Het Grote Vinyl Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 101 Laatste
Acties:
  • 590.789 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:37

talin

ES-MA

nou afgelopen zaterdag naar die "platenbeurs" geweest hier om de hoek.
had gehoopt dat er een paar regionale vaders stonden die hun oude platencollectie van de hand wilde gaan doen maar niets was minder waar.

een zaaltje bij de plaatselijke voetbalvereniging met een stuk of 10 lange tafels met daarop een aantal handelaren die alles netjes voorzien hadden van stickers met vaste prijzen en 1 met een stuk of 20 graai dozen.

ik had er extra tijd voor gemaakt dus wilde niet direct weer naar buiten lopen.
2 tafels bekeken en zag hier en daar nog wat CCR en Beatles spullen maar toen ik het vinyl uit de hoes wilde halen om te kijken of het een kraskaart was werd ik vriendelijk doch dringend verzocht dat niet te doen: "je kan toch zien wat er op de hoes staat!"
" ja meneer maar ik koop toch ook geen auto waar ik niet in mag zitten?"

en dan de prijzen, 25 euro voor een CCR plaat waar mijn dochter van 3 nog moeite mee zou hebben om al die krassen te veroorzaken met een kettingzaag.

dan naar de graaibakken, hmm die paar seconden dat ik daar in heb gekeken zou ik ook wel terug willen hebben in mn leven, ik ben geen piratenzender!

toen ik weer richting uitgang liep sprak de organisator me nog aan:"ga je al weer?"
" ja ik heb ze allemaal al!"

nee dat doen we dus niet weer

de volgende dag was ik bij mn vader en vroeg, waar is je Dual platenspeler?
oh die staat op zolder neem maar mee!
moet je ook meteen die 4 grote bakken met LP's van me meenemen!
nee pa ik neem er 1 mee, die andere 3 met James Last mag je houden!

[ Voor 8% gewijzigd door talin op 27-05-2015 11:11 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:59
James Overlast. :+

Vrouw lief neemt wat leuks mee uit de MM met de 3is2 actie. :)

[ Voor 74% gewijzigd door Bestla op 27-05-2015 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Gatver James Last...

Ben ook bij mn pa langs geweest en heb de volgende platen meegenomen:
  • Stones - Beggars banquet
  • Stones - Let it bleed
  • Beatles - Sgt Peppers
  • Paul Simon - Greatest hits
  • Dire straits - Love over gold
  • Simon Garfunkel - Concert at Central Park
  • Supertramp - Crime of the Century
  • Dire Straits - Commique
  • Bob Dylan - Live at Budokan
  • Eagles - Greatest hits
Daarnaast nog de nieuwe plaat van Racoon gescoord en dan is de koffer wel bijna vol. Met pijn in mijn hart platen van Pink Floyd & Neil Young laten liggen, die neem ik volgend jaar wel weer mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:41
Als ik bij mn pa platen meeneem moet ik ze weer netjes terug komen brengen na een tijd ... speelt ze zelf ook nog.

Gisteren bij iemand veel teveel meuk opgehaald, voor paar tientjes... dus voor dat geld wel wat lol, hoop hollandse hitpourri, james last en carnavalskrakers, maar ook een LP van Dire Straits die ik nog niet had en paar andere grappige dingen. Hele kofferbak vol lp's :p
Nu nog kijken wat ik met de rest kan doen, volgens mij ken ik wel een puntje om ze in te leveren, die echt overal wat mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
PE4000 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 01:00:
Voor mijn luxman heb ik destijds begin 80'er jaren ongeveer een kleine Fl 1000,- voor betaald incl. element en naald, bij RTV Hof, Damsterdiep te Groningen. Ook helaas is deze zaak er geloof ik niet meer.
Je hebt die luxman PD-284 vanaf nieuw? Dat vind ik dan wel weer grappig.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Momenteel lekker aan het luisteren naar het Branbantse BZB met hun album 7:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20150527_001_zpskrwixpjr.jpg
Ziet er eigenlijk best gaaf uit nu ik naar die knal oranje LP kijk... :) Hopelijk komt er binnenkort nog een nieuw album uit van deze mannen, dan sta ik voor aan in de rij om 'm te kopen... :)

[ Voor 14% gewijzigd door rcor op 27-05-2015 20:39 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:41
Deze aan het luisteren:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AGkhQLdl.jpg

Gekocht & laten signeren bij haar concert in Paradiso vorig jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Vandaag weer lekker de jukebox aan , internetten. Ja ik vermaak me wel met vinyl. Ook de nieuwe aanwinsten maar even draaien.

U2 Under a bloodred sky
U2 The unforgetable fire
Rolling Stones live at LA Forum 1975

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:10
Was het moment daar, om de Audio Technica te bestellen bij Thacker.. hebben ze opeens twee modellen van de 440 de A en B versie. De b versie is iets goedkoper en heeft naar mijn idee een hoger bereik toch?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
mr_petit schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:04:
[...]
Je hebt die luxman PD-284 vanaf nieuw? Dat vind ik dan wel weer grappig.
Lees net je reactie.
Ja klopt, deze had ik daar nieuwe gekocht en later nog een cassettedeck van luxman.
Dat type cassettedeck had een fabricage fout :( Hun voorraad gecheckt en die waren ook niet goed.
Trouwens RTV Hof was een goede zaak, kon één van de verkopers nog van Roken HiFi, Zwanestraat te Groningen. En daar had ik weer die Sony STR-V55 versterker gekocht.
Later deed ik zeer weinig op het gebied met audio. Te druk...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rBy0ieGl.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door PE4000 op 28-05-2015 11:33 . Reden: vinyl toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:05:
Was het moment daar, om de Audio Technica te bestellen bij Thacker.. hebben ze opeens twee modellen van de 440 de A en B versie. De b versie is iets goedkoper en heeft naar mijn idee een hoger bereik toch?
De B is de opvolger van de A. Dus ik zou B nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Ziggy

De MLb is de opvolger van de MLa. Op die specs moet je niet blind varen, dat is meer marketing dan realiteit. Kijk je in de historie dan zie je de specs van dezelfde modellen door de jaren heen variëren, zeker het frequentiebereik. Je kunt die specs hoogstens gebruiken om modellen uit de huidige range met elkaar te vergelijken.

Maar goed, wat is er aan specs beschikbaar. Kijk je op de Japanse site dan zie je een frequentiebereik tot 25 kHz ipv 20 kHz (MLa Europese / US site) en kanaalscheiding van 28 dB ipv 27 dB, maar ook een kanaalbalans van 1 dB ipv 0.8 dB.

Beide doen melding van een tapered tube, waarbij opgemerkt dient te worden dat dit vroeger bij de MLa altijd een mat, geanodiseerd aluminium was. Ik heb hier nu echter een 2 recente MLa's liggen met een hoogglanzende naalddrager, de MLb heeft dat ook. De vraag is natuurlijk wat beter is, ik weet niet hoe de nieuwe afwerking tot stand gekomen is. Anodiseren is in ieder geval goed voor de corrosiebestendigheid en verhoogt de hardheid (slijtvastheid) van het materiaal.

Maar al die specs terzijde, de hamvraag is eigenlijk: hoe ziet de stylus (diamantnaald) van de MLb er uit. Bij de MLa zie ik "0.12 mil Nude square Micro-Linear stylus" staan, bij de MLb staat dit op de Japanse site niet vermeld. Ik ga er maar vanuit dat dit hetzelfde is. Sterker nog, ik ga er maar vanuit dat die 2 recente, glanzende MLa's die ik heb gewoon MLb's zijn met een MLa printje erop. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 28-05-2015 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Dus qua geluidskwaliteit moet het niet uitmaken. Hoe eerste een ortofon red op het oog. Maar toen liet iemand mijn het verschil horen. En meteen verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-09 08:25
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 12:37:
Dus qua geluidskwaliteit moet het niet uitmaken. Hoe eerste een ortofon red op het oog. Maar toen liet iemand mijn het verschil horen. En meteen verkocht.
Ik volg al een tijdje de posts over de elementen, en dan vallen die over de AT wel erg op. Omdat ik ondanks dat ook nog steeds interesse heb ik de Red, ben ik wel blij met jouw post *O* . Volgens mij heb ik daarmee ook mijn keuze wel gemaakt.

Btw ik luister veel naar hardrock, metal, progrock et cetera >:) . Dat schijnt ook uit te maken.

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het de opvolger van de A, of is het de B van Budget ;) hij is lager geprijsd dan de AT 440mla bij Thakker. Ik heb laatst nog een extra AT440mla op de kop getikt, nieuw voor € 90 (marktplaats). Ben wel ff voorzien.
PS: Dikke collectie heb je Vintage1967. Meerdere originele edities van Ride the Lightning, lekker veel metal, Ozzy, nice.
Afbeeldingslocatie: https://auubra.bl3302.livefilestore.com/y2p7Kj6u3WgFsTGIFFlPrxnHFTWMKXdDUxRWB20UPZhxkwXpRDmj5Bc6uyUxUBZGkKB22sjQV9_pa3riOMdL9fDTfBouHulpmcN4p1GydrIY47Aua7n24hSh5-PnfcO4Kt-dLW7BVUM_AdxLmQ0snxD9w/sdf.JPG?psid=1

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2015 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
@Wehmut,
Tja, of je het gelooft of niet, maar ik ben eind jaren '70 met het metal-virus besmet toen mijn vader Dynasty van KISS uit Londen meebracht. Vervolgens verschenen natuurlijk al heel snel Iron Maiden, Judas Priest, Motörhead en uiteraard Metallica in beeld. Geweldig! Met je nieuwe albums naar een vriend om samen te luisteren en te tapen. Voor de jongste forumleden onder ons: het tapen van een album van 45 minuten duurt dus gewoon........... 45 minuten ;) . Waar wij elke keer weer erg van schrokken, was de mededeling op de binnenhoes 'Home Taping = Killing Music' :Y .

En om eerlijk te zijn, heb ik niet alleen de muziek, maar ook de hoezen van metal bands altijd erg gaaf gevonden }) . Dat naast het feit dat vinyl imho echt beter klinkt dan CD en het jeugdsentiment is. Zijn er ooit mooiere hoezen gemaakt dan Killers, Number Of The Beast, Kill ém All, Bark At The Moon, Holy Diver? En zo kan ik er nog wel een paar noemen. Nee, die kunstwerken moeten echt op 12" formaat. Op een albumhoes of op de rug van een mouwloos spijkerjack.

Maar volgens mij is dit toch wel een heel klein beetje off-topic.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi man, ik had het vroeger ook op tape, later cd. Vooral Metallica, Suicidal Tendencies, Slayer etc. Op vinyl erg duur als je de originele persingen uit de 80's wil. Die hoezen zijn inderdaad supervet. Vooral die Iron Maiden art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online
Vintage1967 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 15:44:
[...]

Ik blijf leren. Dat is het leuke van dit forum oOo
Ik houd mijn ogen open voor een 704 plateau met 4 ringen. Kan ik zelf ervaren wat ik het mooist vind.
En dat lampje komt volgens mij wel goed als ik je reactie zo eens lees.
Ik weet niet of je nog steeds op zoek bent naar een plateau, maar deze gast biedt 704 onderdelen aan:
http://link.marktplaats.nl/m931380555

Het is niet duidelijk of het om een plateau met 1 toerenring of met 4 toerenringen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Dat heb ik inderdaad geroepen...... Nou, mooi dat je daar nog aan hebt gedacht. En ik heb een nieuw plateau even geparkeerd, net als een aantal andere zaken. Ik heb zoveel wensen op m'n lijstje staan dat ik eerst prio's moet gaan stellen. Elke keer als ik op MP kijk en rondneus op fora, zie ik weer andere mooie dingen. Op dit moment staan een nieuw element (het liefst een AT440MLb) en een nieuw plinth op 1 en 2.
Wel bedankt dat je me op de advertentie hebt gewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-10 21:59
rcor schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:14:
Dat ziet er goed uit MartijnLoarne! Dit was absoluut de moeite waard geweest... Geniet er maar van...

Ps.: heeft hij in het contra gewicht ook nog wat lood bitumen weggewerkt zoals bij mij?
Zo ja, is dat zeker een zinnige zet geweest die ervoor zorgt dat de naald de groeven van de plaat nog beter kan volgen...
[afbeelding]
Bedankt rcor. Ik ben er ook erg blij mee! Nu druk met inspelen van het element (neemt zo'n 80-100 uur in beslag aldus dr. Thorens (Rob)). Tevens heb ik ook twee setjes kabels van Rob mee gekregen, die ik mag testen. :) De best presterende kan ik dan van hem kopen en de andere mag ik terugsturen.
Er zit trouwens geen lood bitumen in het contragewicht. Ik had Rob in de mailwisselingen wel gevraagd of dat mogelijk was, maar we zijn er allebei niet meer op terug gekomen. Heeft het echt veel voordeel? Sinds de onderhoudsbeurt en de montage en afstelling het nieuwe element heb ik wel het idee dat de arm veel rustiger is en minder zijdelings beweegt. Dus dat is al gunstig. :P

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Nieuwe aanwinsten vanuit Rotterdam bij Songs for sale @ Meent 22a ( aardige lui trouwens :) Bij hun komt MOV er niet in.Ze weigerden aan te geven welke releases fout waren gemastered. Dus MOV Goodbye en niet tot ziens. d:)b )
Nirvana - In Utero
Nirvana - Bleach
Johnny Cash - AR III Solitary Man
Big Brother and the Holding Company - Ball & Chain ( Met spelfout op de hoes. Op de spine staat Compny )
Foo Fighters - One by One
Pearl Jam - Backspacer
Dan Hartman - Instant Replay ( Foute 70's disco, but who cares :P )
Foo Fighters - Wasting Light
The Cure - Three Imaginay Boys
Nirvana - MTV unplugged.

ff dik € 220,00 uitgegeven. :P

[ Voor 28% gewijzigd door Bestla op 30-05-2015 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:16

-tom-562

Oliesjeik

Afgelopen week deze fijne plaat gekocht
Afbeeldingslocatie: http://www.collectorsfrenzy.com/gallery/150910612069.jpg

Na het zien van de documentaire ben ik verkocht. Top muziek.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:50

Pierre

Van nature lui!

-tom-562 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 13:31:
Afgelopen week deze fijne plaat gekocht
[afbeelding]

Na het zien van de documentaire ben ik verkocht. Top muziek.
De muziek is inderdaad geweldig, na de documentaire is hij op tournee geweest in Europa. Ben special even naar Parijs geweest (alles was uitverkocht) maar dat was geen goed idee.

Heb al heel veel concerten gezien (heel veel) maar dit sloeg echt alles zo slecht na 30 min liep iedereen weg. offtopic ik weet het

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Jee, mijn vrouw verslaafd aan Pearl Jam. Ok, wij beiden, maar Back Spacer was voor haar een openbaring. _/-\o_

We zijn dus druk bezig LP's te draaien vandaag. :) Nu de Foo Fighters - One by One

Natuurlijk wel met een Afbeeldingslocatie: http://www.tribalgod.nl/brinkster/smileys/beer2.gif

[ Voor 27% gewijzigd door Bestla op 30-05-2015 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:16

-tom-562

Oliesjeik

Pierre schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 13:47:
[...]

De muziek is inderdaad geweldig, na de documentaire is hij op tournee geweest in Europa. Ben special even naar Parijs geweest (alles was uitverkocht) maar dat was geen goed idee.

Heb al heel veel concerten gezien (heel veel) maar dit sloeg echt alles zo slecht na 30 min liep iedereen weg. offtopic ik weet het
Ik heb wat live opnames van hem zitten bekijken op YouTube. Ik denk dat ik het maar bij zijn oude platen hou :P (ik dacht dat een 60+ Robert Plant, met z'n rare stem, maar die heeft nog de rest van Led Zeppelin nog om te compenseren :P)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Deed hij dat maar. Robert Plant bedoel ik. Hoe kan je je als artiest toch laten kennen als je nog vele concerten kunt geven gezien het aantal aanvragen voor een kaartje

Beter om de zanger van de Black Crowes te nemen en met Jimmy Page, Jason Bonham en John Paul Jones nog een paar concerten* te doen. Hij heeft in het verleden al eens LZ nummers gespeeld met ondersteuning van J Page

* J. Page & Black Crowes live at The Greek LA.. _/-\o_ Er komt een reissue aan op vinyl. Ik heb hem al gekocht bij Amoeba Records Sunset Blvd Hollywood. Echt een aanrader.

OP Discogs is hij al € 135

[ Voor 137% gewijzigd door Bestla op 30-05-2015 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Die Rodriguez platen ook al een paar keer zien liggen, zijn ook dankzij die docu weer in de schappen gekomen... leuke docu dat wel, maar heb de albums tot nu toe laten liggen.

Vandaag wel weer eens lekker platen aan het draaien, van The Doors, door naar Dire Straits en Foo Fighters en nu Alabama Shakes.

Met een glas water :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MartijnLoarne schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 12:11:
[...]

Er zit trouwens geen lood bitumen in het contragewicht. Ik had Rob in de mailwisselingen wel gevraagd of dat mogelijk was, maar we zijn er allebei niet meer op terug gekomen. Heeft het echt veel voordeel? Sinds de onderhoudsbeurt en de montage en afstelling het nieuwe element heb ik wel het idee dat de arm veel rustiger is en minder zijdelings beweegt. Dus dat is al gunstig. :P
Gevoelsmatig heeft dat wel voordeel, maar hoeveel verschil dat nu echt is kun je alleen te weten komen door het te vergelijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Heeft het niet alles te maken met de compliantie van je element? Door massa toe te voegen verander je toch de eigenschappen van de arm, maar ik geef toe ik geen flauw idee heb of het wat uitmaakt dat je dat aan "de andere kant" doet, zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online
Massa toevoegen aan het contragewicht heeft maar minimaal effect op de effectieve massa van de arm (die wordt voor 80% oid bepaald door de headshell).

Maar het is me ook niet helemaal duidelijk wat bitumen in je arm of contragewicht moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel of geen lood-bitumen, hoe het exact zit weet ik ook niet meer (destijds wel uitleg gehad van Dr. Thorens)... Op advies van Dr. Thorens heb ik in ieder geval destijds loodbitumen laten aanbrengen in mijn contra gewicht... Hoe dan ook:

Momenteel aan het luisteren naar Blof - In Het Midden Van Niets:
Afbeeldingslocatie: http://i1303.photobucket.com/albums/ag159/Roel_Cornelissen/WP_20150530_004_zpsp5wrjygg.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door rcor op 30-05-2015 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r132546e
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10 23:25
r132546e schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:33:
Hey muziekliefhebbers,

Allereerst wil ik iedereen hier even bedanken voor de bijdrages, erg leuk om alle bevindingen/adviezen te lezen etc. Ik neus hier vaak met plezier een beetje rond wanneer ik de tijd heb. Dank!

Nou wil het geval dat een kennis een Sony PS-X9 te koop heeft staan (staat niet op een verkoop website), en vroeg me of ik misschien iemand zou kennen die dit te gek zou vinden. Ik weet dat het hier geen marktplaats is maar gezien dit voor de echte liefhebber interessant kan zijn, stuur me even een persoonlijk berichtje mocht je oprecht interesse hebben. De Sony is in zeer goede staat, inclusief de stofkap, afstandbediening met draad, boekjes. Het enige wat mist is de originele cartridge, deze is helaas nergens meer te vinden in huis. Uiteraard heb ik een boel foto's paraat :)

zou je een advertentie willen maken op: http://tweakers.net/categorie/887/overige-audio/aanbod/ ? In dit topic daar naar verwijzen vind ik dan wel ok :)
Nog bedankt voor het aanbod teacher! Niet aan toe gekomen alleen, sorry. Ik zie nu dat die kennis hem onlangs op marktplaats heeft gezet. Voor wie nog even wil spieken :P : http://link.marktplaats.nl/m932383021

Te gek om al jullie foto's te zien trouwens, ga zo door! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
Vandaag in Annen bij de Boedelmarkt geweest, een kringloop die zoals ze zelf zeggen gespecialiseerd zijn in vinyl. Gelet op het aanbod klopt dat wel, ik heb er 2 uur rond gesnuffeld en toen moest ik weer weg, helaas niet alles kunnen zien.. Uiteindelijk heb ik het volgende meegenomen:

E.L.O. - Discovery
E.L.O. - Eldorado
E.L.O. - Face the music
Pink Floyd - The Wall
Duran Duran - Arena
Genesis - And then were three
Orchestral Manoeuvres - Architecture & Morality
The Alan Parsons Project - I Robot

Nog veel meer leuks gezien, binnenkort nog maar een keertje ;)

Het schoot me vandaag ook te binnen dat op zolder bij m'n ouders deze versie van Nevermind nog moet liggen:
Afbeeldingslocatie: http://www.popsike.com/pix/20100605/220616937500.jpg
Binnenkort maar eens op zolder op zoek.

Ik heb die plaat ooit gekocht toen ik een jaar of 14 was en veel Nirvana draaide (op CD dan weliswaar ;) ).
Ik vondt 'm mooi en heb 'm destijds aan de muur gehangen. Ik had geen speler, maar dit is wel de eerste plaat die ik ooit heb gekocht.

[ Voor 28% gewijzigd door cmndr_adama op 30-05-2015 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online
Die zal nu wel wat waard zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
cmndr_adama schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 22:37:
Vandaag in Annen bij de Boedelmarkt geweest, een kringloop die zoals ze zelf zeggen gespecialiseerd zijn in vinyl. Gelet op het aanbod klopt dat wel, ik heb er 2 uur rond gesnuffeld en toen moest ik weer weg, helaas niet alles kunnen zien.. Uiteindelijk heb ik het volgende meegenomen:
Meteen gekeken waar Annen ligt............... maar 3 uur rijden vind ik toch wel wat te gek worden.
Hopelijk komt er ooit eens zoiets in Zeeland. Lijkt me fantastisch om zo'n winkel in de buurt te hebben zodat je daar regelmatig kunt neuzen zonder meteen een hele dag in de auto te moeten zitten.

Maar eens kijken wat er in die buurt te doen is voor een gezinnetje met 2 pubers. Kunnen we er misschien een weekendje van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Nyarlathotep

Crawling Chaos

E.L.O. - Discovery
E.L.O. - Eldorado
E.L.O. - Face the music
Pink Floyd - The Wall
Duran Duran - Arena
Genesis - And then were three
Orchestral Manoeuvres - Architecture & Morality
The Alan Parsons Project - I Robot

Nog veel meer leuks gezien, binnenkort nog maar een keertje ;)

Het schoot me vandaag ook te binnen dat op zolder bij m'n ouders deze versie van Nevermind nog moet liggen:
[afbeelding]
Binnenkort maar eens op zolder op zoek.

Ik heb die plaat ooit gekocht toen ik een jaar of 14 was en veel Nirvana draaide (op CD dan weliswaar ;) ).
Ik vondt 'm mooi en heb 'm destijds aan de muur gehangen. Ik had geen speler, maar dit is wel de eerste plaat die ik ooit heb gekocht.
Dat zal deze wel zijn :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
Hmm, dat zal weleens kunnen.. ik heb 'm destijds op een rommelmarkt gekocht van mijn zakgeld. Ik twijfelde toen nog, maar ik vond 'm er gaaf uitzien en heb 'm toen wel gekocht al vond ik het duur - volgens mij heb ik er 30 gulden voor betaald.
Ik hoop dat ie niet weggeraakt is bij een verhuizing.. binnenkort maar even goed zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HQvinyl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-11-2021
Dan zou ik zeker even goed zoeken, al hoewel die prijzen op Discogs soms zwaar overdreven zijn, zeker als er maar 1 te koop staat. Maar Nirvana is weer helemaal in het nieuws, nu misschien blijkt dat Curt toch geen "gun" had ;-).

www.HQvinyl.nl - online webshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:50

Pierre

Van nature lui!

Soaked in Bleach moet je dan kijken, het is volgens mij onzin maar goed.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Vandaag in Annen bij de Boedelmarkt geweest, een kringloop die zoals ze zelf zeggen gespecialiseerd zijn in vinyl.
Gespecialiseerd in prijs, zeker. Of viel het mee. Meestal zijn ze een euro, soms 2 bij de Kringloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
Valt m.i. mee. Ja ze zijn wel wat duurder al loopt het uiteen. De prijzen beginnen bij 0,50 euro en eindigen bij een euro of 20 voor het meer bijzondere spul. Gemiddeld denk ik 3 a 4 euro.

Hun aanbod is echter naast divers ook erg groot. Het staat netjes gesorteerd, op alfabet en en de voorraad wordt continu aangevuld. Ook zijn ze niet te beroerd om even te helpen zoeken en een praatje met een kopje koffie hoort er ook bij. Persoonlijk vindt ik het gewoon een prettige winkel. Ze hebben ook een paar platenspelers staan die je rustig kunt gebruiken om een plaatje te luisteren / testen.

Hier in de buurt is het aanbod helaas erg mager, de kringloopwinkels hebben weinig en meest schlagers, Nederlands & klassiek. Het interessante komt niet in de winkel maar gaat naar een handelaar. Bij mij in de straat zit 1 winkel die redelijk wat vinyl aanbiedt, maar die is duur - prijzen beginnen bij 5 a 6 euro.
Nieuw vinyl is in Assen helemaal een drama. Als ik echt wat wil ga ik meestal naar Groningen, Plato kom ik graag bijvoorbeeld.

Eigenlijk ben ik allang blij dat er een winkel in de buurt is met een goed 2ehands aanbod. Op een handjevol na heb ik alleen maar gebruikte platen en een zaterdagmiddag snuffelen vind ik leuk om te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Ik kijk ook voornamelijk naar 2e hands.
Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. :Y
Zo heb ik DeWolff en Blues Pills (allebei Live) wel nieuw gekocht.
Vrijdag ga ik weer naar en concert van DeWolff en wil daar ook een van hun albums op vinyl kopen. En dat is natuurlijk nieuw.

Wat betreft de Kringloop is het ook hier "alle 13 goed" wat de klok slaat.
Ik wil de komende zomervakantie een dagje shoppen in Rotterdam: Plaatboef, Demon Fuzz enz. Ik heb zo maar het idee dat ik wel zal slagen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Ga ook eens langs Songs for sale Meent 22a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Heeft iemand hier mischien ervaring met het MusicHall Mojo element?

Ben heel erg benieuwd naar ervaringen. Heb 1 review gevonden die claimt dat dat ding de AT150MLX helemaal kwijt speelt, maar dat is maar 1 persoon zijn mening, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Lijkt 'gewoon' een Ortofon MC1 of 3 te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Dat is het ook, speciaal door Ortofon voor MusicHall gemaakt. Maar hij is net niet helemaal hetzelfde, denk ik. Bijvoorbeeld is de geadviseerde tracking force van de MC3 2g, van de MusicHall 1,5g.

En volgens mij is de Mojo een MM, de MC3 een high output MC.

[ Voor 14% gewijzigd door InflatableMouse op 01-06-2015 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Vintage1967 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:31:
Ik kijk ook voornamelijk naar 2e hands.
Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. :Y
Zo heb ik DeWolff en Blues Pills (allebei Live) wel nieuw gekocht.
Vrijdag ga ik weer naar en concert van DeWolff en wil daar ook een van hun albums op vinyl kopen. En dat is natuurlijk nieuw.

Wat betreft de Kringloop is het ook hier "alle 13 goed" wat de klok slaat.
Ik wil de komende zomervakantie een dagje shoppen in Rotterdam: Plaatboef, Demon Fuzz enz. Ik heb zo maar het idee dat ik wel zal slagen d:)b
Vroeger zat er zoveel meer.
Btw als je daar een beetje into bent: Als je op het kruispunt (eendrachtsplein) bent, zit daar ook Clone records. Heel veel Dj vinyl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Denk niet dat gezien zijn nick hij daar naar op zoek is. Maar ik kan het mishebben natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 23:27

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Vinyl
Rega RP1 Performance Pack

Sinds vrijdag in het bezit van deze 1,5 jaar oude Rega RP1 PP, voor de prijs van een normale. :Y)
35007-35007 draait er nu op.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Lekker zo oude meuk draaien, of liever moderner werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Bestla schreef op maandag 01 juni 2015 @ 17:13:
Denk niet dat gezien zijn nick hij daar naar op zoek is. Maar ik kan het mishebben natuurlijk. :)
Nope, helemaal terecht.
En ouwe z**ken kunnen je nog wel eens verrassen 8)
Ik ben meer van de Hard Rock, Heavy Metal, Thrash Metal, maar ook Prog Rock.
Ach misschien word ik met het toenemen van de jaren toch wat rustiger dan ik toe wil geven O-)

Trouwens natuurlijk wel bedankt voor de tip!

Op dit moment op de draaitafel: Led Zeppelin IV d:)b .

[ Voor 4% gewijzigd door Vintage1967 op 01-06-2015 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Bestla schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:54:
Ga ook eens langs Songs for sale Meent 22a.
Thanx!
Hoe meer vinyl, hoe meer vreugd *O* !
Niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Grubeater schreef op maandag 01 juni 2015 @ 17:35:
Vinyl
[afbeelding]

Sinds vrijdag in het bezit van deze 1,5 jaar oude RP1 PP, voor de prijs van een normale. :Y)
35007-35007 draait er nu op.
goeie plaat!
Deze heb ik dan niet, maar wel liguid en phase V pracht platen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Jelte schreef op maandag 01 juni 2015 @ 19:58:
[...]
goeie plaat!
Deze heb ik dan niet, maar wel liguid en phase V pracht platen.
Naast die drie albums heb ik ook Especially For You gekocht tijdens de reissue vorig jaar. Jammer dat Sea Of Tranquillity niet gere-released is, die mis ik nog op vinyl.

Monomyth ken je dan ook neem ik aan? Aangezien de drummer van 35007 daar ook in zit. Beide albums met handtekeningen van de hele band. :9

@Redhawk: Beide, oud spul zoals Genesis en Pink Floyd en nieuw spul van bands die ik goed vind:
Discogs collection.

[ Voor 7% gewijzigd door Grubeater op 01-06-2015 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Vintage1967 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 19:26:
[...]

Trouwens natuurlijk wel bedankt voor de tip!

Op dit moment op de draaitafel: Led Zeppelin IV d:)b .
Geen dank hoor :)

Ah, Led Zeppelin _/-\o_ Toch wel mijn favoriete band. :) Al komen de Foo Fighters al aardig aan die poten zagen :P
@ Grubeater, leuke collectie, maar het merendeel ken ik niet. Ik zal eens luisteren op youtube, misschien zit er nog iets bij waarvan ik zeg: Lekkerrrr d:)b

[ Voor 18% gewijzigd door Bestla op 02-06-2015 06:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
Ik zag bij mijn lokale platenwinkel dat ze daar Thin Lizzy - Live and Dangerous in de aanbieding hadden.
Die ga ik maar ff scoren... en Bad Reputation in m'n collectie opzoeken.
Overzicht Allmusic: Thin Lizzy

Een paar toppers van mijn favorieten uit de 70'er jaren waren o.a.:
Santana, Rare Earth, Grand Funk Railroad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Grubeater schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:20:
[...]

Naast die drie albums heb ik ook Especially For You gekocht tijdens de reissue vorig jaar. Jammer dat Sea Of Tranquillity niet gere-released is, die mis ik nog op vinyl.

Monomyth ken je dan ook neem ik aan? Aangezien de drummer van 35007 daar ook in zit. Beide albums met handtekeningen van de hele band. :9

@Redhawk: Beide, oud spul zoals Genesis en Pink Floyd en nieuw spul van bands die ik goed vind:
Discogs collection.
Ha! Sea of Tranquillity heb ik dan weer wel ;) Met endless loop. Gekocht tijdens de laatste show in Deventer ergens vlak voor Phase V.

En Monomyth ken ik zeker. Beide albums hangen hier ook aan de muur. Zonder handtekeningen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
35007 en Squarepusher, leuke muziek. Daar gaan we verder mee. Thanks Grubeater :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Jelte schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:07:
[...]
Ha! Sea of Tranquillity heb ik dan weer wel ;) Met endless loop. Gekocht tijdens de laatste show in Deventer ergens vlak voor Phase V.

En Monomyth ken ik zeker. Beide albums hangen hier ook aan de muur. Zonder handtekeningen ;)
Ik werd helaas pas fan van 35007 net voor Phase V, dus nooit live gezien. :/
35007-35007 heeft een "hidden" track op kant D, daar moet je handmatig de naald voorbij de eerste uitloopgroef zetten.

De Rega krijgt ook de goedkeuring van de drummer van Monomyth als je deze twitter conversatie bekijkt. 8)

Fijn dat je ze interessant vindt Redhawk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Dat blauwe van Liquid is ook wel mooi. Het is dat ik de eerste druk al heb ;)

35007/35007 hebben ze hier ook bij mij om de hoek zie ik. Hmm, interesting ;)

En @klangprod is een sympathieke vent. De bassist ook trouwens en zijn oude band Incense vind ik ook fantastisch (duidelijk ander genre). En lekker goedkoop trouwens, zie ik ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Jelte op 02-06-2015 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Jelte schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:34:
Dat blauwe van Liquid is ook wel mooi. Het is dat ik de eerste druk al heb ;)

35007/35007 hebben ze hier ook bij mij om de hoek zie ik. Hmm, interesting ;)

En @klangprod is een sympathieke vent. De bassist ook trouwens en zijn oude band Incense vind ik ook fantastisch (duidelijk ander genre). En lekker goedkoop trouwens, zie ik ;)
Bij Senor Hernandez zeker? ;)
Especially For You heeft ook een endless loop, zo hoor je nog eens dingen als je platen voor de eerste luistert. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Endless loops zijn er veel. :)

Klik

Hele bekende is de druppelende waterkraan op Pink Floyd - Atom Heart Mother.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Abba - Live heeft ook een endless loop.. Het publiek blijft op het einde van de B-kant maar klappen... En zo zullen er inderdaad nog wel meer zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScarAce1989
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-10 16:13
Domme vraag: Zijn er universele elementen, zodat wanneer deze aan vervanging toe is ik wel een geschikt element kan aanschaffen?

Ik ben op zoek naar een platenspeler. Heb er nooit 1 gehad, vandaar deze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:58

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

ScarAce1989 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:07:
Domme vraag: Zijn er universele elementen, zodat wanneer deze aan vervanging toe is ik wel een geschikt element kan aanschaffen?

Ja, heel simpel antwoord :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScarAce1989
Thanks voor de snelle reply. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
ScarAce1989 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:07:

Domme vragen bestaan niet, en ik zou eerst eens marktplaats af struinen naar een platenspeler. Lees dit topic eens op je gemak door, en even kort : zoek Naar Thorens, Technics, Dual. dan zit je helemaal goed zonder dat het onoverzichtelijk gaat worden, want Sony , Akai en andere fabrikanten hebben ook pareltjes in hun assortiment gehad.

Nieuw zijn de Pro-Ject draaitafels die je zo duur kan maken als je wilt.

[ Voor 12% gewijzigd door Bestla op 03-06-2015 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:57
hier nog mensen met wat (hardcore) punk verzamelingen op vinyl overigens?

Ik noem: killing the dream, converge, title fight, touche amore etc.?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-07 15:54
Ik heb sinds kort een Technics SL-1210 MK2 op de kop getikt met een oude Stanton D500AL MK2 naald. Dus ik ben nu begonnen met het verzamelen van platen (techno), maar ik wil er wel een nieuw naaldje opzetten. Iemand een idee welke ik moet nemen? Het liefst een sferische naald om de record wear te beperken. Ik heb sowieso niet de juiste apapratuur om de diehard audiofiel mee uit te hangen. :+ Alleen voor thuisgebruik, geen scratchen, maar ik wil wel eens wat cue'en etc.

Ik twijfel tussen:
  • Tonar Banana
  • Shure Whitelabel
  • Shure M44-7
  • Ortofon Concorde Pro S
  • Ortofon Concorde DJ S
  • Ortofon Concorde Elektro
Tips zijn welkom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
http://www.ebay.nl/itm/Audio-Technica-AT-95-E-AT95E-Tonabnehmer-NEU-/351215859368?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item51c618b6a8

Ben je gelijk klaar. De verkoper William Thakker is een goede kerel en niet duur.

[ Voor 9% gewijzigd door Bestla op 03-06-2015 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:29
Een at-95 is geen dj naald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScarAce1989
Ik weet dat Thorens, Technics en Dual prima dingen zijn, maar iemand ervaring met een Scott?

En zoiets: http://link.marktplaats.nl/m930128627
http://link.marktplaats.nl/m929197003

[ Voor 33% gewijzigd door ScarAce1989 op 03-06-2015 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die Sansui SR-222 MK 5 is een hele mooie speler... Als 'm voor een leuke prijs kunt krijgen: doen!
Voor de kenners hieronder de link naar de specs die bekend zijn bij Vinylengine:
http://www.vinylengine.com/library/sansui/sr-222.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScarAce1989
rcor schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 20:26:
Die Sansui SR-222 MK 5 is een hele mooie speler... Als 'm voor een leuke prijs kunt krijgen: doen!
Voor de kenners hieronder de link naar de specs die bekend zijn bij Vinylengine:
http://www.vinylengine.com/library/sansui/sr-222.shtml
Het viel mij inderdaad op dat het een mooie speler is. Voor mij nu iets te duur voor mijn eerste speler. Prijs ervan is 250 zonder element. Ik denk op zich geen slechte prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-07 15:54
Dit is inderdaad geen dj-naald, want hij is elleptisch. Toch bedankt voor de reactie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@joepD
Ik heb nog een goede Stanton Discmaster V3 liggen met 2 gebruikte, maar wel goede naalden... Mocht je interesse hebben, laat het maar even weten via PM omdat het hier geen marktplaats is...

[ Voor 15% gewijzigd door rcor op 03-06-2015 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScarAce1989
Is iemand bekend met het merk 'Scott'? Kan via een vriend deze goedkoop krijgen. Ben geen kenner. Dus als iemand ervaring ermee heeft of bekend is met het merk, hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, bekend mee. Amerikaanse oorsprong, ook in Europese handen geweest in de 70-er jaren. Maar of het wat is hangt veel meer van het model af dan van het merk. Heel veel merken hebben goede dingen gemaakt, en daarnaast ook goedkopere crap. Typenr moet je dus weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScarAce1989
Cap schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:35:
Ja, bekend mee. Amerikaanse oorsprong, ook in Europese handen geweest in de 70-er jaren. Maar of het wat is hangt veel meer van het model af dan van het merk. Heel veel merken hebben goede dingen gemaakt, en daarnaast ook goedkopere crap. Typenr moet je dus weten.
Sorry dat is inderdaad wel handig. Heb het nagevraagd en het gaat om een 'Scott PS-17'.

http://youtu.be/LyrTAPAUS7M

[ Voor 3% gewijzigd door ScarAce1989 op 04-06-2015 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie deze al gezien? http://www.vinylvinyl.nl/well-tempered-lab-simplex.html
Aangedreven met een 0,004 inch dun nylon draad. Toonarm draait op basis van een golfbal in een bakje siliconen vloeistof etc.. Mooi verhaal, benieuwd of het ook klinkt (hangt ook samen met element of course)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2015 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Elke hobby heeft zijn extremen... Maar nergens gaat men zo ver de waanzinnige kant op als in audioland :D

Ik was gisteren weer eens bij de lokale kringloopwinkel. Wat een droevenis toch die platenbakken... Niet alleen vanwege het aanbod, maar ook vanwege de compleet afwezige kwaliteitscontrole.
Er stond een LP hoes in van één of andere (oude) Albert Heyn actie. Ik pak dat ding en klap de hoes open... Zitten er allemaal kleine boekjes in :X
Het is dus één of andere spaaractie geweest en heeft helemáál niets met muziek te maken!

Ook stoor ik mij aan de platen waar lukraak een prijsje op wordt geplakt. Zowat alle Elvis platen kosten een euro of 4. Sommigen zitten onder de krassen. Een LP van Doe Maar miste gewoon een hap.

Toch weer twee LP's meegenomen: The Kick Inside van Kate Bush (klinkt nog heel behoorlijk ondanks wat krasjes en vlekken) en Arena van Duran Duran (speelt als nieuw en heeft het boekje met foute jaren '80 kapsels).

Érg oppassen dus wat ik meeneem daar...

[ Voor 80% gewijzigd door Nyarlathotep op 04-06-2015 16:54 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag even naar een platenbeurs in Groningen geweest, dit is wat ik heb gekocht:

The Smiths - Strangeways, Here We Come
The Smiths - The World Won't Listen
The Smiths - Shakespeare's Sister 12"
The Smiths - Bigmouth Strikes Again 7"
The Smiths - Shoplifters Of The World Unite 7"
Morrissey - Piccadilly Palare 7"
Pink Floyd - Saucerful Of Secrets
Pink Floyd - Delicate Sound Of Thunder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:55

Zalmanman

So long,

Dit kwam net binnen via North End Haarlem:
Eindelijk na drie jaar uitstellen gaat het er van komen op 24 juli komt de zeer gewilde Amused to Death uit. Kijk even op de site voor de verschillende versies en reserveer snel, Er komt nu ook een Europese versie die net als de US versie 200 gram is en op 2LP . Enige verschil is dat de EU versie in Duitsland wordt geperst en de Amerikaan in Amerika. Ze gebruiken dezelfde master, maar de door Sony uitgeven versie in Europa heeft als voordeel dat hij de helft goedkoper is!! Mocht je je reservering willen omzetten naar de Sony versie. Bel me dan even.
Kijk ik eens op de site bij de Amerikaanse 2LP-versie, staat er dit:
NIET LEVERBAAR IN EUROPA DOOR RESTRICTIE VERBOD.
Dit zijn nu de prijzen:
Europees:Amerikaans:Aangezien ik AtD ooit gepreorderd heb voor €49.95, heb ik North End Haarlem om een refund gevraagd (€49.95-24.99=24.96, worth it) en zonder gedoe gekregen :) Ik denk ik geef efkes een heads-up voor degenen die dat album ook by North End Haarlem besteld hebben.

And now something completely different:
Ik ga binnenkort verhuizen en m'n pa, wiens audio-apparatuur ik nu leen, heeft mij toegezegd deze spullen mee te mogen nemen aangezien hij niet meer van de LP's is. Allereerst: De Thorens TD-318 met Denon DL-103 element moet dus verhuisd worden. Hoe doe je dat het veiligst? Ik zat zelf te denken aan vast proberen te zetten - met kleden eronder - op de achterbank. Is dat een beetje slim, of zijn er betere manieren? Ook doet de versterker (Een Harman Kardon HK6500) een beetje gek. Onder een bepaald volume valt een kanaal weg en de volumemeter kraakt een beetje. Kan het zijn dat de potmeters achter de schakelaars (als het potmeters zijn, als ik fout zit: excuses. Zo handig ben ik hier nog niet in) kapot zijn? Ook wordt één kant van de versterker warmer dan de andere kant, dus ik vermoed dat het vermogen ook niet geheel correct uitgestuurd wordt, alhoewel ik niets vreemds kan zien.

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe je de problemen met de versterker kunt oplossen weet ik niet, maar hoe je je Thorens het beste kan verhuizen kan ik je wel vertellen:

1. De arm van de speler kun je het beste vast zetten met zo'n bindstripje om een boterham zakje mee dicht te maken of de langere variant die bij vuilniszakken mee geleverd wordt... Dan zal hij zeker niet los schieten tijdens transport.

2. Schroef de transport beveiliging die het sub-plateau vast zette niet vast (klinkt raar, maar hij is niet nodig bij horizontaal vervoer, Thorens gebruikte deze alleen om spelers verticaal te kunnen vervoeren zodat er meer platen spelers in een vracht auto konden)... De belangrijkste reden is eigenlijk dat je het risico loopt om de af stelling van de veren om zeep te helpen waarna je de afstelling opnieuw kunt gaan doen...

3. vervoer de platter en de bijbehorende mat los van de platen speler... Je zult niet de eerste die bij het nemen van een drempel zijn speler beschadigd omdat de platter los komt en op het hout van de speler komt met een vervelende kras als gevolg... Ook alle overige losse accessoires kun je beter los van de speler vervoeren (45-toeren puck, borstels enz.)...

4. zet de naaldbeschermer op je naald om te voorkomen dat deze beschadigd raakt tijdens transport...

5. Stop de platen speler in een doos met voldoende beschermende middelen er om heen (denk hierbij aan handdoeken bijvoorbeeld) en plaats deze op een vlakke ondergrond in de kofferbak, eventueel op een antislip mat zodat de boel niet gaat schuiven... Vooral niets op de platenspeler zetten: handdoeken kunnen een enorm gewicht van andere spullen niet verminderen en er blijft anders een risico op barsten van de kap en dat is ook zonde...

[ Voor 20% gewijzigd door rcor op 04-06-2015 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online
Mijn nieuwste aanwinst....

Eindelijk een (originele) headshell voor mijn CEC BD-7000 voor een schappelijk prijsje:

Afbeeldingslocatie: http://audio.home.xs4all.nl/zooi/CEC/cecheadshell.jpg

De prijzen van sommige headshells gaat ook nergens meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:57
Over het nut van een restrictie verbod. Alsof de douane de lijst gaat cross-checken met albums die het land niet mogen verlaten. Discogs et voila.

Ik snap al dat gedoe niet, als je iets persé wil dan krijg je het toch, kost je alleen wat meer geld.
Zo heb ik de Django Unchained soundtrack uit US of A

Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/img/bild1pfzf2.jpg

Ook aanvankelijk alleen maar te koop in Amerika...

Anyways veel plezier met je aankoop, North End Haarlem is een prima winkel!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Heb AtD preordered bij Bol... Eigenlijk omdat ik hem toevallig tegen kwam, was op zoek naar de Duyster Sessions, die ik ook maar preordered heb :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Wow, ik ben weer eens met m'n neus in de boter gevallen. Heb van het weekend iemand gevonden die had gewoon nog een paar collectors items staan, nieuw in de seal voor redelijke prijzen.

Jennifer Warnes - The Well 3LP 45rpm in limited edition collectors box (nr 1096)
Jennifer Warnes - The Hunter
Peter Gabriel 2 - Classic Records
Peter Gabriel 4 - Classic Records

Met name die laatste 2 ben ik bijzonder blij mee, die zijn echt al heel erg lang niet meer te krijgen.

Maat van me had bij de kringloop nog wat opgehaald voor me, eurotje per stuk:
Level 42 - Running in the Family
Level 42 - Staring At The Sun
Level 42 - Level 42
Jean Michel Jarre - Rendez-vous
Jean Michel Jarrre - In concert (Houston / Lyon)
Jean Michel Jarrre - Oxygene
Jean Michel Jarre - Equinoxe

Hoezen zien er niet echt goed meer uit maar na een wasbeurt ziet het vinyl er nog heel goed uit, dat terwijl ze van de uitleenbieb komen! Equinoxe staat nu op en is echt zo goed als kraakvrij. Ben wel beetje verbaasd moet ik eerlijk zeggen :o

[ Voor 37% gewijzigd door InflatableMouse op 05-06-2015 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Zo zie je maar weer dat je ook een beetje geluk moet hebben :*) .
En in het ergste geval ben je (letterlijk) maar een Euro kwijt.

Vanavond ga ik DeWolff voor de 2e keer zien en horen. Ik hoop echt dat ze hun krat met vinyl weer bij zich hebben :9 ! En ik hoop dat het weer meevalt vanavond,,,,,,,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterC86
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-08-2020
In navolging van mijn vorige post een paar weken terug; fijn naar platen luisteren hoeft niet duur te zijn. Een paar Elipson 1303 met foster band tweeter uit 1990 gevonden op marktplaats voor maar €350,-. Voor dat geld ga je niet snel betere luidsprekers vinden. Midden en hoog klinken bijna zo natuurlijk als bij een electrostaat en de bass is met de interne woofer diep en met een muzikale versterker strak. Ze staan vaker op marktplaats voor rond de 350 euro. Het design moet je wel aanspreken, maar het gaat mij uiteindelijk om het geluid.

De foster band tweeter schijnt nog iets beter te zijn dan de andere versies. Let wel even op als je van plan bent om deze te kopen, dat de randen om de conussen van rubber zijn of je zou het foam kunnen laten refoamen als dit vergaan is bij een foamen rand. Deze speakers halen veel uit je element. Een muzikale versterker schijnt gewenst te zijn om de bass goed strak te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/v10tliy4h/IMAG1224.jpg

[ Voor 78% gewijzigd door PeterC86 op 06-06-2015 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is jullie mening over de kwaliteit van koper vs. Oxygen free koper vs. Cardas toonarm bedrading? Ik lees er veel over op fora. Dat het zo'n grote upgrade is van standaard technics naar cardas of oxygen free. Is dit audiofiele fictie of maakt het hoorbaar verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Ach ik draai waarschijnlijk nooit muziek waarin ik het verschil zou kunnen horen. Ik zeg , het maakt geen verschil.

Maar wie ben ik ? :P

Wat een lekker album zeg, dat van de Black Crowes - Shake Your Money Maker _/-\o_
Ik wist dat natuurlijk al, maar had het album niet. Nu wel, en speelt op standje burenergenis >:)

[ Voor 42% gewijzigd door Bestla op 06-06-2015 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:58

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/NN2M5fbHdrUlRzOWxySBawi1/medium.jpg

Rondje kringloop heeft zijn vruchtjes afgeworpen *O*

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Ik ben ook helemaal blij!!!

Gisteren een album van DeWolff gekocht: Orchards/Lupine....................gesigneerd door alle bandleden!!!!

En vandaag op een snuffelmarkt waren er gelukkig ook een paar particulieren die albums verkochten.Uiteraard weer een hoog alle-13-even-goed-gehalte _O- . Een paar albums heb ik laten liggen vanwege de beroerde staat. En een paar heb ik er meegenomen:

- ELO: A new world record.
- ELO: Discovery
- ELO: Out of the blue
- Rush: Exit....stage left

Tja, en dat voor een metalhead..................... Maar zoals eerder aangegeven zal dat met de leeftijd te maken hebben :Y

Ik heb ze door de wasstraat (Knosti) gehaald en ga ze de komende dagen beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
Veel plezier ermee :)
Ik heb die ELO's ook en het zijn fijne platen, ik speel ze regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 15:51:
Wat is jullie mening over de kwaliteit van koper vs. Oxygen free koper vs. Cardas toonarm bedrading? Ik lees er veel over op fora. Dat het zo'n grote upgrade is van standaard technics naar cardas of oxygen free. Is dit audiofiele fictie of maakt het hoorbaar verschil?
Ik quote maar even wikipedia, nadruk zelf aangebracht:

Use in home audio
The high-end speaker wire industry markets oxygen-free copper as having enhanced conductivity or other electrical properties that are supposedly advantageous to audio signal transmission. However, conductivity specifications for common C11000 Electrolytic-Tough-Pitch (ETP) and higher-cost C10200 Oxygen-Free (OF) coppers are identical.[8] Much more expensive C10100, a highly refined copper with silver impurities removed and oxygen reduced to 0.0005%, has only a one percent higher conductivity—insignificant in audio applications.[8] OFC is nevertheless sold for both audio and video signals in audio playback systems and home cinema.[8] By way of example, the resistance of most metallic conductors increases by about 1% for every 3 °C (5 °F) increase in temperature which means a small temperature rise would negate any benefit of having better conductors.

In simpele bewoordingen, weerstand van koperdraad in typische audio toepassingen is een non-issue. Maar dat betekent natuurlijk niet dat je er als audio fabrikant geen geld aan kan verdienen. :)

Verder geldt natuurlijk de standaard regel: geloof nooit een audioot die beweert dat iets beter klinkt tenzij:

a. jij het zelf bent (want vind je het zelf beter kilnken dan ís het ook beter, ook al is het 100% placebo)
b. kan aangetoond worden dat de audioot meerdere double blind tests heeft gedaan en daarbij met een significante marge de "verbeterde" opstelling ook als beter heeft geidentificeerd.*

*Waarbij de significante marge meteen tot een 100% score moet worden uitgebreid zodra de audioot de claim maakt dat er "huge improvements" of andere zaken van die strekking waren waar te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahaha, mooi stuk, dank je. Ik had al zo'n vermoeden. De een na de ander beweert stellig dat het een "significant improvement" is, etc.

Hier nog wat gevonden:
"Koper wordt alom gebruikt in elektrische kabels en snoeren. Het normale koperdraad heeft een zuiverheid van ca. 99.9%.
In de Hifi wereld wordt er alom gezeurd over zuurstofvrij koper (eng: oxigen free copper of OFC) De gedachte hierachter is dat het oxide slecht geleidt (dat klopt) en dat er daardoor een slechtere weergave zou ontstaan. Dit berust op louter fantasie. Nergens in de wereld van elektrotechniek en elektronica zijn er geleidings problemen bekend met normaal koperdraad. (Als dat wel zo was zouden er al lang geleden overal alarmbellen zijn afgaan)
Hier heeft de handel in kleren van de keizer z'n kansen gezien en vaste voet aan grond gekregen; er worden volop kabels met OFC aangeprezen voor audio toepassingen.

OFC is een puur commerciele kreet, niet anders dan "Nat Water" oftewel: al het koperdraad in de wereld is nagenoeg vrij van zuurstrof.

Zie ook een bijdrage van een metaaldeskundige."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:26
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 17:24:
Vandaag even naar een platenbeurs in Groningen geweest, dit is wat ik heb gekocht:

The Smiths - Strangeways, Here We Come
The Smiths - The World Won't Listen
The Smiths - Shakespeare's Sister 12"
The Smiths - Bigmouth Strikes Again 7"
The Smiths - Shoplifters Of The World Unite 7"
Morrissey - Piccadilly Palare 7"
Pink Floyd - Saucerful Of Secrets
Pink Floyd - Delicate Sound Of Thunder
Mooie Smiths aankopen!

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Even iets anders.

Hoe erg is het voor naald, cantilever, element et cetera als een plaat wat golft.
Het is goed zichtbaar en ik ben een z***erd als het om vinyl gaat, dat weet ik :o .
Horen doe ik het niet en de het is niet zo dat de arm een geweldige zwieper krijgt en bijna los komt van het vinyl, maar ik kan me wel voorstellen dat de druk even behoorlijk wijzigt. Zowel + als -.

Op dit moment op de speler: Orchards/Lupine van DeWolff.
Genieten met een hoofdletter 'G' oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundman12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 12:43
Vintage1967 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 16:10:
Even iets anders.

Hoe erg is het voor naald, cantilever, element et cetera als een plaat wat golft.
Het is goed zichtbaar en ik ben een z***erd als het om vinyl gaat, dat weet ik :o .
Horen doe ik het niet en de het is niet zo dat de arm een geweldige zwieper krijgt en bijna los komt van het vinyl, maar ik kan me wel voorstellen dat de druk even behoorlijk wijzigt. Zowel + als -.

Op dit moment op de speler: Orchards/Lupine van DeWolff.
Genieten met een hoofdletter 'G' oOo
Volgens mij maakt het niet veel verschil, vooral niet mbt tot de levensduur van het element/de naald. (Tenzij de naalddruk behoorlijk hoog is dan kan het misschien invloed hebben)

Ik heb zelf ook een aantal golvende platen en ik merk het ook niet. Nu moet ik wel zeggen dat het geen bergen zijn in de platen gewoon wat kleine inperfecties.

[ Voor 4% gewijzigd door Soundman12 op 07-06-2015 16:27 ]

http://www.discogs.com/user/Soundman12/collection

Pagina: 1 ... 4 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.