Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Clowns to the left of me, Jokers to the right
o nostalgie. Ik had het politiebureau ervoor met gele hekjes. Vond het altijd zo tof met die gevangenis erbijJoster schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 16:53:
Die ziekenauto heb ik ook
Onlangs nog mijn oude politiebureau gebouwd met mijn zoontje
[afbeelding]
Daarna de grondplaat gebruikt (en met andere grijze grondplaten uitgebreid) om een groot superhelden / ninja huis te bouwen. En vroeger sloot de grondplaat van het politiebureau inderdaad aan op onze lego stad vol wegen en gebouwen
Burp
Het gesprek maar even vanuit het Lego Aanbiedingen topic hiernaartoe verplaatst, waar het thuishoort.chrisO schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 12:06:
Haay schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:19:
Tja, ik ben pas net afgelopen herfst uit m'n Lego Dark Ages tevoorschijn gekomen, dus heb een hoop gemist aan prachtige Lego sets de afgelopen 15 jaar!![]()
Maar euh, als ik mag vragen, welke UCS sets en modulars heb je zo in de post-retirement uitverkoop nog op de kop kunnen tikken?
UCS B-Wing, UCS Millennium Falcon en 2x het Grand Emporium. Overigens weet ik niet of het toeval is/was, maar die 2 Star Wars sets verkochten destijds erg slecht.
Ja, dat de UCS B-Wing slecht verkocht heb ik gehoord/gelezen. En dat hij rond officiële retirement inderdaad nog met korting verkocht verkocht werd ook. Ben jaloers! Had graag een UCS B-Wing willen hebben met zo'n mooie korting!
En ik heb ook gelezen dat de UCS MF nog iets van 1 à 2 jaar na officiële retirement nauwelijks in waarde steeg. Slapende set, maar inmiddels wel erg gehyped. Volgens mij heb ik in 2007 die UCS MF nog wel eens ergens te koop gezien, maar dacht ik toen: Wow, wie koopt er nou zo'n grote Lego set voor €500 ? Had ik dat toen maar wel gedaan, ha ha ha.
Die heb ik ook, had hem laatst geprobeerd uit het hoofd na te bouwen (30+ jaar laterRukapul schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 16:47:
Een ziekenhuis zou wel bij m'n ambulance passen:
[afbeelding]
Idem voor een brandweerkazerne.
Over prefabneuzen gesproken: dat was een forse teleurstelling bij het bouwen van de hogesnelheidstrein
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ik had de UCS MF gekocht als parts pack, om er ooit nog eens een mooie en vooral grote Star Destroyer mee te bouwen, maar toen zat ik nog in mijn 'Gray Ages' ( speelde en bouwde niets met LEGO, maar ik kocht af en toe nog wel een doos(je).Haay schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 13:46:
[...]
Het gesprek maar even vanuit het Lego Aanbiedingen topic hiernaartoe verplaatst, waar het thuishoort.
Ja, dat de UCS B-Wing slecht verkocht heb ik gehoord/gelezen. En dat hij rond officiële retirement inderdaad nog met korting verkocht verkocht werd ook. Ben jaloers! Had graag een UCS B-Wing willen hebben met zo'n mooie korting!
En ik heb ook gelezen dat de UCS MF nog iets van 1 à 2 jaar na officiële retirement nauwelijks in waarde steeg. Slapende set, maar inmiddels wel erg gehyped. Volgens mij heb ik in 2007 die UCS MF nog wel eens ergens te koop gezien, maar dacht ik toen: Wow, wie koopt er nou zo'n grote Lego set voor €500 ? Had ik dat toen maar wel gedaan, ha ha ha.
Toen ik uit mijn dark/gray age kwam, was studless bouwen in opmars, en dan ga je geen Star Destroyer meer bouwen met wedge-plates...
En nu heb ik het bouwen van een Star Destroyer voorlopig uitgesteld wegens ruimtegebrek.
Nu probeer ik dit te bouwen:

Maar het lukt tot op heden niet om die grijze ruit mbv een 2x2 tile in het patroon van die vloer te krijgen. Iemand een idee?
Je zou de vloer op z'n kant kunnen maken, en dan bijvoorbeeld cheese-slopes gebuiken:chrisO schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 14:14:
[...]
Ik had de UCS MF gekocht als parts pack, om er ooit nog eens een mooie en vooral grote Star Destroyer mee te bouwen, maar toen zat ik nog in mijn 'Gray Ages' ( speelde en bouwde niets met LEGO, maar ik kocht af en toe nog wel een doos(je).
Toen ik uit mijn dark/gray age kwam, was studless bouwen in opmars, en dan ga je geen Star Destroyer meer bouwen met wedge-plates...
En nu heb ik het bouwen van een Star Destroyer voorlopig uitgesteld wegens ruimtegebrek.
Nu probeer ik dit te bouwen:
[afbeelding]
Maar het lukt tot op heden niet om die grijze ruit mbv een 2x2 tile in het patroon van die vloer te krijgen. Iemand een idee?
http://mosaicbricks.blogs...ope-mosaics-tutorial.html
- This line is intentionally left blank -
bedankt. het is idd lastig je moet via achterkant.. vandaar ook de hoeveelheid figs ervoor nogKapoen schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:33:
[...]
Mooie displayKan je nog gemakkelijk aan de minifigs moest je ze nodig hebben? Ik ben aan het twijfelen om mijn collectie minifigs in te kaderen, maar omdat ik wat experimenteer met stop motion moet ik er nog vlot aan kunnen.
btw..http://www.thebrickfan.com/new-lego-holiday-train-rumored-for-2016/
kan niet wachten
[ Voor 9% gewijzigd door leosand op 05-02-2016 15:01 ]
[ Voor 26% gewijzigd door Zeehond op 05-02-2016 15:25 ]
200 fish found!
Ik heb je even geholpen, met een topicreport kunnen we gewoon berichten verhuizen.Haay schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 13:46:
[...]
Het gesprek maar even vanuit het Lego Aanbiedingen topic hiernaartoe verplaatst, waar het thuishoort.
Tsja, de B-wing. Heb een gezonde aversie tegen dat ding. De MF heb ik ook nooit veel mee gehad, maar de waarde is enorm toegenomen.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Tja, ik heb de ruimte gewoon niet voor die hele grote UCS sets zoals de UCS ISD (10030), UCS SSD (10221) en de UCS MF (10179). Maar als Star Wars fan zou ik de kleinere UCS sets wel willen hebben en als display willen hebben staan. De kleinere Millennium Falcon (75105) die ik heb vind ik dan wel weer cool om te hebben.Señor Sjon schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:14:
Tsja, de B-wing. Heb een gezonde aversie tegen dat ding. De MF heb ik ook nooit veel mee gehad, maar de waarde is enorm toegenomen.
Daar had ik inderdaad aan zitten denken, maar ik ben niet zo'n fan van het 'los' neerleggen van steentjes. Waarschijnlijk is het wel de enige oplossing om het echte voorbeeld nauwkeurig te kunnen nabouwen.Knutselsmurf schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 14:34:
[...]
Je zou de vloer op z'n kant kunnen maken, en dan bijvoorbeeld cheese-slopes gebuiken:
http://mosaicbricks.blogs...ope-mosaics-tutorial.html
Er staan mooie voorbeelden op die website.
Ik heb op het moment ook geen ruimte voor die grote UCS sets, daarom staan de meeste nog boxed in de opslag.Haay schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:38:
[...]
Tja, ik heb de ruimte gewoon niet voor die hele grote UCS sets zoals de UCS ISD (10030), UCS SSD (10221) en de UCS MF (10179). Maar als Star Wars fan zou ik de kleinere UCS sets wel willen hebben en als display willen hebben staan. De kleinere Millennium Falcon (75105) die ik heb vind ik dan wel weer cool om te hebben.
http://www.hispabrickmaga...scargas/HBM024ING-L01.pdf
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
https://twitter.com/LEGO_Group/status/695638319036809216
Dan zal de oude er wel snel uit gaan bij Lego. Verwacht niet dat ze beide modellen naast elkaar verkopen.pixels66 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 17:21:
De nieuwe Ecto-1 is aangekondigd, past mooi naast mijn huidige!
Weet niet of deze Ecto-1 er gaat komen, het origineel was een icoon... De films waren speciaal... de nieuwe is een lelijke jaren 80 lijkenwagen met een Ghostbusters logo... wat ik tot nu toe van die film gezien heb lijkt me ook niks speciaals.
Ook zitten de 2 XL motoren met 1 vertraging op de aandrijfas zonder verdere beveiliging. Ik hield het model even stil en er begon al wat te ratelen, lijkt me niet gezond.
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Sowieso de zwarte bracket die bij de XL zit, is praktisch de sterkste verbinding mogelijk tussen 2 bevel gears, alleen geëvenaard door z'n broertje (bij deze MOC gebruikt bij de assen). Dus als het hier mee ratelt, ratelt het met alles.
Ik geloof dat ik dan nog ff snel de oude moet scoren, die vind ik mooierpixels66 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 17:21:
Ja, dat klopt als een bus. Oorspronkelijk was Chima bedoeld om Ninjago op te volgen en dat Ninjago uitgefaseerd zou worden. Maar Chima bereikte niet de populariteit die LEGO gehoopt had want het publiek (lees: veel kids) vond Ninjago leuker dan Chima. Daarom dus kreeg Ninjago na een dal weer een opleving met nieuwe sets, terwijl besloten werd de Chima lijn dan maar uit te faseren.CAP-Team schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 12:13:
Klopt het dat de Chima lijn nu gestopt is? Ik zag die niet meer in de catalogus van 2016 staan.
Nu is het afgelopen januari gelanceerde Nexo Knights thema de nieuwe serie ter vervanging van het Chima thema.
PhD i.o.
Maak daar maar laatste dagen juli / eerste augustus van.Remy!!!! schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 22:54:
Volgens mij vaak wel rond juni inderdaad.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
PhD i.o.
Link lijkt niet te werken, nieuwe: https://twitter.com/LEGO_Group/status/695726295309803520pixels66 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 17:21:
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
En een aantal keer verbeterd. Ziet er beter uit, vouwpatroon is ingewikkelder, etc. Maar 't concept is inderdaad nog steeds hetzelfde.momania schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 22:27:
Maar dit is oud nieuws in een nieuw jasje toch?
Ik ben ook wintersportliefhebber en wat ik ook heel gaaf vind, zijn die gasten die serieuze skiliften nabouwen uit lego.
Hiervan is het liftstation erg gaaf:
Goed, deze is wat minder ingewikkeld, maar de uitvoering daarvan is wel erg goed.
is just2good. Dit zouden de modellen zijn:
Babysitter
Wildlife Photographer
Cyborg
Ice Queen
Penguin Guy
Banana Guy
Spy
Imp
Hiker
Rogue
Arabian Knight
Serenader
Spooky Boy
Scalawag Pirate
Ugh.. lelijk ding eigenlijk. Stemt ook weinig hoopvol voor de nieuwe film.pixels66 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 17:21:
Is er al een trailer dan?pixels66 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 10:36:
Heb je de trailer van de nieuwe film gezien, verschrikkelijk... Komt op mij over als een soort flauwe scary movie achtige film..
Persoonlijk vind ik er nog wel wat aan, lijkt me leuk om me naast de oude te zetten. Jammer dat de HQ zo onbetaalbaar is.
Gewoon 2 kopen en 2e tweede later voor dubbel de prijs verkopen.zezke schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:55:
[...]
Is er al een trailer dan?
Persoonlijk vind ik er nog wel wat aan, lijkt me leuk om me naast de oude te zetten. Jammer dat de HQ zo onbetaalbaar is.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Ik heb ongeveer 8 jaar geleden(denk ik) een legoset gekocht, van een mobiele kraan. Deze ligt onder het stof bij m'n ouders en wil ik binnenkort gaan bouwen. Echter kan ik het set nergens meer vinden op internet...
Ik weet dat de kraan pneumatische onderdelen bevat, onder andere het pneumatische tankje.

Ik heb het gevoel dat het dit set is, ik kan echter niet vinden of de luchttank in dit set zit.
Kan iemand mij uit de brand helpen en mij verlossen van mijn twijfel?
edit:
Na nog eens kritisch kijken lijkt het mij set 8421 te zijn, echter bevat "mijn versie" echter geen motor geloof ik. Kan dat? Set is btw aangekocht in Legoland Duitsland.
[ Voor 12% gewijzigd door Stufferdt op 11-02-2016 14:17 ]
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Volgens Bricklink zitten er de volgende onderdelen in:Stufferdt schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:15:
Ik zit even met een vraagje!
Ik heb ongeveer 8 jaar geleden(denk ik) een legoset gekocht, van een mobiele kraan. Deze ligt onder het stof bij m'n ouders en wil ik binnenkort gaan bouwen. Echter kan ik het set nergens meer vinden op internet...
Ik weet dat de kraan pneumatische onderdelen bevat, onder andere het pneumatische tankje.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb het gevoel dat het dit set is, ik kan echter niet vinden of de luchttank in dit set zit.
Kan iemand mij uit de brand helpen en mij verlossen van mijn twijfel?
edit:
Na nog eens kritisch kijken lijkt het mij set 8421 te zijn, echter bevat "mijn versie" echter geen motor geloof ik. Kan dat? Set is btw aangekocht in Legoland Duitsland.
http://www.bricklink.com/catalogItemInv.asp?S=8421-1
Volgens de lijst zit er geen pneumatische tank in
Latin capital letter y with diaeresis
Dat is 'm niet voor m'n gevoel, ik weet honderd procent zeker dat het tankje erin zitYdieresiS schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:30:
Hier zit wel pneumatic in, maar niet dat tankje: http://www.bricklink.com/catalogItemInv.asp?S=8438-1
Ik wist niet dat ik in inventories kon snuffelen via bricklink, dus hier ga ik meteen mee aan de slag!
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Dit tankje wordt gebruikt in de volgende set's: http://www.bricklink.com/catalogItemIn.asp?P=67c01&in=SStufferdt schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:15:
[afbeelding]
Als die er echt in zit, zou de set daarbij moeten staan.
Right, en jij hebt ook gewoon 2x €400 (of als je hem in Duitsland koopt, €350) = €800 (€700) beschikbaar om twee maal de Ghostbusters HQ te kopen, en dan maar te hopen dat misschien ooit over een jaar of 5 iemand bereid is om €700 - €800 voor jouw 'reserve' GB-HQ te betalen?PjotrStroganov schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:58:
Gewoon 2 kopen en 2e tweede later voor dubbel de prijs verkopen.
Dan twijfel ik of dat 'm is, aangezien hij er niet bij staat.BramBo schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:33:
[...]
Dit tankje wordt gebruikt in de volgende set's: http://www.bricklink.com/catalogItemIn.asp?P=67c01&in=S
Als die er echt in zit, zou de set daarbij moeten staan.
Ik vrees dat het mysterie blijft bestaan tot ik weer eens bij m'n ouders ben.
Als ik weer bij m'n ouders ben, ga ik meteen deze meenemen om weer eens op te bouwen:
Lego plotter 8094.
Dan kom je toch uit op de een versie van de Lego Technic Front End Loader. Die is ook geel - net als de kraan - en met de Pneumatic Airtank. De Tow Truck is heel anders (zeker qua kleur en aantal tanks) en het verschil tussen een kraan en een duikboot/submarine moge duidelijk zijnStufferdt schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:32:
[...]
Dat is 'm niet voor m'n gevoel, ik weet honderd procent zeker dat het tankje erin zit.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ik vraag me idd af wat hij gaat doen als hij uit productie is. Ik geloof niet dat hij dan snel voor 700 Euro verkocht gaat worden.Haay schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:38:
[...]
Right, en jij hebt ook gewoon 2x €400 (of als je hem in Duitsland koopt, €350) = €800 (€700) beschikbaar om twee maal de Ghostbusters HQ te kopen, en dan maar te hopen dat misschien ooit over een jaar of 5 iemand bereid is om €700 - €800 voor jouw 'reserve' GB-HQ te betalen?
Waarom niet? Mijn SSD staat al her en der voor 1.000 euro terwijl hij nog geen jaar(?) uit productie is.Haay schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:38:
[...]
Right, en jij hebt ook gewoon 2x €400 (of als je hem in Duitsland koopt, €350) = €800 (€700) beschikbaar om twee maal de Ghostbusters HQ te kopen, en dan maar te hopen dat misschien ooit over een jaar of 5 iemand bereid is om €700 - €800 voor jouw 'reserve' GB-HQ te betalen?
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Volgens Brickset uit productie sinds oktober 2014. Dus een jaar en 3 maanden inmiddels.Señor Sjon schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 15:36:
Waarom niet? Mijn SSD staat al her en der voor 1.000 euro terwijl hij nog geen jaar(?) uit productie is.
En ja, de SSD is verdubbeld in waarde in ruim een jaar tijd. Maar Ultimate Collector's Series sets uit het Lego Star Wars thema hebben een bijzondere aantrekkingskracht. Sowieso is de Star Wars hype op dit moment enorm dankzij de nieuwe film. En er zijn veel speculanten actief die zich concentreren op de Star Wars UCS sets, wat de prijs daarvan ook opdrijft.
Ghostbusters heeft lang die algemene populariteit en hype niet. En als de aankomende nieuwe Ghostbusters film flopt dan zal dat zeker geen goed doen voor de waarde van die GB-HQ set. Nadat deze set uit productie gaat zal hij vast wel in waarde stijgen, maar ik verwacht geen snelle verdubbeling in waarde zoals bij de SSD.
Ik ben er niet van overtuigd dat Lego sets in de toekomst nog zomaar voor dubbel de prijsPjotrStroganov schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:58:
[...]
Gewoon 2 kopen en 2e tweede later voor dubbel de prijs verkopen.
zullen verkocht worden. Het fenomeen van investeren in Lego is nu veel bekender door al die
hoera verhaaltjes in de pers ivm oude sets die vroeger in kleinere oplages verschenen.
Tegenwoordig hebben meer mensen toegang tot informatie over nieuwe Lego producten,
en produceert Lego ook veel meer.

https://ideas.lego.com/projects/130063
Constructie van het dak is iets wat veel mensen in de comments bezig houdt.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Dat is wel erg strak gedaan! Zo heb je in ieder geval een model waarvan de lijnen mooi kloppen. De techniek onder het dak is ook vrij simpel te maken en niet heel erg spannend. Creëert een hoop mogelijkheden voor mocs.Wom schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:40:
Hoewel ik niet denk dat hij enige kans maakt met al een 911 onderweg, vind ik dit model wel zeer geslaagd:
[afbeelding]
https://ideas.lego.com/projects/130063
Constructie van het dak is iets wat veel mensen in de comments bezig houdt.
Ja, ik denk dat de gouden eeuw inderdaad wel een beetje voorbij is. Toch verwacht ik dat film franchises populair zullen blijven, zeker als er niet veel van worden verkocht. Laten we wel wezen, zelfs met de bekendheid van investeren in lego, zullen sets als de Firehouse relatief schaars blijven door de hoge prijs. Het niveau van de UCS Millenium Falcon zal vast niet worden bereikt.Kapoen schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:19:
[...]
Ik ben er niet van overtuigd dat Lego sets in de toekomst nog zomaar voor dubbel de prijs
zullen verkocht worden. Het fenomeen van investeren in Lego is nu veel bekender door al die
hoera verhaaltjes in de pers ivm oude sets die vroeger in kleinere oplages verschenen.
Tegenwoordig hebben meer mensen toegang tot informatie over nieuwe Lego producten,
en produceert Lego ook veel meer.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Ik begin echt aan mezelf te twijfelenFeaR schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 15:08:
[...]
Dan kom je toch uit op de een versie van de Lego Technic Front End Loader. Die is ook geel - net als de kraan - en met de Pneumatic Airtank. De Tow Truck is heel anders (zeker qua kleur en aantal tanks) en het verschil tussen een kraan en een duikboot/submarine moge duidelijk zijn
Wordt vervolgd!
M'n handen jeuken wel om weer eens aan de slag te kunnen

en:
FebRovery (geen idee wat dit is)
Zelf heb ik vorig jaar een keer mee gedaan aan shiptember (bouw een ruimteschip van minimaal 100 studs lang)
Ik doe mee aan de 100ste lugnuts challange. Hier moet je een nummer kiezen van 1-100 en dan kreeg je de daaraan gekoppelde opdracht. (Allen auto's) Ik ben nu bezig met een Rolls Royce Silver Ghost.
Zal binnenkort hier ook wel even een WIP plaatsen.
Over Star Wars UCS/D2C gesproken, de volgende grote set staat al op stapel. Op 'May the 4th' komt de Assault on Hoth set uit blijkbaar. bron en citaat uit het berichtPjotrStroganov schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:51:
[...]
Ja, ik denk dat de gouden eeuw inderdaad wel een beetje voorbij is. Toch verwacht ik dat film franchises populair zullen blijven, zeker als er niet veel van worden verkocht. Laten we wel wezen, zelfs met de bekendheid van investeren in lego, zullen sets als de Firehouse relatief schaars blijven door de hoge prijs. Het niveau van de UCS Millenium Falcon zal vast niet worden bereikt.
LEGO Assault on Hoth™ Base will challenge even the most skilled fan builders.
Experienced builders can recreate the Rebel Force’s Echo Base from Star Wars: Episode V – The Empire Strikes Back in an unbelievably detailed recreation of one of the most iconic scenes in the original Star Wars trilogy. The 2144-piece building set inspires fans to build their own scouting missions with the Snowspeeder, armed with twin spring-loaded shooters, and get back to base on the speeder bike to help Luke, Han and the other Rebel heroes. The modular design enables fans to customize their Rebel base configuration, including a Wampa cave and Wampa figure.
The set features LEGO minifigure versions of Luke Skywalker, Han Solo, Toryn Farr, Wes Janson, Wedge Antilles, K-3PO, and more. Available May 1st for $249.99.
Dat lijkt sterk op:Pin0 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 08:34:
Doet iemand van jullie hier op tweakers wel een mee aan een building challange? In february zijn er een aantal:
[afbeelding]
[afbeelding]
en:
FebRovery (geen idee wat dit is)
I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs
Zo vaak op Eurobricks, geen enkele gewonnen. Ik doe er ook al geen serieuze moeite meer voor (eerste paar keer wel), als hetgeen wat ik al bouw of een idee voor heb liggen dat in de wedstrijd past, doe ik mee. Wall-E paste toevallig in een wedstrijd toen en werd 9de en de lol van het bouwen was wel een beetje zoek om de deadline te halen (maar niet af te raffelen).Pin0 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 08:34:
Doet iemand van jullie hier op tweakers wel een mee aan een building challenge?
Inmiddels is er ook een foto beschikbaar van de doosKapoen schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 09:19:
[...]
Over Star Wars UCS/D2C gesproken, de volgende grote set staat al op stapel. Op 'May the 4th' komt de Assault on Hoth set uit blijkbaar. bron en citaat uit het bericht
[...]

Mwauh... beetje een opeenhoping van sets die afgelopen jaren al uitgekomen zijn. Hangar deur, schilden en ion cannon zijn wel een leuke toevoeging
Toen dacht ik: UCS....
Dan verwacht ik wel wat meer dan dit! Zoals je zegt, dit lijkt (en is dus) meer een opeenhoping van kleine setjes. Wat suf.

4WD en 4W sturen. Mag mee doen met een trial dit weekend.
Hopelijk valt ie wat te combineren met deze:kevinn schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 15:48:
[...]
Inmiddels is er ook een foto beschikbaar van de doos
[afbeelding]
Mwauh... beetje een opeenhoping van sets die afgelopen jaren al uitgekomen zijn. Hangar deur, schilden en ion cannon zijn wel een leuke toevoeging

The ramblings of an idiot
Voeg de Hoth Wampa Cave 8089 toe en hij is het helemaal !McBoom schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 23:54:
[...]
Hopelijk valt ie wat te combineren met deze:
Ik denk niet dat deze heel positief ontvangen gaat worden...
Als dit al zo snel op het internet staat, is de boodschap wel duidelijk
[ Voor 17% gewijzigd door mathelicious op 13-02-2016 11:02 ]
Hoth zonder AT-AT? Does not compute.kevinn schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 15:48:
[...]
Inmiddels is er ook een foto beschikbaar van de doos
[afbeelding]
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Sterker nog, de meest recente AT-AT is net twee maanden terug retired, dus die is ook nergens meer te vinden (behalve voor fors boven de winkelprijs)
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Wordt de Hoth set aangeboden als UCS, of als 'gewone' play set?mathelicious schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 11:01:
De nieuwe UCS wordt niet zo goed ontvangen... Zie deze persiflage van de UCS death star![]()
Als dit al zo snel op het internet staat, is de boodschap wel duidelijk
Als UCS aan de gouden 'label' op de doos te zien.Kapoen schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 12:37:
[...]
Wordt de Hoth set aangeboden als UCS, of als 'gewone' play set?
Die heb ik ook (al)Flabergasted schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 00:15:
[...]
Voeg de Hoth Wampa Cave 8089 toe en hij is het helemaal !![]()
[afbeelding]
The ramblings of an idiot
De verhoudingen liggen ook nogal scheef, 2 snowtroopers tegenover een stuk of 11 rebels??? Who came up with this shit....
Echt heel jammer van zo'n set... Mag hooguit 180 euro kosten...
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
http://www.hothbricks.com...toy-fair-2016-cest-parti/
[ Voor 4% gewijzigd door kevinn op 13-02-2016 15:27 ]

Kritiek en suggesties zijn welkom
[ Voor 20% gewijzigd door Pin0 op 13-02-2016 20:45 ]
Nou, ik vind dat hij er al erg mooi uitziet zo! Ben je van plan hem op Lego Ideas te submitten?Pin0 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 18:23:
De Wip van de Rollce Royce Silver Ghost. Is zo goed als af. Nu een weekje naar 'kijken' en zaken die me dan nog opvallen verbeteren. Oa. de spiegels zinnen me nog niet.
Kritiek en suggesties zijn welkom
Die Difrax-fles maakt het ook helemaal af
Ben nog niet tevreden over de spiegels. Ik ga de bruine raam spijlen nog vervangen met witte.
Het dak is aardig gelukt maar daar twijfel ik nog aan de 1 stud overlap achter en de zijkant
En als je het dak nou laat overhangen met zoiets? http://alpha.bricklink.co....page?P=32028#T=S&C=11&O={"color":11}Pin0 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 13:08:
Difrax![]()
Ben nog niet tevreden over de spiegels. Ik ga de bruine raam spijlen nog vervangen met witte.
Het dak is aardig gelukt maar daar twijfel ik nog aan de 1 stud overlap achter en de zijkant
Haha, ik dacht net hetzelfde. Met die fles er bij krijg je zeker 10000 votes op Lego ideasGuardian1980 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 12:32:
Voor wat ik zo kan zien ziet het er echt goed uit. Wat zou je nog willen verbeteren?
Die Difrax-fles maakt het ook helemaal af
ff serieus, ik vind die wagen moc knap gedaan en ik ben geeneens liefhebber/kenner van oldtimers
Daar heb ik er niet heel veel van, en ik denk dat dat de ronding breekt... maar ik stoor me er nog niet aan, de witte raamspijlen zijn al een hele verbetering.... bedankt voor het meedenken....kauwgomballen schreef op zondag 14 februari 2016 @ 13:52:
[...]
En als je het dak nou laat overhangen met zoiets? http://alpha.bricklink.co....page?P=32028#T=S&C=11&O={"color":11}

filmpje: https://www.facebook.com/...er/videos/474599839407114
[ Voor 13% gewijzigd door Kenzi op 16-02-2016 06:22 ]
Had de Ghost niet van die ronde spiegels aan stokjes (oneerbiedig, maar is de beste beschrijving die ik kan bedenken), waarbij de stokjes schuin omhoog gaan? Zou dan een "dish 2x2 inverted (radar)" (http://alpha.bricklink.co...talogitem.page?P=4740#T=C) aan een "bar 1 x 3 with clip and stud receptacle (robot arm)" (http://alpha.bricklink.co...talogitem.page?P=4735#T=C) kunnen? Hoewel eigenlijk het stokje aan een stokje moet dus dat wordt dan weer lastig.
Edit: ah, plaatjes op internet tonen ook Ghosts met rechthoekige en zonder spiegels. Dus misschien gewoon mijn voorkeur om ronde spiegels te zien
[ Voor 10% gewijzigd door Plymp op 16-02-2016 09:55 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Haay op 16-02-2016 16:32 ]
Ok, zie net fimpje met kaartje erbij waarop August staat.......
[ Voor 21% gewijzigd door ebk71 op 16-02-2016 19:33 ]
De hardware is prima, de software voelt een beetje aan als een webbased versie van MS Frontpage 2003. De standaard profielen voor de besturing van een auto of tank valt prima mee te werken, als je zelf iets wilt knutselen ben je even bezig. Ook de identificatie van de steentjes is ingewikkeld, de naam staat namelijk opgeslagen in de controller en niet in de brick zelf. Ze hebben wel een ledje achterop, maar als het ding ingebouwd is heb je daar niet zoveel aan.keverjeroen schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:38:
Is er trouwens iemand hier in het forum die gebruik maakt van een SBrick? Ben wel benieuwd naar de evaringen, nu hij wat langer op de markt is. Las in een nieuwsbrief ook dat ze een nieuwe app uit hebben en dat 'dashboards' nog verder zijn te customizen.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Smaken verschillen,Kenzi schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 06:21:
[afbeelding]
[afbeelding]
filmpje: https://www.facebook.com/...er/videos/474599839407114
![]()
door het zien van dit soort spul krijg ik echt zin om weer aan de slag te gaan. vooral die bus is behoorlijk realistisch (enorm herkenbaar voor iemand die ooit in HK bus gezeten heeft)
Ik ben toch meer fan van het echt oude Lego, met studs, niet dat Lego Technic spul.
En dan met studs ervoor zorgen dat je ze niet ziet
Goede koop, ik weet nog wel dat die ook op mijn lijstje stond vroeger. Ik had hem mooi willen passen naast mijn 8868. Helaas nooit aan kunnen schaffen. Veel plezier met wassen en bouwenWom schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 20:10:
Heb een veiling gewonnen van de 5580 Highway Rig. Erg blij mee aangezien ik die al wilde als klein ventje. Alles bij elkaar een kleine 100 euro voor betaald. Volledig compleet met doos en instructies. Dat wordt wassen en bouwen als hij hier is
Latin capital letter y with diaeresis
Stond daar een 10187 VW Beetle in gesealde doos (wel beetje beschadigd).
Vroegen ze $30.000 HKD voor... da's meer dan 3000 euro.. 0.0
Ook een 4999 Vestas Wind Turbine voor $6000, da's wel interessant
Prijs van de Ecto-1 gaat ook alweer omhoog hier
Heb jij misschien een adres voor mij? voor het Lowlug forum ben ik bezig met een Internationale LEGO winkel lijst. Iedereen die een leuke winkel tegen komt waar ze LEGO verkopen en dit wil delen met andere Afols kan dit aan mij laten weten. Ik zet het dan op de kaart en vervolgens kan iemand anders er zijn voordeel mee doen als hij/zij op vakantie gaat etc.Kenzi schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 08:16:
Was gisteren in Hong Kong, leuk achteraf winkeltje gevonden waar ze wat oudere sets hebben.
Dit is de link naar de Internationale LEGO shop lijst
Voor nu staat de gorten ketens als Toys R Us,Trager en Bart Smit er niet op.
Kleuren:
Paars: Click en Brick (host van Lowlug)
Groen: LEGO Brand Store
Geel: LEGO only winkels
Rood: winkels met meer dan alleen LEGO
Zwart: attracties
Grijs: overig
Opmerkingen en toevoegingen kunnen ook via pm
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked.