Goedenavond Allen,
Mijn eerste bericht in dit topic, dus laat ik beginnen met mijzelf eens voor te stellen: Woonachtig in de Bollenstreek en inmiddels 28 jaren oud, de laatste jaren steeds meer gegrepen door het Vinyl-virus. Sinds ik een aantal jaren terug een grote tas met oude platen tegenkwam bij het opruimen van de zolder, is dit langzaamaan aangewakkerd. Vrij snel daarna besloot ik dat ik een mooie platenspeler wil hebben, om te genieten van muziek op deze manier.
De daadwerkelijke aanschaf van een platenspeler heb ik altijd uitgesteld, omdat ik eerst op mijzelf wil wonen, en in mijn eigen appartement de platenspeler een prominente plaats wil gaan geven. In 2018 is het zo ver, en zal ik een mooi appartement gaan betrekken in Utrecht met mijn vriendin.
Nu weet mijn vriendin uiteraard van mijn interesse in vinyl, en heeft ze me afgelopen dinsdag op Tweede Kerstdag verrast met 'tegoedbon' voor het uitzoeken van een platenspeler! Happy me!
Maar nu komt het, ik ben nogal een leek op het gebied van platenspelers en alles eromheen. Ik heb inmiddels diverse forums en andere websites bestudeerd om mijzelf enigszins in te lezen etc, maar de informatie die ik vind is veel. En dus maakt het mij eigenlijk niet veel wijzer.
Een goede kennis van mij heeft een aantal jaren terug een platenspeler gekocht via een hobbyist in Utrecht, en mijn vriendin heeft, op aanraden van hem, ook contact gezocht met deze man. Morgen gaan we langs, en kan ik als het goed is al een platenspeler uitzoeken. Maar zoals aangegeven, zonder kennis.
Dus, lang verhaal kort gemaakt; waar moet ik allemaal op letten? Wat is een mooi instapmodel voor een bedrag rond de 200 euro? Moet ik daar sowieso een versterker bij aanschaffen? Is elke versterker zomaar toepasbaar bij elke platenspeler?
Sowieso zijn alle tips ontzettend welkom.
Een mooie verzameling platen realiseren, dat gaat me nog wel lukken. Maar ik wil ze wel op de mooiste manier beluisteren. En daar kunnen jullie mij vast bij helpen
Alvast heel erg bedankt!