[ADV] Wat is jouw ideale PC voor 999 euro?

Pagina: 1 2 ... 21 Laatste
Acties:
  • 68.862 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:25
Mede-auteur:
  • Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-05 12:10

Wilbert de Vries

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/txdYkRB6ZozOnp7FeUUXKC2X/full.jpg

Natuurlijk heeft iedere Tweaker zijn droom PC in zijn (of haar) hoofd. Of misschien wel als wensenlijst klaarstaan in de Pricewatch. Of misschien wel kant en klaar op/onder/naast z'n bureaus staan. :P Kortom, we hebben allemaal wensen, en als die-hard Tweakers weten we precies wat we willen.

PC Builder Tool
Alternate heeft een geavanceerde PC Builder Tool, waarmee je zelf je te bouwen pc eenvoudig kan samenstellen. Dat systeem wil Alternate graag onder jullie aandacht brengen. Want als je snel en overzichtelijk een PC wil bouwen, wie is daarvoor de allerbeste doelgroep? Inderdaad, jullie! *O*

Wat moet je doen?
Alternate daagt jullie uit om je ideale Tweakers PC te configureren. Om het speelveld een beetje overzichtelijk te houden is er een maximumprijs van 999 euro, inclusief BTW voor jouw ultieme PC. De prijzen en onderdelen in de PC Builder Tool zijn het uitgangspunt. Staat het artikel er niet in, dan kun je dat niet selecteren. Je PC moet uit de doos te gebruiken zijn. Dus compleet met behuizing, moederbord, processor, geheugen. Operating system installeren en gaan!

Winnen!
Uit alle inzendingen wordt een winnaar gekozen. Deze tweaker wint de door hem of haar samengestelde PC!

Hoe werkt het?
Het samenstellen van jouw ‘ultieme-PC’ doe je door middel van de Alternate PC builder. Blijf alleen wel je portemonnee in de gaten houden, want je mag niet over de €999,- heen gaan. Doe je dit wel, dan ben je automatisch gediskwalificeerd. Je hoeft geen rekening te houden met de assemblagekosten á €65,-.

Jouw configuratie moet minimaal de volgende onderdelen bevatten:
  • behuizing
  • voeding
  • processor
  • moederbord
  • harde schijf
  • geheugen
Deel je configuratie en motiveer.
Heb jij jouw ultieme configuratie af? Maak dan een screenshot van jouw ultieme PC-samenstelling en de bijbehorende prijs en post dat screenshot in dit forumtopic. Let op dat alle onderdelen en de totale prijs duidelijk zichtbaar zijn. Motiveer dan nog waarom juist jij de pc zou moeten winnen. Dat kan in maximaal 300 woorden. Wees origineel bij je motivatie, want die kan de doorslag geven. Mochten twee of meer deelnemers precies dezelfde configuratie samenstellen, dan zal de jury van Tweakers naar aanleiding van deze motivatie de winnaar bepalen. Je configuratie hoeft niet uniek te zijn, als je motivatie het maar wel is. ;)

Wanneer?
Tussen 4 mei en 18 mei kun je je configuratie insturen. Op 22 mei zullen we de winnaar een bericht sturen.

Actievoorwaarden
  • Alleen volledig ingevulde inzendingen dingen mee naar de prijs. Inzendingen worden tot en met 18 mei 2015 geaccepteerd,
  • Één inzending per persoon. Dus ook één post per persoon in dit topic
  • De afbeelding moet zichtbaar zijn in dit topic. Je bent zelf verantwoordelijk voor je image hosting. Tips? Zie Forum FAQ #images
  • De prijs is niet inwisselbaar tegen geld of een andere prijs.
  • Over de uitslag van de prijsvraag kan niet worden gecorrespondeerd.
  • Alleen inwoners van Nederland en België komen in aanmerking voor prijzen.
  • Medewerkers van Alternate, Tweakers en hun familie zijn uitgesloten van deelname.
  • De kansspelbelasting wordt door Alternate afgedragen.
  • Vragen en opmerkingen in het feedbacktopic.

[ Voor 16% gewijzigd door zeef op 04-05-2015 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:51
Voor mij zou deze setup fantastisch zijn… een goede game PC én hackintosh in één :) Zo kan ik eindelijk lekker fatsoenlijk gamen zonder m'n OSX systeem de deur uit te hoeven doen voor als ik thuis werk namelijk, dus het beste van beide werelden. En mét een leuke case!

Ik heb al jaren geen eigen PC meer gebouwd, dus buiten het werk en plezier gedeelte kan ik ook de zelfbouw hobby weer eens oppikken… zo kan ik m'n vrouw ook een beetje laten zien dat ik tóch een beetje "geek" ben en stiekem toch best wel handig kan zijn op z'n tijd ;)
Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn182/joramoudenaarde/TweakersAlternate.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Kapotlood op 07-05-2015 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-07 15:40

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Hier is mijn samenstelling:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-KkwH5AYeyr0/VUcOWVNbu5I/AAAAAAAABdA/ox5vnrPJ3kQ/s800/alternate%2520actie.png

Ik hou van compacte systemen, dus daarom bewust gekozen om een klein systeem te bouwen.
Geen Windows licentie erbij, die heb ik zelf nog liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterkn
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-03 09:29
Het wordt tijd voor een nieuwe game PC. Misschien dat dit iets gaat worden:

[ Voor 29% gewijzigd door wouterkn op 04-05-2015 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:03

KrazyJay

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/dRCs3XlHGMHq8TxG4OnkzPLp/full.png

Ik wilde al even naar Mini-ITX overschakelen omdat ik tegenwoordig een kleintje heb rondlopen en ik alles van de grond wil hebben, en nog wel eens mijn computer wil meenemen naar vrienden en LAN parties, dus dit zou perfect uitkomen! :)

Goede grafische kaart die lang mee zou moeten kunnen draaien, en zuinig is.
Een i5, want Hyperthreading van een i7 is voor gaming en de meeste andere taken overbodig.
Kleine en fijne behuizing, dus makkelijker van de vloer te halen thuis en makkelijker mee te nemen
Relatief simpele SSD want de impact van een snellere SSD is niet zo groot op het gamen.
8GB RAM is voldoende voor games.

[ Voor 92% gewijzigd door KrazyJay op 04-05-2015 08:48 . Reden: PC Builder deed niet wat het moest, nu is het overzicht in orde. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-01 10:25
Voor minder dan 1000 euro zou ik graag een PC hebben met een Core i7, SSD opslag en minimaal 16GB werkgeheugen, deze PC heeft misschien niet de krachtigste videokaart, maar kan zeker een spelletje spelen, maar hij is vooral ideaal inzetbaar voor mijn gebruik van virtuele machines, op deze manier kan ik deze PC veelzijdig gebruiken voor ontwikkeling en labs.

Afbeeldingslocatie: http://i1056.photobucket.com/albums/t370/ebalk/minderdan1000europc_zpstnx0l05m.jpg

[ Voor 2% gewijzigd door e_balk op 04-05-2015 08:41 . Reden: opslag veranderd in werkgeheugen bij 16GB na opmerking ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lewdo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-06-2020
Mijn configuratie ziet er als volgt uit.
Mooie combinatie van snelle CPU, veel werkgeheugen en snel (op)starten van het Operating System en applicaties. Voor meer opslag sluit ik dan nog wel een externe disk aan.
[img]c:\temp\Alternate.jpg[/img]

[ Voor 39% gewijzigd door lewdo op 04-05-2015 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krawler602
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-07 11:45
Deze samenstelling zou voor mij een goede basis zijn om mee te beginnen. Heb enkele jaren geleden computertechnicus cursus avondschool gevolgd en zou graag men eigen PC beginnen te builden. Ik heb gekozen voor een goed moederbord waar ik vele jaren mee kan doorgaan, een zware processor die perfect in deze prijsklasse hoort, een GTX 960 aangezien ik liever een NVidia kaart heb dan AMD en deze kaart me echt wel aanspreekt. Indien er een groter budget zou geweest zijn, zou dat wel men eerste upgrade naar een 970 geweest zijn.

Een extra cooler, je kunt nooit cool genoeg zijn 8) 2 harde schijven, een SSD en een Sata voor al men games en programma's die ik nodig heb (ben programmeur dus die 2TB is soms echt wel nodig ;) Maar 8GB geheugen aangezien ik niet denk dat 16GB al nodig is in de meeste gevallen en dit achteraf toch nog kan bijgestoken worden indien nodig, heb nog 2 vrije slots :)

En natuurlijk een ATX kast, vond die van Zalman wel mooi, had hem ergens in een winkel gezien en deze is in men gedachten blijven hangen :P

Ik denk dat ik met deze PC wel enkele jaren kan toekomen en ook als basis kan gebruiken voor vele tweaks:D Heb namelijk nog heel wat mooie kleine LED stripjes hangen die ik perfect in deze kast kan hangen om het volledig af te maken 8)7
Afbeeldingslocatie: http://i483.photobucket.com/albums/rr200/krawler602/build%20tweakers_zpssluvs92c.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrix88
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-12-2024
http://imgur.com/lfPw4Ry

Dit lijkt mij voor de prijs een machtige PC.
Klein, krachtig en netjes!

Zwart als standaard thema en een venster om de binnenkant te showen.

Wat zou dit een prachtige upgrade zijn!

[ Voor 9% gewijzigd door Umbrix88 op 04-05-2015 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-07 11:50
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xcUeKvA.png

Mijn ultieme PC is er eentje die mijn huidige PC vervangt. Die staat met een Fractal R4 best groot een aanwezig in de woonkamer. Door de RVZ01 behuizing past deze makkelijk in het TV dressoir.

Belangrijk is uiteraard een mooie SSD waardoor je computer razendsnel opstart en al zijn taken uitvoert.
Toch nog flink wat ruimte om programma's op te draaien. Een HDD is niet meer nodig, eveneens een DVD speler.

Hierdoor kunnen mijn vriendin en ik heerlijk series en films kijken op de TV en over het home cinema systeem. Muziek tijdens een BBQ of verjaardag via Spotify en aan het einde van de avond met een klein clubje YouTuben / muziek luisteren op de bank. Ook de GPU zorgt ervoor dat ik nog een potje kan gamen.
Gewoon lekker op de bank. Draadloze muis ernaast en heerlijk genieten van een opgeruimde woonkamer ;)

En dat alles in een klein compact doosje _/-\o_

[ Voor 31% gewijzigd door Dubrillion op 04-05-2015 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Voor mij zou het een ontwikkelmachine moeten worden die dus veel rekenkracht heeft, stil moet zijn, en waarbij veel werkgeheugen erg handig is i.v.m. virtual machines. OS en software regel ik zelf via mijn MSDN subscription, en cd-rom speler is niet meer van deze tijd. Dit zou hem moeten zijn:

bouw_je_eigen_pc

Een kleine, stille kast met genoeg koeling. Een snelle ssd om het ontwikkelen van software te vergemakkelijken. De stockkoeler vervangen voor een scythe met low-profile om een stiller resultaat te krijgen. De voeding die ik erin zet is echt superstil en erg powerfull.

Ik vind de tool trouwens goed werken. Hij geeft netjes aan wanneer je een configuratie hebt die niet goed is, en heeft een handig overzicht waarin je snel kan wisselen tussen producten. Wel zou ik graag zien dat de samenstelling van je producten niet meescrollt, maar fixed bovenin blijft staan op je scherm. Nu moet je elke keer naar boven scrollen om te kijken wat je ook alweer hebt staan in je lijstje.

[ Voor 53% gewijzigd door Tarabass op 04-05-2015 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• project.bobby
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-07 23:36
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4gJ5oai.jpg

Waarom dit systeem? Als ik vanuit thuis wil werken kan ik deze kleine krachtpatser makkelijk meenemen in een rugzak en bij vrienden en familie mijn diensten draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-07 20:23
Mijn droom PC, ik heb nu een iMac maar die begint oud te worden en zou daarna graag een mooie game PC hebben! Dit is een PC waar je veel op kan doen, op de kast is een beetje bezuinigd maar dat kan later nog geüpgraded worden. Maar met een i5, 970, SSD en 8GB ram is genoeg om de dagelijkse dingen makkelijk uit te voeren en op lekkere settings te kunnen gamen! :D

Mijn geconfigureerde PC:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tCUMakR.png

Je moet connected zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Geweldigde actie, precies op het juiste moment. Ik probeer nu te gamen op een laptop, een perfect apparaat, in alle opzichten geweldig, totdat je gaat gamen dus. Te klein scherm, slome mobiele grafische chip, minderwaardige koeling. Lang leve de laptop! (maar niet om op te gamen)

Mijn config, in mijn optiek de meeste game value onder de 1000 euro:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FMOapzP.png

[ Voor 8% gewijzigd door Shivs op 04-05-2015 08:38 . Reden: Dropbox en images werkt weer naar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-06 21:03
Leuke actie. :)

Dit is mijn configuratie.

Onderstaande systeem heeft voor mij een goede mix voor casual gaming en software ontwikkeling.

Afbeeldingslocatie: http://i1072.photobucket.com/albums/w380/Tjeerd-menno_Douma/AlternatePC_zpsi6a3mlu0.png

[ Voor 30% gewijzigd door Lord Maximus op 04-05-2015 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xn9I5GvAmYjXn035n3gdpkC4/full.png

Waarom ik een nieuwe partner in crime nodig heb is vrij simpel. Met mijn huidige partner is GTA 5 een waar pixelfestijn. Misdaden plegen, politie ontwijken en met je motor een berg af stuiteren is een stuk praktischer als je daadwerkelijk kan zien wat er om je heen gebeurt en niet teruggehouden wordt door een kreupele has-been. Full HD in plaats van full SD is wat we tegenwoordig nodig hebben.

Om deze droom waar te maken moet mijn nieuwe partner wel klaar zijn voor de taak.
Een videokaart snel genoeg om full HD content voor te schotelen. En een lege kribbe mocht hij later een broertje krijgen.
Het denkwerk wordt door een mooie i5 uitgevoerd. Snel genoeg om mij bij te houden maar niet zo snel dat hij mij voorbij loopt.
Het brein moet gevoed worden met genoeg voltjes, vandaar deze efficiente voeding.
Om dit monster op te sluiten kan je het beste een subtiel huis kiezen, anders kunnen de drakendoders hem wel heel makkelijk vinden.
Natuurlijk willen we zo snel mogelijk kunnen gamen. Elke vertraging is al te veel. Daarom een SSD zodat we niet langer afhankelijk zijn van mechanisch geneuzel, pure elektronica is the way to go.
Het hart van het systeem is betrouwbaar en goedkoop. Investeren kan je het beste in vermogen.
Wat RAM er in zodat we niet vergeten waar we mee bezig zijn. Gelijk 16GB want mijn highscores passen nooit in een armzalige 8GB.

[ Voor 79% gewijzigd door Tsurany op 04-05-2015 11:08 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
PC? Dat is zo uit de tijd. Voor mijn studie en certificering heb ik hard een home lab nodig. Om een volledig System Center omgeving te draaien heb je al snel serieuze hardware nodig! Daarmaast geeft dit systeem de mogelijkheid om tot de puntje me te verdiepen in virtualisatie. Inclusief fail-over naar mijn huidige tot server omgebouwde verouderde game machine.

Mijn droom PC zal dan ook zijn:
Afbeeldingslocatie: http://static.afbeeldinguploaden.nl/1505/104423/gBOwxStF.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutnieuw93
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-07 13:16
Dit systeem is bedoeld als goede allrounder, waarbij gekozen is voor een kwalitatief goede, stille en compacte computer. Voldoende om elke game op medium fatsoenlijk te kunnen spelen. Op kwaliteit is niet bezuinigd!

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/yy5o1FZ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acmosa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-07 13:37

Acmosa

...no comment.

Hierbij mijn configuratie.
Ik heb gekozen om te investeren in processor en geheugen. Ik heb mij sinds kort gestort op een abonnement van Adobe en merk dat mijn huidige i5 niet meer toereikend is.

In deze configuratie heb ik wel een extra grafische kaart gestopt, welke ondersteund wordt door Photoshop, om sommige effecten wat sneller te laten renderen. De kast was minder belangrijk maar een stabiele en efficiënte voeding is wel weer belangrijk. Verder een SSD voor het OS. Alle data staat verder toch op mijn NAS.

Ik wil me graag ontwikkelen als freelance fotograaf en maak nu al intensief gebruik van Lightroom. Nu met Photoshop erbij om voor sommige projecten de finishing touches te realiseren is deze pc voor mij een welkome vernieuwing.

Afbeeldingslocatie: http://www.acmosa.net/999pcaktie.jpg

But then again, I could be wrong..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Een mooie PC om te kunnen gamen op mijn 3 schermen :)
Genoeg geheugen, leuke processor en alles is een strakke stille behuizing.
Ik blij, kan ik boven echt gamen ipv alleen werken (icm met mijn huidige laptop via dock) :)

Afbeeldingslocatie: http://www.briellewebdesign.nl/images/pc.png

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowShape
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-03 17:24
De configuratie

Afbeeldingslocatie: http://www.icthollandskroon.nl/alternateactietweakers.png

De motivatie

Na een aantal jaar tegenslagen is het tijd voor iets moois. Deze configuratie zou ideaal zijn voor mij, omdat ik binnenkort voor mijzelf wil beginnen en dit volledig zelf zal moeten financieren.

Iedereen weet hoe belangrijk een goede PC is, zeker bij een ICT bedrijfje.
Deze configuratie is uitstekend voor mijn bedrijf én er kan nog een keer een modern spel mee gespeeld worden!

i5-4460 is krachtig genoeg voor alle werkzaamheden,
SamSung 850 om het OS sneller te laten draaien,
GTX960 voor games en zeldzaam 3D rendering werk,
16GB RAM is genoeg voor komende jaren,
MSI B85 is zeker toereikend in snelheid en aansluitingen,
Antec GX300, degelijk, mooi, maar niet té duur,
Cooler Master G650M, betrouwbaar en voldoende,
Asus DVD-brander, is altijd handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Szwoar
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-07 09:25

Szwoar

En door

Werd weer eens tijd om een game PC aan te schaffen.
Echter het geld hiervoor is nogal schaars als student. :9

Hopelijk win ik deze actie, welke ik hartstikke leuk verzonnen vind.
Aangezien ik flink wat op Tweakers rondstruin zag ik deze actie gelijk.
Vele inzendingen zullen komen, en er kan er toch maar 1 winnen.
Eenmaal begonnen is Tweakers toch een soort van verslaving.

Anyways, ik dwaal een beetje af.

Wel hoop ik dat als ik niet win dat het een andere fanatieke tweaker wordt.
In ieder geval niet iemand die zich op de dag inschrijft om mee te doen met deze actie.
Nooit heb ik zo snel reacties op een topic op zien lopen.
Na 1 dag waren er al meer reacties dan bij topics van jaren oud.
Enkele momenten heb ik zelfs meerdere reacties per seconde voorbij zien komen.
Reacties van jong, oud, fanatiekelingen en aanwaaiers die alleen hiervoor kwamen.

Lees nu de 1e letter van elke zin :D
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/a0c4d2.png

[ Voor 126% gewijzigd door Szwoar op 08-05-2015 12:26 . Reden: uitbreiding motivatie ]

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deamo
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-06-2019
Onderstaand systeem zou echt top zijn voor mijzelf en mijn vriendin. Dit gezien we met zowel games, foto's als muziek(productie) bezig zijn.
Het grappige is dat ik zelf een systeem heb staan die erg verouderd is en ik dit systeem, met enige schrik om het hart, elke keer weer aan de praat krijg...;) Deze actie is echt de kers op de taart als ik deze config mag ontvangen:)

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/nv6zdg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrilankamp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-04 15:40
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/20934056/configuratie%20voor%20tweakers.jpg

Om mij van mijn frustraties af te helpen met mijn huidige pc zou dit wel de ultieme build zijn voor mij.
Ben de laatste tijd veel bezig met het bewerken van Go pro filmpjes en helaas kan mijn huidige computer dit niet bijhouden. :(

Als plank heb ik gekozen voor een MSI aangezien ik hier tot nu toe altijd goede ervaringen mee heb gehad.

Video bewerken is erg cpu intensief vandaar dat ik heb gekozen voor de i7 4770 (K om toch net iets meer bang for buck uit de cpu te halen)

De cpu koeler is gekozen op eerde ervaring ermee.
En vind dit zelf een van beste koelers als je kijkt naar wat je prijs/performance

8GB geheugen is voldoende voor mij.
Heb wel gekozen voor geheugen met een relatief lage latency.

Een snelle SSD voor programma's en een TB disk voor opslag.

Een gtx 750 is snel genoeg voor gebruik met Adobe première, snellere kaarten maken hier bijna geen verschil.

Kast is gekozen voor Antec met meer dan voldoende ruimte voor eventuele uitbreidingen.

350 watt voeding is meer dan voldoende voor deze build.
Heb gekozen voor ene 80 plus voeding om toch een beetje groen bezig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madp
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-12-2024
Omdat mijn vorige PC het loodje heeft gelegd door waterschade (lekkende airco unit) doe ik het momenteel met een g1620 van intel. En die doet soms toch aardig te kort aan het multi-tasken wat ik aardig wat uurtjes per dag doe. Ik heb een HTPC met genoeg opslag dus alleen gekozen voor een snelle goed geteste SSD voor het OS en een klein beetje data ( de rest staat toch in de "cloud").

Tevens is er geen videokaart gekozen omdat ook deze nog prima voldoet voor de games die ik speel en de Intel 4790 heeft een ingebakken GPU zodat de PC out of the box werkt, en de basic behoefte voorziet. Ik heb voor 2x 4GB ddr3 geheugen gekozen omdat ik nu nog 2x 4gb heb, en dat samen dus voor 16gb zorgt wat voorlopig genoeg zou moeten zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/ieimie.jpg

De processor spreekt voor zich, genoeg power, en overclocken hoeft van mij niet perse vandaar de non-k versie ( zorgt tevens dat ik binnen het budget blijf).

De voeding moet meer dan voldoende zijn voor het systeem en heb goede ervaringen met een RM850, volledig modulair zodat het straks allemaal netjes staat in die geweldige Raven kast!

SilverStone Raven RV01B kast, al sinds hij uit is een groot fan van, maar nooit het geld/noodzaak gehad hem aan te schaffen. Mocht ik ooit weer een build beginnen wordt dit zonder twijfel mijn kast.

Samsung EVO850 120gb, spreekt voor zich, goede betrouwbare SSD met een schappelijke prijs. zoals aangegeven voldoet 120GB prima voor OS en wat documenten, de grote bestanden komen toch allemaal in de "cloud".

Het ASRock Z97 Extreme6 bordje wordt goed getest en is voorzien van alle moderne features, prima om weer een tijdje mee vooruit te kunnen dus.

Met deze configuratie zou ik weer jaren vooruit kunnen en weer met veel plezier mijn tijd achter de PC door brengen.

TOP Actie! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Madp op 05-05-2015 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frant!c
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 13:22
Leuke actie!

Dit zou mijn opzet zijn, game bakje voor SteamOS aan de televisie in de woonkamer. Alle gebruikte merken zijn fabrikanten waar ik goede ervaringen mee heb.
SSD + HDD voor de balans tussen performance en opslag.
Nvidia

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NsGPNrW.png

Erg netjes dat Alternate ook kijkt naar TDP en hoeveel koeling er in een behuizing beschikbaar is enzo :) Er word zelfs gemeld dat > 4GB Ram een 64 Bit OS vereist :P Mooi systeem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-07 11:31
Hierbij mijn samenstelling, het enige wat ik wellicht nog zou veranderen is de case (mITX) echter paste die niet meer in de prijs.

Het is deze configuratie geworden omdat je met deze setup weer langere tijd vooruit kan vandaar ook de duurdere videokaart en CPU hiermee kan ik weer langere tijd de nieuwste games spelen iets wat op mijn verouderde machine nu niet meer kan ! de enige bottleneck zou op den duur het geheugen zijn welke dan makkelijk een upgrade kan krijgen na 16GB.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/80216716/Tweakers/alternate.png

[ Voor 44% gewijzigd door LightStar op 04-05-2015 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiGiBrAt
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mijn schoonvader wil al jaren een PC waar hij mogelijk ook op zou kunnen gamen als ie daar zin in heeft, dus dit lijkt mij een mooie kans om een PC voor hem te winnen en zijn wens te doen vervullen.
Zijn grootste hobby is de hele dag achter de PC hangen, hij is al jaren lichamelijk niet ok en afgekeurd. Hierdoor kan zelf hij zich zijn "ideale PC" niet veroorloven :(
Omdat hij dus veel lichamelijke klachten heeft en dagelijks met veel pijn door het leven gaat, wil ik hem zo een mooi cadeau proberen te doen toekomen.

Afbeeldingslocatie: http://www.digibrat.com/Alternate.png

[ Voor 89% gewijzigd door DiGiBrAt op 04-05-2015 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongel
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-07 10:55
Hier mijn configuratie:
Het is mix van een performance en uiterlijk.
gekozen voor een i5 aangezien dat voor mij prima is zeker met de K versie die ik dan kan overklokken (blijft natuurlijk speeld :P)
16gb geheugen dat ruim voldoende moet zijn om een leuk spelletje te spelen.
Verder GPU speel niet hele zware spellen deze zal prima voldoen aan mijn wensen.
Moederbordje eigenlijk gekozen voor uiterlijke en in combinatie met GPU en geheugen erg gelikt uit zal zien ( mijn mening tenminste O-) )

ik hoop mijn oude desktopje zou vervangen zodat ik oude dualcore desktopje https://www.alternate.nl/...orderParts&kind=pcBuilderaan mijn broertje kan geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelboon82
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-06 19:17
Hierbij mijn ultieme Photoshop-computer :9~

Processorkracht, veel geheugen en een SSD is mijn basis voor een rappe Photoshop-computer, dus daar heb ik niet op beknibbelt.

Een 'simpele' grafische kaart om de GPU ondersteuning optimaal te laten werken, en een kleine behuizing zodat ik niet met een bakbeest onder mijn bureau zit.

Een USB-DVD-speler heb ik al en een Windows- en Photoshop licentie ook, dus als ik deze kleine rode stier zou winnen kan ik er alles gelijk opzetten en gaan met die banaan! (Banana? :+ )

Afbeeldingslocatie: http://www.metlichtgeschreven.nl/tw-klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje170
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-02-2022
Afbeeldingslocatie: http://www.briellewebdesign.nl/images/pc.png

Hierbij een lekkere setup, deze van een mede-tweaker hierboven, egt een heerlijke setup ;) ;)

Moederbord is het hart waarbij je nooit op moet besparen, dus dat zit met dit moederbord wel goed. En in combinatie met de videokaart wordt dit helemaal een beest _O- :Y

Ben wel weer toe aan een nieuwe pc huidige pc is alweer 7 jaar oud 8) , een upgrade zat er dan ook wel aan te komen

[ Voor 47% gewijzigd door woutertje170 op 04-05-2015 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:29
Hierbij de pc die ik zou kopen bij Alternate voor dit geld.

Alternate PC

Dan nu mijn motivatie voor dit systeem.

GPU: Een snelle GPU waar de meeste games prima mee te spelen zijn. Gezien ik meestal Linux zal gebruiken toch gegaan voor een Nvidea kaart, aangezien de driver-support daarvoor beter is.
CPU: Gegaan voor een snelle i5, waarmee wel te overklokken is. Aangezien dit iets is wat ik zo nu en dan erg leuk vind om te doen, lijkt dit me een handige keuze.
Voeding: Corsair staat bekend om z'n stabiele voedingen. 550W is ook meer dan genoeg voor dit systeem.
Behuizing: Hier hecht ik minder waarde aan, maar CM maakt prima behuizingen.
SSD: Samsung SSD's zijn goed en betaalbaar. Deze is enkel bedoeld voor het installeren van het OS en de applicaties. Grote applicaties en data mogen op de HDD worden gezet.
Moederbord: Ik heb positieve ervaring met Gigabyte moederborden en dit bord biedt meer dan genoeg functionaliteit voor mij.
HDD: Voor de opslag van grotere hoeveelheden data en eventueel games is een HDD wel zo goedkoop :P
Werkgeheugen: Corsair heb ik wederom goede ervaringen mee. Wat RAM betreft ben ik met vlagen een grootverbruiker. Hierom is 16 G geen overbodige luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1GNZ
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-06 16:24
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/ibch0k.png

Best leuk systeem dacht ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximilian
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-03 16:57

Maximilian

You've been Maxxed...

Zo, deze vind ik wel goed zo :)

Netjes gebalanceerd, niet overkill, kunnen gamen, surfen, stil, snel, stabiel en redelijk zuinig.
Daarnaast voor de tweaker goed over te klokken in iedere manier mogelijk en goed upgrade-able in de toekomst.

Afbeeldingslocatie: http://maximilian.mooo.com/web_images/pcbuild.png

[ Voor 52% gewijzigd door Maximilian op 04-05-2015 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:29

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ik wil graag mijn servers gaan consolideren op 1 zware Hyper-V server, storage in de vorm van SSDs en harddisks zet ik over vanuit de bestaande servers. Voordeel van de door mij gekozen oplossing:

CPU: Veel cores + HT betekent 12 Virtuele cores te verdelen zonder dat ze tussen VMs echt gedeeld moeten worden
Moederbord: Ik heb erg positieve ervaringen met AsRock moederborden en dit bord heeft alle door mij gewenste opties:
- Quadchannel DDR4 (mits ik er zelf ook nog 16GB bij koop) betekent snelheid en bovendien ondersteunt de processor tot 64GB memory
- Dual LAN onboard
- 10 SATA aansluitingen tbv mijn bestaande schijven
- In de toekomst zou ik (icm Xeon) kunnen upgraden naar ECC memory (interessant ivm ZFS)

GPU: Voor een server is de snelheid van de GPU niet zo relevant dus dit is gewoon de goedkoopste :)
Voeding: 630 Watt zodat ik er flink wat schijven aan kan hangen.
Behuizing: Aangezien de server uit zicht geplaatst gaat worden is deze minder belangrijk
HDD: Aangezien ik de schijven uit mijn bestaande servers overneem heb ik de kleinste gekozen die leverbaar was :)
Werkgeheugen: Met Kingston heb ik uitstekende ervaringen. Dual Channel zodat ik later makkelijk op kan schalen naar Quadchannel

Bovendien heb ik nog nooit met een 2011 socket gewerkt (met name ivm de hoge kosten) dus als alternate me hierbij zou willen helpen zou geweldig zijn :D (en alleen al op basis van het feit dat ik zo dicht bij de maximum prijs gekomen ben vind ik dat jullie hem gewoon aan mij moeten gunnen 8) )

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/zfk3auRQE0WhSn86vXlnnupd/full.png

[ Voor 33% gewijzigd door Tomba op 04-05-2015 09:10 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-06 16:32
veel plaatjes, van mij een linkje naar mijn altenate build, want er zit een deel functie in.

https://www.alternate.nl/...21b593d3854e8cd876963d003

Ik wou een allround pc waarop gegamed kan worden en dat is best lastig met een budget van €999,-

voor de processor wou ik één waarmee overclocked kan worden en dan kom je automatisch uit bij de Intel® Core™ i5-4690K. hierop wordt een scythe mugen gezet zodat die ook kan overclocken.

voor het moederbord wou ik de nieuwste overclock chipset voor ddr3, want jah een max budget. Ik zag dat alternate een upgrade setje had van asrock. hierbij zat een z97 mobo, een 240gb hyperx sdd en 26 gb geheugen. voila uit besparing die upgrade gekozen dat scheelt weer 2 a 3 10tjes op het geheel.

voor de videokaart wou ik graag een nieuwe nvidia, vandaar dat er is gekozen voor de goedkoopste gtx960.

dan blijven de kast en de voeding nog over. hier is nog zo'n 110 voor over. bij de behuizingen zag ik een goedkope zalman met strak design (zal wel namaak zijn want zalman is altijd duur geweest, maar daar kom ik tijdens mijn review wel achter).

toen heb ik voor de laatste 58 euro een voeding gezocht die het meest efficient was (volgens alternate site) en zo kwam ik uit bij de be quiet! Pure Power L8 400W.

graag had ik er nog een sshd ingestopt, maar helaas was het budget daar niet toereikend genoeg voor.

zo en nu maar duimen _/-\o_ :z 8)7

Mocht ik winnen, dan zal ik de pc en de winkel ook reviewen hier op tweakers.

[ Voor 3% gewijzigd door dezejongeman op 04-05-2015 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:28

Thermometer

Whoop Whoop!

Dit zou mijn ideale PC zijn voor onder de €999,-:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pGSIYrw.png

Mijn motivatie voor deze PC is vast niet origineel
In dit topic zie je mijn reden sowieso veel
De laptop die ik nu heb moet ik eigenlijk vervangen
20 FPS bij GTA V, m'n laptop kan zichzelf wel ophangen
Hij puft, hij kreunt, hij sputtert en zeurt
"Had ik toch maar meer power!" zegt hij na een speelbeurt

Nou kost een laptop vandaag eigenlijk teveel geld
Vooral als je je niet teveel verplaatst in het veld
Met dezelfde power en minder beweegbaarheid
Ben je al gauw 30% minder kwijt!

Zo komt mijn keuze op deze componenten
Zoveel power, voor toch nog weinig centen
Een SSD en besturingssysteem missen nog wel
Die pak ik uit mijn laptop dan snel!

Dat was mijn motivatie voor dit bakbeest
Ik hoop dat iemand van jullie dit leest!
Nu ga ik weer verder op mijn laptop
GTA V spelen, wat nu nog betekent 'laggen non-stop'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie1239
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-07 09:50
Precies in de prijsklasse waar ik al een wishlist voor had :)

Ik wil een gemiddeld goede en zuinige pc. De pc hoeft ook niet de allernieuwste games op 4K te kunnen spelen, maar zou krachtig genoeg moeten zijn om de games van circa een jaar oud op in ieder geval FHD en op hoge settings te kunnen draaien.

Als er weinig activiteit is zou het verbruik zo laag mogelijk moeten zijn (vandaar de keuze van een Intel CPU)
Verder is het wel fijn om een Nvidia GPU te hebben om zo mogelijk ook beneden op de bank te kunnen gamen mbv streaming gaming (er is al een werkende stream app voor Nvidia GPU's).

Totaal van €997,40 (prijs net weggeknipt)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UXmlfvE.png

[ Voor 69% gewijzigd door Flappie1239 op 04-05-2015 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mboertjuh
  • Laatst online: 08-09-2023
Ik heb gekozen voor een AMD CPU zodat er meer geld overblijft voor andere componenten (zie ssd+hdd). Een grotere voeding (750watt) moet uitbreiding in de toekomst beter mogelijk maken. Over de behuizing heb ik nog wel mijn bedenkingen, maar ik heb ervoor gekozen om een wat goedkope behuizing te nemen. Om het uiterlijk kies ik deze namelijk niet.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/35hllec.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door mboertjuh op 04-05-2015 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreyCat
  • Laatst online: 05-06 06:52
Ik wil aardig wat goeie games op mijn pc spelen. en dat kan met deze prima.

Mijn pc:
http://gyazo.com/421fad044782adaf4aa6ba9ac20522f8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• otandreto
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-05 21:50
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-QPCFWQOI.jpg

Dit is niet mijn wens voor mijzelf maar voor mijn broertje. Hij heeft het altijd moeten doen met onder gerangeerde computers.Bij elkaar gesprokkeld uit de restjes van stervende computers. Dit heeft altijd het resultaat gehad dat het allemaal maar net wel of net niet werkte. Nu gaat hij een ICT opleiding beginnen en ik vind dat hij dit verdient. Ik weet dat er geen grafische kaart in zit, maar deze zal ik hem zelf schenken.

Bedankt Tweakers en Alternate voor deze kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clinton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-10-2024
Ik heb een systeem samengesteld en dit zou op dit moment mijn ultieme gaming PC zijn. Kan ik dan eindelijk GTA 5 goed spelen? Een mooi upgrade .... nu nog duimen...
Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn183/Mausav/Naamloos_zpsjkedjeh6.png

[ Voor 22% gewijzigd door clinton op 04-05-2015 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monstertje.xyz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:56
Uitgangspunt van mijn configuratie is een degelijke videokaart omdat de machine grotendeels gebruikt wordt om te gamen. daarnaast vindt ik het prettig om bij het bouwen van een pc dat deze er ook nog mooi uitziet en dat het kabelmanagement goed geregeld is.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/stuxYjy.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar SoS
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-06 15:27
Ben al een tijd van plan een klein game systeem te bouwen. Als ik dit zou winnen, zou helemaal mooi zijn. Kan ik van het geld dat ik aan het systeem wilde besteden er nog een gruwelijke monitor bij kopen ook.

Mijn Alternate systeem:

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/xat5s9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639086

Dit is mijn PC configuratie
[img]file:///C:/Users/tekeren/Desktop/pc%20samenstellen.PNG[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:56
Hierbij mijn inzending:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mbTuJ9Jl.png

Ik heb een lange tijd veel gegamed toen ik daar de tijd nog voor had (lees middelbare school). Echter woon ik sinds een jaartje op mijzelf en met een vaste aanstelling heb ik nog maar weinig tijd gehad om echt te gamen. Sinds kort merk ik dat deze prikkels toch weer terugkomen en begint mijn behoefte om te gamen steeds groter te worden.

Nou heeft mijn huisgenoot een PS3, maar console gaming is niks voor mij kan ik niet. Dus ben ik aangewezen om te gamen op mijn werklaptop, wat ten eerste eigenlijk helemaal niet mag :X , maar ook nog eens ontzettend waardeloos is. Dit komt doordat deze laptop eigenlijk alleen maar bedoeld is voor word, putty en een beetje browsen.

Deze laptop kan bijvoorbeeld wel COD2 en UT99 draaien, en een potje Flatout 2 is ook nog geen probleem, maar gaan we bijvoorbeeld al naar COD4 dan begint ie er al moeite mee te krijgen. Gaan we dan verder naar COD MW2 of Black Ops, ohhnee, alles na COD MW2 was slecht en spelen we dus niet (8> maar u snapt mijn punt. Ik heb gewoon een game pc nodig die niet van de baas is en die wat meer spellen speelt dan alle spellen voor 2007 en eerder.

Nou is een game pc al duur genoeg, maar dan moet je ook nog eens de games kopen, waar je tegenwoordig bij games zoals BF, Assasins Creed en andere titels al gauw €50 moet voor gaan schuiven. In deze tijd word het voor mij financieel gewoon niet mogelijk gemaakt om te gamen en daarom zou ik graag een beetje geholpen willen worden door Tweakers en Alternate door mij te sponsoren met deze fantastisch samengestelde pc.

Succes alle andere deelnemers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owner01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-07 15:31
Mijn configuratie:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/jhahcw.png

Ik heb gekozen voor een echt AMD systeem vooral omdat ik zelf vind dat de prijs kwaliteit verhouding hiervan hoger ligt.
Ik heb dus gekozen voor de FX8350 omdat ik hiermee vanuit ga dat je als je erop wil gamen je dit nog wel enkele jaren kan doen en deze ook heel mooi geprijst is.

Voor het moederbord heb ik gekozen voor de ASrock 970 pro3 gewoon omdat asrock vaak goede prijs kwaliteit verhoudingen bied en je geen extra pcie nodig hebt ofzo. Dit moederbord voldoet zeker aan de basis behoefte voor een zeer zacht prijsje.

Ik heb gekozen voor een extra processor koeler omdat ik toch wat meer houd van stilte. Dit is wel gewoon een basic processor koeler maar zou in theorie vrij stil moeten zijn.

De videokaart is een 270x. Hiermee kun je dus de meeste games wel fatsoenlijk draaien maar je moet er natuurlijk geen triple screen aan hangen of een 4k scherm.

De voeding heb ik gekozen voor een cooler master B700 dit is omdat je met 700 watt nog eventueel de mogelijkheid hebt om er later een iets zwaardere videokaart in te doen of zelfs 2 maar dan word de marge wel heel erg klein.

Ik heb gekozen voor een 250gb ssd van crucial en een 1 tb hardeschijf. Ik heb voor crucial gekozen omdat ik deze ook in mijn eigen laptop heb en deze als heel prettig ervaar plus de prijs is ook heel mooi. En met de 1 tb extra kun je genoeg kwijt.

Geheugen is ook van crucial heb gekozen voor 16 gigabyte dit is wellicht een beetje overkill.

Verder voor de dvd brander heb ik er gewoon 1 gekozen die goede reviews had omdat dit meestal toch niet extreem veel uitmaakt en de kast heb ik gekozen voor een Cooler master n300 kast. Dit omdat ik zelf niet echt ben van de super grote game kasten.

Besturingssysteem is natuurlijk windows 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-05 16:02

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TWRiQ0v.png

Mijn huidige "beestje" is inmiddels ook al weer bijna 5 jaar oud, dus begint het tijd te worden voor een vervanger. Ik heb geprobeerd een afweging te maken in performance en kosten (zoals iedereen natuurlijk :P). Ik merk van mezelf dat ik de laatste tijd niet zo veel meer game, maar dat betekend natuurlijk niet dat er geen deftige videokaart in mag. Verder vind ik de algehele performance belangrijk, maar wil ik ook wel wat programma's, films en series kwijt, dus de keuze voor een SSD + HDD was snel gemaakt. De voeding is voor de huidige configuratie wat overkill, maar reserve hebben voor eventuele latere upgrades is natuurlijk nooit weg. Tenslotte het geheugen: ik werk vrij veel met virtuele machines om van alles en nog wat aan software te testen. Een GBtje extra is dan natuurlijk altijd welkom. 8 GBtjes extra ook. ;) OS en een optische drive zijn niet nodig. De eerste niet omdat ik op het moment nog een licentie voor Windows 8.1 heb liggen, en de tweede omdat DVDs/CDs zooooo 2013 zijn. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door the_shadow op 04-05-2015 09:08 ]

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larcorba
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-07 18:08
Hell yeah cadeau voor mijn vriendin :)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5kCIvuV.png

[ Voor 16% gewijzigd door Larcorba op 04-05-2015 09:09 ]

World Wide Web things here: Larcorba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvDiemen
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-01 22:14
Eigenlijk zou deze setup niet eens zijn voor mij maar voor mijn aanstaande vrouw in een paar weekjes. We zijn allebei gek op gamen en zij heeft nog niks staan aan pc :) In mijn optiek is dit de beste setup voor deze prijs, een SSD is leuk maar qua kosten / baten liever een grotere HDD, games zijn een stuk groter geworden.. een 128 GB schijf zou niet eens Titanfall én GTA aan kunnen!

De kast is leuk, maar geen prioriteit. Voor gamen zal niet zo snel een i7 nodig zijn tegenover een i5, dus een sterke i5K om alles op te vangen. De 960 GTX is een sterke prijs-kwaliteit verhouding (zelf de 980 en dat is een beest maar harstikke duur). En toch een DVD brander, ze heeft nog een hoop oude games en muziek liggen dus wel zo leuk om dat dan nog te kunnen gebruiken :P

http://imgur.com/63tyNOv Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/63tyNOv.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clouddead22
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-11-2023
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MpP2t3g.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.cx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-07 12:01
Hallo,

Afbeeldingslocatie: https://tom.cx/wp-content/uploads/2015/05/snip.png

Dat is mijn configuratie. Ik heb deze configuratie gekozen om lekker simpel en snel te kunnen video bewerken. Mijn zeer oude pc van nu kan dat werk bijna niet meer aan. Het bewerken van video's duurt daardoor erg lang. Daarnaast kan ik met deze opzet ook eindelijk virtuele machines gaan draaien. Daar heb ik nu onvoldoende geheugen voor en cpu kracht. Ik kan hem dan ook zeer goed gebruiken voor mijn verdere studio en natuurlijk hobby's.

[ Voor 11% gewijzigd door tom.cx op 04-05-2015 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-07 20:20

Gotez

42

Voor het eerst dat ik dit doe. Erg leuk om eens te proberen. Ik ben alleen bang dat niet alles past bij elkaar. Ik gebruik de pc vooral voor RPG en strategy (CIV) games. Ook voor het zoeken en kijken van films/ series. Volgens mij is dit dus redelijk overkill, maar, what the hell...Kijken of ik ook GTA V kan spelen!

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/57084890/PC%20Gotez.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikoetikoe
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2d9coeg.png
Motivatie: Ik ben op zoek naar een super stille server die ik in mijn hobby kamer kan wegwerken. Hier zullen test VDI's op draaien. Grafisch hoeft het systeem niet veel te presteren, Daarom is een Asrock mobo met onboard cpu naar mijn mening een goede keuze.

Een SSD voor snelheid en stilte, fanless voeding en natuurlijk een prachtige Lian Li behuizing.
Ik heb alleen maar Lian Li in huis trouwens, ze zijn gewoon de beste.

De pc builder gebruik ik al af en toe, dus de interface was me al bekend.

Oh naast het systeem heb ik er nog een muis bij gedaan, altijd handig wanneer je toch iets direct op het systeem moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgjleclaire
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-07 16:41
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/30mn8g8.png

Ik heb gekeken naar wat voor mij de ideale pc is, en dat is geen pc van 999 euro. Al zou ik dat op zich natuurlijk prima vinden, maar vanuit duurzaamheidsperspectief vind ik ook dat ik mezelf een beetje moet inhiberen ;)

Mijn keuze is naar de bovenstaande opstelling gegaan omdat ik over het algemeen vooral office taken uitvoer, maar bij uitzondering ook weleens dingen bewerk in photoshop om maar wat te noemen, en dan moet mijn processor niet schrikken. Dus een Intel Pentium was net iets te min. Gamen doe ik niet, dus dat was geen item. Wat ik wel belangrijk vind is dat het systeem responsief is. Snelheid! Ik erger me rot aan trage systemen. Dus een SSD erin en 16GB geheugen zodat ik probleemloos kan multi-tasken en voorbereid ben op de toekomst. Als laatste dan nog een 1TB externe harddisk. In eerste instantie wilde ik gewoon een dataschijf in de pc zelf plaatsen naast de SSD, maar eigenlijk is een externe disk veel logischer; kan ik mooi mijn grote bestanden makkelijk meenemen, en USB3 is toch snel zat voor overdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Om te beginnen: leuke actie!

Ik heb gekozen om een game-pc te bouwen, een kleine micro ATX pc. Op dit moment heb ik een (vind ik) veel te grote pc, achteraf gezien had ik beter een kleine pc kunnen bouwen. Mijn keuzes:
Asus R9 290, dit is een loeisnelle kaart, welliswaar een heethoofd, maar daar is de prijs ook naar;
i5 4590, snelle processor die als het goed is lang mee gaat;
250gb ssd, voor Windows en een aantal spellen
Corsair Air 240, dit vind ik een zeer mooie case om te zien, gelukkig is ie ook nog uATX :)
Asus H97m plus, goed moederbord met voldoende aansluitingen etc.
Antec VPF Bronze 550W, genoeg prik voor de gpu én de cpu, goede kwaliteit (volgens The Mask)
8gb ram, 16 is op dit moment niet nodig, en ik kan later altijd nog 8gb bij prikken

Hier mijn screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/8NJCcSBhatZz4Qb7el6LdSZ0/full.jpg

Ik zou zeer blij zijn als ik deze pc win, ik zal ook reviews gaan maken over het moederbord, de kast, en nog een aantal dingen incl webshop (alternate) :) . Ik kan deze pc goed gebruiken, aangezien ik van mijn veel te grote pc af wil, ondanks dat dat ding snel genoeg is.

Alvast bedankt Alternate én Tweakers.net!

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 671288

Afbeeldingslocatie: http://s6.postimg.org/ub5jksi80/PCbuild2.jpg

Hallo,

Ik heb deze PC puur samenstelling op kracht en snelheid.

Ik heb gekozen voor de i5 4460 vanwege de benchmarks. Zelf gebruik ik nu een fx-8350 maar toch weet deze cpu 8/10 beter te scoren.

Voor de gpu heb ik besloten niet voor Nvidia te gaan maar voor AMD de 290x kan redelijk veel games boven de 30 fps aan in Ultra HD. De koeling van deze kaart is in orde zolang het om een aftermarket version gaat.

De PC heeft een ssd van 60gb voor het operating system. En een 7200rpm HDD voor de rest.

Mobo heeft pcie x16 voor de gpu en ondersteund genoeg ram.

Ik heb ook voor 16 gb ram gekozen omdat ram deze dagen weer een grote rol speelt.

Ik heb geprobeerd de meeste kracht met het beschikbare geld te bereiken.

Succes iedereen!

- Coen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:07

Hoogie2004

Whohooooo

Bij deze mijn inzending:
Alternate Actie

En mijn motivatie:
Deze pc bevat alles wat ik mij kan wensen als opvolger van mijn huidige rammelbak (letterlijk, de fans zijn gaar...).

Een FX-serie cpu van AMD, want hun slogan is gewoon gaaf: 'This Is FXing Serious'. 8)

Het geheugen is blauw, want dat vindt mijn vriendin een mooie kleur, en dat maakt uit, zelfs als je het niet kan zien door de kast heen. |:(

De kast is relatief compact, zodat hij netjes in de kast past. Naast het bureau is absoluut geen optie volgens de vriendin

Tevens zit er een dikke videokaart in, zodat Candy Crush en Farm Heroes goed zullen draaien (wederom, vriendin), en als er dan nog tijd over is, kan ik misschien nog wel even wat GTA V doen :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doruzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-05 15:52
Afbeeldingslocatie: http://dorusbos.nl/tweakers/configuratie.png

Ik zou deze pc willen gebruiken om te gebruiken naast mijn Macbook. Dit eventueel om beeld te bewerken, te gamen of te programmeren. Een Macbook is nou eenmaal niet echt geschikt om te gamen. Het systeem moet vooral snel zijn.

Ik heb gekozen voor een i5 processor omdat het betaalbaar en snel is. Dus goed voor alle taken. Voor het werkgeheugen heb ik gekozen voor het goedkoopste setje van 16GB. Simpelweg omdat ik geloof dat duurder niet veel verschil maakt. Het derde onderdeel wat deze pc snel moet maken is een SSD. Ik heb gekozen voor een SSD van Samsung. Deze word goed beoordeeld, is snel en heeft goede controllers.

Verder wil het oog ook nog wat. De Cooltek W2 gaat hier voor zorgen. Een mooie, minimalistische en stille behuizing moet genoeg ruimte. Deze behuizing word gevoed met een Aerocool Strike-X voeding. Betaalbaar, stil en ruim voldoende capaciteit. Alle componenten worden aangesloten via een ASRock B85. Een goedkoop moederbord met genoeg aansluitingen.

Om te kunnen gamen en beeld bewerken heb ik gekozen voor een R9280X uit de R9 Serie. Prima kaart om te gamen met veel aansluitingen. Tot slot toch maar gekozen om er een DVD dive bij te doen. Kan altijd van pas komen en kost niet veel.

Verder een leuke actie! Ik hoop dat ik mijn configuratie goed heb toegelicht en kans maak om hem te winnen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pi83
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-04 20:41
Afbeeldingslocatie: http://files.santhuizen.nl/servert.png

Mijn keus gaat uit naar een nieuwe server. Momenteel gebruik in een huis tuin en keuken htpc/pc (a10-5600k) als server. Het werkt allemaal wel maar het is zeker niet optimaal. Aangezien ik best 'snel' groeiende ben wordt het dan ook echt tijd voor een echte server. Momenteel ben ik aan het oriënteren om een dedicated server te gaan huren. Maar als je dit soort kaliber server wilt huren ben je per maand erg veel geld kwijt. Daarnaast heb ik thuis 1000mbit dus het kan prima 'inhouse'. Deze prijs zou dan ook echt een lot uit de loterij zijn voor mij, mijn bedrijf en familie! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djuroen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-05 23:30
Het wordt tijd dat ik GTA 5 eindelijk eens in een fatsoenlijke resolutie en fps kan spelen....
Ik haal nu 1 frame per eeuw....
Uitgangspunt voor deze setup is uiteraard daarom de videokaart GTX 970 Gaming.

Afbeeldingslocatie: http://i1298.photobucket.com/albums/ag44/djuroen/Knipsel%20Alternate%20Tweakers_zpshmjjgbqe.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Djuroen op 04-05-2015 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operationflash
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-07 09:47
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2j4qc8h.jpg

Ik wil snelle en een krachtige pc, waar ik een flinke tijd mee vooruit kan. Ik zou graag voor een quadro kaart gaan voor CAD, maar aangezien dit ver buiten het budget is zal ik dan op mijn oude laptop blijven doen.

[ Voor 13% gewijzigd door operationflash op 04-05-2015 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschjen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-02-2021
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kPGCmJm.jpg

Maak kennis met Brutus. Brutus heeft een krachtige CPU met dito GPU. Deze combinatie zal menig game doen verslinden. De FPS van Brutus zal goddelijk zijn! Een SSD voor de OS zodat ik niet zo lang op Brutus hoef te wachten en een HDD waar de games op gezet kunnen worden. 8GB RAMbam is genoeg om alles bij te benen. Dit alles geserveerd op een mooi H97 bordje met genoeg opties. De PSU is helaas niet modulair, maar als hart van Brutus vind ik het belangrijker dat hij betrouwbaar is en genoeg power biedt 600W. Nu alleen nog Alternate aan mijn zijde krijgen zodat we Brutus tot leven kunnen wekken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4nt0m
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-07 07:37
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KC6Wbji.png

Deze samenstelling heb ik gemaakt voor mijn buurjongen. Zijn ouders hebben het niet zo ruim om een computer te kopen. Zijn schoolvriendjes hebben allemaal een computer behalve hij. Daarom wil ik mijn buurjongen voorzien van een computer zodat hij niet alleen bij een ander kan computeren maar ook met zijn vrienden bij hem thuis. Ondanks dat buitenspelen ook goed voor hem is, kan het geen kwaad om ook zo nu en dan achter de computer te duiken. Wie heeft dit immers nooit gedaan toen hij / zij jonger was? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-07 21:02

magneet

Magnetic enhanced

Ik heb een nieuw systeempje nodig voor in de huiskamer, niet veel bijzonders maar voor mij goed genoeg:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-iUDV0-kiaiA/VUcckurzXyI/AAAAAAAAO9E/O2-QDdgR7xo/w156-h738-no/alternate.jpg

Lekker klein voor op het buro en krachtig genoeg zodat de kids ook wat spelletjes kunnen doen. En ik wil graag winnen omdat we verder nog op c2d's zitten te werken thuis :)

[ Voor 27% gewijzigd door magneet op 04-05-2015 09:19 ]

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spamco
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-06 20:58
Deze PC zou ik als ideale Game PC zien.
Heb nu 6 weken een zoontje en weinig tijd om te gamen maar als ik er dan aan kan begin moet de game wel snel opgestart zijn ;)

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2ia66j8.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Spamco op 04-05-2015 13:52 . Reden: Motivatie aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204383

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6dGn7Xf.png

Mijn Configuratie
€ 994,29*
» Detail overzicht

Grafische kaart
ASUS R7250-1GD5, grafische kaart
VGA, DVI, HDMI, CrossFire, Retail 1 x € 99,90*
Software
Microsoft Windows 8.1, OEM
Engels 1 x € 99,-*
Processor
Intel® Core™ i5-4570, 3,2 GHz (3,6 GHz Turbo Boost) 1150 processor
FC-LGA4, "Haswell", boxed 1 x € 214,90*
Voeding
be quiet! System Power 7 400W, 400 Watt voeding
Zwart, 2x PCIe, Retail 1 x € 49,99*
HTPC behuizing
SilverStone LC17B-USB3.0, behuizing
Zwart, USB 3.0, Retail 1 x € 122,90*
Solid State Drive
Crucial BX100, 250 GB SSD
SATA 600, CT250BX100SSD1, TRIM, 7mm 1 x € 99,90*
Blu-ray brander
Pioneer BDR-S09XLT, Blu-ray-brander
Zwart 1 x € 88,90*
Moederbord
ASRock Z97 Anniversary, socket 1150 moederbord
RAID, Gb-LAN, Sound, ATX 1 x € 93,90*
Werkgeheugen
Corsair 16 GB DDR3-1600 Kit, geheugen
CML16GX3M2A1600C10B, Vengeance LP 1 x € 124,90*

Mooie HTPC behuizing, veel snel geheugen, snelle moderne processor, blu-ray brander voor grote bestanden, goeie SSD met prima prijs prestatie, zonder OS ben je nergens dus ook toegevoegd.

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 204383 op 10-05-2015 11:01 . Reden: Link naar plaatje toegevoegd zoals gevraagd in notificatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetePanda
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-07 14:40
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/w83x34.jpg

Ik heb deze build gekozen omdat ik van kleine computers met volle kracht houdt.
Deze PC vind ik een goed pctje en heeft eventueel ook nog uitbreidbaarheid voor de toekomst.
heb extra gelet op stroombesparing dmv 4770S ipv 4770K te nemen, dit zal stroom besparen wat weer beter voor natuur is. voldoende aanwezig is de kracht van de videokaart, deze zal klaar zijn voor de toekomst. ook de SSD maakt hem vlot. de kracht van de pc op kleine oppervlakte vind ik mooi. ook nog openstaand voor eventuele MOD's later.

Een strak design, een goed werkpaard en natuurlijk stroombesparing. wat wil je nog meer! ;)

Groetjes,

Sander :P

[ Voor 34% gewijzigd door HetePanda op 04-05-2015 09:35 . Reden: Aanvulling maken op ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbert S.
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-12-2024
Met een UHD-setup kan ik nog dieper in Tweakers.net verdwalen.

Afbeeldingslocatie: http://149.210.203.226/tweakers.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noskill
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-07 11:24

noskill

1*1=2.

Leuke actie! Builder werkt ook prima. Zou persoonlijk graag nog een aantal filters toe willen passen. Het was niet erg overzichtelijk om per merk op zoek te gaan naar een uATX behuizing, bijvoorbeeld.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/llAoZKu.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hein1998
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-07 22:44
Leuke actie!

Ik heb mijn pc nu al bijna 4 jaar en ik merk toch dat het langzaam tijd is voor een nieuwe.
Spellen als GTA V draai ik niet meer zo soepel als ik had gewild,
Met deze setup komen mijn dromen uit en ben ik Alternate en Tweakers voor eeuwig dankbaar!
Ik heb volgende week examens en daarna genoeg tijd om te gamen. Ik heb mij ingeschreven voor een studie ICT en ben nog een beetje onzeker over hoe dat studie gebeuren zich gaat uitpakken. Als ik deze pc win hoef ik daar voorlopig niet meer aan te denken :)

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/u321kVu.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickvandermey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-06 21:58
Mijn droom pc is een pc met een mooie degelijke behuizing die niet te groot is, zodat deze goed weggestopt kan worden. Het moet dan wel een krachtpatser zijn, zodat ik er jarenlang bijvoorbeeld op kan gamen. Ik wil er dolgraag een multimedia HTPC van maken, zowel films als games als retro spellen. Een complete vervanger van console en mediacenter.
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/33dcphv.png

[ Voor 7% gewijzigd door rickvandermey op 04-05-2015 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haha666413
  • Laatst online: 05-07 14:30
simpel maar mooi

Afbeeldingslocatie: http://i1083.photobucket.com/albums/j383/Ronald_Taai/1_zpsrxhzvce0.png

Afbeeldingslocatie: http://i1083.photobucket.com/albums/j383/Ronald_Taai/2_zpsptnfvx3z.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 547926

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/op65b6.png

Motivatie:Wil graag de nieuwe Unreal Tournament en de nieuwe Dirt Rally spelen op hoge settings.

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 547926 op 04-05-2015 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba2k5
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Deze setup is voor mij gewoon O-)

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/hv1e2u.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin.Air
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-07 17:07
De ultieme serverconfiguratie voor geheugenintensieve taken:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-vPulHraEwe0/VUcdMaLxJFI/AAAAAAAAYLg/MxnxNzSWz-o/w691-h892-no/SysteemConfiguratie.png

En dat is ook precies de reden dat ik hem wil hebben. Op dit moment draait een servertje met maar 8GB ram 7 virtuele servers die allemaal geheugen zuinig moeten draaien. Er is dus geen ruimte voor een geheugen intensieve server (die ik wel wil draaien).

Met deze configuratie hoef ik me daar geen zorgen om te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301518

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DDEtyw5.jpg

Wat mij betreft dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:32
wow dream come true! :-).
Ik heb mijzelf een mooie game machine samen gesteld, met een 970, gekozen voor een iets goedkoper moederbord, om er een i7 bij te kunnen doen.
Tevens kan ik hierop wat virtuele machine kwijt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LmHZ95A.png

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lebbe02
  • Niet online
Gamen op een laptop is niet ideaal. Veel framedrops en een erg warme behuizing. Als student is er veel geld gegaan naar de studie en niet naar de spaarrekening. Mooie kans om toch een systeem te (laten) bouwen waar toch wat meer mee mogelijk is dan alleen counter-strike, warcraft 3 en hearthstone. Aangezien ik verder geen verstand heb van het bouwen van computers vind ik het een handige en leuke tool.

Gekozen voor een video kaart van AMD, altijd vrij goede ervaringen mee gehad, zelf sinds kort een ssd in mijn Dell gezet, dus weer een samsung. Verder maakt de behuizing mij totaal niet uit, dus daar flink op bespaart. Voor de zomer ben ik (als het goed is) klaar met de studie, perfect cadeau dus.

Ik wens iedereen veel succes met deze leuke actie van alternate!!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pDgmxtY.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Afbeeldingslocatie: http://s3.postimg.org/6y2lm6fki/pboxxx.jpg

De purnboxxx - fully loaded met gigantische SSD"s en een compacte, handige meeneem bare kast, overal de beschikking over je favoriete beeld materiaal. Wel zelf even linux erop zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door evilpin0 op 04-05-2015 09:25 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeantje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04:27
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2u5sy05.png
Ik heb deze PC gebouwd omdat ik al een aantal maanden naar GTA V uit aan het kijken was op de pc. Maar toen het spel eenmaal uit gekomen was had ik geen goede pc meer..., dus ik zou erg graag willen winnen zodat ik GTA kan spelen! En ik ben programmeur, dus een goede PC is natuurlijk altijd welkom!

Ik heb gekozen voor een Mid-End build, met een mooie nette case.

[ Voor 8% gewijzigd door jeantje op 04-05-2015 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:13

KoudeAardbei

Moderator

Doel van deze PC
Deze PC is samengesteld op basis van 2 specifieke eisen;
- Het kunnen draaien van OS X als desktop, naast Windows
- Ondersteuning voor mijn 27" Thunderbolt Display dmv displayport

Processor
Een Intel Core i5 is voor mijn bezigheden voldoende, het zal voor mij geen bottleneck gaan vormen in de applicaties die ik zal draaien. Ik doe voornamelijk aan web ontwikkeling en muziek productie door middel van Logic Pro X. Op dit moment houdt mijn oude i5 (mbp, 2011) zich daarin ook goed staande.
Aangezien ik niet van plan was te overclocken, omdat stabiliteit belangrijker is, heb ik niet voor een extra koeler gekozen.

Moederbord
Hier zullen sommige tweakers wellicht hun vraagtekens bij zetten met dit budget, ik weet echter van dit moederbord dat deze goed wordt ondersteund door Mac OS X. Daarnaast zijn opties als overclocken zoals eerder aangegeven niet van belang.

Geheugen
Op dit moment is 16GB voor mij meer dan voldoende. Ik ben 4GB gewend, dus het kan alleen maar een gigantische verademing zijn!

Harde schijven
Een mooie SSD voor de meest gebruikte programma's en natuurlijk de besturingssystemen. De 1TB Harde schijf zal worden gebruikt voor opslag van bestanden en grotere programma's die weinig extra snelheid halen met een SSD.

Behuizing
Een mooie strakke behuizing met voldoende mogelijkheden. Waar ik vroeger vooral keek naar het -zoals mijn vader het noemde- 'kermisgehalte', kies ik nu toch voor de cleane look.

Videokaart
Af en toe een potje Call of Duty, GTA 5. Voldoende om komende tijd weer vooruit te komen!

Voeding
Een krachtige voeding met een goed rendement. Zelf goede ervaringen met Antec.

Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/3wt7aon39/Schermafbeelding_2015_05_04_om_09_07_38.png

Ik hoop dat ik deze configuratie in ontvangst mag nemen, uiteraard zal ik van alle onderdelen een review achterlaten op zowel de site van Alternate als die van Tweakers.

[ Voor 7% gewijzigd door KoudeAardbei op 04-05-2015 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thrust15
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05 07:46
Leuke Actie,

Ik wilde een game PC, klein van buiten, groot van binnen. in plaats van een console naast mijn tv wil ik deze neerzetten om behalve als media center te gebruiken ook te gamen met een controller, vandaar de GTX970. De Wii naast mijn tv heeft zijn tijd wel gehad, en de consoles zijn alweer voorbij gestreefd door de PC :P. Een controller voor mijn huidige PC (uit 2009) heb ik al, dus als ik deze win kan ik meteen beginnen :D.

Screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1HitZTL.png

[ Voor 149% gewijzigd door thrust15 op 15-05-2015 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Laatst online: 13:27

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Hierbij mijn configuratie.
Ik ben gegaan voor pure snelheid met een beperkt budget.
GPU: Een van de snelste kaarten welke momenteel te krijgen is voor deze prachtige machine.
CPU: Stilstaan of laden zal er niet meer bij zijn met dit monster van een CPU, hij tikt gewoon even 4ghz weg alsof het niets is en dan is hij nog niet eens overgeclocked.
Voeding: Seasonic is al jaren hofleverancier in huize Leeghoofd. 550W is ook meer dan genoeg voor dit systeem.
Behuizing: Behuizingen zijn voor mensen die bang zijn voor stof op hun onderdelen, gewoon aan de muur schroeven is een stuk makkelijker en geeft de perfecte airflow.
SSD: Deze SSD ramt alle bestanden heen en weer op de PC, ubersnelheid voor een beperkt budget.
Moederbord: Klein en simpel moederbord wat alles kan wat deze PC maar kan vragen.
HDD: Ik heb gekozen om geen extra HDD te plaatsen, opslag doe ik wel op mijn NAS. die hangt achter een gigabit netwerk en installeren van games en kijken van films gaat snel genoeg vanaf daar :).
Werkgeheugen: Ubersnel en megarood zal vast prachtig staan in het moederbord :)

Als alles aan de muur geknupt is zie je de perfectie welke elektronica tegenwoordig is :).

Afbeeldingslocatie: https://www.imageupload.co.uk/images/2015/05/04/AlternatePC.jpg

[ Voor 68% gewijzigd door Leeghoofd21 op 04-05-2015 09:39 . Reden: even mooi gemaakt :) ]

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-07 13:23
Hierbij mijn bijdrage.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XfJ3LSX.gif

Ik heb mijn systeem jammer genoeg om privé-redenen moeten verkopen. Nu heb ik uiteraard de kans gepakt om mee te doen aan deze zeer vette actie!

Dit systeem geeft mij het beste gevoel. Ik ga altijd op mijn gevoel af ;)

Ik heb nog nooit echt de PC builder gebruikt, maar wat is dat verschrikkelijk makkelijk zeg!

Ik hoop dat ik hem mag winnen.

Alvast bedankt Tweakers & Alternate!

[ Voor 10% gewijzigd door CRpt3r55 op 04-05-2015 09:29 ]

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak2004
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-06 18:09
Deze configuratie is niet voor mijzelf maar voor het jongerencentrum bij mij in de buurt. Zij organiseren avonden met muziek en cursussen voor de jongeren van de gemeente. Zeer succesvol mag ik zeggen maar ze hebben nodig behoefte aan een goede pc. Deze pc zou voorkomen dat muziek hapert bij het afspelen en er zonder problemen een film vertoond kan worden :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MAut8Io.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie.b
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-06 15:47
Bij mij is het ook weer tijd voor een nieuwe PC. Aangezien mijn geld waar ik hard voor werk op dit moment andere prioriteiten heeft, ga ik het op deze manier proberen.
Mijn huidige PC is niet verkeerd, draait nieuwere games nog makkelijk op medium/high.
Maar mijn kleine neefje van 13 jaar is ook aan het PC gamen begonnen, en die speelt nu op mijn oude bak (Een ding van 10 jaar oud). Dus als ik deze nieuwe game pc zou winnen dan gaat de mijn huidige naar mijn neefje, kan ik hem een beetje wegwijs maken in welke games er op dit moment vet zijn om te spelen, en hem natuurlijk met zijn grote oom te laten gamen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TVxK8H0.jpg

Edit: Aangepast aangezien dat tooltje van Alternate niet perfect werkt :p.

[ Voor 8% gewijzigd door Robbie.b op 04-05-2015 09:33 ]

Dota: http://dotabuff.com/players/105780721 - Hearthstone: Skelzo#2968 Steam: http://steamcommunity.com/id/skelelele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eye2web
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Mijn ideale configuratie ziet er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://music.eye2web.nl/Alternate_actie_tweakers.png

Toelichting:

Ik ben een software engineer wie in zijn vrije tijd ook nog regelmatig een spelletje speelt.
Mijn huidige bijna 6 jaar oude S1366 Alternate pc is nodig aan vervanging toe!
Daarom heb ik de volgende componenten uitgekozen:

- Snelle I5 voor compiling en zwaardere IDE's zoals visual studio.
- 16GB Ram om software te kunnen testen binnen diverse Virtual machines.
- R9 280X voor het regelmatig spelen van games.
- SSD voor vlotte opstart van mijn OS / Virtual machines.
- Extra HDD voor dataopslag zoals Virtual machines die ik op dat moment niet gebruik.

Handige Alternate tool overigens. Je hebt binnen een handomdraai een systeem samen gesteld!

[ Voor 5% gewijzigd door eye2web op 04-05-2015 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osstheboss
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-01-2024
Mijn ideale PC ziet er ongeveer zo uit.
De build
Zakelijke kast, vlotte processor en graka. Geen grote HDD omdat ik niet zo veel games speel. 8GB RAM is voor mij meer dan genoeg. Extra fannetje omdat het kan. Geen stock CPU koeler aangezien we de K versie hebben. Daarom ook het MSI systemboard genomen. Meer overclockmogelijkheden en een beter geluidskaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TylerMayhem
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-04-2024

TylerMayhem

In Tyler We Trusted

Ik heb voor de volgende samenstelling gekozen:

Afbeeldingslocatie: http://oi57.tinypic.com/156zs7s.jpg

Deze pc is voornamelijk bedoeld als het Hyper V training station dat ik voor mijzelf in gedachten had. Aangezien ik voor mijn werk steeds meer en meer met Hyper V te maken heb en we vaker te maken hebben met lang uitzoekwerk bij problemen bij onze Hyper V klanten wil ik mijzelf een master van de Hyper V maken, ook omdat ik het hele virtualisatie verhaal zeer interessant en leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Ongeveer vijf jaar geleden had ik een state-of-the-art computer gekocht. In onderdelen welteverstaan, want goedkoper en ik vond het leuk om het zelf in elkaar te knutselen. De, toentertijd, hypermoderne onderdelen zijn allemaal aan het einde van hun latijn. De 128 gig SSD loopt constant vol, 4 van de 8 gig geheugen is stuk, de processorkoeler begint om onverklaarbare redenen elk kwartier op vol vermogen te blazen... Tijd voor een nieuwe dus!

Ruim een jaar geleden was het dan zo ver; ik had even gespaard en kon een mooie nieuwe PC kopen. Daags voordat ik ging bestellen hield de laptop van mijn vriendin er mee op; helaasch. Zij had een nieuwe laptop harder nodig dan ik een upgrade, dus met veel liefde m'n computervervanging opgegeven voor haar laptop. Dan maar even verder sparen. Een half jaartje geleden op het laatste moment besloten dat een nieuwe tweedehands fiets tóch noodzakelijker was dan de zo gewilde upgrade, dus tsja, opnieuw geen upgrade. En zo is het vaker gegaan; het heet de vloek van mijn PC. Toen ik hem kocht dacht ik nog; "nu heb ik nooit een nieuwe nodig", en het oude beestje lijkt mij aan deze belofte te gaan houden. Kan Alternate de vloek verbreken? Laten we het hopen! Het beestje waarop ik deze post tik, stribbelt alvast behoorlijk tegen. Random reboot tijdens het assembleren...

Alternate; hebben jullie het in je om de vloek van mijn PC te verbreken? Hiermee zou dat moeten lukken:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WePqMIY.jpg

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrence
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-05 18:00
Een heerlijke HTPC die ook nog dienst kan doen als een lichte office machine, dat is het doel wat ik heb met het maken van deze ideale PC. Niet te zwaar, maar wel berekend op zijn taken. De AMD processor heeft al een goede videokaart, maar een upgrade om x265 HEVC te kunnen spelen is zo gemaakt in de mooie Silverstone HTPC behuizing. Genoeg geheugen en schijfruimte maakt het dan weer af, en met de stille koeler en voeding mag deze zo naast de TV worden geplaatst.

Mijn motivatie om deze prachtige combinatie te maken heeft te maken met rust. Na een dag hard werken is het heerlijk om met deze combinatie op de bank te kunnen genieten van de mooiste films en muziek. En als dat niet helpt, dan even op tweakers.net te kijken wat ik het beste kan kopen bij Alternate als volgende stap. Of om te checken hoe ik een plaatje toe kan voegen op dit forum, want dit lukt me uiteraard weer niet.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/73337617/alternate.PNG

[ Voor 10% gewijzigd door rbrence op 04-05-2015 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-07 20:43

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Hartstikke mooie actie dit! Ik ben nu bijna klaar met studeren en met de huidige economie kan het nog wel even duren voordat ik de juist baan heb.. tot die tijd zal ik ongetwijfeld veel gaan gamen, en daar hoort natuurlijk een mooie game pc bij! De kast is altijd al één van mijn favoriete kasten geweest, met een mooi open karakter! Ik zal daar later dan nog een paar mooie Rode LED strips aan toevoegen voor de betere lichteffecten.

Tevens heb ik gekozen voor een wat sterkere GPU, aangezien ik merk dat de meeste high-end CPU's gelijk zijn maar er toch nog veel valt te winnen op het gebied van GPU kracht. Deze mooie pc hoop ik overigens voornamelijk te gebruiken voor het ontdekken van space in Star Citizen! Naar alle waarschijnlijkheid toch de nieuwe benchmark voor game pc's!

Alternate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:46

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

PC

Uitleg:

Ik ben deze machine zelf niet nodig. Ik heb zelf een prima machine waarmee ik het kan uithouden.
Mijn idee is dat deze machine verkocht/geveild gaat worden voor een goed doel. Het bedrag wat deze machine oplevert gaat dan 100% naar het gekozen goede doel. Dit zijn dan twee vliegen in één klap.

Mijn keuze voor het goede doel is dan Nationaal Fonds Kinderhulp. Veel kinderen leven onder de armoede grens en Nationaal Fonds Kinderhulp kan weer voor een klein beetje geluk zorgen in het leven van een kind.

Tweakers: Wellicht een leuk idee om (mocht het een winnend idee zijn :+) iets dan te organiseren qua veiling?

:)

[ Voor 8% gewijzigd door SideSwipe op 04-05-2015 09:37 ]

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 10:55

SpamLame

niks

Mijn zoon met autisme is toe aan zijn eerste eigen configuratie.
De apps die hij als ondersteuning gebruikt vereisen niet veel CPU/GPU kracht.
De spellen ter ontspanning zijn wat veeleisender, maar niet exhorbitant hoog.
Aangezien het systeem toch al gauw 12+ uur per dag aanstaat is een "lager" verbruik fijn voor de beurs.

Als zodoende een relatief zuinige config (vergeleken met het huidige "familiesysteem") met voldoende power.
S CPU voor lager TDP en een Maxwell based GPU die onder de 75 watt blijft.
Keuze voor het bord is gebaseerd op prijs incl AC WIFI.
Familiesysteem heeft een 256GB SSD, deze blijkt net iets te klein te zijn, vandaar 500GB
Budget zou 16GB RAM toestaan, maar 8GB is voldoende voor nu.

Afbeeldingslocatie: http://jadzia.home.xs4all.nl/got/tnet-alternate.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K123H
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-07 17:12
Mooie actie, PC builder werkt fijn al zoek wel wat meer filters om te gebruiken. Dit is 'em geworden:

Mijn Configuratie
€ 994,40*

Grafische kaart
MSI GTX 960 GAMING 2G, grafische kaart
DVI-I, HDMI, 3x DisplayPort, SLI, Retail 1 x € 217,90*

Processor
Intel® Core™ i5-4670K, 3,4 GHz (3,8 GHz Turbo Boost) 1150 processor
FC-LGA4, "Haswell", boxed 1 x € 254,-*

Voeding
Cooler Master G750M, 750 Watt voeding
Zwart, 4x PCIe, Kabel-management 1 x € 79,90*

Behuizing
Zalman Z11 Plus, behuizing
Zwart, USB 3.0, Window Kit, Retail 1 x € 64,90*

Solid State Drive
Crucial BX100, 500 GB SSD
SATA 600, CT500BX100SSD1, TRIM, 7mm 1 x € 174,90*

Moederbord
ASUS Z97-PRO GAMER, socket 1150 moederbord
RAID, Gb-LAN, Sound, ATX 1 x € 142,90*

Werkgeheugen
Crucial 8 GB DDR3-1600 Kit, geheugen
BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU 1 x € 59,90*

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/f1jed.png

Volgens mij is dit een mooi systeem, met de processor zit ik komende jaren zeker geramd, en met de videokaart kan ik de komende tijd ook goed vooruit. Wellicht niet meer op de hoogste instellingen over een paar jaar, maar dat maakt niet uit. De grote SSD is ook ideaal, aan ruimte geen gebrek om alle software, maar ook games op te kunnen zetten. Games vereisen ook steeds meer opslagruimte (zie GTA5) dus met deze SSD zit ik prima! Voor een aantal zaken heb ik in de PC builder gelet op de reviews daar mijn technische kennis niet helemaal op topniveau zit! :)

[ Voor 2% gewijzigd door K123H op 04-05-2015 09:35 . Reden: screenshot erin proberen zetten... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Laatst online: 11:29
Dag Allemaal,

Maak kennis met Maestro-nomus. Het is een monster met de uitstraling van een Astronout (Titanium behuizing ;) )! De naam klinkt ook wel awesome wat de PC zelf ook is.

Er waren 3 minimale eisen en na de eisen is rondom de componenten de andere componenten gekozen.
Er moest een I5 in. Daarnaast moest er een Nvidia videokaart in. Hier is gekozen voor een 970 dit omdat de 980 extreem duur is. Verder moest het Nvidia zijn omdat er gebruik gemaakt gaat worden van CUDA. Dit is goed voor het renderen van beeld en voor het uitvoeren van specifieke berekeningen. Het moederbord moest minimaal SLI ondersteunen.

Bij deze eisen is de rest eromheen gebouwd. Voor de behuizing is een Full-Tower gekozen. Dit is groot, goed voor airflow en uitbreidingen. De voeding is gekozen omdat die semi-modulair is.

Op het eerste gezicht lijkt het gaming. Dat klopt enigszins ook. De PC wordt ook gebruikt voor werk en videobewerking. Voor videobewerking is de videokaart zeker van belang voor de berekeningen die hij sneller uit kan voeren dan de CPU.

Het werk dat op gedaan zal worden is voornamelijk programmeer werk. Ben programmeur en voor hobby hou ik me bezig met gaming en videobewerking. Daarbij wil ik graag wel een goede uitstraling hebben naar klanten toe, vandaar ook de kast, die vrij neutraal oogt.

Waarom? Ik heb op dit moment toch een monster PC?
Dat klopt, dit wordt GEEN PC voor erbij!
Ik ben bijna klaar met mijn studie en de monster PC die thuis staat is een gedeelde computer!
Ik verwacht na mijn studie uit huis te gaan en dit is een prima aftrap. Zo'n PC zou ikzelf niet kunnen missen en het geld wat ik daardoor over hou kan dan in het interieur worden gepropt .

Dan nu tromgeroffelllll *O* *O* *O* komtie!

Alternate Actie Small

Alternate Actie PC Winkelwagen

[ Voor 14% gewijzigd door Daniel. op 04-05-2015 10:14 . Reden: 300 woorden precies! ]

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:29
Deze is van mij:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TSW89J5.png

Motivatie,

Zonder gekheid, is mijn moederbord en videokaart afgelopen week overleden helaas. Helaas is de garantie 3 weken geleden afgelopen..

Daarom kan ik dit systeempje wel gebruiken!

Uiteraard komt de rest van mijn huidige systeem voor een leuk prijsje hier op V&A!

[ Voor 67% gewijzigd door BaZnGaNL op 15-05-2015 20:02 ]

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimvdh90
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-05-2015
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mwwY5br.jpg

Graag wil ik met deze pc kans maken om mijn zusje te kunnen voorzien van een leuke game pc. (Zelf ben ik al van een zeer sterke en up-to-date game pc voorzien) Zowel mijn zusje als ik gamen erg graag samen echter is haar huidige game pc te verouderd om de recente games nog mee te kunnen spelen. Daarnaast staat de portemonnee er bij beide niet echt naar om even een nieuwe pc aan te schaffen.

Zou top zijn als het hiermee zou lukken om haar weer mee te kunnen laten gamen met games van deze tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlokok
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-05-2023
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kLfTB0B.png

Mijn ultieme media player/nas/server combinatie voor in huis.
Pagina: 1 2 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Denk aan je motivatie. Die gaat bepalen of je gaat winnen. 300 woorden maximaal! :)

Je screenshot moet zichtbaar zijn in dit topic. Geen screenshot = geen deelname. Een linkje naar imgur of dropbox is niet zichtbaar. Je bent zelf verantwoordelijk voor je image hosting. Tips? Zie Forum FAQ #images of gebruik het Tweakers fotoalbum.

Een post per persoon! Vragen en opmerkingen, graag in het feedbacktopic!