Hallo Allemaal,
De afgelopen paar maanden kreeg ik het idee in mijn hoofd om weer eens een vinyl af te willen spelen. De wens heb ik altijd al gehad, maar nooit echt de ruimte. Nu ben ik begin september verhuist en heb ik ruimte in overvloed (beginpunt van alles).
Langzaamaan kreeg het idee vastere vormen aan en na een zoektocht van enkele weken op Marktplaats etc, heb ik een mooie gereviseerde Dual CS505-2 op de kop weten te tikken voor 95 euro. Niet heel goedkoop, maar ook niet het duurst, al met al was ik zeer tevreden. Nu liep ik tegen een probleem aan, ik had verder helemaal niks... Geen versterker, geen boxen en om dan tegen een mooie platenspeler aan te kijken waar je niks mee kan, is zeer frustrerend

.
Dus op naar het volgende, de versterker.
Dit was wat mij betreft echt het lastigst! wat is een goede versterker? wil ik deze met Phono, of moet ik nog een pre-amp kopen, wat is kwaliteit, wat is dit niet? Uiteindelijk geprobeerd om zoveel mogelijk informatie van het forum af te halen en ik kwam tot de conclusie dat hier er een aantal merken "gegarandeerd" (ben je daar ooit echt zeker van?) voor redelijke kwaliteit staan. Denon, marantz, Harman & Kardon.
Een collega van mij wilde van zijn Hi-Fi set af. 2 kleine JBL satellite speakers, 2 grotere zuilen en een H&K 3480 uit 2003, met phono aansluiting. Bingo, die wilde ik wel, nog grotere bonus, het was compleet gratis. score!!!!
Enter collega #2, die wilde van zijn speakers af. een set Infinity mk 81 II, €100,- wilde hij ervoor hebben en met de bezuinigingen van de versterker kon dat er wel vanaf.
Nu kan ik beginnen met mijn platen collectie, waarbij mijn favoriete album (Metallica - Master of puppets), ongeveer tegelijkertijd binnen kwam met de nieuwe set boxen. Dit was ook de eerste plaat om alles mee te testen en het klinkt geweldig, ik wil nooit meer iets anders!
Hoop dat jullie het kunnen waarderen!
Corsair 500D - Core I7 3930K - MSI X79A-GD65 (8D) - 1 x MSI GTX1070 - Samsung EVO 940 500GB - OCZ Vertex 3 240GB - 16GB corsair vengeance - 4TB Western digital