The birds turned into The Flying Dutchmen!
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Zodra het allemaal mooi staat zal ik er wel wat foto's van posten.
Zeker als de piece count richting de 3a4000 gaat.
Hopelijk voor een mooie prijs.
Deze gaat er sowieso komen, sterker nog broertje gaat hem ook halen.
Hebben afgelopen tijd fli ke lego mania gehad.
Ik de mercedes truck, le mans bak en straat motor.
Broertje de ultimate collection tie fighter en slave 1.
Zat net naar de 42052 gekeken de helikopter en lijkt me ook heel tof.
Zag helaas dat de 42009( de gele grote kraan) zit al op 250 euro....
Wordt mij iets te duur.
Wacht wel op de 42056 en eventueel de 42052 tussen door
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Latin capital letter y with diaeresis
Ik ben ook nog op zoek naar deze, maar op marktplaats en andere zaken gaat die vlot boven de 200-250 euro. Onlangs nog een volledig nieuwe gezien voor 649, dat heb ik er toch zeker niet voor over.v8power67 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 00:45:
...
Wordt mij iets te duur.
...
Edit: ik verwar de 42009 met een ander model. De 42009 heb ik reeds staan thuis. Ik had het op de 8043, de remote graafkraan. Die zou ik graag nog wel eens kopen, maar niet aan de huidige prijzen en ik weet dat die toch niet lager zal komen. Desnoods bouw ik hem eens met stukjes uit andere bouwsels dat ik staan heb.
[ Voor 28% gewijzigd door Jump op 01-02-2016 10:48 ]
Bol.com geeft af en toe hierop een korting. Zo heb ik deze half december daar nog voor 145€ (150 - 5€ cadeaubon) kunnen kopen.v8power67 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 00:45:
Wordt mij iets te duur.
Die set is retired dus die kan je niet meer zo goedkoop krijgen. Ik heb 'm zelf vorige week voor €195 gekocht bij A-Tembo, dat was de laatste geloof ik. Nu inderdaad alleen nog maar nog ergere woekerprijzen.felder schreef op maandag 01 februari 2016 @ 11:33:
[...]
Bol.com geeft af en toe hierop een korting. Zo heb ik deze half december daar nog voor 145€ (150 - 5€ cadeaubon) kunnen kopen.
https://www.speelgoednl.n...ii-beschadigde-verpakking
Heb helaas het geld momenteel niet
Ken heel de shop niet.
Maar is wel goedkoop.
[ Voor 9% gewijzigd door v8power67 op 01-02-2016 13:30 ]
@v8power67
Porsche is ongeveer 3000 parts (in zoverre ik weet confirmed door de pias op de Toy Fair) en gaat 300 euro kosten.
kan ik die nog ergens kopen?
Ja dus
Ik had die brandweerauto uit 1986, die lampjes waren geniaal.
Die bedoel ik idd, was vergeten te melden dat het zwart moet zijnReinier schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:59:
Volgens mij bedoel je deze: http://alpha.bricklink.co...4771&idColor=1#T=S&C=1&O={"color":1}
Ja dus
Ik had die brandweerauto uit 1986, die lampjes waren geniaal.
Ik kan helaas alleen witte vinden
Edit : gevonden op brick link
[ Voor 4% gewijzigd door schumi1986 op 01-02-2016 18:41 ]
Okee klinkt goed. Dan wordt het sparen voor de porsche !!AppieNL schreef op maandag 01 februari 2016 @ 16:17:
Prima winkel, niks mis mee.
@v8power67
Porsche is ongeveer 3000 parts (in zoverre ik weet confirmed door de pias op de Toy Fair) en gaat 300 euro kosten.
sets in bezit:
http://brickset.com/sets/8020-1/Universal-Set
http://brickset.com/sets/8040-1/Universal-Set
http://brickset.com/sets/8035-1/Universal-Set
http://brickset.com/sets/8620-1/Snow-Scooter
http://brickset.com/sets/8660-1/Arctic-Rescue-Unit
http://brickset.com/sets/8680-1/Arctic-Rescue-Base
http://brickset.com/sets/8852-1/Robot
http://brickset.com/sets/8712-1/Technic-Figures
http://brickset.com/sets/8832-1/Roadster
http://brickset.com/sets/8865-1/Test-Car
http://brickset.com/sets/8044-1/Universal-Pneumatic-Set
http://brickset.com/sets/8830-1/Rally-6-Wheeler
http://brickset.com/sets/8840-1/Rally-Shock-Roll-Racer
http://brickset.com/sets/8850-1/Rally-Support-Truck
http://brickset.com/sets/...rsal-Set-with-Flex-System
http://brickset.com/sets/8815-1/Speedway-Bandit
http://brickset.com/sets/8838-1/Shock-Cycle
Ik heb het allemaal bij mijn ouders op zolder staan, nog een paar in elkaar, en een hele hoop uit elkaar. Vrijwel zeker helemaal compleet, maar er kan altijd wat kwijtgeraakt zijn. Is het verstandig om het eerst allemaal in elkaar te zetten voor ik het verkoop, of leverd dat evenveel op als dat ik het in 1 koop aanbied. Enig idee wat ik er voor zou kunnen vragen? Ik heb geen dozen meer, wel alle voor en achterkanten van de dozen in een map, samen met alle orginele boekjes.
Vroeger alleen maar technic, tegenwoordig alleen maar "city" spul.
laatste aanschaffen:

losse voor en achterkanten van dozen hebben volgens mij weinig meerwaarde. alleen complete dozen hebben wel meerwaarde.
Voor de waarde gewoon op bricklink kijken waar ze de laatste 6 maanden voor verkocht zijn geweest voor een indicatie. Maar let op, bircklink prijzen zijn aan de hoge kant.
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Zelf ergens begin jaren '90 met veel korting gekocht met beschadigde doos.
Maar goed, daar heb je niks aan, Roy
Als ik eens wat tijd heb, de boel moeten bricklinken om die sets terug compleet te krijgen
Edit: bovenstaande discussie over oude sets gemist. Ik ga de mijne houden voor mezelf
[ Voor 11% gewijzigd door Jump op 01-02-2016 21:12 ]
Die set is nu een fortuin waard!
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Naja mijn ouders hebben er vroeger niet zoveel voor betaaldThe Eagle schreef op maandag 01 februari 2016 @ 22:25:
Valt mee hoor. Zonder doos en met boekje rond de 250 - 300 euro, mits compleet.
Heb via brick link de ontbrekende mini figure en de lampjes gevonden, deze ga ik bestellen.
Ik wil de set pas verkopen voor 250 euro, mocht dit niet lukken dan probeer ik het over 5 jaar nog een keer:)
Set is al ruim 20 jaar oud maar qua ontwerp zou je dat eigenlijk helemaal niet zeggen
[ Voor 37% gewijzigd door schumi1986 op 01-02-2016 22:52 ]
[ Voor 99% gewijzigd door schumi1986 op 01-02-2016 22:43 ]
Zojuist de nieuwe Burj Khaliffa (21031) gebouwd. Wat een verbetering ten opzichte van de 2008 versie zeg:

Niet alleen qua grootte, er zit circa 11cm verschil in hoogte, maar ook de veel betere looks en de gebruikte (snot) technieken zijn zoveel beter. In eerste instantie was ik wat huiverig toen ik vorig jaar las dat er een v2 van de Burj Khaliffa uit zou komen, maar nu na deze gebouwd te hebben, is er eindelijk een model wat de naam echt verdient.
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Wat ik me wel afvraag is hoe de handelaar in kwestie (valuebrick.at) zeker wist welke minifig in welk zakje zat.
Alle minifigs zaten immers nog in de originele ongeopende CMF verpakking.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Kapoen schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 09:52:
Gisteren kwam mijn bestelling van minifigs aan, waarvan mijn favorieten deze zijn:
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
Wat ik me wel afvraag is hoe de handelaar in kwestie (valuebrick.at) zeker wist welke minifig in welk zakje zat.
Alle minifigs zaten immers nog in de originele ongeopende CMF verpakking.

Schijnt bij deze serie redelijk makkelijk te zijn. Ga het volgend weekend proberen.
Dat is inderdaad de methode die ik ook gebruik wanneer ik die dingen zoek in een winkel.Kenzi schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:01:
[...]
Schijnt bij deze serie redelijk makkelijk te zijn. Ga het volgend weekend proberen.
Echter kan ik me niet inbeelden dat een (groot)handelaar zoals valuebrick.at ook zo te werk gaat, een vergissing is gauw gebeurd
bij vorige series kon je aan de hand van dot codes achterhalen welke minifig het was. zo deden de dealers in HK het in ieder geval. schijnt bij deze serie weer niet te kunnen.Kapoen schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:16:
[...]
Dat is inderdaad de methode die ik ook gebruik wanneer ik die dingen zoek in een winkel.
Echter kan ik me niet inbeelden dat een (groot)handelaar zoals valuebrick.at ook zo te werk gaat, een vergissing is gauw gebeurdIk heb ook een aantal minifigs gekocht van oudere series en die waren ook allemaal netjes verpakt in originele zakjes.
maar als je een displaydoos koopt heb je op zijn minst 1 complete serie.
Worden inderdaad aardige prijzen voor gevraagd. Ik heb nog de 42009 en 8110 nieuw in doos liggen, ga deze maar eens op Marktplaats zetten...v8power67 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 13:29:
Voor wie intresse heeft in 42009 maar wel met beschadigde doos voor 179 euro :
https://www.speelgoednl.n...ii-beschadigde-verpakking
Heb helaas het geld momenteel niet![]()
Ken heel de shop niet.
Maar is wel goedkoop.
Divide and conquer.
Zo, dat is nog eens een reminder, ik moet nog steeds uitzoeken waar je kan "klagen" over die nek om de vervangende delen opgestuurd te krijgen... Heb WallE al een tijdje staan, leuk model...
Maar jij kan me dat vast vertellen hoe jij dat gedaan hebt en hoe lang dat geduurd heeft?
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Ik had ze via de site gemaild (al tijden terug toen er bekend was dat er een oplossing zou komen maar nog niet welke) dus heb geen idee hoe lang het nu duurt.Stormtrooper schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 15:09:
[...]
Zo, dat is nog eens een reminder, ik moet nog steeds uitzoeken waar je kan "klagen" over die nek om de vervangende delen opgestuurd te krijgen... Heb WallE al een tijdje staan, leuk model...
Maar jij kan me dat vast vertellen hoe jij dat gedaan hebt en hoe lang dat geduurd heeft?
Gewoon even contact opnemen via lego.com, gaat volgens mij best snel.
Waar een wil is, is een stopcontact....
Even mailen dat je graag de replacement kit (Part number: 6162839, Rework bag, 21303) wilt hebben. Info en nummer op de site van Brickset. Paar dagen later heb je het dan in huis.Stormtrooper schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 15:09:
[...]
Dat hebben ze wel, alleen dan in guldensschumi1986 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 22:42:
[...]
Naja mijn ouders hebben er vroeger niet zoveel voor betaald
Heb via brick link de ontbrekende mini figure en de lampjes gevonden, deze ga ik bestellen.
Ik wil de set pas verkopen voor 250 euro, mocht dit niet lukken dan probeer ik het over 5 jaar nog een keer:)
Set is al ruim 20 jaar oud maar qua ontwerp zou je dat eigenlijk helemaal niet zeggen
Als je de doos en boekje in enigszins goede staat ook bij hebt vang je er denk ik zo 300 euro voor. Als je hem in de huidige staat voor 250 op MP dropt ben je hem ook zo kwijt.
En als ik zelf niet al de City monorail had gehad, had ik je bovenstaande niet verteld, 250 euro geboden en hadden we twee happy tweakers gehad
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Eens een dagje plannen om naar de Ikea te gaan. Ik vind dit idee zo tof dat ik het ook ga proberen. Heb ik en een reden om Series 2 van The Simpsons te bestellen (één serie is zo karig qua aantal/vulling) en de show factor is toch wat groter dan poppetjes achter elkaar op een plank.zezke schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 12:33:
Gisteren alweer een stap verder voor de decoratie van de zolderkamer: een collectie minifigures in een Ikea Ribba kader. Best krap voor attributen zoals koffers en speren, maar het resultaat mag er wel zijn vind ik. Nu nog wat series 15 mannetjes vinden
[afbeelding]
Schrok wel van de prijs van een grondplaat. Dat was toch wel een factor drie hoger dan ik dacht. Twijfel tussen grijs of zand.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
gewoon even in een lego shop in duitsland gaan shoppen. Daar istie 50 euro goedkoper, net als veel andere sets...pixels66 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 23:02:
Ik hoop dat er gauw een leuke kortingsactie is ergens, ik wil de Ghostbusters Firehouse erg graag maar niet voor de 400 euro... Daar moet toch wel 50 af kunnen!
Lijkt me raar, ik denk dat er weinig MOCs zijn waar bijv. de maximale stuurhoek (oid) precies zo is afgestemd dat de servo 90 graden doet.AppieNL schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 23:52:
Hmmm... ik ben wel de sjaak met onderdelen die stuk gaan de laatste tijd. Servo'tje wil geen return to centre doen als je 90 graden draait (kleinere hoekjes pakt die wel). Al opengemaakt, maar ik zie niks raars. Maar even een mailtje naar Lego, mogen ze me gelijk ook een nieuw nekje van Wall-E op sturen. Ik ga de servo in m'n MOCje denk ik wel vervangen voor een M-motertje met clutch, want dusver hou ik de MOC verantwoordelijk Ding kon niet helemaal 90 graden draaien in die MOC, maar dat leek me geen kwaad te kunnen, wel dus?
Heb je een goed plan voor de M+clutch om return to center te verzorgen? Ik weet dat er een bepaald onderdeeltje uit oude voetbalsets is wat dit kan, maar dat is nogal oud/schaars schijnbaar.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Over de Simpsons en (Ribba) kaders gesproken:FeaR schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 22:35:
[...]
Eens een dagje plannen om naar de Ikea te gaan. Ik vind dit idee zo tof dat ik het ook ga proberen. Heb ik en een reden om Series 2 van The Simpsons te bestellen (één serie is zo karig qua aantal/vulling) en de show factor is toch wat groter dan poppetjes achter elkaar op een plank.
Schrok wel van de prijs van een grondplaat. Dat was toch wel een factor drie hoger dan ik dacht. Twijfel tussen grijs of zand.

Deze vind ik ook mooi, clean en eenvoudig:

Je hoeft dus niet persé met een grondplaat aan de slag, oude blokjes of plaatjes kunnen ook
[ Voor 5% gewijzigd door Kapoen op 03-02-2016 09:23 ]
Dat ziet er wel strak uit. Al heeft die grondplaat wel wat, geeft net wat meer het Lego-effect. Moet alleen even kijken hoe ik uit beide Series de accessoires "Santa's Little Helper" en "Snow Ball" ga plaatsen. Wellicht twee extra 2 x 4 plates zodat ik ze als minifigure kan plaatsen.Kapoen schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 09:21:
[...]
Over de Simpsons en (Ribba) kaders gesproken:
[afbeelding]
[afbeelding]
Je hoeft dus niet persé met een grondplaat aan de slag, oude blokjes of plaatjes kunnen ook
Maar eerst deel één van het plan uitvoeren. Nog een complete Series 2 zien te scoren op Marktplaats. Wel aanbod, dus ik voorzie voor nu nog geen problemen.
Ken ook wel wat creaties waarbij inderdaad de 90 graden niet wordt gehaald, maar ook genoeg waarbij het wel het geval is. Ik streefde er wel naar, maar dat ging niet door CV joints. Voor die gister stuk ging, maakte ik wel veel stuurbewegingen, dus ik denk dat het motortje een grotere slag (iig intern) geforceerd heeft en wellicht iets is doorgebrand.vectormatic schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 07:43:
[...]
Lijkt me raar, ik denk dat er weinig MOCs zijn waar bijv. de maximale stuurhoek (oid) precies zo is afgestemd dat de servo 90 graden doet.
Heb je een goed plan voor de M+clutch om return to center te verzorgen? Ik weet dat er een bepaald onderdeeltje uit oude voetbalsets is wat dit kan, maar dat is nogal oud/schaars schijnbaar.
Zo'n hockey spring heb ik ooit gekocht bij een bricklink order waarbij die ook in de shop stond. Ik weet nog niet zeker of ik hem ga gebruiken, stuur vast in een hoek kan ook weer handig zijn bij een trial wagentje en beperkt risico voor het motortje.
Hier al gekeken?FeaR schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 09:36:
[...]
Dat ziet er wel strak uit. Al heeft die grondplaat wel wat, geeft net wat meer het Lego-effect. Moet alleen even kijken hoe ik uit beide Series de accessoires "Santa's Little Helper" en "Snow Ball" ga plaatsen. Wellicht twee extra 2 x 4 plates zodat ik ze als minifigure kan plaatsen.
Maar eerst deel één van het plan uitvoeren. Nog een complete Series 2 zien te scoren op Marktplaats. Wel aanbod, dus ik voorzie voor nu nog geen problemen.
Nope. Heb ze al ergens anders besteld. Was de set wel een euro duurder, maar de verzendkosten weer wat lager. Ze worden op zich nog wel veel aangeboden. Soms wel echt voor woekerprijzen van €5,- of meer per stuk, ik heb ze nu alle 16 voor €50,-.
Ben er ook achter dat het wel een grijze grondplaat moet worden, zand is een slag kleiner dan 48 x 48 studs.
Voor de Europese winkels klopt dat alvast niet, alle prijzen zijn BTW inc.pixels66 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 17:26:
Klopt het dat de prijzen op de lego shop (officiele) ex BTW zijn???
Misschien dat de Amerikaanse versie anders werkt omdat de BTW daar per staat verschilt.
Ik kreeg een paar dagen geleden een verwarrende bevestigingsmail van de lego shop waarin de BTW bij de prijs was opgeteld. Vandaag kreeg ik een andere mail met een PDF waar de prijs inclusief BTW was. Creditcard gegevens bekeken, en de prijs was idd inclusief BTW.pixels66 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 17:26:
Klopt het dat de prijzen op de lego shop (officiele) ex BTW zijn???
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Ik heb er nu vier, allemaal goed kunnen voelen voordat ik ze opende (en ik had het ook goed, hehe).Kenzi schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:01:
[...]
[afbeelding]
- Left Shark
- Faun
- Kendo Master
- Golden Winged Warrior
Dat had ik vanmiddag dus ook, dus vandaar de vraag... Zal vast goedkomen..PjotrStroganov schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 19:09:
[...]
Ik kreeg een paar dagen geleden een verwarrende bevestigingsmail van de lego shop waarin de BTW bij de prijs was opgeteld. Vandaag kreeg ik een andere mail met een PDF waar de prijs inclusief BTW was. Creditcard gegevens bekeken, en de prijs was idd inclusief BTW.
Wel jammer dat er tegenwoordig niet meer zo'n vliegvelden van lego te koop zijn, vind dat wel mooi met zo landingsbaan erbij.
200 fish found!
die laatste is idd clean.Kapoen schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 09:21:
[...]
Over de Simpsons en (Ribba) kaders gesproken:
[afbeelding]
[afbeelding]
foto is helaas niet van de beste kwaliteit.
maar dit is hoe ik hem nu heb.
Ik vind het jammer dat je überhaupt geen grondplaten meer ziet net zoals vroeger bij de politiebureau's en brandweerkazernes. Dat nieuw tankstation kan ook wel een grondplaat gebruiken.Zeehond schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:18:
Wel jammer dat er tegenwoordig niet meer zo'n vliegvelden van lego te koop zijn, vind dat wel mooi met zo landingsbaan erbij.
The ramblings of an idiot
Ja inderdaad, vroeger stonden bijna alle gebouwen op grondplaten, tegenwoordig zijn dat allemaal dikkere 16 x 16 platen. Ik ben nog geen foto tegengekomen van het nieuwe tankstation, maar hoop wel dat die een grondplaat heeft, maar ik ben er bang voor.McBoom schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:53:
[...]
Ik vind het jammer dat je überhaupt geen grondplaten meer ziet net zoals vroeger bij de politiebureau's en brandweerkazernes. Dat nieuw tankstation kan ook wel een grondplaat gebruiken.
200 fish found!
Nope, die heeft geen grondplaat.Zeehond schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:59:
[...]
Ja inderdaad, vroeger stonden bijna alle gebouwen op grondplaten, tegenwoordig zijn dat allemaal dikkere 16 x 16 platen. Ik ben nog geen foto tegengekomen van het nieuwe tankstation, maar hoop wel dat die een grondplaat heeft, maar ik ben er bang voor.
Ik heb nog deze set:

Die kan je zo aan de straatplaten hangen. De gebouwen van nu kan je wel op een grondplaat bouwen, maar zonder weg vind ik het niet een hele mooie oplossing.
Ik ben ook bezig om dat vliegveld weer op te bouwen, heel wat jaartjes geleden met mijn communie gekregen, wat een plezier heb ik daar aan gehad zegZeehond schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:18:
Dat haaienpak is wel een must have. Ben momenteel mijn oude vliegveld (10159) weer aan het herbouwen, wel leuk om als entertainer te hebben rondlopen.
Precies wat ik juist ook fijn vind aan die grondplaten. Vervolgens inderdaad nog wat losse wegplaten erbij en zo een stad bouwen.McBoom schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 23:06:
[...]
Nope, die heeft geen grondplaat.
Ik heb nog deze set:
[afbeelding]
Die kan je zo aan de straatplaten hangen. De gebouwen van nu kan je wel op een grondplaat bouwen, maar zonder weg vind ik het niet een hele mooie oplossing.
Ik heb hem in die tijd gekocht met geld wat ik met mijn communie heb gekregen, wel toevalligschumi1986 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 23:16:
[...]
Ik ben ook bezig om dat vliegveld weer op te bouwen, heel wat jaartjes geleden met mijn communie gekregen, wat een plezier heb ik daar aan gehad zeg
Overigens ben ik wat meer oude setjes aan het herbouwen zoals het ziekenhuis, met die toren die bij het minste of geringste omvalt
[ Voor 5% gewijzigd door Zeehond op 04-02-2016 00:13 ]
200 fish found!
Er komt wel weer een bubs luchtvaart sets aan voor de 2e helft van dit jaar:Zeehond schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:18:
http://brickset.com/sets/year-2016/theme-City
Maar inderdaad geen met landingbaan, hoewel die met de standaard wegplaten nog best te improviseren is.
Ik sta zelf vooral te kijken van het feit dat we 6(!) nieuwe vliegtuigen krijgen, persoonlijk ben ik gaan City verzamelaar (eigenlijk alleen de race gerelateerde setjes), maar dat groene vrachtvliegtuig gata er wel komen
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Ik had zelf nummer 6392
Zo'n beetje de laatste lego set die ik kreeg
Hier nog een leuk stukje daarover
http://brickset.com/artic...nes-and-air-travel-part-1
Die 6697 heb ik ook nog een keer voor kerst gehad....supergaaf
[ Voor 40% gewijzigd door Wii4all op 04-02-2016 08:41 ]
Burp
Het wordt weer eens tijd voor een nieuwe ziekenhuis set, die met die toren is alweer vrij oudZeehond schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 00:09:
[...]
Precies wat ik juist ook fijn vind aan die grondplaten. Vervolgens inderdaad nog wat losse wegplaten erbij en zo een stad bouwen.
[...]
Ik heb hem in die tijd gekocht met geld wat ik met mijn communie heb gekregen, wel toevalligOok ik heb er veel plezier meer gehad, vooral die grotere helecopter met twee van die propellers vond ik geweldig. Toendertijd wist ik nog niet van het bestaan van lego shop@home, heel wat winkels afgereden met pa en ma zonder resultaat. Uiteindelijk heeft m'n vader mij er mee verast dat hij lego had gebeld en je rechtstreeks bij hun kon bestellen
.
Overigens ben ik wat meer oude setjes aan het herbouwen zoals het ziekenhuis, met die toren die bij het minste of geringste omvalt
Mooie displayleosand schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:21:
[...]
die laatste is idd clean.
foto is helaas niet van de beste kwaliteit.
maar dit is hoe ik hem nu heb.
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 04-02-2016 09:43 ]
Minimagneten tussen glas en kader?Kapoen schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:33:
[...]
Mooie displayKan je nog gemakkelijk aan de minifigs moest je ze nodig hebben? Ik ben aan het twijfelen om mijn collectie minifigs in te kaderen, maar omdat ik wat experimenteer met stop motion moet ik er nog vlot aan kunnen.
Desnoods met 2 vingergaten zodat je de glaspartij makkelijk kan afnemen?
Collega van mij heeft onlangs magneten bested van 1x1 cm om 60 KG te kunnen dragen.
Maar hij liet me weten dat er zijn de grote van een speld bij wijze van spreken.
Battle.net: NagaByrd#2844
Behoorlijk jammer, alles wat ik vroeger op mijn lego-tafel had staan was voorzien van een straatplaat, om aan de weg te verbinden. Zelfs mijn raket lanceer inrichting (midden in de stadMcBoom schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:53:
[...]
Ik vind het jammer dat je überhaupt geen grondplaten meer ziet net zoals vroeger bij de politiebureau's en brandweerkazernes. Dat nieuw tankstation kan ook wel een grondplaat gebruiken.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Hmm, die opslag, (daar is een naam voor maat weet hem even niet), ziet er ook wel interessant uit, eigenlijk zien bijna alle setjes er wel goed uit (beter als dat vulcanic spul). Helaas zijn er echter geen wegplaten te koop in zoverre ik weet met een doorgetrokken witte streep zoals bij de vlieghaven die ik hebvectormatic schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 08:20:
[...]
Er komt wel weer een bubs luchtvaart sets aan voor de 2e helft van dit jaar:
http://brickset.com/sets/year-2016/theme-City
Maar inderdaad geen met landingbaan, hoewel die met de standaard wegplaten nog best te improviseren is.
Ik sta zelf vooral te kijken van het feit dat we 6(!) nieuwe vliegtuigen krijgen, persoonlijk ben ik gaan City verzamelaar (eigenlijk alleen de race gerelateerde setjes), maar dat groene vrachtvliegtuig gata er wel komen
Na het ziekenhuis waar ik het over heb (7892), is nog 4429, maar daarna is er inderdaad geen ziekenhuis meer uitgekomen ja. Inderdaad tijd voor een nieuw.almightyarjen schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:08:
[...]
Het wordt weer eens tijd voor een nieuwe ziekenhuis set, die met die toren is alweer vrij oud
200 fish found!

Als test heb ik hier gekozen voor een Banbao plaat
Ìk zag ze liggen bij de intertoys en schelen bijna de helft tov. Lego. Omdat ik eerst is wilde kijken of het ging lukken (er moet wel een stukkie van de plaat af) leek me dit een goed probeersel.
Vroeger had je ook dezeZeehond schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:16:
[...]
Hmm, die opslag, (daar is een naam voor maat weet hem even niet), ziet er ook wel interessant uit, eigenlijk zien bijna alle setjes er wel goed uit (beter als dat vulcanic spul). Helaas zijn er echter geen wegplaten te koop in zoverre ik weet met een doorgetrokken witte streep zoals bij de vlieghaven die ik heb
[...]
Na het ziekenhuis waar ik het over heb (7892), is nog 4429, maar daarna is er inderdaad geen ziekenhuis meer uitgekomen ja. Inderdaad tijd voor een nieuw.
En dit politiebureau leek er weer behoorlijk op, qua model:

Die gevangenis kon je vast maken aan de wal, maar ook als eiland los leggen. Ook wel grappig dat er een ontsnappingsluik in zit
[ Voor 16% gewijzigd door AW_Bos op 04-02-2016 14:48 . Reden: Plaatjes de-hotlinked! ]

Nu nog even kijken hoe ik Snowball en Santa's Little Helper vast ga maken, die kunnen zo te zien alleen dwars door de opbouw. Misschien twee extra plaatjes bestellen waar ik ze op vast kan zetten.
Daarna op mijn gemak bedenken hoe ik ze ga displayen. De kant en klare displays als bijvoorbeeld deze kosten je zo 25 - 35 euro per stuk exclusief verzendkosten uit Engeland. Gaat me toch net wat te ver en zoals gezegd mis ik wel een beetje de Lego-feel.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Daar heb je gelijk in voor zover ik weet, dat wordt dan toch een kwestie van afplaktape en een spuitbusje witte verfZeehond schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:16:
[...]
Helaas zijn er echter geen wegplaten te koop in zoverre ik weet met een doorgetrokken witte streep zoals bij de vlieghaven die ik heb
Deze manier van verkopen levert LEGO 2x zoveel geld op (vroeger kocht je 1 setje van 2 rechte wegen en nu moet je 2 setjes kopen voor 2 rechte ).Señor Sjon schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:52:
Lego zou eens de wegplaten opnieuw uit moeten brengen zonder die onmogelijke combinaties. Een rechte en een kruising en de andere is een T met een bocht. Wie verzint dat nou? De reviews op S@H laten dit ook zien, maar behalve een zachte comment van de Lego crew hoor je er niks over.
Ze doen hetzelfde geintje met rails, je hebt immers nooit genoeg rechte rails, maar wat moet je met al die wissels doen...
Helaas zijn de plaatjes niet zichtbaar en krijg ik alleen forbidden tezien.AW_Bos schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:38:
[...]
Vroeger had je ook deze
[afbeelding]
En dit politiebureau leek er weer behoorlijk op, qua model:
[afbeelding]
Die gevangenis kon je vast maken aan de wal, maar ook als eiland los leggen. Ook wel grappig dat er een ontsnappingsluik in zit
200 fish found!
Gelukkig heb ik weinig met treinen.chrisO schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:03:
[...]
Deze manier van verkopen levert LEGO 2x zoveel geld op (vroeger kocht je 1 setje van 2 rechte wegen en nu moet je 2 setjes kopen voor 2 rechte ).
Ze doen hetzelfde geintje met rails, je hebt immers nooit genoeg rechte rails, maar wat moet je met al die wissels doen...
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Nu werken ze welZeehond schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:31:
[...]
Helaas zijn de plaatjes niet zichtbaar en krijg ik alleen forbidden tezien.
Even een vraag: LEGO had een tijdje geleden een soort van treinenwerkplaats uitgebracht. Iemand een nummertje van deze set? Ik weet dat je hem open kon draaien, om er binnen in te kijken, waarbij je een werkplaats met dubbel spoor ervan kon maken. Was verder allemaal van dat LEGO City-spul
Iemand?
[ Voor 40% gewijzigd door AW_Bos op 04-02-2016 14:52 ]
Jup, het bizarre is ook dat de losse platen in het bricklink circuit ook rare prijzen krijgen hierdoor, de rechte stukken zijn zo goed als net zo duur als een officiele set van recht+kruischrisO schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:03:
[...]
Deze manier van verkopen levert LEGO 2x zoveel geld op (vroeger kocht je 1 setje van 2 rechte wegen en nu moet je 2 setjes kopen voor 2 rechte ).
Zelf heb ik vorig jaar eens een tijdje na zitten denken om een circuit te bouwen, maar door de rare combo's zou ik met een hele berg T en kruis stukken blijven zitten, zelfs als ik mn best doe om Ts en kruizen te gebruiken door safety cars etc.. er op te zetten en met barrieres af te scheiden van de baan.
10027AW_Bos schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:49:
[...]
Nu werken ze wel.
Even een vraag: LEGO had een tijdje geleden een soort van treinenwerkplaats uitgebracht. Iemand een nummertje van deze set? Ik weet dat je hem open kon draaien, om er binnen in te kijken, waarbij je een werkplaats met dubbel spoor ervan kon maken. Was verder allemaal van dat LEGO City-spul
Iemand?
Oh ja, die 4429...Zeehond schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:16:
Na het ziekenhuis waar ik het over heb (7892), is nog 4429, maar daarna is er inderdaad geen ziekenhuis meer uitgekomen ja. Inderdaad tijd voor een nieuw.

Nauwelijks een ziekenhuis te noemen, en ik kan niet wennen aan die lelijke neus van die helikopter
Dat. Al die nieuwe vliegtuigen en helikopters zien er imho niet uit met de prefab neuzen.almightyarjen schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 16:39:
[...]
Nauwelijks een ziekenhuis te noemen, en ik kan niet wennen aan die lelijke neus van die helikopter
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Over prefabneuzen gesproken: dat was een forse teleurstelling bij het bouwen van de hogesnelheidstrein
Onlangs nog mijn oude politiebureau gebouwd met mijn zoontje

Daarna de grondplaat gebruikt (en met andere grijze grondplaten uitgebreid) om een groot superhelden / ninja huis te bouwen. En vroeger sloot de grondplaat van het politiebureau inderdaad aan op onze lego stad vol wegen en gebouwen
[ Voor 5% gewijzigd door Joster op 04-02-2016 16:54 ]
Die komt me zo niet bekend voor, die zal wel uit mijn dark ages komenalmightyarjen schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 16:39:
[...]
Oh ja, die 4429...
[afbeelding]

(Op een Fabulandauto na dan.)
Speel ook Balls Connect en Repeat
Mooie set trouwens, ik hou eigenlijk alleen maar van Licensed Lego zoals Ghostbusters, Star Wars, die nieuwe Porsche etc.
De laatste grote helicopter van lego zonder zo'n lelijke neus die ik mij kan herineren is 7738 van de lego city kustwacht.almightyarjen schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 16:39:
[...]
Oh ja, die 4429...
[afbeelding]
Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat zo'n garage in de werkelijkheid zo'n grote helicopter kan houden zonder in elkaar te storten.McBoom schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 18:50:
[...]
Die komt me zo niet bekend voor, die zal wel uit mijn dark ages komenMaar dat gebouw en grondplaat had 2x zo groot moeten zijn. Dan had die helicopter ook nog wat geleken
200 fish found!
Verwijderd
Tresspqssers will be bricked heDrNizeGuy schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:16:
Ik ben ook even aan het knutselen geweest voor een lijstje:
[afbeelding]
Als test heb ik hier gekozen voor een Banbao plaat
Ìk zag ze liggen bij de intertoys en schelen bijna de helft tov. Lego. Omdat ik eerst is wilde kijken of het ging lukken (er moet wel een stukkie van de plaat af) leek me dit een goed probeersel.
Maar ff zonder gekheid: heb met dat nepspul al eens gehad dat het icm een plastic zakje af begin te geven. Zou zo'n BanBao plaat dus niet zomaar vertrouwen
Die heb ik ook als eerste gekregen! Vind het nog steeds een leuk model, heb hem nog opgebouwd staan
Zelf geen ervaring met Nexo Knights, maar uit diverse reacties wel gelezen dat kinderen het blijkbaar ERG leuk vinden.Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:08:
Mijn neefje (tevens petekind, dus uitermate verpestbaar als je zelf geen kinderen hebt) wil aan de knexo knights. Iemand hier al enige ervaring met deze sets ?
Op een Engelstalig forum schreef iemand over Nexo Knights:
As a father of two boys that are of the target age demographics for the Nexo line I can assure you all these are no Chima.
We have several of these including the Tank/castle one and my boys go crazy. The ninjago's have sat for a few weeks with Nexo Knights all over the place. Every one I have built with them is very sturdy and has awesome play-ability. The only one that I hate so far and think is going to be broken constantly is the one that is a horse and turns into a motorcycle. The figures are very cool. The unique colors are extremely cool. And the shield aspect is awesome.
I think this line will be popular for a while. The cartoon is awesome and once the kids get it on Netflix it will even do better.
I also love the car one that has two mini cycles and the sword looking ship that detaches. This one is very fun for the kids and looks great. Much better then any Ninjago I have built.
Plus with the new evil castle, this is a total winning line in my book.
Tja, ik ben pas net afgelopen herfst uit m'n Lego Dark Ages tevoorschijn gekomen, dus heb een hoop gemist aan prachtige Lego sets de afgelopen 15 jaar!chrisO schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 10:53:
Dat soort goede acties heeft LEGO s@h well vaker als een set retired is/gaat.
Ze doen dat zelfs met exclusives, ik heb zo onder andere 2 Star Wars UCS sets en 2 modulars gekocht
Maar euh, als ik mag vragen, welke UCS sets en modulars heb je zo in de post-retirement uitverkoop nog op de kop kunnen tikken?
UCS B-Wing, UCS Millennium Falcon en 2x het Grand Emporium. Overigens weet ik niet of het toeval is/was, maar die 2 Star Wars sets verkochten destijds erg slecht.Haay schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:19:
[...]
Tja, ik ben pas net afgelopen herfst uit m'n Lego Dark Ages tevoorschijn gekomen, dus heb een hoop gemist aan prachtige Lego sets de afgelopen 15 jaar!![]()
Maar euh, als ik mag vragen, welke UCS sets en modulars heb je zo in de post-retirement uitverkoop nog op de kop kunnen tikken?
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked.