Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 86 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hopjesvla79 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:37:
Kwam Root toevallig van het weekend tegen bij mijn LGS, werd meteen aangetrokken door het artwork.
Ben erg benieuwd en in dubio...wilde binnenkort eigenlijk voor Mansions of Madness gaan maar deze ziet er ook zeer interessant uit. Compleet ander mechanisme dan MoM natuurlijk (waar ik vooral door aangetrokken wordt door mijn ervaringen met Eldritch en Arkham), maar toch..Root ziet er ook erg intrigerend uit.
Root werkt enkel met een vaste groep. De game is behoorlijk complex en moeilijk uit te leggen. Ik zou Root niet aanraden als je af en toe een spelletje doet. Dan is Mansions beter. Daar kan je na 15 minuten al bezig.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:18
MrVegeta schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:18:
[...]

Root werkt enkel met een vaste groep. De game is behoorlijk complex en moeilijk uit te leggen. Ik zou Root niet aanraden als je af en toe een spelletje doet. Dan is Mansions beter. Daar kan je na 15 minuten al bezig.
Ben benieuwd, is onderweg nu. Spelen met onze vaste groep van alles, in dit genre hebben we nog niet zo veel dus het is weer eens wat anders.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Comp_Lex schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:14:
De Company of Heroes Board Game Kickstarter gaat nu als een dolle. Het is nu voorbij de $800.000 en ze vroegen maar $100.000. Nog anderhalf uur te gaan.
Dat is vrij standaard, kicstarterbedrijven zetten quasi altijd "lage" grenzen om de indruk te geven dat het project het beter dan de verwachtingen doet. De werkelijke verwachtingen liggen dan beduidend hoger dan het "funded!" bedrag op KS. Ze kunnen dan ook basisonderdelen van het spel verkopen als zijnde stretch goals.

Niet dat $800.000 een klein bedrag is overigens. Ik heb hem laten passeren. Te veel focus op de mini's voor mij. Heb jij hem wel gebacked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 06:32
Vnze schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:31:
[...]

Dat is vrij standaard, kicstarterbedrijven zetten quasi altijd "lage" grenzen om de indruk te geven dat het project het beter dan de verwachtingen doet. De werkelijke verwachtingen liggen dan beduidend hoger dan het "funded!" bedrag op KS. Ze kunnen dan ook basisonderdelen van het spel verkopen als zijnde stretch goals.

Niet dat $800.000 een klein bedrag is overigens. Ik heb hem laten passeren. Te veel focus op de mini's voor mij. Heb jij hem wel gebacked?
Ja, maar ik ga alleen voor de optie waar de meesten voor gaan: de OKW Collectors Bundle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:49
banaliteit schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 08:52:
Heeft iemand nog een revisie set nodig van Spirit Island. Ik had er een extra ontvangen.
Revisie set? Hoe wat waarom?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 17:07
Comp_Lex schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 17:02:
[...]

Ja, maar ik ga alleen voor de optie waar de meesten voor gaan: de OKW Collectors Bundle.
Same maar toch ben ik ook gezwicht voor de metal case :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ah. Eens even lezen. Wij vonden het spel de eerste en enige keer dat we het gespeeld hadden maar tegenvallen en te makkelijk. Bij lange na niet Robinson Crusoe moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Jaguar645 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 18:56:
[...]

Same maar toch ben ik ook gezwicht voor de metal case :P
En ik voor de core box + solo/coop + ECC + StuG addon. Veel commanders, redelijk veel opties.

OKW vind ik prijzig, een deel van dat geld steek ik liever in een extra map in de PM. Die is via mail al richting mij bevestigd door het team.

Terrain naar mijn mening niet nuttig want niet alles wordt 3D. Moet alsnog op de map letten voor cover, Britse emplacements, etc. Dan liever minder afleiding op de map. En kost toch weer geld.

[ Voor 3% gewijzigd door Bundin op 26-06-2019 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Laatst online: 23-09 14:09
Gisteren mijn eerste pot solo van Odin gespeeld. Het was tegelijk bedoeld als 'leermoment', maar ik heb het gevoel dat ik nog wel een paar tests nodig heb voor ik dit spel goed kan uitleggen. Getuige daarvan is mijn score van welgeteld 21 - voor een kort spel is 80 een normale score 8)7 .

Ik vond het met name bijzonder moeilijk om genoeg goederen te verzamelen om op mijn dorpsbord te leggen. Ik had van in het begin al twee runderen, dus ik kon redelijk makkelijk aan rode goederen komen, maar het kost erg veel werkers om die te upgraden naar groen of blauw. Pas op het einde van het spel begon het vlot te lopen, dus ik denk dat je de 'lange' versie van het spel nodig hebt om echt ergens te geraken. Zo ben ik bijvoorbeeld niet eens toegekomen aan de verkenning van de eilanden.

Dat gezegd zijnde vond ik het wel leuk om de puzzel op te lossen. Soms moet je echt over drie, vier worker placements heen denken om te krijgen wat je wilt. Dit ga ik echt wel vaker spelen: ondanks de moeilijkheidsgraad verloopt het spel erg vlot, ik was met anderhalf uur klaar en dat was inclusief opzoeken van regels her en der.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Interessant, 2020 komt Serious Pulp (The 7th Continent) met een nieuwe game op Kickstarter, The 7th Citadel.

Daarnaast hebben ze aangegeven dat er toch een retail versie van The 7th Continent komt. In feite is het de basis versie van The 7th Continent zonder alle Kickstarter exclusives.
For months now, we’ve been receiving daily an influx of messages asking if The 7th Continent will be available again in the future, as well as alerting us about the rampant speculation on the subject on the second-hand market.

Given the cost of producing the game, it still isn’t feasible to offer a version that can be distributed via traditional means. However, we have thought long and hard about if it really wasn’t possible to propose it to these players that only discovered Kickstarter, or board gaming in general, too late to take part in the campaigns. Of course, this would have to be a more “limited” version of the game and one that would be sold directly in order to maintain an “acceptable” price point.

By excluding all the “Kickstarter Exclusive” content (plastic figures, exclusive cards, magnifying glass, etc.) and only keeping the “essential” components of the game, we’ve managed to assemble a “Classic Edition” that will be release in the 4th Quarter, in English and French.

[ Voor 4% gewijzigd door psychoclown op 27-06-2019 11:59 ]

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-09 20:55
psychoclown schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 11:59:
Interessant, 2020 komt Serious Pulp (The 7th Continent) met een nieuwe game op Kickstarter, The 7th Citadel.

Daarnaast hebben ze aangegeven dat er toch een retail versie van The 7th Continent komt. In feite is het de basis versie van The 7th Continent zonder alle Kickstarter exclusives.

[...]
Ik vind de "Classic Edition" een nette oplossing om toch iedereen de kans te geven het spel te spelen/kopen en niet backers af te vallen. Daarnaast ook de reprint van de basegame kaarten uit de 2de kickstarter voor backers. Plus dus nog een nieuwe game in aantocht, ik zeg serious poulp lekker bezig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Mvdbeld schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 22:35:
[...]

Ik vind de "Classic Edition" een nette oplossing om toch iedereen de kans te geven het spel te spelen/kopen en niet backers af te vallen. Daarnaast ook de reprint van de basegame kaarten uit de 2de kickstarter voor backers. Plus dus nog een nieuwe game in aantocht, ik zeg serious poulp lekker bezig!
Mee eens, blijft de Kickstarter versie op een nette manier exclusive.

Gisteren weer verder gegaan waar ik gebleven was (niet ver want ik had pas een uur gespeeld). Nu een stuk sneller kunnen spelen omdat ik de regels wat beter kende en significant minder moest opzoeken. Al snel sta je voor veel keuzes en gebeuren er veel dingen waardoor je niet meer enkel leuk kaartjes draait maar ook moet zien te overleven, tactische keuzes maken en progressie boekt. Ik merk dat ik nu nog meer enthousiast bent dan na mijn eerste uur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:09
psychoclown schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 09:17:
[...]

Gisteren weer verder gegaan waar ik gebleven was (niet ver want ik had pas een uur gespeeld). Nu een stuk sneller kunnen spelen omdat ik de regels wat beter kende en significant minder moest opzoeken. Al snel sta je voor veel keuzes en gebeuren er veel dingen waardoor je niet meer enkel leuk kaartjes draait maar ook moet zien te overleven, tactische keuzes maken en progressie boekt. Ik merk dat ik nu nog meer enthousiast bent dan na mijn eerste uur :)
Nog wat meer tiojd er in en je gaat het geweldig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
psychoclown schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 09:17:
[...]

Wat maakt het uit of de KS versie wel of niet exclusive is? Mijn spelplezier wordt echt niet minder wanneer ze de KS versie ook retail aanbieden. Zolang er maar zorg voor wordt gedragen dat alle KS bestellingen netjes afgehandeld zijn (voor zover mogelijk, een paar issue hou je altijd) en zolang de prijs niet (of in ieder geval niet direct) lager ligt.

Persoonlijk zie ik liever dat retail versies identiek zijn aan KS versies. Dan kunnen mensen die op het moment van de campaign even krap bij kas zaten, of mensen die de campaign compleet gemist hebben, ook van de "volledige" spelervaring genieten op een later moment. KS is tegenwoordig in heel veel (board game) gevallen gewoon een pre-order website, geen 'doneer om het project mogelijk te maken' systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Bundin schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:33:
[...]

KS is tegenwoordig in heel veel (board game) gevallen gewoon een pre-order website, geen 'doneer om het project mogelijk te maken' systeem.
Daar heb je gelijk in maar juist wanneer Kickstarter exclusives of de prijs er niet meer toe doet dan maakt het ook geen zak meer uit. Nu kun je zeggen, ik heb in ruil voor wat exclusives of voor een lagere prijs mijn steentje bijgedragen aan het mogelijk maken dat de game er (retail) gekomen is (al is de bijdrage bij een enorm succesvol project als The 7th Continent natuurlijk maar zeer minimaal).

Ter vegelijking, Peak Design is een fabrikant van camera accesoires die een flinke hoeveelheid fans heeft gevonden sinds de eerste projecten op Kickstarter. Elk nieuw product wat op Kickstarter terecht komt is dan ook een gegarandeerd succesvol project maar voor beide partijen is het win-win want Peak Design heeft o.a. de voordelen dat er geen winkelier tussen zit in de eerste oplage van xx k producten maar de backers hebben een product met een lagere prijs dan retail.

[ Voor 26% gewijzigd door psychoclown op 28-06-2019 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 15:49
Afgelopen vrijdag voor het eerst Escape Plan van Vital Lacerda op tafel gekregen. We speelden met 3 man, allemaal voor het eerst. Ik had al regelvideo's gekeken en het regelboek uitvoerig doorgelezen, dus na uitleggen, wat ongeveer een half uur duurde, konden we van start. In het begin nog wel wat zaken moeten opzoeken, maar uiteindelijk in net iets meer dan 2 uur het spel kunnen spelen. Thema van het spel is dat je met een aantal medecriminelen een bank hebt beroofd en overal in de stad geld hebt verstopt. Dit geld moet je tijdens het spel weer ophalen, maar tegelijkertijd ook de politie vermijden. Na 3 rondes (dagen) moet je zien te ontsnappen. Lukt dit niet, dan verlies je het spel. Dat gebeurde bij 1 medespeler. Ik won uiteindelijk met 443 punten en speler 2 had 151. De derde had uiteindelijk geen score doordat hij gearresteerd was.
Zeker een aanrader en wil het graag wat vaker spelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/coHdriBFKyO7CGizwe3zj7BX/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ln1dpD0govBPDNcSKYczF70Y/thumb.jpg

Ik ben trouwens morgenavond voor een training in Eindhoven en verblijf in een hotel. Dus niet al te veel te beleven, toevallig nog wat tweakers die in Eindhoven wonen en zin hebben om wat te spelen s'avonds. :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:18
Hopjesvla79 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:22:
[...]

Ben benieuwd, is onderweg nu. Spelen met onze vaste groep van alles, in dit genre hebben we nog niet zo veel dus het is weer eens wat anders.
Gisteravond eerste potje Root gespeeld (ok niet afgemaakt vanwege bedtijd..)met 3 personen waarbij een persoon 2 facties speelde. Dit als eerste potje om de walkthrough te spelen en eens te kijken hoe alles loopt.

Eerste indruk is dat het een erg leuk spel is. Artwork is mooi, het asymmetrisch spelen is erg leuk. Daardoor dus ook wat lastiger: je moet eerst weten hoe je eigen faction speelt en ondertussen ook nog in de gaten houden wat de anderen doen en op welke manier ze spelen/kunnen winnen. (gelukkig zijn er overview kaarten van elke factie zodat je in het kort weet wat hun doelen zijn en hoe ze winnen). Lange tijd geleden dat ik een eurostyle/strategy spel heb gespeeld maar dit is denk ik wel een blijvertje.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 19:42
Comp_Lex schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:14:
De Company of Heroes Board Game Kickstarter gaat nu als een dolle. Het is nu voorbij de $800.000 en ze vroegen maar $100.000. Nog anderhalf uur te gaan.
Net als de Middara Kickstarter. Die zit al over de 2 miljoen en heeft nog meer dan 20 dagen te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 12:25
LtMarx schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 17:14:
[...]

Enorm vernieuwend als bordspel. Maar zoals zoveel spellen op KS moet je eigenlijk een dedicated, frequente groep hebben. 1 campaign duurt zomaar eens 15 uur.
In principe kan je Solo beginnen en kan iemand er zo bij stappen en ook weer uit stappen de kaartjes worden verdeeld over de spelers.
dus mocht je willen kan je gewoon door gaan mocht niet iedereen van je groep kunnen.
Staat in de spel regels

PSN: FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:22

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

FreakGIB schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:43:
[...]

In principe kan je Solo beginnen en kan iemand er zo bij stappen en ook weer uit stappen de kaartjes worden verdeeld over de spelers.
dus mocht je willen kan je gewoon door gaan mocht niet iedereen van je groep kunnen.
Staat in de spel regels
Klopt, maar dat is voor mij/ons niet helemaal de experience die we zoeken bij bordspellen, juist het samenwerken en samen avonturieren is interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Van het weekend veel kunnen spelen. Op alle 3 de avonden een paar spellen op tafel gehad waaronder Unfair, Takenoko en Colt Express. Daarnaast ook nog zo'n anderhalf uur in The 7th Continent kunnen steken. Weer een stukje verder en het begint mij nu al iets duidelijker te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B00st3r
psychoclown schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 07:48:
Daarnaast ook nog zo'n anderhalf uur in The 7th Continent kunnen steken. Weer een stukje verder en het begint mij nu al iets duidelijker te worden.
De spelregels of waar je precies naar op zoek bent om de curse op te lossen? ;)

Gisteravond ons laatste officiële potje Gloomhaven gedaan. De eindbaas bevochten. Ik zal niks spoilen maar wij vonden het gevecht nogal tegenvallen. Zonder al te veel moeite viel hij neer. Een beetje een anticlimax, maar we zijn nu klaar met het spel. Eindelijk... Anderhalf jaar over gedaan. Ik persoonlijk heb er wel genoeg van nu, eigenlijk is het elke keer hetzelfde spel, alleen het bord ziet er anders uit en je hebt andere enemies. En heel soms een andere win condition.

Maar goed, we kijken naar de toekomst! We hebben zojuist besloten Betrayal Legacy te gaan doen met het Gloomhaven groepje als tussendoortje. Dit zal een veel minder lang spel zijn dan Gloomhaven was, maar het lijkt ons super leuk!

Wanneer we klaar zijn met Betrayal hoop ik Arena: the Contest binnen te hebben zodat we daar in kunnen duiken met z'n 4en.

Verder heb ik nog Thunderstone Quest klaar staan om te spelen. Alle kaarten gesleeved dus ready to go! En dan wel de co-op mode, niet de competitive mode wat eigenlijk gewoon multiplayer solitaire is... 8)7

Komend weekend hoop ik Too Many Bones weer eens op tafel te krijgen. Desnoods solo... Misschien kan ik de zoons van mijn vriendin zo ver krijgen dat ze mee doen, of 1 van hen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

B00st3r schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:17:
[...]

De spelregels of waar je precies naar op zoek bent om de curse op te lossen?
Beide! Gisteren weer een uur gespeeld, weer wat verder gekomen. Ik vond Mom wel verslavend maar dit is nog een stapje erger omdat het ook zo makkelijk op te pakken en te saven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Laatst online: 19:06
Zijn er mensen die ervaringen kunnen delen met de Blackfire organizer voor Terraforming Mars, of evt. een andere organizer die aan te raden is? Ik ben vooral benieuwd naar de overlays voor player boards. Ik weet dat Blackfire die ook apart (set van 5) verkoopt, maar die zijn nergens leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Kwistnix schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:13:
Zijn er mensen die ervaringen kunnen delen met de Blackfire organizer voor Terraforming Mars, of evt. een andere organizer die aan te raden is? Ik ben vooral benieuwd naar de overlays voor player boards. Ik weet dat Blackfire die ook apart (set van 5) verkoopt, maar die zijn nergens leverbaar.
De overlays heb ik van een andere leverancier. Ik speel er niet meer mee, vind het niet fantastisch. Ik heb ze nog wel liggen dus als je ze wilt overnemen wil ik ze wel opsturen. Ze schuiven ook nog steeds doordat het los erop ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:26
[...]

Gisteravond ons laatste officiële potje Gloomhaven gedaan. De eindbaas bevochten. Ik zal niks spoilen maar wij vonden het gevecht nogal tegenvallen. Zonder al te veel moeite viel hij neer. Een beetje een anticlimax, maar we zijn nu klaar met het spel. Eindelijk... Anderhalf jaar over gedaan. Ik persoonlijk heb er wel genoeg van nu, eigenlijk is het elke keer hetzelfde spel, alleen het bord ziet er anders uit en je hebt andere enemies. En heel soms een andere win condition.
Herkenbaar. De eindbaas was gewoon erg makkelijk. We zijn toevallig nu begonnen aan de uitbreiding van Gloomhaven: Forgotten Circles. Eerste scenario is achter de rug. Voor het gevoel lijkt het allemaal wat pittiger wat niet erg is. We speelden standaard alle scenario's met +1 moeilijkheidsgraad. Gisteren hebben we dat niet gedaan en die haalden we niet erg makkelijk. Ook zitten er een aantal handigheden in die ze ook

Het lijkt erop dat spelen met 5 spelers lastiger gaat worden. Eerste scenario was erg smal iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:44

heuveltje

KoelkastFilosoof

Vriend van me heeft de broken token organiser.
De nieuwe playerboards zijn awesome, en ik ben daar nog steeds jaloers op !
De organiser gedeelte is ok. Het doet wat het moet doen, en setup is een klein beetje sneller dan mijn spel.
(ik heb alleen wat losse doosjes voor het "geld") Maar op 2 uur speeltijd scheelt dat nog geen 4 minuten.

Enige nadeel is dat hij met alle uitbreidingen, net niet meer alles in 1 doos kan meenemen. Wat zonder organiser wel lukt. En als je wilt sleeven past dat echt niet.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Laatst online: 19:06
MADG0BLIN schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:15:

De overlays heb ik van een andere leverancier. Ik speel er niet meer mee, vind het niet fantastisch. Ik heb ze nog wel liggen dus als je ze wilt overnemen wil ik ze wel opsturen. Ze schuiven ook nog steeds doordat het los erop ligt.
Bedankt, maar dan is de meerwaarde er voor mij ook niet echt, want het feit dat alles snel schuift op de player boards is juist een van de irritaties waar ik een oplossing voor zoek :)
heuveltje schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:36:

Vriend van me heeft de broken token organiser.
De nieuwe playerboards zijn awesome, en ik ben daar nog steeds jaloers op !
Die heb ik ook bekeken, maar ik vind zelf de vervangende boards wat kleurloos en heb liever een oplossing waar de originele player boards deel van uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Kwistnix schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 14:59:
[...]

[...]

Die heb ik ook bekeken, maar ik vind zelf de vervangende boards wat kleurloos en het liever een oplossing waar de originele player boards deel van uitmaken.
Smaken verschillen, ik vond dat hout juist heel stijlvol :)
Maar hij vond het ook lelijk en heeft er een paar glossy geprinte afbeeldingen in geplakt.
Ik vond het een beetje goedkoop, hij vond het mooi.
Zoals ik al zei, Smaken verschillen

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
Heb onlangs wat folded-space spul besteld voor mijzelf:
- Gloomhaven
- Scythe (+ Invaders from Afar)
- Scythe: the Rise of Fenris (+ the Wind Gambit)

En voor een vriend dus:
- Terraforming Mars v2

Hij is wel tevreden over de insert, Als het goed is passen ook alle huidige expansions erbij. Daarnaast ook betaalbaar incl. shipping vanwege het lichte materiaal. Alleen geen fancy player boards, snap dat dat wel handig is voor TM (gemiste kans voor TM om vergelijking met bv. Scythe & Escape Plan. Deze hebben netjes dubbele playerboards).
[...]

De spelregels of waar je precies naar op zoek bent om de curse op te lossen? ;)

Maar goed, we kijken naar de toekomst! We hebben zojuist besloten Betrayal Legacy te gaan doen met het Gloomhaven groepje als tussendoortje. Dit zal een veel minder lang spel zijn dan Gloomhaven was, maar het lijkt ons super leuk!

Wanneer we klaar zijn met Betrayal hoop ik Arena: the Contest binnen te hebben zodat we daar in kunnen duiken met z'n 4en.

Verder heb ik nog Thunderstone Quest klaar staan om te spelen. Alle kaarten gesleeved dus ready to go! En dan wel de co-op mode, niet de competitive mode wat eigenlijk gewoon multiplayer solitaire is... 8)7

Komend weekend hoop ik Too Many Bones weer eens op tafel te krijgen. Desnoods solo... Misschien kan ik de zoons van mijn vriendin zo ver krijgen dat ze mee doen, of 1 van hen.
Heb je een idee hoeveel scenario's jullie ongeveer hebben gespeeld? Ben zelf ook nog bezig namelijk en al ben ik het nu nog niet zat (spelen om de week en valt ook nog wel eens uit). Snap wel wat je zegt dat het opgegeven moment repetitief gaat worden.

[ Voor 45% gewijzigd door Mvdbeld op 03-07-2019 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
Mvdbeld schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 19:41:
[...]

Heb je een idee hoeveel scenario's jullie ongeveer hebben gespeeld? Ben zelf ook nog bezig namelijk en al ben ik het nu nog niet zat (spelen om de week en valt ook nog wel eens uit). Snap wel wat je zegt dat het opgegeven moment repetitief gaat worden.
Ik gok zo'n kleine 50, ongeveer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vnze
  • Niet online
In de recente Kickstarter van TFM voor de nieuwste uitbreiding waren er player boards inbegrepen. Deze zouden laterTM ook beschikbaar worden. Misschien ook een optie als het vooral daarvoor is dat je een organiser zou kopen?

Afbeeldingslocatie: https://ksr-ugc.imgix.net/assets/024/736/902/0710f6d8299f6eff76886d75bce8afa6_original.jpg?ixlib=rb-2.1.0&w=680&fit=max&v=1554994223&auto=format&gif-q=50&q=92&s=0da60ae59522af7da4ecb190037e0f2a

[ Voor 13% gewijzigd door Vnze op 04-07-2019 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 13:50
Heb je toegang tot een 3D-printer? Ander zou je deze kunnen proberen. Werkt met de originele mat en je hoeft hem niet permanent te beschadigen om het werkbaar te krijgen.

Disclaimer: Ik heb Terraforming Mars niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:19
Heeft iemand toevallig Secret Hitler nog liggen die niet gespeeld wordt en stof ligt te happen? Was een Kickstarter release in 2016. :)

Ben op zoek, maar overal wordt de knock-off versie aangeboden. Via de website kost de normale versie €40 met nog eens €20 verzendkosten en normale webshops hebben hem niet.

Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Ai.. tip voor iedereen die zijn 7th Continent op een later moment besluit te sleeven. Check van tevoren of je de juiste sleeves hebt binnengekregen. Ik was begonnen met sleeven en kwam er na zo'n 300 kaarten achter dat ik de verkeerde sleeves had binnengekregen, namelijk de thick variant met de helft minder sleeves.. of ik de verkeerde sleeves na ontvangen van de juiste sleeves met een retourlabel wilt terugsturen.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-09 14:52

Jeroen87

Bier Connaisseur

Slickk schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 16:34:
Heeft iemand toevallig Secret Hitler nog liggen die niet gespeeld wordt en stof ligt te happen? Was een Kickstarter release in 2016. :)

Ben op zoek, maar overal wordt de knock-off versie aangeboden. Via de website kost de normale versie €40 met nog eens €20 verzendkosten en normale webshops hebben hem niet.

Ik hoor het graag!
Ik denk dat de goedkoopste manier om eraan te komen is via de website. Spel is sowieso erg slecht te verkrijgen in Europa. Tijdens de kickstarter waren de verzendkosten ook al hoog.

Craft beer specialist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slickk
Jeroen87 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 08:10:
[...]

Ik denk dat de goedkoopste manier om eraan te komen is via de website. Spel is sowieso erg slecht te verkrijgen in Europa. Tijdens de kickstarter waren de verzendkosten ook al hoog.
Klopt, was ook al in gesprek met iemand op Marktplaats maar e-mailadres gaf helaas een hit op Google met de term ‘oplichter’ erbij dus dat maar niet doorgezet.

Wil het eigenlijk volgend weekend spelen dus via de officiële website duurt ook net iets te lang. En eerlijk gezegd vond ik €40+€20 verzendkosten wat te gortig.

Gelukkig is er al een tweaker die via DM het aan me wil verkopen dus ik ben blij, oproepje heeft geholpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
Slickk schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 16:34:

Ik hoor het graag!
Er staan er een paar op Marktplaats, rond de 20-25 euro per stuk. Sommige ook gewoon nieuw in seal.

...Volgende keer eerst tot onderaan doorlezen dus :X

[ Voor 5% gewijzigd door Smuey op 10-07-2019 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
michaelvink schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:49:
[...]

Er staan er een paar op Marktplaats, rond de 20-25 euro per stuk. Sommige ook gewoon nieuw in seal.
Er zijn inderdaad twee aanbieders op Marktplaats. Echter, gisteren wat op internet/reddit gezocht, kwam onder andere dit foto-album tegen.

Blijkt dat de versie met een bruine/beige doos een namaakversie is. Niet dat er bijzonder veel verschil zit qua inhoud of regels gezien het een sociaal deductie spel is, maar toch. Dan kan ik net zo goed zelf bezig met de print-and-play versie naar een drukkerij.

Nieuw in seal van marktplaatsverkoper 'Reik' betekent dus waarschijnlijk dat die via een Chinese namaakpartij is gekocht voor een tientje inkoop per stuk en via Marktplaats wat geld probeert te verdienen. Ook omdat de andere genoemde spellen in de advertentie berucht zijn om hun namaakkopieën.

Marktplaatsverkoper 'Daphne' had ik via e-mail contact mee en dat e-mailadres kwam ook naar boven bij Google resultaat voor oplichters, dus dat vermijd ik liever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smuey
Hm, ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat je bordspellen ook gewoon kunt piraten. Ik ging er, denk ik, stiekem van uit dat dat zoveel moeite zou kosten dat het niet rendabel zou zijn. Blijkbaar zat ik dus verkeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

We hebben hier ook ooit een (waarschijnlijk) ilegale kopie van 7 wonders gehad. Kwaliteit was beduidend minder. Degene zij hem toen op essen gekocht te hebben. Dus blijkbaar is er een markt voor.

Overigens vorige week wingspan gespeeld. Op zich best een leuk spel,
al had er van mij net een ronde meer in gemogen, 3 rondes spelen en een ronde eierein kopen voelde net niet

Maar ik mis wel een beetje de grote aantrekkingskracht/hype die er toch rond dat spel hing.
De eitjes en dice tower zijn mooi, de vogelplaatjes mooi. maar de verdere art direction vind ik wat mwah, en de mechanics zijn goed, maar ook niet grondbrekend ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik die plaatjes zo zie heb ik ook een illegale kopie van Secret Hitler. Geen idee waar die vandaan komt, gezien het een kadootje was. Maar volgens mij is 't dezelfde als die hier gewoon in de spellenwinkel ligt.

Ik heb de kickstarter wel eens gezien bij iemand, maar daarnaast nooit een andere versie in de winkel.
En eerlijk is eerlijk, voor het type spel dat het is maakt het me ook niet zo heel veel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:06
TERW_DAN schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:45:
En eerlijk is eerlijk, voor het type spel dat het is maakt het me ook niet zo heel veel uit.
Zeker waar, maar ik zou mij wel een beetje genaaid voelen als ik in een spellenwinkel een spel voor €25 haal, om er later achter te komen dat het goedkope namaak meuk uit China is welke ze met ruim €20 winst aan je hebben doorverkocht. Die troep ga je later ook niet meer doorverkocht krijgen.

Dat zou de GameMania eens moeten proberen met videogames, dan hebben ze binnen een week een enorme boete op de mat liggen. Bordspellenwinkels maken hier een beetje misbruik van mijn inziens, aangezien voor hun er absoluut (nog) geen controle op is.

Secret Hitler is overigens niet de enige game waarvan veel namaak in fysieke spellenwinkels ligt.
Exploding Kittens en Cards Against Humanity worden ook gewoon uit China gehaald.
(Althans, hier in Friesland wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Flapperbol schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 16:31:
[...]

Zeker waar, maar ik zou mij wel een beetje genaaid voelen als ik in een spellenwinkel een spel voor €25 haal, om er later achter te komen dat het goedkope namaak meuk uit China is welke ze met ruim €20 winst aan je hebben doorverkocht.
Daar ben ik het helemaal mee eens. En ik weet ook niet of de versie die ze in de winkel hebben liggen fake is of niet. AAls ik kijk naar die foto die @Slickk postte dan is dat de fake versie, maar dat is de enige versie die ik overal zie.

Aan de andere kant heb ik tot dusver niet minder lol met het spel gehad, omdat het niet de deluxe kickstarterversie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
TERW_DAN schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 16:33:
[...]

Daar ben ik het helemaal mee eens. En ik weet ook niet of de versie die ze in de winkel hebben liggen fake is of niet. AAls ik kijk naar die foto die @Slickk postte dan is dat de fake versie, maar dat is de enige versie die ik overal zie.

Aan de andere kant heb ik tot dusver niet minder lol met het spel gehad, omdat het niet de deluxe kickstarterversie was.
Klopt, heeft voornamelijk met de matige distributie van SH in Europa te maken. Daarnaast ziet de namaakversie er ook gewoon netjes uit en zelfs de letters zijn in een soort van zilverfolie. Het is op internet ook wat moeilijker terug te vinden, ik dacht eerst zelf nog dat het een 'basic' edition was en die van Kickstarter exclusief. Maar het blijkt dat bij KS er enkel een houten kistje om heen zat.

Jammer dat dit in spellenwinkels gewoon zo verkocht wordt, maar als je het als winkel aan wilt bieden dan heb je ook niet heel veel keus. Als wij als consumenten verward zijn, kan ik me ook voorstellen dat je als spellenwinkel niet door hebt dat eigenlijk een namaakversie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzling Dwild
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-08 14:47
Zijn er nog mensen geinteresseerd in het spel Dwellings of Eldervale die momenteel op kickstarter loopt? Je kan nu ook een groeppledge doen waardoor je korting krijgt op aanschafprijs en op shipping. Loopt ondertussen al een actie op crowdfinder.be.

Geen idee hoe die site precies werkt maar dan kan je met andere Nederlanders en Belgen samen een groeppledge vormen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vnze
  • Niet online
Crowdfinder werkt best wel goed. Degene die de pledge plaatst ontvangt alle spelen en deze worden doorgegeven in een ketting. Ik kreeg b.v. vorige week 4 games van degene voor mij in de ketting in Brussel (mijn werkplek) en gisteren kwam er weer iemand anders 3 van de vier games ophalen bij mijn thuis. Deze zal deze dan weer verder doorgeven aan iemand in de buurt van zijn werkplek enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
Vnze schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 10:34:
Crowdfinder werkt best wel goed. Degene die de pledge plaatst ontvangt alle spelen en deze worden doorgegeven in een ketting. Ik kreeg b.v. vorige week 4 games van degene voor mij in de ketting in Brussel (mijn werkplek) en gisteren kwam er weer iemand anders 3 van de vier games ophalen bij mijn thuis. Deze zal deze dan weer verder doorgeven aan iemand in de buurt van zijn werkplek enz.
Werkt inderdaad goed! Heb het vooral gebruikt omdat je dan zonder creditcard ook spellen bij Kickstarter kunt supporten.
Ik heb nu twee games in bestelling staan die in november en volgend jaar april geleverd worden.

Zit natuurlijk wel een groot deel van vertrouwen in, dus of ik het krijg is nog afwachten natuurlijk. Dat je automatisch de Kickstarter-updates in je mail krijgt vind ik ook wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
Zo, afgelopen weekend eindelijk weer eens wat tijd gehad om wat te spelen!

We zijn begonnen met een potje Brieven uit Whitechapel. Voor ons allemaal de eerste keer dat we deze op tafel hadden en we zijn bijzonder aangenaam verrast. Eén speler neemt de rol van Jack the Ripper aan en heeft als doel om 5 slachtoffers te maken, verdeeld over vier nachten (rondes), waarna hij veilig naar zijn zelf gekozen schuilplaats terug moet keren. De andere spelers (tot 5) nemen de rol van politieagenten aan en hebben als taak om Jack te vinden voor hij op de vierde nacht weer veilig terugkeert.

Jack verplaatst zich over het (smaakvol en gedetailleerd vormgegeven!) bord, maar hij is niet zichtbaar voor de andere spelers. Naarmate het spel vordert, kunnen de agenten wel steeds beter de bewegingen van Jack in kaart brengen en komt daardoor de vermoedelijke schuilplaats dan ook steeds beter in zicht.

Ik nam zelf de rol van Jack the Ripper op me en ik kan je verzekeren: het is behoorlijk spannend! Je moet constant je plannen en vluchtroute aanpassen aan de acties en bewegingen van de agenten. Ik heb een paar keer een zeer spannend moment gehad, omdat een agent die op een aangrenzend vakje stond onderzoek deed naar het vakje waar ik me op bevond (gelukkig kun je door alleen een onderzoek niet direct gepakt worden!) en uiteindelijk heb ik in de laatste ronde (helaas) verloren op vier stappen van mijn schuilplaats. Al met al vonden we het een ontzettend tof spel dat zeker vaker op tafel gaat komen!

Tot slot hebben we nog even een 'snel' potje Ticket to Ride: Europe gespeeld, wat ik glorieus verloren had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Flapperbol schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 16:31:
[...]

Zeker waar, maar ik zou mij wel een beetje genaaid voelen als ik in een spellenwinkel een spel voor €25 haal, om er later achter te komen dat het goedkope namaak meuk uit China is welke ze met ruim €20 winst aan je hebben doorverkocht. Die troep ga je later ook niet meer doorverkocht krijgen.

Dat zou de GameMania eens moeten proberen met videogames, dan hebben ze binnen een week een enorme boete op de mat liggen. Bordspellenwinkels maken hier een beetje misbruik van mijn inziens, aangezien voor hun er absoluut (nog) geen controle op is.

Secret Hitler is overigens niet de enige game waarvan veel namaak in fysieke spellenwinkels ligt.
Exploding Kittens en Cards Against Humanity worden ook gewoon uit China gehaald.
(Althans, hier in Friesland wel)
Uno en Duo kun je ook in dat rijtje zetten. Hoe vaak ik die wel niet illegaal op vakantieoorden voorbij heb zien komen in de toeristenwinkeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Laatst online: 23-09 14:09
Vorige week donderdag had ik vrij en dat hebben we besteed aan een dagje winkelen in Aken. Daar ben ik op zoek gegaan naar een kaartspel dat ik onlangs gezien had: Heul doch! Mau Mau van Ravensburger.

De regels zijn eenvoudig: in je beurt leg je een kaart op je eigen aflegstapel af. Dat mag als die kaart dezelfde kleur of hetzelfde getal heeft als de bovenste kaart van je stapel. Maar: als de kaart ook past op de stapel van de speler links of rechts van je, dan moet je de kaart op diens stapel leggen. Wil je dat niet, dan kan je de kaart omdraaien en als 'huilkaart' op je eigen stapel leggen.

Als de kaarten op zijn tel je hoeveel 'huilkaarten' je hebt. Als je er bijvoorbeeld zes hebt, dan moet je alle zessen uit je aflegstapel gooien. Die kaarten tellen niet mee voor je eindscore. Dan tel je alle resterende kaarten op, wie het hoogste totaal heeft wint.

Er zit best wel wat denkwerk bij: je moet goed bijhouden hoeveel huilkaarten je al hebt en inschatten of je er nog één extra kunt hebben zonder je score de nek om te draaien. Als je een kaart moet doorgeven moet je dan weer beslissen aan welke buurman die je het beste kan geven zonder zijn score te fel te laten oplopen. Natuurlijk blijft er een grote geluksfactor: soms heb je gewoon geen goeie kaarten of heb je gewoon geen keuze in je actie. Toch: fijn spelletje dat iedereen meteen snapt.
Slickk schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 13:07:
[...]
Werkt inderdaad goed! Heb het vooral gebruikt omdat je dan zonder creditcard ook spellen bij Kickstarter kunt supporten.
Ik heb nu twee games in bestelling staan die in november en volgend jaar april geleverd worden.

Zit natuurlijk wel een groot deel van vertrouwen in, dus of ik het krijg is nog afwachten natuurlijk. Dat je automatisch de Kickstarter-updates in je mail krijgt vind ik ook wel netjes.
Dat zit wel snor, ik ken de maker van Crowdfinder via een Facebook-groep voor groepsaankopen. Hij heeft CF gemaakt omdat hij constant van die groepsaankopen tegelijk organiseert en een manier zocht om het overzichtelijk te houden. Ik heb via hem en enkele anderen al groepsaankopen gedaan en dat verloopt altijd goed.

Het enige nadeel is dat ik in mijn regio altijd zo ongeveer de enige ben die meedoet en ik dus mijn eigen afhaalpunt ben, maar tot nu toe hebben we altijd iets kunnen regelen. Ander minpuntje is dat de groepsaankopen natuurlijk niet meetellen voor je pledges op Kickstarter, maar dat is alleen maar ijdelheid van mijn kant dan wat anders :P .

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
Vorige week ons eerste potje Betrayal Legacy gespeeld. Er zaten leuke momenten bij maar ik vond de gameplay behoorlijk slap. Er gebeurt weinig. Je zet een paar stappen, pakt een tegel en legt hem neer. Doet wat er op de icoontjes staat en pakt eventueel een kaartje.

Misschien overdrijf ik hoe simpel het spel is, maar zo voelde het voor mij. Het is een legacy game en we moeten nog 11 of 12 potjes, maar ik hoop dat onze 2e sessie leuker gaat zijn dan de eerste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
B00st3r schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 12:00:
Vorige week ons eerste potje Betrayal Legacy gespeeld. Er zaten leuke momenten bij maar ik vond de gameplay behoorlijk slap. Er gebeurt weinig. Je zet een paar stappen, pakt een tegel en legt hem neer. Doet wat er op de icoontjes staat en pakt eventueel een kaartje.

Misschien overdrijf ik hoe simpel het spel is, maar zo voelde het voor mij. Het is een legacy game en we moeten nog 11 of 12 potjes, maar ik hoop dat onze 2e sessie leuker gaat zijn dan de eerste...
Ik vind Betrayal at House on the Hill ook niet denderend. Leuk voor 2x per jaar, maar daar houdt het wel op. Dit is een legacy game waar ik niet op zit te wachten. Overigens heeft een collega van mij ook zitten klagen dat het wel veel van hetzelfde is gedurende de campaign. Maargoed, een leuke avond met mensen en een drinksel en een hapje is ook wat waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
Bundin schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 12:14:
[...]

Maargoed, een leuke avond met mensen en een drinksel en een hapje is ook wat waard :)
Zeker weten, behalve dat we allemaal wel stapels spellen in de kast hebben liggen die we liever zouden spelen. Hierdoor voelt Betrayal als geldverspilling :'( Maar daar kun je van te voren natuurlijk weinig aan doen, als de reviews goed zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Laatst online: 17:24
B00st3r schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 12:41:
[...]

Zeker weten, behalve dat we allemaal wel stapels spellen in de kast hebben liggen die we liever zouden spelen. Hierdoor voelt Betrayal als geldverspilling :'( Maar daar kun je van te voren natuurlijk weinig aan doen, als de reviews goed zijn...
Ik heb het hier al vaker aangekaart, maar het hele Betrayal spel vind ik al zwaar tegenvallen. Alles wat je voor de Haunt doet is gewoon nutteloos,je bent alleen de map op aan het bouwen en gear aan het verzamelen. Pas na de haunt begint het spel want pas dan weet je wat de "teams" zijn en wat het doel is. Je gaat voor de Haunt ook niet gear weggeven om de zwakke punten van de andere characters te verbeteren want je weet nu al dat er een kans is dat dat character straks de tegenspeler wordt.

Ik heb wat gelezen dat het hele "alles-voor-de-Haunt-is-waardeloos" verbeterd zou zijn in de legacy versie maar zo te merken heb ik hem correct links laten liggen.

We zijn wel nog altijd op zoek naar een legacy game voor 5+ spelers maar van de andere kant hebben we te weinig "extra" boardgame dagen in het weekend om dit een beetje vlotjes uit te kunnen spelen. En elke week hetzelfde spel spelen heb ik ook niet echt zin in.

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:22

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

BSTNjitRam schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 12:48:
[...]

Ik heb het hier al vaker aangekaart, maar het hele Betrayal spel vind ik al zwaar tegenvallen. Alles wat je voor de Haunt doet is gewoon nutteloos,je bent alleen de map op aan het bouwen en gear aan het verzamelen. Pas na de haunt begint het spel want pas dan weet je wat de "teams" zijn en wat het doel is. Je gaat voor de Haunt ook niet gear weggeven om de zwakke punten van de andere characters te verbeteren want je weet nu al dat er een kans is dat dat character straks de tegenspeler wordt.

Ik heb wat gelezen dat het hele "alles-voor-de-Haunt-is-waardeloos" verbeterd zou zijn in de legacy versie maar zo te merken heb ik hem correct links laten liggen.

We zijn wel nog altijd op zoek naar een legacy game voor 5+ spelers maar van de andere kant hebben we te weinig "extra" boardgame dagen in het weekend om dit een beetje vlotjes uit te kunnen spelen. En elke week hetzelfde spel spelen heb ik ook niet echt zin in.
Ik vind het wel een leuk spel maar je hebt helemaal gelijk. Voor ons zit de lol in de bijna slapstick achtige scenario's en de standaard horror tropes die langskomen. Spelmechanics en spannende potten moeten meermaals wijken voor grappig/leuk/spannend nieuw verhaal waarbij de winnaar al duidelijk is zodra de haunt begint.

In die zin is het een typische ameritrash game: veel art, sfeer en thema; erg licht op de game mechanics. Typische euro games doen het tegenovergestelde: spartaans in de uitwerking van componenten en art maar zeer doordachte game mechanics en spannende potjes. De juweeltjes zijn die spellen die allebei goed doen zoals voor onze game groep: Gloomhaven, Pandemic seizoen 1 (seizoen 2 leunt voor ons teveel op verhaal en de mechanics zijn niet zo goed),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 20:09
Dazzling Dwild schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:00:
Zijn er nog mensen geinteresseerd in het spel Dwellings of Eldervale die momenteel op kickstarter loopt? Je kan nu ook een groeppledge doen waardoor je korting krijgt op aanschafprijs en op shipping. Loopt ondertussen al een actie op crowdfinder.be.

Geen idee hoe die site precies werkt maar dan kan je met andere Nederlanders en Belgen samen een groeppledge vormen.
Ik! Zit idd ook te kijken op Crowdfinder, maar woon zelf in Groningen dus ben bang dat Mn prijsvoordeel een beetje weg gaat vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:31

g0tanks

Moderator CSA
Vandaag heb ik mijn eerste Kickstarter-bordspel in ontvangst mogen nemen: Era of Kingdoms. Zijn er anderen die het al spelen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qRitSHGQ3SIOwKDBCZwxcrgS/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qrpA4n6fbozoMm3ffb5CGAO7/full.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door g0tanks op 16-07-2019 21:51 ]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
En Etherfields is live. 1.5 miljoen in een paar uur.

Ik zit er in ZONDER minis.

https://www.kickstarter.c...ds-board-game/description

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
maartend schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 22:31:

Yep deze gaat keihard. Momenteel bijna 20k backers en 2.1 miljoen dollar, en dat binnen 16 uur...

Gisteravond ons 2e chapter van Betrayal Legacy gespeeld. Ik blijf helaas bij mijn vorige statement, en ik was zelfs de traitor! De haunt begon al na 5 of 6 beurten, we hadden nog bijna niks gedaan. Dat ik de traitor was betekende dat ik even naar buiten moest om me in te lezen terwijl de rest van de groep zich ook kon inlezen.

Zonder spoilers: ik had pretty much 2 acties en 2 win conditions. Dit voelde allemaal weer heel basic aan en ik verveelde me ook al snel. Alles ging bijna automatisch. Loop een paar stappen, gooi een paar dobbelstenen. 3 beurten wachten, misschien rollen als reactie. En dan weer hetzelfde verhaal; lopen, rollen, klaar. Heel jammer en heel saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
maartend schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 22:31:

Ik heb gewoon 1 pond gepledged, zie wel wat ik doe met de PM. Krijg evengoed de "eerste 24u extra's" staat in de FAQ. Heb hun vorige game gecanceld vanwege te weinig gameplay en teveel mini's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
BSTNjitRam schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 12:48:
[...]

Wat ik zelf ook nog wel lastig vind, is de teksten. Wij hebben het spel in volledig Engels. Vooral als de hunt start, krijg je flink wat tekst te verwerken. En iedereen kan bij ons echt wel een woordje Engels maar je Engels moet toch wel op een behoorlijk hoog niveau zijn wil je alles snappen. En vaak zitten er ook nog wat zaken in die niet helemaal duidelijk zijn en dan krijg je hele rare potjes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-09 17:38
Dus, een vriend van mij heeft vandaag dit online gezet na een paar maanden werk:
https://www.kickstarter.c...0129/brexit-the-card-game

Afbeeldingslocatie: https://ksr-ugc.imgix.net/assets/025/763/007/9168b2dbcea627bb6e302895995f14e9_original.jpeg?ixlib=rb-2.1.0&crop=faces&w=1024&h=576&fit=crop&v=1562771589&auto=format&frame=1&q=92&s=2cc7910d40deb3c064ca3b891626c2bc

Het uiteindelijke product ziet er best gelikt uit nu :Y ik had enkel nog 'developer art' gezien zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
B00st3r schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:01:
[...]

Gisteravond ons 2e chapter van Betrayal Legacy gespeeld. Ik blijf helaas bij mijn vorige statement, en ik was zelfs de traitor!
Speelt het hetzelfde als Betrayal at the house on the Hill?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Noxious schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 00:34:
Dus, een vriend van mij heeft vandaag dit online gezet na een paar maanden werk:
https://www.kickstarter.c...0129/brexit-the-card-game

[Afbeelding]

Het uiteindelijke product ziet er best gelikt uit nu :Y ik had enkel nog 'developer art' gezien zegmaar.
Hmm. Brexit kaartspel. Betekent dat ook dat de aangegeven <30min minstens een uur gaat duren?

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:28
aicaramba schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 07:32:
[...]

Hmm. Brexit kaartspel. Betekent dat ook dat de aangegeven <30min minstens een uur gaat duren?
Snel! Pledgen voordat het spel niet meer EU-Friendly is!. >:) .

[ Voor 20% gewijzigd door Raznov op 18-07-2019 10:50 ]

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
Pepper92 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 06:18:
[...]

Speelt het hetzelfde als Betrayal at the house on the Hill?
Pretty much, ja. Alleen het legacy gedeelte is nieuw. Maar ik zou zeggen, lekker laten liggen. Geldverspilling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
B00st3r schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:25:
[...]
Pretty much, ja. Alleen het legacy gedeelte is nieuw. Maar ik zou zeggen, lekker laten liggen. Geldverspilling.
Duidelijk! House in the hill vind ik op zich wel leuk spelen overigens, maar wel maar 1x in de zoveel tijd & sommige potjes zijn idd weinig aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:06

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Gisteren mijn 4e poging en eindelijk heb ik dan The Crystal's Song intro curse van The 7th Continent bedwongen (zonder gebruik van Prodigy en 777 cards). Waarschijnlijk deels door geluk (heb 4 state cards moeten trekken waarvan 3 zonder directe consequenties) en de random keuze van mijn karakter (Anjika Patel) die me behoorlijk overpowered lijkt. Was er in een 2,5 uur doorheen.

Was een leuke curse om ervaring met de gameplay op te doen en het spel een beetje te leren, al was het verhaal flinterdun tot non-existent. Maar ik heb nu wel zin gekregen om met de eerste "echte" curse, The Voracious Goddess, te beginnen! Ook daar zal ik wel een aantal pogingen voor nodig hebben denk ik...

Al met al ben ik vooralsnog erg gecharmeerd van dit spel! Het kost wat, maar dan heb je ook wat! Erg gaaf! :)

Ik speel het nu solo en denk dat dat misschien wel de beste manier is om dit spel te spelen. Ik zie niet in hoe meer spelers het leuker zouden maken. Je kan overleggen en meer ogen zullen meer wellicht meer clues zien, maar in de core is dit denk ik toch echt een solo game. Ik heb overigens de app gedownload en zit dan met koptelefoon op te spelen terwijl de soundtrack (muziek en ambient sounds afhankelijk van op welk deel je je bevindt) aan staat en dit voegt echt wel iets toe aan de immersion wat mij betreft! Echt een aanrader om nog meer in het spel te duiken.

Wat betreft de Etherfields Kickstarter. Heb de preview runthrough van Rahdo bekeken, maar ik was nog niet overtuigd. Ik zit er ook in voor 1 pond vanwege early bird bonus en FOMO... De KS loopt storm en ik heb ook Tainted Grail van Awaken Realms gebacked, maar over deze twijfel ik nog. Misschien skip ik hem wel. Heb eigenlijk wel genoeg spellen die komend jaar binnen komen en nevernooitniet genoeg tijd (of vrienden met zin en tijd) om alles te spelen :P

[ Voor 15% gewijzigd door PressPlayOnTape op 18-07-2019 16:55 ]

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 14:17
@g0tanks ik ga EoK vanavond proberen :)

Verder ga ik vanavond de runthough van Etherfields is kijken... Lijkt me wel wat maar ik ben bang dat het weer een heel groot spel is dat eigenlijk nooit uit de kast komt (had ik met Gloomhaven en Sword & Sorcery bijv).

Verder krijg ik Edge of Darkness en Villagers deze week ook binnen. En heb nog zoveel in de kast staan....

Ach ja kan het ook altijd verkopen, heb ik ook met deze bovenstaande gedaan.

[ Voor 26% gewijzigd door Basekid op 18-07-2019 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
@PressPlayOnTape
7thC is voor mij ook solo. Heb de Goddess wel eens opgestart, maar idd eerst de Crystal gespeeld. Is en blijft mijn hoogst gewaardeerde boardgame. En Etherfiels? Ik zit er in, zonder mini's. Ben blij dat ze dat mogelijk maakten. Ze zijn mooi, maar nemen veel ruimte in en heb al een zooi mini's met games (descent 2nd oa).
Dus nu 75 pond, mogelijk dat ik de grouppledge weer ga doen. Ook gedaan voor TWoM. 6 stuks, is te behappen. AR heeft dat toen goed geregeld, we hadden allemaal wat anders, werkte goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

PressPlayOnTape schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:39:
Gisteren mijn 4e poging en eindelijk heb ik dan The Crystal's Song intro curse van The 7th Continent bedwongen (zonder gebruik van Prodigy en 777 cards). Waarschijnlijk deels door geluk (heb 4 state cards moeten trekken waarvan 3 zonder directe consequenties) en de random keuze van mijn karakter (Anjika Patel) die me behoorlijk overpowered lijkt. Was er in een 2,5 uur doorheen.

Was een leuke curse om ervaring met de gameplay op te doen en het spel een beetje te leren, al was het verhaal flinterdun tot non-existent. Maar ik heb nu wel zin gekregen om met de eerste "echte" curse, The Voracious Goddess, te beginnen! Ook daar zal ik wel een aantal pogingen voor nodig hebben denk ik...

Al met al ben ik vooralsnog erg gecharmeerd van dit spel! Het kost wat, maar dan heb je ook wat! Erg gaaf! :)

Ik speel het nu solo en denk dat dat misschien wel de beste manier is om dit spel te spelen. Ik zie niet in hoe meer spelers het leuker zouden maken. Je kan overleggen en meer ogen zullen meer wellicht meer clues zien, maar in de core is dit denk ik toch echt een solo game. Ik heb overigens de app gedownload en zit dan met koptelefoon op te spelen terwijl de soundtrack (muziek en ambient sounds afhankelijk van op welk deel je je bevindt) aan staat en dit voegt echt wel iets toe aan de immersion wat mij betreft! Echt een aanrader om nog meer in het spel te duiken.

Wat betreft de Etherfields Kickstarter. Heb de preview runthrough van Rahdo bekeken, maar ik was nog niet overtuigd. Ik zit er ook in voor 1 pond vanwege early bird bonus en FOMO... De KS loopt storm en ik heb ook Tainted Grail van Awaken Realms gebacked, maar over deze twijfel ik nog. Misschien skip ik hem wel. Heb eigenlijk wel genoeg spellen die komend jaar binnen komen en nevernooitniet genoeg tijd (of vrienden met zin en tijd) om alles te spelen :P
Wat is the Crystal Song dan voor een curse? Ik ben juist met de 'intro' curse Voracius Goddess begonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Crystal Song is een van de uitbreidingen, wordt aangeraden om met die te starten in plaats van Voracius Goddess.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

psychoclown schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 18:51:
[...]

Wat is the Crystal Song dan voor een curse? Ik ben juist met de 'intro' curse Voracius Goddess begonnen.
Precies wat @MrVegeta zegt. Is een beginners-curse die bij de What Goes Up, Must Come Down uitbreiding zit. Is echt puur bedoeld om de gameplay onder de knie te krijgen. Je hoeft nog niet echt te puzzelen. En bovendien is ie relatief kort. Wat overigens niet wil zeggen dat ie dan ook makkelijk is. Zeker niet als je eigenlijk nog geen idee hebt wat je precies aan het doen bent. :P

Het wordt door Serious Poulp ook aangeraden als eerste curse. The Voracious Goddess wordt als tweede aangeraden (of als eerste als je de uitbreiding dus niet hebt).

@maartend Wellicht dat ik toch ook gameplay all-in ga voor Etherfields, maar dan met mini’s, ze zijn zo cool :P Heb zelf ook nog Descent 1 en 2 inclusief een zooi uitbreidingen liggen (mis nog D2 The Chains That Rust, dus als iemand die over heeft, houd ik me aanbevolen!), dus ben wel wat mini's gewend ;) Maar het is allicht verstandig te kijken wat de grouppledge gaat worden. Goede manier om toch wat knaken te besparen op een toch al vrij dure hobby...

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Crystal Song is ook in Print en Play vorm te verkrijgen. Zo had ik hem binnen. Om hem uiteindelijk echt te hebben met de uitbreiding.

Zit nu midden in een hele grote verbouwing, dus alle boardgames zijn opgeborgen, zeker de wat grotere. Maar strax staat er een gametafel (2 verdiepingen) en komt hij weer vol op tafel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

PressPlayOnTape schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 21:14:
[...]

Precies wat @MrVegeta zegt. Is een beginners-curse die bij de What Goes Up, Must Come Down uitbreiding zit. Is echt puur bedoeld om de gameplay onder de knie te krijgen. Je hoeft nog niet echt te puzzelen. En bovendien is ie relatief kort. Wat overigens niet wil zeggen dat ie dan ook makkelijk is. Zeker niet als je eigenlijk nog geen idee hebt wat je precies aan het doen bent. :P

Het wordt door Serious Poulp ook aangeraden als eerste curse. The Voracious Goddess wordt als tweede aangeraden (of als eerste als je de uitbreiding dus niet hebt).
Ah, heb ik even helemaal gemist dat dat de nieuwe intro curse is. Ga ik daar de volgende keer mee beginnen zodat Voracious Goddess hopelijk wat meer kan wegzakken in mijn geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

PressPlayOnTape schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:39:
...The 7th Continent...

Ik heb het zelf nog niet gespeeld, maar een vriend van me is er ook heel gecharmeerd van en hij heeft dezelfde mening, hij ziet het ook voornamelijk als een solo ervaring. Waar hij ook heel enthousiast van wordt is dat het spel heel snel op te bouwen is en weer af te breken, "...dus soms speel ik ff een kwartier tot een half uur, maar kan ook zo een paar uurtjes verder zijn". Hoewel ik nauwelijks spellen solo speel, krijg ik door het enthousiasme af en toe wel spijtmomentjes dat ik het spel ook niet gebackt heb :/

Ach ja, heb toch een backlog van hier tot en met gunder en m'n portemenee hoor je ook niet klagen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

GRDavies75 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 07:54:
[...]

Ik heb het zelf nog niet gespeeld, maar een vriend van me is er ook heel gecharmeerd van en hij heeft dezelfde mening, hij ziet het ook voornamelijk als een solo ervaring. Waar hij ook heel enthousiast van wordt is dat het spel heel snel op te bouwen is en weer af te breken, "...dus soms speel ik ff een kwartier tot een half uur, maar kan ook zo een paar uurtjes verder zijn". Hoewel ik nauwelijks spellen solo speel, krijg ik door het enthousiasme af en toe wel spijtmomentjes dat ik het spel ook niet gebackt heb :/

Ach ja, heb toch een backlog van hier tot en met gunder en m'n portemenee hoor je ook niet klagen :+
Dat je solo snel een potje kunt doen en dat de immersie anders is dan met meer spelers begrijp ik wel. Maar daarom juist ook benieuwd naar een pot met meer spelers zodat je gedwongen wordt wat beter over de keuzes na te denken. Mijn eerste playthrough van 4 sessies had ik wel het gevoel heel erg snel door de beurten te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

psychoclown schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 08:33:
[...]

Dat je solo snel een potje kunt doen en dat de immersie anders is dan met meer spelers begrijp ik wel. Maar daarom juist ook benieuwd naar een pot met meer spelers zodat je gedwongen wordt wat beter over de keuzes na te denken. Mijn eerste playthrough van 4 sessies had ik wel het gevoel heel erg snel door de beurten te gaan.
GRDavies75 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 07:54:
[...]

Ik ben normaliter helemaal geen solo speler. Heb ooit Mage Knight solo geprobeerd, maar door gebrek aan ruimte voor het speelveld (en ik het dus iedere keer compleet zou moeten afbreken en weer opbouwen) heb ik het uiteindelijk van de hand gedaan. Ik vind ook dat bordspellen over het algemeen leuker zijn met meerdere mensen, omdat je dan ook interactie met anderen hebt i.p.v. je volledig te focussen op het spel. Daar staat tegenover dat ik computergames dan weer voornamelijk solo speel (in het verleden wel veel WoW vanilla gespeeld, maar tegenwoordig geen tijd meer voor/zin meer in).

Ik kan me echter niet goed voorstellen hoe 7C met meerdere spelers leuk(er) is. Solo ga je inderdaad vrij snel door de beurten heen, maar dat komt vooral doordat je makkelijker vooruit kan denken (als ik nu dit doe en dan dat, dan kan ik daarna daarheen en zus en zo doen). Je hoeft met niemand te overleggen, dat scheelt aanzienlijk. Met meerdere spelers verandert het spel eigenlijk niet. Je doet alleen alles samen. Sure, je kan ieder een eigen weg gaan en je eigen ding doen, maar zoals iedereen die een horrorfilm of twee gezien heeft wel weet, NEVER SPLIT UP! Volgens mij geldt dat in de meeste situaties in dit spel ook, waardoor je dus in feite een 1-speler ervaring met 2 spelers doet. Kan wellicht leuk zijn, maar ik zie het niet zo.

Dat van die backlog is herkenbaar... En die wordt alleen maar groter :+ Morgen ga ik als het goed is Star Wars: Rebellion ophalen. Ben ik ook erg benieuwd naar, maar of ik het snel op tafel krijg... Dunno. M'n vriendin is niet zo van de spelletjes, alhoewel ik haar wel zo ver gekregen heb om af en toe een potje Twilight Struggle (erg gaaf spel!) te spelen. Wellicht kan ik haar voor Star Wars ook wel overhalen...

Vanavond staat Gloomhaven weer op het programma. Ondanks dat we inmiddels al redelijk vorderen in de campagne, blijf ik het een geniaal spel vinden. Iedere keer heb ik weer zin om verder te spelen. Het verveelt me vooralsnog geen moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

PressPlayOnTape schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 08:55:
[...]

[...]

Ik ben normaliter helemaal geen solo speler.
Ik ook niet maar The 7th Continent is tot nu toe het solo goed bevallen.
Ik kan me echter niet goed voorstellen hoe 7C met meerdere spelers leuk(er) is. Solo ga je inderdaad vrij snel door de beurten heen, maar dat komt vooral doordat je makkelijker vooruit kan denken (als ik nu dit doe en dan dat, dan kan ik daarna daarheen en zus en zo doen). Je hoeft met niemand te overleggen, dat scheelt aanzienlijk. Met meerdere spelers verandert het spel eigenlijk niet. Je doet alleen alles samen. Sure, je kan ieder een eigen weg gaan en je eigen ding doen, maar zoals iedereen die een horrorfilm of twee gezien heeft wel weet, NEVER SPLIT UP! Volgens mij geldt dat in de meeste situaties in dit spel ook, waardoor je dus in feite een 1-speler ervaring met 2 spelers doet. Kan wellicht leuk zijn, maar ik zie het niet zo.
Je zal wat misschien wat meer discussie krijgen maar dat is juist leuk omdat je action deck met maar 5 kaarten toeneemt. Kortom, met meer spelers krijg je voordelen van lange afstanden lopen, acties samen doen, snel(ler) verkennen maar tegelijkertijd gebruik je hetzelfde action deck waarmee je het moet doen. Of het leuker is weet ik niet want ik heb mijn eerste sessies enkel solo gedaan maar ik kan mij juist wel goed voorstellen dat het kan leiden tot een interessante dynamiek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

psychoclown schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 09:33:
[...]

Je zal wat misschien wat meer discussie krijgen maar dat is juist leuk omdat je action deck met maar 5 kaarten toeneemt. Kortom, met meer spelers krijg je voordelen van lange afstanden lopen, acties samen doen, snel(ler) verkennen maar tegelijkertijd gebruik je hetzelfde action deck waarmee je het moet doen. Of het leuker is weet ik niet want ik heb mijn eerste sessies enkel solo gedaan maar ik kan mij juist wel goed voorstellen dat het kan leiden tot een interessante dynamiek.
Daar heb je wel een paar goede punten. Het zou inderdaad best tot interessante en misschien soms zelfs pittige discussies kunnen leiden. En clues zijn wellicht makkelijker te ontrafelen als je met meerdere mensen ze bestudeert. Misschien is het wel leuk, maar ik blijf voorlopig wel lekker solo'en, bevalt me eigenlijk uitstekend :) Kan altijd nog hulp inschakelen als ik ergens vastloop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustM3
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-09 08:50
Tweakers,
Ik ben opzoek naar de Nederlandse versie van pandemic. Ik kan deze echter nergens vinden (alleen de jubileum editie is beschikbaar).

Weet een van jullie deze nog te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

JustM3 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 13:00:
Tweakers,
Ik ben opzoek naar de Nederlandse versie van pandemic. Ik kan deze echter nergens vinden (alleen de jubileum editie is beschikbaar).

http://adriaensen-speciaa...103432&controller=product

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:15
PressPlayOnTape schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:04:
[...]

Daar heb je wel een paar goede punten. Het zou inderdaad best tot interessante en misschien soms zelfs pittige discussies kunnen leiden. En clues zijn wellicht makkelijker te ontrafelen als je met meerdere mensen ze bestudeert. Misschien is het wel leuk, maar ik blijf voorlopig wel lekker solo'en, bevalt me eigenlijk uitstekend :) Kan altijd nog hulp inschakelen als ik ergens vastloop ;)
Ik heb nu twee sessies achter de rug met een groepje van 3 spelers. De balans met de verschillende characters is erg goed en ieder heeft zijn specialiteiten. Verder schaalt het spel goed doordat je met meer spelers minder items en skills per speler mag hebben. En zoals gezegd: de discussies zijn tot nu toe erg leuk. Als iemand iets wil gaan doen waar de rest niet achter staat en er vervolgens een negatief effect optreed... of als iemand heel blij is met een companion en die vrij snel geslacht dient te worden voor voedsel.
Morgen weer verder met sessie 3 van VG (had niet doorgehad dat er een nieuwe beginners curse was). Ben heel benieuwd hoe lang we het volhouden want het deck raakt redelijk op en ik zelf zit flink onder de poison (3 stuks...).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
JustM3 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 13:00:
Tweakers,

Gebruik vaak ook deze site: http://bordspellenvergeli...mes/6151?name=Pandemie+NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

denyos schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 13:12:
[...]

Ik heb nu twee sessies achter de rug met een groepje van 3 spelers. De balans met de verschillende characters is erg goed en ieder heeft zijn specialiteiten. Verder schaalt het spel goed doordat je met meer spelers minder items en skills per speler mag hebben. En zoals gezegd: de discussies zijn tot nu toe erg leuk. Als iemand iets wil gaan doen waar de rest niet achter staat en er vervolgens een negatief effect optreed... of als iemand heel blij is met een companion en die vrij snel geslacht dient te worden voor voedsel.
Morgen weer verder met sessie 3 van VG (had niet doorgehad dat er een nieuwe beginners curse was). Ben heel benieuwd hoe lang we het volhouden want het deck raakt redelijk op en ik zelf zit flink onder de poison (3 stuks...).
Klinkt toch best leuk inderdaad! Maar 3 stuks poison kan niet (of je bedoelt 3 verschillende state cards wat wel kan). Uit de spelregels op pagina 16:
[..]

The player must then add this card to their hand, unless an effect prevents them from getting that state.
If they already have a State card with the same title in hand, they must return it to the Adventure Deck and replace it with the State card they have just taken.

[..]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Zo, ook hier maar weer eens iets posten. Hoop gespeeld de afgelopen tijd. Afgelopen zaterdag Escape Plan voor de tweede keer gespeeld. Blijft leuk en hoop hem vaker op tafel te krijgen. In vergelijking met andere Vital Lacerda games speelt deze ook lekker vlot qua tijd. Hierna een potje Azul: Stained Glass of Sintra gespeeld. Leuk om ook deze eens te spelen. Ben er nog niet uit of ik deze of de eerste leuker vind.
Afgesloten met Flamme Rouge. Nu met wat extra elementen zoals een kasseien weg. Dit maakt het wel leuker en interessanter.

Afgelopen woensdag voor de tweede keer Heroes of Land, Air & Sea gespeeld. Ditmaal speelde ik de Orcs, tegen de Lizardman en de Elven. Ik vond het leuker dan de eerste keer, maar vind het nog steeds lastig dat iedereen zoveel tekst heeft qua opties en je niet alles kan overzien. Hierna afgesloten met twee potten Gizmos.

Vanavond weer een spellenavond, keuze gaat tussen Gloomhaven, Star Wars: Rebellion of Mansions of Madness. :9

Komende dinsdag komt Trudvang van cmon op Kickstarter. Hier ben ik ook erg benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:15
PressPlayOnTape schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 13:25:
[...]

Klinkt toch best leuk inderdaad! Maar 3 stuks poison kan niet (of je bedoelt 3 verschillende state cards wat wel kan). Uit de spelregels op pagina 16:
[...]
Hmmm moet dat morgen dan even checken. Heb idd 3 state cards die me poison geven maar volgens mij zit daar twee keer dezelfde kaart tussen. Dus dan zou ik er nog 2 over houden. Tnx voor de tip!

edit: gelijk even gecontroleerd en inderdaad: 3x state poisoned, en dat had er maar 1 moeten zijn. Was gelukkig vorige keer aan het eind van de sessie gebeurd, dus heeft nog geen effect gehad, dus kan morgen gelijk 2 stuks weg doen.

[ Voor 19% gewijzigd door denyos op 19-07-2019 15:06 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Dit was helemaal langs me heengegaan maar blijkbaar was er een nieuwe expansion voor MoM aangekondigd afgelopen Juni. Path of the Serpent ziet er erg gaaf uit moet ik zeggen!

Horrific Journeys staat ook nog op mijn wishlist.. teveel te doen, te weinig tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Gisteren een potje Pandemic the Cure; Experimental Meds gedaan. The Cure heb ik al een tijd in m'n collectie, en heb die al veel met plezier gespeeld. De uitbreiding zat iedere keer rond de 60 euro. Dat vond ik nogal veel. Maar gezien hij nu voor 41 euro in de aanbieding was bij bol.com, en ik nog 35 euro aan cadeaubonnen had van m'n verjaardag leek het me geen slecht idee om 'm dan nu voor 6 euro te halen.

En ik moet zeggen dat het het spel echt nog wel weer een stukje spannender maakt. De uitbreiding bestaat feitelijk uit 3 extra dingen.
1. meerdere karakters
2. een 5e ziekte
3. een extra hotspot challenge.

De 3e hebben we gisteren nog even laten zitten, maar de andere 2 al wel gespeeld. De 5e ziekte heeft wat modifiers op de dobbelstaan staan, ipv enkel de plekken waar die op kan komen. En die kunnen het aardig lastig maken. Het voordeel is nu wel dat je 60 dobbelstenen hebt ipv 48, maar je moet ook een extra ziekte weten te genezen. De paarse dobbelstenen voegen nu een X2 toe, wat betekent dat je een extra dobbelsteen moet rollen, en de paarse ook weer opnieuw (dus met slecht gooien blijf je extra dobbels doen). En een -1, die 1 dobbelsteen uit het zakje haalt en verwijderd uit het spel. Met wat pech gaat dat dus heel hard.

Maar gelukkig ging het best aardig gisteren, al zaten we aardig op het randje van het verliezen.

Ik denk niet dat ik 60 euro de uitbreiding waard vind, maar de 41 euro die bol nu rekent vind ik al een stuk acceptabeler.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57
Ik had al heel vaak van Shut Up & Sit Down gehoord dat Flamme Rouge een ontzettend leuk spelletje was. Nu zit ik meestal niet op één lijn met hun qua wat wel en niet leuk is, maar ik houd wel van een racespelletje. Dus na lang wikken en wegen toch maar gekocht.

Het spel begint met de keuze voor een etappe. Deze bouw je op uit rechte stukken en bochtjes, die in elkaar klikken als puzzelstukken. Daarna plaatst iedereen z'n renners in het startvak en dan kan het startschot gegeven worden!

Het spel speelt relatief eenvoudig: je hebt een team van twee renners, een sprinter en een rouleur (die in de eerste helft van de rit de sprinter uit de wind houdt, althans dat is de theorie). Voor elke renner heb je een set kaarten. De set voor de sprinter loop van 2 t/m 9, die van de rouleur van 3 t/m 7. Elk getal zit er 3x in. Als je aan de beurt bent, speel je voor beide renners vier kaarten en kiest een kaart om te spelen. Maar de grap hierbij is, dat je eerst voor de ene renner speelt en dan voor de andere. Je mag zelf kiezen welke renner je eerst doet.

So far, so good... Maar er zijn nog een paar regeltjes die van belang zijn. De etappe is verdeeld in vakken en elke vak heeft weer twee of drie posities naast elkaar. Nadat alle spelers hun renners hebben verzet, wordt er gekeken of er één leeg vak tussen renners is. Als dat zo is, gebruiken de achterste renners slipstream om bij te trekken. M.a.w. ze schuiven dat ene vak op naar voren. Dat doe je van achter naar voren, dus zo kan het zijn dat het "peloton" aan het einde van de ronde weer helemaal dicht trekt.

Daarnaast kun je natuurlijk niet wielrennen zonder bergen. Dus ook dat zit in het spel verwerkt. Bepaalde stukken gaan bergop, waardoor je nooit meer dan 5 stappen kunt zetten als je in een bergop-vak begint. Tevens heb je geen voordeel van slipstream als je de berg op rijdt (natuurkundige wetten gelden niet altijd ;) ). Maar gelukkig komt er ook weer een afdaling achteraan: daar is elke kaart minimaal een 5.

Ook is het zo dat als het vak waar je uitkomt al helemaal vol zit, je het laatste lege vak erachter moet nemen. Op die manier kan het dus zijn dat je niet volledig gebruik maakt van je gespeelde kaart.
Aan het einde van de ronde, wordt er gekeken welke renners een leeg vak voor zich hebben. Dat geldt sowieso voor de koploper(s), maar ook als er in het peloton een gat is gevallen van twee of meer vakken, kan het zijn dat er ook daar renners ruimte voor zich hebben. Deze renners vangen meer wind en raken uitgeput. In het spel betekent dat dat ze een extra kaart krijgen, met de waarde 2. Hoe meer van die kaarten, hoe groter de kans dat je geen hoge kaart kunt spelen, dus ga je langzamer.

Uiteindelijk wint degene die als eerste over de finish gaat. Gaan er in dezelfde ronde meer renners over de finish, dan wint degene die het verste over de finish komt.

Al met al dus een redelijk eenvoudig spel, maar er komt toch nog wel wat tactiek bij kijken: voor welke renner kies je als eerste je kaart? Laat je je rouleur het tempo bepalen, of breekt je sprinter naar voren om de kop te pakken? Wil je achter in het peloton blijven hangen, of toch in de kopgroep rijden?

Tijdens onze eerste etappe besloten we dat het spel leuk genoeg was om een toernooitje te maken. Dat betekent dat je meerdere etappes achter elkaar rijdt, waarbij je een deel van je uitputtingskaarten houdt. Hoe verder je komt, hoe lastiger het dus wordt. Daarnaast speel je de etappe uit totdat iedereen over de finish is gekomen.

Na die eerste keer heb ik gelijk de twee uitbreidingen gekocht: Peloton en Meteo. De eerste voegt andere/meer wegdelen toe. Zo zijn er kasseien, waar slipstream niet werkt en waar sommige vakken maar plaats bieden aan één renner. Ook zijn er de pleisterplaatsen, waar de weg drie posities breed is en elke kaart minimaal als vier telt. Je krijgt ook kaarten erbij om solo te spelen. Ten slotte komen er nog twee nieuwe teams bij, zodat je in totaal met 6 spelers kan spelen. Ook zijn er regels om met 12 spelers te spelen (aanrader!).

De tweede uitbreiding voegt weersomstandigheden toe. Aan het begin van het spel leg je op elk recht stuk een weer token. Er zijn in totaal 13 tokens, vier met een specifiek weertype, 9 met normaal weer. Daarna draai je deze om en als het één van de vier weertypes aanduidt, plaats je een standee naast het baanstuk om aan te geven dat er een bepaald soort weer is. De vier weertypes zijn: wind mee (trek 5 ipv 4 kaarten), wind tegen (trek 3 ipv 4 kaarten), zijwind (geen slipstream) en regen (renners kunnen vallen). Ik vind deze uitbreiding minder boeiend, omdat je heel vaak alleen maar normaal weer hebt. Maar het voegt wel weer wat variatie toe.

Zoals ik al schreef, de 12 speler regels zijn ook leuk om een keer te doen. Iedereen heeft dan z'n eigen renner, dus er is weinig tactiek. Maar de chaos is leuk als afsluiter op een spellendag!

Samengevat: Shut Up & Sit Down heeft af en toe toch wel gelijk. Flamme Rouge is een ontzettend leuk spel om als filler te dienen. Door de tour-regels kan het ook als hoofdprogramma dienen op een spellenavond. Het is niet heel zwaar, maar zoals bij de meeste racespellen is de table talk en de chaos voldoende om de aandacht vast te houden.

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mvdbeld
Chevalric schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:27:
Ik had al heel vaak van Shut Up & Sit Down gehoord dat Flamme Rouge een ontzettend leuk spelletje was. Nu zit ik meestal niet op één lijn met hun qua wat wel en niet leuk is, maar ik houd wel van een racespelletje. Dus na lang wikken en wegen toch maar gekocht.

Het spel begint met de keuze voor een etappe. Deze bouw je op uit rechte stukken en bochtjes, die in elkaar klikken als puzzelstukken. Daarna plaatst iedereen z'n renners in het startvak en dan kan het startschot gegeven worden!

Het spel speelt relatief eenvoudig: je hebt een team van twee renners, een sprinter en een rouleur (die in de eerste helft van de rit de sprinter uit de wind houdt, althans dat is de theorie). Voor elke renner heb je een set kaarten. De set voor de sprinter loop van 2 t/m 9, die van de rouleur van 3 t/m 7. Elk getal zit er 3x in. Als je aan de beurt bent, speel je voor beide renners vier kaarten en kiest een kaart om te spelen. Maar de grap hierbij is, dat je eerst voor de ene renner speelt en dan voor de andere. Je mag zelf kiezen welke renner je eerst doet.

So far, so good... Maar er zijn nog een paar regeltjes die van belang zijn. De etappe is verdeeld in vakken en elke vak heeft weer twee of drie posities naast elkaar. Nadat alle spelers hun renners hebben verzet, wordt er gekeken of er één leeg vak tussen renners is. Als dat zo is, gebruiken de achterste renners slipstream om bij te trekken. M.a.w. ze schuiven dat ene vak op naar voren. Dat doe je van achter naar voren, dus zo kan het zijn dat het "peloton" aan het einde van de ronde weer helemaal dicht trekt.

Daarnaast kun je natuurlijk niet wielrennen zonder bergen. Dus ook dat zit in het spel verwerkt. Bepaalde stukken gaan bergop, waardoor je nooit meer dan 5 stappen kunt zetten als je in een bergop-vak begint. Tevens heb je geen voordeel van slipstream als je de berg op rijdt (natuurkundige wetten gelden niet altijd ;) ). Maar gelukkig komt er ook weer een afdaling achteraan: daar is elke kaart minimaal een 5.

Ook is het zo dat als het vak waar je uitkomt al helemaal vol zit, je het laatste lege vak erachter moet nemen. Op die manier kan het dus zijn dat je niet volledig gebruik maakt van je gespeelde kaart.
Aan het einde van de ronde, wordt er gekeken welke renners een leeg vak voor zich hebben. Dat geldt sowieso voor de koploper(s), maar ook als er in het peloton een gat is gevallen van twee of meer vakken, kan het zijn dat er ook daar renners ruimte voor zich hebben. Deze renners vangen meer wind en raken uitgeput. In het spel betekent dat dat ze een extra kaart krijgen, met de waarde 2. Hoe meer van die kaarten, hoe groter de kans dat je geen hoge kaart kunt spelen, dus ga je langzamer.

Uiteindelijk wint degene die als eerste over de finish gaat. Gaan er in dezelfde ronde meer renners over de finish, dan wint degene die het verste over de finish komt.

Al met al dus een redelijk eenvoudig spel, maar er komt toch nog wel wat tactiek bij kijken: voor welke renner kies je als eerste je kaart? Laat je je rouleur het tempo bepalen, of breekt je sprinter naar voren om de kop te pakken? Wil je achter in het peloton blijven hangen, of toch in de kopgroep rijden?

Tijdens onze eerste etappe besloten we dat het spel leuk genoeg was om een toernooitje te maken. Dat betekent dat je meerdere etappes achter elkaar rijdt, waarbij je een deel van je uitputtingskaarten houdt. Hoe verder je komt, hoe lastiger het dus wordt. Daarnaast speel je de etappe uit totdat iedereen over de finish is gekomen.

Na die eerste keer heb ik gelijk de twee uitbreidingen gekocht: Peloton en Meteo. De eerste voegt andere/meer wegdelen toe. Zo zijn er kasseien, waar slipstream niet werkt en waar sommige vakken maar plaats bieden aan één renner. Ook zijn er de pleisterplaatsen, waar de weg drie posities breed is en elke kaart minimaal als vier telt. Je krijgt ook kaarten erbij om solo te spelen. Ten slotte komen er nog twee nieuwe teams bij, zodat je in totaal met 6 spelers kan spelen. Ook zijn er regels om met 12 spelers te spelen (aanrader!).

De tweede uitbreiding voegt weersomstandigheden toe. Aan het begin van het spel leg je op elk recht stuk een weer token. Er zijn in totaal 13 tokens, vier met een specifiek weertype, 9 met normaal weer. Daarna draai je deze om en als het één van de vier weertypes aanduidt, plaats je een standee naast het baanstuk om aan te geven dat er een bepaald soort weer is. De vier weertypes zijn: wind mee (trek 5 ipv 4 kaarten), wind tegen (trek 3 ipv 4 kaarten), zijwind (geen slipstream) en regen (renners kunnen vallen). Ik vind deze uitbreiding minder boeiend, omdat je heel vaak alleen maar normaal weer hebt. Maar het voegt wel weer wat variatie toe.

Zoals ik al schreef, de 12 speler regels zijn ook leuk om een keer te doen. Iedereen heeft dan z'n eigen renner, dus er is weinig tactiek. Maar de chaos is leuk als afsluiter op een spellendag!

Samengevat: Shut Up & Sit Down heeft af en toe toch wel gelijk. Flamme Rouge is een ontzettend leuk spel om als filler te dienen. Door de tour-regels kan het ook als hoofdprogramma dienen op een spellenavond. Het is niet heel zwaar, maar zoals bij de meeste racespellen is de table talk en de chaos voldoende om de aandacht vast te houden.
Flamme rouge is erg leuk inderdaad, heb hem thuis ook met beide uitbreidingen (en geschilderde mini's van de basegame). Ik speel hem te weinig maar is altijd vermakelijk, heb de meteo uitbreiding nog niet gespeeld. Denk dat beide uitbreidingen voor de variatie wel leuk/nodig zijn, o.a.:
- 5/6 spelers
- Ontsnapping (bieden tijdens begin van de etappe, 1 of 2 man vooruit afhankelijk van de spelers)
- Kasseien (smalle stroken zonder slipstreaming, dus positie kiezen belangrijk)
- Supply-zones (je grut lozen, altijd 4 stappen)
- Weer module (nog niet gespeeld, 4 weersinvloeden: Geen slipstream (zijwind), extra kaart trekken (rugwind), 1 kaart minder trekken (tegenwind), mogelijke crash (regen))

Daarnaast is de Grand Tour een erg leuke variant om meerdere races aan elkaar te plakken. Drie is wat mij betreft de sweetspot dan hangt het punten totaal voor het klassement nog een beetje in verhouding met etappezeges! Ken je de app? Play Store - Flamme Rouge Companion

Zelf vorige week, mijn 3de pot gespeeld van mijn 2de Fenris Campaign en eindelijk gewonnen. Deze campagne gestart met zwart en dat wilde in het begin nog niet echt vlotten. Volgende episode speel ik Rusviet en heb ter voorbereiding al even geoefend op de computer. Deze factie voelt wel erg sterk (naast geel), kreeg hem op de computer (steam: Scythe Digital) met 2 verschillende player matten in 14 beurten uit.... (en dan verwacht ik tegenspelers met een minimaal aantal sterren :+ )

[ Voor 3% gewijzigd door Mvdbeld op 23-07-2019 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:48

Zeror

Ik Henk 'm!

Afgelopen weekend Sagrada incl de 5-6 speler uitbreiding binnengekregen. Ik was al een tijdje erg nieuwsgierig naar het spel. Deze week moet de eerste speelsessie gaan plaatsvinden :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:52
7th continent heeft iemand in mijn vaste boardgamegroep ook, prachtig en orgineel spel.. maar om de een of andere reden hebben we maar 2 of 3 sessies gespeeld en dat is al anderhalf jaar terug oid.

Volgens mij hadden we een Game Over in de eerste missie/curse en is het spel daarna ondergesneeuwd geraakt door games als Gloomhaven, Through the ages: a story of Civilization en Twilight Imperium 4.

Die laatste heb ik nu ruim een half jaar en we hebben het een keer of 8 gespeeld, bepaald geen slechte score als ik de forums zo lees. Gek genoeg spelen we meestal met 5 man uit een pool van een stuk of 9 en is het nog nooit gelukt er 6 bij elkaar te krijgen. Afgelopen zaterdag 7 man volgens de datumprikker, maar toch 2 afhakers. We spelen steeds sneller, maar omdat we al geruime tijd tot 14 Victory punten spelen (ook zoiets wat volgens de fora mensen niet te doen is ;) ) blijven het lange sessies met 2 mealbreaks.. meestal lunchtijd tot laat in de avond dus...

Het Risk stadium zijn we inmiddels wel ontgroeid, er wordt lekker veel onderhandeld en serieus voor de punten gespeeld. Zelf heb ik eindelijk 2 overwinningen op rij gehaald, met dank aan de nodige leermomenten die ik in de potten daarvoor had: winnen vanuit een kop positie is zeer lastig (want de hele tafel spant samen om je af te stoppen) , time meerdere rondes vooraf wanneer je Imperial als strategycard nodig hebt voor een sudden death win, begin op tijd met het versterken van je home system etc.

Bijna alle rassen zijn inmiddels ook op tafel geweest. OP rassen als Sol of Jol Nar zijn bij ons alleen voor beginners bedoeld, maar ik denk dat de sociale meta die verschillen wel uitbalanceerd inmiddels. Zo had Nekro virus het bij ons aan tafel niet makkelijk laatst, iedereen is bij voorbaat tegen je :)

Zelf vond ik Mentak en Yin het leukste, omdat je dan eindelijk een keer van de Dreadnought/fighter screen metagame af kunt wijken. Met de Mentak had ik via een tech skip bijna direct Cruiser II tech ontwikkeld, met movement 3 en capacity 1 kun je daar leuke dingen mee doen :)

Mn lievelingsras blijft voorlopig echter wel de L1z1x, lekker rechtoe rechtaan (veel starting resources, dikke vloten met super dreadnoughts bouwen en makkelijk planeten afpakken icm met de racial powers) en gewoon een heel cool thema, de oude emperors als cyborgs weer terug gekeerd.. 8)

Ben benieuwd hoe de andere TI4 spelers hier het doen, ook 14 punters? Wij spelen meestal met premade maps via de online generator en sinds kort ook met Promissory Notes.

[ Voor 11% gewijzigd door _Anvil_ op 23-07-2019 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

_Anvil_ schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 12:24:
[..]

Ben benieuwd hoe de andere TI4 spelers hier het doen, ook 14 punters? Wij spelen meestal met premade maps via de online generator en sinds kort ook met Promissory Notes.
Cool! Ik heb zelf TI4 niet, maar hij staat wel bovenaan mijn wishlist. Heb er diverse youtube video's over gezien en het lijkt me een episch spel. Helaas is mijn boardgamegroep te klein (5 spelers) waarvan 1 of 2 meestal al bij voorbaat afhaken, dus ik ben bang dat ik het moeilijk op tafel zou krijgen.

Zelf ben ik sinds zaterdag in het bezit van Star Wars: Rebellion. Ook daar heb ik hele goede dingen over gelezen/gezien. Ik kan dan ook niet wachten om dat eens te spelen (als Empire uiteraard })), maar ook hierbij geldt dat ik bang ben dat ik hem moeilijk op tafel krijg, ook al zijn er maar 2 spelers voor nodig.

Overigens is mijn eerste poging tot The Voracious Goddess in The 7th Continent gestrand... Heb het begin gehaald, maar dat kostte me al heel wat energie, waardoor het in het tweede deel moeilijk werd. Weinig mogelijkheden tot het vinden van voedsel en door verkeerde keuzes (te nieuwsgierig :P) uiteindelijk omgekomen van de honger en uitputting... Helaas! Wellicht vanavond beginnen aan een tweede poging :)

[ Voor 17% gewijzigd door PressPlayOnTape op 23-07-2019 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Blah, al tijden op zoek naar Discworld Ankh Morpork, maar de prijzen zijn ver buiten wat ik redelijk vind, als er al te koop zijn. Als die hard discworld fan heb ik de hoop maar opgegeven :/ De laatste op MP reageerde niet op berichten, dus helaas.

Nanty Narking, de "remake" wel gebacked, dus dan dat maar spelen wanneer dat geleverd is over een flinke tijd. Maar das niet hetzelfde.

Tot die tijd nog genoeg andere KS die geleverd moeten worden, allereerst Everdell en expansion. Zin an!

[ Voor 24% gewijzigd door Bundin op 23-07-2019 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
Gisteravond Awkward Guests gespeeld met 3 anderen. Dit is een soort moderne Cluedo waar iets meer in zit. Dit is een Kickstarter die een vriend van me had ontvangen. Erg leuk spel, niet te moeilijk en je bent eigenlijk wel de hele tijd bezig. Ik heb zelfs gewonnen gisteravond (dat gebeurt nooit!).

Daarna hebben we Everdell gespeeld. Dit is echt een prachtig spel. Een worker placement, engine/tableau building spel zoals Stenen Tijdperk, maar dan moeilijker. Ik vond er niks aan. Het gaat me allemaal veel te traag en ik zie die combo's niet. Niks voor mij. Ik moet erbij zeggen dat ik behoorlijk kieskeurig ben als het om bordspellen gaat. Dit spel wordt over het algemeen namelijk wel erg goed ontvangen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-09 13:59
Bundin schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 15:51:
Blah, al tijden op zoek naar Discworld Ankh Morpork, maar de prijzen zijn ver buiten wat ik redelijk vind, als er al te koop zijn. Als die hard discworld fan heb ik de hoop maar opgegeven :/ De laatste op MP reageerde niet op berichten, dus helaas.

Nanty Narking, de "remake" wel gebacked, dus dan dat maar spelen wanneer dat geleverd is over een flinke tijd. Maar das niet hetzelfde.

Tot die tijd nog genoeg andere KS die geleverd moeten worden, allereerst Everdell en expansion. Zin an!
Hmm, nu toch benieuwd wat mijn inboedelverzekering zou betalen als out-of-print spellen zoals Discworld, HeroQuest en Macao bij een brand verloren gaan. (plus een kleine 100 andere spellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
FrankRicard schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 12:50:
[...]

Hmm, nu toch benieuwd wat mijn inboedelverzekering zou betalen als out-of-print spellen zoals Discworld, HeroQuest en Macao bij een brand verloren gaan. (plus een kleine 100 andere spellen)
Valt inderdaad gewoon onder je inboedelverzekering, het is wel aan te raden om duidelijke foto's van je collectie te hebben, zodat ie bij een eventueel verschil in inzicht wat betreft de waarde (wat best waarschijnlijk is) zelf aan de hand van dat bewijs een "prijslijst" kan opstellen.

Overigens zijn semi-recente (off-site opgeslagen) foto's van je inboedel altijd een goed idee, want je wil naast een redelijk bedrag voor Ankh Morpork vast ook een reële uitkering voor je bank en je kleding.
Pagina: 1 ... 86 ... 159 Laatste