Het Grote Vinyl Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 101 Laatste
Acties:
  • 591.323 views

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:46

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Bij het Mediamarkt gekkenhuis komt een ION platenspeler in de aanbieding voor een redelijk lage prijs, namelijk 38 euro, terwijl die nu 80 euro kost: http://www.mediamarkt.nl/...pact-lp-rood-1443037.html
Nu ben ik een totaal leek qua platenspelers, wat ik eigenlijk wil weten of dit ding enigszinds acceptabel geluid gaat produceren op mijn pricewatch: Edifier R2730DB (Zwart) of dat ik beter meer geld in duurder spul kan stoppen? Ik bedoel, ik begrijp dat er enig verschil gaat zitten tussen bepaalde zaken, maar is dit niet zoals een CD die op iedere speler hetzelfde gaat klinken of sla ik de plank dan mis?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Nee het is niet als een CD speler: platen afspelen is een mechanische sport en dat vraagt een minimaal kwaliteitsniveau van de onderdelen van de speler, met name arm, plateau(lager) en behuizing. Dat is bij zo'n sub 100 euro plastic brol speler gewoon niet aanwezig. Koop voor dat geld een leuke tweedehands speler of kijk naar een instap Pro-Ject of iets dergelijks, nieuw kost het je zeker wel het drievoudige van die 80 euro.
rcor schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 21:57:
[...]

Een Thorens heeft periodiek onderhoud nodig, ongeacht het model... Als de Thorens TD-160 al jaren geen onderhoud gehad heeft is het ook echt nodig... Om de twee jaar het lager voorzien van een nieuw portie olie is ook geen overbodige luxe (er van uit gaande dat na twee jaar de het lager olie wellicht verbruikt zal zijn)...

Nu ik er aan denk: de mijne heeft ook twee jaar geleden voor het laatst onderhoud gehad... Is Dr. Thorens nog actief? Ik zie namelijk dat zijn marktplaats advertentie weg is...

In het ergste geval in 2017 bij DP-audio in Enschede het onderhoud inplannen... Momenteel staat daar de Akai bandrecorder van mij... Helaas slecht gerepareerd door een monteur dichter bij huis, nu dus maar de professionals met echte kennis van bandrecorders ingeschakeld voor deze bandrecorder... Ook mijn Dual 1226 platenspeler staat er nu (ook verprutst door diezelfde monteur)...

Nu afwachten wat het gaat kosten om alles volledig te reviseren...
Jouw verhaal klopt wat mij betreft wel hoewel een Thorens die goed onderhoud gehad heeft echt wel een stuk langer dan 2 jaar zijn rondjes kan draaien, ook wat betreft het lager. Als het goed is dan is het eerste wat er weer aan moet geloven een nieuwe snaar na een x aantal jaar. ;)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Met @Cap zelfs EUR40 is teveel en dus een miskoop.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

kuusj98 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:00:
Bij het Mediamarkt gekkenhuis komt een ION platenspeler in de aanbieding voor een redelijk lage prijs, namelijk 38 euro, terwijl die nu 80 euro kost: http://www.mediamarkt.nl/...pact-lp-rood-1443037.html
Nu ben ik een totaal leek qua platenspelers, wat ik eigenlijk wil weten of dit ding enigszinds acceptabel geluid gaat produceren op mijn pricewatch: Edifier R2730DB (Zwart) of dat ik beter meer geld in duurder spul kan stoppen? Ik bedoel, ik begrijp dat er enig verschil gaat zitten tussen bepaalde zaken, maar is dit niet zoals een CD die op iedere speler hetzelfde gaat klinken of sla ik de plank dan mis?
Dank voor het aanbod, maar ik sla 'm over en wel omwille van slechte kwaliteit:
http://www.puresound.be/r...9e0a3aff51d17ed4a4ec1d0ac

Deze link had ik al eerder geplaatst in dit forum, maar nu nogmaals voor jou om je te behoeden voor een foute aankoop... Zelfs als ik 'm voor niets zou kunnen krijgen had ik 'm niet nodig... Wellicht wel leuk om 'm in de Maas te gooien.. :P Dat is het enige wat ik met dit soort spelers zou willen doen...

www.discogs.com/collection?user=rcor

• Kuusj

Kuusj

rcor schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:05:
[...]

Dank voor het aanbod, maar ik sla 'm over en wel omwille van slechte kwaliteit:
http://www.puresound.be/r...9e0a3aff51d17ed4a4ec1d0ac

Deze link had ik al eerder geplaatst in dit forum, maar nu nogmaals voor jou om je te behoeden voor een foute aankoop... Zelfs als ik 'm voor niets zou kunnen krijgen had ik 'm niet nodig... Wellicht wel leuk om 'm in de Maas te gooien.. :P Dat is het enige wat ik met dit soort spelers zou willen doen...
De Maas ligt hier 20 meter van de Mediamarkt af dus dat is niet eens zo'n slecht idee dan >:) :+
Cap schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:03:
Nee het is niet als een CD speler: platen afspelen is een mechanische sport en dat vraagt een minimaal kwaliteitsniveau van de onderdelen van de speler, met name arm, plateau(lager) en behuizing. Dat is bij zo'n sub 100 euro plastic brol speler gewoon niet aanwezig. Koop voor dat geld een leuke tweedehands speler of kijk naar een instap Pro-Ject of iets dergelijks, nieuw kost het je zeker wel het drievoudige van die 80 euro.
Duidelijk verhaal, bedankt. Die sla ik over.

Ja er staat nog een oude stereotoren op zolder, een Telefunken, maar of dat wat is weet ik niet. Probleem is dat ik net mijn kamer helemaal omgegooid en geverfd heb en het qua looks een beetje strak wil houden 8)7

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

kuusj98 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:09:
[...]
<> Probleem is dat ik net mijn kamer helemaal omgegooid en geverfd heb en het qua looks een beetje strak wil houden 8)7
Daar zijn meubels of deurtjes voor ;)

Als die telefunken een platenspeler heeft dan zou ik die eerst proberen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:29

nlboy

Alles kitz?

@Cap en rcor:

Super bedankt voor jullie beide (snelle en uitgebreide) reacties. Dit klinkt als vakwerk, dus dan besteed ik het liever aan iemand uit die er verstand van heeft. Dan ga ik binnenkort even een afspraak maken bij die hobbyist.

[ Voor 3% gewijzigd door nlboy op 24-10-2016 22:20 ]

[...]

Ja er staat nog een oude stereotoren op zolder, een Telefunken, maar of dat wat is weet ik niet. Probleem is dat ik net mijn kamer helemaal omgegooid en geverfd heb en het qua looks een beetje strak wil houden 8)7
Heb je een type nummer van die Telefunken? Dan kunnen we zien of het wat is...

Ps.: hier in de lokale kringloop (GVE kringloop winkel) van Merselo (dorpje van Venray) staat een goed uitziende Dual alles in één setje (lees: Radio, Cassette en platen speler combinatie)... Als deze technisch in orde is kan het een leuke starterset zijn...

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

rcor schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 21:57:
[...]

Nu ik er aan denk: de mijne heeft ook twee jaar geleden voor het laatst onderhoud gehad... Is Dr. Thorens nog actief? Ik zie namelijk dat zijn marktplaats advertentie weg is...
Ik kwam zijn advertentie op MP tegen. Zijn website http://drthorens.nl

• Kuusj

Kuusj

rcor schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:23:
[...]

Heb je een type nummer van die Telefunken? Dan kunnen we zien of het wat is...

Ps.: hier in de lokale kringloop (GVE kringloop winkel) van Merselo (dorpje van Venray) staat een goed uitziende Dual alles in één setje (lees: Radio, Cassette en platen speler combinatie)... Als deze technisch in orde is kan het een leuke starterset zijn...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/q3xZAMt.jpg
Er staat "Power Pack 80" op, klep open gemaakt en het ziet er niet idioot el-cheapo uit. Maar dan nog, dat ding is 40cm hoog en ik heb echt geen mogelijkheid tot een kast of een andere plaats die niet opvalt.

kuusj98 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:45:
[...]

[afbeelding]
Er staat "Power Pack 80" op, klep open gemaakt en het ziet er niet idioot el-cheapo uit. Maar dan nog, dat ding is 40cm hoog en ik heb echt geen mogelijkheid tot een kast of een andere plaats die niet opvalt.
Hmm... Een typische begin jaren '90 alles in een set... Niets denderend en ook deze platen speler zou ik niet gebruiken om mijn platen af te spelen... De platen speler stelt ook niets voor:
Afbeeldingslocatie: https://www.njuskalo.hr/image-bigger/linije-radio-kasetofoni/telefunken-power-pack-80-radio-kasete-gramofon-slika-21790384.jpg

Mooi links laten liggen... De set in onze kringloop winkel was een langwerpig exemplaar met een Dual 122X serie platen speler...: Mits alles in goede technische staat is kun je hier veel plezier aan beleven en gaat het bij wijze van je hele leven mee...

• Kuusj

Kuusj

rcor schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 23:15:
[...]

Hmm... Een typische begin jaren '90 alles in een set... Niets denderend en ook deze platen speler zou ik niet gebruiken om mijn platen af te spelen... De platen speler stelt ook niets voor:
[afbeelding]

Mooi links laten liggen... De set in onze kringloop winkel was een langwerpig exemplaar met een Dual 122X serie platen speler...: Mits alles in goede technische staat is kun je hier veel plezier aan beleven en gaat het bij wijze van je hele leven mee...
Ja zoiets had ik al verwacht, maar goed, ik ga me maar eens rustig inlezen over duurdere of tweedehands platenspelers. Wil bijvoorbeeld iets als een vinyl boxset van Rammstein kopen á 249,99 en ik heb geen zin die alleen op de kast te laten staan :P Ach ja, de MM heeft ook 3 halen 2 betalen voor CD's dus misschien liggen daar nog leuke dingen tussen. * Kuusj realiseert zich dat hij ook geen CD speler meer heeft 8)7

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:46
Een hele goedemorgen,

Ik zit met een uitdaging in mijn huidige setup. De huidige setup is een compromis tussen de looks en de sound. De vriendin is van het sfeerbeheer en staat dus voor een goed strak ogend systeem.

Als voor speakers witte Dali IKON 5 mk2.
Deze worden in de toekomst aan een zelfbouw klasse D 5x eindbak aangesloten.
Daarvoor staat een audiolab 8000av voorversterker
Die krijgt de signalen van een 8000cd cd speler
En hebben we een technics sl1200 met Shure m97xe element nu staan als plaatjes draaier....

We zijn erg te spreken over de looks en de klank van de audiolab, en in de vormgeving daarvan zouden we ook een voorversterker willen. Nu heb ik zelf die van Cambridge audio gevonden als strak bakje, maar wat zijn hier de ervaringen mee? Of zijn jullie helemaal weg van een ander type? Mochten er leds aan de voorkant zitten zou ik het dan weer tof vinden als ze rood zijn. ;)

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07:21
kuusj98 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 23:33:
[...]

Ja zoiets had ik al verwacht, maar goed, ik ga me maar eens rustig inlezen over duurdere of tweedehands platenspelers. Wil bijvoorbeeld iets als een vinyl boxset van Rammstein kopen á 249,99 en ik heb geen zin die alleen op de kast te laten staan :P Ach ja, de MM heeft ook 3 halen 2 betalen voor CD's dus misschien liggen daar nog leuke dingen tussen. * Kuusj realiseert zich dat hij ook geen CD speler meer heeft 8)7
Dan zou ik inderdaad eerst investeren in een goede platenspeler en dan pas in dure boxsets. Misbruik alle kennis van dit forum en neem even de tijd. Veel plezier in ieder geval!

Gluren bij (de platen van) de buren.....

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:47
Snuitebolletje schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 06:57:
Een hele goedemorgen,

Ik zit met een uitdaging in mijn huidige setup. De huidige setup is een compromis tussen de looks en de sound. De vriendin is van het sfeerbeheer en staat dus voor een goed strak ogend systeem.

En hebben we een technics sl1200 met Shure m97xe element nu staan als plaatjes draaier....

We zijn erg te spreken over de looks en de klank van de audiolab, en in de vormgeving daarvan zouden we ook een voorversterker willen. Nu heb ik zelf die van Cambridge audio gevonden als strak bakje, maar wat zijn hier de ervaringen mee? Of zijn jullie helemaal weg van een ander type? Mochten er leds aan de voorkant zitten zou ik het dan weer tof vinden als ze rood zijn. ;)
Cambridge phono pre's zijn gewoon goed. Over de nieuwe serie nog niet veel kunnen lezen, maar lijkt me dat die minimaal gelijkwaardig aan de oude serie zijn.
Snuitebolletje schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 06:57:
Een hele goedemorgen,

Ik heb zelf hier een Cambridge Audio Azure 540P ingebruik in de woonkamer... Het ding werkt, maar ik vindt 'm lang niet zo goed als m'n twee Musical Fidelity's... Ik heb de V-LPS en de VLPSII hier ook in gebruik (V-LPS voor het digitaliseren van LP's en de V-LPSII bij mijn eigen hifi-set)... Beiden klinken gelijkwaardig aan elkaar en geven een veel mooiere sound dan de Cambridge Audio (lees: veel mooier laag,veel meer details in het hoog, homogenere sound en betere dynamiek)...

Even op marktplaats rond gekeken en deze interessante advertenties tegen gekomen:
http://link.marktplaats.nl/m1100306225
http://link.marktplaats.nl/m1101096617

Of als het echt wat mag kosten:
http://link.marktplaats.nl/m1095643047

Van de bovenste twee zou ik voor een tientje meer voor de V-LPSII gaan... Maar als het budgettair kan / mag en je wilt het er wel aan uitgeven is die X-LPS V8 wel echt een hele mooie voorversterker, zeker in combinatie met de voeding upgrade die ook te koop staat...

[ Voor 72% gewijzigd door rcor op 25-10-2016 19:25 ]

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:20
Toch nog even een Mediamarkt gekkenhuis aanbieding, al het vinyl is vanaf morgen 3 halen 2 betalen.
Al is Dodax mogelijk nog goedkoper.

[ Voor 19% gewijzigd door musicfreak op 26-10-2016 07:28 ]

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:46
rcor schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:12:
[...]

Ik heb zelf hier een Cambridge Audio Azure 540P ingebruik in de woonkamer... Het ding werkt, maar ik vindt 'm lang niet zo goed als m'n twee Musical Fidelity's... Ik heb de V-LPS en de VLPSII hier ook in gebruik (V-LPS voor het digitaliseren van LP's en de V-LPSII bij mijn eigen hifi-set)... Beiden klinken gelijkwaardig aan elkaar en geven een veel mooiere sound dan de Cambridge Audio (lees: veel mooier laag,veel meer details in het hoog, homogenere sound en betere dynamiek)...

Even op marktplaats rond gekeken en deze interessante advertenties tegen gekomen:
http://link.marktplaats.nl/m1100306225

Of als het echt wat mag kosten:

Van de bovenste twee zou ik voor een tientje meer voor de V-LPSII gaan... Maar als het budgettair kan / mag en je wilt het er wel aan uitgeven is die X-LPS V8 wel echt een hele mooie voorversterker, zeker in combinatie met de voeding upgrade die ook te koop staat...
Tussen die 2 Fidelity's en je Cambridge zit best wel een behoorlijk prijsverschil. Neemt niet weg dat je wel top spul op marktplaats hebt gevonden voor een prima prijs, dank! Moet ik wel even kijken hoe ik dat op een vrouw verantwoorde manier ga neerzetten ;) dat was een voordeel van die Cambridge, die past geheel in lijn met wat ik al heb.

Zal de boel eens onderzoeken.. Dank je wel
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:36:
[...]

Cambridge phono pre's zijn gewoon goed. Over de nieuwe serie nog niet veel kunnen lezen, maar lijkt me dat die minimaal gelijkwaardig aan de oude serie zijn.
Hehe, klopt dat er over de nieuwste nog maar weinig te vinden is helaas. We gaan verder met de zoektocht.

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-11 17:57
@ksborg, nog nieuws over je platenspeler?

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:07
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:47:
[...]
Yep, of tegenwoordig heten ze geloof ik AT440MLB. € 165 meen ik. Trust me, die upgrade hoor je direct!
Volgens mij zit er een verschil tussen de twee als ik de specs mag geloven. Als weet ik niet wat "beter" is.
Zijn dezelfde klasse, betreft specs geneuzel om het geneuzel in verband met "nieuw", er moet verkocht worden... ;)

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-11 20:10
Wie weet wat hier van waar is?
YouTube: Cleaning Old Vinyl Records with Wood Glue by Eric G. Meeks 7.26.2015

En een nederlander:

YouTube: Cleaning Vinyl Records with Glue - with Before and After Recordings ...

Iemand of facebook zweerde bij z'n echt smerige platen, zelfs als disco antistat niet meer werkt.

[ Voor 33% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 27-10-2016 17:57 ]

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Ik vind het niks, niet aan beginnen. Knosti, Okki Nokki, Ultrasoon reinigen allemaal prima. Dat gelijm is een zeer arbeidsintensieve botte bijl methode... ik zou zeggen probeer het maar eens op een oud plaatje, dan weet je wel wat ik bedoel...

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07:21
Misschien leuk om een keer te proberen, maar ik heb al mijn albums goed schoon gekregen met de Knosti en mijn zelfgemengde reinigingsmiddel. Volgens mij is het niet alleen arbeidsintensief, maar ook duur.

Nee, gewoon de Knosti wat mij betreft.

Gluren bij (de platen van) de buren.....

• KeRsTmAnNeKe
Enige voordeel zou zijn dat je echt alle meuk uit de plaat kan trekken, meer nog dan bv een Okki Nokki. Maar hoe is de staat van je plaat dan nog verder :p

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-11 20:10
Ik heb idd echt een hele oude plaat, Switched on bach, en ik denk dat ik gewoon daar mee ff aan de haal ga.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Die lijm methode is denk ik leuk als je 'm in de grond vond. En wat kerstmannake zegt, als ie 'schoon' is van zand en dat soort meuk, wat hoor je dan nog wel :+

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Nyarlathotep

Crawling Chaos

De Okki Nokki is way overpriced en eigenlijk alleen voor de echte vinylhipsters. Het gaat echt helemaal nergens over.

Koop een Knosti voor iets van 4 tientjes en ga lekker leuk draaien in dat bakje :)
Het enige nadeel is dat de labels toch een beetje nat worden. En dat zie je achteraf als je goed kijkt. De labels worden nat wanneer je de plaat uit de Knosti bak haalt en die dingen eraf schroeft. Maargoed, voor mij geen dealbreaker omdat je het bijna niet ziet.

Mijn muziekcollectie op Discogs

[...]

De Maas ligt hier 20 meter van de Mediamarkt af dus dat is niet eens zo'n slecht idee dan >:) :+

[...]

Ik was vandaag per toeval nog in de plaatselijk kringloop. Aldaar heb ik nog even voor je gekeken. Het betrof een Grundig 4D Studio Hifi 2000 set met Dual 1226 platen speler ingebouwd:
Afbeeldingslocatie: https://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20161028_11_15_23_Pro_zpse4n4azqq.jpg

Met de kap open (plaatje van internet geleend):
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/6YP-93IpUl0/hqdefault.jpg

Mocht je interesse hebben, de kringloop winkel zit vooraan bij de kerk in Merselo op aan de straat kleindorp (volgens mij huisnummer 1 uit mijn hoofd)...

Nadat je wat onderhoud hebt gepleegd kun je hier veel plezier aan beleven...

Succes!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

rcor schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:05:
[afbeelding]

Mocht je interesse hebben, de kringloop winkel zit vooraan bij de kerk in Merselo op aan de straat kleindorp (volgens mij huisnummer 1 uit mijn hoofd)...
Succes!
Ik had bijna over een half uur in die kringloop winkel gestaan (is 30km hier vandaan), zie daarop meer leuks staan.

En toen las ik nog een keer goed en zag dat het 2e plaatje van internet geleend is. :D

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Kuusj

Kuusj

rcor schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:05:
[...]

Ik was vandaag per toeval nog in de plaatselijk kringloop. Aldaar heb ik nog even voor je gekeken. Het betrof een Grundig 4D Studio Hifi 2000 set met Dual 1226 platen speler ingebouwd:
[afbeelding]

[afbeelding]

Nadat je wat onderhoud hebt gepleegd kun je hier veel plezier aan beleven...

Succes!
Bedankt dat je even gekeken hebt, het is echter iets te ver rijden voor me helaas. Ik ben even naar de kringloop in Maastricht en heb daar een Sony ps lx 46 gevonden voor 7,50€. Is dit wat? Als iemand anders een advies heeft hoor ik dat ook graag, ik blijf nog even rondlopen :) bedankt :D

De allergoedkoopste brol Sony is dat, lichtgewicht plastic rommel. Maar 7,50 is bijna niks natuurlijk.

Zoek je in omgeving Maastricht en goedkoop, kijk dan naar deze JVC L-A55:

http://link.marktplaats.nl/m1097819516

Direct drive dus je hoeft geen nieuwe snaar te kopen, heeft een nette arm met universele SME headshell aansluiting. Zo te zien ook een degelijk plateau met genoeg gewicht. Prima platenspeler voor dat geld, ziet er nog keurig uit, en de automatische afslag fix je zo door aan afstelschroefje te draaien of op zijn hoogst het afslagmechanisme wat schoon te maken.

Veel goedkoper gaat het niet worden voor een nette en goede platenspeler.

Verder zie ik eigenlijk weinig goedkoops nu in direct omgeving maastricht, een paar Philipsen en een Akai. Maar die JVC vind ik beter.

[ Voor 22% gewijzigd door Cap op 28-10-2016 15:23 ]

• Kuusj

Kuusj

Cap schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:17:
De allergoedkoopste brol Sony is dat, lichtgewicht plastic rommel. Maar 7,50 is bijna niks natuurlijk.

Zoek je in omgeving Maastricht en goedkoop, kijk dan naar deze JVC L-A55:

http://link.marktplaats.nl/m1097819516

Direct drive dus je hoeft geen nieuwe snaar te kopen, heeft een nette arm met universele SME headshell aansluiting. Zo te zien ook een degelijk plateau met genoeg gewicht. Prima platenspeler voor dat geld, ziet er nog keurig uit, en de automatische afslag fix je zo door aan afstelschroefje te draaien of op zijn hoogst het afslagmechanisme wat schoon te maken.

Veel goedkoper gaat het niet worden voor een nette en goede platenspeler.

Verder zie ik eigenlijk weinig goedkoops nu in direct omgeving maastricht, een paar Philipsen en een Akai. Maar die JVC vind ik beter.
Ah mooi, dan ga ik eens kijken of m'n pa wel zin heeft om even naar Beek te karren :+

Zal toch wel? En anders met je moeder's LIDL shoppertasje de trein in: het is het 11 minuten met de trein vanaf Maastrich (m'n vriendin komt daar vandaan ;)). Ik heb in het verleden per OV stad en land afgereisd voor dat soort dingen. :P Wel even de mat en het plateautje eraf lichten voordat je gaat zeulen, en de arm even vastklikken aan de armsteun anders is de boel straks stuk.

• Kuusj

Kuusj

Cap schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:25:
Zal toch wel? En anders met je moeder's LIDL shoppertasje de trein in: het is het 11 minuten met de trein vanaf Maastrich (m'n vriendin komt daar vandaan ;)). Ik heb in het verleden per OV stad en land afgereisd voor dat soort dingen. :P Wel even de mat en het plateautje eraf lichten voordat je gaat zeulen, en de arm even vastklikken aan de armsteun anders is de boel straks stuk.
Mijn vader kwam net thuis van werk en zei dat z'n ouders nog wel een speler hadden. Een Philips 677. Ziet nog als nieuw uit, ik hoop dat ie goed is qua onderdelen maar hij klinkt goed. Alleen redelijk zacht. Ik moet mijn speakers vol open draaien voor een normaal luistervolume, dat is normaal 140W RMS op 16m2 dus ontiegelijk hard.

Preamp of een andere oplossing? Oja, ook nog een stuk of 50 platen meegekregen, alles ertussen van Duitse Schlager tot Guns and Roses lol.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Daar moet idd gewoon een preamp voor als je receiver/versterker geen phono in heeft.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Met die Philips kan je inderdaad ook prima toe.

Inderdaad, geen PHONO inputs achterop je versterker? Dan zit er geen phono voorversterker in en dat is nodig, niet alleen voor de sterkte maar ook voor de kwaliteit van het geluid (RIAA equalizing).

Dit is een aanrader qua goed geluid voor weinig geld:
http://link.marktplaats.nl/a1037105665

Maar misschien heeft opa ook nog een phono voorversterker of een degelijke versterker met ingebouwde PHONO inputs?

[ Voor 14% gewijzigd door Cap op 28-10-2016 23:07 ]

kuusj98 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 21:07:
[...]

Mijn vader kwam net thuis van werk en zei dat z'n ouders nog wel een speler hadden. Een Philips 677. Ziet nog als nieuw uit, ik hoop dat ie goed is qua onderdelen maar hij klinkt goed. Alleen redelijk zacht. Ik moet mijn speakers vol open draaien voor een normaal luistervolume, dat is normaal 140W RMS op 16m2 dus ontiegelijk hard.

Preamp of een andere oplossing? Oja, ook nog een stuk of 50 platen meegekregen, alles ertussen van Duitse Schlager tot Guns and Roses lol.
Zoals anderen ook al zeiden: phono preamp is nodig...
Eventueel heb ik nog een TCC TC-720 ongebruikt liggen die je mag overnemen... Geen topper, maar hij werkt probleemloos...

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11 15:11
Weet niet zeker of dit de juiste plek is om deze vraag te stellen maar toch;
Ik ben op zoek naar een limited album, namelijk Childish Gambino - Because the Internet.
Vorige maand was hij nog beschikbaar bij SoundsDelft, helaas had ik toen geen geld tot mijn beschikking. Nadat ik mijn loon had gekregen was hij echter uitverkocht. Ik ben erg hard op zoek naar deze plaat en hoor het heel graag als iemand deze heeft en er eventueel afstand van wil nemen.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

untflanked schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 13:48:
Weet niet zeker of dit de juiste plek is om deze vraag te stellen maar toch;
Ik ben op zoek naar een limited album, namelijk Childish Gambino - Because the Internet.
Vorige maand was hij nog beschikbaar bij SoundsDelft, helaas had ik toen geen geld tot mijn beschikking. Nadat ik mijn loon had gekregen was hij echter uitverkocht. Ik ben erg hard op zoek naar deze plaat en hoor het heel graag als iemand deze heeft en er eventueel afstand van wil nemen.
Ik heb hem zelf niet te koop, maar hij staat wel te koop via Discogs in Engeland voor 83-84 euro excl. verzendkosten:
https://www.discogs.com/sell/item/397916256

Wel duur, maar wel een limited edition in mint staat... Verkoper aldaar heeft 100% positive feedback van meer dan 5000 klanten, dus dat zou snor moeten zitten...

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11 15:11
rcor schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 15:08:
[...]

Ik heb hem zelf niet te koop, maar hij staat wel te koop via Discogs in Engeland voor 83-84 euro excl. verzendkosten:
https://www.discogs.com/sell/item/397916256

Wel duur, maar wel een limited edition in mint staat... Verkoper aldaar heeft 100% positive feedback van meer dan 5000 klanten, dus dat zou snor moeten zitten...
Had discogs inderdaad ook al bekeken, maar zoek voorlopig nog even naar iemand die er misschien voor iets minder afstand van wil nemen, anders ga ik ook gewoon via discogs kopen. Vorige maand was hij nog 50€ bij SoundsDelft, dus vind het zelf heel erg jammer dat ik toen de middelen niet had.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

• aph3x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-08 15:29
ff een shameless cross-post. Welke pre-amp adviseren jullie voor een Denon DL-103M (MC) element?

Nadeel van dit element is de zeer lage uitgangsspanning van 0,12mV. Wat ik online kan vinden is dat de elcheapo pre-amps hier moeite mee hebben, of valt dat in de praktijk mee? Zijn er hier ervaringsdeskundigen?

Zie ook: aph3x in "Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic"
aph3x schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 22:30:
ff een shameless cross-post. Welke pre-amp adviseren jullie voor een Denon DL-103M (MC) element?

Nadeel van dit element is de zeer lage uitgangsspanning van 0,12mV. Wat ik online kan vinden is dat de elcheapo pre-amps hier moeite mee hebben, of valt dat in de praktijk mee? Zijn er hier ervaringsdeskundigen?

Zie ook: aph3x in "Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic"
Er zijn diversen mogelijkheden, afhankelijk van je budget... Een van de goedkopere oplossing is de Musical Fidelity V-LPS / V-LPSII...
http://link.marktplaats.nl/m1102790077

Op budget nieuw, de opvolger van de V-LPSII de Musical Fidelity V90-LPS:
http://www.botman.com/musical-fidelity-v90lps-zilver.html

Als het wat meer mag kosten en je het maximale uit de Denon DL-103 element wilt halen:
http://link.marktplaats.nl/m1091449000
http://link.marktplaats.nl/m1100984930
http://www.vinylvinyl.nl/...NumkKjKg9ACFUU8GwodFb0GvA

Of de opvolger van de IFI Micro Iphono, de IFI Micro Iphono 2:
https://artsexcellence.com/ifi-micro-iphono2.html

Vooral de Musical Fidelity en de IFI Micro IPHONO (2) zijn interessante opties... De laatst genoemde kun je zelfs helemaal afregelen op de LP die je op dat moment afspeelt...

[ Voor 9% gewijzigd door rcor op 30-10-2016 23:47 ]

Heren,

Ik heb even jullie hulp nodig voor het volgende:
Enige tijd geleden heb ik mijn Dual 1226 onderhanden laten nemen door een technicus. Nadat hij wat reparaties had uitgevoerd zou de speler in orde moeten zijn. Dit bleek niet zo te zijn.

Een andere technicus heeft de speler nagekeken en geconstateerd dat alles niet goed was gerepareerd.

Sterker nog: hij wilde de motor van mijn Dual opnieuw smeren (de lagers van de motor uiteraard) en kwam tot de conclusie dat het lager beugel aan de onderzijde van de motor compleet verrot was:
Afbeeldingslocatie: https://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/2016-10-31%2018.19.16184_zpsrhq32f7q.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/2016-10-31%2018.19.49182_zpsjikosl7m.jpg

Nu is mijn vraag aan jullie:
Heeft er nog iemand een complete Dual AM 400 motor, onderdeel nummer 233 014 of alleen het lager beugel onder in goede staat, onderdeel nummer 233 039 en het lager beugel boven, onderdeel nummer 233 038 toevallig nog liggen? Mocht je bereid zijn om deze aan mij te verkopen hoor ik dat graag.

Het betreft dit onderdeel:
Afbeeldingslocatie: https://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/_1_zps6cqezlvu.jpg

Iedereen alvast bedankt.

• Wimmel
  • Laatst online: 13:50

Wimmel

Hello

Ik heb helaas niets liggen maar er is een Dual onderdelenhandelaar in Duitsland die er nog een te koop heeft staan voor €29,-. Let op, dit is de 150 volt uitvoering maar dat mag voor de lagerbeugel niets uitmaken. Op Ebay zie ik er ook nog 2 staan.

http://www.dualfred.de/Drive/Motor/

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Wimmel schreef op donderdag 03 november 2016 @ 07:02:
Ik heb helaas niets liggen maar er is een Dual onderdelenhandelaar in Duitsland die er nog een te koop heeft staan voor €29,-. Let op, dit is de 150 volt uitvoering maar dat mag voor de lagerbeugel niets uitmaken. Op Ebay zie ik er ook nog 2 staan.

http://www.dualfred.de/Drive/Motor/
Dank voor je reactie Wimmel... De onderdelen die ik zoek lijken op voorraad te zijn hier... Ik heb het voorgelegd aan de monteur ter verificatie, maar als het klopt ga ik ze hier bestellen...

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:34

Polycom

Poes van goud

Ik begrijp als vinyl fanaat niet waar de obsessie vandaan komt om je platen te wassen. Was machines waardoor je labels nat worden, (en dus op ten duur gaan verkleuren) met houtlijm (!!) je platen schoon trekken. Wat doen jullie met jullie platen waardoor ze zo vies worden?

• Monkeyk2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-11 11:35
PuDy schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:52:
Ik begrijp als vinyl fanaat niet waar de obsessie vandaan komt om je platen te wassen. Was machines waardoor je labels nat worden, (en dus op ten duur gaan verkleuren) met houtlijm (!!) je platen schoon trekken. Wat doen jullie met jullie platen waardoor ze zo vies worden?
Volgens mij doe je niet alleen je platen wassen voor de viezigheid maar ook om ze anti-statisch te maken.
Ik was alle platen als ze binnenkomen, dus ik bestel ze nieuw >> wassen >> spelen op deze manier blijft je naald langer goed en heb je weinig problemen met statische elektriciteit.

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-11 17:02
Afspelen:)

Die houtlijm is enkel om de groeven helemaal leeg te trekken. Dat is volgens mij meestal niet nodig. Als je thuiskomst met wat rommelmarkt spul dat flink gebruikt is dan zou je zoiets kunnen doen.

Voor de rest af en toe een antistatisch doekje of borsteltje is wat mij betreft voldoende. Zelden dat er dan nog hoorbare meuk in/op zit.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Speel eens een gemiddelde 2e hands gekochte plaat af zou ik zeggen. Die klinken bij mij na het wassen toch meestal stukken beter. Minder tikjes en fijn gekraak. Beter voor mijn naald ook denk ik om niet door die zooi te hoeven ploegen. Labels kunnen in mijn Knosti langs de rand nat worden, maar de meesten ondervinden daar geen hinder van. Het zijn vaak de labels van nieuwere platen die wel een beetje op kunnen zwellen en als je goed kijkt enige blijvende schade oplopen. Ik vind echter de verbetering in geluidskwaliteit belangrijker.

Antistatisch maken is voor mij geen argument om te wassen. De eerste keer spelen na het wassen zijn ze inderdaad netjes antistatisch, maar haal ik ze van de speler dan knetteren ze alweer als vanouds...
Dat laatste vind ik toch wonderlijk:

Als ik zo'n vieze kringloopplaat eerst met een doekje te lijf ga om de losse meuk er even af te wrijven - geen wild gewrijf maar met een enkele ronddraaiende beweging - dan knettert ie me tegemoet en echt meteen zit er weer een hap stof aan die gewoon vanuit de lucht wordt aangezogen door de statische electriciteit.

Maar dit soort platen die hier als een gek knetteren (en soms zo'n vastgeplakt zitten aan de binnenhoes door de statische electriciteit) die zijn na een wasbeurt niet alleen stofvrij maar trekken ook echt geen stof meer aan. Geen geknetter, geen geplak aan de hoes, geen stofmagneet. En dat is niet alleen de eerste keer zo maar ook een jaar later nog.

Iets in jouw huis / setup moet het probleem veroorzaken. Ik heb een houten vloer en een houten kast waarop de speler staat, in dit geval van Technics met een rubberen mat. Relatieve luchtvochtigheid in huis zo rond de 55%. Verder draag ik normaalgesproken katoenen kleding, met wol merk ik natuurlijk wel overal dat ik meer statisch geladen ben, maar zelfs dan gaan de platen niet knetteren.

De reinigingsvloeistof die ik gebruik is gewoon water, isopropylalcohol en een beetje wetting agent.

[ Voor 23% gewijzigd door Cap op 03-11-2016 10:29 ]

• chromium
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-11 11:17
birdie_man schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:16:
[...]
Antistatisch maken is voor mij geen argument om te wassen. De eerste keer spelen na het wassen zijn ze inderdaad netjes antistatisch, maar haal ik ze van de speler dan knetteren ze alweer als vanouds...
Kurken mat ? Had ik ook tot ik mijn kurken mat verving door een rubberen.
Nu blijven ze antistatisch na het wassen.

• Nyarlathotep
  • Nu online

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Mja, ik heb ook de standaard rubberen Technics mat. En na verloop van tijd worden je platen toch weer een beetje statisch.
Overigens heb ik hier bij het afspelen geen last van; stof is erger.

• Minneyar
  • Laatst online: 13:01
rcor schreef op donderdag 03 november 2016 @ 01:07:
Heren,

Ik heb even jullie hulp nodig voor het volgende:
Enige tijd geleden heb ik mijn Dual 1226 onderhanden laten nemen door een technicus. Nadat hij wat reparaties had uitgevoerd zou de speler in orde moeten zijn. Dit bleek niet zo te zijn.

Een andere technicus heeft de speler nagekeken en geconstateerd dat alles niet goed was gerepareerd.

Sterker nog: hij wilde de motor van mijn Dual opnieuw smeren (de lagers van de motor uiteraard) en kwam tot de conclusie dat het lager beugel aan de onderzijde van de motor compleet verrot was:
[afbeelding]

[afbeelding]

Nu is mijn vraag aan jullie:
Heeft er nog iemand een complete Dual AM 400 motor, onderdeel nummer 233 014 of alleen het lager beugel onder in goede staat, onderdeel nummer 233 039 en het lager beugel boven, onderdeel nummer 233 038 toevallig nog liggen? Mocht je bereid zijn om deze aan mij te verkopen hoor ik dat graag.

Het betreft dit onderdeel:
[afbeelding]

Iedereen alvast bedankt.
Volgens mij heb ik nog een gedemonteerde dual in de schuur liggen, ik zal eens kijken welke motor daar inzit.
Iedereen dank voor de hulp.. Het wordt zeer gewaardeerd... Hoewel ik inmiddels via Dualfred.een 150Volt versie van de Dual AM400 motor heb besteld (om de lager beugels vanaf te halen), blijven extra reserve onderdelen altijd welkom (zoals een complete 220 / 230Volt motor)...

De lager beugels zijn bij oudere Dual motoren altijd wat gevoeliger en kunnen erg broos zijn blijkbaar...

• Minneyar
  • Laatst online: 13:01
rcor schreef op donderdag 03 november 2016 @ 21:24:
Iedereen dank voor de hulp.. Het wordt zeer gewaardeerd... Hoewel ik inmiddels via Dualfred.een 150Volt versie van de Dual AM400 motor heb besteld (om de lager beugels vanaf te halen), blijven extra reserve onderdelen altijd welkom (zoals een complete 220 / 230Volt motor)...

De lager beugels zijn bij oudere Dual motoren altijd wat gevoeliger en kunnen erg broos zijn blijkbaar...
Die van mij is een totaal ander type, helaasch.

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:43
Ik heb ook nog een mazzeltje gehad deze week..

Een collega kwam vorige week naar me toe omdat hij had opgevangen dat ik nog wat Pet Shop Boys LP's zocht. Hij vertelde me dat hij Actually & Disco wel voor me had, had ik daar belang bij? Zeker aangezien ik die nog niet had. Hij moest ze wel even opzoeken maar hij zou aan me denken. Komt ie deze week op z'n verjaardag naar me toe, hij had ze bij zich maar nog in de auto dus loop na werktijd maar even mee. Prima dus we zijn bij de auto, gaat de kofferbak open en krijg ik een stuk of 40 LP's in m'n handen gedrukt 'want ik doe er toch niks meer mee' _/-\o_

Ik heb ze even doorgenomen en naast de genoemde Pet Shop Boys is het een mooie verzameling met UB40, The Nits, Trockener Kecks, Robert Cray, Toto, Van Morrison, Dire Straits, Tracy Chapman en nog wat andere aardige artiesten. Ook 1 verdwaalde Robert Long, dat heb ik 'm maar vergeven ;)

Hij wilde niks voor hebben, ik heb echter maar een fles whisky voor 'm gekocht. Dit wordt een platen-was weekend.. :)

• birdie_man
chromium schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:08:
[...]

Kurken mat ? Had ik ook tot ik mijn kurken mat verving door een rubberen.
Nu blijven ze antistatisch na het wassen.
Nee, de standaard dikke rubbermat van Thorens. Houten vloer, wollen tapijt, houten kast, met daarop zelfgemaakte "MDF-bak" gevuld met zand waarop een plank rust waarop de speler dan weer staat. Ik doe platen na het wassen trouwens altijd in een nieuwe hoes die gevoerd is met plastic. Maar goed, ik heb er niet echt veel last van hoor dat ze enigszins statisch zijn. De weergave wordt hoorbaar "spannender" :)
Wollen tapijt, dat is de killer!

• birdie_man
tja, wollen tapijt niet goed, kunststof nog erger, laminaat bederft de akoestiek, een mens moet wat... Ik zie trouwens niet in hoe het tapijt een speler beïnvloedt die daar helemaal niet mee in contact staat. Maar goed, ik heb er verder geen last van. Ik heb ook niet echt het gevoel dat de platen veel stof aantrekken en ik kan altijd nog spelen met de stofkap dicht.
Platen afspelen is nu eenmaal niet handig. :)

Laminaat of tegels zou ik zelf niet doen, niet alleen om de akoestiek maar ook om het koude gevoel (en ik vind het ook niet mooi).
Tapijt is wel goed voor de akoestiek en lekker warm, maar trekt stof aan en is statisch, en gevoeliger voor vlekken en slijtage, zou ik dus ook niet doen.
Hout, kurk e.d. vind ik zelf wel prettig, niet kil aan de voeten en ook wat akoestiek betreft: lang niet zo hard als laminaat.

Bij statische elektriciteit gaat het om ladingsverschillen die ontstaan tussen objecten. Jouw platen worden blijkbaar sterk statisch geladen door iets terwijl veel anderen (waaronder ik) daar weer weinig last van hebben. Je hoezen zijn normale met antistatische binnehoes, je platen zijn niet anders dan de onze en je platenspeler heeft een metalen spindle en rubber mat dus dat zal het ook niet zijn. Het logisch antwoord is wat mij betreft dan dat wollen tapijt, of je kleding. Of heel erg droge lucht (centrale verwarming altijd flink aan?) maar dat was het ook niet, meen ik me te herinneren.

Als jij op het tapijt loopt of staat dan word je al snel statisch geladen. Spullen die erop staan ook. En spullen die je vastpakt. Eigenlijk alles in huis dat daar gevoelig voor is kan daardoor statisch geladen worden. Als je een wollen trui aantrekt en je pakt een plaat op dan knettert de boel ook veel harder in je handen, ook al staat de trui niet direct in contact met de wol.

Met google vind je al snel meer ervaringen / info o.a.:
https://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=13094.0
http://forums.stevehoffma...-playing-a-record.389700/
http://forums.stevehoffma...ing-zapped-what-th.53708/
https://www.discogs.com/group/thread/481989

Stofkap dicht in geval van veel statische lading is trouwens ook niet altijd handig: is je stofkap statisch geladen dan kan je arm naar die kap toegetrokken worden zodat de naalddruk sterk verlaagd wordt, er zijn zelfs lichte armen met lage naalddruk die bij een flink statische stofkap gewoon aan de kap geplakt blijven zitten in plaats van in de groef afdalen. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 05-11-2016 14:31 ]

Als ik in een melige bui ben luister ik graag naar vrolijke, grappige muziek met melige songteksten... Wat past er nu beter bij stemming dan Mooi Wark? Daarom nu aan het afspelen: Mooi Wark met hun nieuwe album "D'r Op! Of Gien Vreten!"...
Afbeeldingslocatie: https://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20161105_15_14_55_Pro_zpsxjipugn8.jpg

• Wimmel

Wimmel

Hello

De tweakers die hun platen al wassen weten natuurlijk al dat het altijd zin heeft. Ik heb vandaag 20 nieuwe (vers van de pers) albums gewassen. Onderstaand zie je het afwaswater zoals het uit de platenwasmachine kwam lopen. Je moet van mij maar even aannemen dat er schone schoonmaakvloeistof is ingegaan en dat ik de wasmachine ook altijd keurig schoon houd. Een platenpersmachine is hydraulisch en hydrauliek betekent olie en andere vettigheid. Dit gepaard met hoge temperaturen en het is niet ondenkbaar dat nieuw vinyl altijd lichtvervuild de fabriek verlaat.

klik voor groot

Discogs

• Bestla
Heerlijk een dag zonder vrouw in huis die loopt te miepen dat het haar smaak muziek niet is. Dat biedt mij de mogelijkheid om eens wat anders te draaien.
Yes en Genesis kunnen haar niet bekoren. Ook Massive Attack, en Cocteau Twins liggen haar niet. Die laatste 2 zitten trouwens in de jukebox en die draai ik nu op standje rumoerig café >:)

[ Voor 27% gewijzigd door Bestla op 06-11-2016 12:55 ]

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 14:48

GSX-MAN

de/het/een

Dan kom ik hier ook maar eens kijken. Mijn platen zijn naar de garage verbannen, waar ze hun rondjes mogen draaien op een Sansui 222. Eigenlijk Ben ik nog op zoek naar een mooie speler met ingebouwde voorversterker die ook in de huiskamer ingezet kan worden.

Slecht idee... Hoe laat?

• aph3x
Na 25 jaar digitaal sinds dit weekend ook weer analoog. Van een vriend een mooie draaitafel kunnen overnemen, een Yamaha PF800. Ben nog in afwachting van de pre-amp, maar via de ingebouwde phono trap met de receiver op +15dB klinkt 't al erg lekker. :)

Pf 800 1

Pf800 denon dl103m

Verwijderd

Bestla schreef op zondag 06 november 2016 @ 12:52:
Ook Massive Attack, en Cocteau Twins liggen haar niet. Die laatste 2 zitten trouwens in de jukebox en die draai ik nu op standje rumoerig café >:)
Lekker hoor! Mijn vrouw trekt de Cocteau Twins ook niet, begrijp er niks van. Wat vind je hun mooiste?

• Wimmel

Wimmel

Hello

aph3x schreef op zondag 06 november 2016 @ 18:52:
Na 25 jaar digitaal sinds dit weekend ook weer analoog. Van een vriend een mooie draaitafel kunnen overnemen, een Yamaha PF800. Ben nog in afwachting van de pre-amp, maar via de ingebouwde phono trap met de receiver op +15dB klinkt 't al erg lekker. :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie tafel, die heb ik ooit eens eerder gezien, die vriend heet toch niet M. van D. ?

Discogs

• aph3x
Wimmel schreef op zondag 06 november 2016 @ 19:05:
[...]

Mooie tafel, die heb ik ooit eens eerder gezien, die vriend heet toch niet M. van D. ?
Thanks! Nee, was iemand anders... Hoewel erg zeldzaam, zullen er vast wel meer van verkocht zijn in NL. Een van de weinige snaar aangedreven, audiofiele draaitafels uit Japan.

• Nyarlathotep
  • Nu online

Nyarlathotep

Crawling Chaos

aph3x schreef op zondag 06 november 2016 @ 18:52:

[afbeelding]

[afbeelding]
Smaken verschillen maar.... Wat een foeilelijk apparaat zeg :D
Sowieso doen die rechte armen afbreuk aan een speler, ik kan er maar niet aan wennen...
Wat zijn trouwens die dikke koperkleurige puisten?

Belangrijker is natuurlijk wel hoe de speler klinkt!

• KeRsTmAnNeKe
Gaaf apparaat :-)

Koperen bulten zit de ophanging in van het subchassis (las ik op Vintageknob :p)

Verwijderd

Dit weekend weer even platen gezocht in Den Haag. Er was een platenmarkt (Dynamite events), ruime keuze, maar ik vond de prijzen te hoog. Toen maar ff doorgelopen naar Vinyl Grove, heerlijke zaak (met een uitstekende metal selectie).
Daar liep ik tegen deze parel aan. Het Music on Vinyl stickertje deed me even twijfelen maar ik ben blij dat ik hem gekocht heb. Prachtige release met opliggende letters op decover en vele opliggende foto's uit de film. Platen zelf zijn volledig plat (het kan dus!) en klinken echt helemaal te gek. Kon ik niet laten liggen.
Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.org/i7fn6eey9/Full_Size_Render.jpg

• Bestla
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2016 @ 19:03:
[...]

Lekker hoor! Mijn vrouw trekt de Cocteau Twins ook niet, begrijp er niks van. Wat vind je hun mooiste?
Heaven or Las Vegas, Iceblink Luck en Mizake the Mizan.

• KeRsTmAnNeKe
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:59:
Dit weekend weer even platen gezocht in Den Haag. Er was een platenmarkt (Dynamite events), ruime keuze, maar ik vond de prijzen te hoog. Toen maar ff doorgelopen naar Vinyl Grove, heerlijke zaak (met een uitstekende metal selectie).
Daar liep ik tegen deze parel aan. Het Music on Vinyl stickertje deed me even twijfelen maar ik ben blij dat ik hem gekocht heb. Prachtige release met opliggende letters op decover en vele opliggende foto's uit de film. Platen zelf zijn volledig plat (het kan dus!) en klinken echt helemaal te gek. Kon ik niet laten liggen.
[afbeelding]
Volgens mij zijn de meeste MOV problemen ook veroorzaakt in de distributie, verkeerd opgeslagen, krom trekken door lomp in bakken te proppen enz. Er komen echt wel mooie producties vandaan, mits ze maar mooie masters te pakken kunnen krijgen.

Verwijderd

KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 07 november 2016 @ 18:17:
[...]

Volgens mij zijn de meeste MOV problemen ook veroorzaakt in de distributie, verkeerd opgeslagen, krom trekken door lomp in bakken te proppen enz. Er komen echt wel mooie producties vandaan, mits ze maar mooie masters te pakken kunnen krijgen.
Zou zomaar kunnen. Maar mijn Julee Cruise tikt als een 20 jaar oude "very good" terwijl hij nieuw is. Anyway, deze Lost Highway is echt top.

@Redhawhk: leuk, dat is het "nieuwere" werk volgens mij he? 1990 en later. Mijn favo; Head over Heels (track: In the gold dust rush).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2016 20:17 ]

• Bestla
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:12:
[...]

Zou zomaar kunnen. Maar mijn Julee Cruise tikt als een 20 jaar oude "very good" terwijl hij nieuw is. Anyway, deze Lost Highway is echt top.

@Redhawhk: leuk, dat is het "nieuwere" werk volgens mij he? 1990 en later. Mijn favo; Head over Heels (track: In the gold dust rush).
[video]
Ik ken het oude werk wel, maar ik viel echt voor het album Heaven or Las Vegas. En of dat hun beste is, gelukkig maar dat smaken verschillen. :)

Verwijderd

Bestla schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 06:43:
[...]

Ik ken het oude werk wel, maar ik viel echt voor het album Heaven or Las Vegas. En of dat hun beste is, gelukkig maar dat smaken verschillen. :)
Dat is ook zeker een mooi, rijk klinkend, album.

Verwijderd

Kan ook echt genieten van Cocteau Twins! Ben nog steeds zo blij dat ik vorig jaar onverwachts een originele persing van het album Heaven or Las Vegas tegen kwam in een kleine platenzaak in Rotterdam *O*

Afbeeldingslocatie: https://c7.staticflickr.com/6/5827/22413142070_d2ac4ec4bb_c.jpg

• chromium
Ik heb deze week nog maar een platenspeler gekocht 8)7 , ik wou er wel eentje voor in mijn klusruimte, maar liefst eentje met auto-return, alhoewel ik een fan ben van volledig manueel. Maar eenmaal bezig met klussen is het niet altijd eenvoudig (of proper met vuile handen)om de naald manueel van de plaat te halen.
In de buurt kwam een Technics SL-D2 te koop, niet echt een wereldspeler, maar toch degelijk genoeg en een jaar geleden volledig gereviseerd door de vader van de verkoper die een draaitafel of 10 had staan.
Prijs was eerlijk en de tafel zag er goed uit en speelde probleemloos op alle toeren.
Het enige vraagteken was het element, ik was van plan er een nieuwe AT 95E aan te koppelen maar de verkoper,scheen heel tevreden met zijn Stanton 500-II element (met Stanton 5100 AL II stylus) die volgens de verkoper zo goed als nieuw was.
Dus ik twijfelde om toch maar dat element te houden en mezelf een kleine €30 te sparen. Maar ik lees toch her en der dat dit vooral een DJ-naald is met een druk van maar liefst 2 tot 5 gram !
Mijn AT 440 Mlb draait op 1.4 gram, dus ben ik wat bevreesd dat die Stanton gewoon mijn platen kapot zal draaien. :?

• zonnefreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-11 14:29
chromium schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 21:26:
Ik heb deze week nog maar een platenspeler gekocht 8)7 , ik wou er wel eentje voor in mijn klusruimte, maar liefst eentje met auto-return, alhoewel ik een fan ben van volledig manueel. Maar eenmaal bezig met klussen is het niet altijd eenvoudig (of proper met vuile handen)om de naald manueel van de plaat te halen.
In de buurt kwam een Technics SL-D2 te koop, niet echt een wereldspeler, maar toch degelijk genoeg en een jaar geleden volledig gereviseerd door de vader van de verkoper die een draaitafel of 10 had staan.
Prijs was eerlijk en de tafel zag er goed uit en speelde probleemloos op alle toeren.
Het enige vraagteken was het element, ik was van plan er een nieuwe AT 95E aan te koppelen maar de verkoper,scheen heel tevreden met zijn Stanton 500-II element (met Stanton 5100 AL II stylus) die volgens de verkoper zo goed als nieuw was.
Dus ik twijfelde om toch maar dat element te houden en mezelf een kleine €30 te sparen. Maar ik lees toch her en der dat dit vooral een DJ-naald is met een druk van maar liefst 2 tot 5 gram !
Mijn AT 440 Mlb draait op 1.4 gram, dus ben ik wat bevreesd dat die Stanton gewoon mijn platen kapot zal draaien. :?
Tja wat is wijsheid. Heb zelf een technics SL 1200 MKII platenspeler en hierop zit een Ortofon Quintet Black element met een ingestelde naaldkracht van 2,3 gram.
Het is maar net hoe de naald vorm is. Zou wel met een klein microscoopje even naar de naald laten kijken of dat hij niet versleten is.
Zo'n 5100 ALII is inderdaad een DJ naald. Niks bijzonders, zeker geen verfijnd hoog, maar het kan best lekker "vet" klinken, dus als je er van houdt, waarom niet?

Zo'n DJ naald heeft een vet, stevig cantilever zodat de naald niet snel afbreekt. Dat maakt ook draaien met een hoge naalddruk mogelijk, zodat je lekker kan raggen en doen zonder dat de naald uit de groef springt. Daar is die maximaal 5 gram op gebaseerd. Een slimme DJ die wat beter omgaat met zijn gear zet hem echter niet hoger dan een gram of 3, klinkt ook beter.
Wil je gewoon rustig luisteren en niet raggen, dan zet je zo'n DJ naald gewoon op de laagst mogelijke naalddruk, 2 gram dus. En dat is prima, dan draait ie meestal zonder vervorming door gebrekkig sporen. Iets lager lukt vaak ook nog wel maar is niet nodig, 2 gram is veiliger. Je platen gaan er in ieder geval echt niet kapot van als je onder de 2.5 gram zit, geen zorgen.

Bij een Hi-Fi element werkt het wat anders met die naalddruk range, dan ga je niet zo laag mogelijk in de range zitten maar eerder ergens middenin.

Dus zet hem eens op 2 gram, maak het naaldje eens heel goed schoon en vergelijk hem met je AT440MLb. Als het geluid je prima bevalt, geen geld besteden aan weer een ander budget elementje, lijkt me. ;)

Je zegt die D2 is geen wereldspeler, maar hij kan het verder echt wel aan: dat ding is prima in elkaar gezet met goede onderdelen. Met een beetje liefde (verse olie in het lager, gesmeerd mechaniek en gereinigde contactpunten van de SME aansluiting, headshell contacten, headshell bedrading en rca pluggen) kan hij voortreffelijk klinken. Of je er nu een Stanton 500-II, een AT95e of een AT-440MLb in zet, hij levert echt wel.

[ Voor 26% gewijzigd door Cap op 08-11-2016 23:33 ]

Onlangs nog wat lol gehad bij de Electronic Partner van Horst (LB)... Daar stonden een viertal platenspelers op het schap... Drie instap spelers van elke een ander merk: Sony, Marantz, en Pioneer... Uiteraard allemaal een pot nat, want het loop werkt is bij alle drie het zelfde en slechts de behuizing + enkele extra features verschillen, maar de arm, het draai plateau en element zijn allemaal identiek...

Daarnaast hadden ze nog één ding gemeen: goede kwaliteitscontrole: geen speling op het lager bij de toon arm...

De vierde speler was een alles in een set van Soundmaster... Wat een bagger spul, hoewel alle 4 de spelers niet van topkwaliteit zijn, was de Soundmaster echt een ramp: 0,5 mm speling bij het lager van de toonarm...

Toen ik daar een verkoper op aansprak kwam ik er meteen achter wat zijn kennis niveau over platen spelers is... Ik kreeg namelijk te horen dat dit normaal was en dat alle waar naar zijn geld was...

Nu wil ik best geloven dat op sommige punten van een platen speler (gebruikte element / demping van de kast) best wat goedkoper uitgevoerd mag zijn, maar dan nog: 0,5 mm speling op de arm lagering is gewoon een productie / ontwerp fout of slechte kwaliteitscontrole en zo'n speler zou niet verkocht mogen worden...

Helaas heb ik de verkoper niet kunnen overtuigen om deze troep van Soundmaster niet te verkopen en uit zijn schappen te halen...

Dus zullen er altijd nog mensen zijn zonder diepgaande kennis die er in trappen en hun vinyl verzameling zullen vernielen onbewust...

Maar wat een fun heb ik er aan om verkopers iets bij te leren over platen spelers... :P

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:46
Ik vermoed dat mensen die die set van Soundmaster kopen, helemaal geen geweldige vinylverzameling hebben. Die zoeken een vervanger voor de ouwe set van opa en oma, zodat die hun plaatjes van James Last, BZN en Alle 13 Goed nog kunnen blijven draaien. Daarbij is zo'n ploegschaar niet erg.

Ik maak me veel meer zorgen om Crosleys in een hip koffertje die via websites met lifestylesnuisterijen worden verkocht aan jonge hippe mensen die gewoon duur nieuw vinyl daarop gaan draaien. Daar ligt volgens mij een opvoedkundige taak voor ons vinyldeskundigen.

Punctuality is the politeness of kings

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:02
Tijd voor wat toepasselijke muziek:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1FmqzegTu4DGIC0HM2RFNROY/medium.jpg

• TacoB
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-11 21:19
Hey allen, ik wil even terugkomen op een post van mij een paar maanden terug. Daarin vroeg ik jullie als vinylkopers mee te helpen met mijn scriptieonderzoek naar waarom Nederlanders van 20 t/m 65 jaar lp's kopen. We zijn nu een tijd verder en gister heb ik mijn scriptie succesvol afgerond met een 7. Omdat de modjes erom vroegen, deel ik bij deze de resultaten.

De hoofdvraag van mijn scriptie was wat de beweegredenen zijn voor Nederlanders in de leeftijd 20 t/m 65 jaar om lp's kopen. De meest voorkomende beweegredenen zijn:

Omdat ze het luisteren naar een album bijzonderder maken96,13%
Vanwege de schoonheid/het design van de lp op zichzelf64,63%
Als verzamelobject51,13%
Omdat analoge muziek beter klinkt dan digitale47,91%
Omdat ze een meerwaarde hebben ten opzichte van andere muziekdragers47,59%
Omdat veel van mijn favoriete artiesten muziek op lp’s uitbrengen21,86%
Omdat het belangrijk is om artiesten direct financieel te ondersteunen21,54%
Omdat het mooie decoratie is voor in huis20,58%

Voor de geïnteresseerden is hier het hele onderzoek te zien. Daarin staat ook verdere toelichtingen en uitleg. En nogmaals dank aan iedereen die mij heeft geholpen _/-\o_

• chromium
Thanks Cap _/-\o_
Cap schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 23:25:
Zo'n 5100 ALII is inderdaad een DJ naald. Niks bijzonders, zeker geen verfijnd hoog, maar het kan best lekker "vet" klinken, dus als je er van houdt, waarom niet?

Zo'n DJ naald heeft een vet, stevig cantilever zodat de naald niet snel afbreekt. Dat maakt ook draaien met een hoge naalddruk mogelijk, zodat je lekker kan raggen en doen zonder dat de naald uit de groef springt. Daar is die maximaal 5 gram op gebaseerd. Een slimme DJ die wat beter omgaat met zijn gear zet hem echter niet hoger dan een gram of 3, klinkt ook beter.
Wil je gewoon rustig luisteren en niet raggen, dan zet je zo'n DJ naald gewoon op de laagst mogelijke naalddruk, 2 gram dus. En dat is prima, dan draait ie meestal zonder vervorming door gebrekkig sporen. Iets lager lukt vaak ook nog wel maar is niet nodig, 2 gram is veiliger. Je platen gaan er in ieder geval echt niet kapot van als je onder de 2.5 gram zit, geen zorgen.

Bij een Hi-Fi element werkt het wat anders met die naalddruk range, dan ga je niet zo laag mogelijk in de range zitten maar eerder ergens middenin.

Dus zet hem eens op 2 gram, maak het naaldje eens heel goed schoon en vergelijk hem met je AT440MLb. Als het geluid je prima bevalt, geen geld besteden aan weer een ander budget elementje, lijkt me. ;)

Je zegt die D2 is geen wereldspeler, maar hij kan het verder echt wel aan: dat ding is prima in elkaar gezet met goede onderdelen. Met een beetje liefde (verse olie in het lager, gesmeerd mechaniek en gereinigde contactpunten van de SME aansluiting, headshell contacten, headshell bedrading en rca pluggen) kan hij voortreffelijk klinken. Of je er nu een Stanton 500-II, een AT95e of een AT-440MLb in zet, hij levert echt wel.

• chromium
Oh neen, ik deed mee met je scriptieonderzoek maar ik ben een Belg.
Je zal het dus helaas helemaal opnieuw moeten doen. O-)
TacoB schreef op woensdag 09 november 2016 @ 15:04:
Hey allen, ik wil even terugkomen op een post van mij een paar maanden terug. Daarin vroeg ik jullie als vinylkopers mee te helpen met mijn scriptieonderzoek naar waarom Nederlanders van 20 t/m 65 jaar lp's kopen. We zijn nu een tijd verder en gister heb ik mijn scriptie succesvol afgerond met een 7. Omdat de modjes erom vroegen, deel ik bij deze de resultaten.

De hoofdvraag van mijn scriptie was wat de beweegredenen zijn voor Nederlanders in de leeftijd 20 t/m 65 jaar om lp's kopen. De meest voorkomende beweegredenen zijn:

Omdat ze het luisteren naar een album bijzonderder maken96,13%
Vanwege de schoonheid/het design van de lp op zichzelf64,63%
Als verzamelobject51,13%
Omdat analoge muziek beter klinkt dan digitale47,91%
Omdat ze een meerwaarde hebben ten opzichte van andere muziekdragers47,59%
Omdat veel van mijn favoriete artiesten muziek op lp’s uitbrengen21,86%
Omdat het belangrijk is om artiesten direct financieel te ondersteunen21,54%
Omdat het mooie decoratie is voor in huis20,58%

Voor de geïnteresseerden is hier het hele onderzoek te zien. Daarin staat ook verdere toelichtingen en uitleg. En nogmaals dank aan iedereen die mij heeft geholpen _/-\o_

• TacoB
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-11 21:19
chromium schreef op woensdag 09 november 2016 @ 16:07:
Oh neen, ik deed mee met je scriptieonderzoek maar ik ben een Belg.
Je zal het dus helaas helemaal opnieuw moeten doen. O-)

[...]
Daarvoor is de foutmarge ;)

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

-al besloten-

[ Voor 96% gewijzigd door nlboy op 09-11-2016 20:20 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 20:52:
Kan ook echt genieten van Cocteau Twins! Ben nog steeds zo blij dat ik vorig jaar onverwachts een originele persing van het album Heaven or Las Vegas tegen kwam in een kleine platenzaak in Rotterdam *O*

[afbeelding]
Damn, die kom je echt bijna nooit tegen.. Kicken man. Schappelijke prijs?

Zelf gisteren via marktplaats een zgan Jelco 750d opgehaald en natuurlijk gelijk op mijn Technics geschroefd. Had al een SA250 (Transrotor versie daarvan) die was al top. Dit is nog een leveltje hoger zeg. Qua afwerking, maar ook de prestaties. Fleetwood Mac Rumours ligt er nu op (ideale testplaat) en die 750d doet het prachtig. Nog wel aan het modderen met inner groove distortion. Element nu klein tikkie gedraaid in de headshell. Lijkt weg. Maar die laatste track op kant A van rumours blijft schel(Gold dust woman). Even laten zien:
Afbeeldingslocatie: https://s13.postimg.org/xoddnm5t3/image1.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2016 09:49 ]

Hele nette arm, mooi hoor! Hoeveel kost je zo'n geintje nou, tweedehands?

• Jovas
  • Registratie: December 2003
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 09:46:
[...]

Damn, die kom je echt bijna nooit tegen.. Kicken man. Schappelijke prijs?

Zelf gisteren via marktplaats een zgan Jelco 750d opgehaald en natuurlijk gelijk op mijn Technics geschroefd. Had al een SA250 (Transrotor versie daarvan) die was al top. Dit is nog een leveltje hoger zeg. Qua afwerking, maar ook de prestaties. Fleetwood Mac Rumours ligt er nu op (ideale testplaat) en die 750d doet het prachtig. Nog wel aan het modderen met inner groove distortion. Element nu klein tikkie gedraaid in de headshell. Lijkt weg. Maar die laatste track op kant A van rumours blijft schel(Gold dust woman). Even laten zien:
[afbeelding]
Wat heb je destijds voor die MK5 betaald? Nieuw?

Verwijderd

He guys, dank. Ttweedehands ong € 350 in nette staat (nieuw € 599). Je komt ze weinig tegen tweedehands. Voor die MK5 heb ik € 450 betaald een paar jaar terug. Vrijwel ongebruikte staat, uit juni 2008. Dus een van de laatsten.

Standaard toonarm is overigens echt goed. Ik doe die upgrades omdat ik het leuk vind. Moet wel zeggen dat het de dof/donkerheid die ik ervaarde met standaard arm (zelfs met AT440mla) heeft opgeheven. Kan ook de arm bedrading zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2016 16:00 ]

vandaag naar de mega cd / dvd en platen beurs geweest in Utrecht op de jaarbeurs... Ik had verwacht veel LP's te vinden en te kopen, maar dat is niet gelukt (sterker nog, ik heb 0 LP's dit keer gevonden naar mijn gading)...

Desondanks toch nog wel enkele CD's (sorry voor het vloeken in de kerk) en twee cassettebandjes gevonden:

- The Kinks - One For The Road (cassetteband)
- PrEMIères 2 (cassetteband)
- Dixie Chicks - Fly (CD)
- Dixie Chicks - Taking The Long Way (CD)
- BlackBerry Smoke - Little Piece of Dixie (CD)
- BlackBerry Smoke - Live At 2012 Peach Music Festival (CD)
- Ilse DeLange - Live In Ahoy (CD)
- The Marshall Tucker Band - Live In Chicago 1977 (CD)
- The Pogues - The Best Of The Pogues (CD)
- Band Zonder Banaan - Eeuwig Duurt Het Langst (CD)
Afbeeldingslocatie: https://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/Mobile%20Uploads/WP_20161112_19_35_27_Pro%202_zpskhedt7ry.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/Mobile%20Uploads/WP_20161112_19_35_55_Pro_zpsevdtdxoh.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door rcor op 12-11-2016 21:10 ]

• chromium
|:( WoW geen enkele LP gevonden op wat schijnbaar de grootste beurs ter wereld is ? Ik stel me voor dat je wel een heel exclusief verlanglijstje hebt, of waren de prijzen gewoon buiten proportie ? Ofwel heb je bijna alles al ;)

Ik ben al naar een paar (lokale) beurzen geweest en kom toch telkens thuis met 1/4 van Mijn verlanglijst (telkens een LP of 30 op de lijst) naast de 5 tot 7 LPs die op mijn lijst stonden vind ik er meestal nog een stuk tien die er niet op stonden 8)7
Op de beurs in Kortrijk vorige week vond ik toch 17 LPs. De goedkoopste was €2 de duurste €30.

Ik heb al overwogen om ook eens naar Utrecht te rijden,maar bijna 6 uur alleen in de auto zitten schrikt me toch wel wat af :-(

Altijd geïnteresseerd in verhalen over de beurs in Utrecht. Wie heeft wat gekocht ? Was het de moeite ? Duur ? Koopjes gedaan ? Druk ?

[ Voor 6% gewijzigd door chromium op 12-11-2016 21:30 ]

• Acolyte57
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Ik ben voorgaande jaren wel eens geweest - primair voor het normale verzamelbeurs stuk - en het viel me op dat de prijzen bij het vinyl flink waren. Even een paar leuke LP's scoren voor weinig zit er niet echt bij; deze lui zijn handelaren en weten exact wat ze kunnen vragen.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

chromium schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 21:29:
|:( WoW geen enkele LP gevonden op wat schijnbaar de grootste beurs ter wereld is ? Ik stel me voor dat je wel een heel exclusief verlanglijstje hebt, of waren de prijzen gewoon buiten proportie ? Ofwel heb je bijna alles al ;)

Ik ben al naar een paar (lokale) beurzen geweest en kom toch telkens thuis met 1/4 van Mijn verlanglijst (telkens een LP of 30 op de lijst) naast de 5 tot 7 LPs die op mijn lijst stonden vind ik er meestal nog een stuk tien die er niet op stonden 8)7
Op de beurs in Kortrijk vorige week vond ik toch 17 LPs. De goedkoopste was €2 de duurste €30.

Ik heb al overwogen om ook eens naar Utrecht te rijden,maar bijna 6 uur alleen in de auto zitten schrikt me toch wel wat af :-(

Altijd geïnteresseerd in verhalen over de beurs in Utrecht. Wie heeft wat gekocht ? Was het de moeite ? Duur ? Koopjes gedaan ? Druk ?
Ik had nog een LP gezien van Zac Brown Band, maar ik twijfelde of ik 'm al niet had... En eenmaal terug thuis loop ik te balen: ik had 'm niet... Aan de andere kant: nu heb ik nog iets voor de volgende keer in April of ik bestel 'm tussen door wel via Sounds in Venlo...

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-11 21:07
rcor schreef op zondag 13 november 2016 @ 08:50:
[...]

Ik had nog een LP gezien van Zac Brown Band, maar ik twijfelde of ik 'm al niet had... En eenmaal terug thuis loop ik te balen: ik had 'm niet... Aan de andere kant: nu heb ik nog iets voor de volgende keer in April of ik bestel 'm tussen door wel via Sounds in Venlo...
De mobiele app (of gewoon de website uiteraard) van Discogs is daarvoor de oplossing! Altijd je collectie bij je ;-)

• Jovas
  • Registratie: December 2003
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 15:59:
He guys, dank. Ttweedehands ong € 350 in nette staat (nieuw € 599). Je komt ze weinig tegen tweedehands. Voor die MK5 heb ik € 450 betaald een paar jaar terug. Vrijwel ongebruikte staat, uit juni 2008. Dus een van de laatsten.

Standaard toonarm is overigens echt goed. Ik doe die upgrades omdat ik het leuk vind. Moet wel zeggen dat het de dof/donkerheid die ik ervaarde met standaard arm (zelfs met AT440mla) heeft opgeheven. Kan ook de arm bedrading zijn.
Prijzen zijn nu zeer hoog. Als je 2e hands koopt vaak ook speling op de arm..

Verder wel fantastische draaitafels, ik heb ze zelf ook. Elke keer sinterklaas gevoel als ik ze aan zet en gebruik, echt ongelooflijk fraai stukje techniek..
Pagina: 1 ... 44 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.