Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 2 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 27 Laatste
Acties:
  • 192.609 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-09 12:31
Dat is in het oude topic ook ter sprake gekomen. Lekkerboeie86 had toen net deze besteld http://www.fonq.nl/product/cadac-deluxe-hoes-57-cm/24574/ en was daar over te spreken. Die heb ik ook gekocht en is inderdaad prima. Er is ook een 47 cm variant voor 11,95 http://www.fonq.nl/product/cadac-deluxe-hoes-47-cm/24573/

Met foto zelfs ;)
Lekkerboeie86 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 11:27:
[...]

Gezien het klote weer even een foto van binnenuit. Hopelijk geeft dit een beetje een indruk.

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
Kijk dat is ook een goed punt.
"Gemaakt van zwaar vinyl, met een sluitkoord aan de onderkant."
Dan gaat de hoes er tenminste ook niet vandoor bij een goeie storm zoals ik had 2 jaar terug.
Heb toen zelf van die ringen erin gemaakt zodat mijn hoes er ook niet vandoor gaat ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Ok, dat is wellicht nog eens een update waard. Ik vond die officiële Weber in elk geval veel te kostbaar...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:34
Toppertje hoor :) echt heel degelijk materiaal. Helaas dekt hij de wielen niet. Maar verder dikke prima. Zeker gezien de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:21

St@m

@ Your Service

Hier ook de BBQ aangehad gisteren en eergisteren.. had ook moink balls gemaakt volgens het bekende recept, maar vond ze toch wel wat minder dat mijn eigen variant. Knoflook overheerste me iets teveel.
Ook had ik er een fatty (http://www.spiffsbbq.nl/2011/03/fatty.html) met cheddar en lente-ui op, deze vond ik ook wat tegenvallen helaas :P (iets te lang gerookt). Maar goed, het is pas weer het begin van het seizoen, dus alle tijd om de boel weer te finetunen en uit te proberen.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:36

ScSi

Belg.

ATS schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:33:
Ok, dat is wellicht nog eens een update waard. Ik vond die officiële Weber in elk geval veel te kostbaar...
Kostelijk? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
St@m schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 17:03:
Hier ook de BBQ aangehad gisteren en eergisteren.. had ook moink balls gemaakt volgens het bekende recept, maar vond ze toch wel wat minder dat mijn eigen variant. Knoflook overheerste me iets teveel.
Ook had ik er een fatty (http://www.spiffsbbq.nl/2011/03/fatty.html) met cheddar en lente-ui op, deze vond ik ook wat tegenvallen helaas :P (iets te lang gerookt). Maar goed, het is pas weer het begin van het seizoen, dus alle tijd om de boel weer te finetunen en uit te proberen.
Holy cow, dat ziet er lekker goor uit zeg :)

* 418O2 zet het op de todo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 15:51
Hmm, ook maar een Fatty op de to-do lijst zetten! Ziet er niet al te moeilijk uit en geeft een heerlijk resultaat zo te zien!

De afgelopen paar dagen alle afleveringen van seizoen 6 van Pitmasters gekeken. Behalve dat het natuurlijk een zooi schreeuwende Amerikanen zijn is het wel mooi te zien hoe serieus die gasten met het barbecuen bezig zijn. Wat een skills. En wat krijg ik een honger van alleen al het kijken! Ook heb ik het boek van Stephen Raichlen gehaald bij Xenos voor een tientje. Geweldig boek, waar je veel van kan leren en met veel recepten.

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Vergeet die luxe hoes van Weber. Zuigt ook. UV straling zorgt voor scheurtjes. Denk dat het ding de 2 jaar niet haalt. :|

Ik zoek een mooi gietijzeren pannetje om sauzen in te maken op de weber. Iemand met tips?
http://www.qvist.nl/qvist...tch-oven-salmon-2-qt.html
Die lijkt me wel wat. Weet niet wat me aan het twijfelen brengt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
De link die je hebt is naar een dutch oven. Deze worden normaal gebruikt voor stoofpotjes enzo. Hij staat op voetjes en heeft een opstaande rand zodat je er briketten onder en op kan doen. Hij is niet echt bedoeld als sauspan, hoewel je dat er waarschijnlijk wel mee kan maken (waarom ook niet). Aan de binnenkant van het deksel zitten als het goed is puntjes naar beneden zodat vocht wat bovenaan het deksel condenseert weer naar beneden valt. Als je je saus wil reduceren dan moet je dat wel zonder deksel doen... (maar dat lijkt me ook logisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zo nu en dan bij een kringloper binnenstappen, kan makkelijk iets opleveren.
ik vond zo een Staub van 240€ voor 20€ ... :+
Ze hebben (hier) ook nog een paar kleine cocotte's, maar kon er niet makkelijk bij.
( ik wil weten of het 'echte' gietijzeren zijn, ipv de porseleinen versie's )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
@elhopo, je kunt ze ook zonder pootjes bestellen zag ik :)
Ik heb er ook ooit een gezien met een schenktuitje, kan ik natuurlijk nergens meer vinden.

@FreshMaker, goeie tip. Kom ik eigenlijk nooit :P
/edit
Cocotte eens opgezocht, dat is dus de term die ik zoek. Schreeuwend duur spul wat ik daar langs zie komen trouwens als je het als sauspannetje wil gebruiken :o

[ Voor 29% gewijzigd door UltraSub op 27-05-2015 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Ik zit te overwegen om morgen mn eerste beer can chicken te maken :)

Nu lees ik wel wat wisselende manieren. Zet je de kip op het blik tussen de kolen in een aluminium bakje? Of gewoon op het rooster en dan bak eronder tussen de kolen? Dat laatste lijkt mij handiger als het deksel dan nog dicht kan.

Ik wil een poging doen met de kokos briketten van de AH. Verder nog opzoek naar rookhout, maar daar moet je niet teveel van gebruiken heb ik al gezien. :p

Bij mn vorige sessies vond ik het lastig om de temperatuur een beetje stabiel te krijgen. Hopelijk gaat dat nu beter. Rond de 180 graden. En dan anderhalf uur ongeveer? iemand een idee hoeveel briketten ik in de starter kan gooien. En eventueel nog koude er extra bij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik had met 2 baksteentjes een afscheiding gemaakt voor de kolen en 2 bakstenen als verhoging voor de kip. Daar stond weer een lekbak op en daar stond de kip op.

Kolen met een goede bodem vullen, dus halfvol ongeveer. Ik had hem ongeveer 2 uur op 130c omdat ik de temperatuur ook niet echt goed omhoog kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik zal dit topic nog wat voeden met foto's:

Smoken is hier wat uit de hand gelopen. Ik heb dan toch maar besloten om een deel van de collectie weg te doen. Gisteren hebben kopers de smoker en de compact opgehaald.

Nu ga ik dus alles doen op de performer en de wga.

Afbeeldingslocatie: http://i1293.photobucket.com/albums/b581/hansver/WP_20150523_11_03_58_Pro_zpsr53qg9iz.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1293.photobucket.com/albums/b581/hansver/WP_20141018_010_zpsf7411db5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1293.photobucket.com/albums/b581/hansver/WP_20140728_004_zps88ed3833.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1293.photobucket.com/albums/b581/hansver/WP_20140202_001_zpseuvvalbk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
Of het deksel dan nog dicht kan hangt natuurlijk af van je bbq. Het beste is om zo weinig mogelijk directe warmte te hebben en zoveel mogelijk indirect. Als het kippetje hoger staat staat deze verder af van de kooltjes en heb je dus minder directe warmte.

Tipje is de vleugels aan het lijf binden of inpakken met alu folie. Zo worden ze niet zo zwart.

Er zijn nog wel wat alternatieven. Zo zou je splatchcock kunnen maken of roadkill chicken (en voor het echt authentieke effect er even met de voorband van je auto overheen gaan!)

Kwa kolen is een halfvolle starter wel goed denk ik en als je ongeveer dezelfde hoeveelheid in de bbq legt en de hete kooltjes daar bovenop gooit komt het wel goed. Tussen de koude kooltjes nog wat houtblokjes (ik gebruik zelf blokjes eiken / beuken wat ik uit een zakje haardhout heb gehaald). Je kan natuurlijk ook hout kopen, van Weber verkopen ze zakjes Hickory bijvoorbeeld. Bij speciale gelegenheden gebruik ik die nog wel eens. Mochten de kooltjes op dreigen te raken dan kan je altijd nog bijgooien.

De tijd zou ik niet gokken, gewoon een vleesthermometer erin en als die aangeeft dat het klaar is is het klaar. De goede temperatuur is wel te vinden op internet. Die thermometers zijn oa. bij Ikea en Blokker te koop voor weinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
hanzer schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:28:

Smoken is hier wat uit de hand gelopen. Ik heb dan toch maar besloten om een deel van de collectie weg te doen. Gisteren hebben kopers de smoker en de compact opgehaald.

Ik zou nu al spijt hebben... :P Volgens mij gebruikt zo'n smoker wel gruwelijke hoeveelheden briketten, of valt het wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Niet online
Dat is inderdaad de hoofdreden waarom ik hem wegdoe.

Als ik zo wat gok, speel ik 4kg briketten kwijt bij 3-2-1 ribs. Als je dan weet dat ik best veel bbq/smoke, dan is het wel wat kostelijk. (ik koop zakken van 8kg briketten en zit telkens zowat in de helft)
Om die reden gekozen voor de weber: super zuinig en daar kan ook best wat op (ga mss het warm houd rooster kopen om meer vlees kwijt te kunnen).

Ik had al spijt van de verkoop van de smoker, nog voor hij effectief te koop stond. :-)

Maar goed, als blijkt dat ik er echt terug eentje wil, koop ik me wel een beter model.

[ Voor 6% gewijzigd door hanzer op 27-05-2015 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:36
Even een beginners vraagje tussendoor.

Net samenwonend, en een bbqtje van de Gamma cadeau gekregen:

http://i.gyazo.com/e61c62f93223360d116a7fe33e7742c7.png

Beetje klein, 19cm. Dit weekend wat houtskool (long lasting weber) opgehaald en de bbq in de fik gestoken met wat aanmaakblokjes. Uurtje gewacht en de houtskool was mooi grijs en bbq warm. Vlees erop, deksel erop en dat klote ding gaat mij gewoon uit...luchtgaten open uiteraard. Ook niet echt meer fatsoenlijk aan kunnen krijgen. Toen ik hem leeg gooide was het houtskool nog lang niet verbrand.

Nu zit er ook een soort schaaltje in waar de briketten op moeten ipv een rooster, die leek mij al onvoordelig. Is er gewoon niet te bbqen op zo'n ding of doe ik iets verkeerd? Heb zelf geen ervaring met echte bbq's aangezien thuis mijn ouders altijd op gas bbqen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Kan je eens wat fotos maken van de binnenkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
sowieso de longlasting briketten zijn niet echt fijn imo
Ze branden te compact op, en houden het as vast, waardoor ze uiteindelijk weer verstikken.
Maar zoals Catch22 al aangeeft, maak een foto van de binnenkant.

Normaal heb je een rooster, en daaronder een (kleine) asopvang ( bakje )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 16:20
hanzer schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:28:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Nice :)
Wat heb je in de Hasselbacks zitten? Is dat boter?

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Niet online
Is een foto van even terug, maar als ik het goed heb was die met zelf gemaakte kruidenboter en schijfjes kaas (een mosterdkaas dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:23

CodeIT

Code IT

Is het ding wat ze nu op dealdumpert hebben wat? Of toch even doorsparen :)
http://www.dealdumpert.nl...sche-barbeque-smoker.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
418O2 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:04:
Kan je eens wat fotos maken van de binnenkant?
Jazeker :)

Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/8c1f66c29d064161d03dc656fef597b5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/097b82d7b00a74215d70dde05e27a3fb.jpg

Als ik dat "bakje" vergelijk met een rooster komt er natuurlijk veel minder zuurstof door...denk ik.

[ Voor 13% gewijzigd door Dersan op 27-05-2015 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
hanzer schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:11:
Is een foto van even terug, maar als ik het goed heb was die met zelf gemaakte kruidenboter en schijfjes kaas (een mosterdkaas dacht ik).
OK. Ik hou ze eigenlijk altijd naturel. Soms wat paneermeel over de boter. Maar iuk ga ook eens wat experimenteren met kaas in de spleetjes :)
CodeIT schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:12:
Is het ding wat ze nu op dealdumpert hebben wat? Of toch even doorsparen :)
http://www.dealdumpert.nl...sche-barbeque-smoker.html
Ik zou dit echt niet kopen. Zo veel slechte ervaringen gelezen van merkloze Kamado's (waarschijnlijk Auplex).
Stierenpoep ook, 1300 euro voor een Kamado met een grilldiameter van 27cm :N

Het is niet duur, maar ik geloof echt dat dit een geval goedkoop = duurkoop is.
Vorige week even staan kijken bij een Kamado bij de Makro met een diameter van 46cm. Deze koste 600 geloof ik, maar de kwaliteit leek niet al te best te zijn.

Ik ben superblij met mijn Green Egg. Je betaalt wat meer, maar deze heb je voor 10tallen jaren.
Wil je een goedkopere Kamado zou ik Kamado Joe aanraden. Deze schijnt kwalitatief erg goed te zijn, maar je betaalt niet voor het merk zoals bij BGE het geval is.
Al heb je een KJ natuurlijk ook niet voor deze prijs.

[ Voor 16% gewijzigd door Ronster op 27-05-2015 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Bedankt voor je reactie. Ik had al zo'n vermoeden. Eventjes doosparen dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
CodeIT schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:30:
Bedankt voor je reactie. Ik had al zo'n vermoeden. Eventjes doosparen dan maar.
De KJ Junior heb je voor een kleine 500: klik
Hier krijg je wel een hoop accessoires bij.
Btw, let niet op de zpelvauten op die site :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Ik had de large ook al gevonden voor 629: http://www.hgb-trading.nl...ch%20/Large-21-inch-zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
Dersan schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:27:
[...]

...

Als ik dat "bakje" vergelijk met een rooster komt er natuurlijk veel minder zuurstof door...denk ik.
Klopt op zich, maar nog altijd meer dan wat door het luchtklepje aan de zijkant komt. Als je het luchtklepje aan de zijkant helemaal open hebt (en die boven ook), en het bakje raakt de bodem niet (zodat er lucht onder kan komen), dan zou het vuur niet zomaar uit moeten gaan. Je moet geen wonderen verwachten, maar een burgertje klaarmaken hierop moet wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
elhopo schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:30:
Of het deksel dan nog dicht kan hangt natuurlijk af van je bbq. Het beste is om zo weinig mogelijk directe warmte te hebben en zoveel mogelijk indirect. Als het kippetje hoger staat staat deze verder af van de kooltjes en heb je dus minder directe warmte.

Tipje is de vleugels aan het lijf binden of inpakken met alu folie. Zo worden ze niet zo zwart.

Er zijn nog wel wat alternatieven. Zo zou je splatchcock kunnen maken of roadkill chicken (en voor het echt authentieke effect er even met de voorband van je auto overheen gaan!)

Kwa kolen is een halfvolle starter wel goed denk ik en als je ongeveer dezelfde hoeveelheid in de bbq legt en de hete kooltjes daar bovenop gooit komt het wel goed. Tussen de koude kooltjes nog wat houtblokjes (ik gebruik zelf blokjes eiken / beuken wat ik uit een zakje haardhout heb gehaald). Je kan natuurlijk ook hout kopen, van Weber verkopen ze zakjes Hickory bijvoorbeeld. Bij speciale gelegenheden gebruik ik die nog wel eens. Mochten de kooltjes op dreigen te raken dan kan je altijd nog bijgooien.

De tijd zou ik niet gokken, gewoon een vleesthermometer erin en als die aangeeft dat het klaar is is het klaar. De goede temperatuur is wel te vinden op internet. Die thermometers zijn oa. bij Ikea en Blokker te koop voor weinig...
Bedankt voor de tips!

Zojuist een hele scharrelkip gescoord. Daarnaast toch maar een bakje met Hickory rookhout. Kost wat, maar vind het leuk om is te kijken of het wat is. Kokosbriketten van AH. Over een uurtje ga ik ff langs Ikea, was ik toch al van plan. Neem ik gelijk een thermometer mee. En misschien wel het bekende sparerib rekje voor in de toekomst :9

Hoeveel hout gooi jij er meestal tussen? Eerst laten weken en dan een volle hand, of is de rooksmaak dan veel te sterk?

Morgen ga ik hem is lekker kruiden. En dan ik zal proberen ook wat foto's te maken om dit topic nog leuker te maken dan het al is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 19:19

immetjes

HIER is BERN-E

Lekkerboeie86 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:03:
[...]
Hoeveel hout gooi jij er meestal tussen? Eerst laten weken en dan een volle hand, of is de rooksmaak dan veel te sterk?
Doe erg rustig met rookhout, en zeker met hickory. Ik dacht dat een flinke hand vol niet te veel was voor mijn Beer Can Chicken. De kip was na een uur heerlijk zacht, maar smaakte op een verschrikkelijke manier naar knakworst, het was zo vies dat we hem weg hebben gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
elhopo schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:48:
[...]

Klopt op zich, maar nog altijd meer dan wat door het luchtklepje aan de zijkant komt. Als je het luchtklepje aan de zijkant helemaal open hebt (en die boven ook), en het bakje raakt de bodem niet (zodat er lucht onder kan komen), dan zou het vuur niet zomaar uit moeten gaan. Je moet geen wonderen verwachten, maar een burgertje klaarmaken hierop moet wel kunnen.
Ok top. Zal volgende keer eens andere briketten proberen :). Volgend jaar maar voor wat mooier spul gaan, of dit jaar nog als ik er zat van ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Als je denkt dat dat een Kamado Joe is moet ik je teleurstellen.
Dit is ook Auplex :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:52

Harrie

NederVlaming

Dersan schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:27:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]

Als die kolen basket met zijn onderkant met gaten op de vlakke onderplaat van de barbecue staat, kan er toch helemaal geen lucht door?
Of hangt hij erboven? Op die schroefjes?

[ Voor 3% gewijzigd door Harrie op 27-05-2015 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Maverick! schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:55:
[...]

Als je denkt dat dat een Kamado Joe is moet ik je teleurstellen.
Dit is ook Auplex :)
Dat was stom. Ik kwam er via het zoeken naar Kamado Joe. Alleen mist dus de "Joe" :)

Ik ben afgelopen weekend naar een grill academy van Weber geweest in Joure. Dat was echt gaaf en lekker. Heerlijk gegeten en gedronken en veel spullen van Weber in actie gezien. Je word er wel hebberig van :)

[ Voor 26% gewijzigd door CodeIT op 27-05-2015 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

Dersan schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:57:
Even een beginners vraagje tussendoor.

Net samenwonend, en een bbqtje van de Gamma cadeau gekregen:

http://i.gyazo.com/e61c62f93223360d116a7fe33e7742c7.png

Beetje klein, 19cm. Dit weekend wat houtskool (long lasting weber) opgehaald en de bbq in de fik gestoken met wat aanmaakblokjes. Uurtje gewacht en de houtskool was mooi grijs en bbq warm. Vlees erop, deksel erop en dat klote ding gaat mij gewoon uit...luchtgaten open uiteraard. Ook niet echt meer fatsoenlijk aan kunnen krijgen. Toen ik hem leeg gooide was het houtskool nog lang niet verbrand.

Nu zit er ook een soort schaaltje in waar de briketten op moeten ipv een rooster, die leek mij al onvoordelig. Is er gewoon niet te bbqen op zo'n ding of doe ik iets verkeerd? Heb zelf geen ervaring met echte bbq's aangezien thuis mijn ouders altijd op gas bbqen...
IK heb ook zoiets, maar op een of andere reden blijft die ook niet branden met de deksel dicht, iets met de lucht die niet overal bijkomt gok ik.

Overigens is een uur voor laten branden vrij overdreven :)
Als de kolen heet zijn, dan is even een paar minuten om het het rooster op te warmen, en grillen maar :P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
En als je hem op de kop zet? Die grijze bak dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
heuveltje schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:24:
[...]

IK heb ook zoiets, maar op een of andere reden blijft die ook niet branden met de deksel dicht, iets met de lucht die niet overal bijkomt gok ik.

Overigens is een uur voor laten branden vrij overdreven :)
Als de kolen heet zijn, dan is even een paar minuten om het het rooster op te warmen, en grillen maar :P
Mooi, ben ik in ieder geval niet gek ;). Zal volgende keer eens kijken of het beter gaat :).
418O2 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:32:
En als je hem op de kop zet? Die grijze bak dan.
Wil je daar een foto van? Of hoe/wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Nou, dat je de kant met de gaten boven doet en daar de briketten op legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
In veel Amerikaanse recepten zie je dat maten in cups, spoons en teaspoons zijn. Die maten zijn vaak lastig om te rekenen naar grammen, dus is een setje van die cupmaten wel handig. Ik heb ze gevonden bij Action, voor 79 cent:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-zwDb68CkXkQ/VWXdK3num3I/AAAAAAAABc4/37pF5iiuH0A/s600/IMG_20150527_170509.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Fly-guy schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 08:52:
[...]
Uiteraard kun je 'm niet gebruiken, maar dat ga je niet doen ;)
Heb nu inmiddels vaak genoeg zelf de temperatuur geregeld om te kunnen zeggen dat ik het spelletje wel door heb en dan kies ik lekker voor het gemak.
Zojuist toch ook de partyq maar besteld :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Daar gaan we dan. Mn eerste beer can chicken.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/snc41f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
Ze zit er gezellig bij, nu maar hopen dat ze snel een gezond kleurtje heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/1yohfq.jpg

Was heel leuk om te doen. Deze keer ging het met de temperatuur ook een stuk beter. Kan goed in de kokosbriketten zitten. Wel bijna 2 KG verstookt. Maja LB :p
Smaak was verder goed. Lekker sappig allemaal :)

Zondag heb ik een wat meer standaard BBQ. Veel direct grill werk. Maar wel voor 12 man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 19:35

franssie

Save the albatross

Ziet er mooi uit!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Maverick! schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 12:57:
[...]

Zojuist toch ook de partyq maar besteld :p
Goede keuze... (Eerste paar keren kunnen wat gestuntel zijn voor je eraan gewend bent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Mijn DIY smoker staat er nu zo bij:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/F18xRZdJ4zAIZzwYiMAzfPaF/medium.jpg

Op termijn wil ik er wel grotere (geglazuurde?) potten gebruiken en de lucht toevoer regeling wat mooier afwerken, maar nu eerst maar eens een paar keer gebruiken. Straks de MOINK balls erop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:40

SaN

Wat een cool ding! Met geglazuurde potten ziet het er inderdaad helemaal tof uit inderdaad. Ik weet niet of dat ook nog iets doet met de kwaliteit van de bbq. Succes ermee! Ben benieuwd of het een beetje werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Harrie schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 15:50:
Mijn DIY smoker staat er nu zo bij:
[afbeelding]

Op termijn wil ik er wel grotere (geglazuurde?) potten gebruiken en de lucht toevoer regeling wat mooier afwerken, maar nu eerst maar eens een paar keer gebruiken. Straks de MOINK balls erop. :)
Gave low budget oplossing, dat handvat komt ook gewoon van een starter? :) , ook even je vorige post Harrie in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 2" opgezocht hoe je die gemaakt hebt. Ik ben wel benieuwd of het werkt en of de potten de hitte goed kunnen doorstaan, ligt de bovenkant er gewoon los op?

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 30-05-2015 21:06 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Marzman schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 21:05:
[...]

Gave low budget oplossing, dat handvat komt ook gewoon van een starter? :) , ook even je vorige post Harrie in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 2" opgezocht hoe je die gemaakt hebt. Ik ben wel benieuwd of het werkt en of de potten de hitte goed kunnen doorstaan, ligt de bovenkant er gewoon los op?
Ja, dat handvat is ook van de starter. Ik heb de starter uit mijn vorige post nog wat verder aan moeten passen met gaten aan de bovenkant ook. Omdat ik daar direct bovenop een hitteschild/waterpan leg, welke hem dan langs boven afsloot.

De potten zijn niet ideaal. Voor de bovenste is een minder diepe beter, en de onderste is al wel wat gebarsten. Wellicht omdat je aan het begin toch flink stookt om alles op te warmen. Maar het werkt wel. Voorlopig zal ik hem zo gebruiken, en met de tijd naar andere potten zien. Dan met lucht aanvoer aan de zijkant maken ipv midden onder, nu vallen de assen daardoor.
Dan ook wat dikwanderige potten proberen te vinden.

De moink balls waren ok, misschien een tikkeltje zout. Aan het begin had ik ook wat problems met de thermometer, waardoor ik hem te hoog gestookt had :/
Zo dus weer wat dingen om mee te nemen voor een volgende keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irtimid
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 07:50
elhopo schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 18:32:
In veel Amerikaanse recepten zie je dat maten in cups, spoons en teaspoons zijn. Die maten zijn vaak lastig om te rekenen naar grammen, dus is een setje van die cupmaten wel handig. Ik heb ze gevonden bij Action, voor 79 cent:

[afbeelding]
Dat is een mooie tip, ik ga ook maar eens even naar de Action. Dat omrekenen is inderdaad iets wat mij tegenhoudt om Amerikaanse recepten te volgen.
Bedankt voor de tip ! _/-\o_

"'Cause the world is a car and you're the crash test dummy" - "Hail" _ The Devil Makes Three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 08:49
Hier afgelopen weekend voor het eerst geprobeerd een BCC te bereiden op m'n Weber 47 cm..

Aan de zijkant ca 1/5e van de oppervlakte voor de briketten vrij gehouden en het tussenschotje bekleed met alluminiumfolie. Op het kolenrooster een aluminium bak geplaatst die ca 80% van die oppervlakte dicht maakte waarop de kip kon staan op z'n blik. De Kip zaterdag al gekruid en geolied en zondags een halve starter (ca 20? kokos-briketten) gevuld en goed aan het branden gemaakt (werkt wel een stuk beter dan de briketten die ik eerder van de aldi had!).
Schuifje onderaan vol open en boven ca half open en toen na een half uurtje weer gekeken, kip werd wel ietsje bruin maar erg hard ging het niet..

Omdat ik geen thermometer in het deksel heb zitten weet ik niet hoe warm het in de weber wordt, ik heb echter wel een IR thermometer op de koepel gericht en die gaf bovenaan zo'n op verschillende plekken tussen de 100 en de 130 aan.. ga er vanuit dat het dan in de weber wel ietsje warmer is maar dat weet ik niet zeker. Na zo'n 7 kwartier de kip eruitgehaald (tussendoor wel 180 graden gedraaid) maar vond het vlees op zommige plekken nog niet gaar genoeg, die hebben we later in de oven verder afgegaard.. de filets op de buik (die zo'n 50 minuten met de buik richting de kolen stonden) waren wel in z'n geheel goed gaar.. de poten (zijkant uiteraard) waren het minst gegaard..

Had ik ook wat anders moeten doen met de luchttoevoer om het wat heter te krijgen of was dit goed zo en moet ik meer briketten gebruiken om een hogere temperatuur te krijgen?

Ik ga het in iedergeval vaker proberen.. (Dan met een 33cl blik want ik kwam er achter dat 0.5L wel een beetje overkill is voor zo'n kippetje :) )

Pics:
Voor:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/ayu6hd.jpg
Na:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/zwdy0w.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door soepah op 01-06-2015 11:39 ]

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Als ik max temperatuur wil bereiken gooi ik de schuifjes goed open, maar goed je moet de dome op 180-190 graden hebben, ik pak dan gewoon een volle starter en speel met de schuifjes om de temperatuur goed te krijgen. Tussen de 100-130 is echt veel te weinig voor een BCC.
Ik weet wel bijna zeker dat je te weinig briketten hebt gebruikt. Als je een hoge temperatuur moet krijgen kun je volgens mij beter meer briketten gebruiken en spelen met de schuifjes dan weinig briketten en de schuifjes vol open.

Thermometer in de deksel heb ik deze voor gekocht: http://www.fonq.nl/produc...oor-kogelbarbecues/89310/ Heb ook een Weber 47cm zonder thermometer, en deze werkt perfect (gewoon door een bestaand gaatje in de deksel).
Tegenwoordig gebruik ik mijn maverick. 1 pin in het vlees en de andere door een gaatje laten hangen in de dome. En de ontvanger zet ik neer waar ik zit. Ideaal.

[ Voor 28% gewijzigd door St@m op 01-06-2015 11:48 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 21:08
Je geeft het eigenlijk zelf al aan; een thermometer aanschaffen :). Het hoeft geen fancy ding te zijn, een simpele is voldoende. Dat is de enige manier waarop je zeker van de temp kunt zijn.

Het valt me overigens wel op dat de dikke filets wel gaar zijn maar de relatief dunne billen en vleugels niet. Dat zou erop duiden dat de temp niet goed in de koepel is verdeeld of meteen naar buiten verdwijnt. Dus daarvoor zou ik eens goed naar de opstelling kijken.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

MrFl0ppY schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:53:
Je geeft het eigenlijk zelf al aan; een thermometer aanschaffen :). Het hoeft geen fancy ding te zijn, een simpele is voldoende. Dat is de enige manier waarop je zeker van de temp kunt zijn.

Het valt me overigens wel op dat de dikke filets wel gaar zijn maar de relatief dunne billen en vleugels niet. Dat zou erop duiden dat de temp niet goed in de koepel is verdeeld of meteen naar buiten verdwijnt. Dus daarvoor zou ik eens goed naar de opstelling kijken.
Poten duurt ook langer dan de filet. Thermometer steek je daarom bij de poot erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 08:49
De dikke filets hingen als het ware tegen de kolen aan, bijna een uur ongeveer.. de poten zitten aan de zijkanten en deze zaten wat lager en meer/beter afgeschermd door de folie tussen de kolen en de kip..
thermometer aanschaffen staat ook nog op de todo list, die wil ik voor de volgende sessie iig erin hebben..
St@m schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:06:
[...]
Poten duurt ook langer dan de filet. Thermometer steek je daarom bij de poot erin.
Zag ook ergens staan dat je kon kijken of hij gaar was door de poot in te snijden, en dan te kijken naar de vloeistof die eruit liep. die moet kleurloos zijn kennelijk, dat was hij wel.. vlees leek ook wel gaar echter zag het er lichtelijk roze uit..
volgende keer maar meten, dat is namelijk weten..

[ Voor 44% gewijzigd door soepah op 01-06-2015 12:09 ]

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethernety
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 16:28
Sinds kort dit draadje ontdekt en al even meegelezen. Leuke topic, ik ben zelf ook een liefhebber van BBQ en doe niets anders dan zeg ook graag een lekker lapje vlees of vis op de grill leggen...Kolen of gas, allebei erg lekker!

Ik kwam vandaag overigens dit tegen op Kickstarter. Lijkt mij persoonlijk wel wat voor mijn Weber Genesis. Wellicht zijn er meerdere personen hierin geïnteresseerd?

https://www.kickstarter.c...just-have-fun/description

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Is dat een weegschaal met Androidapp ofzo?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:50
Marzman schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:04:
Is dat een weegschaal met Androidapp ofzo?
Ja lijkt het op. Niet meer en niet minder :)

Hoe doen jullie dat, erachter komen hoeveel gas er nog in de tank zit?

Vind het altijd lastig om te wegen en dan berekenen hoeveel gas er nog in zit.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Gaasfles keertje wegen als ie vol is, nog een keertje wegen als ie leeg is. 1 KG is ongeveer twee liter, maar je weet dan al in hoeverre ie leeg is.
Ik schud eraan (dus weeg je) en als het hard klotst is ie leger :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethernety
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 16:28
Dit is inderdaad een weegschaal met app voor Android of iOS.
Ik schud de tank nu ook heen en weer, maar het lijkt me wel handig om in een keer het niveau van de tank te kunnen zien zonder deze eerst te moeten verwijderen. Gas lek detectie is ook wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Je zou ook gewoon een simpel kofferweegschaaltje kunnen gebruiken.

Voorbeeld: https://www.conrad.nl/nl/...olutie-100-g-1361414.html

Ok, het heeft wel minder gadgetgehalte, maar toch :P.

Gaslekdetectie snap ik ook niet echt, ik neem toch aan dat je de kraan dichtdraait na bbqen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
Op de tank zelf staat het leeggewicht, dus als je hem op een personenweegschaal zet kan je zo uitrekenen hoeveel er nog in zit. Gaslekdetectie? Inderdaad, de kraan zit toch gewoon dicht?

Als je wil werten hoeveel er echt in zit, dan zou je zo'n lichtgewicht gasfles kunnen kopen, die zijn een soort van transparant. Maar een beetje schudden werkt ook prima. Mocht je het graag via een app doen:
https://itunes.apple.com/...agaz-easyblue/id635606265
of
https://play.google.com/s...=nl.primagaz.easyblue.app

je tikt dan met bijvoorbeeld een lepel op verschillende hoogtes op je fles en de app hoort dan hoe vol de fles nog is. Schijnt ook op andere stalen flessen te werken, geen garanties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
soepah schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:07:

Zag ook ergens staan dat je kon kijken of hij gaar was door de poot in te snijden, en dan te kijken naar de vloeistof die eruit liep. die moet kleurloos zijn kennelijk, dat was hij wel.. vlees leek ook wel gaar echter zag het er lichtelijk roze uit..
volgende keer maar meten, dat is namelijk weten..
Kippenvlees kan bij zacht en langzaam garen ook nog roze lijken als het gaar is. Zeker in de buurt van het bot. Meten is inderdaad weten of inderdaad anders naar het vocht (op de roze plek) kijken, is ook wel betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:50
Dersan schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:27:
Je zou ook gewoon een simpel kofferweegschaaltje kunnen gebruiken.

Voorbeeld: https://www.conrad.nl/nl/...olutie-100-g-1361414.html

Ok, het heeft wel minder gadgetgehalte, maar toch :P.

Gaslekdetectie snap ik ook niet echt, ik neem toch aan dat je de kraan dichtdraait na bbqen?
Ja, maar zo'n simpele weegschaal kost toch ook weer 20 euro. Bovendien kan je dan nog zelf gaan zitten rekenen. Ik schud nu ook een beetje en koop ruim van tevoren een nieuwe fles, maar zo'n apparaat dat het aangeeft op je smartphone lijkt me wel handig. Alleen geen idee of dat nu echt precies is. Als het er soms bijvoorbeeld meer dan 10% naast kan zitten kan je net zo goed zelf gaan schudden of meten.

Gasdetectie is meer voor als de slang niet helemaal goed vast zit denk ik. Of niet helemaal goed dicht draait, of de draaiknop is kapot (neem aan dat die dingen ook kapot kunnen). Maar goed, beetje opletten is een betere gasdetectie denk ik.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:00
Als de gasfles buiten staat moet je hem even nat maken. Tot op het niveau waar gas in zit zal het water 'beslaan' tegen de fles. Daarboven verdampt het.
Doordat het gas in de fles energie onttrekt aan het water blijft het zitten en verdampt het niet.
(Alsof je koud bier, in een warme omgeving in schud dan komt er condens op het glas).

Ik barbecue regelmatig voor 8-15 man.
Nu hadden we vaak een gietijzeren bbq (die zijn echt enorm goed!) van 15€. En een wegwerp bbq afhankelijk van het aantal mensen.
Nu willen we eigenlijk iets beters en ben ik van plan dit te kopen: http://www.blokker.nl/nl/blknl/tuin/barbecue/barbecue-mats .
Nu is ons budget niet enorm (-> student :p ). En een concurrent is een willekeurige 44cm doorsnee kogel op hoge poten/wielen.
Maar die heeft zo snel gerekend 30% minder oppervlakte. Wat wel zo handig is bij de langwerpige bbq is, is dat je links bv wat koeler kunt maken en rechts kunt gebruiken om aan te bakken.
Maar hoeveel briketten zal die bbq wel niet gebruiken :x ?
Waar koop je nou het goedkoopst briketten, ik zag dat karwei nu 50% korting geeft!

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Juist een langwerpige ( slagerbbq ) is minder economisch
Er is geen regulatie in warmte, de briketten branden helemaal op.

Een kogel kun je dmv de luchtgaten iets reguleren, en ook warme en koele zone's maken
Draai de gaten dicht, en het deksel erop en de briketten doven, klaar voor een volgende sessie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Het nadeel van zo'n slagers model is dat ie alleen geschikt is om snel te grillen, een wat dikkere sateh oid lukt al niet echt goed laat staan een kippenpoot of een hele kip. Als je met 18 man BBQ't op een vergelijkbaar ding maak je sowieso denk ik alleen maar de snelle dingen klaar en dan zal het wel voldoende zijn. Wil je een keer voor een kleinere groep een beer-can-chicken oid maken dan heb je hier weer niets aan ben ik bang.
BBQ met deksel houdt de warmte beter vast dus gebruikt minder kolen (of je gerecht is eerder verbrand haha).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Je kan ook zoiets kopen: http://www.action.be/tuin...-46cm-tuv-gs-topkwaliteit , het is natuurlijk geen Weber maar voor studenten goed genoeg lijkt mij. Gewoon na het bbqen in een schuur zetten ofzo.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:00
Marzman schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:18:
Je kan ook zoiets kopen: http://www.action.be/tuin...-46cm-tuv-gs-topkwaliteit , het is natuurlijk geen Weber maar voor studenten goed genoeg lijkt mij. Gewoon na het bbqen in een schuur zetten ofzo.
Die bbq maar dan 44 cm doorsnee is nu in de aanbieding bij gamma/karwei voor 17€. Dat was dus de concurrent. Maar kan ik daar (met gemak) voor 12 man op bbqen (dat is het gemiddelde meestal, uitschieters naar 18)?

Elke keer een hele zak briquetten er op is geen probleem, eventueel aan een zijde houtskool voor wat minder hitte misschien?
Economisch verantwoord is die dan niet niet echt nee, maar een ventilatie kan ik er zelf wel op beunen in de werkplaats, en opslag is ook echt geen probleem. Hij wordt sowieso elke keer weer binnen gezet na gebruik ;) .

Er worden voornamelijk hamburgers, speklappen, filet lapjes gebakken, af en toe een satetje of worstje maar niks wat dramatisch lang moet. (wss de kip sate het langst).
Een kip/haan op de bbq zal niet snel gebeuren vrees ik, een lendestuk of iets dergelijks ook niet :+ (komt niet aanvliegen helaas :P ).

Nu ben ik wel aan het twijfelen gebracht. Ik hoop dat de slager barbecue tentoon staat gesteld zodat ik kan zien of die ventilatie heeft (het duurdere model van 100€, met deksel) heeft dat namelijk wel.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Irtimid schreef op zondag 31 mei 2015 @ 08:58:

Dat is een mooie tip, ik ga ook maar eens even naar de Action. Dat omrekenen is inderdaad iets wat mij tegenhoudt om Amerikaanse recepten te volgen.
Bedankt voor de tip ! _/-\o_
Volume koken is enorm onnauwkeurig. Er zit zo tientallen procenten verschil tussen de ene schep en dan andere. Een grove schatting is meer dan voldoende als je met dat soort maten werkt. Veel precieser wordt het toch niet.

1 cup = 250 ml
1 tablespoon = 15 ml
1 teaspoon = 5 ml

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irtimid
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 20:30:
[...]

Volume koken is enorm onnauwkeurig. Er zit zo tientallen procenten verschil tussen de ene schep en dan andere. Een grove schatting is meer dan voldoende als je met dat soort maten werkt. Veel precieser wordt het toch niet.

1 cup = 250 ml
1 tablespoon = 15 ml
1 teaspoon = 5 ml
Oh okay, dat is ook een manier en hebben we vandaag weer wat geleerd ;)
Maar ach voor die 79 cent durf ik best zo'n setje te halen bij de Action, als het niks is dan geef ik ze wel aan de buurtkinderen voor in de zandbak 8)7

"'Cause the world is a car and you're the crash test dummy" - "Hail" _ The Devil Makes Three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Voor 79 cent kun je je inderdaad moeilijk een buil vallen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irtimid
Als we het hier nu toch over BCC hebben (en dan bedoel ik uiteraard niet die winkelketen), dan heb ik eigenlijk nog een vraag :
Ik gebruik als BBQ een 57 cm Weber en heb die speciale BCC-houder van Weber (http://www.weberstephen.n...ogeltestomer-6731-s7.aspx) .
De kip die eraf komt is heerlijk, daar niet van, maar de vloeistof die in het potje zit (water, witte wijn of uiteraard bier) verdampt niet of nauwelijks heb ik het idee. Wel is het zo dat de dop die ik in de nek stop er vaak omhoog gedrukt wordt, dus blijkbaar gebeurd er wel iets (of is het de lucht die verwarmt en daardoor uitzet ?).
De temperatuur in de dome is 180 Celcius of iets hoger en ik gebruik de Weber op de indirecte manier (briketten aan weerszijden en de houder met de kip er dus tussen).
Herkennen mensen dit probleem of ben ik een uniek geval ?? En wat zouden jullie doen om het op te lossen ? Ik denk er aan om de volgende keer maar een stapeltje briketten onder te leggen zodat de houder wat heter gaat worden, wellicht helpt dat ?
Tips 'n tricks zijn van harte welkom, ik zou willen dat de kip nog iets malser van die BBQ afkomt, dan smaakt hij vast nog beter !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Irtimid schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:08:
Als we het hier nu toch over BCC hebben (en dan bedoel ik uiteraard niet die winkelketen), dan heb ik eigenlijk nog een vraag :
Ik gebruik als BBQ een 57 cm Weber en heb die speciale BCC-houder van Weber (http://www.weberstephen.n...ogeltestomer-6731-s7.aspx) .
De kip die eraf komt is heerlijk, daar niet van, maar de vloeistof die in het potje zit (water, witte wijn of uiteraard bier) verdampt niet of nauwelijks heb ik het idee. Wel is het zo dat de dop die ik in de nek stop er vaak omhoog gedrukt wordt, dus blijkbaar gebeurd er wel iets (of is het de lucht die verwarmt en daardoor uitzet ?).
De temperatuur in de dome is 180 Celcius of iets hoger en ik gebruik de Weber op de indirecte manier (briketten aan weerszijden en de houder met de kip er dus tussen).
Herkennen mensen dit probleem of ben ik een uniek geval ?? En wat zouden jullie doen om het op te lossen ? Ik denk er aan om de volgende keer maar een stapeltje briketten onder te leggen zodat de houder wat heter gaat worden, wellicht helpt dat ?
Tips 'n tricks zijn van harte welkom, ik zou willen dat de kip nog iets malser van die BBQ afkomt, dan smaakt hij vast nog beter !
Jup! Heb er ook al een aantal gemaakt, en heb de laatste keren het bier eerst verwarmd en weer terug in het blikje gedaan. Voordat het bier in het blikje in de bbq heet is heb je de kip er volgens mij al bijna af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Had ik ook. De kip was wel megasappig dus ik vond t niet zo erg. Misschien dat minder vocht helpt aangezien het minder snel opwarmt als het meer is

[ Voor 10% gewijzigd door 418O2 op 02-06-2015 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Volgens mij is het hele idee dat de kip rechtop staat.. het vocht heeft geen toegevoegde waarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Irtimid schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:08:
[...]
"A Waste of Good Beer". http://amazingribs.com/ti...ing_beer_can_chicken.html
(alhoewel Budweiser natuurlijk geen bier is :-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Hahaha nice. Een behoorlijk goed uitgewerkt stuk. Bier warm maken van tevoren heeft dus ook helemaal geen zin.

Wat ik trouwens iedereen aan kan raden is om op de een of andere manier een elektrisch spit op je bbq te monteren. Ik heb zelf eens een bbq gemaakt van een 60 liter vat. Daar heb ik een barbecook spit voor gekocht (kost ongeveer 12 euro). Dat is wel echt even heel wat anders dan een kippetje uit de oven of indirect gegrild op de barbecue.

Ik kan het goedkope spit van barbecook trouwens niet aanraden. De bevestiging van het spit in de motor is verschrikkelijk en de motor is erg zwak. Eigenlijk al te zwak voor een kip van redelijk formaat.

Ik twijfel nu een beetje over een wat duurder spit. Ze zijn toch al gauw € 50,- en dat vind ik net weer een beetje veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Laatst online: 15:44

pinda powerrr

Slow down...

noo schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:56:
[...]

"A Waste of Good Beer". http://amazingribs.com/ti...ing_beer_can_chicken.html
(alhoewel Budweiser natuurlijk geen bier is :-))
Ha grappig. Ik ken de BCC pas sinds ik dit soort topics op diverse fora lees en heb dit zelf nooit gemaakt. Maar ik heb wel altijd dezelfde gedachten gehad zoals in het stuk dat je aanhaalt, waar is dan de marinade van het bier? Ik benader het koken al op een andere manier dan de meesten van hier, en ik kan juist genieten van de enorme creativiteit die iedereen heeft, maar bij de kip had ik al mijn twijfels en dit stuk bevestigd het.
Wat overigens niet wegneemt dat een kippetje van de bbq erg lekker kan zijn!

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
Wat voor dop bedoel je? Als je iets in de houder stopt, dan kan het vocht er toch niet uit?

In basis maakt het niet veel uit wat je in de houder sopt. Van origine was het bier, maar water schijnt net zo goed te werken, het verschil proef je niet terug. Waarom het niet verdampt is redelijk logisch, de houder zit in de kip en de kip zelf komt niet boven de 80 graden, dus kookt de vloeistof in de houder niet. Het verdampt wel, wat voor wat vocht zorgt. Hierdoor verdwijnt er wel wat vocht, maar niet vreselijk veel.

Als je hem iets vochtiger wil zijn er wel wat mogelijkheden. Je zou de droge delen (waarschijnlijk de kipfilet) kunnen afdekken met aluminiumfolie op het moment dat de kleur goed is. Ook het vlees nog even laten rusten voordat je het aansnijd helpt. Het kan ook zijn dat je het te lang laat garen. Hiervoor moet je eigenlijk een thermometer gebruiken. Je kip is gaar als de borst 76°C / 170°F en in de dijen 82°C / 180°F is, meet wel in het dikste deel van de borst en de dij en pas op dat je niet tegen het bot aanzit. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Is dit boek al genoemd?
The Barbecue! Bible: Over 500 Recipes Paperback – 1 Sep 2008
by Steven Raichlen

http://www.amazon.co.uk/B...1&keywords=barbecue+bible

Echt een geniaal boek wat 4cm dik is bomvol BBQ gerelateerde recepten en technieken.
Een aanrader :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:14
Voor de BBQ fans.

Bij de Lidl hebben ze van die rooster schoonmaaktroep, lijk op dat van HG. Prijs is echter maar 1,49 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:04

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

ToolkiT schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:30:
Is dit boek al genoemd?
by Steven Raichlen

Echt een geniaal boek wat 4cm dik is bomvol BBQ gerelateerde recepten en technieken.
Heb vandaag een boek van hem gehad. 8) De Nederlandse uitvoering met een blauwe kaft

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archiebald
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 02:09
Ik lees sinds een tijdje sporadisch dingen over bbq's en de amerikaanse recepten als pulled pork en smoked brisket. Lijkt me allemaal geweldig om te maken (en te proeven :D), maar vooral ook moeilijk om te maken..
Ik heb net met mijn vriendin een nieuwbouwhuis gekocht (hopelijk eind van het jaar opgeleverd) en ga in oktober met d'r trouwen.
Ik heb dus alle tijd om naar een goede bbq en/of smoker te kijken en dat zal ik zeker doen! Eerst maar eens rustig beginnen.

A.s. zaterdag gaan we bij mijn ouders bbq-en met 6 volwassenen en een kind. Heb aan mijn zus gevraagd of zij haar bbq wil meenemen, volgens mij een weber 47cm. Dan wil ik vast oefenen met wat dingen die niet zo standaard zijn:
- Gepofte paprika
- Maiskolf
- Beer can bacon burgers (YouTube: Beer Can Bacon Burgers by the BBQ Pit Boys)
- Bierblikkip (http://www.barbequeshop.nl/pagina/receptgevogelte8.html)

In de bbq zit geen thermometer in de deksel, dus ik zit er aan te denken om even langs de ikea te gaan voor een thermometer.

De recepten van de onderste twee zijn volgens mij redelijk duidelijk, maar dat moet wel indirect gegrild worden op de bbq. Wat is daarvoor het beste? Gewoon de briketten aan één kant en het vlees aan de andere kant of deze: http://www.weberstephen.n...skoolhouders-7403-s7.aspx? Ik lees in een handleiding van weber dat je voor 1 uur indirect grillen 15 briketten moet gebruiken, wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Archiebald schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:54:
Ik lees sinds een tijdje sporadisch dingen over bbq's en de amerikaanse recepten als pulled pork en smoked brisket. Lijkt me allemaal geweldig om te maken (en te proeven :D), maar vooral ook moeilijk om te maken..
Ik heb net met mijn vriendin een nieuwbouwhuis gekocht (hopelijk eind van het jaar opgeleverd) en ga in oktober met d'r trouwen.
Ik heb dus alle tijd om naar een goede bbq en/of smoker te kijken en dat zal ik zeker doen! Eerst maar eens rustig beginnen.

A.s. zaterdag gaan we bij mijn ouders bbq-en met 6 volwassenen en een kind. Heb aan mijn zus gevraagd of zij haar bbq wil meenemen, volgens mij een weber 47cm. Dan wil ik vast oefenen met wat dingen die niet zo standaard zijn:
- Gepofte paprika
- Maiskolf
- Beer can bacon burgers (YouTube: Beer Can Bacon Burgers by the BBQ Pit Boys)
- Bierblikkip (http://www.barbequeshop.nl/pagina/receptgevogelte8.html)

In de bbq zit geen thermometer in de deksel, dus ik zit er aan te denken om even langs de ikea te gaan voor een thermometer.

De recepten van de onderste twee zijn volgens mij redelijk duidelijk, maar dat moet wel indirect gegrild worden op de bbq. Wat is daarvoor het beste? Gewoon de briketten aan één kant en het vlees aan de andere kant of deze: http://www.weberstephen.n...skoolhouders-7403-s7.aspx? Ik lees in een handleiding van weber dat je voor 1 uur indirect grillen 15 briketten moet gebruiken, wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Lijkt vaker moeilijk dat het is. Goed vlees bestellen (beefandstea,nl), goede marinade, voor en tijdens en briketten en dan kan je weinig verkeerd doen. Check deze links maar is http://www.bbq-nl.com/2012/11/wedstrijd-pulled-pork.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
ToolkiT schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:30:
Is dit boek al genoemd?
by Steven Raichlen

Volgens mij lag dit boek laatst bij Xenos voor 10 euro. Echt een aanrader wat mij betreft.
Archiebald schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:54:
...

Voor de opstelling en een goed recept voor Beercan chicken kun je hier even kijken:
http://www.bbq-nl.com/2007/05/beer-can-chicken.html

Beercan chicken is niet moeilijk, maar bedenk dat je maar 1 bbq hebt, en daar waarschijnlijk niet alles tegelijk op kan maken. Planning is cruciaal. Oh ja, ze hebben bij Blokker tegenwoordig ook prima vleesthermometers voor weinig.

[ Voor 46% gewijzigd door elhopo op 04-06-2015 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archiebald
elhopo schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:31:
[...]

Volgens mij lag dit boek laatst bij Xenos voor 10 euro. Echt een aanrader wat mij betreft.

[...]

Voor de opstelling en een goed recept voor Beercan chicken kun je hier even kijken:
http://www.bbq-nl.com/2007/05/beer-can-chicken.html

Beercan chicken is niet moeilijk, maar bedenk dat je maar 1 bbq hebt, en daar waarschijnlijk niet alles tegelijk op kan maken. Planning is cruciaal. Oh ja, ze hebben bij Blokker tegenwoordig ook prima vleesthermometers voor weinig.
Dankje voor die link. Planning was inderdaad iets waar ik al mee zat. Ik zit eraan te denken om die beer can bacon burgers tegelijk met de kip op de bbq te zetten, maar ik weet niet of dat verstandig i.v.m. de smaak van beide gerechten. De een is ook rund en de ander is kip. (en of het past qua ruimte, weet ik ook niet)

Met die 2 gerechten wil ik een uur voordat we gaan bbq-en mee beginnnen, zodat wanneer die 2 gerechten klaar zijn we gewoon kunnen bbq-en zoals we gewend zijn.

Ik verwacht dat mijn ouders zich gaan afvragen hoe het zit met kip op de bbq en dat het gaar moet zijn. Is het handig als ik zo'n vleesthermometer (http://www.blokker.nl/nl/blknl/vlees-thermometer) meteen in de kip steek? Of moet ik dat pas na een uur doen?
Versteegrob schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:04:
[...]

Lijkt vaker moeilijk dat het is. Goed vlees bestellen (beefandstea,nl), goede marinade, voor en tijdens en briketten en dan kan je weinig verkeerd doen. Check deze links maar is http://www.bbq-nl.com/2012/11/wedstrijd-pulled-pork.html
Vlees bestellen op internet heb ik nog nooit gedaan, hoe werkt dat? Krijg je dat ingevroren in huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Archiebald schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:55:
[...]

Dankje voor die link. Planning was inderdaad iets waar ik al mee zat. Ik zit eraan te denken om die beer can bacon burgers tegelijk met de kip op de bbq te zetten, maar ik weet niet of dat verstandig i.v.m. de smaak van beide gerechten. De een is ook rund en de ander is kip. (en of het past qua ruimte, weet ik ook niet)
Tenzij je ze echt tegen elkaar aan legt, of onder elkaar, merk ik nooit echt een "besmetting" van smaak met twee verschillende gerechten.
Ik verwacht dat mijn ouders zich gaan afvragen hoe het zit met kip op de bbq en dat het gaar moet zijn. Is het handig als ik zo'n vleesthermometer (http://www.blokker.nl/nl/blknl/vlees-thermometer) meteen in de kip steek? Of moet ik dat pas na een uur doen?
Meteen een probe in de drumstick steken (dat deel is het laatste op temperatuur). Hoeft tijdens het BBQ'en je klep niet open (al maakt dat ook niet heel veel uit eigenlijk).
Vlees bestellen op internet heb ik nog nooit gedaan, hoe werkt dat? Krijg je dat ingevroren in huis?
Dat laatste ligt een beetje aan de leverancier. Ik bestel regelmatig bij beefensteak.nl waarbij je een grote doos van polystyreen krijgt met daarin inderdaad bevroren vlees (inclusief wat koelelementen). Bij het bestellen kun je ook aangeven dat je het niet bevroren wil hebben zodat je het vrijwel dezelfde dag nog op de bbq kan doen.
Ik doe het altijd bevroren en stop het bij ontvangst meteen in de vriezer. Nog nooit (ongewild) ontdooit vlees gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
Archiebald schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:55:
[...]

Ik zou deze thermometer nemen:

http://www.blokker.nl/nl/blknl/digitale-vleesthermometer

Het draadje leg je dan onder het deksel door naar buiten, zodat je het deksel gewoon dicht kan laten als je de temperatuur wil checken.

Laat de kip niet te heet worden, anders wordt íe droog (zie ook het recept). Voor de rest: zie het antwoord van Fly-guy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb een keer een bestelling gedaan waarbij de postbode op zaterdag niet langs is gekomen (hij zei van wel) en we het dus maandag pas konden ophalen van het postkantoor. Het was nog steeds bevroren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 18:08
Twee weken geleden maar eens een eerste poging gewaagd om écht goede spareribs te maken op de BBQ na wat 'wannabe' probeersels.
Oftewel, deze keer geen supermarkt rotzooi, geen voorgemarineerd vlees, maar gewoon dik bevleesde naturel ribs van bijna 1 kilogram het stuk afkomstig van de firma Beef en Steak (aanrader trouwens en geen aandelen in!).
Het idee was om deze ribben volgens een ietwat aangepaste 3-2-1 'low-and-slow' methode te gaan bereiden, maar eerst de voorbereiding natuurlijk!

Eerst heb ik de ribs volledig laten ontdooien en op kamertemperatuur laten komen alvorens ze in een BBQ all purpose rub te zetten. Hierbij heb ik een klein beetje fijne Dijon mosterd gebruikt zodat de kruiden goed in het vlees te wrijven is. Overigens is het wel belangrijk om eerst het vlies aan de onderkant (holle kant) van de ribben te verwijderen zodat het kruidenmengsel er aan beide zijden mooi in kan trekken en het vlees zich na een paar uur garen mooi 'terug kan trekken' van het bot, zoals ze dat zo mooi zeggen.
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/qoixck.jpg

Om alles een stuk beter hanteerbaarder te krijgen heb ik de mooie lange ribs toch maar doormidden gesneden :( . Nu mogen de ribbetjes lekker een nachtje in de koelkast smaak gaan opnemen.
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/11ilohs.jpg

De volgende dag rond 12:30uur eerst begonnen om de gas BBQ van mijn maat op zo'n 110 graden celcius te krijgen voor de lange 'low-and-slow' sessie die ons te wachten stond. Dit viel achteraf gezien nog niet mee met zijn CADAC BBQ met drie branders.
Wat bleek namelijk, deze BBQ heeft een klep die niet volledig afsluit (zoals mijn eigen Weber) en aan de achterzijde over de gehele breedte zo'n 5cm grote opening heeft waar hij dus al zijn warmte verliest en er dus bijna geen sprake is van heteluchtcirculatie >:) .
Kortom, het is dus verre van ideaal om met deze BBQ indirect je vlees te bereiden.
Uiteindelijk hebben we dit probleem grotendeels weten op te lossen (daar zijn we natuurlijk Tweakers voor) door een paar grote aluminium lekbakken omgekeerd bovenin de BBQ op het warmhoudrooster te leggen, hierdoor werd het grootste warmteverlies voorkomen en konden we uiteindelijk aan de slag.

Overzichtsfoto
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/anoj9z.jpg

Close-up shot
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2hn6qoi.jpg

Almost ready, nog even direct grillen met een laag Stockyard Southern Blues BBQ saus als mopping.
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/alj6uf.jpg

Al met al hebben de ribs ruim 2,5 uur op 110-120 graden celcius gegaard, hierna zijn ze ruim 1,5 uur met een flinke scheut whiskey en appelsap in een braadzak gegaan om verder te stomen. Tip! Grote braadzakken werken veel beter als aluminiumfolie en geeft daarnaast veel minder geklieder en rootzooi. Tot slot zijn de spareribs nog +-30 minuten direct gegrilld op een hogere temperatuur om tot het beoogde resultaat te komen.
Alle ribs (3,7kg) zijn met met 4 personen schoon opgegaan, het vlees was supermals en van prima kwaliteit en viel van de botten af terwijl het nog wel die lekkere 'bite' had. Iets was je duidelijk niet bereikt als je het vlees voorkookt in een marinade. Ook de rub viel in de smaak, echter de mopping had van een tweetal wat zoeter gemogen en dus gaan we volgende keer maar eens een mopping met honing, ketjap, worcestersaus proberen op deze ribs.

Na het maken van spareribs volgens de (aangepaste) 3-2-1 methode wil je nooit meer anders. *knip*

Modbreak:Referrals eruit gesloopt.

[ Voor 2% gewijzigd door Señor Sjon op 04-06-2015 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archiebald
tim_heijt schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:09:
[...]
Oftewel, deze keer geen supermarkt rotzooi, geen voorgemarineerd vlees, maar gewoon dik bevleesde naturel ribs van bijna 1 kilogram het stuk afkomstig van de firma Beef en Steak (aanrader trouwens en geen aandelen in!).
[...]
Maar wel een referral link..?
(in mijn post heb ik de url vervangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 04:56

Geckoo

Good news, everyone!

busted! :)

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Mooi ook die site, amper wat op voorraad. Hoe moet je daar nou een BBQ mee vullen?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

De Volkskrant heeft ook de betere BBQ ontdekt

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Helaas een premium link, maar de workshops van Havinga ( de keuken IS van de mannen van B&S ) zijn fantastisch.
Al een keer geweest, en véél geleerd van die mannen.
Heel veel hands on werken, en zelf proberen, maar vooral - proeven, met gelijkgestemden samenzijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Phusebox schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:50:
Mooi ook die site, amper wat op voorraad. Hoe moet je daar nou een BBQ mee vullen?
Beef en steak is een bazenshop hoor. Die hebben echt veel lekker spul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
418O2 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 16:10:
[...]

Beef en steak is een bazenshop hoor. Die hebben echt veel lekker spul :)
Dat zal best, en ik dacht zal ik het eens proberen, maar niet alleen zijn de prijzen absurd duur (snap het wel met transport etc) maar ze hebben ook nog eens 90% van wat ik aanklik niet op voorraad. Dan haak ik snel af.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Pagina: 1 ... 5 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.