Ik Heb gekozen om een systeem samen te stellen met een zo goed mogelijke videokaart binnen het budget. Het oog was al snel gevallen op de r9 290x. Een stille pc is voor mij niet nodig omdat ik op zolder zit in mijn nieuwe woning en altijd een headset op heb tijdens het gebruik van de pc. De reden waarom ik deze pc moet winnen? Ik ga vrijdag a.s. trouwen en samenwonen. Ben student dus geld voor een nieuwe pc zit er de komende jaren niet in. Deze pc moet de komende 3 jaar meer dan voldoende zijn om lekker te kunnen gamen! Tegen die tijd ben ik hopelijk klaar met de studie.
Erg leuke actie van Tweakers
! Ik ben nu bijna afgestudeerd en wil graag mijn 4 jaar oude Dell XPS 17 upgraden naar een desktop. De desktop ga ik voor 70% gebruiken voor Adobe software en de overige 30% voor een spelletje en wat administratie/browsen.

Mijn ideale pc, die hoofdzakelijk voor gaming doeleinden gebruikt gaat worden. Deze configuratie is prima in staat om alle huidige en toekomstige games op de hoogste settings te kunnen draaien, en biedt meer dan voldoende upgrade mogelijkheden voor de toekomst. Daarnaast zijn alle andere werkzaamheden, zoals in mijn geval ontwikkeling, ook prima mogelijk op deze pc.
In de toekomst kan er bijvoorbeeld nog uitgebreid worden met meer intern geheugen, maar dat zal niet snel nodig zijn. Ook is er natuurlijk nog de mogelijkheid om SLI te gaan draaien, of een extra HDD voor meer ruimte bij te zetten.
Daarnaast is er ook ruimte voor overklokken door de K processor en een goede koeling. Mede door de koeling en de kast met vele casefans kunnen deze vrij laag gezet worden, wat de geluidsproductie ook weer verminderd.
In de toekomst kan er bijvoorbeeld nog uitgebreid worden met meer intern geheugen, maar dat zal niet snel nodig zijn. Ook is er natuurlijk nog de mogelijkheid om SLI te gaan draaien, of een extra HDD voor meer ruimte bij te zetten.
Daarnaast is er ook ruimte voor overklokken door de K processor en een goede koeling. Mede door de koeling en de kast met vele casefans kunnen deze vrij laag gezet worden, wat de geluidsproductie ook weer verminderd.

Verwijderd
Omdat ik de enige nog ben van mijn vrienden die een game moet maken dacht ik dat deze configuratie wel een goed idee was.
Ik zou ze graag willen joinen in een Online sessie van GTA V, en dat is met deze PC zeker mogelijk met een GTX 970 en i5-4440.
Ik heb het zo uitgezocht dat de componenten mooi bij elkaar passen qua kleur, namelijk blauw.
Ik heb de Zalman Z11 plus uitgezocht als case omdat deze goede koeling heeft en in bij de Case komen fans met blauwe leds.

Ik hoop met deze configuratie een tijd vooruit te kunnen en veel kan genieten van GTA V en Project Cars.
Dit is echt een SUPER ACTIE!!!
Ik zou ze graag willen joinen in een Online sessie van GTA V, en dat is met deze PC zeker mogelijk met een GTX 970 en i5-4440.
Ik heb het zo uitgezocht dat de componenten mooi bij elkaar passen qua kleur, namelijk blauw.
Ik heb de Zalman Z11 plus uitgezocht als case omdat deze goede koeling heeft en in bij de Case komen fans met blauwe leds.

Ik hoop met deze configuratie een tijd vooruit te kunnen en veel kan genieten van GTA V en Project Cars.
Dit is echt een SUPER ACTIE!!!
Hoi,
graag zou ik de volgende pc hebben om te testen met virtualisatie, dan zal ik er laten nog wat meer geheugen aan toevoegen. VMware is het product waar ik me graag voor wil certificeren. VCP6 en wellicht VCAP6.
Met deze config moet dat lukken.
Alvast mijn dank,
Stefan
http://i12.photobucket.co...lternate1_zpsszdzbtsl.png
http://i12.photobucket.co...lternate2_zps8hw6buvy.png
graag zou ik de volgende pc hebben om te testen met virtualisatie, dan zal ik er laten nog wat meer geheugen aan toevoegen. VMware is het product waar ik me graag voor wil certificeren. VCP6 en wellicht VCAP6.
Met deze config moet dat lukken.
Alvast mijn dank,
Stefan
http://i12.photobucket.co...lternate1_zpsszdzbtsl.png
http://i12.photobucket.co...lternate2_zps8hw6buvy.png
http://i1137.photobucket....ilder%20alternate.jpg.png
Met deze setup zou ik graag aan de slag gaan!
Met deze setup zou ik graag aan de slag gaan!
[ Voor 43% gewijzigd door JcK_85 op 04-05-2015 11:32 ]
Knutsel te graag aan computers voor mij eigen bestwil :-)
Aangezien mijn huidige server ieder jaar €867,- (Geen grapje) aan energie kost, heb ik besloten om een energie zuinige NAS/Server te maken. (Dit vindt mijn vader ook zeer prettig)
Een SFX 300 watt geeft voldoende energie voor de componenten.
Het handige aan de Silverstone behuizing is dat je gemakkelijk een defecte schijf kan swappen en er zo een nieuwe in kan plaatsen. De behuizing is erg klein en kan dus makkelijk geplaatst worden in de meterkast.
Door gebruik te maken van een SSD als cache kunnen bestanden zeer snel benaderd en geplaatst worden op de NAS/Server.
Het grote voordeel is van de ASRock C2750D4I is dat er een octo-core in zit op 2,4 Ghz die ook nog eens energie zuinig is. Er zitten 12 sata poorten op, dus uitbreiden qua harde schijven kan altijd.
Het is ook mogelijk om er VMware ESXi op te draaien waardoor je meerde virtuele machines kan draaien.
De 2TB dient als opslag capaciteit. Hierop kunnen alle documenten worden gebackupt die vervolgens weer automatisch naar mijn dropbox account worden gebackupt.(redudantie)
De 16GB ram geheugen zorgt ervoor dat ik voldoende virutele machines zou kunnen draaien op de server. Denk hierbij aan Ubuntu (UniFi controller, SabNZBD, Sickbeard etc.) FreeNAS (Opslag).
Deze server zal ongeveer tussen de 75 watt en de 100 watt gaan verbruiken.
Deze NAS/Server oplossing is qua energie dus zeer voordelig en zeer krachtig.
Wat vinden jullie hiervan mede tweakers?
Een SFX 300 watt geeft voldoende energie voor de componenten.
Het handige aan de Silverstone behuizing is dat je gemakkelijk een defecte schijf kan swappen en er zo een nieuwe in kan plaatsen. De behuizing is erg klein en kan dus makkelijk geplaatst worden in de meterkast.
Door gebruik te maken van een SSD als cache kunnen bestanden zeer snel benaderd en geplaatst worden op de NAS/Server.
Het grote voordeel is van de ASRock C2750D4I is dat er een octo-core in zit op 2,4 Ghz die ook nog eens energie zuinig is. Er zitten 12 sata poorten op, dus uitbreiden qua harde schijven kan altijd.
Het is ook mogelijk om er VMware ESXi op te draaien waardoor je meerde virtuele machines kan draaien.
De 2TB dient als opslag capaciteit. Hierop kunnen alle documenten worden gebackupt die vervolgens weer automatisch naar mijn dropbox account worden gebackupt.(redudantie)
De 16GB ram geheugen zorgt ervoor dat ik voldoende virutele machines zou kunnen draaien op de server. Denk hierbij aan Ubuntu (UniFi controller, SabNZBD, Sickbeard etc.) FreeNAS (Opslag).
Deze server zal ongeveer tussen de 75 watt en de 100 watt gaan verbruiken.
Deze NAS/Server oplossing is qua energie dus zeer voordelig en zeer krachtig.
Wat vinden jullie hiervan mede tweakers?

[ Voor 0% gewijzigd door driekus77 op 04-05-2015 11:35 . Reden: Enters waren verdwenen ]
Na het kopen van een 4k monitor van Samsung ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn systeem het niet helemaal meer trekt. Ik heb mezelf daarom een nieuwe GPU aangeschaft, maar mijn CPU (de 2500k) is nu de bottleneck geworden en ik zit dus eigenlijk met een aanschaf die welliswaar werkt, maar niet lekker in zijn vel zit. Alleen waren de centjes op en is het dus sparen of in het meest gunstige geval de mensen bij Alternate en Tweakers trakteren op een kratje bier en een zak Joppy chips. De motivatie voor mijn keuze is simpel: ik heb eigenlijk alleen een nieuw CPU en Mboard nodig en als gadget-ik-hou-van-Asus-freak kon ik dus lekker kiezen voor een deluxe versie. Mocht ik winnen dan zullen de andere onderdelen m.u.v. het geheugen, mboard, en cpu verloot worden in een TweakBlog. Zo hebben meer mensen er iets aan.

[ Voor 3% gewijzigd door liberque op 04-05-2015 11:35 . Reden: imagesize ]
Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!
Ik zou graag deze gaming pc willen winnen, kan ik weer eens gamen in plaats van mijn iMac (is toch niet geweldig om te gamen), en ik zou hem goed kunnen gebruiken om games te recorden voor mijn YouTube kanaal YouTube: Headstart Gaming en voor huiswerk natuurlijk dat is toch wel het belangrijkste wat je op zo'n beest doet. en ik zou er een paar jaar mee kunnen doen en lekker livestreamen met het MSI mobo met 2 jaar xsplit premium, en ik hoop echt dat ik kans maak om te winnen (iedereen natuurlijk) en het is een super actie!!!
De PC die ik heb samengesteld is de basis voor een storage server.
De belangrijkste criteria:
- Veel SATA poorten (10 stuks op het moederbord)
- Relatief laag energie verbruik (80plus gold voeding en Core)
- Minimaal 8GB geheugen voor ZFS (16GB gekozen)
- HDD's met een zo laag mogelijke prijs per GB (model gekozen met de laagste €/GB verhouding)
- Iets om van te kunnen booten (USB-stick)

Conclusie:
Prima storage server voor de prijs van 978,48. De behuizing is natuurlijk niet geweldig voor het oog, maar al het geld wat daar is uitgespaard zit in de componenten die van belang zijn.
De belangrijkste criteria:
- Veel SATA poorten (10 stuks op het moederbord)
- Relatief laag energie verbruik (80plus gold voeding en Core)
- Minimaal 8GB geheugen voor ZFS (16GB gekozen)
- HDD's met een zo laag mogelijke prijs per GB (model gekozen met de laagste €/GB verhouding)
- Iets om van te kunnen booten (USB-stick)

Conclusie:
Prima storage server voor de prijs van 978,48. De behuizing is natuurlijk niet geweldig voor het oog, maar al het geld wat daar is uitgespaard zit in de componenten die van belang zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Mystic Spirit op 04-05-2015 11:34 ]
In het onderstaande plaatje zie je mijn ideale samengestelde PC voor onder de 999 euro. Wat een leuke actie van Tweakers en Alternate.
Ik heb er voor gekozen om een build samen te stellen waar ik jaren plezier aan zal beleven. Hierdoor heb ik er ook voor gekozen om geen losse videokaart in mijn build te doen. Mocht dit later nog een vereiste zijn dan kan dit makkelijk worden aangeschaft en worden toegevoegd.
Voor de opslag capaciteit heb ik gekozen voor 2 SSD's en een harde schijf. De 120 GB SSD is voor het OS en de voor mij nodige programma's. De 250 SSD is voor games. En de 2 TB is bedoeld puur als opslag locatie.
Ik heb mijn onderdelen dus gekozen met het idee om jaren vooruit te kunnen. Ook alle andere onderdelen heb ik hier op uitgekozen.
Nu kan ik wel iets verzinnen waarom ik deze actie zou moet winnen maar die heb ik eigenlijk niet echt. Behalve dat ik graag mee doe en daarmee een kans maak om te kunnen winnen...
Ik heb er voor gekozen om een build samen te stellen waar ik jaren plezier aan zal beleven. Hierdoor heb ik er ook voor gekozen om geen losse videokaart in mijn build te doen. Mocht dit later nog een vereiste zijn dan kan dit makkelijk worden aangeschaft en worden toegevoegd.
Voor de opslag capaciteit heb ik gekozen voor 2 SSD's en een harde schijf. De 120 GB SSD is voor het OS en de voor mij nodige programma's. De 250 SSD is voor games. En de 2 TB is bedoeld puur als opslag locatie.
Ik heb mijn onderdelen dus gekozen met het idee om jaren vooruit te kunnen. Ook alle andere onderdelen heb ik hier op uitgekozen.
Nu kan ik wel iets verzinnen waarom ik deze actie zou moet winnen maar die heb ik eigenlijk niet echt. Behalve dat ik graag mee doe en daarmee een kans maak om te kunnen winnen...

[ Voor 138% gewijzigd door Vitruvian op 04-05-2015 13:41 ]
Wow, I don't believe!
Leuke actie! 

Voor deze actie heb ik een game PC samengesteld, met dit systeem hoop ik games als GTA V en Battlefield Hardline op erg hoge instellingen te kunnen spelen.
Het belangrijkste component in een game PC is de videokaart, hierom is mijn keuze gevallen op een Nvidia GTX970. De CPU is natuurlijk ook belangrijk, hier heb ik een snelle Intel CPU gekozen. Voor het RAM geheugen heb ik 8 GB 1866 MHz gekozen, wat ruim voldoende is voor de meeste games. De opslag is een 250 GB SSD, voor het OS, programma's en games.
Het moederbord is een GA-Z97X-Gaming 5 van Gigabyte, een moederbord met veel overclock mogelijkheden en voldoende aansluitingen.
De PSU is een betrouwbaar Coolermaster exemplaar met voldoende capaciteit voor alle componenten. De behuizing een stijlvolle Fractal Design Core 2300.

Voor deze actie heb ik een game PC samengesteld, met dit systeem hoop ik games als GTA V en Battlefield Hardline op erg hoge instellingen te kunnen spelen.
Het belangrijkste component in een game PC is de videokaart, hierom is mijn keuze gevallen op een Nvidia GTX970. De CPU is natuurlijk ook belangrijk, hier heb ik een snelle Intel CPU gekozen. Voor het RAM geheugen heb ik 8 GB 1866 MHz gekozen, wat ruim voldoende is voor de meeste games. De opslag is een 250 GB SSD, voor het OS, programma's en games.
Het moederbord is een GA-Z97X-Gaming 5 van Gigabyte, een moederbord met veel overclock mogelijkheden en voldoende aansluitingen.
De PSU is een betrouwbaar Coolermaster exemplaar met voldoende capaciteit voor alle componenten. De behuizing een stijlvolle Fractal Design Core 2300.
[ Voor 6% gewijzigd door J0ey op 04-05-2015 13:14 ]

Na lang puzzelen ben ik er toch ook uit.
Waarom ik zou moeten winnen?
Tja.. Momenteel moet ik het doen met een PC uit 2008 met Q6600, 3gb RAM en 512mb VRAM, niet echt iets om op te gamen. Voor mijn studie gebruik ik voornamelijk mijn chromebook. Voor tekstverwerking en browsen gaat dat prima, maar de mogelijkheden tot het draaien van games en SPSS mis ik toch nog wel. Ik loop mezelf al tijden lekker te maken door de topics in DAA te lezen, maar geld voor een eigen systeem is er momenteel niet
Toelichting van de gekozen componenten
Behuizing: De Fractal Design Define Mini was bij deze samenstelling mijn uitgangspunt. Ik heb mijn pc graag op het bureau staan, daarom is een relatief compacte (echt klein is hij natuurlijk nog niet), mooie en stille behuizing wel zo fijn.
Processor: Voor een game systeem is een intel core i5 dankzij zijn 4 cores (sommige games doen het tegenwoordig niet meer met minder) en de hoge prestaties per core eigenlijk een no brainer. Ik ben voor de 4460 gegaan omdat deze qua fps niet veel onder zal doen voor de hoger geclockte i5's en omdat iets als een 4590 het budget zou overschrijden.
Processorkoeler: Als CPU koeler had ik graag een Gelid solutions tranquilo rev. 2 gekozen, echter was deze in de configurator niet beschikbaar. Mijn tweede keuze, de CM hyper 212 EVO viel helaas €0,49 boven budget. De gekozen CM hyper T4 is nog steeds een aardige koeler en is gelukkig net wat zachter geprijsd.
GPU: De Define mini slikt volgens Alternate zelf videokaarten tot 260mm, daarom moest er voor een wat compacter model gekozen worden. In werkelijkheid passen er kaarten tot 400mm in wanneer er een HDD bay verwijderd wordt, maar Alternate houdt hier geen rekening mee en laat me dus geen langere GPU selecteren in de configurator. Qua prijs/prestatie verhouding was een R9 290 misschien beter geweest, maar dat zou in deze case niet gepast hebben. Van het beruchte geheugenprobleem van de GTX 970 verwacht ik op FHD resoluties geen last te hebben.
Moederbord: De Asrock B85M pro4 is één van de goedkopere B85 moederborden. Dit moederbord heeft 4 geheugenslots, waardoor er later nog RAM bij kan worden geprikt. Ook schijnt de geluidschip bovengemiddeld goed te zijn.
RAM: Het gekozen setje Crucial Ballistix werkgeheugen is bij Alternate wat mij betreft de beste optie. In zijn prijsklasse bieden deze reepjes, voor zover ik heb kunnen vinden, de hoogste snelheden en de laagste latency.
Opslag: Voor nu verwacht ik genoeg te hebben aan een SSD van 250gb, een harde schijf paste niet meer in het budget maar kan eventueel later toegevoegd worden. De Crucial BX100 presteert best aardig, en doet dat als één van de weinigen voor minder dan €100.
Voeding: De Cooler master V450 Semi-modular biedt volgens de reviews een erg hoog rendement en goede interne componenten. Ook in CAA en DAA hier op tweakers zie ik hem erg vaak voorbij komen. 450 Watt zou genoeg moeten zijn voor de gekozen componenten, en door de goede kwaliteit verwacht ik er nog jaren mee vooruit te kunnen.
[ Voor 13% gewijzigd door LukasW op 04-05-2015 15:55 ]
Ik heb m vast in mijn winkelwagentje gezet, zo krijgt de screenshot een wat bescheidener afmeting

Tja, de BBG van Mei in combinatie met de PC builder tool levert een fris kleurtje (ook op het moederbord)en een systeem op wat lekker snel is en toch ook lang mee zal kunnen.
/// edit, toch ook de wat minder bescheiden versie dan maar, het frisse kleurtje is anders niet te zien ////
/// edit2, ik wordt toch niet gediskwalificeerd vanwege de verzendkosten die me over de 1000 euro heen tillen? ////

Tja, de BBG van Mei in combinatie met de PC builder tool levert een fris kleurtje (ook op het moederbord)en een systeem op wat lekker snel is en toch ook lang mee zal kunnen.
/// edit, toch ook de wat minder bescheiden versie dan maar, het frisse kleurtje is anders niet te zien ////
/// edit2, ik wordt toch niet gediskwalificeerd vanwege de verzendkosten die me over de 1000 euro heen tillen? ////

[ Voor 9% gewijzigd door Jeroen73 op 04-05-2015 11:38 ]
Voor minder dan 1000 zou ik mijn huidige PC vervagen door een redelijke Game-PC waar ik verder gewoon mijn andere zaken op kan doen zoals het bijhouden van de administratie voor mijn bierbedrijf.

Mijn huidige PC is een verzameling van oude en nieuwe spullen door de jaren heen bij elkaar gespaard en voorzien van upgrades. Het is een AMD 955Black Edition met een ASrock moederbord waarin 6GB aan geheugen van verschillende merken en snelheden zit en een Geforce GTX 670 dienst doet als grafische krachtpatser.
Dit alles in een recht toe recht aan Coolermaster kast die de tand des tijds steeds minder goed doorstaat en waarin kabelmanagement een ding uit de toekomst is.
Gezien ik toch wel houd van een game op zijn tijd en GTA-V eindelijk op de PC verkrijgbaar is heb ik hem ook maar geïnstalleerd maar toch merk ik dat mijn oude vertrouwde AMD zijn beste tijd als snelle processor heeft gehad en is ingehaald door de nieuwe generaties i5's van Intel.
Qua hardeschijfruimte doet deze misschien wat onder, maar welk weldenkende Tweaker gaat nu zijn oude terrabytes aan HDD's wegdoen terwijl ze nog prima in orde zijn en het extra geld besteed ik in deze build liever aan een wat stevigere videokaart en processor dan een grotere SSD of extra HDD.

Mijn huidige PC is een verzameling van oude en nieuwe spullen door de jaren heen bij elkaar gespaard en voorzien van upgrades. Het is een AMD 955Black Edition met een ASrock moederbord waarin 6GB aan geheugen van verschillende merken en snelheden zit en een Geforce GTX 670 dienst doet als grafische krachtpatser.
Dit alles in een recht toe recht aan Coolermaster kast die de tand des tijds steeds minder goed doorstaat en waarin kabelmanagement een ding uit de toekomst is.
Gezien ik toch wel houd van een game op zijn tijd en GTA-V eindelijk op de PC verkrijgbaar is heb ik hem ook maar geïnstalleerd maar toch merk ik dat mijn oude vertrouwde AMD zijn beste tijd als snelle processor heeft gehad en is ingehaald door de nieuwe generaties i5's van Intel.
Qua hardeschijfruimte doet deze misschien wat onder, maar welk weldenkende Tweaker gaat nu zijn oude terrabytes aan HDD's wegdoen terwijl ze nog prima in orde zijn en het extra geld besteed ik in deze build liever aan een wat stevigere videokaart en processor dan een grotere SSD of extra HDD.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Tussen al het game PC geweld wat ik in de laatste pagina's heb gezien heb ik meer gekozen voor een server achtig computer op basis van een ASRock C2750D4I moederbord. Omdat ik al een game PC heb zou ik graag een NAS/server om al mijn data veilig op te slaan. Omdat deze PC hele dagen gebruikt zal worden heb ik gekozen voor een SFX 80 Plus Gold voeding van silverstone. De behuizing is net als de voeding van Silverstone en is wat mij betreft DÉ behuizing voor een server/NAS systeem. Verder heb ik gekozen voor 2 WD Green schijven van 2TB die ik in RAID 1 zal zetten om al mijn data veilig op te slaan.
Ik hoop trouwens dat 999 euro ook 999,59 euro mag zijn.
Ik hoop trouwens dat 999 euro ook 999,59 euro mag zijn.

voor de verandering is dit geen gamepc. dit is een NAS/HTPC hybride. 7x 2TB HDD in RAID5 voor 12TB aan opslag, 120gb SSD voor ubuntu en applicaties, bescheiden processor die de meeste simpele taken makkelijk kan hebben. games erop draaien is toch niet nodig, maar remote WINXP of linux virtualiseren moet geen enkel probleem worden. stille koeling erbij en een nette case met genoeg ruimte.
wat mij betreft een optimale NAS met voldoende capaciteiten. mocht je in de toekomst meer geheugen nodig hebben vervang je de 2TB harde schijven een voor een met 4TB(of meer, who knows) en raid 5 repareert het vanzelf. zelfde verhaal mocht er een HDD doodgaan - je haalt de dode eruit en stopt er een neiwue in zonder verlies van data. je zou zelfs kunnen overwgene om in RAID6 te draaien voor een buffe rvan 2 HDD's
mochten er toch zwaardere applicaties/games op gedraaid gaan worden is het zo gedaa om de processor te vervangen of er een kleine videokaart bij te prikken. zo is dit ding goed future proof voor alle taken waar deze voor bedoeld is. als zijn levensduur echt voorbij is kan de case makkelijk worden hergebruikt.
waarom zou ik hem moeten winnen? tja... i'm a data hoarder without any place to hoard to. als het aan mij lag zou ik alles wat ik tegenkom opslaan. debiel irritant om elke keer weer op zoek te gaan naar iets wat je ooit een keer hebt gezien maar je geschiedenis weer hebt verwijderd of een schone installatie van windows eroverheen hebt. in tegenstelling tot wat veel mensen denken, data hoarding is gewoon normaal en geen psychiatrische stoornis. we just love data. MOAR DATA. FEED ME DATA. my precious data. *kruipt terug naar zijn hol*
Doelstelling was een all round pc samen te stellen die "most bang for buck" bood. Dat heb ik getracht te doen met het volgende systeem:

Met dit systeem kun je gamen, foto's en video's bewerken, 3d renderen, en als het even kan, ook YouTube filmpjes kijken
Dit is namelijk het systeem wat ik zoek. Ik ben geen hardcore gamer, maar zou, als ik daar zin in heb, toch een lekker potje willen gamen. Een videokaart als de R9 270X biedt de uitkomst.
Sinds enkele jaren maken ik graag gebruik van Adobe Lightroom om mijn foto's te bewerken. Adobe lust wel wat geheugen. Daarom heb ik gekozen voor 8GB. In combinatie met de Intel Core I5 4690K en de Asus H97-Pro neemt het bewerken van foto's minder tijd in beslag. Dat geldt uiteraard ook voor het monteren van video's. Al deze foto's en video's vergen opslag ruimte. Daarom heb ik een conventionele HDD van western digital gekozen.
Voor het OS en de veel gebruikte applicaties heb ik een SSD van Samsung gebruikt. Dat is gewoon bewezen kwaliteit en snelheid. Een computersysteem van vandaag de dag kan niet zonder een SSD. Hoe sneller hoe beter!
Om dit allemaal aan de stroom te krijgen, heb ik gekozen voor een voeding van Corsair; de CS550M. Die biedt genoeg power voor dit systeem, maar is ook energie efficient en daarom zuinig.

Met dit systeem kun je gamen, foto's en video's bewerken, 3d renderen, en als het even kan, ook YouTube filmpjes kijken
Dit is namelijk het systeem wat ik zoek. Ik ben geen hardcore gamer, maar zou, als ik daar zin in heb, toch een lekker potje willen gamen. Een videokaart als de R9 270X biedt de uitkomst.
Sinds enkele jaren maken ik graag gebruik van Adobe Lightroom om mijn foto's te bewerken. Adobe lust wel wat geheugen. Daarom heb ik gekozen voor 8GB. In combinatie met de Intel Core I5 4690K en de Asus H97-Pro neemt het bewerken van foto's minder tijd in beslag. Dat geldt uiteraard ook voor het monteren van video's. Al deze foto's en video's vergen opslag ruimte. Daarom heb ik een conventionele HDD van western digital gekozen.
Voor het OS en de veel gebruikte applicaties heb ik een SSD van Samsung gebruikt. Dat is gewoon bewezen kwaliteit en snelheid. Een computersysteem van vandaag de dag kan niet zonder een SSD. Hoe sneller hoe beter!
Om dit allemaal aan de stroom te krijgen, heb ik gekozen voor een voeding van Corsair; de CS550M. Die biedt genoeg power voor dit systeem, maar is ook energie efficient en daarom zuinig.
...en waarom?

Mijn huidige computer is ondertussen toch ook al een paar jaartjes oud. Het is dus tijd om te beginnen kijken naar een upgrade. De oude computer gaat dan naar de kinderen, die samen met Papa s'avonds een paar leuke uurtjes kunnen doorbrengen. Zo hoeft papa geen schrik meer te hebben dat zijn werk verloren gaat :-)
De build die ik heb samen gesteld is een upgrade van mijn opslag server.
Mijn huidige server huist in een Antec twelve hundred een (bakbeest van een kast), met deze upgrade breng in hem terug naar een formaat wat onder de tv gaat passen.
Mijn huidige server huist in een Antec twelve hundred een (bakbeest van een kast), met deze upgrade breng in hem terug naar een formaat wat onder de tv gaat passen.
Mijn huidige pc is alweer 5 jaar oud en loopt echt op zijn laatste benen, met een nieuwe pc zou ik zo weer opnieuw 5 jaar vooruit kunnen. Ik game de laatste tijd minder, mede door de leeftijd van mijn huidige pc en er zijn toch wel een aantal games die ik even maxed out zou willen spelen.
Mijn idee bij deze pc was veel kracht in een klein jasje. Het zijn top of the line onderdelen alleen zonder overclock mogelijkheden. De processor is de Haswell Refresh i5-4590 gecombineerd met een mini-itx moederbord van Asus. Daarnaast heb ik er een krachtige videokaart bij gekozen, de R9 290 van AMD in combinatie met 16gb ram. Om alvast rekening te houden met de toekomst en omdat ik op z'n tijd wel eens graag een servertje host. De keuze voor de behuizing was simpel, het moest klein, niet te uitbundig en nog goed bereikbaar zijn, alles moet namelijk ook zijn warmte kwijt kunnen. De voeding van be quiet voldoet ruimschoots aan het wattage en deze ook ook lekker stil. Als laatste de SSD, aangezien ik hier voornamelijk Windows en een aantal applicaties op zal draaien hoeft deze niet extreem groot te zijn. Een normale hardeschijf ernaast is eerst voldoende om de games op te installeren aangezien het verschil tussen een SSD en een HDD verwaarloosbaar is als een game eenmaal geladen is. De reden dat ik geen custom koeler heb gekozen voor de processor is simpel, als deze niet overclocked is dan is de standaard intel koeler voldoende. Vroeger maakte deze veel kabaal bij hoge toerentallen maar ik heb begrepen dat dit allang opgelost is. Daarnaast is er voor een klein bedrag altijd een Scythe Shuriken aan te schaffen mocht dit niet het geval zijn.

EDIT: Oeps.. hoeveelheid woorden
Mijn idee bij deze pc was veel kracht in een klein jasje. Het zijn top of the line onderdelen alleen zonder overclock mogelijkheden. De processor is de Haswell Refresh i5-4590 gecombineerd met een mini-itx moederbord van Asus. Daarnaast heb ik er een krachtige videokaart bij gekozen, de R9 290 van AMD in combinatie met 16gb ram. Om alvast rekening te houden met de toekomst en omdat ik op z'n tijd wel eens graag een servertje host. De keuze voor de behuizing was simpel, het moest klein, niet te uitbundig en nog goed bereikbaar zijn, alles moet namelijk ook zijn warmte kwijt kunnen. De voeding van be quiet voldoet ruimschoots aan het wattage en deze ook ook lekker stil. Als laatste de SSD, aangezien ik hier voornamelijk Windows en een aantal applicaties op zal draaien hoeft deze niet extreem groot te zijn. Een normale hardeschijf ernaast is eerst voldoende om de games op te installeren aangezien het verschil tussen een SSD en een HDD verwaarloosbaar is als een game eenmaal geladen is. De reden dat ik geen custom koeler heb gekozen voor de processor is simpel, als deze niet overclocked is dan is de standaard intel koeler voldoende. Vroeger maakte deze veel kabaal bij hoge toerentallen maar ik heb begrepen dat dit allang opgelost is. Daarnaast is er voor een klein bedrag altijd een Scythe Shuriken aan te schaffen mocht dit niet het geval zijn.

EDIT: Oeps.. hoeveelheid woorden
[ Voor 8% gewijzigd door Scorpio616 op 04-05-2015 11:39 ]
Motivatie voor mijn ideale PC-build:
Mijn oude game PC is volledig aan vervanging toe, waar ik dus mee doe aan deze prijsvraag. Ik heb gekozen voor een krachtige i5 + GTX970 vanwege de goede game prestaties. Dit is mijn gemis in mijn gaming setup. Hiernaast heb ik gekozen voor een cooler die er precies bij past, een toren die er strak uitziet naast de rest van mijn setup. Een SSD van 250GB die ervoor zorgt dat windows extra snel opstart. Samen met mijn eigen harddisk is dit een top combinatie! De ASUS Z97-Pro Gamer zorgt ervoor dat alles sterk in verbinding staat. Ik heb express gekozen voor een 8GB Crucial werkgeheugen, omdat in mijn ogen de 16GB een beetje overkill is. Dit tezamen zal zorgen voor een perfecte game-ervaring.
Mijn oude game PC is volledig aan vervanging toe, waar ik dus mee doe aan deze prijsvraag. Ik heb gekozen voor een krachtige i5 + GTX970 vanwege de goede game prestaties. Dit is mijn gemis in mijn gaming setup. Hiernaast heb ik gekozen voor een cooler die er precies bij past, een toren die er strak uitziet naast de rest van mijn setup. Een SSD van 250GB die ervoor zorgt dat windows extra snel opstart. Samen met mijn eigen harddisk is dit een top combinatie! De ASUS Z97-Pro Gamer zorgt ervoor dat alles sterk in verbinding staat. Ik heb express gekozen voor een 8GB Crucial werkgeheugen, omdat in mijn ogen de 16GB een beetje overkill is. Dit tezamen zal zorgen voor een perfecte game-ervaring.

Een krachtige computer voor een mooie prijs. Dit monster is tot alles in staat maar valt binnen het budget van het gemiddelde huishouden. Gamen voor de kinderen, werk voor de ouders, kortom hij is van alle gemakken voorzien.
Bij de producten heb ik individueel gekeken hoe goed deze bij elkaar passen en reviews gelezen van Tweakers en andere bezitters om te concluderen hoe goed het product in mijn opstelling past. Ook heb ik, want het oog wil natuurlijk ook wat, de kleuren wat op elkaar afgestemd zodat dit beest als een pronkstuk in de woonkamer past. Vandaar dat ik ook de stock koeler heb vervangen naar een krachtiger en vooral stiller model.
Ook ontbreekt natuurlijk genoeg werkgeheugen en een SSD niet. Het geheel is en blijft dan lekker snel voor wat er ook met de computer wordt gedaan. Premium merken vindt ik hierbij van belang. Daarom ook de keuze naar de Samsung SSD, waarvan ik ook een troste bezitter ben, eveneens als het werkgeheugen van Corsair.
Met het oog op de toekomst schat ik toch wel dat deze computer vijf tot acht jaar mee kan voordat er weer überhaupt moet worden gedacht aan een eventuele upgrade dan wel niet vervanging.
Bij de producten heb ik individueel gekeken hoe goed deze bij elkaar passen en reviews gelezen van Tweakers en andere bezitters om te concluderen hoe goed het product in mijn opstelling past. Ook heb ik, want het oog wil natuurlijk ook wat, de kleuren wat op elkaar afgestemd zodat dit beest als een pronkstuk in de woonkamer past. Vandaar dat ik ook de stock koeler heb vervangen naar een krachtiger en vooral stiller model.
Ook ontbreekt natuurlijk genoeg werkgeheugen en een SSD niet. Het geheel is en blijft dan lekker snel voor wat er ook met de computer wordt gedaan. Premium merken vindt ik hierbij van belang. Daarom ook de keuze naar de Samsung SSD, waarvan ik ook een troste bezitter ben, eveneens als het werkgeheugen van Corsair.
Met het oog op de toekomst schat ik toch wel dat deze computer vijf tot acht jaar mee kan voordat er weer überhaupt moet worden gedacht aan een eventuele upgrade dan wel niet vervanging.

Coole actie
Mijn huidige PC is alweer 5 jaar oud, hoog tijd voor een upgrade!
Mijn overwegingen:
Mijn huidige PC is alweer 5 jaar oud, hoog tijd voor een upgrade!
Mijn overwegingen:
- Overall: Bang for your buck! Altijd een uitdaging om het beste voor het geld te krijgen!
- GPU: Ik moet er op kunnen gamen, het liefst een beetje rap. GTA V zou fijn zijn, vandaar de GTX 960 met 4GB.
- CPU en MEM: Ik gebruik mijn PC om foto's na te bewerken met Lightroom en Photoshop. Dat vreet geheugen en CPU, vandaar 16GB geheugen en de Intel i7-4790. Een extreem goede processor, zeker voor dat geld.
- Kast: zie ik toch niet, die staat onder het bureu -> lekker goedkoop.
- Mobo: moet bovenstaande keuzes kunnen huisvesten, de
ASRock B85 Anniversary is dan een prima keus: USB3, Sata6, alles er op en er aan. - Disk: SSD'tje er in om lekker snel te kunnen booten, mijn huidige harde schijven plaats ik wel over
- Power: Een voeding om het geheel van stroom te voorzien. SilverStone is een goed merk, 500W is ruim voldoende voor deze configuratie.
- Drive: ik gebruik al 5 jaar geen optische media meer

[ Voor 17% gewijzigd door RedPixel op 04-05-2015 11:55 ]
I see red pixels.
Ben op zoek naar een goede Gaming PC die mijn ouwe barrel (Dell T3500) mag opvolgen. Ik behoud de gaming accessoires en zoek een goede grafische kaart, snelle HDD & snelle processor!

whatever..

Ik game graag samen met mijn vriendin, het enige probleem is dat mijn vriendin geen geweldige PC heeft en (vanwege haar studie) geen geld heeft voor een krachtige PC. Dit is de reden dat ik voor haar deze PC heb samengesteld.
Als ik deze prijsvraag win dan schenk ik de prijs aan mijn vriendin, zodat ze niet langer alles op haar trage 'budget' laptop hoeft te doen.
Hier een link naar de PC-Builder configuratie.
https://www.alternate.nl/...580de79af476843d8aa200bc8
[ Voor 7% gewijzigd door kingofkamikaze op 04-05-2015 11:42 ]
Ze noemen mij de GeizMeister

Heb nu momenteel een Toshiba laptop, prima ding overigens. Maar ik mis toch de power voor de eventuele casual game die ik af en toe speel. Voor minder dan 999 euro zou ik graag een PC hebben die ik dan thuis kan gebruiken. Deze met een Core i5, een SSD en 16GB werkgeheugen, deze PC heeft misschien niet de meest krachtigst videokaart, maar er kan zeker een spelletje op gespeeld worden.
Wat een top actie zeg!
Ik ben meteen naar het perfecte pc voor gaming en videobewerking gaan kijken. Ik heb zoals je ziet bespaard op de behuizing en harde schijf want dat zijn niet de belangrijkste component(en). Ik ben 15 jaar en zoekende naar een perfecte pc om websites en mobiele apps te ontwikkelen. Ik houd ook wel van een potje CoD of Fifa. Ik zou graag deze pc willen winnen omdat ik nu een trage pc heb waarmee videobewerking in photoshop haast onmogelijk is. Ook het renderen van video's gaat moeilijk. Een harde schijf was niet meer mogelijk dus heb ik alléén voor de ssd gekozen. Verder heb ik voor een goede grafische kaart gekozen omdat ik dat het belangrijkste component van een pc vind.
Ik ben meteen naar het perfecte pc voor gaming en videobewerking gaan kijken. Ik heb zoals je ziet bespaard op de behuizing en harde schijf want dat zijn niet de belangrijkste component(en). Ik ben 15 jaar en zoekende naar een perfecte pc om websites en mobiele apps te ontwikkelen. Ik houd ook wel van een potje CoD of Fifa. Ik zou graag deze pc willen winnen omdat ik nu een trage pc heb waarmee videobewerking in photoshop haast onmogelijk is. Ook het renderen van video's gaat moeilijk. Een harde schijf was niet meer mogelijk dus heb ik alléén voor de ssd gekozen. Verder heb ik voor een goede grafische kaart gekozen omdat ik dat het belangrijkste component van een pc vind.

[ Voor 14% gewijzigd door Stefan21 op 04-05-2015 12:07 . Reden: Afbeeldig niet goed ]
Verwijderd

motivatie:
Mijn huidige pc is al een tijdje stuk en ben nog aan het kijken of het nut heeft om hem te repareren of vervangen. Hij is al een aantal jaar oud dus zou geen kwaad kunnen, helaas kost alles geld. Als ik deze configuratie zou winnen kan ik eindelijk de games weer spelen die ik wil en m'n studie verder op pakken.

De computer heb ik samengesteld omdat ik graag GTA V wil gaan spelen op mijn computer. Ik heb daarvoor een SSD van 250gb gepakt, omdat een 120gb erg snel vol is met zo'n groot spel als GTA V. Verder heb ik de processor gekozen op basis van de goede ervaringen die ik had met de Intel i5 core. Bij het moederbord heb ik gelet op dat de pc uitbreidbaar is met een extra videokaart. In dit geval SLI, omdat ik voor de GTX750TI heb gekozen. Ik heb weer voor de Nvidia kaart gekozen, omdat mijn AMD (ATI) kaarten altijd snel kapot gingen en ik hele goed ervaringen heb gehad met de GTX560TI.
Mijn computer is weer aan vernieuwing toe. Dit stond al eerder op de agenda, maar is er ingebroken in mijn huis, waarbij mijn laptop, ipad en veel geld is gestolen. Het geld wat ik terug heb gehad is gestoken in het beter beveiligen van mijn huis en een nieuwe laptop voor mijn vriendin, want die is bezig met haar scriptie. Je kan het geld maar 1 keer uitgeven, dus ik hoop dat ik mij zelf binnenkort kan verwennen met deze mooie computer.
De samenstelling:

Mijn eindexamens komen eraan, die ik natuurlijk hoop te halen. Daarna is het tijd voor vakantie en de universiteit. Wat is de vakantie en de universiteit zonder lan-party's? Daarom heb ik voor een Mini-ITX systeem gekozen die lekker portable is. Het lijkt me geweldig om zo'n klein systeem te hebben die je overal makkelijk mee naar toe kan nemen zonder dat je veel hoeft te sjouwen.
De behuizing heb ik gekozen voor zijn compactheid en portabiliteit.
De GTX 960 is een zuinige, stille en koele kaart, waardoor hij perfect zou passen in een compact systeem.
De rest spreekt voor zich.
Ik wens iedereen veel succes die deelneemt en mag de beste winnen.

Mijn eindexamens komen eraan, die ik natuurlijk hoop te halen. Daarna is het tijd voor vakantie en de universiteit. Wat is de vakantie en de universiteit zonder lan-party's? Daarom heb ik voor een Mini-ITX systeem gekozen die lekker portable is. Het lijkt me geweldig om zo'n klein systeem te hebben die je overal makkelijk mee naar toe kan nemen zonder dat je veel hoeft te sjouwen.
De behuizing heb ik gekozen voor zijn compactheid en portabiliteit.
De GTX 960 is een zuinige, stille en koele kaart, waardoor hij perfect zou passen in een compact systeem.
De rest spreekt voor zich.
Ik wens iedereen veel succes die deelneemt en mag de beste winnen.
Doel:
Compacte, redelijke stille, efficiente gaming PC.
Reden:
Ik werk sinds een jaar alleen nog maar met een Mac Book Pro en hoewel dat goed bevalt voor productiviteit is dit niet zo geweldig voor de ontspanning met een gamepje op z'n tijd. Verder is een Mac gewoon af, d'r valt niets aan te tweaken, dus dat moet deze PC ook oplossen.
Behuizing & formfactor
Zo ruim woon ik niet en de PC komt gewoon in de woonkamer te staan, dus een compacte behuizing is zeker wenselijk. De blauwe kleur past goed bij het kleurenschema van de woonkamer en scored zeker goed bij m'n vriendin!
PMG & GPU
Processors zijn tegenwoordig redelijk toekomstbestendig, dus is het juist interessant hier wat meer in te investeren nu. Een K-versie is een must, om goed te kunnen overklokken.
Dat betekend wel dat de GPU geen 970 wordt, maar 'slechts' een 960 die dan weliswaar wel 4GB geheugen heeft. Dit is dan ook meteen een makkelijke upgrade kandidaat voor de toekomst.
Het geheugen maxen we meteen. Van alle setjes bij Alternate van €112,90 is dit de enige met 1600Mhz én CL9 timings.
Het moederbord is vooral op prijs geselecteerd. Het heeft alles wat ik nodig heb.
SSD
Alleen mijn NAS heeft nog HDD's, dus ook hier een SSD. De NAS is voor storage, maar 128GB is wat weinig voor alle moderne games, dus het is een 250GB SSD geworden van een merk wat betrouwbaar is en niet duur.
Koeling
Vanwege de gewenste OC en beperking van het geluid gekozen voor een aftermarket CPU-koeler. Deze zou de CPU gemakkelijk koel moeten houden zelfs bij een overclock.
Compacte, redelijke stille, efficiente gaming PC.
Reden:
Ik werk sinds een jaar alleen nog maar met een Mac Book Pro en hoewel dat goed bevalt voor productiviteit is dit niet zo geweldig voor de ontspanning met een gamepje op z'n tijd. Verder is een Mac gewoon af, d'r valt niets aan te tweaken, dus dat moet deze PC ook oplossen.
Behuizing & formfactor
Zo ruim woon ik niet en de PC komt gewoon in de woonkamer te staan, dus een compacte behuizing is zeker wenselijk. De blauwe kleur past goed bij het kleurenschema van de woonkamer en scored zeker goed bij m'n vriendin!
PMG & GPU
Processors zijn tegenwoordig redelijk toekomstbestendig, dus is het juist interessant hier wat meer in te investeren nu. Een K-versie is een must, om goed te kunnen overklokken.
Het geheugen maxen we meteen. Van alle setjes bij Alternate van €112,90 is dit de enige met 1600Mhz én CL9 timings.
Het moederbord is vooral op prijs geselecteerd. Het heeft alles wat ik nodig heb.
SSD
Alleen mijn NAS heeft nog HDD's, dus ook hier een SSD. De NAS is voor storage, maar 128GB is wat weinig voor alle moderne games, dus het is een 250GB SSD geworden van een merk wat betrouwbaar is en niet duur.
Koeling
Vanwege de gewenste OC en beperking van het geluid gekozen voor een aftermarket CPU-koeler. Deze zou de CPU gemakkelijk koel moeten houden zelfs bij een overclock.

[ Voor 6% gewijzigd door Paul C op 04-05-2015 15:20 . Reden: Ander mobo ivm overclockbaarheid ]
Afgelopen maand heb ik mijn oude game PC aan m'n broertje gegeven. Voor m'n studie heb ik nu een laptop waar ik alles op doe. Een laptop is prima om op te werken maar dingen zoals gamen gaat natuurlijk niet zo fijn als op een game PC.
Hier is mijn samenstelling:

Hier is mijn samenstelling:

Ik heb gekozen om een krachtige mini-itx gaming pc samen te stellen. Ik heb gekozen voor een echte gaming GTX970 gpu in combinatie met een i5 en een snelle ssd voor beste prestatie in games en ander OS werk. Dit alles komt terecht in een erg compacte itx case van coolermaster. Als geheel wordt dit een krachtige gaming pc met een echte, sterke gpu in een kleine behuizing die ook makkelijk meeneembaar is.
Hierbij mijn configuratie:
Hierbij mijn configuratie:

Een ultieme game-pc van €999....
Lastig, want je zal altijd concessies moeten doen.
De ultieme pc komt op ongeveer het dubbele uit, dus schrappen/aanpassen nog een keer overdenken en dan toch maar weer aanpassen..
Uiteindelijk toch een systeem samengesteld waarmee ik GTA5 volgens mij best wel op Full HD op Ultra kan spelen.
Uitgangspunten zijn :
- Goede grafische kaart
- Goede processor
Deze grafische kaart is nu in de aanbieding bij Alternate, waardoor ik een zwaardere kon selecteren dan normaal voor deze prijsklasse. Een stevige, goed gekoelde i5 processor met 8Gb geheugen moet de rest van de taken voor zijn rekening nemen.
De SSD zorgt voor een snelle machine, de andere HDD voor de opslag van de lokale bestanden.
Een goede voeding zorgt voor een stabiele werking van het geheel en verlengt de levensduur van het apparaat.
De kast vind ik niet zo belangrijk, daar kijk ik namelijk niet naar als ik game
Dan heb ik het budget maximaal gebruikt en daar een mooie game bak voor gemaakt.
Ik wil deze graag testen

Lastig, want je zal altijd concessies moeten doen.
De ultieme pc komt op ongeveer het dubbele uit, dus schrappen/aanpassen nog een keer overdenken en dan toch maar weer aanpassen..
Uiteindelijk toch een systeem samengesteld waarmee ik GTA5 volgens mij best wel op Full HD op Ultra kan spelen.
Uitgangspunten zijn :
- Goede grafische kaart
- Goede processor
Deze grafische kaart is nu in de aanbieding bij Alternate, waardoor ik een zwaardere kon selecteren dan normaal voor deze prijsklasse. Een stevige, goed gekoelde i5 processor met 8Gb geheugen moet de rest van de taken voor zijn rekening nemen.
De SSD zorgt voor een snelle machine, de andere HDD voor de opslag van de lokale bestanden.
Een goede voeding zorgt voor een stabiele werking van het geheel en verlengt de levensduur van het apparaat.
De kast vind ik niet zo belangrijk, daar kijk ik namelijk niet naar als ik game
Dan heb ik het budget maximaal gebruikt en daar een mooie game bak voor gemaakt.
Ik wil deze graag testen

Mijn creatie:

Mogelijkheid om als hackintosh te dual booten, wat lekker samengaat met de apple apparaten die al in huis zijn en fijn binnen mijn workflow past. Met de grafische kaart erbij nog krachtig genoeg om te kunnen gamen en grafisch werk op te doen. SSD voor de snelheid en de behuizing voor het mooie.
Helaas een jaar geleden noodgedwongen mijn desktop moeten verkopen. Als ik geld had voor een nieuwe, dan zou dit hem toch wel worden.

Mogelijkheid om als hackintosh te dual booten, wat lekker samengaat met de apple apparaten die al in huis zijn en fijn binnen mijn workflow past. Met de grafische kaart erbij nog krachtig genoeg om te kunnen gamen en grafisch werk op te doen. SSD voor de snelheid en de behuizing voor het mooie.
Helaas een jaar geleden noodgedwongen mijn desktop moeten verkopen. Als ik geld had voor een nieuwe, dan zou dit hem toch wel worden.

In Verband met de geboorte van onze dochter heb ik mijn PC verkocht zodat wij wat spaar geld hebben voor haar. Omdat wij het niet al te breed hebben "game" ik nu op een oude laptop van mijn ouders.
Nu is dit een top actie en met een beetje gelukt kan ik binnenkort weer fatsoenlijk gamen.
Top actie
Mijn configuratie:

Compacte krachtpatser voor algemeen gebruik en af een toe een game...precies goed!

Compacte krachtpatser voor algemeen gebruik en af een toe een game...precies goed!
Voor mijn €999,- PC-Builder build heb ik gekeken naar het volgende:
Zelfstudie:
Voor certificeringen moet ik Labs kunnen maken.
Gaming:
Een krachtige videokaart welke alle games op de hoogste settings kan draaien voor minimaal 2 jaar.
Energiebesparing:
Ik wil graag een pc met een goede prestatie/verbruik verhouding omdat ik zelf actief met energiebesparing bezig ben.
Eindresultaat beargumenteerd:
Het Moederbord van Gigabyte doordat dit de durable lijn is en de laatste chipset revisie van socket 1150 is.
Voor het Geheugen heb ik gekozen voor 8GB van Crucial wat voldoende is voor kleine labs van 1-3 VM’s en het LP geheugenrepen betreft op 1,35v wat de levensduur van het geheugen mogelijk verlengt.
Voor de Processor heb ik gekozen voor een quadcore i5 van de Haswell Refresh serie, en omdat het de S variant betreft is de max TDP 65W in plaats van de normale 84W.
Voor Koeling heb ik gekozen voor de stock koeler van Intel omdat de cpu een lager TDP heeft niet ga overclocken gezien dit de levensduur van de processor kan verlagen.
Voor de Voeding wil ik minimaal 450W continu vermogen en een modulaire uitgevoering wegens cablemanagement. Hiervoor de 550W Coolermaster voeding gekozen (80plus bronze, 88% efficiency=484W).
De Videokaart is een GTX970 van Gigabyte geworden voor zijn lage energievebruik en is ruim voldoende voor de komende jaren.
Voor Opslag heb ik gekozen voor een 120GB Samsung Evo 850 SSD (OS, 1-3 spellen en 5(!) jaar garantie) en een 1TB 7200rpm schijf van Seagate voor VM’s.
Om alles netjes weg te werken heb ik de 100R Behuizing van Corsair gekozen welke er voor de prijs goed uitziet, strak is vormgegeven en windowed is.
Een droom PC met voldoende upgrade mogelijkheden en voldoet aan mijn wensen.
Er wordt niet gesproken over verzendkosten, daar dus rekening mee gehouden (€4,95).
Top actie Alternate!!
Zelfstudie:
Voor certificeringen moet ik Labs kunnen maken.
Gaming:
Een krachtige videokaart welke alle games op de hoogste settings kan draaien voor minimaal 2 jaar.
Energiebesparing:
Ik wil graag een pc met een goede prestatie/verbruik verhouding omdat ik zelf actief met energiebesparing bezig ben.
Eindresultaat beargumenteerd:
Het Moederbord van Gigabyte doordat dit de durable lijn is en de laatste chipset revisie van socket 1150 is.
Voor het Geheugen heb ik gekozen voor 8GB van Crucial wat voldoende is voor kleine labs van 1-3 VM’s en het LP geheugenrepen betreft op 1,35v wat de levensduur van het geheugen mogelijk verlengt.
Voor de Processor heb ik gekozen voor een quadcore i5 van de Haswell Refresh serie, en omdat het de S variant betreft is de max TDP 65W in plaats van de normale 84W.
Voor Koeling heb ik gekozen voor de stock koeler van Intel omdat de cpu een lager TDP heeft niet ga overclocken gezien dit de levensduur van de processor kan verlagen.
Voor de Voeding wil ik minimaal 450W continu vermogen en een modulaire uitgevoering wegens cablemanagement. Hiervoor de 550W Coolermaster voeding gekozen (80plus bronze, 88% efficiency=484W).
De Videokaart is een GTX970 van Gigabyte geworden voor zijn lage energievebruik en is ruim voldoende voor de komende jaren.
Voor Opslag heb ik gekozen voor een 120GB Samsung Evo 850 SSD (OS, 1-3 spellen en 5(!) jaar garantie) en een 1TB 7200rpm schijf van Seagate voor VM’s.
Om alles netjes weg te werken heb ik de 100R Behuizing van Corsair gekozen welke er voor de prijs goed uitziet, strak is vormgegeven en windowed is.
Een droom PC met voldoende upgrade mogelijkheden en voldoet aan mijn wensen.
Er wordt niet gesproken over verzendkosten, daar dus rekening mee gehouden (€4,95).
Top actie Alternate!!

Ik ben zelf onderhand weer eens toe aan een nieuwe pc (vorige gebouwd in 2007, met hier en daar een upgrade). Daarom zou ik onderstaande config willen winnen
Het doel van de pc is voornamelijk werk-als game pc. Ik wil daarnaast wat gaan spelen met VM's, zodat ik bijv. 1 VM heb voor de werk pc waar ik vervolgens overal via RDP bij kan.
En de game PC middels Steam in home streaming naar mijn kleine mediacenter bij de TV streamen
Met de specs die dit systeem heeft gok ik dat een VM meer of minder ook makkelijk kan; ideaal om te testen /vogelen met server VM's voor mijn Windows certificeringen!
Kortom, genoeg te spelen voor een tweaker!
Het doel van de pc is voornamelijk werk-als game pc. Ik wil daarnaast wat gaan spelen met VM's, zodat ik bijv. 1 VM heb voor de werk pc waar ik vervolgens overal via RDP bij kan.
En de game PC middels Steam in home streaming naar mijn kleine mediacenter bij de TV streamen
Met de specs die dit systeem heeft gok ik dat een VM meer of minder ook makkelijk kan; ideaal om te testen /vogelen met server VM's voor mijn Windows certificeringen!
Kortom, genoeg te spelen voor een tweaker!

"Contact your admin for details" - But I'm the admin!
Beste Tweakers,
Op het moment studeer ik nog en kost ik mijn ouders erg veel geld. ik hoop binnenkort snel een einde aan mijn studie te maken zodat ik niet meer afhankelijk ben van mijn ouders. als dank zou ik mijn vader graag een cadeau willen geven, hierbij komen jullie van pas!!. de pc van mijn vader is inmiddels een jaar of 5 oud en is toe aan vervanging. ik heb er gelijk een game pc van gemaakt zodat hij af en toe eens online kan gamen met zijn zoon's, waarschijnlijk gaat hij de PC alleen gebruiken voor bewerking van home video's.
Vriendelijke groet,
Arnoud.
Motivatie onderdelen:
CPU is ruim voldoende voor het gamen en het bewerken van video's.
Een SSD voor de snelheid van de OS en een HDD voor de Massa's aan familie video's en games.
GPU is naar mijn mening een van de beste GTX970 die er is.
De KAST is prima, hij geeft niet om uiterlijk als het gaat om een PC.
RAM, mooi rood!! en met de 1600mhz goed voor de CPU.
Op het moment studeer ik nog en kost ik mijn ouders erg veel geld. ik hoop binnenkort snel een einde aan mijn studie te maken zodat ik niet meer afhankelijk ben van mijn ouders. als dank zou ik mijn vader graag een cadeau willen geven, hierbij komen jullie van pas!!. de pc van mijn vader is inmiddels een jaar of 5 oud en is toe aan vervanging. ik heb er gelijk een game pc van gemaakt zodat hij af en toe eens online kan gamen met zijn zoon's, waarschijnlijk gaat hij de PC alleen gebruiken voor bewerking van home video's.
Vriendelijke groet,
Arnoud.
Motivatie onderdelen:
CPU is ruim voldoende voor het gamen en het bewerken van video's.
Een SSD voor de snelheid van de OS en een HDD voor de Massa's aan familie video's en games.
GPU is naar mijn mening een van de beste GTX970 die er is.
De KAST is prima, hij geeft niet om uiterlijk als het gaat om een PC.
RAM, mooi rood!! en met de 1600mhz goed voor de CPU.

[ Voor 29% gewijzigd door Arnoudius op 04-05-2015 11:55 ]
https://onedrive.live.com/redir?resid=7d99eea6dcfc0fa%21258
De pc die ik heb samengesteld is voor mijn dochter die speelt sinds kort terra online op mijn game pc wat niet gaat op haar mac met windows in bootcamp.
Met dit budget probeerde ik zo snel mogelijk uit te komen en toch te kunnen gamen.
Daar zij een mac heeft wil ik die als monitor gaan gebruiken vandaar de keuze van de gekozen videokaart.
Een snelle videokaart met meerdere display poorten voor haar mac en haar Wacom Cintiq (ze tekent namelijk).
Het moederbord heb ik gekozen omdat ik sinds jaar en dag Asus gebruikt en goede ervaringen mee hebt tevens heeft dit bord alles wat je nodig hebt voor weinig geld.
Een ruime behuizing voor goede koeling omdat het budget geen waterkoeling meer toelaat.
De i7 quadcore processor is snel en kan jaren mee, prijs en snelheid zijn bij deze processor op elkaar afgestemd.
De voeding van 630 watt is goedkoop, levert voldoende wattage en is stabiel, en deze krijgt tevens goede recensies.
8 gig geheugen is voorlopig genoeg en kan altijd later weer worden uitgebreid worden door extra geheugen.
Ook een ssd mocht niet ontbreken zodat ook windows en de game vlot opstarten.
De pc die ik heb samengesteld is voor mijn dochter die speelt sinds kort terra online op mijn game pc wat niet gaat op haar mac met windows in bootcamp.
Met dit budget probeerde ik zo snel mogelijk uit te komen en toch te kunnen gamen.
Daar zij een mac heeft wil ik die als monitor gaan gebruiken vandaar de keuze van de gekozen videokaart.
Een snelle videokaart met meerdere display poorten voor haar mac en haar Wacom Cintiq (ze tekent namelijk).
Het moederbord heb ik gekozen omdat ik sinds jaar en dag Asus gebruikt en goede ervaringen mee hebt tevens heeft dit bord alles wat je nodig hebt voor weinig geld.
Een ruime behuizing voor goede koeling omdat het budget geen waterkoeling meer toelaat.
De i7 quadcore processor is snel en kan jaren mee, prijs en snelheid zijn bij deze processor op elkaar afgestemd.
De voeding van 630 watt is goedkoop, levert voldoende wattage en is stabiel, en deze krijgt tevens goede recensies.
8 gig geheugen is voorlopig genoeg en kan altijd later weer worden uitgebreid worden door extra geheugen.
Ook een ssd mocht niet ontbreken zodat ook windows en de game vlot opstarten.
Hieronder de configuratie die ik al een lange tijd wil. Dankzij de goede processor en videokaart kan ik er veel mee gamen en zelf games programmeren. Door de ssd van 250GB word alles lekker snel
. Dankzij deze specs gaat Photoshop werken als een beest... Want dat heb je wel nodig als webdeveloper. Kortom met deze configuratie krijg ik nog jaren plezier en een grote uitbreiding op mijn toekomst als developer.

Ik heb altijd al een mini ITX gaming PC gewild om te gebruiken voor het kijken van films en om te gamen op een televisie. Met een R9 290X, 8 GB RAM en een Intel Core i5 4690 moet dat zeker lukken.
Ik zou zo’n kleine PC graag gebruiken zodat ik geen playstation zal hoeven kopen en zodat ik toch mooi op de bank kan gamen. Daarnaast is hij ook upgrade-bestendigd met een Z97 moederbord en een PCIe 3.0 slot.
Naast het feit dat het systeem erg goede prestaties gaat leveren, ziet het er ook nog prachtig uit door de behuizing van Corsair. De behuizing ziet er erg fancy uit en een top-window is ook een mooie afwisseling met een side-window. Het grootste voordeel van de kast is dat hij compleet van aluminium is en de hele behuizing past perfect bij de inrichting van mijn kamer: Strak en modern.
Zelf heb ik al een gaming PC, maar ik nodig vaak vrienden uit en die moeten dan constant hun laptop meenemen. Als zij deze PC kunnen gebruiken om te kunnen gamen op bijvoorbeeld feesten die ik houd of wanneer zij eens langskomen, dan hebben zij ook erg mooie prestaties.
Naast het feit dat zij dan een mooie PC hebben, heb ik dan ook een kleine, compacte PC die ik vaker mee kan nemen naar bijvoorbeeld LAN-parties, vrienden, op vakantie, enzovoort. Vooral het kleine Mini ITX formaat gaat heel erg praktisch worden.
"hmmm... over lv14, huh. well, hm... judgement-wise... you're a pretty bad person."

Deze build is bedoeld voor het gamen op 2560*1080.
Terrabytes aan opslag is om die reden niet gekozen.
De 4690K is een van de betere cpu's wat betreft gaming, en zal in deze build zeker voldoende zijn.
Ik heb de 280X gekozen omdat die net wat beter presteert dan de R9 285 of de GTX 960, en deze 3GB aan VRAM heeft, wat toch wel lekker is op meer dan full-hd.
De cpu koeler is simpel, stijlvol en effectief, evenals het geheugen.
Met 487 Watt aan recommended psu moet de CM 80plus bronze 550W goed genoeg zijn, daarnaast is semi modulair altijd praktisch.
Ook de kast heeft niet al teveel fratsen. Effectief, niet lelijk en met name stil.
Het moederbord valt in lijn met de cpu; het presteert goed wat betreft gaming.
Ik heb geen besturingssysteem gekozen omdat ik thuis nog windows 7 heb liggen en die schijnbaar gratis om kan worden gezet naar windows 10 als die uitkomt.
Dit is zeker wel mijn ideale build voor 999 euro
Zo dat is een leuke actie! Ik moet toch toegeven dat mijn geliefde, 8 jaar oude Q6600 met 4GB DDR2 aan vervanging toe is: upgraden van een Canon 300D fototoestel naar een Canon 7D kan je eigenlijk niet doen zonder ook je werkstation mee te upgraden. Meer cpu power, meer RAM is echt noodzakelijk om vlot te kunnen werken in Lightroom en Photoshop.
Ik heb gekozen voor volgende onderdelen:
- Intel i4690k, de snelste i5 met nog overclockpotentieel, LR en PS profiteren van hogere clockspeeds
- 16GB Ram van Corsair, voldoende capaciteit om verschillende bestanden tegelijk open te kunnen hebben.
- Gigabyte moederbord, Z97 chipset, betrouwbaar, degelijk, nog overclock potentieel (niet extreem)
- Cooler Master Evo 212 koeling, stil, goede prestaties, betaalbaar
- Cooler Master CM690 III case, ruim, degelijk, voldoende inbouwmogelijkheden,
- Corsair voeding, 550W, 80% plus gold
- Intel SSD, voldoende capaciteit voor het OS en Lightroom/Photoshop
- Western Digital 1TB Black , 7200rpm, snelle harde schijf met voldoende capaciteit voor RAW bestanden, en voldoende snel om de Lightroom catalog onder te brengen.
Ik heb gekozen voor volgende onderdelen:
- Intel i4690k, de snelste i5 met nog overclockpotentieel, LR en PS profiteren van hogere clockspeeds
- 16GB Ram van Corsair, voldoende capaciteit om verschillende bestanden tegelijk open te kunnen hebben.
- Gigabyte moederbord, Z97 chipset, betrouwbaar, degelijk, nog overclock potentieel (niet extreem)
- Cooler Master Evo 212 koeling, stil, goede prestaties, betaalbaar
- Cooler Master CM690 III case, ruim, degelijk, voldoende inbouwmogelijkheden,
- Corsair voeding, 550W, 80% plus gold
- Intel SSD, voldoende capaciteit voor het OS en Lightroom/Photoshop
- Western Digital 1TB Black , 7200rpm, snelle harde schijf met voldoende capaciteit voor RAW bestanden, en voldoende snel om de Lightroom catalog onder te brengen.

Verwijderd
Cryoring H7 processorkoeler voor 35,99, erg stil en productief
Club 3D Radion R9 270, 169,90, goede prijs/kwaliteit
Intel I5-1150, 204,90, verschilt in benchmark weinig van I7
Antec 700Watt, 64,90, genoeg power
Aerocool behuizing, 49,99, gelikt genoeg
Samsung 850 Evo, 250GB, 109,99, erg vlot
Asus Z97M-PLUS, 134,90, goede bios chip
Kingston HyperX 8GB x3, 24 GB geheugen dus meer dan genoeg!
Club 3D Radion R9 270, 169,90, goede prijs/kwaliteit
Intel I5-1150, 204,90, verschilt in benchmark weinig van I7
Antec 700Watt, 64,90, genoeg power
Aerocool behuizing, 49,99, gelikt genoeg
Samsung 850 Evo, 250GB, 109,99, erg vlot
Asus Z97M-PLUS, 134,90, goede bios chip
Kingston HyperX 8GB x3, 24 GB geheugen dus meer dan genoeg!
Ik heb een pc samengesteld vanuit diverse oogpunten.Het moet een echte familie pc worden. Onze twee kids, mijn vrouw en ikzelf hebben uiteraard allemaal andere wensen wat betret de samenstelling. Belangrijkste beweegredenen:
* Toekomst proof wat betreft gaming (van de kids en occasionally van mijzelf
)
* Een echte werkpc, voor thuiswerken (wederom toekomstproof)
* Sterk genoeg voor uigebreid fotoshoppen en videoeditting
Om alle aspecten van een passende pc te omvatten heb ik dan ook flink wat werk gestoken in het samenstellen daarvan. De meeste onderdelen zijn gekozen omdat ze bewezen prestaties leveren en dus kunnen worden geclassificeerd als allround. Een degeljike processor, SSD voor een soepele windows beleving en voldoende opslag capaciteit om alle mooie momenten van het leven op vast te leggen.
Onze situatie vereist geen high tech gaming station maar een medium pc met wel goede prestaties. Hieronder de lijst met onderdelen.

* Toekomst proof wat betreft gaming (van de kids en occasionally van mijzelf
* Een echte werkpc, voor thuiswerken (wederom toekomstproof)
* Sterk genoeg voor uigebreid fotoshoppen en videoeditting
Om alle aspecten van een passende pc te omvatten heb ik dan ook flink wat werk gestoken in het samenstellen daarvan. De meeste onderdelen zijn gekozen omdat ze bewezen prestaties leveren en dus kunnen worden geclassificeerd als allround. Een degeljike processor, SSD voor een soepele windows beleving en voldoende opslag capaciteit om alle mooie momenten van het leven op vast te leggen.
Onze situatie vereist geen high tech gaming station maar een medium pc met wel goede prestaties. Hieronder de lijst met onderdelen.

Accept who you are. Unless you’re a serial killer.
Verwijderd
Het word dan nu eindelijk tijd voor mijn eerste echte Dekstop. Ik doe al een tijdje met een laptop en die kan nu niet eens zichzelf meer goed opladen omdat de aansluiting voor de stroomstekker lam is. lang zal hij het dan ook niet meer doen! Omdat ik het niet zo breed bij kas heb is dit voor mij de ideale kans om een super mooie setup te winnen voor een geweldige PC! het zou echt super zijn 

Mijn lijst.
Ik heb hier voldoende uitbreidigsmogelijkheden. Het zijn niet de allersnelste componenten, maar hij is wel erg stil en eventueel overklokbaar. Ik ga hem vooral gebruiken voor school, maar er kan ook af en toe een game op gespeeld worden. Ook staan al mijn bestanden op ee NAS, daarom is een grote ssd/hdd niet nodig
Dit zou die van mij worden:
Een stille HTPC die niet mistaat in de woonkamer. I5 en 16gb ram rekenkracht om video conversie soepel te laten lopen (plex). Onboard GPU met Z97 chipset ruimvoldoende om beeldmateriaal af te spelen. SSD voor snelle opstart en geluids reductie. Aparta CPU Koeler en stille PSU voor geluids reductie.
Deze setup is still snel, en klein. Ruim de mogelijkheid om te upgraden dmv een GFX kaart, en extra opslag. Vooral leuk dat het Board Raid 10 support. Dit betekent dat door twee schijven erin te hangen er een nas ge-creerd kan worden met veel meer power dan betaalbaar voorhanden is van de grote leveranciers.
Ik heb toch het OS toegevoegd. Ik geloof in legale software.
Een stille HTPC die niet mistaat in de woonkamer. I5 en 16gb ram rekenkracht om video conversie soepel te laten lopen (plex). Onboard GPU met Z97 chipset ruimvoldoende om beeldmateriaal af te spelen. SSD voor snelle opstart en geluids reductie. Aparta CPU Koeler en stille PSU voor geluids reductie.
Deze setup is still snel, en klein. Ruim de mogelijkheid om te upgraden dmv een GFX kaart, en extra opslag. Vooral leuk dat het Board Raid 10 support. Dit betekent dat door twee schijven erin te hangen er een nas ge-creerd kan worden met veel meer power dan betaalbaar voorhanden is van de grote leveranciers.
Ik heb toch het OS toegevoegd. Ik geloof in legale software.

[ Voor 74% gewijzigd door ndemilliano op 04-05-2015 12:02 ]
mijn motivatie is dat mijn vriendin geen eigen pc heeft zou ontzettend handig zijn als zij dadelijk ook een pc heeft waar ze achter kan werken.
ook is het zo dat mijn vriendin ook wel van spelletjes houd vooral de sims kan ze mooi achter haar eigen pc gamen.
[ Voor 1% gewijzigd door zeef op 04-05-2015 13:16 ]
voor mezelf een redelijke game pc in elkaar geflanst. Sterke processor met mogelijkheid om over te clocken indien gewenst, zelf doe ik dit vaak wel een beetje daarom ook een betere koeling erbij, een ssd voor het os ( wat ik natuurlijk ergens anders voor minder geld zou ‘kopen’) en een redelijke hdd voor de games zelf. Een case die in de aanbieding was ook altijd mooi scheelt de helft. Snel setje werkgeheugen en een sterke gpu, wat wil je nog meer? Wel €0.38 over de €999 maar zo flauw zijn jullie toch niet? 

Ik ben een Mac gebruiker van het derde uur. Echt een fantastische ervaring na jaren op Windows te hebben gezeten. Er is echter een keerzijde. Gamen is maar beperkt mogelijk. Opzich kan ik prima uit de voeten met de ingebakken NVIDIA GT 750m in de MacBook Pro en een PS4. Ik mis alleen de pracht en praal in games. Ik heb mijzelf een Dell 2713HM monitor aangeschaft zo'n anderhalf jaar geleden en gamen op 2560x1440 is behoorlijk zweten voor mijn videokaartje.
Toen kwam onlangs GTA V uit op de PC. Ik heb het spel mogen aanschouwen op een NVIDIA GTX 970 gamesysteem en toen wist ik het zeker: Ik doe mijzelf al een aantal jaar tekort. En zo zijn er meer games zoals Far Cry 4 en Dying Light die er ongekend mooi uitzien op een goed systeem.
Ik ben daarom tot de volgende keuze gekomen voor mijn ideale systeem voor onder de 1000 euro:
Videokaart
Het vervelende van de GTX 970 is dat je niet optimaal van de 4GB geheugen gebruik kunt maken. Daarom kies ik voor de Asus R9 290 die bijna gelijkwaardig of beter presteert op hogere resoluties en tevens een lagere prijs heeft dat de GTX 970.
Processor en koeler
Hier kies ik voor een alles-in-een oplossing. Een Intel Haswell processor die zijn mannetje staat.
Voeding
Een goede voeding voor een respectabele prijs. De R9 290 lust wel wat sap dus met een 650W voeding van Corsair zit ik nu en in de toekomst veilig.
Hardeschijf, SSD en optische drive
Als Mac gebruiker weet ik haast niet beter. Een SSD is de normaalste zaak van de wereld en ik kan inmiddels niet meer zonder! Daarom kies ik voor een betrouwbare Samsung SSD van 128GB voor het OS en randzaken. GTA V is al +60Gb dus een 1TB harde schijf van Western Digital is een pre. Een optische drive, wat is dat?
Werkgeheugen
Hoe meer hoe beter. Ik ben inmiddels al 16GB gewend maar dat heb ik lang niet altijd nodig. 8GB voldoet in de meeste gevallen en daarom ga ik voor 8GB geheugen van Crucial, veel prestaties voor een lage prijs. Dan kan ik er over een jaar nog eens 8GB bijprikken.
Moederbord
De basis van het systeem wordt de MSI B85-G43 Gaming moederbord. Voldoende aansluitmogelijkheden en door gebruik van speciale materialen uitstekend geschikt hoge belasting tijdens het gamen.
OS
Ik heb al een Windows 8.1 licentie voor gebruik in Bootcamp dus die wil ik gaan overzetten.
Als ik dit systeem win dan voel ik mij weer compleet! Tevens is alles op voorraad dus laat maar komen
Toen kwam onlangs GTA V uit op de PC. Ik heb het spel mogen aanschouwen op een NVIDIA GTX 970 gamesysteem en toen wist ik het zeker: Ik doe mijzelf al een aantal jaar tekort. En zo zijn er meer games zoals Far Cry 4 en Dying Light die er ongekend mooi uitzien op een goed systeem.
Ik ben daarom tot de volgende keuze gekomen voor mijn ideale systeem voor onder de 1000 euro:
Videokaart
Het vervelende van de GTX 970 is dat je niet optimaal van de 4GB geheugen gebruik kunt maken. Daarom kies ik voor de Asus R9 290 die bijna gelijkwaardig of beter presteert op hogere resoluties en tevens een lagere prijs heeft dat de GTX 970.
Processor en koeler
Hier kies ik voor een alles-in-een oplossing. Een Intel Haswell processor die zijn mannetje staat.
Voeding
Een goede voeding voor een respectabele prijs. De R9 290 lust wel wat sap dus met een 650W voeding van Corsair zit ik nu en in de toekomst veilig.
Hardeschijf, SSD en optische drive
Als Mac gebruiker weet ik haast niet beter. Een SSD is de normaalste zaak van de wereld en ik kan inmiddels niet meer zonder! Daarom kies ik voor een betrouwbare Samsung SSD van 128GB voor het OS en randzaken. GTA V is al +60Gb dus een 1TB harde schijf van Western Digital is een pre. Een optische drive, wat is dat?
Werkgeheugen
Hoe meer hoe beter. Ik ben inmiddels al 16GB gewend maar dat heb ik lang niet altijd nodig. 8GB voldoet in de meeste gevallen en daarom ga ik voor 8GB geheugen van Crucial, veel prestaties voor een lage prijs. Dan kan ik er over een jaar nog eens 8GB bijprikken.
Moederbord
De basis van het systeem wordt de MSI B85-G43 Gaming moederbord. Voldoende aansluitmogelijkheden en door gebruik van speciale materialen uitstekend geschikt hoge belasting tijdens het gamen.
OS
Ik heb al een Windows 8.1 licentie voor gebruik in Bootcamp dus die wil ik gaan overzetten.
Als ik dit systeem win dan voel ik mij weer compleet! Tevens is alles op voorraad dus laat maar komen

Hele leuke actie van Tweakers.net in samenwerking met Alternate
Ik heb voor mij een ideale all round configuratie bij elkaar gesprokkeld. Op dit moment heb ik geen desktop PC tot mijn beschikking thuis en deze All-Round PC zou van harte welkom zijn. Ik begin volgend jaar aan mijn studie system and network engineering en een goede PC om thuis op te werken zowel zakelijk als voor ontspanning is natuurlijk super.
Ik heb voor mij een ideale all round configuratie bij elkaar gesprokkeld. Op dit moment heb ik geen desktop PC tot mijn beschikking thuis en deze All-Round PC zou van harte welkom zijn. Ik begin volgend jaar aan mijn studie system and network engineering en een goede PC om thuis op te werken zowel zakelijk als voor ontspanning is natuurlijk super.

Een compile bak/server zou mijn cloudkosten nogal omlaag kunnen brengen. En wie wil er nu geen Haswell-E systeem voor <999?

Doelstelling:
Mijn doelstelling bij deze set up is om de nieuwste (en aankomende) games op full HD met Hoge settings te kunnen spelen, deze set up zou een mooie vervanging voor mijn broer zijn welke nog op zijn inmiddels 5 jaar oude budget PC games speelt, als ik win geef ik de PC direct aan mijn broer zodat wij weer samen kunnen gamen.
GPU:
Mijn keuze is uitgekomen op de GTX970, het model MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G, de reden dat ik voor de MSI kaart ben gegaan is gemiddelde stroomverbruik en geluidsproductie welke gecombineerd worden met goede prestaties, de 3,5GB VRAM zal voldoende zijn voor de komende jaren.
CPU:
Hier ben ik voor de i5 4590 gegaan, de 200Mhz extra op de 4690 is momenteel het prijsverschil niet waard, daarnaast ben ik voor de niet overklokbare variant gegaan zodat ik een goedkoper B85 moederbord kan kiezen.
PSU:
Als PSU ben ik voor de Seasonic S12G-550 gegaan, reden hiervoor is dat een goede voeding essentieel is voor een high end systeem, het beïnvloed niet alleen het stroomverbruik, maar ook de levensduur van je systeem, een vereiste voor de voeding was dan ook minimaal 80 plus gold
Behuizing:
Hier ben ik voor een strak design gegaan van Fractal design.
Opslag:
Een PC zonder SSD kan tegenwoordig niet meer, ik heb dan ook een Samsung evo 850 120GB toegevoegd voor het besturingssysteem, naast de SSD heb ik nog een 1TB Caviar blue toegevoegd, deze is bedoeld om de nodige games op te zetten.
Moederbord:
de ASRock B85 Pro4 beschikt over de benodigde aansluitingen en wordt geleverd voor een mooi prijsje.
RAM:
Als RAM geheugen ben ik voor een setje van Crucial gegaan, de BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU, deze keuze is simpelweg gebaseerd op geld, de meeste 1600Mhz setjes zijn goed.
[ Voor 28% gewijzigd door Azerion op 07-05-2015 13:17 ]
Mijn huidige PC stamt ondertussen alweer uit begin 2010 (systeemkast is zelfs uit 2000) en hoewel ik een casual gamer ben, en niet alles op de hoogste resolutie hoeft, begin ik ondertussen wel tegen de grenzen aan te lopen van het systeem. Dus tijd voor iets nieuws en wat in de loop van de tijd nog weer goed te upgraden valt.
Ik heb voor de onderdelen gekozen met het oog op balans tussen prijs/prestatie/degelijkheid.
Ik heb goede ervaringen met de grafische kaarten van Asus en de moederborden van MSI. Intel I5 behoeft geen uitleg. Crucial geheugen modules heb ik ook goede ervaringen mee, met deze latency perfect voor mijn doeleinden.
De voeding heeft een 80 plus gold certificaat en kost maar 80 euro, mooie deal lijkt me.
De kast bied veel ruimte/mogelijkheden voor uitbreiding, apart design en krijgt goede recensies. Al met al helemaal mijn ding.
Ik heb voor de onderdelen gekozen met het oog op balans tussen prijs/prestatie/degelijkheid.
Ik heb goede ervaringen met de grafische kaarten van Asus en de moederborden van MSI. Intel I5 behoeft geen uitleg. Crucial geheugen modules heb ik ook goede ervaringen mee, met deze latency perfect voor mijn doeleinden.
De voeding heeft een 80 plus gold certificaat en kost maar 80 euro, mooie deal lijkt me.
De kast bied veel ruimte/mogelijkheden voor uitbreiding, apart design en krijgt goede recensies. Al met al helemaal mijn ding.

Mijn bouwsel! Deze computer is niet zozeer voor entertainment, maar meer voor educatieve doeleinden. Op dit beestje zou ik een VM-host willen draaien waar ik systemen als Cisco VIRL en PfSense virtueel op kan draaien. Door de twee NICs kan ik deze ook meteen live gebruiken als firewall met DMZ-machines.

Geen idee of het plaatje is gelukt. Ik hoop van wel!
Ik zou graag deze pc willen winnen omdat ik graag een pc wil hebben die wel 4K video's kan editten en opslaan zonder elke keer een blue screen te krijgen. Daarnaast zou ik ook is een keer graag met mijn vrienden kunnen gamen en dat ook op hoge resolutie kunnen. Het zou ook leuk zijn als ik hiervoor mijn surround sound installatie kan gebruiken. ( dat kan via HDMI aansluiting) en dat heb ik nu niet. Naast het game op zo pc wil ik ook graag een pc waar ik veilig mijn huiswerk op kan maken zonder de angst te hebben dat word of powerpoint steeds vast loopt en steeds opnieuw kan beginnen.
Ik hoop dat deze motivatie goed genoeg is en hoop ook wat terug te horen
Met vriendelijke groet,
Thomas

Het hoofddoel van deze PC is gamen, maar hij moet ook snel zijn wanneer ik een hele hoop tabbladen open heb staan. Daarom heb ik gekozen voor een i5, omdat die processor goed presteert en nog wel even mee kan. Verder zit er een GTX970 voor de grafische pracht en praal samen met 8GB RAM zodat ik altijd genoeg heb en een SSD van 256GB zodat alles snel aanvoelt.
De behuizing is een Fractal Design Define R5 omdat ik dit gewoon een erg mooie kast vind en omdat hij erg stil is. De overige componenten zijn erg standaard aangezien ik het nut er niet van in zie om een moederbord van 200 euro te kopen, ik geef dat geld dan liever uit aan een betere grafische kaart of processor. Een ODD zit er niet in omdat ik die toch nooit gebruik.
Jammer genoeg was er niet genoeg budget meer voor een CPU koeler
[ Voor 71% gewijzigd door chielisdenaam op 04-05-2015 20:17 ]

Voor een totaal van €998,48
Motivatie:
Mogelijkheid om stevige spellen te kunnen spelen op 1080p en 1440p, maar ook vreselijk veel browser-tabs open te kunnen hebben. In mijn vrije tijd wil ik nog wel eens programmeren, dan heb je virtual-machines nodig om op elke Windows te kunnen testen, ook daarom de grote hoeveelheid RAM. Met dit moederbord is het mogelijk om eventueel later nog een extra PCIe kaart erin te steken, zoals een PCIe SSD. Een goedkope kast, maar wel eentje die ik er mooi uit vind zien. Een redelijk grote SSD om een aantal spellen op te kunnen hebben, naast natuurlijk de harde schijven van de virtual-machines.
Here we go:

Dit systeem samengesteld met een knipoog naar upgrades in de toekomst en met de nadruk op grafische applicaties.
De basis; Een krachtige Z97 chipset gedreven ASrock killer moederbord. Ideaal voor overclocking en lekker geprijsd icm de RAM en SSD. Ook is het geen enkel probleem om er een 4790K op termijn in te zetten.
De RAM kwam in de scherp geprijsde upgradekit en heeft een totaal aan 16GB werkgeheugen en een frequentie van maar liefst 2400Mhz(!!!).
De Intel Pentium 20th edition is gekozen vanwege zijn gigantische singlecore performance en zijn overclockmogelijkheden. De Pentium is een ontzettend krachtige dualcore processor welke prima geschikt is voor gaming. De aantrekkelijke prijs geeft ruimte om meer over te houden voor een degelijke GPU;
GPU: Een beest van een 290, ook hier overclockmogelijkheden en 4GB RAM om zelfs op 2K de meeste games te verslinden.
Case; Ik ben zelf de gelukkige eigenaar van een normale Z11, en weet nu al dat deze kast net zo goed is qua cablemanagement en ruimte.
PSU; Een Cooler Master B700 met een vermogen van 700Watt. Na wat berekeningen zou deze bijvoorbeeld in de toekomst SLI 970s kunnen voeden. Voor deze setup is het in ieder geval ruim voldoende.
Disks; Volgens mij de leukste Bang-for-buck. Voor onder de €1000,- heb ik een SSD van 240GB én een 1TB HDD voor games/media.
Motivatie:
Mocht ik winnen gaat deze PC niet naar mij, maar schenk ik hem aan mijn broer. Ik ben zelf al de eigenaar van een degelijke PC. Mijn broer echter, zit nogsteeds te strugglen op een i5-750 met HD6850 en houdt net zoveel van gamen als ik. Ik zou dan ook graag zijn kop willen zien als ik vertel dat we een nieuwe PC gewonnen hebben
Uiteraard, foto's zullen gepost worden 
Game on!

Dit systeem samengesteld met een knipoog naar upgrades in de toekomst en met de nadruk op grafische applicaties.
De basis; Een krachtige Z97 chipset gedreven ASrock killer moederbord. Ideaal voor overclocking en lekker geprijsd icm de RAM en SSD. Ook is het geen enkel probleem om er een 4790K op termijn in te zetten.
De RAM kwam in de scherp geprijsde upgradekit en heeft een totaal aan 16GB werkgeheugen en een frequentie van maar liefst 2400Mhz(!!!).
De Intel Pentium 20th edition is gekozen vanwege zijn gigantische singlecore performance en zijn overclockmogelijkheden. De Pentium is een ontzettend krachtige dualcore processor welke prima geschikt is voor gaming. De aantrekkelijke prijs geeft ruimte om meer over te houden voor een degelijke GPU;
GPU: Een beest van een 290, ook hier overclockmogelijkheden en 4GB RAM om zelfs op 2K de meeste games te verslinden.
Case; Ik ben zelf de gelukkige eigenaar van een normale Z11, en weet nu al dat deze kast net zo goed is qua cablemanagement en ruimte.
PSU; Een Cooler Master B700 met een vermogen van 700Watt. Na wat berekeningen zou deze bijvoorbeeld in de toekomst SLI 970s kunnen voeden. Voor deze setup is het in ieder geval ruim voldoende.
Disks; Volgens mij de leukste Bang-for-buck. Voor onder de €1000,- heb ik een SSD van 240GB én een 1TB HDD voor games/media.
Motivatie:
Mocht ik winnen gaat deze PC niet naar mij, maar schenk ik hem aan mijn broer. Ik ben zelf al de eigenaar van een degelijke PC. Mijn broer echter, zit nogsteeds te strugglen op een i5-750 met HD6850 en houdt net zoveel van gamen als ik. Ik zou dan ook graag zijn kop willen zien als ik vertel dat we een nieuwe PC gewonnen hebben
Game on!
[ Voor 12% gewijzigd door Mrweed op 04-05-2015 13:42 . Reden: Omschrijving was te lang ]

Allereerst wil ik Alternate en natuurlijk Tweakers bedanken voor het houden van deze leuke actie!
Tot nu toe heb ik al mijn pc's samengesteld bij Alternate en daar ook gekocht. Naar mijn inzien is Alternate een van de betere webwinkels op dit moment.
De reden waarom ik aan deze actie mee doe is omdat ik toe ben aan een nieuwe game pc.
De pc waar ik nu op speel is alweer een aantal jaren oud. Maar als student is het lastig om up to date te blijven met je pc. Daarom is dit juist een mooie kans voor mij om weer jaren vooruit te kunnen.
Groeten,
0xygen500

Ik heb gekozen voor de I5 4590 omdat dit gewoon een prima CPU is voor de prijs
een ASUS mobo omdat dit een betrouwbaar klein mobo is met toch 4 geheugen banken
een ASUS GTX 970 omdat dit een stille energiezuinige kaart is met een nice backplate zodat het goed eruit ziet
een Cooler Master Hyper TX3 EVO zodat de computer ook redelijk still blijft onder load en de cpu niet oververhit raakt:)
G.Skill 8 GB DDR3-1600 gehuegen omdat dit gewoon prima geheugen is voor de prijs met goede timings
ADATA Premier Pro SP900, 128 GB SSD voor windows en een paar games. lekker snel
Western Digital Blue, 1 TB voor de rest van de zooi die je op je computer wil zetten
Cooler Master G450M, 450 Watt voeding moet genoeg zijn omdat de cpu niet is om te overclocken en ik mijn videokaart nooit overclock
Cooler Master N200, behuizing omdat dit een kleine goedkope en degelijke case is met cable managment
Meow, meow I'm a cow
Deze game pc zou voor mijn 16 jarige zoon zijn. Hij is al een tijdje aan het sparen voor een game pc met deze pc is hij meteen voor een paar jaar klaar en kan hij hem later nog gebruiken voor de studie.
SSD voor snel OS, videokaart voor de nieuwste spellen, de i5 processor is snel genoeg voor alles en de kast omdat hij die met zijn woorden : beast
ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar voor de prinsscreen daarom maar zo omdat ik de zoon wel zijn pc gun
ALTERNATE Nederland
Handelsweg 110
2988 DC Ridderkerk
Tel: +31 (0)180 - 44 08 44
mijn configuratie 04.05.2015 om 12:03 Uur
Aanbeveling
Geheugen
U heeft vier of meer GB RAM in uw configuratie geselecteerd. Houdt u er rekening mee dat deze hoeveelheid geheugen alleen met 64-Bit systemen volledig benut worden.
Processor koeler - Processor
U heeft een Processor met koeler (Boxed) geselecteerd. Houdt u er rekening mee dat u deze koeler altijd kunt vervangen door een andere koeler. Bijvoorbeeld een stillere of krachtigere koeler.
Componenten Aantal Stukprijs Totaal
Grafische kaart
JDXN01
MSI R9 280X Gaming 3G, grafische kaart
1 € 239,90* € 239,90*
Processor
HW5I27
Intel® Core™ i5-4460, 3,2 GHz (3,4 GHz Turbo Boost) 1150 processor
1 € 205,-* € 205,-*
Boxed Koeler (ATX Layout, PWM)
alle Modelle 1
Voeding
TN6M41
Cooler Master G650M, 650 Watt voeding
1 € 67,90* € 67,90*
Big tower behuizing
TQXMA9
CM Storm Stryker, behuizing
1 € 144,90* € 144,90*
fan 200mm
200 mm 1
fan 140mm
140 mm 1
fan 120mm
120 mm 2
Inbouwschacht 3,5" op 5,25"-Bay
7
2x 2,5"-Bay in 5,25"-Bay
1
DVD-brander
CEBL1E
LG GH-24NS, DVD-brander
1 € 15,99* € 15,99*
Solid State Drive
IMIM4I
Samsung 850 EVO, 250 GB SSD
1 € 109,90* € 109,90*
Moederbord
GWEM13
MSI B85-G43 Gaming, socket 1150 moederbord
1 € 94,90* € 94,90*
Intel® B85 (PCH)
max. 6 Geräte, 600 MB/s 1
USB 3.0 Controller
600 MB/s, USB 3.0, max. 127 Geräte 1
USB 2.0 Controller
60 MB/s, USB 2.0, max. 127 Geräte 1
CPU-Afhankelijk
1
Realtek ALC1150
4, Realtek ALC1150 1
Atheros Killer E2205
1 x RJ-45, 10/100/1000 MBit/s 1
Harde schijf
AEBS32
Seagate Barracuda 7200.14, 1 TB harde schijf
1 € 58,90* € 58,90*
Werkgeheugen
IDIFC7O6
Crucial 8 GB DDR3-1600 Kit, geheugen
1 € 59,90* € 59,90*
Prijs
€ 997,29*
* Alle prijzen zijn inclusief 21% BTW, exclusief eventuele Verzendkosten
2014 ALTERNATE Nederland
SSD voor snel OS, videokaart voor de nieuwste spellen, de i5 processor is snel genoeg voor alles en de kast omdat hij die met zijn woorden : beast
ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar voor de prinsscreen daarom maar zo omdat ik de zoon wel zijn pc gun
ALTERNATE Nederland
Handelsweg 110
2988 DC Ridderkerk
Tel: +31 (0)180 - 44 08 44
mijn configuratie 04.05.2015 om 12:03 Uur
Aanbeveling
Geheugen
U heeft vier of meer GB RAM in uw configuratie geselecteerd. Houdt u er rekening mee dat deze hoeveelheid geheugen alleen met 64-Bit systemen volledig benut worden.
Processor koeler - Processor
U heeft een Processor met koeler (Boxed) geselecteerd. Houdt u er rekening mee dat u deze koeler altijd kunt vervangen door een andere koeler. Bijvoorbeeld een stillere of krachtigere koeler.
Componenten Aantal Stukprijs Totaal
Grafische kaart
JDXN01
MSI R9 280X Gaming 3G, grafische kaart
1 € 239,90* € 239,90*
Processor
HW5I27
Intel® Core™ i5-4460, 3,2 GHz (3,4 GHz Turbo Boost) 1150 processor
1 € 205,-* € 205,-*
Boxed Koeler (ATX Layout, PWM)
alle Modelle 1
Voeding
TN6M41
Cooler Master G650M, 650 Watt voeding
1 € 67,90* € 67,90*
Big tower behuizing
TQXMA9
CM Storm Stryker, behuizing
1 € 144,90* € 144,90*
fan 200mm
200 mm 1
fan 140mm
140 mm 1
fan 120mm
120 mm 2
Inbouwschacht 3,5" op 5,25"-Bay
7
2x 2,5"-Bay in 5,25"-Bay
1
DVD-brander
CEBL1E
LG GH-24NS, DVD-brander
1 € 15,99* € 15,99*
Solid State Drive
IMIM4I
Samsung 850 EVO, 250 GB SSD
1 € 109,90* € 109,90*
Moederbord
GWEM13
MSI B85-G43 Gaming, socket 1150 moederbord
1 € 94,90* € 94,90*
Intel® B85 (PCH)
max. 6 Geräte, 600 MB/s 1
USB 3.0 Controller
600 MB/s, USB 3.0, max. 127 Geräte 1
USB 2.0 Controller
60 MB/s, USB 2.0, max. 127 Geräte 1
CPU-Afhankelijk
1
Realtek ALC1150
4, Realtek ALC1150 1
Atheros Killer E2205
1 x RJ-45, 10/100/1000 MBit/s 1
Harde schijf
AEBS32
Seagate Barracuda 7200.14, 1 TB harde schijf
1 € 58,90* € 58,90*
Werkgeheugen
IDIFC7O6
Crucial 8 GB DDR3-1600 Kit, geheugen
1 € 59,90* € 59,90*
Prijs
€ 997,29*
* Alle prijzen zijn inclusief 21% BTW, exclusief eventuele Verzendkosten
2014 ALTERNATE Nederland
Mijn setup is als volgt:

Hier heb ik gekozen voor een stijlvolle behuizing, een krachtige voeding, een prima videokaart en een superprocessor welke icm met het moederbord legio tweakmogelijkheden kennen, en genoeg harde schijf voor mijn collectie games
Het is een PC die met name gebruikt wordt voor gaming en video streaming, in de toekomst zijn er mogelijkheden om hem uit te breiden met een grotere of tweede videokaart, of meer geheugen (8gb is ruim voldoende for now).
Ongeveer mijn droom-pc, om mijn huidige beestje te overklassen

Hier heb ik gekozen voor een stijlvolle behuizing, een krachtige voeding, een prima videokaart en een superprocessor welke icm met het moederbord legio tweakmogelijkheden kennen, en genoeg harde schijf voor mijn collectie games
Het is een PC die met name gebruikt wordt voor gaming en video streaming, in de toekomst zijn er mogelijkheden om hem uit te breiden met een grotere of tweede videokaart, of meer geheugen (8gb is ruim voldoende for now).
Ongeveer mijn droom-pc, om mijn huidige beestje te overklassen
Verwijderd
Coole actie, Tweakers! Eén die mij zeker aanspreekt. Tussen jou en mij, mijn huidige PC is een oudje. Zeg het maar niet tegen hem, gezien hij niet goed reageert op stress. Hij kraakt en sputtert al bij het kijken van een filmpje in volledig 1080p. 4K video's kun je maar beter niet aan hem voorstellen. We hebben mooie tijden beleefd, maar het is tijd om het rustig aan te doen. Daarom heb ik deze nieuwe PC samengesteld die meer ingericht is op het spelen van games, zodat mijn oudje gebruikt kan worden als tekstverwerker. Denk dat letters en zinnen meer zijn ding zijn geworden.

Mijn vriendin heeft op dit moment een redelijk verouderde laptop en is blij dat ze minecraft redelijk lag-loos kan spelen, echter blijft het daar redelijk bij. Graag zou ze net als ik ook Elite Dangerous willen kunnen spelen, echter is daar toch echt een krachtiger systeempje voor nodig dan haar huidige Asus laptop.
Vandaar mijn configuratie.
Case: Corsair Obisdian 450D (kan ik eventueel nog met haar wisselen voor mijn Fractal Design R2 want dit is wel een case die ik zelf ook graag zou willen hebben
Voeding: Corsair CS550M (Everybody needs cable management ^^)
Mobo: Asus Sabertooth 990 FX (heb atm zelf ook een Sabertooth en ben zeer tevreden over de performance van het bord)
CPU: AMD FX-8320(Gewoon een goede CPU))
GFX Card: Club 3D Radeon R9 280 (ben al een tijdje niet meer zo in to het bijhouden van de laatste ontwikkelingen op dit gebied, maar deze zal voor zover ik kan zien zeker nog wel een tijd mee kunnen)
SSD: Corsair Force LS (lekker snelle 120GB SSD en voor de rest heb ik nog wel schijven zat liggen hier)
CPU Cooler: Cooler Master Hyper212 Evo (heb echt een hekel aan de boxed coolers bij zowel AMD als Intel)
Just because you're doing a lot more, doesn't mean you're getting a lot more done!
Verwijderd

Wat is er mooier dan een student
Die zich verdiept in kunsten bij u allen bekend
Om bij te dragen aan de wetenschaptop
En dat alles met zijn studentenlaptop
Een nieuwe systeem van Alternate
Helpt hier omdat ik weet
Van de duur van zijn simulaties
En zijn laptops obstipaties
Een klein kastje voor op zijn bureau
In zijn kamertje zo klein
Zou een uitkomst zijn
En een prachtig cadeau
Gevuld met veel RAM en processorkracht
Faciliteren voor hem het vele rekenen
Zodat hij voor de maatschappij veel kan betekenen
In zijn zoektocht naar kennisoverdracht
Maar naast zijn drukke planning
Heeft hij ook behoefte aan ontspanning
Deze mooie en kleine kast
Is zo, dat er een graka in past
Want de student zal u vertellen
Over zijn 15.6 inch display
En visuele problemen daarmee
En zijn opticien zal hem vergezellen
Een optische drive zal hij niet willen
En een harde schijf toch al zo oud
De student werkt vanuit de cloud
En wil daarmee geen elektriciteit verspillen
Gunt Tweakers hem deze build
Dan is zijn technische honger weer gestild
Hij zal hard werken en hard spelen
En kennis verzamelen voor zovelen
Zo gaat technici dat u allen bent
De klaagzang van de technische student
TL;DR
Een klein maar krachtig systeem voor mathematische simulaties voor mijn TU-studie en games voor mijn vrije tijd.
Behuizing: Klein, met Window om je hardware te bewonderen, (Voor een degelijke PC heb je geen ATX meer nodig anno nu.)
Moederbord: Klein maar volledig: Ruimte voor 1 videokaart en ingebouwde WiFi!
Videokaart: Niet te groot en beste 'bang-for-buck' voor gamen op Full HD
Processor: Geen K-versie: Overklokken past niet bij de subtiliteit van een klein systeempje als dit
Rest van de onderdelen: Passend bij dit performance-systeempje.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2015 17:08 . Reden: Artistieke revisie :P ]

Eentje voor het gamen, gezien mijn oude desktop systeem veel te oud is om iets op te doen. Heb echter geen budget voor een upgrade en moet hierdoor verschillende games laten schieten. Ik wil hiermee graag shooters en strategiegames wil spelen. Een grafische kaart die voldoende kracht heeft en ook nog is zuinig. Een i5 omdat een i7 geen meerwaarde geeft in de prijs/kwaliteit, je moet dan wat anders weglaten en dat leverd geen extra winst op. De behuizing heb ik gekozen vanwegen de revieuws die hij heeft gekregen op verschillende sites, deze waren behoorlijk positief. Een kleine SSD alleen voor het OS, heb hier nog een 500GB SSD liggen die ik mogelijk erbij inprik. 8GB RAM is voldoende voor games mijn games.
[ Voor 10% gewijzigd door jdh009 op 04-05-2015 12:09 ]
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Motivatie:
Ik heb gekozen voor de best passende producten. Er is speciaal gelet op de uitbreidbaarheid en upgradebaarheid, deze zijn naar mijn mening zo hoog mogelijk voor dit budget. Wel stonden de processor en model grafische kaart al vast; mijn oog is al een tijdje geleden op de 4690K en GTX 970 gevallen.
Het was alleen even puzzelen en veel switchen tussen tabs om producten in dezelfde prijsklasse te vergelijken. Qua prijs zit ik gelukkig net onder het maximum. Toevallig krijg je bij deze grafische kaart ook The Witcher III, dat is natuurlijk niet verkeerd, en de kaart schijnt goede performance te leveren terwijl hij stil is. De SSD is een Mushkin Chronos Deluxe geworden, ik heb al een jaar of twee een 60GB en 90GB drive in respectievelijk desktop en laptop hangen en ben er zeer tevreden mee dus die was niet zo moeilijk. De voeding en behuizing zijn zo goedkoop mogelijk gehouden.
Dat terwijl ik toch ook kijk naar uiterlijk, kwaliteit en certificering zodat alles betrouwbaar is en lang mee gaat. 'Duurzaamheid is de nieuwe realiteit'.
Inzending:

Prijzen (incl. BTW): 359,- + 264,- + 49,99 + 37,99 + 109,90 + 112,90 + 64,90
Eindtotaal: €998,68!
Link naar configuratie
Ik heb gekozen voor de best passende producten. Er is speciaal gelet op de uitbreidbaarheid en upgradebaarheid, deze zijn naar mijn mening zo hoog mogelijk voor dit budget. Wel stonden de processor en model grafische kaart al vast; mijn oog is al een tijdje geleden op de 4690K en GTX 970 gevallen.
Het was alleen even puzzelen en veel switchen tussen tabs om producten in dezelfde prijsklasse te vergelijken. Qua prijs zit ik gelukkig net onder het maximum. Toevallig krijg je bij deze grafische kaart ook The Witcher III, dat is natuurlijk niet verkeerd, en de kaart schijnt goede performance te leveren terwijl hij stil is. De SSD is een Mushkin Chronos Deluxe geworden, ik heb al een jaar of twee een 60GB en 90GB drive in respectievelijk desktop en laptop hangen en ben er zeer tevreden mee dus die was niet zo moeilijk. De voeding en behuizing zijn zo goedkoop mogelijk gehouden.
Dat terwijl ik toch ook kijk naar uiterlijk, kwaliteit en certificering zodat alles betrouwbaar is en lang mee gaat. 'Duurzaamheid is de nieuwe realiteit'.
Inzending:

Prijzen (incl. BTW): 359,- + 264,- + 49,99 + 37,99 + 109,90 + 112,90 + 64,90
Eindtotaal: €998,68!
Link naar configuratie
Het is geen Ferrari en het is ook geen Skoda, het is een Tweaker 

Binnen budget en met voldoende prik om de eerste jaren makkelijk mee vooruit te komen,

Binnen budget en met voldoende prik om de eerste jaren makkelijk mee vooruit te komen,
control alt oeps deleted

Sinds enige jaren maak ik gebruik van videobewerkingssoftware om de door mij opgenomen opnamen te bewerken. Steeds vaker en intensiever ga ik hiermee aan de slag. Mijn oude pc, een ruim zes jaar oude computer, met een processor uit de eerste generatie Core-i-serie heeft hier problemen mee. Het renderen duurt lang en daarom ben ik aan het rondkijken voor een nieuwe pc. Met deze pc hoop ik wachttijden te verkorten. Daarnaast ben ik van plan om de pc voor alledaagse activiteiten te gebruiken zoals office en internet maar ook wil ik de pc voor mijn studie gebruiken. Programma’s als Matlab en CATIA zullen veelvuldig gebruikt worden.
Mijn configuratie is met het oog op vorenstaand gebruik samengesteld. Het zwaartepunt ligt bij de processor, voor veel programma’s die ik zal gebruiken is een snelle processor gevraagd. Ik overweeg nog om de processor direct over te klokken, om dit mogelijk te maken heb ik dan ook direct gekozen voor de K-serie met Z97 moederbord. Ik heb gekozen voor uATX formaat, dit omdat mijn oude pc (eATX kast) te veel ruimte innam en ik toch geen gebruik maak van de mogelijkheden die groter bord bied. De fractal kast spreekt mij aan, de stevige kast is ook niet te opvallend voor mijn kamer. De hoeveelheid gekozen geheugen is fors, eventuele uitbreidingen in de toekomst van het geheugen zijn hierdoor waarschijnlijk niet nodig.
Waarom zou ik moeten winnen? Ik denk dat ik niet meer reden heb dan veel anderen om te winnen. Het zou mij goed uitkomen, een nieuwe pc is nooit goedkoop en geld groeit ook bij mij niet op mijn rug. Gezien de leeftijd van mijn huidige pc kan een nieuwe pc niet te vroeg komen. Ik hoop gewoon dat het geluk van de winnaar zijn deze keer mij toekomt!

Configuratie
De configuratie die ik heb samen gesteld is voornamelijk voor gaming bedoeld. daarnaast zal ik wat standaard office taken voor school. dit systeem is toevallig iets wat ik al langer op het oog had, maar geen geld voor heb.
Waarom ik zou moeten winnen, ik vind dat ik geen harde reden heb ten opzichte van anderen.
Maar mijn oude Q6600 systeem met een HD3850 is echt niet meer vooruit te branden
Moederbord:
GIGABYTE GA-Z97P-D3, socket 1150 moederbord
Het betreft een goedkoop Z97 moederbord, Ik heb voor dit moederbord gekozen omdat deze toch alle functies van de Z97 aan boord heeft, en dit weet te combineren met een goedkope prijs. Ik hoef veel andere functies die duurdere moederborden hebben namelijk niet perse.
Grafische kaart:
ASUS R9290-DC2OC-4GD5, grafische kaart
Een goede grafische kaart met 4GB voldoende geheugen heeft voor full-hd gaming van moderne games.
processor:
Intel® Core™ i5-4690K, 3,5 GHz
De snelle i5 gekozen omdat deze voldoende kracht combineert met een juiste prijs, de I7 versies zijn mij te duur en er zijn onvoldoende applicaties/games die van de HT technologie profiteren
RAM Geheugen:
Corsair 16 GB DDR3-1866 Kit, geheugen
Gekozen voor snel en betrouwbaar geheugen, 8GB is helaas net wat te weinig vandaag de dag, dus vandaar mijn keuze voor 16GB
Harde schijf:
Western Digital Blue, 500 GB harde schijf
Een simpele hardeschijf met voldoende ruimte voor wat applicaties.
Voor overige ruimte heb ik een externe harddisk waar alle downloads en belangrijke bestanden op staan.
Voeding:
Cooler Master V650 Semi-Modular, 650 Watt voeding
Een simpele voeding met voldoende power om ook naar de toekomst te kijken, de voeding krijgt goede reviews en dat is voor mij de reden voor deze voeding te kiezen.
Behuizing:
Cooler Master CM 690 III, behuizing
Ik ben altijd al een fan geweest van de coolmaster CM behuizingen. een goede behuizing met genoeg mogelijkheden voor een leuke prijs.
[ Voor 4% gewijzigd door JBVisual op 04-05-2015 12:23 ]
Alle moderne apparatuur in de mooiste kast voor de beste prijs!
Met deze strakke compacte ultieme game PC kan ik zeker weer 5 jaar vooruit.
Met de PC builder tool van Alternate was het zo gepiept. En alles op voorraad!
Met deze strakke compacte ultieme game PC kan ik zeker weer 5 jaar vooruit.
Met de PC builder tool van Alternate was het zo gepiept. En alles op voorraad!

Verwijderd
We hebben eindelijk ons droomhuis gevonden! Onze zoon van 9 maanden krijgt een mooie nieuwe eigen kamer! Hierdoor heb ik geen budget meer om mijn hobby en passie 'Gamen' voort te zetten. Daarom wil ik graag meedoen met deze aktie! Zodat ik nu ook in ons nieuwe huis mijn Gamingverslaving kan voeden en dit kan overdragen op mijn zoon!
https://onedrive.live.com...m4&v=3&ithint=photo%2cJPG
https://onedrive.live.com...m4&v=3&ithint=photo%2cJPG
Verwijderd
Wat een leuk idee om deze wedstrijd te organiseren. Voor mijn huidige studie ben ik veel bezig met programmeren in Visual Studio. Automatisch testen en compileren zijn zeer stressvolle taken voor een pc. Een snelle processor en SSD-harddisk kunnen mij veel tijd gaan besparen tijdens het programmeren.
Het uitzoeken van de juiste componenten binnen het vastgestelde budget was nog best een uitdaging, maar wel leuk. Ik ben benieuwd of er nog een leuk vervolg aan gegeven wordt.
Fingers crossed
Het uitzoeken van de juiste componenten binnen het vastgestelde budget was nog best een uitdaging, maar wel leuk. Ik ben benieuwd of er nog een leuk vervolg aan gegeven wordt.
Fingers crossed

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2015 12:17 ]
Mijn keuze voor 999 euro

ik heb gekozen voor een intel core i5 4670k omdat het een processor is die je kan overklokken, daarom heb ik ook een z97 moederbord van Asus gekozen en een gtx 960 van msi voor het gamen deze video kaart kan die nieuwste games makkelijk draaien op 1920x1080 met medium tot high settings
kort om deze configuratie voldoet uitstekend aan mijn eisen een ssd van 250 gigabytes is voldoende omdat de meeste bestanden om mijn nas staan.

ik heb gekozen voor een intel core i5 4670k omdat het een processor is die je kan overklokken, daarom heb ik ook een z97 moederbord van Asus gekozen en een gtx 960 van msi voor het gamen deze video kaart kan die nieuwste games makkelijk draaien op 1920x1080 met medium tot high settings
kort om deze configuratie voldoet uitstekend aan mijn eisen een ssd van 250 gigabytes is voldoende omdat de meeste bestanden om mijn nas staan.
[ Voor 16% gewijzigd door martijnvos op 04-05-2015 12:14 ]

Zal ik vooral gebruiken voor gamen (GTA V

[ Voor 51% gewijzigd door Thomasvt op 04-05-2015 12:19 . Reden: Image fix ]
Na jaren alleen op een macbook gewerkt te hebben zou ik het fantastisch vinden om weer krachtig windows beest te bezitten. Voornamelijk om al die mooie PC games van afgelopen jaren te gaan spelen. Maar de configuratie die ik uitgekozen heb kan ook prima ingezet worden voor photoshop en video werk.
Ben wat zuinig geweest met alleen een HDD en 8gb ram, maar een SSD heb ik nog liggen en ram kan er altijd nog bijgeprikt worden
Toffe actie tweakers! Hopelijk kan ik in niet al te lange tijd mijn nieuwe speeltje tegemoet zien
Ben wat zuinig geweest met alleen een HDD en 8gb ram, maar een SSD heb ik nog liggen en ram kan er altijd nog bijgeprikt worden
Toffe actie tweakers! Hopelijk kan ik in niet al te lange tijd mijn nieuwe speeltje tegemoet zien

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark
Mijn droom pc ter vervanging van mijn huidige HTPC.
Huidige is wat verouderd, en deze zou top passen bij mijn stereo installatie. Kan ik eindelijk weer alles draaien op mijn mooie Samsung 3D TV! En voorlopig snel genoeg om ook als game console te gaan functioneren
(welke ik van vrouw des huizes niet mag kopen, maar een pc of winnen wel
)
Wil Altenate nog wel een tip geven voor de samensteller. Het zou fijn zijn als je per product kan zoeken naar specifieke eisen. Ik was op zoek naar een Moederbord met SPDIF, maa had daar geen mogelijkheid voor om daarnaar te zoeken. (of niet gevonden)
Verder echt super handige tool! Goed gedaan heren!
Huidige is wat verouderd, en deze zou top passen bij mijn stereo installatie. Kan ik eindelijk weer alles draaien op mijn mooie Samsung 3D TV! En voorlopig snel genoeg om ook als game console te gaan functioneren
Wil Altenate nog wel een tip geven voor de samensteller. Het zou fijn zijn als je per product kan zoeken naar specifieke eisen. Ik was op zoek naar een Moederbord met SPDIF, maa had daar geen mogelijkheid voor om daarnaar te zoeken. (of niet gevonden)
Verder echt super handige tool! Goed gedaan heren!
Dit is mijn systeem wat ik heb gebouwd met de Alternate PC Builder:

Mijn motivatie:
Aangezien ik een PC niet voor maar 1 doel gebruik, heb ik hem toch zo krachtig mogelijk gemaakt in mijn ogen. Hiermee kan ik zowel mijn hobby fotografie uitermate goed mee bestieren door alle software die ik hiervoor gebruik optimaal te kunnen gebruiken met dit systeem. Af en toe een goeie game spelen is toch ook iets wat ik graag weer zou willen doen, wat ik met mijn huidige systeem helaas niet meer kan omdat hij simpelweg niet de kracht meer heeft. Dit zal dan ook zeker niet alleen een gamepc worden, maar optimaal worden benut voor hobby, en wellicht in de nabije toekomst professioneel als ik mijn fotografie naar een hoger niveau kan tillen.
Verder heb ik er een neutrale behuizing bij gezocht, omdat ik niet de focus wil leggen op een bepaald doel van het systeem. Hiermee past wat bij betreft de PC gewoon netjes in de inrichting, en valt hij niet direct op wat voor mij ook niet direct hoeft.
Als laatste vind ik het gewoon een toffie actie, en zou natuurlijk helemaal gaaf zijn als ik uiteindelijk het samengestelde systeem hierboven thuis gestuurd zou krijgen!

Mijn motivatie:
Aangezien ik een PC niet voor maar 1 doel gebruik, heb ik hem toch zo krachtig mogelijk gemaakt in mijn ogen. Hiermee kan ik zowel mijn hobby fotografie uitermate goed mee bestieren door alle software die ik hiervoor gebruik optimaal te kunnen gebruiken met dit systeem. Af en toe een goeie game spelen is toch ook iets wat ik graag weer zou willen doen, wat ik met mijn huidige systeem helaas niet meer kan omdat hij simpelweg niet de kracht meer heeft. Dit zal dan ook zeker niet alleen een gamepc worden, maar optimaal worden benut voor hobby, en wellicht in de nabije toekomst professioneel als ik mijn fotografie naar een hoger niveau kan tillen.
Verder heb ik er een neutrale behuizing bij gezocht, omdat ik niet de focus wil leggen op een bepaald doel van het systeem. Hiermee past wat bij betreft de PC gewoon netjes in de inrichting, en valt hij niet direct op wat voor mij ook niet direct hoeft.
Als laatste vind ik het gewoon een toffie actie, en zou natuurlijk helemaal gaaf zijn als ik uiteindelijk het samengestelde systeem hierboven thuis gestuurd zou krijgen!

De R9 290 is krachtig genoeg voor alle games in 1080p. De i5 is meer dan voldoende voor gamen en multitasken.
Ik doe er geen besturingssysteem bij want ik wel er Linux op gaan installeren en daarom heb ik voor een AMD videokaart gekozen want dat werkt het beste.
Ta-Da!

Inleiding
Wat een uitdaging! In mijn eerste droomconfig kwam ik echt ~€300 over het maximum bedrag heen.
Dus flink wat bij zitten schaven links en rechts waardoor ik uiteindelijk hierop uit ben gekomen en toch nog begin te watertanden van het idee van deze bak.
De motivatie?
All-round met game-mogelijkheden.
Ik ben tegenwoordig veel bezig met film-editing (geluid voornamelijk, maar ik ga mij nu ook steeds meer op video-bewerking (première) richten.
Verder game ik uiteraard ook in mijn overige vrije-tijd aan mijn systeem en doe ik er ook vaan 'normaal' op werken (systeembeheerder, waardoor ik remote-werkzaamheden vanuit thuis doe of soms ook nood-gevallen vanuit thuis oplos).
Ik gebruik mijn computer dus voor vrijwel alles wat ik ook maar aan een computer kan doen waardoor ik bij voorkeur een snel en betrouwbaar systeem nodig heb.
Vooral voor werk in première is het handig om een kast te hebben waar ik mijn renders snel op kan laten draaien, en een goede VGA en snel systeem is natuurlijk ook wenselijk bij het gamen.
Qua opslag zit ik goed gezien ik thuis nog een aardige NAS heb staan waar data opslag en backup op draaien, dus de computer zelf moet vooral de (reken)kracht hebben.
Hierdoor ben ik dus gaan kijken naar de beste compononenten voor de beste prijs. Zoals gezegd heb ik moeten schaven hier en daar, zo zat er eerst een duurdere CPU in en een ander moederbord.
Om echter toch op een zo optimaal systeem voor €999 te komen gekozen voor iets goedkoper (maar naar mijn mening beste in hun prijsklasse) CPU en MOBO.
De hardware
R9 290
Het was deze of een GTX970. Beiden zijn het prachtige en krachtige kaarten. Naar mijn mening ligt de prijs/kwaliteit verhouding van de 290 echter een stuk gunstiger dan de GTX970.
i5 4670K
Over deze CPU valt niet veel meer te zeggen. Dit i5-krachtpatsertje heeft zich inmiddels al meer dan bewezen en ook hier geldt weer: Beste in zijn prijsklasse, dit was vrijwel een nobrainer (los van de duurdere optie die ik eerst had). Een i7 zou de volgende, duurdere stap zijn. Maar om vervolgens in een prijs/kwaliteit verhouding te komen die gelijk aan de i5 staat kom je naar mijn mening gewoon niet binnen je budget uit
Coolermaster G750M
Hier heb ik helaas aan alternate moeten ondergaan. Mijn voorkeur lag hier voor een Seasonic. Het model dat ik echter wilde hebben was niet via Alternate te verkrijgen. Na even wat research gedaan te hebben kwam ik uit op de (iets zwaardere) G750M. Met een efficiëntie van ~85% en een 12V+ sterkte van 62A was dit uiteindelijk dé keuze die mij ideaal lijkt voor mijn setup. Ook nog eens voor een mooi prijsje en het is een persoonlijke bonus dat het een CM voeding is (waar ik altijd goed over te spreken was)
Fractal Design Define R4
Kast valt niet al teveel over te zeggen. Mooie compacte (en toch ruim voldoende) kast. Een kennis van mij heeft deze kast en de ervaringen erover zijn zeer positief. Airflow mogelijkheden zijn goed te hanteren met de juiste fans en ook online lees ik alleen maar goede zaken. Een kast moet voor mij simpel, mooi en effecient zijn. Deze dus.
Samsung DVD-Brander
Ik zie velen de disc-bay achterwege laten. Nou geef ik toe dat ik ook zelden nog een schijfje in de kast plaats. Toch gebeurd het nog wel eens dat ik voor iemand een schijfje moet branden, of somehow een CD/DVD voor iets nodig heb. Een kleine investering waar ik zeker weten wel mijn geld uit zal halen.
Samsung 850 EVO
Je kunt naar mijn mening tegenwoordig geen 'nieuw' systeem meer maken zonder er een fatsoenlijke SSD in te gooien als bootdisc. Als samsung zich ergens wel goed mee heeft weten profileren dan is het zijn EVO SSD lijn. Ik heb een 840 SSD in mijn notebook en een 850 SSD in mijn (5 jaar!) oude desktop. Het zijn prachtige schijven die enorm goed presteren. Mijn oude desktop heb ik door een simpele SSD upgrade behoorlijk nieuw leven in kunnen blazen, dus een nieuwe PC moet dit hoe dan ook hebben. Zoals gezegd is overige opslag geregeld via een NAS.
MSI B85-G41
Hier valt niet veel over te zeggen. De B85-G41 is naar mijn mening een ideaal voorbeeld van 'best for it's buck'. Voor zijn redelijk laag prijsje doet dit bordje alles wat het doen moet. Het presteert prima, heeft meer dan voldoende aansluitmogelijkheden en klaar. Ik hoef niet over te clocken tot weetjewel en zaken als bluetooth hoef ik ook niet op mijn bord (genoeg BT dongles rondslingeren).
Crucial 8 GB DDR3-1600 BLT2C4G3D1608ET3LX0C, Ballistix, LP, XMP
Ook hier valt niet veel over te zeggen naar mijn mening. In eerste instantie had ik een Ballistix kit van 16GB voor €147 in de planning. Deze echter omlaag geschroefd naar een (meer dan voldoende) 8GB kit waardoor ik net onder mijn budget kwam. Dit low voltage (1.35V) 8-8-8-24 kitje is snel en ook hier weer een krachtpatser in zijn prijsklasse. Wil je een waardig DDR3 stikje voor je euro's is de keuze in dit segment ook heel snel gemaakt naar mijn mening.
En daar heb je het dan.
Mijn krachtpatsertje waar je vrijwel iedere taak (die ik tegen kom) mee kunt tackelen :D!
Inleiding
Wat een uitdaging! In mijn eerste droomconfig kwam ik echt ~€300 over het maximum bedrag heen.
Dus flink wat bij zitten schaven links en rechts waardoor ik uiteindelijk hierop uit ben gekomen en toch nog begin te watertanden van het idee van deze bak.
De motivatie?
All-round met game-mogelijkheden.
Ik ben tegenwoordig veel bezig met film-editing (geluid voornamelijk, maar ik ga mij nu ook steeds meer op video-bewerking (première) richten.
Verder game ik uiteraard ook in mijn overige vrije-tijd aan mijn systeem en doe ik er ook vaan 'normaal' op werken (systeembeheerder, waardoor ik remote-werkzaamheden vanuit thuis doe of soms ook nood-gevallen vanuit thuis oplos).
Ik gebruik mijn computer dus voor vrijwel alles wat ik ook maar aan een computer kan doen waardoor ik bij voorkeur een snel en betrouwbaar systeem nodig heb.
Vooral voor werk in première is het handig om een kast te hebben waar ik mijn renders snel op kan laten draaien, en een goede VGA en snel systeem is natuurlijk ook wenselijk bij het gamen.
Qua opslag zit ik goed gezien ik thuis nog een aardige NAS heb staan waar data opslag en backup op draaien, dus de computer zelf moet vooral de (reken)kracht hebben.
Hierdoor ben ik dus gaan kijken naar de beste compononenten voor de beste prijs. Zoals gezegd heb ik moeten schaven hier en daar, zo zat er eerst een duurdere CPU in en een ander moederbord.
Om echter toch op een zo optimaal systeem voor €999 te komen gekozen voor iets goedkoper (maar naar mijn mening beste in hun prijsklasse) CPU en MOBO.
De hardware
R9 290
Het was deze of een GTX970. Beiden zijn het prachtige en krachtige kaarten. Naar mijn mening ligt de prijs/kwaliteit verhouding van de 290 echter een stuk gunstiger dan de GTX970.
i5 4670K
Over deze CPU valt niet veel meer te zeggen. Dit i5-krachtpatsertje heeft zich inmiddels al meer dan bewezen en ook hier geldt weer: Beste in zijn prijsklasse, dit was vrijwel een nobrainer (los van de duurdere optie die ik eerst had). Een i7 zou de volgende, duurdere stap zijn. Maar om vervolgens in een prijs/kwaliteit verhouding te komen die gelijk aan de i5 staat kom je naar mijn mening gewoon niet binnen je budget uit
Coolermaster G750M
Hier heb ik helaas aan alternate moeten ondergaan. Mijn voorkeur lag hier voor een Seasonic. Het model dat ik echter wilde hebben was niet via Alternate te verkrijgen. Na even wat research gedaan te hebben kwam ik uit op de (iets zwaardere) G750M. Met een efficiëntie van ~85% en een 12V+ sterkte van 62A was dit uiteindelijk dé keuze die mij ideaal lijkt voor mijn setup. Ook nog eens voor een mooi prijsje en het is een persoonlijke bonus dat het een CM voeding is (waar ik altijd goed over te spreken was)
Fractal Design Define R4
Kast valt niet al teveel over te zeggen. Mooie compacte (en toch ruim voldoende) kast. Een kennis van mij heeft deze kast en de ervaringen erover zijn zeer positief. Airflow mogelijkheden zijn goed te hanteren met de juiste fans en ook online lees ik alleen maar goede zaken. Een kast moet voor mij simpel, mooi en effecient zijn. Deze dus.
Samsung DVD-Brander
Ik zie velen de disc-bay achterwege laten. Nou geef ik toe dat ik ook zelden nog een schijfje in de kast plaats. Toch gebeurd het nog wel eens dat ik voor iemand een schijfje moet branden, of somehow een CD/DVD voor iets nodig heb. Een kleine investering waar ik zeker weten wel mijn geld uit zal halen.
Samsung 850 EVO
Je kunt naar mijn mening tegenwoordig geen 'nieuw' systeem meer maken zonder er een fatsoenlijke SSD in te gooien als bootdisc. Als samsung zich ergens wel goed mee heeft weten profileren dan is het zijn EVO SSD lijn. Ik heb een 840 SSD in mijn notebook en een 850 SSD in mijn (5 jaar!) oude desktop. Het zijn prachtige schijven die enorm goed presteren. Mijn oude desktop heb ik door een simpele SSD upgrade behoorlijk nieuw leven in kunnen blazen, dus een nieuwe PC moet dit hoe dan ook hebben. Zoals gezegd is overige opslag geregeld via een NAS.
MSI B85-G41
Hier valt niet veel over te zeggen. De B85-G41 is naar mijn mening een ideaal voorbeeld van 'best for it's buck'. Voor zijn redelijk laag prijsje doet dit bordje alles wat het doen moet. Het presteert prima, heeft meer dan voldoende aansluitmogelijkheden en klaar. Ik hoef niet over te clocken tot weetjewel en zaken als bluetooth hoef ik ook niet op mijn bord (genoeg BT dongles rondslingeren).
Crucial 8 GB DDR3-1600 BLT2C4G3D1608ET3LX0C, Ballistix, LP, XMP
Ook hier valt niet veel over te zeggen naar mijn mening. In eerste instantie had ik een Ballistix kit van 16GB voor €147 in de planning. Deze echter omlaag geschroefd naar een (meer dan voldoende) 8GB kit waardoor ik net onder mijn budget kwam. Dit low voltage (1.35V) 8-8-8-24 kitje is snel en ook hier weer een krachtpatser in zijn prijsklasse. Wil je een waardig DDR3 stikje voor je euro's is de keuze in dit segment ook heel snel gemaakt naar mijn mening.
En daar heb je het dan.
Mijn krachtpatsertje waar je vrijwel iedere taak (die ik tegen kom) mee kunt tackelen :D!
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

(Klik voor groter)
Toelichting:
Gun de arme (bijna) student ook wat!
Graka: ik heb altijd al een Hawaii gewild, moet hier toch zeker GTA V op mooie settings mee halen...
CPU: een 9590 was natuurlijk beter geweest, maar die is buiten budget dit werkt ook (ja, fanboy)
Voeding: misschien lichtelijk overdreven, maar wie weet knutsel ik nog wat extra koeling of een overclock erbij (of een CrossFireX met een Fiji XT over een aantal maanden, maar dan zal ik toch weer een andere moeten kopen)
Behuizing: Het oog wil ook wat, blauw staat mooi bij mijn kamer en ze hadden geen NZXT
HDD: ik heb altijd ruimte tekort, en te weinig geld voor een SSD #sloeber
Mobo: stond nog in mijn oude lijstje van dingen die ik wil hebben, prima ding (denk ik)
Hiermee moet ik toch aardig met mijn konijn op schoot mee kunnen gamen en de hele blabla.
Oh, en misschien (waarschijnlijk) koop ik van het geld dat ik bespaar als ik win nog een mooie SSD. (Moet ik wel eerst geld hebben
"We have nothing to fear but running out of beer"
Een compact en semi “draagbaar” game systeem, wie droomt daar nou niet van? (Ik wel!). Deze build is voornamelijk gebouwd rond de kleinste videokaart en behuizing die ik op de Alternate website kon vinden.
Ik zie deze build voor me als een klein kastje dat je mee kan meenemen naar LAN-partys zonder dat je een gigantische tower mee loopt te zeulen en in hoeft te leveren op de prestaties die je hebt op games. Klein maar fijn en retesnel zullen we maar zeggen:).
Door de 970 zijn de meest recente games meer dan prima te spelen op 1080p. Laten we eerlijk wezen, wie neemt er nu een beeldscherm met < 1080p resolutie mee naar een LAN-party?.
Om gewicht te besparen heb heb ik een zo groot mogelijke SSD genomen zodat je in principe af kunt zonder HDD.
Helaas heb ik wel wat goedkoper RAM moeten nemen waar ik zelf niet erg bekend mee ben maar er zijn op alternate meerdere positieve beoordelingen over dit setje dus dat zit wel snor.
Een simpel µATX bordje met 1150 socket zodat we een prima i5-4440 processortje er in kunnen stoppen. Dit processortje is meer dan prima om alle games die je hartje verlangd te spelen en heeft mijn inziens ook een prima prijskaartje.
Een standaard B500 CM voeding. Helaas is deze niet modulair. Dit zie ik echter niet als minpunt maar een extra uitdaging om de kabelmanagement goed op orde te krijgen;).
Als laatste blijft er dan de behuizing over. De keuze hiervoor is simpel. Heel erg klein maar wel net groot genoeg om de videokaart in te passen. Verder vind ik zilver wel een cool kleurtje
.
Leuke actie dit! En moge de meest leuke/orginele inzending winnen!
(Edit:typo)
Ik zie deze build voor me als een klein kastje dat je mee kan meenemen naar LAN-partys zonder dat je een gigantische tower mee loopt te zeulen en in hoeft te leveren op de prestaties die je hebt op games. Klein maar fijn en retesnel zullen we maar zeggen:).
Door de 970 zijn de meest recente games meer dan prima te spelen op 1080p. Laten we eerlijk wezen, wie neemt er nu een beeldscherm met < 1080p resolutie mee naar een LAN-party?.
Om gewicht te besparen heb heb ik een zo groot mogelijke SSD genomen zodat je in principe af kunt zonder HDD.
Helaas heb ik wel wat goedkoper RAM moeten nemen waar ik zelf niet erg bekend mee ben maar er zijn op alternate meerdere positieve beoordelingen over dit setje dus dat zit wel snor.
Een simpel µATX bordje met 1150 socket zodat we een prima i5-4440 processortje er in kunnen stoppen. Dit processortje is meer dan prima om alle games die je hartje verlangd te spelen en heeft mijn inziens ook een prima prijskaartje.
Een standaard B500 CM voeding. Helaas is deze niet modulair. Dit zie ik echter niet als minpunt maar een extra uitdaging om de kabelmanagement goed op orde te krijgen;).
Als laatste blijft er dan de behuizing over. De keuze hiervoor is simpel. Heel erg klein maar wel net groot genoeg om de videokaart in te passen. Verder vind ik zilver wel een cool kleurtje
Leuke actie dit! En moge de meest leuke/orginele inzending winnen!
(Edit:typo)

Klein maar fijn
Mijn oudere game pc is een beetje aan het einde van zijn leven, dus het was tijd om is na te gaan denken wat mijn ideale pc is voor 999 en dat is dit.
voor de processor heb je met gamen niet veel beter nodig(uitzondering GTA V)
Mijn keuze is gevallen op de volgende setup:

Toelichting:
Video kaart:
De R9 290 van Asus heeft een erg gunstige prijs/prestatie verhouding waar GTA lekker op zal draaien.
CPU:
De i5-4570 is een snelle processor die goed meekomt en in mijn ogen de ideale prijst/prestatie verhouding heeft.
Voeding:
Ik heb gekozen voor een modulaire voeding, dit omdat de kast lekker compact is dus overbodige kabels vermeid ik het liefst.
De kast:
De Cooler Master Silencio is een kleine maar ook een erg stille kast door het dempende materiaal aan de binnenkant.
De SSD:
De Samsung 850 EVO is een snelle ssd, ik heb voldoende aan 250gb want er hoeven slechts enkele games op.
Moederbord:
De Asus H97M-E heeft alles aan boord wat ik nodig heb, de Z is in mijn ogen niet nodig want ik ga niet overclocken oid.
Ram:
Ik heb gekozen voor 16 gb ram omdat ik ook nog het een en ander zal moeten virtualiseren voor mijn studie.
Al met al zal dit een snelle game pc zijn die ruimschoots voldoet aan mijn eisen.

Toelichting:
Video kaart:
De R9 290 van Asus heeft een erg gunstige prijs/prestatie verhouding waar GTA lekker op zal draaien.
CPU:
De i5-4570 is een snelle processor die goed meekomt en in mijn ogen de ideale prijst/prestatie verhouding heeft.
Voeding:
Ik heb gekozen voor een modulaire voeding, dit omdat de kast lekker compact is dus overbodige kabels vermeid ik het liefst.
De kast:
De Cooler Master Silencio is een kleine maar ook een erg stille kast door het dempende materiaal aan de binnenkant.
De SSD:
De Samsung 850 EVO is een snelle ssd, ik heb voldoende aan 250gb want er hoeven slechts enkele games op.
Moederbord:
De Asus H97M-E heeft alles aan boord wat ik nodig heb, de Z is in mijn ogen niet nodig want ik ga niet overclocken oid.
Ram:
Ik heb gekozen voor 16 gb ram omdat ik ook nog het een en ander zal moeten virtualiseren voor mijn studie.
Al met al zal dit een snelle game pc zijn die ruimschoots voldoet aan mijn eisen.
Ik ben al enige tijd op zoek naar een vervanger van mijn huidige desktop. Deze heb ik een aantal jaar terug gekocht, toen ik nog niet bijster veel op tweakers rond hing en ik heb toen eigenlijk geen verstandige koop gedaan (ingepakt door de verkopers van de MM
).
Dit systeem is niet goed te upgraden (packard bell imedia zoveel), wat ik eigenlijk al tijden wil om er ook op te kunnen gamen. Maar goed, geld voor een heel nieuw systeem heb ik simpelweg niet (armoedige student
), vandaar dat deze actie als geroepen komt
Voor deze configuratie heb ik de BBG van maart gebruikt, het is gebaseerd op het basis game systeem. Voor mijn behoeften voldoende, ik hoef niet op ultra te gamen, maar ik wil wel voorlopig allerlei verschillende soorten games kunnen spelen. Daarnaast is er zo geld over voor een grotere SSD, een iets grotere voeding en het in de BBG getipte moederbord zodat er in de toekomst ruimte blijft om het systeem indien nodig bij te werken.
Ik zit ruim onder de € 999,- , maar goed, dit systeem zal ruim voldoen aan mijn eisen en kan in de toekomst nog aangepast worden, met andere woorden, mijn droom PC
. Met die laatste 100 en een beetje euro zou ik eventueel een mooie muis en toetsenbord scoren

Dit systeem is niet goed te upgraden (packard bell imedia zoveel), wat ik eigenlijk al tijden wil om er ook op te kunnen gamen. Maar goed, geld voor een heel nieuw systeem heb ik simpelweg niet (armoedige student
Voor deze configuratie heb ik de BBG van maart gebruikt, het is gebaseerd op het basis game systeem. Voor mijn behoeften voldoende, ik hoef niet op ultra te gamen, maar ik wil wel voorlopig allerlei verschillende soorten games kunnen spelen. Daarnaast is er zo geld over voor een grotere SSD, een iets grotere voeding en het in de BBG getipte moederbord zodat er in de toekomst ruimte blijft om het systeem indien nodig bij te werken.
Ik zit ruim onder de € 999,- , maar goed, dit systeem zal ruim voldoen aan mijn eisen en kan in de toekomst nog aangepast worden, met andere woorden, mijn droom PC

Geweldige actie!

Mijn ultieme PC draait niet alleen games op de hoogste settings, maar hij geeft me ook een goed gevoel als hij naast me staat te draaien. Zowel kwaliteit als vormgeving staan bij deze build dus hoog in het vaandel.
De kwaliteit en snelheid komen van een supersnelle GTX 970 van Asus, een vlotte i5, Vengeance Pro geheugen van Corsair. Dit alles op een ASRock mobo wordt voorzien van stroom door een betrouwbare, goud gecertificeerde 500W voeding van Silverstone.
Het rode thema, dat mij persoonlijk goed bevalt als het gaat om game PC's, komt terug in meerdere onderdelen zoals de behuizing, de grafische kaart, het moederbord en het geheugen.
Een SSD mag tegenwoordig uiteraard niet ontbreken. Een snelle 256GB SSD is voldoende voor het OS en enkele games.
Zowel de PC als de games worden een lust voor het oog!
Waarom zou juist ik moeten winnen?
Gamen is mijn hobby en mijn passie. Daarom zou ik het ontzettend leuk vinden om een goede PC te winnen.

Mijn ultieme PC draait niet alleen games op de hoogste settings, maar hij geeft me ook een goed gevoel als hij naast me staat te draaien. Zowel kwaliteit als vormgeving staan bij deze build dus hoog in het vaandel.
De kwaliteit en snelheid komen van een supersnelle GTX 970 van Asus, een vlotte i5, Vengeance Pro geheugen van Corsair. Dit alles op een ASRock mobo wordt voorzien van stroom door een betrouwbare, goud gecertificeerde 500W voeding van Silverstone.
Het rode thema, dat mij persoonlijk goed bevalt als het gaat om game PC's, komt terug in meerdere onderdelen zoals de behuizing, de grafische kaart, het moederbord en het geheugen.
Een SSD mag tegenwoordig uiteraard niet ontbreken. Een snelle 256GB SSD is voldoende voor het OS en enkele games.
Zowel de PC als de games worden een lust voor het oog!
Waarom zou juist ik moeten winnen?
Gamen is mijn hobby en mijn passie. Daarom zou ik het ontzettend leuk vinden om een goede PC te winnen.
[ Voor 7% gewijzigd door Jos_KD op 05-05-2015 13:15 . Reden: Behuizing dubbel genoemd, 1x gewijzigd naar geheugen ]

Eigenlijk is een videokaart nieuw z'n dure investering en een budgetslurper dat mijn setup deze niet heeft.
Hiervoor gebruik ik dan gewoon mijn huidige videokaart. (msi 680 lightning)
Deze is ook 2e hands aangeschaft voor een fractie van de nieuwwaarde. Alle spellen speelt deze met gemak af.
"flies spread disease so keep yours closed"
Wauw gave win-actie weer! Hierbij mijn configuratie:

Componenten
Ik heb gekozen voor een razendsnelle I5-4690 processor. Deze processor (lijkt me) super snel, zo snel dat ik niet de behoefte heb deze over te klokken. Om meer geld aan andere onderdelen uit te kunnen geven heb ik dus niet voor de K versie gekozen.
Ik wil de PC gaan gebruiken om te gamen, een goede grafische kaart leek me dus zeker niet overbodig. Ik heb gekozen voor een GTX 960. Ik heb gekozen voor de MSI omdat deze binnen alternate vele positieve beoordelingen had.
Ik heb gekozen voor een 550W voeding, dat lijkt me voor dit systeem zeker voldoende. De keuze van de voeding vond ik lastig (ik heb nog nooit zelf een PC samen gesteld) dus ik heb hiervan gebruik gemaakt:
reviews: De zeven populairste voedingen van 550W getest
Ik heb hier vooral gelet op de prijs-kwaliteit verhouding en omdat ik nog geld nodig had voor andere onderdelen heb ik gekozen voor de V550 van Cooler Master.
Voor de behuizing heb ik gekozen voor de (in mijn ogen super gave!) Aerocool Mechatron Black Mesh Edition, hierbij heb ik vooral gelet op de vormgeving (ik vind die rode kleuren heel mooi) en de aanwezigheid van één of meerdere USB 3.0 poorten.
Ik ben wel toe aan een SSD, daarom heb ik gelijk gekozen voor een goede SSD, met voldoende capaciteit. Van veel mensen om me heen hoor ik dat Samsung Evo zeer goede SSD's zijn. Daarom heb ik gekozen voor de Samsung EVO 850 (500GB).
Ik heb een MSI moederbord gekozen. Ik heb ooit eens een MSI gehad, en hier was ik zeer tevreden over. Ik zag dat dit moederbord voldoende aansluitingen had. Er waren ook veel positieve beoordelingen over het moederbord binnen alternate, daarom heb ik gekozen voor het MSI B85-G43 Gaming moederbord.
Ik wilde graag minimaal 8GB - 1600 RAM. Ik ben gaan kijken naar beoordelingen en de prijs, ik kwam toen al snel bij deze goed ogende GeIL 8GB DDR3-1600 kit.
Waarom wil ik dit systeem?
Het lijkt me een geweldig systeem met veel mogelijkheden. Ik heb nog nooit een game-pc gehad. Ik heb een Xbox 360 gehad en heb nu een PS4. Ik heb altijd een game-pc willen hebben. Ik speel op de PS4 vaak GTA V, maar als ik zie hoe ongelofelijk gaaf dat spel er uit ziet op de PC, dan gaat het toch kriebelen. Helaas heb ik nooit echt het geld gehad om een game-pc te kopen. Met deze setup denk ik dat dit voor mij mogelijkheid wordt!
Ik heb nu helemaal geen vaste PC, wel nog een oude monitor, maar mocht ik winnen ben ik niet te beroerd om er een mooie monitor bij te nemen
Op dit moment heb ik alleen een laptop, maar die trekt games als GTA 5 helaas helemaal niet.

Componenten
Ik heb gekozen voor een razendsnelle I5-4690 processor. Deze processor (lijkt me) super snel, zo snel dat ik niet de behoefte heb deze over te klokken. Om meer geld aan andere onderdelen uit te kunnen geven heb ik dus niet voor de K versie gekozen.
Ik wil de PC gaan gebruiken om te gamen, een goede grafische kaart leek me dus zeker niet overbodig. Ik heb gekozen voor een GTX 960. Ik heb gekozen voor de MSI omdat deze binnen alternate vele positieve beoordelingen had.
Ik heb gekozen voor een 550W voeding, dat lijkt me voor dit systeem zeker voldoende. De keuze van de voeding vond ik lastig (ik heb nog nooit zelf een PC samen gesteld) dus ik heb hiervan gebruik gemaakt:
reviews: De zeven populairste voedingen van 550W getest
Ik heb hier vooral gelet op de prijs-kwaliteit verhouding en omdat ik nog geld nodig had voor andere onderdelen heb ik gekozen voor de V550 van Cooler Master.
Voor de behuizing heb ik gekozen voor de (in mijn ogen super gave!) Aerocool Mechatron Black Mesh Edition, hierbij heb ik vooral gelet op de vormgeving (ik vind die rode kleuren heel mooi) en de aanwezigheid van één of meerdere USB 3.0 poorten.
Ik ben wel toe aan een SSD, daarom heb ik gelijk gekozen voor een goede SSD, met voldoende capaciteit. Van veel mensen om me heen hoor ik dat Samsung Evo zeer goede SSD's zijn. Daarom heb ik gekozen voor de Samsung EVO 850 (500GB).
Ik heb een MSI moederbord gekozen. Ik heb ooit eens een MSI gehad, en hier was ik zeer tevreden over. Ik zag dat dit moederbord voldoende aansluitingen had. Er waren ook veel positieve beoordelingen over het moederbord binnen alternate, daarom heb ik gekozen voor het MSI B85-G43 Gaming moederbord.
Ik wilde graag minimaal 8GB - 1600 RAM. Ik ben gaan kijken naar beoordelingen en de prijs, ik kwam toen al snel bij deze goed ogende GeIL 8GB DDR3-1600 kit.
Waarom wil ik dit systeem?
Het lijkt me een geweldig systeem met veel mogelijkheden. Ik heb nog nooit een game-pc gehad. Ik heb een Xbox 360 gehad en heb nu een PS4. Ik heb altijd een game-pc willen hebben. Ik speel op de PS4 vaak GTA V, maar als ik zie hoe ongelofelijk gaaf dat spel er uit ziet op de PC, dan gaat het toch kriebelen. Helaas heb ik nooit echt het geld gehad om een game-pc te kopen. Met deze setup denk ik dat dit voor mij mogelijkheid wordt!
Ik heb nu helemaal geen vaste PC, wel nog een oude monitor, maar mocht ik winnen ben ik niet te beroerd om er een mooie monitor bij te nemen
Op dit moment heb ik alleen een laptop, maar die trekt games als GTA 5 helaas helemaal niet.
[ Voor 5% gewijzigd door miicker op 04-05-2015 12:45 . Reden: Afbeelding was te groot, nu met thumbnail. ]
I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Maar waarom is dit nou de ideale PC voor mijn gebruik? Het primaire doel voor de PC wordt het spelen van grafisch intensieve games, denk aan bijvoorbeeld Battlefield en GTA V. Met een Asus Strix 970 wordt niet alleen de benodigde performance gewaarborgd; de kaart blijft passief gekoelt totdat hij 67ºC wordt. Dat maakt de PC niet alleen een krachtpatser; hij is ook nog fluisterstil en erg zuinig.
De intel processor is niet alleen vrij zuinig, het is een van de snelste processoren, zeker in zijn prijsklasse. Voor games is hyperthreading nog niet nuttig genoeg om het geld te verantwoorden, vandaar de keuze voor een Core i5 processor t.o.v. een Core i7 variant. De koeler van Cooler Master is simpel te installeren in de kast en zeker voor de prijs biedt hij goede prestaties.
Het werkgeheugen van Kingston heb ik deels gekozen voor het uiterlijk. Het ziet er mooi uit en paste nog binnen het budget. Het moederboard van Gigabyte heeft genoeg aansluitingen en ziet er ook zeker niet verkeerd uit. De LED strips die standaard op het moederbord zitten geeft de build een groen/zwart kleurenschema.
Als opslag heb ik een Samsung SSD gekozen. 250GB is ruim voldoende voor het OS en een paar games. De SSD maakt niet alleen dat de PC snel opstart, ook zorgt hij voor minder geluidsproductie.
Tot slot nog de verantwoording voor de behuizing en de voeding. De Cooler Master N300 is een niet al te dure, maar toch zeer solide kast. Doordat de componenten allemaal een zelfde kleur hebben vond ik het ook geen overbodige luxe om een behuizing met een window erin te hebben. Omdat 450W voldoende is om deze build van stroom te voorzien heb ik geen duurdere voeding gekozen. Ook is deze semi-modulair waardoor alleen de nodige kabels aangesloten hoeven worden.
Leuke actie! Mijn oude PC heeft zijn beste dagen gehad en dus wordt het tijd voor een nieuwe. Deze actie komt dus precies op tijd. Alleen jammer dat er geen socket 2011 moederborden bij Alternate te koop zijn (overigens wel Xeon CPUs voor dit type mobo, vreemd). Socket 2011 moederborden zijn wel te koop, maar niet in uATX formaat en de PC builder houdt rekening met de geselecteerde producten.
Motivatie:
Ik heb een mix proberen te maken tussen bruikbaarheid en snelheid, gebruikmakend van gerenommeerde onderdelen. Aangezien ik vrijwel niet game is het een krachtige CPU geworden met maxed-out RAM en een klein uATX moederbord met ditto behuizing zodat de PC niet zo opvalt. Maar wel met de mogelijkheid om een GPU (of 2 in crossfire) toe te voegen. De standaard koeler van de boxed CPU moet voldoende zijn om hem koel te houden en zonder grafische kaart die warme lucht de kast in pompt moet dit makkelijk kunnen. De voeding zou een extra videokaart ook nog aan moeten kunnen.

Het is net niet gelukt om precies op 999,- uit te komen. Maar het is close
Motivatie:
Ik heb een mix proberen te maken tussen bruikbaarheid en snelheid, gebruikmakend van gerenommeerde onderdelen. Aangezien ik vrijwel niet game is het een krachtige CPU geworden met maxed-out RAM en een klein uATX moederbord met ditto behuizing zodat de PC niet zo opvalt. Maar wel met de mogelijkheid om een GPU (of 2 in crossfire) toe te voegen. De standaard koeler van de boxed CPU moet voldoende zijn om hem koel te houden en zonder grafische kaart die warme lucht de kast in pompt moet dit makkelijk kunnen. De voeding zou een extra videokaart ook nog aan moeten kunnen.
Het is net niet gelukt om precies op 999,- uit te komen. Maar het is close
[ Voor 23% gewijzigd door zonoskar op 07-05-2015 17:03 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Bij deze mijn setup:

Motivatie:
Ik ben al een tijdje opzoek naar een goede render pc (denk hierbij aan Maya3D & Unreal Engine)
Door de GTX970 heb ik de laatste Nvidia technieken waardoor ik deze zelf kan testen.
Er zit maar een kleine SSD in omdat dit genoeg is voor zowel Windows als de overige programma's. Daarnaast heb ik al een NAS staan waar ik mijn projecten op kan zetten.
Verder is de 16gb noodzakelijk om nog iets met je computer te doen tijdens het renderen
Als laatste heb ik ook voor een kleine kast gekozen zodat hij niet opvalt (ben geen fan van reusachtige kasten)
Ik heb er ook een dvd schrijver in gestoken puur omdat je nooit weet wanneer je deze nodig hebt

Motivatie:
Ik ben al een tijdje opzoek naar een goede render pc (denk hierbij aan Maya3D & Unreal Engine)
Door de GTX970 heb ik de laatste Nvidia technieken waardoor ik deze zelf kan testen.
Er zit maar een kleine SSD in omdat dit genoeg is voor zowel Windows als de overige programma's. Daarnaast heb ik al een NAS staan waar ik mijn projecten op kan zetten.
Verder is de 16gb noodzakelijk om nog iets met je computer te doen tijdens het renderen
Als laatste heb ik ook voor een kleine kast gekozen zodat hij niet opvalt (ben geen fan van reusachtige kasten)
Ik heb er ook een dvd schrijver in gestoken puur omdat je nooit weet wanneer je deze nodig hebt
Dit topic is gesloten.
Let op:
Denk aan je motivatie. Die gaat bepalen of je gaat winnen. 300 woorden maximaal!
Je screenshot moet zichtbaar zijn in dit topic. Geen screenshot = geen deelname. Een linkje naar imgur of dropbox is niet zichtbaar. Je bent zelf verantwoordelijk voor je image hosting. Tips? Zie Forum FAQ #images of gebruik het Tweakers fotoalbum.
Een post per persoon! Vragen en opmerkingen, graag in het feedbacktopic!
Denk aan je motivatie. Die gaat bepalen of je gaat winnen. 300 woorden maximaal!
Je screenshot moet zichtbaar zijn in dit topic. Geen screenshot = geen deelname. Een linkje naar imgur of dropbox is niet zichtbaar. Je bent zelf verantwoordelijk voor je image hosting. Tips? Zie Forum FAQ #images of gebruik het Tweakers fotoalbum.
Een post per persoon! Vragen en opmerkingen, graag in het feedbacktopic!