Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
HK heeft een aardig grote lijst met shops, varierend van duur (Brickstime / Toy's rus) , hobbyshops (AA Place etc) en marktstalletjes waar ze super goedkoop verkopen (In's Point / SSP)cellkuh schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 08:56:
[...]
Heb jij misschien een adres voor mij? voor het Lowlug forum ben ik bezig met een Internationale LEGO winkel lijst. Iedereen die een leuke winkel tegen komt waar ze LEGO verkopen en dit wil delen met andere Afols kan dit aan mij laten weten. Ik zet het dan op de kaart en vervolgens kan iemand anders er zijn voordeel mee doen als hij/zij op vakantie gaat etc.
Dit is de link naar de Internationale LEGO shop lijst
Voor nu staat de gorten ketens als Toys R Us,Trager en Bart Smit er niet op.
Kleuren:
Paars: Click en Brick (host van Lowlug)
Groen: LEGO Brand Store
Geel: LEGO only winkels
Rood: winkels met meer dan alleen LEGO
Zwart: attracties
Grijs: overig
Opmerkingen en toevoegingen kunnen ook via pm
Als ik tijd heb (zit nu in verhuizing) zal ik eens een lijstje maken
http://www.brickshop.com.hk/enu/contacts.asp
Dit was overigens de shop waar ik die kever zag.
Nice catchkeverjeroen schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:14:
Deze week eindelijk weer eens een leuke partij Lego (en bouwinstructies) gevonden voor, omgerekend, €5,50 per KG. De advertentiefoto's waren erg vaag, maar herkende wel wat onderdelen.
Gisteravond opgehaald en de bak eens omgekiept. Dingen die me meteen opvielen waren onderdelen van piraten eiland, haven, kastelen, Mtron, vliegtuig, wasstraat/tankstation en heel wat meer city spul.
Net even adhv mn eigen foto's op Bricklink gekeken en blijkbaar zitten in ieder geval set 6542 en 6270 er bij.
[afbeelding]
[afbeelding]
Cool, ik heb die van mij laatst ook nog eens uit de doos gehaald. Blijft een hele mooie set!Wom schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 20:10:
Heb een veiling gewonnen van de 5580 Highway Rig. Erg blij mee aangezien ik die al wilde als klein ventje. Alles bij elkaar een kleine 100 euro voor betaald. Volledig compleet met doos en instructies. Dat wordt wassen en bouwen als hij hier is
Misschien dat ik die van mij ook maar een keer in de verkoop ga doen, ik doe er verder toch niks mee...

Dak 1 stud minder breed en dus nu een subtiele overlap van een halve stud aan iedere kant. En andere spiegels. Geen ronde want die kreeg ik niet netjes.
Ben al wat meer tevreden
Wanneer dit ding in productie gaat krijgen alle tweakers toch een gesigneerde versie he?Pin0 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 22:46:
[afbeelding]
Dak 1 stud minder breed en dus nu een subtiele overlap van een halve stud aan iedere kant. En andere spiegels. Geen ronde want die kreeg ik niet netjes.
Ben al wat meer tevreden
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Heb je toevallig ook de VW T1 Camper, Mini Cooper en/of Ferrari F40 om eens naast jouw model te zetten? Ben wel benieuwd naar de schaal-vergelijking.Pin0 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 22:46:
[afbeelding]
Ben al wat meer tevreden
Misschien kan je dit als begin gebruiken..la_fusion schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 12:29:
Erg gaaf inderdaad! Nu heb ik laatst wel een boek gekregen om modellen op schaal te gaan maken.. maar echte practische tips zaten daar uiteindelijk niet in. Toevallig tips hoe ik een Lego model kan maken van mijn Clio 3 RS?
[afbeelding]
[ Voor 8% gewijzigd door M@cer op 19-02-2016 14:36 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
In de reacties worden er ook wat theorieën de lucht in gegooid
The ramblings of an idiot
Zit ook nog steeds met het idee te spelen om mijn eigen auto te ver-LEGO-en. Kwa vorm zou het moet lukken, veel makkeijker dan een Volvo 850 word het niet denk ik

http://www.autoblog.nl/ar...850-in-lego-uitmonstering
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
De vw1, mini en ferrari heb ik ook. De vw en mini liggen uit elkaar. De f40 nog niet. Schaal is bijna gelijk aan de f40.
Wat vinden jullie van de draak-toeter? Past dat of?....
Nieuwe recente autos vind ik altijd moeilijk omdat de kenmerkende elementen zo subtiel zijn tov. Andere autos. Weinig verschil tussen een golf en een a3 etc.
[ Voor 27% gewijzigd door Pin0 op 19-02-2016 21:19 ]
Mijn 3RS is wel wat anders dan die auto'sPin0 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 21:17:
Bedankt voor de reacties. Leuk!
De vw1, mini en ferrari heb ik ook. De vw en mini liggen uit elkaar. De f40 nog niet. Schaal is bijna gelijk aan de f40.
Wat vinden jullie van de draak-toeter? Past dat of?....
Nieuwe recente autos vind ik altijd moeilijk omdat de kenmerkende elementen zo subtiel zijn tov. Andere autos. Weinig verschil tussen een golf en een a3 etc.
Is dat een toeter? Ik dacht gewoon een ornament dat ook aan de andere kant zit.. wellicht zijn er nog andere blokjes om te gebruiken maar ik vind het wel een leuk detail.
Hoeveel blokjes heb je gebruikt? Heb je het motorblok ook nagebouwd?Pin0 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 22:46:
[afbeelding]
Ben al wat meer tevreden
Echt heel mooi gemaakt!

Motorblok heb ik niet gedaan, dit vanwege de schuine moterkap die uit allemaal losse donkergroene tiles van 1x3 bestaan. Hierdoor wordt het erg moeilijk een scharnier toe te voegen.
Ik heb geen idee hoeveel blokjes. Zullen er lang niet zoveel zijn als de F40.
3RS is zeker gaaf! Maar als je het voorbeeld van M@cer ziet begrijp je wat ik bedoel. Die haalt het, hoewel knap gemaakt, lang niet bij de echte. Dit in tegenstelling tot de F40 die veel duidelijker herkenbaar is door de lijnen ed. Deze opvatting is ook afhankelijk van mijn persoonlijke smaak...
De volgende gast heeft trouwens dezelfde opdracht als ik voor de challenge
https://www.flickr.com/photos/31460192@N02/ die maakt ook erg mooie dingen!
[ Voor 14% gewijzigd door Pin0 op 19-02-2016 23:14 ]

Hij is binnen. Nu wassen en opnieuw opbouwen. Wonderbaarlijk genoeg zitten beide stickers van de nummerplaat er nog perfect op! Ik ben weer even een jaar of 8 nu
Heel leuk om te zien hoe de bouwtechnieken veranderd zijn in de afgelopen jaren. Bvb de achterlichten zullen nu niet meer met de 1x1 met opdrukdopje worden gedaan. Erg leuk de veranderingen en details.Wom schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 10:46:
[afbeelding]
Hij is binnen. Nu wassen en opnieuw opbouwen. Wonderbaarlijk genoeg zitten beide stickers van de nummerplaat er nog perfect op! Ik ben weer even een jaar of 8 nu
PhD i.o.
Die heb ik van mijn spaarcentjes voor 100 gulden gekocht ooit.Wom schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 10:46:
[afbeelding]
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
WowWom schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 10:46:
[afbeelding]
Nice! Model Team zijn mooie sets!Wom schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 10:46:
[afbeelding]
Die heb ik ook nog ergens liggenWom schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 10:46:
[afbeelding]
Ik niet. Laatst oude Lego catalogus boekjes weggegooid van 3 decennia geleden waar standaard die truck in stond. Verder dan verlekkerd er naar kijken is het echter nooit gekomen
* Rukapul ging heel vaak hoopvol naar de lokale speelgoedzaak om een nieuwe boekje te halen om er achter te komen dat het weer dezelfde was
[ Voor 12% gewijzigd door Rukapul op 20-02-2016 20:40 ]

Binnenkort maar eens sorteren, wassen, en weer opbouwen om hier ook te kunnen showen
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Jeugdsentiment
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Dat is jammer, ik hou die catalogi net bij. Sinds ik uit m'n dark ages ben gekomen ga ik zelfs weer speciaal om de 6 maanden op zoek naar een nieuwe papieren catalogus, ook al kan ik uiteraard alles online bekijken.Rukapul schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 20:39:
[...]
Ik niet. Laatst oude Lego catalogus boekjes weggegooid van 3 decennia geleden waar standaard die truck in stond. Verder dan verlekkerd er naar kijken is het echter nooit gekomen
De fotografie in die boekjes heeft iets nostalgisch
*edit* deze foto is mij bijgebleven uit m'n jeugd. Uit een mini catalogus van 1989:
[ Voor 12% gewijzigd door Kapoen op 21-02-2016 11:15 ]
5590 anyone?Wom schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 22:35:
Hah, die staan ook nog op mijn lijstje die andere modellen. Vooral de 5590!

* The Eagle dat model al zeker 20 jaar op deze manier uitgebouwd staan heeft
Zit derhalve ook bijna 20 jaar stof op though
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
De testcar zelf uitgebreid neem ik aan?
Heb die ook catalogi allemaal bewaard. Kan het niet over mijn hart verkrijgen ze weg te gooien eerlijk gezegd.Kapoen schreef op zondag 21 februari 2016 @ 09:56:
[...]
Dat is jammer, ik hou die catalogi net bij. Sinds ik uit m'n dark ages ben gekomen ga ik zelfs weer speciaal om de 6 maanden op zoek naar een nieuwe papieren catalogus, ook al kan ik uiteraard alles online bekijken.
De fotografie in die boekjes heeft iets nostalgisch
*edit* deze foto is mij bijgebleven uit m'n jeugd. Uit een mini catalogus van 1989:
[afbeelding]
[ Voor 55% gewijzigd door Wom op 21-02-2016 13:19 ]
Laatst zat ik ook te denken... Door het internet is de spanning wel wat van een nieuwe catalogus af. Eigenlijk weet je al wat er uit gaat komen en eigenlijk is dat ook wel jammer. En ik vind het jammer dat alles er niet in staat zoals de modulars en architecture.
The ramblings of an idiot
Eens. Zodra die catalogus in de winkel lag kon ik niet wachten om er thuis uren in te bladeren!McBoom schreef op zondag 21 februari 2016 @ 16:21:
Laatst zat ik ook te denken... Door het internet is de spanning wel wat van een nieuwe catalogus af. Eigenlijk weet je al wat er uit gaat komen en eigenlijk is dat ook wel jammer. En ik vind het jammer dat alles er niet in staat zoals de modulars en architecture.
Inmiddels weer wat voortgang met mijn station geboekt. Naar veel geklooi en gepiel heb ik eindelijk een goed ontwerp voor de roltrappen gevonden. Doordat de treden om het tandwiel moeten draaien moet het onderste tandwiel waarop de band loopt op een bepaalde minimale hoogte zitten zodat de treden er onder door kunnen draaien. Om dit heel mooi af te werken zou ik de vloer van het station ongeveer 3 bricks moeten ophogen. Dit is erg onpraktisch, waardoor ik ervoor gekozen heb de eerste paar treden niet mee te laten bewegen, deze staan dus stil. Uiteraard worden tandwielen en dergelijke nog netjes weg gewerkt

En voor wat meer info een video van mijn Work In Progress kanaal:
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || The Paddock Crew
nice!almightyarjen schreef op zondag 21 februari 2016 @ 16:51:
[...]
Eens. Zodra die catalogus in de winkel lag kon ik niet wachten om er thuis uren in te bladeren!
Inmiddels weer wat voortgang met mijn station geboekt. Naar veel geklooi en gepiel heb ik eindelijk een goed ontwerp voor de roltrappen gevonden. Doordat de treden om het tandwiel moeten draaien moet het onderste tandwiel waarop de band loopt op een bepaalde minimale hoogte zitten zodat de treden er onder door kunnen draaien. Om dit heel mooi af te werken zou ik de vloer van het station ongeveer 3 bricks moeten ophogen. Dit is erg onpraktisch, waardoor ik ervoor gekozen heb de eerste paar treden niet mee te laten bewegen, deze staan dus stil. Uiteraard worden tandwielen en dergelijke nog netjes weg gewerkt
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En voor wat meer info een video van mijn Work In Progress kanaal:
[video]
kleine tip voor je engelse commentaar: de lopende band had last van 'friction' (wrijfving weerstand) niet resistance (electrische weerstand)...:)
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Oh ja thanks! Dit soort foutjes glippen er wel vaker inToolkiT schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:38:
[...]
nice!![]()
kleine tip voor je engelse commentaar: de lopende band had last van 'friction' (wrijfving weerstand) niet resistance (electrische weerstand)...:)
In de video schokt de roltrap een beetje, zoals je zelf al aangeeft. In een later moment in de video laat je de binnenkant van de roltrap zien met de grijze "wieltjes" die de tracks ondersteunen. Als je die wieltjes vervangt met een technic liftarm, zal het dan niet vloeiender gaan?
No worries, ik denk ik meld het even voor de volgende keeralmightyarjen schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:41:
[...]
Oh ja thanks! Dit soort foutjes glippen er wel vaker in
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Dat was toevallig mijn eerste ontwerp: een technic brick met tiles er bovenop. Soepeler liep het ding niet, maakte wel meer geluid door het gesleep over de tiles. Het schokkerige komt volgens mij door het soort tandwiel wat de band aandrijft: daar zitten maar iets van 8 tanden op welke ook speling hebben als deze in de band vallen. Gevolg is dat de de as dan een beetje slipt voordat de tand de band grijpt. Tijdens het slippen krijgt de as iets meer snelheid waardoor de band een ruk krijgt zodra het tandwiel zich vast zet, wat zich dus uit in schokken van de band. Daarnaast zijn de banden vrij zwaar met al die treden erop; elke band heeft 40 schakels/treden.BugWorks schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:44:
Roltrappen zien er goed uit. Misschien een puntje waar je naar mijn mening mogelijk iets verbeterd.
In de video schokt de roltrap een beetje, zoals je zelf al aangeeft. In een later moment in de video laat je de binnenkant van de roltrap zien met de grijze "wieltjes" die de tracks ondersteunen. Als je die wieltjes vervangt met een technic liftarm, zal het dan niet vloeiender gaan?
- Inefficientie in de aandrijving van de roltrappen. Ik zie een hoop gears en ik krijg het idee dat het M motortje veel dichter tegen de roltrap geplaatst kan worden dan dat die nu is. Als het gaat om de gewenste snelheid van de roltrappen, is deze site van Sariel superhandig om tot het gewenste gear ratio te komen met zo min mogelijk gears (=minder frictie=blije M motor).
- Ik heb laatst van iemand begrepen dat het schokkerige van de treads juist komt door "de wieltjes". En daarbij maakte het niet uit welk formaat deze wieltjes hadden, ze zorgden altijd voor een hapering. Zijn oplossing was een moderne Technic liftarm (over het midden van de treads, dus niet de zijkanten). Waarom heeft een Technic brick met tiles niet hetzelfde positieve effect? Geen idee, kan zijn dat de treads zo mierenneukerig zijn dat ze blijven haken achter de randjes?
- Die 2 studs brede "tree" beneden aan de roltrap jeukt. Kan je de onderste 3 tredes niet een stud naar voren schuiven (naar het mechaniek) zodat die tree ook 1 stud wordt of zit het dan in de weg van het mechaniek?
Ah, al wat info gevonden: http://www.miniland.nl/legokrant/index.htm
edit 2: Hier dus op pagina 6: http://www.miniland.nl/legokrant/legokrant%20nr%2052.htm dat was dus mijn inspiratie
Erg leuk om ook de LEGO modellen uit die tijd weer eens terug te zien!
[ Voor 21% gewijzigd door Yukkie op 22-02-2016 16:08 ]
We've got that ring of confidence
Thanks voor de opmerkingenAppieNL schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:51:
Ziet er goed uit Arjen, maar een paar dingetjes die mij irriteren (waar je absoluut niks mee hoeft te doen, want het geheel werkt wel).
- Inefficientie in de aandrijving van de roltrappen. Ik zie een hoop gears en ik krijg het idee dat het M motortje veel dichter tegen de roltrap geplaatst kan worden dan dat die nu is. Als het gaat om de gewenste snelheid van de roltrappen, is deze site van Sariel superhandig om tot het gewenste gear ratio te komen met zo min mogelijk gears (=minder frictie=blije M motor).
- Ik heb laatst van iemand begrepen dat het schokkerige van de treads juist komt door "de wieltjes". En daarbij maakte het niet uit welk formaat deze wieltjes hadden, ze zorgden altijd voor een hapering. Zijn oplossing was een moderne Technic liftarm (over het midden van de treads, dus niet de zijkanten). Waarom heeft een Technic brick met tiles niet hetzelfde positieve effect? Geen idee, kan zijn dat de treads zo mierenneukerig zijn dat ze blijven haken achter de randjes?
- Die 2 studs brede "tree" beneden aan de roltrap jeukt. Kan je de onderste 3 tredes niet een stud naar voren schuiven (naar het mechaniek) zodat die tree ook 1 stud wordt of zit het dan in de weg van het mechaniek?
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Verwijderd
1. Is het bestellen bij Lego.com veilig en heb je last van invoerbelastingen ed?
2. Is de Wall-E set leuk?
Beiden zelf uitgebreid idd. Die van de testcar is obvious. De 5590 heeft een extra lange slaapcabine met keuken, bovenbed etc, extra achteras op de trekker, extra as op de oplegger, en de heli is verlengd en naar Airwolf gemodelleerdWom schreef op zondag 21 februari 2016 @ 13:18:
Dat van die stof is wel herkenbaar. Heb de truck zojuist uit elkaar gedaan en een eerste handwas gegeven. Het water werd behoorlijk troebel kan ik je vertellenMaar als ik die 5590 daar zo wie staan vind ik het erg mooi model ook.
De testcar zelf uitgebreid neem ik aan?
Heb niet alles meer maar die gaan iig niet de deur uit[...]
Heb die ook catalogi allemaal bewaard. Kan het niet over mijn hart verkrijgen ze weg te gooien eerlijk gezegd.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
1. Veiliger dan via LEGO S@H kan haast niet. En invoerbelastingen e.d heb je geen last van.Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2016 @ 18:45:
Ik zit er aan te denken om de Wall-E set bij Lego.com te bestellen, maar nu heb ik twee korte vragen:
1. Is het bestellen bij Lego.com veilig en heb je last van invoerbelastingen ed?
2. Je gaat er geen spijt van krijgen. Het is een prachtige set!
Ze versturen vanuit het land van aankoop.Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2016 @ 18:45:
Ik zit er aan te denken om de Wall-E set bij Lego.com te bestellen, maar nu heb ik twee korte vragen:
WallE ziet er wel leuk uit, maar als je graag speelt met bouwsels kan je beter een brandweerauto kopen.
Verwijderd
CrazyRooster schreef op maandag 22 februari 2016 @ 19:00:
[...]
1. Veiliger dan via LEGO S@H kan haast niet. En invoerbelastingen e.d heb je geen last van.
2. Je gaat er geen spijt van krijgen. Het is een prachtige set!
Bedankt voor de reacties. En ik wil 'm vooral voor de show. Hij ziet er iig gaaf uit en lijkt me leuk om te bouwen.jadjong schreef op maandag 22 februari 2016 @ 19:02:
[...]
Ze versturen vanuit het land van aankoop.
WallE ziet er wel leuk uit, maar als je graag speelt met bouwsels kan je beter een brandweerauto kopen.
Geen risico's en de set is echt fantastisch leuk! Pas wel op, voor je 't weet bestel je meerVerwijderd schreef op maandag 22 februari 2016 @ 18:45:
Heb de set zelf ook en bij de tv staan. Heel leuk!
[ Voor 5% gewijzigd door Maximus op 22-02-2016 21:37 ]
PhD i.o.
- In het echt zit het mechaniek vaak ook een stuk dieper als de onderste tree, dus niet zo gek dat je er niet anders uitkomt dan met die vaste treden ervoor. Tenzij je de grond in kunt duiken.
- Als de vaste treden niet te vermijden zijn, zou in plaats van 2 kleine trapjes onderin de roltrap, een groot vast plateau voor de roltrappen maken, die op dezelfde hoogte uitkomt. Dan lijkt het net alsof het een architectonische keuze is.. Eventueel met een hellingbaan voor kinderwagens aan de zijkant ofzo
Dan kan je daarna handig met je kinderwagen de roltap opEgMaf schreef op maandag 22 februari 2016 @ 21:51:
Nog even over die roltrap:
[...]
Eventueel met een hellingbaan voor kinderwagens aan de zijkant ofzo
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
D'r zijn er zat die dat doen met van die lichte kinderwagentjes. Maar het is ook een oplossing voor mensen met een stok of rollator. Roltrap en helling lukt dan een stuk makkelijker dan een normale trap.breinonline schreef op maandag 22 februari 2016 @ 22:17:
[...]
Dan kan je daarna handig met je kinderwagen de roltap op
Tot wanneer is de Wall-E leverbaar denken jullie?Maximus schreef op maandag 22 februari 2016 @ 21:36:
[...]
Geen risico's en de set is echt fantastisch leuk! Pas wel op, voor je 't weet bestel je meer
Heb de set zelf ook en bij de tv staan. Heel leuk!
Twee IKEA Detolf vitrines naast elkaar:

De Volkswagen T1 Camper:

De Mini Cooper:

De Ferrari F40:

De Ghostbusters Ecto-1:

En Wall-E:
Serieus: wat te doen met de "volwassen" modellen nadat ze zijn opgebouwd? Wat mij betreft is het speelgoed, maar het afbreken en de losse steentjes bij de rest gooien is ook weer zo...
[ Voor 14% gewijzigd door Rukapul op 23-02-2016 11:12 ]
De huidige lego is prachtig om naar te kijken maar dr echt zelf iets mee bouwen is er niet meer echt bij.Rukapul schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:10:
De VW bus en Mini liggen nu samen met een treinstation in een plastic opbergbak onder het bed van de kleineEn zo hebben we inmiddels stapels met opbergbakken van diverse groottes met opgebouwde Lego modellen
Serieus: wat te doen met de "volwassen" modellen nadat ze zijn opgebouwd? Wat mij betreft is het speelgoed, maar het afbreken en de losse steentjes bij de rest gooien is ook weer zo...
Ik bewaar ze ook in grote bakken, maar dat begint nu wel heel erg veel ruimte in te nemenRukapul schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:10:
De VW bus en Mini liggen nu samen met een treinstation in een plastic opbergbak onder het bed van de kleineEn zo hebben we inmiddels stapels met opbergbakken van diverse groottes met opgebouwde Lego modellen
Dat ziet er mooi uitHaay schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:05:
Hier een overzichtje van wat LEGO setjes die ik tentoongesteld heb staan bij mij thuis.
Twee IKEA Detolf vitrines naast elkaar:
Passen de modulars ook in die vitrine kasten vd IKEA?
*edit* een onderbreking van mijn luiheid + google geven aan dat de modulars alvast in de basis passen in deze kast. Qua hoogte kan ik het niet inschatten.
[ Voor 19% gewijzigd door Kapoen op 23-02-2016 12:37 ]
Nou, Wall-E is gereleased in september 2015. Dat is nog maar kort geleden.Joster schreef op maandag 22 februari 2016 @ 22:39:
Tot wanneer is de Wall-E leverbaar denken jullie?
De eerste Ideas set die op de nominatie staat om er nu uit te gaan is de Ghostbusters Ecto-1 set. Die zal er volgens mij vrijwel zeker uit gaan vóór de nieuwe Ghostbusters film uitkomt met de daaraan gekoppelde nieuwe Ecto-1 + Ecto-2 set die in de zomer uit gaan komen.
Tegen eind van het jaar zal denk ik The Big Bang Theory set eruit gaan. En pas daarna komt Wall-E aan de beurt voor pensionering.
In breedte en diepte passen de Advanced Modular huizen wel in die vitrine kasten. En alleen de 10224: Town Hall past niet in de hoogte. Verder passen ze allemaal.Kapoen schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:13:
Passen de modulars ook in die vitrine kasten vd IKEA?
*edit* een onderbreking van mijn luiheid + google geven aan dat de modulars alvast in de basis passen in deze kast. Qua hoogte kan ik het niet inschatten.
[ Voor 28% gewijzigd door Haay op 23-02-2016 13:16 ]
Ging ook een stukje over degene die de Vogel zet heeft bedacht. Als provisie kreeg hij 1% van de nettowinst op die set.. Het daadwerkelijke bedrag werd niet genoemd, maar na 3 maanden stond het gelijk aan het kopen van een auto...
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
http://kotaku.com/lego-su...ter&utm_medium=Socialflow
Burp
Met veel interesse en plezier deze documentaire zitten kijken, samen met de mrs. die ook niet vies is van Lego (gelukkigM@cer schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:47:
Iemand gisteren de documentaire over Lego nog gezien bij RTL Z? Was erg interessant om te zien.
Ging ook een stukje over degene die de Vogel zet heeft bedacht. Als provisie kreeg hij 1% van de nettowinst op die set.. Het daadwerkelijke bedrag werd niet genoemd, maar na 3 maanden stond het gelijk aan het kopen van een auto...
Het leukste stuk vond ik nog wel dat blad wat uitgegeven is, die moet ik ook maar eens gaan opzoeken/abo op nemen. Lijkt mij zeer leuk om te lezen. Misschien is het hier al eens voorbij gekomen, maar dan heb ik het gemist.
Wat betreft de heer met de vogels: 1% van de netto-winst... Weet niet of ik dat nou genoeg of erg weinig vind. Had 5% o.i.d. netter gevonden, denk ik. Maar ik weet dan ook niet wat voor berekeningen er achter zitten. Sowieso wel leuk dat je als bouwer er iets van mee krijgt. Zeker bij de zeer goed verkopende sets levert dit alsnog een leuk zakcentje op.
Ben wel echt heel benieuwd of we met z'n allen een beetje kunnen berekenen wat de winst op zo'n set.
Want a cookie?!
Bedankt voor de goede tip, past precies!DP Kunst schreef op maandag 22 februari 2016 @ 17:59:
Kom je daar niet weg door de tree op zo'n stukje te zetten:
[afbeelding]

(hij is nu nog wit)
Of studless technic balken beter "glijden" dan de grijze wieltjes ga ik bij de andere roltrappen op het perron uitproberen: geen zin om alles weer helemaal open te halen
Eerst de sw sets 5 euro er op, nu deze ook
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Grapjas. Google maar gewoon eens op Lego MOCs. De enige beperking is je eigen fantasie.Brilsmurfffje schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:15:
[...]
De huidige lego is prachtig om naar te kijken maar dr echt zelf iets mee bouwen is er niet meer echt bij.
Ik heb speciaal instagram hiervoor in gebruik op mijn telefoon. Heel veel accounts met lego, legomocs, 'legostrips', steden, brickshops die hun aankopen tonen en ook de scoops (zoals die van zusammengebaut) vind je daar bijna direct terug. Echt een aanrader.AppieNL schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 17:20:
[...]
Grapjas. Google maar gewoon eens op Lego MOCs. De enige beperking is je eigen fantasie.
Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4
Ik denk dat hij bedoelt dat hij niet meer zelf dingen gaat lopen verzinnen en bouwen, niet zozeer dat niemand dat meer doet.AppieNL schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 17:20:
[...]
Grapjas. Google maar gewoon eens op Lego MOCs. De enige beperking is je eigen fantasie.
Top, dankjewel!Haay schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:13:
[...]
Nou, Wall-E is gereleased in september 2015. Dat is nog maar kort geleden.
De eerste Ideas set die op de nominatie staat om er nu uit te gaan is de Ghostbusters Ecto-1 set. Die zal er volgens mij vrijwel zeker uit gaan vóór de nieuwe Ghostbusters film uitkomt met de daaraan gekoppelde nieuwe Ecto-1 + Ecto-2 set die in de zomer uit gaan komen.
Tegen eind van het jaar zal denk ik The Big Bang Theory set eruit gaan. En pas daarna komt Wall-E aan de beurt voor pensionering.
Welke accounts volg je hier zoal voor? Pb mag ookbakbakbak schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 17:52:
[...]
Ik heb speciaal instagram hiervoor in gebruik op mijn telefoon. Heel veel accounts met lego, legomocs, 'legostrips', steden, brickshops die hun aankopen tonen en ook de scoops (zoals die van zusammengebaut) vind je daar bijna direct terug. Echt een aanrader.
Echt rijp en groen door elkaar. Ik heb je de leuksten gepmd.Joster schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 18:40:
Welke accounts volg je hier zoal voor? Pb mag ook
[ Voor 28% gewijzigd door bakbakbak op 23-02-2016 20:16 ]
Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4
Was mij ook opgevallen, erg duur! De Mustang is 20 euro, de Ford Raptor met aanhanger is ook 55 euro ipv de verwachte 50... Ik neem ze over 2 maanden wel vanuit de VS mee... Dan blijft het een leuk kleinigheidje..vectormatic schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:17:
Zojuist de nieuwe golf speed champions gespot bij intertoys, wat blijkt? De losse autotjes zijn van 15 naar 20 euro gegaantoch maar laten liggen dus
Eerst de sw sets 5 euro er op, nu deze ook
Top, dankjewel!bakbakbak schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 20:15:
[...]
Echt rijp en groen door elkaar. Ik heb je de leuksten gepmd.
Ja, de camaro's zijn dan nog een relatief koopje, 40 euro voor 2 autos met de start-installatie er bij..pixels66 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 20:57:
[...]
Was mij ook opgevallen, erg duur! De Mustang is 20 euro, de Ford Raptor met aanhanger is ook 55 euro ipv de verwachte 50... Ik neem ze over 2 maanden wel vanuit de VS mee... Dan blijft het een leuk kleinigheidje..
Persoonlijk baal ik gewoon dat de R18 en R8 dus 20 zijn, en de porsche pit 90(!), ik zou ze graag aan mijn collectie toevoegen (le-mans FTW), maar tenzij ik de losse autos voor ~€15 kan vinden ga ik ze skippen
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
pixels66 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 20:57:
[...]
Was mij ook opgevallen, erg duur! De Mustang is 20 euro, de Ford Raptor met aanhanger is ook 55 euro ipv de verwachte 50... Ik neem ze over 2 maanden wel vanuit de VS mee... Dan blijft het een leuk kleinigheidje..
Kreeg net een email van het Deensesteentje.nl daar zijn ze wel wat goedkoper: http://www.hetdeensesteen...ory/lego-speed-champions/vectormatic schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:17:
[...]
Ja, de camaro's zijn dan nog een relatief koopje, 40 euro voor 2 autos met de start-installatie er bij..
Persoonlijk baal ik gewoon dat de R18 en R8 dus 20 zijn, en de porsche pit 90(!), ik zou ze graag aan mijn collectie toevoegen (le-mans FTW), maar tenzij ik de losse autos voor ~€15 kan vinden ga ik ze skippen
Bedankt voor de Tip! zo maar eens beide Audis bestellen danMedjai schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:21:
[...]
[...]
Kreeg net een email van het Deensesteentje.nl daar zijn ze wel wat goedkoper: http://www.hetdeensesteen...ory/lego-speed-champions/
Die 42056? Mag hopen dat die vage cirkels stickers zijn, die vind ik niet echt mooi.Wom schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 22:52:
Zojuist via Marktplaats de 5590 helemaal compleet in erg goede staat kunnen scoren voor 76 euro alles bij elkaar. Goede deal. Zal gelijk het laatste stuk Lego zijn wat ik koop in een lange tijd denk ik. Tot die tijd maar hopen dat de Porsche supercar erg tegenvalt, want mijn budget voor Lego is er wel al ver doorheen...
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Kende ik nog niet, leuke site. Zag daar ook een OLED display met treintijden, zoiets was ik ook al van plan bij mijn stationkeverjeroen schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 10:45:
Kende iemand deze al:
http://www.internetoflego.com/
IOT gecombineerd met Lego..
http://www.marktplaats.nl...cd&previousPage=mympBuyerSinergyX schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 11:31:
[...]
Die 42056? Mag hopen dat die vage cirkels stickers zijn, die vind ik niet echt mooi.
Dit is hem, andere advertentie denk ik?
Ah, sorry, dacht dat je een Marktplaats advertentie ID bedoelde. Gaat inderdaad om de 42056-1. Die moet nog in officiële vorm worden voorgesteld.
[ Voor 15% gewijzigd door Wom op 25-02-2016 11:43 ]
Welk budget aan steentjes staat daar bij elkaar?
[ Voor 18% gewijzigd door Kapoen op 25-02-2016 12:54 ]
Heb je deze dan al wel eens gezien?Kapoen schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 12:45:
Ik veronderstel dat iedereen hier ook zo'n layout in z'n kelder of op zolder heeft liggen?
[video]
Welk budget aan steentjes staat daar bij elkaar?Ik dacht eerst dat het één of andere AFOL meeting betrof, maar het is echt een prive layout
Die van Alex Nunes hou ik al een tijdje in de gaten jaalmightyarjen schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 13:03:
[...]
Heb je deze dan al wel eens gezien?
Onlangs ben ik gewoon eens gaan snuisteren op youtube naar andere Lego layouts, ongeloofelijk wat er allemaal te vinden is. En ik was al blij dat ik heel misschien eens een tafeltje kan bijzetten aan mijn bureau om een paar baseplates op te kunnen leggen
Die 'vage cirkels' zijn camouflagestickers, die worden ook gebruikt bij echte auto's als ze op de openbare weg gaan testen, maar de lijnen van de auto mogen nog niet gezien worden. Ze verstoren het beeld natuurlijk enorm. Bij het preview LEGO-model zullen dat soort stickers erop zijn geplakt als referentie naar dat soort gevallen.SinergyX schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 11:31:
[...]
Die 42056? Mag hopen dat die vage cirkels stickers zijn, die vind ik niet echt mooi.
En te bedenken dat Alex Nunes twee koters heeft rondlopen, z'n oudste 'helpt' soms met set reviewsalmightyarjen schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 13:26:
Ik kwijl ervan als ik het zie maar een permanente layout zou niets voor mij zijn: gaat voor mij te gauw weer vervelen en dan heb ik het nog niet over om het zaakje stofvrij te houdenMaar inderdaad: als je kijkt hoeveel tijd en vooral geld in zulke layouts zitten: niet normaal meer. Die zullen wel een erg riant salaris hebben oid. Of geen kinderen: een kind schijnt inclusief goede opleiding 1,5 ton te kosten, kan je aardig wat Lego voor kopen
Of een layout gaat vervelen hangt ook af van wat je insteek is denk ik (kwestie van open deuren in te trappen). Moest ik gewoon een rijtje modulars op een tafel zetten met wat roadplates er bij zou het inderdaad snel vervelen.
Voor die kleine layout die ik eventueel wil plaatsen naast m'n bureau dacht ik eerder aan een aantal moc's/mods van die stadsplein set. Vandaar ook mijn vraag onlangs aan jou ivm de minimum draaicirkel van treinen. Als ik zo'n layout koppel met mijn fotografie/stop motion probeersels wordt het geheel al veel dynamischer
Geweldig om zulk soort Layouts te bekijken. Deze vind ik ook erg mooi. Niet heel groot, maar er is toch veel te zien.Kapoen schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 12:45:
Ik veronderstel dat iedereen hier ook zo'n layout in z'n kelder of op zolder heeft liggen?
[video]
Welk budget aan steentjes staat daar bij elkaar?Ik dacht eerst dat het één of andere AFOL meeting betrof, maar het is echt een prive layout
Mijn stadje is nog in aanbouw. En hoop dat dat lang zo blijft, want het bedenken en bouwen vind ik toch het leukste (viewer hier op Tweakers geeft hem wat raar weer lijkt het, ff doorklikken naar Youtube voor wat beter beeld):
[ Voor 6% gewijzigd door keverjeroen op 25-02-2016 15:21 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked.