Het Grote Vinyl Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 101 Laatste
Acties:
  • 590.532 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:30
chromium schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 19:55:
Ik zit ook rond de €100 per maand, ik heb in 2017 bijna 300 LPs gekocht, dus toen zat ik er een stuk over, maar mijn want-list is van enkele honderden LPs naar 15 of zo gezakt, dus ik koop niet zo heel veel meer. Probleem is dat ik nu vooral audiofiele en Japanse persingen koop en dan zit je al vlug aan €40-€50 per plaat en je laat natuurlijk niet 1 plaat per keer van Japan overkomen, verzending tot 3 stuks is hetzelfde dus dan koop je er natuurlijk 3 ineens 8)7

Ik zit nu een maand in de VS, toen ik vorig jaar terug kwam had ik een lp of 35 gekocht en meegezeuld. Dit jaar doe ik het wat kalmer aan, tot nu toe slechts 10 LPs gekocht (maar ook 9 SACDs |:( )
Maar volgende week zit ik een week in Chicago en.daar heb je toch ook een aantal fijne zaken,waaronder eentje die heel veel mobile fidelity spul heeft.
*zucht*
Alsof ik over mezelf lees... :P

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Ik ben een groot Dream Theater Fan sinds de midden jaren 90 en ik heb een aantal albums op vinyl.
Nu zijn dit allemaal re-issues op (dacht ik) Music on Vinyl en ik kan niet zeggen dat ik daar nou super enthousiast over ben.
Alles klinkt alsof het in elkaar geperst is, je hoort niet goed de afzonderlijke instrumenten.
Nu heb ik dat met veel Metal albums ook wel metallica, Iron Maiden het klinkt allemaal nogal als een brei.
De enige echte goede metallica albums die ik heb zijn die op 45 rpm maar die kosten een godsvermogen.

Ook de oudere Maiden albums klinken een heel stuk beter.

Er zijn heel veel platen die ik heb die gewoon super klinken (beter als cd) maar bij metal/progrock heb ik dat een stuk minder.

Zijn er nog meer mensen die dit zo ondervinden ?

[ Voor 4% gewijzigd door oldsmelly op 14-08-2018 20:36 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Metal... de vraag stellen, is hem beantwoorden :+

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 15:48
oldsmelly schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 20:30:
Ik ben een groot Dream Theater Fan sinds de midden jaren 90 en ik heb een aantal albums op vinyl.
Nu zijn dit allemaal re-issues op (dacht ik) Music on Vinyl en ik kan niet zeggen dat ik daar nou super enthousiast over ben.
Alles klinkt alsof het in elkaar geperst is, je hoort niet goed de afzonderlijke instrumenten.
Nu heb ik dat met veel Metal albums ook wel metallica, Iron Maiden het klinkt allemaal nogal als een brei.
De enige echte goede metallica albums die ik heb zijn die op 45 rpm maar die kosten een godsvermogen.

Er zijn heel veel platen die ik heb die gewoon super klinken (beter als cd) maar bij metal/progrock heb ik dat een stuk minder.

99,99% van de nieuwe LP's gewoon een digitale remaster is. Er zijn maar een handjevol nieuwe releases analoog gemasterd. Laatst heeft Michael Fremer hier nog een stukje over geschreven op Analog Planet. Wil niet zeggen dat sommige "normale" releases slecht klinken. Integendeel zelfs, want er zijn wel degelijk labels die kwaliteit hoog in het vaandel hebben. MOV is echt hit or miss.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 15:07
Een tijdje terug van @rcor een idler wheel gekregen per post dat verdacht veel leek op het idler wheel in mijn Aristona speler. Het wiel daarin was verkleurd, glad en niet meer in staat om nog een stabiele snelheid te bieden. Vanavond het wiel er eindelijk maar eens ingezet (het was inmiddels wat afgekoeld in huis na de hitte van de afgelopen tijd). Ik zou nog een verslagje maken. Die werd iets langer dan in de planning lag oorspronkelijk :o

Afijn, aan de slag!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sqqz9ekLZy1xCzpxc9ofZHr7/full.jpg

Die lijken aardig op elkaar. Uiteraard wilde het bestaande wiel met geen mogelijkheid loslaten dus op enig moment had ik de volledige pin waarop het wiel zat in de hand. Da's niet handig. Maar, het wiel is los. Wel even oppassen want er zat een veertje om deze pin. Die moet ik niet kwijtraken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/x4jOHGXlOkpZkHbfgaalFgEY/full.jpg

Ook van de onderkant lijken de wielen behoorlijk hetzelfde te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5b8VPz2DM1fb6b4DQqiVnG17/full.jpg

Oh jee waar is het veertje nou gebleven? Afijn... Die was losgeschoten aan de onderkant...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yIiUwlkbbyJkirBvByWYjynv/full.jpg

Hele boel op de kop. Gelukkig heb ik de 3 kogeltjes die er toen uit vielen kunnen opvangen want anders was ik die ook nog kwijt geweest. Zie overigens ook niet hoe ik dat had kunnen voorkomen. Speler op de kop = kogeltjes eruit :/

Anyway, speler op de kop dus, veertje vastgemaakt. Spul op de zijkant en alles weer gemonteerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GHzWgxSCZa1GGFZ3wtzAtQ7Q/full.jpg

En nog even de kogeltjes terug met een heel klein tangetje en een vaste hand...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ipGTvo0eBmriP4pyTuKUXYwG/full.jpg

Nou, dat was me wel een avontuur. Even een idler wheel vervangen in meer dan een uur tijd. Afijn, nu maar hopen dat alles werkt :+

En... Yay! Succes!

[YouTube: https://youtu.be/FC9wl1K4ayM]

[ Voor 3% gewijzigd door ksborg op 14-08-2018 22:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:50
ksborg schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:51:
Een tijdje terug van @rcor een idler wheel gekregen per post dat verdacht veel leek op het idler wheel in mijn Aristona speler. Het wiel daarin was verkleurd, glad en niet meer in staat om nog een stabiele snelheid te bieden. Vanavond het wiel er eindelijk maar eens ingezet (het was inmiddels wat afgekoeld in huis na de hitte van de afgelopen tijd). Ik zou nog een verslagje maken. Die werd iets langer dan in de planning lag oorspronkelijk :o

Afijn, aan de slag!

[afbeelding]

Die lijken aardig op elkaar. Uiteraard wilde het bestaande wiel met geen mogelijkheid loslaten dus op enig moment had ik de volledige pin waarop het wiel zat in de hand. Da's niet handig. Maar, het wiel is los. Wel even oppassen want er zat een veertje om deze pin. Die moet ik niet kwijtraken.

[afbeelding]

Ook van de onderkant lijken de wielen behoorlijk hetzelfde te zijn.

[afbeelding]

Oh jee waar is het veertje nou gebleven? Afijn... Die was losgeschoten aan de onderkant...

[afbeelding]

Hele boel op de kop. Gelukkig heb ik de 3 kogeltjes die er toen uit vielen kunnen opvangen want anders was ik die ook nog kwijt geweest. Zie overigens ook niet hoe ik dat had kunnen voorkomen. Speler op de kop = kogeltjes eruit :/

Anyway, speler op de kop dus, veertje vastgemaakt. Spul op de zijkant en alles weer gemonteerd.

[afbeelding]

En nog even de kogeltjes terug met een heel klein tangetje en een vaste hand...

[afbeelding]

Nou, dat was me wel een avontuur. Even een idler wheel vervangen in meer dan een uur tijd. Afijn, nu maar hopen dat alles werkt :+

En... Yay! Succes!

[video]
Kijk, daar doe ik het voor! Mooi om te zien dat die Aristona weer tot leven gekomen is... Ik heb zelf totaal geen Philips, Aristona of Erres platen speler met een idler wheel (ik had twee tussenwielen van een oom gekregen: deze en één voor mijn Dual 1226), dus als ik zo een mede vinyl liefhebber kan helpen doe ik het graag... Enjoy the music on that nice little Aristona recordplayer Ksborg! d:)b

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat lijkt haast wel een slijpschijf / schuurschijf. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redrohX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10-2024

redrohX

errr....

Die Maiden platen zijn eind jaren 90 geremastered en die zijn er op LP echt niet beter op geworden. Ik gok dat hetzelfde met een hoop andere klassieke (metal) albums is gebeurd. Ik hoor over het algemeen ook minder positieve verhalen over de geluidskwaliteit van Music on Vinyl. Ik heb zelf wel een paar MoV platen, maar als ik ze in de platenbak zie dan sla ik ze meestal over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-09 15:23

Vintage1967

Hoezo, 'Digtaal is beter'?

Ik denk dat het me vroeger geen r**t kon schelen hoe metal klonk. Gewoon gaan met die banaan. Scheurende gitaren, stampende bas en op elk live-album de befaamde drumsolo. Nu ik wat ouder en wijzer ben (in ieder geval muzikaal breder georiënteerd ;) ), merk ik in ieder geval bij '.....and justice for all' precies wat jij beschrijft. Ik heb ergens ook gelezen dat die originele persingen van de klassieke Metallica-albums daar allemaal last van hebben. Recent heb ik ook weer eens naar 'Live After Death' geluisterd. Ook de originele persing. En die klinkt in mijn oren zeker niet verkeerd. Maar dat kan ook alles over mijn oren zeggen :+ . Afijn, bij gelegenheid haal ik de komende periode eens een paar klassiekers naar de woonkamer om ze opnieuw te beluisteren.

Wat betreft MOV heb ik één album, Jimi Hendrix - Miami Pop Festival, en dat is prima te verteren.

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Jorgen schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 00:01:
Dat lijkt haast wel een slijpschijf / schuurschijf. ;)
Ik durf vrij zeker te zeggen dat je dan je doel niet gaat bereiken, maar het lijkt inderdaad op zo'n pinnetje dat de Dremel in gaat :+.
rcor schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 23:03:
[...]

Kijk, daar doe ik het voor! Mooi om te zien dat die Aristona weer tot leven gekomen is... Ik heb zelf totaal geen Philips, Aristona of Erres platen speler met een idler wheel (ik had twee tussenwielen van een oom gekregen: deze en één voor mijn Dual 1226), dus als ik zo een mede vinyl liefhebber kan helpen doe ik het graag... Enjoy the music on that nice little Aristona recordplayer Ksborg! d:)b
Wordt zeker gewaardeerd! Ze zijn lastig te vinden en nu kan ie er hopelijk weer jaren tegenaan :).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:03
Vandaag een pakje van Amazon binnen gehad. Genesis zijn de 2018 versies.

Afbeeldingslocatie: https://s33.postimg.cc/brvkovj1b/image.jpg

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ksborg
Bean77 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 15:26:

[afbeelding]
We Can't Dance is er één die nog wel op m'n lijstje staat. Ook overwogen om de nieuwe uitgave te kopen. Ben wel benieuwd of ie goed klinkt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redrohX

redrohX

errr....

Bean77 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 15:26:
Ik moet zeggen dat ik Invisible Touch altijd wel in de tweedehands bak tegen kom voor weinig (Duke en Abacab misschien wel nog vaker). Hebben ze het album nog geremastered ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
redrohX schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 17:09:
[...]

Ik moet zeggen dat ik Invisible Touch altijd wel in de tweedehands bak tegen kom voor weinig (Duke en Abacab misschien wel nog vaker). Hebben ze het album nog geremastered ofzo?
Voor zover ik kan zien zijn ze niet geremasterd.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redrohX

redrohX

errr....

Bean77 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 19:09:
[...]

Voor zover ik kan zien zijn ze niet geremasterd.
Jammer. Maar aan de andere kant was er ook verder niks mis mee volgens mij. ;) Invisible Touch blijft voor mij wel een soort van guilty pleasure. Veel naar geluisterd toen ik jong was. Nu vind ik eigenlijk het oudere werk veel leuker, maar soms zet ik Tonight Tonight Tonight, Domino of het titelnummer nog eens op. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• oldsmelly
https://www.sounds.nl/uitverkoop/1/lp/all/art

uitverkoop bij sounds ..

Ik dacht ik share het even met mijn vinyl pieps :-)

Geen idee van de prijzen maar wellicht staat er wat voor jullie tussen...

[ Voor 8% gewijzigd door oldsmelly op 15-08-2018 20:33 ]

MuziekLiefhebbert

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Helaas tijdens m'n vakantie niet meer aan een vinylwinkel toegekomen, maar dank voor de tips!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:57
Wat als je fan bent van een paar bands en je die voorliefde wilt uiten op iets anders dan vinyl of een tattoo?

Het nichtje van mijn vrouw vermaakt spijkerjasjes tot ware kunstwerken. Deze was op mijn verzoek:

bands

Bands: Drug Church, Touché Amoré, Title Fight en Deafhaeven.
Genre's: hardcore punk, shoegaze, emo, post-rock, black metal, blackgaze

Kan ik weer de blits maken op de concerten. Niet echt vinyl gerelateerd, maar zo zullen er wel meer vinyl bezitters andere artifacts hebben van hun favo bands, nietwaar.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
loewie1984 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 16:52:
Wat als je fan bent van een paar bands en je die voorliefde wilt uiten op iets anders dan vinyl of een tattoo?

Het nichtje van mijn vrouw vermaakt spijkerjasjes tot ware kunstwerken. Deze was op mijn verzoek:

[afbeelding]

Bands: Drug Church, Touché Amoré, Title Fight en Deafhaeven.
Genre's: hardcore punk, shoegaze, emo, post-rock, black metal, blackgaze

Kan ik weer de blits maken op de concerten. Niet echt vinyl gerelateerd, maar zo zullen er wel meer vinyl bezitters andere artifacts hebben van hun favo bands, nietwaar.
Dan koop je hun muziek ook op cassettebandje als dit mogelijk is om ze nog meer te supporten! Ik heb bijv. alles van Rowwen Héze soms wel eens in meerdere formats beschikbaar (Lees: LP, cassette, CD)...

En omdat het kan: elk concert een nieuw merchandise artikel meenemen, bijv. een T-shirt of vest (daar ik altijd naar hun slot concert in America ga in november kom ik vaker met een vest thuis dan met een t-shirt, maar dat terzijde en soms koop ter plekke een nieuw album als die dan gereleased wordt)...

[ Voor 3% gewijzigd door rcor op 16-08-2018 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
Omdat het kan: nog even voor het slapen gaan wat heerlijk ierse folk punk van Dropkick Murphy's... Dit maal hun album "Going Out In Style" op de platendraaier:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/IxuOaQxxJKBUeqT-mE9iYE-sr87ltkv1Vg0wNOedwxkpympSEoc4X1wJ7bGsZiQNaaZIJwXFiVE4Lx-9WM3pqDLqKNuxGr831jikMTU_wW61UAujHv8zaJKNShPury-TZvv4C5DxyQ=w2400

Ps. even offtopic: Wat een rot camera zit er toch mijn Samsung Galaxy A5 (2017)… Ik zie nu dat de foto niet scherp is... Daar had ik "vroeger" met mijn Nokia Lumia's en Microsoft Lumia 950 nooit last van (maar zelfs als ik aangeef waar hij op scherp moet stellen gaat het vaak mis bij deze Samsung)... Waar is die goede oude tijd gebleven... *zucht*

[ Voor 33% gewijzigd door rcor op 16-08-2018 23:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suggs
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
rcor schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 23:11:
Omdat het kan: nog even voor het slapen gaan wat heerlijk ierse folk punk van Dropkick Murphy's... Dit maal hun album "Going Out In Style" op de platendraaier:
[afbeelding]

Ps. even offtopic: Wat een rot camera zit er toch mijn Samsung Galaxy A5 (2017)… Ik zie nu dat de foto niet scherp is... Daar had ik "vroeger" met mijn Nokia Lumia's en Microsoft Lumia 950 nooit last van (maar zelfs als ik aangeef waar hij op scherp moet stellen gaat het vaak mis bij deze Samsung)... Waar is die goede oude tijd gebleven... *zucht*
Dit is wel Candlelightmuziek voor het slapen gaan :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zijn de meeste vinylliefhebbers hier, ook metalliefhebbers?

Ik zie een enkele keer Kygo voorbijkomen, of Rowwen Hèze, maar minimaal 90% van wat ik hier zie is rock, metal en aanverwanten. Ben benieuwd eigenlijk naar wat voor andere genres er nog graag gekocht worden. Zeker aangezien ikzelf helemaal geen liefhebber van grasmaaiers en kettingzagen / vrolijke gitaardeuntjes met verkouden zangers metal ben. :+ Dat gezegd hebbende: lekker luisteren wat jezelf mooi vindt hoor! ;)

Mijn aankopen: Justin Timberlake, Madonna, Billy Ocean, Kygo, Roy Orbison, Coldplay, Adele, Marvin Gaye, Ed Sheeran, Tol & Tol
Wensenlijstje o.a. U2 en Michael Jackson

[ Voor 44% gewijzigd door Jorgen op 17-08-2018 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 14:33
Vooral metal (tot hedendaagse) maar ook rock van 1965 tot +- 1980
Daarnaast kan ik ook psychedelica en pop van de jaren 70 smaken. Maar ik luister naar bijna niks van na 1980, zeker geen pop of populaire muziek van die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizard91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-12-2023
Vooral Disco, House en Techno hier.

Soms een paar obscure plaatjes die lastig te vinden zijn, maar vooral nieuwe releases.

Voor de liefhebbers :) https://www.discogs.com/u...tion?sort_by=artists_sort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Jorgen schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 01:00:

Ik zie een enkele keer Kygo voorbijkomen, of Rowwen Hèze, maar minimaal 90% van wat ik hier zie is rock, metal en aanverwanten. Ben benieuwd eigenlijk naar wat voor andere genres er nog graag gekocht worden. Zeker aangezien ikzelf helemaal geen liefhebber van grasmaaiers en kettingzagen / vrolijke gitaardeuntjes met verkouden zangers metal ben. :+ Dat gezegd hebbende: lekker luisteren wat jezelf mooi vindt hoor! ;)

Mijn aankopen: Justin Timberlake, Madonna, Billy Ocean, Kygo, Roy Orbison, Billy Ocean, Coldplay, Adele, Marvin Gaye, Ed Sheeran, Tol & Tol
Onlangs nog het nieuwe album van Guus Meeuwis gekocht op LP en regelmatig neem ik de laatste tijd ook albums van The Beatles mee...

Binnenkort komt er weer een nieuw album uit van Ilse DeLange (solo, zonder the common linnets)… Die ga ik uiteraard ook bestellen op vinyl...

Ik heb veel genre's die ik bestel:
- Pop
- Country
- Ierse punk folk (dropkick Murphy's, Flogging Molly)
- Southern (country) rock (Zac Brown Band, Black Berry Smoke, Lynyrd Skynyrd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redrohX

redrohX

errr....

Ik kom in dit topic nog niet zo heel lang kijken, maar ik luister inderdaad ook wel veel metal en mijn vinyl verzameling bestaat ook grotendeels uit het hardere genre. Maar ik luister ook wel andere muziek genres. Goede ambient, jazz, rock, wereld-muziek (stomme naam voor een genre), singer-songwriter etc kan ik ook wel waarderen. Meestal geen mainstream of hitparade muziek, maar ook daar zijn er vast wel weer uitzonderingen te voor te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:42
Een poos terug heb ik contact gezocht met Steiner music op Ebay voor lagerolie. De reactie duurde door privé omstandigheden (weet ik nu) twee maanden. Aangezien ik inmiddels voorzien was van de Dynavox olie heb ik het niet meer op deze laatste mail gereageerd tot een week geleden. Nu volgde een reactie binnen een paar uur. :)

Steiner is dus weer volop actief, ze richten zich ook meer op de platenspeler markt. Geen flesjes zonder sticker meer dus. De lagerolie (in drie viscositeiten) is via hun website www.valveoilshop.com/t/turntable-oils te bestellen, of via Ebay.

Per mail kreeg ik de volgende specificaties door:
The Steiner Classic Turntable Oil is equivalent to an ISO68 oil.
Regular Turntable Oil is equivalent to an ISO46 oil.
Light Turntable Oil is a blend equivalent to an ISO 9 oil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lurk dit forum sinds een paar weekjes :)
Mijn collectie bevat ook geen metal, ik prefereer wat rustigere muziek ;)

Toevallig deze week nog een order gedaan:
The Script - The Script
Am Waves - Young Gun Silver Fox
Greatest Hits - Fleetwood Mac
Till Monkeys Fly - Racoon
Here We Go, Stereo - Racoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Leuk al die diversiteit naast de rock en metal. Zitten zeker dingen tussen die ik ook zou luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54

Mijn aankopen: Justin Timberlake, Madonna, Billy Ocean, Kygo, Roy Orbison, Coldplay, Adele, Marvin Gaye, Ed Sheeran, Tol & Tol
Ik ben verre van metalfan tbh

De top 10 stijlen uit mijn Discogscollectie :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TYoTvwMxNT00gsNvB7nl48a7/full.png

[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 17-08-2018 12:25 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Jasphur schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 12:24:
[...]

Ik ben verre van metalfan tbh

De top 10 stijlen uit mijn Discogscollectie :P
[afbeelding]
Bij mij staat Rock bovenaan met meer dan 500 platen. Jammer dat de genres niet wat verfijnder kunnen worden ingesteld op Discogs. En... Indie Rock is geen genre (onafhankelijke rock, really??).

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Nyarlathotep schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 12:38:
[...]

Bij mij staat Rock bovenaan met meer dan 500 platen. Jammer dat de genres niet wat verfijnder kunnen worden ingesteld op Discogs. En... Indie Rock is geen genre (onafhankelijke rock, really??).
Je hebt genres staan en als je iets naar onder scrollt zie je stijlen staan. Dat lijkt mij een wat verfijnder overzicht van je collectie :) In het totaal heb ik dus 127 verschillende stijlen. Niet 127 platen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Jasphur schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:15:
[...]

Je hebt genres staan en als je iets naar onder scrollt zie je stijlen staan. Dat lijkt mij een wat verfijnder overzicht van je collectie :) In het totaal heb ik dus 127 verschillende stijlen. Niet 127 platen :P
Haha, ik ben toe aan weekend denk ik :+

Ik heb dan het volgende lijstje:

Discogs genres

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:22
Pred schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:11:
Voor de liefhebbers van Toto.

Jullie weten dat Tambu 1995 een rare album is (eur 199,- tweedehands op discogs).

In de herfst komt een nieuwe uitgave van Tambu op vinyl.

Bron: https://twitter.com/stevelukather/status/1022610893408882688
Nu ben ik al zo lang fan, maar daar vertel je me toch iets nieuws.
Ik ben wel een tijd lang op zoek geweest naar het boekje wat op de cover stond, maar die bleek niet te bestaan. Dat terwijl een ISBN nummer in het album boekje stond.

Jij doelt waarschijnlijk op die vinyl box die ze uitbrengen in Oktober?
Daar zitten alle albums op vinyl in. Het jeukt wel om die te kopen, maar ik heb meer dan de helft al op vinyl.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77

Ik zeker niet, maar ieder idd zijn smaak.

Om meer een ander geluid te laten zien, gisteren binnengekomen.

Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.cc/llswu94ol/20180817_134445.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 08:43
rimave schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:35:
[...]

Nu ben ik al zo lang fan, maar daar vertel je me toch iets nieuws.
Ik ben wel een tijd lang op zoek geweest naar het boekje wat op de cover stond, maar die bleek niet te bestaan. Dat terwijl een ISBN nummer in het album boekje stond.

Jij doelt waarschijnlijk op die vinyl box die ze uitbrengen in Oktober?
Daar zitten alle albums op vinyl in. Het jeukt wel om die te kopen, maar ik heb meer dan de helft al op vinyl.
Daar zeg je wat! Ik doel op Tambu 1995 vinyl alleen, dus niet in box. Misschien doelt Steve Lukather wel op de box. Die kost geloof ik 500 usd. Dat is mij wat te gortig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antipode
  • Laatst online: 03-09 22:29

antipode

-=Got is in the details=-

Ik opteer voor een aangename mix van Singer/Songwriter, Electronic, Indie en Jazz.

Mijn laatste aankopen waren must have lp's van Midlake, Gogo Penguin, Michael Kiwanuka, Eefje de Visser en Morphine. Maar heb ook een zwak voor nineties hiphop 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:42
In Veghel een platenzaak die zelfs aan het uitbreiden is: https://www.bd.nl/veghel/...wil-m-in-veghel~a36d9f67/

Ik wist niet eens dat er daar 1 zat :-P
Toch eens een keertje naar toe gaan dus.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly

Mijn aankopen: Justin Timberlake, Madonna, Billy Ocean, Kygo, Roy Orbison, Coldplay, Adele, Marvin Gay
Ik heb een, denk ik, best een brede verzameling.... Van Disturbed/Volbeat via de oudjes als Iron Maiden en Metallica tot Lady GaGa, opera en Klassiek.

Echter heb ik een aantal artiesten waar ik echt veel van heb...

1. David Bowie
2. Eric Clapton
3. Pink Floyd
4. Led Zeppelin
5. Lady Gaga
6. Lynyrd Skynyrd
7. Joe Bonamassa/Beth Hart
8. Neil Diamond (Oude werk) O-)
9. Genesis (oude werk tot nu toe)
10 Kayak
11 Johny Cash
etc

Nadruk ligt ook hier dus op Rock/Prog Rock en blues

Wat ik NIET in de collectie heb is R&B/ Jazz Jantje Smit (en consorten) en Justin Biebert 8)

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suggs
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH

Ben benieuwd eigenlijk naar wat voor andere genres er nog graag gekocht worden. Zeker aangezien ikzelf helemaal geen liefhebber van grasmaaiers en kettingzagen / vrolijke gitaardeuntjes met verkouden zangers metal ben. :+ Dat gezegd hebbende: lekker luisteren wat jezelf mooi vindt hoor! ;)

Ieder zijn smaak. Ik ga ook niet zeggen dat Billy Ocean, Timberlake en Sheeran de grootste pop poep is die er bestaat minder tof is.

Laat iedereen in zijn waarde. Omdat jij het niet leuk vind, wil het niet zeggen dat je het moet denigreren. Mijn opmerking hierboven is natuurlijk om te laten zien dat ook wat jij koopt niet door iedereen gewaardeerd wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door ZFLaSH op 17-08-2018 23:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

ZFLaSH schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 23:05:
[...]

Ieder zijn smaak. Ik ga ook niet zeggen dat Billy Ocean, Timberlake en Sheeran de grootste pop poep is die er bestaat minder tof is.

Laat iedereen in zijn waarde. Omdat jij het niet leuk vind, wil het niet zeggen dat je het moet denigreren. Mijn opmerking hierboven is natuurlijk om te laten zien dat ook wat jij koopt niet door iedereen gewaardeerd wordt.
Je hebt mijn post totáál niet begrepen. Ik heb niks denigrerends bedoeld met mijn vraag en al helemaal niemand willen kwetsen. 't Lijkt me eerlijk ook nogal vergezocht om hier ophef over te veroorzaken. Het gaat om muzieksmaak... Als iemand housemuziek als boemboemboem van een heipaal omschrijft, zal ik er enkel om grinniken. Maar, om het hiermee af te doen en op te lossen: aan ieder die van metal houdt en het niet leuk vindt dat ik er niet van houd: sorry. :> Luister alsjeblieft wat je wil luisteren. Dat is PRIMA. (y) :D

Leuke reacties op mijn vraag trouwens. Ik zat er dus naast met mijn gevoel dat het vooral metal was in dit topic.

[ Voor 13% gewijzigd door Jorgen op 17-08-2018 23:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZFLaSH
Jorgen schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 23:15:
[...]

Je hebt mijn post totáál niet begrepen. Ik heb niks denigrerends bedoeld met mijn vraag en al helemaal niemand willen kwetsen. 't Lijkt me eerlijk ook nogal vergezocht om hier ophef over te veroorzaken. Het gaat om muzieksmaak... Als iemand housemuziek als boemboemboem van een heipaal omschrijft, zal ik er enkel om grinniken. Maar, om het hiermee af te doen en op te lossen: aan ieder die van metal houdt en het niet leuk vindt dat ik er niet van houd: sorry. :> Luister alsjeblieft wat je wil luisteren. Dat is PRIMA. (y) :D

Leuke reacties op mijn vraag trouwens. Ik zat er dus naast met mijn gevoel dat het vooral metal was in dit topic.
Aah ok :) my bad. Zand erover ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

ZFLaSH schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 23:22:
[...]

Aah ok :) my bad. Zand erover ;)
No worries! (y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

Met een glimlach lees ik de posts over de verschillende muzieksmaken.
Als metalhead ging het mij nou niet echt voor de ragfijne composities, verfijnde gitaarloopjes en drummers met perfecte timing. Het totaalplaatje had een haakje of niet. En de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik het ruige imago toch ook wel gaaf vond: denim and leather >:) . Pink Floyd en soortgelijke artiesten waren te soft. Bovendien was het in de jaren '80 in ieder geval een héél herkenbare groep muziekliefhebbers, net als punkers in de jaren '70. Je hoorde echt ergens bij.

Als ik terugdenk aan alle negatieve reacties van 'buitenstaanders' op metal en het bijbehorende imago........

Ik heb het in een eerdere post gehad over de verbreding van mijn smaak. Ik kan nog steeds van metal genieten, inclusief een band als Slayer. Alleen zijn daar zoveel bands en artiesten bijgekomen. Ik heb mijn top-10 nog niet opgezocht in Discogs, maar het is veel metal, hardrock, prog, psych. Wat ik niet heb, is ambient, house, tech en pop (en ook over die definities kunnen we een topic starten :*) ).

Om bovenstaande te ondersteunen: deze heb ik gisteren opgepikt:

Black Sabbath - Paranoid
Leonard Cohen - New skins for the old cermony
Johnny Cash - America
Johnny Cash - Five feet high and rising

Paranoid heeft een warp maar speelt werkelijk als NM af. America zal ik vandaag in daglicht bekijken, maar bevat ook geen enkel tikje en is perfect vlak. De rest ga ik vandaag beluisteren. Ze moeten nog wel door de wasstraat, maar daar had ik gisteravond geen zin meer in ;) .

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jasphur
Wat een feestplaat is dit toch!! :D
TNGHT - Hudson Mohawke & Lunice

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BguVuluL2oeVD0SKYxCxbLzT/full.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Jasphur op 18-08-2018 15:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

Gewoon, omdat het kan.
Een foto van de eerder genoemde LP's.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6wQSOLzl.jpg

Ze zijn net door de wasstraat gegaan en staan nu te drogen. Ondertussen kijkt dochterlief naar 'The Shining' (wat dat aangaat heeft ze een prima smaak :Y ) en leg ik zo The Yardbirds op de draaiert :9 . Later vanavond zijn de nieuwe aanwinsten aan de beurt.Ik ben lekker even off-line.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dan wens ik je veel Old School Fun :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:44

Shaggy

Misantroop pur sang

Ook weer wat nieuws, hoewel ik ze al had zijn deze veel beter van kwaliteit ( krassen etc. )

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1875/30267328528_7443ae3fb4_z.jpg

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Die Graceland zou k ook nog wel eens willen..

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

Goed voorbeeld doet volgen.
Bij deze de top-10 van stijlen uit mijn LP-verzameling:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OXWPOc6.jpg

Op één na bevat elke stijl uit die top-10 het woord 'Metal' of 'Rock'. En laat die 10e stijl nou net Thrash (Metal) zijn >:) .

Omdat een LP meerdere stijlen kan hebben in Discogs, zit er overlap in. Toch geeft het wel een beeld van mijn muzikale smaak. Ook leuk om te zien is dat ik blijkbaar 84 stijlen in in de kast vertegenwoordigd heb. Dit is het gevolg van een periode van ontdekken (een jaartje of 3 :9 ).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Tja ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nPtXAW3gwRUKIH2JeQf63Qbp/full.png

Zeg 't maar :P Veel Beatles, Bob Marley en wat rustige dingen. Wat hier als Rock gekwalicifeerd is, is natuurlijk meer jaren '70 rock, dus CCR, dat soort dingen. Jimi Hendrix (hoewel die ook veel blues invloed heeft natuurlijk). Verder Bob Dylan, Joan Baez, Janis Joplin, meer '60s dus.

En de hele collectie, mocht je dat leuk vinden: https://www.discogs.com/u...tion?sort_by=artists_sort :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:49
Het gaat hier misschien over vinyl, maar ik heb een beetje offtopic vraagje: valt er via MP ook makkelijk/goedkoop aan cd-collecties te komen?

Ik heb een beetje gezocht, maar ik kan het niet echt vinden. Misschien dat door slimmer zoeken ik het beter kan vinden :)

Edit: ik zoek nu nog een keer en vind het nu wel 8)7

Meestal 1-1,50 per cd. Da's wel een mooi prijsje :)

[ Voor 17% gewijzigd door Raymond op 20-08-2018 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Raymond schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:39:
Het gaat hier misschien over vinyl, maar ik heb een beetje offtopic vraagje: valt er via MP ook makkelijk/goedkoop aan cd-collecties te komen?

Ik heb een beetje gezocht, maar ik kan het niet echt vinden. Misschien dat door slimmer zoeken ik het beter kan vinden :)
Dan ook even een offtopic reactie: Er zijn in verschillende steden nog redelijk wat CD speciaalzaken te vinden. In Breda zijn dat bijvoorbeeld Tunesville en Special CD-Shop (je verzint het niet :P ). Zij hebben vaak leuke collecties. Hou daarnaast ook Bol.com in de gaten. Zij hebben soms bulkkortingen. Als je in 1 keer een grotere partij wilt hebben kun je eventueel ook een gevraagd advertentie plaatsen op MP.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:07
Ik zit een beetje met het volgende. Enige tijd geleden een Rega Planar 2 gekocht. De naalddruk zou 2 gram moeten zijn (officieel voor het element tussen de 2 en 3 gram). Bij 2 gram skipt de naald als ik door de kamer loop, houten vloer. Wanneer ik hem verhoog naar 2,8 gram heb ik het probleem niet. Is dit aan te raden? Of kan ik hem beter aan de muur bevestigen?

Vorige week Apetite for Destruction gekocht op vinyl. Het intro van Sweet Child O'Mine blijft hangen. Maar in de winkel op hun speler niet. Ze hebben hem daar nog gereinigd. Maar bij thuis komst nog steeds. Naalddruk nog verhoogd naar 3 gram, maar geen verschil. Iemand nog een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 12:02
PluueeR schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 22:48:
Ik zit een beetje met het volgende. Enige tijd geleden een Rega Planar 2 gekocht. De naalddruk zou 2 gram moeten zijn (officieel voor het element tussen de 2 en 3 gram). Bij 2 gram skipt de naald als ik door de kamer loop, houten vloer. Wanneer ik hem verhoog naar 2,8 gram heb ik het probleem niet. Is dit aan te raden? Of kan ik hem beter aan de muur bevestigen?

Vorige week Apetite for Destruction gekocht op vinyl. Het intro van Sweet Child O'Mine blijft hangen. Maar in de winkel op hun speler niet. Ze hebben hem daar nog gereinigd. Maar bij thuis komst nog steeds. Naalddruk nog verhoogd naar 3 gram, maar geen verschil. Iemand nog een tip?
De naalddruk zou inderdaad 2 gram moeten zijn, volgens mij heeft de Planar 2 een vast anti skate mechanisme wat ingesteld is op 2 gram. Dus wat betreft naalddruk zou je goed moeten zitten.

Staat de speler "waterpas"? Aan de muur zal inderdaad helpen met het lopen over de vloer. Waar staat de Planar nu op, en staan de speakers dicht bij de speler? (zo dicht bij dat de trillingen voor het overslaan kunnen zorgen)

[ Voor 4% gewijzigd door Soundman12 op 21-08-2018 07:30 ]

http://www.discogs.com/user/Soundman12/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

PluueeR schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 22:48:

Ten eerste zou ik plaatsing tegen een muur serieus overwegen. Een houten vloer is prachtig en veroorzaakt veel stevige trillingen. Rega heeft steunen voor haar spelers. Dat is dan weer goed nieuws ;) . En je kan natuurlijk ook zelf aan de slag :Y .

Maar los daarvan, zou ik eerst nog even naar de arm kijken. Is die wel (goed) gekalibreerd? Met andere woorden, is wat de schaalverdeling aangeeft ook de werkelijke naalddruk? Bij 99 van de 100 spelers (en daar horen wat mij betreft de Crosleys niet bij :X ) is die als volgt in te stellen:

- bescherm de naald door o.a. een oude LP op de speler te leggen;
- anti skating op 0;
- het contragewicht zo instellen dat de arm vrij boven de platter zweeft, zo horizontaal mogelijk;
- contragewicht eventueel vastzetten;
- schaalverdeling van het contragewicht op 0 zetten zonder het contragewicht zelf te verdraaien;
- het contragewicht zelf op de gewenste naalddruk zetten;
- anti skating gelijk instellen aan de naalddruk.

Als het goed is, heb je nu de gewenste naalddruk met bijbehorende anti skating.

Zelf heb ik een naalddrukweger gekocht bij DealExtreme. Ik ben er heel tevreden over.
Ik gebruik het als controle. In de praktijk blijkt dat er bijna niet meer gecorrigeerd hoeft te worden.

Wat 'Appetite...' betreft, kan je die misschien eens testen op een speler van een kennis? Dat is misschien minder vervelend dan een kort testje bij de platenzaak. Trouwens, als het om een nieuw album gaat, is ruilen misschien een optie.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
De arm van de Planar 2 heeft inderdaad fixed anti-skating. De naalddruk heb ik geingesteld met een digitale naalddruk meter die ik gisteren heb binnen gekregen. Ik denk dat ik terug moet naar een naalddruk van 2 gram (wat zijn de consequenties van een hogere naalddruk met de fixed anti skating van 2 gram?). Wat is skating eigenlijk? Het zelfde of dat een plaat blijft hangen?

Ik denk dat een muurbeugel de grootste verbeter is. Nu staat de speler op een kastje met wieltjes die op de houten vloer staat. Naast 1 van de speakers. Wil sowieso wel een nieuwe/andere meubel. Maar weet nog niet hoe.

[ Voor 6% gewijzigd door PluueeR op 21-08-2018 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

PluueeR schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:24:
De arm van de Planar 2 heeft inderdaad fixed anti-skating. De naalddruk heb ik geingesteld met een digitale naalddruk meter die ik gisteren heb binnen gekregen. Ik denk dat ik terug moet naar een naalddruk van 2 gram (wat zijn de consequenties van een hogere naalddruk met de fixed anti skating van 2 gram?). Wat is skating eigenlijk? Het zelfde of dat een plaat blijft hangen?

Ik denk dat een muurbeugel de grootste verbeter is. Nu staat de speler op een kastje met wieltjes die op de houten vloer staat. Naast 1 van de speakers. Wil sowieso wel een nieuwe/andere meubel. Maar weet nog niet hoe.
Als ik de handleiding goed begrijp, is er geen sprake van een vaste maar automatische anti skating. Dat betekent dat bij het aanpassen van de naalddruk de anti skating automatisch wordt aangepast. Daar hoef je dus niets mee, sterker nog, daar kan je niets mee.

Anti skating is een oplossing voor het fenomeen dat de arm van nature naar binnen wil gaan. Is een gevolg van natuurwetten. Hierdoor ontstaat en een ongelijke druk tegen de zijkanten van de groef. Dit heeft op zijn beurt (mogelijk) disbalans in de kanalen en ongelijke slijtage van de groef tot gevolg. Al met al wel een belangrijk stukje techniek in 'onze' platenspelers 8) .

Tja, en als je naalddruk goed is, dan zou ik voor montage tegen een muur gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
Dank zover! Ik ga een steun bestellen en kijken hoe ik het hele plaatje daar op aan ga passen. Komt goed!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ben over de helft om het in discogs te zetten. Wat een werk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qcLOFzjV3JssumNImznTIumA/full.jpg

Ik ben daarnaast wat pop en rock aan het opruimen. Degene die interesse heeft kan een berichtje sturen voor een lijstje. Ruimte begint een issue te worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• airconine
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:50
Vandaag binnengekomen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cXW9Apx.jpg

Chapel of Abhorrence van Carnation. Vette old-school death metal uit België :)
Mooie gatefold hoes, rood vinyl. Ziet er allemaal heel verzorgd uit.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• oldsmelly
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/cRdmTK/pinf_floyd.jpg

Zo de 2 ontbrekende albums in mijn Pink Floyd verzameling zijn vandaag binnengekomen.

The Enless River is echt een prachtige uitgave, mooi zwaar vinyl, prachtige cover en een mooi boekje erbij.
De andere is "A Saucerful of secrets" is het 2de studio album van de mannen.

Weer prachtige muziek om naar te luisteren _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door oldsmelly op 22-08-2018 20:03 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
Vintage1967 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 20:50:
Gewoon, omdat het kan.
Een foto van de eerder genoemde LP's.

[afbeelding]

Ze zijn net door de wasstraat gegaan en staan nu te drogen. Ondertussen kijkt dochterlief naar 'The Shining' (wat dat aangaat heeft ze een prima smaak :Y ) en leg ik zo The Yardbirds op de draaiert :9 . Later vanavond zijn de nieuwe aanwinsten aan de beurt.Ik ben lekker even off-line.
Oeh die Black Sabath plaat zou ik ook nog wel willen hebben! _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snippiestgem
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-09 21:45
Jasphur schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 09:54:
Even een kleine poll-shoogte vraag tussendoor. Ik ben zelf op het moment even aan het sparen voor 'de mooiste dag van mijn leven' dus ik geef niet zoveel tot niks uit aan vinyl ( ;( ). Maar wat geeft de Tweaker hier gemiddeld maandelijks uit aan vinyl?

Dat was bij mij ongeveer 75 euro. /me Jasphur koopt vooral nieuw vinyl
De platen die ik wil hebben staan op een amazon.de wishlist, hierop staat een tracker waarbij ik een berichtje krijg wanneer één van deze platen het gewenste bedrag bereikt en dan bestel ik hem. Daarnaast eens in de zoveel tijd loop ik de platenwinkel in en kijk ik of er wat tussen zit voor een leuke prijs. Dan kom ik uit op ongeveer 30 euro per maand aan elpee's, erg weinig dus.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• snippiestgem
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-09 21:45

Ik ben meer van de Flume, Mura Masa, Tame Impala, Jamie xx, ZHU en Daft Punk. Oftewel (voornamelijk Australische) elektronische muziek, maar geen EDM, dat is gewoon top40 muziek. Daarnaast J. Cole, voor de rap en Chet Faker omdat die gast een stem heeft die te vergelijken is met whiskey.

Daarnaast schaf ik af en toe een oudere plaat aan, zoals rock hits uit de 70s. Of ELO.

Edit: Oh en Touch Sensitive niet te vergeten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ksborg
Zijn er ook mensen die sporadisch dit soort LP's afspelen? Heb ook Henk Elsink, een aantal van Wierdense Revue. Erg leuk op z'n tijd :)

twenteplat

Aristona doet 't trouwens prima. Hij heeft nu een snelheid die op 45rpm stabiel tussen de 44,7 en 45 ligt, elke rotatie. Dat deed ie voorheen ook al en er zit gewoon e.e.a. niet helemaal recht in dat apparaat. Maar voor de meeste muziek is het prima te doen :).

[ Voor 36% gewijzigd door ksborg op 23-08-2018 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
Vandaag ook weer post gehad.
Daarnaast ben ik voor mijn rega planar 3 aan het kijken naar een rega tt psu. Hoewel ik liever de opvolger heb van de tt psu kan ik voor een zeer interessante prijs een tt psu kopen.

Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.cc/5fbh3uot1/20180823_142313.jpg

edit: Sarah is overigens de analogue productions 200 gram vinyl versie. Wel opvallend hoe slecht de hoes geprint is. Een te lage pixel foto te ver uitvergroot. Natuurlijk hoor je dit niet, maar wel erg slordig.

[ Voor 27% gewijzigd door Bean77 op 23-08-2018 16:58 ]

• Jasphur
ksborg schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:21:
Zijn er ook mensen die sporadisch dit soort LP's afspelen? Heb ook Henk Elsink, een aantal van Wierdense Revue. Erg leuk op z'n tijd :)

[afbeelding]

Aristona doet 't trouwens prima. Hij heeft nu een snelheid die op 45rpm stabiel tussen de 44,7 en 45 ligt, elke rotatie. Dat deed ie voorheen ook al en er zit gewoon e.e.a. niet helemaal recht in dat apparaat. Maar voor de meeste muziek is het prima te doen :).
Nee. Ik heb wel een aantal van dit soort platen in mijn collectie. Veelal gekregen als grap oid. Ik luister ze 1 keer en daarna nooit meer. Eigenlijk moet ik dat soort platen gewoon wegdoen, ik heb er persoonlijk namelijk niks mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MCKenzy99
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-09 14:50
snippiestgem schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:10:
[...]

Ik ben meer van de Flume, Mura Masa, Tame Impala, Jamie xx, ZHU en Daft Punk. Oftewel (voornamelijk Australische) elektronische muziek, maar geen EDM, dat is gewoon top40 muziek. Daarnaast J. Cole, voor de rap en Chet Faker omdat die gast een stem heeft die te vergelijken is met whiskey.

Daarnaast schaf ik af en toe een oudere plaat aan, zoals rock hits uit de 70s. Of ELO.

Edit: Oh en Touch Sensitive niet te vergeten!
Ik vind het wel leuk hoe je zojuist praktisch precies mijn muzieksmaak hebt omschreven :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

snippiestgem schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:10:
[...]

Met deze namen kan ik alleen maar instemmen :Y

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

Net lees ik dat Ed King van Lynyrd Skynyrd is overleden. :-( .
O.a. Schrijver van het nummer 'Sweet home Alabama'.

Gisteren het album 'Second Helping nog in mijn handen gehad, maar voor John Mayal gekozen.......

Nu op de draaiert: The Who - Quadrophenia.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Storebaelt
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13-03-2023
Vintage1967 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 20:34:

Gisteren het album 'Second Helping nog in mijn handen gehad, maar voor John Mayal gekozen.......
Net terug uit 020 met twee mooie dubbelaars in the pocket: John Mayall's The Turning Point met het bekende Room to Move en Stevie Ray Vaughan's Live Alive. Ik dompel me weer lekker onder in the Blues. Hier is het net beginnen te regenen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Een vraagje aan mede Vinyl Pieps....

Hoe lang doe je gemiddeld met je stylus/naald ?

Ik heb vorig jaar een 2de hands speler gekocht waarop een MM Black van Ortofon zit.
Geen idee hoe oud deze was , dus hoeveel speeluren er al op zaten.

Als er "slijtage' in kruipt gaat de geluid's kwaliteit natuurlijk achteruit maar ik vrees dat je dit niet meteen gaat merken omdat het zo geleidelijk gaat. Tot een bepaald moment denk ik dat je het "echt" gaat horen.

Hoe doen jullie dit, ga je op voorhand je stylus/naald verwisselen na zeg een x aantal uur of zo of houden jullie je gehoor aan ?

Ik beleef veel plezier aan mijn platen maar om nu "zomaar" weer even 600 euries te spenderen aan een nieuwe mm black is ook zo weer wat :P

Sommige sites geven gemiddeld 1000 speeluren (voor de naald) aan, maar een maat van mij die echt veel draait heeft zijn (nagaoka) er al iets van 5 jaar opzitten.

Ik was al mijn platen met de okki dus ze zijn altijd schoon als ik draai, dat zal de levensuur ook wel ten goeden komen denk ik :)

Ben benieuwd...

[ Voor 27% gewijzigd door oldsmelly op 24-08-2018 10:56 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

oldsmelly schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:02:
Een vraagje aan mede Vinyl Pieps....

Hoe lang doe je gemiddeld met je stylus/naald ?

Ik heb vorig jaar een 2de hands speler gekocht waarop een MM Black van Ortofon zit.
Geen idee hoe oud deze was , dus hoeveel speeluren er al op zaten.

Als er "slijtage' in kruipt gaat de geluid's kwaliteit natuurlijk achteruit maar ik vrees dat je dit niet meteen gaat merken omdat het zo geleidelijk gaat. Tot een bepaald moment denk ik dat je het "echt" gaat horen.

Hoe doen jullie dit, ga je op voorhand je stylus/naald verwisselen na zeg een x aantal uur of zo of houden jullie je gehoor aan ?

Ik beleef veel plezier aan mijn platen maar om nu "zomaar" weer even 600 euries te spenderen aan een nieuwe mm black is ook zo weer wat :P

Sommige sites geven gemiddeld 1000 speeluren (voor de naald) aan, maar een maat van mij die echt veel draait heeft zijn (nagaoka) er al iets van 5 jaar opzitten.

Ik was al mijn platen met de okki dus ze zijn altijd schoon als ik draai, dat zal de levensuur ook wel ten goeden komen denk ik :)

Ben benieuwd...
Ik gebruik mijn oortjes. If it ain't broken, don't fix it. Goed schoonhouden van LP en naald zijn belangrijk. Een goede afstelling en netjes met je materiaal omgaan ook. Op verschillende sites heb ik de afgelopen jaren getallen voorbij zien komen van 500 tot 5.000 speeluren. Da's dus typisch iets waar ik helemaal niets mee kan. Nee, hoor. Gewoon oortjes gebruiken........tenzij je een installatie van 30k+ hebt met bekabeling die door elfen bij volle maan gesmeed is. Dat is natuurlijk een ander verhaal :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Mijn kabels zijn gesmeed door orc's in het volle daglicht moet ik nu sneller vervangen :*)

Nee zonder dollen, bedankt voor je antwoord ik denk dat ik dat ook maar ga doen .

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Vintage1967 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:49:
[...]

Ik gebruik mijn oortjes. If it ain't broken, don't fix it. Goed schoonhouden van LP en naald zijn belangrijk. Een goede afstelling en netjes met je materiaal omgaan ook. Op verschillende sites heb ik de afgelopen jaren getallen voorbij zien komen van 500 tot 5.000 speeluren. Da's dus typisch iets waar ik helemaal niets mee kan. Nee, hoor. Gewoon oortjes gebruiken........tenzij je een installatie van 30k+ hebt met bekabeling die door elfen bij volle maan gesmeed is. Dat is natuurlijk een ander verhaal :+ .
Volstaan Bose oortjes of is Phillips ook goed? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

oldsmelly schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:08:
Mijn kabels zijn gesmeed door orc's in het volle daglicht moet ik nu sneller vervangen :*)
Kijk, dat begrijp ik dus echt niet! Waar haal je dat dan weer vandaan? Vast een mooi verkooppraatje. Afijn, hopelijk leer je van deze gru-we-lij-ke fout 8)7 .
Jasphur schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:28:
[...]

Volstaan Bose oortjes of is Phillips ook goed? :+
Specsaver ....... Die worden door de verzekering vaak vergoed :Y .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Yes!!! Eindelijk is er dan de release (eigenlijk gister al) van RE:MEMBER van Olafur Arnalds op vinyl!
Die gaat sowieso mee met de bestelling wanneer ik weer een lading vinyl koop.

[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 24-08-2018 13:03 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• oldsmelly
Vandaag sinds 2 maanden weer eens naar mijn favo 2de hands platenshops geweest

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/cnQAA9/OB_12.jpg

Weer een zeer wisselende aankoop :)
U ziet

BB King en Eric Clapton - Riding with the king
Bon Jovi - Crush
David Sylvian - Gone to earth
Eric Claption - Live E.C. was here
Rolling Stones - Stones Story
Yes - Close to the Edge
Talking heads - Stop making sense
Nils Lofgren - Cry Tough
Pavarotti - Recital
Caruso - A legendary performer

[ Voor 4% gewijzigd door oldsmelly op 25-08-2018 18:23 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 22:32
Oh, die heb ik zo vaak (op cd) gespeeld in mijn jeugd. Ook maar eens op vinyl zoeken :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

Gisteren bij een curiosa- en brocante winkel geweest en de volgende albums op de kop getikt:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aovYneAl.jpg

The Move kende ik helemaal niet, maar vanwege de hoes besloten de LP maar mee te nemen. Een groot deel van de nummers doet me denken aan The Beatles.

De LP van The Who is dezelfde als die uit de Super Starshine-serie. Ik heb hem nu een keer beluisterd en veel van de nummers klinken heel anders dan die van Tommy en Quadorphonia. Ergens wel logisch, want dat zijn allebei conceptalbums / musicals. Datzelfde zie je bij The Wall ook.

In de Euro-bakken vond ik, tussen de jullie overbekende meuk, ook de 5e symphonie van Beethoven en de Missa Solemnis (ook van Beethoven). Zoals te zien op de foto allebei op het label van Deutsche Grammophon Gesellschaft. En die klinken dus echt als een klok. Op dit moment luister ik naar die laatste.

Al met al weer een heerlijke ontdekkingstocht. Wat is muziek toch wonderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Gaaf en van Karajan echt een top dirigent
Heb daar nu een aantal werken van en idd Deutsche grammo klinkt echt super

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bean77
Happy dinsdag! :)

Alleen zonde dat van The Corrs weinig vinyl te vinden is behalve deze en hun laatste album. Dat het album 'talk on corners' niet op vinyl beschikbaar is, is echt een grote zonde!

Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.cc/8q911udgl/corrs.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ksborg
Bean77 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:19:
Happy dinsdag! :)

Alleen zonde dat van The Corrs weinig vinyl te vinden is behalve deze en hun laatste album. Dat het album 'talk on corners' niet op vinyl beschikbaar is, is echt een grote zonde!

[afbeelding]
Anne-Marie :o. Al moet ik zeggen dat ik dat op Spotify wel goed genoeg vind is het wel een heel goed album :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:48
Even mijn laatste 2de hands aanwinsten, allemaal in NM staat :) :
Afbeeldingslocatie: http://www.porrio.nl/lp/LP20180828_thumb.jpg

Michael Jackson - Dangerous (1991)
Derek and the Dominos - Layla and Other Assorted Love Songs (1970)
Jean Michel Jarre - Equinoxe (1978)
Bruce Springsteen - Nebraska (1982)
Bruce Springsteen - Human Touch (1992)
Top Gun Original Motion Picture Soundtrack (1986)

Mijn platencollectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airconine
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:50
Mooi hoor, Nebreska!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
ksborg schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:37:
[...]

Anne-Marie :o. Al moet ik zeggen dat ik dat op Spotify wel goed genoeg vind is het wel een heel goed album :)
Ik heb in geen tijden zo'n goede stem gehoord. En eigenlijk vind ik haar live (veel) beter dan op album.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pporrio
Zeker! Er is een nieuwe geremasterde 180 grams versie van Nebraska. Maar de man in de platenwinkel zei dat ik de originele plaat uit 1982 moest hebben. Die klonk volgens hem toch echt mooier dan de remaster. En ik moet zeggen....ik denk dat hij gelijk heeft. Gewoon kippenvel!

Mijn platencollectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-09 19:02
Vandaag gooide ik een plaatje op de speler, en tot mijn verbazing hoorde ik via de linker speaker alleen maar ruis en kwam er alleen muziek uit het rechter kanaal. De RCA kabel helemaal omgedraaid aan beide kanten, zelfde speaker. Toen de RCA kabel alleen aan de versterker kant gedraaid, en toen ineens beide kanalen weer.. Raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

Worsteneter schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:29:
Vandaag gooide ik een plaatje op de speler, en tot mijn verbazing hoorde ik via de linker speaker alleen maar ruis en kwam er alleen muziek uit het rechter kanaal. De RCA kabel helemaal omgedraaid aan beide kanten, zelfde speaker. Toen de RCA kabel alleen aan de versterker kant gedraaid, en toen ineens beide kanalen weer.. Raar?
Klinkt als een defecte kabel. Gewoon even een andere proberen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ksborg
Audio Technica gaat de AT-95E opvolgen met een serie nieuwe producten:

https://thevinylfactory.c...artridges-vm95-cartridge/

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:42
ksborg schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:22:
Audio Technica gaat de AT-95E opvolgen met een serie nieuwe producten:
Top dat je dit hier deelt! De AT95e is toch de budgetklassieker en gezien de eerdere modelwijzigingen (en tevens prijsverhogingen zoals bij de VM540 vs AT440) maakte dit nieuws me eerst wat huiverig.

Echter, de prijsstijging lijkt beperkt te zijn. De adviesprijs van de AT95e is 40 euro, opvolger VM95E krijgt een adviesprijs van 49 euro. Daarvoor krijg je een .3 x .7 mil bonded elliptical naald, de AT95e heeft een .4 x .7mil naald. Eigenlijk is de VM95E de opvolger van de rode ATN95EX naald, die heeft ook een .3 x .7 mil bonded elliptical naald.

Wat ik wel bijzonder vind is dat je in de VM95 serie kan upgraden naar Nude, Line contact microlinear en Line contact shibata naalden. Daarmee komt deze serie in het vaarwater van de VM serie lijkt me?
Verder hoop ik dat de naalden voor de AT95 serie nog even beschikbaar blijven, aangezien er zovelen van in omloop zijn.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:24

Pierre

Van nature lui!

Geen idee of ik het hier neer kan zetten, maar ik vandaag voor de 3e keer de U2 singles The Joshua Tree binnen gekregen.

Iemand hier interesse stuur me een DM, als het niet mag hier dan mag een mod hem verwijderen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Worsteneter
Vintage1967 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 19:11:
[...]

Klinkt als een defecte kabel. Gewoon even een andere proberen.
Nouja, dat vroeg ik mij af, want toen ik hem volledige omdraaide (rood op wit en andersom) bij beide uiteinden, had ik verwacht dat ik dan ruis op de andere speaker zou krijgen - dus dat één van beide kabels kapot was nu die andere wel goed speelde. Dat was niet het geval. Toen ik hem aan slechts de versterker kant had omgedraaid was het wonder boven wonder verholpen. Nu zit dus aan een kant rood op wit, gaat prima. Weet dus niet wat het is geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
musicfreak schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:38:
[...]

Top dat je dit hier deelt! De AT95e is toch de budgetklassieker en gezien de eerdere modelwijzigingen (en tevens prijsverhogingen zoals bij de VM540 vs AT440) maakte dit nieuws me eerst wat huiverig.

Echter, de prijsstijging lijkt beperkt te zijn. De adviesprijs van de AT95e is 40 euro, opvolger VM95E krijgt een adviesprijs van 49 euro. Daarvoor krijg je een .3 x .7 mil bonded elliptical naald, de AT95e heeft een .4 x .7mil naald. Eigenlijk is de VM95E de opvolger van de rode ATN95EX naald, die heeft ook een .3 x .7 mil bonded elliptical naald.

Wat ik wel bijzonder vind is dat je in de VM95 serie kan upgraden naar Nude, Line contact microlinear en Line contact shibata naalden. Daarmee komt deze serie in het vaarwater van de VM serie lijkt me?
Verder hoop ik dat de naalden voor de AT95 serie nog even beschikbaar blijven, aangezien er zovelen van in omloop zijn.
Interessant inderdaad... Ik kijk nu al uit naar de reviews van zowel VM95E als de VM95SH.... Die laatste is nieuw ongeveer net zo duur als mijn AT-440MLa, maar heeft wel een betere Shibata naaldtip ipv een Microline naaldtip... Hoeveel beter zou dat gaan klinken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Vraag het me ook af inderdaad. Word een behoorlijk brede productlijn in ieder geval. Persoonlijk ben ik al een tijdje naar volle tevredenheid naar Ortofon (OM-10) omdat ik aan het geluid van de AT95E niet kon wennen (blijkbaar was ik daarin de enige) :+.

Binnenkort komt er als het goed is beneden een speler bij die een heel oud element heeft. Overweeg om daar de OM-10 op te zetten. Deze wordt dan voornamelijk voor singeltjes gebruikt. De Pro-ject speler wil ik dan voorzien van een Nagaoka MP-110 als het even meezit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pporrio
Worsteneter schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 16:27:
Nouja, dat vroeg ik mij af, want toen ik hem volledige omdraaide (rood op wit en andersom) bij beide uiteinden, had ik verwacht dat ik dan ruis op de andere speaker zou krijgen - dus dat één van beide kabels kapot was nu die andere wel goed speelde. Dat was niet het geval. Toen ik hem aan slechts de versterker kant had omgedraaid was het wonder boven wonder verholpen. Nu zit dus aan een kant rood op wit, gaat prima. Weet dus niet wat het is geweest.
Als je rood met wit hebt gewisseld aan 1 kant klopt je stereobeeld niet meer. Dus het kan prima gaan zoals je aangeeft, maar goed is het niet ;)
Je geeft nu vanuit de bron het linker kanaal door aan het rechter kanaal en andersom.

[ Voor 5% gewijzigd door pporrio op 31-08-2018 09:36 ]

Mijn platencollectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

pporrio schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:34:
[...]

Als je rood met wit hebt gewisseld aan 1 kant klopt je stereobeeld niet meer. Dus het kan prima gaan zoals je aangeeft, maar goed is het niet ;)
Je geeft nu vanuit de bron het linker kanaal door aan het rechter kanaal en andersom.
Dat L en R op die manier verwisseld worden, dat klopt.
Dat het stereobeeld dan niet meer is zoals het op de LP staat en (in een aantal gevallen bewust) bedoeld is, dat klopt ook.
Dat het niet goed is, dat betwijfel ik.
Het maakt toch niet uit of een gitaarsolo op R 'zit' en de zang op L, of omgekeerd?

Ik kan me voorstellen dat het bij het luisteren, in combinatie met beeld (Blue Ray i.c.m. 5.1 surround) wel heel belangrijk is. Een trein die van R naar L over je scherm dendert, daar hoort natuurlijk geen geluid bij dat in tegenovergestelde richting beweegt. Maar een LP?

Als ik het niet goed heb, hoor ik het ook graag. Ik ben leergierig ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Vintage1967 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:42:
[...]

Dat L en R op die manier verwisseld worden, dat klopt.
Dat het stereobeeld dan niet meer is zoals het op de LP staat en (in een aantal gevallen bewust) bedoeld is, dat klopt ook.
Dat het niet goed is, dat betwijfel ik.
Het maakt toch niet uit of een gitaarsolo op R 'zit' en de zang op L, of omgekeerd?

Ik kan me voorstellen dat het bij het luisteren, in combinatie met beeld (Blue Ray i.c.m. 5.1 surround) wel heel belangrijk is. Een trein die van R naar L over je scherm dendert, daar hoort natuurlijk geen geluid bij dat in tegenovergestelde richting beweegt. Maar een LP?

Als ik het niet goed heb, hoor ik het ook graag. Ik ben leergierig ;) .
Ik volgde jouw gedachtegang, in principe gooi je 't over het andere kanaal maar opzich zou dat de luisterervaring niet moeten veranderen. Andere kant: misschien wel cognitief verrijkend om dezelfde lp's nét anders te horen.. uitdaging voor je brein :P

Wat ik ook raar vind: de versterker lijkt ok (plus hoe groot is de kans dat één input kapot gaat, andere inputs werken allemaal perfect), de platenspeler kan wel de beide kanalen goed overbrengen dus niet ergens een los elementje of versleten naald... maar de kabel, ook al is die verkeerd aangesloten in principe, brengt nu ook beide kanalen over. Wat het is geweest mag Joost weten. Maar goed, het werkt allemaal dus ik ben tevreden.
Pagina: 1 ... 97 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.