[ADV] Wat is jouw ideale PC voor 999 euro?

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste
Acties:
  • 68.864 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
Op de valreep nog even mijn inzending.

Gamerdad Powerhouse
Het is een mini powerhouse geworden. Want de gamerdad van tegenwoordig moet overal kunnen gamen zonder kilo's aan PC mee te slepen. Je kent het wel. familieweekendjes, even langs bij vrienden (LAN! wow wat lang geleden), papadagen, congressen waarbij je 'savonds maar een beetje op de hotelkamer zit en ga zo maar door.
Hoe relaxed is het dan om een systeem te hebben met de power van een volledige desktop maar toch upgradeable. Even een keyboard en muis mee, aansluiten op de TV of monitor voorhanden en gaan!
(zeker in dit geval, vanuit nvidia nog twee vette games erbij!)

Ik heb me naast wat persoonlijke voorkeur vooral laten leiden door de BBG van tweakers. Waar ik afwijk is bijv. het moederbord en vidcard omdat ik altijd al gecharmeerd was van gigabyte producten.

alternate_setup

Bedankt voor de actie tweakers en alternate, top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-07 22:16
Ik hoop maar dat dit goed doorkomt. Tijd heb ik niet echt op dit moment, maar onderstaand systeem is wel mijn droomsysteem. Vorige build, ook bij alternate gekocht, is alweer van 2003/4. Tijd voor iets beters dus...
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/C1pu6kRl.png

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmobiel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-01-2023
Gezocht balans pc?

Na het faillissement van Xxodd-laptops heb ik mijn laptop die ter reparatie lag helaas nooit meer terug gezien. Nu ik al enkele jaren dankbaar gebruik maak van de laptop van mijn vriendin zou het fijn zijn als ik weer eens een pc voor mezelf heb.

Een betrouwbare pc die enkele jaren mee kan is wat ik zoek.

Helaas weet ik uit ervaring dat je altijd een betrouwbare back-up moet hebben. Ook als je denkt de laptop van je vriendin eens op te schonen met een nieuwe Windows installatie, moet je zorgen voor een betrouwbare back-up. 8)7 De externe harde schijf, die voorheen alleen als back-up gebruikt werkt was even voor twee uur onze enige schijf en je snapt het al, dat was niet zo slim van me. |:(

Tweakers en Alternate zouden ons daarom ook hartstikke blij kunnen maken met onderstaande pc.
Een pc die nog vele jaren met plezier gebruikt zou worden. :D

Waarom deze samenstelling?
Een pc die op alle vlakke ruim voldoende presteert is een pc die volledig in balans is en aan al mijn wensen voldoet. :)

Snel: 8 core cpu, ssd, gtx960 gpu

Betrouwbaar: dubbele harde schijf, altijd een back-up van mijn bestanden

Toekomst: hdmi 2.0, 4k H2.65 decoding

Design: Mooi afgewerkte hardware mag gezien worden, daarom gekozen voor een kast met een window. Alle componenten zijn daarom in de kleuren zwart/rood

Afbeeldingslocatie: http://www.fonsamsing.nl/wp-content/uploads/2015/05/PC1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Alternate

Motivatie:

Op dit moment gebruik ik mijn ongeveer vijf jaar oude desktop voor een beetje surfen en virtuele machines, echter updaten van mijn desktop betekent ook dat mijn VM's opnieuw moeten opstarten.
Nu was ik al een tijdje aan het kijken naar het aanschaffen van een machine om al mijn VM's op te draaien. Echter mijn budget laat dat op dit moment nog niet toe.
Ik heb dit systeem uitgezocht om zo een klein en zuinige computer te hebben waarop ik met behulp van ESXi of Proxmox, dit wordt nog experimenteren wat voor mij beter werkt, al mijn VM's wil draaien. Het gekozen moederbord (met onboard cpu) is voor mijn doeleinden krachtig genoeg om mijn VM's op te draaien. Door het toevoegen van een extra videokaart en het doorgeven van deze videokaart is het ook mogelijk om mijn desktop te verplaatsen naar een VM. Op deze manier kan er een grote kast weg van mijn bureau en ben ik zelfs zuiniger uit.
De 32GB aan geheugen en de grote hoeveelheid sata poorten maakt het ook mogelijk om mijn ZFS nas naar een VM te verplaatsen. Hierdoor kan ik dus twee computers de deur uit doen. Dit betekent dat ik veel minder ruimte nodig heb en daarnaast ook nog een stuk zuiniger ben in gebruik.
Voor mij zou dit systeem ideaal zijn omdat ik zo lekker verder kan experimenteren met virtualisatie en daarnaast het verbruik sterk kan verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Een gamecomputer met alle toeters en bellen, wie wil dat nu niet? Ik niet! is het korte antwoord. Het waarom leg ik je uit.

Mijn zorgvuldig in elkaar geknutselde game-PC heeft mij jaren goed gediend, maar ik merk dat mijn prioriteiten zijn verschoven. Steeds minder speel ik tot in de kleine uurtjes spellen en steeds vaker staat de hele dag een CAD-programma open of staat de computer te renderen. De huidige PC is toentertijd met een ander doeleinde gebouwd, met alle toeters en bellen die een gamer zich wenst, maar zonder zaken die de huidige zware workstationtaken mogelijk en makkelijk maken, en daarom zou deze PC van Alternate als geroepen komen.

Precies om die reden heb ik voor een ietwat ongebruikelijke configuratie gekozen. In de autowereld heb je iets dat bekend staat als een sleeper. Dat zijn auto's zonder de opsmuk, lampjes en kermis die je normaal gesproken op de auto van een enthousiasteling ziet. In plaats daarvan is het een auto waarbij overal voor simpele functionaliteit gekozen is, behalve waar het telt. De motor en aandrijflijn zijn beestachtig snel en het laat zich daarom ook raden waar de naam vandaan komt - in rust lijkt het niet veel bijzonders, maar als het monster wakker gemaakt wordt is het een hele belevenis.

Ditzelfde principe zie je terug in mijn configuratie. De kast, voeding en harde schijf zijn allemaal van een zakelijke functionaliteit. De onderdelen zijn van hoge kwaliteit, maar doen niets meer dan ze moeten doen. De harde schijf is groot genoeg en snel genoeg, de kast is goed, simpel en strak en de voeding is efficiënt en toegerust op zijn taak. Een nog nieuwe Mugen 2 die ik reeds bezit koelt het geheel en de vrij nieuwe 270X kan worden overgezet vanuit de huidige PC.

Komen we echter bij de rest dan kan het feest beginnen. De 2400 MHz 16 GB RAM zorgen voor een enorme bandbreedte en genoeg ruimte om meerdere zware programma's tegelijk open te hebben. De keuze is gevallen op 2 x 8 GB RAM, zodat later naar behoefte de maximale hoeveelheid geheugen toegevoegd kan worden. Wat heb je aan 8 geheugenslots als je ze niet gebruikt? De beestachtig krachtige Intel hexacore was het onderste uit de kan wat betreft het budget en zorgt ervoor dat editing, rendering en simulaties nooit eerder sneller gingen. Om het geheel af te maken helpt een MSI-moederbord ervoor dat de CPU zijn werk goed kan doen en maakt het met zijn stijlvolle zwarte jasje het sleeperconcept helemaal af.

De tijd van spelen is voorbij, tijd voor een monsterlijk Alternate-ief! :Y

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/il33O4lwrCKwl5mNT9OLNP4L/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-07 20:30
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/szkuXcT.png

Dromen komen vaak voort uit nog onvervulde verlangens. Zo werk ik nu op een laptopje van 13 inch, maar zou graag overstappen naar een echt prettige werkomgeving, waar ik jarenlang met plezier voor kan zitten. Een écht goed toetsenbord. Een 16x10 beeldscherm van hoge kwaliteit. Zo'n prachtig gemaakt aluminium kastje van Lian-Li. Mooi contrasterende speakers. Nu de behoefte mijn computer overal mee naar toe te kunnen nemen is afgenomen, is daarvoor in de plaats het verlangen naar werkcomfort gekomen.

Ik heb de komende jaren geen zware hardware nodig – ik doe wat simpel programmeerwerk, 2-d grafisch ontwerp, teksten typen – , maar mocht dit in de toekomst veranderen, dan is deze computer ook goed te upgraden. De werkomgeving waar ik van droom kan zo tien jaar mee, ook als de interne hardware anders wordt. Op dit moment is een desktop core i3, zonder extra grafische kaart, snel genoeg. Deze 54 watt processor zal door de stock koeler goed genoeg gekoeld worden. Een ssd zorgt dat alles vlot aanvoelt, veel opslagruimte heb ik voorlopig niet nodig.

Het besturingssysteem wordt een of andere Linux-variant. Ik wissel nogal eens in mijn precieze voorkeur op dit gebied.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yNn8Dqd.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:05

Marc H

- - Is wakker - -

Nas 2.0

Een paar jaar geleden bouwde ik een "nas" voor wat virtueel gespeel en wat filestorage. Door wat veranderingen is die machine mijn primaire pc geworden, wat op zich geen probleem is, wat het was een fijne, vrij stille computer, die voor veel dingen snel genoeg was. ja, was helaas heeft hij de laatste tijd veel problemen. Ik heb de configuratie vrijwel identiek gelaten in vergelijking met de originele "nas", alleen flink wat moderner. De oude nas bestaat uit een i3, 8GB ram, en veel storage.

De nieuwe, die de naam NAS 2.0 krijgt, bestaat ook uit een i3, 8 GB ram, en veel storage:

Afbeeldingslocatie: http://www.natuurpics.nl/zooi/wintweak.png

Prijs is toeval ;)

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephtys
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-07 23:25
Afbeeldingslocatie: http://www.nephtys.nl/alternate.jpg

Mijn huidige computer is alweer vijf jaar oud, deze computer loopt zo langzamerhand tegen het einde aan. Hij is erg traag en werkt niet meer naar behoren. Alleen al het opstarten van mijn computer duurt tien minuten voordat ik het kan gebruiken, zelfs na een nieuwe windows installatie. Helaas heb ik, door omstandigheden, geen geld om een nieuwe computer aan te schaffen. Dit vind ik erg jammer aangezien ik erg veel met mijn computer doe. Met behulp van mijn computer studeer ik onder andere voor mijn deeltijd opleiding. Ook speel ik veel spellen die een goede grafische kaart vereisen om goed te werken. Sommige spellen werken nog wel, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Ik zou het dan ook geweldig vinden als ik een nieuwe computer win! Dan kan ik eindelijk op een normale manier een aantal spellen spelen die ik al drie jaar heb, maar door mijn trage computer nog niet heb kunnen spelen. Daarnaast kan ik dan eindelijk optimaal met mijn computer studeren. Naast gamen en studeren gebruik ik mijn computer ook voor muziek en andere hobby’s. Een nieuwe computer zal echt een lifechanger zijn voor mij.

Alvast bedankt voor deze mogelijkheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionamuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-04 12:57
Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/b8mhcsd8v/alternatetweakers.png

All work and no play makes Geert a dull boy

All work and no play makess Geert a dull boy

All work and no play makes Geert a dull boy. All work and no play makes Geert a dull boy. All work and no play makes Geert a dull boy. All work and no play makes Geert a dull boy. All work and no play makes Geert a dull boy. All work andno play makes Geert a dull boy. All work and no play makes Geert a dull boy. All work and no play makes Geert a dull boy. A ll work and no play makes Geert a dull boy. All work and no play makes Geert a dull boy. All work and no play makes Geert a dull boy.

All work and no play makes Geert a dull bot

All wrk and no play makes Geert a dull boy

All work and no play makes Geert a dull boy.
All work and no play makes Geert a dll lboy.

AMD Ryzen 9 3900X - Scythe Fuma | Gigabyte X570 Aorus Elite | 64GB Crucial 3000C16 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Corsair MP510 960GB | Samsung 850 EVO 1TB | OCZ TR150 960GB | Corsair 760T + HX850i | HP X34 • 3440x1440 • 165Hz | Win 10 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonBarto
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:33
In 2012 heb ik mijn eerste eigen pc van losse componenten gebouwd en er nog geen seconde spijt van gehad. Wat begon als een all-round pc van €1500, is uitgegroeid tot een uit de hand gelopen home entertainment, videobewerking, gaming pc van €2500.
Dankzij deze actie van Alternate en Tweakers kwam ik op het idee om hetzelfde concept met €1000 toe te passen: een basis all-round pc met genoeg mogelijkheden om uit te breiden en met zo nieuw mogelijke componenten van betrouwbare kwaliteit.
Voor de behuizing viel mijn keuze op de Zalman Z11 Plus, een “windowed” Midi Tower met voldoende ruimte.
Geen HDD, maar een SSD! Daar twijfel ik geen milliseconde meer over maar ook 2,5” schijven zijn al zó 2014.  Een Crucial MX200 mSATA van 250 GB dus. Jammer genoeg geen SSD’s met M.2 .
Een moederbord met mSATA vinden was iets moeilijker, M.2 vervangt die alweer maar deze vind ik wel leuk: de MSI Z97-GD65 GAMING. Overklok- en betrouwbaar, genoeg SATA-aansluitingen voor al m’n HDD’s die ik nog liggen heb en SLI-ondersteuning.
Beginnen met één grafische kaart dus: de MSI GTX 960 GAMING 2G. Voor moederbord en grafische kaart blijf ik graag bij dezelfde producent. Esthetisch oogt ’t ook wat beter. Beperkt budget, één GTX 960 zal voorlopig moeten voldoen.
Intel blijft voorlopig de enige keuze voor een cpu: de i5-4690K lijkt me dan ook de beste keuze waar ik een vierde van mijn budget aan opoffer.
Voor mijn werkgeheugen de G.Skill 8 GB DDR3-2133 Kit in bijpassende rode kleuren.
Een Cooler Master Hyper212 Evo om de cpu extra te koelen.
En dit als aangedreven door een Corsair CS550M, 550 Watt voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-07 19:41

Bolletje

Moderator Harde Waren
Modbreak:Het topic is hierbij gesloten en je kan geen nieuwe inzending meer doen.

De jury zal zich nu over de uitslag beraden :)

Voor verdere uitleg: zie de topicstart.

[ Voor 5% gewijzigd door Bolletje op 19-05-2015 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:35
Uitslag: vrijdag rond 16 uur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
En we hebben een winnaar!

Hoe is dat gegaan?
We zijn met zo'n 10 modjes 3 dagen bezig geweest met het sorteren van alle posts. Eerst is een lijst gemaakt met alle posts. Daar hebben we de inzendingen die niet voldeden aan de criteria op 1 gezet. Dus geen zichtbare afbeelding, prijs hoger dan 999 euro, (veel) meer woorden dan 300 etc. etc.

Longlist
Daarna hebben we van alle overgebleven berichten de motivatie bekeken. Alle inzendingen zijn gescoord op een verdeling van 1 tot 5. 1 het laagst, 5 het hoogst. We hebben gekeken naar de originaliteit en met name het droom PC gehalte. We kregen ontzettend veel (zielige) berichten over anderen die 'm zouden moeten winnen om verschillende redenen. Die scoorden minder hoog dan de mensen die 'm zelf wilden gaan gebruiken. Ook 'halve' configuraties, die nog iets nodig hadden om droom PC te worden na het winnen vielen in 1 of 2. Ook de configuratie zelf is marginaal getoetst.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/wW3gpWxxK4UhFpAUi7aYJCxT/full.jpg

Shortlist
Zo kwamen tot een shortlist met 15-20 leuke inzendingen. Bij de controle zagen we dat een deelnemer op deze lijst zich niet aan de regels had gehouden en een tweede account met inzending had gemaakt. Dus deze kandidaat viel af. We hebben de shortlist bekeken, naast de motivatie ook de configuratie uitgebreid besproken en uiteindelijk met z'n allen op basis daarvan unaniem voor een winnaar gekozen. Die heeft inmiddels een PM ontvangen. Dus als je dit kan lezen zonder dat je eerst een felicitatie PM hebt gezien, heb je niet gewonnen. :+

Wat viel ons op?
Een aantal dingen. Niet iedereen heeft de opdracht gelezen en al snel waren mensen vooral bezig om de keuze voor een bepaald component te motiveren. Terwijl wij juist wilden weten wat deze PC voor jou ging doen. Verder zijn veel accounts actief geworden voor deze actie. Dat heeft bij de jurering overigens geen rol gespeeld. 1 of 1000 posts, dat maakte voor de inhoudelijke toets niets uit. Als laatste viel ons op dat heel veel Tweakers graag een nieuwe PC willen voor een ander. Ouders, vriendinnen, broers, zussen, kinderen, grootouders, we hebben ze allemaal gezien. ;)

Tweakers Top Tip
Onze tip voor de volgende keer: hou het zo dicht mogelijk bij de opdracht. Praat je voorgangers niet na en wees authentiek. "Mijn PC is xx jaar oud, ik moet echt een nieuwe", die zie je zo vaak dat je daarmee niet gaat winnen. Log even uit om te zien of je plaatje werkt. Geen afbeelding = geen kans. Hoe leuk je motivatie ook is. Maak geen clones voor een extra kans. We komen er altijd achter en het is instant diskwalificatie. Het zijn maar een paar tips voor de volgende keer. ;)

Dank!
Namens Tweakers en Alternate dank voor het meedoen in zulke grote getale. Meer dan 2000 berichten, configuraties en motivaties en een druk feedbacktopic in Lieve Adjes. Het was een hele klus, maar we hebben het graag gedaan. Uiteindelijk hebben we 2014 posts beoordeeld en een winnaar gekozen. Binnen de termijn die we voor onszelf hadden gesteld en daar ben ik erg trots op. Een groot compliment voor de GoT modjes die tot diep in de nacht jullie inzendingen hebben beoordeeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Een bedankje van Alternate voor jullie inzendingen: Geen assemblagekosten vanaf 500€

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/d6ziSF2k9VvPSLg63X0sN4dM/full.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door zeef op 29-05-2015 08:22 ]

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Denk aan je motivatie. Die gaat bepalen of je gaat winnen. 300 woorden maximaal! :)

Je screenshot moet zichtbaar zijn in dit topic. Geen screenshot = geen deelname. Een linkje naar imgur of dropbox is niet zichtbaar. Je bent zelf verantwoordelijk voor je image hosting. Tips? Zie Forum FAQ #images of gebruik het Tweakers fotoalbum.

Een post per persoon! Vragen en opmerkingen, graag in het feedbacktopic!