Het Grote Vinyl Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 101 Laatste
Acties:
  • 588.324 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:50
cmndr_adama schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 22:40:
Nieuwe aanwinst:
[afbeelding]

Een als defect verkochte Dual 704. Deze had nog een DIN aansluiting, dat was defect nummer 1: Deze gaf een erg harde aardebrom. Ik heb de din connector vervangen door RCA en dat heeft het opgelost.
Het 2e probleem was een gebroken headshell kabeltje, bij de 704 zijn die niet los te vervangen maar zitten vast in een adapter. Bij Thakker hebben ze die adapters een stuk goedkoper dan hier, meteen besteld en vandaag ontvangen. Via Marktplaats ook goedkoop een nieuwe AT95ex op de kop getikt, uiteraard was de naald van het Grado F2 element dat er onder hing ook versleten. Inmiddels klaar met afstellen staat ie nu z'n ding te doen :)

Ik blijf het gaaf vinden dat zulke oude apparatuur (bijna 40 jaar) het nog zo goed doet, zeker in vergelijking met de huidige spelers 8)
Daar verbaasde ik me ook altijd over.... van de huidige producten in de winkel mag je blij zijn dat ze na vijf jaar nog werken... en dan komt zo'n Dual / Thorens / Technics speler die na wat onderhoud en kleine reparaties weer probleemloos functioneren en wellicht er gewoon weer 40 jaar tegen aan kunnen...

Nu ik me er beter in verdiept heb is het eigenlijk niet zo vreemd: de oude apparaten zijn van degelijkere componenten opgebouwd dan de huidige moderne apparatuur in de betaalbare regionen... wil je wel degelijke kwaliteit? Dan mag je daar tegenwoordig diep in de buidel tasten anno 2017...

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-05 12:50

blaatschaaap

schaap

Zo, ik ben sinds vandaag trotse bezitter van mijn allereerste LP :) Nu alleen de apparatuur nog om het mee af te spelen :p

http://imgur.com/a/QaIB3

Het is een limited edition (totaal zo'n 200 van gemaakt) ben er erg blij mee! Nu ben ik al een aantal keer wezen luisteren bij de hifi speciaalzaak voor een setup. Nou moet ik kiezen tussen een receiver met phono, en een receiver zonder phono + losse versterker voor de platenspeler. Het prijsverschil is 360 euro (de duurdere receiver(met phono) heeft nog een klein aantal verschillen, maar die zijn niet heel interessant verder).

Nou neig ik er naar om een losse phono versterker te kopen, maar ben ik wel benieuwd naar jullie mening. Zouden jullie een losse phono versterker verkiezen boven een ingebouwde?

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-05 10:29
blaatschaaap schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:25:
Zo, ik ben sinds vandaag trotse bezitter van mijn allereerste LP :) Nu alleen de apparatuur nog om het mee af te spelen :p

http://imgur.com/a/QaIB3

Het is een limited edition (totaal zo'n 200 van gemaakt) ben er erg blij mee! Nu ben ik al een aantal keer wezen luisteren bij de hifi speciaalzaak voor een setup. Nou moet ik kiezen tussen een receiver met phono, en een receiver zonder phono + losse versterker voor de platenspeler. Het prijsverschil is 360 euro (de duurdere receiver(met phono) heeft nog een klein aantal verschillen, maar die zijn niet heel interessant verder).

Nou neig ik er naar om een losse phono versterker te kopen, maar ben ik wel benieuwd naar jullie mening. Zouden jullie een losse phono versterker verkiezen boven een ingebouwde?
Het is een beetje lastig om dat te zeggen zonder te weten naar welke apparatuur je precies kijkt, maar ik heb zelf wel een voorkeur voor alles 'los'. Op die manier kun je de spullen upgraden waarvan je meent dat het op dat moment de flessenhals van je apparatuur is. Dat vind ik persoonlijk erg prettig omdat je dan niet apparatuur waar je voor de rest helemaal blij mee bent, hoeft weg te gooien of buitenspel hoeft te zetten.

Aan de andere kant; als je een phono ingang in je amp hebt, en je wilt later een losse phono stage kopen en die op je line-in aansluiten, kan dat ook gewoon, vraag gewoon of je mag luisteren naar een setup op de amp met ingebouwde phonostage, en een losse phonostage op de line-in van diezelfde amp. Let er dan wel op dat ze niet de externe stage ineens 'harder' afspelen, want vaak wordt dat als 'mooier' ervaren :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-05 10:12

Greveldinges

Thank you, thank you very much

sheez88 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 21:56:
Waar kun je eigenlijk online goedkope (nieuwe) lp's kopen? Ik was op zoek naar https://www.bol.com/nl/p/...stionType=suggestedsearch
maar 50 euro is wel een beetje gortig, op amazon is die maar 22 dollar ter vergelijking
Probeer ook dodax.nl eens, erg goedkoop en geen verzendkosten!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap

blaatschaaap

schaap

Henk schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:51:
[...]

Het is een beetje lastig om dat te zeggen zonder te weten naar welke apparatuur je precies kijkt, maar ik heb zelf wel een voorkeur voor alles 'los'. Op die manier kun je de spullen upgraden waarvan je meent dat het op dat moment de flessenhals van je apparatuur is. Dat vind ik persoonlijk erg prettig omdat je dan niet apparatuur waar je voor de rest helemaal blij mee bent, hoeft weg te gooien of buitenspel hoeft te zetten.

Aan de andere kant; als je een phono ingang in je amp hebt, en je wilt later een losse phono stage kopen en die op je line-in aansluiten, kan dat ook gewoon, vraag gewoon of je mag luisteren naar een setup op de amp met ingebouwde phonostage, en een losse phonostage op de line-in van diezelfde amp. Let er dan wel op dat ze niet de externe stage ineens 'harder' afspelen, want vaak wordt dat als 'mooier' ervaren :)
Dat zag ik zelf ook als voordeel inderdaad, dat je dan bij vervanging van de receiver alsnog dezelfde phono amp kan houden.

In dit geval gaat het op de Marantz SR5011 en de SR6011. De 6011 is 360 euro duurder, is 9.2(ga ik nooit gebruiken), heeft iets betere video upscaling, 5watt meer per kanaal (verwaarloosbaar naar mijn mening) en 2dB meer 'audio signal to noise ratio', volgens de man bij de hifi zaak zou dit echt verschil maken, hoewel ik de 5011 eigenlijk ook al wel fantastisch vond klinken (6011 niet geluisterd) Ik denk dat het dan interessanter is om 360 euro tegen een phono amp aan te gooien. Of minder en het geld wat overblijft bij mijn platenspeler budget in te stoppen :)

Maar je hebt inderdaad gelijk, luisteren is de enige manier om hier een oordeel over te maken :)

blaap

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-05 10:29
Voor 360 euro heb je een hele mooie phono stage, en ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat die beter zal zijn dan de stage die in een amp geintegreerd zit :) En om het wat kracht bij te zetten, voor Marantz moet die 360 euro extra, behalve extra marge, ook;

- Meer watt per kanaal (9 stuks) aansturen
- Een phono stage inbouwen
- Meer marge voor de verkoper genereren

Beter geluid genereer je overwegend met betere speakers trouwens ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap

blaatschaaap

schaap

Henk schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 19:00:
Voor 360 euro heb je een hele mooie phono stage, en ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat die beter zal zijn dan de stage die in een amp geintegreerd zit :) En om het wat kracht bij te zetten, voor Marantz moet die 360 euro extra, behalve extra marge, ook;

Goede punten. Ik ga voor de 5011 in combinatie met een externe phono stage. Speakers heb ik ook al uitgezocht trouwens, het worden twee paradigm monitor 11 vloerstaanders :)

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Henk schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 19:00:

Dat is m.i. een gewaagde uitspraak... Er zijn veel factoren die bepalen of een speakerset beter of slechter is voor je gehele audio setup... Ik neem even een voorbeeld:
- Een setje B&W 804S / 804D klinkt op een versterker die geen vermogen kan leveren erg erbarmelijk... Sluit je de B&W's aan op bijv. een Rotel RB1092 eindversterker in combinatie met een Rotel RC-1070 voor versterker komen ze helemaal tot hun recht en klinkt het gewoonweg fantastisch...

De versterker moet dus wel instaat zijn om de speakers fatsoenlijk aan te sturen... Indien deze dat niet kan heeft een zwaardere / betere speakerset geen nut...

Indien je tevreden bent met je huidige speakerset zou je er ook voor kunnen kiezen om (indien de versterker het toelaat) de stroomvoorziening te upgraden... Je kunt dan in veel gevallen met de huidige speakerset een beter geluid krijgen...

Wat bedoel ik met stroomvoorziening upgraden:
- Degelijkere stekkerdozen gebruiken met goede afgeschermde en doordachte stroomkabels (zelfbouw kabels kosten niet veel en leveren een beter geluid op)
- Diezelfde goed doordachte stroomkabels gebruik je dus ook zoveel mogelijk vanaf de stekkerdoos tot aan de apparatuur
- Apparatuur met een externe adapter kun je voorzien van een zwaardere gestabiliseerde adapter (linaire adapter) met de juiste spanning (bijv. als er een adapter van 500mah bij een apparaat zit vervang je deze door een gestabiliseerde 1500mah adapter, wel opletten of iets AC of DC spanning nodig heeft!)

Doel van deze acties: de signaal / ruis verhouding verbeteren waardoor er meer signaal dan ruis aanwezig is en dus ook meer rust in de weergave... Met ruis bedoel ik bijzaken die het geluidssignaal negatief kunnen beïnvloeden...

Ik zal nog eens in mijn archief duiken om uit te zoeken welke materialen ik gebruikt heb voor mijn stroomkabels en stekkerdozen...

Succes!

[ Voor 8% gewijzigd door rcor op 06-01-2017 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-05 09:25
Greveldinges schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:54:
[...]

Probeer ook dodax.nl eens, erg goedkoop en geen verzendkosten!
Wow ja, dodax heeft wel hele scherpe prijzen inderdaad. Het aanbod is dan wel wat minder, maar ze hebben wel alle standaard albums.

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315891

Dodax is the place to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 15:08
Ik blijf het toch lastig vinden zoveel keuzes in platenspelers.
Aan de ene kant heb je voor 200 a 300 goede spelers rega en pro-ject heel minimalistisch. Dan je heb je de technics 1200 klonen zoals de lenco 3808 of de LP120USB die ik zelf toch net iets meer vind trekken door de vele instelknoppen en hendels en ook dat stroboscoop effect op de zijkant mat ziet er lekker stoer en technisch uit. Alsof je er veel aan kan tweaken wat bij de rega en pro-ject al voor je is gedaan.
Ook wat massiever gebouwd gevoelsmatig ligt hier mn voorkeur voor de lenco goedkoop 200 en best goed, ingebouwde phono voorversterker. Of toch de LP120USB.

Alternatief is een willekeurige speler voor tien euro uit de kringloopwinkel halen zag een Sony lx320 staan voor zeven euro uit de jaren tachtig of een oude dual uit de kelder die nog van mn vader is.
Maar die moet je weer opknappen misschien elco's vervangen nieuwe riem nieuw element? En zien er in oude vorm meestal niet geweldig uit in een modern strak interieur.

Wat denken jullie dat wijsheid is in mijn geval. Ik wil oude tweedehands platen scoren en af en toe eentje draaien bedrag 200 a 300 is wel genoeg en liever 200 dan 300 voor die 100 koop ik heel veel platen namelijk :-)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
ErikRo schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 03:23:
Aan de ene kant heb je voor 200 a 300 goede spelers rega en pro-ject heel minimalistisch. Dan je heb je de technics 1200 klonen zoals de lenco 3808 of de LP120USB die ik zelf toch net iets meer vind trekken door de vele instelknoppen en hendels en ook dat stroboscoop effect op de zijkant mat ziet er lekker stoer en technisch uit. Alsof je er veel aan kan tweaken wat bij de rega en pro-ject al voor je is gedaan.
Ook wat massiever gebouwd gevoelsmatig ligt hier mn voorkeur voor de lenco goedkoop 200 en best goed, ingebouwde phono voorversterker. Of toch de LP120USB.

Alternatief is een willekeurige speler voor tien euro uit de kringloopwinkel halen zag een Sony lx320 staan voor zeven euro uit de jaren tachtig of een oude dual uit de kelder die nog van mn vader is.
Maar die moet je weer opknappen misschien elco's vervangen nieuwe riem nieuw element? En zien er in oude vorm meestal niet geweldig uit in een modern strak interieur.

Wat denken jullie dat wijsheid is in mijn geval. Ik wil oude tweedehands platen scoren en af en toe eentje draaien bedrag 200 a 300 is wel genoeg en liever 200 dan 300 voor die 100 koop ik heel veel platen namelijk :-)
Wat voor een Dual heeft je vader staan? Meestal is alleen het vet uitgehard en aandrijfriem vergaan als het om een riem aangedreven speler van Dual gaat... Tenzij het een jaren '70 idler wheel drive Dual gaat... Dan heb je geen aandrijfriem, maar een tussen wiel die mogelijk niet meer goed is...

Hoe dan ook: zo'n Dual is opgeknapt 10x beter dan een Sony LX320 voor 10 euro bij een kringloop winkel... Ik zou de prioriteit leggen bij een goede basis zodat je een goede start kunt maken... Hier heb je namelijk veel meer plezier aan op den duur dan nu veel platen scoren en niet echt kunnen genieten van je platen omdat de speler niet mee werkt...

Vergeet niet dat als je versterker geen phono ingang heeft, je ook een losse phono preamp nodig hebt om de platen speler te kunnen aansluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 19:12

Zo'n Rega kan je ook nog 100en euro's aan tweaken tegenaan gooien. Of het allemaal zin heeft is wat anders, maar er zijn legio partijen die upgrade materialen aanbieden en vinden hun eigen spul natuurlijk allemaal het beste :p

2e hands kan je erg leuk spul opleveren en het hoeft echt niet te zijn dat je eerst uren moet knutselen om het werkend te krijgen. Er zijn ook bedrijven/personen die opgeknapte spelers spelers verkopen, al dan niet met garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-04 14:41

Meestal inderdaad ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/asmFwIz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:38
Ik luister al jaren naar vinyl op een simpele platenspeler met een simpel versterkertje met simpele boxen. Allemaal uit het jaar kruik.

Laatst de versterk geupgrade naar een Marantz PM6005 nou stond ik toch wel versteld van de verbetering. En ja dan ga je je afvragen of het zin heeft om de rest ook aan te pakken 8)7

Ik heb nu Wharfdale liton 3 boxen, 3 weg speakers van pak hem beet 40 jaar oud. Door hun formaat ook uitstekend geschikt om de synology en stekkerdozen achter te verstoppen :+ Maar ik vermoed dat hier ook nog wel het nodige te winnen is. Iemand die wat zinnigs kan roepen of het de moeite is om bijvoorbeeld een setje Q Acoustics 3020's te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Crazyanz schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:39:
Ik luister al jaren naar vinyl op een simpele platenspeler met een simpel versterkertje met simpele boxen. Allemaal uit het jaar kruik.

Laatst de versterk geupgrade naar een Marantz PM6005 nou stond ik toch wel versteld van de verbetering. En ja dan ga je je afvragen of het zin heeft om de rest ook aan te pakken 8)7

Ik heb nu Wharfdale liton 3 boxen, 3 weg speakers van pak hem beet 40 jaar oud. Door hun formaat ook uitstekend geschikt om de synology en stekkerdozen achter te verstoppen :+ Maar ik vermoed dat hier ook nog wel het nodige te winnen is. Iemand die wat zinnigs kan roepen of het de moeite is om bijvoorbeeld een setje Q Acoustics 3020's te halen?
Ik zou zelf dan op zoek gaan naar een tweedehands setje Dali Mentor 6 / Dali Mentor 8 speakers... Die hebben een mooie sound (met dank aan de ribbon tweeter / softdome tweeter combinatie) en je kunt die Synology nas en stekker dozen er nog steeds achter stoppen...

Op Marktplaats staat nu een setje Dali Mentor 5 speakers te koop:
http://link.marktplaats.nl/m1122352299

Mogelijk dat deze ook erg goed zijn... De verkoper heeft in ieder geval veel liefde voor zijn speakers, daar alle accessoires en dozen nog aanwezig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Ik ben dan weer minder gecharmeerd van zuilluidsprekers kwa grote, kwa prijs zit dit ook in een wat andere categorie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Crazyanz schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 14:16:
Ik ben dan weer minder gecharmeerd van zuilluidsprekers kwa grote, kwa prijs zit dit ook in een wat andere categorie ;)
Wat is je maximale budget? Wellicht dat ik andere opties kan vinden... Overigens, een stuk goedkoper zijn de JPW ML-510 speakers... Komt ook regelmatig voorbij op marktplaats voor om en na bij de €50,-... Die klinken ook erg goed...

En uiteraard de budget toppers onder de speakers: Boston A25... Kosten bijna niets en klinken zeer goed...
Of een tweedehands setje B&W CM1 / CM5... CM1: http://link.marktplaats.nl/m1123857623
CM5 (helaas nu nergens tweedehands te koop, maar dit is 'm):
Afbeeldingslocatie: https://www.stereophile.com/images/styles/600_wide/public/1212bw.promo__0.jpg?itok=W82jfShw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Setje Q Acoustics 3020 zag ik op amazon.co.uk staan voor 150 pond. Dat leek me dan wel moeite. Inderdaad ook al gekeken naar een B&W CM1 / 685 op MP maar daar kwam ik weinig tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:30
usr101 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 23:13:
Het loont toch wel om af en toe eens in de kringloopwinkels te gaan kijken. Meestal kom je er honderden James Last-albums en dergelijke tegen, maar soms kom je er toch wel iets leuk tegen. Zo kwam ik er vandaag twee compilaties van The Cure in tamelijk goede staat tegen.
Ik neem bijna de moeite niet meer. Ik kom voor mijn werk door het hele land en loop soms nog wel eens een kringloopwinkel binnen, maar het is al jaren hetzelfde verhaal. Alleen klassiek, james last, nana mouskouri en religieuze koren.
Als je kijkt naar 10-15 jaar geleden moet je ook nog steeds de pareltjes eruit vissen, maar zaten die bakken ten minste vol met abba en soort spul. Alles in kringloopwinkels wordt natuurlijk gefilterd door de mensen die daar werken. Ik denk dat als je daar werkt je een hele goede neus krijgt voor welke dingen in het algemeen wat waard zijn en welke niet.

[ Voor 6% gewijzigd door mr_petit op 07-01-2017 18:23 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251512

Het probleem is ook dat veel van die albums die je vroeger wel in de kringloop tegen kwam. Nu worden verkocht op marktplaats met het idee, het is weer in/populair en vast wat waard. Daarnaast zullen ook meer mensen de wat betere albums misschien gewoon houden en brengen alleen de "troep" naar de kringloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usr101
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-05 14:31
mr_petit schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:21:
[...]

Ik neem bijna de moeite niet meer. Ik kom voor mijn werk door het hele land en loop soms nog wel eens een kringloopwinkel binnen, maar het is al jaren hetzelfde verhaal. Alleen klassiek, james last, nana mouskouri en religieuze koren.
Als je kijkt naar 10-15 jaar geleden moet je ook nog steeds de pareltjes eruit vissen, maar zaten die bakken ten minste vol met abba en soort spul. Alles in kringloopwinkels wordt natuurlijk gefilterd door de mensen die daar werken. Ik denk dat als je daar werkt je een hele goede neus krijgt voor welke dingen in het algemeen wat waard zijn en welke niet.
Dat heb ik ook onlangs ondervonden. Ik ben er jaren amper geweest en in de laatste paar maanden ben ik er aantal keren binnengesprongen als ik er passeerde en het aanbod is inderdaad nog "magerder" geworden. De klassieke muziek is vaak het interessantste wat je er kan vinden (die zijn vaak wel goed verzorgd geweest door hun vorige eigenaars!).

Een goed exemplaar van een leuke LP, daar betaal je gewoon wel wat voor. Dat was tien jaar geleden ook zo. Met een beetje geluk kon je wel eens een goede deal doen, maar dat kwam bij mij toch ook niet zo vaak voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 11:28
rcor schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 14:48:
[...]

Wat is je maximale budget? Wellicht dat ik andere opties kan vinden... Overigens, een stuk goedkoper zijn de JPW ML-510 speakers... Komt ook regelmatig voorbij op marktplaats voor om en na bij de €50,-... Die klinken ook erg goed...

En uiteraard de budget toppers onder de speakers: Boston A25... Kosten bijna niets en klinken zeer goed...
Of een tweedehands setje B&W CM1 / CM5... CM1: http://link.marktplaats.nl/m1123857623
CM5 (helaas nu nergens tweedehands te koop, maar dit is 'm):
[afbeelding]
Kan alleen maar de kwaliteit van de Boston A25 beamen. Ik heb deze toevallig samen met een Marantz 6005 versterker staan, net als de topic-starter en het is een match made in heaven. En de prijs voor allebei is zeer redelijk, zeker nu er een nieuw model van Marantz versterker op de markt is (de PM 6006)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
Anoniem: 251512 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:06:
Daarnaast zullen ook meer mensen de wat betere albums misschien gewoon houden en brengen alleen de "troep" naar de kringloop.
Ja dat zou ook kunnen; de meeste mensen zijn er wel van op de hoogte dat vinyl weer in is.
Maar ook op marktplaats heb ik een beetje het idee dat je steeds minder zolderopruiminkjes ziet.
Je ziet vooral veel handelaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
En als er een zolderopruiming is is het een doos vol schlagers, waar ze 3 euro per plaat voor verwachten :p

De echt leuke verzamelingen zijn snel weg, maar de platenzaken schieten ook uit de grond en als je een leuk aanbod 2e hands wil (waar de marge volgens mij in zit) zal je ook leuke collecties moeten scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

weapon of choice

Mooi toch ?

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usr101
KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 8 januari 2017 @ 17:10:
En als er een zolderopruiming is is het een doos vol schlagers, waar ze 3 euro per plaat voor verwachten :p

De echt leuke verzamelingen zijn snel weg, maar de platenzaken schieten ook uit de grond en als je een leuk aanbod 2e hands wil (waar de marge volgens mij in zit) zal je ook leuke collecties moeten scoren.
En als er eens iets leuk tussen zo'n dergelijke collectie zit, dan is het natuurlijk wel heel snel weg en ben je te laat ...

@Yalopa: Inderdaad erg mooi om te zien! Welke plaat draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
rcor schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 08:18:
[...]
Wat voor een Dual heeft je vader staan? Meestal is alleen het vet uitgehard en aandrijfriem vergaan als het om een riem aangedreven speler van Dual gaat... Tenzij het een jaren '70 idler wheel drive Dual gaat... Dan heb je geen aandrijfriem, maar een tussen wiel die mogelijk niet meer goed is...
Hoi ik heb even gekeken er staan er twee in zeer slechte staat ze zaten niet doos of zo altidj open en bloot gestaan.
Er staat een Dual 1019 en een Lenco L 75
Geen idee of dat wat is de dual arm ziet er versleten uit waar de naald/cassette in gaat en er zit geen cassette in zo te zien.
De Lenco lijkt iets beter maar de arm lijkt het zilver wel van los te laten ik zie allemaal zilver krummels op de arm en onder de arm op de metalen plaat liggen en daar zie ik iets van Ronnette staan kan niet zien of er een naald in zit ben wat ouder dus ogen niet al te best meer.

Al met al zal er sowieso nog wel wat werk aan zijn schat ik. Ken jij deze modellen en zijn ze de moeite van opknappen waard en zo ja wat kan ik zelf doen of moet ik laten doen of kan ik beter maar meteen voor nieuw gaan. Ik zal ze later eens googlen om te zien of ik er wat over kan vinden.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Idd dat ziet er best mooi uit gefeliciteerd is een mooi uitziende setuup wat je daar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Goed dus nog wat twijfels tussen oud en nieuw kopen zoals zovelen denk ik in het begin.
Als ik voor nieuw ga heb ik mijn keuze op Lenco 3808 laten vallen die komt er voor de prijs en wat hij kan als beste uit voor mij zelfs boven de Audio Technica LP120USB, nadeel overal waar ik keek is hij uitverkocht en pas later leverbaar en één zaak zegt dat hij nooit meer komt.
Of toch doorsparen voor Rega Planar 1 plus voorversterker wordt weinig mee gestunt qua prijs helaas één bekende zaak in Den Haag leek dat te doen maar die adverteert heel slim met de prijs zonder cartridge dat zie je pas bij betalen.
Je hebt er weinig werk aan en de kwaliteit moet erg goed zijn als ik het zo lees aan reviews.

[ Voor 54% gewijzigd door ErikRo op 08-01-2017 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

chromium schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 22:27:
Kan alleen maar de kwaliteit van de Boston A25 beamen.
Oh, interessant, die zijn nu inderdaad erg betaalbaar zie ik. Ga even kijken of ik nog vrienden heb die naar een beter setje willen upgraden!

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
ErikRo schreef op zondag 8 januari 2017 @ 21:42:
Goed dus nog wat twijfels tussen oud en nieuw kopen zoals zovelen denk ik in het begin.
Als ik voor nieuw ga heb ik mijn keuze op Lenco 3808 laten vallen die komt er voor de prijs en wat hij kan als beste uit voor mij zelfs boven de Audio Technica LP120USB, nadeel overal waar ik keek is hij uitverkocht en pas later leverbaar en één zaak zegt dat hij nooit meer komt.
Of toch doorsparen voor Rega Planar 1 plus voorversterker wordt weinig mee gestunt qua prijs helaas één bekende zaak in Den Haag leek dat te doen maar die adverteert heel slim met de prijs zonder cartridge dat zie je pas bij betalen.
Je hebt er weinig werk aan en de kwaliteit moet erg goed zijn als ik het zo lees aan reviews.
Ach dat ding wat rega er standaard onder doet is niet heel speciaal. Voor 25 euro heb je een AT95e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-05 09:30
KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 8 januari 2017 @ 22:58:
[...]

Ach dat ding wat rega er standaard onder doet is niet heel speciaal. Voor 25 euro heb je een AT95e.
In de klasse van de Lenco 3808 is vast ook wel een platenspeler te vinden met het AT95E-element, denk ik. Dat Audio Technica-element heeft zich bewezen en is niet duur. Het is zo'n beetje de standaard geworden. Mocht het de Rega 1 Planar worden, dan is de AT95E aan te bevelen om mee te beginnen. Kost je niet de hoofdprijs. Er is ook een relatief nieuwe AT95EX (geïntroduceerd met de AudioTechnica-platenspeler AT-LP5), daarvan is de elliptische naald fijner geslepen. Ook niet zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
ErikRo schreef op zondag 8 januari 2017 @ 21:38:
[...]

Hoi ik heb even gekeken er staan er twee in zeer slechte staat ze zaten niet doos of zo altidj open en bloot gestaan.
Er staat een Dual 1019 en een Lenco L 75
Geen idee of dat wat is de dual arm ziet er versleten uit waar de naald/cassette in gaat en er zit geen cassette in zo te zien.
De Lenco lijkt iets beter maar de arm lijkt het zilver wel van los te laten ik zie allemaal zilver krummels op de arm en onder de arm op de metalen plaat liggen en daar zie ik iets van Ronnette staan kan niet zien of er een naald in zit ben wat ouder dus ogen niet al te best meer.

Al met al zal er sowieso nog wel wat werk aan zijn schat ik. Ken jij deze modellen en zijn ze de moeite van opknappen waard en zo ja wat kan ik zelf doen of moet ik laten doen of kan ik beter maar meteen voor nieuw gaan. Ik zal ze later eens googlen om te zien of ik er wat over kan vinden.
Dat zijn beiden erg mooie klassiekers die beiden absoluut de moeite waard zijn om te herstellen... Ik ken niet de exacte conditie, maar wellicht dat van beiden nog iets te maken is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Hm allebei wordt een beetje veel van het goede. Maar één van de twee is wellicht de moeite.
Kan ik er stroom opzetten om te kijken wat er wel en niet werkt of is dat niet slim?
En als ik 1 van de 2 wil opknappen maakt degene welke dan nog uit of kan ik het beste de mooiste en makkelijkste te repareren model nemen?
De Lenco oogt beter afgezien van de arm maar ik zie ook dat er weinig onderdelen te krijgen zijn, de Dual vind ik zo wat zaken voor.

Laatste en belangrijkste vraag als deze zijn opgeknapt en dat zal vast wat kosten. In welke klasse komen ze dan in de buurt ben er namelijk nog steeds niet uit of ik voor vintage of nieuw. Wil ik aan vintage durven beginnen dan moet ik echt wel een flinke winst kunnen halen ten opzichte van een nieuwe platenspeler van €200 a €350.
rcor schreef op zondag 8 januari 2017 @ 23:21:
[...]

Dat zijn beiden erg mooie klassiekers die beiden absoluut de moeite waard zijn om te herstellen... Ik ken niet de exacte conditie, maar wellicht dat van beiden nog iets te maken is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik voor nieuw ga heb ik mijn keuze op Lenco 3808 laten vallen die komt er voor de prijs en wat hij kan als beste uit voor mij zelfs boven de Audio Technica LP120USB,
Waarom? Ik zou het eerder omkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
ErikRo schreef op zondag 8 januari 2017 @ 23:40:
Hm allebei wordt een beetje veel van het goede. Maar één van de twee is wellicht de moeite.
Kan ik er stroom opzetten om te kijken wat er wel en niet werkt of is dat niet slim?
En als ik 1 van de 2 wil opknappen maakt degene welke dan nog uit of kan ik het beste de mooiste en makkelijkste te repareren model nemen?
De Lenco oogt beter afgezien van de arm maar ik zie ook dat er weinig onderdelen te krijgen zijn, de Dual vind ik zo wat zaken voor.

Laatste en belangrijkste vraag als deze zijn opgeknapt en dat zal vast wat kosten. In welke klasse komen ze dan in de buurt ben er namelijk nog steeds niet uit of ik voor vintage of nieuw. Wil ik aan vintage durven beginnen dan moet ik echt wel een flinke winst kunnen halen ten opzichte van een nieuwe platenspeler van €200 a €350.

[...]
Volgens mij zou dat bij beiden geen probleem mogen zijn... Waar je in ieder geval op moet letten:
- Haal het draaiplateau van de speler af en controleer of het tussenwiel mooi rond is. Als deze op een bepaald punt vlak is (ipv mooi rond) zal de speler zeker niet constant op de juiste snelheid afspelen en dient het tussenwiel vervangen te worden
- Lopen de spelers op correcte snelheid (is er geen wow en flutter (wisselende afspeel snelheid))
- Zijn er geen bijgeluiden hoorbaar uit de speler? De lagers van de motor dienen bijna altijd opnieuw gesmeerd te worden, maar ratelende geluiden zou kunnen betekenen dat de lagerbeugels van de motor defect zijn en vervangen moeten worden (dat was bij mijn Dual 1226 ook een probleem dat opgelost moest worden)...
- Beweegt de arm soepel van de ruststand naar het einde van de plaat zonder te haperen?
- Controleer op speling op het arm lager (zet de arm vast in zijn ruststeun en probeer de het uiteinde na het draaipunt voorzichtig heen en weer te bewegen zonder de arm te draaien... De arm mag namelijk amper speling hebben...

Mocht je besluiten om de Dual op te knappen is dit een belangrijk adres voor onderdelen (met dank aan Wimmel die mij dit adres ooit heeft gegeven om aan lagerbeugels voor mijn Dual 1226 te komen):
http://www.dualfred.de/

Mocht je voor een nieuwe speler gaan, zou ik voor de AT-LP120 van Audio Technica gaan... Die heeft meteen het juiste starters element: Audio Technica AT95e... en de kwaliteits controle is bij Audio Technica veel beter dan bij Lenco waardoor je bij Audio Technica een betrouwbaardere speler in huis haalt...

[ Voor 3% gewijzigd door rcor op 09-01-2017 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Cap schreef op zondag 8 januari 2017 @ 23:41:
[...]
Waarom? Ik zou het eerder omkeren.
Lenco heeft en hetzelfde element maar is €100 goedkoper
Lenco gaat aan einde plaat wel terug de AT blijft aan eind doordraaien in testen zeggen ze wel eens dat je deze niet moet kopen als je vaak in slaap valt :)
En volgens klank test van consumentenbond klonk die et iets beter dan de AT

AT staat dan wel weer bekend om zijn kwaliteit en service.

[ Voor 6% gewijzigd door ErikRo op 09-01-2017 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

usr101 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 21:28:
[...]

@Yalopa: Inderdaad erg mooi om te zien! Welke plaat draai je?
DJ Food - refried food

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:47
ErikRo schreef op maandag 9 januari 2017 @ 00:54:
[...]

Lenco gaat aan einde plaat wel terug de AT blijft aan eind doordraaien in testen zeggen ze wel eens dat je deze niet moet kopen als je vaak in slaap valt :)

Dan heb je de verkeerde muziek opstaan ;)

De AT 120 is natuurlijk een Technics SL1200 kloon. Volledig handmatige bediening. (wat er niet op zit, kan ook niet kapot ) :P En alle waar naar zijn geld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:54
Zaterdag opnieuw DeWolff live gezien en gehoord. Wat een superband!
En net als voorgaande keren, ging ik ook nu niet met lege handen naar huis :9
Ook dit album is volledig gesigneerd en met een mooie geëtste D-kant (op Discogs staat een mooiere foto.....).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dxL6fBhl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XkUoAqrl.jpg

En ook een album (de eerste schijf van hun live-2LP) laten signeren. Deze was beschadigd en ondertussen vervangen voor een perfect exemplaar (met dank aan de platenmaatschappij). Perfect dus om op deze manier te bewaren:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7nZFjNwl.jpg

Die hang nu in de werkkamer aan de muur te pronken.

En voor wie van jaren '70 psychedelische rock met een vleugje southern rock houdt: ga deze drie jongens zien en horen. Ik ben er iig eind van de maand in Tilburg (013) weer bij!

[ Voor 10% gewijzigd door Vintage1967 op 09-01-2017 11:55 ]

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Zijn headshells/catridges een standaard (maat)? Maw zou je bv een AT95E/HSB op een Dual 1019 kunnen prikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ErikRo schreef op maandag 9 januari 2017 @ 00:54:
[...]

De kwaliteit is alleen helemaal niet vergelijkbaar. Kijk maar naar de arm met de lagering, o zo belangrijk. Bij de AT is dat een mooi verzorgde metalen gimbal (cardanische) ophanging, bij de Lenco is dat plastic en geen gimbal. Ander punt, de AT heeft ook een echte hoogteverstelling van de arm, bij de Lenco ontbreekt dat volledig. De Lenco weegt ook precies de helft (5.36kg) van de AT (10.7kg). Dat grote verschil zegt heel veel over het materiaalgebruik, dus niet alleen bij de arm maar ook op andere plekken waar het er toe doet: het plateau, het lager en het chassis.

Kortom de AT is een echte SL-1200MK2 kloon terwijl de Lenco er alleen maar uit ziet als iets wat op basaal niveau op een SL-1200MK2 moet lijken.

De klank test van de consumentenbond zou ik met een hele dikke korrel zout nemen. Als ik jou was zou ik ze even in "real life" bekijken, betasten, en proberen, dan kan je een eerlijk oordeel vellen. En ik vraag met echt af of je de Lenco dan nog steeds beter vindt ogen. Vergelijken vanaf fotootjes is sowieso al moeilijk, en helemaal op basis van die photoshop plaatjes van de fabrikanten. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 09-01-2017 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

ErikRo schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:44:
Zijn headshells/catridges een standaard (maat)? Maw zou je bv een AT95E/HSB op een Dual 1019 kunnen prikken?
1/2 inch mount is nagenoeg volledig standaard ja. Meestal als je iets anders tegen komt, is 't of t4p (ook wel bekend als p-mount) wat ook een standaard is maar dan minder veelvoorkomend, of is 't iets wat volledig proprietary is.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:54
ErikRo schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:44:
Hier een voorbeeld van 'jouw' headshell met een AT. Volgens mij idd gewoon standaard 1/2".

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Dit weekend nog een ander stukje retro in huis gehaald. Een Philips DCC 300 speler. Erg interessant stuk techniek. Helaas geen handleiding bij dus het is nog een beetje zoeken hoe je optimaal zelf tapes kan opnemen. De vorige eigenaar heeft het duidelijk beter voor elkaar gekregen dan ik tot nu toe :+.

In other news, de linker hiervan toegevoegd aan de collectie. Best gaaf hoe ze het artwork in dezelfde stijl hebben gehouden :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/A7WmWxM.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ik heb uit nieuwsgierigheid toch eens de dual opgehaald en wat meer naar de staat gekeken. Deksel was vies maar na schoonmaakbeurt alleen wat lichte gebruikersporen, nauwelijks te zien.

De kast zelf redelijk, aan twee kanten is het hout iets gespleten door vocht en staat het vineer iets uit elkaar

Ik heb ook de vierkante metalen plaat geprobeerd op te tillen, na losmaken van twee schroeven, om te kijken hoe het er daar onder uitziet, gelekte elco's en zo en of het tussenwiel nog mooi rond is.

Maar helaas de plaat lijkt aan meer schroeven vast te zitten kreeg hem niet los.
Later nog eens naar kijken. De draaischijf zelf zat ook muurvast als niet op te tillen dus als daaronder nog schroeven zitten wordt het nog lastig.

Je ziet duidelijk dat de cartridge leeg is en de headshell zwaar aangetast aan de randen.

Waar ik me ook zorgen over maak is dat de draaischijf iets uit midden lijkt alsof er onder een staaf iets verbogen is, zie ook laatste foto, je ziet daar iets meer ruimte aan 1 kant en bij draaien lijkt de beweging tikje ovaal te draaien ipv echt ronddraaien of zwabberen hoe je het ook wilt noemen.

Wat denken jullie als je dit ziet? Iets mee te beginnen? ik wil er best een nieuwe cartridge bij kopen om te testen en de boel schoonmaken om te kijken of het wat is maar als er voor €400 aan onderdelen naast moet worden gekocht geloof ik het eigenlijk wel.

Ik heb nog een Lenco staan zou die nog wel eens kunnen ophalen of die beter is mocht dit niks zijn.
Edit de lenco is bij nader inzien rotzooi geworden, loopt aan op alles en meeste is verroest of beschadigd, helaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DnOJYWXGvI7pTdLxHKkPlN8S/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZEcl4qQRlzm9DY9sWdvQWZ5o/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4x9MLDYiwRW85Mi3VJWDzcAT/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rAmeVHOJHqjPBcwXIARNgwvE/thumb.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door ErikRo op 09-01-2017 16:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
ErikRo schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:09:

Ik heb ook de vierkante metalen plaat geprobeerd op te tillen, na losmaken van twee schroeven, om te kijken hoe het er daar onder uitziet, gelekte elco's en zo en of het tussenwiel nog mooi rond is.

Maar helaas de plaat lijkt aan meer schroeven vast te zitten kreeg hem niet los.
Later nog eens naar kijken. De draaischijf zelf zat ook muurvast als niet op te tillen dus als daaronder nog schroeven zitten wordt het nog lastig.
YouTube: Zweischraubdreher - How to open up a Dual turntable

Je moet eerst het plateau verwijderen, daarvoor moet je het spindledopje op de as verwijderen en dan voorzichtig de C-clip die je daaronder aantreft van de as duwen met een tangetje / kleine schroevendraaier. Let op dat ie niet wegspringt. Vervolgens kan je het plateau verwijderen.

Nu kan je de transportschroeven losdraaien en naar de buitenrand duwen zodat ze aan het andere uiteinde uit hun borging schieten. Dan kan je het topchassis eruit tillen, let wel op want je hebt niet zoveel speling met het netsnoer en de phono kabels.
Je ziet duidelijk dat de cartridge leeg is en de headshell zwaar aangetast aan de randen.
Dat is alleen een uiterlijke kwestie, als je je eraan stoort neem je een spuitbus matte verf, de boel een beetje afplakken en dan ziet ie er zo weer een stuk netter uit. De connectoren onder de headshell moeten wel goed schoongemaakt worden, die zien meestal zwart van de oxidatie. Wat contactspray en dan poetsen met een wattenstaafje en/of tandenborsteltje doet wonderen.

Je kan ook nog even de tulp pluggen van de phono kabel behandelen mochten die zwaar geoxideerd zijn. Dat voldoet op zich prima, maar vind je die oude plugjes toch maar niks en wil je er shiny gouden plugjes op, dan is dat ook zo gebeurt als je een soldeerbout hebt.

Afbeeldingslocatie: https://www.vinylengine.com/turntable_forum/download/file.php?id=4528&mode=view

Je hebt ook nog een Dual elementhouder nodig, volgens mij is dat bij de 1019 een TK12. Dat zal naast het element zelf het duurste zijn. Ik denk niet dat ik er nog een heb liggen maar ik zal eens kijken, je weet nooit. Helaas, heb hier een TK24 liggen.

http://link.marktplaats.nl/m1119605764
http://www.ebay.nl/itm/Du...shell-TK-12-/291307467460
http://www.pickupnaalden-...836-headshell-tonar-3057/
Waar ik me ook zorgen over maak is dat de draaischijf iets uit midden lijkt alsof er onder een staaf iets verbogen is, zie ook laatste foto, je ziet daar iets meer ruimte aan 1 kant en bij draaien lijkt de beweging tikje ovaal te draaien ipv echt ronddraaien of zwabberen hoe je het ook wilt noemen.
Dat lijkt me gewoon het losse spindledopje dat niet precies gecentreerd is op de as, of misschien nog wel waarschijnlijker, de mat die niet precies gecentreerd op het plateau ligt. Dat lijkt me geen probleem, het gat van de gemiddelde plaat is waarschijnlijk meer off-center.

Tot slot heb je waarschijnlijk nog een "steuerpimpel" nodig om het automatische mechanisme weer tot leven te wekken, dat is zo'n beetje standaard bij de Duals. Dat is een lullig rubber of siliconen dopje van niks.

http://link.marktplaats.nl/m1117820216

Daarbij zou ik het oude vet van het mechanisme verwijderen en er wat nieuw vet op smeren. Dat is eigenlijk gewoon een must voor een soepele betrouwbare werking. Bijv. een lithiumvet voldoet prima, dat vind je vaak in kogellagervet en consistentvet (o.a. Griffon), maar wellicht heb je wat anders liggen dat ook voldoet, wit siliconenvet bijv.
Wat denken jullie als je dit ziet? Iets mee te beginnen? ik wil er best een nieuwe cartridge bij kopen om te testen en de boel schoonmaken om te kijken of het wat is maar als er voor €400 aan onderdelen naast moet worden gekocht geloof ik het eigenlijk wel.
Beetje afhankelijk van wat je al hebt liggen, maar je het komt dus neer op:

- Elementhouder 35 euro
- Steuerpimpel 5 euro
- Eventueel nieuwe RCA pluggen 5 euro

Verbruiksmaterialen:
- Een beetje contactspray of iets anders dat oxidatie te lijf gaat, je kan ook met een wattenstaafje brasso aan de slag gaan bijv en daarna nabewerken WD40 en alchohol, dat zal vast ook lukken.
- Een beetje smeervet voor de bewegende delen, heb je vast ook nog wel wat van liggen
- Eventueel een spuitbusje of potje matte verf, een paar euro

Accessoires:
- Een element, dat kan van alles zijn van 25 euro tot enkele honderden euro's. Misschien heb ik nog wel wat voor je dat goed op die arm past, mocht je belangstelling hebben dan zal ik eens kijken.

Even in perspectief:
Als je zo'n Dual 1019 op marktplaats wilt bemachtigen ben je tegenwoordig zo 100 euro kwijt, en er zijn er genoeg die er nog een stuk meer voor willen vangen. En ook dan kan het heel goed zijn dat je nog de steurpimpel nog moet vervangen en de naald ook aan vervanging toe is.

Mijn mening: de kosten zijn niet zozeer het probleem, het ligt er vooral aan of je zelf de uitdaging aan wilt gaan om hem op te knappen. Moeilijk is het allemaal niet, het vereist wel tijd en wat geduld en liefde. Maar ik denk dat je er extra plezier van hebt als het je dan gelukt is.

Heb je er geen zin in dan verkoop je hem voor een zacht prijsje aan mij, dan zorg ik dat hij weer tot leven gewekt wordt ipv bij het vuilnis gezet wordt. ;)

Oh ja, even om een indruk te geven: alleen al het plateau van de Dual 1019 weegt een loeizware 3.4 kg, dat is al ruim meer dan de helft van die hele plastic Lenco 3808 bij elkaar... Ik vind het oude degelijkheid versus nieuwerwetse plastic rommel.

https://www.vinylengine.com/library/dual/1019.shtml

[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 09-01-2017 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Laatst online: 29-05 22:40

Wimmel

Hello

Is iemand hier bekend met de Sony PS-FL99? Ik kan er misschien eentje aanschaffen maar heb geen idee..
  • of deze speler de moeite waard is. Hij heeft mijn interesse gewekt vanwege de lade en het tangentiële aftasten maar misschien is het in deze categorie niet een goede invulling van deze principes.
  • wat deze tafel ongeveer waard is? Op dit moment is er namelijk nog geen vraagprijs vastgesteld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Lm4gU9DgYUsMrpM1eYhDgxFQ/medium.jpg

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Cap schreef op maandag 9 januari 2017 @ 18:23:
[...]Beetje afhankelijk van wat je al hebt liggen, maar je het komt dus neer op:

- Elementhouder 35 euro
- Steuerpimpel 5 euro
- Eventueel nieuwe RCA pluggen 5 euro

Verbruiksmaterialen:
- Een beetje contactspray of iets anders dat oxidatie te lijf gaat, je kan ook met een wattenstaafje brasso aan de slag gaan bijv en daarna nabewerken WD40 en alchohol, dat zal vast ook lukken.
- Een beetje smeervet voor de bewegende delen, heb je vast ook nog wel wat van liggen
- Eventueel een spuitbusje of potje matte verf, een paar euro

Accessoires:
- Een element, dat kan van alles zijn van 25 euro tot enkele honderden euro's. Misschien heb ik nog wel wat voor je dat goed op die arm past, mocht je belangstelling hebben dan zal ik eens kijken.

Even in perspectief:
Als je zo'n Dual 1019 op marktplaats wilt bemachtigen ben je tegenwoordig zo 100 euro kwijt, en er zijn er genoeg die er nog een stuk meer voor willen vangen. En ook dan kan het heel goed zijn dat je nog de steurpimpel nog moet vervangen en de naald ook aan vervanging toe is.

Mijn mening: de kosten zijn niet zozeer het probleem, het ligt er vooral aan of je zelf de uitdaging aan wilt gaan om hem op te knappen. Moeilijk is het allemaal niet, het vereist wel tijd en wat geduld en liefde. Maar ik denk dat je er extra plezier van hebt als het je dan gelukt is.
Wauw wat een hoop nuttige info dat stel ik op prijs, ontzettend bedankt daarvoor.
Daar ga ik veel aan hebben.
Binnenkort maar eens de plaat eraf halen om zien hoe het deel eronder er uit ziet, voornamelijk tussenwiel en elco's. Idd wel degelijkheid en gebouwd als een tank dat kan ik wel waarderen.

Je had het over Elementhouder die mistte is dat hetzelfde als een cartridge? Of dat iets waar cartridge in gaat. Ik dacht dat een naald in een cartridge gaat en de cartridge plaats je in de headshell.

Kan ik dan ook elke andere cartridge kopen ipv de TK12, bv een AT95E of zelfs de AT95E/HSB (AT95E plus headshell) kopen dan heb ik meteen nieuw mooi uitziend kopje?
Mijn hoeft hij niet perse in de 100% authentieke staat terug, 95% mag ook ;)

Is ook wat goedkoper zo, al die losse bestellingen voor elk onderdeel lopen aardig op qua bezorgkosten 15 a 20 dollar vragen ze al snel extra zie ik.

En nu maar bidden dat de rest goed is verder op de lijst veel info zoeken op internet en filmpjes over opknappen kijken

[ Voor 60% gewijzigd door ErikRo op 09-01-2017 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De elementhouder is iets typisch onhandigs van Dual, een houder die onder de headshell zit en (helaas voor jou, want hij zit dus niet onder jouw 1019) afneembaar is. Bedoeld als handig want zo kon je gemakkelijker bij het element komen. Wellicht heeft pa het element inclusief de houder ooit verwijderd en ergens veilig opgeborgen? Even navragen.

Het is iets wat tussen de headshell en het element in zit, je plaatst het door de fingerlift naar achteren te scharnieren, de houder (met het element erin) erin te klikken en dan borg je het geheel door de fingerlift weer naar voren te scharnieren.

Het hoort dus bij de platenspeler. Op die houder schroef je dan het element, er past dus gewoon een standaard half inch mount element onder. Maar die elementhouder heb je dus nodig, een TK12 is het volgens mij, zie de linkjes maar verifieer dit zelf bij de verkoper voordat je koopt.

Naast die elementhouder koop je dus ook nog een element, een AT95E of om het even welk (half inch mount) element.

Dus nog even voor de duidelijkheid: je hebt de headshell en die zit bij deze Dual aan de arm vast, daaronder zit de TK12 elementhouder, daaronder komt dan het (door jou te kiezen) element. Je kan geen element kopen die dat geheel in een keer vervangt, nee.

PS voor de elementhouder (en eventueel ook voor de servicebeurt) kan je ook even bij DrDual navragen, zie

http://diensten-vakmensen...-foto/555322-dr-dual.html

[ Voor 63% gewijzigd door Cap op 09-01-2017 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ja was er al bang voor. Ik dacht net op de user manual iets dergelijks te zien.

En de head shell verwijderen en daarvoor in de plaats een AT95E/HSB in de arm prikken kan dat technisch ook, of is dat veel te kort door de bocht?

Sorry als ik wat veel vragen stel soms zijn dingen zo interessant dan wil je gewoon alles weten wat er te weten valt :9~
Cap schreef op maandag 9 januari 2017 @ 23:17:
Elementhouder is iets typisch onhandigs van Dual, een houder die onder de headshell zit en (helaas voor jou, want hij zit dus niet onder jouw 1019) afneembaar is. Bedoeld als handig want zo kon je gemakkelijker bij het element komen.

Het is iets wat tussen de headshell en het element in zit, je plaatst het door de fingerlift naar voren te scharnieren, de houder (met het element erin) erin te klikken en dan borg je het geheel door de fingerlift weer naar achteren te scharnieren.

Het hoort dus bij de platenspeler. Op die houder schroef je dan het element, er past dus gewoon een standaard half inch mount element onder. Maar die elementhouder heb je dus nodig, een TK12 is het volgens mij, zie de linkjes.

Naast die elementhouder koop je dus ook nog een element, een AT95E of om het even welk (half inch mount) element.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is veel te kort door de bocht, kan dus niet, hoe wou je dat laten passen? Je hebt een elementhouder nodig om het element te bevestigen en de contacten te maken. Je kan wel gaten gaan boren in de headshell en daar het element in vastschroeven, en dan vervolgens het element met kabeltjes aan de connectorbanen van de headshell gaan vast solderen, maar dan mol je eigenlijk je Dual 1019, dat moet je niet willen.

Heb nog wat info aan mijn vorige post toegevoegd, heeft je pa die elementhouder incl element niet ergens veilig opgeborgen ooit?

[ Voor 81% gewijzigd door Cap op 09-01-2017 23:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikRo
Cap schreef op maandag 9 januari 2017 @ 23:26:
Is veel te kort door de bocht, kan dus niet, hoe wou je dat laten passen? Je hebt een elementhouder nodig om het element te bevestigen en de contacten te maken. Je kan wel gaten gaan boren in de headshell en daar het element in vastschroeven, en dan vervolgens het element met kabeltjes aan de connectorbanen van de headshell gaan vast solderen, maar dan mol je eigenlijk je Dual 1019, dat moet je niet willen.

Heb nog wat info aan mijn vorige post toegevoegd, heeft je pa die elementhouder incl element niet ergens veilig opgeborgen ooit?
Ik heb een plaatje gevonden snap nu iets meer van die elementholder samen met de aangepaste tekst in je vorige post.
Ik zal pa eens vragen maar mijn pa is al jaren beginnend dementerend dus ik moet al heel veel zaken voor hem regelen want hij vergeet heel veel.
Nee ik heb hem gebeld maar hij wist niet eens meer dat hij hem had of hoe hij eraan gekomen is.

[ Voor 8% gewijzigd door ErikRo op 10-01-2017 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wimmel schreef op maandag 9 januari 2017 @ 22:15:
Is iemand hier bekend met de Sony PS-FL99? Ik kan er misschien eentje aanschaffen maar heb geen idee..
  • of deze speler de moeite waard is. Hij heeft mijn interesse gewekt vanwege de lade en het tangentiële aftasten maar misschien is het in deze categorie niet een goede invulling van deze principes.
  • wat deze tafel ongeveer waard is? Op dit moment is er namelijk nog geen vraagprijs vastgesteld.
[afbeelding]
Da's kwalitatief een goede speler, een beetje tussen de SL-7 en SL-J3 van Technics in, iets minder compact maar wel met programmeerfunctie en een vrij degelijke bouw. Het is een PS-FL9 maar dan compacter. :)

Als je van het uiterlijk met de tiptoetsen houdt dan is het zeker het overwegen waard. Voordeel is dat ie overal past met die kleine footprint en schuiflade. Zal in goede werkende staat toch zeker wel iets van 100 euro mogen kosten met die gekkigheid van de programmeerfunctie, en je ziet hem niet zo veel aangeboden worden. Kijk je internationaal dan wordt er nog wat meer voor gevraagd.

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 09-01-2017 23:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcor
ErikRo schreef op maandag 9 januari 2017 @ 23:36:
[...]

Ik heb een plaatje gevonden snap nu iets meer van die elementholder samen met de aangepaste tekst in je vorige post.
Ik zal pa eens vragen maar mijn pa is al jaren beginnend dementerend dus ik moet al heel veel zaken voor hem regelen want hij vergeet heel veel.
Nee ik heb hem gebeld maar hij wist niet eens meer dat hij hem had of hoe hij eraan gekomen is.
Mocht je tussenwiel niet meer goed zijn heeft ook William Thakker in Duitsland diversen tussenwielen op voorraad en ook vervangende steuer pimpels:
https://www.thakker.eu/zubehoer/reibraeder/

Volgens de site van William Thakker zou dit het tussenwiel van jou speler moeten zijn:
https://www.thakker.eu/en...r-wheel-dual-1019/a-7629/

Ook zijn hier voor schappelijke prijzen ook elementen te koop...

Mocht het tussenwiel nog mooi rond zijn, maar wel glad is het verstandig om deze te reinigen zodat het tussenwiel weer netjes stroef is... Het beste reinigingsmiddel (wordt ook gebruikt door DP-Audio) is AF PlatenClene Print roller cleaner and restorer... Deze kun je hier bestellen: http://www.123inkt.nl/AF-...PCL100-i16170-t61048.html

Letop: eenmalig met dit spul goed reinigen en daarna sporadisch met demi water incl. drupje dreft verder schoonhouden.. Mocht het tussenwiel opnieuw echt heel vies zijn kun je je tussenwiel uiteraard ook weer reinigen met dit spul... Maar doe dit wel allemaal spaarzaam, daar rubber gevoelig is en hard kan worden (in zo'n geval dient het tussenwiel altijd vervangen te worden)...

[ Voor 40% gewijzigd door rcor op 10-01-2017 06:45 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:25
Hier een nieuwe vinyl luisteraar. Nadat de setup voor films klaar was, vond ik het tijd om te beginnen met vinyl. Al langer in gedachten. Maar nu maar eens werk van gemaakt.

Tussen kerst en oud-nieuw, via marktplaats een dual 505-2 op de kop getikt. En daarna platen gaan verzamelen. Eerst bij particulieren veel tweedehands gevonden. Daarna enkele nieuwe platen en wederom tweedehands bij Sounds in Venlo gekocht. Zoals Iron Maiden, Midlake en Bayonne. :P

De vriendin had nog een Kallax kast staan (3 stuks eigenlijk) maar één is voorlopig voldoende. >:)

Afgelopen zaterdag voor de eerste keer naar een boeken en platenbeurs in Blerick (Venlo) geweest. Daar ook nog het e.e.a gevonden. Echter was het beste de vrijdag ervoor al weg gekaapt helaas.

Al met al heel tevreden voor een bescheiden begin. :*)

Tijd voor wat pics voor de geïnteresseerde.
Vinyl
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cTVkXRd2NQOdWrPezo6fkJhY/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4BoHQ5kStrK00P6EXarpIs9t/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TetJ23RSJmMn2ZAN6ulDNYNC/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/r65Ky0QnvRd431dWs0QnxKpU/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vImLK8LCOWGEIpIqPthUS12X/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/T7OgjLWVH064UWxmsUj0L0Br/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sycIZ84YPH2eETCyWgEZzwwx/thumb.jpg

Totaal overzicht van de opstelling volgt nog een keertje.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prima begin! En dan bedoel ik zowel de platenspeler als de platen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
Vandaag de laatste onderhoudsspullen binnen gekregen die ik bestelt had voor mijn Dual 1226 platen speler en Akai GX-225D bandrecorder:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/8KWqxbis7yK9Ysehy6bM8Q_sWsEi72mh3s1_ykkm95D1ALW_fUpnwZz8ZA0yOihepWNMwImX0DDg5PMrsdA0Av9tC1uubPeuSfxV1UCh1DE1gIBhhnpGK9i9sCvgbulYRsohSQ

Van links naar rechts:
- Taerosol PRF Video Kontakt 4-48 (voor het reinigen van audio en video koppen in bandrecorders, cassettedecks, video camera's en videorecorders): Gaat bij mij alle koppen van de cassettedecks en de bandrecorder reinigen die ik heb...

- AF PlaneteClene Print Roller Cleaner and Restorer: gekocht om het tussenwiel van mijn Dual 1226 goed schoon te kunnen maken als hij extreem vuil is... Tevens ook bedoelt om extreem vuile aandruk rollen van mijn videorecorder en cassettedecks te reinigen en te ontvetten... Maar doe dit wel sporadisch met dit spul omdat het rubber dat je reinigt anders uitdroogt en hard wordt...

- Isopropyl alcohol: Werd mij aanbevolen om het loopwerk van de bandrecorder en cassettedecks te reinigen. Eventueel kun je hiermee ook de koppen van het apparaat reinigen, maar dat doet hij iets minder goed dan Taerosol PRF Video Kontakt 4-48 die er speciaal voor bedoeld is... Maakt de koppen wel mooi glanzend naar zeggen van DP-Audio...

- Gedemineraliseerd water: Aangemengd met een drupje Dreft maakt dit mengsel licht vuile aandruk rollen van bandrecorders / cassettedecks / videorecorders / videocamera's en het tussenwiel van mijn Dual 1226 moeiteloos schoon en vet vrij... Ook voor dit mengsel geld dat je het maar sporadisch moet toepassen omdat het rubber dat je reinigt anders uitdroogt en hard wordt...

- Wattenstokjes van Difrax BV: Al het reinigingsspul moet je niet rechtstreeks op de producten gebruiken... Daarom doe je de reinigingsmiddelen op een niet pluizende katoenen wattenstokje... Die van Difrax BV zijn van zeer goede kwaliteit: niet pluizende katoenen watjes die zijn vastgelijmd op een houten stokje... Een pakje bevat 100 wattenstokjes met (hoe kan het ook anders) 200 watjes...
Trouwens, ook erg geschikt voor het reinigen van baby's neusje, oortjes en het verwijderen of aanbrengen van make up volgens de verpakking... Maar dat staat los van het onderhoudsdoel waarvoor ik ze bestelt heb... :P

Edit 21:25 uur: Shit, het valt mij nu pas op dat ik gedestileerd water heb ontvangen... Gauw terug sturen dus naar de leverancier...

[ Voor 3% gewijzigd door rcor op 10-01-2017 21:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:25
Belofte maakt schuld. Hier enkele foto's van de setup.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QkfCwrjbIbtQMm80MViK0Rc8/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ibGNfFJFNQo95mTyYnCOTtsb/medium.jpg

In de toekomst wil ik nog eens een ander tv meubel. Wit met noten bovenblad ofzo. Echter de meesten die ik op internet tegen kom, hebben niet de juiste afmetingen voor recievers of een centerspeaker.

[ Voor 21% gewijzigd door TheKerremenke op 10-01-2017 19:33 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
@Hierboven: ziet er mooi uit. Best gaaf dat je de platenspeler nu op een eigen kastje hebt staan. Lijkt ie heel speciaal :).

Wilde eens kijken hoe betrouwbaar Dodax (webwinkel die hier laatst eens is genoemd) nou eigenlijk is, gezien de nogal slechte recensies die je tegenkomt. Denk ik bestel de goedkoopste LP die ze hebben. Dat blijkt deze te zijn, voor €2,47. Het klinkt niet eens heel beroerd en past eigenlijk best goed in m'n collectie.

Zal het hier posten wanneer hij is aangekomen (en hoelang er overheen is gegaan, ze beloven voor dinsdag 17 januari)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:20

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Vintage1967 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 11:50:
Dewolff ja dat is wel een beetje mijn band:
Dewolff enzo

De zeefdrukken op zolder, de LP's in de woonkamer :)

discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ErikRo
Mijn voorlopige verzameling, mijn 1e zes platen :) oudjes maar betaalbaar
Voorliefde voor JMJ en symphonische Rock, maar een vrij brede smaak zie er nog wel Shalamar en Shakatak bijkomen net als Iron Maiden, ELO nog op lijstje Alan Parson en Jamiroqai en de rest ach we zullen zien

Wat idd echt opvalt het is echt zo dat kringloopwinkels volstaan met james last en alle 13 goed wat een bagger daar zeg. Dan maar wat bij particulieren kopen en Concerto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kMHbHFdFllei5NY5664XInJX/full.jpg

[ Voor 185% gewijzigd door ErikRo op 11-01-2017 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
loewie1984 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:18:
[...]
Dewolff ja dat is wel een beetje mijn band:
De zeefdrukken op zolder, de LP's in de woonkamer :)
Dat zijn toch die twee met een Hammond orgel? Heb ik paar keer live gezien zeer leuke band of was het nou Orgelvreten te lang geleden
YT clipje van concert wat ik toen geschoten heb
YouTube: Orgel Vreten - 11-05-2012 - Live in the Sugar Factory

Ik houd wel van het geluid van een hammond.
Daarom ook fan van de Deaf

[ Voor 6% gewijzigd door ErikRo op 11-01-2017 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:20

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Ja inderdaad, al zit Robin Piso van dewolff niet meer bij Orgel Vreten, had er geen tijd meer voor.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 13:00
Vintage1967 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 11:50:
En net als voorgaande keren, ging ik ook nu niet met lege handen naar huis :9
Ook dit album is volledig gesigneerd en met een mooie geëtste D-kant (op Discogs staat een mooiere foto.....).

[afbeelding]

[afbeelding]

En ook een album (de eerste schijf van hun live-2LP) laten signeren. Deze was beschadigd en ondertussen vervangen voor een perfect exemplaar (met dank aan de platenmaatschappij). Perfect dus om op deze manier te bewaren:

[afbeelding]

Die hang nu in de werkkamer aan de muur te pronken.

En voor wie van jaren '70 psychedelische rock met een vleugje southern rock houdt: ga deze drie jongens zien en horen. Ik ben er iig eind van de maand in Tilburg (013) weer bij!
Ja het is leuke band, heb ze een jaar terug in North Sea Jazz club gezien. Maar ik moet wel eerlijk bekennen dat een hoop nummers toch een beetje meer van hetzelfde waren. Bleven niet echt hangen qua melodie.

Check Radio Moscow, ben benieuwd wat je van die gasten vind. Naar mijn mening iets beter dan DeWolff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
ErikRo schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:18:
Voorliefde voor JMJ en symphonische Rock, maar een vrij brede smaak zie er nog wel Shalamar en Shakatak bijkomen net als Iron Maiden, ELO nog op lijstje Alan Parson en Jamiroqai en de rest ach we zullen zien

Wat idd echt opvalt het is echt zo dat kringloopwinkels volstaan met james last en alle 13 goed wat een bagger daar zeg. Dan maar wat bij particulieren kopen en Concerto.

[afbeelding]
Maakt toch niet uit, je moet ergens beginnen. wij hebben ruim 300 LP's en ruim 1000 singletjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
ErikRo schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:18:

[afbeelding]
Hier alle drie grote albums van Jarre (Oxygene, Equinoxe, Magnetic Fields) gevonden bij verschillende kringlopen voor 4 euro bijelkaar.

Het hangt ervanaf welke kringloop je binnenloopt, en vooral ook welke dag je gaat, eigenlijk moet je nooit op zaterdag gaan omdat er dan al 100 man voor jou door die bakken heen hebben zitten wroeten.
(dinsdag is imho de beste dag, dan hebben ze net alle dingen die ze in het weekend hebben ontvangen gesorteerd, en is er nog niet veel volk geweest)

Ook is kringloop eigenlijk voornamelijk een goede optie als je daar ook graag andere dingen zoekt of leuk vind om te vinden. (of als je graag een rondje fietst en het er graag bij combineert)
Een brede muzieksmaak is ook wel hard nodig om het leuk te blijven vinden om daar naar platen te zoeken, als je alleen pop&rock zoekt kan je beter ergens anders gaan struinen, maar als je ook klassiek en oude jazz zoekt is er genoeg om te vinden/proberen.

Bij mij is m`n klassiek collectie het hardst toegenomen, omdat ik het leuk vond om van alles te proberen, en inmiddels relatief aardig wat jazz uit de tijd van 20-40, en dat alles uit de kringloop.

Pas sinds een half jaar platen aan het spelen, en heb al tegen de 300 LP`s en 50 singles en 2 platenspelers (waarvan een Sony PS-T20 (voor 20 euro) en een Sony PS-1350 (ook voor 20 euro))

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-05 09:30
cmndr_adama schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 00:27:
Ja, dat past, het verschil zit 'm in de kleur en voor wat ik weet is de EX naald net iets fijner geslepen. Maar of je het echt gaat merken weet ik niet.
Ik heb de ATN95EX eindelijk binnen. Zo te zien matcht de kleur precies met de kleur 'cherry' van de TEAC TN-300; hij is niet knalrood. Ik laat wel weten of de fijnere slijping klankverbetering oplevert. Morgen ga ik de naald installeren op de AT95E. Weg met de groene stylus. :)

Afbeeldingslocatie: http://marcorossen.nl/tweakers/atn95ex_teac_tn300.jpg

Edit: Ik kon het niet laten, de rode ATN95EX zit erop.

Afbeeldingslocatie: http://marcorossen.nl/tweakers/atn95ex_teac_tn300_2.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door FreshM op 11-01-2017 22:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-05 14:31
Vintage1967 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 22:41:
[...]
Ik wil nog wel eens slagen bij Large.nl, die hebben voornamelijk rock, metal enzovoort.
Nog bedankt voor de tip ;)
Large heeft ook nog eens wintersale, vandaag deze binnengekregen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bAFCPKIITXFk9TfdhOeiI1mc/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usr101
enchion schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 18:33:
[...]

Hier alle drie grote albums van Jarre (Oxygene, Equinoxe, Magnetic Fields) gevonden bij verschillende kringlopen voor 4 euro bijelkaar.

Het hangt ervanaf welke kringloop je binnenloopt, en vooral ook welke dag je gaat, eigenlijk moet je nooit op zaterdag gaan omdat er dan al 100 man voor jou door die bakken heen hebben zitten wroeten.
(dinsdag is imho de beste dag, dan hebben ze net alle dingen die ze in het weekend hebben ontvangen gesorteerd, en is er nog niet veel volk geweest)

Ook is kringloop eigenlijk voornamelijk een goede optie als je daar ook graag andere dingen zoekt of leuk vind om te vinden. (of als je graag een rondje fietst en het er graag bij combineert)
Een brede muzieksmaak is ook wel hard nodig om het leuk te blijven vinden om daar naar platen te zoeken, als je alleen pop&rock zoekt kan je beter ergens anders gaan struinen, maar als je ook klassiek en oude jazz zoekt is er genoeg om te vinden/proberen.

Bij mij is m`n klassiek collectie het hardst toegenomen, omdat ik het leuk vond om van alles te proberen, en inmiddels relatief aardig wat jazz uit de tijd van 20-40, en dat alles uit de kringloop.

Pas sinds een half jaar platen aan het spelen, en heb al tegen de 300 LP`s en 50 singles en 2 platenspelers (waarvan een Sony PS-T20 (voor 20 euro) en een Sony PS-1350 (ook voor 20 euro))
Da's best veel op zo'n korte tijdsspanne! Ik koop al 10 jaar platen en ik zit bijlange zit nog niet aan dat aantal.

Voor klassieke muziek zijn de kringloopwinkels inderdaad wel tamelijk interessant. Ik heb er al vaak LPs van DG en andere labels gekocht. Die platen zien er ook vaak het best verzorgd uit. Ik hou persoonlijk ook wel van wat 80s new wave en synth pop en daar heb ik ook nog wel eens geluk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usr101
Voor wat nieuwe vinyl betreft wat zijn daar de labels die je het best kan mijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit
rcor schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 19:22:

Edit 21:25 uur: Shit, het valt mij nu pas op dat ik gedestileerd water heb ontvangen... Gauw terug sturen dus naar de leverancier...
Gedestilleerd water is in principe beter dan gedemineraliseerd water, maar een duurder proces.
Het is zuiverder (gedestilleerd water is steriel en dus ook vrij van organische stoffen/oplossingen, gedemineraliseerd water is alleen vrij van mineralen). Gedemineraliseerd water mag je dan ook niet voor medische toepassingen gebruiken.
Qua huishuidtoepassingen is het echter wel gelijkwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
mr_petit schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 23:04:
[...]

Gedestilleerd water is in principe beter dan gedemineraliseerd water, maar een duurder proces.
Het is zuiverder (gedestilleerd water is steriel en dus ook vrij van organische stoffen/oplossingen, gedemineraliseerd water is alleen vrij van mineralen). Gedemineraliseerd water mag je dan ook niet voor medische toepassingen gebruiken.
Qua huishuidtoepassingen is het echter wel gelijkwaardig.
Dank voor je reactie... Als ik het goed begrijp maakt het dus niets uit en kan ik dit water gewoon gebruiken?
Ik heb namelijk nog geen reactie terug ontvangen van www.deoplosmiddelspecialist.nl...

Mocht het niets uitmaken gebruik gewoon dit gedestileerd water... Bij controle bleek dat gedistileerd water inderdaad duurder is in aanschaf dan demi-water... En daarmee zou ik eigenlijk dus nu winst geboekt hebben op de aanschaf prijs...

voor de goede orde:
- gedestileerd water (1Liter): € 2,72
- demi water (1Liter): € 1,65
https://www.deoplosmiddelspecialist.nl/kopen/Water

- Ipa potje (100ml): € 1,61
https://www.deoplosmiddel...nl/kopen/isopropylalcohol

Ze kunnen nog meer spullen leveren (ook vaste stoffen) en uiteraard ook grotere hoeveelheden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Laatst online: 29-05 22:40

Wimmel

Hello

Cap schreef op maandag 9 januari 2017 @ 23:37:
[...]

Da's kwalitatief een goede speler, een beetje tussen de SL-7 en SL-J3 van Technics in, iets minder compact maar wel met programmeerfunctie en een vrij degelijke bouw. Het is een PS-FL9 maar dan compacter. :)

Als je van het uiterlijk met de tiptoetsen houdt dan is het zeker het overwegen waard. Voordeel is dat ie overal past met die kleine footprint en schuiflade. Zal in goede werkende staat toch zeker wel iets van 100 euro mogen kosten met die gekkigheid van de programmeerfunctie, en je ziet hem niet zo veel aangeboden worden. Kijk je internationaal dan wordt er nog wat meer voor gevraagd.
Ik heb een bod uitgebracht, morgen hoor ik hopelijk meer.
ksborg schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:24:
..Wilde eens kijken hoe betrouwbaar Dodax (webwinkel die hier laatst eens is genoemd) nou eigenlijk is, gezien de nogal slechte recensies die je tegenkomt.
Ik bestel al bijna een jaar een groot deel van mijn vinyl bij Dodax. De levertijden worden bijna altijd gehaald jammer genoeg is soms niet duidelijk wanneer en waarom iets vertraagd is. Een album wat ik had besteld en reeds wel op verzonden stond kwam maar niet binnen. Een mailtje naar Dodax werd zeer snel beantwoord en daaruit bleek dat hij tijdelijk uitverkocht was maar ondertussen wel naar mij onderweg. Een week later lag hij inderdaad in de bus.

Bij het afspelen bleken er nogal wat vervelende tikken op de plaat te zitten waarbij 1 nummer zelfs in zijn geheel verstoord werd. Na contact met Dodax werd mij een korting van 5 euro aangeboden. Toen ik aangaf dat ik liever een correct exemplaar wilde ontvangen kreeg ik onderstaande reactie.

Uiteraard zullen wij een vervanging op onze kosten sturen. Een terugkeer van het defect artikel is niet nodig. We ontvangen graag een bericht van u zodra de vervanging is aangekomen.

Dit hadden ze mijn inziens direct moeten aanbieden maar wellicht zou iemand anders een kleiner tikje graag voor lief hebben genomen voor die 5 euro.

TL:DR
Niet altijd de snelste en duidelijkste bestelstatus, wel een zeer vlotte en vriendelijke customer service en voorlopig nog steeds mijn voorkeurstoko.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
rcor schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 23:32:
[...]

Mocht het niets uitmaken gebruik gewoon dit gedestileerd water... Bij controle bleek dat gedistileerd water inderdaad duurder is in aanschaf dan demi-water...
Ja je kan het gewoon gebruiken.
Gedestilleerd water is duurder omdat het water hiervoor compleet uitgekookt/verdampt wordt en daarna gecondenseerd. Dat kost veel meer energie (en waarschijnlijk meer tijd) dan het door een ionenwisselaar halen. Daarom is het duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-05 06:41
Hoi, Ik mis in het lijstje in de OP bij Breda Green Vinyl. Leuk winkeltje doen ook aan reparaties en zijn expert op het gebied van Technics.

Overigens zit naast Green Vinyl een urban kleding winkeltje die ook wat vinyl verkoopt, maar zijn collectie beperkt heeft toch echt rauwe hardcore (de Nederlandse, niet de Amerikaanse), drum n bass, jungle etc.

[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 12-01-2017 09:18 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:37
Wimmel schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 07:18:
[...]

TL:DR
Niet altijd de snelste en duidelijkste bestelstatus, wel een zeer vlotte en vriendelijke customer service en voorlopig nog steeds mijn voorkeurstoko.
Ik ben ook een tevreden klant bij Dodax :) Levertijden worden bij mij alleen vaker niet dan wel gehaald. Ik zou morgen bijv. 2 albums moeten ontvangen maar ze zijn nog niet eens verzonden. Zolang het aankomt vind ik het al snel goed. Om een of andere reden worden dingen ook altijd los verstuurd, ook al doe je het in 1 bestelling. Ik ben vooral blij met het aparte assortiment en de soms zeer scherpe prijzen (al dan niet door fouten). Onlangs bijvoorbeeld voor 12 euro een plaat gekocht waar ze op Discogs minimaal 15 euro voor willen. En dan nog gratis verzending ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Ik haal het liever in de winkel, zodat ik het product kan zien, voelen en luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Bestla schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:40:
Ik haal het liever in de winkel, zodat ik het product kan zien, voelen en luisteren.
In deze regio helaas heel weinig mogelijkheden daarvoor :/. Geloof dat er in Enschede sinds kort wel weer één zit, daar ben ik nog niet geweest. Verder moet je geloof ik in Deventer zijn, maar da's eigenlijk al veel te ver rijden.

Plus in Enschede zit je in de binnenstad (duur parkeren) dus da's ook al niet echt convenient.

[ Voor 10% gewijzigd door ksborg op 12-01-2017 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
ksborg schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:33:
[...]

In deze regio helaas heel weinig mogelijkheden daarvoor :/. Geloof dat er in Enschede sinds kort wel weer één zit, daar ben ik nog niet geweest. Verder moet je geloof ik in Deventer zijn, maar da's eigenlijk al veel te ver rijden.

Plus in Enschede zit je in de binnenstad (duur parkeren) dus da's ook al niet echt convenient.
In Limburg hebben we meerdere platen zaken... Waaronder de verschillende Mediamarkten met diversen muziek cd's / lp's / dvd's / blu-rays...

Daarnaast zit er in Maastricht een curiosa zaak die in verschillende prijs klassen lp's verkoopt naast de curiosa...

En dan hebben we ook nog echte platenzaken zoals Sounds in Venlo, Music Machine in Sittard, Miez-D in Horst (daar moeten de meeste LP's besteld worden, aangezien hij klein is en daardoor meer CD's dan LP's op voorraad heeft) en sinds kort zit er ook nog een platen zaak in Roermond: Jottem Record Shop (zij geven ook DJ cursussen)...

En dan zal ik vast nog wel een aantal niet kennen... We hebben in Limburg in ieder geval niets te klagen...

Toch hoop ik dat er in Venray binnenkort ook weer een platenzaak geopend wordt, want sinds de Free Record Shop failliet is gegaan hebben we geen echte platenzaak meer gehad (alleen de Blokker met een veel te beperkt aanbod en dan ook nog eens alleen cd's)...

Dichtstbijzijnde zaak voor mij is Miez-D en dan moet ik meestal een bestelling plaatsen en wachten tot de bestelling binnen is of hopen dat Sounds in Venlo het op voorraad heeft, maar dan moet ik meer kilometers maken om de muziek te bemachtigen... Maar daar is dan wel weer veel voorraad (zowel nieuw als tweedehands)...

The Music Machine in Sittard mag ik ook heel graag en daar kom ik altijd als ik een vergadering op het bestuursbureau van mijn werkgever heb gehad... Leuke zaak waar mensen met passie werken en de eigenaar (Rino Vincken) is echt een toffe kerel met veel muziek kennis (lopende muziek encyclopedie)...

ps.: een handige site is https://www.platendraaier.nl/... Hier vindt je veel info over platen beurzen in bepaalde regio's en je ziet ook welke platenzaken als beste worden aangeschreven... Niet geheel toevallig is de nummer één Sounds in Venlo en de nummer twee The Music Machine in Sittard (in het jaartal 2015, ik ben benieuwd op welke plek ze in 2016 zullen staan zodra dit bekend gemaakt wordt)... Wellicht handig om deze site in de Topic Start op te nemen als dit nog niet gebeurd is...

[ Voor 10% gewijzigd door rcor op 12-01-2017 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Grappig ik had mn moeder aan telefoon en toevallig kwamen we op platenspelers terecht. Zegt ze er staat er nog 1 op zolder dus ik haar meteen naar boven gestuurd op type en model op te schrijven. Ze ging ook nog zij het onder protest :-)
Helaas geen Dual het is een Akai APD-30C is dat nog de moeite waard? Ik kan er weinig over vinden, alleen dat de oudjes problemen kunnen hebben met afwijkende snelheid op te lossen met wat elco's en zo vervangen.
Het is wel aluminium geraamte, gewicht 5,5kg totaal, dat is meestal niet meteen goedkope rotzooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnefreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:32
ErikRo schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 19:56:
Grappig ik had mn moeder aan telefoon en toevallig kwamen we op platenspelers terecht. Zegt ze er staat er nog 1 op zolder dus ik haar meteen naar boven gestuurd op type en model op te schrijven. Ze ging ook nog zij het onder protest :-)
Helaas geen Dual het is een Akai APD-30C is dat nog de moeite waard? Ik kan er weinig over vinden, alleen dat de oudjes problemen kunnen hebben met afwijkende snelheid op te lossen met wat elco's en zo vervangen.
Het is wel aluminium geraamte, gewicht 5,5kg totaal, dat is meestal niet meteen goedkope rotzooi.
Zeker de moeite wel waard. En als je al problemen mocht hebben met de snelheid is dit heel eenvoudig op te lossen door instel potmeters aan de binnenkant van de behuizing. Als je naald en element nog goed zijn weet ik zeker dat je hier nog veel plezier aan kan beleven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Er hoeft in ieder geval geen nieuwe snaar op ;) het is een direct drive model zag ik.

Eventueel AT95E erbij, ik zou zelf niet meer met de oude naald gaan draaien een nieuwe kost €23. Denk dat de AT95E dan betere keuze is voor €26.

Die knoppen aan de binnenkant doen het regelen wel. Alleen soms na 20 jaar niet meer goed en dat kun je dan kunnen oplossen door wat weerstanden en elco's te vervangen. Schijnt berucht probleem te zijn.
zonnefreak schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 20:10:
[...]

Zeker de moeite wel waard. En als je al problemen mocht hebben met de snelheid is dit heel eenvoudig op te lossen door instel potmeters aan de binnenkant van de behuizing. Als je naald en element nog goed zijn weet ik zeker dat je hier nog veel plezier aan kan beleven. :)

[ Voor 5% gewijzigd door ErikRo op 12-01-2017 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
ErikRo schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 19:56:
De Akai AP-D30 is een platenspeler die qua gewicht in totaal bijna net zo zwaar is als alleen het draaiplateau van de Dual 1019... Ik zelf zou voor de nostalgie en bouwkwaliteit van de Dual gaan, maar dat is persoonlijk... Als hij goed functioneert is het wel een goedkopere start...

Handig weetje over Akai: De C in het type nummer staat bij Akai voor het woord Cartridge... Wat inhoud dat ze bij deze speler een element meeleverden, de variant zonder C is exact dezelfde speler, maar dan zonder element fabriek afgemonteerd...

[ Voor 9% gewijzigd door rcor op 12-01-2017 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
Ik zou persoonlijk ook zonder aarzelen de 1019 kiezen. Naast het feite dat de 1019 een uitstekende reputatie heeft zijn het ook spelers die met een beetje TLC nog jaren mee kunnen. Die Akai is wellicht een wat makkelijkere instap, echter persoonlijk geeft het ook veel voldoening om zo'n oude speler als de Dual weer op te knappen. Daarnaast vindt ik het ook een veel mooiere speler dan die Akai. De bouwkwaliteit van de Dual is sowieso beter, die dingen zijn gebouwd als een tank.

Mijn vader had vroeger ook een 1019, die is ooit bij een verhuizing weggegooid helaas.. Aangezien ik nog geen idler-drive heb is de kans dat er hier ooit nog eentje komt best aanwezig O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
cmndr_adama schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 00:03:
Ik zou persoonlijk ook zonder aarzelen de 1019 kiezen. Naast het feite dat de 1019 een uitstekende reputatie heeft zijn het ook spelers die met een beetje TLC nog jaren mee kunnen. Die Akai is wellicht een wat makkelijkere instap, echter persoonlijk geeft het ook veel voldoening om zo'n oude speler als de Dual weer op te knappen. Daarnaast vindt ik het ook een veel mooiere speler dan die Akai. De bouwkwaliteit van de Dual is sowieso beter, die dingen zijn gebouwd als een tank.

Mijn vader had vroeger ook een 1019, die is ooit bij een verhuizing weggegooid helaas.. Aangezien ik nog geen idler-drive heb is de kans dat er hier ooit nog eentje komt best aanwezig O-)
Wat houdt je tegen? Ik zie er momenteel om en nabij de zes spelers te koop staan op marktplaats...
Waarvan deze wel een mooie is als je een uitdaging zoekt:
http://link.marktplaats.nl/m1125676987

Helaas is de stofkap afgebroken op twee plekken, maar verder oogt hij niet verkeerd... Biedt de beste man 60 - 80 euro (de speler mocht weg voor een schappelijk bedrag) en ga ermee aan de slag...

Edit 00:15 uur:
Deze is ook interessant, mits hij geen gebreken heeft en alleen maar onderhoud: http://link.marktplaats.nl/m1125745068

[ Voor 5% gewijzigd door rcor op 13-01-2017 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
Op dit moment tijd en met name ruimte gebrek.

Als projectje heb ik eerst nog mijn Akai AM-2600 staan die wat liefde nodig heeft.
Ik heb daarnaast nu 4 spelers, mijn vrouw vindt dat eigenlijk wel genoeg. Het staat nog op de planning om dit jaar te gaan verhuizen, een hobby / werkruimte staat daarbij hoog op mijn wensenlijstje. Dan heb ik een goede plek om te 'knutselen' en ruimte voor gereedschap bijvoorbeeld, en heeft mijn wederhelft daar ook geen last meer van ;)

Zodra dat gerealiseerd is komt 't wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:13

f.h

Jasphur schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:16:
Hoi, Ik mis in het lijstje in de OP bij Breda Green Vinyl. Leuk winkeltje doen ook aan reparaties en zijn expert op het gebied van Technics.

Overigens zit naast Green Vinyl een urban kleding winkeltje die ook wat vinyl verkoopt, maar zijn collectie beperkt heeft toch echt rauwe hardcore (de Nederlandse, niet de Amerikaanse), drum n bass, jungle etc.
Daar heb ik mijn SL vandaan. Vriendelijke kerel en leuke collectie platen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
f.h schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 09:11:
[...]

Daar heb ik mijn SL vandaan. Vriendelijke kerel en leuke collectie platen.
Ook mooie SL110 voor €999 en €1299.Dat blijft een erg mooie speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 30-05 12:21
Daar staat ook een 1210, 'gemodificeerd voor hifi'. Met een rechte Rega arm erop. Het zal vast prima werken, maar het ziet er toch vreemd uit...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Excuus je had gelijk ik had niet goed gelezen, geen solderen nodig als er een probleem mocht zijn met snelheid.
zonnefreak schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 20:10:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
rcor schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 20:43:
[...]
De Akai AP-D30 is een platenspeler die qua gewicht in totaal bijna net zo zwaar is als alleen het draaiplateau van de Dual 1019... Ik zelf zou voor de nostalgie en bouwkwaliteit van de Dual gaan, maar dat is persoonlijk... Als hij goed functioneert is het wel een goedkopere start...
cmndr_adama schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 00:03:
Ik wil op zich nog wel eens wat gaan doen met die Dual al was het maar voor de nostalgie hoor maar die Akai werkt tenminste kan ik alvast muziek draaien nu heb ik niks (werkends).

Het zal ook van de staat afhangen ik heb hem nog niet opengemaakt nog geen tijd gehad en heb geen andere flinke ruimte dan op de vloer of de design tafel en beide vinden wederhelften niet zo leuk.
Daarbij ik heb weinig gereedschap dus dat moe ik ook nog allemaal halen.

Ik heb al gemerkt dat de schijf wat lawaai maakt als je hem draait met de richting mee niet hard maar je hoort wel soort metalig geluid (ik neem aan dat je ze niet hoort te horen) dat geeft me al minder hoop en motivatie om even te klussen en te restaureren.
Dat en dat de TK-12 nergens voor minder dan 50 dollar/euro te vinden daar weer 20 euro verzendkosten op is gewoon zwaar frusterend. Alles kost zwaar geld bij elk vervangingsonderdeel word je van achteren genomen lijkt het wel, ik kan daar slecht tegen :( Onderhand wordt een tweedehands bijna goedkoper en daar de TK-12 afhalen.
Dan is er nog kans dat nieuw idle wiel nodig is, bijna zelfde prijs dat is al het minimum, dan nog zo''n dopje van 6 euro en dan nieuw element. en dan nog de hele schoonmaak actie.
Ik had mn broer al gevraagd te helpen die is wat handiger op dat gebied maar die heeft zich nog niet laten zien.

Kortom ik zie nog teveel dalen opv bergen ;)
Of glas halfvol hoe zeg je dat

[ Voor 5% gewijzigd door ErikRo op 13-01-2017 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
http://www.green-vinyl.com/nl/vinyl/partijen-vinyl/

Iemand dit wel eens gedaan? Zo ja, wat is de algehele staat van de LP's? Wel benieuwd naar eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Aangezien ze uit het magazijn komen lijk het me dat ze nieuw zijn?

Toen ik als beginnend DJ geen geld had kocht ik dit wel eens (in Music Man België). Leuk om doen want je leert nieuwe dingen kennen. ik zou nu wel niet verwachten dat er classic's tussen zitten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Yalopa schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 16:13:
Aangezien ze uit het magazijn komen lijk het me dat ze nieuw zijn?

Toen ik als beginnend DJ geen geld had kocht ik dit wel eens (in Music Man België). Leuk om doen want je leert nieuwe dingen kennen. ik zou nu wel niet verwachten dat er classic's tussen zitten :p
Er staat dat ze gemiddeld genomen VG+ zijn. Nou heb ik LP's gehoord die als VG+ werden aangeduid en de opvatting hierover varieert nogal. M.a.w. ze zullen waarschijnlijk niet nieuw zijn.

Wel grappig om voor een lage prijs eens wat nieuwe muziek aan de collectie toe te voegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
ErikRo schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:41:
[...]

[...]

Ik wil op zich nog wel eens wat gaan doen met die Dual al was het maar voor de nostalgie hoor maar die Akai werkt tenminste kan ik alvast muziek draaien nu heb ik niks (werkends).

Het zal ook van de staat afhangen ik heb hem nog niet opengemaakt nog geen tijd gehad en heb geen andere flinke ruimte dan op de vloer of de design tafel en beide vinden wederhelften niet zo leuk.
Daarbij ik heb weinig gereedschap dus dat moe ik ook nog allemaal halen.

Ik heb al gemerkt dat de schijf wat lawaai maakt als je hem draait met de richting mee niet hard maar je hoort wel soort metalig geluid (ik neem aan dat je ze niet hoort te horen) dat geeft me al minder hoop en motivatie om even te klussen en te restaureren.
Dat en dat de TK-12 nergens voor minder dan 50 dollar/euro te vinden daar weer 20 euro verzendkosten op is gewoon zwaar frusterend. Alles kost zwaar geld bij elk vervangingsonderdeel word je van achteren genomen lijkt het wel, ik kan daar slecht tegen :( Onderhand wordt een tweedehands bijna goedkoper en daar de TK-12 afhalen.
Dan is er nog kans dat nieuw idle wiel nodig is, bijna zelfde prijs dat is al het minimum, dan nog zo''n dopje van 6 euro en dan nieuw element. en dan nog de hele schoonmaak actie.
Ik had mn broer al gevraagd te helpen die is wat handiger op dat gebied maar die heeft zich nog niet laten zien.

Kortom ik zie nog teveel dalen opv bergen ;)
Of glas halfvol hoe zeg je dat
Dat lawaai bij het draaien kan het centerlager, correctie, sinterlager zijn die compleet droog staat en dus geen smering meer heeft... Maar het kan ook het tussen wiel zijn die hard is geworden en tegen het draaiplateau drukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ErikRo schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:41:
[...]

[...]

er dan 50 dollar/euro te vinden daar weer 20 euro verzendkosten op is gewoon zwaar frusterend. Alles kost zwaar geld bij elk vervangingsonderdeel word je van achteren genomen lijkt het wel, ik kan daar slecht tegen :( Onderhand wordt een tweedehands bijna goedkoper en daar de TK-12 afhalen.
Kwestie van een beetje zoeken en wellicht een beetje geduld.

In die marktplaatslink die ik eerder voor je geplaatst heb kost ie 35 euro, vast niet nieuw maar hopelijk wel compleet (even navragen). Je kan vast een bod van 30 euro doen, en die kan je vast afhalen of je kan een dealtje maken incl verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Oei die link had ik gemist zie ik -O-
Hij is trouwens nu weg.

Ik had ook die link van DrDual gemist die kan me wellicht ook met een en ander helpen als ik de beschrijving zo lees. Is ook nog iets hij heeft er meer verstand van en is sneller als ik en toch betaalbaar qua uurloon.

Verder kwam ik in een post tegen dat TK11 ook gebruikt kan worden ipv TK12 die zouden bijna gelijk zijn maar de 11 heeft geen Dualclick systeem als je die niet nodig hebt als je cartridge met 1/2inch cq retma aansluiting gebruikt dan kon je ook de 11 gebruiken. Klinkt dat bekend ? Die is vaak goedkoper en makkelijker te krijgen.
En dual click klinkt als een dual eigen systeem die ik niet nodig ga hebben toch?

Zie ook deze link met uitleg waarom de 11 de 12 eventueel kan vervangen
http://www.dual-board.de/...-1-2-tk-12-for-dual-1019/

btw ik kwam ook dit tegen wat is dit en heb ik dit ook nodig ik ken de engelse taal niet genoeg om te zien of dit noodzakelijk is. Hij stond in ieder geval nog niet op mijn lijstje.
Dual Turntable TK-12 Cartridge Alignment Overhang Tool for 1019
http://www.ebay.ie/itm/Du...8b808c:g:pT0AAOSw7NNUA1eU
Cap schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 22:50:
[...]

Kwestie van een beetje zoeken en wellicht een beetje geduld.

In die marktplaatslink die ik eerder voor je geplaatst heb kost ie 35 euro, vast niet nieuw maar hopelijk wel compleet (even navragen). Je kan vast een bod van 30 euro doen, en die kan je vast afhalen of je kan een dealtje maken incl verzenden.

[ Voor 3% gewijzigd door ErikRo op 14-01-2017 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je bedoelt dat die TL12 weg is? Hij staat namelijk nog wel in de advertentie vermeld.

Klopt, inklik is niet gewenst dus blijkbaar is dat dan ook een mogelijkheid, misschien is het zelfs wel handiger. Bel Dr Dual eens, die kan je vast verder helpen met info. Misschien heeft die er eentje liggen voor een leuke prijs, hij doet meestal niet moeilijk.

Overhang tool is wellicht handig maar niet nodig: het element uitlijnen kan je zelf ook mbv een protractor sjabloon, dat kan je downloaden van Vinyl Engine en dan uitprinten. Maar dat is van later zorg.
Pagina: 1 ... 50 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.