Gaat denk ik niet passen op een 47cm bbq. Maar goed, daar kom je dan wel achterArchiebald schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:55:
[...]
Dankje voor die link. Planning was inderdaad iets waar ik al mee zat. Ik zit eraan te denken om die beer can bacon burgers tegelijk met de kip op de bbq te zetten, maar ik weet niet of dat verstandig i.v.m. de smaak van beide gerechten. De een is ook rund en de ander is kip. (en of het past qua ruimte, weet ik ook niet)
Die thermometer en ook die van de IKEA zijn niet geschikt om in de bbq te houden. Als het goed is stook je je dome tot meer dan 180 graden. Je IKEA thermometer overleeft dat sowieso niet (ervaring), deze blokker geeft aan tot 120 graden dus ik denk dat die ook zal sneuvelen.Met die 2 gerechten wil ik een uur voordat we gaan bbq-en mee beginnnen, zodat wanneer die 2 gerechten klaar zijn we gewoon kunnen bbq-en zoals we gewend zijn.
Ik verwacht dat mijn ouders zich gaan afvragen hoe het zit met kip op de bbq en dat het gaar moet zijn. Is het handig als ik zo'n vleesthermometer (http://www.blokker.nl/nl/blknl/vlees-thermometer) meteen in de kip steek? Of moet ik dat pas na een uur doen?
Je kan ze natuurlijk wel gebruiken om te checken welke temp je vlees heeft. Maar erin houden terwijl het in de bbq staat moet je niet doen.
[ Voor 4% gewijzigd door St@m op 04-06-2015 16:17 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels