Even van boven naar beneden dan:
@
WhizzCat Ah, ik begreep dat je juist een Expert element onder je taartschep wil plaatsen. Mijn fout

.
Ik kan er naast zitten, maar de Expert elementen zijn toch ook van onderaf te monteren? Misschien zit je dan wel aan een speciefieke lengte van je boutje vast, maar ik weet natuurlijk niet welk element het precies betreft.
Dat project van je, dat kan je niet zo maar even tussen neus en lippen noemen in dit topic. Dat vraagt om foto's. Ook als het nog niet af is

. Dus posten die hap

.
Het plaatsen van een naald doe je zonder met je ogen te knipperen. Oude naald er uit, nieuwe er in en klaar ben je. Zonder gekheid, meer is het niet. Aan de nieuwe naald kan je zien onder welke hoek je kracht uit moet oefenen om de oude te verwijderen. Open deur: voorzichtig met de cantilever en naald

.
De TD166 wordt geaard via het rechter kanaal. Ik weet niet of dat bij de TD160 ook zo is. Ook weet ik niet hoe jij e.e.a. verder hebt aangesloten. Ik krijg in ieder geval stevige brom op het moment dat ik als eerste de output van het rechter kanaal lostrek of als ik een aparte aarding aanbreng. Zonder dat is mijn TD166 bromvrij.
Ik zou het staafje wel zo licht mogelijk houden, vandaar de potloodvulling

.
@
ksborg Ik heb een Dual 704 waar ook een Din-aansluiting op zat. Hier sloot ik een verloopkabel op aan zonder aarde, dus alleen met twee tulpstekkers. Geen enkele brom. Pas op het moment dat ik de aarde van mijn platenspeler op de versterker aansloot resulteerde dat in brom. Dat heb ik dus heel snel afgeleerd

. Ondertussen heb ik die oude kabels vervangen voor cinch. Gewoon om van die oude meuk met gecorrodeerde contacten af te zijn. Nog steeds geldt dat ik alleen brom krijg op het moment dat de Dual met een extra kabel wordt geaard aan de versterker. Dat doe ik dus nog steeds niet

.
Lang verhaal kort: los van kosten zou ik een verloop bestellen met extra aarddraad waarbij ik er van uit zou gaan die niet nodig te hebben.
@
Jorgen Een taartschep is de bijnaam van de headshell van o.a. de Thorens TD166. Ik heb zo snel even geen foto bij de hand, maar als je even googled, snap je meteen waar de naam vandaan komt

.
[
Voor 3% gewijzigd door
Vintage1967 op 19-08-2017 22:32
]