Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Klopt denk ik wel, gewoon onderstaande toch?KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:02:
in wit met 2 rode strepen over de lengte?
Wel humor dat de 2 "minpuntjes" wel in het origineel goed waren: GBC balletjes (de betere, maar dure Lego balletjes) en de rubbere wielen voor de controls.
Of je gebruikt gewoon de steentjes van het standaard level en de extra stenen die erbij zitten voor het tweede level en bouwt er zelf 1 van... Wees creatief met wat je hebt, basis principe van Lego.nagasy schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:16:
[...]
Ja zeker.
Ik doelde eigenlijk op de mensen die geen schat aan lego hebben en graag meer dan 2 doolhoven willen (met verschillende themas's).
Zoals je ook op de website kan zien: https://ideas.lego.com/projects/14605
Ja "gewoon" schijnt volgens Porsche speciaal te zijn :-)zezke schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:23:
[...]
Klopt denk ik wel, gewoon onderstaande toch?
[afbeelding]
Zou zomaar kunnen dat het deze kleurstelling gaat worden
- Geen flappy panel gearbox in de R, alleen manual
- Geen achter spoiler op de R
Tevens is het allang bekend dat de RS paars, zilver, lava orange en wit als kleuren krijgt. Dus 1 van deze 4 zal het Lego model wel krijgen. Ik gok op paars, puur omdat de kleur voor het eerst is gebruikt in de Go-Kart dit jaar bij een panel waar de Porsche er een stuk of 15 van gebruikt.
[ Voor 25% gewijzigd door AppieNL op 03-03-2016 17:19 ]
Ik lees nu veel discussie over of het nu een 1:8 is, of toch een 1:10. Gezien de wielen (tov 8145) zou ik zeggen een 1:8, dat past weer niet zo mooi in mijn auto verzamelingFeaR schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:47:
De Autosalon Genève 2016 is nu al even bezig, ik ben benieuwd wanneer 42056 - Porsche nu in kleur aan wordt gekondigd.
Ze lijken wel (tegenstelling tot de laatste F1 wagen) de batterijpack/motor aardig netjes te hebben weggewerkt
Op de 42000 was dat gewoon lelijk.
[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 03-03-2016 17:27 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
(of ik moet iets gemist hebben in het 40+ pagina tellende Eurobricks topic waarvan de laatste 20 pagina's alleen maar posts zijn van mensen die de eerste 20 niet lezen).
[ Voor 66% gewijzigd door AppieNL op 03-03-2016 17:58 ]
Gelukkig. Al zou het de relatief hoge prijs ten opzichte van het aantal steentjes wel verklaren. En mocht er iets van PF in zitten laat het dan geen Remote Control zijn zoals de 42030. Daar betaal je echt te veel voor ten opzichte van een 42009 en 42043.AppieNL schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 17:55:
PF is verre van bevestigd voor de Porsche...
Vergelijken met de 42009 en 42043 is niet helemaal eerlijk tegenover de 42030: 2 IR recievers, 1x XL, 1x L, 1x M, 1x servo en 1x BB vs 1x L motor en 1x BB in de 42009/42043. Het PF pakket van de 42030 op de Lego site zou je al zo'n 100 euro kosten. Dus of je hebt 1600+ onderdelen voor 60-70 euro of 1600+ onderdelen voor 10 cent per stuk inclusief 10 cent per PF motor. Het is maar hoe je het bekijkt.
Zowel de 42009 als de 42043 hebben zo'n 1000 kleine onderdelen die Lego nog niet eens een halve cent per stuk kosten en die zijn veel minder aanwezig in de 42030. De enige reden dat de 42043 nog niet is gedropped tot 125 euro zoals de 42009 sinds zijn launch is waarschijnlijk vanwege de lading nieuwe Pneumatic, die hoewel duurder dan normale onderdelen (Lego laat het maken tegenwoordig) nog steeds niet zo duur zijn als PF.
Porsche wordt 3000 onderdelen met een adviesprijs van 300 euro. Ook daar zie ik het probleem niet...
[ Voor 4% gewijzigd door AppieNL op 03-03-2016 19:35 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Dan ging ik daar fout. Ik dacht dat er een stuk minder onderdelen in zaten.AppieNL schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 19:32:
Porsche wordt 3000 onderdelen met een adviesprijs van 300 euro. Ook daar zie ik het probleem niet...
Ik blijf er wel bij dat ik liever veel onderdelen heb, al kosten ze Lego nog geen cent per stuk.
Mwah, aan emmers met pinnen heb ik niet zoveel.FeaR schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 20:00
Ik blijf er wel bij dat ik liever veel onderdelen heb, al kosten ze Lego nog geen cent per stuk.
Die zegels vielen mij direct op bij het bekijken van de doos. Mijn exemplaar is er eentje van week 4 van dit jaar (04S6), dus dat zit wel snor dan denk ik.AppieNL schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 19:47:
Iemand wist het hier precies, maar was geloof ik iets als dit: Kijk op de seals van de doos. Op de mijne staat bijv, "25S5", Dit betekent dat die in week 25 is gemaakt van 2015 en heb doordat er iets fout ging in het systeem bij Lego 2x het nieuwe nekje gekregenIk dacht dat vanaf week 46-48 het nieuwe nekje er in zit, dus dan moet er iets op staan als "48S5". 2016 code is "XXS6"?
Bedankt voor de uitleg
Met creatief zijn, heb je nog altijd geen andere kleur steentjes of een draak/inktvis erbij.AppieNL schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:53:
[...]
Of je gebruikt gewoon de steentjes van het standaard level en de extra stenen die erbij zitten voor het tweede level en bouwt er zelf 1 van... Wees creatief met wat je hebt, basis principe van Lego.
Heb je de link bekeken?
Dat je de doolhoven die je erbij krijgt zelf kan veranderen, spreekt voor zich natuurlijk.
Mijn punt was gewoon dat het wel leuk zou zijn dat ze apart van de set nog meerdere doolhoven voorzien in de toekomst.
Battle.net: NagaByrd#2844

http://www.anwb.nl/wegenwacht/opweg/mijn-legoauto
Ik doelde inderdaad meer op het visuele aspectAppieNL schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 10:04:
Ja, de link heb ik gezien daarom vind ik het wel grappig dat je de draak noemt, want het tweede doolhof in de set is die layout alleen geen draak. Andere kleuren of beestjes die boven het speelveld hangen is leuk, maar voegt technisch niks toe aan de moeilijkheidsgraad van een doolhof. Daar ging mijn reply meer over, want daar zijn de steentjes in de set wel voor toereikend. Voor jou zou ik zeggen: hoi bricklink.com als Lego geen add-ons gaat maken.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Verwijderd
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2016 16:52 ]
Goeie vraag eigenlijk, dat heb ik me ook al afgevraagd. Heeft Lego baat bij de hoge (woeker)prijzen op de tweedehands/beleggersmarkt of niet? Enerzijds voedt dat de Lego hype en verkopen ze op korte termijn meer dozen, op lange termijn heb je natuurlijk het risico van een zeepbel.Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:53:
valt het ook op dat de kippenman op dit moment weer meer wordt aangeboden via o.a. marktplaats.....
zal lego dit figuur op deze manier uitbrengen om de prijs te laten dalen...???
Al zie ik Lego niet meteen kopje ondergaan bij het eventuele spatten van de zeepbel. Lego is en blijft
hoofdzakelijk een speelgoedfabrikant die generatie na generatie kinderen als klant heeft. AFOLs en beleggers zijn maar een heel kleine niche van hun klantenbestand.
Dan hoop ik dat ze dat ook doen voor de Bunny suit guy, die wordt op Bricklink vaak voor richting de 100 euro aangeboden...Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:53:
valt het ook op dat de kippenman op dit moment weer meer wordt aangeboden via o.a. marktplaats.....
zal lego dit figuur op deze manier uitbrengen om de prijs te laten dalen...???
Chicken Suit Guy is duidelijk een knipoog naar het Paasfeest. Bunny was dus ook een mogelijkheid Paasgewijs, maar is het helaas niet geworden. Misschien ergens in de komende jaren of zo in één of andere Paasvignette.Freez schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 17:06:
[...]
Dan hoop ik dat ze dat ook doen voor de Bunny suit guy, die wordt op Bricklink vaak voor richting de 100 euro aangeboden...
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Lego heeft er totaal geen baat bij, Zij kunnen tegen tekorten aanlopen door opkopers en krijgen mogelijk klachten van klanten die daardoor sets mislopen.Kapoen schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 17:05:
[...]
Goeie vraag eigenlijk, dat heb ik me ook al afgevraagd. Heeft Lego baat bij de hoge (woeker)prijzen op de tweedehands/beleggersmarkt of niet? Enerzijds voedt dat de Lego hype en verkopen ze op korte termijn meer dozen, op lange termijn heb je natuurlijk het risico van een zeepbel.
Daarnaast zit Lego er ook niet op te wachten om 10 jaar (of zelfs langer) na het uit productie gaan van een set een klacht te krijgen dat deze niet compleet is. Waarbij de huidige eigenaar van mening is dat hij/zij recht heeft op een complete set omdat er absurd veel geld voor betaald is, Want hij was immers nieuw. Terwijl die bewuste onderdelen misschien allang niet meer in productie zijn en Lego ze ook niet meer op voorraad heeft liggen.
Dus nee, Lego wint niets. Lego kan potentieel alleen verliezen.
-----
MISB (Mint In Sealed Box) = Een Lego set waarvan de compleetheid niet gegarandeerd kan worden, En waar potentieel dus een verkeerd zakje in kan zitten of zelfs eentje te weinig. Ook verkeerde en of defecte onderdelen in de zakjes behoren tot de mogelijkheden, Net als beschadigde/ontbrekende stickervellen en/of instructieboekjes.
Hier meer voor betalen dan een MIB (Mint in Box, En mogelijk dus met gecontroleerde inhoud of in elk geval met de mogelijkheid de inhoud te controleren zonder dat meteen de waarde ervan sterk daalt) is dan ook volstrekt onzinnig en potentieel zelfs onverstandig.
Maar dat is uiteraard enkel mijn mening.
Al dat hier blijft liggen aan sets (En dat is niet veel, Enkel een aantal bewust dubbel gekochte Creator sets en wat polybags + 5 exosuits) zal met ingang van vandaag dan ook geopend worden om de inhoud te controleren.
Voor zoiets is het internet toch echt geweldig met momenten

Ik neem inderdaad aan dat Lego niet zit te wachten op een zeepbel. Echter is de nabehandeling van oude sets en accessoires wel grotendeels overgenomen door websites als bricklink denk ik. Iemand die actief bezig is met het verhandelen/investeren in oude sets zal eerder hier zoeken naar stickervellen en ontbrekende blokjes vermoed ik.
[ Voor 61% gewijzigd door Kapoen op 05-03-2016 10:58 ]
Helaas hebben de pneumatische slangen de tand des tijds minder goed doorstaan, en ik mis wat stukjes. Een snelle rekensom leert mij dat er zo'n drie meter slang in zit, waarbij het langste stuk 39 cm is. Ik zie dit zo niet op bricklink staan (of ik kijk verkeerd). Heeft iemand een goede tip waar ik een (nieuw of compatibel) stuk slang vandaan kan halen?
Leuk joh, ik heb deze set ook in onderdelen op zolder liggen 😊kauwgomballen schreef op zondag 06 maart 2016 @ 09:36:
Gisteren al mijn technisch LEGO van zolder gehaald en samen met mijn zoon aan het opbouwen. Onder andere de 8868. Na 20 jaar batterijen in de houder gedaan, en het motortje werkt nog perfect!
Helaas hebben de pneumatische slangen de tand des tijds minder goed doorstaan, en ik mis wat stukjes. Een snelle rekensom leert mij dat er zo'n drie meter slang in zit, waarbij het langste stuk 39 cm is. Ik zie dit zo niet op bricklink staan (of ik kijk verkeerd). Heeft iemand een goede tip waar ik een (nieuw of compatibel) stuk slang vandaan kan halen?
Ff googelen: http://www.techbricks.nl/...e-for-pneumatic-lego.html
Alternatieve en originele slang.
http://alpha.bricklink.co...ge?q=Hose%20pneumatic#T=Pkauwgomballen schreef op zondag 06 maart 2016 @ 09:36:
Gisteren al mijn technisch LEGO van zolder gehaald en samen met mijn zoon aan het opbouwen. Onder andere de 8868. Na 20 jaar batterijen in de houder gedaan, en het motortje werkt nog perfect!
Je kunt ook de set opzoeken en van daaruit via de onderdelenlijst doorklikken naar de juiste slangetjes.
Let wel goed op of de lengte inderdaad 39cm is, of 39 studs.
Ja, precies... in onderdelen op zolder (en sommige onderdelen helaas ook kwijt merk ik nu). Ik ben al een aardige wanted list aan het maken op Bricklinkaaitje schreef op zondag 06 maart 2016 @ 10:15:
[...]
Leuk joh, ik heb deze set ook in onderdelen op zolder liggen 😊
Ff googelen: http://www.techbricks.nl/...e-for-pneumatic-lego.html
Alternatieve en originele slang.
Die blokbricks.com had ik toevallig ook al gevonden, en helaas lijkt die link van Graupner niet te werken. Wellicht niet de goedkoopste, en niet 'echte Lego', maar voor een paar meter slang is Blokbricks wel een goede.
Bedankt voor deze link! Misschien heb ik op de verkeerde manier gezocht op Bricklink (alleen via het setnummer), want deze hele lijst was ik nog niet tegengekomen. Het makkelijkst lijkt me gewoon een hele slang te bestellen, en zelf op maat te maken. Volgens mij zou er zo'n 3,60m slang bij moeten hebben gezeten, en er is welgeteld 1 Hongaar en 1 Rus die 'm hebben voor 15 euro. Dan is Blokbricks al goedkoper, en gezien de locatie in Nederland is levering ook een stuk zekerder (en hoogstwaarschijnlijk ook nog goedkoper)Roeltjuh schreef op zondag 06 maart 2016 @ 14:21:
[...]
http://alpha.bricklink.co...ge?q=Hose%20pneumatic#T=P
Je kunt ook de set opzoeken en van daaruit via de onderdelenlijst doorklikken naar de juiste slangetjes.
Let wel goed op of de lengte inderdaad 39cm is, of 39 studs.
[ Voor 85% gewijzigd door naitsoezn op 07-03-2016 10:00 ]
Maar toch, ik heb er destijds een hoop plezier mee gehad en nu gun ik dat een ander.
Mocht je later toch gelijk krijgen dan zal ik aan je denken
Wat ook belangrijk is bij verkoop van sets zoals de 8480, 8880 en 8868 is of de witte onderdelen vergeeld zijn of niet.
Heb je ge pmed over de 8868. Nostalgie want heb hem zelf ook nog van vroeger maar niet compleet meer_matt_ schreef op zondag 06 maart 2016 @ 21:50:
yeah... I know.
Maar toch, ik heb er destijds een hoop plezier mee gehad en nu gun ik dat een ander.
Mocht je later toch gelijk krijgen dan zal ik aan je denken
Die set heb ik recentelijk ook nog opnieuw opgebouwd en inderdaad uitgedroogde slangen.kauwgomballen schreef op zondag 06 maart 2016 @ 20:14:
[...]
Ja, precies... in onderdelen op zolder (en sommige onderdelen helaas ook kwijt merk ik nu). Ik ben al een aardige wanted list aan het maken op Bricklink
Die blokbricks.com had ik toevallig ook al gevonden, en helaas lijkt die link van Graupner niet te werken. Wellicht niet de goedkoopste, en niet 'echte Lego', maar voor een paar meter slang is Blokbricks wel een goede.
[...]
Bedankt voor deze link! Misschien heb ik op de verkeerde manier gezocht op Bricklink (alleen via het setnummer), want deze hele lijst was ik nog niet tegengekomen. Het makkelijkst lijkt me gewoon een hele slang te bestellen, en zelf op maat te maken. Volgens mij zou er zo'n 3,60m slang bij moeten hebben gezeten, en er is welgeteld 1 Hongaar en 1 Rus die 'm hebben voor 15 euro. Dan is Blokbricks al goedkoper, en gezien de locatie in Nederland is levering ook een stuk zekerder (en hoogstwaarschijnlijk ook nog goedkoper)
Ik heb toen als vervanging 6x deze kocht voor de lange stukken:
part: 5102c54 (http://alpha.bricklink.co...item.page?id=50103#T=S&O={})
Deze zijn een van de langste die beschikbaar zijn voor een normale prijs.
Na deze 6 had ik nog een paar kleine stukken nodig die ik nog had liggen.
[ Voor 4% gewijzigd door Freez op 06-03-2016 23:17 ]
Ik heb zéker interesse in de 8480 én 8880. Mits compleet en niet verkleurde onderdelen...
Maar daar dit eigenlijk niet mag hier misschien verder per PM?
Die sets kun je het beste los verkopen als je het mij vraagt...
[ Voor 44% gewijzigd door naitsoezn op 07-03-2016 10:04 ]
Ik heb zelf slangen bij http://www.blokbricks.com/contents/en-us/d2.html besteld. Ben er erg tevreden mee. Kleur en structuur lijkt heel erg op het origineel!Die blokbricks.com had ik toevallig ook al gevonden, en helaas lijkt die link van Graupner niet te werken. Wellicht niet de goedkoopste, en niet 'echte Lego', maar voor een paar meter slang is Blokbricks wel een goede.
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Daar haal ik ze ook altijd, prima kwaliteit.keverjeroen schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:27:
[...]
Ik heb zelf slangen bij http://www.blokbricks.com/contents/en-us/d2.html besteld. Ben er erg tevreden mee. Kleur en structuur lijkt heel erg op het origineel!
Nu nog een eerste plaats op Lego ideas? *hint hint*
Welke bedoel je net? Ik vind hem niet terug.la_fusion schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 08:58:
Goed, dubbele VIP points te verkrijgen bij S@H voordat ik inlog zie ik een mooie combinatie set van de Scooby Doo serie maar die is natuurlijk niet in Europa te krijgen
Leuke bundel inderdaad. Ik heb even de vraag gestuurd naar de mensen van de LEGO Store, maar ik verwacht er niet veel van.la_fusion schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:14:
http://shop.lego.com/en-U...by-Doo-Collection-5004810
Maar zoals gezegd niet in Nederland(Europa)
Het is bevestigd door LEGO dat de Scooby Doo serie eruit gaat. Ik denk dat ze in de VS op deze manier de sets gebundeld er sneller uit willen krijgen.zezke schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:53:
Leuke bundel inderdaad. Ik heb even de vraag gestuurd naar de mensen van de LEGO Store, maar ik verwacht er niet veel van.
Leuke bundel, zeker! Zou hier in Europa vast ook goed verkopen.
Net vorige week Parisian Restaurant besteldla_fusion schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 08:58:
Goed, dubbele VIP points te verkrijgen bij S@H
Mail er achter aan sturen. gewoon proberen heb ik laatst ook gedaan met een promotie ding kreeg gewoon opgestuurd.Guardian1980 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:51:
Mooie prestatie Pin0![]()
[...]
Net vorige week Parisian Restaurant besteld
Zo van als ik bestelde item terug stuur en opnieuw bestel dan krijg ik het er wel bij
Op de doos met het vliegtuigje na (in één enkele winkel) heb ik de Scooby Doo serie eigenlijk in geen enkele speelgoedwinkel gezien. Niet dat ik er warm voor liep, maar ik dacht dat het franchise spul net bedoeld was voor het grote publiek? Als het niet beschikbaar is verkoopt het logischerwijs ook niet goed...Haay schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:51:
[...]
Het is bevestigd door LEGO dat de Scooby Doo serie eruit gaat. Ik denk dat ze in de VS op deze manier de sets gebundeld er sneller uit willen krijgen.
Leuke bundel, zeker! Zou hier in Europa vast ook goed verkopen.
euh is dat zo? niet europa? volgens mij ... stond hij in de lego shop oberhausen.la_fusion schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:14:
rechtsachterin in de winkel. Daar stonden aantal dozen mansion vliegtuig en auto. maar dit kan ik me vergissen.
Sorry, vraagteken vergeten..leosand schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 16:09:
[...]
euh is dat zo? niet europa? volgens mij ... stond hij in de lego shop oberhausen.
rechtsachterin in de winkel. Daar stonden aantal dozen mansion vliegtuig en auto. maar dit kan ik me vergissen.
Goed, ik heb de dozen in de winkel ook nog geen enkele keer gezien..
in lego wijnegem staan ze zeker ook alle 3. wel voor veel meer dan die aanbieding, helaas.leosand schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 16:09:
[...]
euh is dat zo? niet europa? volgens mij ... stond hij in de lego shop oberhausen.
heeft iemand gehoord wanneer de Scooby doo serie eruit gaat? die mansion stond nog op mijn verlanglijstje?
Verwijderd
Herkenbaar probleem.Guardian1980 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:51:
Mooie prestatie Pin0![]()
[...]
Net vorige week Parisian Restaurant besteld
Ik heb 2 dagen ervoor een bestelling geplaatst.
Vanmorgen mailtje gestuurd met de vraag om dubbele punten toch nog te verkrijgen.
Ik heb mijn ordernr en klantnr vermeld.
Op hoop van zegen denk ik dan.
edit:
Mail teruggekregen van de klantendienst
Met andere woorden, topservice van LEGO!Beste,
Hartelijk dank voor uw bericht. Ik begrijp helemaal hoe vervelend het is om uit te vinden dat u net een promotie bent misgelopen! Zeker bij grotere bestellingen is het jammer om dan de extra VIP punten mis te lopen. Normaal gezien is de promotie enkel geldig voor aankopen die binnen de juiste data geplaatst zijn maar ik heb in dit geval voor u een uitzondering gemaakt en de extra punten toch maar bij uw rekening bijgevoegd. Dit zou binnen 24 uur op de site voor u moeten updaten. Zoiets kunnen we wel maar één keer doen dus in de toekomst zou ik u aanraden om goed op toekomstige promoties te letten! Ze worden altijd een week of twee van tevoren aangekondigd op http://shop.lego.com/nl-NL/VIP/vipPromotions.jsp
Enkel jammer dat ze hun promoties niet twee weken op voorhand per mail sturen.
[ Voor 51% gewijzigd door nagasy op 09-03-2016 13:13 ]
In other news. Bloed kruipt waar het niet gaan kan: Ik heb een 8480 gekocht. Ik weet nog heel goed hoe ik vroeger voor die doos stond in de V&D (nog een stuk antiek) en aan het twijfelen was om hem te kopen, meerdere dagen. Toen nooit gekocht (vond dingen die horen te vliegen toen al vrij suf in Technic). Ik zag er nu 1 op marktplaats zo mooi wit en voor een goede prijs, dus maar geboden, mocht hem gelijk komen halen. Beetje mee gespeeld en ik moet toch zeggen: ik had vroeger niet moeten twijfelen. Het ding zit vernuftig in elkaar (waarop tig tweakers zeggen: ja, dat hebben we al 20x gezegd). Ik heb hem opgebouwd en al meegenomen, maar hij gaat natuurlijk wel uit elkaar om zelf op te bouwen.
Maar voor ik hem weer opbouw, moet ik eerst het nare luchtje uit de Lego halen (ruikt een beetje naar sigaren denk ik, gelukkig heeft de Lego geen rookschade). Hoewel ik hier tig replies heb gelezen over Lego schoonmaken, ontgaat mij een reply over puur nare luchtjes uit Lego halen, want de Lego op zich is schoon. Gewoon even weken in een teiltje lauw water met een lading citroen zeep erbij voor dat fresh smell?
Leuke kerel trouwens waar ik hem heb gehaald. De man was een wat oudere AFOL die z'n eerste Technic setje kreeg in 1977 (de rode tractor). Had een heleboel leuke spulletjes, zoals de eerste Lego setjes uit 1958. Voor de rest ook een zo'n beetje elk noemenswaardig model (de enige die ik niet zag eigenlijk was de 8880). Waarom verkoopt die het dan? Ruimte maken en geld voor nieuwe modellen, want het moderne Technic bouwt die ook. Had een gigantische lowbed trailer gemaakt voor z'n 8258.
1 van de modellen die hij ook verkocht was een 8865 die ik ook heb meegenomen. Het is de tweede hier, maar in de eerste die ik had gekocht, zaten aardig wat onderdelen die bekrast of verkleurd waren en dat irriteerde me nogal. Ik had wat nieuwe onderdelen besteld hier en daar voor die slechte onderdelen bij wat bricklink orders voor ander spul, maar deze 8865 was op een paar krasjes op een paar bricks nagenoeg als nieuw en mocht mee voor een mooi prijsje. Alleen heeft deze 8865 hetzelfde geur probleempje als de 8480, dus gaat ook uit elkaar.
Mooie aanschaf! Voor geurproblemen laat ik de lego altijd even een uurtje in lauw water met dubro weken. Werkt altijd wel goedAppieNL schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:53:
Ik koop eigenlijk nooit wat bij Lego zelf zonder dubbele VIP points. Op die manier heb ik tenminste nog "10% korting" op m'n volgende aankoop i.p.v. de standaard "5% korting". Koop sowieso weinig bij Lego zelf. Alleen PF en spul als de Tumbler of Wall-E die nauwelijks in gewone winkels zijn te vinden. Want in normale winkels is 20% (of meer) korting scoren op Lego's adviesprijs een eitje.
In other news. Bloed kruipt waar het niet gaan kan: Ik heb een 8480 gekocht. Ik weet nog heel goed hoe ik vroeger voor die doos stond in de V&D (nog een stuk antiek) en aan het twijfelen was om hem te kopen, meerdere dagen. Toen nooit gekocht (vond dingen die horen te vliegen toen al vrij suf in Technic). Ik zag er nu 1 op marktplaats zo mooi wit en voor een goede prijs, dus maar geboden, mocht hem gelijk komen halen. Beetje mee gespeeld en ik moet toch zeggen: ik had vroeger niet moeten twijfelen. Het ding zit vernuftig in elkaar (waarop tig tweakers zeggen: ja, dat hebben we al 20x gezegd). Ik heb hem opgebouwd en al meegenomen, maar hij gaat natuurlijk wel uit elkaar om zelf op te bouwen.
Maar voor ik hem weer opbouw, moet ik eerst het nare luchtje uit de Lego halen (ruikt een beetje naar sigaren denk ik, gelukkig heeft de Lego geen rookschade). Hoewel ik hier tig replies heb gelezen over Lego schoonmaken, ontgaat mij een reply over puur nare luchtjes uit Lego halen, want de Lego op zich is schoon. Gewoon even weken in een teiltje lauw water met een lading citroen zeep erbij voor dat fresh smell?
Leuke kerel trouwens waar ik hem heb gehaald. De man was een wat oudere AFOL die z'n eerste Technic setje kreeg in 1977 (de rode tractor). Had een heleboel leuke spulletjes, zoals de eerste Lego setjes uit 1958. Voor de rest ook een zo'n beetje elk noemenswaardig model (de enige die ik niet zag eigenlijk was de 8880). Waarom verkoopt die het dan? Ruimte maken en geld voor nieuwe modellen, want het moderne Technic bouwt die ook. Had een gigantische lowbed trailer gemaakt voor z'n 8258.
1 van de modellen die hij ook verkocht was een 8865 die ik ook heb meegenomen. Het is de tweede hier, maar in de eerste die ik had gekocht, zaten aardig wat onderdelen die bekrast of verkleurd waren en dat irriteerde me nogal. Ik had wat nieuwe onderdelen besteld hier en daar voor die slechte onderdelen bij wat bricklink orders voor ander spul, maar deze 8865 was op een paar krasjes op een paar bricks nagenoeg als nieuw en mocht mee voor een mooi prijsje. Alleen heeft deze 8865 hetzelfde geur probleempje als de 8480, dus gaat ook uit elkaar.
Wat ik nog vergat in m'n vorige post, wat ook meespeelde bij de aankoop was dat de beste man niet ver woonde. Nadat ik me een keer gebrand heb aan een oplichter op marktplaats, ga ik het liever halen. Dat kostte me nu net zoveel als de pakket bezorgkosten en heel wat minder stress.
Nederlands is makkelijker als je denkt

Dit was toen vaak de achterkant van zo'n klein promo blaadje (voor sets waar niet zo'n klein promo boekje in pastte). De voorkant van een doos voor aan de muur zeg maar. Ik heb die van 8862 sowieso, maar misschien ook wel de 8865, leuk voor aan de muur misschien
en dan samen met wat bio-tex wat ERG goed tegen geurtjes werkt.
Delicaat programma geen centrifuge.
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Leg 'm op werk/school/iets in het printerhok en laat de vrijgekomen ozon zijn werk doen.TFDev schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 20:16:
En hoe doen jullie het met geurproblemen in de handleiding? Ik heb de dikke variant van de 42009 handleiding, maar die muft naar rook
Gister 42042 gekocht, kon het niet laten
Mijn laatste set stamt uit begin 199. ergens. Maar goed moet er wel snel aan wennen, want wil die Porsche hebben
Heb zelf een stapel Loom gekocht toen dat er uit ging, in sommige situaties wel bruikbaar, maar voor de wat grotere elastiekjes is het geen echte vervanger. En ik heb eens gelezen dat ze de elastiekjes van paarden gebruiken (om die vlechten te maken, zal vast een paardensportterm voor zijnSpeedy55 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 11:04:
Ik zocht nog zwarte elastiekjes van oude technic op bricklink, maar die zijn allemaal used en waarschijnlijk uitgedroogd. Maar zou je die nog nieuw ergens kunnen krijgen? Welke zou je daar voor kunnen gebruiken?
Heb trouwens ook net een mail gestuurd naar LEGO m.b.t. die dubbele VIP-punten, ik wacht in spanning af.
Ik was toen pas 4, maar zitten toch heel veel sets tussen die ik allemaal heb.Guardian1980 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 14:01:
Weer een mooie ThrowbackThursday op Brickset; 1986. Ik was in die tijd vooral van de Castle-serie, en Town was een goede tweede. Toevallig ben ik zelf de afgelopen weken bezig geweest om mijn oude voorraad uit te sorteren en oude sets weer op te bouwen (en het einde is nog niet in zicht). En op de afbeeldingen van catalogi die ik in dat item zie, staan wat dat betreft best een aantal sets die ik ook al weer in elkaar gezet heb. Erg leuk om terug te lezen, nostalgie ten top.
Heb trouwens ook net een mail gestuurd naar LEGO m.b.t. die dubbele VIP-punten, ik wacht in spanning af.
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
En dat liet de helpdesk van de Lego store ook net weten:la_fusion schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:14:
Thanks for getting in touch with us.
It’s great to hear you really like the LEGO® 5004810 Scooby-Doo collection! As you know, at the moment, this set isn’t available in any European countries, and unfortunately we have no current plans to launch it in the EU. Of course it is always a possibility and especially with very popular sets we do sometimes relaunch products or expand their markets.
ah lucky one. gefeli.[b] knip
In other news. Bloed kruipt waar het niet gaan kan: Ik heb een 8480 gekocht. Ik weet nog heel goed hoe ik vroeger voor die doos stond in de V&D (nog een stuk antiek) en aan het twijfelen was om hem te kopen, m
hier idem en nu wil ik hem ook zo graag maar vaak de hoofdprijs als vraagprijs en vaak mist er iets of hij is veels te geel.
Beetje laat, maar gefeliciteerd! Je staat ook op The Brothers Brick trouwens: http://www.brothers-brick...-and-a-touch-of-gas-news/ .
Verwijderd
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2016 18:09 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Leuk om te zien dat de Caterham er gaat komen! Kan dan naast de T1, Mini en de F40. Zal nog duur worden met ook de Porsche die er nog aan zit te komen...
PhD i.o.
Heb je eventueel een tussenstand van het aantal blokjes (min of meer) dat in deze constructie zit?almightyarjen schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 18:08:
Even een kleine tussen update: de eerste verdieping schiet aardig op, zal er wat breder op in gaan als deze af is (bricklink orders zijn geplaatst)
Ja, ik leg alvast wat geld opzijMaximus schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 20:48:
[...]
Leuk om te zien dat de Caterham er gaat komen! Kan dan naast de T1, Mini en de F40. Zal nog duur worden met ook de Porsche die er nog aan zit te komen...
Het wordt allemaal wel iets "luxer" dan het LDD model, maar schattende op basis van het LDD model met wat extra zit het nu rond de 9.000 a 10.000 onderdelen. Ik ben dus bijna op de helftKapoen schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 09:23:
[...]
Heb je eventueel een tussenstand van het aantal blokjes (min of meer) dat in deze constructie zit?
![]()
etc...
Jammer, had graag de Modular Library gezien
De twee gekozen sets kunnen me totaal niet boeien.
Want a cookie?!
Blimey, gooi het project naderhand zeker op Lego Ideas, daar houden ze van grote projectenalmightyarjen schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 09:40:
[...]
Het wordt allemaal wel iets "luxer" dan het LDD model, maar schattende op basis van het LDD model met wat extra zit het nu rond de 9.000 a 10.000 onderdelen. Ik ben dus bijna op de helft
En komt er ook een trein crash film naderhand?
Ik heb eergisteren voor de eerste keer ook wat steentjes in bulk gekocht. Aangezien ik Wall-E had aangekocht net voor de dubble VIP punten actie
Eindelijk zaten er wat bruikbare dingen in de PaB muur. Ik heb voornamelijk tegels en beplanting (bloemenstengels) ingeslagen om mijn stop motion mocsels wat te verfraaien. Ik heb gemerkt dat ik beter moet leren stapelen en wat geduldiger moet zijn bij het vullen van zo'n PaB beker
Ik ben echt niet verbaasd. Een modular zullen ze denk ik nooit uitbrengen, gewoon omdat ze die liever zelf cashen. Dan de 2 LotR sets. Die serie liep gewoon meh en 2 enorme sets uit de Ideas serie zijn nooit rendabel te maken.Renquin schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 10:31:
[...]
Jammer, had graag de Modular Library gezien
De twee gekozen sets kunnen me totaal niet boeien.
De Super7 komt op het juiste moment om de Mini of Kever te vervangen.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik geloof niet dat dit project kans maakt op Ideas, zou de duurste set ooit by far wordenKapoen schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 12:46:
[...]
Blimey, gooi het project naderhand zeker op Lego Ideas, daar houden ze van grote projecten![]()
En komt er ook een trein crash film naderhand?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Goed plan, staat genoteerdThe Eagle schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 19:53:
Dan moet je er deels een kopstation van maken. Komt de Horizon Express ineens de wachtruimte binnenzeilen
Plaatje werkt (hier) niet; maar zie hier: Wikipedia: Treinongeval op Gare Montparnasse.Cheezus schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 20:38:
Laat hem dan wel op de 1e verdieping naar buiten komen, dan kun je een moderne versie maken van de treincrash in 1895 op gare montparnasse:
[afbeelding]
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
fookin mad fer it
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked.