Het Grote Vinyl Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 101 Laatste
Acties:
  • 588.781 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:01
Dalike schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:32:
[...]

De mobiele app (of gewoon de website uiteraard) van Discogs is daarvoor de oplossing! Altijd je collectie bij je ;-)
Ik ken Discogs en gebruik hem reeds (zie ook mijn handtekening onder alle berichten van mij). Ik had alleen onlangs nog wat werk van BlackBerry Smoke gekocht op LP die nog niet toegevoegd was aan Discogs (door drukte op het werkt nog geen tijd gehad om de boel te updaten)...

Vandaar de twijfel...

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 722464

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met het verkopen van LP's?

Ik wil eigenlijk een aanzienlijk deel van mijn verzameling opdoeken en het merendeel van wat ik weg wil doen is eigenlijk te goedkoop voor op Discogs maar te duur om voor een euro per stuk aan een platenzaak weg te doen. Veel redelijk recente releases (Van de laatste 10 jaar) in nieuwstaat, niet zeldzaam maar ook niet uit de categorie "budget-bak". Van Steven Wilson tot Isaac Hayes en van Goblin en Cypress Hill tot Lana del Rey en Miles Davis.

Als iemand tips heeft hoor ik ze graag.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 722464 op 13-11-2016 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 11:28
Anoniem: 722464 schreef op zondag 13 november 2016 @ 19:29:
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met het verkopen van LP's?

Ik wil eigenlijk een aanzienlijk deel van mijn verzameling opdoeken en het merendeel van wat ik weg wil doen is eigenlijk te goedkoop voor op Discogs maar te duur om voor een euro per stuk aan een platenzaak weg te doen. Veel redelijk recente releases (Van de laatste 10 jaar) in nieuwstaat, niet zeldzaam maar ook niet uit de categorie "budget-bak". Van Steven Wilson tot Isaac Hayes en van Goblin en Cypress Hill tot Lana del Rey en Miles Davis.

Als iemand tips heeft hoor ik ze graag.
Ik ben ook geen grote verkoper, misschien 10-15 lp's per jaar, Maar misschien helpen volgende tips :

Weet wel, ik verkoop niet om er geld aan te verdienen, vooral om ruimte vrij te maken.

- geef een conservatieve grade aan je platen. Twijfel je tussen VG+ en VG, kies dan voor VG.
Maak duidelijke foto's en beschrijf verborgen gebreken.
- ik kijk wat de gemiddelde verkoopprijs op discogs is (dus werkelijke verkoopprijs) en doe daar ongeveer 10% af.
- ik geef korting voor wie drie (of soms 5) LPs tegelijk koopt, doe ik vooral voor mezelf, zeer vervelend om 5 afzonderlijke pakjes te maken met elk een plaat van €4. Dan liever €15 vragen voor alle 5 en maar een pakje moeten maken.
- weet vooraf wat de portokosten zullen zijn voor 1 LP, voor 1-5, voor 1-10 etc.
Mensen kopen vlugger als ze weten wat de portokosten zullen zijn.
- ben je geen professionel verkoper reken niks extra voor "de verpakking", "de doos"' "benzinekosten" of "mijn tijd". Komt bij mij altijd negatief over, iemand die echt het onderste uit de kan wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een paar van de duurdere platen heb ik op Discogs gezet, maar om nou van platen van een tientje het discogs circus in te duiken zie ik eigenlijk niet zo zitten, het is toch een bewerkelijk proces, en aangezien het veelal niet om hele zeldzame platen gaat ben ik bang dat het dan echt veel te lang gaat duren.
(En net als het verwijderen van een pleister wil ik dit eigenlijk ook zo snel mogelijk achter de rug hebben)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 722464 op 13-11-2016 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:11
Ik verkoop niets. Wat ik dubbel heb is voor de hoes of de plaat zelf. Die gaan niet weg.

7" heb ik wel verkocht. Ik kocht zoals misschien bekent, soms een bananendoos vol met 500 singletjes van een platenbeurshandelaar voor € 50. Nu koop ik LP's en singles op Discogs. De grote meuk hebben we nu, en het is nu zoeken naar de parels.

Wat je niet wilt doorverkopen op MP. Altijd meer gevangen dan die € 50.

[ Voor 14% gewijzigd door Bestla op 14-11-2016 06:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Nou, ik heb me wel vermaakt hoor in Utrecht afgelopen weekend. Maar goed ik ben dan ook een sucker voor dit soort beurzen (en ik heb ook tot het allerlaatst op de HCC Dagen rondgelopen geloof ik, haha). Ik geniet al enorm van het uitstapje an sich.

En ik heb wel aardig wat van m'n wishlist weten af te strepen, in het bijzonder een mooie (Franse) mono uitgave van 'Time Out In Outer Space' van Brubeck uit 1962, de enige van de 'Time' serie die ik nog niet had. Die stond er al een tijdje op dus ben er blij mee. Daarnaast heb ik me voornamelijk tegoed gedaan aan nieuw vinyl geloof ik dit jaar. Een nieuwe Floyd re-issue (Obscured), twee Bowie's, nog een Dylan uit de mono Legacy serie... nee, ik ben niet ontevreden.

En ach, de prijzen... er viel nog genoeg uit de 1/2/3 euro bakken te vissen hoor. Degene met wie ik was zat meer in dat segment en heeft nog hele leuke plaatjes te pakken gekregen. Plus ik leg hier af en toe wat geld voor opzij (zoals een ander dat voor carnaval of de kerstmarkt doet denk ik :P ) dus ik hoef dan ook niet zo panisch op te letten.

Viel me wel op dat het erg rustig was trouwens (zondag)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
chromium schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 21:29:

Altijd geïnteresseerd in verhalen over de beurs in Utrecht. Wie heeft wat gekocht ? Was het de moeite ? Duur ? Koopjes gedaan ? Druk ?
Ik ben ook gisteren geweest. Drukte was gelukkig te doen. Van een standhoudster begreep ik dat het zaterdag veel erger was. Dringen om bij de kraampjes te komen, "nu ben ik aan de beurt!" etc etc. Dan zou de lol voor mij er snel af zijn.

Veel te veel om allemaal door te komen in 1 dag. Alle ongesorteerde bakken en 1/2/3/4-euro bakken dus maar laten liggen. Die zie ik op andere plekken ook wel en de kans is nihil dat er iets moois in zit dat ik net nog zoek. Het meest tevreden ben ik met een heel mooi exemplaar van "Very" van de Pet Shop Boys voor 20 euro. Goedkoopste op Discogs is momenteel 63 euro in een mindere staat. Ik zag ook nog twee exemplaren van Morbid Tales van Celtic Frost, maar met 120 en 60 euro wacht ik wel op de komende reissues. Uiteindelijk met 4 lp's en 3 maxi's naar huis gegaan. Al bij al natuurlijk duur, want toegang en trein moet er nog bij, maar je moet het maar zien als een dagje uit; dat kost altijd geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bestla schreef op maandag 14 november 2016 @ 06:28:
Ik verkoop niets. Wat ik dubbel heb is voor de hoes of de plaat zelf. Die gaan niet weg.

7" heb ik wel verkocht. Ik kocht zoals misschien bekent, soms een bananendoos vol met 500 singletjes van een platenbeurshandelaar voor € 50. Nu koop ik LP's en singles op Discogs. De grote meuk hebben we nu, en het is nu zoeken naar de parels.

Wat je niet wilt doorverkopen op MP. Altijd meer gevangen dan die € 50.
Marktplaats is eigenlijk iets wat ik koste wat het kost wil vermijden, dan denk ik dat ik ze liever voor een paar euro per stuk bij een platenzaak inlever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Anoniem: 722464 schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:36:
[...]

Marktplaats is eigenlijk iets wat ik koste wat het kost wil vermijden, dan denk ik dat ik ze liever voor een paar euro per stuk bij een platenzaak inlever.
Ik heb echt nooit last gehad met verkoop van vinyl op MP. Alles ophalen, op zicht beoordelen en geld vangen.

Het stond nooit langer dan een week te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:38
Anoniem: 722464 schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:36:
[...]

Volgens mij is er ook op Tweakers een soort MP? Heb ik zelf nog niet opgezocht, maar misschien is dat iets? En misschien is dat ook te veel MP voor jouw gevoel ;) .
Ik denk dat er wel interesse is binnen het clubje van dit forum.........

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-06 08:08
Bestla schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:20:
@ksborg, nog nieuws over je platenspeler?
Hij is getransformeerd in een andere speler. Het linkerkanaal van de SL-Q210 gaf heel veel ruis. Een ander element bracht daarin geen verandering. Waarschijnlijk toch iets in de arm/bedrading.

Ik heb inmiddels een andere opgepikt. Een SL-23 in het zwart. Ziet er veel beter uit en doet het in ieder geval ook goed :). Persoonlijk vind ik het echt een hele mooie speler om te zien.

Moest er wel een nieuwe snaar op gooien en hem heel grondig reinigen. Ding plakte aan alle kanten. Stonk niet naar sigaretten of zo, ook niet in het huis waar ik hem ophaalde... Maar misschien in het verleden al gebeurd. Volgens de eigenaar had ie 30 jaar op zolder gestaan (verkocht ook allemaal oude meubels op Marktplaats).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ISNk5lZ.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door ksborg op 14-11-2016 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bestla schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:48:
[...]

Ik heb echt nooit last gehad met verkoop van vinyl op MP. Alles ophalen, op zicht beoordelen en geld vangen.

Het stond nooit langer dan een week te koop.
Ik heb een paar jaar geleden mijn marktplaats account opgezegd na een serie vervelende ervaringen: Voornamelijk het steeds weer niet komen opdagen van mensen die een afspraak gemaakt hadden werd op een gegeven moment ontzettend vervelend: Eerst een eindeloze mailwisseling met gepingel over een euro of 2, daarna maak je een afspraak waar je voor thuisblijft en vervolgens komt er niemand opdagen, en dat alles voor een LP of een Playstation spel van een tientje.

Ik heb ook te maken gehad een man die mij verzekerde dat God mij zou komen straffen voor mijn in zijn optiek te hoge vraagprijs, en mij een "lulbroek" noemde. 8)

Een ander nadeel van marktplaats en discogs is dat ik vrij snel het overzicht verlies als ik met meerdere mensen aan het corresponderen ben.
Vintage1967 schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:51:
[...]

Volgens mij is er ook op Tweakers een soort MP? Heb ik zelf nog niet opgezocht, maar misschien is dat iets? En misschien is dat ook te veel MP voor jouw gevoel ;) .
Ik denk dat er wel interesse is binnen het clubje van dit forum.........
Er is in de vraag&aanbod sectie geen rubriek voor beeld/geluidsdragers, ik heb ze bij "overige audio" gezet, maar of dat nu de plek is?
(Hopelijk overtreed ik geen regels door dit hier te melden, ik hoor het wel als dit niet kan)

Vanmiddag zal ik eens een lijst maken, dat maakt het wellicht wat makkelijker om te adverteren, en ik zou deze ook naar opkopers kunnen mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Wat me trouwens ook opviel gisteren was het werkelijk enorm grote aanbod van recente 'unofficials' zoals dat op Discogs heet. Ik was vorig jaar ook al in een unofficial van PJ Harvey getrapt (logisch ook, kon helemaal niet voor die prijs - maar in zo'n beurshal zag het er toch best ok uit) die op 1 kant amper af te spelen is... er wordt lijkt het bewust ingespeeld op de schaarsheid van sommige titels en die liggen her en der toch als 'nieuw en origineel' in de bakken...

Wat is de legaliteit van dergelijke items eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 481702

Jovas schreef op zondag 13 november 2016 @ 16:07:
[...]
Prijzen zijn nu zeer hoog. Als je 2e hands koopt vaak ook speling op de arm..

Verder wel fantastische draaitafels, ik heb ze zelf ook. Elke keer sinterklaas gevoel als ik ze aan zet en gebruik, echt ongelooflijk fraai stukje techniek..
Prijzen zijn nu inderdaad hoog, tenminste, als je het vergelijkt met waar je ze eind jaren 90 voor kon kopen. Maar ze zijn het nog steeds dik waard als je kijkt wat je voor dat zelfde geld kan kopen nieuw.. Reden dat de prijzen een tijd laag waren, is vooral omdat de R&D en productielijn opzet (etcetera) kosten in 30 jaar al lang waren afgeschreven/laag waren over zo'n periode, dat ze voor relatief weinig geld geproduceerd konden worden.

Heb allerlei tafels gehad en ben al een tijdje blij met mijn Technics. En als er speling op het armpje zit die je niet meer kan weg "draaien", dan zijn er genoeg leuke armen beschikbaar ;):

Sinds 2010 bezig, dit rijtje afgewerkt, nu denk ik 2 a 3 jaar de technics
Afbeeldingslocatie: https://s14.postimg.org/jxb2i0wjl/1_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hm, de meeste mensen vaan van dj-tafel naar hifi. Jij doet 't andersom :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
Servor schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:44:
Wat me trouwens ook opviel gisteren was het werkelijk enorm grote aanbod van recente 'unofficials' zoals dat op Discogs heet. Ik was vorig jaar ook al in een unofficial van PJ Harvey getrapt (logisch ook, kon helemaal niet voor die prijs - maar in zo'n beurshal zag het er toch best ok uit) die op 1 kant amper af te spelen is... er wordt lijkt het bewust ingespeeld op de schaarsheid van sommige titels en die liggen her en der toch als 'nieuw en origineel' in de bakken...

Viel me ook recentelijk op, er was op een beurs zelfs een stand met maar een 30 tal verschillende LPs, maar van elk exemplaar hadden ze er toch een 25-tal.
Allemaal nieuw en in shrinkwrap, allemaal bootlegs dus.

Ook bij vele gewone verkopers staan ze er nu gewoon tussen, bij iemand vond ik Achtung Baby van U2 in een hele nette staat voor €25. Stond gewoon tussen de andere meer courante U2s. Alle platen zaten in een beschermhoes, dus ik vroeg vriendelijke aan de verkoper als ik even het vinyl kon zien.
Kon niet, want de plaat in de beschermhoes was sealed. Nieuw dus... Voor €25.
Ik vroeg "is het een bootleg misschien"? Nee hoor zei de man, het is een "repress". Nu Achtung Baby is enkel in een speciale verzamelbox heruitgebracht, dus dit was duidelijk geen legitiem exemplaar.
Toen ik vroeg wat het verschil was tussen een bootleg en een "repress" zei hij sarcastisch "bootlegs mag ik hier niet verkopen" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Servor schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:44:

Bootlegs zijn feitelijk gewoon muziekpiraterij. Bij sommige releases is dat acceptabel (muziek die nooit echt uitgebracht is en dat ook waarschijnlijk nooit wordt) maar bij kopiën van echte releases niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:58:
[...]

Bootlegs zijn feitelijk gewoon muziekpiraterij. Bij sommige releases is dat acceptabel (muziek die nooit echt uitgebracht is en dat ook waarschijnlijk nooit wordt) maar bij kopiën van echte releases niet.
Ja, ik snap best dat 1 of andere live bootleg van Pink Floyd die hoogstwaarschijnlijk toch nooit op andere wijze gereleased gaat worden in het grijze gebied zit (en ook een soort verzamelwaarde heeft).

Maar ik heb ook een Monster Magnet (Dopes to Inifinity) liggen die ik met de beste wil van de wereld niet kan plaatsen. Heb er een normale prijs voor betaald en het zou een reguliere re-ssue kunnen/moeten zijn, maar ik heb hem bij datzelfde kraampje gekocht en ik kom er gewoon niet achter. Op Discogs is geen unofficial bekend en het geluid lijkt wel redelijk ok, maar toch twijfel ik er aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyBeR schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:17:
Hm, de meeste mensen vaan van dj-tafel naar hifi. Jij doet 't andersom :P
Wat heb jij voor platenspeler? Vooralsnog vergeef ik je je "DJ tafel" versus "Hifi" opmerking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251512

Anoniem: 481702 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 09:46:
[...]

Damn, die kom je echt bijna nooit tegen.. Kicken man. Schappelijke prijs?
Nee inderdaad, nooit eerder tegengekomen. Wist wel dat er een Reissue was maar die scheen redelijk wat problemen te hebben dus die heb ik expres vermeden. Heb €19,50 voor het album betaald. Zeer schappelijke prijs als je het vergelijkt met discogs prijzen. Daarnaast ook prima staat. Solide VG+.

Wat betreft die bootlegs die mensen tegenkomen op beurzen. Ik zal je sterker vertellen ik zie ze ook steeds vaker bij platenzaken. Zo heb ik een keer een nieuwe Jimi Hendrix - Electric Ladyland gekocht bij Plato in Utrecht. Zijn genoeg officiele reissues van dus ik nam hem zonder denken gewoon mee.

Bleek achteraf dat het om een un-official/bootleg te gaan, en dit is dus geen obscure live opname of iets maar een zeer populair bekend album. Helemaal vreemd omdat er ook gewoon genoeg originele reissues zijn die makkelijk te krijgen zijn.

Ik denk dan ook dat in sommige gevallen niet alle verkopers door hebben dat het om bootlegs gaat. Dat kan ik me van een winkel als Plato/Concerto bijna niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 481702 schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:14:
[...]

Wat heb jij voor platenspeler? Vooralsnog vergeef ik je je "DJ tafel" versus "Hifi" opmerking ;)
Dat doet er niet toe maar je moet toch toegeven dat de SL1200 niet bepaald *bekend staat* als hifi-tafel (ook al is die origineel wel zo in de markt gezet) :P

Zover ik weet heb ik twee bootlegs trouwens: https://www.discogs.com/P...The-Times/release/6001998 (gevalletje piraterij) en https://www.discogs.com/C...eaks-Remix/release/298993 (bootleg remix.)

Beide lang geleden gekocht, geen idee meer waar.

[ Voor 28% gewijzigd door CyBeR op 14-11-2016 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:26
Ik ben sinds jaren ook weer eens in Utrecht geweest met een cluppie platenvrienden. Het was erg geslaagd moet ik zeggen! De drukte vond ik meevallen, in mijn beleving was het 10 jaar terug, ook op een zaterdag, drukker. Heb flink wat aangeslagen.
Ik koop liever veel albums van een paar euro dan enkele voor veel geld. Gemiddelde prijs van het onderstaande is zo'n 3 à 4 euro. Maar goed, ik ben ook nog een beetje een collectie aan het opbouwen / aanpassen (ga ook best wat weg doen). Dat heeft geleid tot het volgende rijtje:

Hothouse flowers - People
Eric clapton chronicals (heerlijk, de hits op dezelfde volgorde als mijn CDtje :))
Golden earrings - Greatest hits (Tweemaal gekocht! Kwam 'm later in veel betere kwaliteit tegen)
Steely dan - Gold (limited edition met twee LP's)
Dave Stewart & The spiritual cowboys - Self titled
Phil collins - But seriously
Frank boeien groep - Onderweg (near mint kwalitiet voor 2 euro)
Billy joel - Greatest hit vol 1 & 2 (Speciaal voor m'n vrouw)
The police - Ghost in the machine
World party - Private revolution (Erg blij mee! Nu de twee vervolgalbums scoren...)
Yes - Drama (Heb al veel van Yes maar deze nog niet)
Jon Anderson - Olias of sunhillow (moet ik nog een beetje aan wennen...)
The nits - Hat
Dob dylan & The band - Before the flood (live)
XTC - English settlement (Had ik al, maar deze heeft de originele binnenhoes. Geluidskwaliteit is wel minder dus ik houd beiden)

Toen kwam ik bij de Excelsior kraam. Daar heb ik leuk aankopen gedaan, voor een tientje per stuk.
The Madd - Are pretty quick
The mysterons - Self titled (EP op, grappig, 45 toeren)
Daryll-ann - Don't stop

Tot slot nog een tientje gespendeerd aan twee gokjes:
Xit - plight of the redman (Indianen band, moet ik nog ontdekken. Tip van een vriend.)
Jenny Beeching - No more sad goodbyes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-06 11:05
De motor van mn platenspeler loopt gek te doen, niet netjes draaien, soms zelfs achteruit starten en wat stotteren, 33 rpm haalt ie niet nu.

Schroef je kap eraf, zit er een Premotec motor onder met een simpel printje. Ga je verder zoeken, is dit de setup die Rega vroeger bij de P1 gebruikte, redelijk eenvoudige asynchrone motor. Terwijl die gasten van Edwards dit juist weer als upgrade wegzetten ten opzichte van de RP1, waarbij je zou zeggen dat oa de motor verbetert zou zijn :p (al zit daar een 12v motor in die weer zwakker schijnt te zijn)

Zou zelfs nog zo kunnen zijn dat deze ook in de P2 en P3 zat, maar dan in geavanceerde 'suspended' uitvoering, helemaal mooi hoe dat zit, 2 uitstekende delen voor montage/schroef omgevouwen, en een alu plaatje erop die met elastiek wordt vastgezet. En dan zijn er ook weer 3rd parties die upgrades verkopen voor die elastiekjes.

Nu nog kijken hoe ik dat bij mij ga fixen, zitten maar 4 onderdelen op die print

edit:
Opgelost, printje los, ik ben een leek in solderen, maar degene die dat ding in elkaar geklust heeft kan er helemaal niks van, 1 punt van een condensator hing los, kon ik zo bewegen :P Soldeerbout erbij gepakt en paar puntjes even opgewarmd en nu draait ie weer zonder problemen.

[ Voor 13% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 14-11-2016 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeR schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:35:
[...]

Dat doet er niet toe maar je moet toch toegeven dat de SL1200 niet bepaald *bekend staat* als hifi-tafel (ook al is die origineel wel zo in de markt gezet) :P
Oh jawel hoor. Het een sluit het ander niet uit. Lees de "audiofiele" forums (dus niet DJ) er maar op na: Vinyl Engine, Audkiokarma, Steve Hoffman. Hele ladingen aan topics, modificaties, tips, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:50:
De motor van mn platenspeler loopt gek te doen, niet netjes draaien, soms zelfs achteruit starten en wat stotteren, 33 rpm haalt ie niet nu.

Schroef je kap eraf, zit er een Premotec motor onder met een simpel printje. Ga je verder zoeken, is dit de setup die Rega vroeger bij de P1 gebruikte, redelijk eenvoudige asynchrone motor. Terwijl die gasten van Edwards dit juist weer als upgrade wegzetten ten opzichte van de RP1, waarbij je zou zeggen dat oa de motor verbetert zou zijn :p (al zit daar een 12v motor in die weer zwakker schijnt te zijn)

Zou zelfs nog zo kunnen zijn dat deze ook in de P2 en P3 zat, maar dan in geavanceerde 'suspended' uitvoering, helemaal mooi hoe dat zit, 2 uitstekende delen voor montage/schroef omgevouwen, en een alu plaatje erop die met elastiek wordt vastgezet. En dan zijn er ook weer 3rd parties die upgrades verkopen voor die elastiekjes.

Nu nog kijken hoe ik dat bij mij ga fixen, zitten maar 4 onderdelen op die print
Balen, nu al stuk. Die heeft het niet lang uitgehouden! Dit verhoogt mijn toch al broze vertrouwen in de huidige generatie "plankjes" nou niet echt. Ik zeg, toch maar weer die SL-1700MK2 of PS-X4 van stal halen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Is alweer opgelost, dankzij mn soldeerbout ... maar toch, het is maar broos spul dat hedendaagse Hi-Fi, ook al gehad dat bij het omzetten van het element ook een van die connectortjes afbrak en ik die er opnieuw op heb moeten solderen. Bij zo'n SME headshell vervang je dan simpelweg het draadje, met geluk zitten er zelfs nieuwe bij je element meegeleverd.

Stel dat je niet zo handig bent en/of niet durft, mag je steeds ivm garantie die hele speler weer op gaan sturen.
Voordeel is wel weer dat veel 3rd parties 'upgrade' accessoires kunnen uitbrengen, omdat het relatief eenvoudig is eea te vervangen.
Cap schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:41:
[...]
Oh jawel hoor. Het een sluit het ander niet uit. Lees de "audiofiele" forums (dus niet DJ) er maar op na: Vinyl Engine, Audkiokarma, Steve Hoffman. Hele ladingen aan topics, modificaties, tips, etc.
En grote groepen voor- en tegenstanders. Maar dat is met alles in die wereld, rigide vs wobbly spelers, zwaar vs lichtgewicht, belt vs direct-drive.

De SL-1200 is nog wel uit de tijd dat R&D nog iets mocht kosten ivm grote volumes en je niet alleen bezig was tegen handgemaakte spelertjes uit Engeland, maar ook grote jongens als Sony die ook erg toffe dingen maakte.

[ Voor 36% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 14-11-2016 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie_man
Anoniem: 481702 schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:15:
[...]

Sinds 2010 bezig, dit rijtje afgewerkt, nu denk ik 2 a 3 jaar de technics
[afbeelding]
Mijn voorkeur gaat uit naar nummer 4, waarom heb je die weggedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie_man
Ah ja, die TP90 zit ook op mijn TD320 MkII. Leent zich door zijn massa beter voor mc. Ik zou er nog wel eens een Lyra Delos in willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Technics heeft dat met die armen ook wel erg goed voor elkaar, volgens mij kan je daar zo'n beetje elk element wel onder knopen en er al een erg goede sound uit halen. Qua afstelling kan je alle kanten op en de lagering schijnt ook erg goed voor elkaar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dit weekend de lp van Ed sheeran, X, binnengekregen. Blijkt dat ding 45 toeren te zijn. Op zich prima, maar bij mijn project platenspeler moet je voor het wisselen van de snelheid de platter eraf halen en de snaar op een andere pullie doen.
Niet echt gebruiksvriendelijk, en het waarom van een 45rpm lp ontgaat me ook.

Mooi excuus voor een Speedbox.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 15-11-2016 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij zo'n statement raak ik toch wel benieuwd. Maar goed, zegt mij genoeg.

@Cap, scherp teruggevonden die posts zeg! hahaha. Die arm was lastig, maar ook had ik last van een ovaal gevormde pulley (buitenkant) waardoor de aandrijfriem er continu afliep. Alles afgesteld, maar met de minste "wiebeling" van het subchassis tijdens het spelen liep hij eraf. Ook bij start liep hij er al af. Of je nou een originele aandrijfriem of Thakker gebruikte. De TD-320 MK3 heeft die pulley ook..

Hier zie je het een beetje:
Afbeeldingslocatie: http://www.thorens-info.de/td2001_antr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie_man
De pulley op de TD320 Mk2 ziet er ietsje anders uit; grijs kunststof. Heeft ook een slipkoppeling, weet niet of die er in de Mk3 en TD2000 ook in zat. Staat ook wel wat bol, maar bij mij loopt de snaar er nooit af. Nou moet ik zeggen dat die ook heel stabiel staat en het subchassis eigenlijk een tik krijgt tijdens het draaien. Wel wissel ik nogal eens een plaat terwijl het plateau nog draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is hetzelfde principe als de oude TD-160 etc. Je kan de hoek die de pulley maakt tov het plateau veranderen door aan een stelschroef te draaien. Als je dat goed doet dan zou de snaar er bij normaal gebruik niet meer af moeten lopen.

Een verschil is zo te zien wel dat bij de TD-160 het hele boeltje geveerd is maar bij de TD-320 de motor in het vaste gedeelte zit en alleen het plateau met de arm geveerd is. Dat zorgt natuurlijk voor extra gevoeligheid m.b.t. het van de pulley aflopen, want de hoek waaronder de snaar staat verandert tijdelijk een beetje. Daarbij vraag ik me dan meteen weer af wat die vering tov de motor pulley doet met de constante snelheid, want we weten uit ervaring hoeveel snaarspanning (lengte, dikte) kan uitmaken voor de snelheid.

Wat verder ook een gevoelig puntje blijft is het wisselen van snelheid: ten eerste natuurlijk het feit dat het heel vaak gebeurt dat ie net niet meer van 33 naar 45 toeren wil wissen op de pulley. Dan kan je die pulley en snaar weer schoonmaken of zelfs een beetje opruwen, dat helpt dan een tijd en vervolgens moet je toch weer (veel te snel) een nieuwe snaar.

Ook heb je kans dat de snaar eraf loopt als je de knop iets te enthousiast naar de 45 toeren draait omdat de hevel die de snaar bedient net wat te ver doorschiet. Stel je de hevel wat lager dan geeft ie de snaar weer net niet genoeg ruimte om geheel vrij te lopen.

Het zijn wat mij betreft gewoon 33-only toeren bakken en dat doen ze prima, wisselen van snelheid is toch een beetje snaar belastend en een after thought.

Maar goed het blijft een snaaraandrijving en dat is toch allemaal wat gevoeliger dan bij een direct drive motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook een TD 318 gehad, die had (ook?) zo'n grijze kunststof pulley. Niks aan de hand. Maar die van de TD 2001 en 320 MK3 is wel flink bol. Toen het VinL forum nog bestond was er ook iemand met een TD-3001, zelfde probleem. Met hem samen heb ik toen in Duitsland bij een oud Thorens werknemer "riemen hilfe" besteld. Kleine rubber riempjes die je onder en boven op de pulley kon klemmen zodat de snaar er tussen bleef en er niet af liep. Deze man, Joel Boutreux, erkende dat dit een designfout is geweest bij Thorens. Heb beter plaatje gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://thumbs.picclick.com/00/s/MTA2NlgxNjAw/z/DtMAAOSwARZXmjb4/$/THORENS-TD-124-Turntable-Stepped-Pulley-_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 17:57
@Servor: Betreft het deze uitgave van Dopes to Infinity: https://www.discogs.com/M...-Infinity/release/8112602 ? Heb die van mij begin dit jaar op een beurs in Drachten gekocht.

En was die van jou ook zo smerig? Was echt niet normaal hoe smerig die van mij was (helaas geen foto gemaakt), heb hem eerst ff een lekker badje gegeven :p zat echt veel gruis op...

[ Voor 9% gewijzigd door ViolatoR op 15-11-2016 10:04 ]

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Wehmut, ah nu zie ik wat je bedoelt, die extra riempjes is dan inderdaad een eenvoudige workaround, maar het blijft dan wel zo dat het aandrijfriempje tijdens het draaien af en toe die riempjes raakt (op het moment dat ie er zonder die riempjes af zou vliegen dus), ook niet ideaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Cap schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:53:
@Wehmut, ah nu zie ik wat je bedoelt, die extra riempjes is dan inderdaad een eenvoudige workaround, maar het blijft dan wel zo dat het aandrijfriempje tijdens het draaien af en toe die riempjes raakt (op het moment dat ie er zonder die riempjes af zou vliegen dus), ook niet ideaal?
Klopt cap. Dat gedoe en ook mijn ongeduld met gewiebel en trage starts heeft me richting die Technics geduwd. Lekker flexibel, element oppakken en verder plaatsen zonder dat hij in auto afslag komt etc. Die auto afslag reageerde niet alleen op de uitloopgroeven, maar ook op snelle verandering richting spindle. Enfin, ieder zijn ding. Maar geef mij alsjeblieft een lekkere Technics 😉 je kent het wel als mede-liefhebber van die mooie Japanse tafels.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 481702 op 15-11-2016 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
M'n SL-1700 wiebelt ook... en heeft automatische afslag (wel af te zetten) laatste is wel wat ik het meeste mis nu. Vond het gewiebel overigens best meevallen, maar weet niet hoe dat met Thorensen zit. Ook een verschil tussen de SL-Q2 die ik had en in zijn geheel geveerd is, of de 1700, waarbij alleen het subchassis geveerd is, zodat de knoppen en eigenlijk de hele bovenkant gewoon fijn stabiel blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Naar aanleiding van het uitdunnen van mijn platencollectie Tweakers gemaild met het idee voor een aparte beeld/geluidsdragers vraag/aanbod sectie. (Gewoon als idee)
Antwoord: Of ik mijn advertentie in "overige audio" wil vewijderen, past niet bij vraag/aanbod...

Op mijn vraag "waarom" wordt een vaag vergelijk getrokken met powersellers van (illegale?) bioscoopkaartjes, en gesteld dat LP's niet audio gerelateerd zouden zijn...
Echt onbegrijpelijk, en dat voor een tech-gerelateerde website met een levendige vinyl community die vrijwel iedere dag op de frontpage hoog van de toren blaast over internetvrijheid , censuur en Big Brother awards.
Op verdere vraag om uitleg komt geen antwoord...

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 722464 op 16-11-2016 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Er was een speciaal topic waarin beeld en geluidsdragers aangeboden konden worden. Ik ga het wel even zoeken.
En gevonden, en op slot.

Je mag een topic openen in V&A Overig

[ Voor 38% gewijzigd door Bestla op 16-11-2016 06:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, daar dan maar mijn advertentie neergezet, hopelijk mag hij daar wel blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 22:37:
M'n SL-1700 wiebelt ook... en heeft automatische afslag (wel af te zetten) laatste is wel wat ik het meeste mis nu. Vond het gewiebel overigens best meevallen, maar weet niet hoe dat met Thorensen zit. Ook een verschil tussen de SL-Q2 die ik had en in zijn geheel geveerd is, of de 1700, waarbij alleen het subchassis geveerd is, zodat de knoppen en eigenlijk de hele bovenkant gewoon fijn stabiel blijven staan.
Een Thorens is veel wiebeliger dan een geveerde Technics, naast de soepelere vering mede omdat hij nogal topzwaar is met het extra zware plateau en het relatief lichte chassis. Een 1700 voelt nauwelijks tot niet wiebelig.

Die Q serie vind ik wel irritant met die soepel geveerde voeten waarop de hele platenspeler meedanst zodra je op een knop drukt. Het mogen dan wel zowat tiptoetsen zijn, maar als je ook maar iets te hard drukt slaat dan je naald over. Verder prima draaitafels trouwens, alleen dit aspect vind ik wel een beetje irritant.

Ik heb dan ook een voorkeur voor de uitvoeringen met een geveerd subchassis voor het plateau en arm, de rest lekker stabiel. Dat heeft de Thorens en inderdaad jouw Technics. Of zoals Sony het bij de PS-X serie heeft opgelost: zeer goed resonantiedempende behuizing en dempende doch stevige gelvoeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Ik blijf een man van Techinics van alle uitvoeringen. Oeps, niet van alle, maar van de SL-D2 , de SL1600 en de SL 1200mk2
En van jukeboxen natuurlijk ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Bestla op 16-11-2016 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bestla schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:52:
Ik blijf een man van Techinics van alle uitvoeringen. Oeps, niet van alle, maar van de SL-D2 , de SL1600 en de SL 1200mk2
En van jukeboxen natuurlijk ;)
Ik weet nog dat ik na jaren klooien met exotische Micro Seiki's (BL91?) en moderne "plexiglas torens" van de Duitse merken ik mijn eerste SL1210m5g kocht: Wat een gemak, wat een bouwkwaliteit, wat een mogelijkheden. En dat voor een fractie van de prijs van mijn oude Clearaudio, die er ondanks zijn indrukwekkende materialen ineens als een Doe-het-zelf bouwwerk uitzag.

Volgens mij heb ik de smile op mijn smoel met een breekijzer moeten verwijderen toen ie na 2 weken pijn begon te doen...

Voor mij nooit meer iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Mooi zo.
* Bestla aait zijn SL 1210mk2

Toepasselijke tune uit de jukebox: a Tribe Called Quest - Can i Kick It? Yes you can !

[ Voor 48% gewijzigd door Bestla op 16-11-2016 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bestla schreef op woensdag 16 november 2016 @ 15:19:
Mooi zo.
* Anoniem: 722464 aait zijn SL 1210mk2

Toepasselijk tune uit de jukebox: a Tribe Called Quest - Can i Kick It? yes you can !
Ze zijn ook gewoon aaibaar, zelfs een bemoedigend klopje kan , ook al ligt er een plaat op, je hoort er niks van terug door je luidsprekers. (schoppen ga ik niet proberen..)
Elementje verwisselen is een fluitje van een cent door de losse headshell en dat handige plastic opzetstukje. En als je een keer iets aparts wilt proberen zoals een Denon DL-103 (Die eigenlijk niet bij de arm past) bestel je een paar dingtjes van ebay (zwaardere headshell, zwaarder aux gewichtje en een spacertje) en het werkt gewoon.
De losse headshell kabeltjes zorgen dat je niet bang hoeft te zijn voor kabelbreuken.
En zo kan ik nog wel ff doorgaan.

Voor mij is dit echt DE platenspeler voor als je gewoon van muziek wil genieten IPV met apparatuur bezig te zijn.

<3

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 722464 op 16-11-2016 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Op mijn SL 1210mk2 zit een AT 440Mla naar volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bestla schreef op woensdag 16 november 2016 @ 15:29:
Op mijn SL 1210mk2 zit een AT 440Mla naar volle tevredenheid.
Ik heb de 150MLX gehad, over luidsprekers vond ik die erg mooi , de wat prominentere hoge tonen zijn dan helemaal niet storend, worden waarschijnlijk een heel eind gedempt door de afstand tussen luidspreker en luisteraar, maar ik luister voornamelijk met een hoofdtelefoon en dan is het gewoon teveel.

Ik vond hem ook gewoon te teer, 1x een naald verloren door een stukje papier wat in de plaat geperst zat, een plaat die ik al vaak gedraaid had met andere elementen, volgens mij is het wat problematisch om de naald goed stevig op de boron cantilever te krijgen omdat er geen gat in de cantilever zit waar de diamnt doorheen gaat, je leest ook nog wel eens dat 150MLX-en spontaan hun naaldtip verliezen.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 722464 op 16-11-2016 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heerlijk jongens, zo'n lofzang over onze Technicsen. Dat mag best even 😉 @Pain Bubbles, zeer herkenbaar wat je schrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 840493

Hoi allemaal!

Ik heb een vraagje... Ik ben echt een platenspeler leek, maar ik wil er eentje cadeau doen. Ik had op een ander topic al gelezen dat je beter een tweedehands kan kopen en daarbij wat onderdelen beter kan vervangen. Mijn budget is max 85 euro (weinig, ik weet het). Ik verwacht dan ook niet dat de geluidskwaliteit het beste van het beste is. Misschien is het voor 85 euro ook wel helemaal niet te doen, maar dat kunnen jullie me dan misschien ook vertellen.

http://www.usedproducts.n...nspeler-en-converter.html

Als ik bijvoorbeeld deze zou kopen (had op dat andere topic gelezen dat de oudere modellen van Lenco goed waren) wat heb ik dan nog allemaal nodig om er geluid uit te krijgen? En hoe veel zal me dat ongeveer kosten?

Hopelijk wil iemand me helpen, want ik heb er echt totaaaaaaaal geen verstand van.

Groetjes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Dit is geen ouder model van Lenco, dan praat je over jaren 70/80, dit is een recent ding (vandaar USB).

Voor 85 euro moet je toch een aardig (budget) Japans spelertje kunnen vinden lijkt me? (Technics, Akai, Sony of misschien een leuke Philips/Erres) Enige nadeel is dat er waarschijnlijk nog wel een voorversterkertje nodig is om hem aan te kunnen sluiten.

• Bestla
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 16 november 2016 @ 22:52:
Dit is geen ouder model van Lenco, dan praat je over jaren 70/80, dit is een recent ding (vandaar USB).

Voor 85 euro moet je toch een aardig (budget) Japans spelertje kunnen vinden lijkt me? (Technics, Akai, Sony of misschien een leuke Philips/Erres) Enige nadeel is dat er waarschijnlijk nog wel een voorversterkertje nodig is om hem aan te kunnen sluiten.
Of bij de kringloop een versterker met phonotrap kopen voor 2 tientjes. Leuk japans draaitafeltje erbij en gaan.
Voor minder dan €100 kan je al veel bereiken.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 840493 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 22:49:
Hoi allemaal!

Ik heb een vraagje... Ik ben echt een platenspeler leek, maar ik wil er eentje cadeau doen. Ik had op een ander topic al gelezen dat je beter een tweedehands kan kopen en daarbij wat onderdelen beter kan vervangen.
Je kunt beter nieuw kopen natuurlijk maar voor weinig budget kun je idd beter tweedehands voor een oudere speler gaan.
Mijn budget is max 85 euro (weinig, ik weet het). Ik verwacht dan ook niet dat de geluidskwaliteit het beste van het beste is. Misschien is het voor 85 euro ook wel helemaal niet te doen, maar dat kunnen jullie me dan misschien ook vertellen.

http://www.usedproducts.n...nspeler-en-converter.html

Als ik bijvoorbeeld deze zou kopen (had op dat andere topic gelezen dat de oudere modellen van Lenco goed waren) wat heb ik dan nog allemaal nodig om er geluid uit te krijgen? En hoe veel zal me dat ongeveer kosten?
Voor 85 euro ontkom je niet aan tweedehands idd, maar voor die prijs moet je ook nog wel wat redelijks kunnen krijgen. Bijvoorbeeld:

http://www.marktplaats.nl...s-415-2-platenspeler.html
http://www.marktplaats.nl...12d-platenspeler-748.html

Daarmee ben je er niet voor daadwerkelijk geluid natuurlijk, dan heb je ook nog speakers nodig en een versterker met phono ingang of een voorversterker.

• Vintage1967
Vraagje.

Ik gebruik nu een AT95E op een een Thorens TD166 met TP11 arm. Daar ben ik heel tevreden over (en ik weet dat het altijd beter kan ;) ). De naald wil ik komende zomer iig gaan vervangen.

Uit de erfenis van een paar decennia terug gestopte elektronicazaak, heb ik sinds kort:
- Philips GP400 MK II element, zonder naald;
- Philips GP401 MK II element, zonder naald;
- Ortofon F 15 MK I naald, element had ik zelf al.
- Ortofon F 15 Mk II naald, geen element.
- Ortofon F 15 S MK II naald, geen element.

Ik ga niet vragen of deze te combineren zijn... 8)7 .
Ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen en of het zinnig is iets van deze spullenboel compleet te maken of kan ik beter gewoon een nieuwe naald voor mijn AT95E kopen?
Ook ben ik benieuwd of mijn vinyl beter af is met de elliptische naald van de AT95E of dat de 'gewone' Ortofon F 15 dezelfde slijtage toebrengt aan mijn vinyl.

Misschien hebben jullie ervaring met bovenstaande spullen en kunnen jullie ook iets over klankkleur aangeven.

• Bestla
Ik zou zeggen, probeer het uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Nog even over die Pink Floyd re-issues he... die hype kon best wel eens waar zijn. Ik had in Utrecht de Europese re-issue van Obscured by Clouds meegenomen en die klinkt me toch een partijtje fijn mensen! Daarnaast lees ik ook aardige jubel en juich reacties op DSOTM en WYWH.

Dus voor de twijfelaars, ik zeg doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 17:57
Zelf laatst de Division Bell re-issue opgepikt, ook om te smullen :)

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Was het niet voor het eerst dat Division Bell op vinyl uit kwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

Ik heb thuis een originele Division Bell liggen (eerste vinyl uitgave 1994 (lichtblauw vinyl)).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Keek ook even op discogs, zat uitgekomen tot op heden ja. Waar heb ik dat verhaal vandaan dan, heb daar echt bewegend beeld van gezien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vintage1967 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:01:
Vraagje.

Ik gebruik nu een AT95E op een een Thorens TD166 met TP11 arm. Daar ben ik heel tevreden over (en ik weet dat het altijd beter kan ;) ). De naald wil ik komende zomer iig gaan vervangen.

Uit de erfenis van een paar decennia terug gestopte elektronicazaak, heb ik sinds kort:
- Philips GP400 MK II element, zonder naald;
- Philips GP401 MK II element, zonder naald;
- Ortofon F 15 MK I naald, element had ik zelf al.
- Ortofon F 15 Mk II naald, geen element.
- Ortofon F 15 S MK II naald, geen element.

Ik ga niet vragen of deze te combineren zijn... 8)7 .
Ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen en of het zinnig is iets van deze spullenboel compleet te maken of kan ik beter gewoon een nieuwe naald voor mijn AT95E kopen?
Ook ben ik benieuwd of mijn vinyl beter af is met de elliptische naald van de AT95E of dat de 'gewone' Ortofon F 15 dezelfde slijtage toebrengt aan mijn vinyl.

Misschien hebben jullie ervaring met bovenstaande spullen en kunnen jullie ook iets over klankkleur aangeven.
Ik zou er geen geld aan besteden als je al een AT95E hebt, de F15 was destijds een instapelement dat geleverd werd bij platenspelers, niks bijzonders. Een GP400 ook niet. Aan de andere kant is een nieuwe naald voor een AT95E bijna net zo duur als een nieuw AT95E element compleet met naald. Dus als je toch aan iets anders toe bent (is je AT95E naald nu al versleten?) kan je ook een ander element proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251512

KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 17:57:
Keek ook even op discogs, zat uitgekomen tot op heden ja. Waar heb ik dat verhaal vandaan dan, heb daar echt bewegend beeld van gezien :p
Je had opsich redelijk gelijk, vorig jaar kwam voor het eerst een reissue uit van DB. Daarvoor had je alleen de originele versies uit 1994. Al die andere versies die op Discogs staan zijn allemaal bootlegs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:38
Vandaag eindelijk mijn Kraftwerk collectie compleet gemaakt :) :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/H4c8IcZMR89WGfTE3hQs9Up0/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Cap schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 22:53:
[...]

Ik zou er geen geld aan besteden als je al een AT95E hebt, de F15 was destijds een instapelement dat geleverd werd bij platenspelers, niks bijzonders. Een GP400 ook niet. Aan de andere kant is een nieuwe naald voor een AT95E bijna net zo duur als een nieuw AT95E element compleet met naald. Dus als je toch aan iets anders toe bent (is je AT95E naald nu al versleten?) kan je ook een ander element proberen. :)
Dank je, Cap.
Ondertussen ziet de wereld er weer iets anders uit. Ik heb gisteren een deel van de middag besteed om een nieuw element te monteren en af te stellen. Het is een Expert Super, NOS. Klinkt, ondanks dat hij nog niet is ingespeeld, heel goed. Open, helder en een hele goede balans in de kanalen. En ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven, ik ervaar meer diepte.
Uit diezelfde NOS heb ik ook een Expert Quadra liggen. Vanwege het gepruts met afstellen, ga ik eerst een poos genieten van de Super :9 . Maar dat ik die Quadra ook ga proberen, is wel zeker :P .
Ik heb meteen de stap genomen om ervoor te zorgen dat ik het element van bovenaf de headshell in kan stellen. Wat een gepruts is dat bij de taartschep van Thoren als dat vanaf de onderkant moet, zoals standaard het geval is.
wel grappig wat een naam doet. Van de naam en het logo van Expert word ik niet meteen warm, toen ik zag dat het om Nagaoka ging, heb ik besloten om hem, ondanks het gepruts, te plaatsen. Ach ja, zo werkt dat blijkbaar.
Maar goed, mijn AT95E heb ik keurig in z'n doosje gedaan want de naald is nog niet versleten. Het was meer dat ik al 1 1/2 jaar dagelijks 1 tot 2 uur draai en er alvast rekening mee houd qua aankopen en ik nu ineens meer mogelijkheden kreeg uit een voorraadje naalden en een paar elementen >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gefeliciteerd! Ik heb 2 van die Quadra's liggen, dat zijn leuke elementjes. Kan je je eigenlijk geen buil aan vallen. Mooi diamantje zit er op en ik vind het geluid ook zeker goed. Vergelijk ik hem met de AT440MLb in dezelfde prijsklasse dan vind ik die wel duidelijk mooier gemaakt, heeft een veel dunner cantilever en een fijner diamantje, dus lagere tipmassa. Maar goed, ook dat zegt niet alles over het geluid. :)

Dat gepruts aan een arm vind ik ook maar niks, en ik wil gemakkelijk kunnen wisselen van element, dus voor mij alleen maar armen met afneembare headshell.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-06 13:52
Recentelijk mijn Synq draaitafels weer van zolder gehaald. Wilde niet teveel ruimte laten innemen, dus een oplossing gemaakt die geïntegreerd is met nieuwe vensterbank. Het past allemaal precies. De plank rust dus met een scharnier aan de muur en gebruik de dichtslaande deuren als rustpunt.

Tevens eens mijn collectie uitgebreid met Zeppelin 1 tm V en de eerste twee duan almann brother albums.. Doel is om weer elke maand stuk of wat albums aan te schaffen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3CUZrsr.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/R7E2b9g.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SVYgeKF.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
En een schuiflade? Zou bang zijn dat ik ze beschadig. Mijn platenspeler is nog nooit van zn plek geweest sinds 2001. Nouja af en toe voor stof te verwijderen uiteraard.

Excuus zie het verkeerd, het is een kiep mechanisme. Grappig bedacht. Dacht dat je ze iedere keer moet oppaken en in het kastje moest hangen. Te snel gekeken.

[ Voor 32% gewijzigd door sugarlee89 op 21-11-2016 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
sugarlee89 schreef op maandag 21 november 2016 @ 16:22:
En een schuiflade? Zou bang zijn dat ik ze beschadig. Mijn platenspeler is nog nooit van zn plek geweest sinds 2001. Nouja af en toe voor stof te verwijderen uiteraard.
Ik ben niet bang dat ik ze beschadig. Platenspelers zijn 16 jaar oud. Ik heb ze per poot vast geschroefd aan de plank.

Maar ideaal is het nog niet. ik moet er voor gaan zitten, met een hand de plank omhoog houden(zwaar) en de deuren goed dichtdoen zodat ze tegen elkaar klemmen. Ik wil eigenlijk nog een systeem bedenken met touwen en hydrolische pompsystemen die de deuren opent/sluit wanneer je de plank omhoog trekt. 8)

[ Voor 27% gewijzigd door mannowlahn op 21-11-2016 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

muffstuff schreef op maandag 21 november 2016 @ 16:21:
Recentelijk mijn Synq draaitafels weer van zolder gehaald. Wilde niet teveel ruimte laten innemen, dus een oplossing gemaakt die geïntegreerd is met nieuwe vensterbank. Het past allemaal precies. De plank rust dus met een scharnier aan de muur en gebruik de dichtslaande deuren als rustpunt.

Tevens eens mijn collectie uitgebreid met Zeppelin 1 tm V en de eerste twee duan almann brother albums.. Doel is om weer elke maand stuk of wat albums aan te schaffen.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hoe vaak gebruik je die reel-to-reel nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
CyBeR schreef op maandag 21 november 2016 @ 16:33:
[...]

Hoe vaak gebruik je die reel-to-reel nog?
Niet heel vaak, laatst wel helemaal schoon gemaakt. Heb al wat spotify playlists opgenomen, voor de grap :+ , gitaar aangesloten voor de zogenaamde band compressie. Betreft een Tandberg 20-a . Kwaliteit van banden uit begin jaren 80 is trouwens bizar goed. Sterker nog, niks geen kraakje. Heb ook even gekeken wat die bandenkosten, maar daar schrik je je de tering van. 10 stuks voor 999 dollar. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-06 16:42

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Om nog even 1 keer gebruik te maken van jullie expertise:
http://www.bax-shop.nl/ph...sterker#productinformatie
"DAP PRE-101 phono voorversterker"

Is dit goed spul of kan ik voor ongeveer hetzelfde geld beter wat anders kopen?
Die korte reviews eronder zijn natuurlijk leuk, maar er is verder niks over te vinden...

[ Voor 5% gewijzigd door Kuusj op 21-11-2016 16:43 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chromium
kuusj98 schreef op maandag 21 november 2016 @ 16:42:

Die korte reviews eronder zijn natuurlijk leuk, maar er is verder niks over te vinden...
Voor een van mijn turntables heb een gelijksoortig voorversterkertje gekocht' en mijn keuze viel op deze Art DJpre II http://www.bax-shop.nl/ph...phono-line-voorversterker

Vooral omdat ik echt overal er laaiende reviews over hoorde, en ik moet zeggen ik ben er heel tevreden over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Kan over de geluidskwaliteit ervan weinig zeggen maar wel dat ik over alle DAP-spullen die ik ooit gehad heb eigenlijk prima tevreden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
CyBeR schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:58:
[...]

Ja en nee, na 50 jaar? is dat verlopen, derhalve komt er straks flink wat officieel uit:

http://www.rollingstone.c...nally-see-release-w448931

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Je bedoelt het verlopen van het auteursrecht? Dat is 75 jaar na de dood van de artiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cap schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:13:
Gefeliciteerd! Ik heb 2 van die Quadra's liggen, dat zijn leuke elementjes. Kan je je eigenlijk geen buil aan vallen. Mooi diamantje zit er op en ik vind het geluid ook zeker goed. Vergelijk ik hem met de AT440MLb in dezelfde prijsklasse dan vind ik die wel duidelijk mooier gemaakt, heeft een veel dunner cantilever en een fijner diamantje, dus lagere tipmassa. Maar goed, ook dat zegt niet alles over het geluid. :)

Dat gepruts aan een arm vind ik ook maar niks, en ik wil gemakkelijk kunnen wisselen van element, dus voor mij alleen maar armen met afneembare headshell.
Ik heb ook zo'n Expert 'Quadra' maar ik krijg hem niet aan het zingen, een veel te overheersend laag en een gigantische dip in het mid/hoog. Bij klassiek muziek vooral erg storend: violen lijken soms bijna afwezig.
ook vind ik het een zeer matige tracker voor zijn toch vrij exotische naaldtip.
Heb hem een keer omgeruild, maar ook met de vervanger ervaar ik dezelfde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
Iemand ervaring met een AT 100E element ?
Ik heb zoals velen onder ons een (aantal) AT95E draaien, waar ik meer dan tevreden mee ben.
Mijn "main" platendraaier heeft een AT440MLb die toch een stuk beter is (kost dan ook 6X zoveel)
Nu heeft mijn allereerste AT95E er bijna 1500 draaiuren op zitten en wil ik eens kijken voor een vervangelement. Nog niet echt zin om er al te veel aan te spenderen, maar ik lees toch positieve kritieken over de AT 100E. Helaas niet al te veel, want blijkbaar kopen de meesten een AT95E voor €30 of een AT120E voor
€140.

Ik vond wel een review van iemand die zowel de 100 als de 120 had en er weinig verschil in hoorde (maar wel beter dan de 95 en zwakker dan de 440mlb)

De AT 100E kost momenteel zo'n €62 en zou onder een Thorens 166 Mk1 komen.

Een bijkomend voordeel is dat het AT 100E element ook een 150mlx of 440mlb stylus aankan, als het ooit tijd wordt om de naald te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 05-06 12:07

GSX-MAN

de/het/een

Ik heb net de platenspeler weer aangesloten op mijn hobbyzolder. Sansui SR-222, element onbekend, Onkyo A-905X, Kef Coda 7 speakers. Een simpele installatie met een prima geluid voor de ruimte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1wNDJqNu1U7G9vqQ7ppaS0Wy/medium.jpg

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-06 08:08

Ik heb deze en ik heb wel het idee dat ik niet het maximale uit m'n speler haal. Echter had ik dat voor 30 Euro ook niet verwacht. Wel zoekend naar iets beters, maar ik kan er zeker niet over klagen. Het apparaatje voelt overigens ook heel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Gewoon een silver era versterker van eind jaren 70 neer zetten, die handelt het signaal beter af dan die moderne componenten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:01
Vandaag geluk gehad bij de lokale kringloop winkel... Dit keer geen LP's, maar een niet al te min zijnde Sony ST-SB920 QS tuner (de duurdere QS lijn, de een na hoogste serie van Sony) op de kop getikt voor slechts € 10,- ... Ik ben dus helemaal in mijn nopjes... :)

Ondertussen is mijn Dual 1226 platen speler nog steeds bij DP-Audio, evenals mijn Akai GX-225D bandrecorder... De verwachting is dat beiden eind november / begin december volledig gerepareerd zijn en dan weer correct werken... Ik ben dus benieuwd naar het resultaat zodra ik ze ga ophalen tegen die tijd...

Dan nog even een foto van de Sony tuner:
Afbeeldingslocatie: https://fosrza-sn3301.files.1drv.com/y3pOCc9eollvTTHmid1H-mzYFdZe-SzC5tvWjQznLojlfrNq6sO-alPbpFK9q8OU3fPP2dgPDTasru_yoJxP0mg63Yzx9TWK7eMowxsFJxF5azLc3_Bc3g0RI6mit7_KJ9PDI6m-zwD8PSrqKIkcKWKezEElbeTnqcNtmXY3RxgWVU/sony_st-sb920QS_tuner.jpg?psid=1

[ Voor 18% gewijzigd door rcor op 23-11-2016 13:25 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
Ik heb een vraagje: Ik heb hier een poosje geleden van een Nederlandse (of in ieder geval, nederlandstalige) webshop gelezen met Vinyl wat 4 a 5 euro goedkoper is dan bol.com. I.v.m. de sinterklaasperiode was ik benieuwd of iemand weet welke site dit was. Ik meen mij iets te herinneren dat ze ook drogisterijspullen verkochten (in ieder geval, ook iets compleet anders dan vinyl).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wimmel
  • Laatst online: 14-06 20:03

Wimmel

Hello

dodax.nl ?

[ Voor 54% gewijzigd door Wimmel op 22-11-2016 21:37 ]

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
10 punten! Dit is hem, dank je wel. Ik zat mijn hoofd al te kraken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Vanavond een Grace M903 DAC/Headphone amp/pre-amp gescoord en dat voegt toch wel echt wat toe aan de vinylweergave: 2 analoge inputs en 2 analoge outputs , 4 digitale inputs waarvan 1 USB (zowel USB1 als USB2) , coax ,Toslink en AES/EBU + een goede headphone-out, allemaal onafhankelijk van elkaar in te stellen: Een paar dB meer gain naar de headphones, een beetje minder naar de line-outs. voor de aangesloten stax set. De ene set outputs zet je vast als line-level, de anderen blijven gekoppeld aande volumeregeling voor de hoofdtelefoon en een set actieve monitors.
Het maakt het allemaal zo eenvoudig om de juiste instellingen te vinden. Mono weergave, balance control en crossfeed als spreekwoordelijke puntjes op de i en het lijkt bijna een redelijk geprijsd apparaat.
(In ieder geval duidelijk breder inzetbaar dan de standaard Cambridge Audio DAC)

Enigste nadeel is dat de remote niet werkt, als er hier nog Tweakers zijn die misschien zó'n afstandsbedienign kunnen fixen hoor ik het graag.(Hoeft niet voor niks uiteraard!) Het zou net dat kleine beetje extra luxe geven. _/-\o_

Lang geleden dat ik mijn 50's mono Lp's zo mooi gehoord heb. (En dan is mijn At33mono element niet eens binnen)

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 722464 op 23-11-2016 05:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• birdie_man
chromium schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:19:
Iemand ervaring met een AT 100E element ?
Ik heb zoals velen onder ons een (aantal) AT95E draaien, waar ik meer dan tevreden mee ben.
Mijn "main" platendraaier heeft een AT440MLb die toch een stuk beter is (kost dan ook 6X zoveel)
Nu heeft mijn allereerste AT95E er bijna 1500 draaiuren op zitten en wil ik eens kijken voor een vervangelement. Nog niet echt zin om er al te veel aan te spenderen, maar ik lees toch positieve kritieken over de AT 100E. Helaas niet al te veel, want blijkbaar kopen de meesten een AT95E voor €30 of een AT120E voor
€140.

Ik vond wel een review van iemand die zowel de 100 als de 120 had en er weinig verschil in hoorde (maar wel beter dan de 95 en zwakker dan de 440mlb)

De AT 100E kost momenteel zo'n €62 en zou onder een Thorens 166 Mk1 komen.

Een bijkomend voordeel is dat het AT 100E element ook een 150mlx of 440mlb stylus aankan, als het ooit tijd wordt om de naald te vervangen.
Bij Thakker is een AT120 Eb 111 euro, dat is al wat schappelijker. Nude versus bonded naald, zo te zien met dezelfde radius. Maar wellicht ook wel van betere kwaliteit (polijsting), wie zal het zeggen. In de specificatie loopt het hoog van de 120 een stukje verder door, maar daar hecht ik nooit zo'n geloof aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Volgens mij is enige verschil nude vs bonded. Daarboven ga je weer andere cantilevers en tips krijgen (130, 140/440, 150
)

Prijsverschil tussen een AT100e en AT120e is nog best fors, 50 euro.

[ Voor 22% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 23-11-2016 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
birdie_man schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:57:
[...]

Bij Thakker is een AT120 Eb 111 euro, dat is al wat schappelijker. Nude versus bonded naald, zo te zien met dezelfde radius. Maar wellicht ook wel van betere kwaliteit (polijsting), wie zal het zeggen. In de specificatie loopt het hoog van de 120 een stukje verder door, maar daar hecht ik nooit zo'n geloof aan.
Is Inderdaad een stuk goedkoper, Ik haalde mijn prijzen ook op Thakker, dus,vroeg me af waar het verschil zit. Blijkbaar is er een verschil tussen de AT 120 eB en de At 120 e. En niet alleen een verschil van €30.
Volgens deze site is de nieuwere "B" toch minder goed dan de gewone.
Het jammere is dat de "B" de vervangnaald wordt van de gewone 120 die uitgefaseerd wordt.

http://audiokarma.org/for...of-at120e-t.664147/page-2

• KeRsTmAnNeKe
Wat ik eruit haal is dat het vooral in de magneet zit in de bodies bij de AT120 en AT440, zou betekenen dat een B vervangingsnaald hetzelfde is als een non-B /T naald.

Keek daarna na het overzicht op P1 in dat topic, je hebt dus een AT120e en opvolger AT120e/II en de AT120e/T met opvolger AT120eb ... logisch :p

Laatste zijn nude, eerste bonded, en onder de eerste nog een AT100e. En ergens is er nog een AT110e, maar die heeft een andere body.

[ Voor 47% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 24-11-2016 09:12 ]

Die AT120E/II, zeer verwarrend ja. Die bestaat al jaren en dat is echt een ander element dan de AT120E met andere (duidelijk mindere) opbouw met die bonded .3 x .7 naald. Eigenlijk gewoon een AT100E met een geringe upgrade in de spoelen.

Ik zou die gehoorde verschillen van die Tom uit dat topic met een korreltje zout nemen: in mijn ogen is de AT120Eb net zoveel de AT120E als de AT440MLb de AT440MLa is: een update van het product zonder noemenswaardige verschillen. Her en der is verwarring ontstaan omdat sommige sites van Audio Technica verkeerde specificaties online hadden gezet. Het standaard gegoochel met de frequentierespons met van die onwerkelijk hoge getallen is sowieso onzinnig, vrijwel iedere fabrikant doet het en het is vooral een marketing manier om een element in de pikorde van de productlijn te plaatsen. Een verandering van zeg de stylus tip of bijvoorbeeld aanbevolen tracking force is natuurlijk wel van belang.

• KeRsTmAnNeKe
Wat ik uit dat topic daar haal is wat wij de AT120E noemen eigenlijk de AT120E/T, die nu een opvolger heeft in de AT120Eb en heeft de AT120E een opvolger in de AT120E/II.

Maar onduidelijk is het wel, misschien hebben ze voor deze oplossing gekozen omdat er nog een AT130E was, al hadden ze dan misschien AT120 en AT125 moeten doen oid. of AT120 en AT220, zoals AT140 en AT440.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:03

Shaggy

Misantroop pur sang

Yes, eindelijk binnen oOo

Stranger Things, deeltje 1 :)
Afbeeldingslocatie: https://c8.staticflickr.com/6/5785/30407205463_4bc471a376_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c8.staticflickr.com/6/5833/31100521951_d6ace79266_c.jpg

Making an ass of myself since the 70's

• chromium
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 24 november 2016 @ 10:55:
Wat ik uit dat topic daar haal is wat wij de AT120E noemen eigenlijk de AT120E/T, die nu een opvolger heeft in de AT120Eb en heeft de AT120E een opvolger in de AT120E/II.

Maar onduidelijk is het wel, misschien hebben ze voor deze oplossing gekozen omdat er nog een AT130E was, al hadden ze dan misschien AT120 en AT125 moeten doen oid. of AT120 en AT220, zoals AT140 en AT440.
Ik denk dat er daar een paar mensen in "branding" werken die zeggen, "laat ons die vinyl nerds maar helemaal gek maken" 8)7
Wat een kluwen is het soms,met al die verschillende naamgevingen voor elementen die niks of nauwelijks verschillen van elkaar.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

shaggy8675 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:54:

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik dacht heel even dat 't label scheef zat maar dat is de hoes eronder :P

• KeRsTmAnNeKe
Ziet er wel netjes uit die Stranger Things... maar er zijn dus 2 delen voor 1 seizoen ?

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 24 november 2016 @ 22:27:
Ziet er wel netjes uit die Stranger Things... maar er zijn dus 2 delen voor 1 seizoen ?
Nee, er is nu ook een deel 2 uit :)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

shaggy8675 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 22:46:
[...]

Nee, er is nu ook een deel 2 uit :)
Ja dus.

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Las het verkeerd, haha. 8)7

shaggy8675 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:54:

[afbeelding]

[afbeelding]
Als liefhebber van jaren 80 John Williams vond ik het jammer dat ze het niet meer die richting gezocht hadden voor de soundtrack van Stranger Things. Vanuit een budget oogpunt is een "Carpenter-achtige" soundtrack dan uiteraard een heel goed alternatief om in de tijdgeest te blijven. (Het is alleen geen muziek waar ik naar ga zitten luisteren, al vond ik het in de serie best op zijn plaats)
Pagina: 1 ... 45 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.