar Amsterdam gaat en van hip hop en dance houdt, ga dan echt even naar deze zaak.Distortion aan de Westerstraat 244. En gebruik even die afbeelding van Streetview als herkenning. Want je loopt er zo voorbij

De hele winkel is 1 grote teringbende, maar die kerel weet alles wel te vinden. Hier zijn Discogs

[ Voor 10% gewijzigd door Jasphur op 10-08-2018 16:39 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:06

Osxy

Holy crap on a cracker

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TkD3UeY.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/X1dYQp8.jpg

:) Eindelijk! Stiekem had ik bijna alles al, maar deze box kon ik niet voorbij laten gaan :)

[ Voor 24% gewijzigd door Osxy op 10-08-2018 16:53 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hindrikv
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-11-2021
Hallo Vinyl enthousiasten,

Ik ben opzoek naar een vinyl speler.
Voor deze speler zal ik dan waarschijnlijk zelf een pre-amp maken.

Mijn oog viel op de "Pro-Ject DEBUT III" dit omdat er veel goeie reviews over zijn.

De set zal worden aangesloten op een nad t744 versterker en twee kef IQ7SE boxen.

Zal dit een goede aankoop zijn? Of zie ik iets over het hoofd? Ik hoor graag tips en tricks van jullie :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:57

blaatschaaap

schaap

Osxy schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:45:
[afbeelding]
[afbeelding]

:) Eindelijk! Stiekem had ik bijna alles al, maar deze box kon ik niet voorbij laten gaan :)
Supervet! Ik wil Hold your Colour al zo lang op niet-45rpm LP! Meteen besteld! 8)

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

blaatschaaap schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 20:39:
[...]

Supervet! Ik wil Hold your Colour al zo lang op niet-45rpm LP! Meteen besteld! 8)
Makes me curious; waarom heb je een specifieke toerenwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Jorgen schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 20:44:
[...]

Omdat volledige albums op 45 toeren wel erg vaak en snel naar de platenspeler lopen is :+ :D
Tenminste dat heb ik dan met het album Control Control Control van Goose.

Grappig, ik zie nu ook dat ik er ooit een reactie op heb gegeven op Discogs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:06

Osxy

Holy crap on a cracker

blaatschaaap schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 20:39:
[...]

Heb ook de 45rpm versie :D

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap

blaatschaaap

schaap

Jorgen schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 20:44:
[...]

Luiheid vooral :P De rest van mijn collectie is 33rpm, dus voor de enkele plaat die 45 is moet ik de snaar omleggen. Idealer zou zijn een platenspeler of voorversterker die dat met een knopje kan, maar die heb ik helaas niet :)

blaap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Een voorversterker kan toch niet de rpm bepalen? :S

Tja, wie echt lui muziek wil luisteren zet gewoon de radio aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Osxy schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:45:
[afbeelding]
[afbeelding]

Oe pendulum, gaaf! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
blaatschaaap schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 02:30:
[...]

Luiheid vooral :P De rest van mijn collectie is 33rpm, dus voor de enkele plaat die 45 is moet ik de snaar omleggen. Idealer zou zijn een platenspeler of voorversterker die dat met een knopje kan, maar die heb ik helaas niet :)
Een voorversterker waarmee je de toerental van een platenspeler kan veranderen, moet nog worden uitgevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Xfile schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 11:31:
[...]

Een voorversterker waarmee je de toerental van een platenspeler kan veranderen, moet nog worden uitgevonden.
Rega Neo en Rega ttpsu kunnen dit o.a. wel.
Het is alleen een kostbare oplossing. Ik overweeg de Neo zelf, maar vraag mij af of 'luiheid' zoveel mag kosten >:)

[ Voor 11% gewijzigd door Bean77 op 11-08-2018 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap

blaatschaaap

schaap

Jorgen schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 02:39:

Tja, wie echt lui muziek wil luisteren zet gewoon de radio aan ;)
Ze zijn er wel, maar vrij prijzig :P Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik de box ook had gekocht als ze 45rpm waren geweest, Pendulum moet gewoon een plekje hebben in mijn collectie 8) Hold your colour heeft mij kennis laten maken met drum&bass.

Het is zeker een stuk luiheid :P Mijn LP collectie bestaat vrijwel geheel uit vooral recente albums/artiesten. Ik heb nu één 45rpm plaat in mijn bezit (gekregen voor mijn verjaardag, Black Sun Empire - Driving Insane, ook erg tof, maar had hem zelf waarschijnlijk niet gekocht want 45rpm) maar probeer zoveel mogelijk 33rpm te kopen. Misschien een beetje een tikje van mezelf, haha.

Ik koop ook alleen maar albums, ik vind LP's met 2 tot 4 nummers erop een beetje zonde. Veel drum&bass artiesten hebben daar helaas wel een handje van, volledig album wel op cd/digitaal, op vinyl alleen samplers/EP's met 2-4 nummers.

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
Bean77 schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 13:02:
[...]

Rega Neo en Rega ttpsu kunnen dit o.a. wel.
Het is alleen een kostbare oplossing. Ik overweeg de Neo zelf, maar vraag mij af of 'luiheid' zoveel mag kosten >:)
Ik heb gegoogeld, het zijn powersupplies en geen voorversterkers, voor zover ik kan zien.

Powersupplies en voorversterkers zijn 2 verschillende dingen.

[ Voor 7% gewijzigd door Xfile op 11-08-2018 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
Jorgen schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 02:39:
Ze zijn in de war met powersupplies.

[ Voor 4% gewijzigd door Xfile op 11-08-2018 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Xfile schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 14:59:
[...]

Ik heb gegoogeld, het zijn powersupplies en geen voorversterkers, voor zover ik kan zien.

Powersupplies en voorversterkers zijn 2 verschillende dingen.
Klopt, maar de essentie was dat je 'te lui' was om de snaar elke keer om te leggen (net als ik overigens).
De Neo en ttpsu maken het een stuk makkelijker. Dat beide geen voorversterker zijn weet ik ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:59
Gisteren op pad geweest naar wagenberg, was erg nieuwsgierig naar Kay's odyssey. Maar man, wat viel dat tegen zeg. Erg mooie zaak, groot aanbod maar erg duur en op de kwaliteit wordt niet altijd goed gelet. Veel exemplaren met behoorlijke krassen, en dan toch een behoorlijk bedrag vragen. Wel een toffe Hifi afdeling, van een bevlogen techneut.

Niks gekocht hierdoor, en dat kan natuurlijk niet :), vandaar dat ik nog een keertje bij The record hustler langs ben gegaan. Daar wel geslaagd:

Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.cc/xhxo6016l/IMG_20180811_155008878_HDR.jpg

Van linksboven naar beneden:
  • The Tapes / On a clear day (downloadlink) - Derde en laatste album van dit erg leuke Nederlandse wave bandje. Denk Talking heads, XTC. Wil de andere albums ook gaan scoren, hun 2e album Party komt later dit jaar uit bij Concerto records, met naar het schijnt een beter klinkende mix
  • Het eerste album van Spandau ballet, Journeys to glory. Niks geen gladde pop van de latere jaren. Had het 2e funky album al, dus deze ging ook mee.
  • The fixx / Phantoms - Toevallig ook het 3e album van de heren
  • Rupert Hine / Immunity - Had onlangs Waving not drowning gekocht en dat smaakte naar meer
  • En tot slot, het debuutalbum van Swing out sister met het heerlijke Breakout
Blij mee!! Ben vooral met The tapes erg in mijn nopjes. Kent er hier iemand deze band? Als je nog live opnames wil horen (opgenomen van de VARA en KRO radio), deze trof ik op een andere blog aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xfile
Bean77 schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 15:50:
[...]

Klopt, maar de essentie was dat je 'te lui' was om de snaar elke keer om te leggen (net als ik overigens).
Je bedoelt waarschijnlijk Blaatschaaap.

Ik heb een Thorens TD 166 platenspeler.
De Neo en ttpsu maken het een stuk makkelijker. Dat beide geen voorversterker zijn weet ik ;)
Aardig aan de prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xfile
musicfreak schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 16:19:
Gisteren op pad geweest naar wagenberg, was erg nieuwsgierig naar Kay's odyssey. Maar man, wat viel dat tegen zeg. Erg mooie zaak, groot aanbod maar erg duur en op de kwaliteit wordt niet altijd goed gelet. Veel exemplaren met behoorlijke krassen, en dan toch een behoorlijk bedrag vragen. Wel een toffe Hifi afdeling, van een bevlogen techneut.

Niks gekocht hierdoor, en dat kan natuurlijk niet :), vandaar dat ik nog een keertje bij The record hustler langs ben gegaan. Daar wel geslaagd:

[afbeelding]

Van linksboven naar beneden:
  • The Tapes / On a clear day (downloadlink) - Derde en laatste album van dit erg leuke Nederlandse wave bandje. Denk Talking heads, XTC. Wil de andere albums ook gaan scoren, hun 2e album Party komt later dit jaar uit bij Concerto records, met naar het schijnt een beter klinkende mix
  • Het eerste album van Spandau ballet, Journeys to glory. Niks geen gladde pop van de latere jaren. Had het 2e funky album al, dus deze ging ook mee.
  • The fixx / Phantoms - Toevallig ook het 3e album van de heren
  • Rupert Hine / Immunity - Had onlangs Waving not drowning gekocht en dat smaakte naar meer
  • En tot slot, het debuutalbum van Swing out sister met het heerlijke Breakout
Blij mee!! Ben vooral met The tapes erg in mijn nopjes. Kent er hier iemand deze band? Als je nog live opnames wil horen (opgenomen van de VARA en KRO radio), deze trof ik op een andere blog aan.
Leuk die muziek uit de jaren 70 / 80 van de vorige eeuw.
The Fixx daar had ik ooit een lp van.

Ik heb nog wat lp's uit die tijd::
XTC, Talking Heads, Joy Division, Red Guitars, Violent Femmes, Television, Coil, Red Lorry Yellow Lorry, The March Violets, Death in June, Dead Can Dance, The Clash, The Jam, The Exploited, The Pretenders, Madness, The Cure, The Smiths, The Birthday Party, Nick Cave and the Bad Seeds, The Sisters of Mercy en natuurlijk The Sex Pistols.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• airconine
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 19:50
Mijn bescheiden vinyl collectie een klein beetje uitgebreid. Vandaag gekocht:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4iZFrcu.jpg

Magpie Salute op transparant vinyl. Erg blij mee :) .
Zometeen even beluisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Even een vraagje over het smeren van een platenspeler. Ik heb vandaag het plateaulager schoongemaakt en ingevet, plus het motorlager 3 drupjes olie gegeven.

Is het nou ook het idee dat je ook wat olie op de as van de motor doet, waar de pulley overheen gaat? Ik dacht dat dat moest, had er eerst veel teveel op gedaan waarna de olie er door het schoefgaatje weer uitstroomde. :9 Met een wattenstaafje heb ik wat van de olie opgezogen, echter ik heb toch m'n twijfels of je de as wel moet smeren .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:43

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
De as bij de motor is op twee plaatsen gelagerd: boven en onderaan. De boel schoonmaken en licht smeren kan geen kwaad, de motor volzeiken met olie is minder ok :9

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ha, nou dat was ook niet m'n plan. In de pulley zit een schroefje die tegen de as van de motor aandrukt. Doordat er olie op de as en in de pulley zag kon ik deze niet meer vastschroeven. Ook al doe je weinig olie op de as, dan houd je dit probleem lijkt me. Ben nu haast geneigd alle olie er weer af te halen.

Een motor heeft een lager bij de as, maar waar zit het 2e lager?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 13:43

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-YlkTG7bTHoo/Uwcveg5WNRI/AAAAAAAAINk/1loR3NWNG1Q/s635/elektromotor%25201.0.JPG
Even een snel plaatje.

Een lager kan ook een glijlager zijn, een bronzen bus. Onderaan kan het ook een taatslager zijn.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
Jaaaaa, ik heb het 'reutel' probleem van mijn Kenwood KD-1033 weten te fixen! :*) Na het smeren bleef ik dit horen zodra ik het plateau terug plaatste en 'm aanzette. De pulley kwam niet tegen het plateau aan, de snaar was schoon en het plateau ook. Echter toen ik met een zaklamp door het plateau bij de pulley keek zag ik dat de snaar wel erg dicht tegen het armpje aankwam die zorgt voor de 33/45 toeren switch.

Ok, de zaak weer open geschroeft, want het afstellen van de pulley kan helaas niet van buitenaf. Motor eruit, en de pulley heel iets omhoog gezet. Gelukkig zitten er twee schroefjes in, zodat ik hem goed vast kon klemmen. De zaak weer in elkaar gezet en jawel, opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Even een kleine poll-shoogte vraag tussendoor. Ik ben zelf op het moment even aan het sparen voor 'de mooiste dag van mijn leven' dus ik geef niet zoveel tot niks uit aan vinyl ( ;( ). Maar wat geeft de Tweaker hier gemiddeld maandelijks uit aan vinyl?

Dat was bij mij ongeveer 75 euro. /me Jasphur koopt vooral nieuw vinyl

[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 13-08-2018 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
Leuke poll! Ik besteed zo ongeveer 40 euro per maand. /me Martijn schuimt regelmatig de 2e hands bakken in de platenzaak af en pikt af en toe een rommelmarkt mee ;)

[ Voor 3% gewijzigd door musicfreak op 13-08-2018 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik koop gewoon wanneer ik wil. Dat is soms 5 platen tegelijk, maar ook maanden niet. Geen budget ofzo. Maar ik ga zeker niet all-out.
Ik koop eigenlijk recente albums. Soms wat klassiekers vanaf de jaren 90. Maar toen was het niet zo standaard om muziek op vinyl uit te brengen. Dus dat zijn vaak recente reissues.

Als ik kijk naar waar jullie mee komen, heb ik een hele andere muzieksmaak ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Jelte op 13-08-2018 10:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldsmelly
Hmm Durf het bijna niet te zeggen maar de afgelopen 6 maanden kom ik uit op .......

800 euro per maand 8)7

Maar in mijn verdediging....... ehhh nee die heb ik eigenlijk niet 8) 8)

Maar dit ga ik niet 2 jaar volhouden hoor , ik had wel flink gespaard met in het achterhoofd een hele snelle/grote inhaal slag te doen :9

Ik had vroegah een grote collectie met platen (2000+) maar die zijn in een brand/lekkage allemaal verloren gegaan. :X

Nu heb ik ongeveer een jaar geleden een nieuwe draaitafel gekocht en ben weer aan het verzamelen geslagen.

Merk de laatste 2 maanden wel dat het een stuk minder snel gaat met aankopen, de meest die ik erg graag wilde hebben zijn nu wel in het bezit.

[ Voor 35% gewijzigd door oldsmelly op 14-08-2018 09:50 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
oldsmelly schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:13:
Hmm Durf het bijna niet te zeggen maar de afgelopen 6 maanden kom ik uit op .......

800 euro per maand 8)7

Maar dit ga ik niet 2 jaar volhouden hoor , ik had wel flink gespaard met in het achterhoofd een hele snelle/grote inhaal slag te doen :9
En nu 6 maanden non stop naast je speakers zitten zeker :P

Omdat ik nu niks aan vinyl wil uitgeven groeit mijn want list wel echt enorm haha.

[ Voor 7% gewijzigd door Jasphur op 14-08-2018 09:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
Jasphur schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:16:
[...]

En nu 6 maanden non stop naast je speakers zitten zeker :P

Omdat ik nu niks aan vinyl wil uitgeven groeit mijn want list wel echt enorm haha.
Nou dat zeg je nou maaaaaaaarrrrr

Inderdaad >:)

Ik luister gemiddeld 2 uur per dag thuis lekker op de bank (vaak met koptelefoon) naar de collectie

[ Voor 32% gewijzigd door oldsmelly op 14-08-2018 09:51 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Jasphur schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 09:54:
Even een kleine poll-shoogte vraag tussendoor. Ik ben zelf op het moment even aan het sparen voor 'de mooiste dag van mijn leven' dus ik geef niet zoveel tot niks uit aan vinyl ( ;( ). Maar wat geeft de Tweaker hier gemiddeld maandelijks uit aan vinyl?

Dat was bij mij ongeveer 75 euro. /me Jasphur koopt vooral nieuw vinyl
Verschilt bij mij van maand tot maand. Maar misschien een ideetje: zet een hoop vinyl op de verlanglijst voor de mooiste dag van je leven, dan loop je weer wat in ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 01-09 21:29

GSX-MAN

de/het/een

Ik heb al maanden niets meer gekocht. Wel behoefte aan wat albums, ik zal toch eens werk gaan maken van een lijst.

Storm Front van Billy Joel staat er alvast op.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
birdie_man schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:21:
[...]

Verschilt bij mij van maand tot maand. Maar misschien een ideetje: zet een hoop vinyl op de verlanglijst voor de mooiste dag van je leven, dan loop je weer wat in ;-)
We hebben al wat andere dingen gevraagd :P Maar no worries. Er komen echt wel weer nieuwe platen in mijn kast te staan dit jaar nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antipode
  • Laatst online: 03-09 22:29

antipode

-=Got is in the details=-

Jelte schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 10:24:
Ik koop gewoon wanneer ik wil. Dat is soms 5 platen tegelijk, maar ook maanden niet. Geen budget ofzo. Maar ik ga zeker niet all-out.
Ik koop eigenlijk recente albums. Soms wat klassiekers vanaf de jaren 90. Maar toen was het niet zo standaard om muziek op vinyl uit te brengen. Dus dat zijn vaak recente reissues.

Als ik kijk naar waar jullie mee komen, heb ik een hele andere muzieksmaak ;)
Same here. Ik wil wel graag tweedehands kopen, maar vind maar zelden platen in de bakken die minder dan 15 jaar oud zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 20:47
oldsmelly schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:13:

800 euro per maand 8)7

Heb je last van verzamelwoede? Ik heb ook een tijd gehad dat ik op 200 eu per maand aan Vinyl zat, nu varieert het vooral afhankelijk van of er bands zijn die een album uit brengen. Recentelijk komt er bij mij veel spul rechtstreeks uit Amerika, wat een beetje shit is want de verzendkosten zijn altijd rond de 20 dollar.

Gemiddeld zit ik nog op een LP of 3 per maand.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
loewie1984 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:06:
[...]

Heb je last van verzamelwoede? Ik heb ook een tijd gehad dat ik op 200 eu per maand aan Vinyl zat, nu varieert het vooral afhankelijk van of er bands zijn die een album uit brengen. Recentelijk komt er bij mij veel spul rechtstreeks uit Amerika, wat een beetje shit is want de verzendkosten zijn altijd rond de 20 dollar.

Gemiddeld zit ik nog op een LP of 3 per maand.
Lees even het aangevulde stukje in de originele post.

Nee geen last van verzamelwoede alleen een inhaal slag.

Denk dat ik nu op ongeveer 100-150 euro per maand uit ga komen.

[ Voor 8% gewijzigd door oldsmelly op 14-08-2018 10:22 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
oldsmelly schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:14:
[...]

Lees even het aangevulde stukje in de originele post.

Nee geen last van verzamelwoede alleen een inhaal slag.

Denk dat ik nu op ongeveer 100-150 euro per maand uit ga komen.
Herkenbaar in de fase waar ik nu in zit. Net een draaitafel gekocht en nu al flink wat uitgegeven aan Lp's die onderweg zijn (discogs kan soms ook een vloek zijn haha).
Na de inhaalslag hoop ik rond de 60-80 te blijven met wat pieken en dalen afhankelijk van releases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 15:48
In het begin koop je ook lp's warvan je denkt, "oh wat leuk".. Als je eenmaal jaren bezig bent en ruimte serieus een issue gaat worden, ga je al die LP's snel de deur uit doen. Ik ben heel selectief geworden met wat ik aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
ZFLaSH schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:31:
In het begin koop je ook lp's warvan je denkt, "oh wat leuk".. Als je eenmaal jaren bezig bent en ruimte serieus een issue gaat worden, ga je al die LP's snel de deur uit doen. Ik ben heel selectief geworden met wat ik aanschaf.
Dit heb ik na korte tijd inderdaad al. Komt me heel bekend voor. Uiteindelijk speel je ze één keer en dan belanden ze in de kast als vulling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

Ik ben al sinds mijn 11e of zo een metalhead >:) , al dan niet met tunnelvisie (of -gehoor :+ ).
Tot ik een jaar of 3 geleden een tweede speler kocht (TD166) en daarbij ook The Wall kreeg. Vanwege dat album en het feit dat ik vanaf toen ook lekker in de woonkamer van LP's kan genieten, ben ik verder gaan ontdekken en verbreden. Ik denk dat ik meer ben gaan luisteren: koptelefoon op, ogen dicht en genieten maar.

Het grote voordeel is dat dat ontdekken, zeker in het begin, kan met de gangbare 2e-hands LP's op snuffelmarkten en in kringloopwinkels. Het aantal albums loopt op die manier snel op. Gaandeweg blijkt dat mijn voorkeur voornamelijk bij psychedelische en prog rock ligt en daalt het aantal gekochte LP's. De uitgaven doen dat overigens niet omdat een LP van The Pretenders nu eenmaal goedkoper is dan een LP van Pink Floyd of Sweet Smoke.

Twee jaar geleden zou ik geen enkele LP verkocht hebben. Op dit moment heb ik een lijst van ca. 80 LP's en een enkele CD :X die ik 'in de verkoop' heb. Tja, het kan verkeren, zullen we maar zeggen.

Budget heb ik niet. Ik kijk graag op MP, houd Catawiki in de gaten en loop af en te een kringloop binnen. In het zomerseizoen wil ik nog wel eens een rommel- of snuffelmarkt meepikken. Nieuw koop ik bij de band na een optreden (DeWolff ga ik in november voor de zoveelste keer zien en horen :9~ ), Large, MediaMarkt en bij labels als Nuclear Blast en Mascot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zojuist bericht dat Greenday - Warning op me ligt te wachten. Dat is de eerste plaat weer sinds die sale op Amazon.
En er staan geen andere in de planning. Genoeg andere prioriteiten ;) aanbouw, kinderen etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:59
Voor de liefhebbers van Toto.

Jullie weten dat Tambu 1995 een rare album is (eur 199,- tweedehands op discogs).

In de herfst komt een nieuwe uitgave van Tambu op vinyl.

Bron: https://twitter.com/stevelukather/status/1022610893408882688

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Poeh, ik had ooit 1000 cd's en ook een enorme berg aan videobanden en dvd's die ik destijds de deur uit heb gedaan om plaats te maken voor mijn dochter. Zonde wellicht, maar gelukkig ook een hoop gedigitaliseerd. Mijn platencolelctie is erg bescheiden en dat wil ik wel zo houden voorlopig. Het gros bestaat uit geërfde lp's van mijn opa en mijn vader en daarnaast een kleine 20 zelf gekocht. Ik weet van mezelf dat ik "graag spaar" maar op dit moment lukt het me goed om de UHD-blu-rays en de lp's alleen te kopen als ik iets echt heel graag wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
Ik koop 1 plaat of cd per maand, tenzij ik een buitenkansje zie. Zo 2 maanden geleden een limited edition van The Ghost Inside, die voor een tientje de mijne kon worden.

Helaas wel gewarpd, maar een aantal dikke boeken en een hoop geduld deden wonderen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chromium
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 14:33
Ik zit ook rond de €100 per maand, ik heb in 2017 bijna 300 LPs gekocht, dus toen zat ik er een stuk over, maar mijn want-list is van enkele honderden LPs naar 15 of zo gezakt, dus ik koop niet zo heel veel meer. Probleem is dat ik nu vooral audiofiele en Japanse persingen koop en dan zit je al vlug aan €40-€50 per plaat en je laat natuurlijk niet 1 plaat per keer van Japan overkomen, verzending tot 3 stuks is hetzelfde dus dan koop je er natuurlijk 3 ineens 8)7

Ik zit nu een maand in de VS, toen ik vorig jaar terug kwam had ik een lp of 35 gekocht en meegezeuld. Dit jaar doe ik het wat kalmer aan, tot nu toe slechts 10 LPs gekocht (maar ook 9 SACDs |:( )
Maar volgende week zit ik een week in Chicago en.daar heb je toch ook een aantal fijne zaken,waaronder eentje die heel veel mobile fidelity spul heeft.
*zucht*
Pagina: 1 ... 96 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.