Het Grote Vinyl Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 101 Laatste
Acties:
  • 588.276 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:30
rcor schreef op zondag 16 juli 2017 @ 22:57:
[...]

Mooie platen speler... In de toekomst zou ik wellicht wel dat wollige Ortofon element vervangen door iets beters, maar voor nu is het een leuke speler en hij ziet er ook lekker strak uit...
Zou je het hele element vervangen door iets anders, of zou je een OM30-naald ook aanbevelen? Welk element heeft jouw voorkeur?

Mocht er een ander element op de Dual CS 5000 komen, dan moet ook de verticale afstelling goed zijn met de VTA-headshell. Sterker nog, de handleiding geeft aan dat dat zelfs al zo is bij een upgrade van een Ortofon OM-20 naar een OM-30-naald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De OM20 is eigenlijk een heel mooi naaldje: een echte nude elliptische diamant op een hele fijne cantilever. Een hele fikse stap vooruit ten opzichte van de OM10 (en de 2M Red, over de OM5 heb ik het niet eens). Vergelijkbaar met de 2M Blue maar naar mijn smaak beter, en natuurlijk veel beter passend bij jouw draaitafel vanwege de arm met de lage massa: de OM20 is lekker compliant. Je kan wel heel veel geld uit gaan geven aan een OM30, en ja, die zal weer wat beter zijn, maar er is echt weinig mis met de OM20. Hoof je geen vervorming? Dan is de naald vast nog goed en zeg ik: niks meer aan doen. Die Duals werden echt gemaakt om optimaal te presteren met zo'n compliante Ortofon.

[ Voor 14% gewijzigd door Cap op 19-07-2017 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:44
Mijn eerste Discogs bestelling is binnen :)
13 LP's en 1 singletje (niet dat ik een single puck heb, maar goed, die gaan we dan maar kopen).

De leukste paar even op wat foto's gezet.

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4301/36008856476_93b87a88d1_c.jpg
Dat live-album van Golden Earring is ge-ni-aal.

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4312/35661485670_8568c9c4d9_c.jpg
Mijn (voorlopig) enige singeltje, kon voor een prikkie nog wel mee in de verzending.

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4326/36050822735_7bdbeb0df7_c.jpg
Hier hoef ik natuurlijk niet al teveel woorden aan vuil te maken :P

Erg blij mee, alles in prima staat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-05 13:22

Wimmel

Hello

Ik kwam via Marktplaats weer een Dual opknappertje tegen. Heeft de verkoper nog iets leuks staan :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TYpWlH8GkXl41wCzaaGlQhVt/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jGB6L7jD3TVBISGgxGCHXqTL/medium.jpg

Een Sony PS-F9 direct-drive, linear tracking, staande platenspeler. Kan zowel aan het lichtnet als op 4 penlites werken. Hij kan staan, liggen of opgehangen worden. De speler is voorzien van een ingebouwde phono-pre, 2 koptelefoonaansluitingen en een line-out. Op dit moment werkt hij niet maar dat gaat vast goedkomen.

[ Voor 3% gewijzigd door Wimmel op 20-07-2017 22:05 ]

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usr101
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-05 14:31
Linear trackers zoals de bovenstaande zijn echt enorm fascinerende platenspelers. Jammer dat zulke apparaten tegenwoordig zo goed als niet meer gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
Wimmel schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 22:02:
Ik kwam via Marktplaats weer een Dual opknappertje tegen. Heeft de verkoper nog iets leuks staan :9~

Een Sony PS-F9 direct-drive, linear tracking, staande platenspeler. Kan zowel aan het lichtnet als op 4 penlites werken. Hij kan staan, liggen of opgehangen worden. De speler is voorzien van een ingebouwde phono-pre, 2 koptelefoonaansluitingen en een line-out. Op dit moment werkt hij niet maar dat gaat vast goedkomen.
Gaaf, die Sony! Ik hoop dat je hem aan de praat krijgt. Het blijft een gimmick, natuurlijk.
Die andere, is dat een dual CS 1219?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimmel

Wimmel

Hello

Een Dual 1225. De 1224 en 1225 modellen zijn een beetje een hobby van mij. Ik heb er al meerdere gered en weer doorgegeven aan beginnende vinylgebruikers.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:41
Wimmel schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 22:02:

[afbeelding]

[afbeelding]

Dat is serieus leuk, gaaf die Sony! Houd ons op de hoogte :)
Overigens zie ik er een paar voorbij komen op hifishark & ebay, daar worden stevige bedragen voor gevraagd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwinf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-03 15:43
Als aanvulling op de muziek die ik luister op Spotify en het gevoel van nostalgie (heb vroeger ook een platenspeler heb ik een Pro-Ject Debut Carbon Esprit DC draaitafel gekocht. Aangesloten op mijn versterker was ik niet echt verrast door het geluid, sterker nog, het valt nu nog bijzonder tegen. Weinig/geen hoge tonen en veel bas (niet helder geluid). Nu weet ik dat je dit niet moet vergelijken met digitale bronnen, maar dit moet wel beter kunnen. Ik heb meerdere opties geprobeerd op mijn versterker (direct, stereo, multi channel stereo) en bij deze laatste klinkt het redelijk.

Tips, truuks om dit wat beter te krijgen? Alvast bedankt _/-\o_
  • Receiver: Marantz SR6010
  • Speakers: Monitor Audio Silver 8
  • Turntable: Pro-Ject Debut Carbon Esprit DC turntable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
ksborg schreef op maandag 17 juli 2017 @ 08:39:
[...]

Ortofon OM element. Heb er tot nu toe nog maar 1 gehoord die minder last had van inner groove distortion, maar die was veul duurder. Ben echt superblij met m'n Ortofon OM10.

Mooie speler ook! :o
Welke was dat? Je hebt veel smaken bij de Ortofon OM, hé? Of was het een ander merk element/naald? Ik ben flabbergasted door de klank van OM-20 die op de Dual-platerspeler zit, maar ik schik wel een beetje van de nieuwprijs. Hij is het geld in ieder geval waard. Hopelijk gaat de huidige naald nog lang mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wimmel

Wimmel

Hello

Te laat voor de kickstarter maar er komt binnenkort iets leuks uit Schagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DND2ysbon7nRu664jyunXyLK/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kmKonTJ6p7e6yNLgX82Pe8Li/medium.jpg

The Wheel by Miniot, waarbij de elpee vanaf de onderzijde wordt afgetast.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-04 14:41
FreshM schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 00:55:
[...]

Welke was dat? Je hebt veel smaken bij de Ortofon OM, hé? Of was het een ander merk element/naald? Ik ben flabbergasted door de klank van OM-20 die op de Dual-platerspeler zit, maar ik schik wel een beetje van de nieuwprijs. Hij is het geld in ieder geval waard. Hopelijk gaat de huidige naald nog lang mee.
Gezien het budget gewoon een OM10 ;). Maar ik ben verrast. Ik heb een tijdje een Grado Black 1 gebruikt en ik moet zeggen: het geluid daarvan is beter. Maar zodra je het midden van de LP voorbij bent blijft de Ortofon presteren, waar de Grado dan behoorlijk begint te vervormen. En dat maakte voor mij het grootste verschil. OM10 is voor singles véél beter.

Oh en ik bedenk me dat ik je vraag nu verkeerd heb gelezen. De andere die er nog beter mee omging was een Benz Micro van 400 Euro :9. Destijds te leen gehad omdat die persoon zelf een upgrade had gedaan :o

[ Voor 10% gewijzigd door ksborg op 21-07-2017 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junktroep
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-05 17:17
ksborg schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 08:38:
[...]

Gezien het budget gewoon een OM10 ;). Maar ik ben verrast. Ik heb een tijdje een Grado Black 1 gebruikt en ik moet zeggen: het geluid daarvan is beter. Maar zodra je het midden van de LP voorbij bent blijft de Ortofon presteren, waar de Grado dan behoorlijk begint te vervormen. En dat maakte voor mij het grootste verschil. OM10 is voor singles véél beter.

Oh en ik bedenk me dat ik je vraag nu verkeerd heb gelezen. De andere die er nog beter mee omging was een Benz Micro van 400 Euro :9. Destijds te leen gehad omdat die persoon zelf een upgrade had gedaan :o
Als je Grado begint te vervormen na het midden van de LP zou ik is naar je tracking, anti-skating en headshell alignment kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel

Wimmel

Hello

gerwinf schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 23:58:
...Tips, truuks om dit wat beter te krijgen?..
Je hebt de speler wel op de specifieke phono ingang aangesloten?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
gerwinf schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 23:58:

Tips, truuks om dit wat beter te krijgen? Alvast bedankt _/-\o_
  • Receiver: Marantz SR6010
  • Speakers: Monitor Audio Silver 8
  • Turntable: Pro-Ject Debut Carbon Esprit DC turntable
Gezien je omschrijving van het geluid denk ik dat je hem wel op de phono-ingang hebt aangesloten, anders zou het juist andersom moeten zijn (geen bas, veel hoog plus nog heel zacht). Ik zou als eerste eens naar de afstelling van het element gaan kijken. Digitaal naalddrukwegertje van een tientje kopen. Protractor uitprinten voor die speler om te zien of het element op de juiste plek in de arm is gemonteerd. Ik neem aan dat het een 2M red is? Die klinkt geloof ik wat warm, maar toch niet zo erg dat het "veel bas, weinig hoog" is. Als de klachten ondanks een juiste afstelling van het element blijven, dan kan je experimenteren met een aparte phono pre (wellicht kan je er ergens eentje lenen) of een ander element. Elementen van Audio Technica staan bekend om hun wat heldere klank. Een AT 120eb of 440MLa (of hun veel duurdere opvolgers) zouden een goede keuze kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwinf
Wimmel schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:44:
[...]

Je hebt de speler wel op de specifieke phono ingang aangesloten?
Ja, en de handleiding + youtube van Pro Ject gevolgd. O.a. aarde goed aangesloten en het gewicht goed ingesteld voor de ortophon red 2m stylus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-05 13:15
gerwinf schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:59:
[...]
Ja, en de handleiding + youtube van Pro Ject gevolgd. O.a. aarde goed aangesloten en het gewicht goed ingesteld voor de ortophon red 2m stylus.
Mijn Ortofon Red 2m klinkt zelfs een beetje te helder soms.
Maar moet zeker niet dof klinken.

Naald is nog 100%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwinf
B___MAN schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:23:
[...]

Mijn Ortofon Red 2m klinkt zelfs een beetje te helder soms.
Maar moet zeker niet dof klinken.

Naald is nog 100%?
Ja eergisteren uitgepakt (nieuw in de verpakking). Naald ziet er prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwinf
birdie_man schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:58:
[...]

Gezien je omschrijving van het geluid denk ik dat je hem wel op de phono-ingang hebt aangesloten, anders zou het juist andersom moeten zijn (geen bas, veel hoog plus nog heel zacht). Ik zou als eerste eens naar de afstelling van het element gaan kijken. Digitaal naalddrukwegertje van een tientje kopen. Protractor uitprinten voor die speler om te zien of het element op de juiste plek in de arm is gemonteerd. Ik neem aan dat het een 2M red is? Die klinkt geloof ik wat warm, maar toch niet zo erg dat het "veel bas, weinig hoog" is. Als de klachten ondanks een juiste afstelling van het element blijven, dan kan je experimenteren met een aparte phono pre (wellicht kan je er ergens eentje lenen) of een ander element. Elementen van Audio Technica staan bekend om hun wat heldere klank. Een AT 120eb of 440MLa (of hun veel duurdere opvolgers) zouden een goede keuze kunnen zijn.
Bedankt voor het meedenken _/-\o_ Ik zal kijken of ik er 1 ergens kan lenen om te proberen. Ik heb wel de lijningang met 2 dB versterkt in mijn versterker opties, al maakt dit voor de hoge tonen (helderheid) niet veel uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Vandaag wezen luisteren en ik behoor ook tot de vinyl gang :-)

Heb bij een hifi winkel in de buurt een tweedehands Project RPM 6 met ortofoon Black element gekocht.
Daarbij de basic projec phonobox als pre amp ...
Nu alleen nog vinyl :-)

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
oldsmelly schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 16:36:
Vandaag wezen luisteren en ik behoor ook tot de vinyl gang :-)

Heb bij een hifi winkel in de buurt een tweedehands Project RPM 6 met ortofoon Black element gekocht.
Daarbij de basic projec phonobox als pre amp ...
Nu alleen nog vinyl :-)
Je hebt het meteen heel goed aangepakt! Snel vinyl scoren zou ik zeggen. Veel luisterplezier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Nu online
FreshM schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 17:16:
[...]

Je hebt het meteen heel goed aangepakt! Snel vinyl scoren zou ik zeggen. Veel luisterplezier!
Tnx was een goed prijsje denk ik 499 incl 3 maanden garantie alleen het element is volgens mij dat al waard :-)

[ Voor 3% gewijzigd door oldsmelly op 22-07-2017 17:45 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
oldsmelly schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 17:44:
[...]

Tnx was een goed prijsje denk ik 499 incl 3 maanden garantie alleen het element is volgens mij dat al waard :-)
Sterker nog alleen de Ortofon 2M Black-naald al. Goede prijs. _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Nu online
FreshM schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 17:16:
[...]
Zo eerste aankopen gedaan op vinyl :-)

Diana Krall - Live in Paris
Pink Floyd - Dark Side of the Moon(180 gr HQ)
David Bowie - Reality (180 gr HQ)

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
oldsmelly schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 19:09:
[...]

Zo eerste aankopen gedaan op vinyl :-)

Diana Krall - Live in Paris
Pink Floyd - Dark Side of the Moon(180 gr HQ)
David Bowie - Reality (180 gr HQ)
De komende uren horen we jou niet meer. :9
Mag ik vragen via wat voor een installatie je naar je mooie Project RPM 6 luistert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Nu online
@FreshM Komen pas maandagavond :-(

Mijn installatie is :

- Marantz SR5010 receiver opgezet als voorversterker
- Onkyo PA-MC5501 eindversterker
- Project PhonoBox als phono preamp
- Klipsch RF63K Front Speakers
- Klipsch RP_250C als center
- Kef Q500 als surround spkeaers
- Cambridge cxn audio speler
- Nvidia Shield als mediaspeler
- Sony 4K led TV
- Optoma GTX1080 Beamer

Ik heb geprobeerd een zo goed mogelijke mix te maken tussen stereo voor de muziek en surround voor de films. Bijvoorbeeld de PA-MC5501 heeft een grote ringkern trafo (ding weegt een ton >:) ) dus voor mijn oortjes een goede multi channel eindtrap die ook in stereo nog goed klinkt

Uiteraard moet je dan her en der wat compromissen sluiten maar voor nu ben ik erg blij mee.
Vandaag nog even wat goede kabels halen om de phonobox aan de receiver te hangen. Kan niet wachten tot ik de naald in de groef kan laten zakken _/-\o_

Wat voor sleeves raden jullie aan en waar kopen jullie de meeste schoonmaak spulletjes ?
Neem aan dat een brillo doekje neit de juiste methode is : :) :)

[ Voor 52% gewijzigd door oldsmelly op 23-07-2017 09:48 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Nu online
@FreshM

Net de kabels aangesloten , snel naar Velvet records hier in de stad gereden (wat een onpersoonlijke zaak maar dat daar gelaten) en David Bowie Black Star, en Led Zeppelin IV gehaald.

En toen weer het magische moment (zeker 35 jaar geleden voor het laatst) dat de naald op de plaat zakte en Stairway to heaven door de speakers galmt...

in een woord HEEEEERLIJK !

[ Voor 56% gewijzigd door oldsmelly op 24-07-2017 17:42 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshM
Platenspelers in de Pricewatch vallen onder de rubriek "Overige audio". Ik denk dat platenspelers tegenwoordig een eigen rubriek in de afdeling "Audio" verdienen. https://tweakers.net/pricewatch/#highlightCat:67

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:39
Ik zou een topic aanmaken in Pricewatch

In die afdeling doen ze er hopelijk iets mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Nu online
Vanavond staat de bezorger op de stoep met wat schoonmaak spulletjes voor de platen en de naald etc,
en een aantal platen

- Nightbird (4LP) van Eva Cassidy
- Live in Paris van Diana Kral
- Highway 61 Revisited van Bob Dylan
- Tapestry van Carol King
- DarkSide of the Moon van Pink Floyd

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cmndr_adama
Nieuwe aanwinsten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HjixoaRukDLfFrWJdLFfak7c/medium.jpg

Meddle en A Momentary Lapse heb ik gisteren meegenomen bij RecordFriend in Amsterdam, beide in uitstekende staat. Leuke zaak, ik kom er altijd wel even als we in A'dam zijn. Ik ben ook nog even bij Concerto binnen gelopen maar daar niks gekocht, tweedehands was er weliswaar veel aanbod maar weinig echt interessants, volgende keer meer weer. De nieuwe Roger Waters heb ik vandaag hier bij de platenzaak gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18:33
cmndr_adama schreef op maandag 24 juli 2017 @ 21:49:
Nieuwe aanwinsten:
[afbeelding]

Meddle en A Momentary Lapse heb ik gisteren meegenomen bij RecordFriend in Amsterdam, beide in uitstekende staat. Leuke zaak, ik kom er altijd wel even als we in A'dam zijn. Ik ben ook nog even bij Concerto binnen gelopen maar daar niks gekocht, tweedehands was er weliswaar veel aanbod maar weinig echt interessants, volgende keer meer weer. De nieuwe Roger Waters heb ik vandaag hier bij de platenzaak gehaald.
Mooie vangst, hoor!
Meddle is een heerlijk album. Lapse heb ik ruim een week geleden gekocht, maar nog niet beluisterd (iets te veel gekocht voor één weekje >:) ). Ik ben heel benieuwd naar wat jij van Waters vindt, want ik ken niets van zijn solo werk.

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Storebaelt
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13-03-2023
Nieuwe aanwinsten:
[afbeelding]

Meddle en A Momentary Lapse heb ik gisteren meegenomen bij RecordFriend in Amsterdam, beide in uitstekende staat. Leuke zaak, ik kom er altijd wel even als we in A'dam zijn. Ik ben ook nog even bij Concerto binnen gelopen maar daar niks gekocht, tweedehands was er weliswaar veel aanbod maar weinig echt interessants, volgende keer meer weer.
Klopt, ik heb woensdag en zaterdag de complete set LP's (6 stuks 1970-1974) van Brinsley Schwarz bij Concerto gescoord! Waren net binnengekomen. Ongelofelijk. Stonden gewoon onder "pop-B". Begin jaren 70 toerden ze door ons land en deden de popzalen aan. Lekkere down-to-earth countryrock. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:12

Polycom

Poes van goud

Die nieuwe Roger Waters plaat is echt goed.. jammer dat het album niet op 1 vinyl is gedrukt. Sfeer staat als een huis en is gelukkig niet zo heavy als Amused to death. A momentary lapse of reason vind ik echt een &$^£& plaat btw, de cover/sleeve is wel episch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
@Vintage1967 Ik ken inmiddels alle solo albums van Waters wel, al heb ik Hitch Hiking & Radio K.A.O.S. (nog :P) niet. Amused is geweldig imho en zijn nieuwe plaat is wat lichter, frisser maar duidelijk Waters en luistert heerlijk weg. Zijn stijl is ook niet echt veranderd, het is overduidelijk Waters.

The Final Cut is een van mijn favo Pink Floyd albums, Amused to Death past daar bijvoorbeeld perfect bij. Als je The Wall en The Final Cut goed vind dan kun je Waters's solo albums zeker waarderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
cmndr_adama schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 18:50:
@Vintage1967 Ik ken inmiddels alle solo albums van Waters wel, al heb ik Hitch Hiking & Radio K.A.O.S. (nog :P) niet. Amused is geweldig imho en zijn nieuwe plaat is wat lichter, frisser maar duidelijk Waters en luistert heerlijk weg. Zijn stijl is ook niet echt veranderd, het is overduidelijk Waters.

The Final Cut is een van mijn favo Pink Floyd albums, Amused to Death past daar bijvoorbeeld perfect bij. Als je The Wall en The Final Cut goed vind dan kun je Waters's solo albums zeker waarderen :)
Ik heb lange tijd alleen The Wall gehad, en kende natuurlijk het nummer Money. Eerlijk gezegd vind ik The Wall nu eigenlijk wel het minste album. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het nog steeds een gaaf album, alleen pak ik nu heel vaak naar Meddle, Piper en Sourcer. Die zijn niet zo bombastisch. Omdat ik laatst nog ergens las dat Final Cut een logisch vervolg is op The Wall, kan ik jouw reactie heel goed plaatsen. Ik vermoed dat dat bombastische en verhalende de handtekening van Waters is. Eerst maar eens een proefluistersesie (als dat woord al bestaat) regelen voor ik Waters op vinyl aanschaf.

Trouwens, Ummagumma heb ik nu een keer beluisterd.................Die moet nog even landen. Misschien kan je je daar wel iets bij voorstellen ;) .

Vanavond gaat deze jongen luisteren naar 'A Momentary Lapse Of Reason'. Zoals gezegd al ruim een week in huis, helemaal gewassen en klaar om beluisterd te worden :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Nu online
Nieuwe aanwinsten:
[afbeelding]

Mooie "Vangst" ... hoe is die van Roger Waters?

Net Eva Cassidy opgezet.... mensen wat een heerlijke stem heeft vrouw zeg ... veel en veel te vroeg gestorven. Dit is echt een super aanrader.

Ook Diana Krall klinkt alsof ze hier in mijn huiskamer achter de piano zit te spelen :9 :9

Nee tot nu toe echt super verrast en mega happy

Kopen jullie je vinyl meestal nieuw of gaan jullie vaak naar beurzen ?

Edit : Laat maar .... klinkt lekker dus lees ik nu 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door oldsmelly op 25-07-2017 20:09 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla
Draait op dit moment Roger Waters - Is this the life we really want?

Komt lekker binnen zo. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:56

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Bestla schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 15:09:
Draait op dit moment Roger Waters - Is this the life we really want?

Komt lekker binnen zo. :)
Ik heb dit album helemaal nog niet gehoord. Komt het qua geluidskwaliteit in de buurt van ATD?
Want dan wil ik deze zeker in huis halen...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Hj moet zeker nog een paar keer beluisterd worden met de tekst op schoot. Maar op het eerste gehoor is het niet een 'vervolg' op ATD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:51
Techmoan bespreekt een teruggekeerde platen reiniger: de Orbitrac 3 Pro:

Met wat extra druk lijkt deze reiniger het best aardig te doen, maar of hij net zo goed is als een beproefde Knosti / Okki Nokki betwijfel ik... Maar wel leuk om te zien dat ook deze markt weer een beetje in beweging is... :)

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 17:50

blaatschaaap

schaap

Langzaam maar zeker wordt mijn LP collectie steeds groter en ik heb ondertussen ontdekt dat het helemaal niet praktisch is om dat in een laag tv meubel te bewaren :P

Op het internet veel gelezen over hoe handig de Ikea Kallax serie is voor het bewaren van LP's en afgelopen weekend loop ik heel toevallig tegen een gratis Kallax 2x2 vakjes aan :) Mijn plan is om de deuvels/planken permanent aan elkaar te lijmen voor extra stevigheid. Vervolgens wil ik het kastje aan de muur bevestigen zodat ik gemakkelijk bij mijn verzameling kan. Ikea heeft hier twee hoekprofielen voor maar ik twijfel een beetje of dat voldoende is om mijn groeiende collectie aan de muur te houden.

Ik zat zelf te denken om nog twee van die hoekprofieltjes op de kop te tikken en die aan de onderkant te bevestigen voor extra draagkracht. Heeft iemand hier ervaring met de Kallax kast en LP's? :)

blaap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Vintage1967 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 19:21:
[...]
Ik heb lange tijd alleen The Wall gehad, en kende natuurlijk het nummer Money. Eerlijk gezegd vind ik The Wall nu eigenlijk wel het minste album. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het nog steeds een gaaf album, alleen pak ik nu heel vaak naar Meddle, Piper en Soucer.

Trouwens, Ummagumma heb ik nu een keer beluisterd.................Die moet nog even landen. Misschien kan je je daar wel iets bij voorstellen ;) .

Vanavond gaat deze jongen luisteren naar 'A Momentary Lapse Of Reason'. Zoals gezegd al ruim een week in huis, helemaal gewassen en klaar om beluisterd te worden :9 .
The Wall is 100% alleen Waters eigenlijk, tenminste het is zuiver en alleen zijn verhaal. ws dat je hem daardoor wat minder bent gaan vinden.

"Piper at the Gates of Dawn" en "Soucerful of Secrets" zijn veel Barrett wat Waters en de rest.

"Meddle", "Atom Heart Mother" en "Wish you were here" en opzich ook "Animals" zijn echt Pink Floyd alsin dat de hele band 100% samen het geheel heeft gecreeerd. (terwijl in Animals al wat Wall perspectieven/geluiden de kop op duiken.)
"Dark side of the Moon" is dan nog weer meer samenwerking maar dan met ook nog Alan Parsons erbij. (technisch hun beste album, ookal zijn imho andere albums mooier op een creatievere manier)

"Ummagumma 1e CD/LP" zijn de betere/beste versies van die nummers die al bestonden op "Piper at the Gates of Dawn" en "Soucerful of Secrets". Behalve dan "Careful With That Axe, Eugene" wat ze al vaker tijdens liveopterdens speelden maar niet echt eerder op album te vinden was, mega-geniaal nummer ongeveer enige in z`n soort maar je moet er een filmpje bij voorstellen om het leuk te vinden.

"Ummagumma 2e CD/LP" is te experimenteel en imho onluisterbaar, behalve als je in een bui bent om alle LP`s die je nooit speelt nog eens te proberen.

"A Momentary Lapse Of Reason" is een goed album en stiekum 1 van m`n favorieten, ookal kan je de afwezigheid van Waters wel erg merken, de tragiek is enigszins uit de muziek en ook de strakke lijn.
Het luistert meer weg als een soort album van de Dire Straits maar dan met meer flow/verhaal erin.
"Yet Another Movie Round And Round" daarvan vind ik geweldig en past imho bij "Welcome to the Machine" en "Comfortably Numb" wat dynamische opbouw betreft.

Zelf moet ik ook nog wat Pink Floyd albums hebben om m`n verzameling compleet te maken, op CD heb ik alles al.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usr101
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-05 14:31
Animals is een geweldig, maar in vergelijking met de rest, minder besproken en ondergewaardeerd Pink Floyd-album (ik geloof dat Waters hierbij ook al meer de touwtjes naar zich toetrok).

Wat zijn jullie ervaringen met Dodax of jpc.de?

[ Voor 5% gewijzigd door usr101 op 26-07-2017 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
rcor schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 18:51:
Techmoan bespreekt een teruggekeerde platen reiniger: de Orbitrac 3 Pro:
[video]

Met wat extra druk lijkt deze reiniger het best aardig te doen, maar of hij net zo goed is als een beproefde Knosti / Okki Nokki betwijfel ik... Maar wel leuk om te zien dat ook deze markt weer een beetje in beweging is... :)
Hij lijkt me vooral wat lastiger en langzamer dan de Knosti. Hoewel je met de Knosti (tenminste dat doe ik altijd) de LP's nog even moet nadrogen tussen twee doeken... Kost ook tijd. Denk wel dat de Knosti meer vuil weghaalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ksborg
usr101 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 21:10:
Animals is een geweldig, maar in vergelijking met de rest, minder besproken en ondergewaardeerd Pink Floyd-album (ik geloof dat Waters hierbij ook al meer de touwtjes naar zich toetrok).

Dodax is geweldig. Goed verpakt en alles binnen 1 of 2 weken in huis. Elke LP wordt apart verpakt. Klantenservice reageert vrij snel en de ene keer dat ik ze nodig had was de oplossing prima.

JPC geen ervaring mee helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwinf
gerwinf schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:51:
[...]

Bedankt voor het meedenken _/-\o_ Ik zal kijken of ik er 1 ergens kan lenen om te proberen. Ik heb wel de lijningang met 2 dB versterkt in mijn versterker opties, al maakt dit voor de hoge tonen (helderheid) niet veel uit.
Een andere voorversterker maakte helaas niet veel uit. Dat betreft doet die Marantz versterker het prima. Ik heb ook de aarde goed gecontroleerd maar krijg het geluid op geen mogelijkheid in orde. Ik verwacht dat ik de (nieuwere) muziek in Spotify / SACD blijft beluisteren vanwege de betere kwaliteit en af en toe eens een plaat zal opzetten. Ik heb Daft Punk vergeleken en die valt (bij mij mij) op Vinyl erg tegen. De oudere platen zoals Ella Fitzgerald & Louis Armstrong - Lois and Ella klinkt dan wel weer ok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cmndr_adama
Vintage1967 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 19:21:
[...]

Ik heb lange tijd alleen The Wall gehad, en kende natuurlijk het nummer Money. Eerlijk gezegd vind ik The Wall nu eigenlijk wel het minste album. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het nog steeds een gaaf album, alleen pak ik nu heel vaak naar Meddle, Piper en Sourcer. Die zijn niet zo bombastisch. Omdat ik laatst nog ergens las dat Final Cut een logisch vervolg is op The Wall, kan ik jouw reactie heel goed plaatsen. Ik vermoed dat dat bombastische en verhalende de handtekening van Waters is. Eerst maar eens een proefluistersesie (als dat woord al bestaat) regelen voor ik Waters op vinyl aanschaf.

Het bombastische van The Wall vind ik echt fantastisch, dat maakt het album :). Ik luister 'm vaak lekker hard, puur genieten.
The Final Cut is trouwens wel verhalend maar meer ingetogen, vrij rustig zelfs. Kippenvel krijg ik er wel van. The Fletcher Memorial Home bijvoorbeeld zorgt daar standaard wel voor.
Op de remaster is ook When the Tigers broke free opgenomen, nog meer kippenvel :)

De stijl is hetzelfde maar de Cut is wel echt anders dan The Wall, als je The Final Cut nog niet hebt geluisterd raad ik 'm je toch zeker aan.

Animals is ook wel een van mijn favorieten trouwens, heerlijk album.

[ Voor 3% gewijzigd door cmndr_adama op 26-07-2017 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:11
ksborg schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 22:05:
[...]

Dodax is geweldig. Goed verpakt en alles binnen 1 of 2 weken in huis.
Ik heb ook wel eens 4 weken moeten wachten.
Maar uiteindelijk komt het wel, en idd goed verpakt, goed aanbod en goede prijs.
Maar ik kan er geen touw aan vastknopen waarom de ene plaat na een paar dagen komt en de andere na 4 weken. Ze werken ook met verschillende locaties.
Ach ja, de wonderen van internetlogistiek :)

Grappig al die verhalen hier over the final cut.
Ik heb dat zelf altijd 1 van de mindere albums gevonden en vond het eigenlijk nooit een album wat paste in het groeiende verloop van PF :) Wellicht te weinig invloed van Gilmour en de anderen?

Ik denk ook dat ik m'n knosti nog maar ff hou :P

[ Voor 17% gewijzigd door mr_petit op 27-07-2017 00:17 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 315891

usr101 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 21:10:

Dodax en jpc.de zijn hele goede websites om je platen te kopen, goedkoop en ik heb nog nooit een beschadigd pakketje gehad. Wel moet je met Dodax geduld hebben want het kan zo'n 8 tot 10 dagen duren voor je je pakketje hebt. Jpc.de is meestal wat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
cmndr_adama schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 22:39:

Animals is ook wel een van mijn favorieten trouwens, heerlijk album.
Alleen jammer dat ze Pigs on the wing in 2 stukken hebben geknipt. Oorspronkelijk was het 1 nummer met de solo op gitaar van Snowy White.
[YouTube: https://youtu.be/KGSPUOaHYn4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Goed artikel op de WSJ over vinyl 'remasters'. https://www.wsj.com/artic...s-boom-is-over-1500721202 *pay wall alert*

Soms worden mp3 bestanden gebruikt om op plaat te drukken i.p.v. direct van de master tapes
Daar zit je dan met je luxe audioset naar te luisteren :/

[ Voor 9% gewijzigd door Polycom op 27-07-2017 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:56

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Polycom schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:58:
Goed artikel op de WSJ over vinyl 'remasters'. https://www.wsj.com/artic...s-boom-is-over-1500721202

Soms worden mp3 bestanden gebruikt om op plaat te drukken i.p.v. direct van de master tapes
Je moet natuurlijk weer een account aanmaken om dit te kunnen lezen. Nee bedankt :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Nu online
Polycom schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:58:
Goed artikel op de WSJ over vinyl 'remasters'. https://www.wsj.com/artic...s-boom-is-over-1500721202 *pay wall alert*

Ja is toch redelijk bekend dat dit gebeurt.

Helaas is Vinyl == Goede kwaliteit niet echt altijd waar. Het ligt echt aan de master en hoe de mix is gemaakt voor de persing.

Ik denk dat je echt goed onderzoek moet doen naar welke persing van welke LP de juiste of de beste is.
Je ziet ook vaak van 1 Titel verschillende exemplaren uit een lopen van 19 euro tot 75 euro :-)
Nu weet ik nog niet dat een duurder exemplaar altijd beter is dan de minder dure maar daar moet ik nog (vrees proefondervindelijk) achter zien te komen

[ Voor 8% gewijzigd door oldsmelly op 27-07-2017 17:22 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Storebaelt
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13-03-2023
Anoniem: 315891 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 01:41:
[...]

Dodax en jpc.de zijn hele goede websites om je platen te kopen, goedkoop en ik heb nog nooit een beschadigd pakketje gehad. Wel moet je met Dodax geduld hebben want het kan zo'n 8 tot 10 dagen duren voor je je pakketje hebt. Jpc.de is meestal wat sneller.
Met Dodax heb ik geen ervaring, maar wel met JPC. Ik bestel al jaren cd's bij JPC. Het laatste jaar eigenlijk alleen nog vinyl. Wordt degelijk verpakt en kosteloos verstuurd. Komt soms in verschillende zendingen binnen al naar gelang op voorraad. Altijd zonder kosten. Prijzen zijn scherp. Verzending is redelijk vlot; gaat via een distributiecentrum in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:01
Erg blij me deze platen! Lekker drie verschillende genres haha.

Ichisan is overigens echt een aanrader voor wie van luchtige elektronische deuntjes houdt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XwzGYUOIdL2txz4QeYP4DDyn/full.jpg

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 21:40

Naboo

#WINNING!! DUH!

Nyarlathotep schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:06:
[...]

Je moet natuurlijk weer een account aanmaken om dit te kunnen lezen. Nee bedankt :)
https://www.channelnews.c...les-slump-quality-blamed/

gelukkig ook een gratis variant.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Jasphur schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 07:29:
Erg blij me deze platen! Lekker drie verschillende genres haha.

Ichisan is overigens echt een aanrader voor wie van luchtige elektronische deuntjes houdt.

[afbeelding]
En welk genre is 'Libelle' :+ ????????

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Vintage1967 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 08:22:
[...]

En welk genre is 'Libelle' :+ ????????
Strand :P Mijn vriendin heeft zo'n abbo op die bookazines van hen. Wel geinig, een heel leesboek in de vorm van een magazine. Lekker makkelijk voor onder weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967
En deze heb ik gisteren eindelijk opgehaald:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zqUWtT6l.jpg

Nektar en Passport waren volledig onbekend voor mij. Mijn eerste indrukken zijn dat Passport een beetje 'gemiddeld' is. Die blijft niet meteen hangen. Nektar heeft dan wel weer een eigen geluid. Beetje prog, beetje psych. Echt wel lekker :9 . Kunnen ze aan Pink Floyd tippen? Nee, en dat mag je denk ik ook niet verwachten.

Ze gaan zo door de wasstraat en in nieuwe binnenhoezen. Vanavond ga ik luisteren naar Janis Joplin of Nektar ('Sounds Like This...'). Goed album, goed biertje en wat dat betreft kan ik vanavond opnieuw zingen: 'Het heerlijk avondje is gekomen'. Je heb dan geen kind aan mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Nu online
Mooie 'vangst'...

Nektar is echt wel een lekkere luister band :-)
Janis is altijd lekker om te luisteren

Passport ken ik (nog) niet..

Kijk dat is leuk van dit topic... je komt zo ook weer aan nieuwe muziek.
Ik zie de albums voorbij komen hier, de meeste staan ook op Spotify en als het bevalt kan die ook op de VWL (Vinyl Wish List) :-)

Zelf gisteren wat nieuw Vinyl besteld

- David Bowie - Reality Tour HQ/Ltd
- Joe Bonamassa - Blues of Desperation HQ
- Eric Clapton - I Still Do

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Na op YT gezocht te hebben op Nektar, die kende ik nog niet. Passport wel, en dan moet ik ook Brand X en Weather Report noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967
oldsmelly schreef op zondag 30 juli 2017 @ 09:51:
Mooie 'vangst'...

Nektar is echt wel een lekkere luister band :-)
Janis is altijd lekker om te luisteren

Passport ken ik (nog) niet..

Kijk dat is leuk van dit topic... je komt zo ook weer aan nieuwe muziek.
Ik zie de albums voorbij komen hier, de meeste staan ook op Spotify en als het bevalt kan die ook op de VWL (Vinyl Wish List) :-)

Zelf gisteren wat nieuw Vinyl besteld

- David Bowie - Reality Tour HQ/Ltd
- Joe Bonamassa - Blues of Desperation HQ
- Eric Clapton - I Still Do
Mooi man! Joe Bonamassa staat ook op mijn verlanglijstje. Tot mijn schande heb ik nog niets van de beste man. Niet op vinyl en niet op CD of DVD. Bowie vind ik ook heerlijk om te luisteren. Maar dan wel zijn minder commerciële nummers.
Bestla schreef op zondag 30 juli 2017 @ 10:10:
Na op YT gezocht te hebben op Nektar, die kende ik nog niet. Passport wel, en dan moet ik ook Brand X en Weather Report noemen.
Bedankt voor de tips, Redhawk. Beide bands ken ik helemaal niet, maar ik za in mijn vakantie, die na komende week eindelijk begint 8) , eens gaan luisteren.

Vanmiddag gaan de nieuwe albums in Discogs. Heb ik wat te doen...............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Nu online
@ ALLEMAAL

Heeft hier iemand Celebration Day van Led Zeppelin op Vinyl (3 LP set) hun laatste optreden in London?
Ben benieuwd naar de kwaliteit voordat ik iets van 90 euro uit de portemonnee trek :-)

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
oldsmelly schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:35:
@ ALLEMAAL

Heeft hier iemand Celebration Day van Led Zeppelin op Vinyl (3 LP set) hun laatste optreden in London?
Ben benieuwd naar de kwaliteit voordat ik iets van 90 euro uit de portemonnee trek :-)
Ik heb hem zelf niet, maar Steve Hoffman forums is een prima graadmeter om te kijken of een LP goed gaat klinken: http://forums.stevehoffma...bration-day-vinyl.308080/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
oldsmelly schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:35:
@ ALLEMAAL

Ok, ik ben een grote LZ fan, maar dat concert was allesbehalve kwalitatief goed. Ik heb de cd, en de LP gaat er niet komen. Ik vind het te duur voor wat het bied. Ik zal hem nooit draaien.

Ik ben wel bezig alle albums als luxe boxset te krijgen, en dat is al duur genoeg. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

YouTube: Japanese Audiophiles Are Going to Extremes

In Japan gaan ze nog een stapje verder dan hier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:06
Leuk om tussen te neuzen, LP's bij Eci. Rijp en groen door elkaar heen, ik heb zojuist voor 8 euro Code van The scene en 2 x Wait another year (cadeautje...) van Marten de Paepe besteld. Vanaf 20 euro is verzending gratis.

Wilde sowieso het album van The scene hebben, vind het echt een heerlijk rockende plaat. Marten de Paepe kwam ik via de site op het spoor, had er nog nooit van gehoord. Mooi gemaakte singer songwriter liedjes, zijn 2e album Boskoop is ook bij Eci te koop, maar dat vond ik de opname wat minder van.

Linkje oor het betere spitwerk: https://www.eci.nl/promo?...ce_nlec&SortDirection=ASC

[ Voor 79% gewijzigd door musicfreak op 01-08-2017 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Nu online
@Redhawk
@rcor

Tnx ik ga ff verder kijken

Maar Redhawk wat vindt je er niet zo goed aan dan , ik heb de dvd en ik moet bekennen dat ik het eigenlijk best goed vindt

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Gewoon, het concert was best ok, maar kon niet tippen aan de concerten in de jaren 70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Nu online
Bestla schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 07:35:
Gewoon, het concert was best ok, maar kon niet tippen aan de concerten in de jaren 70.
Ok kan ik begrijpen de mannen zijn niet meer zo piep natuurlijk.... :P

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Nu online
ooohh my god I need Help O-)

Net de volgende platen besteld....

- Bowie - Station to Station
- Bowie - The Rise and Fall of Ziggy
- Bowie - Hunky Dory
- Bowie - Reality
- Bowie - Aka Space Odity
- Dire Straits - Love over gold
- Eagles - Hotel California
- Pink Floyd - The Wall
- Billy Joel - The Piano Man
- Joe Cocker - Life of a man

Meeste zijn 180GR HQ versies

Vanavond heerlijk geluisterd naar Eric Clapton op 45 rpm (nieuw voor mij belt verleggen)
Wat een goede LP, mooie kwaliteit geluid en ditto songs....
ook even geluisterd naar de blauwe platen in de Reality tour box en ook dit klinkt erg prettig moet ik zeggen.

[ Voor 25% gewijzigd door oldsmelly op 02-08-2017 20:07 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cmndr_adama
Vandaag deze ontvangen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mVWbuFtCpjBLXgtvuv3pyeqb/medium.jpg

Mooie aanvulling op m'n PF collectie. ik heb een stukje geluisterd, klinkt goed - straks even een luistersessie op een wat hoger volume als m'n vriendin de deur uit is :P

[ Voor 32% gewijzigd door cmndr_adama op 02-08-2017 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 24-05 15:13
oldsmelly schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 19:26:
ooohh my god I need Help O-)

Net de volgende platen besteld....

- Bowie - Station to Station
- Bowie - The Rise and Fall of Ziggy
- Bowie - Hunky Dory
- Bowie - Reality
- Bowie - Aka Space Odity
- Dire Straits - Love over gold
- Eagles - Hotel California
- Pink Floyd - The Wall
- Billy Joel - The Piano Man
- Joe Cocker - Life of a man

Meeste zijn 180GR HQ versies

Vanavond heerlijk geluisterd naar Eric Clapton op 45 rpm (nieuw voor mij belt verleggen)
Wat een goede LP, mooie kwaliteit geluid en ditto songs....
ook even geluisterd naar de blauwe platen in de Reality tour box en ook dit klinkt erg prettig moet ik zeggen.
Veel DS kan je verder gewoon voor vrij weinig 2e hands krijgen. Mocht je het tof vinden dan... (Telegraph road!!1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
cmndr_adama schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 19:52:
Vandaag deze ontvangen:
[afbeelding]

Mooie aanvulling op m'n PF collectie. ik heb een stukje geluisterd, klinkt goed - straks even een luistersessie op een wat hoger volume als m'n vriendin de deur uit is :P
Ook maar besteld. Ik heb hem 2 keer live gezien met deze show, en die waren alletwee geweldig. _/-\o_ Ik draai nog best vaak de bluray btw. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Nu online
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:57:
[...]

Veel DS kan je verder gewoon voor vrij weinig 2e hands krijgen. Mocht je het tof vinden dan... (Telegraph road!!1)
(Telegraph road!!1) ??

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Ja, volgens mij kant B op Love over gold, minuutje of 13 genieten.

edit:
Genieten wel... maar ken mn klassiekers dus niet zo goed, het is het eerste nummer en duurt 14:20 :p

[ Voor 45% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 03-08-2017 16:44 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Mijn oom vroeg of ik interesse had om zijn oude TT te ruilen,tegen een kan olie van 20 euro.
Ok,interesse is gewekt zeg maar,bleek het een in zowat mint staat zijnde Realistic LAB400 te zijn :D
Een automatische DD uit eind jaren '70.
De RCA kabels en element moesten wel vervangen worden,dit heb ik bij Albepro in Aarle Rixtel laten doen :)

Nu staat hij lekker zijn rondjes te draaien met een Ortofon 2M Red

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6qsmVoe8mq76XAQRcjvIKOii/full.jpg

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Kez schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 18:38:
Mijn oom vroeg of ik interesse had om zijn oude TT te ruilen,tegen een kan olie van 20 euro.
Ok,interesse is gewekt zeg maar,bleek het een in zowat mint staat zijnde Realistic LAB400 te zijn :D
Een automatische DD uit eind jaren '70.
De RCA kabels en element moesten wel vervangen worden,dit heb ik bij Albepro in Aarle Rixtel laten doen :)

Nu staat hij lekker zijn rondjes te draaien met een Ortofon 2M Red

[afbeelding]
Mazzelaar... De specs zijn niet verkeerd volgens VinylEngine: https://www.vinylengine.com/library/realistic/lab-400.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:08

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wow...
Ik ga morgen emigreren naar Japan en begin daar een HiFi-winkel. O-)
Sjonge jonge jonge jonge jonge... :F

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cmndr_adama
Bestla schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:02:
[...]

Ook maar besteld. Ik heb hem 2 keer live gezien met deze show, en die waren alletwee geweldig. _/-\o_ Ik draai nog best vaak de bluray btw. :)
Jaloers.. de show ben ik niet geweest. ;(
De bluray heb ik gelukkig wel, en die heb ik ook meerdere malen bekeken - fantastische show om te zien! Ik hoop eigenlijk dat hij met z'n nieuwe tour nog naar Europa komt, dan ben ik er zeker bij.

Voor wat betreft The Wall: De luistersessie was geslaagd, wat meer sfeer dan het gewone album en heerlijk om even helemaal te luisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juiced01
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:57
Ik ben voor mijn tweede setje (Akai AM17 versterker (en bijbehorende cd speler etc), zelfbouw speakers, op zoek naar een leuke platenspeler. Ik heb in de woonkamer een Pro-ject Debut III met een Ortofon M2 Red, maar voor de tweede set ben ik op zoek naar een mooie tweedehands.

Op marktplaats kwam in een Dual CS506 met een ULM 45 E element tegen, voor 50 euro. Is dit een goede/mooie deal en speler, of zijn er betere platenspelers? Budget is denk ik tot 100 euro (mocht er veel mooiers te koop zijn voor meer geld dan kan dat)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Nu online
Gaaf...

Net "The wall " compleet geluisterd en The Piano Man van Billy Joel.
Kwaliteit van de muziek is erg goed en de nummers zijn tijdloos.... heeeerlijk !

Zit nu naar Tapestry te luisteren van Carol King... lekkere folk uit de jaren 70

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla
oldsmelly schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:07:

Zit nu naar Tapestry te luisteren van Carol King... lekkere folk uit de jaren 70
Tijdloos album. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Album wat mij over de streep trok en zorgde voor veel meer aankopen was Avalon van Roxy Music, klinkt ook erg fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Laatst online: 21:06
juiced01 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:23:
Op marktplaats kwam in een Dual CS506 met een ULM 45 E element tegen, voor 50 euro. Is dit een goede/mooie deal en speler, of zijn er betere platenspelers?
Ik ben niet zo thuis in Dual platenspelers maar ik weet wel dat alleen lichte elementen matchen met dit soort Ultra Low Mass armen. Als je voor deze speler kiest beperk je je behoorlijk qua elementkeuze, en dat zou ik niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Nu online
KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 23:53:
Album wat mij over de streep trok en zorgde voor veel meer aankopen was Avalon van Roxy Music, klinkt ook erg fijn!
Nice staat op de VWL O-)

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jelte schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:35:
Het wordt een Project Phono Box II. Omdat de aanbieding voor de Cambridge alleen voor een zilveren geldt en dat past niet bij de rest van de apparatuur. Zometeen ophalen bij Hobo Hifi in Nijmegen en vanmiddag lekker vinyl luisteren :)
nou ruim 5 jaar later is de linker input al kapot. Dat valt tegen van zo'n ding. Daar betaal ik geen €100 voor.

:(

Is zoiets te repareren? Of zal ik maar een nieuwe kopen. Maar welke dan?

[ Voor 7% gewijzigd door Jelte op 06-08-2017 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:28

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Jelte schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 13:29:
[...]
nou ruim 5 jaar later is de linker input al kapot. Dat valt tegen van zo'n ding. Daar betaal ik geen €100 voor.

:(

Is zoiets te repareren? Of zal ik maar een nieuwe kopen. Maar welke dan?
Vast wel maar aangezien mijn glazen bol wat stoffig is kan ik niet zo op afstand zien wat er stuk is

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Je wordt duidelijk genept bij deze box. Stevig zwaar metaal, wat nergens voor nodig is en een box die ruim 2 keer te groot is. Achteraf duidelijk geen €100 waard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/c1MZv5M1kGxZ4h16ISxtfomQ/full.jpg
Touchdomex schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 13:42:
[...]

Vast wel maar aangezien mijn glazen bol wat stoffig is kan ik niet zo op afstand zien wat er stuk is
zou wel tof zijn als je die wel zou hebben...

Ik word er geen wijs van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:28

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Jelte schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 14:18:
Je wordt duidelijk genept bij deze box. Stevig zwaar metaal, wat nergens voor nodig is en een box die ruim 2 keer te groot is. Achteraf duidelijk geen €100 waard.

[afbeelding]

[...]
zou wel tof zijn als je die wel zou hebben...

Ik word er geen wijs van.
Enige manier om erachter te komen is door zelf wat te meten of te controleren.
Wij kunnen dit niet op afstand doen. Heb je een multimeter thuis toevallig?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Touchdomex schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 14:28:
[...]

Enige manier om erachter te komen is door zelf wat te meten of te controleren.
Wij kunnen dit niet op afstand doen. Heb je een multimeter thuis toevallig?
heb al wat doorgemeten. Maar punt is dat ik geen idee heb wat alles betekend.

Ik ga de makkelijke weg en koop een nieuwe. Maar welke?
Prijs tegen de €50 lijkt me redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 11:28
Hier heel tevreden van, heb er twee staan in kamers waar ik wel niet dagelijks kom maar heel tevreden qua geluid en prijs.

ART DJPRE II phono/line voorversterker

https://www.bax-shop.be/n...phono-line-voorversterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
chromium schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 17:28:
Hier heel tevreden van, heb er twee staan in kamers waar ik wel niet dagelijks kom maar heel tevreden qua geluid en prijs.

https://www.bax-shop.be/n...phono-line-voorversterker
die had ik ook ergens anders gezien. Die neem ik. Dank voor de tip. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Laatst online: 03:02
Heb je de solderingen gecontroleerd, met name die van de connectoren, dat was hier namelijk het geval.

Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vintage1967
Gisterenmiddag opnieuw wat tijd geïnvesteerd in het afstellen van element en arm van mijn geliefde TD166.
Absolutely Live van The Doors, was een irritatiefactortje. Het laatste nummer van kant een vervormde behoorlijk. Het klonk gewoon overstuurd. Echt irritant. Omdat ik dit op geen enkel album had, ging ik er van uit dat er een probleem in het vinyl zat, al zou ik niet weten waarom dit maar bij één nummer was........

Gisteren dus opnieuw het element opnieuw afgesteld en ook de arm iets laten zakken zodat deze horizontaal ligt tijdens het draaien van een LP. Nu luister ik net naar dat beruchte nummer en het overstuurde geluid is gewoon weg!!!!! Ook heb ik het idee dat ook de balans weer net wat beter is en ik net even iets meer detail in het linker kanaal hoor.

Ik zal de komende dagen nog wel meer vinyl luisteren en eens opletten of ik op die albums opvallende zaken hoor. Ik kan het allemaal niet echt verklaren, zeker niet omdat het maar om één nummer op één album is, maar ben er wel blij mee *O* . Ik heb het idee dat ik het effect van een goede afstelling onderschat heb. De aanpassingen zijn minimaal, en als dit het effect is.........

Nu maar verder genieten van The Doors :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-05 13:15
chromium schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 17:28:
Bedankt voor de tip, ik heb een versterker met maar 1 phono ingang & 2 platenspelers. Is bij deze opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Laatst online: 19:19

SD5k

>4&X

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met Dodax, een paar vragen:

- Ik heb 8 LP's op het oog, is het verstandig om deze in één keer te bestellen of beter alles apart doen?

- Ze verkopen platen die niet heel makkelijk te krijgen zijn, bv van kleine labels, maar verkopen deze toch voor behoorlijk lage prijzen. Hoe kan dit? Of leveren ze de helft niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 251512

Volgens mij zijn de ervaringen hier allemaal wel goed. Ik zelf heb er twee keer besteld zonder problemen.
Pagina: 1 ... 67 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.