Het Grote Vinyl Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 101 Laatste
Acties:
  • 590.542 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:09
https://www.bol.com/nl/ra...salejul18b_49_MUZ_1_38387\]

14,99 per plaat wellicht zit er wat voor je tussen

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:48

Pierre

Van nature lui!

Zitten wel een aantal leuke dingen tussen, alleen die live albums zijn dat bootlegs of zo ?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Heb het idee dat Bol en Amazon elke paar weken dezelfde lp's in de aanbieding doen. Vind eigenlijk nooit iets nieuws dat ik leuk vind.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 10:07
Ik overweeg er één van te kopen. Bits of Naaz. Album verschijnt vrijdag. Verder vond ik het inderdaad ook niet super bijzonder. Heeft alleen geen select voordeel, dus moet verzendkosten betalen. Meh :+

[ Voor 22% gewijzigd door ksborg op 10-07-2018 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pierre schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 12:30:
Zitten wel een aantal leuke dingen tussen, alleen die live albums zijn dat bootlegs of zo ?
Welke bedoel je precies? De meeste die ik zie lijken me gewoon officiele releases.

Je kan overigens de EAN code bekijken bij bol.com en deze invoeren bij Discogs als je het zeker wilt weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 12:49:
[...]

Welke bedoel je precies? De meeste die ik zie lijken me gewoon officiele releases.
Nou de meeste bootlegs die ik ken zijn niet om aan te horen. Gemaakt vanuit het publiek.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat snap ik, maar hoe kom je erbij dat het bootlegs zijn? Ik zie alleen maar officiele releases en dit is ook te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Heb er wel een aantal besteld die op het "verlanglijstje voor niet zo duur" stonden :-)

BB King live
Melody Gardot
John Mayall
Jefferson Airplane
Bowie uiteraard :-)

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:33:
Dat snap ik, maar hoe kom je erbij dat het bootlegs zijn? Ik zie alleen maar officiele releases en dit is ook te controleren.
Ik vroeg me af of het bootlegs zijn, niets meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:21

hilgo

Clear your mind of can't.

Funnyx schreef op maandag 9 juli 2018 @ 12:39:

Control Denied - The Fragile Art of Existence (Remaster) Death's Chuck Schuldiner (RIP) op de progresieve toer. Ken je het niet, gewoon even luisteren
Advies opgevolgd, fijn album, bedankt voor de tip.

Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist lekker naar 'Amused to Death' zitten te luisteren. Wat een geweldige persing is dit, klinkt echt fantastisch! O+

Vanavond maar even 'Is this the life we really want?' opzetten. Lekkere terugblik naar het concert in de Ziggo Dome van vorige maand :*)
Pierre schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 16:50:
Ah oke begreep ik dat dus verkeerd :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oldsmelly
Gimme some Eric....

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/nwQ9bo/Time4_Clapton.jpg

Altijd lekker :9

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 14:33
Pierre schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 16:50:
[...]

Ja en neen :). De uitgaven waar je het over hebt zijn Amerikaanse radio uitzendingen van live concerten. In Europa worden deze niet als bootlegs beschouwd, maar in de VS wel en deze mogen daar niet verkocht worden. Het is vooral een Italiaanse firma die deze live registraties in Europa verspreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 22:01
chromium schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 20:47:
[...]

Ja en neen :). De uitgaven waar je het over hebt zijn Amerikaanse radio uitzendingen van live concerten. In Europa worden deze niet als bootlegs beschouwd, maar in de VS wel en deze mogen daar niet verkocht worden. Het is vooral een Italiaanse firma die deze live registraties in Europa verspreid.
En vaak niet een al te beste geluidskwaliteit...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-09 15:23

Vintage1967

Hoezo, 'Digtaal is beter'?

B___MAN schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 22:03:
[...]

En vaak niet een al te beste geluidskwaliteit...
Als het om 'FM Broadcasts' gaat, is de kwaliteit over het algemeen prima. Over persingen durf ik niets te zeggen. De ouderwetse bootlegs waarbij een fan met een cassetterecorder in het publiek staat en alles opneemt......tja, dat is een ander verhaal. Daar heb ik er ook een paar van. Die zijn vaak alleen voor de die hard fan die alle officiële releases al in meerdere uitvoeringen heeft. In mijn geval gaat het dan om Metallica. Overigens heb ik geen enkele moeite met dit soort bootlegs.

Er is natuurlijk ook een categorie waarbij reguliere albums die heel gewild en/of schaars zijn en waarvan de officiële persingen niet meer te betalen zijn, worden uitgebracht en dan niet op de nette manier..... Een voorbeeld is 'Overnight Sensation' van Motörhead. Die kwam ik vorige jaar tegen op een beurs. Aan de hoes kon ik meteen al zien dat het een bootleg betrof. Het leek wel een scan van de originele hoes, zo triest. Over de geluidskwaliteit kan ik niets zeggen. Ik heb het album laten liggen.

Zelf heb ik bijvoorbeeld een tape met het concert van Mercyful Fate zoals dat in '84 (of daar in de buurt) werd uitgezonden door de Vara. Een paar jaar terug heb ik diezelfde opnames op vinyl op de kop getikt. Daar is wat mij betreft niets mis mee. En het kan zomaar zijn dat jullie daar anders over denken.

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:30
Vergeet niet dat hedendaagse bootlegs meestal opgenomen worden direct vanaf het mengpaneel... Dat was vroeger regelmatig wel anders... De geluidskwaliteit kan bij een bootleg daarom ook nooit echt gegarandeerd worden...

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
ksborg schreef op zondag 8 juli 2018 @ 11:51:
Vrijdagavond even een paar uur singeltjes geluisterd op m'n oude Aristona. Tot het toerental tot 42 terugliep aan het einde van de avond. Iets met een idler wheel dat volledig versleten is :/

[afbeelding]

Vreemd gezicht trouwens dat een 10 inch eigenlijk perfect bij die speler past. 12 lijkt heel erg "out of place" omdat deze ver over het plateau heen hangen.

[afbeelding]

Leuk om dingen af te spelen op zo'n speler die er absoluut niet bij passen, zoals deze release
Mogelijk wordt het inderdaad tijd voor een nieuw idler wheel... Maar toch even nog een tip alvorens je voor de Philips 22GF351 (Philips variant van je Aristona) een nieuw idler wheel gaat zoeken via Ebay:
Als de oude nog mooi rond is zou je hem ook nog kunnen proberen te reinigen... Meestal zijn die idler wheels namelijk gewoon door vuil en vet wat glad geworden...

Het beste kun je hiervoor "planete print roller cleaner and restorer" gebruiken die je zo kunt bestellen bij 123inkt.nl: https://www.123inkt.nl/AF...to4qj02Zc6ygaAk6bEALw_wcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ksborg
rcor schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:08:
[...]

Mogelijk wordt het inderdaad tijd voor een nieuw idler wheel... Maar toch even nog een tip alvorens je voor de Philips 22GF351 (Philips variant van je Aristona) een nieuw idler wheel gaat zoeken via Ebay:
Als de oude nog mooi rond is zou je hem ook nog kunnen proberen te reinigen... Meestal zijn die idler wheels namelijk gewoon door vuil en vet wat glad geworden...

Het beste kun je hiervoor "planete print roller cleaner and restorer" gebruiken die je zo kunt bestellen bij 123inkt.nl: https://www.123inkt.nl/AF...to4qj02Zc6ygaAk6bEALw_wcB
Deze behandeling heeft ie al gehad. Is een tijdje goed gegaan, maar hij is echt ontzettend versleten dus helaas heeft dat maar heel even geholpen :/. Desondanks bedankt voor de tip! :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rcor
ksborg schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:14:
[...]

Deze behandeling heeft ie al gehad. Is een tijdje goed gegaan, maar hij is echt ontzettend versleten dus helaas heeft dat maar heel even geholpen :/. Desondanks bedankt voor de tip! :)
Ah, ja dan houdt het op... Hopelijk vindt je snel een nieuwe idler wheel voor deze speler... Mocht ik iets zien of vinden zal ik je hiervan direct op de hoogte stellen...

Dan even iets anders... Vandaag weer eens bij mijn favoriete platen zaak in het Limburgse Horst langs geweest na werktijd (platen zaak Miez-D)... Ik ging er heen voor de nieuwe verzamelaar van Mooi Wark op CD (helaas niet beschikbaar op LP), maar toen kwam eigeaar Michel Daniels ook met deze limited coloured edition (in rood en blauw) van Lynyrd Skynyrd aan zetten (Lynyrd Skynyrd collected)... Dat ziet er toch wel gaaf uit met die twee kleuren en klinkt ook nog eens erg mooi nu ik 'm aan het afspelen ben! Ik kon 'm gewoon niet laten liggen! Zo gaaf is hij... O+ 8)

Even wat plaatjes van de aankopen:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/0HFts_U6Nny3rPo8Z9AGNj4IdbRZZYoM37RyhXL2rjo-hMuHNb4d31vs0th3iSeQw5Dutv7JWPya6d6e4d1ZK92aNkwWYO371LoHu1ijWyJNVY1dwEg4L37kE2w8nM-IDgVO5lg1Ag=w2400

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/c5Jj-P8TmOZU_UE5o0ucPGH3HRbsTqHNlASkMTW9DPRAwXg4w5CdRs8fZLXxWf_I55Qnugv3G1i58qoE_Y73hWhOggmKZ0Tuqj38kN7VuOdoHeFwsy_ceVE-Ewz19_LWKRzgumhYCQ=w2400

[ Voor 3% gewijzigd door rcor op 12-07-2018 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ksborg
rcor schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 21:10:
[...]

Ah, ja dan houdt het op... Hopelijk vindt je snel een nieuwe idler wheel voor deze speler... Mocht ik iets zien of vinden zal ik je hiervan direct op de hoogte stellen...
Thanks! Zou leuk zijn om deze weer in ere te herstellen. Zeer vermakelijk dingetje. Niet voor je beste vinyl met een naaldruk van 5,6 gram, maar ook niet echt iets om me heel druk over te maken met ouder spul :)

En gelukkig heb ik de Pro-ject nog als speler in de woonkamer. Minder geschikt voor singeltjes maar na reparatie van de motor (voorlopig) wel heel goed :)

pro-ject1

Lekker album ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
ksborg schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 21:36:
[...]

Thanks! Zou leuk zijn om deze weer in ere te herstellen. Zeer vermakelijk dingetje. Niet voor je beste vinyl met een naaldruk van 5,6 gram, maar ook niet echt iets om me heel druk over te maken met ouder spul :)

En gelukkig heb ik de Pro-ject nog als speler in de woonkamer. Minder geschikt voor singeltjes maar na reparatie van de motor (voorlopig) wel heel goed :)

[afbeelding]

Lekker album ook.
Zolang de speler anti-skating heeft die goed afgesteld is maakt die naalddruk 5,6 gram eigenlijk niet zoveel uit... Zonder anti-skating zou ik me meer zorgen maken... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door rcor op 12-07-2018 21:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:11
Even een klassiekertje draaien om wakker te worden :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/J45FRpGTuOJWrRDO1Lp9celR/full.jpg

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:53
Ik twijfel of ik er een apart topic voor moet openen of gewoon hier in de "community" moet gooien, maar ik kies even voor 't laatste. Als 't van de mods in een nieuw aankoopadvies-topic moet: no problem.

Ik heb op zolder een oude Thorens TD160 staan, maar eigenlijk zit ik weinig op zolder in m'n luisterhoekje. Dus wil ik beneden ook vinyl kunnen draaien. Echter, hier speelt het uiterlijk ook mee, dus wil ik een modernere platenspeler aanschaffen hiervoor. Ik twijfel tussen Rega Planar 1 en bijv. de Pro-Ject Debut Carbon DC. Beide zo'n 400 euro. Budget oprekken kan wel, maar alleen als dat echt wat oplevert. Bijvoorbeeld om de Rega Performance Pack erbij te kopen of Planar 2 te kopen. Of, maar dan schuif ik wel erg veel door, de Pro-Ject RPM 3 te nemen.

Wat zouden jullie adviseren? Iemand met ervaring met deze merken/modellen? Of nog andere merken/modellen die ik moet bekijken?

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zou de TD160 opknappen en beneden neerzetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Cass Casey schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 09:47:
Ik twijfel of ik er een apart topic voor moet openen of gewoon hier in de "community" moet gooien, maar ik kies even voor 't laatste. Als 't van de mods in een nieuw aankoopadvies-topic moet: no problem.

Ik heb op zolder een oude Thorens TD160 staan, maar eigenlijk zit ik weinig op zolder in m'n luisterhoekje. Dus wil ik beneden ook vinyl kunnen draaien. Echter, hier speelt het uiterlijk ook mee, dus wil ik een modernere platenspeler aanschaffen hiervoor. Ik twijfel tussen Rega Planar 1 en bijv. de Pro-Ject Debut Carbon DC. Beide zo'n 400 euro. Budget oprekken kan wel, maar alleen als dat echt wat oplevert. Bijvoorbeeld om de Rega Performance Pack erbij te kopen of Planar 2 te kopen. Of, maar dan schuif ik wel erg veel door, de Pro-Ject RPM 3 te nemen.

Wat zouden jullie adviseren? Iemand met ervaring met deze merken/modellen? Of nog andere merken/modellen die ik moet bekijken?
Ik zou sowieso geen Pro-ject RPM nemen. Ik heb zelf de RPM1 en ik vind het veel te fragiel (achteraf gezien). 45 toeren luisteren is ook slecht te doen, de snaar slipt enorm en het duurt echt een paar seconden voordat ie op goede snelheid draait. De motor heeft te weinig stevigheid en bij mij stond ie na een half jaar helemaal scheef in de behuizing, met alle ellende die dat weer veroorzaakt. Uiteindelijk netjes gerepareerd, maar ik zou altijd voor een speler gaan met een geïntegreerde motor vanaf nu.

Over de rest kan ik niet oordelen, ik kan alleen waarschuwen ;). En een TD160 is volgens mij ook een prima speler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
Die TD160 is inderdaad een mooi apparaat. Hij is echter nog wel in de originele staat, dus het wordt wel tijd voor een onderhoudsbeurt of restauratie. Heb wel eens contact gezocht met "Dr. Thorens", maar twijfelde steeds of het wel het geld waard is.

Om hem beneden te zetten, heb ik wel te maken met de WAF. De Thorens is nogal groot qua formaat. Een mooie lage, witte Planar 1 zou ik sneller door de Acceptance Committee krijgen.

@ksborg Thanks voor je advies. Denk dat ik dan inderdaad maar eens goed ga kijken in real life naar een Rega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Cass Casey schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:31:
Die TD160 is inderdaad een mooi apparaat. Hij is echter nog wel in de originele staat, dus het wordt wel tijd voor een onderhoudsbeurt of restauratie. Heb wel eens contact gezocht met "Dr. Thorens", maar twijfelde steeds of het wel het geld waard is.

Om hem beneden te zetten, heb ik wel te maken met de WAF. De Thorens is nogal groot qua formaat. Een mooie lage, witte Planar 1 zou ik sneller door de Acceptance Committee krijgen.

@ksborg Thanks voor je advies. Denk dat ik dan inderdaad maar eens goed ga kijken in real life naar een Rega.
Al eens na gedacht over een mooie Thorens TD-318MKII? Of Thorens TD-320 MKII of Thorens TD-2001?
Die ogen ook wat moderner (eventueel kan een MKIII versie ook, maar een MKI zou ik dan niet nemen als de modernere look een musthave is... Let op! geen verkeerde speler die Thorens TD-318 MKI, ik spreek uit ervaring omdat ik hem al zeker 4 jaar in bezit heb... Mijn beste koop ooit! :) )....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Jelte schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 09:53:
dit :Y

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

Jelte schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 09:53:
He-le-maal-mee-eens! En dat zeg ik als trouw TD166-gebruiker.
Het zijn heel betrouwbare spelers en stevig als een tank.
Lekker op (laten) knappen, misschien een nieuwe naald of nieuw element als upgrade en gaan met die banaan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Eens met de bovenstaande mensen, ik heb zelf ook mijn TD-166 MKII opgekapt.
Deze Thorens platenspelers zijn heel simpel en gemakkelijk te onderhouden en op te knappen.
Er zijn zo enorm veel mensen die dit gedaan hebben en er is heel veel info te vinden op internet.

Mocht je het niet zelf willen doen zijn er ook genoeg mensen die dit voor je kunnen doen.

Zelf heb ik de volgende dingen gedaan.
- Oude plint vervangen voor een nieuwe dikkere en moderner uitziende plint
- Hardbord onderplaat vervangen voor dikke 18mm MDF plaat en voorzien van voetjes
- Aandrijf snaar vervangen (met originele Thorens snaar)
- Demping toegepast aan de binnenkant van de plint en op de onderkant van de metalen plaat.
- Zwarte goedkoop uitziende knoppen vervangen voor zilveren
- Lelijke standaard slipmat vervangen voor een andere
- Element vervangen voor een AT-440mla
- Metalen plaat en platter goed gereinigd en gepoetst
- Spindle en lager gesmeerd.

Hieronder een paar oude foto's van de werkzaamheden destijds, helaas niet van alles een foto gemaakt.
Nieuwe slipmat en AT440mla staan niet op de fotos.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7307/13621786114_df3f6e04ac_b.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3833/13622889534_6210a6928b_b.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3797/13720137695_a2fda1bef6_b.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3711/13622744023_f8e11c0751_b.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2873/13720137615_6e59589f1d_b.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3701/13742788294_ded278bb19_b.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7087/13720527214_61205595f4_b.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:24

momania

iPhone 30! Bam!

Op nog geen 500m van m'n huis is een kermis aan de gang, en er komt straks ook nog wel vuurwerk denk ik, dus bij huize momania is het nu de radio open en de raampjes op 10!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SNlyg9txKqaKtuB5OOLc64YR/full.jpg

:P

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raverty
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Raverty

rm -rf*

platen

Even wat platen gehaald :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Toto O+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

Gisteren met mijn dochter naar Kensington geweest. En.......onderweg naar 020 in 010 deze twee klassiekers opgepikt:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XSdj1D2l.jpg

Even door de wasstraat, en vanavond op de platenspeler :9~ .

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/J1s3Nzrl.jpg

En deze twee heb ik een week of twee geleden uit de kringloop gered. In het blad 'Vinyl' stond een artikel over 'Deutsche Grammophon Gesellschaft' en de kwaliteit van de persingen en uitvoeringen. Op basis daarvan heb deze er uit gepikt:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yiM8dJql.jpg

Op MP kwam ik afgelopen dagen een advertentie tegen waarin een gesigneerd album van Metallica werd aangeboden. Master Of Puppets, mede gesigneerd door Cliff Burton (R.I.P.). Als Metallica-fan en -verzamelaar maakte ik een klein vreugdedansje. Maar eerst even gekeken of ik iets over de handtekeningen kon vinden. Ik bedoel, een krabbel met een merkstift zetten is niet echt moeilijk. Binnen twee minuten Googlen had ik antwoord. De handtekeningen kloppen. Maar de foto van het album op MP is exact dezelfde als op Popsike. Een album dat een jaar of vier geleden nog verkocht was en dat de MP-verkoper nu op zolder had gevonden, tussen een stapel andere platen 8)7 .

Dus de verkoper (één dag actief op MP) maar om wat meer foto's en achtergrondinfo gevraagd. Stilte. De link van Popsike doorgestuurd. Stilte. Maar de advertentie bleef staan en er werd op geboden. De volgende dag heb ik de stoute schoenen aangetrokken en de advertentie als verdacht gemeld bij MP. En wat denk je? Binnen 2 minuten was de advertentie verwijderd. Ik kan alleen maar hopen dat de bieder niets betaald heeft. Wat kan ik kwaad worden op mensen die de boel op deze manier willens en wetens oplichten.

De apparatuur gaat aan en ik leg zo een stuk klassieke muziek op de draaiert. Even heerlijk ontspannen. Pink Floyd en E.C. zijn vanavond aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
Dank voor de adviezen. Doordat ik geen vergelijkingsmateriaal heb, heb ik geen idee hoe een oude TD160 zich verhoudt tot een moderne speler. Maar wellicht is het toch goed om het budget dan maar te besteden aan een renovatie.

Nu nog bedenken of ik naar Rob (Dr. Thorens) ga of een minder bekende collega die Thorens restaureert. Iemand ervaring?

P.S. Er staat een gemodificeerde Thorens TD160 op MP voor nog geen 200,-. Lijkt me een koopje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Dr. Thorens is helemaal prima. Klein appartement voor met audiofiele apparatuur en een aantal Thorens. En een werkplaats in een klein kamertje. Altijd in voor een praatje.
Hij is zelfs een keer bij mij langs gekomen om de platenspeler af te stellen. Maar ik woon dan ook om de hoek.
Niet de goedkoopste, maar zeker kundig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Vintage1967 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 14:20:
En deze twee heb ik een week of twee geleden uit de kringloop gered. In het blad 'Vinyl' stond een artikel over 'Deutsche Grammophon Gesellschaft' en de kwaliteit van de persingen en uitvoeringen. Op basis daarvan heb deze er uit gepikt:

[afbeelding]
Riep er iemand Deutsche Grammophon Gesellschaft?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3ULq0dZEllCQFvkDF4nCQD99/medium.jpg

Heb ik er ook een paar van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 22:01
Jelte schreef op zondag 15 juli 2018 @ 15:16:
Dr. Thorens is helemaal prima. Klein appartement voor met audiofiele apparatuur en een aantal Thorens. En een werkplaats in een klein kamertje. Altijd in voor een praatje.
Goede ervaringen met Rob. Aanrader!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Enig idee wat daar een complete beurt en evt revisie van een TD160 kost?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Reken op €100-150. Ik zei al, goedkoop is hij niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
Cass Casey schreef op zondag 15 juli 2018 @ 14:47:
Dank voor de adviezen. Doordat ik geen vergelijkingsmateriaal heb, heb ik geen idee hoe een oude TD160 zich verhoudt tot een moderne speler. Maar wellicht is het toch goed om het budget dan maar te besteden aan een renovatie.

Nu nog bedenken of ik naar Rob (Dr. Thorens) ga of een minder bekende collega die Thorens restaureert. Iemand ervaring?

P.S. Er staat een gemodificeerde Thorens TD160 op MP voor nog geen 200,-. Lijkt me een koopje?
Dr. Thorens is een absolute aanrader... Zowel ik als een goede vriend van mij hebben onze spelers daar onderhanden laten nemen (Thorens TD-280 MKII van mijn goede vriend en mijn Thorens TD-318MKI)…

Zoals gezegd, niet goedkoop, maar wel goed... Ik zal zo meteen nog eens naar mijn oude posts zoeken waarin enkele foto's van de revisie te zien zijn en er een link naar plaatsen zodat je kunt zien wat hij allemaal bij mij gedaan heeft...

Edit 23:00 uur:
Gevonden in het oude "Het grote vinyl topic" : https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/42486395

Edit 17-07-2018 07:52 uur:
Ik zag dat de foto van het lood in het contra gewicht ontbrak... Hierbij alsnog een foto daarvan:
Afbeeldingslocatie: https://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20140702_002_zps20736d45.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door rcor op 17-07-2018 07:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 07:33
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lnnUKY7.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4QziFC2.jpg

Lekker hoor 8)

Maar vreemd genoeg een erg ondergewaardeerd album van deze band...

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=3_flblK1NL4&t=999s]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Storebaelt
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13-03-2023
@benedictuz Helemaal mee eens. Quicksilver is nog steeds fijne muziek. Pas nog het 1ste (Quicksilver Messenger Service) en 2de album (Happy Trails) gekocht via Discogs. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storebaelt
@benedictuz Helemaal mee eens. Quicksilver is nog steeds fijne muziek. Pas nog het 1ste (Quicksilver Messenger Service) en 2de album (Happy Trails) gekocht via Discogs
Oeps, kreeg foutmelding. Sorry nu dubbel gepost.

[ Voor 12% gewijzigd door Storebaelt op 17-07-2018 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Toen ik dit filmpje zag moest ik echt even gruwelen... Je kostbare vinyl reinigen met WD-40 (8)7)? Dat kan toch niet goed zijn... Ik vraag mij nu echt af wat de gevolgen zullen zijn op de langere termijn voor het vinyl... Die man is immers zijn LP (waarvan de oorsprong ook olie is) aan het reinigen met een vloeibare olie vorm... Die LP zou dus mogelijk kunnen gaan oplossen? of heb ik het mis?

Daarnaast bevalt het mij ook niet hoe zijn LP onder de kraan wast met een schuursponsje (gelukkig gebruikt hij wel de zachte zijde hiervan valt mij nu op)... Ongelooflijk dat sommigen zoiets barbaars durven te doen en te delen via YouTube...

Naar mijn idee totaal niet de manier om een LP te reinigen (ondanks dat het geknetter en gekraak door de WD-40 over is, al is het maar tijdelijk zegt mijn gevoel)... Laat ik het toch maar even houden bij mijn Knosti bak... ;)

[ Voor 19% gewijzigd door rcor op 18-07-2018 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@rcor lost olie op in olie? Of bedoel je net zoiets als dat waterverf verdund wordt en uitgesmeerd wordt door water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Jorgen schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 00:36:
@rcor lost olie op in olie? Of bedoel je net zoiets als dat waterverf verdund wordt en uitgesmeerd wordt door water?
Misschien wel beiden... Dat is wat ik mij afvraag...

Het is bijv. algemeen bekend dat als je een permanent marker wilt wissen, je alcohol zult moeten gebruiken... De grap is dat die permanent marker ook op basis van alcohol en inkt gemaakt is...

En een stuk rubber moet je ook niet met olie bewerken omdat deze anders oplost (het wordt dunner en zwakker) zover ik weet...

Dus vandaar: wat zouden de effecten van WD-40 zijn op de LP (zowel direct als op de langere termijn) als voor de naald die de WD-40 telkens op pikt tijdens het spelen?

[ Voor 4% gewijzigd door rcor op 18-07-2018 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Tweakers en vinylliefhebbers bij elkaar; hopelijk kan die combinatie mij helpen. Ik wil wat vinyl gaan rippen waarvan ik geen digitale versie heb. Hoeft geen referentiekwaliteit te zijn, einddoel is mp3'tjes voor op de telefoon, pc, tablet etc. Ik heb sinds kort een Rega RP1 op mijn werkkamer. Element is een Denon DL110. Aangesloten via de MM ingang op een Denon PMA880R versterker. Die is vervolgens via de rec out weer aangesloten op de line in van de geluidskaart van mijn PC (Auzentech X-FI Bravura 7.1). Opnemen doe ik met Audacity. Het probleem is dat ik om een fatsoenlijk opnameniveau te krijgen het record level in Audacity op max moet zetten, en dat daarbij de ruisvloer op ergens rond de -40dB komt te liggen. Bij een signaal dat piekt rond de -6dB (hooguit -3dB) is dat niet bepaald een briljante signaal-ruisverhouding (maar een dB of 3 onder een stille groef van een plaat afgespeeld met die combo).

Mijn vraag is dus: waar komt die vrij luide ruis vandaan (was me ook al opgevallen als ik mp3's via de hoofdtelefoon beluister op mijn PC. Als het nummer is afgelopen hoor je duidelijk ruis, terwijl digitaal toch muisstil zou moeten zijn). Ik denk niet uit de versterker; als je de rec out naar cd schakelt verandert er niks qua ruisniveau en ook als je de versterker uitzet blijven de meters van Audacity rond de -40dB hangen. Het signaal uit de versterker is niet heel luid (195mV bij een testtoon van 1kHz gesneden bij 3,54cm/sec), maar toch voldoende om geen enorme versterking met bijbehorende ruis te behoeven zou ik zeggen. Zo'n Auzentech-kaart zou toch ook van voldoende kwaliteit moeten zijn om niet zo te ruisen? Heeft iemand een idee van een instelling die ik misschien ergens verkeerd heb staan? Kan die Auzentech nog conflicteren met de geluidskaart op het moederbord die ik niet meer gebruik (althans, niet bij mijn weten :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

birdie_man schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:49:
Element is een Denon DL110. Aangesloten via de MM ingang op een Denon PMA880R versterker.
Zou het kunnen komen door de combinatie van het element en de versterker? De DL-110 is een High Output MC element met een output van 1.6mV. Kan het zijn dat je versterker niet goed overweg kan met dit element op de MM stand?.

Ik weet niet of deze versterker ook een MC optie heeft die je eens zou kunnen proberen?
Ik gok dat het namelijk in die combinatie zit. Mogelijk dat een losse MM/MC Phono voorversterker uitkomst bied.

Kan het overigens kunnen dat de REC out het onversterkte signaal doorstuurd?

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2018 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chromium
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 14:33
Ok 12 dagen later...het resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.cc/xnl8aoc0j/852160_CC-9_A4_B-49_B2-8_DC3-_F8_BCF8_F45_AAA.gif

Niet veel verschil dus :-(
De warp is bijna niks verminderd, bijna want nu kan ik hem wel afspelen met mijn AT-440MLb zonder dat de naald uit de groef springt. Er moet dus wel iets veranderd zijn, maar veel te weinig.

Conclusie, druk (44 kilo egaal verdeeld) en tijd (12 dagen) alleen zijn niet voldoende om platen weer plat te krijgen. Het zou me verbazen als nog meer gewicht voor een langere tijd geweldige resultaten zou opleveren, dus warmte is waarschijnlijk noodzakelijk...maar ik ga het toch maar niet proberen. Was wel een leuk experiment waarvan ik hoopte dat de resultaten beter gingen zijn...maar the more you live the more you learn. }:O
chromium schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:10:
[...]

Toevallig heb ik deze week dit binnen gekregen

[afbeelding]

Lowel George - Thanks I'll eat it here.
Prachtplaat maar helaas met een serieuze warp. Mijn Nagaoka Mp110 element wou hem niet afspelen zonder nu en dan te verspringen, dus vlug afgelegd, dan maar met de AT-440MLb geprobeerd, en deze gaat een stuk dieper in de groef en speelde de plaat probleemloos af. Plaat klinkt trouwens uitstekend, bijna geen klikje te horen...maar je wordt zeeziek van er naar te kijken.

Geïnspireerd door de voorgaande posts, besloot ik om de plaat plat(ter) proberen te krijgen, ging eerst ook voor twee glazen platen gaan en deze door de zon laten verwarmen, maar ik las zoveel info over hoe je echt geluk moet hebben en de plaat nadien wel plat kan zijn maar ook veel meer bijgeluiden krijgt dat ik het maar niet deed.

Een andere post op het Steve Hoffman forum had het over een minimale verhitting gepaard met veel druk en tijd en dan zou het wel beter moeten lukken.

Ik had nog een stuk of tien terrastegels in natuursteen over 40/40 CM en redelijk zwaar. Ik heb er twee voor een uur in de volle zon gelegd tot ze lekker warm (maar niet te heet) waren, daarna de LP (gewassen en in een plastiek beschermhoes) tussen de twee tegels gelegd. de "sandwich" in mijn koele garage gelegd en er de 8 andere tegels opgelegd. Er zit nu een egaal gewicht op van zo'n 40 kilo en ik laat alles rustig een weekje liggen en zal dan opnieuw even afspelen en kijken als er verbetering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

birdie_man schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:49:
Tweakers en vinylliefhebbers bij elkaar; hopelijk kan die combinatie mij helpen. Ik wil wat vinyl gaan rippen waarvan ik geen digitale versie heb. Hoeft geen referentiekwaliteit te zijn, einddoel is mp3'tjes voor op de telefoon, pc, tablet etc.
Geen idee waar je ruis vandaan komt, maar aangezien je het origineel al hebt en je wil een "redelijke MP3", kan je geen andere wegen zoeken om aan dat nummer te komen?

[ Voor 60% gewijzigd door Yalopa op 18-07-2018 18:05 ]

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste muziekkenners/liefhebbers,

Ik heb een tijdje geleden een Reloop RP4000 - M platenspeler aangeschaft om de eerste stap te zetten richting het verzamelen en uiteindelijk leren draaien van vinyl. Ook heb ik een DAP audio PRE-101 Phone RIAA eqailized pre-amp gekocht, aangezien de Reloop platenspeler naar mijn wetens geen ingebouwde pre-amp bezit.

Daarbij heb ik een (wat oudere) Yamaha receiver (natural sound stereo RX-E200) die is aangesloten op twee TANNOY Mercury MX-1 boxjes. Als ik mijn Reloop speler echter koppel met de DAP, en deze koppel met de Yamaha receiver krijg ik telkens een erg verstoord (ruisend) geluid uit mijn boxen.

Als ik de receiver gebruik met een aux aansluiting via mijn telefoon, of radio luister via de boxen en de Yamaha is het geluid daarentegen wel gewoon erg goed.

Kan iemand mij helpen met dit probleem en me uitleggen waar dit fout gaat, me eventueel adviseren wat ik moet veranderen en waar eventueel toevoeging of aanpassing nodig is? Ik heb het idee dat het misschien ligt aan de pre-amp (te simpel?) of aan de kabels. Ik ben helaas niet enorm technisch en nog erg aan het zoeken en ontdekken hoe alles (zo goed mogelijk) werkt om uiteindelijk een leuke setup te hebben staan waarmee ik als beginnend vinyl collector mee aan de slag kan gaan. Thanks in advance!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
Weet je heel zeker dat de speler niet een ingebouwde pre-amp heeft ?

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
chromium schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:57:
Ok 12 dagen later...het resultaat.

[afbeelding]

Niet veel verschil dus :-(
De warp is bijna niks verminderd, bijna want nu kan ik hem wel afspelen met mijn AT-440MLb zonder dat de naald uit de groef springt. Er moet dus wel iets veranderd zijn, maar veel te weinig.

Conclusie, druk (44 kilo egaal verdeeld) en tijd (12 dagen) alleen zijn niet voldoende om platen weer plat te krijgen. Het zou me verbazen als nog meer gewicht voor een langere tijd geweldige resultaten zou opleveren, dus warmte is waarschijnlijk noodzakelijk...maar ik ga het toch maar niet proberen. Was wel een leuk experiment waarvan ik hoopte dat de resultaten beter gingen zijn...maar the more you live the more you learn. }:O

[...]
Wellicht volgende week nogmaals proberen... De temperatuur stijgt dan naar 40 graden zeggen ze... Wellicht dat het dan warm genoeg is als je 'm in de volle zon legt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oldsmelly schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 18:32:
Weet je heel zeker dat de speler niet een ingebouwde pre-amp heeft ?
Nee dat weet ik niet zeker, maar kan het bij de specifications niet vinden..
:

FEATURES
High torque DJ turntable
Black metalic finish
Torque of more than 1.6kg/cm
Pitch control +/-10% and +/-20%
3 speeds 33 1/3, 45 and 78 rpm
Quartz lock
Reverse function

TECHNICAL DATA
Type: 3 speeds, fully manual
Drive: quartz-controlled high-torque direct drive
Speeds: 33 1/3, 45 and 78 rpm
Start/Stop time: < 1 sec.
Starting torque: > 1600 g/cm
Flutter: < 0,2% WMRS

TONEARM DETAILS
Type: Static balanced S-shaped tonearm with detachable headshell
Effective Tonearm Length: 230.5mm
Overhang: 16mm
Tracking Error Angle: Less than 3 degree
Tracking Force Adjustment Range: 3~4g
Applicable Cartridge Weight: 3.5~8.5g
Anti-skating Range: 0~7g
Output: 1.7~3.6mV at 1KHz 5cm/sec (HP-4005)
Frequency Response: 20Hz~20KHz
Channel Separation: More than 15 dB
Channel Balance: Within 2.5dB at 1KHz
Stylus pressure adjustment range: 0~4g
Dimensions: 450 x 144 x 352 mm
Weight: 9.68 kg
Incl. Reloop OM black cartridge (by Ortofon), Reloop headshell, Reloop neoprene slipmat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 18:51:
[...]

Nee dat weet ik niet zeker, maar kan het bij de specifications niet vinden..
:

FEATURES
High torque DJ turntable
Black metalic finish
Torque of more than 1.6kg/cm
Pitch control +/-10% and +/-20%
3 speeds 33 1/3, 45 and 78 rpm
Quartz lock
Reverse function

TECHNICAL DATA
Type: 3 speeds, fully manual
Drive: quartz-controlled high-torque direct drive
Speeds: 33 1/3, 45 and 78 rpm
Start/Stop time: < 1 sec.
Starting torque: > 1600 g/cm
Flutter: < 0,2% WMRS

TONEARM DETAILS
Type: Static balanced S-shaped tonearm with detachable headshell
Effective Tonearm Length: 230.5mm
Overhang: 16mm
Tracking Error Angle: Less than 3 degree
Tracking Force Adjustment Range: 3~4g
Applicable Cartridge Weight: 3.5~8.5g
Anti-skating Range: 0~7g
Output: 1.7~3.6mV at 1KHz 5cm/sec (HP-4005)
Frequency Response: 20Hz~20KHz
Channel Separation: More than 15 dB
Channel Balance: Within 2.5dB at 1KHz
Stylus pressure adjustment range: 0~4g
Dimensions: 450 x 144 x 352 mm
Weight: 9.68 kg
Incl. Reloop OM black cartridge (by Ortofon), Reloop headshell, Reloop neoprene slipmat
Beste Willem020,

Zou jij eens foto's kunnen sturen van hoe e.e.a. aangesloten is en zou jij kunnen aangeven hoe de kabels lopen vanaf de platen speler naar de phono preamp en vanaf de phono preamp naar je Yamaha versterker?

Ik vermoed namelijk dat de bekabeling nogal veel vervuiling oppikt naar je versterker of dat er een instelling op je phono preamp niet goed staat waardoor er meer ruis ontstaat dan geluid...

overigens staat die Dap voor versterker bij mij niet hoog op mijn verlanglijstje... Er zijn genoeg alternatieven die tweede hands net zo duur of ongeveer net zo duur zijn te vinden die beter gebouwd zijn en ook beter klinken...

Dit is overigens een hele mooie phono preamp:
https://www.marktplaats.n...f8598c624&previousPage=lr

[ Voor 11% gewijzigd door rcor op 18-07-2018 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rcor schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 18:56:
[...]

Beste Willem020,

Zou jij eens foto's kunnen sturen van hoe e.e.a. aangesloten is en zou jij kunnen aangeven hoe de kabels lopen vanaf de platen speler naar de phono preamp en vanaf de phono preamp naar je Yamaha versterker?

Ik vermoed namelijk dat de bekabeling nogal veel vervuiling oppikt naar je versterker of dat er een instelling op je phono preamp niet goed staat waardoor er meer ruis ontstaat dan geluid...

overigens staat die Dap voor versterker bij mij niet hoog op mijn verlanglijstje... Er zijn genoeg alternatieven die tweede hands net zo duur of ongeveer net zo duur zijn te vinden die beter gebouwd zijn en ook beter klinken...
Ik zal morgen wat foto's of een korte video uploaden om aan te tonen hoe ik het momenteel heb aangesloten. Momenteel heb ik namelijk geen telefoon in bereik. Alvast enorm bedankt voor je hulp!

Heb je overigens een of meerdere goede opties/alternatieven die ik zou kunnen aanschaffen i.p.v. de DAP voorversterker? En wat is precies de reden waarom deze niet volstaat? En nog een vraag, hoe ontstaat 'vervuiling' binnen deze bekabeling?

Gr. Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Beste Willem020,

Ik heb een aantal foto's kunnen maken.

: [img]file:///Users/Willem/Downloads/IMG_4489.JPG[/img]
[img]file:///Users/Willem/Downloads/IMG_4492.JPG[/img]
[img]file:///Users/Willem/Downloads/IMG_4491.JPG[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 19:08:
[...]

Ik zal morgen wat foto's of een korte video uploaden om aan te tonen hoe ik het momenteel heb aangesloten. Momenteel heb ik namelijk geen telefoon in bereik. Alvast enorm bedankt voor je hulp!

Heb je overigens een of meerdere goede opties/alternatieven die ik zou kunnen aanschaffen i.p.v. de DAP voorversterker? En wat is precies de reden waarom deze niet volstaat? En nog een vraag, hoe ontstaat 'vervuiling' binnen deze bekabeling?

Gr. Willem
Let op! Ik zeg niet dat deze DAP niet voldoet, het is alleen een flinke instapper die niet hoog op de shortlist staat van mij... Evenals het meegeleverde element bij die Reloop platen speler... Ook daarvoor zijn goedkopere en betere alternatieven voor te vinden, mits je niet gaat scratchen...

Maar om te starten kan het zeker met deze spullen en moet het werkend te krijgen zijn... Vaak wordt ruis veroorzaakt door goedkope aansluit draden met weinig afscherming over een te lange route...

Ik zelf gebruik zelfbouw tulpkabels en aarde draad van Dr. Thorens... By far the beste audiokabels voor platen spelers...

Edit 19:32 uur:
ik zie tijdens het typen dat je gereageerd hebt... We zullen de foto's eens bekijken...

@Verwijderd : je foto's doen het niet... Waarschijnlijk de verkeerde url gekopieerd of het gebruik van het [img]urlnaarfoto[/url] foutief toegepast...

[ Voor 5% gewijzigd door rcor op 18-07-2018 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rcor schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 19:33:
[...]

Let op! Ik zeg niet dat deze DAP niet voldoet, het is alleen een flinke instapper die niet hoog op de shortlist staat van mij... Evenals het meegeleverde element bij die Reloop platen speler... Ook daarvoor zijn goedkopere en betere alternatieven voor te vinden, mits je niet gaat scratchen...

Maar om te starten kan het zeker met deze spullen en moet het werkend te krijgen zijn... Vaak wordt ruis veroorzaakt door goedkope aansluit draden met weinig afscherming over een te lange route...

Ik zelf gebruik zelfbouw tulpkabels en aarde draad van Dr. Thorens... By far the beste audiokabels voor platen spelers...

ik zie tijdens het typen dat je gereageerd hebt... We zullen de foto's eens bekijken...
Zou je eens een linkje kunnen sturen met deze tulpkabels en aarde draad?

En wat voor element raad je aan? Zit te denken aan een Ortofon Concorde. Echt scratchen ga ik inderdaad niet doen maar het moet wel dj-proof zijn, rekening houdend met de kwaliteit en behoud van m'n platen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rcor schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 19:33:
[...]

@Verwijderd : je foto's doen het niet... Waarschijnlijk de verkeerde url gekopieerd of het gebruik van het [img]urlnaarfoto[/url] foutief toegepast...
Het lukt me idd niet helemaal met het uploaden van foto's. Begrijp ook niet wat ze willen met een URL, ik wil de foto's gewoon direct uploaden vanaf m'n pc. Is dit ook mogelijk? Zo nee, hoe anders?

P.S. Sorry voor de vele verwarring en vragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 19:35:
[...]

Zou je eens een linkje kunnen sturen met deze tulpkabels en aarde draad?

En wat voor element raad je aan? Zit te denken aan een Ortofon Concorde. Echt scratchen ga ik inderdaad niet doen maar het moet wel dj-proof zijn, rekening houdend met de kwaliteit en behoud van m'n platen.
Het probleem is dat je ze alleen rechtstreeks kunt kopen bij Dr. Thorens in Nijmegen... Hij heeft er wel een plaatje van staan op zijn website... Alleen is daar de aarde draad niet zichtbaar:
http://drthorens.nl/wat-maak-ik/

Qua elementen ben ik op DJ niveau niet echt op de hoogte... Wel op HIFI vlak, mijn vraag is dan ook: Waarom wil je een DJ element als je geen DJ dingen ermee gaat doen?

Een Hifi element klinkt namelijk veel beter dan een DJ element (met name de hoge tonen zijn veel beter)…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rcor schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 19:42:
[...]

Het probleem is dat je ze alleen rechtstreeks kunt kopen bij Dr. Thorens in Nijmegen... Hij heeft er wel een plaatje van staan op zijn website... Alleen is daar de aarde draad niet zichtbaar:
http://drthorens.nl/wat-maak-ik/

Qua elementen ben ik op DJ niveau niet echt op de hoogte... Wel op HIFI vlak, mijn vraag is dan ook: Waarom wil je een DJ element als je geen DJ dingen ermee gaat doen?

Een Hifi element klinkt namelijk veel beter dan een DJ element (met name de hoge tonen zijn veel beter)…
Ik wil er uiteindelijk wel DJ dingen mee gaan doen, namelijk mezelf leren om vinyl platen (house) te mixen. Echter moet natuurlijk eerst mijn set-up en de apparatuur in orde zijn en de audio (op zijn minst) voldoende werken.

Ik ben een muziekliefhebber en sta slechts aan het begin, maar ik wil graag een goede basis opzet hebben waarmee ik mezelf de komende jaren mee kan vermaken en het mixen van vinyls goed onder de knie kan krijgen.

Vandaar dat ik niet perse 'high-end' apparatuur eis, maar wel een goedwerkende installatie en de elementen die minimaal ruim voldoende zijn om zowel goed geluid te hebben als een goed werkende techniek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 19:52:
[...]

Ik wil er uiteindelijk wel DJ dingen mee gaan doen, namelijk mezelf leren om vinyl platen (house) te mixen. Echter moet natuurlijk eerst mijn set-up en de apparatuur in orde zijn en de audio (op zijn minst) voldoende werken.

Ik ben een muziekliefhebber en sta slechts aan het begin, maar ik wil graag een goede basis opzet hebben waarmee ik mezelf de komende jaren mee kan vermaken en het mixen van vinyls goed onder de knie kan krijgen.

Vandaar dat ik niet perse 'high-end' apparatuur eis, maar wel een goedwerkende installatie en de elementen die minimaal ruim voldoende zijn om zowel goed geluid te hebben als een goed werkende techniek.
Ah oke… Dat meegeleverde element is een instap Ortofon OM serie element waarop Reloop hun eigen merknaam heeft opgeplakt... In dit geval prima om mee te starten omdat er ook aangegeven wordt dat je er mee kunt scratchen...

Echter, hoe het geluidskwalitatief met 'm gesteld is weet ik niet... Hij heeft een conische naald (zoals de meeste DJ elementen) wat de hoog weergave niet ten goede komt, maar er wel voor zorgt dat je met 'm het aangegeven scratchen kunt doen...

Ik heb zelf ooit alleen eens gespeeld met een Stanton Discmaster V2 op een goedkope huismerk platen speler van Conrad (Mc Crypt DJ-2650B)… Ik wilde alleen plaatjes draaien en dus meer HIFI dan DJ achtige zaken...

Achteraf was de speler vooral plastic fantastic, het element daar in tegen was van verdomde goede kwaliteit (qua bouw dan)... Geluidskwalitatief was het voor een DJ element ook niet onaardig, maar het komt totaal niet in de buurt van een Audio Technica AT95e, Audio Technica AT-440MLa of bijv. een Goldring 2100MM (drie hifi elementen uit twee prijs segmenten die beiden een goed geluid hebben)...

Maar die zijn dus niet geschikt voor jou doel...

Qua techniek zit het verder wel goed … Die Reloop is een degelijke speler, de phono preamp van DAP is een instap model waar ik dan toch eerder voor de instap TCC TC-750 zou zijn gegaan als het echt nieuw moet...

Maar goed, je hebt deze spullen nu inmiddels dus laten we kijken wat er van te maken valt... Eerst die foto's maar eens zichtbaar krijgen hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:26:
[...]

Zou het kunnen komen door de combinatie van het element en de versterker? De DL-110 is een High Output MC element met een output van 1.6mV. Kan het zijn dat je versterker niet goed overweg kan met dit element op de MM stand?.

Ik weet niet of deze versterker ook een MC optie heeft die je eens zou kunnen proberen?
Ik gok dat het namelijk in die combinatie zit. Mogelijk dat een losse MM/MC Phono voorversterker uitkomst bied.

Kan het overigens kunnen dat de REC out het onversterkte signaal doorstuurd?
Versterker heeft een gevoeligheid van 2,5 mV voor MM, dus je moet de volumeknop wat verder opendraaien, maar gaat prima. Signaal wordt versterkt doorgestuurd, want er komt bijna 200mV uit de rec out. Er zit ook een mc stand op, maar die is met 0,25mV veel te gevoelig en de 100 Ohm load is ook veel te laag voor een DL-110, die is echt voor een MM ingang bedoeld. Het zal inderdaad zo zijn dat ik bij een element met een hogere uitgangsspanning het opnameniveau in Audacity minder ver hoef open te draaien. Maar dit ruist gewoon veel te veel. Als je ziet hoe stil de mm en mc ingangen van die versterker zijn met een gain van naar schatting 40 en 60dB, waar die geluidskaart de 200mV hooguit 20dB hoeft te versterken om tot 2V te komen...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Suggs
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vandaag een cadeautje voor mezelf binnengekomen: een boek en box over 50 jaar Trojan Records
Afbeeldingslocatie: https://klaverveld.nl/Trojan/Trojan1.jpg

Inhoudsopgave van de box
Afbeeldingslocatie: https://klaverveld.nl/Trojan/Trojan2.jpg

En dat ziet er zo uit
Afbeeldingslocatie: https://klaverveld.nl/Trojan/Trojan3.jpg
Afbeeldingslocatie: https://klaverveld.nl/Trojan/Trojan4.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldsmelly
Hier in huize Smelly is de vinylMan weer langs gekomen

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/kHVi4J/In_Da_Pocket.jpg

U ziet

John Mayall : Blues from Laurel Canyon
John Mayall & Eric Clapton : Blues Breakers
David Bowie : Best of 7 months in America
Melody Gardot : My one and only thrill
B.B. King : Live at the Regal 1964
Leonard Cohen : Songs of Love and Hate\
Jefferon Airplane : Surrealistic Pillow
Lynyrd Skynyrd : Live Cardiff 1975

Dat wordt weer lekker luisteren :9

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:56
oldsmelly schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 19:29:
John Mayall & Eric Clapton : Blues Breakers
Kun je posten hoe deze klinkt? Wil deze zelf ook op vinyl hebben, maar ik ben een beetje huiverig m.b.t. Back to Black uitgaven. Ik had Derek and the Dominos - Layla and other Assorted Love Songs gekocht in de B2B uitgave en die klonk werkelijk verschrikkelijk!

Ben erg benieuwd of deze wel goed is.

Mijn platencollectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Storebaelt
@oldsmelly De VinylMan was woensdag bij mij met een platte doos met de beide John Mayall albums. Ik had ook een oogje laten vallen op Jefferson Airplane, maar ik zie nu dat die bij jou is geland. Veel plezier. O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldsmelly
@pporrio Ik heb naar beide platen geluisterd....

En helaas de "John Mayall & Eric Clapton : Blues Breakers" is echt van slechte kwaliteit.
Die andere is een heel stuk beter maart een beetje "bas heavy" maar zeker goed om naar te luisteren.

Maar gelukkig klonk deze wel; goed (vandaag binnengekomen)

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/jN4XzJ/Streeet_Survivors.jpg _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door oldsmelly op 20-07-2018 17:55 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:27
Na ee half jaar lang verbouwen en mijn platen zo te moeten zien:

platenverbouwing

Is ons huisje nu eindelijk klaar en mogen mijn lieverdjes terug uitgestald worden 8) Wel nog wat kabeltjes wegwerken ;-)

Vinyl, nieuw huisje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Net mijn eerste bestelling via Discogs gedaan. Op zich niet heel ingewikkeld, maar het had ook nog wel iets gestroomlijnder gekund omdat ik perse PayPal moest gebruiken en dat heb/had ik niet. De verzendkosten zijn hoger dan de waarde van de lp, maar voor iets meer dan € 12 in totaal heb ik niet veel te klagen.

Als het goed is, mag ik deze binnenkort verwachten:

Afbeeldingslocatie: https://img.discogs.com/2HzEk020Ugn4CXBeD89k3XKFl-g=/fit-in/600x599/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/R-1217241-1488109618-2993.jpeg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:56
oldsmelly schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 17:54:
@pporrio Ik heb naar beide platen geluisterd....

En helaas de "John Mayall & Eric Clapton : Blues Breakers" is echt van slechte kwaliteit.
Dank je wel voor het delen van je ervaring. Scheelt mij weer een teleurstelling d:)b

Mijn platencollectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:49

Toshirou

Vinyl Surfer

Gister weer twee nieuwe aanwinsten welkom mogen heten :D

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/eNASzJ/Vinyl_records_210718.jpg

Te zien: Naaz - Bits of Naaz en Nina K - On Ice

[ Voor 16% gewijzigd door Toshirou op 21-07-2018 10:32 ]

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ksborg
Toshirou schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 10:31:
Gister weer twee nieuwe aanwinsten welkom mogen heten :D

[afbeelding]

Te zien: Naaz - Bits of Naaz en Nina K - On Ice
Hey die linker heb ik vanochtend ook binnengekregen :). 13,50. Kreeg 10% korting van Bol. Daarvoor wilde ik hem wel hebben. Mooie muziek wat mij betreft :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:49

Toshirou

Vinyl Surfer

ksborg schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 13:33:
[...]

Hey die linker heb ik vanochtend ook binnengekregen :). 13,50. Kreeg 10% korting van Bol. Daarvoor wilde ik hem wel hebben. Mooie muziek wat mij betreft :)
Ik heb de EP nog niet geluisterd, maar haar singles die ik geregeld op de radio hoorde klonken goed.Dus dit weekend eens luisteren, ik ben benieuwd hoe de rest van haar werk tot nu toe is :)

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Beste Willem020,

Ik heb schijnbaar nog niet genoeg karmapunten om foto’s te kunnen uploaden.. (?) is er een andere mogelijkheid om Mn foto’s hier te kunnen uploaden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oldsmelly
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2018 @ 17:55:
[...]

Ik heb schijnbaar nog niet genoeg karmapunten om foto’s te kunnen uploaden.. (?) is er een andere mogelijkheid om Mn foto’s hier te kunnen uploaden?
Upload je foto's naar iets als IMGBB (doe ik ook) en dan kun je een linkje hier neerzetten.

Mocht je een foto maken met je mobiel, zorg er dan wel voor dat je GPS data etc eruit is gehaald !

[ Voor 11% gewijzigd door oldsmelly op 23-07-2018 19:23 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
oldsmelly schreef op maandag 23 juli 2018 @ 19:22:
[...]

Upload je foto's naar iets als IMGBB (doe ik ook) en dan kun je een linkje hier neerzetten.

Mocht je een foto maken met je mobiel, zorg er dan wel voor dat je GPS data etc eruit is gehaald !
Dank voor de tip van IMGBB... Die ken ik nog niet (ik gebruikte Google Photo's met een hoop omwegen)... Dus deze oplossing maar eens meteen getest...

Op de platen speler: Small Time Crooks - Broken Glass And Stains From The Past:
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/eBBc68/Smalltime_crooks.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Toshirou schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 13:38:
[...]

Ik heb de EP nog niet geluisterd, maar haar singles die ik geregeld op de radio hoorde klonken goed.Dus dit weekend eens luisteren, ik ben benieuwd hoe de rest van haar werk tot nu toe is :)
Moet zeggen dat het qua geluidskwaliteit absoluut één van de betere nieuwe LP's is die ik heb gekocht. Hoewel het laatste nummer op kant A al wel weer wat tikjes had... Nieuw vinyl is praktisch nooit meer perfect, maar deze komt nog in de buurt :).

Wel ironisch dat het album in de Spotify studio's is opgenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rcor schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 21:12:
[...]

Ah oke… Dat meegeleverde element is een instap Ortofon OM serie element waarop Reloop hun eigen merknaam heeft opgeplakt... In dit geval prima om mee te starten omdat er ook aangegeven wordt dat je er mee kunt scratchen...

Echter, hoe het geluidskwalitatief met 'm gesteld is weet ik niet... Hij heeft een conische naald (zoals de meeste DJ elementen) wat de hoog weergave niet ten goede komt, maar er wel voor zorgt dat je met 'm het aangegeven scratchen kunt doen...

Ik heb zelf ooit alleen eens gespeeld met een Stanton Discmaster V2 op een goedkope huismerk platen speler van Conrad (Mc Crypt DJ-2650B)… Ik wilde alleen plaatjes draaien en dus meer HIFI dan DJ achtige zaken...

Achteraf was de speler vooral plastic fantastic, het element daar in tegen was van verdomde goede kwaliteit (qua bouw dan)... Geluidskwalitatief was het voor een DJ element ook niet onaardig, maar het komt totaal niet in de buurt van een Audio Technica AT95e, Audio Technica AT-440MLa of bijv. een Goldring 2100MM (drie hifi elementen uit twee prijs segmenten die beiden een goed geluid hebben)...

Maar die zijn dus niet geschikt voor jou doel...

Qua techniek zit het verder wel goed … Die Reloop is een degelijke speler, de phono preamp van DAP is een instap model waar ik dan toch eerder voor de instap TCC TC-750 zou zijn gegaan als het echt nieuw moet...

Maar goed, je hebt deze spullen nu inmiddels dus laten we kijken wat er van te maken valt... Eerst die foto's maar eens zichtbaar krijgen hier...
Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/na5wG8
Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/dg8u3o
Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/iPVk9T

Eens kijken of het zo gelukt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 22:02

kraats

Ik rol

Nog niet, je moet bij Embed Codes even de BBCode kopiëren en die hier plakken. Zie bij 'bekijk' hoe deze er in staat:
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/k2UOw8/IMG_4489.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door kraats op 24-07-2018 17:03 ]

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

kraats schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 17:02:
[...]
Nog niet, je moet bij Embed Codes even de BBCode kopiëren en die hier plakken. Zie bij 'bekijk' hoe deze er in staat:
[afbeelding]
waarom zo ingewikkeld? Ga naar "toon voorbeeld" ipv "verstuur" en klik op het plaatje vd afbeelding (tussen link en video). Plak de link naar je plaatje daarin en presto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Jorgen schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 17:21:
[...]

waarom zo ingewikkeld? Ga naar "toon voorbeeld" ipv "verstuur" en klik op het plaatje vd afbeelding (tussen link en video). Plak de link naar je plaatje daarin en presto.
Omdat de externe diensten veelal een eigen methode hebben voor het aangeven hoe je hun foto moet tonen...

Dat geld ook voor IMGBB. Het grote voordeel van IMGBB is dat ik meteen het formaat van de foto kan aanpassen bij het uploaden van de foto waardoor de foto's meteen aan de eisen voldoen die Tweakers.net stelt...

Zie ook eens hoe mijn foto over Small Time Crooks is toegevoegd via de knop "bekijken"... Dan zul je zien dat er meer achter zit dan alleen [img]directeurlnaarfoto[/img]...

[ Voor 17% gewijzigd door rcor op 24-07-2018 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:24
Veel te omslachtig
ik gebruik : https://postimages.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suggs
  • Niet online
Voor wie nog een leuke platenspeler zoekt:
https://www.kickstarter.c...ne-a-classic-reimagined-0

Vooral de hoofdtelefoonstandaard is een geweldige vondst (of hoort die weer bij een ander topic ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

LOL, dat ding heeft meer features die niks te maken hebben met het afspelen van vinyl. 8)7

Zou zelfs m'n slechtste platen nog niet toevertrouwen aan zo'n ding :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:11
Suggs schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 22:57:
Voor wie nog een leuke platenspeler zoekt:
https://www.kickstarter.c...ne-a-classic-reimagined-0

Vooral de hoofdtelefoonstandaard is een geweldige vondst (of hoort die weer bij een ander topic ;) )
1001 in 1 platenspeler :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

Vooral een ronddraaiende luidspreker om iedereen in de kamer dezelfde kwaliteit geluid te geven....... Nu ik er over nadenk, is die feature ideaal om live albums te draaien! Ik bedoel, op een festivalterrein waait het geluid ook alle kanten uit. En laten we eerlijk zijn, wat is nou een platenspeler zonder de mogelijkheid je smartphone draadloos op te laden, hologrammen te projecteren en sfeerverlichting te realiseren???

Maar in alle eerlijkheid, ik heb het idee dat de arm beter is dan die van een Crosley. Dus wat dat betreft maak ik niet meteen hele grote zorgen. Maar ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 17:03
Vintage1967 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 09:01:
Maar in alle eerlijkheid, ik heb het idee dat de arm beter is dan die van een Crosley. Dus wat dat betreft maak ik niet meteen hele grote zorgen. Maar ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben.
Ga er maar vanuit dat ze die standaard chinese arm en cartridge gebruiken die je ook op de crossley en clones vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:59
Valt mee, er zit een instelbare arm met contragewicht op en een Audio-technica AT91 element.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

Gisteren lang de lokale snuffelmarkt geweest en de volgende platen gescoord:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/t0s6NUPl.jpg?2

Volgens mij is het vermelden van artiesten en titels verder overbodig _/-\o_ .

Joplin en Tull hebben een redelijke hoes. De kwaliteit van het vinyl zal tijdens het luisteren blijken, maar optisch zit het in ieder geval goed. Springsteen en The Who zijn gewoon NM. Volgens mij heb ik er weer een paar pareltjes bij :9~ .

Ze moeten nog door de wasstraat en dan ga ik er vanavond weer eens lekker voor zitten :9 , tenminste dat is nu de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
momania schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 08:24:
LOL, dat ding heeft meer features die niks te maken hebben met het afspelen van vinyl. 8)7

Zou zelfs m'n slechtste platen nog niet toevertrouwen aan zo'n ding :X
Dat laatste statement zou voor mij niet opgaan, maar verder vind ik het een euh, bijzondere verschijning... Laten we het netjes houden. Ik zie er in elk geval niets in. Teveel features die budget wegnemen voor een goede platenspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vintage1967 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 13:40:
Joplin en Tull hebben een redelijke hoes. De kwaliteit van het vinyl zal tijdens het luisteren blijken, maar optisch zit het in ieder geval goed. Springsteen en The Who zijn gewoon NM. Volgens mij heb ik er weer een paar pareltjes bij :9~ .

Ze moeten nog door de wasstraat en dan ga ik er vanavond weer eens lekker voor zitten :9 , tenminste dat is nu de planning.
Mooi spul! Die Janis Joplin mis ik zelf hier nog maar die andere 3 zitten hier ook in de collectie. Zit er ook een boekwerk bij die plaat van The Who? Volgens mij zit er bij mij eentje bij, zal zo eens even kijken.

Ow en Aqualung is echt een top album! :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2018 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
musicfreak schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 12:37:
Valt mee, er zit een instelbare arm met contragewicht op en een Audio-technica AT91 element.
Dat viel mij ook op... Alleen dat draai plateau, is dat wel echt metaal? De constructie laat hem over de buiten zijde van de speler komen... Lijkt mij niet echt handig voor een stabiele loop (lees: Wow en Flutter) van het draai plateau (but correct me if i'm wrong)...

Maar waar ik de meeste vraagtekens bij zet is de speaker, hoe klinkt die? Ik zie slechts een speaker die alle tonen (hoge, midden en lage tonen) moet laten horen... Dat klinkt meestal niet denderend (maar het hoeft niet perse extreem slecht te klinken)...

Helemaal analoog zal het zeker niet zijn, de speaker is namelijk draadloos en ik vraag mij af welk protocol er gebruikt wordt om met de speaker te communiceren en of er compressie gebruikt wordt om het signaal compact genoeg te krijgen voor draadloze overdracht...
Dat laatste zou de mooie goede sound van een LP wel eens behoorlijk kunnen ruineren als het niet goed uitgevoerd is (met name meestal in de hoge tonen)...

Daarnaast is de AT91 van Audio technica niet bepaald een geweldig goed klinkend element doordat deze conische naald heeft... Gelukkig is deze wel goed te upgraden op deze speler dankzij de arm met veel instel mogelijkheden... Maar of dat nut heeft zal veel aan de geluidskwaliteit van de speaker die erbij zit...

Verder wel een geinig ding om te zien die het moderne met het oude goed combineert... :)

Edit 23:20 uur:
Ah, ik zie nu dat de speaker bluetooth 4.2 gebruikt als protocol... Niet super, maar het kon slechter... en ik zie nu dat het draaiplateau van aluminium is... Het heeft een beetje weg van die draai plateaus die je ziet bij die Hanpin, dus laten we hopen dat het een direct drive speler is... :) ;)

[ Voor 8% gewijzigd door rcor op 26-07-2018 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 12:24
rcor schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 19:54:
[...]

Het heeft een beetje weg van die draai plateaus die je ziet bij die Hanpin, dus laten we hopen dat het een direct drive speler is... :) ;)
In het filmpje wordt geschreven dat het een belt-drive is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 14:41:

Mooi spul! Die Janis Joplin mis ik zelf hier nog maar die andere 3 zitten hier ook in de collectie. Zit er ook een boekwerk bij die plaat van The Who? Volgens mij zit er bij mij eentje bij, zal zo eens even kijken.

Heb het even bekeken en er zit bij mij inderdaad een dik boekwerk bij wat vast zit aan de binnenkant van de Gatefold. 48 pagina's met mooie en interessante foto's zwart/wit foto's.

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/855/42952872394_6f42178f1e_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/917/42952873634_dc042d2ed8_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/851/29799368918_2de79f2693_c.jpg

Verder ook gelijk Aqualung maar weer eens opgezet :*)

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/858/28781308757_23a6a2c2c9_c.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:38
Al weer een tijdje terug toen ik de groene Roger Waters bestelde kreeg ik bij een kopje koffie nog een stukje te horen van het album 'by the way, I forgive you' van Brandi Carlile. Volgens Gert Jan van de platenzaak was het ook zeker iets voor mij. Hij kent mijn smaak dus ik geloofde het wel en het voorproefje wat ik hoorde overtuigde me dus ik heb 'm laten bestellen. Het duurde even, de LP is US import, maar ik heb 'm inmiddels binnen en het is een heerlijk album, een mix van blues / Americana. Aanrader! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/45dSKzGBWM8XUAmhx9O6EUwb/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
rclahsen schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 08:55:
[...]

In het filmpje wordt geschreven dat het een belt-drive is.
Ah oke, dan heb ik iets gemist blijkbaar in het filmpje... Meestal geld: lichte draaiplateau en lichte belt-drive motor = hogere wow en flutter waarde... Maar dat hoeft natuurlijk niet perse ook echt zo te zijn... Het is afwachten op de reviews van het ding...

Dan iets anders... Deze ochtend besloot ik even lekker wakker te worden met goede muziek van Go Back To The Zoo... Dit keer hun album Benny Blisto op de platen draaier:
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/fAGEdo/GBTTZ.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 14:41:
[...]

Zit er inderdaad in, dat fotoboek. En wat een heerlijke albums zijn het. Ik heb ze ondertussen allemaal gehoord en het zijn 'blijvertjes'. Op Aqualung zit een hoorbaar krasje op het laatste nummer. Maar hij speelt probleemloos af. Kom ik een keer een betere tegen, dan vervang ik deze misschien.

Voor alle albums geldt dat ze een herkenbare en unieke sound hebben. En dat is voor mij een belangrijk criterium bij denaanschaf van muziek.

Vandaag staat een bezoekje aan de platenbeurs in Roosendaal op het programma. Voor mij de eerste keer dat ik speciaal voor een beurs in de auto stap. Maar je moet toch iets in deze barre tijden? Ik heb een paar namen op mijn lijstje staan:

- Ten Years After
- Lynyrd Skynyrd
- Eric Clapton
- BB King

......... en waarschijnlijk kom ik met iets heel anders thuis vanmiddag :*) .

Pagina: 1 ... 95 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.