Clowns to the left of me, Jokers to the right
Hmm oke, dan wel vreemd dat je met een half uurtje rondzoeken duizend euro kan besparen. Maar idd, het is zoveel waard als de gek er voor geeft.Arethusa schreef op zondag 06 september 2015 @ 11:58:
[...]
Die veilingen zijn echt. Ik heb al enkele biedingen gewonnen op andere type kavels. Alles wordt accuraat en snel afgehandeld.
Verwijderd
Thanks again. Zoveel jaren bezig op bl en tja, blijkbaar nooit te oud om te leren!almightyarjen schreef op zondag 06 september 2015 @ 12:45:
[...]
Ik heb gezocht op de 6399 op BL, vervolgens kan je bovenin op "730 parts" klikken. Daartussen staat ook de motor.

Wall-E vrijdag binnengekregen. Hier het resultaat. Wat een schatje!
Wat ik gedaan heb, op 't ronde speciale staafje waar die hele kop op (horizontaal) draait, een stukje afplaktape van 5mm x 10mm rond gedraait. Kop erop. En stroefAppieNL schreef op zondag 06 september 2015 @ 01:23:
Iemand heeft al een beter nekje voor Wall-E bedacht zonder al teveel van het originele uiterlijk te veranderen en in een pdf'je gezet.
[ Voor 56% gewijzigd door NeFoRcE op 06-09-2015 19:33 ]
Professioneel Heftruck Syndroom
Zitten er eigenlijk stickers op of zijn de prints voorgedrukt? Persoonlijk vind ik het tweede fijner.NeFoRcE schreef op zondag 06 september 2015 @ 19:31:
[afbeelding]
Wall-E vrijdag binnengekregen. Hier het resultaat. Wat een schatje!
[...]
Wat ik gedaan heb, op 't ronde speciale staafje waar die hele kop op (horizontaal) draait, een stukje afplaktape van 5mm x 10mm rond gedraait. Kop erop. En stroef![]()
Is hij eigenlijk wel al 18
200 fish found!
Prints zijn voorgedrukt. Géén stickers dus.Zeehond schreef op zondag 06 september 2015 @ 21:40:
[...]
Zitten er eigenlijk stickers op of zijn de prints voorgedrukt? Persoonlijk vind ik het tweede fijner.
Is hij eigenlijk wel al 18
Die kop draait idd wel erg makkelijk. Bij mij kijkt Wall-E dan ook maar recht vooruit
Bedankt voor de infoKraz schreef op zondag 06 september 2015 @ 21:44:
[...]
Prints zijn voorgedrukt. Géén stickers dus.
Die kop draait idd wel erg makkelijk. Bij mij kijkt Wall-E dan ook maar recht vooruit
200 fish found!
Vraag me af wat Lego gaat doen met die Wall-E nek... fixen of zo laten en ook wat ze met degene doen die Wall-E al hebben gekocht.
Hoe bedoel je als ik vragen mag? Kunnen stickers ook te recht zittenKeRsTmAnNeKe schreef op zondag 06 september 2015 @ 22:11:
Ik soms juist te nauwkeurig met stickers... en ook probeer ik vooraf even het te plakken deel goed af te doen, weet alleen (nog) niet of het werkt.
Vraag me af wat Lego gaat doen met die Wall-E nek... fixen of zo laten en ook wat ze met degene doen die Wall-E al hebben gekocht.
200 fish found!
Schoonmaken is puur gevoel, even goed afdoen met doekje of laatst met beetje alcohol... of het echt nut heeft weet ik niet. Deed dat vroeger ook niet en sommige stickers zitten gewoon al 30 jaar op hun plek, zal ook afhangen van het materiaal van de stickers.
Dat bewaren van de plastic zakjes heb ik in het begin ook gedaan, maar ben overgestapt op de 'gripzakjes'.NeFoRcE schreef op maandag 07 september 2015 @ 09:07:
Geen stickers idd. Zelf plak ik nooit de stickers. Mocht ik iets willen verkopen dan kan ik dat als argument gebruiken. Ook bewaar ik zelfs altijd de plastic zakjes waar 't Lego in zat in de doos.
Deze zijn gemakkelijk te openen en vooral; hersluitbaar!
Ideaal en ik denk niet dat een eventuele nieuwe koper dat als nadeel ziet.
Dat probleem heb ik dus ook, ik kan er ook gewoon niet tegen als ik sticker een beetje scheef zit. Maar sommige grote stickers krijg ik er ook gewoon niet goed op. bijv. bij set 7994 heb ik de stickers nooit fatsoenlijk op de boot gekregen.KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 07 september 2015 @ 08:04:
Te recht niet... maar word gek als een sticker maar een beetje scheef zit... daarom ook 'hekel' aan sets met veel of grote stickers...
Schoonmaken is puur gevoel, even goed afdoen met doekje of laatst met beetje alcohol... of het echt nut heeft weet ik niet. Deed dat vroeger ook niet en sommige stickers zitten gewoon al 30 jaar op hun plek, zal ook afhangen van het materiaal van de stickers.
De stickers plak ik er meestal wel op, vind ze meestal toch wel wat toevoegen. Maar het liefst zie ik het toch voorgedrukt.NeFoRcE schreef op maandag 07 september 2015 @ 09:07:
Geen stickers idd. Zelf plak ik nooit de stickers. Mocht ik iets willen verkopen dan kan ik dat als argument gebruiken. Ook bewaar ik zelfs altijd de plastic zakjes waar 't Lego in zat in de doos.
200 fish found!
Wall-E staat ook op de lijst
Sowee, daar zag ik er van de week een paar voor rond de 4k te koop staan.
Hoop dat je een goede deal hebt gehad ^_^
Want a cookie?!
Na de Seattle Space Needle, Empire State Building en de Willis Tower, wil ik stiekem nog wel eens meer van die Architecture serie. Zie dat er nu ook een "Architecture studio" is, die ziet er verdomd interessant uit zeg.

Erg leuke set (al die huizen van de Creator lijn trouwens)
Ik heb hier de architecture serie compleet op de sets van dit jaar na. Het blijven mooie strakke modellen!ThomasXIV schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 19:55:
Nice, die Taj Mahal!
Na de Seattle Space Needle, Empire State Building en de Willis Tower, wil ik stiekem nog wel eens meer van die Architecture serie. Zie dat er nu ook een "Architecture studio" is, die ziet er verdomd interessant uit zeg.
Ik heb bijna alle bestellingen inmiddels binnen. Voor €300 aan bricklink losse onderdelen (en grijp nog steeds mis)
3x palace cinema
1x volle doos minifigs monster series
1x Tower Vridge
1x wall e
1x ghost train
1x mystery mansion
allemaal nieuw in doos.
En dan nog enkele 2e handse monsters sets, die zijn nu compleet op haunted mansion na.
Wacht alleen nog op een pick a brick welke vandaag verzonden is
En dan nog wachten op een nieuwe soldeerbout en fijne stroom draad zodat ik de leds kan maken heb er nu 4 definitief met stekker in lego gemonteerd.
[YouTube: https://youtu.be/t32W4uLt-pc]
[ Voor 35% gewijzigd door harley op 09-09-2015 11:47 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Dat is echt een mooie doos. Die heb ik vorig jaar uit Amerika meegenomen. Ben er helaas nog niet aan toegekomen om er iets mee te doen.ThomasXIV schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 19:55:
Zie dat er nu ook een "Architecture studio" is, die ziet er verdomd interessant uit zeg.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Kheb de hele LA serie compleet. Als laatste is daar afgelopen weekend het Louvre (21024) bijgekomen (en Wall-E en de F40). Die moet(en) nog in elkaar gezet worden, maar is wel een erg mooi model. Ook erg mooi zijn onder andere het Witte Huis, het VN gebouw en de Trevi fontein. Op BrickSet heb je een heel overzicht van alle uitgekomen LA modellen.ThomasXIV schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 19:55:
Nice, die Taj Mahal!
De Architecture Studio heb ik ook thuis staan. Nog geseald en wel.... Geen idee wat ik er mee moet haha (mocht je interesse hebben en in de buurt van Emmen wonen, mag je wel ff een DM sturen).
[ Voor 11% gewijzigd door Leut op 09-09-2015 09:26 ]
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
Ik woon aan de andere kant van het land, helaas, maar mocht ik een keer in de buurt zijn hoor je van me! Vind voor zover ik ze heb gezien toch de kleinere modellen wat mooier, het Empire State Building bijvoorbeeld. Fantastisch hoe ze met zulke simpele stukjes toch een aardig mooi schaalmodel kunnen maken.Leut schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:23:
[...]
Kheb de hele LA serie compleet. Als laatste is daar afgelopen weekend het Louvre (21024) bijgekomen (en Wall-E en de F40). Die moet(en) nog in elkaar gezet worden, maar is wel een erg mooi model. Ook erg mooi zijn onder andere het Witte Huis, het VN gebouw en de Trevi fontein. Op BrickSet heb je een heel overzicht van alle uitgekomen LA modellen.
De Architecture Studio heb ik ook thuis staan. Nog geseald en wel.... Geen idee wat ik er mee moet haha (mocht je interesse hebben en in de buurt van Emmen wonen, mag je wel ff een DM sturen).
Overigens gisteren m'n gesealde 8480 en 8280 verkocht via Marktplaats (heb beide dubbel). Koper was een echte verzamelaar zo te horen.
Ik kan deze echter niet terug vinden op bricklink
Lego exclusive hilton paris opera
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr
(Ik ken de adverteerder verder niet!)
[ Voor 6% gewijzigd door Pittie op 09-09-2015 15:01 ]
http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
vind het wel een mooie set die zeker niet zou misstaan maar hij verwacht rond de 2000 euro te krijgen. En dat voor een set die niet eens een officieel lego nummer heeft..... Wat ik wel erg apart vind op zijn zachtst gezegd.Pittie schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:32:
Dan zou deze eigenlijk ook niet mogen ontbreken denk ik?
Ik kan deze echter niet terug vinden op bricklink
Lego exclusive hilton paris opera
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr
(Ik ken de adverteerder verder niet!)
Die architecture studio heb ik ook staan (dubbel & gesealed) wegens dubbele bestelling
en later bleek hij inmiddels ook gewoon in europa te koop te zijn (eerst alleen in de USA)
[ Voor 11% gewijzigd door harley op 09-09-2015 17:37 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Hier meer info.harley schreef op woensdag 09 september 2015 @ 17:35:
[...]
vind het wel een mooie set die zeker niet zou misstaan maar hij verwacht rond de 2000 euro te krijgen. En dat voor een set die niet eens een officieel lego nummer heeft..... Wat ik wel erg apart vind op zijn zachtst gezegd.
Waarschijnlijk is het ding dus gemaakt "onder licentie", maar niet daadwerkelijk door LEGO zelf, heeft het derhalve geen nummer en is het ook geen officiële LEGO set.
Hilton Parijs had zeer recent ook een aan LEGO gerelateerde actie.
[ Voor 4% gewijzigd door Roeltjuh op 09-09-2015 21:37 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dat duurde dus ook geen week. Net thuis met 10232 (http://shop.lego.com/en-NL/Palace-Cinema-10232) en 10235 (http://shop.lego.com/en-NL/Winter-Village-Market-10235). En die laatste is niet eens voor mij maar voor vrouwliefsus schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 20:50:
Van de week in Saarbrücken in de Lego-store geweest en daar voor het eerst IRL die huisjes gezien uit de creator serie. 149,-. Heb moeite gehad om niet de hele stapel te kopen, maar zeker weten dat ze nu op mijn lijstje staan. Leuk als vervanger voor het kerst-dorp
edit:
En de volgende dag ook 10218 (http://shop.lego.com/en-NL/Pet-Shop-10218) ook maar gekocht.
[ Voor 17% gewijzigd door sus op 11-09-2015 16:38 ]
[YouTube: https://youtu.be/KhjmUBRegwU]
Wat betreft het groene licht op het station: foutje, ik was ff vergeten dat wit LED licht en trans-yellow resulteert in groen licht
Echter, het lijken wel koplampen, maar dan aan de zijkant
Toch ziet het er wel leuk uit!almightyarjen schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 22:13:
^^ja dat idee had ik dus ook aldie LED's hebben een bepaalde minimale spanning nodig voordat ze aan gaan dus ff het seriële weerstandje groter maken kan niet. Dat wordt nog een heel gepiel: LED van de strip bakken, enz Mooi klusje voor een regenachtige zondag
Ik zou alleen wel een LED pakken die meer richting het geel gaat? Lijkt me iets realistischer overkomen.
Ik doe nu in dit soort gevallen waarin de led te fel is 1 led in een 2x1 technick brick met gaatje in het midden

en daarop komt dan de trans(welke kleur dan ook) round brick. Dan kun je het licht richten en wordt een heel groot gedeelte "afgetopt" Kan natuurlijk ook gewoon in round brick meteen maar die kan je dan niet meer vastzetten omdat aan de ene kant de draad erin gaat en aan de andere kant de trans cone.
Ik heb dat in de kas in de mystery mansion gebruikt. Zie het filmpje enkele posts hierboven.
zonder die brick was het ook veels te fel. Nu zit de witte led in een technic brick met daarop een trans green cone. Zo krijg je ook een beetje wit erin.
Bij mij blijven de gele blokjes overigens echt geel licht uitstralen ipv groen met een witte led erin.
Heb nu ook gele flamed ledjes besteld want die oranje vind ik toch aan de donkere kant.
[ Voor 28% gewijzigd door harley op 12-09-2015 09:13 ]
Vandaar dat ik ben overgestapt op LED strips, die zijn veel kleiner. Echter passen die dus niet in een technic blokje. Ik zou er trouwens wel een soort van lichtbak omheen kunnen maken, oid. Bedankt voor de tips!
[ Voor 16% gewijzigd door harley op 12-09-2015 11:17 ]
Sommigen zitten nog perfect in elkaar (en hebben soms ook de doos en handleiding nog) en ik wilde ze dus op Marktplaats zetten. Uiteraard kan ik laten bieden, maar wat voor bod moet ik bijvoorbeeld voor zoiets vragen:
https://www.dropbox.com/s/cb6wx2yz5qp5fag/IMG_7573.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/ru3a11awtdmstjx/IMG_7574.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/q2izvh5igtv1ywd/IMG_7577.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/hxriy2sbdjdu70n/IMG_7578.JPG?dl=0
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
Zelf vind ik de bricksetprijzen meestal aan de hoge kant en meer gericht op verzamelaars. Marktplaats prijs is dus meestal een stukje lager.
[ Voor 81% gewijzigd door harley op 12-09-2015 14:22 ]
Heb ook gekeken naar die architecture serie, maar deze vind ik vrij aan de prijs voor wat je ervoor krijgt. Weet niet of het zo is, maar zo lijkt het.
Ik heb de Volkswagen Camper (10220) en Volkswagen Beetle (10187) op de plank staan. Verder ook nog wat Technic spul, maar ik vind die creator dingen eigenlijk leuker
[ Voor 14% gewijzigd door kaanmijo op 12-09-2015 20:33 ]
Hij is mooi he? Ik ben vandaag begonnen met motoriseren van Wall-E. Heb alleen geen IR remote controller, IR Receiver en Battery box. Er zitten al wel 2 M-motors onder. Heb dit filmpje als voorbeeld genomen.Arvilani schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 20:38:
Ik heb mijn Wall-E ook binnen. Donderdag in 2 uurtjes in elkaar gezet, maar wat een ontzettend leuke set. Hij staat hier nu naast me bij de pc. Gewoon een genot om naar te kijken. Een aanrader.
Ah bedankt voor de info! Dan zal ik de laagste Bricksetprijzen als vraagprijs aanhouden en iets wat er in de buurt komt accepteren.harley schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 14:20:
kijk op bricklink wat de europese prijs gemiddeld is. Dat is voor deze set tussen de € 25,- en 45,-http://www.bricklink.com/search.asp?itemID=5405
Zelf vind ik de bricksetprijzen meestal aan de hoge kant en meer gericht op verzamelaars. Marktplaats prijs is dus meestal een stukje lager.
Je ziet wel dat de "cel" achterop ontbreekt toch? voor je hem als compleet wilt verkopen!Tripl3 D schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 14:18:
Ik ben de vliering aan het opruimen en kom nog wat oude lego tegen (eind jaren 80, begin jaren 90) die ik bewaard had voor mijn zoontje (inmiddels bijna 10), maar die er nooit wat om gegeven heeft.
Sommigen zitten nog perfect in elkaar (en hebben soms ook de doos en handleiding nog) en ik wilde ze dus op Marktplaats zetten. Uiteraard kan ik laten bieden, maar wat voor bod moet ik bijvoorbeeld voor zoiets vragen:
"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."
Goed dat je het zegt, die lag nog los in een verzamelbak!A-Tray schreef op zondag 13 september 2015 @ 22:28:
[...]
Je ziet wel dat de "cel" achterop ontbreekt toch? voor je hem als compleet wilt verkopen!
Verwijderd
Das leuk scoren. MP toch vaak goedkoper dan BL, maar je moet er maar tegenaan lopen.almightyarjen schreef op maandag 14 september 2015 @ 08:40:
Net even een goede deal op MP: 2x 9V trein motoren in een advertentie. Bieden ging tot €37,50, ik had daarna €40 geboden. Krijg ik een mail dat-ie akkoord gaat en dat ik de verzendkosten kado krijg, "omdat ik zo hoog had geboden".Dus twee motoren voor 40 Euro! Ik denk niet dat-ie weet dat die dingen tegenwoordig al voor 30 Euro op BL weg gaan
En met wat jij laat zien met je treinen, kun je die dingen best gebruiken
Zie je post nu pas! Wordt inderdaad een aardige hoeveelheid blokje, klein beetje op verkeken om eerlijk te zijnPin0 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 08:18:
[...]
Ziet er goed uit. Wat is je budget? Want als ik dat zo zie dan heb je geen kleine hoeveelheid lego nodig.
Inmiddels weer een stukje verder gekomen met de bouw. Een tijdje geleden al de schoorsteen op de rest van het bouwwerk gemonteerd, ik was wel benieuwd naar de uiteindelijke hoogte

Inmiddels de afgelopen weken weer een flinke lading bricks mogen ontvangen (véél grijze blokjes!), zodat ik verder kon met het beschadigde gedeelte van de centrale (reactor nr. 4).
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Nou nou wel een tof ding zeg
200 fish found!
Plan is om het hele ding in grote lijnen op te bouwen en vervolgens steeds meer details toe te gaan voegen, dus dingen als pompen, reactor etc.almightyarjen schreef op maandag 14 september 2015 @ 22:32:
Nondeju wat een dingZiet er leuk uit! Wil je de reactorgebouwen ook nog gaan "inrichten"?
Precieze aantal blokjes heb ik niet bijgehouden, maar schat zeker 5000+. Zal binnenkort eens een grove schatting doen en mijn bricklink orders bij elkaar optellen
Mijn zoontje kreeg voor zijn 6e verjaardag de Lego Chima Tiger's Mobile Command set en was daar zo lekker mee bezig dat ik (na 30 jaar geleden voor het laatst iets met lego te hebben gedaan) ook weer super enthousiast ben geworden en afgelopen weekend die Lego Technics Volvo L350F set heb gekocht (en in elkaar heb gezet).
Nu druk aan het inlezen over SBrick, led verlichting en stiekum aan het kijken naar de volgende set
Grappig, ben er nu mee bezig. Vorig jaar al in elkaar gezet, daarna uit elkaar gehaald en gisteren weer eraan begonnen. Mijn zoon van 6 helpt ook meeDouwe63 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:34:
Leuk dat hier zo'n actieve community zit, ga zometeen eens even flink teruglezen.
Mijn zoontje kreeg voor zijn 6e verjaardag de Lego Chima Tiger's Mobile Command set en was daar zo lekker mee bezig dat ik (na 30 jaar geleden voor het laatst iets met lego te hebben gedaan) ook weer super enthousiast ben geworden en afgelopen weekend die Lego Technics Volvo L350F set heb gekocht (en in elkaar heb gezet).
Nu druk aan het inlezen over SBrick, led verlichting en stiekum aan het kijken naar de volgende set.
Tip, kijk in de lego aanbiedingen topic. Nieuwe technic set in de aanbieding bij de Wehkamp.
Verwijderd
Scoor op BL een stel 4,5v lampjes, snoertjes en een batterijhouder en sluit die aan. Is weliswaar gloeilampje maar zoveel heb je ze toch niet aan. Alternatief: 12v lampjes uit de treinen gebruiken en een trafo aansluiten.
Of gewoon nieuw kopen in 9v of PF, dar is ook verlichting van namelijk.
Niet te moeilijk doen als het ook makkelijk kan
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Hmm, dat scheelt idd 25 euro met de gangbare prijs, ik denk dat ik die alvast ga scoren voor de kerstvakantie, dank voor de tip!Sulaine schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:44:
[...]
Tip, kijk in de lego aanbiedingen topic. Nieuwe technic set in de aanbieding bij de Wehkamp.
Iemand hier trouwens ervaring met Lego world? Dacht dat dat wel leuk was om eens met m'n zoontje heen te gaan maar ik zie dat ze inmiddels 20 euro voor een toegangskaartje vragen
Edit: net te laat met die aanbieding bij de Wehkamp, hij is uitverkocht...
[ Voor 5% gewijzigd door Douwe63 op 17-09-2015 12:26 ]
Dit is t/m 30 September.
Helaas komt het deze maand even niet uit
Verwijderd
kan zin hebben, maar op dit moment bij lego out of stock. Mogelijkheid is om te kijken in welke doos ze nog meer zitten en dan op MP of BL zo een goedkoop mogelijke doos aanschaffen. Misschien veel geld voor een enkel onderdeel. Maar reserve onderdelen heb je nooit genoeg !cellkuh schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 00:22:
Ik wil graag de 21100 Shinkai 6500 bricklinken. dit is allemaal wel te doen behalve de oranje staart deze is niet te koop op bricklink. Weet iemand van jullie waar ik deze zou kunnen krijgen. ebay etc. heb ik al geprobeerd. Misschien Lego zelf eens vragen of heeft dat geen zin?
Volgens Brickset.com is die oranje staart/rudder slechts voor één set gemaakt (de Shinkai zoals je zelf al aangeeft), dus die zal vrij zeldzaam zijn. Misschien moet je de hele set proberen te vinden, maar dan heeft bricklinken natuurlijk ook geen zin meercellkuh schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 00:22:
Ik wil graag de 21100 Shinkai 6500 bricklinken. dit is allemaal wel te doen behalve de oranje staart deze is niet te koop op bricklink. Weet iemand van jullie waar ik deze zou kunnen krijgen. ebay etc. heb ik al geprobeerd. Misschien Lego zelf eens vragen of heeft dat geen zin?
En de enkele keer dat het stukje los verkocht is, is deze voor 50 euro en meer verkocht.Kapoen schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 08:36:
[...]
Volgens Brickset.com is die oranje staart/rudder slechts voor één set gemaakt (de Shinkai zoals je zelf al aangeeft), dus die zal vrij zeldzaam zijn. Misschien moet je de hele set proberen te vinden, maar dan heeft bricklinken natuurlijk ook geen zin meer
Verwijderd
is wel te doen, ik heb de architecture marine sands bay uit korea laten komen. Binnen 3 weken in huis na betaling via paypal ....en in totaal een stuk goedkoper dan wanneer ik hem in nederland moest zien te kopen.cellkuh schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 09:34:
ja dat klopt, en de hele set kost meer dan 400 euro. er staat een gebruikte op bricklink voor 175 maar die moet dan helemaal uit zuid-korea komen en daar heb ik weinig vertrouwen in.
Heb je een link? Vrienden van mij hebben daar overnacht, en dit lijkt mij een ultiem cadeau voor ze!Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 09:41:
[...]
is wel te doen, ik heb de architecture marine sands bay uit korea laten komen. Binnen 3 weken in huis na betaling via paypal ....en in totaal een stuk goedkoper dan wanneer ik hem in nederland moest zien te kopen.
Want a cookie?!
Ziet er zeker tof uit, groot!Renquin schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 09:52:
Wat je er verder ook van vind: dang dit is mooi geworden!
Meer foto's: http://www.dailymail.co.u...s-visit-Philadelphia.html
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Snoz Lombardo schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:02:
[...]
Ziet er zeker tof uit, groot!
Meer foto's: http://www.dailymail.co.u...s-visit-Philadelphia.html

Een non met een selfie-stick
Printer:
Printing LEGO bricks with a fully-functional 3D printer made of LEGO bricks.
Chocolade Extruder:
3D Chocolate Printer (made from LEGO)
Ja, sommige details zijn echt geniaalThe Eagle schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 13:05:
[...]
[afbeelding]
Een non met een selfie-stick
Want a cookie?!
hmmgosse adema schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 13:24:
Na enige experimenten is het gelukt: Chocolade printen.
[video]
Printer:
Printing LEGO bricks with a fully-functional 3D printer made of LEGO bricks.
Chocolade Extruder:
3D Chocolate Printer (made from LEGO)
Heb je die zelf gemaakt?
200 fish found!
in januari zal verschijnen:
Verscheidene lego/brick fansites hebben er ook al over bericht.The set is 75827 LEGO Ghostbusters Firehouse Headquarters!
Here's what I know:
- January 1st, 2016 release date
- Over 4600 pieces
- $349.99 USD
- Opens like the Haunted House
- Based on the original films
- D2C set
- There will still be a modular building next year, don't worry!
It's either time to change the name of this thread to the set name (since it's a D2C) or Ghostbusters 2016 Sets Rumors and Discussions, if you'd like. :wink:
eurobricks post van 'just2good'
eurobricks thread
thebrickfan artikel
Dus fans van Ghostbusters, begin al maar te sparen
[ Voor 9% gewijzigd door Kapoen op 18-09-2015 21:45 ]
staat nog gewoon op lego.comalmightyarjen schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 21:56:
Is die ecto auto set nog te koop?
Dure set, mag wel heel speciaal zijn.
Hoop niet dat ze die auto er ook nog eens bij doen.
Hmm dat wordt dan wel serieus een twijfelgeval om te kopen. Natuurlijk een erg mooie set waarschijnlijk maar zoveel..DDX schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 22:07:
[...]
staat nog gewoon op lego.com
Dure set, mag wel heel speciaal zijn.
Hoop niet dat ze die auto er ook nog eens bij doen.

Doordat we dit jaar ons huis verkocht hebben met een fors verlies, we een nieuwbouwwoning aangekocht hebben en daar bovenop ook nog een kleine verwachten bedacht ik me heel verstandig dat we dat geld wel beter konden besteden dan aan Lego... Maar de afgelopen week liepen we langs een Lego winkel en kwam het weer ter sprake dat ik hem t.z.t. nog wel graag zou willen kopen. Dat is dus niet meer nodig
Verwijderd
Is idd een hoop centen, tel je er de ecto bij op zit je al gauw op 400 euries!la_fusion schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 22:59:
[...]
Hmm dat wordt dan wel serieus een twijfelgeval om te kopen. Natuurlijk een erg mooie set waarschijnlijk maar zoveel..
Als er niet al te veel bijzondere dingen bijzitten, is tie mss wel te bricklinken !
Verwijderd
Ik had hem vrij snel na de release datum. Toen voor ongeveer 90 euro. Na deze datum ging hij in nederland bij o.a. brickshop voor rond de 200 de deur uit. Goedkoopste op BL nu 180 vanuit Singapor ex verzending. Is een apart ding en schijnbaar niet via de officieel kanalen in de nederlandse handel gekomen. Zitten geen bijzondere elementen tussen dus met de instructie is 600 stenen bricklinken te doen.NeFoRcE schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 09:47:
[...]
Heb je een link? Vrienden van mij hebben daar overnacht, en dit lijkt mij een ultiem cadeau voor ze!
http://nl.lego.wikia.com/wiki/21021_Marina_Bay_Sands
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2015 07:04 ]
Gaaf ding, die star wars UCS sets lijken me mooi om te bouwen, maar moet financieel ergens een grens trekkenleonvw schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 00:49:
Vandaag na het thuiskomen kwam mijn vrouw met een leuk cadeautje aanzetten:
[afbeelding]
Doordat we dit jaar ons huis verkocht hebben met een fors verlies, we een nieuwbouwwoning aangekocht hebben en daar bovenop ook nog een kleine verwachten bedacht ik me heel verstandig dat we dat geld wel beter konden besteden dan aan Lego... Maar de afgelopen week liepen we langs een Lego winkel en kwam het weer ter sprake dat ik hem t.z.t. nog wel graag zou willen kopen. Dat is dus niet meer nodig
Dit is echt Heel Goed Nieuws. En als je erover nadenkt best slim, met de relatief goedkope ECTO-1 hebben ze kunnen peilen in hoeverre er interesse is voor GB onder de Lego-fans.Kapoen schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 21:40:
Er is blijkbaar een betrouwbaar gerucht opgedoken op de eurobricks.com fora ivm een grote set die
[...]
Verscheidene lego/brick fansites hebben er ook al over bericht.
eurobricks thread
thebrickfan artikel
Tis een hoop geld (ik neem aan dat $349 zich vertaalt als €349 of misschien zelfs €399), maar deze gaat er komen.
Nederlands is makkelijker als je denkt
[ Voor 26% gewijzigd door Teknix1982 op 19-09-2015 10:05 ]
Lastig inderdaad. Is al het oranje op dat model door geel of zo vervangen geen optie?cellkuh schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 00:22:
Of een goedkope witte kopen en die zelf oranje schilderen...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
[ Voor 3% gewijzigd door kaanmijo op 19-09-2015 15:23 ]
Als het design van de MOC van iemand anders is, dan is het nu toch een HOC?Teknix1982 schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 10:04:
Hmm en ik die HQ moc v2 met ecto garage net bij elkaar
Hij is nog niet klaar, ik post wel fotos als hij af is.SeatRider schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 18:42:
[...]
Overigens kudo's voor het feit dat je hem helemaal nage[bouwd|bricklinkt] hebt, daar zal wat tijd/geld in zijn gaan zitten?
vind het een forse prijs voor een "modular" huisje.Kapoen schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 21:40:
Er is blijkbaar een betrouwbaar gerucht opgedoken op de eurobricks.com fora ivm een grote set die
[...]
Verscheidene lego/brick fansites hebben er ook al over bericht.
eurobricks thread
thebrickfan artikel
Maar er dit verklaart het dan wel een beetje.

Alhoewel ik het nog steeds een flinke smak geld vind.
Maar een Slimer minifig is dan wel een must have !
[ Voor 5% gewijzigd door harley op 20-09-2015 12:32 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked.