Blucky schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:40:
Heel gaaf vooral Deja vu, dat is toch wel een van mijn favoriete en eerste platen denk ik.
Ik heb hier heel vaak Knosti's voorbij zien komen, en het is hoogtijd dat ik ook mijn platen ga wassen.
https://www.conrad.nl/nl/...p-wasapparaat-345296.html
Ik koop veel 2de hands en ik weet vrijwel zeker dat flink wat meuk op zit.
nu vraag ik me af wat is het beste middel om je platen mee te wassen.
Ik heb meerdere goedjes/ mengsels voorbij zien komen maar is er een die er echt uitspringt?
Ik heb eerst de Knosti-vloeistof die bij de machine zat, gebruikt. Nadeel: het befaamde Knosti--pluisje na het afspelen van een ' schone' LP. Na het verzamelen van informatie en moed, ben ik zelf gaan mengen.
- 2/3 demiwater, Kruitvat
- 1/3 isopropylalcohol, de laatste fles was iets van 98% geloof ik.
- 4 ml wettingagent per liter vloeistof.
Dit werkt voor mij in ieder geval heel goed. Het is gunstig qua prijs, maakt goed schoon en werkt ook nog eens antistatisch. Ik heb het geluk dat ik nogal eens op pad ben voor mijn werk. Zo haal ik de alcohol op in Barendrecht en de wettingagent in Zoetermeer. Dat scheelt weer verzendkosten. Ach ja, Zeeuws hè

.
Realiseer je wel dat iedereen zijn eigen voorkeur heeft. Zo zijn er die zweren bij een bepaald merk vloeistof. Je zal dus uiteindelijk zelf moeten ervaren wat jij het beste vindt. En hé, dat maakt het ook weer zo leuk!
Oh ja, binnen- en buitenhoezen heb ik laatst bij Large besteld. Van allebei 100 stuks

. Ik heb daarbij eens niet voor de goedkoopste buitenhoezen gekozen, en daar ben ik heel tevreden over. Daar waar de goedkopere als een soort ballon werken bij het terug zetten van het album, blijft het album bij deze hoezen gewoon beter zitten. Okee, de hoezen met gestanste randen zijn nog veel beter (eigen ervaring) maar ook weer behoorlijk wat duurder. Maar goed, ik kan dus weer even vooruit..........
Laat wel weten wat is geworden en wat je ervaringen zijn. Altijd leuk en leerzaam.