Het Grote Vinyl Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 101 Laatste
Acties:
  • 590.559 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:15
Cap schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:23:
[...]
Oké, geen dubbele rij blokjes want hij heeft een quartz lock, maar dat is juist ook wel lekker.
thnx, maar ik vind die ddx idd vooral optisch mooier.
Ik zie ook dat de originele voetjes er niet meer bij zitten; kwaaltje, die gaan stuk maar kunnen denk ik wel met gel-inserts van sony voetjes gerepareerd worden.
Maar op 1 of andere manier is het toch wel weer verleidelijk. In zo'n glazen bak met leuke arm, element etc etc.

Tsja, ik heb helaas nog andere hobbies die nog meer geld nodig hebben... :X

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Cap schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:23:
[...]

Astu:
https://link.marktplaats.nl/m1234188414

De DQX doet niet onder voor de DDX toch? Oké, geen dubbele rij blokjes want hij heeft een quartz lock, maar dat is juist ook wel lekker.

Als je dat ding nou gewoon koopt dan kijk je rustig aan of er eens een leuk armpje voorbij komt voor een nice price, dan spreid je de kosten. :P

Je kan alvast laag inzetten op deze CF-1:

https://link.marktplaats.nl/m1226336093
Tering dat Van Den Hul element is godkolere duur zeg :D

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kan erger, nieuw is die vd Hul Condor € 3600. :P

Tja, dat is dus het high end spul voor mensen met de ernstigste vorm van de audiofiele ziekte... je moet er niet aan denken dat het ultra breekbare cantilever stuk gaat door een ongelukje.

Als je in de esoterische high end zone zweeft dan kom je er achter dat er wel meer van die onbetaalbare elementen zijn. Een KOETSU Blue Lace Onyx Platinum, een Klereaudio Goldfinger Statement of een Air Tight Opus 1 voor USD15000. En als je bij dit soort fabrikanten een special order item bestelt naar eigen specificatie kan het vast nog een stuk duurder. >:)

Nou ja, kijk zelf maar....

https://www.needledoctor....mponents/Phono-Cartridges
http://www.elusivedisc.com/Cartridges-All/products/2334/0/2/
mr_petit schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:53:
[...]

thnx, maar ik vind die ddx idd vooral optisch mooier.
Ik zie ook dat de originele voetjes er niet meer bij zitten; kwaaltje, die gaan stuk maar kunnen denk ik wel met gel-inserts van sony voetjes gerepareerd worden.
Maar op 1 of andere manier is het toch wel weer verleidelijk. In zo'n glazen bak met leuke arm, element etc etc.

Tsja, ik heb helaas nog andere hobbies die nog meer geld nodig hebben... :X
Die voeten gaan toch altijd stuk ja, maar daar is wel wat op te vinden.
Het is wel leuk dat die originele stofbox er ook bij zit, en een vacuum mat, en die arm is ook niet mis.
Gewoon een mooie set maar alles bij elkaar incl element natuurlijk onbetaalbaar...

[ Voor 38% gewijzigd door Cap op 20-12-2017 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha nondejuu :P De een koopt er een auto voor, de ander een elementje voor zijn platenspeler voor die 0,1% winst. :+ En het is nu ook niet zo dat er echt weinig aanbod is. :X

Moet wel eerlijk zijn dat ze technisch er heel erg gelikt uit zien (sommigen dan) en qua specs liegen ze er ook niet om. :Y

Edit: ik moet trouwens eerlijk bekennen nu na het inspelen (zit net Daft Punk te draaien) dat de combo van de Magnat Monitor 1000's (2 weg bass reflex), een Denon DRA-700AE en een DP-300F met een Shure M97Xe toch wel héél erg laag gaat. Ben benieuwd wat de Nagaoka gaat bieden hierin. :)

Sommige platen gaan prima met de Shure trouwens, maar niet met alle soorten muziek/opnames. :)

[ Voor 39% gewijzigd door Joopieboy op 20-12-2017 20:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Ja Audio... je kan er een aardige duit aan spenderen ...
En ach als je een speler hebt van 2 ton euries dan kunnen die 15K euries er ook nog wel vanaf voor een "Leuk" elementje toch O-)

Onderweg voor de zaak maar de afslag genomen naar mijn "platenboerke"..

Nieuw

David Gilmour - Live at Pompeii
Dream Theater - Awake

2de Hands

Nils Lofgren - Flip
Nils Lofgren - I came to dance
Nena - Nena

De vrouw weer in de Kuip vanavond, dus snel nokkieFien die handel en lekker luisteren :P

[ Voor 24% gewijzigd door oldsmelly op 21-12-2017 14:14 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-09 15:23

Vintage1967

Hoezo, 'Digtaal is beter'?

oldsmelly schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:12:
Ja Audio... je kan er een aardige duit aan spenderen ...
En ach als je een speler hebt van 2 ton euries dan kunnen die 15K euries er ook nog wel vanaf voor een "Leuk" elementje toch O-)

Onderweg voor de zaak maar de afslag genomen naar mijn "platenboerke"..

Nieuw

David Gilmour - Live at Pompeii
Dream Theater - Awake

2de Hands

Nils Lofgren - Flip
Nils Lofgren - I came to dance
Nena - Nena

De vrouw weer in de Kuip vanavond, dus snel nokkieFien die handel en lekker luisteren :P
Geniet er van! Ik zou als eerste die Gilmour op de draaiert leggen..........

Gluren bij (de platen van) de buren.....

• oldsmelly
  • Nu online
@Vintage1967 nou hij staat op en wat een sublieme plaat de muziek en de kwaliteit echt super en ik ben pas bij kant B _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door oldsmelly op 21-12-2017 18:58 ]

MuziekLiefhebbert

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Even een vraagje aan de heren geleerden hier. Wat houden jullie zoal aan qua speeluren met een elliptische naaldtip of een sferische naaldtip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wizard91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-12-2023
Ben weer eens in Nederland dus even snel langs Rush Hour geweest, mezelf heeeeeel erg moeten inhouden omdat ik niet teveel kon meenemen. Clone staat nog op het programma.

Maar heel blij dat ik deze twee heb kunnen scoren:

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/1z1witf.jpg

Shinichi Atobe - From the Heart, It's a Start, a Work of Art
Subjoi - Love Shy

[ Voor 6% gewijzigd door Wizard91 op 21-12-2017 21:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_petit
Joopieboy schreef op donderdag 21 december 2017 @ 19:20:
Even een vraagje aan de heren geleerden hier. Wat houden jullie zoal aan qua speeluren met een elliptische naaldtip of een sferische naaldtip?
De consensus gaat uit naar tussen de 1000 en 5000 uur.
Maar ik hou niet bij hoe lang een element gedraaid heeft.
Het hangt ook heel erg af van de conditie van de plaat, en bijvoorbeeld ook hoe hard het signaal op de plaat staat. Hoe harder het signaal, des de langer is de weg die de naald aflegt ;)
Ook slijping etc heeft invloed.

Je gaat vanzelf wel horen wanneer ie versleten is. Je gaat groefruis horen omdat de naald puntig wordt en onderin de groef op de bodem gaat lopen ipv tegen de beide wanden te hangen.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Top, dank voor je uitleg. :) Nog nooit zover gekomen dat ik dat ging horen.

• mr_petit
Ik heb zelf ook nog nooit een element versleten.
Wellicht ook omdat ik zo nu en dan wissel uit m'n verzameling.
wellicht komt ooit de dag dat ik plots met 10 versleten elementen zit 8)7

Ik heb wel een paar ontzettend versleten elementen die bij headshells of spelers zaten die ik kocht, en zeker bij de binnenste groeven hoor je het gelijk.

Dit is een fragmentje wat ik ooit als test een keer opgenomen heb (wel met een heel brak geluidskaartje...), laatste nummer op een kant. Luister vooral naar de S klanken en de bekkens van de drum.
https://audio.home.xs4all.nl/zooi/naald/at12/versleten.wma

Ik geloof dat dit een katsversleten AT-10 was.
Zag er zo uit :X
Afbeeldingslocatie: https://audio.home.xs4all.nl/zooi/naald/at12/versleten.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door mr_petit op 21-12-2017 22:50 ]

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:40
mr_petit schreef op donderdag 21 december 2017 @ 22:39:
Ik heb zelf ook nog nooit een element versleten.
Wellicht ook omdat ik zo nu en dan wissel uit m'n verzameling.
wellicht komt ooit de dag dat ik plots met 10 versleten elementen zit 8)7

Ik heb wel een paar ontzettend versleten elementen die bij headshells of spelers zaten die ik kocht, en zeker bij de binnenste groeven hoor je het gelijk.

Dit is een fragmentje wat ik ooit als test een keer opgenomen heb (wel met een heel brak geluidskaartje...), laatste nummer op een kant. Luister vooral naar de S klanken en de bekkens van de drum.
https://audio.home.xs4all.nl/zooi/naald/at12/versleten.wma

Ik geloof dat dit een katsversleten AT-10 was.
Zag er zo uit :X
[afbeelding]
Gelukkig ben ik niet gehinderd door enige kennis op dit gebied :+. Maar zo'n naald hoort toch normaal gesproken soort van rond te zijn? En deze is dat niet meer? Of zie ik het dan helemaal verkeerd?

Overigens, de enige naald die ik heb gehad die kapot ging was de naald die op m'n SL-23 zat toen ik hem kocht. Die liet ik zakken op een LP en de hele boel knapte er gewoon onderweg. Kwestie van 40 jaar oud en al 15 jaar op zolder, I guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Ja de tip van de naald hoort rond te zijn.
Doordat hij slijt, komen er aan de zijkant van de ronding vlakke kantjes aan.
als die vlakke kantjes uiteindelijk zo groot worden dat ze de uiterste punt van de ronding bereiken, dan heb je opeens een scherpe punt. En die raakt de onderkant van de groef.
Dan pikt die groefruis op (zooi die onderin de groef zit), maar ik vermoed ook dat op dat moment gelijk de naalddruk weg is. De naalddruk wordt dan naar de onderste punt van de groef geleidt, en niet naar de 2 zijwanden waar het eigenlijke signaal zit. En doordat daar geen druk meer zit tussen naald en vinyl, heb ik het idee dat de boel gewoon resoneert, vooral in de hoge tonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:12
Joopieboy schreef op woensdag 20 december 2017 @ 19:42:
Haha nondejuu :P De een koopt er een auto voor, de ander een elementje voor zijn platenspeler voor die 0,1% winst. :+ En het is nu ook niet zo dat er echt weinig aanbod is. :X

Moet wel eerlijk zijn dat ze technisch er heel erg gelikt uit zien (sommigen dan) en qua specs liegen ze er ook niet om. :Y

Edit: ik moet trouwens eerlijk bekennen nu na het inspelen (zit net Daft Punk te draaien) dat de combo van de Magnat Monitor 1000's (2 weg bass reflex), een Denon DRA-700AE en een DP-300F met een Shure M97Xe toch wel héél erg laag gaat. Ben benieuwd wat de Nagaoka gaat bieden hierin. :)

Sommige platen gaan prima met de Shure trouwens, maar niet met alle soorten muziek/opnames. :)
Er zijn ook technisch zeer mooie spelers te koop die qua looks wat minder zijn... Maar man man man, wat een subliem stukje techniek... Daarmee bedoel ik deze Nakamichi TX-1000:
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/q5O7ssQB4Y8/maxresdefault.jpg

Niet goedkoop, maar dan heb je ook wat...

Edit 13:34, de speler in actie:

[ Voor 3% gewijzigd door rcor op 23-12-2017 13:34 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:40
rcor schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 13:31:
[...]

Er zijn ook technisch zeer mooie spelers te koop die qua looks wat minder zijn... Maar man man man, wat een subliem stukje techniek... Daarmee bedoel ik deze Nakamichi TX-1000:
[afbeelding]

Kijk ik zou best een kleinere TV willen hebben zodat dit op m'n meubel past. Fantastisch inderdaad :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit
[...]

[afbeelding]

[video]
Ik vind 'm qua looks geweldig? :Y

Het is wel grappig dat in de beginjaren van de jaren 80 elk groot japans merk een bepaald aspect van draaitafels wat negatief de geluidskwaliteit kon beinvloeden en een technische uitdaging vormde als speerpunt nam om te verbeteren. Echter is er nooit een fabrikant geweest die AL die punten meenam in een tafel. Ook deden de dedicated merken hier eigenlijk niet aan mee
Zoals die bovengenoemde nak: Nakamichi nam excentriciteit van het spindelgat als speerpunt, en zo werden de TX-1000 en dragon CT gemaakt.
Luxman pakte de kromheid van platen aan en kwam met een hele range vacuum draaitafels met als topstuk de PD-555.
Technics richtte zich op de direct drive en deze zo krachtig mogelijk te maken waarbij het plateau ook de rotor werd.
Sony richtte zich op het terugdringen van de compliantieresonantie en kwam met een hele lijn biotracers (techniek die ook door denon en deels JVC geadopteerd werd)

[ Voor 45% gewijzigd door mr_petit op 23-12-2017 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
mr_petit schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 13:36:
[...]

Ik vind 'm qua looks geweldig? :Y
Nou ja, de een vindt 'm mooi, de ander niet he en ik dacht dat er hier een aantal 'm lelijk vonden, vandaar de reactie op die manier...

Ik vindt het persoonlijk wel een echt mooi stukje techniek... Die Fatbob zou ik graag ruilen tegen deze als ik 'm zou hebben en ik de kans kreeg...

Computer controlled en hij corrigeert ook het off-center zijn van platen enigszins... Mooier kan het haast niet... :)

Vooral die geniale tangiale arm die er op is gezet door de eigenaar is fantastich om te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Ja maar die arm heeft volgens mij niets met nakamichi te maken. Die kan je ook op een Fatbob zetten ;)
De unique selling point bij de tx1000 en dragon CT is dat ze de eventuele excentriciteit van het spindelgat proberen te corrigeren.
Die excentriciteit vertaalt zich in wow vervorming (als in wow&flutter)

Het zijn overigens ontzettend storingsgevoelige tafels.

[ Voor 42% gewijzigd door mr_petit op 23-12-2017 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

[afbeelding]

[video]
Aardig impressive met al die techniek en alleen al daarom erg stoer. _O_

Is het trouwens niet dat er veel gesproken werd over de jaren 80 dat de kwaliteit minder werd van de spelers? Dat de jaren 70 echt de hoogtij jaren waren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit
Joopieboy schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 14:34:
[...]

Is het trouwens niet dat er veel gesproken werd over de jaren 80 dat de kwaliteit minder werd van de spelers? Dat de jaren 70 echt de hoogtij jaren waren?
Gemiddeld gaat dat ook op, maar niet per se voor de topstukken.
In de jaren 80 kwamen er van die typische midiset (gebrek aan) kwaliteit platenspelers met dunne plastic behuizing, licht plateau en slechte armen, een beetje vergelijkbaar met veel spelers die je nu koopt onder de 200 euro.

In de jaren 70 waren losse spelers gemiddeld gezien van zwaardere materialen gebouwd.
In de jaren 70 waren er ook wel slechtere spelers, maar die zaten toen vooral in de toen populaire 3in1 sets.
Of in stereomeubels. van een jaren 70 garrard platenwisselaar wordt je ook niet vrolijk:
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/736x/03/55/11/035511eaba287a6d7e52fb018da1c916--garrard-turntable-turntable-record-player.jpg

Maar in de jaren 80 (voornamelijk vóór 1986 oid, toen de cd echt populair werd) zijn er natuurlijk ook topspelers gemaakt.

[ Voor 17% gewijzigd door mr_petit op 23-12-2017 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja precies, ik snap wat je bedoelt. Nu heb je tegenwoordig een bepaalde serie die onder allerlei namen en merken verkocht worden (o.a. Audio Technica PL60 meen ik) die dan best wel weer ok zijn. Maar idd plastic en totaal niet audiofiel of iets wat je kan upgraden.

Bij Denon zie je dat ook met de allergoedkoopste 29 en de 200 serie (ook gebaseerd op hetzelfde ontwerp als de AT). Niet duur maar ansich best prima.

Onderaan staan al die Lenco prut spelers en weet ik het, da's echt drama. :X

Maar terugkomend op bv de jaren 70, ik vind zoals de Thorens 160 met de dikke houten rand dat dat echt een super mooie speler is. Dat zie je idd niet veel meer en idd ook niet in de jaren erna... Stiekem zou ik nog wel eens zo een willen scoren en willen upgraden. :)

Mijn Denon 300 is ook plastic maar nog een beetje redelijk bouwkwaliteit. En goed te upgraden. :+ Alleen ook tegenwoordig voor onder de 200 euro te scoren. :P

Als je dan kijkt naar het mega populaire Project, dat is echt poppenspul. Ziet er leuk uit maar een beetje fatsoenlijk gemaakt ho maar. Snaren die spontaan loslopen, weinig stabiel draaiwerk maar ziet er wel mooi uit. :')

Of je met echt de duurdere pakken, maar dan kun je net zo goed een Rega kopen. Teac is ook zo populair en de 400 serie is een prima ding maar teveel opsmuk en gedoe wat ik toch niet zoek of nodig heb. Baal er al van dat mijn Denon 300 een te gebruiken Phono versterker erin heeft en geen los aan te sluiten bekabeling.

[ Voor 33% gewijzigd door Joopieboy op 23-12-2017 15:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_petit
Ik heb ooit een displaybox voor headshells gemaakt die ik hier ooit wel eens gepost heb.
Omdat ik geen goede oplossing had om al m'n headshells/elementen te bewaren.
Dat was deze:

Afbeeldingslocatie: https://audio.home.xs4all.nl/zooi/naald/headshellhouder/1-800.jpg

Ik zag onlangs op ebay vergelijkbare doosjes voor nog een redelijk bedrag.
Zoals deze:
https://www.ebay.com/itm/...ree-shipping/122803449722
https://www.ebay.com/itm/...ree-Shipping/121976426280
(ze hebben heel veel modellen, ook goedkopere waar minder inpassen).

Ik was zelf natuurlijk veel minder kwijt (6 euro voor het doosje, een plankje en wat verf had ik nog liggen en een avondje werk), maar in hifi kringen is dit denk ik ong betaalbaar.

Dit is bijv duur :D

https://www.ebay.com/itm/...BD-CK12A-P-O/112677519225

Ik las trouwens ook dat de at-440mlb discontinued was.
AT heeft wel een vervanger, maar die is prijzig.
Ik geloof wel dat die naald op de 440 body past.
Het komt er eigenlijk gewoon op neer dat de naald 50 euro duurder is geworden. Ik vermoed dat het exact dezelfde naald/cantilever is.

[ Voor 19% gewijzigd door mr_petit op 23-12-2017 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja dat is wat ik hier ook al las, beetje de nieuwe gang van zaken daar, beetje jammer. :/

En dat is wel heel erg leuk gemaakt! :D Goed idee! Hoe heb je dat plastic zo verlijmd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit
Het plastic is niet verlijmd.

Het is gewoon een kant en klare display case van ebay met de juiste afmetingen waar een headshell staande inpast.
Daar heb ik een plankje in gemaakt met gaatjes op exact de juiste diameter gevijld zodat de headshells er met net wat kleefkracht in blijven zitten (en in elk gaatje een klein nokje uitgezaagd voor het puntje op de sme koppeling)

Afbeeldingslocatie: https://audio.home.xs4all.nl/zooi/naald/headshellhouder/2-800.jpg

Afbeeldingslocatie: https://audio.home.xs4all.nl/zooi/naald/headshellhouder/3-800.jpg

Alleen die dual elementhouder ligt er los in, maar daar heb ik er ook maar 1 van.
Wellicht koop ik er daar ooit nog een stel van en ga ik daar dan wel een oplossing voor verzinnen....

Wat natuurlijk wel zo is, dan bestel je zo'n display case op ebay (china), en wordt ie belachelijk slecht verpakt, dus komt met een barst....claim aanmaken... al dat gezeur als ze een euro terugstorten of je dan tevreden bent enz enz....
Sturen ze een 2e case.... uiteraard weer net zo slecht verpakt |:( (maar gelukkig geen barst)..
Die chinezen leren het ook nooit...

[ Voor 20% gewijzigd door mr_petit op 23-12-2017 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha ja soms heb je geluk maar soms denk je ook echt van tsja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:46

Pierre

Van nature lui!

Vandaag eens begonnen met het schoonmaken van een aantal platen uit mijn eigen collectie, is een klein deel de rest gaat nog snel volgen.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.pbrd.co/images/GZHn2qP.jpg

Dexys Midnight Runners (Too-Rye-Ay)
Rolling Stones (Still Live Picture Disk)
Joe Jackson (Big World)
Fleedwood Mac (Tango in the Night)
The Nits (In the Dutch mountains)
Phil Collins (But seriously)
Bruce Springsteen (Born in the USA)
Michael Jackson (Thriller)
Talk Talk (It's my Life)
Doe Maar (4us)
Simple Minds (Sparkle in the rain)
Status Quo (Live)
Power Station (The Power Station)
Rush (All the World's A Stage)
Big Country (Steeltown)
Vandenberg (incl autographs)

Hoe maken jullie trouwens picture disks schoon

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Laatst online: 20:57
Fijne kerstdagen iedereen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/83mLnwOG2nTvj1hlENkmDGxn/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8Mdkb7IC9jd47FRLbdUN35sB/medium.jpg

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rcor
Ook ik wens iedereen een prettig kerst feest en een gelukkig nieuwjaar toe!

Eerder heb ik al lekker een "kerst mannen dingetje" gedaan (beter dan een kerst boom optuigen, waar het mannen dingetje blijft bij het planten van de boom in een pot en het in hangen van de kerst verlichting) en het was genieten bij het kerst dorp dat gebouwd is, vooral de ICE-trein is super gaaf:
[Video: https://photos.app.goo.gl/JiloZkfGnSppPovA2]

Maar na al dat trein geweld ben ik ook gaan genieten van de muziek, met nu op de platen draaier Flogging Molly - Drunken Lullabies:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/8wk32V0PNO8t18aX1k1J-hlHpVEKX0wjF7OQih6plqp-UHho66frgNTB7OzGkROOsVTS4Ws1Vs10vLuoDldXMXldLqQC1fWUX_9ujHDpgFQbXynP3_b_YPEsovwuaF1Kzmw7AKKmfw

Heerlijke muziek blijft Flogging Molly toch! Vooral dit album... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wizard91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-12-2023
Bij Delsin X-mas sale een paar vinyls besteld (6 totaal) en heb er 9 gekregen. Very happy chap here!

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/x5oad5.jpg

Fatima Yamaha - What’s A Girl To Do
Blawan - Hanging Out The Birds
Shlømo - In Absentia: Tome 2
Hazylujah - Too Many Ghosts
Deviere - Beyond The Celestial Gate
R-A-G - White Label
Qnete - If Everything Suddenly Changed
aa. Population One - Two Sides To Every Story
Szare - The Rain God Has Cursed This Golden Land

[ Voor 6% gewijzigd door Wizard91 op 24-12-2017 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hoop muziek die ik niet ken, maar ga ze wel eens opzoeken wat zo voorbij komt hier. :)

En idd:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/12/2017-12-17-10.29.40-Medium.jpg
Fijne dagen en veel luisterplezier!

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 24-12-2017 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Nu online
Absoluut een goede kerst en een gelukkig 2018 voor iedereen !

Vraag aan allemaal : Als jullie je platen in een buitenhoes stoppen doen jullie dan de platen zelf nog in de hoes of laten jullie die er buiten ? Dus wel alles samen in 1 buiten hoes maar niet meer ineen, dit zou het zogenaamde "ring-wear" moeten voorkomen.

Ik heb allemaal nieuwe buitenhoezen om mijn lp's gedaan (hersluitbare 100 micron Polypropyleen) maar twijfel over hoe ik het zal doen.

Als je de platen niet echt samen perst in een kast dan kan er volgens mij niet echt "ring-wear" optreden toch ? Ik denk maar zo die platen zitten niet voor niets in de hoes :-)

Wat doen jullie ?

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik zou mij daar echt niet druk om maken, ik bewaar de platen staand in een mand, de hoes zelf steek ik in een beschermhoes, maar meer ook niet. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Platen.

Vinyl is het materiaal. Je koopt ook niet een hout, je koopt een plank.

[ Voor 22% gewijzigd door CyBeR op 25-12-2017 10:35 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jorgenv
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-04 14:10
Ik heb gisteren deze gekregen:

Day of the gusano

Lekker slipknot luisteren op kerstochtend 😁

Mijn speler is een philips 729 op een philips 684 receiver met philips 484 speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
hmm..

Dit versterkertje aan de platenspeler.
https://www.thomann.de/nl/ld_systems_ppa_2.htm

Resultaat klinkt nogal brak. Nou kan een aardig deel de vuile plaat zijn maar zelfs zonder naald op het vinyl klinkt er ook al wat ruis, bijna alsof er ergens een voedingprobleem is. En ja, ik heb de aarde draad aangesloten :)

Iemand nog ideeen?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Ander versterkertje :)

Je zou kunnen proberen een andere poweradapter erop te kunnen aansluiten. Het liefst eentje met een trafo erin, geen geschakelde voeding of trafoloos)
De voeding van een phonoversterker is ontzettend belangrijk. In het phonoversterkertje zitten wel wat ontstoorschakelingetjes, maar die zijn niet 100%.

Maar ruis duidt toch vaak op de schakeling van de versterker zelf.
Het is vaak brom wat door de voeding komt (of door een slechte aarding)

[ Voor 8% gewijzigd door mr_petit op 25-12-2017 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Daarom ben ik heel blij met mijn Denon Receiver met ingebouwde Phono MM versterker, daar zit gewoon een goede voeding achter en heb je die issues niet. :)

Edit: in het geval van een MM element zou ik zeggen kijk eens naar deze van Pro-Ject:
https://www.hificorner.nl...cNwQE-upxvShoClGkQAvD_BwE

[ Voor 47% gewijzigd door Joopieboy op 25-12-2017 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit
^ja maar daar heeft hij niet zoveel aan.

Tenzij je je speler aan hem schenkt ;)

Mijn 'tweaker'advies is natuurlijk: bouw een degelijke phonopre zelf!
Dan kan je voor 100 euro iets hebben staan wat phonopre's tot 600 euro wegspeelt.

[ Voor 51% gewijzigd door mr_petit op 25-12-2017 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 22:01
Als ik dan toch een tipje mag geven:
de DYNAVOX TC-750.
Prima preamp voor weinig.

[ Voor 17% gewijzigd door B___MAN op 25-12-2017 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

mr_petit schreef op maandag 25 december 2017 @ 14:19:
^ja maar daar heeft hij niet zoveel aan.

Tenzij je je speler aan hem schenkt ;)

Mijn 'tweaker'advies is natuurlijk: bouw een degelijke phonopre zelf!
Dan kan je voor 100 euro iets hebben staan wat phonopre's tot 600 euro wegspeelt.
Ik was net even aan het zoeken. ;)
Maar goed, kerst, dus even afgeleid. :P

En mijn speler krijgt ie sowieso niet, daar zit ook een kleine versterker ingebouwd maar ook gebruik liever die van de receiver. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Joopieboy op 25-12-2017 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit
B___MAN schreef op maandag 25 december 2017 @ 14:37:
Als ik dan toch een tipje mag geven:
de DYNAVOX TC-750.
Prima preamp voor weinig.
Die is idd goed voor weinig.

Ik kwam er laatst achter dat de Dynavox TC-750 en de TCC TC-750 toch een iets ander schema hebben al leek mij het versterkingscircuit hetzelfde.

Op zelfbouwaudio.nl zag ik een draadje van iemand die 'm intern wat aan het verbeteren was. Voornamelijk het voedingscircuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar ook ongemodificeerd is die stukken beter dan al die andere budget preampjes, hiermee kan je echt netjes plaatjes draaien voor 4 tientjes, met een kwaliteit op het niveau van eentje die in een degelijke jaren 80 versterker ingebouwd zit. De voorversterkertjes (NAD, Cambridge, Pro-ject) in de prijsklasse tot zo'n 150 euro zijn - afgezien van misschien een geliktere behuizing - wat geluidskwaliteit betreft niet of niet noemenswaardig beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

Hele goede feestdagen allemaal!
Blijf vooral genieten van goede muziek en al dan niet getweakte audioapparatuur (lees: platenspelers >:) ).
Vandaag eens gekeken wat het nieuwe live album (3 LP) van Iron Maiden kost.......... Daar kan je heel wat goede 2e-hands platen van kopen. Dilemma!

Na de verplichte 'Jingle Bells' en soortgelijke krakers, eindelijk tijd voor iets fatsoenlijks: An American Prayer van Jim Morisson. Ik blijf het een pareltje vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Cap schreef op maandag 25 december 2017 @ 16:28:
Maar ook ongemodificeerd is die stukken beter dan al die andere budget preampjes, hiermee kan je echt netjes plaatjes draaien voor 4 tientjes, met een kwaliteit op het niveau van eentje die in een degelijke jaren 80 versterker ingebouwd zit. De voorversterkertjes (NAD, Cambridge, Pro-ject) in de prijsklasse tot zo'n 150 euro zijn - afgezien van misschien een geliktere behuizing - wat geluidskwaliteit betreft niet of niet noemenswaardig beter.
Klopt helemaal @Cap ! En als je echt wat beters wil zonder mega veel geld kwijt te zijn:
- Musical Fidelity - V-lps / V-lps II
- Musical Fidelity - V-90lps

Is veelal tweedehands te vinden tussen de 80 en 150 euro incl. Ondersteuning voor mc elementen... Heeft daardoor veel upgrade potentie aanboord...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Nu online
Ik had eerst de Pro-ject Phono Box als pre-amp maar die heb ik ingeruild voor een Graham Slee "Revelation".
En persoonlijk hoor ik een duidelijk verschil, de instrumenten en zang hoor ik allemaal net wat meer gescheiden , helderder zeg maar niet dat dat je echt uit je stoel valt van verbazing maar het draagt weer bij aan een, zo goed mogelijk totaal plaatje. Net als de speler, je stylus naald etc

Ja het is een hoop geld en voor veel mensen niet de moeite waard, maar als ik een original Master Recording verkies boven een "normale" uitgave van een plaat wil ik er zeker van zijn dat ook mijn set dit het best kan laten horen. Uiteraard binnen het aanwezige budget ....
Zoals mijn set nu klinkt ben ik zeer tevreden en is dit voor mij het beste wat ik er uit kan halen binnen de grenzen van mijn woonkamer.

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat laatste is zeker, lekker ervan genieten en blij zijn met de spullen die je hebt :)

Ik zou ook wel wat leukers willen, en die verschillen hoor ik ook echt wel maar dan zou ik andere dingen moeten laten. Nee ik ben ook gewoon tevreden met wat ik heb. :)

En idd met kleine dingen zoals ook eens een ander element kun je een hoop verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:41

hilgo

Clear your mind of can't.

Vintage1967 schreef op maandag 25 december 2017 @ 21:02:
Hele goede feestdagen allemaal!
Blijf vooral genieten van goede muziek en al dan niet getweakte audioapparatuur (lees: platenspelers >:) ).
Vandaag eens gekeken wat het nieuwe live album (3 LP) van Iron Maiden kost.......... Daar kan je heel wat goede 2e-hands platen van kopen. Dilemma!

Na de verplichte 'Jingle Bells' en soortgelijke krakers, eindelijk tijd voor iets fatsoenlijks: An American Prayer van Jim Morisson. Ik blijf het een pareltje vinden.
Ik heb The book of Souls live bij amazon.de besteld, elke euro waard. Echt een heerlijk album, is een van mijn meest gedraaide platen sinds ik hem heb.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Nu online
Ik heb nu 2 nieuwe albums gekocht van Maiden, The number of the beast en Brave New World, maar als ik heel eerlijk ben vindt ik de kwaliteit erg tegenvallen. Ze klinken nogal mat geen dynamiek.
Ik heb ook een oude versie van Piece of Mind en die klinkt echt een heel stuk beter !

Ondanks dat ik een zeer grote fan ben van Maiden, ik denk dat ik ze zeker 10 keer live heb gezien, ga ik deze niet meer kopen. Ik ga wel op zoek naar de originele albums (die prijzig zijn overigens)

[ Voor 17% gewijzigd door oldsmelly op 26-12-2017 19:02 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mijn Nagaoka element is in Nederland, benieuwd wanneer ie binnen komt O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rcor
Vandaag bestelt via https://dutchmountains.jea.nl/:
Afbeeldingslocatie: https://media-frontend.tweakwise.com/data/ako/700x700/478336.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.jingleweb.nl/wp-content/uploads/2017/09/Dutch-Mountains-Covers.jpg

Een boek over de Nederlandse muziek industrie. Echt interessant om te lezen als je muziek liefhebber bent...
Het boek schijnt zo'n 42 hoofdstukken te bevatten en het boek schijnt ook flink zwaar te zijn...

Volgens Jingleweb (bron: http://www.jingleweb.nl/i...uct/boek-dutch-mountains/):
730 pagina’s
42 hoofdstukken
217 geïnterviewden
414 foto’s – grotendeels uniek
Afmeting: 30 x 30 cm
Ik zie net dat de Ako hem ook kan leveren en zij zeggen het volgende bij de omschrijving:
Als product van ruim vijf jaar diepgravende research, is Dutch Mountains het meest complete boek over de Nederlandse populaire muziek. Een unieke blik-van-binnenuit aan de hand van bijna 250 interviews met sleutelfiguren. Directeuren, managers, producers, technici, pluggers, dj’s, muziekuitgevers, sessiemuzikanten en artiesten vertellen openhartig over het platenvak. ? Voorafgegaan door een exclusief interview met dj, platenbaas, uitgever en radiopionier Willem van Kooten. ? Met honderden zeldzame foto’s en reproducties van originele sheets en memo’s uit niet eerder ontsloten (privé)archieven. ? Inclusief eregalerij der Nederpop: herbeleef baanbrekende studio-opnamen met de hoofdpersonen van toen alsof je er zelf bij bent.
Dat moet wat beloven voor mij als muziek liefhebber! :o

[ Voor 13% gewijzigd door rcor op 26-12-2017 23:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_petit
Dat lijkt me een mooi boek.
Maar waarom er dan in vredesnaam een plaat van polydor op de voorkant staat....(duits/engels platenlabel)...

Ze hadden beter iets van polygram kunnen plaatsen. Dat was toch wel nederlands trots, destijds 1 van s'werelds grootste labels voortgekomen uit Philips.(gerucht ging dat de directie van polygram ook meer verdiende dan de directie van philips zelf)
Ik kan het label niet lezen maar het zal wel van een nederlandse artiest zijn die bij polydor getekend had.

Al is alles nu geloof ik van universal. wellicht heeft polygram ook polydor een tijdje bezit.

[ Voor 8% gewijzigd door mr_petit op 26-12-2017 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:04
Nits, Dutch Mountains? Weet niet op welk label die uitgekomen is (en geen zin naar de kast te lopen :p)

Ah, groter plaatje gezocht, Golden Earring, Moontan, ergens wel logisch dat je neerlands grootste band op de hoes zet :-)

[ Voor 38% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 26-12-2017 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
^ik heb alleen omsk van the nits, die staat op CBS.
'K heb ze altijd een beetje overgewaardeerd gevonden. Ik ben wel een beetje van die tijd maar het heeft nooit wat bij me los gemaakt.

Ik vind Golden earring eigenlijk ook wat overgewaardeerd gevonden, beetje dat opgehemelde haagse popwereldje :P (al is daar ook wel mooie muziek gemaakt natuurlijk)

[ Voor 31% gewijzigd door mr_petit op 26-12-2017 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Ik zocht wat over de schrijver van dat boek en op youtube staat nog wel een aardig interview waarin de schrijver van dat boek eea vertelt.
Hij is iets ouder dan ik maar mijn god, wat ziet die gast er slecht uit....het heeft 'm duidelijk wat jaartjes van z'n leven gekost om het te schrijven :D

Die studio waar ze zitten is trouwens te erg voor woorden....duidelijk de bollenstreek.
YouTube: Peter Voskuil over de historie van de Nederlandse platenindustrie
Het aantal views voor deze video is ook absurd laag trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
mr_petit schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 22:29:
Dat lijkt me een mooi boek.
Maar waarom er dan in vredesnaam een plaat van polydor op de voorkant staat....(duits/engels platenlabel)...

Ze hadden beter iets van polygram kunnen plaatsen. Dat was toch wel nederlands trots, destijds 1 van s'werelds grootste labels voortgekomen uit Philips.(gerucht ging dat de directie van polygram ook meer verdiende dan de directie van philips zelf)
Ik kan het label niet lezen maar het zal wel van een nederlandse artiest zijn die bij polydor getekend had.

Al is alles nu geloof ik van universal. wellicht heeft polygram ook polydor een tijdje bezit.
Er is ook nog een variant met LP('s) in het pakket, maar die is ontzettend duur: 195 euro, incl. goudkleurige LP('s)...
Afbeeldingslocatie: http://uitgeverij.jea.nl/wp-content/uploads/430175_267-Geschenkverpakking-overzicht-schuin.jpg
Is een gelimiteerde opgave van 579 stuks:
http://uitgeverij.jea.nl/...ch-mountains-superdeluxe/

Op platendraaier.nl is ook een interview met Peter Voskuil te lezen:
https://www.platendraaier...uil-over-dutch-mountains/

[ Voor 7% gewijzigd door rcor op 27-12-2017 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

hilgo schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 16:01:
[...]

Ik heb The book of Souls live bij amazon.de besteld, elke euro waard. Echt een heerlijk album, is een van mijn meest gedraaide platen sinds ik hem heb.
Dank voor de info. Goed om te weten!
oldsmelly schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 18:56:
Ik heb nu 2 nieuwe albums gekocht van Maiden, The number of the beast en Brave New World, maar als ik heel eerlijk ben vindt ik de kwaliteit erg tegenvallen. Ze klinken nogal mat geen dynamiek.
Ik heb ook een oude versie van Piece of Mind en die klinkt echt een heel stuk beter !

Ondanks dat ik een zeer grote fan ben van Maiden, ik denk dat ik ze zeker 10 keer live heb gezien, ga ik deze niet meer kopen. Ik ga wel op zoek naar de originele albums (die prijzig zijn overigens)
Gelukkig heb ik vroeger een aantal originele persingen gewoon in de platenzaak gekocht. Inclusief de PD van Brave New World. Die laatste draai ik trouwens nooit. Die is voor de verzameling. Later heb ik ook nog een aantal 12" en bootlegs gekocht. Zowel nieuw als 2e hands. Naast BNW is 'Genghis at the Ruskin' ook een verzamelobject. Ooit nieuw gekocht en bijna nooit gedraaid. Maar daardoor zijn zowel de hoes als de beide LP's NM. Die gaat dus echt nooit weg hè _/-\o_ .

Live heb ik ze nooit gezien, helaas.......... :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Toch ene kant snap ik het wel, andere kant doodzonde, lekker van genieten! :) Zelfde met Whisky of klassieke auto's, laten ze maar staan en mooi om naar te kijken naar niemand doet er wat mee. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

Joopieboy schreef op woensdag 27 december 2017 @ 09:50:
Toch ene kant snap ik het wel, andere kant doodzonde, lekker van genieten! :) Zelfde met Whisky of klassieke auto's, laten ze maar staan en mooi om naar te kijken naar niemand doet er wat mee. :P
Klopt helemaal. Gelukkig heb ik nog meer dan genoeg LP's die wel draai. Het is met name dan ook een stapeltje bootlegs van (voornamelijk) Metallica. Gewoon als fanatiek fan verzameld. Hier heb ik wel iets vaker naar geluisterd, maar ik heb simpelweg af en toe last van verzamelwoede. Die steekt af en toe nog wel eens de kop op :+ . Ik ben trouwens net zo blij met een regulier album voor een redelijke prijs als een verzamelobject. En weet je, als je zo'n LP eenmaal hebt, waarom zou je hem dan nog verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha precies :P En verzamelwoede ken ik niet hoor kijkt even terug naar zijn aankopen afgelopen maand, kuch en ahum :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B. Badpak
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23-08-2024
Hallo allen,

Toen ik met de kerst bij mijn ouders was, kwam mijn vader met zijn oude platenspeler aanzetten die al jaren ligt te verstoffen op zolder, of ik er belang bij heb. Nou en of!

Het lijkt me een onwijs leuk project om hem 'op te knappen' en een plaatje te kunnen draaien, de enige challenge die ik heb: ondanks dat ik een groot muziekliefhebber ben, heb ik totaal geen verstand van audio apparatuur.

De platenspeler is een: Philips F7235
Tevens heb ik thuis een soundstage aan mijn tv hangen: Philips HTB4150
en nog een 5.1 setje liggen: Logitech Z-640

Ik heb ondertussen het nodige onderzoek gedaan, en voordat ik de platenspeler zelf aanpak moet ik er denk ik voor zorgen dat er fatsoenlijk muziek uit komt. Speel ik nu een plaat dan hoor ik erg zacht muziek komend vanuit de platenspeler zelf (zit er een speaker ingebouwd???) en heel zacht uit de speakers die ik aanlsuit. Volgens mij is dit omdat er geen ingebouwde versterker in de platenspeler zit. Ik zal dus tussen de platenspeler en de speakers een voorversterker moeten plaatsen, op dit topic heb ik hier al een aantal tips voor gevonden.

Ik zou het ontzettend op prijs stellen als iemand de moeite kan nemen om te beoordelen aan de hand van mijn verhaal, of ik iets over het hoofd zie of niet goed begrepen heb.

Ik hoor graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

@B. Badpak Ik denk dat je helemaal op de goede weg bent: als je geen specifieke phono-aansluiting op je bestaande audio-apparatuur hebt zul je met een phono-voorversterker moeten werken die het hele zachte elektrische signaal wat wordt opgewekt door je naald omzet naar een signaal op 'lijn-niveau' zoals dat ook is bij bijvoorbeeld cd-spelers. Dat je ook geluid uit de naald hoorde komen klopt wel. Dat is de naald in de groef die meetrilt met de audio-informatie op de plaat.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B. Badpak
@kraats Dankjewel voor je snelle reactie en goed om te horen dat ik op de goede weg ben!

Ik ben druk op marktplaats aan het zoeken maar zo bijzonder veel voorversterkers kan ik (Amsterdam - Utrecht en omstreken) niet vinden. Misschien maakt het feit dat ik voor dit hobbymatige projectje niet bijzonder veel geld uit wil geven het niet makkelijk.

Heb je wellicht een tip om voor een gunstige prijs aan een voorversterker te komen? (ali express?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Het helpt een heel stuk als je aangeeft wat je budget ongeveer is ;)

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B. Badpak
@Kez Zo weinig mogelijk, ik ben wel een Nederlander hè!

Ik weet niet helemaal wat realistisch is, zou ik voor 10 euro een tweedehands voorversterker op de kop moeten kunnen tikken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:55
Je kan ook naar de kringloopwinkel om een oude versterker op de kop te tikken. Versterkers werden tot midden jaren 80 bijna allemaal voorzien van een ingang voor een platenspeler. Miscchien hebben ze voor weinig ook nog een paar speakers staan want meer dan 2 heb je er niet nodig. ((het is maar stereo) en in een paar gevallen Quadrofonisch the Who bijvoorbeeld deed dat.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kez
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

B. Badpak schreef op woensdag 27 december 2017 @ 15:41:
@Kez Zo weinig mogelijk, ik ben wel een Nederlander hè!

Ik weet niet helemaal wat realistisch is, zou ik voor 10 euro een tweedehands voorversterker op de kop moeten kunnen tikken?
10 euro is wel heel erg weinig.
Hou er ook rekening mee dat er een grote kans is dat je element of je stylus (de naald) na al die jaren ook aan vervanging toe is.

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja voor 2 tientjes heb je een AT91 en dan heb je een leuk begin.

Is een zelfbouwsetje niks dan voor dat geld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
Joopieboy schreef op woensdag 27 december 2017 @ 16:31:
Mja voor 2 tientjes heb je een AT91 en dan heb je een leuk begin.

Is een zelfbouwsetje niks dan voor dat geld?
Klopt, maar:
1. Je bent al over het budget van €10,- heen met dat armoedig conische naald element
2. Stel, dat er nog wel een hoger budget is, dan nog ontbreekt nog een Phono preamp en die zal @B. Badpak
toch minimaal 25 euro gaan kosten (voor de goedkoopste exemplaren, zonder bekabling)... Tweedehands doen dat soort instappers 5 tot 10 euro excl. verzenkosten...
3. Zelfbouw kan, maar voor 10 euro ga je dat ook echt niet redden... Plus dat je ook nog eens handig moet zijn met de soldeerbout...

Dat budget zou eigenlijk moeten groeien naar 80 tot 90 euro... Dan is er al wat meer mogelijk...

Mijn advies aan @B. Badpak: even doorsparen zodat het budget toereikend is en dan alles aanschaffen... Beter iets meer investeren en dan wel iets in één keer goed doen dan 1x te goedkoop en dan het geld dubbel moeten uitgeven omdat de eerste aankopen het toch net niet waren...

Sowieso zou ik een losse versterker incl. speakers gebruiken, zo'n subwoofer van een pc speakerset kan ook je naald laten stuiteren tijdens het spelen als hij foutief geplaatst is (een houten constructie onder de vloer is bijv. niet bevorderlijk en kan ervoor zorgen dat het gedreun vervelende neven effecten heeft tijdens het spelen van een plaat)... En een soundbar is eigenlijk gewoon een doodzonde voor het mooie geluid dat een LP kan voortbrengen...

Van de twee mogelijkheden is het wel de veiligste oplossing (geen gedreun van een subwoofer), maar mogelijk niet de best klinkende.... :)

[ Voor 4% gewijzigd door rcor op 28-12-2017 00:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rcor
Even daad bij woord voor @B. Badpak:
1. Versterker / receiver: Pioneer A 307R https://link.marktplaats.nl/m1238529081
2. Speakerset: B&W V201 https://link.marktplaats.nl/m1238047639

Daar deze versterker een phono ingang heeft is een losse phono preamp niet meer nodig: je kunt de speler rechtstreeks aansluiten op deze versterker...

Alleen de nieuwe naald / element is nog nodig voor de speler en dan ben je klaar... Welk element het beste samen kan met deze speler laat ik even aan anderen over... Te meer omdat het mogelijk een T4P element is...

Edit 28-12-2017 om 16:42 uur:
Mijn bestelde boek is binnen en er is niet gelogen... Zeer dik boek met 42 hoofdstukken en het weegt ruim 4.7 KG:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/9Sm8OD9Sxl2E6GvT0Sk3OOE4kUVfMGyVGZjHfoTBmyzjmO4J1SfdfHA9IQzOnsKwoNq5BXwSUtndVV_RymVGdGyTuzA0cQBsuTyp5S0dnV8_gEkpuDYIka-ob9P6wkDHHqB1nmi38Q

Dan nog even over Polydor, die hadden in Nederland ook een vestiging aan de Piet Heinstraat in Den Haag:
Afbeeldingslocatie: http://pietheinstraat.nl/media/cache/photos/PolydorDeur_display.jpg
http://pietheinstraat.nl/1970/

Enfin, dan was ik vandaag nog naar de Mediamarkt geweest in Roermond en aldaar The Beatles - Abbey Road meegenomen:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/qly3Yl138k958CwO72FsrHpXsizkBUpuv0b-PSGSm0CPMdcQk7z3BqN92gT7_QrQ9MUC4O6Btag8dJxXWDWBA0dPo_ukdIBVXEBDBAneMNMwr_jipN82WystBJB8xvJaTYywSiXBxQ

[ Voor 44% gewijzigd door rcor op 28-12-2017 16:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:50

momania

iPhone 30! Bam!

Goed. De koorts is er weer, platenspeler aangesloten en beginnen met verzamelen. :P

Vanmiddag deze bulk (plus nog wat minder interessante) gescoord via de lokale marktplaats voor een goede prijs:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mruOIqLamZw52OIpoCV9y2k4/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RSAkeCtysXJ2SwdaArgufiRF/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3oFoepDDBwrCLyNdmY7wWmbC/full.jpg

* momania happy :*)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:33

franssie

Save the albatross

Joopieboy schreef op woensdag 27 december 2017 @ 09:50:
offtopic:
Klassieke auto's blijven toch beter als je er iets mee rijdt

Maar ik zou zo een PD toch minimaal één maal op de tafel leggen, al is het maar om te controleren of het wel de juiste persing is en niet Jan Smit oid :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Nu online
Nou op de valreep van 2018 toch nog maar een kleine bestelling binnen gekregen...
Alles 2de hands

Klein orkest - Het Leed versierd
Iron Maiden - Powerslave
David Bowie - Film Cristiane F
Edith Piaf - Les grand Success
Neil Diamond - Stones
Neil Diamond - The Jazz Zinger
Bryan Ferry - Let's stick together
SuperTramp - Even in the quietest Moments
SuperTramp - Crime of the century

Die gaan zo door de platen wasstraat >:)

Nou 2017 was een goed vinyl jaar voor mij, in juni ongeveer weer begonnen met een speler en nu alweer aardig wat platen . Ik denk ongeveer 85% 2de hands en 15% nieuw.

De platen die ik graag weer wilde verzamelen zijn er nu wel zo'n beetje. Dus ik vermoed dat het vanaf nu steeds meer nieuw vinyl gaat worden.
Al zal ik "Golden oldies' als Rush/Yes/Styx/Camel/Jethro Tull/ Maiden nog wel steeds 2de hands blijven kopen. :P

Zo'n beetje alle genres zijn vertegenwoordigd met een toch wel rock/metal/symph. rock waar de meeste platen in zijn aangeschaft.

Ik zeg op naar 2018, lekker de verzameling blijven uitbreiden en vooral heerlijk genieten van de muziek ..

[ Voor 44% gewijzigd door oldsmelly op 28-12-2017 19:14 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saaslijer1
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-09 22:11
Goedenavond Allen,

Mijn eerste bericht in dit topic, dus laat ik beginnen met mijzelf eens voor te stellen: Woonachtig in de Bollenstreek en inmiddels 28 jaren oud, de laatste jaren steeds meer gegrepen door het Vinyl-virus. Sinds ik een aantal jaren terug een grote tas met oude platen tegenkwam bij het opruimen van de zolder, is dit langzaamaan aangewakkerd. Vrij snel daarna besloot ik dat ik een mooie platenspeler wil hebben, om te genieten van muziek op deze manier.

De daadwerkelijke aanschaf van een platenspeler heb ik altijd uitgesteld, omdat ik eerst op mijzelf wil wonen, en in mijn eigen appartement de platenspeler een prominente plaats wil gaan geven. In 2018 is het zo ver, en zal ik een mooi appartement gaan betrekken in Utrecht met mijn vriendin.

Nu weet mijn vriendin uiteraard van mijn interesse in vinyl, en heeft ze me afgelopen dinsdag op Tweede Kerstdag verrast met 'tegoedbon' voor het uitzoeken van een platenspeler! Happy me! :*)

Maar nu komt het, ik ben nogal een leek op het gebied van platenspelers en alles eromheen. Ik heb inmiddels diverse forums en andere websites bestudeerd om mijzelf enigszins in te lezen etc, maar de informatie die ik vind is veel. En dus maakt het mij eigenlijk niet veel wijzer.

Een goede kennis van mij heeft een aantal jaren terug een platenspeler gekocht via een hobbyist in Utrecht, en mijn vriendin heeft, op aanraden van hem, ook contact gezocht met deze man. Morgen gaan we langs, en kan ik als het goed is al een platenspeler uitzoeken. Maar zoals aangegeven, zonder kennis.

Dus, lang verhaal kort gemaakt; waar moet ik allemaal op letten? Wat is een mooi instapmodel voor een bedrag rond de 200 euro? Moet ik daar sowieso een versterker bij aanschaffen? Is elke versterker zomaar toepasbaar bij elke platenspeler?

Sowieso zijn alle tips ontzettend welkom.

Een mooie verzameling platen realiseren, dat gaat me nog wel lukken. Maar ik wil ze wel op de mooiste manier beluisteren. En daar kunnen jullie mij vast bij helpen :)

Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Nu online
Ja elke (moderne) versterker is geschikt voor een platenspeler....
Als er geen aparte Phono ingang opzit, dan zal je een aparte phono Pre-amp moeten kopen. En deze zet je tussen de platenspeler en de versterker.

Er zijn sommige best wel wat platen spelers waar deze pre-amp ingebouwd zit ....

Er zijn best veel spelers te koop voor rond de 200 euries (lees even terug in dit topic staan er genoeg).

Kijk/Vraag in ieder geval ook of de stylus (naald etc) nog goed is, anders moet je deze nog aanschaffen.

[ Voor 31% gewijzigd door oldsmelly op 28-12-2017 20:32 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Denon DP300F die ik heb heeft die mogelijkheid, en zoals diverse spelers van Pro-Ject zijn ook uitvoeringen van met een ingebouwde Phono :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:33

franssie

Save the albatross

@Saaslijer1 welkom! Leuk om te lezen dat de interesse in een oude techniek om geluid te 'vangen' (zo is het ooit begonnen) nog steeds leeft.

Wat @oldsmelly zegt klopt en die hobbyist in Utrecht zal vasy wel een redelijk betrouwbaar adres zijn denk ik. Als je weet en deelt wie het is dan kunnen mensen hier misschien meer vertellen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Saaslijer1
@oldsmelly Bedankt voor je antwoord. Dankzij het internet en o.a. ook dit forum hadden die punten al mijn aandacht. Al weet ik nog niet hoe ik kan zien of alles nog in goede staat verkeerd.

@franssie Ik weet niet de naam van die man eerlijk gezegd, dus daar kan ik niet zoveel zinnigs over zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-09 18:23
Wellicht Ronald van Eijk? Daar heb ik destijds mijn Thorens gehaald, inmiddels al 11 jaar geleden maar hij is nog steeds actief.

• Saaslijer1
Dat is hem inderdaad, heb het net even nagevraagd bij mijn vriendin.

Hier een link naar zijn advertenties op marktplaats:
https://www.marktplaats.nl/verkopers/1837039.html

Het ziet er allemaal zeer goed uit.

Echter ben ik na het doorspitten van dit forum ook enthousiast geraakt over de Denon DP-300f.

Wat raden jullie aan? Die Denon past prima in het budget van mijn vriendin in ieder geval.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dan praat ik even uit mijn eigen keuze, Japans loopwerk is altijd goed en betrouwbaar, waar je bij Pro-Ject nogal eens hoort over bouwkwaliteit, instabiel, snaar die misloopt en dat soort dingen. Nu is het ontwerp van de Denon wat simpeler en klassieker maar netjes en degelijk. Alleen vaste (korte)bekabeling is jammer vind ik.

Standaard geluid is niet heel erg veel soeps maar dat komt door het standaard wegwerpelement. Nu klinkt dat misschien wel heel erg negatief, maar een vergelijkbare speler heeft vaak al een AT95E erop zitten... Maar goed, voor weinig kun je daar echt een flinke stap in maken en dat is de speler zeker waard.

Over waard gesproken, voor nog geen 200 euro haal je hem in huis tegenwoordig...

Edit: paar foto's dan maar als we toch bezig zijn ;)
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/12/2017-12-17-10.29.40-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/12/2017-12-17-11.01.05-Medium.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Joopieboy op 28-12-2017 23:45 ]

• Saaslijer1
Ik zag je daar al meerdere keren iets over zeggen, mocht het de Denon worden zal ik je zeker nog eens benaderen voor hulp om het element te vervangen, als dat überhaupt zelf te doen is..

Wat bedoel je met de vaste (korte) bekabeling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja ik ben laatst vrij actief bezig geweest nadat mijn Audio Technica element versleten was met een ander element en zo verder, ik wacht nog op een element van Nagaoka, kijken wat dat voor effect heeft. :)

Vervangen is prima te doen. Uitlijnen is belangrijk maar daar zijn malletjes voor te vinden die je kunt uitprinten. Dan een kwestie van de arm in balans brengen vooraleer je het gewicht en de antiskating gaat instellen. Prima te doen. :) En anders mocht je in de buurt van Eindhoven wonen ben je altijd welkom dan help ik je wel.

En de phono kabel is een vaste kabel die relatief kort is (helaas).

[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 28-12-2017 23:50 ]

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik meld mij ook hier.

Kreeg van een kennis een nieuwe Ricatech alles in een apparaat:
Afbeeldingslocatie: https://static.blokker.nl//BLKCAS/960x960/EB_1205659A.jpg
Niet echt een verfijnd ding maar via de headphone jack kan die ook via de Onkyo.
Bij mijn ouders een paar mooi lp's gekregen van o.a Status quo, Them, The mama's and the papa's, Beatles, Eagles, Abba, etc.

Prachtig om juist de andere nummers van al die albums te beluisteren evenals het bekijken van sommige schitterende hoezen.
De geluidskwaliteit van bovenstaand apparaat is niet top dus binnenkort toch maar kijken voor een stand alone speler. Met dank voor alle adviezen alhier, daar kan ik wel een keuze uit maken.
Maar het fysiek opzetten van een mooie LP heeft toch zo'n heerlijke charme.
En uiteraard op zoek naar meer vinyl om te af te spelen.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Altijd leuk, welkom, en veel plezier met je nieuwe hobby! :P

Mijn moeder heeft zelf ook zoiets, prima om toch nog even haar oude platen te kunnen luisteren thuis, maar toch komt zei het liefste zo nu en dan hier plaatjes draaien, met het volume lekker open. Heerlijk :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

Humma Kavula schreef op donderdag 28 december 2017 @ 23:54:
Ik meld mij ook hier.

Kreeg van een kennis een nieuwe Ricatech alles in een apparaat:
[afbeelding]
Niet echt een verfijnd ding maar via de headphone jack kan die ook via de Onkyo.
Bij mijn ouders een paar mooi lp's gekregen van o.a Status quo, Them, The mama's and the papa's, Beatles, Eagles, Abba, etc.

Prachtig om juist de andere nummers van al die albums te beluisteren evenals het bekijken van sommige schitterende hoezen.
De geluidskwaliteit van bovenstaand apparaat is niet top dus binnenkort toch maar kijken voor een stand alone speler. Met dank voor alle adviezen alhier, daar kan ik wel een keuze uit maken.
Maar het fysiek opzetten van een mooie LP heeft toch zo'n heerlijke charme.
En uiteraard op zoek naar meer vinyl om te af te spelen.
Welkom op dit forum en in de wondere wereld van LP's, platenspelers en alles er omheen!

Altijd leuk om met muziek en dan LP's in het bijzonder, bezig te zijn. Mijn advies is om de set van de foto lekker te gebruiken, maar dan zo min mogelijk voor het draaien van LP's. Kijk inderdaad lekker rond voor een goede platenspeler waarbij je de naalddruk en de dwarsdrukcompensatie (antiskating) kan regelen. Dat is het behoud van je LP's. Bovendien komt het de geluidskwaliteit ook ten goede.

En houd er ook rekening mee dat je nu met een hobby in aanraking bent gekomen die wel heel erg verslavend werkt :+ . Niet alleen de muziek is leuk, maar ook alles er om heen, tot en met de mooiste plek in de kamer voor je platenspeler en LP's. En dan heb ik het nog niet eens over het zoeken naar en kopen van (2e hands) LP's _/-\o_ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pman63
Die Ricatech is een prima manier om je oude platenverzameling waardeloos te maken, zo snel mogelijk aan iemand anders geven (of in de kliko) en voor iets fatsoenlijks gaan. Zo te zun lust het ding ook oude cassettebandjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Morgen naar een kleine platenbeurs hier in de buurt, ook is mijn andere headshell onderweg die ik via Amazon gekocht heb, die ga ik gebruiken om mijn AT95E op te zetten.

Is er een soort van handleiding om een element goed te monteren op een headshell.

Morgen eens kijken of ik van onderstaande iets kan vinden ;)

James Taylor
Neil Diamond
Talking Heads
Jethro Tull
The Eagles

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Have fun, hopen je wat leuks scoort :) Neil Diamond is mijn moeder ook helemaal gek van :P

En dit is een waardevol artikel met veel goeie uitleg:
https://audio-creative.nl...-platenspeler-element-af/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kez
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

De aanwinsten van de laatste weken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7C8rMb4EuUwXHg3upzSOlJjn/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:50

momania

iPhone 30! Bam!

Nice! :D

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hoppa goed bezig jongens! :Y

Ik had net ook een mazzeltje, mijn Nagaoka MP-110 met headshell is binnen gekomen, gelukkig door de douane geglipt. _O_
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/12/2017-12-29-15.01.53-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/12/2017-12-29-15.03.18-Custom-e1514556681239.jpg
O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pman63
Afhankelijk van waar je die vandaan hebt natuurlijk en wat de verkoper er aan waarde voor heeft opgegeven. Er door heen glippen gebeurt niet bij de douane maar bij de bedrijven die de goederen verwerken, DHL, UPS of PostNL.
Betekent uiteindelijk wel dat je volgend jaar minder mag af trekken of meer moet bijbetalen, want er is minder geint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:20

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Joopieboy schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 15:11:
Hoppa goed bezig jongens! :Y

Ik had net ook een mazzeltje, mijn Nagaoka MP-110 met headshell is binnen gekomen, gelukkig door de douane geglipt. _O_
[afbeelding]
[afbeelding]
O+
Oeh wat een mooie verpakking :)

Waarom heb je deze buiten de EU besteld? Ik zie zat shops binnen de EU die 'm verkopen...

En: pre-mounted in headshell. Kun je deze dan nog wel afstellen?

[ Voor 5% gewijzigd door Nyarlathotep op 29-12-2017 16:04 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit
pman63 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 15:54:
Afhankelijk van waar je die vandaan hebt natuurlijk en wat de verkoper er aan waarde voor heeft opgegeven. Er door heen glippen gebeurt niet bij de douane maar bij de bedrijven die de goederen verwerken, DHL, UPS of PostNL.
Betekent uiteindelijk wel dat je volgend jaar minder mag af trekken of meer moet bijbetalen, want er is minder geint.
Dat kan alleen maar een post van een ambtenaar van de belasting zijn :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nyarlathotep schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 16:03:
[...]

Oeh wat een mooie verpakking :)

Waarom heb je deze buiten de EU besteld? Ik zie zat shops binnen de EU die 'm verkopen...

En: pre-mounted in headshell. Kun je deze dan nog wel afstellen?
Dit is een vrij standaard headshell waar je nog wel wat afstelruimte in hebt. Maar nu ik heb in mijn handen heb twijfel ik toch en denk ik dat ik hem overzet op mijn Denon offset headset. :)

En ik had nog wat PayPal tegoed branden samen met een leuke kortingsbon. ;) Plus, voor het geld waarbij hem nu voor heb, heb je in Nederland alleen de vervangende stylus. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Zo net nog een leuke gift van U2 mogen ontvangen deze gaan zo de kast in _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BPcNxpL.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pman63
mr_petit schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 16:20:
[...]

Dat kan alleen maar een post van een ambtenaar van de belasting zijn :D
Of iemand die weet hoe het in elkaar steekt. :9

Het viel me wel op dat er een erg groot prijsverschil zit tussen wat er in Europa voor wordt gevraagd en in Japan. Zelfs met verzendkosten en de gok dat je mogelijk invoerrechten en BTW moet betalen ben je nog goedkoper uit.
Dat laatste is voor mij iig wel een afweging als ik iets van buiten de EU laat komen, als ik invoerrechten moet betalen is het dan nog steeds een goede deal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Nu online
Kez schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 13:23:
De aanwinsten van de laatste weken :)

[afbeelding]
Zo lekkere platen, Pink FLoyd, Queensryche behoren hier ook tot de favo artiesten. Operation Mindcrime wat een heerlijk tijdloos album. _/-\o_
Empire is ook niet verkeerd :9

Eeuwig zonde dat Geoff Tate en de band ruzie hebben gehad :'(

[ Voor 11% gewijzigd door oldsmelly op 29-12-2017 17:31 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Nu online
Pierre schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 11:01:
Morgen naar een kleine platenbeurs hier in de buurt, ook is mijn andere headshell onderweg die ik via Amazon gekocht heb, die ga ik gebruiken om mijn AT95E op te zetten.

Is er een soort van handleiding om een element goed te monteren op een headshell.

Morgen eens kijken of ik van onderstaande iets kan vinden ;)

James Taylor
Neil Diamond
Talking Heads
Jethro Tull
The Eagles
Moet lukken, geheel tegen mijn verwachting in vindt sommige platen van Neil Diamond eigenlijk best wel goed. >:) - Hot august Night , Beautifull noise zijn tot nu toe mijn favo's.

Van Jethro tull is ook best veel te vinden, Aqualung is echt een heerlijk album

[ Voor 5% gewijzigd door oldsmelly op 29-12-2017 17:31 ]

MuziekLiefhebbert

Pagina: 1 ... 79 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.