Het Grote Vinyl Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 101 Laatste
Acties:
  • 590.627 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:48
Vreemd verhaal SpeedBox S2 staat zelfs niet eens op de site van pro-ject zelf.
Alleen de S en de DS versie....

Maar (bijvoorbeeld) bij Hifi Klubben staat wel de "Speed Box S Mk II" wellicht dat daar een spraak verwarring over is ?

Anders gewoon ergens bestellen die hem gewoon kan leveren !

Hier staat deze ook te koop (naast bv klubben)

https://www.nieuweplatens...m3u9sdIqEivxoCwlEQAvD_BwE

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +2 Henk 'm!
HEt is toch echt een andere versie zo te zien:

https://www.thakker.eu/en...x-s2-50hz-schwarz/a-9284/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Wel vreemd dat deze dan niet eens op de eigen site van Pro-ject staat

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat komt wel vaker voor, de site van Pro-ject is lang niet altijd up to date. Het merk is nog vrij jong en blijft m.i. nog altijd wel een redelijk hoog hobby-gehalte hebben, dat zie je terug in de site. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldsmelly
@Cap Ik gebruik de Graham Slee Revelation, echt een stap beter dan mijn vorige pro-ject (basic)
Even wat ploatjes gescoord (2de hands)

Styx - Equinox
Styx - Relayer
Styx - CornerStone
Rush - Moving pictures
Eric Clapton - Big Boss Man
The Alan Parsons Project - iRobot
The Alan Parsons Project - Stereotomy
Marillion - Real to Reel

De vrouw vanavond in het voetbal stadion, mannetje lekker platen luisteren :-) :-)

[ Voor 13% gewijzigd door oldsmelly op 14-10-2017 15:42 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:08
Cap schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 14:19:
Dat komt wel vaker voor, de site van Pro-ject is lang niet altijd up to date. Het merk is nog vrij jong en blijft m.i. nog altijd wel een redelijk hoog hobby-gehalte hebben, dat zie je terug in de site. :)
Inderdaad. Ze bestaan pas sinds 1990, dus dat zie je wel aan hun website. Oudere audiofabrikanten hebben namelijk al websites vanaf de jaren veertig van de vorige eeuw... :?

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je begrijpt inderdaad duidelijk niet hoe ik het bedoel. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• S en A DW
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:48
Ik heb niets met vinyl maar de passie die jullie hebben voor vinyl heb ik voor cd's dus doe ik het zo.
Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/9e4yc2WGZn8P/540.jpg

Dit is de B.M.C. bdcd1 een cd speler met een belt drive. Om een cd te luisteren moet je elke keer op new cd drukken om hem de toc in te laten lezen. Verder hoor ik hem ook draaien tijdens het luisteren naar cd's. Ik heb hem pas een paar dagen maar ik ben er trots op. Ik wil alleen nog de deksel met deze vervangen.
Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/wczpjNufa15k/540.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
Dit past inderdaad niet in dit topic :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
teacher schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 18:47:
Dit past inderdaad niet in dit topic :)
Maar wel erg gaaaaaaf _/-\o_

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:28

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Thanks, ben dan toch benieuwd naar de verschillen! En of ik hem dan voor dezelfde prijs krijg... We gaan het zien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gewoon bij Thakker bestellen in plaats van afwachten of ie elders leverbaar is is ook een optie toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 07:40
Wat ik me echt afvraag bij die Speedbox... Zou het echt voor een stabielere snelheid zorgen van de motor? Vraag het me echt af. Sommige zeggen: ja, het is geweldig! Anderen vinden dat ze geen verschil horen. Dus wel echt een legetieme vraag :o

Vind het overigens niet erg om bij m'n RPM1 de snaar om te leggen. Zeker omdat die aan de buitenkant zit is het een klusje van 2 seconden. Eigenlijk net zoveel als het drukken op een knopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:01
Ben vanavond bezig geweest om de gesmolten aandrijfriem van een Philips GA212 netjes weg te krijgen. Wat een ongelooflijk klotewerk is dat zeg :X
Maar goed, de platenspeler is verder in ongelooflijk goede staat dus het is de moeite waard.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ksborg
Weer een superinteressant stuk van Techmoan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:39
ksborg schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:00:
Weer een superinteressant stuk van Techmoan

[video]
Helaas nooit doorgebroken... De CD heeft o.a. ook niet echt positief aan meegewerkt en tja, twee versies van een LP aanbieden is natuurlijk zeker niet handig... Vooral niet (zoals te horen / te zien in het filmpje) juist de stillere passages worden versterkt waardoor het ook lastiger is om bij het opnemen op een mengpaneel rekening te houden met CX LP's, waarvoor er ook nog weinig spelers op de markt zijn...

Geen wonder dat opname studio's het massaal links lieten liggen, alles moest er op aangepast worden voor een veel te niche markt...

Gevalletje 1 + 1 = 2....

[ Voor 9% gewijzigd door rcor op 19-10-2017 14:34 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 20:56
Met de platenmaatschappijen hoef je in ieder geval geen meelij te hebben. Cashen in 1983/84/85 etc voor de Lp -> CD verkoop. En nu vandaag de dag weer CD/Spotify/anystream -> LP verkoop.

[ Voor 5% gewijzigd door Bestla op 20-10-2017 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
Wie gaan er 11 nov naar de Platenbeurs in Utrecht?

Wordt voor mij de eerste keer, wat kan ik een beetje verachten kwa prijzen en kwaliteit ?

[ Voor 10% gewijzigd door oldsmelly op 20-10-2017 20:42 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 17:22
oldsmelly schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 20:42:
Wie gaan er 11 nov naar de Platenbeurs in Utrecht?

Wordt voor mij de eerste keer, wat kan ik een beetje verachten kwa prijzen en kwaliteit ?
Hah voor mij ook, was al een paar dagen van plan een topic te openen.
Voor mij is het een rit van 500km+ (Heen en terug) dus moet ik het wel, plannen.

Dit weet ik al :
dat ik best mijn entreeticket online koop, niet alleen omdat het goedkoper is maar ook om lange wachtrijen aan de kassa te vermijden.
Idem met het parkeerticket.

Ook werd me aangeraden zelf een lunch mee te brengen wegens brakke en dure kost aldaar.

En het plannetje te bestuderen omdat je het in 1 dag niet allemaal kan aflopen, ik ga waarschijnlijk eerst richting de metal selectie en als er nog tijd over is de meer obscure jaren '70 rock (Budgie, Trapeze, glass harp, Gypsy, Three man army)

Maar anders tips zijn meer dan welkom. Kan ik er ook accessoires krijgen, zoals Tonar vloeistof, rubberen voetjes, q-up afslagsysteem etc ...?

[ Voor 29% gewijzigd door chromium op 20-10-2017 23:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
Ik heb ondertussen even wat filmpjes op youtube zitten kijken van de afgelopen jaren...
Dat ga je idd niet redden in 1 dag zo te zien...
Helaas kan ik maar 1 dag dus een plannetje maken lijkt me wel verstandig.

Prog Rock : Yes, Camel, Rush, Pink Floyd, Jetroh Tull, etc
Delta Blues: Robert Johnson, John Lee hooker, Muddy Waters, Son House etc
Light Jazz : Diana Krall, Eva Casidy, Etta James etc
(Hard) Rock: Tesla,Queensryche, Judas Priest Maiden,
Klassiek : Dvorak, Wat opera stuff
Nice to have : Gary Moore, Stones, Ome Clapton, Japan,

Obscure stuff als Savage Rose uit Denemarken en verder waar mijn oog opvalt :-)

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:09
Ik ben vorig jaar november in Utrecht geweest. Had van tevoren wel een beetje gekeken waar ik wilde rondneuzen maar ter plekke heb ik me maar gewoon een beetje laten leiden door wat ik zag. Vond sommige handelaren best duur, ook voor wat couranter spul. Toch met een leuke stapel thuisgekomen, ook in de goedkope bakken best wat aardige vondsten gedaan.

Heel veel accessoires zijn er niet te koop, het overgrote deel is toch vinyl. Hoezen zijn wel ruim te krijgen, en die Tonar vloeistof heb ik ook gezien, maar dan wel op één plek. Green vinyl stond er ook, die heeft mogelijk voetjes? Wellicht kan je er bestellen en dan afhalen in Utrecht.
Het iel me ook op dat er flink wat exemplaren van het Duitse blad Mint werden uitgedeeld. Record collector heeft er volgens mij ook altijd een stand.

Wat de catering betreft, die is vaak duur op beurzen. Had ook wat broodjes mee, maar heb wel van de koffie genoten.

O ja, nog een tip: neem een stevige bagagetrolley mee, dan kan je je aanwinsten handig opbergen en vervoeren over de beursvloer.

[ Voor 6% gewijzigd door musicfreak op 21-10-2017 08:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tja, beurzen blijven plekken waar handelaren massaal (het idee van een beurs) een slaatje willen slaan uit hun opgekochte waar. Devies is goedkoop inkopen en zo duur mogelijk verkopen. En daar hebben ze dan de moeite voor over om het spul van beurs naar beurs te slepen.

Het idee van een beurs is dan ook vooral de ervaring die het geeft: een beetje rondlopen tussen grote hoeveelheden spul waar je af en toe misschien iets leuks bij ziet. En zien dat anderen dat ook doen. En daar betaal je dan de prijs voor. Geeft niet, als je maar het "ik heb iets leuks gescoord" gevoel hebt gehad dan is dat ook wat waard!

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 21-10-2017 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Ik/wij gaan niet meer naar platenbeurzen. Veels te duur, en ruilen is er niet bij als je bij thuiskomst ontdekt dat er iets mis is, en je weet geen handelaarsnaam/website oid.

Ik koop alleen in een echte winkel of via Discogs.com bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 17:22
Probleem is dat ik ongeveer een 15-tal platen heb die ik nergens vind, ze staan wel op Discogs, maar meestal in Japan of de VS en vaak niet meer dan 1 of twee verkopers. Ik reis heel veel en overal waar ik kom probeer ik een dag rondje platenzaken te doen. Maar de meeste van mijn zeldzamere platen vind ik enkel op beurzen. Als ik al twee of drie van mijn LPs in Utrecht vind, is het al meer dan de moeite voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als je per se bepaalde platen wilt hebben dan ontkom je er waarschijnlijk niet aan, hoewel ik niet overtuigd ben dat de kans groter is dat je ze op een beurs tegenkomt dan online met het enorme aantal verkoopkanalen en aanbod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
Toch even "snel" een Pre - beurs bezoekje gebracht aan de lokale platenboer ... ik bedoel 11 nov is nog 3 weken :-)

Gescoord :

Mumford and Sons : Babel
Johny Cash - Among the stars
Eric Clapton - August
Van Morrison - Keep me singing

Weer lekker luisteren :-)

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 16:37
Vandaag bij de platenzaak het nieuwe album van Jacqueline Govaert gehaald, Lighthearted Years.
Bij de kringloop heb ik een 18 LP box Vivaldi I Musici meegenomen en de soundtrack van Watership Down.

Binnenkort eerst maar even naar de Ikea om een extra Kallax te halen, ik kom ruimte tekort :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oldsmelly
Sodeknettertttt De LP "Among the Stars" van The Man in Black klinkt toch wel heeeeel erg lekker.
Niet alleen zijn de nummers erg lekker (wist ik natuurlijk al) maar de kwaliteit is erg goed. Het lijkt net alsof de man in de kamer staat te zingen.

Wilde ik even kwijt aan mijn mede Vinyl Broeders en Zusters

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Gister een heleboel platen schoongemaakt. Tot ik in een moment van onoplettendheid de Knosti om tikte :+. Gelukkig lag de hele tafel vol doeken (droog deppen met theedoeken werkt ideaal), dus geen vloeistof op de grond :). Wilde het toch al weggooien, had alleen nog een paar LP's te gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
ksborg schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 08:36:
Gister een heleboel platen schoongemaakt. Tot ik in een moment van onoplettendheid de Knosti om tikte :+. Gelukkig lag de hele tafel vol doeken (droog deppen met theedoeken werkt ideaal), dus geen vloeistof op de grond :). Wilde het toch al weggooien, had alleen nog een paar LP's te gaan :+
Shit happens, maar het is geen ramp... Zeker niet als de LP's niets geleden hebben en de vloeistof toch al aan vervanging toe was door de vele wasbeurten...

Met verse vloeistof gaat het reinigen sowieso altijd beter... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
In het blad Top gear dat ik zojuist aan het lezen was in de wachtkamer van de tandarts (niks aan de hand, slechts een standaard half jaarlijkse controle) kwam ik deze zeer minimalistische platen speler tegen:
Afbeeldingslocatie: https://www.bright.nl/sites/default/files/styles/article_940_528/public/content/images/2017/02/27/2017_02_27_wheel.jpg?itok=sN_sIG0N

Hij kan zelfs aan de muur opgehangen worden:
Afbeeldingslocatie: https://www.hifi.nl/gfx/20170301091333_wheel-header.jpg

Vraag me niet of en hoe het werkt, dat weet ik ook niet... Hoe zou deze klinken? De naald (een goede instapper ook nog: Audio Technica AT95e) zit namelijk aan de onderzijde...

Hifi.nl heeft ook een artikel over deze speler geschreven:
https://www.hifi.nl/artik...sche-draaitafel-ooit.html
https://www.bright.nl/nie...aakt-briljante-draaitafel

Mocht er iemand nog iets weten te vertellen over deze platen speler is dat altijd welkom... Duur is de speler wel, hij kost namelijk 800 euro en daarvoor zijn ook heel veel andere spelers te koop die beproefde technieken gebruiken...

[ Voor 12% gewijzigd door rcor op 23-10-2017 17:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Typisch product van deze tijd: crowd funded op basis van wat summiere info en net te glad geshopte plaatjes, en vervolgens maar afwachten wat er echt van komt. :P

Zoveel nieuws is er op zich niet onder de zon, 2 jaar geleden was er de verticale TOC speler van Roy Harpaz die overal gepromoot werd. Sindsdien niets meer van gehoord, dus dat zal mogelijk bij een concept blijven.

Afbeeldingslocatie: https://www.designboom.com/wp-content/dbsub/394055/2015-06-17/img_3_1434554479_e45ee7ce7e88149af8dd32b27f9512ce.jpg
Een soortgelijk principe van een mini armpje op een rail:
Afbeeldingslocatie: http://www.rhythm22.com/wp-content/uploads/2015/07/3508de_5c0a48a6d5194c609579363e7e1235a9.jpg_srb_p_630_473_75_22_0.50_1.20_0.00_jpg_srb-940x520.jpeg

Het zijn in principe gewone linear tracking draaitafels die je verticaal kan gebruiken, en ook dat is geen nieuw concept. In de jaren 80 van de vorige eeuw had je bijvoorbeeld de Sony Flamingo serie (PS-F5 en PS-F9).
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/2d/39/91/2d399133a7be13c9e7787ebc231f9f76.jpg

Ook draaitafels van andere merken als Technics (SL-7 e.a.) en Mitsubishi (de logge LT-SV) maar ook budget plastic dingen van Amstrad en Sharp hadden destijds de "verticaal afspelen" gimmick.

Ik vind het maar vechten tegen de principes van de draaitafel en de zwaartekracht: een plaat wil vlak liggen! Ook draait het geheel van plaat, as en motor het mooiste als de boel 100% vlak staat zodat de krachten optimaal evenredig verdeeld worden.

En denk ook aan al die platen die een wat groter gat hebben zodat ze nogal ruim om de spindle vallen, verticaal geeft dat natuurlijk problemen omdat de plaat steeds naar beneden wil vallen tegen de spindle. Dus dan moet je weer gaan klemmen, ook al omdat de plaat natuurlijk de neiging heeft van de spindle te vallen. En het opleggen van een plaat zal ook niet gemakkelijker gaan: in horizontale stand helpt de zwaartekracht je daarbij.

Verder heb ik graag een stofkap op de speler, ook tijdens het spelen, want platen zijn nu eenmaal stofmagneten en platen schoonmaken is niet mijn hobby. En persoonlijk vind het ik helemaal geen pré dat je de arm en naald niet over de plaat ziet bewegen, maar dat is een kwestie van smaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015

Vintage1967

Hoezo, 'Digtaal is beter'?

Af en toe is het heel gezond om je af te vragen waarom iets nog niet eerder is gedaan of waarom iets nog niet eerder een succes is geworden. Waarom is 99% van alle platenspelers horizontaal gebouwd? Waarom wordt bij de betere platenspelers zoveel aandacht besteed aan zaken als rubberen en kurken matten, VTA, anti-skating en naalddruk, om maar een paar details te noemen?

Hoe meer je je daar in verdiept, hoe meer bewondering je krijgt voor de ontwerpers van platenspelers (en ook de fabrikanten van LP's) _/-\o_ . Er zijn bij een horizontale uitvoering al zo veel natuurwetten die van invloed zijn. Die invloeden worden bij een vertikale bouw alleen maar complexer, volgens mij.

Andere kant van het verhaal is natuurlijk dat er niet veel ontwikkeld wordt als iedereen alleen maar kijkt naar wat al gedaan is en alles stopt bij de eerste de beste uitdaging..........

Noem het ouderwets, maar ik vind ook dat een LP hoort te liggen. Behalve in de kast, daar staat 'ie ;) !

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09 08:59
nou, om weinig wow en flutter te hebben heb je massa nodig zodat het geluid niet door trilingen weer je arm in gaat door het trillen van de plaat. Daarom is over het algemeen een beltdrive een veel simpelere manier om een goede overbrenging te hebben. Horizontaal is dus logisch ivm zwaartekracht. En daarom zijn de echte high end spelers ook zo zwaar. En dan nog leggen we er vaak ook nog een extra gewicht op om de plaat vlak te houden.

misschien wat offtopic maar ik speel al een tijdje met het idee om een portable platenspeler te maken met een 3d printer. Zoiets als de Sound Burger wat de maat betreft denk ik :

Afbeeldingslocatie: http://www.walkman-archive.com/wa/wp-content/uploads/2013/12/Audio-Technica-SoundBurger-Vender-09-500x379.jpg

Heeft iemand hier wel eens een platenspeler gebouwd vanaf scratch?

[ Voor 48% gewijzigd door terracide op 24-10-2017 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
terracide schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:37:
nou, om weinig wow en flutter te hebben heb je massa nodig zodat het geluid niet door trilingen weer je arm in gaat door het trillen van de plaat. Daarom is over het algemeen een beltdrive een veel simpelere manier om een goede overbrenging te hebben.
Je hebt het hier toch over onbedoelde trillingen die doorgegeven worden aan het plaat-naald-arm systeem?

Wow en flutter is de snelheidsvariatie van het draaiende plateau maar veroorzaakt op zich geen trillingen. Ok, theoretisch geeft elke minimale variatie in snelheid aanleiding tot een minimale uitgeoefende kracht en dus kan het in die zin wel wat minieme trillingen geven, maar dat is dan alleen als de gelijkloop wel heel erg slecht is en de speling op het lager ook. :)

Die onbedoelde trillingen zijn met name rumble oftewel laagfrequent geluid veroorzaakt door het draaien van de plateau-as die niet perfect glad en wrijvingsloos gelagerd is (ik denk dat je dat bedoelde?) en natuurlijk externe factoren als terugkoppeling van de muziek via de kast, stofkap, plateau etc en de trillingen veroorzaakt door je voetstappen op een wat instabielere vloer.

Massa is een goed ding voor zowel het minimaliseren van snelheidsvariaties als trillingsdemping, maar met een goede regeling krijg je ook een lage massa wel constant genoeg, en ook een lage massa kan je heel goed beschermen tegen trillingen als je het geheel verend ophangt (o.a. de bekende spelers van Dual, Thorens maar bijv. ook verschillende van Technics en Pioneer).

Verder: een belt drive is wat elektrisch schema betreft en materialen meestal simpeler dan een direct drive, maar een beetje knappe direct drive met adequate servo regeling veroorzaakt qua motor nulkommanul meetbare en hoorbare trillingen hoor. Sterker nog, omdat de frequentie van de motor overeenkomt met die van het draaiende plateau bevinden die trillingen zich buiten het gebied wat je hoort, terwijl bij slechtere uitvoeringen van een belt drive motor de zenuwachtig op hoge toeren draaiende motortjes wel degelijk geluid produceren in het hoorbare gebied en dit doorgeven aan het systeem. Op zich is dat probleem vrij eenvoudig te voorkomen, o.a. door een nette ontkoppeling zoals je dus ziet bij zo'n verende Thorens, dus een groot probleem is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
Cap schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:24:
[...]

Die onbedoelde trillingen zijn met name rumble oftewel laagfrequent geluid veroorzaakt door het draaien van de plateau-as die niet perfect glad en wrijvingsloos gelagerd is (ik denk dat je dat bedoelde?) en natuurlijk externe factoren als terugkoppeling van de muziek via de kast, stofkap, plateau etc en de trillingen veroorzaakt door je voetstappen op een wat instabielere vloer.

Verder: een belt drive is wat elektrisch schema betreft en materialen meestal simpeler dan een direct drive, maar een beetje knappe direct drive met adequate servo regeling veroorzaakt qua motor nulkommanul meetbare en hoorbare trillingen hoor.
Ik geen geen idee waarom ik het woord "rumble" en "flutter" door elkaar haal maar ik bedoel natuurlijk rumble.

Een beltdrive is een veel simpeler en logischer design, dan een direct drive. Super lo-fi, niks mis mee. Ik ben er zelf wel voorstander van 8) Direct drive is een stuk ingewikkelder en bij een hoop spelers totaal crap. Uiteraard zijn er hele goede, heb zelf ook een Dual met DD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://dl2.pushbulletusercontent.com/rs9yMQ2Tzsed2oDZSqDtsc1wLvmBt1aY/1234.JPG

Random afbeelding, maar plaatjes doen het altijd goed.. :P Ik heb recent een plaat gekocht maar hij is erg variabel in snelheid. Het ligt niet aan mijn draaitafel want ik heb bij geen een andere plaat er last van. Naast dat hij soms fluctueert in snelheid vind ik de plaat zelf ook erg "wobbly". Het is een gloednieuwe 12", iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2017 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:33:
[afbeelding]

Random afbeelding, maar plaatjes doen het altijd goed.. :P Ik heb recent een plaat gekocht maar hij is erg variabel in snelheid. Het ligt niet aan mijn draaitafel want ik heb bij geen een andere plaat er last van. Naast dat hij soms fluctueert in snelheid vind ik de plaat zelf ook erg "wobbly". Het is een gloednieuwe 12", iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Ik heb het ook niet met 90% van m'n LP's, maar bepaalde instrumenten zijn gewoon echt verrot om helemaal stabiel te krijgen met een moderne speler... Maar: ik heb ook een Phil Collins LP gehad die echt verschrikkelijk was. LP zelf was helemaal recht. Hij is toen vervangen door de winkel. Dat exemplaar heeft een wobble, maar klinkt wél goed. Het kan dus de moeite waard zijn om hem te ruilen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ksborg schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:56:
[...]

Ik heb het ook niet met 90% van m'n LP's, maar bepaalde instrumenten zijn gewoon echt verrot om helemaal stabiel te krijgen met een moderne speler... Maar: ik heb ook een Phil Collins LP gehad die echt verschrikkelijk was. LP zelf was helemaal recht. Hij is toen vervangen door de winkel. Dat exemplaar heeft een wobble, maar klinkt wél goed. Het kan dus de moeite waard zijn om hem te ruilen :)
Het valt hier enorm op omdat de vocals enorm fluctueren. Helaas een buitenlandse bestelling dus even snel omruilen gaat niet zo snel. Maar ik ga wel even contact opnemen, iets met niet geschoten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ksborg
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:11:
[...]

Het valt hier enorm op omdat de vocals enorm fluctueren. Helaas een buitenlandse bestelling dus even snel omruilen gaat niet zo snel. Maar ik ga wel even contact opnemen, iets met niet geschoten.
Dat is minder leuk inderdaad. Maar je kunt 't altijd proberen! Hier heb ik het bij de winkel beschreven dat het zo klonk alsof Phil Collins dronken was. Ze vroegen eerst of ik een Crosley speler had (not kidding) en toen ik bevestigde dat dat niet zo was hebben ze hem geruild :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
Zit het gat wel echt in het midden van de plaat?
Of zit er speling in het gat?

[ Voor 24% gewijzigd door Marcel op 24-10-2017 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcel schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:28:
Zit het gat wel echt in het midden van de plaat?
Of zit er speling in het gat?
Even met een schuifmaat gemeten en het gat zit exact in het midden en er zit ook geen speling in. Wel verbaas ik mij nu over de hoeveel kromming die er in zit. Hij ligt totaal niet vlak op de tafel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
terracide schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:32:
[...]

Ik geen geen idee waarom ik het woord "rumble" en "flutter" door elkaar haal maar ik bedoel natuurlijk rumble.

Een beltdrive is een veel simpeler en logischer design, dan een direct drive. Super lo-fi, niks mis mee. Ik ben er zelf wel voorstander van 8) Direct drive is een stuk ingewikkelder en bij een hoop spelers totaal crap. Uiteraard zijn er hele goede, heb zelf ook een Dual met DD.
Die snap ik niet, wat is er logischer aan? Ik vind het beide volkomen logische principes.
En wat heeft het met lo-fi te maken?

Ja, een Dual (701, 704 of 721) is zeker een goed voorbeeld, maar om nu te zeggen dat direct drive bij een hoop spelers totaal crap is, dat ben ik echt niet met je eens. Vanaf een stuk of 5 tientjes kan je zo'n oude direct drive Japanner buit maken waarbij echt helemaal niets mis is met de aandrijving, ze lopen prima op snelheid en zijn lekker stil. Technics, Pioneer, Denon, Sony, Akai, ze konden het allemaal. Dat kan je allemaal prima meten. Soms moet er een instelpotmetertje gereinigd worden en heel soms heeft het lager wat olie nodig, maar dat is het meestal wel.

Waar het bij rumble mis gaat is niet zozeer de motor, maar vooral het lager! Een goed lager moet heel precies gemaakt zijn van de juiste materialen en goed gemonteerd op een stevige basis. En dat kost geld. En in de absolute budgetklasse mag dat eigenlijk niet. Is het lager slecht gepolijst, heeft het speling of is het te zuinig gesmeerd, dan krijg je rumble. Heeft het plateau nul demping (dun vilten matje) en resoneert het goedkope kastje dan ook nog eens mee dan wordt het nog erger. Maar dat heeft op zich niks met het aandrijfprincipe te maken.

Prima natuurlijk dat je belt drive prefereert, niks mis mee.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:11:
[...]

FF lekker flauw naar terracide: zeker een belt drive? :+

Nee even serieus DjentPirate, welke speler is dit?

Als je plaat een vette warp heeft dan is dat natuurlijk aanleiding tot gejengel (wow) en bij instrumenten als strijkers of piano zul je dat zeker horen.

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 24-10-2017 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:03

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:33:
[afbeelding]

Ecate van Ufomammut O+
Heb je de nieuwe al?

Ik heb de transparante versie van jouw plaat, en die klinkt gewoon prima. Dan mag ik aannemen dat het geen mastering probleem is.
Als je een strobe hebt op je speler kun je daar misschien eens naar kijken?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:27
Gisterenavond dit binnen gekregen :-)

Knosti

Nu nog goeie binnenhoezen bestellen en ik kan dat stapeltje platen van mijn vaderdie je net ac hier de Knosti ziet liggen opkuisen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nyarlathotep schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 13:31:
[...]

Ecate van Ufomammut O+
Heb je de nieuwe al?

Ik heb de transparante versie van jouw plaat, en die klinkt gewoon prima. Dan mag ik aannemen dat het geen mastering probleem is.
Als je een strobe hebt op je speler kun je daar misschien eens naar kijken?
Het gaat in dit geval om een repress van Mammoth Weed Wizard Bastard - Noeth Ac Anoeth. :+ Ecate heb ik laatst gekocht bij Soulcrusher in Nijmegen. Het was of 8 of Ecate, de keuze was toen voor mij eigenlijk erg makkelijk haha. Niks mis met die plaat!

Ik merk trouwens bij de plaat in kwestie dat alleen 1 kant er last van heeft.. Ik denk dat het toch iets te maken heeft met de kromming. Het is trouwens een Pro-Ject Primary waarvan ik de cartridge en naald heb vervangen voor een Shure m70 met elliptical stylus. Ik was niet zo'n fan van de Ortofon OM5e. Ik heb alles wel weer correct ingesteld o.a. met een precisie weegschaalte voor de naalddruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
@Dalike De beste binnenhoezen zijn die van Mobile Fidelity :-)

Beetje lastig te krijgen op dit moment in nederland (heb er weer 100 besteld in Engeland).. maar echt toppers

Zo maar een link

Deze dus

https://www.sleevecityusa...es-50-Pack-p/312nmofi.htm

[ Voor 82% gewijzigd door oldsmelly op 25-10-2017 18:10 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rcor
Vandaag via de pakket post binnen gekomen:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/qbCIv4XyKA6QF3teF6iGFlGJid891Sks7fwsKn9QU6ZXD0qvJU9NFauzBeHE0IcRDYL3kdXzres2mIKSU5OkGIHJEGN53_YDQIM7QfHV2T2PmeyPFnqqeos0tpUe4hOCRYnChDuYqg

Een reserve toonarm voor mijn Dual 1226... Ziet er nog netjes uit incl. originele bedrading....

Toch dacht ik even dat hij niet in orde was omdat twee contact pennen niet zag:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/VRTgj50nuLsjiJC7bqb2W6YzZbGH9ohpoMmM9s7auTtV03NQ7qVpuyjgujhEOziXbeWb31Td6q6KQLOpYo9kLslDVbBccXM7s9CA87yuO0lBBUvmcTcLm-o-HWBLbkO5HE49o6H0mA

Maar bij nadere inspectie met meer licht (lees: grote lamp aangezet) zag ik dat twee contact pennen slechts wat vuil waren geworden door corrosie...

Even schoonmaken met Kontakt 60 contact reiniger en hij is weer ready to go:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/feA5lZfBHY8vyW850CZTk4RVHmdGGN-swzWduzMclUEJJbhf6nvTpdOirrG6IT_al9Amj4zlJ7w18wgCQhfhl2WeyqXxCcc1X6NCNy2qFh6SDlwsgmqBH1KsjEGgEc1uZN1LTlWelg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

In heb afgelopen zondag de LP-collectie van mijn ouders volledig meegekregen. Op zich wel wat geinige dingen, maar ook heel veel meuk. Iemand nog interesse in vrijwel alle LP's van Lee Towers?

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-09 21:36
GSX-MAN schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 22:37:
In heb afgelopen zondag de LP-collectie van mijn ouders volledig meegekregen. Op zich wel wat geinige dingen, maar ook heel veel meuk. Iemand nog interesse in vrijwel alle LP's van Lee Towers?
Ach, zou ze bij de kringloop inleveren, mogen ze naast de James Last :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Micktator schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 23:12:
[...]

Ach, zou ze bij de kringloop inleveren, mogen ze naast de James Last :+
Daar staan ze hier ook...

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-09 21:36
O kijk eens aan, stop je het allemaal nog makkelijker in een verhuisdoos (of een vuilniszak for all I care :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Gewoon kunst er van maken. Fruitschalen bijv. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
Van het vinyl zou je klokken kunnen maken met behulp van deze uurwerken.
Creatief met Airbrush? Kan ook een mooie uitdaging zijn.

Voor de rest zou je de mooiste hoezen kunnen gebruiken als wanddecoratie, echter zullen ze ten tijde wel wat gaan verbleken omdat in die plastic mappen (ophangsysteem) geen uv-filter inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat doen jullie als een nieuwe elpee vol met vlekken zit maar wel perfect afspeelt? Terugsturen of toch gewoon houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:27
Vingervlekken of....euuhhhh....andere vlekken.....

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, eerder vlekken die tijdens de productie zijn ontstaan een soort vegen waarschijnlijk omdat het niet goed gereinigd is. Je hoort er echter niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurabaas94
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-11-2023
Zijn er hier mensen die ook een platenspeler hebben waarbij je de naalddruk niet handmatig kan instellen? Heb een nieuwe Lenco-L100 uit de doos maar hij kraakt als een malle, alleen er is verder niks in te stellen. Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Laurabaas94 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 21:31:
Zijn er hier mensen die ook een platenspeler hebben waarbij je de naalddruk niet handmatig kan instellen? Heb een nieuwe Lenco-L100 uit de doos maar hij kraakt als een malle, alleen er is verder niks in te stellen. Iemand een idee waar het aan kan liggen?
Dat is normaal bij het moderne Lenco (dat tegenwoordig eigendom is van Supertech uit Venlo)... Eigenlijk gewoon troep... Een oude Lenco van het echte Lenco uit de jaren '70 / '80 zijn van veel betere kwaliteit... Maar die kwaliteit levert Supertech niet met het huidige Lenco...

Mocht je de speler nog kunnen retourneren naar de Winkel raad ik je aan dat ook te doen en voor die 100 euro een leuke tweedehands speler kopen... Dan heb je een veel mooiere speler met een veel beter geluid... Indien nodig de snaar vervangen en zeker het element vervangen door iets nieuws en dan genieten maar!

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurabaas94
rcor schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 21:41:
[...]

Dat is normaal bij het moderne Lenco (dat tegenwoordig eigendom is van Supertech uit Venlo)... Eigenlijk gewoon troep... Een oude Lenco van het echte Lenco uit de jaren '70 / '80 zijn van veel betere kwaliteit... Maar die kwaliteit levert Supertech niet met het huidige Lenco...

Mocht je de speler nog kunnen retourneren naar de Winkel raad ik je aan dat ook te doen en voor die 100 euro een leuke tweedehands speler kopen... Dan heb je een veel mooiere speler met een veel beter geluid... Indien nodig de snaar vervangen en zeker het element vervangen door iets nieuws en dan genieten maar!

Succes!
Nou, wat hieruit komt is amper muziek, dat lijkt me niet normaal. Hij staat wel waterpas etc en het lijkt me zo sterk dat het al aan de naald kan liggen omdat ik m gewoon zo uit de doos heb gehaald maar toch..
En het is 'helaas' een kado, en is niet meer te retourneren dus hoop het toch nog op te kunnen lossen zelf. Maar vroeg me daarom af of er toevallig meer mensen zijn hier die t probleem herkennen, kon er zo via google niks over vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

Laurabaas94 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 21:31:
Er zijn inderdaad zaken die door de naalddruk worden beïnvloed, maar kraak is er voor zover ik weet, geen van. Ik heb mijn glazen bol op mijn werk laten liggen, helaas :+ . Ik heb dus absoluut geen idee, maar het eeste wat ik denk is statische elektriciteit van de LP of gewoon een vuile LP. Dat is makkelijk op te lossen: een wasbeurtje met de juiste vloeistof en je staat versteld. Is het vinyl 2e-hands of oud, dan kan het ook beschadiging of slijtage zijn. Los van het feit dat je een nieuwe speler hebt, kan kraak ook van slechte bekabeling en vuile contacten komen. In een aantal gevallen hoor je dat ook zonder dat de LP daadwerkelijk wordt gespeeld.

Als blijkt dat het niet aan de LP of LP's ligt, kan je de platenspeler dan terug sturen? Als zeker is dat het in de speler zit, zou ik daar geen tijd en energie in steken. Gevalletje van garantie, toch? En je moet wel de mogelijkheden hebben om dit te testen of uit te sluiten.

Ik denk dat er genoeg experts actief zijn op dit forum die je kunnen helpen. Ik ben iig benieuwd wat de oorzaak is, mocht je daar achter komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurabaas94
Vintage1967 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 21:51:
[...]

Er zijn inderdaad zaken die door de naalddruk worden beïnvloed, maar kraak is er voor zover ik weet, geen van. Ik heb mijn glazen bol op mijn werk laten liggen, helaas :+ . Ik heb dus absoluut geen idee, maar het eeste wat ik denk is statische elektriciteit van de LP of gewoon een vuile LP. Dat is makkelijk op te lossen: een wasbeurtje met de juiste vloeistof en je staat versteld. Is het vinyl 2e-hands of oud, dan kan het ook beschadiging of slijtage zijn. Los van het feit dat je een nieuwe speler hebt, kan kraak ook van slechte bekabeling en vuile contacten komen. In een aantal gevallen hoor je dat ook zonder dat de LP daadwerkelijk wordt gespeeld.

Als blijkt dat het niet aan de LP of LP's ligt, kan je de platenspeler dan terug sturen? Als zeker is dat het in de speler zit, zou ik daar geen tijd en energie in steken. Gevalletje van garantie, toch? En je moet wel de mogelijkheden hebben om dit te testen of uit te sluiten.

Ik denk dat er genoeg experts actief zijn op dit forum die je kunnen helpen. Ik ben iig benieuwd wat de oorzaak is, mocht je daar achter komen.
Bedankt voor het meedenken! ik ga sowieso nog even kijken naar wat er gebeurd als ik hem op een andere set boxen aansluit, neem hem desnoods even mee naar een hifi winkel. Daar hebben ze genoeg spul om alles even te testen lijkt me.
Jammer is wel dat ik net een aantal tweedehands lp's heb gekocht en het bij allen hetzelfde probleem is. Hopelijk is het toch de bekabeling. Ik laat het je weten! En wel goed om te weten dat het normaal wel meteen werkt allemaal bij een nieuwe speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
Het is bijzonder hoeveel merken een Hanpin FU700/R200 rebranden tot instap model van hun eigen lijn. Tot dusver Denon, Audio Technica, Dual, Pioneer, Sony , TEAC , Marantz Philips, Nikkei en nog veel meer die ik niet heb gevonden.

Ik ben er wat verder in gedoken en wat me verbaast is dat die spelers niet eens zo super slecht zijn. Behoorlijk elementje voor het geld een AT3600L, en de laagste prijs is 76 euro voor de Nikkei in Nederland. Check deze video:
YouTube: Cheap turntables - Are they really THAT bad?

Jammer dat die Nikkei niet in Wit is .. Mijn dochter wil een witte draaitafel voor weinig geld.

[ Voor 8% gewijzigd door terracide op 26-10-2017 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:31

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@terracide Op zich niet vreemd. Een vriend van mijn ouders is elektromonteur geweest op booreilanden e.d. en repareerde voor zijn hobby allerlei consumentenelektronica. Bij cd- en dvd-spelers zei hij ook altijd dat er maar een handvol verschillende binnenwerken waren en de rest enkel bestond uit een andere buitenkant, met een eigen display of een iets andere interface. Technisch gezien waren heel veel merken en apparaten grotendeels gelijk. Uiteindelijk wordt gewoon veel door een OEM's gemaakt en voorzien van het logo van het merk waar wij het dan weer bij kopen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
@Jorgen nee niet vreemd, maar wel bijzonder dat juist dit type zo veel wordt gebruikt door alle grote merken. Ik vermoed omdat dit type redelijk goed is voor weinig geld. Weinig gezeur voor fabrikanten wat betreft failrates and garantieafhandling omdat die types zichzelf al bewezen hebben afgelopen jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@terracide En aangezien jij dit dan weer weet, is het een stukje eenvoudiger om een leuke platenspeler voor je dochter uit te zoeken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
Jorgen schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 23:05:
@terracide En aangezien jij dit dan weer weet, is het een stukje eenvoudiger om een leuke platenspeler voor je dochter uit te zoeken :D
Ja maar nu vind ik het weer helemaal K dat ik 50 meer moet neerleggen omdat Audio Technica en Dual de enige zijn die ze wit maken en meteen veel duurder zijn dan een onbekend merk (wat dus niks uit maakt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@terracide Tja, dan is het met je dochter overleggen. Jij betaalt de Nikkei prijs; wil ze de witte, dan betaalt ze zelf die € 50 extra. Opgelost toch? Eens zien of ze dan nog steeds een witte wil. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
@Jorgen true.

Ik heb hem gevonden voor 54 euro inc verzenden :, https://mrphoenix.nl/elec...-ntt01u-platenspeler.html

[ Voor 80% gewijzigd door terracide op 27-10-2017 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 17:17:
Wat doen jullie als een nieuwe elpee vol met vlekken zit maar wel perfect afspeelt? Terugsturen of toch gewoon houden?
Schoonmaken (Knosti) en houden. Straks krijg je een schone nieuwe die dan weer tikt en kraakt. De klank is uiteindelijk het belangrijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
birdie_man schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 09:27:
[...]

Schoonmaken (Knosti) en houden. Straks krijg je een schone nieuwe die dan weer tikt en kraakt. De klank is uiteindelijk het belangrijkst.
dat ligt natuurlijk aan de vlekken, ik had een speciale blauw vinyl uitgave van Chef Special , alleen zaten daar zwarte vlekken van het zwarte vinyl wat nog in de machine zat. Nu heb ik deze gehouden omdat ik het wel apart vond maar kan me voorstellen dat je die er niet uitkrijgt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 17:17:
Foto? Je hebt vlekken en vlekken. Bepaalde "vlekken"/oneffenheden in de structuur zijn niet ongebruikelijk, afhankelijk van persing/gebruikte mal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Ja, ik ging even uit van "normale" vlekken zoals je die wel eens ziet op platen van GZ vinyl. Stof/vet/vingerafdrukken en zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:07

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Laurabaas94 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 22:04:
[...]

Bedankt voor het meedenken! ik ga sowieso nog even kijken naar wat er gebeurd als ik hem op een andere set boxen aansluit, neem hem desnoods even mee naar een hifi winkel. Daar hebben ze genoeg spul om alles even te testen lijkt me.
Jammer is wel dat ik net een aantal tweedehands lp's heb gekocht en het bij allen hetzelfde probleem is. Hopelijk is het toch de bekabeling. Ik laat het je weten! En wel goed om te weten dat het normaal wel meteen werkt allemaal bij een nieuwe speler
Ik heb zelf een L90 en die kan ik gewoon netjes instellen? Als ik naar plaatjes zoek van de speler zie ik wel gewoon een contra gewicht op het uiteinde van de arm zitten dus het lijkt mij dat je op zijn minst de druk moet kunnen aanpassen...

Edit; er zit schijnbaar een kruiskop schroef op de kopsekant van het gewicht waarmee je de druk kan aanpassen

Verder heeft hij idd 0 opties om wat dan ook in te kunnen stellen, beetje vreemd :/

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 27-10-2017 10:19 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurabaas94
Notna schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:17:
[...]

Ik heb zelf een L90 en die kan ik gewoon netjes instellen? Als ik naar plaatjes zoek van de speler zie ik wel gewoon een contra gewicht op het uiteinde van de arm zitten dus het lijkt mij dat je op zijn minst de druk moet kunnen aanpassen...

Edit; er zit schijnbaar een kruiskop schroef op de kopsekant van het gewicht waarmee je de druk kan aanpassen

Verder heeft hij idd 0 opties om wat dan ook in te kunnen stellen, beetje vreemd :/
ah ja gevonden, eens kijken of dat nog wat gaat doen ook. Ja je zou toch denken dat het aansluiten en luisteren is met zo'n simpel apparaat, maar platenspelers zijn nou eenmaal niet simpel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:03

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Alleen een schroef, zonder schaalverdeling?
Dan moet je er dus een naalddrukweegschaaltje bij hebben. Die kun je in China bestellen voor een paar euro gelukkig, en ze zijn accuraat :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 09:57:
[...]

Foto? Je hebt vlekken en vlekken. Bepaalde "vlekken"/oneffenheden in de structuur zijn niet ongebruikelijk, afhankelijk van persing/gebruikte mal.
Dit soort vlekken bedoel ik en de plaat zit er vol mee en ze zijn er ook niet makkelijk uit te krijgen
. Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/iyg860.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2017 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
Weer even langs mijn favoriete platenzaak geweest :-)

2de hands :

Spandau Ballet - Diamond
Spandau Ballet - Parade
Spandau Ballet - Through The Baracades
Spandau Ballet - True
Eric Clapton - Backless
Eric Clapton - Money and Cigarettes
Dire Straits - Dire Straits
Dire Straits - Communique
Madonna - True blue
Mike Oldfield - Tubular Bells
The Cars - The Cars
Ultravox - Vienna
Beethoven - Symphonie nr5 Berliner Philharmoniker - Herbert von Karajan

Alles minimaal VG+ /NM

Niet slecht voor 60 euries :-)

Nieuw :

Queensryche - Empire _/-\o_ _/-\o_
En 100 Original Mastersleeves van Mobile Fidelity :9~

[ Voor 9% gewijzigd door oldsmelly op 28-10-2017 16:41 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 14:59:
[...]

Dit soort vlekken bedoel ik en de plaat zit er vol mee en ze zijn er ook niet makkelijk uit te krijgen
. [afbeelding]
Maar je kan die vlekken er wel afkrijgen ?

Kreeg van de week een dubbel LP binnen met clear vinyl maar op 1 van de platen zit er een oranje kleur doorheen op sommige plekken.
Hoor er niks van en wellicht wordt dit wel een collecters item van 1000+ 8) 8)

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet of ik dat nou terugstuur waardig zou vinden als ik er niks van hoor. Wat heb je geprobeerd om het eraf te krijgen? Heb je een natreinigingssysteem als een Okki of een Knosti?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
oldsmelly schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 16:28:
[...]

Kreeg van de week een dubbel LP binnen met clear vinyl maar op 1 van de platen zit er een oranje kleur doorheen op sommige plekken.
dat Oranje is van de persing ervoor. Je moet betalen voor het schoonmaken van de pers. Dat hebben ze bij deze blijkbaar niet gedaan.
Zo heb ik een witte plaat met wat zwarte spikkels. Helaas voor jou, niets bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Jelte schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 17:46:
[...]
dat Oranje is van de persing ervoor. Je moet betalen voor het schoonmaken van de pers. Dat hebben ze bij deze blijkbaar niet gedaan.
Zo heb ik een witte plaat met wat zwarte spikkels. Helaas voor jou, niets bijzonders.
Heee wat jammer ik had mijzelf al weer wat nieuwe platen toebedacht 8) 8)

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oldsmelly schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 16:28:
[...]

Nee, ik heb het ook eens met een plaat van Van Morrison gehad, met de Knosti gewassen maar kreeg het er niet uit. Ik heb inmiddels een klacht ingediend en ze willen me de verzendkosten als compensatie geven. Ik denk dat ik het maar accepteer aangezien ik met afspelen niks hoor. Bedankt voor het meedenken in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
Nu de verzameling langzaam aan begint te groeien ben ik ze aan het organiseren op alfabet en sommige van mijn muziek waar ik veel platen van heb (Bowie Parsons etc) bij elkaar.

Maar ik kan bijna nergens van die BETAALBARE dividers kopen, die je tussen je platen zet,
De platen staan in een kast dus het liefst van die met zo'n uitstekend stuk waar je wat op kan schrijven.

Sommige vragen wel tot 20 euro per stuk .

Hoe doen jullie dat en waar hebben jullie ze gekocht of zelf gemaakt?

Edit : Gevonden >:)

Deze besteld

https://www.walvisproduct...r-kleur-zwart-dikte-1-mm/

[ Voor 14% gewijzigd door oldsmelly op 28-10-2017 20:03 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rcor
Als de plaat gewoon netjes afspeelt zonder dat je er iets van terug hoort zal het de naald zeker niet aantasten... Ik zou 'm lekker houden en niet terug sturen... Maar dat is persoonlijk...

Maar goed, nu even iets anders:
Ik heb een uitdaging erbij gekregen... Mijn Dual 1226 liet een van de twee geluidskanalen niet horen... Er zat wel een brom in het geluid...

Ik ben in hart en nieren een echte tweaker en dus probeer ik eerst zelf te achterhalen wat het probleem is en dan ga ik kijken of ik het zelf kan oplossen...

Wat blijkt: er zit speling op de Dual TK 14 / 24 Cartridge holder... Deze kan ik licht naar achteren duwen... Als ik het goed doe komt het rechterkanaal terug en speelt alles correct zonder brom af... Maar duw ik nog één keer kan het kanaal weer weggevallen zijn en hoor ik weer een brom...

Zover ik kan zien is er helemaal niets afgebroken of los geraakt bij zowel de TK14 als bij de speler... Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Bij de reserve toonarm die ik onlangs heb overgenomen heb ik helemaal geen speling als ik de TK14 daar insteek...

't enige wat ik zeker weet is dat de speling ervoor zorgt dat het rechter kanaal wegvalt en er een brom komt (die trouwens ook nog erger wordt als ik mijn vinger aan de achterzijde van de headshell duw)... Hopelijk heeft iemand een idee wat dit zou kunnen veroorzaken...

Even ter illustratie de TK14 in mijn onlangs aangeschafte reserve toonarm (zou dat contact blokje wat geel omcirkelt is toch nog speling kunnen hebben aan de kant van het rechter kanaal? En zo ja, hoe dan?):
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/cPSll5utNmluLuu_4PQffg7_h6uoKnXPLxFBWEkKfGn-uNXdRyTkJPHfi2gNM4u_fn-u3h3RKREr-nIQgr1W1bQyeznqYnlzLttol3hfnv52uTPBdUki04abwA36z7AJYHcL4ffrUg

Wellicht schreeuwt dit probleem om een flimpje... Morgen eens kijken of ik dit kan vastleggen met mijn camera...

[ Voor 4% gewijzigd door rcor op 28-10-2017 20:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

oldsmelly schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 19:55:
Nu de verzameling langzaam aan begint te groeien ben ik ze aan het organiseren op alfabet en sommige van mijn muziek waar ik veel platen van heb (Bowie Parsons etc) bij elkaar.

Maar ik kan bijna nergens van die BETAALBARE dividers kopen, die je tussen je platen zet,
De platen staan in een kast dus het liefst van die met zo'n uitstekend stuk waar je wat op kan schrijven.

Sommige vragen wel tot 20 euro per stuk .

Hoe doen jullie dat en waar hebben jullie ze gekocht of zelf gemaakt?

Edit : Gevonden >:)

Deze besteld

https://www.walvisproduct...r-kleur-zwart-dikte-1-mm/
Ik heb deze afgelopen zomer gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oDDNlzZ.jpg

Kostte een paar LP's in de categorie Top-40 en Warm Aanbevolen, een paar stanleymesjes en wat geduld. De stickers komen van de Hema. En het resultaat mag er wat mij betreft wezen. Ik ben er in ieder geval tevreden mee. En het geeft ook wel voldoening, als ik eerlijk ben ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

oldsmelly schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 19:55:

[...]
Sorteer je dan op albumnaam? Waarom niet gewoon alles op artiest? Persoonlijk vind ik dat toch het makkelijkst met grote collecties. Had zelf ooit ca. 1000 cd's en dan werkt een gesorteerde verzameling toch wel het fijnst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Jorgen schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 21:00:
[...]

Sorteer je dan op albumnaam? Waarom niet gewoon alles op artiest? Persoonlijk vind ik dat toch het makkelijkst met grote collecties. Had zelf ooit ca. 1000 cd's en dan werkt een gesorteerde verzameling toch wel het fijnst.
Nee sorry misschien niet helemaal duidelijk, Ik ga ze sorteren op artiest waarbij sommige artiesten een "eigen" label krijgen omdat dat ik daar veel platen van heb of mijn speciale interesse.

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Vintage1967 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:59:
[...]

[afbeelding]

Kostte een paar LP's in de categorie Top-40 en Warm Aanbevolen, een paar stanleymesjes en wat geduld. De stickers komen van de Hema. En het resultaat mag er wat mij betreft wezen. Ik ben er in ieder geval tevreden mee. En het geeft ook wel voldoening, als ik eerlijk ben ;) .
Erg gaaf gedaan, nu je het zo ziet simpel maar mooi aansluitend op de hobby :9~

[ Voor 6% gewijzigd door oldsmelly op 29-10-2017 09:51 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

oldsmelly schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 09:50:
[...]

Nee sorry misschien niet helemaal duidelijk, Ik ga ze sorteren op artiest waarbij sommige artiesten een "eigen" label krijgen omdat dat ik daar veel platen van heb of mijn speciale interesse.
Aha, dat is een stuk duidelijker en logischer ja.
Ik heb nooit scheiders gebruikt, ook omdat je met cd's de titels op de ruggen kunt lezen. Binnen een artiest stond het ook op alfabet, behalve bij Coldplay en U2, waar ik het op jaar het staan.
De lp-collectie die ik heb, is zeer bescheiden. Daar staat het nog gewoon lekker door elkaar in een bak. Ben dan ook niet van plan om er weer duizend te gaan verzamelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Vintage1967 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:59:
[...]

[afbeelding]

En ik maar denken dat je de LP's van "Alle 13 goed" hiervoor had misbruikt... :P :+....

Goed, even terug naar mijn probleem... Dit speelt er dus:

Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door rcor op 29-10-2017 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
Filmpje wordt geblokkeerd wegens copyright...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Marcel schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 14:21:
Filmpje wordt geblokkeerd wegens copyright...
Ik zie het nu ook... Was toch niet de bedoeling om de auteursrechten te schenden... ;) We zullen op een andere manier even e.e.a. moeten vastleggen vrees ik (andere tonen, bijv. van een test LP om platen af te stellen)...

Edit:
Ik zie nu dat Google de mogelijkheid biedt om het materiaal dat auteursrechtelijk beschermd is te verwijderen... Laten we dat eerst maar eens proberen... :)

[ Voor 18% gewijzigd door rcor op 29-10-2017 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
@rcor Dat gezeik heb ik ook gehad...
Probeer deze eens.

Net even een video test met een virtual Technics Turntable gedaan, en het werkt.
Dat was toen ter promotie van een skin.

Edit:
Je kunt natuurlijk ook deze specifieke filmpjes op je OneDrive zetten.

[ Voor 20% gewijzigd door PE4000 op 29-10-2017 18:08 . Reden: txt toevoeging ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 21:00

Wimmel

Hello

Afgelopen vrijdag mijn Thorens TD321 opgehaald bij de spuiter. Helaas begint mijn camera het een beetje op te geven maar hij is hoogglans wit gespoten.

Thorens TD321

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel
Nice! Welke arm zit er bij jou op?
Ik heb een TD321 met een Linn lvx arm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel

Wimmel

Hello

Hij kwam met een Linn Basik Plus arm maar ik ga hem uitrusten met een Linn Akito die ik nog heb liggen.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
Nice! Kan het bestaande arm board daar ook voor gebruikt worden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wimmel

Wimmel

Hello

Jazeker, de meeste en misschien wel alle Linn armen hebben dezelfde effectieve lengte dus kun je zo onderling uitwisselen.

En een iets beter fotootje. Het plateau wordt nog schoongemaakt maar dit was even voor de foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/do15OLqbYMXf8NdhfxIXU3xB/medium.jpg

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Wimmel schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 21:49:
Jazeker, de meeste en misschien wel alle Linn armen hebben dezelfde effectieve lengte dus kun je zo onderling uitwisselen.

En een iets beter fotootje. Het plateau wordt nog schoongemaakt maar dit was even voor de foto.

[afbeelding]
Ziet er goed uit Wimmel! Waar ga je deze speler dadelijk inzetten? Of gaat hij de verkoop in? Mocht je hem weg doen weet ik nog iemand die wellicht interesse heeft, mits de prijs goed is...

Pagina: 1 ... 73 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.