Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het Grote Lego Topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 100 Laatste
Acties:
  • 861.036 views

Onderwerpen

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:30
Hoewel Lego sinds de blunder van de Back to the Future Ideas set wel dichter bij het origineel blijft van de bouwer, wacht ik toch nog steeds eerst de officiele plaatjes af voordat ik zeg: Ja, Catarham HEBBUH!!!

Inmiddels heb ik m'n 8865 en 8480 ontdaan van vieze luchtjes en weer opgebouwd. Ik hoor vaak dat mensen de 8865 een gedrocht vinden, maar ik blijf het een tof dingen vinden. 50% is puur jeugdsentiment (eerste supercar die ik gebouwd heb), maar de overige 50% is gewoon de lol van het model. Zuigermotor en achterophanging uit bricks opbouwen blijf ik tof vinden. Veel gewoon Lego in een Technic set net zo (in de jaren '90 werd veel gewoon vervangen voor zooi met gaatjes "omdat het kon"). Verschillende hoogtes van bricks om tot een gewenst mounting punt te komen. Blijf ik leuk vinden.

8480 hoewel ik hem nooit heb gebouwd tot vandaag, verbaast me hoe veel dit ding mijn (huidige) stijl van bouwen heeft: werken op de halve stud en prop het vol en als het niet past, verzinnen we wel een aparte manier om het toch voor elkaar te krijgen zoals rubbere bandjes op plekken te proppen waar niks anders past. Leuk om te zien in een studded set, want werken op de halve stud is nu veel makkelijker dan toen. Ook dingen als snoertjes langs tandwielen leiden is een feest van herkenning. Bonuspunten trouwens voor de verwijderbare accu. Simpel en makkelijk en is me vroeger nooit opgevallen dat er tiles onder zaten.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:19
Ik sluit mij ook aan bij de enthousiastelingen van de Caterham Super Seven. Ik verwacht een mooi model passend in de lijn van de VW Camper, Mini Cooper en Ferrari F40. Natuurlijk wacht ik ook eerst de officiële release foto's en reviews af, maar het moet raar lopen wil die set niet aan mijn collectie toegevoegd worden. :)

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
PjotrStroganov schreef op zondag 13 maart 2016 @ 15:21:
Wow @ die super seven. En tussen de sets die ze nog in review hebben zit ook zoveel moois. De Apollo raket en Concorde mogen er van mij ook wel komen.
Nu ben ik normaal niet in de markt voor Lego auto modellen maar ik moet zeggen dat die super seven voor mij een leuke verrassing was. :)

Ik dacht eerst even dat het een Lotus Seven S II was. Het model dat Patrick McGoohan gebruikte in de serie 'The Prisoner'.

De Caterham super seven is niet helemaal identiek maar dat is zelf nog aan te passen. Het grote voordeel van Lego. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door CapTVK op 14-03-2016 11:19 ]

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:46
Ik heb een vraagje voor de master builders onder jullie :) Ik wil graag een schuine deur in een kleine moc bouwen, zoals het hoekgebouw in onderstaande afbeelding. De techniek die ik hiervoor wil gebruiken komt ook uit dit boek.
Afbeeldingslocatie: https://www.nostarch.com/sites/default/files/imagecache/product_full/LNB_cover_web.png
Op de voorbeeldpagina's van de uitgever zelf kan je een deel van de techniek bekijken:
Afbeeldingslocatie: https://www.nostarch.com/images/lnb/LNB_102-103.png
Bij het experimenteren in LDD (en ook met echte blokjes) kom ik echter dit probleem tegen bij het gebruik van deze techniek:
Afbeeldingslocatie: http://i274.photobucket.com/albums/jj259/Pookiemccoo/door%20problem_zpsxe6eh02z.jpg
Je kan duidelijk zien op mijn screenshot dat de bovenste draaitafel niet netjes uitgelijnd is met de verbindingsvlakken links en rechts van de deur. Ik heb mijn deur ook geplaatst op een draaitafel met een drempel er voor (te zien op tekening 24 linksboven). De techniek die men voor de rest in het boek gebruikt is min of meer dezelfde als die in de Cafe Corner modular.

Gelukkig biedt Lego de bouwinstructies voor deze modular gratis aan. Op bladzijde 25 van de instructies (link) bouwt men ook een verbindingsstuk. Net zoals in het Nostarch boek. Bij het bekijken van de LDD file van Cafe Corner (gevonden via Eurobricks) merk ik dat daar wel alles netjes uitlijnt 8)7

Ik snap het dus even niet meer. Ofwel doe ik iets fout, oftewel is het Nostarch boek verkeerd. Eerst dacht ik dat het kwam door mijn LDD onkunde, maar bij het nabouwen met echte blokjes kwam ik hetzelfde probleem tegen. Bij het proberen te verbinden van de muren met de draaitafel kwam er wrijving bovenop de deur, waardoor deze achteruit ging leunen.

Heeft iemand misschien tips om dit op te lossen? :)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zou beginnen met de onderkant nog eens checken. Tussen jouw ldd screenshot en de andere pics lijkt het dat de deur verder naar binnen moet staan .

• AppieNL
Idd, de muur van de deur moet eigenlijk een halve stud naar achter staan lijkt het ivm de plaatjes uit de instructies zodat er ook geen spleet meer zit tussen muur en deur. Waarom jij die halve stud verspringing hebt, geen idee. De draaischijven onder en boven in de instructies staan recht boven elkaar. Bij jou ook zo?

• Wom
  • Laatst online: 08:47

Wom

Caterham gaat hier ook komen :)

Ben nu bezig voor het eerst Lego te bleken, resultaten later deze week.

[ Voor 54% gewijzigd door Wom op 14-03-2016 12:41 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-11 10:44

quelake

PSN Quelake

Wom schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:41:
Caterham gaat hier ook komen :)

Ben nu bezig voor het eerst Lego te bleken, resultaten later deze week.
Hou ons op de hoogte! Heb hier ook interesse in.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:27

almightyarjen

When does the hurting stop?

^^Ik ook! Heb nog een hele bak met "oud wit" staan waar ik niets mee doe omdat het verkleurd is :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Kapoen schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:27:

Ik snap het dus even niet meer. Ofwel doe ik iets fout, oftewel is het Nostarch boek verkeerd. Eerst dacht ik dat het kwam door mijn LDD onkunde, maar bij het nabouwen met echte blokjes kwam ik hetzelfde probleem tegen. Bij het proberen te verbinden van de muren met de draaitafel kwam er wrijving bovenop de deur, waardoor deze achteruit ging leunen.
Ben helemaal geen master builder, maar heb je dit onderin gebruikt?
Heb de files niet bekeken, alleen de foto. Of heb je precies zoals cafe corner gedaan? Boven en beneden de draaischijf? Haha, ik snap het ook niet. Je zou de jumper wel ergens bovenin onder de schijf kunnen gebruiken, maar de kier blijft wel zo.

[ Voor 67% gewijzigd door Suli op 14-03-2016 17:50 ]

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-11 02:45

Mappy

Piramide van Austerlitz

Kapoen schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:27:
Heeft iemand misschien tips om dit op te lossen? :)
Als ik jouw deur probeer na te bouwen, past het niet, er is net niet genoeg ruimte om 'm strak dicht te bouwen.
In de cafecorner zie je dat er afgeronde stenen zijn gebruikt op de hoeken, waardoor het net wel past :) En als ik een 1*6 brick op een draaischijf, met 2 ronde 1*1 bricks (of afgeronde 1*2 zoals in cafe corner ook) op de hoeken bouw, dan past dat netjes inderdaad. Prachtige oplossing eigenlijk :)

Nostarch heeft de draaischijf aan de buitenkant van de deur zitten (jij aan de binnenkant), daardoor past het daar wel, maar met een flinke kier.

Ik heb er nog even aan zitten rekenen: als je geen ronde stenen kunt gebruiken in je ontwerp, dan kun je 4 bij 4.5 als hoek nemen om een deurportaal van 6 breed te maken:
Afbeeldingslocatie: http://moo.mappz.net/20160314hoek89.jpg

Nog even verder zitten spelen voor een zo gesloten mogelijke hoek :) Met een 3-4-5-driehoek lukt dat bijna, al moet je wat spelen met plates aan de buitenkant omdat de hoeken over elkaar lopen en dus niet geheel uit bricks gebouwd kunnen worden. In het midden ruimte voor een dubbele deur van 8 breed :)
1. Afbeeldingslocatie: http://moo.mappz.net/20160315hoek68a.jpg 2. Afbeeldingslocatie: http://moo.mappz.net/20160315hoek68b.jpg
3. Afbeeldingslocatie: http://moo.mappz.net/20160315hoek68c.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door Mappy op 15-03-2016 09:32 . Reden: 100% edit :) ]

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-11 12:54

CAP-Team

XBL: CAPTeam

In The Palace Cinema zit ook zo'n schuine deur, wellicht kun je even kijken hoe ze het daar hebben gedaan.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Voor wie deze nog niet had gevonden op LEGO Ideas:

https://ideas.lego.com/projects/132489

Afbeeldingslocatie: https://dp1eoqdp1qht7.cloudfront.net/community/projects/354/2d3/132489/2333049-o_1ac521isf1781u001g5kvf1oj5e-full.png

• Kapoen
Mappy schreef op maandag 14 maart 2016 @ 22:35:
[...]
Nostarch heeft de draaischijf aan de buitenkant van de deur zitten (jij aan de binnenkant), daardoor past het daar wel, maar met een flinke kier.

Nog even verder zitten spelen voor een zo gesloten mogelijke hoek :) Met een 3-4-5-driehoek lukt dat bijna, al moet je wat spelen met plates aan de buitenkant omdat de hoeken over elkaar lopen en dus niet geheel uit bricks gebouwd kunnen worden. In het midden ruimte voor een dubbele deur van 8 breed :)
_/-\o_ bedankt voor al het rekenwerk, deze post steek ik in mijn archief 'for future reference'! _/-\o_

Om toch nog even terug te komen op de Nostarch versie, ik begrijp nog altijd niet goed waar ik de mist in ga om eerlijk te zijn. Op de gelinkte pagina van het boek linksboven zie je dat op de buitenkant van de draaitafel een boordsteen/tegel zit. De deur moet ik er dan toch achter plaatsen? Op de foto's hieronder interpreteer ik dat ook zo. Misschien dat ik het aantal studs tot de muur verkeerd inschat? Als ik de stoep buiten beschouwing laat tel ik 5 studs (plaatje van 1 stud + plaatje van 4 studs) tot aan beide muren.

Afbeeldingslocatie: http://i274.photobucket.com/albums/jj259/Pookiemccoo/deurpos1_zps3i2gxgr4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i274.photobucket.com/albums/jj259/Pookiemccoo/deurpos2_zpss3mdw3v8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i274.photobucket.com/albums/jj259/Pookiemccoo/deurpos3_zpsa0uraysb.jpg
CAP-Team schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:59:
In The Palace Cinema zit ook zo'n schuine deur, wellicht kun je even kijken hoe ze het daar hebben gedaan.
Klopt, die heb ik ook al bekeken, maar dat is een heel andere soort constructie. De deur zelf is ook van steentjes en neemt veel meer plaats in dan de Nostarch versie. Het raamwerk boven de deur neemt ook redelijk wat ruimte in spijtig genoeg.

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:58

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ik vind het een top idee (ik hoor Wall-E al roepen: EVE!!), maar ik vind de uitvoering niet zo mooi als Wall-E. Ik vind d'r te hoekkig, minder elegant als in de film. D'r buik/onderlichaam is ook iets te lomp. Wat mij betreft komt deze er wel, maar dan iets beter uitgevoerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Yukkie op 15-03-2016 11:21 ]

We've got that ring of confidence

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Kapoen schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:06:
Om toch nog even terug te komen op de Nostarch versie, ik begrijp nog altijd niet goed waar ik de mist in ga om eerlijk te zijn. Op de gelinkte pagina van het boek linksboven zie je dat op de buitenkant van de draaitafel een boordsteen/tegel zit. De deur moet ik er dan toch achter plaatsen? Op de foto's hieronder interpreteer ik dat ook zo. Misschien dat ik het aantal studs tot de muur verkeerd inschat? Als ik de stoep buiten beschouwing laat tel ik 5 studs (plaatje van 1 stud + plaatje van 4 studs) tot aan beide muren.
Je hebt helemaal gelijk. Nostarch bouwt gewoon illegaal volgens mij.

Van jouw eerste plaatje leek het alsof jij de draaischijf aan de binnenkant van de deur had zitten (bovenkant), Afbeeldingslocatie: http://i274.photobucket.com/albums/jj259/Pookiemccoo/door%20problem_zpsxe6eh02z.jpg terwijl Nostarch de draaischijf aan de buitenkant had zitten (onderkant, met drempel er dus nog voor) Afbeeldingslocatie: http://i274.photobucket.com/albums/jj259/Pookiemccoo/deurpos1_zps3i2gxgr4.jpg

Nu blijken ze dat dus beide gedaan te hebben, en als je dat bouwt krijg je deze constructie:
Afbeeldingslocatie: http://moo.mappz.net/20160315hoeknostarch.jpg

Dat kun je wel vastgezet krijgen als je deur hoog genoeg is, maar legaal is het niet :-(

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• AppieNL
In de Grand Emporium zit de 2de draaischijf recht boven de onderste. Dus daar gebeurt niks illegaals. Ik heb geen plaatjes van wat Nostarch precies bovenaan doet, maar ik betwijfel dat hij illegaal gaat als de techniek al kant en klaar is in een officiele set.

• Kapoen
AppieNL schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 20:08:
In de Grand Emporium zit de 2de draaischijf recht boven de onderste. Dus daar gebeurt niks illegaals. Ik heb geen plaatjes van wat Nostarch precies bovenaan doet, maar ik betwijfel dat hij illegaal gaat als de techniek al kant en klaar is in een officiele set.
In de Nostarch versie zitten de draaitafels niet boven elkaar. Op de foto met de tekening van de deur zie je dat de bovenste draaitafel steunt op de voorste twee studs. Terwijl de hele constructie moet steunen op de achterste twee studs van de draaitafel op de baseplate. Je krijgt dus een soort omgekeerde uitgerokken S-vorm.

Misschien moet ik de auteurs van het boek eens proberen te contacteren om te kijken wat zij er van vinden.
Oftewel zie ik iets over het hoofd en moet ik me diep schamen omdat ik jullie tijd zit te verknoeien, in welk geval ik mijn excuses aanbiedt.

Ik wil allesinds vermijden dat ik een aantal blokjes mogelijk beschadig omdat die deur constructie achteruit getrokken wordt, of nog erger beide muren.

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Kapoen schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 20:38:
Misschien moet ik de auteurs van het boek eens proberen te contacteren om te kijken wat zij er van vinden.
"Het past toch?"
Oftewel zie ik iets over het hoofd en moet ik me diep schamen omdat ik jullie tijd zit te verknoeien, in welk geval ik mijn excuses aanbiedt.
Spelen met Lego is fijn!
Ik wil allesinds vermijden dat ik een aantal blokjes mogelijk beschadig omdat die deur constructie achteruit getrokken wordt, of nog erger beide muren.
Als ik deze constructie wat hoger maak, dan past het net zonder de muren op te rekken, kennelijk genoeg speling op de draaischijven. Maar ik zou het ontwerp een beetje aanpassen, zeker omdat jij je eigen huis aan het bouwen bent :)
Afbeeldingslocatie: http://moo.mappz.net/20160315hoeknostarch.jpg

• AppieNL
Kapoen schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 20:38:
[...]

In de Nostarch versie zitten de draaitafels niet boven elkaar. Op de foto met de tekening van de deur zie je dat de bovenste draaitafel steunt op de voorste twee studs. Terwijl de hele constructie moet steunen op de achterste twee studs van de draaitafel op de baseplate. Je krijgt dus een soort omgekeerde uitgerokken S-vorm.
Oh ja, nu zie ik wel die foto. Zal net wel scheel zijn geweest.

Maar wat let je om de draaischijven boven elkaar te doen ala Grand Emporium in jouw MOC?

• Kapoen
AppieNL schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 21:54:
[...]

Oh ja, nu zie ik wel die foto. Zal net wel scheel zijn geweest.

Maar wat let je om de draaischijven boven elkaar te doen ala Grand Emporium in jouw MOC?
Het idee dat ik betaald heb voor een boek met dit soort rare constructies vind ik niet zo fijn, daarom wou ik absoluut zeker zijn dat ik niets over het hoofd zag. Gelukkig kan ik inderdaad rekenen op andere constructies en vooral de vele tips die ik hier al gekregen heb :)

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Iemand ervaringen met deze site:
http://www.megabricks.nl/

Vind het altijd een beetje vreemd als dit als adres wordt opgegeven"
Nieuwegein (Omgeving Utrecht)

Burp

• Haay
Wii4all schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:33:

Het is gewoon een Lego reseller. Niks meer en niks minder. Net één tandje 'professioneler' dan via Marktplaats verkopen van Lego sets.

• Wii4all
  • Niet online
Haay schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:03:
[...]

Het is gewoon een Lego reseller. Niks meer en niks minder. Net één tandje 'professioneler' dan via Marktplaats verkopen van Lego sets.
Wat nou heel toevallig is dat deze juist adverteren op marktplaats.

Maar goed ik heb er een bestelling lopen en laat wel weten hoe en wat.

Burp

• Kapoen
Ik heb geen ervaring met deze site, maar het is duidelijk waar zij hun stock halen.
Ze halen gewone sets uit elkaar en verkopen de onderdelen/minifigs los.
60072 Demolition Starter Set kost 7 tot 8 euro, en ze verkopen de minfigs aan 2 a 3 euro/stuk. En de accesoires verkopen ze ook nog los.

Ook de 40154 Pencil Pot is ook een donor voor hun website zo te zien. En de losse blokjes komen voornamelijk uit de Classic/Creator emmers denk ik :)

Ik vind deze manier van verkopen wel slim gezien om eerlijk te zijn, het is een andere vorm van investeren itt dozen hamsteren en deze proberen te verkopen aan woekerwinsten.

[ Voor 11% gewijzigd door Kapoen op 16-03-2016 14:38 ]

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Kapoen schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:35:
[...]

Ik heb geen ervaring met deze site, maar het is duidelijk waar zij hun stock halen.
Ze halen gewone sets uit elkaar en verkopen de onderdelen/minifigs los.
60072 Demolition Starter Set kost 7 tot 8 euro, en ze verkopen de minfigs aan 2 a 3 euro/stuk. En de accesoires verkopen ze ook nog los.

Ook de 40154 Pencil Pot is ook een donor voor hun website zo te zien. En de losse blokjes komen voornamelijk uit de Classic/Creator emmers denk ik :)

Ik vind deze manier van verkopen wel slim gezien om eerlijk te zijn, het is een andere vorm van investeren itt dozen hamsteren en deze proberen te verkopen aan woekerwinsten.
Ik beheer en onderhoud zelf ook een (grote) losse onderdelen website (ik ga geen reclame maken), je bent 'm vast wel eens tegengekomen. Sets uit elkaar halen om de onderdelen los verkopen is inderdaad de manier om de voorraad aan te vullen. Bijna iedere Bricklinker vult op deze manier zijn shop. ;)

De verkoper verdient de set vaak meerdere keer terug en de koper hoeft alleen dat onderdeel te kopen dat hij nodig heeft.

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Bijna lente :)
Afbeeldingslocatie: http://moo.mappz.net/20160315bloesem.jpg

• Kapoen
Dat ziet er inderdaad uit als lente _/-\o_

Heb je lang moeten zoeken/proberen voor zo'n boom op te zetten?

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Kapoen schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 20:54:
Dat ziet er inderdaad uit als lente _/-\o_

Heb je lang moeten zoeken/proberen voor zo'n boom op te zetten?
Vooral een tijd graven naar alles dat roze is om in die boom te hangen *O* -O-

Om alle takken onder een andere hoek te krijgen voor het effect van een oude kromme boom die in de lente weer jonge blaadjes krijgt (en een oude man eronder die zich daardoor ook weer vrolijk voelt na een koude winter), zit de top van de boom vol met 1*1 bricks with stud(s) on side: twee op elkaar kun je in elke positie draaien. Bij het bouwen viel er af en toe wel wat af, maar het resultaat blijft goed in elkaar zitten... Tot ik de onderdelen weer ergens anders voor nodig heb ;)

Anderen gebruiken ook wel bruine scharnieren hiervoor, maar die heb ik niet :P

[ Voor 4% gewijzigd door Mappy op 16-03-2016 21:26 ]

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:47
Ik zit al een tijdje te twijfelen om het Ghostbusters Firehouse te kopen (75827).
Wat is een slimmere zet; deze online bestellen (met dubbele VIP points) of binnenkort eens naar Oberhausen rijden naar de LEGO store? Ik heb gehoord dat de prijzen daar wat goedkoper zijn.

Ik zou ook graag de Ecto-1 erbij willen maar die is uitverkocht online (27 maart pas weer :-(). Of kan ik die nu online alsnog mee bestellen zodat ik daarvoor ook dubbele VIP points krijg?

Ik heb nog nooit wat besteld via die LEGO website.

Ik ben vorig jaar naar New York geweest en daar heb daar toen ook Hook & Ladder 8 (zoals de kazerne heet) 'echt' bezocht. Nog een tijdje gepraat met een onwijs aardige brandweerman die daar werkte en mocht zelfs nog even binnen voor het Ghosterbusters 2 uithangbord een fotootje nemen :-)
Vandaar dat ik deze set zo onwijs gaaf vind!

p.s. Even off-topic maar voor de echte Ghostbusters-fans; Stern Pinball gaat binnenkort een Ghostbusters flipperkast uitbrengen gebaseerd op de eerste twee films. Flyer van de LE editie: http://sternpinball.com/u.../le/GB%20LE%20Flyer65.pdf. Je zult wel tegen de € 10.000,- moeten neertellen voor deze versie. De uitgeklede versie gaat rond de € 8.000,- weg.

[ Voor 19% gewijzigd door DedSec85 op 16-03-2016 22:02 ]

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:57
DedSec85 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 21:55:
Ik zit al een tijdje te twijfelen om het Ghostbusters Firehouse te kopen (75827).
Wat is een slimmere zet; deze online bestellen (met dubbele VIP points) of binnenkort eens naar Oberhausen rijden naar de LEGO store? Ik heb gehoord dat de prijzen daar wat goedkoper zijn.
Dubbele VIP points komt ongeveer overeen met 10% korting (weliswaar mag je dat bedrag pas gebruiken bij een volgende aankoop). Dat brengt de 399 euro terug naar een slordige 360 euro, nog steeds 10 euro duurder dus dan in Oberhausen.

Zij doen trouwens ook mee aan de dubbele VIP points, dus als je de rit ziet zitten: go Oberhausen!

• Haay
DedSec85 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 21:55:

Ik zou ook graag de Ecto-1 erbij willen maar die is uitverkocht online (27 maart pas weer :-(). Of kan ik die nu online alsnog mee bestellen zodat ik daarvoor ook dubbele VIP points krijg?

Ik heb nog nooit wat besteld via die LEGO website.
Ik heb al aardig wat bestellingen via de officiële LEGO website gekocht. Waar je rekening mee moet houden: kleinere bestellingen kun je wel op rekening (achteraf betalen) bestellen, maar grotere bestellingen moet je direct met Credit-Card betalen. Helaas hebben ze geen iDeal als betalingsoptie.

In Duitsland kost de Ghostbusters Firehouse HQ €350 ipv. €400 bij ons. Dus een ritje naar Duitsland loont al snel. Houd wel rekening met het feit dat Oberhausen in een mileu-zone zit en dat je dus een Duitse milieusticker op je auto moet hebben.

En zoals al gemeld: als je de GBHQ nu in Oberhausen haalt tijdens de nu lopende dubbel VIP promo dan krijg je in Duitsland nog een krappe €35 aan VIP-punten terug bij aankoop.

Wat de Ghostbusters Ecto-1 betreft: zolang er een bestelknop is kun je bestellen, ook al is het tijdelijk uit voorraad. En als je bestelt tijdens de dubbele VIP promo, dan krijg je er gewoon de dubbele VIP punten voor, zelfs als het pas verzonden wordt wanneer die promo al voorbij is. Dus als je die Ecto-1 graag wilt hebben gewoon nu bestellen!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-11 10:38

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• bakbakbak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 11:44
xantos schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:48:
[...]

Ik beheer en onderhoud zelf ook een (grote) losse onderdelen website (ik ga geen reclame maken), je bent 'm vast wel eens tegengekomen. Sets uit elkaar halen om de onderdelen los verkopen is inderdaad de manier om de voorraad aan te vullen. Bijna iedere Bricklinker vult op deze manier zijn shop. ;)

De verkoper verdient de set vaak meerdere keer terug en de koper hoeft alleen dat onderdeel te kopen dat hij nodig heeft.
Ik herken dat wel, zelf ook wel eens over nagedacht, maar blijf toch maar bij mijn huidige baan. Ik zie op instagram ook accounts die echt op jacht gaan en walmarts plunderen wanneer een set weer voor 1/3 van de lego prijs verkocht wordt. Echt hele winkelwagens vol waarmee ze weglopen, die ze parten en weer op bricklink zetten. Dan vind ik het ook knap dat je in nederland een dergelijke winkel kan runnen, de aanbiedingen hier zijn nou niet echt vergelijkbaar met die in amerika. (of ik moet iets missen :P)

Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4

• cellkuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-10 23:42

cellkuh

Tesla referral: marcel333963

Dit is een interessant artikel: http://thebrickblogger.co...-certified-professionals/

zitten een paar bijzondere sets bij die ik graag zou willen hebben _/-\o_

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
bakbakbak schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 09:51:
[...]

Ik herken dat wel, zelf ook wel eens over nagedacht, maar blijf toch maar bij mijn huidige baan. Ik zie op instagram ook accounts die echt op jacht gaan en walmarts plunderen wanneer een set weer voor 1/3 van de lego prijs verkocht wordt. Echt hele winkelwagens vol waarmee ze weglopen, die ze parten en weer op bricklink zetten. Dan vind ik het ook knap dat je in nederland een dergelijke winkel kan runnen, de aanbiedingen hier zijn nou niet echt vergelijkbaar met die in amerika. (of ik moet iets missen :P)
Je hebt ook geen aanbiedingen nodig om een winkel te runnen. We zijn geen prijsvechter maar hebben wel een gigantisch aanbod. Daarmee zijn we meestal duurder dan de rest maar sparen klanten op verzendkosten doordat ze maar bij één winkel hoeven te bestellen. :)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-11 15:36
Heb zelf ook voorzichtig geprobeerd een onderdelen winkeltje te starten (je moet wat met alles wat je overhoud ;)), probleem bij mij was de enorme verscheidenheid aan onderdelen die er bestaan. Heb best wel wat ruimte, maar je hebt volgens mij echt zo'n apothekerskast oid nodig om het fatsoenlijk te ordenen en ook wat volume kwijt te kunnen. Kwa verkoop kan ik me voorstellen dat het best uit kan zonder echt aanbiedingen najagen, de losse onderdelen verkoop bracht ook in verhouding veel meer op dan de setjes die ik uitzocht. Dat laatste doe ik nog steeds wel op kleine schaal, moet je niet voor broodwinning doen op mijn manier (uitzoeken uit een grote berg, schoonmaken, opbouwen, afbreken en verpakken), maar het is heerlijk ontspannen werk :Y)

Als ik ooit nog weer verhuis moet er een grote hobby loods bij zitten heb ik me al voorgenomen ;)

Flickr | Lego collectie

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• bakbakbak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 11:44
xantos schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:59:
[...]

Je hebt ook geen aanbiedingen nodig om een winkel te runnen. We zijn geen prijsvechter maar hebben wel een gigantisch aanbod. Daarmee zijn we meestal duurder dan de rest maar sparen klanten op verzendkosten doordat ze maar bij één winkel hoeven te bestellen. :)
Ah leuk! Dan heb je het zoals Speedy al aangeeft wel goed professioneel aangepakt. Volgens mij gaat er nog best een boel denkwerk aan vooraf om te kiezen wat je inkoopt, sets, stenen, etc. En dan inderdaad nog het sorteren :X Ik merk ook dat als ik een bricklink order plaats, mijn voorkeur echt naar een nl partij gaat, dan maar die paar euro meer. Loop ook wel eens in Gouda langs de pick a brick wall, maar daar is de keuze toch wel beperkt. Gelukkig wordt dat weer goedgemaakt door de grote hoeveelheid aan dozen en mooie mocs :)

Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Hoe werkt dat eigenlijk, kies je als je een shop hebt bij bv. Bricklink een bepaald prijsniveau waardoor je blokjes in bulk een prijs krijgen (die je misschien nog hier en daar zelf aanpast) of moet je al je blokjes zelf een prijs geven?

Zoef

• Pittie
  • Laatst online: 08:53
Zpottr schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 11:15:
Hoe werkt dat eigenlijk, kies je als je een shop hebt bij bv. Bricklink een bepaald prijsniveau waardoor je blokjes in bulk een prijs krijgen (die je misschien nog hier en daar zelf aanpast) of moet je al je blokjes zelf een prijs geven?
Dat tweede dus ;)
En eigenlijk zou je dan ook de prijs nog een beetje in de gaten moeten houden, of bepaalde onderdelen niet opeens veel duurder of goedkoper zijn geworden.

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-11 13:38
Zpottr schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 11:15:
Kan op verschillende manieren, je kan een gemiddelde prijs overnemen, maar je kan ook je eigen prijs per soort (en kleur) onderdeel ('lot') bepalen. Als je helemaal gek wil kan je per onderdeel ('item') een prijs bepalen. Je maakt dan eigenlijk een 'lot' waar je 1 'item' in zet. Kan handig zijn als je unieke onderdelen hebt, die onderling van kwaliteit verschillen.

[ Voor 5% gewijzigd door keverjeroen op 18-03-2016 11:32 ]

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• _matt_
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online

_matt_

Never forget T6

[quote]Doe die 8868 en 8880 niet weg, dat zijn legends en daar ga je spijt van krijgen :Y

yeah... I know.
Maar toch, ik heb er destijds een hoop plezier mee gehad en nu gun ik dat een ander.
Mocht je later toch gelijk krijgen dan zal ik aan je denken ;)[quote]

:$ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Je hebt helemaal gelijk... gisteren alles bij mijn ouders opgehaald, nu aan het uitzoeken en... JEUGDSENTIMENT!
Zelfs nog een doos met LEGOLAND indianenveer en zelf gepand "goud" uit Billund, stapel met legoland kranten, folders, alle boekjes en gevouwen dozen.
Witte lego wel wat verkleurd :-( maar dit gaat niet weg.

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

_matt_ schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 12:06:
Witte lego wel wat verkleurd :-( maar dit gaat niet weg.
Google is je vriend voor de verkleurde witte blokjes.
Hier in het topic staan ook een paar goede tips:
- kussensloop en in de wasmachine
- door UV in een bak water

Dacht dat er momenteel iemand in het topic testen aan het doen is voor zijn verkleurde blokjes.

[ Voor 3% gewijzigd door nagasy op 18-03-2016 12:38 ]

Battle.net: NagaByrd#2844

• Wom

Wom

Dat ben ik. Dit weekend post ik fotos van het proces. Ben meerdere methodes aan het proberen. Stay tuned ;)

• The Eagle
  • Laatst online: 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je weet dat je die peroxide moet verdunnen he? :P
Dat spul wordt niet voor niks gebruikt om haren compleet wit mee te maken ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• almightyarjen

almightyarjen

De eerste verdieping van het station is eindelijk af! Er zit een Lego winkel (al laten zien), politie bureau, kiosk, premium coffee bar, kantine en pizza restaurant.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0ysvj6C.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1ki6Dob.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4A4cY82.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JscVyE5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/snAyFp4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xLiB5OZ.jpg

En voor de geïnteresseerden een video met wat meer details:

• momania
  • Laatst online: 17-11 18:29

momania

iPhone 30! Bam!

Bravo! _o_

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11 19:05

bord4kop

maximaal 100KB!

Dat is toch wel schitterend zeg!

_/-\o_ _/-\o_ d:)b

| Security Management |

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-11 12:44

Egocentrix

Parttime zeurkous

Jezus wat een bouwwerk. Ongelofelijk gaaf! _/-\o_

* Egocentrix zit thuis netjes volgens de instructies zijn lego te bouwen :/

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Ziet er heel netjes uit. :)
Zijn dat stuurtjes onder die barkrukken?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-11 15:36
@Arjen, dat station word mooier en mooier! Super project, benieuwd naar het geheel als hij straks in je layout staat.

Mbt de waterstof peroxide, die hoef je niet te verdunnen, die 3% die je overal voor weinig koopt word zelfs als mondspoeling gebruikt (en werkt ook op Lego).

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

over ontbleken gesproken.
voor een project op school ben ik juist bezig met het KLEUREN van lego.
ja ja, kleuren van lego........

onderdeel van hoe maak je witte blokjes egaal een andere kleur zonder dat het in water weer eraf gaat.
moet zonder vaste verf gebeuren.......

welke idioot zou dit hebben bedacht .......!!

maar goed, iemand tips ??

• Kapoen
almightyarjen schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 20:40:
De eerste verdieping van het station is eindelijk af! Er zit een Lego winkel (al laten zien), politie bureau, kiosk, premium coffee bar, kantine en pizza restaurant.

En voor de geïnteresseerden een video met wat meer details:
En weeral doe ik mijn petje af Arjen _/-\o_ De foto van het politiebureau herkende ik meteen, zowel dat steentje boven de deur als de minifig zwieren me meteen terug naar mijn jeugdjaren. Dus heel erg bedankt daarvoor :)

Vraagje, hoeveel dozen 60097 City Square heb jij ingeslagen? Ik zag twee Coffee Chain stickertjes, dus jij bent rijk ;)
Egocentrix1 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 23:46:
* Kapoen zit thuis netjes volgens de instructies zijn lego te bouwen :/
Nog geen drang gehad om zelf wat in elkaar te steken? Op wat kleine scenes voor m'n stop motion probeersels na heb ik zelf nog niet zoveel gemoc-ed sinds ik uit mijn dark ages ben gekomen. Ondertussen ben ik er toch aan begonnen, en heb ik gemerkt dat hier veel aardige tweakers zitten die willen helpen indien je vast zit _/-\o_

Kijk goed rond, en steel vooral veel ideeën op websites/fora zoals eurobricks, thebrickblogger.com, bricksetforum,... >:)

[ Voor 24% gewijzigd door Kapoen op 19-03-2016 09:24 ]

• almightyarjen

almightyarjen

Dank voor alle positieve reacties! d:)b
Kapoen schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 09:11:
[...]

En weeral doe ik mijn petje af Arjen _/-\o_ De foto van het politiebureau herkende ik meteen, zowel dat steentje boven de deur als de minifig zwieren me meteen terug naar mijn jeugdjaren. Dus heel erg bedankt daarvoor :)

Vraagje, hoeveel dozen 60097 City Square heb jij ingeslagen? Ik zag twee Coffee Chain stickertjes, dus jij bent rijk ;)
Ik had nog een oud politiebureau welke ik een paar keer in mijn video's heb gebruikt. Hij is hevig verkleurd dus ik heb hem uit elkaar gehaald. Toevalligerwijs was het police-blokje minder verkleurd dus dat kon ik nog mooi verwerken in het station.

Ik heb een 60097. Ik vond het ontwerp van die coffee bar die daarbij zat erg leuk dus ik heb de onderdelen gebricklinked (er komen ook een paar van die bars op het perron). En de stickersheets zijn voor een 3 Euro te bricklinken ;) Dus mijn rijkdom valt helaas tegen :P

• The Eagle

The Eagle

Arjan, wat weegt dat ding inmiddels? Kilo of 15 ofzo :X
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 09:07:

onderdeel van hoe maak je witte blokjes egaal een andere kleur zonder dat het in water weer eraf gaat.

Lego is ABS plastic: http://www.miniland.nl/Bayer%20stenen/index.htm en Wikipedia: Acrylonitril-butadieen-styreen
Dat plastic is speciaal gemaakt om niet te kunnen verkleuren of aan weersinvloeden onderhevig te zijn.
Ga je er chemisch mee aan de slag dan zou het kunnen maar verliest het zijn sterkte.
Ik zie twee opties:
- wit en bij groen in een 1 op 1 verhouding mengen, vermalen en dan weer spuitgieten tot lichtgroen
- een lakstift :Y)

Gok dat school wil dat je onderzoek doet en niet specifiek het doel (verkleuren) haalt. Als dat had gekund had Lego dat vast al eerder zelf ingezien en waren ze wel met verkleurende blokjes uitgekomen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• almightyarjen

almightyarjen

Onbekend schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:48:
Ziet er heel netjes uit. :)
Zijn dat stuurtjes onder die barkrukken?
Ja dat zijn van die kleine stuurtjes die bijvoorbeeld ook op de Maersk trein zitten.
The Eagle schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 12:11:
Arjan, wat weegt dat ding inmiddels? Kilo of 15 ofzo :X
Geen idee, hij is te groot voor de weegschaal :') De basis is wel sterk dus je zou hem (in theorie, nog niet geprobeerd) aan één kant kunnen optillen zonder dat het zaakje in elkaar dondert, maar ik durf het niet :D Om te vervoeren denk ik erover om een houtplaat eronder te schuiven, dan zou je hem met twee personen kunnen optillen.

Verwijderd

[b
Lego is ABS plastic: http://www.miniland.nl/Bayer%20stenen/index.htm en Wikipedia: Acrylonitril-butadieen-styreen
Dat plastic is speciaal gemaakt om niet te kunnen verkleuren of aan weersinvloeden onderhevig te zijn.
Ga je er chemisch mee aan de slag dan zou het kunnen maar verliest het zijn sterkte.
Ik zie twee opties:
- wit en bij groen in een 1 op 1 verhouding mengen, vermalen en dan weer spuitgieten tot lichtgroen
- een lakstift :Y)

Gok dat school wil dat je onderzoek doet en niet specifiek het doel (verkleuren) haalt. Als dat had gekund had Lego dat vast al eerder zelf ingezien en waren ze wel met verkleurende blokjes uitgekomen ;)
nee, het gaat echt specifiek om het kleuren, daarom.......wat een stel idioten ! :|
bovenstaande had ik al op wiki gelezen en mee in werkstuk verwerkt......maar dank !
waar haal ik eventueel een lakstift ??

Verwijderd

almightyarjen schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 11:26:
Dank voor alle positieve reacties! d:)b
wederom, ik krijg ook nostalgie gevoelens :P

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• The Eagle

The Eagle

Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 14:50:
[...]

nee, het gaat echt specifiek om het kleuren, daarom.......wat een stel idioten ! :|
bovenstaande had ik al op wiki gelezen en mee in werkstuk verwerkt......maar dank !
"Het kan niet" is ook gewoon een conclusie he? En misschien wel de enige gewenste. Of je moet met je scheikundedocent gaan zitten en hele ranzige dingen met sterke oplossingen gaan doen. Maar dar zal niet de bedoeling zijn ;)
Lakstift / marker haal je bij een kantoorboekhandel.

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11 20:08
Ik wil jullie deze tip niet onthouden :+

Afbeeldingslocatie: http://www.ruudvanheugten.nl/LegoAfro.jpg

• Wii4all
  • Niet online
Wii4all schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:33:

Ter info alles in goede orde ontvangen.

Burp

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:05
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 14:50:
[...]

ABS lost op in aceton, wellicht kan je dat gebruiken om een verf te mengen die zich mengt met de buitenste laag van een blokje lego. Zo kan je dus de buitenste laag wel kleuren. Blijft alleen de vraag of het legoblokje dan mooi strak blijft.

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 09:07:

spoiler:
LEGO topic dus voordeel van de twijfel. Maar die "idioten" proberen je iets te leren denk ik, beetje minder mag wel.

Ik weet niet wat je precies met "vaste verf" bedoelt, maar er zijn wel manieren om PVC te kleuren zonder een laag verf aan te brengen op het materiaal. Je moet het materiaal dan wel behandelen met iets als MEK of een PVC reiniger die het materiaal open maakt,, gemengd met het juiste pigment. Dat zal wellicht wat invloed hebben op hoe goed het blijft werken als LEGO steen (kan het wellicht wat brosser van worden?).

Google eens op de woorden stain pvc pipe.

Zoef

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:47
Nog een vraagje, stel dat ik de Ghostbusters Firehouse en de Ecto-1 toch via internet wil bestellen, is het dan mogelijk om eerst het Firehouse te bestellen, waarbij ik 799 VIP points krijg en daarna direct nóg een bestelling voor de Ecto-1 zodat ik de 799 VIP points weer direct kan inwisselen?

Of duurt het even voordat die VIP points toegekend worden?

Een ritje naar Oberhausen gaat namelijk niet lukken voor het einde van de VIP actie. Volgens mij ben ik dan zo het goedkoopst uit.

Verwijderd

L.

• AppieNL
De Firehouse zal eerst shipped moeten zijn, dan staan als het goed is de punten bijgeschreven.

• ghostygod
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-08 18:08
Iemand die weet waar ik het goedkoopst een grondplaat van duplo kan kopen ?

bij bol is het 14,99 euro

https://www.bol.com/nl/p/...at-2304/1004004006939927/

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
ghostygod schreef op zondag 20 maart 2016 @ 17:04:
Iemand die weet waar ik het goedkoopst een grondplaat van duplo kan kopen ?

bij bol is het 14,99 euro

https://www.bol.com/nl/p/...at-2304/1004004006939927/
https://www.brickwatch.ne...LEGO-DUPLO-Baseplate.html

• AppieNL
Ook al heb ik LDD al een jaar op m'n PC staan nog nooit echt zelf wat gebouwd ermee, wel een paar LDD's van andere bekeken. Dus ik pak een klein model waarvan wat mensen een LDD wilde:
Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/59f91d7ae7727497ee9546d5fa0415a2.jpg

Simpel genoeg zou je denken. Eerst een half uur zitten kloten (opnieuw installeren/update weer downloaden/reboot/oudere versie terug zetten) omdat update 4.3.9 eindelijk de L en servo motor erin zouden hebben, zie ik ze nergens... Blijken alleen onder het kopje "LDD Extended" te staan. Logica? Nogal nuttig als ik een LDD wil maken van die beach buggy. Maar goed, vervolgens op dit ding zitten kloten en wat schijt irritant dat gears niet vanuit zichzelf uitlijnen, zit je te kloten met die rotation tool om het voor elkaar te krijgen. Ik heb alleen de achterkant af van dit model en ik heb nu al geen zin meer in het gedoe. Laat staan dat ik daarna nog zin heb in een beach buggy en Wall-E. Die laatste had ik al geen zin, omdat ik het ding open zou moeten maken om te kijken hoe alles ook alweer precies zat, maar met LDD gaat het nooit gebeuren.

Ik ga wel even kijken naar MLCad of zo, want ik heb het geduld niet voor LDD.

/end rant

Petje af voor de mensen die er wel mee kunnen werken.

[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 20-03-2016 17:53 ]

• almightyarjen

almightyarjen

Ik denk dat LDD wel aardig werkt voor gebouwen e.d. maar voor technic modellen moet je wel heel veel handelingen per onderdeel verrichten, ik snap je frustratie wel ja ;)

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb nooit zoveel problemen met geld uitgeven of de prijs van lego. Maar die grondplaten.... We zijn begonnen met Lego City en ik zou wat grondplaten + wegen neer willen leggen. Maar die zijn dus ook gewoon 10- tot 15,-, en dan heb ik er 9 of 12 oid nodig. Raar dat die dingen zo duur zijn. Ik heb voor 15,- gisteren ook gewoon de 60118 kunnen kopen, dat zijn prima prijzen en imho niet in verhouding met die platen.

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 20-03-2016 20:12 ]

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Inderdaad heel herkenbaar, die frustraties mbt LDD; ik heb het zelf ook sinds kort op m'n computer staan, maar verder dan wat eenvoudige gebouwtjes ga ik nog maar niet. Zodra het iets complexer wordt begint alles te kraken...

Kreeg trouwens ook een mail terug van LEGO, mbt de extra VIP-punten die ik gemist heb. Zal 'm niet hier plaatsen, maar waar het op neer komt, ik heb pech gehad -O-
En een nieuwe doos bestellen en dan vervolgens die weer terug sturen als ware het de eerste bestelling (want m'n Parisian Restaurant staat intussen), dat is me echt teveel gedoe voor een paar euro. Jammer dus.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

heren in zoek een speciaal lego hoofdje, ongeschoren in vleeskleurig.
Wie weet waar ik er 1 kan kopen?

(is voor een moc over mezelf) :)

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-11 12:44

Egocentrix

Parttime zeurkous

Ik zou eens beginnen met het opzoeken van een partnumber van zo'n ding. Daarna moet je een eind komen op Bricklink lijkt me?

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

ik zit zal op bricklink te zoeken, maar geen idee in welke set zo'n hoofdje zou zitten (dit item zoeken is nieuw voor me)

• AppieNL
Wat ik soms doe is bij 1 van de grote shops op bricklink (AFOLSUPPLY bijv. ook te vinden op toypro.com) en daar gewoon op categorie zoeken, in dit geval dus minifig hoofdjes.

Ldraw inmiddels aan het testen, werkt op zich wel prettig, vooral de 4 schermpjes zijn handig en snel kleuren kunnen kiezen, mis alleen een beetje de auto-klik van onderdelen aan elkaar feature van LDD (of zit dat ook in Ldraw ergens?) en het gemak van onderdelen onder aparte tabjes. Technic is nu gewoon 1 waslijst die grappig genoeg wel gewoon een volgorde volgt (axles, beams, connectors etc.) dus dat hadden ze makkelijk in aparte groepjes kunnen doen.

[ Voor 4% gewijzigd door AppieNL op 20-03-2016 21:38 ]

• almightyarjen

almightyarjen

Mad-Matt schreef op zondag 20 maart 2016 @ 21:12:
heren in zoek een speciaal lego hoofdje, ongeschoren in vleeskleurig.
Wie weet waar ik er 1 kan kopen?

(is voor een moc over mezelf) :)
http://www.bricklink.com/...asp?itemType=P&colorID=28

Zit hij hier tussen?

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

• Kapoen
AppieNL schreef op zondag 20 maart 2016 @ 21:37:
Technic is nu gewoon 1 waslijst die grappig genoeg wel gewoon een volgorde volgt (axles, beams, connectors etc.) dus dat hadden ze makkelijk in aparte groepjes kunnen doen.
Als ik mij niet vergis kan je met LDFind onderdelen zoeken en bekijken :)

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

Een paar maanden geleden uit mijn dark ages gestapt door de 10240 UCS X-Wing te kopen. Erg veel plezier gehad met de build maar nu de set in elkaar zit heb ik beetje een "meh" gevoel. Het staat maar een beetje te staan en doe er verder niks mee. Iemand die dat gevoel ook heeft?

Ik ben namelijk niet zo van het verzamelen om het verzamelen. En om zelf grote MOCs te gaan bouwen heb ik veel meer sets nodig voor mijn gevoel (erg gevaarlijk voor mijn portemonnee :+)

Dus ik dacht ik kijk even op marktplaats voor hoe veel ze tegenwoordig de toonbank over gaan. Heb er zelf eind december €230 voor betaald, zie nu biedingen voor nieuwe sets over de €300 gaan, misschien toch maar even wachten met verkopen :P

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:46

Fiber

Beaches are for storming.

Waarom wachten? Gewoon verkopen als je hem zat bent en dan van de opbrengst direct iets nieuws kopen om weer lekker te kunnen bouwen.

Of inderdaad slopen en dan zelf creatief worden en iets anders van de stukjes bouwen.

Of slopen en herbouwen, net zo lang tot je hem uit je hoofd zonder instructies kan opbouwen... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Kapoen
Fiber schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:53:
Of slopen en herbouwen, net zo lang tot je hem uit je hoofd zonder instructies kan opbouwen... :)
Zijn er (hier) mensen die dat doen? Ieder z'n hobby natuurlijk, maar van het van buiten blokken van Lego instructies zie ik het nut niet meteen in :)

• almightyarjen

almightyarjen

Kapoen schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:34:
[...]

Zijn er (hier) mensen die dat doen? Ieder z'n hobby natuurlijk, maar van het van buiten blokken van Lego instructies zie ik het nut niet meteen in :)
Nope. De 8868 en 8880 heb ik het vaakst opnieuw gebouwd maar dat zal nooit meer dan 3 keer in mijn leven geweest zijn :)

• Haay
Ik heb vorig jaar de Lego 10242 Mini Cooper gebouwd, na een tijdje uit elkaar gehaald, en een maand later weer opnieuw gebouwd. Maar ik vond het de tweede keer bouwen toch duidelijk minder leuk dan de eerste keer. Je wordt namelijk niet meer verrast door leuke constructies omdat je die specifieke build al een keer gedaan hebt.

Maar ik vind de Mini Cooper, samen met de VW T1 Camper en de Ferrari F40, wel zo mooi dat ik die drie auto modellen permanent op display heb staan. :)

Wat betreft de vraag van Arm1n over de 10240 Red Five X-Wing... Ik zou zeggen: verkoop de set als je er klaar mee bent, en koop bijvoorbeeld de Slave-1. Ik lees ERG veel heel enthousiaste reviews van die set. Hij wordt beschouwd als veel leuker om te bouwen dan de Red Five X-Wing.

• AppieNL
[...]

Als kind wel, tot middenmoot setjes toen vrij makkelijk. Was niet het doel, brak het gewoon vaak af om een maandje of 2 later weer eens te bouwen. Flagships bouwde ik maar 1 of 2x

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb, sinds ik weer Lego ben gaan kopen, maar één keer een doos voor een tweede keer opgebouwd. En dat was omdat de katten 'm van de kast hadden gegooid. Dat ging om de 8275. Nu vind ik het bouwen wel leuk, maar het uit elkaar halen van die set was echt een hel. :D

Binnenkort ga ik verhuizen, en ipv een klein hoekje van m'n appartement, heb ik straks de hele zolder geclaimed (nou ja, minus een washok dan). Ik moet nog eens gaan bekijken hoe ik de Lego-dozen moet gaan uitstallen (een aantal modular-dozen en Star Wars).

*knip* Zie topicwarning:
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked.

[ Voor 17% gewijzigd door naitsoezn op 21-03-2016 14:09 ]

Verwijderd

Zpottr schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 21:08:
[...]

spoiler:
LEGO topic dus voordeel van de twijfel. Maar die "idioten" proberen je iets te leren denk ik, beetje minder mag wel.

Ik weet niet wat je precies met "vaste verf" bedoelt, maar er zijn wel manieren om PVC te kleuren zonder een laag verf aan te brengen op het materiaal. Je moet het materiaal dan wel behandelen met iets als MEK of een PVC reiniger die het materiaal open maakt,, gemengd met het juiste pigment. Dat zal wellicht wat invloed hebben op hoe goed het blijft werken als LEGO steen (kan het wellicht wat brosser van worden?).

Google eens op de woorden stain pvc pipe.
oplossing volgens leraar:

gebruik een pvc reiniger icm aceton en een juiste kleurverf. breng dit al airbrushed aan.

oke, van de week eens proberen................................ (al wel een stank opleveren denk ik !!

ps: sorry voor het gebruikte woord in de context van de leraar ;)

• AppieNL
Model half gebouwd in LDD en ook in Ldraw en ik moet toch zeggen dat ik LDD fijner vind werken puur door het aan elkaar vastklikken van onderdelen. Ik zie het alleen echt niet ergens in een optie van Ldraw. Het uitlijnen van onderdelen op 3 schermen in Ldraw word ik ook al snel zat, hoeveel vrijheid het me ook geeft voor andere dingen (zoals jaren '90 Technic onderdelen die niet in LDD zitten???)

Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/0998aba537943df7e37811c41f5acd0b.png
Dit is wat ik dusver heb. Voor meer moet het model open :D
De stuurinrichting is geel, omdat dit jaren '90 stuur onderdelen zijn. Dit zijn moderne placeholders.
De tandwieltjes ernaast is het uitlijn gedoe van gears.

[ Voor 13% gewijzigd door AppieNL op 21-03-2016 19:04 ]

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Afbeeldingslocatie: http://moo.mappz.net/20160321pointillisme.jpg
"LDD? LDraw? Dat is voor ouderwetse studioschilders, ik vang het licht direct met ABS-verf" :P

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-11 14:01
[...]

Het oude piratenschip was zo vaak 'gezonken' in mijn jonge jaren dat ik die uit mijn hoofd kon bouwen. :P Nu zou het ook anders zijn, aangezien de handleidingen ook 2-3x zo dik zijn geworden. Ook kreeg je toen nog geen onderdelenlijst per plaatje (of net wel, rond die tijd zag je het alleen bij Technic).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Kapoen
Dan was mijn versie van de Black Sea Barracuda steviger blijkbaar, die heeft het jaren uitgehouden ;)

Tegenwoordig zijn de instructieboekjes inderdaad dikker, maar krijg je minder informatie per tekening naar mijn gevoel. Soms gaan de instructies zelfs naar een belachelijk niveau waarbij een baseplate met twee of drie blokjes evenveel tekeningen krijgt 8)7

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-11 14:01
Kapoen schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 08:09:
Dan was mijn versie van de Black Sea Barracuda steviger blijkbaar, die heeft het jaren uitgehouden ;)

Tegenwoordig zijn de instructieboekjes inderdaad dikker, maar krijg je minder informatie per tekening naar mijn gevoel. Soms gaan de instructies zelfs naar een belachelijk niveau waarbij een baseplate met twee of drie blokjes evenveel tekeningen krijgt 8)7
Het soldateneiland won ook weleens. :+

Het is op het zotte af op dit moment met de instructies. Ik heb recent de 24h racer en Wall-E gebouwd, maar het is bizar hoeveel stappen je hebt, soms maar voor één pin.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• almightyarjen

almightyarjen

^^Ik erger me ook aan de dikte van die boekjes daardoor: kost meer ruimte :D

• Wom

Wom

Moet zeggen dat je het goed merkt dat wanneer je een oude set bouwt dat je vaker iets vergeet. Het is me te makkelijk gemaakt.

Mijn blekingsproefjes van de witte Lego moet ik verlengen. Nog niet het gewenste resultaat. Wel heb ik kleuring voor plastic gekregen die bij Dow gebruikt wordt in de industrie. Wil eens testen wat het effect is nu ik toch bezig ben.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-11 12:54

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Gaius schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:53:
Ik heb, sinds ik weer Lego ben gaan kopen, maar één keer een doos voor een tweede keer opgebouwd. En dat was omdat de katten 'm van de kast hadden gegooid. Dat ging om de 8275. Nu vind ik het bouwen wel leuk, maar het uit elkaar halen van die set was echt een hel. :D
[...]
Inderdaad uit elkaar halen is niet echt fijn. Eergisteren de 10229 uit elkaar gehaald en gisteren de 10235. M'n vingers doen nu nog zeer.. En geen nagels meer over, ondanks een de-bricker.. :/

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Kapoen
CAP-Team schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:33:
[...]

Inderdaad uit elkaar halen is niet echt fijn. Eergisteren de 10229 uit elkaar gehaald en gisteren de 10235. M'n vingers doen nu nog zeer.. En geen nagels meer over, ondanks een de-bricker.. :/
Soms werk ik met twee van die dingen tegelijk om constructies uit elkaar te halen.

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-11 10:44

quelake

PSN Quelake

CAP-Team schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:33:
[...]

Die oranje (tegenwoordig, vroeger hadden ze ook andere kleuren) tool die wordt meegeleverd bij de grotere sets is echt ideaal. Ik heb een tijd terug met twee man een Taj Mahal uit elkaar gesloopt...die tool is zijn gewicht in goud waard.

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
de-bricker is een leuke benaming voor de brickseparator :)

Heeft iemand hier al ervaring met verchromen/electroplating van lego? Ik zoek eigenlijk iemand die dat kan of een bedrijf die niet de hoofdprijs rekent. Er zijn wel bricklink winkels waar je eea. kan bestellen maar bepaalde onderdelen hebben ze dan net niet...

Bricks4all in Nederland heeft wel een aardig assortiment: http://www.bricklink.com/store.asp?p=bricks4all

Edit: ik zie net dat je daar gewoon alle onderdelen die je besteld kan laten verchromen, euro per stuk gaat wel in de prijzen lopen... twijfel, twijfel...

[ Voor 15% gewijzigd door Pin0 op 22-03-2016 11:31 ]

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11 20:08
quelake schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:25:
[...]

Die oranje (tegenwoordig, vroeger hadden ze ook andere kleuren) tool die wordt meegeleverd bij de grotere sets is echt ideaal. Ik heb een tijd terug met twee man een Taj Mahal uit elkaar gesloopt...die tool is zijn gewicht in goud waard.
Met 6 gram ongeveer de prijs van een grote Technic set :+
Pagina: 1 ... 41 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked. >:)