Clowns to the left of me, Jokers to the right
Voorheen bestelde ik nog wel eens bij A-Tembo en/of Brickshop.nl. Dan had ik geen VIP punten, maar de dozen waren meestal wel een euro of 10-20 goedkoper dan bij de LEGO Shop zelf.
Inmiddels is dit niet meer het geval; De prijzen van de LEGO Shop liggen 10-15 euro lager liggen dan de (online) LEGO winkels. Daarmee zet LEGO een hoop van die winkels buiten spel in mijn ogen?
Heb je voorbeelden?
[ Voor 11% gewijzigd door Señor Sjon op 26-09-2016 15:14 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dat zou goed kunnen. LEGO zet de winkels vooral buiten spel in de bevoorrading van specials, exclusives en andere interessante sets.Kraz schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:04:
Is het jullie ook opgevallen dat de prijzen van de LEGO winkels duurder zijn geworden?
Voorheen bestelde ik nog wel eens bij A-Tembo en/of Brickshop.nl. Dan had ik geen VIP punten, maar de dozen waren meestal wel een euro of 10-20 goedkoper dan bij de LEGO Shop zelf.
Inmiddels is dit niet meer het geval; De prijzen van de LEGO Shop liggen 10-15 euro lager liggen dan de (online) LEGO winkels. Daarmee zet LEGO een hoop van die winkels buiten spel in mijn ogen?
De marge op sets is sowieso niet erg hoog dus ik vraag me af hoe je goedkoper kunt zijn dan LEGO zelf en er toch nog iets aan overhoud (en ook nog gratis verzend).
[ Voor 9% gewijzigd door xantos op 26-09-2016 15:16 ]
De absolute topmodellen, als het om Technic gaat, komen inderdaad in augustus met de H2 release. Het 'topmodel' van H1 is de laatste jaren pas in maart op de planken gekomen, waar de andere Technic modellen al in januari te koop waren. Deze zag je vaak ook net wat later opduiken in het plaatjescircuit.AppieNL schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:52:
[...]
Dit zijn idd de modellen van de eerste helft van 2017. De modellen voor de tweede helft komen in juli/augustus. Niks in maart. Eerste foto's van de tweede helft krijg je sowieso eind januari van de Nuremberg toy fair. Als er voor die tijd al niet iets gelekt is
Ik heb van een eigenaar van een Lego winkel begrepen dat hij maar voor maximaal aantal Euro's/sets mag inkopen op jaarbasis. Hij zou veel meer kunnen verkopen maar hij kán het niet omdat hij door Lego aan banden worden gelegd. Daarnaast vond Lego dat hij sommige sets wel erg laag had geprijsd, maar daar kunnen ze alleen een opmerking over makenxantos schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:14:
[...]
Dat zou goed kunnen. LEGO zet de winkels vooral buiten spel in de bevoorrading van specials, exclusives en andere in
Jup, kan ik bevestigen. Iedereen heeft een jaarbudget waarbij ze redelijk strikt mee zijn. Bovendien wordt je ook geacht duplo in te kopen wat je aan de straatstenen niet kwijt komt.almightyarjen schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:26:
[...]
Ik heb van een eigenaar van een Lego winkel begrepen dat hij maar voor maximaal aantal Euro's/sets mag inkopen op jaarbasis. Hij zou veel meer kunnen verkopen maar hij kán het niet omdat hij door Lego aan banden worden gelegd. Daarnaast vond Lego dat hij sommige sets wel erg laag had geprijsd, maar daar kunnen ze alleen een opmerking over maken
Januari? is dat niet al december zodat ze van sinterklaas en kerst kunnen meeprofiteren?Roeltjuh schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:22:
[...]
Het 'topmodel' van H1 is de laatste jaren pas in maart op de planken gekomen, waar de andere Technic modellen al in januari te koop waren.
Heb anders een krat vol van dat spul.xantos schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:36:
[...]
Jup, kan ik bevestigen. Iedereen heeft een jaarbudget waarbij ze redelijk strikt mee zijn. Bovendien wordt je ook geacht duplo in te kopen wat je aan de straatstenen niet kwijt komt.
Dat komt omdat Duplo echt maar voor 2-3 jaar van toepassing is. LEGO is écht voor álle leeftijden.xantos schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:36:
[...]
Jup, kan ik bevestigen. Iedereen heeft een jaarbudget waarbij ze redelijk strikt mee zijn. Bovendien wordt je ook geacht duplo in te kopen wat je aan de straatstenen niet kwijt komt.
Wel jammer. Ik zit er over te denken om een duplo trein te kopen voor het zoontje van een vriendin. Omdat het als soort van kerstkado moet gaan dienen is een 2e handsje niet leuk om te geven. Terwijl er meer dan genoeg te koop staan.
Sommige AFOL gebruiken Duplo als ruggensteun voor heel grote MOCs, ik geloof dat Jangbricks daar ooit een filmpje over heeft gepost. Hij gebruikte het om rotsformaties te bouwen dacht ik.Señor Sjon schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:40:
[...]
Heb anders een krat vol van dat spul.Alleen zit er weinig toekomstwaarde aan natuurlijk.
*en ff snuffelen op joetjuub levert deze link op* Jangbricks - LEGO & Duplo connect - Save time & money.
Amazon.co.uk verkoopt het hele weekend al lego sets met 40 á 60% korting. Dus de marges lijken me best aardig (voor de grote jongens althans).xantos schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:14:
[...]
Dat zou goed kunnen. LEGO zet de winkels vooral buiten spel in de bevoorrading van specials, exclusives en andere interessante sets.
De marge op sets is sowieso niet erg hoog dus ik vraag me af hoe je goedkoper kunt zijn dan LEGO zelf en er toch nog iets aan overhoud (en ook nog gratis verzend).
Ben bezig met blokjes te verzamelen voor de Avenue Saint-JacquesSircuri schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:44:
[...]
Woaw, dat zijn mooie bouwwerken. Knap man!
Instructies voor enkele van deze bouwwerken vind je op brickstreet.eu
Oh, op die fiets. Het 1H "flagship" is nu geloof ik een "Air race jet" van 120 euro. PF included.Roeltjuh schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:22:
[...]
De absolute topmodellen, als het om Technic gaat, komen inderdaad in augustus met de H2 release. Het 'topmodel' van H1 is de laatste jaren pas in maart op de planken gekomen, waar de andere Technic modellen al in januari te koop waren. Deze zag je vaak ook net wat later opduiken in het plaatjescircuit.
De laatste 2 jaar willen de kleine setjes van het volgende jaar nog wel eens voor de kerst iig in de USA in de winkel liggen en misschien Lego.com. Maar in principe komt het grut gewoon in januari. Geen idee waarom ze niet net voor de kerst knallen met nieuwe sets, maar ze doen het al jaren zo, dus zal wel goed werken. Misschien dat de kindertjes 3-5 maanden nodig om er bij te kwijlen/vragen aan de ouders en Lego ze helpt42erik schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:36:
[...]
Januari? is dat niet al december zodat ze van sinterklaas en kerst kunnen meeprofiteren?
De vorige keer dat Argos in de UK de 3halen=2betalen actie had, zaten wel alle 2H sets van 2016 ertussen bij Amazon UK. Zo heb ik 2x een Claas gescoord voor 100 euro per stuk inclusief shipping. BWE was ook leuk geprijsd, kostte me geloof ik uiteindelijk wel 180 inclusief shipping, dus niet superstrakke deal, maar zeker niet onaardig.Jump schreef op maandag 26 september 2016 @ 17:28:
Waarschijnlijk nog niet de nieuwste Technic sets met die korting?
Ik vind de nieuwe sets er leuk uitzien van Technic. Vooral de boot vind ik erg leuk, ik mis al een degelijke Technic boot sinds de 8839 en dit ziet er uit als een mooie opvolger. De Ripsaw RC is ook leuk en ik begreep dat die 80 euro wordt, dus heel mooi PF pakketje. Telehandler was nog niet bekend, leuk dat het Arocs onderdeel erin zit (en iets dat lijkt op een nieuwe wormgear). BMW motor ziet er tof uit en leuk een panel in transparant. Die setjes met 2 wagentjes zien er ook leuk uit, vooral die met containers vind ik leuk gedaan. Zijn de rims van de pullback truck nu ook lichtblauw/azure/whatever Lego het noemt?
Knetters. Heb je die bouwbeschrijving gekocht? Mis je nog veel stukjes?shevchenko schreef op maandag 26 september 2016 @ 18:24:
[...]
Ben bezig met blokjes te verzamelen voor de Avenue Saint-Jacques![]()
Signature van nature
Dat zou kunnen maar dat wordt denk ik dan meer iets voor volgend jaar. In mijn huidige kerstdorp (ik zal binnen kort eens een update plaatsten) kan dat ding toch niet rondrijden aangezien ik alleen een recht stuk rails heb aangelegd door de lengte van het dorp.The Eagle schreef op zondag 25 september 2016 @ 12:17:
Maken, bricklinken, wat jij wilt. Handleidingen genoeg te vinden. Of wees creatief.
200 fish found!
let wel op dat die sets niet de echte modulairs zijn.Lanithro schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:45:
[...]
Ja inderdaad via de personeelsvoordeelwinkel ja. Het is eigenlijk de enige leuke die er bij zit. Zit er al een tijdje aan te denken om een mooie (modular) straat te maken. Dit zou dan mijn eerste worden.
Ja ik heb de bouwbeschrijving gekochtSircuri schreef op maandag 26 september 2016 @ 18:52:
[...]
Knetters. Heb je die bouwbeschrijving gekocht? Mis je nog veel stukjes?
Heb momenteel een kleine 58 procent of nog 5683 stukjes te gaan
In de set zit voldoende bochten om 2x 180 graden te draaien. Setje rechte rails kost je niks. Gewoon doen, kan dat ding tenminste rijden met de kerstZeehond schreef op maandag 26 september 2016 @ 19:19:
[...]
Dat zou kunnen maar dat wordt denk ik dan meer iets voor volgend jaar. In mijn huidige kerstdorp (ik zal binnen kort eens een update plaatsten) kan dat ding toch niet rondrijden aangezien ik alleen een recht stuk rails heb aangelegd door de lengte van het dorp.
* The Eagle nog in dubio of het een PF danwel 9v aandrijving wordt, beide is hier een optie nl
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ruimte lijkt me eerder de probleem, dan rails.The Eagle schreef op maandag 26 september 2016 @ 20:41:
[...]
In de set zit voldoende bochten om 2x 180 graden te draaien. Setje rechte rails kost je niks. Gewoon doen, kan dat ding tenminste rijden met de kerst
* The Eagle nog in dubio of het een PF danwel 9v aandrijving wordt, beide is hier een optie nl
Als ik een kerstdorp maak dit jaar, kan het sowieso niet tussen rijden. Alleen onder de kerstboom lukt dat.
Ik weet het nog niet.. PF is waarschijnlijk wel het eenvoudigste voor mij daar ik nog totaal geen andere rails heb liggen(muv oude blauwe 9v? railsThe Eagle schreef op maandag 26 september 2016 @ 20:41:
[...]
In de set zit voldoende bochten om 2x 180 graden te draaien. Setje rechte rails kost je niks. Gewoon doen, kan dat ding tenminste rijden met de kerst
The Eagle schreef op maandag 26 september 2016 @ 20:41:
[...]
Inderdaad rails is niet het probleem, daar heb ik genoeg van liggen maar de ruimte die ik ervoor heb is maar beperkt. (anders zou ik ook het liefste een compleet traject aanleggen). Wellicht dat ik over een paar jaar meer ruimte voor dergelijke projecten heb maar nu gaat hem helaas niet worden.Suli schreef op maandag 26 september 2016 @ 20:46:
[...]
Ruimte lijkt me eerder de probleem, dan rails.
Als ik een kerstdorp maak dit jaar, kan het sowieso niet tussen rijden. Alleen onder de kerstboom lukt dat.
Persoonlijk denk ik dat 9v mooier is dat PF
[ Voor 15% gewijzigd door Zeehond op 26-09-2016 20:55 ]
200 fish found!
Wow, die Avenue Saint-Jacques is het een tof gebouwshevchenko schreef op maandag 26 september 2016 @ 20:19:
[...]
Ja ik heb de bouwbeschrijving gekochtAls xtraatje het cocoa hotel ook
![]()
Heb momenteel een kleine 58 procent of nog 5683 stukjes te gaan
[ Voor 92% gewijzigd door sjong op 26-09-2016 21:57 ]
Voor de fun heb ik de graver al even gemonteerd op het geheel om te zien hoe het uiteindelijk wordt. Stiekem pas +/- 100 stappen te vroeg
Aandrijvingen gaan soepel, op die van de graver en bovenste transportband na. Maar die loopbaan zorgt voor een flinke vertraging in de aandrijving. Moet ik straks medelijden met de motor krijgen
[ Voor 14% gewijzigd door AW_Bos op 26-09-2016 22:35 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Dat doe je bij rebrickable.com.sjong schreef op maandag 26 september 2016 @ 22:33:
Kan je op Bricklink.com ook een verzameling maken van alles wat je hebt en dan meteen zien wat je nog mist bij mogelijke andere sets om te bouwen? Of kan dat alleen als je als seller geregistreerd staat?
Ga ik daar even kijken. Zat nu al met wat setjes op brickset.com, maar die lijkt dat ook niet te kunnen.
De setjes van Brickset kan je importeren naar Rebrickable.sjong schreef op maandag 26 september 2016 @ 22:50:
[...]
Ga ik daar even kijken. Zat nu al met wat setjes op brickset.com, maar die lijkt dat ook niet te kunnen.
Ik heb ooit ook eens een pdf-je gekocht op brickstreet, van dit model:shevchenko schreef op maandag 26 september 2016 @ 18:24:
[...]
Ben bezig met blokjes te verzamelen voor de Avenue Saint-Jacques![]()

4280 blokjes, en geen interieur
dat leek mij nog wel een geinig modelKapoen schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 07:47:
[...]
Ik heb ooit ook eens een pdf-je gekocht op brickstreet, van dit model:
[afbeelding]
4280 blokjes, en geen interieur
maar zonder interieur is wel jammer
Indertijd heb ik die plannen gekocht om de bouwtechnieken nader te bekijken, en toen was dat pdf bestand ook nog niet zo duur. Ik heb er omgerekend anderhalve euro of zo voor betaald.
Ja weet ik daarom staat modular tussen haakjes.mschol schreef op maandag 26 september 2016 @ 19:56:
[...]
let wel op dat die sets niet de echte modulairs zijn.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Zie dat hij nu temporarily out of stock is, dus proficiat met je timingicecreamfarmer schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 08:40:
Net de 42030 op amazon.uk gekocht. IK ga hem nog niet bouwen maar hij is daar nu maar 136 pond inc verzenden dat is zo'n prijsverschil dat ik hem maar alvast aangeschaft heb.
Geen idee. Zat gisteren wat rond te kijken en zag het prijsverschil van €100.Gim schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 08:47:
[...]
Zie dat hij nu temporarily out of stock is, dus proficiat met je timing. Maar inderdaad, mooie prijs, had hem zelf voor een paar euro meer. Had er gekeken voor de 42043, maar die is er toch een stuk duurder. Terwijl het in Nederland juist andersom is. Of zijn het vooral de oudere modellen (dat je toevallig weet?) die er nu goedkoper zijn.
Na een nachtje slapen toch maar gekocht ondanks dat ik er nu geen ruimte voor heb.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Dat staat er ook op toch?Señor Sjon schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:46:
Architecture set ziet eruit als het Guggenheim Museum van Frank Lloyd Wright.

Wanneer is er trouwens nog eens een dubbele VIP punten actie?
Wel vreemd. Zoveel bleef er echt niet over bij mijn Tower Bridge model. Je weet zeker dat je niet iets vergeten bent? Het zijn namelijk wel aardig wat dezelfde onderdelen. Die zwart kruizen bijvoorbeeld. Waar zijn die eigenlijk voor?mschol schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:10:
Elke keer als ik een model klaar heb denk ik weer dat ik ergens allerlei stappen heb gemist, zoveel reserve onderdelen zitten erbij, het lijkt erop alsof lego er meer bij is gaan doen over de jaren..
Dit bleef over na de big ben:
[afbeelding]
Wat ik wel merk dat er in elk zakje wel een onderdeel reserve zit. Heb je dus 10 zakjes met daarin kleine blokjes, hou je dus 10x reserve onderdelen over. Ook al zijn het dezelfde onderdelen.
Signature van nature
die zwarte tools had ik eigenlijk niet mee moeten rekenen, je hebt in de kloktoren per klok 2 items nodig, maar voor elke klok hebben ze een heel zakje tools meegeleverd...Sircuri schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:31:
[...]
Wel vreemd. Zoveel bleef er echt niet over bij mijn Tower Bridge model. Je weet zeker dat je niet iets vergeten bent? Het zijn namelijk wel aardig wat dezelfde onderdelen. Die zwart kruizen bijvoorbeeld. Waar zijn die eigenlijk voor?
Wat ik wel merk dat er in elk zakje wel een onderdeel reserve zit. Heb je dus 10 zakjes met daarin kleine blokjes, hou je dus 10x reserve onderdelen over. Ook al zijn het dezelfde onderdelen.
maar dan nog is het veel, maar klopt het wel met de reserve part list van bricklink...

Zijn die duur ofzo? van de zwarte hou je er 5-6 over.
Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning
Vind ik ook wel jammer dat er geen interieur inzit daarom dat ik de avenue gekocht heb.mschol schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 08:14:
[...]
dat leek mij nog wel een geinig model
maar zonder interieur is wel jammer
Trouwens bij cafe corner vind is er ook niet veel interieur.
Ermmm... het is LEGO....Je kan toch zelf het interieur verzinnen en bouwen?shevchenko schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 15:36:
[...]
Vind ik ook wel jammer dat er geen interieur inzit daarom dat ik de avenue gekocht heb.
Trouwens bij cafe corner vind is er ook niet veel interieur.
En als je het enkel bouwt voor display...dan zie je het interieur toch niet.
YouTube: LEGO Ideas Caterham Seven review! 21307
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Nee, die zijn zwaar genoeg om 100% zeker te zijn dat die in het zakje zitSangre schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 15:10:
Wat mij opvalt bij de reserve onderdelen van Technic modelen (bijvoorbeeld die ik als laatste gekocht heb, de 42055 en de 42009) dat je van alles overhoudt maar nooit die blauwe 3 nopjes lange koppelpukkies
[afbeelding]
Zijn die duur ofzo? van de zwarte hou je er 5-6 over.
\__________________________________Niet verwarren met IEEE 1394__________________________________/
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Die staat ook nog op mijn lijstje. Een leuke om te combineren met een van de komende actieszezke schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:01:
Dit weekend de 42053 afgewerkt. Leuk model voor zijn geld! Helaas wel wat weinig plaats om RC Power functions toe te voegen. Er zat trouwens ook een foute render in de handleiding.
[afbeelding]
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
https://ideas.lego.com/projects/129973/updates
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Als ze dit jaar de dubbele VIP punten actie weer hebben zal dat wel weer in oktober zijn.zezke schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:01:
200 fish found!
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Bedankt voor de info, zover was ik niet op de hoogte.DP Kunst schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 23:23:
Die is ook al aangekondigd: Van 14 t/m 31 oktober 2016. Valt deels samen met de Londense bus (Van 3 t/m 22 oktober 2016, bij €55), deels met de Holiday Countdown Calendar (Van 23 oktober tot 10 december bij €65)
200 fish found!
Nee, niet helemaal. Je krijgt standaard al 5% vip punten. Dus tijdens de dubbele VIP dagen is dat 5% extra.Megalodon86 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:12:
Dubbele vip punten zijn ~10% korting, dus vanaf 101 euro is dubbele vip punten goedkoper.
Vandaar de grens van 200 euro. Maar dan krijg je natuurlijk weer niet het kerst pakket met 250 blokjes.
Daarom wachten tot 3 & 4 oktober. Dan krijg je en €10 korting en 5% VIP punten en de gratis London Bus promo.sjong schreef op woensdag 28 september 2016 @ 13:11:
[...]
Nee, niet helemaal. Je krijgt standaard al 5% vip punten. Dus tijdens de dubbele VIP dagen is dat 5% extra.
Vandaar de grens van 200 euro. Maar dan krijg je natuurlijk weer niet het kerst pakket met 250 blokjes.
Omdat ik besloten heb naar Londen te gaan voor de opening van de nieuwe store (17 nov) zit ik al een paar dagen te rekenen wat de goedkoopste combinaties van acties en prijzen zijn. Raar genoeg zijn veel sets in de UK ook nog eens goedkoper dan op het Europese vasteland.Haay schreef op woensdag 28 september 2016 @ 13:49:
[...]
Daarom wachten tot 3 & 4 oktober. Dan krijg je en €10 korting en 5% VIP punten en de gratis London Bus promo.
Zo wilde ik binnen enkele dagen de VW Kever bestellen icm de bus poly en 10 euro korting, omdat ik niet weet welke goodies er worden aangeboden in die nieuwe winkel. Nu blijkt die set een 20 euro goedkoper te zijn in de UK store, met de recente wisselkoersen. *edit* Vandaag zelfs 24 euro.
[ Voor 22% gewijzigd door Kapoen op 28-09-2016 20:13 ]
Verwijderd
Wagon/locomotief/motor kom ik nog uit.
Maar welke 12v transformator kan ik gebruiken en hoe krijg ik de spanning in het spoor, ook dat ontbreekt. Beetje jammer.
Dat is ook mijn plan, om de VW Kever te bestellen i.c.m. de €10 korting code en de London Bus promo. Omdat ik niet naar de London Store opening ga is dat voor mij de voordeligste optie.Kapoen schreef op woensdag 28 september 2016 @ 20:04:
Omdat ik besloten heb naar Londen te gaan voor de opening van de nieuwe store (17 nov) zit ik al een paar dagen te rekenen wat de goedkoopste combinaties van acties en prijzen zijn. Raar genoeg zijn veel sets in de UK ook nog eens goedkoper dan op het Europese vasteland.
Zo wilde ik binnen enkele dagen de VW Kever bestellen icm de bus poly en 10 euro korting, omdat ik niet weet welke goodies er worden aangeboden in die nieuwe winkel. Nu blijkt die set een 20 euro goedkoper te zijn in de UK store, met de recente wisselkoersen. *edit* Vandaag zelfs 24 euro.
Tja, toen de Britse Pond nog een stuk hoger stond t.o.v. de Euro waren de Lego prijzen in Engeland juist hoger dan bij ons. Nu de Pond dankzij de Brexit zo laag staat is de situatie omgedraaid. En daarom zijn de aanbiedingen op Amazon UK ook zulke koopjes de laatste tijd.
Dit is de transformator die ik heb bij mijn 12V treinen:Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 06:28:
Ik heb hier een doos jaren 70/80 12volt rails staan van mij van vroeger en nu wil ik voor mijn zoontje dit weer gaan gebruiken. Maar uiteraard wagon/motor etc allemaal verdwenen door de jaren heen.
Wagon/locomotief/motor kom ik nog uit.
Maar welke 12v transformator kan ik gebruiken en hoe krijg ik de spanning in het spoor, ook dat ontbreekt. Beetje jammer.
https://www.bricklink.com...logitem.page?id=41696#T=C
Verder moet je deze met de lego stroomdraadjes aan een stukje middelste rails koppelen, daar zitten 2 gaatjes in voor de stekkertjes:
https://www.bricklink.com...emental%5D%5B12V%5D#T=S&O
Voor mij komt er eerst de kersttrein(ook begin oktober waarschijnlijk) en dan later de Caterham in de hoop daarmee het exclusieve kerstsetje van dit jaar mee te bemachtigen.Haay schreef op donderdag 29 september 2016 @ 09:17:
[...]
Dat is ook mijn plan, om de VW Kever te bestellen i.c.m. de €10 korting code en de London Bus promo. Omdat ik niet naar de London Store opening ga is dat voor mij de voordeligste optie.![]()
Tja, toen de Britse Pond nog een stuk hoger stond t.o.v. de Euro waren de Lego prijzen in Engeland juist hoger dan bij ons. Nu de Pond dankzij de Brexit zo laag staat is de situatie omgedraaid. En daarom zijn de aanbiedingen op Amazon UK ook zulke koopjes de laatste tijd.

Omgebouwd van de UCS TIE Fighter (75095). Zie het Imgur album voor meer foto's.
En nog een foto van de twee sets naast elkaar:
Die is best duur overigens: https://www.bricklink.com...logitem.page?S=7181-1#T=P
Dan kun je ook zeggen dat LEGO de 7191 heeft nagemaakt middels de 10240.Señor Sjon schreef op donderdag 29 september 2016 @ 09:52:
Die heeft gewoon de 7181 nagemaakt.
Die is best duur overigens: https://www.bricklink.com...logitem.page?S=7181-1#T=P
Maar deze TIE Interceptor MOC op basis van de UCS TIE Fighter is natuurlijk wel gemaakt met de huidige technieken en beschikbare (modernere) LEGO blokjes van de UCS TIE Fighter uit 2015. Een flink verschil met de 7181 uit het jaar 2000!
Ik vind deze TIE Interceptor MOC veel mooier en als LEGO die als officiële UCS set precies zo zou uitbrengen zou die prima verkopen.
Aan één kant mis ik de oudere technieken wel. Soms is het mij iets te smooth, maar dat zal wel aan mijn leeftijd liggen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
De Britse Pond staat eigenlijk nog altijd iets hoger dan de Euro (rond 1,15 de laatste dagen), dus volgens mij hebben ze ook een soort 'brexit' korting toegevoegd of zo.Haay schreef op donderdag 29 september 2016 @ 09:17:
[...]
*edit*:
- Belgische/Nederlandse prijs: €105
- Duitse prijs: €90
- UK: £70 -> €81 (vandaag)
Toch een behoorlijk verschil als je 't mij vraagt. Bij vrijwel alle grotere sets merk ik zo'n verschillen op t.o.v. de Benelux prijzen.
[ Voor 17% gewijzigd door Kapoen op 29-09-2016 10:56 ]
Maar vóór het Brexit referendum een onverwachte uit-de-EU uitkomst gaf stond de Britse Pond op ongeveer €1,40. Daarmee kostte de VW Kever met £70 omgerekend ongeveer €98, wat gezien de Britse BTW op 20% (wij op 21%) een realistische en vergelijkbare prijs was. Die prijs in Pond was al lang vooraf bepaald door LEGO.Kapoen schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:52:
[...]
De Britse Pond staat eigenlijk nog altijd iets hoger dan de Euro (rond 1,15 de laatste dagen), dus volgens mij hebben ze ook een soort 'brexit' korting toegevoegd of zo.
*edit*:
Toch een behoorlijk verschil als je 't mij vraagt. Bij vrijwel alle grotere sets merk ik zo'n verschillen op t.o.v. de Benelux prijzen.
Hoe zit het echter met reiskosten? is het dan nog steeds de moeite waard?Kapoen schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:52:
[...]
De Britse Pond staat eigenlijk nog altijd iets hoger dan de Euro (rond 1,15 de laatste dagen), dus volgens mij hebben ze ook een soort 'brexit' korting toegevoegd of zo.
*edit*:
200 fish found!
Goede reden om naar Legoland te gaan, afgelopen jaar daar het een en ander gekocht voor een appel en 2 eieren. Kwam me goed van pas toen ik de 853 weer wilde bouwen.DrivinUCrazy schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:16:
Mja, ik wil ook overal nopjes zien. Afgelopen week via Bricklink voor tientallen euro's aan technic balkjes besteld mét noppen, en ik denk dat ik komende maand nóg een hoop ga bestellen. Daar kan ik tenminste snel wat constructies mee maken zoals ik dat nog van vroeger ken.
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Voor mij wel, ik rij gratis met EurostarZeehond schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:10:
[...]
Hoe zit het echter met reiskosten? is het dan nog steeds de moeite waard?
En ik las hier ergens dat een aantal Tweakers tesamen oprijden om kosten/kofferruimte te delen?
[ Voor 16% gewijzigd door Kapoen op 29-09-2016 20:02 ]
Klopt, Ik & mijn vriendin, Mad-Matt en Suli gaan ook naar Londen. Zo kunnen we de reiskosten delen.Kapoen schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:41:
[...]
Voor mij wel, ik rij gratis met Eurostar.
En ik las hier ergens dat een aantal Tweakers tesamen oprijden om kosten/kofferruimte te delen?

En voor de bonus, hoe hoog gaat dit ongeveer worden (als ik hem ooit in deze schaal helemaal af ga krijgen...
kan er niks van maken. SorryDP Kunst schreef op donderdag 29 september 2016 @ 20:46:
Guess the building:
[afbeelding]
En voor de bonus, hoe hoog gaat dit ongeveer worden (als ik hem ooit in deze schaal helemaal af ga krijgen...
Signature van nature
Kapoen schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:41:
[...]
Voor mij wel, ik rij gratis met Eurostar.
Ah, dan is het inderdaad zeer waarschijnlijk wel rendabel ja. Alvast veel plezier gewenstnielsvv schreef op donderdag 29 september 2016 @ 20:24:
[...]
Klopt, Ik & mijn vriendin, Mad-Matt en Suli gaan ook naar Londen. Zo kunnen we de reiskosten delen.
200 fish found!

(Via Reddit)
The ultimate Modular Building klinkt goed, zal alleen wel niet goedkoop worden...
Dat wordt dus weer lastig, koop ik nog iets voor de feestdagen of ga ik moeten wachten.
Maar ik kan er naast zitten. Aan deze vermoedens kunnen geen rechten worden ontleend. ;-)
Er staat met koeienletters dat een plaatje later wordt toegevoegd, dat links moet dus wel ter illustratie zijnquelake schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 08:50:
Zo lees ik hem althans. De modulars staan vol met blije minifigs met de tekst 'why is everyone so happy?' Vanwege 10 jarig bestaan. Hoppa, hier heb je onze nieuwe set. Tadaaa
Maar ik kan er naast zitten. Aan deze vermoedens kunnen geen rechten worden ontleend. ;-)
Lego gaat wat doen tegen Lepin
http://brickset.com/artic...against-clone-brand-lepin
Oh jee. Heb, na lang erover te hebben nagedacht, 2 dagen geleden besloten dat ik de Disney Castle ga kopen met double points. Nu dit.... Twijfel weer over de Disney Castle. De modulars verzamel ik sowieso.hfos schreef op donderdag 29 september 2016 @ 23:28:
Ziet er echt uit:
[afbeelding]
(Via Reddit)
The ultimate Modular Building klinkt goed, zal alleen wel niet goedkoop worden...
Hmm. Als dit DE modular building wordt van 2017, hoef ik niet alsnog een modular bij te halen. Dacht eerst dat dit een extra was naast de normale die elk jaar komt. Weet niet wat te hopen haha
Nu wachten totdat ze een officiële aankondigen.
[ Voor 19% gewijzigd door Suli op 30-09-2016 09:10 ]
ik zit ook erg te twijfelen over het disney castle, ik vind het nog steeds erg jammer dat hij hier helemaal dicht is en dat is, i.c.m. de prijs eigenlijk de reden dat ik hem niet instant gekocht heb..Suli schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:02:
[...]
Oh jee. Heb, na lang erover te hebben nagedacht, 2 dagen geleden besloten dat ik de Disney Castle ga kopen met double points. Nu dit.... Twijfel weer over de Disney Castle. De modulars verzamel ik sowieso.
Is één of zijn beide modellen aan te bevelen qua bouw en kwaliteit van het resultaat?
Zit erover te denken om iemand in de familie één van deze modellen cadeau te doen, iemand die eigenlijk altijd VW rijdt. Dat hij VW rijdt kan betekenen dat één van de modellen hoe dan ook al vanwege het VW gewaardeerd wordt, maar ik weet dat hij nogal van de details is, dus juist omdat het VW betreft moet het dan ook wel goed zijn, _dé_ LEGO replica :-P Gaan ze daar goed aan voldoen.
Ik vind beide modellen "wel goed" overigens, maar ben niet zo into VW details.
Ik heb ze beide. Beiden ook gebouwd. Leuk vermaak, leuke builds en ze zien er ook wel gaaf uit.Gim schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 10:17:
Heeft iemand hier de VW Kever (10252) en/of VW Camper (10220)?
Is één of zijn beide modellen aan te bevelen qua bouw en kwaliteit van het resultaat?
Zit erover te denken om iemand in de familie één van deze modellen cadeau te doen, iemand die eigenlijk altijd VW rijdt. Dat hij VW rijdt kan betekenen dat één van de modellen hoe dan ook al vanwege het VW gewaardeerd wordt, maar ik weet dat hij nogal van de details is, dus juist omdat het VW betreft moet het dan ook wel goed zijn, _dé_ LEGO replica :-P Gaan ze daar goed aan voldoen.
Ik vind beide modellen "wel goed" overigens, maar ben niet zo into VW details.
Zelf VW fan, dus eigenlijk ben ik allang blij dat er 2 hobby's gecombineerd kunnen worden.
Do, or do not. There is no try. - Master Yoda
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
En Sorry, sorry, sorry, had niet erg goed gekeken bij de nieuwe modular aankondiging
Lijkt me leuk om te gaan met zoonlief, maar hangt af van het weer (OV).
[ Voor 7% gewijzigd door Suli op 30-09-2016 11:09 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked.