Al een hele tijd denk ik: "Ik vind mijn laptop niet erg goed; de kwaliteit is niet erg goed, verouderde processor en slome verwerking... Ik schoon hem vaak op en zoek op internet wat de beste instellingen zijn voor mijn laptop, maar dat maakt niet veel verschil...

"
Een computer is upgradebaar en, met de goede hardware, ook heel snel

.
Ik was altijd meer een AMD'er, maar ik had altijd betere ervaringen met Intel in samenwerking met Nvidia, daarom deze samenstelling.
Op Tweakers las ik een keer over een SSHD, een soort van kruising tussen een HDD en een SSD, en las verder en onderzocht de verschillen in kwaliteit en prijs, toen kwam ik tot de conclusie dit type schijf aan te schaffen bij een computer.
Ik heb nog nooit een echte computer gehad voor mezelf en gebruikte altijd een, inmiddels verouderde, laptop. Ik heb vaak voor de lol een paar computers samengesteld en heb deze concepten gebruikt voor deze samenstelling.
Het geheugen voldoet, voor mij, met acht gigabyte RAM en met genoeg snelheid om de processen goed en snel te laten verwerken en om goed te kunnen multi-tasken voor mijn doen.
Ik heb, gelukkig, een familielid in het onderwijs, zo kan ik een besturingssysteem erg voordelig aanschaffen.
Een optische drive om schijfjes te lezen vind ik niet erg nodig, want we hebben ook USB's en Netflix. Indien nodig zijn ze gelukkig niet erg duur om aan te schaffen.
Een goede voeding is altijd erg belangrijk en daarom een goede kwaliteit 750 watt voeding.
Het moederbord is compitabel met al deze onderdelen en voldoet qua kwalitiet ruim aan mijn voorwaarden. Het past ook in de behuizing die ik gekozen heb, niet veel te groot, niet te klein, gewoon net wat ik wil

.
Bedankt Tweakers en Alternate voor deze actie! Het houdt je goed bezig!
[
Voor 7% gewijzigd door
bjornos28 op 15-05-2015 15:51
. Reden: Nu ook wat netter ]