Het Grote Vinyl Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 101 Laatste
Acties:
  • 590.643 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
chromium schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 17:28:
Hier heel tevreden van, heb er twee staan in kamers waar ik wel niet dagelijks kom maar heel tevreden qua geluid en prijs.

ART DJPRE II phono/line voorversterker

https://www.bax-shop.be/n...phono-line-voorversterker
prima ding. Minder mooi dan de pro-ject.
Maar waar ik me wel aan erger is die felle blauwe led. Die moet uit. Maar hoe?
Servpage schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 19:45:
Heb je de solderingen gecontroleerd, met name die van de connectoren, dat was hier namelijk het geval.
ik zag zo geen slechte soldeer verbindingen. Maar misschien dat iemand met een goed oog dit wel ziet.

[ Voor 25% gewijzigd door Jelte op 07-08-2017 18:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

SD5k schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 17:05:
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met Dodax, een paar vragen:

- Ik heb 8 LP's op het oog, is het verstandig om deze in één keer te bestellen of beter alles apart doen?

- Ze verkopen platen die niet heel makkelijk te krijgen zijn, bv van kleine labels, maar verkopen deze toch voor behoorlijk lage prijzen. Hoe kan dit? Of leveren ze de helft niet?
Dodax verzend vanuit diverse magazijnen. Dus kan best zijn dat je 8 pakketten binnenkrijgt. En waarom is Dodax goedkoop? A. Duitsland B. Bulk inkoop C. Bol.com doet ook bulk inkoop maar zijn oplichters D. Kan best zijn dat Dodax geen daadwerkelijke voorraad heeft, maar vanuit een ander magazijn wordt geleverd, daardoor kunnen prijzen weer laag gehouden worden.

* Naboo was toevallig vandaag bij zo'n distributeur die het dus ook op die manier doet. Dan wordt het voor het label via een een distributeur in Nederland verzonden, terwijl je het via een Duitse site besteld.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben absoluut niet thuis in de vinyl / platenspeler wereld maar wil er toch binnenkort aan gaan beginnen. Ik luister nu vooral mijn muziek via een koptelefoon (Digitaal dus vanaf mijn PC) en zit eigenlijk te denken aan een mooie platenspeler setup. Mogelijk hebben jullie wat advies voor een klein budget (+/- 400 euro)? Dat is dus wel voor de platenspeler, speakers en versterker. Of is dit uberhaubt niet haalbaar indien kwaliteit gewenst is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Jelte schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 18:41:
[...]

Maar waar ik me wel aan erger is die felle blauwe led. Die moet uit. Maar hoe?
Openschroeven, soldeerbout pakken en hem er ofwel uitsolderen ofwel er een hogere weerstand tussen hangen zodat hij minder fel gaat branden (al snel 10k denk ik). Ben je wel gelijk je garantie kwijt :)

Wat minder destructief is een klein rondje knippen uit 1 of ander zwart tape en dat op die led plakken. Of met een zwarte onuitwisbare stift die led zwart maken. Kom dan vast nog wel licht doorheen, maar minder, en bevalt het niet dan herstel je het met een wattenstaafje alcohol ook zo weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Verwijderd schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 19:58:
Ik ben absoluut niet thuis in de vinyl / platenspeler wereld maar wil er toch binnenkort aan gaan beginnen. Ik luister nu vooral mijn muziek via een koptelefoon (Digitaal dus vanaf mijn PC) en zit eigenlijk te denken aan een mooie platenspeler setup. Mogelijk hebben jullie wat advies voor een klein budget (+/- 400 euro)? Dat is dus wel voor de platenspeler, speakers en versterker. Of is dit uberhaubt niet haalbaar indien kwaliteit gewenst is?
Met wat geluk kun je op Marktplaats wel terecht,let er wel op dat mocht het spul niet onderhouden zijn dat je meteen het element en/of kabels zult moeten vervangen en onderhoud zult moeten laten plegen.
Kijk ook of de versterker Phono heeft,anders moet je een voorversterker er bij kopen,ga luisteren naar de TT en ga hem ophalen bij voorkeur.

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SD5k schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 17:05:
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met Dodax, een paar vragen:

- Ik heb 8 LP's op het oog, is het verstandig om deze in één keer te bestellen of beter alles apart doen?

- Ze verkopen platen die niet heel makkelijk te krijgen zijn, bv van kleine labels, maar verkopen deze toch voor behoorlijk lage prijzen. Hoe kan dit? Of leveren ze de helft niet?
Ik vind het een goed adres. Tot nu toe een stuk of 6 platen besteld daar, goedkoper dan Bol ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 18:34
R.I.P. Glen Campbell

Bekend van zijn hit Rhinestone Cowboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

Voor de mensen met Netflix:

https://www.netflix.com/title/80015766

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-09 16:48

Vintage1967

Hoezo, 'Digtaal is beter'?

Onderstaande albums hebben sinds vanmiddag een nieuw baasje gevonden :Y .

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fexrd0I.jpg

Alle vinyl ziet er heel netjes uit, met name beide Leonard Cohen albums en CSNY lijken wel NM, inclusief de hoezen :9 .
Ze gaan morgen in bad waarna ik ze op het gemakje ga beluisteren.

De hoes van Deep Purple gaat richting Fair. Opvallend genoeg ziet ook dit vinyl er nog heel netjes uit.
Ik ben geen grote Van Halen fan, maar deze kon ik niet laten liggen voor €2,50.

Ik vermaak me de komende dagen wel >:) .

Gluren bij (de platen van) de buren.....

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 12:03

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Wacht eerst maar af hoe het klinkt... Ik heb ook vinyl gekocht dat er als nieuw uit zag, maar toch wat kraakjes en/of noise bevat...
Wat nauwelijks afbreuk doet aan het plezier hoor ;-)

Ik was drie weken geleden in Sao Paulo. Daar is een winkelcentrum met winkeltjes die zich focussen op alles wat met rock te maken heeft. Dus veel winkeltjes met bandshirts, tattoeage en piercingshops, en winkeltjes met cd's.
Maar er zit één geweldige platenzaak! Het heet Baratos Afins (website).
Een enorme hoeveelheid platen, met veel eerste persingen. Ik heb er een pareltje uitgevist: Chaos AD van Sepultura. Eerste Brazliaanse persing met extra nummer, in VG+ conditie :)
Voor 35 euro een goede prijs. Sowieso liggen zijn prijzen gemiddeld onder die van Discogs, uitzonderingen daargelaten. Verder gekocht:
Old Ways van Neil Young (eerste BR persing)
In Case You Didn't Feel Like Showing Up van Ministry (Eerste BR persing)
Welcome to the Pleasure Dome van Frankie Goed to Hollywood (Eerste BR persing)

De platen werden voor mij netjes uit het plastic gehaald zodat ik ze kon controleren.

De platen klinken nog erg goed. Wasbeurt volgt nog maar ik denk dat er weinig winst wordt behaald.

Verder zag ik ook nog Ten van Pearl Jam en Nevermind van Nirvana, beiden eerste persingen. Maar met 50-60 euro een pak duurder. Ik december ga ik er zeker weer kijken!

Mijn muziekcollectie op Discogs

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 22:01
Jelte schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 17:50:
[...]
die had ik ook ergens anders gezien. Die neem ik. Dank voor de tip. :)
Ik had hem besteld bij de Bax-shop... maar ik heb hem weer terug gebracht.

Ik heb een JVC versterker die ik heb gekocht ergens in de jaren '90.
Mijn Technics SL-D2 op de phono ingang & daarna als vergelijking de Technics via de ART DJPRE II op de CD ingang. Wat een verschil in geluid... De ART DJPRE II was beduidend minder. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 07:40
B___MAN schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 20:09:
[...]

Ik had hem besteld bij de Bax-shop... maar ik heb hem weer terug gebracht.

Ik heb een JVC versterker die ik heb gekocht ergens in de jaren '90.
Mijn Technics SL-D2 op de phono ingang & daarna als vergelijking de Technics via de ART DJPRE II op de CD ingang. Wat een verschil in geluid... De ART DJPRE II was beduidend minder. :|
Hmm ik had exact dezelfde ervaring. Uiteindelijk m'n DAP PRE 101 gehouden omdat die echt veel beter klonk voor de helft van het geld :). Bijzonder hoe ervaringen kunnen wisselen tussen bepaalde mensen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aph3x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-08 15:29
Ik weet niet wat je budget is, maar ik kan je zeker de Schiit Mani adviseren, erg goede pre amp, iets duurder dan een Pro-ject, maar beduidend beter.

https://schiit.eu.com/mani

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:47
naald krom

Heb ik weer: Even een plaatje draaien, klinkt het rechter kanaal minder hard... Controleer je de naald blijkt deze krom te zijn...

Ik hen nu drietal keuzes:
1. Originele at95e naald op dit element plaatsen
2. Originele at95ex naald op dit element plaatsen en zo een betere geluidskwaliteit krijgen
3. De body van een Goldring 2100MM die ik nog heb liggen zonder naald voorzien van het bijbehorende naald en deze afmonteren op de betreffende akai ap-d210c

Wat zouden jullie doen?

[ Voor 3% gewijzigd door rcor op 11-08-2017 12:50 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:20
rcor schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:10:
[afbeelding]

Heb ik weer: Even een plaatje draaien, klinkt het rechter kanaal minder hard... Controleer je de naald blijkt deze krom te zijn...

Ik hen nu drietal keuzes:
1. Originele at95e naald op dit element plaatsen
2. Originele at95ex naald op dit element plaatsen en zo een betere geluidskwaliteit krijgen
3. De body van een Goldring 2100MM die ik nog heb liggen zonder naald voorzien van het bijbehorende naald en deze afmonteren op de betreffende akai ap-d210c

Wat zouden jullie doen?
Ik zou de atn95ex eens proberen aan je huidige element. Die is niet duur en je bent weer een ervaring rijker. Je kunt altijd je Goldring nog gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
FreshM schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:20:
[...]

Ik zou de atn95ex eens proberen aan je huidige element. Die is niet duur en je bent weer een ervaring rijker. Je kunt altijd je Goldring nog gaan gebruiken.
Dank voor je tip... Ik heb inmiddels de AT95EX naald besteld... We gaan een extra ervaring op doen!

Overigens heb ik al met diversen elementen en naald combinaties gespeeld op diversen platen spelers... Even een overzicht:
- Mc Crypt DJ-2650B platen speler: Audio Technica AT3600L element, Stanton Discmaster V3, Goldring 2100MM (daarna upgrade naar 2300MM naald gedaan)
- Hitachi HT-R10: Audio Technica AT95e, Goldring 2100MM met 2300MM naald
- Dual 1226: standaard Shure element, Audio Technica AT95e, Goldring 2100MM met 2100MM naald
- Thorens TD-318 MKI: Audio Technica AT95e, Audio Technica AT440Mla

In de toekomst zou ik ook nog wel eens een Nagaoka element uit de MP reeks willen proberen (zo iets als de MP-150 of MP-200)... Maar ook die zijn niet bepaald goedkoop en het moet samen gaan met de arm van de speler waar op je hem wilt afmonteren...

[ Voor 49% gewijzigd door rcor op 11-08-2017 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
ksborg schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:38:
[...]

Hmm ik had exact dezelfde ervaring. Uiteindelijk m'n DAP PRE 101 gehouden omdat die echt veel beter klonk voor de helft van het geld :). Bijzonder hoe ervaringen kunnen wisselen tussen bepaalde mensen
Maar goed wat kan je verwachten voor 5 tientjes ?

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ksborg
oldsmelly schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 17:48:
[...]

Maar goed wat kan je verwachten voor 5 tientjes ?
Een beter apparaat dan die ik nu heb, voor 3 tientjes ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Nu online
Ik gebruik zelf de phonobox van pro-ject maar omdat ik al wat apparatuur heb van Cambridge en daar zeer tevreden over ben zit ik te denken aan de cambridge phono pre amp.

Ergens een keer online bestellen dan kan ik kijken of het een verbetering is, anders kan ik hem altijd weer retour sturen

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
oldsmelly schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:48:
Ik gebruik zelf de phonobox van pro-ject maar omdat ik al wat apparatuur heb van Cambridge en daar zeer tevreden over ben zit ik te denken aan de cambridge phono pre amp.

Ergens een keer online bestellen dan kan ik kijken of het een verbetering is, anders kan ik hem altijd weer retour sturen
Ik heb zelf een Cambridge Audio 540P phono preamp en deze is bij lange na niet zo goed als de twee Musical Fidelity's die ik heb (V-LPSII en V-LPS)... Qua geluidskwaliteit winnen de MF's het gewoon dik van de Cambridge... Tweedehands zijn deze twee phono preamps ook nog eens amper duurder dan een nieuwe Cambridge...

In mijn geval weet ik zeker wat ik zou willen... Maar goed, ik ken de Pro-ject niet qua sound (nog nooit ergens horen spelen) dus doe ik daar geen definitieve uitspraken over, maar mijn gevoel zegt dat je weinig winst gaat boeken door de aanschaf van de Cambridge Audio en dan is het zonde van je geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Nu online
@rcor tnx voor je uitgebreide antwoord... ik ga eens kijken naar die Musical Fidelity.

Ik ben pas net (weer) begonnen met de Lp's en de phono box was op dat moment de enige die in de zaak leverbaar was waar ik de draaitafel heb gekocht. Ik had wel op voorhand gekeken naar de phonobox en wat reviews gelezen. Dus ga ik even op het gemak verder kijken.

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
ksborg schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:38:
[...]

Bedankt voor de tip! Die kan ik nog wel eens proberen voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
aph3x schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:25:
Ik weet niet wat je budget is, maar ik kan je zeker de Schiit Mani adviseren, erg goede pre amp, iets duurder dan een Pro-ject, maar beduidend beter.

https://schiit.eu.com/mani
Bedankt voor de tip. Helaas is hij moeilijk te verkrijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Die Musical Fidelity is inderdaad heel goed, zelf lang de V LPS II gehad. Gebruik tegenwoordig de ingebouwde pre-amp in mijn Rotel RA-10.

En nu bezig met wat guilty pleasure 12"es

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qyWkGuU.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Check de Google Doodle van vandaag!

https://www.google.nl/web...fqNHVAhVOY1AKHdVTA5MQPQgC

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kBH1zXdEnNjl6aXgCcxHjccR/full.jpg

Zie zo, de at95ex naald is binnen gekomen en geplaatst op de Akai... Speelt best lekker moet ik zeggen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-09 21:10

Wimmel

Hello

Zeg meneer Rcor,

Wordt het niet eens tijd voor deze?

;)

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Wimmel schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:47:
Zeg meneer Rcor,

Wordt het niet eens tijd voor deze?

;)
Eigenlijk wel ja... maar goed, ik onderhoud de boven etage volledig en de onder etage doet m'n pa nog altijd... Hij poetst eigenlijk alles, maar vergeet de platen speler blijkbaar... Nu ik de naald bescherming toch geplaatst heb zal ik 'm zelf eens onderhanden nemen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

Vandaag een tegenvaller gehad. De shifter van mijn racefiets naar de gallemiezen :( .
Dat is een flinke schadepost en betekent dat ik voorlopig even geen vinyl kan kopen, en dat is balen.
Maar mijn racefiets in de schuur laten staan is geen optie. Fietsen zonder het voorblad te kunnen schakelen ook niet. Gelukkig heb ik de laatste maanden lekker in kunnen kopen. Blijkbaar is het nu dus echt tijd om eens te gaan luisteren in plaats van alleen maar te jagen en kopen. En dat is natuurlijk niet echt een straf :9 .

Nu op de draaiert: Metallica - 'Hard wired.......to self-destruct'.
Wat mij betreft zijn ze weer 'Back to the front...', deze mannen >:) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ksborg
Tip: Mediamarkt heeft volgende week vinyl 3 halen 2 betalen op de gehele voorraad. Volgens mij geldt het ook voor de site. Zat te kijken en ze hebben een aantal albums voor aantrekkelijke prijzen (Eagles - On the Border voor 9 Euro, een aantal Phil Collins albums voor 15 Euro).

Just so you know :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ik meng me d'r ook maar even in.

Laatste aankoop:

Afbeeldingslocatie: https://alanbumstead.files.wordpress.com/2011/08/joanbaez1.jpg

Wat een heer-lijk album. Echt waanzinnig goed. Joan Baez doet hier alleen Bob Dylan nummers op. Hoes is vrij goed, vinyl iets minder, maar man man man...

Dit alles draait op een Thorens TD147 (90 euro, nieuwstaat, geloof het of niet ...) en een Denon PMA735R (50 piek). Output naar 2 B&W's 602 S3 (laatste in Engeland gemaakte serie geloof ik, 250 euro).

En zo heb ik minimale uitgave met een behoorlijk prijs/kwaliteit verhouding B)

Alleen het element/naald moet ik nog eens naar kijken (Stanton DS881S). En er moeten nog een fatsoenlijke interlink op gemaakt worden, want 1 tulpje is een beetje gaar :+

[ Voor 0% gewijzigd door WhizzCat op 13-08-2017 15:15 . Reden: TD147 ... ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moatiej
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 21:48
Even een vraag tussendoor. Ik lees al geruime tijd mee en heb een simpele marktplaats speler opgestruind twee jaar terug. Nu wil ik zelf een nieuwe speler kopen, geluid, automatische afslag en estithiek moeten hierin samengaan.
Lastige klus met een budget van rond de €350. Esthetisch zijn de rega en project spelers erg mooi. Echter geen automatische afslag aanwezig. Nu viel mijn oog op de Lenco L-91. Erg mooi en volautomatisch maar nu twijfel ik over de geluidskwaliteit. Heeft hier iemand de juiste speler voor mij? Of zullen er echt concessies gedaan moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Nu online
@moatiej Ben benieuwd waarom het Automatisch moet wezen ?

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moatiej
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 21:48
Noem mij lui maar ik merk vaak dat wanneer ik luister ik vaak vergeet dat ik muziek op heb staan. Hierdoor stopt op dit moment de muziek automatisch en na een half uur denk ik goh ik had ook muziek op staan 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

moatiej schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 14:11:
Even een vraag tussendoor. Ik lees al geruime tijd mee en heb een simpele marktplaats speler opgestruind twee jaar terug. Nu wil ik zelf een nieuwe speler kopen, geluid, automatische afslag en estithiek moeten hierin samengaan.
Lastige klus met een budget van rond de €350. Esthetisch zijn de rega en project spelers erg mooi. Echter geen automatische afslag aanwezig. Nu viel mijn oog op de Lenco L-91. Erg mooi en volautomatisch maar nu twijfel ik over de geluidskwaliteit. Heeft hier iemand de juiste speler voor mij? Of zullen er echt concessies gedaan moeten worden?
Voor 350 euro kan je denk ik beter een knappe 2e hands op de kop tikken. Gewoon omdat je voor wat minimale kwaliteit iets meer moet neertellen bij nieuw.
Een knappe Dual, Technics (niet de 1200, genoeg andere modellen die niet zo goed zijn, maar minder gewild omdat iemand zich blindstaart op de 1200 terwijl veel modellen bijna hetzelfde binnenwerk hebben), en Thorens is ook nog wel te vinden.
Bij aanschaf gewoon altijd standaard de naald vervangen en uiteraard UITGEBREID bij de verkoper testen.
Niet alleen het geluid maar ook hoe alle knopjes en dergelijke aanvoelen.

Denk dat je dan voor jouw budget genoeg moois kan vinden. Vooral Dual ziet men best over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Nu online
Zo de bezorger heeft weer wat afgeleverd

Queens Greatest Hits - 60 jaar
U2 - Rattle & Hum
J. Cash - The Legend Of Johnny Cash

[ Voor 5% gewijzigd door oldsmelly op 13-08-2017 18:29 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Nu online
WhizzCat schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 12:33:
Ik meng me d'r ook maar even in.

Laatste aankoop:

[afbeelding]

Wat een heer-lijk album. Echt waanzinnig goed. Joan Baez doet hier alleen Bob Dylan nummers op. Hoes is vrij goed, vinyl iets minder, maar man man man...

Dit alles draait op een Thorens TD147 (90 euro, nieuwstaat, geloof het of niet ...) en een Denon PMA735R (50 piek). Output naar 2 B&W's 602 S3 (laatste in Engeland gemaakte serie geloof ik, 250 euro).

En zo heb ik minimale uitgave met een behoorlijk prijs/kwaliteit verhouding B)

Alleen het element/naald moet ik nog eens naar kijken (Stanton DS881S). En er moeten nog een fatsoenlijke interlink op gemaakt worden, want 1 tulpje is een beetje gaar :+
Lekker hoor is idd een goede artiest _/-\o_

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
Mijn ouders zijn dit weekend op visite. Samen met mijn vader zijn lievelingsplaten gewassen met de Knosti. Wat een verschil!
Eén van de platen digitaliseer ik nu op 3 manieren:

1. Via een TEAC TN-300 (met AT95E en AT95EX-naald) via USB naar m'n laptop (WAV 16-bits, 44.1 KHz.)
2. Via een Dual CS 5000 (met Ortofon OM 20) op een MiniDisc met de Sony MDS-JA20 ES in ATRAC.
3. Via een Dual CS 5000 (met Ortofon OM 20) op een Hi-MD (MiniDisc) met een Sony MZ-RH1 in PCM.

Ik verwacht het mooiste resultaat met methode 3, al zal methode 2 ook een goed resultaat geven. De USB-optie op de TEAC geeft tegenvallend resultaat weet ik uit ervaring.
De MiniDisc-opnames laten zich met de Sony MZ-RH1 gemakkelijk naar de pc uploaden. Daarna begint het grote splitswerk en betitelen.

Op dit moment loopt methode 2. Ook wel weer eens leuk om een MiniDisc op te nemen vanaf een analoge bron. Het lukt me nog! Good old times.

[ Voor 8% gewijzigd door FreshM op 13-08-2017 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
FreshM schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 19:00:
Mijn ouders zijn dit weekend op visite. Samen met mijn vader zijn lievelingsplaten gewassen met de Knosti. Wat een verschil!
Eén van de platen digitaliseer ik nu op 3 manieren:

1. Via een TEAC TN-300 (met AT95E en AT95EX-naald) via USB naar m'n laptop (WAV 16-bits, 44.1 KHz.)
2. Via een Dual CS 5000 (met Ortofon OM 20) op een MiniDisc met de Sony MDS-JA20 ES in ATRAC.
3. Via een Dual CS 5000 (met Ortofon OM 20) op een Hi-MD (MiniDisc) met een Sony MZ-RH1 in PCM.

Ik verwacht het mooiste resultaat met methode 3, al zal methode 2 ook een goed resultaat geven. De USB-optie op de TEAC geeft tegenvallend resultaat weet ik uit ervaring.
De MiniDisc-opnames laten zich met de Sony MZ-RH1 gemakkelijk naar de pc uploaden. Daarna begint het grote splitswerk en betitelen.

Op dit moment loopt methode 2. Ook wel weer eens leuk om een MiniDisc op te nemen vanaf een analoge bron. Het lukte me nog! Good old times.
Misschien een in kopper, maar waarom de LP naar Minidisc overzetten?

Even een suggestie voor een gegarandeerde goede geluidskwaliteit via de PC:
- Gebruik een goede geluidskaart. Mocht je pc nog pci sloten hebben kan ik je de M-audio Delta 24/96 warm aan bevelen: https://link.marktplaats.nl/m1186471166. Qua pci-e kaarten zijn de Creative kaarten
en Asus xonar kaarten interessant (met name de kaarten van boven de 100 euro).

- Gebruik een goede phono preamp om de boel aan te sluiten op de computer. Bijv. een Musical Fidelity of als het wat duurder mag zijn een iFi Micro iPhono / iFi Micro iPhono2.

En dan via de Teac de boel zonder tussenkomt van een eventuele ingebouwde phono preamp in de teac aansluiten en digitaliseren. Kun je alles netjes digitaliseren naar WAV of Flac op een modernere manier met een goede geluidskwaliteit...

ps.: Maak het je makkelijk: Magix's Red Uw LP's 2016 is de meest handige software om je LP's / cassettes te digitaliseren... En laat die nu net via Magix zelf in de aanbieding zijn voor € 40,- (afgerond naar boven): http://www.magix.com/nl/a...Nui0C8jL7sN0aAnYGEALw_wcB

[ Voor 5% gewijzigd door rcor op 13-08-2017 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
rcor schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 19:41:
[...]

Misschien een in kopper, maar waarom de LP naar Minidisc overzetten?

Even een suggestie voor een gegarandeerde goede geluidskwaliteit via de PC:
- Gebruik een goede geluidskaart. Mocht je pc nog pci sloten hebben kan ik je de M-audio Delta 24/96 warm aan bevelen: https://link.marktplaats.nl/m1186471166. Qua pci-e kaarten zijn de Creative kaarten
en Asus xonar kaarten interessant (met name de kaarten van boven de 100 euro).

- Gebruik een goede phono preamp om de boel aan te sluiten op de computer. Bijv. een Musical Fidelity of als het wat duurder mag zijn een iFi Micro iPhono / iFi Micro iPhono2.

En dan via de Teac de boel zonder tussenkomt van een eventuele ingebouwde phono preamp in de teac aansluiten en digitaliseren. Kun je alles netjes digitaliseren naar WAV of Flac op een modernere manier met een goede geluidskwaliteit...

ps.: Maak het je makkelijk: Magix's Red Uw LP's 2016 is de meest handige software om je LP's / cassettes te digitaliseren...
De MD's gebruik ik eigenlijk alleen als tussenstation, om de digitale opnames uiteindelijk naar de laptop over te halen (zowel ATRAC als PCM). Als Phono-amp dient m'n versterker waar de Dual aan hangt. De Dual verdient trouwens de voorkeur boven de TEAC, by far!

Maar je hebt gelijk; geen hi-res op deze manier. Dat zou een extra investering kosten in de vorm van een externe USB-geluidskaart aan m'n laptop.
Ik had tot voor kort een Pioneer N-P01 hi-res-streamer. Dat was een prima ding, maar een klein euvel kon niet meer worden gerepareerd en ik kreeg het gehele aankoopbedrag terug (1,5 jaar na aankoop!).

Ik roei even met de riemen die ik heb, zeker bij gebrek aan een goede hi-res-streamer op dit moment. Platen digitaliseren ga ik toch niet vaak doen, want ik zet het liefst de plaat zelf op en geen digitale kopie daarvan. Voor deze bewuste plaat maak ik een uitzondering, om mijn ouders een goede digitale kopie mee naar huis te kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:38

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het viel me op dat de prijzen op Amazon.de een heel stuk goedkoper zijn dan hier in Nederland. Is dat altijd zo, of meer iets tijdelijks?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:18
Jorgen schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 22:29:
Is dat altijd zo, of meer iets tijdelijks?
Mij vallen vooral de prijsschommelingen bij Amazon op. Daar heb ik een poosje terug hier wat over geschreven, met links naar websites om het prijsverloop te monitoren :). Zie musicfreak in "Het Grote Vinyl Topic Deel 2".

[ Voor 4% gewijzigd door musicfreak op 14-08-2017 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Jorgen schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 22:29:
Het viel me op dat de prijzen op Amazon.de een heel stuk goedkoper zijn dan hier in Nederland. Is dat altijd zo, of meer iets tijdelijks?
Lagere BTW, plus de prijzen die de Nederlandse maatschappijen veelal hanteren zijn gewoon te triest voor woorden. Het kan makkelijk goedkoper, maar dat doen ze niet. Ze leren het nooit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Vinyl liefhebbers!

Dit is mijn platenspeler misschien vinden jullie hem veel te modern.
Ik luister vooral veel soul jazz en pop.

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/sdJL5Z94bM7z/360.jpg

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/i10cro4yk7kd/360.jpg

gr jense

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2017 21:37 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

Vanavond de Crea-Bea uitgehangen en een idee dat ik al langere tijd had, maar eens uitgevoerd.
Ik heb van een aantal albums dividers gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/37yacbF.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oDDNlzZ.jpg

Met een stanleymes de LP gedeeltelijk doorsnijden en vervolgens breken, werkt het best. Met een schuurpapiertje de scherpe randjes verwijderen en er een mooie letter op plakken. Die heb ik vorige zomer al bij de Hema gekocht. Ze zijn goud-geel en plakken als een t**t d:)b .Het is wel handig om de juiste letter op de juiste kant te plakken :+ . Ik heb er namelijk voor gekozen om beide kanten ven het vinyl van een letter te voorzien. Op die manier is van twee kanten te zien met welk vakje je te maken hebt.

Mijn verzameling is niet gigantisch, maar net groot genoeg voor het gemak van dividers.

Het alfabet is nog niet compleet, maar de eerste exemplaren zijn klaar. Morgen maar eens kijken hoe het er in mijn Kallax uit gaat zien :*) .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

* Naboo speurt gewoon eindeloos door zijn collectie om een album te vinden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Naboo schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 22:32:
* Naboo speurt gewoon eindeloos door zijn collectie om een album te vinden :D
Ik had ze gesorteerd, maar na 2 avonden met vrienden muziek luisteren... Not a chance. En heb ook geen zin om ze weer goed neer te zetten. Iets met luiheid of zo :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

ksborg schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 22:40:
[...]

Ik had ze gesorteerd, maar na 2 avonden met vrienden muziek luisteren... Not a chance. En heb ook geen zin om ze weer goed neer te zetten. Iets met luiheid of zo :+.
Mijn toenmalige partner stond eens naar mijn muziek- en filmverzameling te kijken en zag dat alles wel heel netjes op alfabet stond. Haar gedachten gingen ongeveer zo:

"Goh, hij heeft alles op volgorde staan..."
"Beetje autistisch...?"
"Hmmm, toch wel handig bij ong. 1000 cd's en 500 dvd's en videobanden..."

En zo is het! Ik kon door naar mijn kast te kijken aanwijzen waar een cd stond en ook welke er miste.
Mijn platenverzameling is niet zo groot. Die staan nu nog lekker door elkaar. Mochten het er ooit meer worden, dan gaan ze weer op volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 21:12:
Hallo Vinyl liefhebbers!

[afbeelding]

[afbeelding]

gr jense
Wat een plaatje! Welke speler is het? Lijkt me een uitdaging om stofvrij te houden, maar het is een beauty.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

FreshM schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 22:59:
[...]

Wat een plaatje! Welke speler is het? Lijkt me een uitdaging om stofvrij te houden, maar het is een beauty.
Project 1.3 genie met een orton m2 red naald. Ik moet zeggen dat als je hem elke week afstoft met een swiffer ofzo en de naald met vloeistof en een borstel is er niks aan de hand hoor. Vind een kap bij deze speler ook heel lelijk staan.... hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Nu online
Mensen wat een wereld plaat van "The man in Black" (The Legend Of Johnny Cash).
Hele goede kwaliteit, en een prachtig overzicht van 1 van de meest invloedrijke zangers uit de USA....
Echt een aanrader, zo en nu het andere uiterste... plaatje van Sepultura op :-)

[ Voor 3% gewijzigd door oldsmelly op 15-08-2017 20:05 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

Een poosje geleden heb ik mijn TD166 opnieuw en nog kritischer dan daarvoor, afgesteld. Het resultaat was dat het laatste nummer van kant 1 van Absolutely Live (The Doors) niet meer overstuurd klinkt. Tot zover het oude nieuws :+ .

Omdat ik een album van Deep Purple heb (In Concert) met een meer dan behoorlijke disbalans in de kanalen, en dan alleen bij kant 1, heb ik die ook maar eens op de draaiert gelegd. Je gelooft het of niet, maar er is nu weer naar te luisteren _/-\o_ ! Het linker kanaal is ook weer goed hoorbaar! Ik zal nog een paar keer moeten luisteren om het placebo-effect uit te kunnen sluiten, maar wat een verschil zeg! Ook nu moeten jullie me niet vragen hoe het kan dat het om één kant van een dubbelaar gaat. Ik ben er in ieder geval blij mee oOo .

Ik stond op het punt deze dubbelaar weg te gooien en heb dat toch maar niet gedaan. Gelukkig maar, want dit is nu mijn ultieme test-LP bij het afstellen van een platenspeler. Los nog van het feit dat het een lekker album is waar veel klassiekers op staan.

Nu op de TD166: Deep Purple - In Concert (Lazy)
In de wachtkamer: Woodstock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCKenzy99
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-09 17:30
Geachte tweakers,

Gisteren heb ik een platenspeler gekocht omdat ik dit toch al een tijdje graag wilde en nog een cadeaubon had liggen. Nou ben ik een arme student en dacht ik met (de toch vrij goed op bol gereviewde) Soundmaster PL-186 goed af te zijn. Nou ben ik niet extreem kieskeurig op geluid (zolang ik mijn 100 euro pc speakertjes niet naast mijn vaders stereo installatie zet ben ik prima tevreden met die speakertjes) maar dit klonk echt vreselijk. Ik ga hem dus terugsturen en mijn vraag is wat een betere koop zal zijn, ik zal de platenspeler aansluiten op externe speakers. Een ding is wel dat ik dus door het terugsturen nog steeds die cadeaubon heb en ik hem dus graag bij bol.com wil kunnen kopen.

Alvast bedankt,
Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darmit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04-2024

darmit

who wants to live forever

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:16:
[...]

Project 1.3 genie met een orton m2 red naald. Ik moet zeggen dat als je hem elke week afstoft met een swiffer ofzo en de naald met vloeistof en een borstel is er niks aan de hand hoor. Vind een kap bij deze speler ook heel lelijk staan.... hahah
Ik heb deze in het zwart, met een ortofoon m2 blue naald.
Maar wel met stofkap, dat scheelt weer met afstoffen, maar hij klinkt geweldig.
En de kap is volledig doorzichtig, dus het blijft een plaatje.

[ Voor 5% gewijzigd door darmit op 15-08-2017 23:42 ]

searisk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
MCKenzy99 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:00:
Geachte tweakers,

Gisteren heb ik een platenspeler gekocht omdat ik dit toch al een tijdje graag wilde en nog een cadeaubon had liggen. Nou ben ik een arme student en dacht ik met (de toch vrij goed op bol gereviewde) Soundmaster PL-186 goed af te zijn. Nou ben ik niet extreem kieskeurig op geluid (zolang ik mijn 100 euro pc speakertjes niet naast mijn vaders stereo installatie zet ben ik prima tevreden met die speakertjes) maar dit klonk echt vreselijk. Ik ga hem dus terugsturen en mijn vraag is wat een betere koop zal zijn, ik zal de platenspeler aansluiten op externe speakers. Een ding is wel dat ik dus door het terugsturen nog steeds die cadeaubon heb en ik hem dus graag bij bol.com wil kunnen kopen.

Alvast bedankt,
Merijn
Als eerste even de opmerking dat ik blij ben dat je die platen slopende soundmaster terug gaat sturen naar Bol.com... Ik ga er niet om heen draaien, maar lees het artikel in onderstaande link maar eens. Dan weet je binnen no-time exact waarom je platen spelers met Chinese loopwerken (zoals deze soundmaster) niet wil hebben: http://www.puresound.be/n.../crosley-ion-en-traveler/

Ik wil je best helpen met zoeken van deftige platen speler, maar dan moet ik wel even weten wat je budget is... Want een cadeau bon van bol.com alleen zegt niets over het budget... Ik zie elders alleen prijzen van rond de 50 a 60 euro en voor dat geld ga je geen goede nieuwe speler vinden... Wel enkele nette tweedehands spelers die al die troep van Soundmaster, Ricatech, Crosley en enkele moderne Lenco spelers (niet de jaren '70 / '80 spelers van Lenco, die zijn juist zeer goed) er zo uitspelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCKenzy99
rcor schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 00:31:
[...]

Als eerste even de opmerking dat ik blij ben dat je die platen slopende soundmaster terug gaat sturen naar Bol.com... Ik ga er niet om heen draaien, maar lees het artikel in onderstaande link maar eens. Dan weet je binnen no-time exact waarom je platen spelers met Chinese loopwerken (zoals deze soundmaster) niet wil hebben: http://www.puresound.be/n.../crosley-ion-en-traveler/

Ik wil je best helpen met zoeken van deftige platen speler, maar dan moet ik wel even weten wat je budget is... Want een cadeau bon van bol.com alleen zegt niets over het budget... Ik zie elders alleen prijzen van rond de 50 a 60 euro en voor dat geld ga je geen goede nieuwe speler vinden... Wel enkele nette tweedehands spelers die al die troep van Soundmaster, Ricatech, Crosley en enkele moderne Lenco spelers (niet de jaren '70 / '80 spelers van Lenco, die zijn juist zeer goed) er zo uitspelen...
Beste rcor,
Bedankt voor je snelle reactie, met betrekking tot mijn budget zou ik niet over de 150 willen en daar het liefst nog wel onderblijven.
Als ik een tweedehands speler zou kopen heb ik als ik het goed heb begrepen vaak ook een versterker met phono ingang nodig, deze heb ik denk ik niet( kan niet controleren op dit moment). Dan moet ik dus ook nog een (oude) versterker kopen?

Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Een nieuwe versterker is helemaal niet nodig, met een voorversterker (phono box) ben je er ook. Dan kan hij gewoon op een Line In ingang aagesloten worden.
Al hoeft een versterker MET phono pre ook niet de kop te kosten bij de kringloop. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Bestla op 16-08-2017 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MCKenzy99 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 01:02:
[...]

Beste rcor,
Bedankt voor je snelle reactie, met betrekking tot mijn budget zou ik niet over de 150 willen en daar het liefst nog wel onderblijven.
Als ik een tweedehands speler zou kopen heb ik als ik het goed heb begrepen vaak ook een versterker met phono ingang nodig, deze heb ik denk ik niet( kan niet controleren op dit moment). Dan moet ik dus ook nog een (oude) versterker kopen?

Merijn
ik heb de soundmaster waar jij het over hebt ook gehad. en kan je vertellen dit apparaat maakt je platen eerder kapot dan dat je ze leuk kan afspelen. Is eigenlijk allemaal Chinese rommel ik had ook heel veel last van platen die oversloegen enzovoort en dat komt ook door dat je niks kan instellen ook is de naald niet van diamant gemaakt om de prijs weer te drukken en geloof dat de naald 100 uur mee gaat en dan moet hij weer vervangen worden. dus ik zou door sparen voor een beteren of een leuke tweede hands. alles van crolsey of sounmaster is namelijk weg gegooit geld :X :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, ik volg Jelco op Instagram en zie vanmorgen dat ze met een nieuwe toonarm komen. De TK-950 :9 :9~ :9~ :9~

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/olbIwN5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:45:
[...]

ik heb de soundmaster waar jij het over hebt ook gehad. en kan je vertellen dit apparaat maakt je platen eerder kapot dan dat je ze leuk kan afspelen. Is eigenlijk allemaal Chinese rommel ik had ook heel veel last van platen die oversloegen enzovoort en dat komt ook door dat je niks kan instellen ook is de naald niet van diamant gemaakt om de prijs weer te drukken en geloof dat de naald 100 uur mee gaat en dan moet hij weer vervangen worden. dus ik zou door sparen voor een beteren of een leuke tweede hands. alles van crolsey of sounmaster is namelijk weg gegooit geld :X :X
Niet alleen Crosley of Soundmaster... Ook Ion, Ricatech, König,GPO, Roadstar, het huidige Lenco en zelfs de retro setjes van Philips (of moet ik Gibson zeggen sinds de audio tak van Philips in hun handen is?) zijn van bedenkelijke kwaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
[...]

Beste rcor,

Merijn
Nu het einde werkdag is heb ik even zitten rond kijken op marktplaats. Ik heb tot nog toe de volgende combinatie gevonden die interessant is:
- Pioneer PL-200X platenspeler: geen super dure speler of zware kwaliteit, maar wel te koop voor € 50,- in Tilburg via Marktplaats: https://link.marktplaats.nl/m1193716415
- Audio Technica AT95e element: https://www.thakker.eu/en...at-95-e-cartridge/a-4916/
Voor die € 28,- dat hij kost is het echt een budget topper. Een beter element voor dit geld ga je nergens vinden. Daarnaast heb je nog wat upgrade potentie richting de naald van de AT95ex.
- Camebridge Audio Azure 540P phono preamp: niet de beste phono preamp, maar gezien je budget wel de beste keuze via marktplaats. Indien je al een phono ingang hebt op je versterker is deze niet persé nodig, tenzij de ingebouwde phono preamp je niet bevalt: https://link.marktplaats.nl/m1193716415

Ik zal voor nu nog wat verder kijken naar de mogelijkheden op marktplaats. Je hoort wellicht nog van mij als ik iets geschikts vindt later vandaag. In ieder geval succes met deze spullen mocht je hierop gaan bieden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Je zou de Bol.com bonnen ook kunnen gebruiken voor het kopen van LP's bij Bol maar voor het geval je de speler er echt wil kopen én onder de 150 euro wil blijven, zie ik één acceptabel exemplaar, de Nikkei NTT05U. Deze speler is voorzien van een standaard headshell met vervangbaar element. Het standaard Audio technica element is ook al redelijk. De speler is snaar aangedreven, wil je een direct Drive dan zou je voor 175 euro de Lenco L-3808 kunnen overwegen. Die wordt best goed beoordeeld, al is hij ene stuk minder zwaar/degelijk gebouwd als veel jaren 70 / 80 spelers van Technics, Dual en andere merken.
Bestla schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 06:42:
Een nieuwe versterker is helemaal niet nodig, met een voorversterker (phono box) ben je er ook. Dan kan hij gewoon op een Line In ingang aagesloten worden.
Klopt, en voor 30 euro heb je al een goed klinkende Dynavox TC-750.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Wimmel

Wimmel

Hello

De afgelopen paar dagen een Dual 1226 in ere hersteld. Op de kap heb ik even extra mijn best gedaan. Van korrel 180 naar 1600 en tot slot afwerken met Xerapol.

Voor
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Mm13Ct7vNI2AJ9Jy8SwncK1A/medium.jpg

Na
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Oq6fRIj2YzhOJsKNJRZWMys7/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7nhxxXuWLrztp675D5rN5mpA/medium.jpg

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
Ziet er goed uit!!! Moet ik ook nog maar eens gaan proberen met mijn kap.
Elektrisch geschuurd?

[ Voor 13% gewijzigd door B___MAN op 16-08-2017 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

Wimmel schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 19:30:
De afgelopen paar dagen een Dual 1226 in ere hersteld. De kap heb ik even extra mijn best op gedaan. Van korrel 180 naar 1600 en tot slot afwerken met Xerapol.
Mooi werk, man _/-\o_ !
Zou je wat meer stapen kunnen beschrijven? Beginnen met korrel 180 en eindigen met Xerapol is helder. Maar hoe lang moet je schuren per type korrel en gebruik je elke verkrijgbare korrelgrootte? Moet je nat schuren en heb je dan speciaal schuurpapier nodig?

Ik wil mijn TD166 ook perfectioneren, maar durf het eigenlijk niet goed aan. Ik maak dus graag gebruik van jouw kennis en kunde :Y .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Wimmel schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 19:30:
De afgelopen paar dagen een Dual 1226 in ere hersteld. De kap heb ik even extra mijn best op gedaan. Van korrel 180 naar 1600 en tot slot afwerken met Xerapol.

Voor
[afbeelding]

Na
[afbeelding]

[afbeelding]
Bling bling! :o

Misschien handig om hier wat meer uitleg over te geven hoe je te werk bent gegaan?
* Naboo wil ook zijn kap netjes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel

Wimmel

Hello

Ik maak gebruik van een gewoon schuurblok, bijvoorbeeld van de Gamma en schuur de kap nat. Mijn lokale verfspecialist verkoopt 3m schuurpapier tot korrel 1200, de 1600 korrel heb ik ooit eens gehad van een instrumentmaker en daar ben ik zeer zuinig op want is lastig verkrijgbaar in losse vellen. * Wimmel heeft geen behoefte aan pakken van 50 stuks.

Ik maak achtereenvolgens gebruik van korrel 180, 240, 400, 600, 800, 1000, 1200, 1600. Ik houd het schuurpapier en de kap goed nat. Bij het overschakelen naar de volgende korrel spoel ik alles goed af en vervang het water om te voorkomen dat ik stiekem een grove korrel in mijn water tegenkom die weer krassen veroorzaakt. Ik werk vooral op gevoel, ik denk dat ik per korrel zo'n 10 minuten schuur, bij de afrondende stappen wellicht nog iets langer. Uiteindelijk heb ik na afloop altijd nog een paar plekjes, meestal op de hoeken waar nog vaag een veegpatroon zichtbaar is, hier had ik dus wat langer moeten schuren/polijsten. Iemand die het niet weet zal het waarschijnlijk niet zien maar zelf ben je natuurlijk het meest kritisch op je werk.

Ik koop altijd 2 nieuwe microvezeldoeken bij de Action à 98 cent, een voor het inwrijven van de Xerapol en een voor het uitwrijven. De Xerapol werkt het best wanneer je voldoende druk uitoefent, ik eindig altijd met een blaar op mijn vinger. Het polijsten met Xerapol doe ik altijd in kleine stappen. Ik verdeel de kap in 9 vakken waarbij een kloddertje polijstmiddel voldoende voor 1 vakje + kleine overlap is. Anders droogt het te snel op en nu kan je af en toe een rustpauze inlassen.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 21:12:
Hallo Vinyl liefhebbers!

[afbeelding]

[afbeelding]

gr jense
Ik heb de opvolger van deze (RPM1) en ben er gematigd enthousiast over. Bij mij wil dat heel wat zeggen (ben een zeikerd). Samen met een OM10 element klinkt ie heel degelijk! En ik blijf het prachtige spelers vinden. Heb hem alleen in het zwart. Past simpelweg beter bij m'n inrichting :).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/j3vB8Hk.jpg

• rcor
musicfreak schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 16:16:
[...]

Je zou de Bol.com bonnen ook kunnen gebruiken voor het kopen van LP's bij Bol maar voor het geval je de speler er echt wil kopen én onder de 150 euro wil blijven, zie ik één acceptabel exemplaar, de Nikkei NTT05U. Deze speler is voorzien van een standaard headshell met vervangbaar element. Het standaard Audio technica element is ook al redelijk. De speler is snaar aangedreven, wil je een direct Drive dan zou je voor 175 euro de Lenco L-3808 kunnen overwegen. Die wordt best goed beoordeeld, al is hij ene stuk minder zwaar/degelijk gebouwd als veel jaren 70 / 80 spelers van Technics, Dual en andere merken.

[...]

Klopt, en voor 30 euro heb je al een goed klinkende Dynavox TC-750.
Voor dat geld heb ik toch liever mijn tweedehands oplossing... De kwaliteit van het element en de algemene kwaliteitscontrole in de fabriek is bij de Pioneer ook veel beter en nog veel belangrijker: Direct drive en dus geen snaar die kan slijten... Daarnaast is de geluidskwaliteit van de door mij geselecteerde Cambridge Audio wel ietwat beter dan de Dynavox TC-750 evenals het element: een Audio Technica AT95e klinkt gewoon beter dan een AT91b op de nikkei ... In ieder geval heeft hij bij mij gegarandeerd meer bang for buck en een beter geluid...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla
Polijsten kan ook met tandpasta trouwens. Ik heb laatst de kunstof koplamplenzen van mijn Fiat Barchetta weer helder gekregen. Gewoon met een zachte doek en wat tandpasta en wrijven maar.

• musicfreak
rcor schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 00:00:
[...]
Voor dat geld heb ik toch liever mijn tweedehands oplossing...
Helemaal eens, ik had jouw bericht niet gezien. @MCKenzy99 heeft nu in ieder geval meerdere opties, 2e hands en nieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Wimmel schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:52:
Ik maak gebruik van een gewoon schuurblok, bijvoorbeeld van de Gamma en schuur de kap nat. Mijn lokale verfspecialist verkoopt 3m schuurpapier tot korrel 1200, de 1600 korrel heb ik ooit eens gehad van een instrumentmaker en daar ben ik zeer zuinig op want is lastig verkrijgbaar in losse vellen. * Wimmel heeft geen behoefte aan pakken van 50 stuks.
Bij Ecotools.nl kan je voordelig waterproof schuurpapier krijgen (0,35 per vel ex btw) t/m korrel 2000. Ik heb zelf daarnaast bij een modelbouwzaak wel eens korrel 3000 gevonden, dat was duurder, maar ook per vel te krijgen.

• Wimmel

Wimmel

Hello

birdie_man schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 08:53:
Bij Ecotools.nl kan je voordelig waterproof schuurpapier krijgen (0,35 per vel ex btw) t/m korrel 2000. Ik heb zelf daarnaast bij een modelbouwzaak wel eens korrel 3000 gevonden, dat was duurder, maar ook per vel te krijgen.
Bedankt voor de tip!

Discogs

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Vintage1967 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 21:01:
[...]

Mooi werk, man _/-\o_ !
Zou je wat meer stapen kunnen beschrijven? Beginnen met korrel 180 en eindigen met Xerapol is helder. Maar hoe lang moet je schuren per type korrel en gebruik je elke verkrijgbare korrelgrootte? Moet je nat schuren en heb je dan speciaal schuurpapier nodig?

Ik wil mijn TD166 ook perfectioneren, maar durf het eigenlijk niet goed aan. Ik maak dus graag gebruik van jouw kennis en kunde :Y .
Ik ben uiteindelijk tot korrel 2500 (waterproof) gegaan met mijn TD160 kap en afgemaakt met polijst voor de auto. Begonnen met 800 ofzo en steeds fijner, 100, 1500, 2000 en 2500.

Noot: doe dit alles op een stevig stuk karton of plastic want het water gaat alle kanten opspetteren ;)

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• MCKenzy99
rcor schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:56:
[...]

Nu het einde werkdag is heb ik even zitten rond kijken op marktplaats. Ik heb tot nog toe de volgende combinatie gevonden die interessant is:
- Pioneer PL-200X platenspeler: geen super dure speler of zware kwaliteit, maar wel te koop voor € 50,- in Tilburg via Marktplaats: https://link.marktplaats.nl/m1193716415
- Audio Technica AT95e element: https://www.thakker.eu/en...at-95-e-cartridge/a-4916/
Voor die € 28,- dat hij kost is het echt een budget topper. Een beter element voor dit geld ga je nergens vinden. Daarnaast heb je nog wat upgrade potentie richting de naald van de AT95ex.
- Camebridge Audio Azure 540P phono preamp: niet de beste phono preamp, maar gezien je budget wel de beste keuze via marktplaats. Indien je al een phono ingang hebt op je versterker is deze niet persé nodig, tenzij de ingebouwde phono preamp je niet bevalt: https://link.marktplaats.nl/m1193716415

Ik zal voor nu nog wat verder kijken naar de mogelijkheden op marktplaats. Je hoort wellicht nog van mij als ik iets geschikts vindt later vandaag. In ieder geval succes met deze spullen mocht je hierop gaan bieden...
Echt heel erg bedankt voor al dit zoekwerk, ik zal het vanavond allemaal rustig even bekijken. Waar moet ik op letten bij tweedehands platenspelers?

@musicfreak ook erg bedankt voor het zoeken maar ik denk dat ik voor wel voor de tweedehands optie ga vanwege de betere bang for buck.

[ Voor 4% gewijzigd door MCKenzy99 op 17-08-2017 12:14 ]

• Bestla
MCKenzy99 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:12:
[...]

Echt heel erg bedankt voor al dit zoekwerk, ik zal het vanavond allemaal rustig even bekijken. Waar moet ik op letten bij tweedehands platenspelers?

@musicfreak ook erg bedankt voor het zoeken maar ik denk dat ik voor wel voor de tweedehands optie ga vanwege de betere bang for buck.
Zoals al aangegeven, ga voor de *direct drive platenspelers, daar kan weinig aan kapot. Snaaraandrijving komt meestal met een oude snaar die slipt of uitgedroogt is. Halfautomaat betekent dat de arm terugkomt als een plaat afgelopen is. Je moet hierbij wel zelf de arm naar het begin brengen en de armlift laten zakken. Volautomaat betekent dat je een plaat op het draaiplateau legt en op start drukt.

Ik persoonlijk houd van het helemaal zelf moeten doen dus ook als de plaat afgelopen is, zelf de armlift bedienen enz.

* Direct drive heeft bij de goedkope modellen maar 1 ding wat fout kan gaan. dat de snelheid niet stabiel meer is. Dat lijkt eng, maar is het niet. Dat ligt heel vaak aan vuile geoxideerde potmeters. De speler moet dan opgemaakt worden, en je moet op zoek op de printplaten waar 2 potmeters op zitten waar 45 en 33 bij staat. Maak deze schoon en zet ze precies zo zoals ze stonden, anders blijf je finetunen als je schakelt tussen 33 en 45 .
Quartz gestuurd heeft dit probleem niet.
Omdat een foto meer zegt dan 1000 woorden.
De potmeters van een Technics SL D2 Direct drive
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/13659ca3cee647de68ca6596c0c33de3db0d22ea/?url=http%3A%2F%2Fs9.postimg.org%2Fi0niy8vhb%2FD2_print.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Bestla op 17-08-2017 13:20 ]

• musicfreak
[...]

Ik denk dat dat ook de betere optie is. Echter dat je nu vraagt naar waar je op moet letten bij aankoop van een 2e hands speler... je kan ook eerst de zoekfunctie gebruiken, die vraag is hier al veel vaker gesteld. Toch nog maar even een link dan, rcor in "Het Grote Vinyl Topic Deel 2".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
[...]

Ik had per ongeluk een verkeerde link naar marktplaats gezet bij de phono preamp... Dit is de correcte link:
https://link.marktplaats.nl/m1190421359

• Tom 1234
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-08 19:53
Weet iemand toevallig waar je makkenlijk lagertjes voor een oud 2e hans spelertje te koop zijn?

Mvg,

Tom

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:30
Vandaag changestwobowie gescoord bij de kringloop, prima staat.

Verder heb ik mijn Sansui SR-222 eens onder handen genomen. Als eerste een nieuw element gemonteerd, een Expert SuperE. Niet al te duur, maar na nu een aantal platen geluisterd te hebben best een aanrader, zeker een verbetering t.o.v. de AT-95e die er op zat. Ruimtelijker en meer detail.
Ik heb ook de mat vervangen door een wat dikker exemplaar van een oude Sony speler.

Daarnaast ben ik met een busje RAL 1023 verkeersgeel in de weer geweest. de speler was niet erg mooi meer, het grijs was vergeeld en er zaten wat vlekken op die ik er niet afgepoetst kreeg. Met een knipoog naar bv Pro-ject Is dit het voorlopig:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/glYHJWxtMDcAXtxx8g1NTMFx/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Oq9n9y7fRGPKoAdaNLpiDLq8/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cHeDvyb30gEwvgAoE2S2eWM2/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/beLM0qzWRmJS7QbV9rGzqWa4/medium.jpg

Ik ben wat te snel geweest waardoor er alweer wat kleine plekjes randje inzitten die bijgewerkt moeten worden, dit doe ik in het weekend nog even. Voor nu ben ik er echter best tevreden mee 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rcor
cmndr_adama schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 21:34:

Verder heb ik mijn Sansui SR-222 eens onder handen genomen. Als eerste een nieuw element gemonteerd, een Expert SuperE. Niet al te duur, maar na nu een aantal platen geluisterd te hebben best een aanrader, zeker een verbetering t.o.v. de AT-95e die er op zat. Ruimtelijker en meer detail.
Ik heb ook de mat vervangen door een wat dikker exemplaar van een oude Sony speler.

Daarnaast ben ik met een busje RAL 1023 verkeersgeel in de weer geweest. de speler was niet erg mooi meer, het grijs was vergeeld en er zaten wat vlekken op die ik er niet afgepoetst kreeg. Met een knipoog naar bv Pro-ject Is dit het voorlopig:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik ben wat te snel geweest waardoor er alweer wat kleine plekjes randje inzitten die bijgewerkt moeten worden, dit doe ik in het weekend nog even. Voor nu ben ik er echter best tevreden mee 8)
Ziet er netjes uit die Sansui en is als basis ook een leuke speler om mee te starten als je een platen speler zoekt tweede hands die snaar aangedreven is...

Even ook iets anders: Ik heb nog een interessante Technics SL-D2 gespot voor € 45,-:
https://link.marktplaats.nl/m1194383193

Heeft lang stil gestaan en is amper gepoetst volgens de verkoper... Desondanks is de speler zeer interessant (zeker na een goede poets beurt en eventueel reinigen van de snelheid potmeters)... Dus mocht je nog iets zoeken, dit is een mooie kans om aan een goede speler te komen voor een leuk bedrag...

En zojuist ook nog een SL-D3 gespot voor € 40,-:
https://link.marktplaats.nl/m1191687496

@MCKenzy99: Deze twee spelers zouden ook interessant voor jou kunnen zijn als het niets wordt met de Pioneer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Dat ziet er strak uit. En dat je een niet alledaags element hebt gekozen, dat zet ons allemaal aan het werk.
Geniet van je vinyl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:30
@FreshM Thanks! Het was een gewoon een probeerseltje voor de lol, ik heb de Sansui voor een prikkie bij de kringloop gescoord dus dan kan zoiets nog een keer ;)

Mijn 'main' speler is nog steeds m'n Dual 704, die gaat ook nooit meer weg.

@rcor goed gespot die Technics spelers, voor zulke prijzen kom ik ze hier in het noorden eigenlijk niet meer tegen. Sowieso is het aanbod hier vergeleken met het westen vaak vrij magertjes helaas.. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Laatst online: 10:06
Bestla schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 06:46:
Polijsten kan ook met tandpasta trouwens. Ik heb laatst de kunstof koplamplenzen van mijn Fiat Barchetta weer helder gekregen. Gewoon met een zachte doek en wat tandpasta en wrijven maar.
Als je die daarna meteen even in de wax zet dan blijft ie ook wat langer goed.
Ik poetste de koplampen van mijn Maxima 1x per jaar met Commandant en werkte die dus af met Autoglym (maar elke wax is goed) en dat bleef een jaar netjes.

Btw ik zet hierbinnen redelijk wat dingen in de autopoets (koelkast, vriezer, stofkap van de platenspeler etc, eigenlijk alles wat gelakt is of een gladde ondergrond heeft) en dat werkt super.
Stof vliegt eraf en het beschermt tegen krasjes. Eigenlijk hetzelfde wat het op een auto ook doet.
De stofkap van de platenspeler deed ik vroeger in de jaren 80 al daarmee :*) :D
;)

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCKenzy99
rcor schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 00:01:
[...]

Ziet er netjes uit die Sansui en is als basis ook een leuke speler om mee te starten als je een platen speler zoekt tweede hands die snaar aangedreven is...

Even ook iets anders: Ik heb nog een interessante Technics SL-D2 gespot voor € 45,-:
https://link.marktplaats.nl/m1194383193

Heeft lang stil gestaan en is amper gepoetst volgende verkoper... Desondanks is de speler zeer interessant (zeker na een goede poets beurt en eventueel reinigen van de snelheid potmeters)... Dus mocht je nog iets zoeken, dit is een mooie kans om aan een goede speler te komen voor een leuk bedrag...

En zojuist ook nog een SL-D3 gespot voor € 40,-:
https://link.marktplaats.nl/m1191687496

@MCKenzy99: Deze twee spelers zouden ook interessant voor jou kunnen zijn als het niets wordt met de Pioneer...
Ziet er goed uit, hou ook wel van een dit projectje. Is dit erg moeilijk te doen (heb nog nooit zoiets gedaan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla
MCKenzy99 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:10:
[...]

Ziet er goed uit, hou ook wel van een dit projectje. Is dit erg moeilijk te doen (heb nog nooit zoiets gedaan).
Gewoon doen dus. Zonder durf zou er nooit wat gebeuren namelijk. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
cmndr_adama schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:14:
@FreshM Thanks! Het was een gewoon een probeerseltje voor de lol, ik heb de Sansui voor een prikkie bij de kringloop gescoord dus dan kan zoiets nog een keer ;)

Mijn 'main' speler is nog steeds m'n Dual 704, die gaat ook nooit meer weg.

@rcor goed gespot die Technics spelers, voor zulke prijzen kom ik ze hier in het noorden eigenlijk niet meer tegen. Sowieso is het aanbod hier vergeleken met het westen vaak vrij magertjes helaas.. :/
Helaas doen die goedkopere Technicsen tegenwoordig ook bijna altijd richting de € 100,-.... Ik was daarom ook verrast toen ik deze twee zag voor € 40,- / € 45,-... Aangezien ik wist dat @MCKenzy99 nog een speler zocht had ik genoeg reden om deze twee spots te delen, maar uiteraard mogen ook anderen uiteraard een bod uitbrengen op de spelers...

De mooiste spot die ik ooit gedaan heb is alweer 1,5 jaar geleden... Een Thorens TD-318MKI voor € 99,- in Venlo te koop aangeboden... Zelfs toen was dat zeer goedkoop aangezien deze spelers in die tijd € 250,- euro deden gemiddeld op marktplaats en dan moesten ze vaak nog geserviced worden...

Tegenwoordig betaal je dat helaas voor een niet geservicede TD-160...
Diepte punt voor Thorens spelers is toch wel een TD-160MKII die voor € 895,- van eigenaar mag wisselen: https://link.marktplaats.nl/m1172749222 en een TD-2001 die voor € 995,- van eigenaar mag wisselen: https://link.marktplaats.nl/m1186189711... Toegegeven, die TD-160 ziet er inderdaad als nieuw uit, maar die 895 euro is gewoon compleet van de pot gerukt als je bedenkt dat die Thorens ooit voor € 50,- te koop stond op menig vlooienmarkt zo rond het jaar 2001 - 2005, regelmatig ook in zeer mooie nette staat...

Enfin, mocht ik weer één of meerdere interessante spelers spotten voor een interessante prijs zal ik niet schromen om 'm met jullie te delen zodat de hobby nog leuk en betaalbaar blijft! ;)

ps.: Als het Thomas Baur ligt komt er ook weer een Cassetteband hype... Mocht je mee willen gaan doen: koop nu (nu het nog kan) voor een leuke prijs een drie koppen cassettedeck van Marantz / Philips / Akai / Denon / Onkyo / Nakamichi... Want als de hype inderdaad doorgang vindt zal het me niets verbazen als de waarde van cassettedecks ook dit soort krankzinnige stappen gaan maken...

[ Voor 31% gewijzigd door rcor op 19-08-2017 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

rcor schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:36:
[...]

Helaas doen die goedkopere Technicsen tegenwoordig ook bijna altijd richting de € 100,-.... Ik was daarom ook verrast toen ik deze twee zag voor € 40,- / € 45,-... Aangezien ik wist dat @MCKenzy99 nog een speler zocht had ik genoeg reden om deze twee spots te delen, maar uiteraard mogen ook anderen uiteraard een bod uitbrengen op de spelers...

De mooiste spot die ik ooit gedaan heb is alweer 1,5 jaar geleden... Een Thorens TD-318MKI voor € 99,- in Venlo te koop aangeboden... Zelfs toen was dat zeer goedkoop aangezien deze spelers in die tijd € 250,- euro deden gemiddeld op marktplaats en dan moesten ze vaak nog geserviced worden...

Tegenwoordig betaal je dat helaas voor een niet geservicede TD-160...
Diepte punt voor Thorens spelers is toch wel een TD-160MKII die voor € 895,- van eigenaar mag wisselen: https://link.marktplaats.nl/m1172749222 en een TD-2001 die voor € 995,- van eigenaar mag wisselen: https://link.marktplaats.nl/m1186189711... Toegegeven, die TD-160 ziet er inderdaad als nieuw uit, maar die 895 euro is gewoon compleet van de pot gerukt als je bedenkt dat die Thorens ooit voor € 50,- te koop stond op menig vlooienmarkt zo rond het jaar 2001 - 2005, regelmatig ook in zeer mooie nette staat...

Enfin, mocht ik weer één of meerdere interessante spelers spotten voor een interessante prijs zal ik niet schromen om 'm met jullie te delen zodat de hobby nog leuk en betaalbaar blijft! ;)

ps.: Als het Thomas Baur ligt komt er ook weer een Cassetteband hype... Mocht je mee willen gaan doen: koop nu (nu het nog kan) voor een leuke prijs een drie koppen cassettedeck van Marantz / Philips / Akai / Denon / Onkyo / Nakamichi... Want als de hype inderdaad doorgang vindt zal het me niets verbazen als de waarde van cassettedecks ook dit soort krankzinnige stappen gaan maken...
Ik ken die verkoper van die marktplaats linkjes. Die spelers zijn compleet uit elkaar gehaald, helemaal opnieuw gebouwd en gewoon in nieuwstaat gemaakt. Inclusief de buitenkant.
Plus hij verkoopt ze met garantie geloof ik.

Zijn ze duur? Ja. Zijn ze het waard? Meer dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

Bowie is altijd leuk, met uitzondering van de commerciële nummers ;) .
En een platenspeler zo opknappen is dat ook. Mooi resultaat, en die plekjes die nog bijgewerkt moeten worden zie ik niet d:)b .

Dat Expert-element heb ik ook sinds 3/4 jaar op mijnTD166, ook als opvolger van de 95E waar ik ook tevreden over was, met precies dezelfde ervaring die jij ook beschrijft (zie eerdere posts). De Expert vind ik veruit het beste klinken, de AT geeft de beste prijs-prestatie verhouding, wat mij betreft. Maar de Expert is inderdaad een aanrader.

Gisten was ik nog even in Den Haag in afwachting van de Lion King. Ik had met opzet niets gepland wat LP's betreft. Toch ben ik nog even een zaakje binnengelopen waar we toevalling lans liepen. Beetje de uitstraling van een rommelmarkthalletje. Bijna alleen maar CD's en DVD's, een paar verloren stapeltjes 2e hands LP's op de vloer (categorie 'Heintje' en 'Alle 13 goed') en een paar bakken nieuwe LP's. Weliswaar was het 4 voor de prijs van 3, maar omdat ik toch eigenlijk het liefst 2e hands koop en mijn racefiets een behoorlijke kostenpost is op dit moment, heb ik niets gekocht. Maar ik moet wel zeggen dat er zeker interessante LP's bij zaten. Zo heb ik The Doors, AD/DC en Bruce Springsteen (volgens mij 2 verschillende boxen) gezien.

Vandaag maar eens bellen of mijn racefiets al gemaakt is en lekker relaxed naar een stuk of wat LP's luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Vintage1967 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 10:32:

Dat Expert-element heb ik ook sinds 3/4 jaar op mijnTD166, ook als opvolger van de 95E waar ik ook tevreden over was, met precies dezelfde ervaring die jij ook beschrijft (zie eerdere posts). De Expert vind ik veruit het beste klinken, de AT geeft de beste prijs-prestatie verhouding, wat mij betreft. Maar de Expert is inderdaad een aanrader.
Kan je mij vertellen op welke arm/headshell je die hebt zitten? Ik denk namelijk dat het wel gaat passen op mijn stock TD-147 O+ (Tp16 Mk III als ik dat zo inschat). Qua prijs vind ik het een hele interessante. Liefst zou ik er DL-110 of DL-160 opzetten, maar met een aankomende verhuizing is het budget wat gelimiteerd :+

Daar zit nu een Stanton DS811 Element op, maar dat moet toch maar eens vervangen gaan worden denk, gewoon uit voorzorg want ik heb ook geen loepje om de naald goed te kunnen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

WhizzCat schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 10:58:
[...]

Kan je mij vertellen op welke arm/headshell je die hebt zitten? Ik denk namelijk dat het wel gaat passen op mijn stock TD-147 O+ (Tp16 Mk III als ik dat zo inschat). Qua prijs vind ik het een hele interessante. Liefst zou ik er DL-110 of DL-160 opzetten, maar met een aankomende verhuizing is het budget wat gelimiteerd :+

Daar zit nu een Stanton DS811 Element op, maar dat moet toch maar eens vervangen gaan worden denk, gewoon uit voorzorg want ik heb ook geen loepje om de naald goed te kunnen bekijken.
Ik zie net dat ik toch een ander element (met andere naald) gebruik: http://www.pickupnaald.nl...jt555-3005-cartridge.html. Dit is ook een Super, vandaar de verwarring :+ .

Mijn TD166 heeft de standaard arm, een TP11. En dat gaat echt heel goed samen met mijn element. Meer detail, ruimte en helderheid dan de AT95E die ik trouwens nog keurig in een doosje heb liggen. Dat is gewoon een prima element, zeker voor z'n geld.

De meningen zijn waarschijnlijk verdeeld, maar waarom koop je niet gewoon een naald voor je Stanton element? Dat bespaart je het afstelwerk dat bij het plaatsen van een nieuw element hoort. Of ben je op zoek naar een upgrade? Ik vraag me trouwens af of je voldoende zou hebben aan een loep om de kwaliteit van je naald te beoordelen. Als het goed klinkt, klinkt het goed. Met name scherp, je zou bijna zeggen: overstuurd, geluid bij s-klanken is een goede indicatie dat de naald versleten raakt. Als je dan op tijd vervangt is er niets aan de hand. Ik ga er dan wel van uit dat alles netjes is afgesteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ksborg
Vandaag een Dual 1210 (CS10) voor zéér weinig op de kop getikt. Hij ziet er vrij goed uit. Alles lijkt te draaien en hij is compleet met kap. Wil toch eens kijken of ik hem helemaal goed kan krijgen (alles in elk geval schoonmaken) en een leuke 78 naald kan vinden. En misschien issie voor gewone LP's ook wel heel geschikt. Wie weet!

Plaatjes:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wCf11Uv.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wrwBln5.jpg

Edit: Grado Black 1 erop gezet. Nog even uitlijnen op de juiste manier en dan even een kabeltje regelen zodat de DIN plug wordt geconverteerd (hij is blijkbaar echt oud) :o. Het ziet er veelbelovend uit. Automatische start/stop werkt zonder issues. Pitch control lijkt te werken.

[ Voor 23% gewijzigd door ksborg op 19-08-2017 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Vintage1967 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:10:
[...]

Ik zie net dat ik toch een ander element (met andere naald) gebruik: http://www.pickupnaald.nl...jt555-3005-cartridge.html. Dit is ook een Super, vandaar de verwarring :+ .

Mijn TD166 heeft de standaard arm, een TP11. En dat gaat echt heel goed samen met mijn element. Meer detail, ruimte en helderheid dan de AT95E die ik trouwens nog keurig in een doosje heb liggen. Dat is gewoon een prima element, zeker voor z'n geld.

De meningen zijn waarschijnlijk verdeeld, maar waarom koop je niet gewoon een naald voor je Stanton element? Dat bespaart je het afstelwerk dat bij het plaatsen van een nieuw element hoort. Of ben je op zoek naar een upgrade? Ik vraag me trouwens af of je voldoende zou hebben aan een loep om de kwaliteit van je naald te beoordelen. Als het goed klinkt, klinkt het goed. Met name scherp, je zou bijna zeggen: overstuurd, geluid bij s-klanken is een goede indicatie dat de naald versleten raakt. Als je dan op tijd vervangt is er niets aan de hand. Ik ga er dan wel van uit dat alles netjes is afgesteld.
Hij is vrij redelijk afgesteld en het Stanton element is best behoorlijk. Het plaatsen van een nieuw element durf ik wel aan qua afstelling. Bovendien is het gewoon fun om te kijken of je voor zo min mogelijk geld betere kwaliteit had.

Ik zal nog eens even goed kijken wat er precies opzit qua arm, maar zal 99% zeker stock zijn (ben nu niet thuis). Bovendien binnenkort verhuizen dus dan moet alles sowieso opnieuw afgesteld gaan worden, kan ik meteen een nieuw element proberen. Ik heb nog een Nagaoka liggen van een TD160, maar ja, taartschep, dus dat gaat niet passen niet zeg maar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

WhizzCat schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 18:11:
[...]

Hij is vrij redelijk afgesteld en het Stanton element is best behoorlijk. Het plaatsen van een nieuw element durf ik wel aan qua afstelling. Bovendien is het gewoon fun om te kijken of je voor zo min mogelijk geld betere kwaliteit had.

Ik zal nog eens even goed kijken wat er precies opzit qua arm, maar zal 99% zeker stock zijn (ben nu niet thuis). Bovendien binnenkort verhuizen dus dan moet alles sowieso opnieuw afgesteld gaan worden, kan ik meteen een nieuw element proberen. Ik heb nog een Nagaoka liggen van een TD160, maar ja, taartschep, dus dat gaat niet passen niet zeg maar :D
Ik zit net zo in elkaar. Gewoon doen! Belangrijkste voorwaarde is dat je voor voldoende tijd en geduld zorgt. Plan vooraf wat je wilt gaan doen en bereiken. Bereid alles voor (de juiste niet-magnetische boutjes en moertjes, niet-magnetische schroevendraaier, goede protracter, naalddrukwegertje, 0,5 mm potloodvulling en een stukje plakband) en gaan met die banaan.

Ik heb de taartschep van mijn TD166 aangepast zodat het element van boven vast kan worden gezet. Dan luistert de lengte van de schroef niet zo nauw. Bovendien vind ik het zelf prettiger werken dan van onderaf zoals standaard bij de taartschep. De aanpassing is simpel.

- Verwijder het element.
- Haal m.b.v. een klein schroevendraaiertje het dekplaatje met het logo van de headshell. Dit zit er op geplakt en zal niet te veel moeite kosten.
- Verwijder het kleine metalen plaatje waar de twee gaten in zitten voor het monteren van het element. Berg dit trouwens wel goed op!
- Nu kan je je (nieuwe) element van bovenaf monteren / afstellen.
- Zet het afdekplaatje weer terug, naalddruk en antiskating instellen en klaar is Kees.

De potloodvulling heb ik gebruikt voor het afstellen van het element. Ik heb de vulling horizontaal op het element geplakt om zo over een grotere lengte en dus nauwkeuriger, te kunnen zien hoe het element t.o.v. de lijnen van de protractor staat. Zonder dit trucje gaat het ook, maar is het gewoon wat lastiger te zien en wat minder nauwkeurig. Dat laatste is iets dat ik van wiskunde heb onthouden :Y . Was dat toch nog ergens goed voor _/-\o_ .

Nu op de TD166: Woodstock :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Vintage1967 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 20:00:
[...]

Ik zit net zo in elkaar. Gewoon doen! Belangrijkste voorwaarde is dat je voor voldoende tijd en geduld zorgt. Plan vooraf wat je wilt gaan doen en bereiken. Bereid alles voor (de juiste niet-magnetische boutjes en moertjes, niet-magnetische schroevendraaier, goede protracter, naalddrukwegertje, 0,5 mm potloodvulling en een stukje plakband) en gaan met die banaan.

Ik heb de taartschep van mijn TD166 aangepast zodat het element van boven vast kan worden gezet. Dan luistert de lengte van de schroef niet zo nauw. Bovendien vind ik het zelf prettiger werken dan van onderaf zoals standaard bij de taartschep. De aanpassing is simpel.

- Verwijder het element.
- Haal m.b.v. een klein schroevendraaiertje het dekplaatje met het logo van de headshell. Dit zit er op geplakt en zal niet te veel moeite kosten.
- Verwijder het kleine metalen plaatje waar de twee gaten in zitten voor het monteren van het element. Berg dit trouwens wel goed op!
- Nu kan je je (nieuwe) element van bovenaf monteren / afstellen.
- Zet het afdekplaatje weer terug, naalddruk en antiskating instellen en klaar is Kees.

De potloodvulling heb ik gebruikt voor het afstellen van het element. Ik heb de vulling horizontaal op het element geplakt om zo over een grotere lengte en dus nauwkeuriger, te kunnen zien hoe het element t.o.v. de lijnen van de protractor staat. Zonder dit trucje gaat het ook, maar is het gewoon wat lastiger te zien en wat minder nauwkeurig. Dat laatste is iets dat ik van wiskunde heb onthouden :Y . Was dat toch nog ergens goed voor _/-\o_ .

Nu op de TD166: Woodstock :9 .
Ik heb geen taartschep op de 147, vandaar, daar moet echt iets op wat van onder vastgezet kan worden. Ik heb nog een TD160 in renovatie staan waar de taartschep idd op zit. Daar heb ik het plaatje al vanaf gehaald. Zit ook een vervelende brom in. Heb er al een nieuwe, erg zware, behuizing voor gemaakt van multiplex. 4cm dik en dan gestapeld multiplex zodat je de lijntjes ziet. Dit alles dik in de lak, ziet er erg mooi uit. Paste gelukkig ook precies, maar de rest van het project moet nog. Ligt even stil, daar moet ik nog een draai aan geven 8)

Al die kleine rommeltje bewaren is wel een goede tip trouwens. Meestal zet ik een klein bakje naar om dat soort dingen in te doen. Die laatste truuk is ook wel mooi trouwens. Ik denk dat ik wel alternatieven heb hiervoor in de vorm van dunne metalen staafjes (ik doe ook nog iets met modelbouw :+).

En dat album is ook geweldig!

Hoe ingewikkeld is een naald vervangen trouwens? Dat is iets wat ik nog nooit gedaan heb. Elementen afstellen lukt wel m.b.v. een goeie protractor. Naalddruk meter check, die heb :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Nieuwe aanwinsten: re-print van Keane - Hopes and Fears en Passenger - Young as the Morning Old as the Sea. oOo

Tevens een paar van die 'archief' handschoenen aangeschaft via AliE zodat ik de LP's gewoon kan vastgrijpen ipv moeilijk doen :+

#lui

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Klein vraagje. Gezien dat de Dual een DIN plug heeft, houdt het in dat ik een converterkabel moet kopen incl. aardedraad? Er zit nl. geen aardedraad aan de speler zelf, dus ik neem aan dat dit soort van ingebouwd zit in de DIN plug. Correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wat is een taartschep in pick-upland?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vintage1967

Vintage1967

Even van boven naar beneden dan:

@WhizzCat Ah, ik begreep dat je juist een Expert element onder je taartschep wil plaatsen. Mijn fout |:( .
Ik kan er naast zitten, maar de Expert elementen zijn toch ook van onderaf te monteren? Misschien zit je dan wel aan een speciefieke lengte van je boutje vast, maar ik weet natuurlijk niet welk element het precies betreft.

Dat project van je, dat kan je niet zo maar even tussen neus en lippen noemen in dit topic. Dat vraagt om foto's. Ook als het nog niet af is :P . Dus posten die hap oOo .

Het plaatsen van een naald doe je zonder met je ogen te knipperen. Oude naald er uit, nieuwe er in en klaar ben je. Zonder gekheid, meer is het niet. Aan de nieuwe naald kan je zien onder welke hoek je kracht uit moet oefenen om de oude te verwijderen. Open deur: voorzichtig met de cantilever en naald :+ .

De TD166 wordt geaard via het rechter kanaal. Ik weet niet of dat bij de TD160 ook zo is. Ook weet ik niet hoe jij e.e.a. verder hebt aangesloten. Ik krijg in ieder geval stevige brom op het moment dat ik als eerste de output van het rechter kanaal lostrek of als ik een aparte aarding aanbreng. Zonder dat is mijn TD166 bromvrij.

Ik zou het staafje wel zo licht mogelijk houden, vandaar de potloodvulling ;) .

@ksborg Ik heb een Dual 704 waar ook een Din-aansluiting op zat. Hier sloot ik een verloopkabel op aan zonder aarde, dus alleen met twee tulpstekkers. Geen enkele brom. Pas op het moment dat ik de aarde van mijn platenspeler op de versterker aansloot resulteerde dat in brom. Dat heb ik dus heel snel afgeleerd :S. Ondertussen heb ik die oude kabels vervangen voor cinch. Gewoon om van die oude meuk met gecorrodeerde contacten af te zijn. Nog steeds geldt dat ik alleen brom krijg op het moment dat de Dual met een extra kabel wordt geaard aan de versterker. Dat doe ik dus nog steeds niet _/-\o_ .

Lang verhaal kort: los van kosten zou ik een verloop bestellen met extra aarddraad waarbij ik er van uit zou gaan die niet nodig te hebben.

@Jorgen Een taartschep is de bijnaam van de headshell van o.a. de Thorens TD166. Ik heb zo snel even geen foto bij de hand, maar als je even googled, snap je meteen waar de naam vandaan komt :Y .

[ Voor 3% gewijzigd door Vintage1967 op 19-08-2017 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Vintage1967 Ik had gezocht op taartschep en pick-up, maar kwam alleen echte taartscheppen tegen.

Pagina: 1 ... 68 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.