Omdat ik naar aanleiding van m'n eigen post toch wel nieuwsgierig werd maar even de planning versneld
De test objecten, reeds afgeschreven Lego. Voornamelijk wit, ook een stukje light en dark grey en blauw om te zien of dit niet raar reageerde. Op de foto lijkt de vergeling mee te vallen, maar het was voor mij in ieder geval geel genoeg om af te schrijven (zie laatste foto voor gelijke delen).
Na de eerste zonnestralen rond 9:00 zie ik al reactie. Ook gelijk het eerste leermoment, de stenen zijn niet het meest handige om objecten ondergedompeld te houden. Ze houden licht tegen (doh) en het is lastig om klein spul er onder te houden.
Na een dagje gestaan te hebben (tot een uur of 16:00) zie hier het verschil. Kwam ik ook achter het volgende leermoment, de stenen moeten wel worden gedraaid als deze aan meerdere kanten verkleurd zijn (andere kant van het paardenhoofd is nog geel). Het linker paard was ook zo vuil en bekrast als de rechter, met de koperpoets dit weer goed bruikbaar gekregen.
Ernstig verkleurde delen zijn wel beter geworden (minifig en de technic 1x4 plate) maar nog niet bruikbaar wit. Ik vermoed dat dit wel beter kan als de zon krachtiger is (en niet meer zo laag staat, soms viel er schaduw over m'n testopstelling) en ik er af en toe een keer doorheen roer.
Voor de volgende keer een beter bakje zoeken en iets ter vervanging van de stenen. Al met al ben ik best tevreden (spul kost 3 euro per liter en is meerdere keren bruikbaar). Weet nog niet of het de moeite is om standaard delen van een paar cent zo schoon te maken, maar voor de duurdere delen (paard kost bv toch weer 50 ct) zeker voor herhaling vatbaar.
En of het broos word weet ik niet (het brak me in ieder geval niet zo af

), maar de andere optie is de afvalbak. De print op het paard en minifig torso bleven trouwens goed
geen garantie als je het zelf probeert!!
[
Voor 16% gewijzigd door
Speedy op 27-02-2016 17:21
]