Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 100 Laatste
Acties:
  • 861.000 views

Onderwerpen

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:14

qless

...vraag maar...

Super, bedankt. De site waarop ik aan het zoeken was had hem niet staan

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 23:05

spok9

Groen...

Grappig, nooit geweten dat er twee ANWB sets zijn: http://www.bricklink.com/...catType=S&catID=&itemYear

Ik kocht destijds de set uit 1996, eigenlijk vond ik mezelf al te oud voor Lego, maar ik kon 'm niet laten staan omdat ik nog geen garage had :D

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:55
elbandito schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:16:
Hebben er mensen interesse in digitale bouwhandleidingen van de afgelopen 30 jaar? Ik heb er enorm veel digitaal. Totaal ongeveer 4 GB.
Handleidingen zijn altijd interessant! Ook digitaal :)

• elbandito
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-06 10:34
stefanass schreef op woensdag 21 september 2016 @ 20:36:
[...]

Handleidingen zijn altijd interessant! Ook digitaal :)
Ze staan op mijn one drive:
https://1drv.ms/f/s!Ai-Jro9pYkKbgYE3CMw6AhmbCKLqjw

• sjong
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-10 13:12
TOP!!! Pak ze toch maar even mee. _/-\o_

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
M'n eerste Technic model een poosje geleden gekocht, de 42030 Volvo Wheel loader. Hij zag er indrukwekkend uit en het schijnt een ouder model te zijn, dus eerder kans dat hij uit productie geraakt en duur(der) wordt. Wat kan ik zeggen, groots!

Wat zou een leuk tweede (of derde) model zijn? Luxe probleem? O-)

Ik wil er rekening mee houden dat ik straks misschien een MOC wil maken, waarbij ik wellicht bouwstenen/componenten van het ene model gebruik voor het verbeteren van het andere model. In eerste instantie gaat het me echter om de modellen zoals ze geleverd worden. Leuke, interessante en mogelijkerwijs complexe bouwervaringen.

Ik kom modellen tegen zoals 42006, 42042 en 42043. Alleen welke dan meer te bieden heeft? :?

Iets met een kraan? Iets met een complexere gearbox? Iets met totaal andere bouwstenen om een zo rijk mogelijk collectie aan bouwstenen krijgen, ook al gaat het me daar _nu_ nog niet gelijk om?

De 42043 (MB Arocs truck) ziet er indrukwekkend uit, wederom een grote doos. Ik zag hem samen met de Wheel loader in een filmpje; de Arocs die beladen wordt. Qua MOC kan ik misschien _ooit_ de MB Arocs nog verder bestuurbaar maken met onderdelen van de wheel loader.

42006 en 42042? Zien er beiden ook leuk uit, rupsbandjes is weer eens wat anders. Staat me bij dat de 42006 duurder is dan de 42042, terwijl de 42042 gemotoriseerd is toch? De 42006 heeft een betere gearbox of interessantere bouw? En 42006 is geel, 42042 is blauw, mjah kan gecombineerd leuk uitzien :) De 42042 zag er mooi uit, ofschoon iets lastiger met opbergen in de kast. Alleen de grijper is niet gemotoriseerd; twijfel daar wat over. En ja met het noemen van gearbox zou een 42009 met al z'n gears misschien ook interessant zijn, maar die is me te duur.

Sets die indrukwekkend uitzien, maar bij nader inzien tegenvallen of saai zijn? Zij het qua bouw of qua play-value naderhand.

Een andere set aanbevelen is natuurlijk ook van harte welkom; zou kunnen dat ik een paar gruwelijk toffe modellen gemist heb.

Iemand een tip?

[ Voor 9% gewijzigd door Gim op 22-09-2016 10:39 ]

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:45

bord4kop

maximaal 100KB!

Ik kan er maar een aanbevelen: 8043

Beste set ooit, in bouwen, uitdaging, techniek, opbouw, werking, schitterend!

Maar helaas niet meer in produktie. De 42009 is een mooi model, de Arcos ook (ik heb ze beide), je zult niet teleurgested worden :)

Als je kunt (qua €€) kijk dan ook eens naar de oudere modellen, 8455 en 8466 worden beschouwd als de betere. Of de modellen van Sheepo, sariel en Nathanial Kuijpers.

[ Voor 26% gewijzigd door bord4kop op 22-09-2016 10:52 ]

| Security Management |

• Gim
  • Niet online
bord4kop schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:49:
Ik kan er maar een aanbevelen: 8043

Beste set ooit, in bouwen, uitdaging, techniek, werking, schitterend!

Maar helaas niet meer in produktie. De 42009 is een mooi model, de Arcos ook (ik heb ze beide), je zult niet teleurgested worden :)
De 8043 had ik al expres niet genoemd hehe, omdat die net als de 42009 alleen nog maar voor veel geld is te krijgen. €250 euro of meer voor een model vind ik wel erg veel geld en dan is hij vaak niet eens meer nieuw. Gaat natuurlijk vooral om de prijs, dat hij gebruikt is maakt me niet zoveel uit zolang hij maar compleet en in goede staat is. Maar gezien de prijs, zie het dan toch als "pech gehad, had je maar eerder in de Technic wereld moeten duiken en kies uit de modellen die er nu (nog) zijn". 8)7

Kan voor mezelf die prijs nog niet rechtvaardigen en me overtuigen dat ik het 'gewoon' moet kopen :P

Maar ik geef je gelijk, de 8043 zou ik gelijk gekocht hebben als hij nu nog voor de normale retail prijs in de winkel lag.

Maar met de andere modellen die ik noemde? Jouw vote gaat naar de 42043 omdat die in elk geval geweldig is, of ken je de andere modellen toevallig ook? Zit het wat af te wegen.

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
42006 is ook uit productie vandaar de hoge prijs. Ooit gekocht voor 45-50 euro.

8043 is idd wel de beste van Technic de afgelopen jaren, op de tweede plaats denk ik 42043 imo. 42042 heeft wel een coole gearbox.

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-11 21:54
De 42009 is inderdaad indrukwekkend, alleen spijtig van de prijs nu. Voor de rest, zoals al aangehaald de 42043 of de 42042.

• Gim
  • Niet online
AppieNL schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:59:

8043 is idd wel de beste van Technic de afgelopen jaren, op de tweede plaats denk ik 42043 imo. 42042 heeft wel een coole gearbox.
Ow! Vandaar. Met de 8043 en 42009 had ik het wel in de smiezen. Zucht, zo blindgestaard, dat ik gewoon de details gemist heb en hij op mijn lijstje terecht is gekomen. Bij deze valt ie af.Dan toch de 42042 of de 42043. Want modellen zoals de 24 racer en zo doen het niet zo voor mij; nooit echt into auto's geweest.

Ik hou de 8043 nog wel in de gaten op eBay, maar denk met mij velen anderen... dus verwacht dat de prijs toch al vaak opgedreven wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door Gim op 22-09-2016 11:17 ]

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:36

icecreamfarmer

en het is

Gim schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:58:
[...]

De 8043 had ik al expres niet genoemd hehe, omdat die net als de 42009 alleen nog maar voor veel geld is te krijgen. €250 euro of meer voor een model vind ik wel erg veel geld en dan is hij vaak niet eens meer nieuw. Gaat natuurlijk vooral om de prijs, dat hij gebruikt is maakt me niet zoveel uit zolang hij maar compleet en in goede staat is. Maar gezien de prijs, zie het dan toch als "pech gehad, had je maar eerder in de Technic wereld moeten duiken en kies uit de modellen die er nu (nog) zijn". 8)7

Kan voor mezelf die prijs nog niet rechtvaardigen en me overtuigen dat ik het 'gewoon' moet kopen :P

Maar ik geef je gelijk, de 8043 zou ik gelijk gekocht hebben als hij nu nog voor de normale retail prijs in de winkel lag.

Maar met de andere modellen die ik noemde? Jouw vote gaat naar de 42043 omdat die in elk geval geweldig is, of ken je de andere modellen toevallig ook? Zit het wat af te wegen.
Apart ik zag die 42009 nog langskomen voor onder de 200 euro toen ik voor mijn arocs aan het kijken was.
En dat is een maand geleden.

Hier lag hij zelfs nog bij de lokale intertoys voor €189.

Hier voor €149.

http://www.intertoys.nl/l...chnic-mobiele-kraan-mk-ii

Echt een goede deal ik heb er in DLD meer voor betaald.

[ Voor 6% gewijzigd door icecreamfarmer op 22-09-2016 12:10 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Gim
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op donderdag 22 september 2016 @ 12:09:
[...]

Apart ik zag die 42009 nog langskomen voor onder de 200 euro toen ik voor mijn arocs aan het kijken was.
En dat is een maand geleden.

Hier lag hij zelfs nog bij de lokale intertoys voor €189.

Hier voor €149.

http://www.intertoys.nl/l...chnic-mobiele-kraan-mk-ii

Echt een goede deal ik heb er in DLD meer voor betaald.
Ow? Een Intertoys franchiser? Dat zou natuurlijk wel kunnen, wat lokale voorraad die onder de online radar blijft. Bij de Intertoys, Bart Smit en Toys 'R Us filialen die ik af ben gegaan hadden ze in elk geval niks meer liggen. De 42030 lag er overigens wel voor een schandalige prijs van €250 euro; heb hem een stuk goedkoper.

Welke lokale Intertoys betreft het? En hebben ze toevallig ook nog een 8043? :D

P.S. heeft de LEGO beurs trouwens ook wat te bieden? Ben er nog nooit geweest. Zit er over te denken, maar of je er ook moet zijn om een paar mooie aanbiedingen of "restpartijen" moet wezen?

[ Voor 9% gewijzigd door Gim op 22-09-2016 12:18 ]

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:36

icecreamfarmer

en het is

Gim schreef op donderdag 22 september 2016 @ 12:16:
[...]

Ow? Een Intertoys franchiser? Dat zou natuurlijk wel kunnen, wat lokale voorraad die onder de online radar blijft. Bij de Intertoys, Bart Smit en Toys 'R Us filialen die ik af ben gegaan hadden ze in elk geval niks meer liggen. De 42030 lag er overigens wel voor een schandalige prijs van €250 euro; heb hem een stuk goedkoper.

Nabij Tilburg. Maar ik heb mijn oom erop gewezen en die heeft hem gekocht.
Ik dacht dat ze er twee hadden. Misschien dat ik zaterdag even binnenloop.

[ Voor 5% gewijzigd door icecreamfarmer op 22-09-2016 12:18 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Gim
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op donderdag 22 september 2016 @ 12:18:
[...]

Nabij Tilburg. Maar ik heb mijn oom erop gewezen en die heeft hem gekocht.
Ik dacht dat ze er twee hadden. Misschien dat ik zaterdag even binnenloop.
Blij gemaakt met een dode mus... *snif* Maar hmm, misschien toch nog maar wat meer filialen bezoeken dan. Sprankje hoop.

• AppieNL
  • Nu online
Gim schreef op donderdag 22 september 2016 @ 12:16:
[...]

8043 is een model uit 2010, die ga je 99,9% zeker nergens in een gewone winkel vinden.

42030 NL adviesprijs is 250 euro en Intertoys houdt van advies prijsjes (+nog een paar euro meestal).

Op de beurs is een kraam van Intertoys, sommige sets leuk geprijsd en ik geloof sowieso 10-15% korting op hun prijzen. Entree kost 18-20 euro? Dus je moet aardig wat halen wil je de korting tov andere winkels er uit halen.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:21
AppieNL schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:59:

8043 is wel een mooie set, maar loopt allemaal veel te zwaar. Ik heb deze set ooit nieuw gekocht, opgebouwd en later weer gebruikt verkocht voor een hogere prijs.

Maar goed, om de 8043 beter te laten lopen heb ik destijds een batterybox omgebouwd naar 14500 li-ion accu's van 3.6 volt. Ik meen 2 parallel en 3 in serie wat bij volle accu's rond de 12 volt uit kwam. Dat ging allemaal prima en toen werkte alles ook mooi soepel en vlot zoals je standaard zou verwachten.

• Gim
  • Niet online
AppieNL schreef op donderdag 22 september 2016 @ 14:14:
[...]

8043 is een model uit 2010, die ga je 99,9% zeker nergens in een gewone winkel vinden.

42030 NL adviesprijs is 250 euro en Intertoys houdt van advies prijsjes (+nog een paar euro meestal).

Op de beurs is een kraam van Intertoys, sommige sets leuk geprijsd en ik geloof sowieso 10-15% korting op hun prijzen. Entree kost 18-20 euro? Dus je moet aardig wat halen wil je de korting tov andere winkels er uit halen.
Bij de twee speelgoed filialen waar ik net was hadden ze hem inderdaad niet. Ik kwam echter wel de 42042 (en 42053 en 42043 en...) tegen. De 42042 was afgeprijsd, misschien vanwege de doos beschadiging. Hoe dan ook... even later liep ik enthousiast naar buiten met een zekere doos :P Oftewel, ben geholpen!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:14
In het rijtje met must have technic sets mis ik de 8110 Unimog nog. Zitten best wat dingen in die niet super werken (stuurinrichting), maar wel een heel leuk model om te bouwen. Maar ook helaas niet meer nieuw te koop..

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:05

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

De Arocs vond ik als herinstapper wel leuk. Ook prima als basis door de typische technic onderdelen: 3 uitschuifarmen, 2 differentiëlen, een grote draaischijf, een kleine draaischijf, een power functions motor, pneumatiek, een pneumatisch pompje, toch een vrij ingewikkelde gearbox die 4 functies aanstuurt... En veel wielen. :P
Heb je er genoeg van heb je hiermee echt een prima set onderdelen. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Gim
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op donderdag 22 september 2016 @ 16:32:
De Arocs vond ik als herinstapper wel leuk. Ook prima als basis door de typische technic onderdelen: 3 uitschuifarmen, 2 differentiëlen, een grote draaischijf, een kleine draaischijf, een power functions motor, pneumatiek, een pneumatisch pompje, toch een vrij ingewikkelde gearbox die 4 functies aanstuurt... En veel wielen. :P
Heb je er genoeg van heb je hiermee echt een prima set onderdelen. :)
Bedankt voor je reactie! Ik zag vandaag alleen dat de Arocs in prijs gestegen was. Dat in combinatie met het afprijzen van het andere model gaf de doorslag.

• ewoud75
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-11 15:59
Ik volg dit draadje al enige tijd en heb het "virus" weer te pakken. Afgelopen weekend mezelf getrakteerd op de Mercedes Arocs :)

@DrivinUCrazy, ik ben het helemaal met je eens. Een mooie build voor een herinstapper.

• Vlooi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-08 14:29
Net na bijna een jaar twijfelen begonnen om deze oude hobby weer op te pakken.
Zojuist een Star Wars General Grievous gekocht.
Ben benieuwd of het wat is.

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik ben bezig met de big ben, maar ben er niet echt wild van...

erg veel van hetzelfde, nog geen hele bijzondere bouwtechnieken

resultaat is wel een mooi model, maar voor de bouw ervaring kan je hem imho links laten liggen

[ Voor 57% gewijzigd door mschol op 22-09-2016 19:13 ]

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-11 19:41
Laat ik na ruim een jaar meekijken in dit topic ook maar eens wat plaatsen.

Ben al een aantal jaar bezig met Lego en dan voornamelijk het12V spul uit de jaren 80/90. Naar mijn mening het beste wat ze hebben gehad qua systeem (wissels, stoplichten, etc).
Komende winter wil ik starten met het inventariseren van mijn collectie en met het bouwen van een lay-out.

Hier een gedeelte van de treinen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PmwGNkSH9vHyzWi1IVH701VE/thumb.jpg

• AppieNL
  • Nu online
GH45T schreef op donderdag 22 september 2016 @ 14:18:
[...]

8043 is wel een mooie set, maar loopt allemaal veel te zwaar. Ik heb deze set ooit nieuw gekocht, opgebouwd en later weer gebruikt verkocht voor een hogere prijs.

Maar goed, om de 8043 beter te laten lopen heb ik destijds een batterybox omgebouwd naar 14500 li-ion accu's van 3.6 volt. Ik meen 2 parallel en 3 in serie wat bij volle accu's rond de 12 volt uit kwam. Dat ging allemaal prima en toen werkte alles ook mooi soepel en vlot zoals je standaard zou verwachten.
Had je een oude 8043 met de oude (slechte) LA's of oude manual? Iets anders kan ik niet verzinnen voor een slecht lopende 8043. Lego heeft "early adopters" met slechte LA's toen een gratis pack gestuurd met nieuwe verbeterde LA's. Ook heeft de manual hier en daar een update gehad in de loop der productie zodat het allemaal wat beter liep. Mijn 8043 was in 2012 geproduceerd (kan je achterhalen aan de LA's) en loopt als een zonnetje. Stond ook wel te kijken dat ze er V2 recievers in hadden gedaan (dat jaar nieuw met de crawler). More power! :D

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Suli schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:11:
Lieve buren hebben mijn pakket in ontvangst genomen. Was anders net 20 minuten te laat thuis gekomen.

[...]

Wist niet dat Power Functions zo duur zijn. Heb van andere treinen nog wat power functions.
Heb idd ook wat (voor mij) nieuwe blokjes gezien.

Onderstaand filmpje is even snel en heel crappy gemaakt.

[video]
Laten reactie, maar dat treintje ziet er echt mooi uit als hij is opgebouwd. Morgen ga ik de doos openen :D

200 fish found!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:44

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

DP Kunst schreef op zondag 18 september 2016 @ 14:06:
Woei, na zo'n 10 -12 uur bouwen de BWE in elkaar zitten. Wat een gigantisch ding. Alles sets die ik al had (42009, 42042, 42043 etc) vallen er bij in het niets.

Toch heeft het model nog wel wat hickups. Bucket wheel blijft nog wel eens haperen, speling in de uitvoerband en het ding kan nog niet over een laptopsnoertje heenrijden. Maar de vervelendste is dat als de arm helemaal omlaag staat om blokjes op te graven, de blokjes te laat uit de bakken vallen en achter het opvangbakje weer op de grond vallen.

Verder een super gaaf ding om te bouwen!
Ik ben al op de helft, denk ik :P
De uitvoer band heb ik inmiddels al klaar, en de graver ook bijna...

En ja, ik merk dat het roteren van het geheel ietsje stroef gaat. Ze waarschuwen je bij sommige tandwielen om speling op te houden, en als je dat niet doet, dan gaat het wat stroever, vermoed ik.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• mschol
  • Niet online
AW_Bos schreef op donderdag 22 september 2016 @ 23:58:
[...]

En ja, ik merk dat het roteren van het geheel ietsje stroef gaat. Ze waarschuwen je bij sommige tandwielen om speling op te houden, en als je dat niet doet, dan gaat het wat stroever, vermoed ik.
ik houd tegenwoordig bij grotere modellen altijd ruim voldoende speling zodat het niet kan gaan klemmen, maar de BWE heeft , denk ik, door de hoeveelheid overbrengingen erg veel moeite het een en ander soepel te laten verlopen..

• keverjeroen

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:37

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik zag het ja. Ik vraag me af hoeveel lift dat ding heeft: een hele brandweerkazerne laten rondvliegen zal wel niet lukken :+

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• mschol
  • Niet online
almightyarjen schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 09:38:
[...]

Ik zag het ja. Ik vraag me af hoeveel lift dat ding heeft: een hele brandweerkazerne laten rondvliegen zal wel niet lukken :+
jij wilt niet eens een vliegende trein maken? :o

• almightyarjen

almightyarjen

mschol schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 09:56:
[...]

jij wilt niet eens een vliegende trein maken? :o
Neh, dat hebben ze al in BTTF 3 gedaan

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:55
moer schreef op donderdag 22 september 2016 @ 21:42:
Laat ik na ruim een jaar meekijken in dit topic ook maar eens wat plaatsen.

Ben al een aantal jaar bezig met Lego en dan voornamelijk het12V spul uit de jaren 80/90. Naar mijn mening het beste wat ze hebben gehad qua systeem (wissels, stoplichten, etc).
Komende winter wil ik starten met het inventariseren van mijn collectie en met het bouwen van een lay-out.

Hier een gedeelte van de treinen:
[afbeelding]
Mooie verzameling hoor!

Ik ben sinds afgelopen weekend ook met de 12V treintjes bezig, nu de electrische middenrails nog schoonmaken en dan moet er weer gereden kunnen worden. Ik had wel erg veel last van afbrekende clips op die 2x8 plaatjes waar de rails op horen, maar daarvan heb ik nu het grootste deel vervangen door "gewone" 2x8 plaatjes.

Ben alleen nog op zoek naar een kruising om een echt leuk baantje te kunnen bouwen.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:47

Arfman

Drome!

Hmm, ik heb nog een 42009 nieuw in doos staan, nooit aan toegekomen om te bouwen. Zie prijzen rond de 250 op Marktplaats, toch interessant om te verhandelen. Heb ook nog een 41999 MISB staan, rond de 500 euro :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Gim
  • Niet online
Arfman schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 15:22:
Hmm, ik heb nog een 42009 nieuw in doos staan, nooit aan toegekomen om te bouwen. Zie prijzen rond de 250 op Marktplaats, toch interessant om te verhandelen. Heb ook nog een 41999 MISB staan, rond de 500 euro :)
Ja maar, je kunt hem toch nog altijd gaan bouwen? Ik wil je wel matsen en hem overnemen voor €125? :P Marktplaats is over-prized toch...toch? :-)

Dadelijk kom ik nog in de verleiding om de 42030 gewoon in doos te laten staan en hem straks duur te verkopen. Is makkelijk verdienen, maar hmm... na doe het toch maar niet. Eerst bouwen :*)

[ Voor 17% gewijzigd door Gim op 23-09-2016 15:32 ]

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

AW_Bos schreef op donderdag 22 september 2016 @ 23:58:
[...]

Ik heb de BWE een tweede keer helemaal opnieuw opgebouwd. Wat ik dus steeds doe is, op plekken waar veel tandwielen zitten en waar tijdens het bouwen steeds meer onderdelen tegen aan gezet moeten worden, opnieuw de soepelheid testen door alle tandwielen te draaien. Gaat er ineens iets niet soepel meer, dan zoek ik dat eerst helemaal uit totdat alles weer loopt.
Voor de BWE is dat echt een must. Dat ding is naar mijn idee niet goed ontworpen. 1 dingetje stroef en alles loopt in het honderd.

Mijn eerste bouwpoging was dus ook een drama. Niks draaide meer.

Signature van nature

• AW_Bos

AW_Bos

Ik blijf alles draaien bij elke overbrenging die ik bouw. Ik weet niet of ik het nu soepel vind gaan of niet, maar het draait. Het belangrijkste is dat je er vaak speling in moet houden.

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

AW_Bos schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:20:
Ik blijf alles draaien bij elke overbrenging die ik bouw. Ik weet niet of ik het nu soepel vind gaan of niet, maar het draait. Het belangrijkste is dat je er vaak speling in moet houden.
"DE" vertraging ontstaat op het moment dat alles aangesloten wordt op de grote conveyor belt achter het graafwiel. De conveyor als lego-onderdeel op zich is al zwaar. Laat staan met 66 schakels.

Signature van nature

• AW_Bos

AW_Bos

Sircuri schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:23:
[...]

"DE" vertraging ontstaat op het moment dat alles aangesloten wordt op de grote conveyor belt achter het graafwiel. De conveyor als lego-onderdeel op zich is al zwaar. Laat staan met 66 schakels.
Zover ben ik net nog niet :P De graver is nu klaar, en nu ben ik bezig met het overbrengen blok aan de graafarm.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

grappig las zojuist dit op de lego site:
*De aanbieding is bestemd voor inwoners van Nederland van 18 jaar of ouder.
Limiet: Er kan voor elke transactie slechts één vouchercode worden gebruikt. Slechts één vouchercode per huishouden.
De aanbieding gaat in op 0.00 uur op 22 september 2016 en loopt tot 23.59 uur op 4 oktober 2016 (“Aanbiedingsperiode”).
Deelnemers hebben tot 4 oktober de tijd om de vouchercode te verzilveren ("inwisselperiode"). Op die datum vervalt de vouchercode immers automatisch.
Dus de €10,- korting is als ik het goed begrijp nu geldig t/m 4 oktober. Vraag mij alleen af of de personen die hem al gebruikt hebben voor 22 september deze ook weer kunnen mee pakken. (zou een moter bestellen voor de kerst trein een stuk interessanter maken, €10,- korting + 200 vip punten, ook gezien ik nog geen moter heb).

200 fish found!

• ElectricHead
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Zeehond schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:55:
grappig las zojuist dit op de lego site:

[...]

Dus de €10,- korting is als ik het goed begrijp nu geldig t/m 4 oktober. Vraag mij alleen af of de personen die hem al gebruikt hebben voor 22 september deze ook weer kunnen mee pakken. (zou een moter bestellen voor de kerst trein een stuk interessanter maken, €10,- korting + 200 vip punten, ook gezien ik nog geen moter heb).
Schijnbaar dus verlengd... Of vernieuwd. Wel grappig. Ik heb de code twee keer gebruikt binnen twee dagen, ging gewoon goed. Dit was overigens toen de code net gebruikt mocht worden. Geen idee of het nu nog werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door ElectricHead op 23-09-2016 17:01 ]

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

• FireWire
  • Niet online

FireWire

I taste like chicken...

*knip* Daar is Vraag & Aanbod overig voor.

[ Voor 84% gewijzigd door naitsoezn op 23-09-2016 19:08 ]

\__________________________________Niet verwarren met IEEE 1394__________________________________/

• Ardiendo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01-2023
*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door naitsoezn op 23-09-2016 19:09 . Reden: Maak gewoon een TR aan. ]

• moer
stefanass schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:49:
[...]

Mooie verzameling hoor!

Ik ben sinds afgelopen weekend ook met de 12V treintjes bezig, nu de electrische middenrails nog schoonmaken en dan moet er weer gereden kunnen worden. Ik had wel erg veel last van afbrekende clips op die 2x8 plaatjes waar de rails op horen, maar daarvan heb ik nu het grootste deel vervangen door "gewone" 2x8 plaatjes.

Ben alleen nog op zoek naar een kruising om een echt leuk baantje te kunnen bouwen.
Bedankt, ben er ook erg blij mee
Dat van die afbrekend clips is een bekend probleem helaas, ligt er ook aan hoe ze zijn gebruikt. Als ze in de zon hebben gelegen kan je het wel vergeten, dan breken ze ook zo doormidden na al die jaren ;w

• almightyarjen

almightyarjen

Ik ben druk met de voorbereidingen voor "Crashtober". Deze keer zijn het 16 treinen die op elkaar knallen, met tribune, welke ik vandaag afgebouwd heb :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/94KAiry.jpg
De crash wordt voorafgegaan door een aantal stop motion shots waar uiteraard weer (te) veel tijd in gaat zitten maar het resultaat gaat er mogen zijn :Y

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:47

Arfman

Drome!

Gim schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 15:30:
[...]

Ja maar, je kunt hem toch nog altijd gaan bouwen? Ik wil je wel matsen en hem overnemen voor €125? :P Marktplaats is over-prized toch...toch? :-)

Dadelijk kom ik nog in de verleiding om de 42030 gewoon in doos te laten staan en hem straks duur te verkopen. Is makkelijk verdienen, maar hmm... na doe het toch maar niet. Eerst bouwen :*)
Normaal gesproken ben ik het met je eens. Echter heb ik de 42009 bij een vriend gezien en vond ik het nou niet echt een geweldig model, met name omdat ik de (imo veel mooiere) voorloper al heb staan.

De 41999 heb ik met veel moeite weten te bemachtigen voor mezelf, na een avond/nacht vol siteproblemen bij Lego. De volgende ochtend bleek dat ik hem 2 x had besteld en deze werden ook daadwerkelijk uitgeleverd (ik moest hem wel gewoon betalen uiteraard). Normaal heb ik een hekel aan Legohandelaren maar ik heb het voor mezelf goedgepraat door de eventuele opbrengst van de 41999 compleet te besteden aan nieuw Lego. Die is dus wel voor de handel bedoeld.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• moer
almightyarjen schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 20:10:
Ik ben druk met de voorbereidingen voor "Crashtober". Deze keer zijn het 16 treinen die op elkaar knallen, met tribune, welke ik vandaag afgebouwd heb :)
De crash wordt voorafgegaan door een aantal stop motion shots waar uiteraard weer (te) veel tijd in gaat zitten maar het resultaat gaat er mogen zijn :Y
You shall not pass! en dat 16x?
Benieuwd naar de chaos :D

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hier vandaag de holiday trein binnengekregen :)
Kwam samen met twee zakjes andere Lego: Een Ninjago ding en een Spiderman :)
Hopelijk dit jaar meer tijd voor een kerstdorp plus trein. Vorig jaar was mijn zoontje net geboren, toen had ik ff andere prio's ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

[afbeelding]
Waarom?? 8)7

Signature van nature

• mschol
  • Niet online
handig van lego..
voor:
40153 Birthday Table Decoration V46
40158 Chess Set V46
40165 Wedding Favour Set 2016 V46
30422 Kai's Mini Dragon V29

zijn 2 zendingen onderweg...
vermoedelijk zit de 40153 in een losse doos (die was "backordered", echter sprong die dezelfde avond nog op "in warehouse")

overigens weer een order die 3 dagen heeft stil gelegen bij lego:

20-9 besteld - backorderd maar 's avonds direct naar in warehouse
21-9 geen verandering
22-9 geen verandering
23-9 ergens in de middag een shipping mailtje..

[ Voor 28% gewijzigd door mschol op 24-09-2016 00:35 ]

• AW_Bos

AW_Bos

[afbeelding]
Jack Sparrow met die pizza (rechts) maakt het echt wel af :D

• almightyarjen

almightyarjen

Omdat het grappig is en je er een vermakelijke video van kan maken. Ik zie lego als speelgoed en gebruik het dus ook dusdanig ;)

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:45

bord4kop

maximaal 100KB!

En omdat het een soort 'handtekening' van Almightyarjen is geworden :P
Mensen kijken er naar uit :Y

| Security Management |

• Sangre
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-11 16:40
Arfman schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 20:21:
[...]

Normaal gesproken ben ik het met je eens. Echter heb ik de 42009 bij een vriend gezien en vond ik het nou niet echt een geweldig model, met name omdat ik de (imo veel mooiere) voorloper al heb staan.
Er zitten wel een paar hele leuke ideeën in deze set, zoals tandwielen die over asjes kunnen glijden om kracht te brengen naar plaatsen die geen vaste positie hebben.

Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning

• The Eagle

The Eagle

bord4kop schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 08:34:
En omdat het een soort 'handtekening' van Almightyarjen is geworden :P
Mensen kijken er naar uit :Y
Uhu. Wat dat betreft jammer dat het station zonder crashes weg is gegaan. Al zou je de nieuwe eigenaaar natuurlijk een keer lief aan kunnen kijken :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

S@H blijft me verbazen met snelle levering; donderdagmiddag een bestelling gedaan, vanochtend in huis. En ik heb niet gekozen voor de "snelle levering".
[afbeelding]
Leuk om te zien dat je vermaarde crashes nu al een echte publiekstrekker zijn in Lego City.

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-11 22:48

nielsvv

100% Afol

Guardian1980 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 13:43:
S@H blijft me verbazen met snelle levering; donderdagmiddag een bestelling gedaan, vanochtend in huis. En ik heb niet gekozen voor de "snelle levering".
Levertijd is meestal wel ok, enkel is het hier al meermaals gebeurt dat de verzenddoos helemaal kapot is bij levering. De laatste keer leek het wel of ze er hadden mee lopen voetballen! Een geluk doet lego niet moeilijk met terug sturen, maar het is wel balen natuurlijk.

Bricklink Store - Steam

• mschol
  • Niet online
Guardian1980 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 13:43:

[...]

Leuk om te zien dat je vermaarde crashes nu al een echte publiekstrekker zijn in Lego City.
wat voor betaalwijze selecteer jij?

bij mij ligt een order regelmatig een dag of 2 stil (status in warehouse, maar er gebeurd niks)

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
mschol schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 18:46:
[...]

bij mij ligt een order regelmatig een dag of 2 stil (status in warehouse, maar er gebeurd niks)
Bij mij is het ook meestal redelijk snel. Laatst heb ik de kersttrein besteld donderdagavond rond 10 uur en had ik het zaterdagochtend binnen. Meestal kies ik om te betalen met CC. Heb ook acceptgiro geprobeerd en dit maakt niet uit wat betreft levertijd. Pick a brick duurt wel iets langer.

edit
We krijgen de 40222 ook! :o
En het is te combineren met dubbele vip punten :). Helaas net na de london bus haha >:).

[ Voor 18% gewijzigd door Suli op 24-09-2016 20:06 ]

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Gisteren met bouwen bekeken hoe de motor aan de holiday trein kan worden toegevoegd, maar ik vind het de trein niet mooier maken. Denk dat ik hem hier toch maar houd zonder motor

200 fish found!

• The Eagle

The Eagle

Wat let je om een extra wagon toe te voegen voor de motorisering? :)

• Suli
  • Niet online
Zeehond schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 20:48:
Gisteren met bouwen bekeken hoe de motor aan de holiday trein kan worden toegevoegd, maar ik vind het de trein niet mooier maken. Denk dat ik hem hier toch maar houd zonder motor
Met 9v maakt het geen verschil. Uiteindelijk krijgt die van mij een 9v motor voor onder de kerstboom.

• mschol
  • Niet online
Suli schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 19:46:
[...]

Bij mij is het ook meestal redelijk snel. Laatst heb ik de kersttrein besteld donderdagavond rond 10 uur en had ik het zaterdagochtend binnen. Meestal kies ik om te betalen met CC. Heb ook acceptgiro geprobeerd en dit maakt niet uit wat betreft levertijd. Pick a brick duurt wel iets langer.
ik betaal altijd met CC en ik vind 2 dagen stil liggen echt absurd anno 2016..
Alleen op de vrijdagen lijken ze er iets meer spoed achter te gooien en gaat hij sneller weg..
edit
En het is te combineren met dubbele vip punten :). Helaas net na de london bus haha >:).
zijn beide nou extra's bij je bestelling?
dat vind ik dan weer jammer, ik wil even wat minder uitgeven.. :P

• Suli
  • Niet online
mschol schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 23:42:
[...]

Alleen op de vrijdagen lijken ze er iets meer spoed achter te gooien en gaat hij sneller weg..

[...]

zijn beide nou extra's bij je bestelling?
dat vind ik dan weer jammer, ik wil even wat minder uitgeven.. :P
Standaardverzending duurt bij S@H 5 dagen. Spoedverzending 3 dagen. Daarom vind ik het snel. Vooral omdat ik standaardverzending kies.

Helaas krijg je die extra's niet samen. 1 eindigt op 22 oktober en de andere begint op 23 oktober.
Dubbele vip punten kan wel bij beide. Je moet de kalender goed volgen.

• Guardian1980

Guardian1980

Lekker bezig

mschol schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 18:46:
[...]
S@H doe ik altijd met creditcard. Standaard levering is tot 9 werkdagen en spoed tot 3, maar daar betaal je wel flink geld voor. Dus ga ik er nooit van uit dat ik een gewone bestelling binnen 3 dagen krijg, wat uiteindelijk tot nu toe altijd wel is gebeurd. En ook zag de doos er tot nu toe altijd pico bello uit, nog geen schrammetje.

• AppieNL
  • Nu online
mschol schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 23:42:
[...]

Bij Amazon.de en Amazon.uk heb ik dit ook regelmatig, en dat is de grootste online shop in de westerse wereld. Dus ik vind je reactie een beetje overdreven. Het depot van Amazon.de zit NB in Zwolle (naast die van Lego), dus hebben exact dezelfde aanloop tijd.

• mschol
  • Niet online
AppieNL schreef op zondag 25 september 2016 @ 01:35:
[...]

Bij Amazon.de en Amazon.uk heb ik dit ook regelmatig, en dat is de grootste online shop in de westerse wereld. Dus ik vind je reactie een beetje overdreven. Het depot van Amazon.de zit NB in Zwolle (naast die van Lego), dus hebben exact dezelfde aanloop tijd.
als een kleine eenmanszaak gewoon 24 uurs verzending kan aanbieden en goedkoper kan zijn dan zijn concurrenten vind ik 2 dagen stil liggen in een warehouse bij een miljoenenbedrijf lichtelijk idioot.
ik werk zelf bij een webshop en daar hebben wij orders die naar belgie gaan en gewoon in 24u vanaf plaatsen order bij de klant kunnen (mits de post meewerkt, wat ze in 99%+ van de gevallen doen) liggen, hij wordt alleen niet van een, relatief dure, track & trace code voorzien.

overigens maakt premium verzending niet uit.. die doet er even lang over.. (al eens geprobeerd ivm een verjaardag, alleen de vervoerder veranderd van dhl packet naar dhl express)

en daarnaast ben ik van mening dat de tijd geldt voor de verzending, niet voor het algehele orderproces.

mijn orders lijken de laatste tijd vanuit belgie te komen overigens (De afzender is iig een transportbedrijf in België)

[ Voor 15% gewijzigd door mschol op 25-09-2016 09:12 ]

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:49
Suli schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 19:46:
[...]
edit
Goed om weten :9~
Per toeval zit ik in die periode in Londen (zo rond 17 november) om de één of andere reden, dus dat gaat een goodies festijn worden met wat geluk :Y

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• mschol
  • Niet online
Kapoen schreef op zondag 25 september 2016 @ 09:01:
[...]

Goed om weten :9~
Per toeval zit ik in die periode in Londen (zo rond 17 november) om de één of andere reden, dus dat gaat een goodies festijn worden met wat geluk :Y
die london store wordt dan toch pas geopend?

de opening events zijn pas een paar maanden later...

• Kapoen
mschol schreef op zondag 25 september 2016 @ 09:13:
[...]

die london store wordt dan toch pas geopend?

de opening events zijn pas een paar maanden later...
Het zou mij erg gek lijken moest er niets te krijgen zijn op de eerste openingsdag van 's werelds grootste Lego winkel (op 17 nov ja).

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

The Eagle schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 20:53:
Wat let je om een extra wagon toe te voegen voor de motorisering? :)
Waar haal ik die extra wagon vandaan? :P
Suli schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 21:38:
[...]

Met 9v maakt het geen verschil. Uiteindelijk krijgt die van mij een 9v motor voor onder de kerstboom.
Een 9v motor zou wel mooi zijn ja, maar helaas heb ik geen werkende motor meer.

Maar als ik dat ding een duw geef rijdt hij ook :+

200 fish found!

• The Eagle

The Eagle

Maken, bricklinken, wat jij wilt. Handleidingen genoeg te vinden. Of wees creatief.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:14
Leuk :)

• AppieNL
  • Nu online
mschol schreef op zondag 25 september 2016 @ 07:59:
[...]

als een kleine eenmanszaak gewoon 24 uurs verzending kan aanbieden en goedkoper kan zijn dan zijn concurrenten vind ik 2 dagen stil liggen in een warehouse bij een miljoenenbedrijf lichtelijk idioot.
ik werk zelf bij een webshop en daar hebben wij orders die naar belgie gaan en gewoon in 24u vanaf plaatsen order bij de klant kunnen (mits de post meewerkt, wat ze in 99%+ van de gevallen doen) liggen, hij wordt alleen niet van een, relatief dure, track & trace code voorzien.

overigens maakt premium verzending niet uit.. die doet er even lang over.. (al eens geprobeerd ivm een verjaardag, alleen de vervoerder veranderd van dhl packet naar dhl express)

en daarnaast ben ik van mening dat de tijd geldt voor de verzending, niet voor het algehele orderproces.

mijn orders lijken de laatste tijd vanuit belgie te komen overigens (De afzender is iig een transportbedrijf in België)
Want de logistiek of het aantal orders is exact hetzelfde voor een eenmanszaak als Amazon en Lego? Nee, dacht het ook niet. En voordat je denkt, maar bol.com kan het wel! Bol.com hoeft alleen Nederland te bedienen ipv heel Europa zoals Amazon en Lego.

Get off your high horse, het is niet alsof je hoeft te betalen voor verzending (niemand bestelt onder de 55 euro, toch?) terwijl zo'n beetje elke eenmanszaak dat wel doet ongeacht hoeveel je koopt. Zelfs wehkamp heeft het lef verzendkosten te vragen.

edit: en die video hierboven is hilarisch! The real ultimate box! Leuk dat die ook zijwaarts gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 25-09-2016 17:24 ]

• keverjeroen
De foto's voor een flink aantal 2017 sets zijn uitgelekt. Foto's zullen de komende dagen waarschijnlijk wel weer verwijderd worden.

Niet klikken als je het niet wil weten.. ;)

spoiler:
Afbeeldingslocatie: http://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2016/09/wp-1474865661986.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2016/09/wp-1474865668816.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2016/09/wp-1474864420819.jpg

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

De topmodellen voor Technic staan er volgens mij nog niet bij. De modellen die hier bij staan zijn allemaal relatief klein en simpel.
Ik zie er wel een paar coole tussen staan die niet zouden misstaan bij mij. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Kapoen
keverjeroen schreef op maandag 26 september 2016 @ 09:13:
De foto's voor een flink aantal 2017 sets zijn uitgelekt. Foto's zullen de komende dagen waarschijnlijk wel weer verwijderd worden.
Ruh roh, vliegend materiaal bij die nieuwe modellen. *soft spot touched* :9

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op maandag 26 september 2016 @ 09:25:
De topmodellen voor Technic staan er volgens mij nog niet bij. De modellen die hier bij staan zijn allemaal relatief klein en simpel.
Het lijkt gewoon de januari release te zijn. De Technic topmodellen komen normaal gesproken in maart en augustus.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:56
DrivinUCrazy schreef op maandag 26 september 2016 @ 09:25:
Die 42064 ziet er anders redelijk groot uit? En die motor is natuurlijk alleen voor 40 plussers. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Vlooi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-08 14:29
T-Rex kom er aan :D. Vind mijn dochter leuk!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Señor Sjon schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:09:
[...]

Die 42064 ziet er anders redelijk groot uit? En die motor is natuurlijk alleen voor 40 plussers. :+
Als ik naar dat helidek kijk valt de grootte nog wel mee. Natuurlijk, redelijk vergelijkbaar met de Arocs qua afmetingen, maar ik heb ook het idee dat het Technic gehalte nog zou kunnen tegenvallen en dat het meer modelbouw is.

Die motor, tja... Ik rij zelf geen GS anders was het een instant buy. Mooi voor naast zijn grote broer. :P Die Riptide (rupsvoertuig) vind ik dan wel weer ontzettend gaaf.

• FireWire
  • Niet online

FireWire

I taste like chicken...

Fijn een set met de borsteltjes ( http://www.bricklink.com/...talogitem.page?P=2473#T=C ) en volgend jaar 4x in 1 set zonder compleet tankstation. :D

\__________________________________Niet verwarren met IEEE 1394__________________________________/

• AppieNL
  • Nu online
Roeltjuh schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:05:
[...]

Het lijkt gewoon de januari release te zijn. De Technic topmodellen komen normaal gesproken in maart en augustus.
Dit zijn idd de modellen van de eerste helft van 2017. De modellen voor de tweede helft komen in juli/augustus. Niks in maart. Eerste foto's van de tweede helft krijg je sowieso eind januari van de Nuremberg toy fair. Als er voor die tijd al niet iets gelekt is :D

• Pin0
  • Niet online
Hopelijk heeft die motor een groter achter- dan voorwiel!

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• Guardian1980

Guardian1980

Lekker bezig

Voor mij persoonlijk zit er niks bijzonders bij. Wel voor m'n dochtertje, die is helemaal gek van Friends. Ik ben vooral benieuwd naar een eventueel Modular Building.

• Kapoen
Over de modular wordt er veel gespeculeerd op eurobricks.com, in dit draadje. Grappig om te lezen soms.

Zelf zou ik graag nog eens een modular zien zoals de Pet Shop, twee apparte gebouwen op 16x32 baseplates. Ik vind het fijn om af en toe wat variatie te brengen in mijn modular straat door deze gebouwen te verplaatsen. Qua thema maakt het mij niet zoveel uit, na PR, DO en BB mag er wel eens een andere stijl aangeboort worden.

• almightyarjen

almightyarjen

Kapoen schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:25:
Over de modular wordt er veel gespeculeerd op eurobricks.com, in dit draadje
Qua thema maakt het mij niet zoveel uit, na PR, DO en BB mag er wel eens een andere stijl aangeboort worden.
Wat voor stijl denk je dan aan?

Edit: in het draadje wordt er ook gesproken over een "inverted corner". Wat moet ik me daar bij voorstellen?

[ Voor 10% gewijzigd door almightyarjen op 26-09-2016 12:38 ]

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-11 22:26
almightyarjen schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:37:
[...]

Edit: in het draadje wordt er ook gesproken over een "inverted corner". Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Alle huidige 'hoek-modulars' zijn buitenhoeken, ze hebben het dus over een binnenhoek.

Uitgebeeld:
Afbeeldingslocatie: http://pmg.pmgroup.be/enews/edb/edb0097/stap10.jpg

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-11 13:37
hmmm ik kan de Lego Café en Bike Store kopen voor 60 euro... Moet ik dat doen? Als ik zo zie is dat best een koopje.

Yavu Steam Profile Lanithro

• almightyarjen

almightyarjen

Snoz Lombardo schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:47:
[...]

Alle huidige 'hoek-modulars' zijn buitenhoeken, ze hebben het dus over een binnenhoek.

Uitgebeeld:
[afbeelding]
oh ja duh 8)7 :D

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:20

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Snoz Lombardo schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:47:
[...]

Uitgebeeld:
[afbeelding]
Het speciale aan de modulars is juist de display-waarde die met name wordt gevormd door de gevel. Een binnenhoek zou een mini-gevel opleveren, het lijkt mij sterk dat er zo'n modular gaat komen.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:14
Lanithro schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:55:
hmmm ik kan de Lego Café en Bike Store kopen voor 60 euro... Moet ik dat doen? Als ik zo zie is dat best een koopje.
Via de Personeelvoordeelwinkel zeker? ;) Ze adverteren wel met een veel te hoge "van" prijs. Van €99,95 voor €59,95. Maar de oorspronkelijke Lego Adviesprijs was €79,99... De korting is dus 25% t.o.v. adviesprijs, niet de geadverteerde 40%.

Of dat voor jou nog steeds een koopje is zul je voor jezelf moeten bepalen. Als het voor jezelf is: prima. Als je denkt het in de toekomst met winst te kunnen verkopen, dan kan dat best tegenvallen. Toen hij nog in de winkel verkrijgbaar was kon je hem af en toe wel voor €50 krijgen:
Afbeeldingslocatie: https://www.brickwatch.net/images/graph/31026.1.png

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:56
SandaX schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:21:
[...]

Het speciale aan de modulars is juist de display-waarde die met name wordt gevormd door de gevel. Een binnenhoek zou een mini-gevel opleveren, het lijkt mij sterk dat er zo'n modular gaat komen.
Hoezo? Een binnenhoek zou een extra grote modular op kunnen leveren of een versie waarbij je een relatief kleine facade hebt en een groter achterdeel. Daar kan je dan een ander gebouw tegenaan klikken. :) Soort 16x32 + 32x32, waarbij het 32x32 deel de binnenhoek vormt. Kan dus van alles zijn.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Kapoen
almightyarjen schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:37:
[...]

Veel van de ontwerpen op deze Flickr account vind ik goed: link
Ik geloof dat deze ook van hem is:
Afbeeldingslocatie: http://images.moc-pages.com/user_images/38013/1431790238m_DISPLAY.jpg
Gelijk ook een corner :+ Dit soort MOCs vind ik heel mooi qua stijl, geen al te drukke gevels.

[ Voor 22% gewijzigd door Kapoen op 26-09-2016 13:43 ]

• AppieNL
  • Nu online
Pin0 schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:00:
Hopelijk heeft die motor een groter achter- dan voorwiel!
Nope, voor en achter 42007 cross motor banden.

[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 26-09-2016 13:43 ]

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Kapoen schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:31:
[...]

Veel van de ontwerpen op deze Flickr account vind ik goed: link
Ik geloof dat deze ook van hem is:
[afbeelding]
Gelijk ook een corner :+ Dit soort MOCs vind ik heel mooi qua stijl, geen al te drukke gevels.
Woaw, dat zijn mooie bouwwerken. Knap man!

Signature van nature

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-11 13:37
Haay schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:25:
[...]

Via de Personeelvoordeelwinkel zeker? ;) Ze adverteren wel met een veel te hoge "van" prijs. Van €99,95 voor €59,95. Maar de oorspronkelijke Lego Adviesprijs was €79,99... De korting is dus 25% t.o.v. adviesprijs, niet de geadverteerde 40%.

Of dat voor jou nog steeds een koopje is zul je voor jezelf moeten bepalen. Als het voor jezelf is: prima. Als je denkt het in de toekomst met winst te kunnen verkopen, dan kan dat best tegenvallen. Toen hij nog in de winkel verkrijgbaar was kon je hem af en toe wel voor €50 krijgen:
[afbeelding]
Ja inderdaad via de personeelsvoordeelwinkel ja. Het is eigenlijk de enige leuke die er bij zit. Zit er al een tijdje aan te denken om een mooie (modular) straat te maken. Dit zou dan mijn eerste worden.

Yavu Steam Profile Lanithro

• Kapoen
Sircuri schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:44:
[...]

Woaw, dat zijn mooie bouwwerken. Knap man!
Ik wou dat ik zo goed was als die gast uiteraard :9 Op Eurobricks zitten wel een aantal talenten qua moc vaardigheden, je kan er uren gapen naar plaatjes.

[ Voor 17% gewijzigd door Kapoen op 26-09-2016 13:52 ]

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Kapoen schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:49:
[...]

Ik wou dat ik zo goed was als die gast uiteraard :9 Op Eurobricks zitten wel een aantal talenten qua moc vaardigheden, je kan er uren gapen naar plaatjes.
Nee, dat begreep ik. Maar ik vind het altijd leuk als mensen elkaar wijzen op dit soort pracht bouwwerken.
Toevallig heeft mijn broer een huis van Rietveld nagemaakt in Lego.

Even kijken of ik de link nog kan vinden.
Gevonden: http://www.moc-pages.com/moc.php/426396

[ Voor 5% gewijzigd door Sircuri op 26-09-2016 13:59 . Reden: link er bij gezet naar Rietveld huis ]

Signature van nature

Pagina: 1 ... 64 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)