Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 100 Laatste
Acties:
  • 861.002 views

Onderwerpen

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Die van mij wordt in de ochtend bezorgd als het goed is. Hoop dat ik thuis ben, heb wel de tijd om te bouwen vanmiddag.
Volgens mij zit er ook instructies bij voor de power functions.

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:53
mschol schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 21:07:
[...]

ik hoop dat ze ooit met een inverted hoek gebouw komen.. lastig om te ontwerpen, maar zou wel leuk zijn voor straat ontwerpen..
Tja, het is koffiedik kijken wat de plannen zijn van Lego natuurlijk. Wat ik uit het geruchtentopic haal op Eurobricks is dat de eerste meldingen van de Brick Bank verleden jaar rond eind september verschenen.
Dit is natuurlijk geen garantie dat we ook nu informatie zullen krijgen.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Anakin239
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:50
la_fusion schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 23:47:
Hmm ik durf toch nog even wat langer te wachten met de trein.. wel hoop ik eigenlijk op een mod om hem automatisch te laten rijden en ik hoop dat de hond er vanaf kan blijven :+
Volgens de lego site:
Upgrade with LEGO® Power Functions (not included) for a motorized engine.
To motorize the engine, purchase items 8879, 8884, 88000, and 88002. Instructions can be found in the back of your building instructions.

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
*laat maar

[ Voor 95% gewijzigd door Roeltjuh op 17-09-2016 10:12 ]

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:23
Anakin239 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 09:22:
[...]

Volgens de lego site:
Upgrade with LEGO® Power Functions (not included) for a motorized engine.
To motorize the engine, purchase items 8879, 8884, 88000, and 88002. Instructions can be found in the back of your building instructions.
Ik had eigenlijk bewust niet gekeken.. damn! Nu moet ik hem eigenlijk wel gaan kopen :+

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Suli schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 07:47:
Die van mij wordt in de ochtend bezorgd als het goed is. Hoop dat ik thuis ben, heb wel de tijd om te bouwen vanmiddag.
Volgens mij zit er ook instructies bij voor de power functions.
Alvast veel bouw plezier gewenst :). Hier is hij inmiddels binnen samen met het draakje :) die vlammen zijn overigens nog wel interessante 0onderdelen gezien ik niet nog niet had.

edit
Als ik kijk trouwens de powerfuncties kosten €60,- en een complete passagierstrein met rails en spoorweg overgang waar de powerfuncties al bij zitten kost €120, die powerfuncties los zijn wel vrij prijzig heb ik het idee. Ik heb ze er ook niet bij gepakt.

[ Voor 20% gewijzigd door Zeehond op 17-09-2016 11:40 ]

200 fish found!

• tering-jantje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:07
Kun je vanuit Nederland ook in de 'duitse' LEGO webshop bestellen? (en laten versturen naar NL?)

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
tering-jantje schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 13:34:
Kun je vanuit Nederland ook in de 'duitse' LEGO webshop bestellen? (en laten versturen naar NL?)
je kan niet naar nl laten versturen

zo, zit nu even in frankrijk te lunchen, ben geslaagd in de lego store voor minifigs (nr 254 van 500) en de brand store

brick bank was helaas uitverkocht, dus de kersttrein + vw kever meegenomen

• Suli
  • Niet online
Lieve buren hebben mijn pakket in ontvangst genomen. Was anders net 20 minuten te laat thuis gekomen.
Zeehond schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 11:27:
[...]

Alvast veel bouw plezier gewenst :). Hier is hij inmiddels binnen samen met het draakje :) die vlammen zijn overigens nog wel interessante 0onderdelen gezien ik niet nog niet had.

edit
Als ik kijk trouwens de powerfuncties kosten €60,- en een complete passagierstrein met rails en spoorweg overgang waar de powerfuncties al bij zitten kost €120, die powerfuncties los zijn wel vrij prijzig heb ik het idee. Ik heb ze er ook niet bij gepakt.
Wist niet dat Power Functions zo duur zijn. Heb van andere treinen nog wat power functions.
Heb idd ook wat (voor mij) nieuwe blokjes gezien.

Onderstaand filmpje is even snel en heel crappy gemaakt.

[YouTube: https://youtu.be/oeeF4IsK0EE]

[ Voor 5% gewijzigd door Suli op 17-09-2016 15:16 ]

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:14

Mad-Matt

TheDoctor#2181

leuk treintje!

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• mschol
  • Niet online
ik ben net een 20 minuten weg van wijnegem: daar heb ik met vip punten de brickbank gekocht, die was in frankrijk uitverkocht

nu ben ik wel weer even klaar met lego kopen, eerst maar weer wat bouwen

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:37
Zaterdag avond... De vrouw is werken.. helemaal alleen thuis :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8rBbGheV3L8EJ2dnl9z9NulF/thumb.jpg

Dat wordt feest!! :D

Lekker bouwen onder het genot van een Deens biertje. Intens genieten :p

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:47

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik kan ook altijd zo genieten van avondjes alleen thuis: ik vermaak me altijd prima :D

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Suli schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:11:
Lieve buren hebben mijn pakket in ontvangst genomen. Was anders net 20 minuten te laat thuis gekomen.

[...]

Wist niet dat Power Functions zo duur zijn. Heb van andere treinen nog wat power functions.

[video]
Mjuh, Power Functions zijn erg duur, daarom ga ik er eentje uit een andere trein halen als ik deze bouw over een maandje of 1,5.

Wel cool dat ze gelijk de mogelijkheid in het boekje meegenomen hebben, da's wel goede service :)

Want a cookie?!

• sjong
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-10 13:12
DrNizeGuy schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:42:

[afbeelding]

Proost😎.
Mooi bouwpakket, bok biertje, miziekje aan. Heerlijk hoor.

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
DrNizeGuy schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:42:

[afbeelding]

Ben benieuwd hoe je 'm gaat vinden.
Kijk zelf ook met een schuin oog naar de Claas, maar ik ben bang dat ik 'm te groot vind.

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-11 19:17
Op 30 september wordt de Lego Star Wars Rogue One serie gereleased. Blijkbaar is er dan ook een Lego shop promotie. Geldt deze ook in België/Nederland?
September 15th-30th only

Just for VIPS: early access to 75159 Death Star.
With purchase, automatically entered to win Escape the Space Slug (6176782).
September 30th only

Get a free Darth Revan minifig (5002123) with any LEGO Star Wars purchase.
Earn double VIP points on all LEGO Star Wars sets.
Link: http://brickset.com/article/23568/lego-star-wars-promotions-for-september-2016-revealed

• Roeltjuh
  • Niet online
Volgens mij was deze link nog niet voorbij gekomen:
https://ideas.lego.com/bl...-Facebook-Reveal-CO-LEGO-

Bij dit artikel zit een leuk filmpje over de Caterham:
https://www.cnet.com/road...0r-replica-hits-the-road/

• Roeltjuh
  • Niet online
hevling schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 21:58:
Op 30 september wordt de Lego Star Wars Rogue One serie gereleased. Blijkbaar is er dan ook een Lego shop promotie. Geldt deze ook in België/Nederland?

[...]

Link: http://brickset.com/article/23568/lego-star-wars-promotions-for-september-2016-revealed
Zojuist een nieuwsbrief ontvangen. De Space Slug loterij kun je aan meedoen, de dubbele VIP-punten en de minifig wordt niets over gezegd.

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:37
Trasos schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 20:52:
[...]

Ben benieuwd hoe je 'm gaat vinden.
Kijk zelf ook met een schuin oog naar de Claas, maar ik ben bang dat ik 'm te groot vind.
Zojuist het eerste deel af, de tractor zelf. Dat is toch al zo'n 5 uurtjes bouwplezier en dan ram ik er snel doorheen. Later nog is beter naar de techniek kijken, maar als ik eenmaal begin moet het zsm af zijn :p

Tot nu toe een interessante set om te bouwen, er zaten voor mij vernieuwende technieken in, zowel montage als aandrijvingen. Nu is dit ook pas m'n 2e recente technic set dus daar zal het ook wel aan liggen.

Qua grootte.. tsja. Hier heb je een foto met wat andere sets. Misschien zegt het je zo wat meer? Dit is wel nog zonder de kraan of de schuiver.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/krfgTDu9ecxqS13Hq0Uyl33t/thumb.jpg

mocht je toch interesse hebben, ik heb nóg een set te koop O-)

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:20
Suli schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:11:

[...]

[video]
Je trein onder de kerstboom op de wagon rijdt achteruit... :|

• Suli
  • Niet online
AppieNL schreef op zondag 18 september 2016 @ 02:00:
[...]

Je trein onder de kerstboom op de wagon rijdt achteruit... :|
Hij is inmiddels aangepast :). Maar niet op het filmpje.
Vanavond haal ik het weer uit elkaar om rond november/decemer opnieuw op te bouwen :o.

[ Voor 20% gewijzigd door Suli op 18-09-2016 08:55 ]

• Kapoen
mschol schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 13:39:
[...]

je kan niet naar nl laten versturen

zo, zit nu even in frankrijk te lunchen, ben geslaagd in de lego store voor minifigs (nr 254 van 500) en de brand store

brick bank was helaas uitverkocht, dus de kersttrein + vw kever meegenomen
Was het een beetje te doen qua drukte? En kreeg je de goodies zo mee of moest je zo'n uitnodigingskaart hebben? Mijn referentie is het verjaardagsevent van de winkel in Antwerpen, en daar kreeg je freebies alleen bij het tonen van een uitnodiging. Uiteindelijk moest ik snel snel een grote doos uit de rekken halen en meteen aanschuiven aan de kassa wegens de drukte.

Aangezien ik verlof moet nemen op mijn werk en een hotel wil boeken ben ik aan het afwegen of het de moeite is om naar Londen af te zakken op 17 november. Daar zal wel een grote massa op afkomen denk ik.

• mschol
  • Niet online
mijn loot van gisteren:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
*O*
Kapoen schreef op zondag 18 september 2016 @ 10:26:
[...]

Was het een beetje te doen qua drukte? En kreeg je de goodies zo mee of moest je zo'n uitnodigingskaart hebben? Mijn referentie is het verjaardagsevent van de winkel in Antwerpen, en daar kreeg je freebies alleen bij het tonen van een uitnodiging. Uiteindelijk moest ik snel snel een grote doos uit de rekken halen en meteen aanschuiven aan de kassa wegens de drukte.

Aangezien ik verlof moet nemen op mijn werk en een hotel wil boeken ben ik aan het afwegen of het de moeite is om naar Londen af te zakken op 17 november. Daar zal wel een grote massa op afkomen denk ik.
Het was niet stervens druk (Zoals ik op een speciale dag in oberhausen heb gezien waar je inderdaad asap wat moest pakken, daar werd toen ook een uitnodiging vermeld maar daar vroegen ze volgens mij niet om toen, VIP zijn was voldoende)
Het was gezellig druk en de goodies kreeg je gewoon mee, hadden achter de counter een hoop brand stores liggen dus het leek ook niet enorm hard te gaan (iig die dag).
Ik was er om ongeveer 1 uur

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JaRWRqMm.jpg
dat is ongeveer het idee qua drukte (klikbaar voor groter plaatje)

[ Voor 89% gewijzigd door mschol op 18-09-2016 10:46 ]

• Kapoen
mschol schreef op zondag 18 september 2016 @ 10:32:
mijn loot van gisteren:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
*O*
Mooie buit :) Zijn die minifigs exclusief? In Antwerpen kreeg ik ook zo'n speciaal minifig doosje, maar dat moest ik zelf vullen met de gewone onderdelen van de Pick-A-Minifig stand, dus geen exclusieve dingen.
Afbeeldingslocatie: http://images.brickset.com/sets/images/852766-1.jpg?201411130844

Ik verwacht dat ze in Londen wel minstens die Lester minifig kado zullen geven.
Afbeeldingslocatie: http://minifigpriceguide.com/wordpress/wp-content/uploads/2016/09/Leicester-Store-Exclusive-Minifigure-Copy.jpg

• mschol
  • Niet online
Kapoen schreef op zondag 18 september 2016 @ 10:56:
[...]

Mooie buit :) Zijn die minifigs exclusief? In Antwerpen kreeg ik ook zo'n speciaal minifig doosje, maar dat moest ik zelf vullen met de gewone onderdelen van de Pick-A-Minifig stand, dus geen exclusieve dingen.
[afbeelding]

Ik verwacht dat ze in Londen wel minstens die Lester minifig kado zullen geven.
[afbeelding]
ik denk eerlijk gezegd niet dat ze exclusief zijn, ondanks dat het doosje genummerd is (als jij hem zelf mocht vullen zeker niet)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/05AzHALm.jpg

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:19

Zerora

Ik Henk 'm!

Ik kwam dit tegen:

https://www.kickstarter.c...-flexible-building-bricks

Leuke toepassing om je LEGO bouwwerken mee uit te breiden. :)

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:44

Onbekend

...

Grappige aanvulling op het huidige Lego. Leuk is dat de naam Flexo erg op Lego lijkt en ze nergens het merk Lego noemen, alleen "add-on for current toy construction bricks". :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Kapoen
Onbekend schreef op zondag 18 september 2016 @ 12:24:
Grappige aanvulling op het huidige Lego. Leuk is dat de naam Flexo erg op Lego lijkt en ze nergens het merk Lego noemen, alleen "add-on for current toy construction bricks". :)
Dat doen ze waarschijnlijk om aan te geven dat hun product ook werkt met andere niet nader genoemde merken van bouwspeelgoed.

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:54
Woei, na zo'n 10 -12 uur bouwen de BWE in elkaar zitten. Wat een gigantisch ding. Alles sets die ik al had (42009, 42042, 42043 etc) vallen er bij in het niets.

Toch heeft het model nog wel wat hickups. Bucket wheel blijft nog wel eens haperen, speling in de uitvoerband en het ding kan nog niet over een laptopsnoertje heenrijden. Maar de vervelendste is dat als de arm helemaal omlaag staat om blokjes op te graven, de blokjes te laat uit de bakken vallen en achter het opvangbakje weer op de grond vallen.

Verder een super gaaf ding om te bouwen!

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Sangre
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-11 16:40
Het zijn ook wel gigantisch veel tandwielen. Ik had hem wel snel weer uit elkaar, anderhalf uur :-) ik vind hem te lelijk om ergens neer te zetten.

Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
DP Kunst schreef op zondag 18 september 2016 @ 14:06:
Woei, na zo'n 10 -12 uur bouwen de BWE in elkaar zitten. Wat een gigantisch ding. Alles sets die ik al had (42009, 42042, 42043 etc) vallen er bij in het niets.
Fotootje met allevier op een rij voor de schaal van het monster? :)

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-10 15:58

Twan V

...en er stralend uitzien

Hebben jullie misschien een oplossing voor mijn haperende 12v trein?

Zelfs met 3 gewichten erin, heeft hij op sommige plekken op de rails toch te weinig druk om contact te maken. Ik heb alle middenrails schoongemaakt met alcohol en de contacten van de motor gepoetst met staalwol, maar het helpt niks.

Ik ben gaan zoeken naar een oplossing met een condensator, zodat hij nog een klein stukje doorrolt bij stroomuitval (en wat mooier stopt voor een stoplicht) maar ik heb te weinig verstand van elektronica om te weten hoe ik zoiets kan maken.

Nou is alles ruim 25 jaar oud, maar ik zou het toch jammer vinden als vervangen door PF de enige oplossing is

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• leosand
  • Laatst online: 11:01
gekko90 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:24:
[...]

Net je bericht gelezen open ik mijn facebook en ja hoor daar staat een 10124 Wright Flyer te koop in de LEGO Verkoophoek: bieden vanaf 150euro tem zaterdag 17 sept 16 om 21u.
Tjee heb ik een keer druk weekend en kijk ik niet op tweakers... loop ik hem mis... damn. Ieg dank voor melden!

• almightyarjen
  • Laatst online: 18:47

almightyarjen

When does the hurting stop?

Twan V schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:41:
Hebben jullie misschien een oplossing voor mijn haperende 12v trein?

Zelfs met 3 gewichten erin, heeft hij op sommige plekken op de rails toch te weinig druk om contact te maken. Ik heb alle middenrails schoongemaakt met alcohol en de contacten van de motor gepoetst met staalwol, maar het helpt niks.

Ik ben gaan zoeken naar een oplossing met een condensator, zodat hij nog een klein stukje doorrolt bij stroomuitval (en wat mooier stopt voor een stoplicht) maar ik heb te weinig verstand van elektronica om te weten hoe ik zoiets kan maken.

Nou is alles ruim 25 jaar oud, maar ik zou het toch jammer vinden als vervangen door PF de enige oplossing is
De motor heeft ook een aansluiting voor een connector. Als je hier 12V op zet gaat de motor ook draaien. Draait de motor dan wel soepel?

Een oplossing met een condensator wordt lastig: dan heb je een vrij grote condensator nodig.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• FeaR
  • Laatst online: 19:46

FeaR

In GoT we trust

Roeltjuh schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 22:19:
Volgens mij was deze link nog niet voorbij gekomen:
https://ideas.lego.com/bl...-Facebook-Reveal-CO-LEGO-

Bij dit artikel zit een leuk filmpje over de Caterham:
https://www.cnet.com/road...0r-replica-hits-the-road/
De review van Sariel staat ook al op YouTube:

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• DP Kunst
42erik schreef op zondag 18 september 2016 @ 14:57:
[...]

Fotootje met allevier op een rij voor de schaal van het monster? :)
Dit zijn alle monsters op een rijtje :). Nu maar eens gaan bedenken waar ik al die bakbeesten ga laten :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rQYXuPzr9vJvBF2Ely5lzH4e/full.jpg

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• sjong
DP Kunst schreef op zondag 18 september 2016 @ 18:23:
[...]

Dit zijn alle monsters op een rijtje :). Nu maar eens gaan bedenken waar ik al die bakbeesten ga laten :o

[afbeelding]
Zooooo hij is echt serieus groot. Die omvang had ik niet verwacht.

• mschol
  • Niet online
[...]

[afbeelding]
diw linker 3 heb ik ook staan, alleen die witte heeft nog geen plek...

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

[...]

[afbeelding]
Als het nou heel lastig is mag je ze ook bij mij achter laten, ik heb nog wel een plekje voor ze :+

• mschol
  • Niet online
even voor de duidelijkheid: de NL10 code is geldig tot en met dinsdag he? (tot 23:59 als ik de site goed begrijp)

dan kan ik evt nog gebruik maken van die korting voor wat kleinere zaken...

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:15

GeeBee

Oddball

Bazinga! Dit heb ik niet eerder gezien bij LEGO: er staat een fout in de bouwbeschrijving.
Van de big-ass 42055 staan de bouwnummers 258 en 259 (blz 252) verkeerd om :)
In het digitale boekje staat het inmiddels goed.

[ Voor 0% gewijzigd door GeeBee op 19-09-2016 20:50 . Reden: 258 en 25[b]9[/b] natuurlijk ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• mschol
  • Niet online
GeeBee schreef op maandag 19 september 2016 @ 00:11:
Bazinga! Dit heb ik niet eerder gezien bij LEGO: er staat een fout in de bouwbeschrijving.
Van de big-ass 42055 staan de bouwnummers 258 en 258 (blz 252) verkeerd om :)
klopt inderdaad, ik heb ook nog niet eerder zo'n omwissel gezien

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-11 12:54

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Als VIP vanavond ook maar even de nieuwe kerst trein besteld, met de NL10 code en wat VIP punten. (85 euro)
Nu wachten tot hij binnenkomt :)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:05

Reinier

\o/

GeeBee schreef op maandag 19 september 2016 @ 00:11:
Van de big-ass 42055 staan de bouwnummers 258 en 258 (blz 252) verkeerd om :)
258 en 258? :)

Ik kan me uit mijn jeugd niet herinneren dat er ooit een fout in de instructies zat. Alleen in 8865 stap 1 en laatste stap.

• Twan V
  • Laatst online: 21-10 15:58

Twan V

...en er stralend uitzien

almightyarjen schreef op zondag 18 september 2016 @ 17:11:
[...]

De motor heeft ook een aansluiting voor een connector. Als je hier 12V op zet gaat de motor ook draaien. Draait de motor dan wel soepel?

Een oplossing met een condensator wordt lastig: dan heb je een vrij grote condensator nodig.
Bedankt voor het meedenken! Op een kabeltje draait de motor super.

Het zit hem echt in het contact met de rails denk ik. Ik had nog een oude treinmotor liggen waarvan de elektromotor versleten was. Die heb ik er vroeger uitgepeuterd, zodat ik een geleider had om lampjes op aan te sluiten. Deze heb ik nu onder een wagon gezet en verbonden met de werkende motor en nu rijdt de trein al een stuk beter. Alleen stoppen voor een sein is nu een uitdaging geworden. :/

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ik heb de 42055 helemaal afgebroken en opnieuw opgebouwd. Elk tandwieltje gecontroleerd en opnieuw gecontroleerd tijdens het uitbouwen van de verschillende onderdelen. Het model loopt nu een heel stuk soepeler dan mijn eerste poging van een paar weken terug. Maar tjonge wat een werk. zelfs het afbreken kostte aardig wat tijd.
Heb ondertussen ook nog eens het B-model gebouwd. Het is een leuk model en het idee is ook goed bedacht. Helaas is de werking niet zo soepel en liggen er meer blokjes naast de machine dan op de lopende banden. Tevens vallen te veel kleine blokjes tussen de grote en belanden op de verkeerde band.

Signature van nature

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

[...]

[afbeelding]
Had je niet gewoon verder moeten gaan met klussen i.p.v. lego bouwen? Dat zijn toch gipsplaten die daar liggen? :o :+

Signature van nature

• la_fusion
  • Laatst online: 09:23
Sircuri schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:55:
Ik heb de 42055 helemaal afgebroken en opnieuw opgebouwd. Elk tandwieltje gecontroleerd en opnieuw gecontroleerd tijdens het uitbouwen van de verschillende onderdelen. Het model loopt nu een heel stuk soepeler dan mijn eerste poging van een paar weken terug. Maar tjonge wat een werk. zelfs het afbreken kostte aardig wat tijd.
Heb ondertussen ook nog eens het B-model gebouwd. Het is een leuk model en het idee is ook goed bedacht. Helaas is de werking niet zo soepel en liggen er meer blokjes naast de machine dan op de lopende banden. Tevens vallen te veel kleine blokjes tussen de grote en belanden op de verkeerde band.
Maar loopt het nu ook zonder stotteren?

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

la_fusion schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:01:
[...]

Maar loopt het nu ook zonder stotteren?
Nee, dat niet. Hij loopt niet 100% vloeiend. Ik heb het idee dat er te veel speling zit in het grote gele wiel. Die lijkt af en toe "omhoog" te komen in zijn constructie wat vervolgens er voor zorgt dat hij op dat moment stroever wordt. Totdat ie weer terugvalt.

Signature van nature

Verwijderd

Afgelopen weekend ben ik eens begonnen met het uitzoeken van oude dozen vol Lego die op zolder stonden. Ben begonnen met de Cargo Train 4559 set. De set is gelukkig helemaal compleet en alles werkt nog zoals het zou moeten. Echter de kabel van de snelheidsregelaar naar de rails heeft beschadigde isolatie. Het rubber lijkt helemaal uitgedroogd en valt uit elkaar. Er kan nu dus erg makkelijk sluiting ontstaan. Is het mogelijk deze kabel zelf te vervangen en zo ja hoe, of is het beter deze weg te gooien een een (nieuw) vervangend onderdeel te bestellen ?

• gekko90
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-11 21:51
Ik heb voor mijn oude 9v treinen via bricklink 2 lange 9v kabels besteld en hiermee mijn oude kabels hersteld. Het is een priegel werkje om de stukjes die aan het rails gaan open te krijgen maar werkt nu weer super + nu flexibeler in waar de snelheidsregelaar kan staan

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:14
Weet iemand of de nieuwe kersttrein (10254) en Exclusive is, die alleen bij Lego zelf verkocht wordt, of kunnen we hem straks ook in de bekende (web)winkels verwachten?

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:14
keverjeroen schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:26:
Weet iemand of de nieuwe kersttrein (10254) en Exclusive is, die alleen bij Lego zelf verkocht wordt, of kunnen we hem straks ook in de bekende (web)winkels verwachten?
Kijk maar naar de sets uit dezelfde serie (10245 Kerstman Werkplaats, en 10249 Winter Speelgoedwinkel) waar die verkocht worden. Zo zie ik dat 10245 o.a. door Bart Smit voor reguliere Lego prijs verkocht wordt, en 10249 door ToysRUs.nl.

Dat is een indicatie waar je eventueel 10254 (op termijn) ook zult kunnen vinden.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:04

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Sinds het filmpje van Arjan op de frontpage begint de lego bij mij ook weer erg te kriebelen. Moet toch binnenkort maar eens mijn treinbaan neer gaan leggen. Heb zo uit mijn hoofd de volgende sets:

122
122
154
154
156
156
4515
4515
4519
4519
4520
4520
4531
4531
4533
4533
4541
4531
4552
4552
4556
4556
4559
4559
4561
4561

4565
4565
4708
4708
10020
10020
4553
4553

Verder ook nog:
10205
10205
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bnscK1ynFsdlqTQLsSNTGY7c/medium.jpg
10017
10016
10016
10015
10015
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4nnsNowuhHWiFM88lnLCphyw/medium.jpg
10014
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/U4T3QYmUpglaIjWqXtemoUD2/medium.jpg
10013

Ik had de 4559 gekregen voor mijn verjaardag toen ik 5 werd en daarna werd de collectie steeds groter. Het is alleen wel jammer dat ik maar twee motoren heb en ben benieuwd of alles nog werkt. Heb het denk ik al meer dan 10 jaar niet aangeraakt.

Ik zag verder deze sets nog, kan me niet herinneren dat ze die toen hadden. Maar vind ze wel echt gaaf:
10027
10133
10128
2150
4564
Zijn er nog andere sets die aan te raden zijn?

Net even zitten kijken naar de bovenstaande sets en ik schrik behoorlijk van de prijs. Wist niet dat 2e hands lego nog zo duur was.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 19-09-2016 14:40 ]

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:33

Megalodon86

Enzyme X

Ik mis de tijd van los verkrijgbare wagons... Sowieso krijgt de trein afdeling niet zo veel liefde meer bij lego, zoals dat vroeger het geval was.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik heb nog nooit een Lego treinset gehad, ik heb een schouder nodig :'(

• Gillonde
  • Laatst online: 14:10
Mad-Matt schreef op maandag 19 september 2016 @ 16:38:
Ik heb nog nooit een Lego treinset gehad, ik heb een schouder nodig :'(
We kunnen wel een praatgroep beginnen? De kersttrein van dit jaar gaat mijn eerste worden.

• mschol
  • Niet online
de oude 12v trein is eigenlijk van mijn broer, dus heb ik pas na mijn dark ages echt lego treinen in mijn bezit (met een dubbele horizon express wel als parade paartje)

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:33

Megalodon86

Enzyme X

Ik heb de originele metroliner en nog wat losse vrachtwagons. Ik bouwde dan gewoon zelf een soort passagiers/vracht combi. Wel altijd jammer gevonden dat ik die losse dubbeldekker voor de metroliner nooit gehad heb. En om die nu nog te kopen, is me toch even te prijzig. Voor dat geld koop ik wel lekker wat mooie nieuwe lego (zij het zonder nostalgie).

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-11 22:48

nielsvv

100% Afol

Ik inventariseer mijn lego collectie op brickset. Maar wat is het verschil tussen het toevoegen van een loose minifigure of een complete set?

Bricklink Store - Steam

• Kapoen
nielsvv schreef op maandag 19 september 2016 @ 18:28:
Ik inventariseer mijn lego collectie op brickset. Maar wat is het verschil tussen het toevoegen van een loose minifigure of een complete set?
Bij de complete set verschijnen ze ook in je modellen collectie. Voornamelijk bij de collectable minifigs is dit het geval omdat die soms ook nog een extra attribuut hebben in hun handen, en op deze manier wordt dat stuk dus ook in je catalogus gestoken.

Zelf heb ik toch een voorkeur voor de 'minifig only'/loose minifig aanpak, ik vind het verwarrend om mijn losse minifigs tussen volledige sets te zien staan.

• AppieNL
Weer eens wat nieuws (af)gemaakt :)
Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/b8b99e677c44c7c70a9134455acc136c.jpg
Een pneumatisch bulldozertje.

Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/efa09b676edc8f4bb305446ca216b46d.jpg

Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/0b85e4a184c9819a435a4049695c789d.jpg

Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/f5d440db9d5578f8d5658adb3fec2c6d.jpg
(Ja, dat is een V4 mini engine met een diff erin gepropt :P)

Meer info en plaatjes hier

[ Voor 9% gewijzigd door AppieNL op 19-09-2016 20:13 ]

• grooviee17
  • Laatst online: 13:28
Ik ben net begonnen met de BWE en ik ben nu op ong 1/3(blz 202 / afb 199). Ik loop tegen een probleem aan. Als ik namelijk het bovenstuk probeer te draaien, lukt dat maar een klein stukje(ongeveer 1/8 van de cirkel). Kan dit kloppen of zou hij helemaal moeten kunnen ronddraaien?

Als ik hem trouwens los haal van het onderstel, draait hij wel goed rond.

Schijnbaar had ik hem er in eerste instantie fout opgezet. Na hem gedeeltelijk uit elkaar gehaald te hebben en opnieuw opgebouwd werkt het wel :)

[ Voor 30% gewijzigd door grooviee17 op 19-09-2016 21:11 ]

• DP Kunst
Sircuri schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:56:
[...]

Had je niet gewoon verder moeten gaan met klussen i.p.v. lego bouwen? Dat zijn toch gipsplaten die daar liggen? :o :+
Ja..., maar..., ik kan die grote klussen echt niet met de hand hoor! Daar heb ik wel wat hulp bij nodig 8) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bGDTNxE8RY2KafqvdNHGi6P8/full.jpg

Zijn inderdaad gipsplaten waar ze op staan. Eronder ligt nog kozijnhout voor de schuur.
AppieNL schreef op maandag 19 september 2016 @ 20:10:
...
Dat is een schattig klein buldozertje O+

• mschol
  • Niet online
DP Kunst schreef op maandag 19 september 2016 @ 23:40:
[...]

Ja..., maar..., ik kan die grote klussen echt niet met de hand hoor! Daar heb ik wel wat hulp bij nodig 8) :

[afbeelding]

Zijn inderdaad gipsplaten waar ze op staan. Eronder ligt nog kozijnhout voor de schuur.
:D _/-\o_

iemand nog tips om zo goedkoop mogelijk (per stukje dus) verschillende bricks en plates te scoren?

[ Voor 10% gewijzigd door mschol op 20-09-2016 02:43 ]

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:14
Geweldig hoe je zoveel techniek in zo'n klein model hebt gekregen! En dan lijkt het nog op een echte bulldozer ook! _/-\o_ _/-\o_

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:45

bord4kop

maximaal 100KB!

[afbeelding]
Een pneumatisch bulldozertje.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
(Ja, dat is een V4 mini engine met een diff erin gepropt :P)

[video]

Meer info en plaatjes hier
Held!

Je kunt je onderhand wel tussen de 'grote bouwers' scharen zeg! mahjqa, grohl, sariel appie ;) _/-\o_ _/-\o_

| Security Management |

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Megalodon86 schreef op maandag 19 september 2016 @ 16:36:
Ik mis de tijd van los verkrijgbare wagons... Sowieso krijgt de trein afdeling niet zo veel liefde meer bij lego, zoals dat vroeger het geval was.
Ik mis de 12v trein periode. Vond het geweldig het spelen met de elektrische wissels, seinen en automatische spoorwegovergang. Echt jammer dat die techniek niet meer bestaat. Daarnaast ook geen last van continue lege batterijen. Ik vind dat echt een enorme achteruitgang. Dan was zelfs de 9v nog een betere oplossing met die trafo.

Signature van nature

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:25
Sircuri schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:21:
[...]

Ik mis de 12v trein periode. Vond het geweldig het spelen met de elektrische wissels, seinen en automatische spoorwegovergang. Echt jammer dat die techniek niet meer bestaat. Daarnaast ook geen last van continue lege batterijen. Ik vind dat echt een enorme achteruitgang. Dan was zelfs de 9v nog een betere oplossing met die trafo.
Zelfde hier. Ben net weer begonnen mn oude 12V Lego Trein op te bouwen. Motor was kapot dus daarvoor via bricklink een nieuwe besteld en gelijk ook een zooi rails. Nadeel van de 12V vind ik wel dat de rails (die je moest klikken op een dwarsleggertje) heel erg fragiel is en daarvan was een groot deel bij mij dus afgebroken. Ook waren de middelste (electrische) delen flinkt verroest, daar ben ik nu al een aantal dagen mee bezig om die schoon te krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door stefanass op 20-09-2016 11:15 ]

• rens-br

rens-br

stefanass schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:10:
[...]

Zelfde hier. Ben net weer begonnen mn oude 12V Lego trein op te bouwen.
Je link is stuk.

• stefanass
Zag het al, zou nu weer moeten werken ;)

• rens-br

rens-br

stefanass schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:12:
[...]

Zag het al, zou nu weer moeten werken ;)
offtopic:
Klopt. Al krijg ik wel de melding dat ik wordt omgeleid naar: http://lego.wikia.com/wik...-City_Passenger_Train_Set.

Maar mooi setje hoor! Hij zit er alleen zo smal uit, vergeleken met mijn 9V treinen.

• stefanass
rens-br schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:14:
[...]

offtopic:
Klopt. Al krijg ik wel de melding dat ik wordt omgeleid naar: http://lego.wikia.com/wik...-City_Passenger_Train_Set.

Maar mooi setje hoor! Hij zit er alleen zo smal uit, vergeleken met mijn 9V treinen.
Dit was destijds wel mn favoriete treinset, vandaar dat deze bovenaan het lijstje stond :)
Daarna zijn de 7725 en de 7745 aan de beurt en kan ik van de diverse stations en andere trein-gerelateerde setjes gaan inventariseren in hoeverre deze nog compleet zijn.

• rens-br

rens-br

stefanass schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:19:
[...]
Daarna zijn de 7725 en de 7745 aan de beurt en kan ik van de diverse stations en andere trein-gerelateerde setjes gaan inventariseren in hoeverre deze nog compleet zijn.
Zijn ook mooie sets! Maar je hebt de sets dus, maar de werking is maar de vraag?

• stefanass
rens-br schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:20:
[...]

Zijn ook mooie sets! Maar je hebt de sets dus, maar de werking is maar de vraag?
Ik weet dat mn trafo nog goed is, de lampjes werken prima :) Alleen 1 motortje was kapot, dus die moest vervangen worden. Alleen jammer dat de 2dehands motortjes zo duur zijn, kosten toch minimaal 25 euro p/s, maar dat vind ik het zeker wel waard. Heb nog overwogen om alles te vervangen door de RC versies en mn trafo alleen voor verlichting etc. te gebruiken. Maar dan had ik dus daarvan allemaal RC sets moeten kopen + kijken hoe ik dat in die oude treintjes kan passen. Kan eventueel later altijd nog.

Alle ontbrekende stukjes heb ik verder via bricklink besteld, maar waren vooral simpele stukjes die dan een paar cent per stuk kosten ;)

[ Voor 8% gewijzigd door stefanass op 20-09-2016 11:59 ]

• mschol
  • Niet online
Sircuri schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:21:
[...]

wat ik persoonlijk heel erg jammer van het 12v systeem vind is dat het echt een ramp was om een soepel lopende trein te krijgen.. (en uiteraard de midden plates die de rails verbinden, die bevestiging breekt nu echt zonder echt veel kracht te zetten)

9v heb ik helaas nooit gehad, maar dat lijkt mij de meest efficiente manier voor stroom voorziening
PF treinen heb ik er een aantal van en die doen prima hun werk, maar daar zit je weer met dat opladen..

ik zou het ergens wel tof vinden om met een bovenleiding te werken met lego treinen :+

• stefanass
mschol schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:23:
[...]

ik zou het ergens wel tof vinden om met een bovenleiding te werken met lego treinen :+
Zou wel leuk zijn, maar of het dan nog slim is om dat samen met die kleine te doen weet ik niet :+

• AppieNL

keverjeroen schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 08:03:

[...]

Geweldig hoe je zoveel techniek in zo'n klein model hebt gekregen! En dan lijkt het nog op een echte bulldozer ook! _/-\o_ _/-\o_
Dank je, het was wel even puzzelen. De slangen zitten op sommige plekken op 2mm afstand van draaiende onderdelen :D precies genoeg aangezien ze toch niet bewegen.

Inspiratie was vooral de Caterpillar D11, maar ik heb er wel m'n eigen draai aan gegeven. Moest ook wel op deze schaal en functies :)
bord4kop schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:00:
[...]

Held!

Je kunt je onderhand wel tussen de 'grote bouwers' scharen zeg! mahjqa, grohl, sariel appie ;) _/-\o_ _/-\o_
:) Dank je, ik denk alleen dat ik nog wel even te gaan heb voordat ik dat niveau heb. Ik weet wel dat ik aardig leuke dingetjes bouw, maar dat zijn nog eens mensen die nieuwe Lego technieken verzinnen voor een model en dat heb ik (nog?) niet onder de knie.

• sjong
Ik heb nog een LEGO 7722 treinset. Daarbij is de 2e wagon voorzien van batterijen. NU blijkt bij het opnieuw bekijken en opbouwen van alles dat deze ooit gelekte batterijen heeft gehad en dus behoorlijk vies. Proberen schoon te maken maar dat valt nog niet mee. Iemand ervaring hoe je deze verder kunt demonteren zonder het te breken :o ?

Afbeeldingslocatie: http://thumbs.worthpoint.com/zoom/images4/1/0411/23/vintage-lego-7722-train-5v-volt-train_1_d0d6db87fb9e5284ea7301ae09049ce7.jpg

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Waarom demonteren? Kun je met een schroevendraaier/wattenstaafje niet bij de relevante delen om het hoogst noodzakelijke schoon te maken?

• sjong
Daar ben ik gisteren inderdaad mee begonnen, maar blijkt in de praktijk nog knap lastig. Als het niet verder uit elkaar kan zal het zo moeten, maar als die rode kap er af kan is het wel veel eenvoudiger.

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:10

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Is het wellicht mogelijk om alle metalen onderdelen te demonteren en het batterijenbakje vervolgens in een sopje te leggen?

We've got that ring of confidence

• sjong
Ik zal vanavond even een foto maken van bovenaf.

• Pin0
  • Niet online
Ik heb laatst nog de metalen onderdelen uit een lego batterijenbox gehaald waarin gelekt was.
Nacht in een bakje azijn met baksoda oid. En dan even opschuren en voila mooie blinkende onderdelen.

Bij mij ging het om http://www.bricklink.com/...ogitem.page?P=2847c03#T=C

Cola schijnt ook te werken.

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• rens-br

rens-br

Pin0 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:28:
Ik heb laatst nog de metalen onderdelen uit een lego batterijenbox gehaald waarin gelekt was.
Nacht in een bakje azijn met baksoda oid. En dan even opschuren en voila mooie blinkende onderdelen.

Bij mij ging het om http://www.bricklink.com/...ogitem.page?P=2847c03#T=C

Cola schijnt ook te werken.
Dat is een goede tip! Zo'n ding heb ik ook nog ergens liggen, maar was toen al overleden door lekkende batterijen.

• Kapoen
Ik heb het al eerder gezegd, maar ik vind dat je toch eens naar de ideas website moet stappen met die ontwerpen van jou. Jij kan zomaar de bedenker worden van de eerste technic ideas set ooit :9~ _/-\o_ etc...

Bij deze reserveer ik natuurlijk een gesigneerd exemplaar van die doos ;)

Knap werk zoals altijd!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 23:05

spok9

Groen...

sjong schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 14:55:
Ik heb nog een LEGO 7722 treinset. Daarbij is de 2e wagon voorzien van batterijen. NU blijkt bij het opnieuw bekijken en opbouwen van alles dat deze ooit gelekte batterijen heeft gehad en dus behoorlijk vies. Proberen schoon te maken maar dat valt nog niet mee. Iemand ervaring hoe je deze verder kunt demonteren zonder het te breken :o ?

[afbeelding]
Ik heb ooit een vergelijkbare situatie gehad in m'n Maglite. Een nachtje in water met schoonmaaksoda was geloof ik de truc :) Dat doet het plastic geen kwaad.

Edit: bedenk je wel dat eventueel residu na opdrogen geleidend kan zijn, dus goed afspelen. En liefst dus zo veel mogelijk demonteren.

[ Voor 8% gewijzigd door spok9 op 20-09-2016 20:28 ]

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• sjong
Vandaag de 10218 Dierenwinkel binnen gekregen. En niet met 1 maar met 2 zakjes lego :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lb6V8eE.jpg

En hieronder nog het bovenaanzicht van de batterij wagon.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/m5nG3qf.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door sjong op 20-09-2016 20:39 ]

• FireWire
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

FireWire

I taste like chicken...

sjong schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 20:36:
En hieronder nog het bovenaanzicht van de batterij wagon.
Ik zie daar niets wat een beetje contactspray niet schoon kan maken. Contactspray lost het vuil op, met een beetje watten of keukenpapier van kwaliteit haal je de viezigheid weg zonder iets vezels achter te laten.

Succes! :)

\__________________________________Niet verwarren met IEEE 1394__________________________________/

• sjong
FireWire schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 20:42:
[...]

Ik zie daar niets wat een beetje contactspray niet schoon kan maken. Contactspray lost het vuil op, met een beetje watten of keukenpapier van kwaliteit haal je de viezigheid weg zonder iets vezels achter te laten.

Succes! :)
Ga ik morgen meteen even kopen. Is het proberen altijd waard. Thnx _/-\o_

• elbandito
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-06 10:34
Hebben er mensen interesse in digitale bouwhandleidingen van de afgelopen 30 jaar? Ik heb er enorm veel digitaal. Totaal ongeveer 4 GB.

• DP Kunst
Klinkt interessant! Misschien frist dat m'n geheugen ook wat op wat ik allemaal nog in de grote verzamelbak heb zitten!

• mschol
  • Niet online
elbandito schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:16:
Hebben er mensen interesse in digitale bouwhandleidingen van de afgelopen 30 jaar? Ik heb er enorm veel digitaal. Totaal ongeveer 4 GB.
staan die niet ook allemaal online bij peeron? (zo nee: upload ze ook daar naar toe)

• elbandito
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-06 10:34
mschol schreef op woensdag 21 september 2016 @ 14:08:
[...]

staan die niet ook allemaal online bij peeron? (zo nee: upload ze ook daar naar toe)
Die ken ik niet. heb je een linkje voor me? Ik kwam de dvd toevallig weer eens tegen tijdens het opruimen en dacht dat het wellicht interessant was. Ben dan ook totaal niet op de hoogte wat er allemaal online beschikbaar is.

• mschol
  • Niet online
elbandito schreef op woensdag 21 september 2016 @ 14:10:
[...]

Die ken ik niet. heb je een linkje voor me? Ik kwam de dvd toevallig weer eens tegen tijdens het opruimen en dacht dat het wellicht interessant was. Ben dan ook totaal niet op de hoogte wat er allemaal online beschikbaar is.
http://peeron.com/
http://peeron.com/scans/

[ Voor 3% gewijzigd door mschol op 21-09-2016 14:12 ]

• AppieNL
Kapoen schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 19:36:
[...]

Ik heb het al eerder gezegd, maar ik vind dat je toch eens naar de ideas website moet stappen met die ontwerpen van jou. Jij kan zomaar de bedenker worden van de eerste technic ideas set ooit :9~ _/-\o_ etc...

Bij deze reserveer ik natuurlijk een gesigneerd exemplaar van die doos ;)

Knap werk zoals altijd!
Leuk idee zeker, maar deze komt de keuring niet door. Dit is teveel bouwen op de millimeter en hoewel Lego (en de kinderen die er mee speelde) daar niet zo'n probleem van maakte in de jaren '90 is dat nu wel anders. Een modern kind met het concentratie vermogen van 3 seconden voordat iets in de hoek wordt gegooid, moet het kunnen bouwen en daar houdt Lego rekening mee. Daarom zijn handleidingen zo lui en hebben moderne pneumatic sets allemaal simpel geplaatste slangetjes die niet fout gemonteerd kunnen worden.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:14

qless

...vraag maar...

Heeft er iemand toevallig nog bouwtekeningen lego van de lego ANWB set?

Was een set met 2 grondplaten, een garage , autotje e.d.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
qless schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:34:
Heeft er iemand toevallig nog bouwtekeningen lego van de lego ANWB set?

Was een set met 2 grondplaten, een garage , autotje e.d.
is dat niet deze?
https://www.toysperiod.co...set-breakdown-assistance/

Burp

• mschol
  • Niet online
daar heb ik vast nog wel een handleiding van... (althans, die zou ergens moeten zijn..)
maar die staat daar gewoon online 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door mschol op 21-09-2016 16:53 ]

Pagina: 1 ... 63 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)