Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 2 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 27 Laatste
Acties:
  • 192.071 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Via bol.com kan je 1 pak kopen voor 21.50 zonder verzendkosten. Gaat via BarbecueShop.nl. Heb ik gisteren gedaan, maar bleek voorraad op te zijn, moet vandaag aangevuld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Musta schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:56:
Waar kopen jullie die Ecobrassa kokosbriketten? De prijzen zijn wel wat hoog als ik zo ff snel rondkijk
Heb net de WGA besteld bij praxis voor 81,75 en keek ff rond bij de accesoires. Zal later wel een temp meter ergens vandaan halen en wat mn interesse trok waren de boeken van weber zoals deze.
Iemand ervaringen met de boeken van weber of met de chicken boek of andere boeken die de bbqmasters hier aanraden ?
Ik gebruik ook wel fire up kokos, gewoon bij de intratuin te halen in verschillende gewichten. Temps maken niet veel uit

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=1354.0

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Roeligan schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 09:08:
[...]

3 pakken:

Prijs per pak : € 21.50
De bezorgkosten voor deze producten zijn € 5,90
Gratis verzonden vanaf 59,50 euro

Eens kijken of dit fijne briketten zijn. In mijn smoker werk ik nu met weber briketten, die waren in een aanbieding ergens belachelijk goedkoop.
Oh ja, zie trouwens ook dat ze (weer) duurder geworden zijn. Maar goed volgens mij is die prijs overal redelijk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Musta schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:56:
Waar kopen jullie die Ecobrassa kokosbriketten? De prijzen zijn wel wat hoog als ik zo ff snel rondkijk
Heb toevallig net mijn pakket binnen van basbq, daar was 10 kg ook 21,95. Sommige webwinkels geven aan dat je max 2x 10 kg mag bestellen, anders komt het gewicht in de duurdere verzendcategorie.
Kende de shop niet maar wilde ook een v-tong tang en die hadden ze daar ook (zijn importeur): vond het zonde om die dan los in DE te bestellen waar er weer verzendkosten bij komen.

Goed houtskool zit vaak ook al rond de 18-19 euro, en briketten gaan wat langer mee dus per saldo valt het wel mee. Zag dat fonq tasmania kokosbriketten heeft voor 16,95, en het schijnt dat grotere AH filialen ook eigen merk kokosbriketten hebben! Goed om te lezen dat het mainstream aan het worden is :)

WGA is aan het schoonbranden..vanavond lekker grillen oOo

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02:17

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Stoney3K schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 17:52:
[...]

Hoe is de bouwkwaliteit van dat ding? Ik heb bij de Praxis een offset smoker zien staan waar gewoon een deuk in kwam als ik er verkeerd naar keek. Dat was gewoon supergoedkoop blik van 0,5mm wat nog niet eens aan de binnenkant was geschilderd 8)7

VidaXL heeft nu zo'n ding als weekaanbieding, maar ik ben bang dat de kooltjes er zo doorheen smelten als je een beetje enthousiast stookt.

Zo'n smoker lijkt me een mooie BBQ, vooral van dat formaat, maar het mag een beetje kwaliteit zijn. De Landmann 440 die ernaast stond deed een stuk degelijker aan met 2mm staal en gietijzeren roosters.

Nog meer mensen met een offset-smoker hier? Alternatief kan ik altijd kijken naar een tonvorm of een 47cm Weber.
Ik was verbaasd over de kwaliteit, viel mij geheel niet tegen. Heb hem gehaald bij Oklahomabbq en laten thuisbezorgen.
Gemonteerd weegt hij toch een kilo of 40.
Roosters zijn ook van een degelijke kwaliteit. eens in het jaar spuit ik ze in met Dasty, voor als ik lange tijd niet ga bbq, en zijn ze ook weer ontvet :7

Gebruik nu van de Colruyt de Tom Cococha kokosbriketten. Heb ik nog 15 kilo van liggen. Wat ik mij heb latebn vertellen is dat die bijna evengoed zijn als de flamy briketten.
Als die op zijn waag ik een belletje naar Dammers voor een bestelling. Woon er vlakbij en kan ze dan ophalen
Ge

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:37

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Het is uiteindelijk de CADAC Stratos 4 geworden.
Stuk goedkoper t.o.v. de Campingaz 4 en het rooster is mooier/meer-bbq-achtig

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Laatst online: 23:52
PrinsPils schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 11:35:
Wat is jullie ervaring met barbecuen op het balkon? Heb een redelijk groot balkon (6m breed x 1,3 diep), en zit ook naar zo'n Go Anywhere te kijken. Ben alleen een beetje bang voor de as overal, zeker bij het opruimen.. Bovenburen heb ik gelukkig niet, is een bovenwoning.
Ik heb een Cobb gekocht.
Afbeeldingslocatie: https://image.coolblue.io/products/401560?width=422&height=390

Hoeven maar een paar (8?) briketten in en je kan 2 uur bbqen _/-\o_
Je kan hem daarnaast ook gewoon beetpakken en ergens anders neerzetten.
Ideaal voor op een balkon dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:55

Kraz

Saving the world

Yohost! schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 17:03:
[...]

Ik heb een Cobb gekocht.
[afbeelding]

Ik gebruik die ook al een jaar of 4. Ideaal ding en zeer handig in gebruik. Heb zelf wel de 'officiele' kooltjes. Even aansteken en na 5 min kun je beginnen met bakken. :p

Hoewel ik ook in app woon met relatief klein balkon en 1 bovenbuur bbq ik toch regelmatig. Ik ben inmiddels in t bezit van een Green Egg dus aansteken gaat nog steeds gemakkelijk.
M'n bovenburen vinden het (nog) niet erg zeggen ze. Ik heb ze voor de zekerheid al een x uitgenodigd om te komen proberen. ;)

De Cobb neem ik af en toe mee naar vrienden als we daar willen bbq-en. Je krijgt er een draagtas bij dus het vervoeren is een eitje! Het schoonmaken daarentegen... :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Kraz op 04-05-2016 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-06 14:05
Vandaag voor het eerst een cederhouten plank gebruikt op de green egg.
Kabeljauw met cantharellen, gepofte aardappel en zoete aardappel, gepofte venkel, gegrilde asperges en zelfgemaakte bearnaise.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7223/26749087241_7b6042a48f_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7771/26211090444_f704a13b50_b.jpg

Het was weer smullen :)

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Yohost! schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 17:03:
[...]

Ik heb een Cobb gekocht.
[afbeelding]

Ik heb ook zo'n klein rookloos ding, maar dan met een actieve luchtstroom (fan op batterijen).
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wnxhw3dmmUow3fYMlq3Ivtub/full.jpg

Maar hiervoor had ik een normale BBQ en dat ging ook prima. Mijn balkon heeft een omheining van glas die ook veel wind weg houdt. Ik ben wel de enige met een balkon aan de voorzijde (de rest zit aan de achterzijde)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:45

Christiano007

Ich bin der champion

Halen jullie je vlees trouwens wel eens uit duitsland bij de slager?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:49
Christiano007 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 19:41:
Halen jullie je vlees trouwens wel eens uit duitsland bij de slager?
Yep woon in kop noord-holland en ga elk kwartaal even naar duitsland heen en weer om flink wat vlees in te slaan, het scheelt met nederlandse prijzen en de kwaliteit vind ik een stuk beter tegenover de supermarkt meuk hier.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57
Imnoa schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 09:21:
[...]

Ik gebruik ook wel fire up kokos, gewoon bij de intratuin te halen in verschillende gewichten. Temps maken niet veel uit

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=1354.0
Heb ik ook, bij de Karwei vandaan. Echter, die hebben alleen 3 kg zakken, en die kosten 6,79 per 3 kg. En dus duurder per kg dan Ecobrasa! Dus ik heb laatst bij Eco-Logisch maar een voorraad Ecobrasa ingeslagen, en ben er erg over te spreken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Heb op marktplaats een Bekvam roltafel gekocht. €15,- én ze hadden er een afneembare rvsplaat op gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/bekvam-roltafel__19722_PE072900_S4.JPG

En zo ziet het er uit

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/21o4za.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Christiano007 op 05-05-2016 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
Hari-Bo schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 19:44:
[...]

Yep woon in kop noord-holland en ga elk kwartaal even naar duitsland heen en weer om flink wat vlees in te slaan, het scheelt met nederlandse prijzen en de kwaliteit vind ik een stuk beter tegenover de supermarkt meuk hier.
Hoelang bewaar je het vlees in de diepvries dan? Blijft dat wel lekker dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Wild Chocolate schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 19:54:
[...]

Heb ik ook, bij de Karwei vandaan. Echter, die hebben alleen 3 kg zakken, en die kosten 6,79 per 3 kg. En dus duurder per kg dan Ecobrasa! Dus ik heb laatst bij Eco-Logisch maar een voorraad Ecobrasa ingeslagen, en ben er erg over te spreken.
Bij de AH heb je 3 KG zakken voor 5 euro. Maar in mijn BBQ kunnen zo weinig brikketten/kolen dat ik wel even met die 3 KG kan doen. Ik hoop dat het niet te grootte blokken zijn :)

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
grote_oever schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 19:48:
[...]

Hoelang bewaar je het vlees in de diepvries dan? Blijft dat wel lekker dan?
Ik bewaar het maximaal ongeveer drie maanden en vacumeer het vlees altijd ter bescherming van vriesdroogte.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zit te denken om de Weber Q 1400 te kopen.
Is er hier iemand die ervaring heeft met zo'n BBQ? Op internet ziet het er allemaal wel goed uit maar smaakt het ook goed?

Ik wil deze BBQ omdat het een stuk makkelijker is dan elke keer met kolen slepen. Ik gebruik het vaak om vlees te grillen voor twee personen ipv vlees bakken in de pan.

[ Voor 3% gewijzigd door Ernemmer op 06-05-2016 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
Hari-Bo schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 09:15:
[...]

Ik bewaar het maximaal ongeveer drie maanden en vacumeer het vlees altijd ter bescherming van vriesdroogte.
Laat je vlees bij slager vacumeren? Of doe je dat zelf? Wat is temperatuur van je diepvries? Want als ik vlees drie maand invries dan smaakt het nergens naar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
grote_oever schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 14:08:
[...]

Laat je vlees bij slager vacumeren? Of doe je dat zelf? Wat is temperatuur van je diepvries? Want als ik vlees drie maand invries dan smaakt het nergens naar...
Ik vacumeer zelf met een Solis EasyVac Pro Black 569 en mijn koelkast staat op -20C ook met antifrost meuk en geen last van vriesdroog, want dan kan je kwaliteit van je vlees hard achteruit. En merk geen kwaliteit verlies en ben zeer tevreden met deze instap vacumeermachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Hari-Bo schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 14:12:
[...]
ben zeer tevreden met deze instap vacumeermachine.
Hier hetzelfde. Vriezer ligt vol met zakken spul vacuüm getrokken.
Ik heb zelf trouwens een limiet van zes maanden in de vriezer voor grote stukken, wat mij prima bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandoortje
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-01 12:31
Ernemmer schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 09:32:
Is er hier iemand die ervaring heeft met zo'n BBQ? Op internet ziet het er allemaal wel goed uit maar smaakt het ook goed?

Ik wil deze BBQ omdat het een stuk makkelijker is dan elke keer met kolen slepen. Ik gebruik het vaak om vlees te grillen voor twee personen ipv vlees bakken in de pan.
Wij zijn juist 3 jaar geleden teruggegaan van een buiten keuken naar een gewone houtskool bbq van Weber.
Dit jaar komt er wel een nieuwe GBS 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
xandoortje schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 14:56:
[...]

Wij zijn juist 3 jaar geleden teruggegaan van een buiten keuken naar een gewone houtskool bbq van Weber.
Dit jaar komt er wel een nieuwe GBS 😎
De Q1400 is geen buitenkeuken maar een elektrische BBQ.
Afbeeldingslocatie: http://cdn.shocho.co/sc-image/0/e/1/0/0e104e34250c45d14bd05d8a38845531.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandoortje
Ernemmer schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 15:00:
[...]

[afbeelding]
Ah oke.
Naja persoonlijk gaat mijn voorkeur toch uit naar een houtskool.
Niks kan een rooksmaak overtreffen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Eerste ervaringen met de ecobrasa kokosbriketten zijn goed: had er een paar in de WGA gegooid voor ff snel 2 burgertjes en gister een 3/4 gevulde kleine brikettenstarter in de grote roestbak bbq voor wat dikkere gehakt/spek-dingetjes van de slager. De briketten zijn best rap op temp in de starter en ze branden volledig weg tot een beetje wazig gelig gekleurd poeder. Door het spek voorkom je nooit helemaal een setje vlammen, maar het is imho wel een stuk minder dan bij houtskool. En ik ruik zelf niet naar gerookte makreel na het bbqen, ook wel een voordeel :P Ze bleven ook lang warmte afgeven, paar uur later kwam er nog steeds een beetje warmte vanaf. Zal ook nog wel een nadeel noemen: vind dat knisperen van houtkool wel gezellig ;)

[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 06-05-2016 15:05 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ernemmer schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 09:32:

Ernemmer schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 15:00:
[...]

[afbeelding]
Met die webber heb ik geen ervaring, maar de electrische BBQ die ik jaren geleden had was helemaal niks.. :N
Persoonlijk zou ik kijken naar een kleine gas BBQ.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
xandoortje schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 15:02:
[...]

Ah oke.
Naja persoonlijk gaat mijn voorkeur toch uit naar een houtskool.
Niks kan een rooksmaak overtreffen 😉
Klopt maar ik wil hem vaak gaan gebruiken, eigenlijk meer als een vervanging van vlees bakken in de pan.
Een gas BBQ zou ook nog kunnen maar die moet ik altijd buiten gebruiken en dat vind ik niet echt handig op mijn mini-balkon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandoortje
Ernemmer schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 15:26:
[...]

Klopt maar ik wil hem vaak gaan gebruiken, eigenlijk meer als een vervanging van vlees bakken in de pan.
Een gas BBQ zou ook nog kunnen maar die moet ik altijd buiten gebruiken en dat vind ik niet echt handig op mijn mini-balkon.
Ja als je een klein balkon hebt is het denk ik wel handiger dan een groot bbq.
Grillen is natuurlijk wel gezonder dan een pan met boter 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:44
(jarig!)
Eindelijk tijd gehad om mijn nieuwe GBS is uit te testen :) ik had gelezen dat je de bbq de eerste keer even flink moet laten stoken (zodat denk ik de chemicaliën uit het productie Process eruit zijn) dus dan maar meteen met de hitte pizza's bakken :9

Echter koste het wel best veel moeite om de bbq goed heet te krijgen dus dan maar met de houtkachel vuurtje stoken om echte hete kolen te maken :) maar uiteindelijk waren de goed smakende pizza's na ongeveer 5 minuutjes klaar.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1110164/bbq/IMG_20160506_164733_1.JPG

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1110164/bbq/IMG_20160506_173658.JPG

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1110164/bbq/IMG_20160506_183418.JPG

(Helaas geen foto's van de pizza's op de bbq)

[ Voor 16% gewijzigd door Tinusvolkel op 07-05-2016 14:38 ]

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-06 14:28

SaN

Tinusvolkel schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 14:28:
Eindelijk tijd gehad om mijn nieuwe GBS is uit te testen :) ik had gelezen dat je de bbq de eerste keer even flink moet laten stoken (zodat denk ik de chemicaliën uit het productie Process eruit zijn) dus dan maar meteen met de hitte pizza's bakken :9

Echter koste het wel best veel moeite om de bbq goed heet te krijgen dus dan maar met de houtkachel vuurtje stoken om echte hete kolen te maken :) maar uiteindelijk waren de goed smakende pizza's na ongeveer 5 minuutjes klaar.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

(Helaas geen foto's van de pizza's op de bbq)
Op een pizzasteen en dan de deksel er op? Ik denk er over om zelf zo'n pizzaring/spitring te maken. Moet niet moeilijk zijn. Ben benieuwd of dat veel scheelt met een pizzasteen + deksel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
(jarig!)
Jup met de deksel erop zonder ring.

Ging opzich niet verkeerd, maar een ring maken is ook wel weer een leuk projectje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-06 13:02
De weber pizzasteen zou geschikt zijn voor de 57cm maar past deze ook op de kleinere variant? Daarnaast vind ik 50€ best veel voor incidenteel gebruik. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Weber heeft meerdere formaten van die stenen. Gewoon even checken welke qua doorsnee past. Ik neem aan dat er rondom ruimte moet zijn om de bovenste helft ook heet te stoken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik gebruik al jaren een pizzasteen van de xenos op mijn kamado, zonder problemen. Kostte een tientje, de spullen van Weber zijn vaak overpriced.

Wel altijd de steen samen met de bbq op laten warmen, dus niet een koude steen in een hete bbq plaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-06 12:03
Neefdave schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 15:57:
De weber pizzasteen zou geschikt zijn voor de 57cm maar past deze ook op de kleinere variant? Daarnaast vind ik 50€ best veel voor incidenteel gebruik. Iemand tips?
Ik heb een tijdje terug een pizzasteen gekocht bij Blokker. Zo af en toe staan ze in het krantje. De mijne kostte toen iets van 15 euro, voldoet prima.

Vandaag was er een Kamado dag bij Rookovenonline in Nunspeet. Vlak bij mij in de buurt, dus even wezen kijken. Een hoop mooie spullen, en ergens wil ik wel zo'n Kamado kopen, maar aan de andere kant kost het ook weer best wat geld. Het enige voordeel van een Kamado is denk ik dat het allemaal wat makkelijker gaat, het bbqen zelf is niet echt heel anders gok ik.

Over de elektrische Weber, ik heb hem wel eens in actie gezien, bij een bouwmarkt hier in de buurt. Het viel zeker niet tegen, en het is niet te vergelijken met andere elektrische bbqs. Wel genereert het minder warmte dan bijv een gasbbq, dus je moet het deksel nog meer dan anders goed dicht houden. Als je alleen wat burgertjes enzo wil grillen dan zal het prima voldoen denk ik, maar dingen als low en slow, waar het echte bbqen om gaat is denk ik heel lastig.

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 18:38
Vandaag bij de Intraruin deze Boretti gezien: https://www.intratuin.nl/...arbecue-70x114x109cm.html

Deze heeft een draaiarm waarmee je de bodem met kooltjes omhoog en omlaag kunt draaien. Hij sprak me wel aan omdat hij stevig staat (beter dan mijn huidige BBQ op wielen).

Wat vinden jullie ervan? Is zoiets te vergelijken met een Weber One Touch 57 cm Kettle?

Hij is hier wat goedkoper en heeft 2 goede reviews: http://www.allesvoorbbq.nl/boretti-carbone.html

[ Voor 11% gewijzigd door Binnetie op 07-05-2016 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
elhopo schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 20:03:
[...]
Over de elektrische Weber, ik heb hem wel eens in actie gezien, bij een bouwmarkt hier in de buurt. Het viel zeker niet tegen, en het is niet te vergelijken met andere elektrische bbqs. Wel genereert het minder warmte dan bijv een gasbbq, dus je moet het deksel nog meer dan anders goed dicht houden. Als je alleen wat burgertjes enzo wil grillen dan zal het prima voldoen denk ik, maar dingen als low en slow, waar het echte bbqen om gaat is denk ik heel lastig.
Vandaag even naar de Praxis geweest (25% korting) en had ik gedachte om die Q 1400 te gaan kopen maar ik vond hem toch wel erg groot.

Misschien dat ik dan toch ga voor een kleine op gas met lavastenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:02
Vandaag heb ik voor een mooi bedragje een Grandhall Xenon 223 overgenomen. De barbecue is in goede staat maar links en rechts toch wat aangekoekt vet. Iemand -de- tip om dit snel te verwijderen? :)

Plaatje bij het praatje :9

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/6ia6a0.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door ephymerous op 07-05-2016 22:59 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
Ernemmer schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 22:21:
[...]

Misschien dat ik dan toch ga voor een kleine op gas met lavastenen.
Lavastenen... :N Alle vet en vleesresten landen erop, en de volgende keer dat je de BBQ weer aansteekt verbrand dat weer en begint de boel te walmen. Na de winter (of een tijdje niet gebruikt) staat de schimmel er op. Het is nauwelijks schoon te krijgen en daar leg je je eten dan weer boven. Been there, done that... Is een WGA op gas misschien niet wat voor je? Schijnt alleen wel dat het schoonmaken wat lastig is.
ephymerous schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 22:57:
Vandaag heb ik voor een mooi bedragje een Grandhall Xenon 223 overgenomen. De barbecue is in goede staat maar links en rechts toch wat aangekoekt vet. Iemand -de- tip om dit snel te verwijderen? :)
Er is wel speciaale BBQ reiniger, maar ik zou Dasty proberen, te krijgen bij Wibra. Wel even na afloop goed naspoelen oid, en dan flink heet stoken om achtergebleven vocht en andere resten weg te branden. Dasty is een soort super ontvetter, ook te gebruiken om bijv je velgen te reinigen :)

[ Voor 35% gewijzigd door elhopo op 07-05-2016 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:02
elhopo schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 23:52:
[...]
Er is wel speciaale BBQ reiniger, maar ik zou Dasty proberen, te krijgen bij Wibra. Wel even na afloop goed naspoelen oid, en dan flink heet stoken om achtergebleven vocht en andere resten weg te branden. Dasty is een soort super ontvetter, ook te gebruiken om bijv je velgen te reinigen :)
Thanks, Dasty heb ik even geprobeerd maar dat is alsnog hard poetsen, misschien moet ik het langer laten intrekken. Ik heb ook even geschraapt met een roerhoutje voor de verf, die krassen niet. Is daar een alternatief voor dat beter werkt? :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
Als bovenstaande ontvetter niet werkt neem dan suma grill d9 daar maak je echt alles mee schoon wat vet is, een tip gebruik handschoenen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:35

Soul__assasin

de Belbelg

ik stook mijn boretti goed heet wacht een half uurtje en kan dan al het vuil er vlot afhalen met een bbqborstel
nadien de binnenkant gewoon uitvegen met keukenpapiertje en verfporstel... (lang leve gietijzeren roosters)

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13124497_10156921780035088_2717454665462469657_n.jpg?oh=4bd4b597dc5d0504d366f710f18d88eb&oe=57B41D5D
Bistecca Fiorentina, met een twist die ik van een braziaanse collega heb geleerd :Y)

Oh ja en wat kip in eigen marinade (knoflook, worcestershire sauce, ketjap, parpika, kerriepoeder, turmeric, oystersauce en coriander)

[ Voor 21% gewijzigd door ToolkiT op 08-05-2016 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:55

Kraz

Saving the world

ToolkiT schreef op zondag 08 mei 2016 @ 14:42:
[afbeelding]
Bistecca Fiorentina, met een twist die ik van een braziaanse collega heb geleerd :Y)

Oh ja en wat kip in eigen marinade (knoflook, worcestershire sauce, ketjap, parpika, kerriepoeder, turmeric, oystersauce en coriander)
Ziet er goed uit!

*Potverdorie zulk mooi weer en dit is/was (tot nu toe) de enige die met z'n creaties voorbij komt! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-06 17:08
[afbeelding]

Geef dan tenminste het recept... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-06 08:45
Leuk om te lezen hoe hier iedereen lekker met de bbq bezig is. Zelf ben ik opzoek naar een kolen bbq met een diameters van zo'n 50cm. Wil niet een standaard bbq die na 2x uit elkaar valt maar een degelijke waar we de komende jaren veel plezier aan kunnen beleven. Lekker keuien zoals ze hier zeggen;) iemand tips? Is een weber de koning onder de bbq's of zijn er gelijkwaardige alternatieven?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:04

franssie

Save the albatross

Cadac heeft vergelijkbaar spul voor minder geld maar houdt zich ook goed. Of als je toch een Weber wil http://m.jouwaanbieding.n...barbequeshop_barbequeshop

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:10
Hoeveel briketten gebruiken jullie in de WGA? Ik denk dat mn eerste experiment deze week met de WGA ribs zal worden ook al is de opppervalkte klein.
Heb gister de kokosbriketten binnen gekregen van ecobrasa en moet de WGA nog uitpakken maar dit weekend druk bezig met m'n scriptie :(

Het mixen van kokosbriketten met houtskool is niet af te raden toch? Als ik bijvoorbeeld een hogere temp wil

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09-2024

peeweeherman

energieleverend.nl

[afbeelding]
Bistecca Fiorentina, met een twist die ik van een braziaanse collega heb geleerd :Y
Ik mis het bot, bistecca fiorentina is T-bone... 8)7

(Heb ooit in Toscane zo'n unit van 1050 gr. gegeten)

[ Voor 6% gewijzigd door peeweeherman op 08-05-2016 20:34 ]

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
peeweeherman schreef op zondag 08 mei 2016 @ 20:32:
[...]

T-bone inderdaad.. Wat zijn die dingen lekker, flesje rode wijn, genoeg vlees voor een week, maar man oh man.. :9~ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
Musta schreef op zondag 08 mei 2016 @ 18:47:
Hoeveel briketten gebruiken jullie in de WGA? Ik denk dat mn eerste experiment deze week met de WGA ribs zal worden ook al is de opppervalkte klein.
Heb gister de kokosbriketten binnen gekregen van ecobrasa en moet de WGA nog uitpakken maar dit weekend druk bezig met m'n scriptie :(

Het mixen van kokosbriketten met houtskool is niet af te raden toch? Als ik bijvoorbeeld een hogere temp wil
Wel af te raden, ik zou het althans niet doen. Als je low en slow spareribs wil doen, dan met je ongeveer de helft afbakenen met een tussenschotje, dat volgooien met briketten, daar haal je ongeveer 10 uit en die steek je aan. Als die goed branden, gooi je die in een hoekje en die steken langzamerhand de rest aan. De minion methode genaamd. Hier en daar nog wat rookhout tussen dan moet het wel lukken. Als je voorgegaarde spareribs wil opwarmen kan je het hele stapeltje in een brikettenstarter gooien en alles in eens aansteken. In een wga gaat ongeveer 1 volle grote brikettenstarter, dan is die rand tot rand vol met briketten, dus zonder tussenschotje oid. Ik heb geen kleine starter, dus daar kan ik niets van zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:59
Wild zwijn.

Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/s0z4tg7id/Phototastic_8_5_2016_64bbd406_8116_44d1_be37_aa3.jpg

Planning ging iets verkeerd, dus geen marinade maar enkel peper en grof zout gebruikt.
Deed echter niks af aan de smaak.
Heerlijke smaak (lekke zoutkorrels ook) en enorm mals vlees.

Voor herhaling vatbaar. Dan wel een aantal marinades proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:56
Crap gisteren vergeten foto's te maken... Me schoonouders kwamen eten dus de q maar ff aangezwengeld;

Spareribs (echte buik, geen babybacks), Kipkarbonades en kipfilet gevuld met kruiden roomkaas omwikkeld met katenspek. Gerookt op hickory/pecan met eigen gemaakte dryrubs en baste op basis van tomatenketchup, maplesyrup en wat droge kruiden.

Was weer erg lekker, maar misschien iets teveel voor 3 personen (geen idee eigenlijk waarom ik ook alweer met een vega getrouwd ben :') )

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Malt007 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 17:18:
[...]

Geef dan tenminste het recept... :)
Heel simpel:
Strooi ruim grof (zee)zout op je steak, dikke steaks zijn beter want dan heeft het zout meer tijd om te smelten.
Voeg een beetje versgemalen zwarte peper toe.
Grill op een heet! vuur.
Zet na grillen een paar minuten aan de kant met een ruime hoeveelheid olijfolie erover.
snij in reepjes om te serveren.
peeweeherman schreef op zondag 08 mei 2016 @ 20:32:
[...]

klopt maar ik had alleen een sirloin geen T-bone..
Zoals ik al zei, het was een combinatie van 2 recepten..

[ Voor 26% gewijzigd door ToolkiT op 09-05-2016 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-06 20:42

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Gisteren voor het eerst iets op de barbecue gemaakt waar ik enigzins trots op ben!
Tuurlijk, vlees uit de supermarkt al vaak gedaan (tot 3-4 keer per week) maar besloot van het weekend dat ik eens wat meer wilde gaan proberen.

Dus gisteren mijn eerste eigen hamburgers gemaakt met knoflook, ui en wat ketchup erin (die laat ik er de volgende keer uit) geinspireerd op dit recept: http://uitpaulineskeuken....elf-hamburgers-maken.html . Het was zeker te eten, maar vond ze nog niet zo lekker als uit het schap. Nog maar wat meer oefenen ermee (goede smoes voor meer bbq!).
En omdat we toch aan het uitproberen waren ook voor het eerst gepofte aardappels van de bbq gegeten, gewoon met kruidenkaas (en 1 met blauw ader, dat viel beetje tegen). Ze moesten er wel echt 30 minuten op, terwijl het recept zei dat 20 minuten max was en ik kleine aardappels had genomen.

Al met al een goede eerste ervaring met wat meer uitproberen binnen het barbecueën!
(oh en aangezien ik binnenkort op mezelf ga wonen ben ik van plan deze te bestellen: https://rentepunten.ing.n...ails/6590211?tab=3#109650 Is dat een redelijke prijs of kan het goedkoper?)

Volgende keer zal ik ook wat plaatjes schieten van het eindproduct, dit keer vergeten omdat ik honger had })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Gister de kolen BBQ weer eens aangestoken (normaal doe ik het ivm tijd meestal op gas).
Mijn eigen gemaakte burgers (zelf vlees laten malen op basis van recept in 'hete vuren') en garnalen/shrimp/prawns..

En als toetje een experimentje:
Sinasappels en grapefruit doormidden snijden en vruchtvlees eruit halen.
Cakemix in de schil van de halve sinasappel, dit in folie en dan op de kolen.
Het direct op de kolen was wat te heet en de schil en wat van de cake verbrande, dus volgende keer of in een dutch oven of op rooster..
De citrussmaak trekt wel lekker in de cake :)
Helaas geen fotos..

dit idee dus:
http://www.thekitchn.com/...ssert-a-cake-baked-130853
http://www.tablespoon.com...26-4435-9147-89568535ac3a

[ Voor 12% gewijzigd door ToolkiT op 09-05-2016 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
Afgelopen zaterdag gekocht, de Maverick 733. Ben benieuwd of het een beetje bevalt. Het bereik lijkt tot nu toe nog prima. Van achterin de tuin heb ik in de woonkamer gewoon nog bereik. Helaas is de bediening belachelijk ingewikkeld gemaakt, maar daar zal ik oo kwel uit komen.
Afbeeldingslocatie: http://i1305.photobucket.com/albums/s553/elhopo/DSC_0053_zps9p90agpt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-06 14:10
Met hemelvaart de Weber maar weer aangehad, het was er prima weer voor.
Zulke avonden zijn dan ook niet vaak vroeg afgelopen. :)

Er was niet heel groot uitgepakt; een voorgemarineerde babyback, verse worst, speklappen en gemarineerde kipfilet omwikkeld met bacon. Ik heb meestal voor het ongemarineerde vlees iets extra's, deze keer waren het champignons, paprika, ui en spekjes in een aluminium bakje.
Het is nog lang zo proffessioneel als ik hier soms voorbij zie komen, maar het smaakte desalniettemin prima ;)
Spareribs met worst

Daarna nog lekker uitbuiken en het vlees goed nat gehouden :)

Kachel met bier

En omdat het mooie weer niet schijnt op te houden hebben we dit zaterdag maar herhaald _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door spank_mojoo op 09-05-2016 21:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
IdieEasy schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:29:
Gisteren voor het eerst iets op de barbecue gemaakt waar ik enigzins trots op ben!
Tuurlijk, vlees uit de supermarkt al vaak gedaan (tot 3-4 keer per week) maar besloot van het weekend dat ik eens wat meer wilde gaan proberen.

Dus gisteren mijn eerste eigen hamburgers gemaakt met knoflook, ui en wat ketchup erin (die laat ik er de volgende keer uit) geinspireerd op dit recept: http://uitpaulineskeuken....elf-hamburgers-maken.html . Het was zeker te eten, maar vond ze nog niet zo lekker als uit het schap. Nog maar wat meer oefenen ermee (goede smoes voor meer bbq!).
En omdat we toch aan het uitproberen waren ook voor het eerst gepofte aardappels van de bbq gegeten, gewoon met kruidenkaas (en 1 met blauw ader, dat viel beetje tegen). Ze moesten er wel echt 30 minuten op, terwijl het recept zei dat 20 minuten max was en ik kleine aardappels had genomen.

Al met al een goede eerste ervaring met wat meer uitproberen binnen het barbecueën!
(oh en aangezien ik binnenkort op mezelf ga wonen ben ik van plan deze te bestellen: https://rentepunten.ing.n...ails/6590211?tab=3#109650 Is dat een redelijke prijs of kan het goedkoper?)

Volgende keer zal ik ook wat plaatjes schieten van het eindproduct, dit keer vergeten omdat ik honger had })
Hier koop je dezelfde voor 7 euro meer (incl. verzendkosten), maar houd je je rentepunten voor een betere aanbieding:
https://www.zaadhandelvanderwal.nl/nl/shop/opruiming

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:17
elhopo schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:49:
Afgelopen zaterdag gekocht, de Maverick 733. Ben benieuwd of het een beetje bevalt. Het bereik lijkt tot nu toe nog prima. Van achterin de tuin heb ik in de woonkamer gewoon nog bereik. Helaas is de bediening belachelijk ingewikkeld gemaakt, maar daar zal ik oo kwel uit komen.
[afbeelding]
Ik twijfel om de CAPPEC blaze te halen

Zie filmpje van pitmasterX

Een stuk goedkoper dan de Maverick maar goed ga ik niet over een half jaar balen dat ik toch niet voor de Maverick ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Gisteren gebbq'd. Opeens begonnen de kolen ontzettend te knetteren en plofte er kolengruis door de bbq. Zou mijn kelder te vochtig zijn om kolen in te bewaren? Na een kwartiertje stopte het ook weer.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
SuperKneus schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:15:
[...]

Ik twijfel om de CAPPEC blaze te halen

Zie filmpje van pitmasterX
[video]

Een stuk goedkoper dan de Maverick maar goed ga ik niet over een half jaar balen dat ik toch niet voor de Maverick ben gegaan.
Voor mij was het een keuze voor gemak. Ik heb geen zin om iedere keer als ik de temperatuur wil checken een of andere app op mijn telefoon openen. Gewoon even kijken en je weet het al. Daarnaast heeft de Maverick gewoon AAA batterijtjes dus geen exotische cr2032 die altijd op het verkeerde moment leeg is. Ik heb ook nog even naar de iGrill gekeken, maar dat komt ongeveer neer op de Cappec waar jij het over hebt. Grafiekjes over het temperatuurverloop vind ik minder interessant.
Marzman schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:22:
Gisteren gebbq'd. Opeens begonnen de kolen ontzettend te knetteren en plofte er kolengruis door de bbq. Zou mijn kelder te vochtig zijn om kolen in te bewaren? Na een kwartiertje stopte het ook weer.
Misschien zat er wat rommel of hars door / in? Als mijn briketten vochtig zijn dan zijn ze gewoon wat lastiger aan te steken, maar verder niet. Uiteindelijk branden ze wel en knetteren ze niet raar ofzo.

[ Voor 22% gewijzigd door elhopo op 10-05-2016 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
[afbeelding]
Ik heb hem ook sinds kort en heb hem 2 keren gebruikt.
De eerste keer groen en geel geërgerd aan de niet intuïtieve werking, maar na het een keer uitgevogeld te hebben lukt het nu wel :)
Wel erg blij ermee. Super bereik idd en dat was voor mij wel het belangrijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
NeutraleTeun schreef op zondag 08 mei 2016 @ 22:01:
Wild zwijn.

[afbeelding]

Planning ging iets verkeerd, dus geen marinade maar enkel peper en grof zout gebruikt.
Deed echter niks af aan de smaak.
Heerlijke smaak (lekke zoutkorrels ook) en enorm mals vlees.

Voor herhaling vatbaar. Dan wel een aantal marinades proberen.
Wat ziet dat er lekker uit... wil ook eens zoiets gaan doen. Heb je dit online besteld?
Zie dat bv Aalvink het ook verkoopt, maar niet op voorraad heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 16:47
Marzman schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:22:
Heb dit twee keer meegemaakt met houtskool in het buitenland. Leek wel vuurwerk en was ook serieus gevaarlijk. Lag toen gewoon aan het type kolen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
(jarig!)
Mijn "wireless" thermometer is ook onderweg :)
Echter niet geheel plug and play :*)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1110164/bbq/Untitled.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

MrFl0ppY schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 12:56:
[...]

Heb dit twee keer meegemaakt met houtskool in het buitenland. Leek wel vuurwerk en was ook serieus gevaarlijk. Lag toen gewoon aan het type kolen.
Bij mij was het niet gevaarlijk door het type bbq (Lotus BBQ achtig ding). Door het design kon het gruis niet omhoog springen maar het vloog wel door de ventilatieschachten kaatste toch richting rooster (maar op dat moment was het al as). Gelukkig lag er toen nog geen vlees op. Na een paar minuten stopte het en kon ik normaal bbq-en.

Zal volgende keer mijn kokosbrikketten maar gebruiken. Deze houtskool brandt ook veel te snel op. Maar ook niet alles is opgebrand van de kolen en ik denk dat dit toch door vocht komt (kelder staat regelmatig blank hier al ligt er natuurlijk niks direct op de vloer).

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Maverick! schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 12:08:
[...]

Wat ziet dat er lekker uit... wil ook eens zoiets gaan doen. Heb je dit online besteld?
Zie dat bv Aalvink het ook verkoopt, maar niet op voorraad heeft.
Was ook zeer lekker en abnormaal mals.
Ga volgende maand nog eens maken. En dan gelijk de lam- en reerack erbij.
Online idd bij beefensteak.

-
Ik ben toevallig weer eens in Scheveningen eo geweest.
De Pier hebben ze fantastisch gebruikt. Echt een food truck festival sfeertje.
Zag ook ergens een enorme Green Egg gezien, net eens even zitten zoeken. Zal vast de XXL geweest zijn. Ding kost €4500,-! En hij had er 2 staan. Had dus ook broodje pulled pork etc op menu staan. Dacht ook iets te zien van balletjes met spek?

Zeker de moeite waard mocht je er komen.

[ Voor 33% gewijzigd door NeutraleTeun op 10-05-2016 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irtimid
  • Laatst online: 19-06 11:21
Ik vind 'm geweldig en gebruik 'm vaak. En de bediening is een kwestie van wennen, gewoon vaak doen/gebruiken (is nog lekker ook hahaha) ;)

Oh en het bereik is ook prima, van achter in de tuin naar de mancave op de eerste etage door HR++ glas is geen probleem. Kun je tenminste onder het fraggen de ribs in de gaten houden....en mocht het erg mis gaan qua temps dan gaat hij piepen _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Irtimid op 10-05-2016 16:29 ]

"'Cause the world is a car and you're the crash test dummy" - "Hail" _ The Devil Makes Three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:27:
[...]

Dacht ook iets te zien van balletjes met spek?
MOINKS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:02

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik post hier niet zoveel momenteel, maar niet omdat ik de Q niet gebruik :p. Maar het is veelal voor simpele dingetjes als worstjes, burgers en spiesjes e.d.
Maar dit mooie weer is gewoon echt perfect voor de Q zeg. Wel een beetje wind erbij zodat je niet in je eigen rook zit, echt perfect zo

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroed
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-05-2017
Goedemorgen,

Ik wil graag mijn Weber master touch 57 cm inbouwen in een keukenblad.
Heeft er iemand toevallig al eens een tekening gemaakt waar alle maten op staan? Autocad bijv.

Voor de duidelijkheid, het gaat mij om de afmetingen waarbij er een uitsparing in het blad wordt gemaakt voor de ketel, de dekselhouder aan de ene kant en het handvat aan de andere kant.

Ik zou er enorm mee geholpen zijn..

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
NeutraleTeun schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:27:
[...]

Was ook zeer lekker en abnormaal mals.
Ga volgende maand nog eens maken. En dan gelijk de lam- en reerack erbij.
Online idd bij beefensteak.

-
Ik ben toevallig weer eens in Scheveningen eo geweest.
De Pier hebben ze fantastisch gebruikt. Echt een food truck festival sfeertje.
Zag ook ergens een enorme Green Egg gezien, net eens even zitten zoeken. Zal vast de XXL geweest zijn. Ding kost €4500,-! En hij had er 2 staan. Had dus ook broodje pulled pork etc op menu staan. Dacht ook iets te zien van balletjes met spek?

Zeker de moeite waard mocht je er komen.
Thanks, dan ga ik ook eens bij Beef en Steak bestellen.
Ze hebben er iig veel lekkere dingen :)

Ik heb zelf een BGE Medium, maar een maatje groter had ik achteraf gezien toch niet erg gevonden.
De XXL is dan weer een beetje te groot voor (normaal thuisgebruik >:)

Nice! Goede tip, misschien deze zomer eens een tripje Scheveningen doen dan :)
Zoals hierboven ook al gemeld misschien wel MOINKs idd. Heb ik ook wel eens gemaakt. Errug lekker!

[ Voor 4% gewijzigd door Ronster op 11-05-2016 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Maverick! schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:54:
Thanks, dan ga ik ook eens bij Beef en Steak bestellen.
Ze hebben er iig veel lekkere dingen :)
Kreeg bij m'n bestelling bij basbq een flyer van beef&steak met de code BAS26 voor 5% korting, zie zo snel geen einddatum maar hij werkt wel (ff getest net). Wilde wel eens wat waygu burgetjes of steaks proberen binnenkort :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Wat vinden jullie de lekkerste kant en klare BBQ saus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
2Dutch schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:01:
[...]

Kreeg bij m'n bestelling bij basbq een flyer van beef&steak met de code BAS26 voor 5% korting, zie zo snel geen einddatum maar hij werkt wel (ff getest net). Wilde wel eens wat waygu burgetjes of steaks proberen binnenkort :9
Cool! Houd ik bij de hand. Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
(jarig!)
Idd Thnx _/-\o_ ,

Ben nu ook op de site aan het kijken :)
En heb echter meteen een vraagje, ik wil namelijk een keer een pulled pork maken.
Echter hebben ze alleen stukken van 1 KG en van 3+KG.
Maar is 1KG te weinig om pulled pork van te maken aangezien je best wat weggooit (toch)
3KG lijkt mij daarentegen wat te veel/te duur voor de 1ste test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Tinusvolkel schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:23:
Idd Thnx _/-\o_ ,

Ben nu ook op de site aan het kijken :)
En heb echter meteen een vraagje, ik wil namelijk een keer een pulled pork maken.
Echter hebben ze alleen stukken van 1 KG en van 3+KG.
Maar is 1KG te weinig om pulled pork van te maken aangezien je best wat weggooit (toch)
3KG lijkt mij daarentegen wat te veel/te duur voor de 1ste test.
Ik neem meestal een stuk van rond de 2.5 kg. De pp vries ik dan in in porties van zo'n 300 gram voor 2 personen.
1 vind ik inderdaad wat weinig voor het werk dat je eraan hebt. Weggooien valt reuze mee. Beetje vet snijd je weg, maar da's echt niet veel.
Ik weet eigenlijk niet wat er mis zou kunnen gaan, dus zou zeggen neem een safe recept (qua kruiden) en gewoon voor die 3kg gaan, als dat past op je bbq natuurlijk :P

Edit: misschien een idee om 2 van 1kg te kopen en elkaar te binden met keukentouw.

[ Voor 4% gewijzigd door Ronster op 11-05-2016 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
(jarig!)
Maverick! schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:29:
[...]

Ik neem meestal een stuk van rond de 2.5 kg. De pp vries ik dan in in porties van zo'n 300 gram voor 2 personen.
1 vind ik inderdaad wat weinig voor het werk dat je eraan hebt. Weggooien valt reuze mee. Beetje vet snijd je weg, maar da's echt niet veel.
Ik weet eigenlijk niet wat er mis zou kunnen gaan, dus zou zeggen neem een safe recept (qua kruiden) en gewoon voor die 3kg gaan, als dat past op je bbq natuurlijk :P
Dus gewoon invriezen en later weer opwarmen werkt/smaakt ook prima?

Heb een 57CM GBS dus daar zou een stuk van 3KG toch wel op moeten passen toch?
Verder kan ik de dan mooi de bakplaat gebruiken om het weer op te warmen :9

Ben overigens van plan deze rub te gebruiken.

Thnx voor de tips iig. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
3kg gaat makkenlijk op een 57. Heb er weleens 6kg op klaargemaakt zelfs (18 uur).

Opwarmen gaat prima, gooi er vaak wel 100ml cola of appelsap bij als ik ga opwarmen in de pan. Als je de smaak neutraal houdt kan je er vanalles mee doen, mexicaanse kruiden toevoegen als je taco's maakt, in de kroketten, italiaanse kruiden voor pizza, de wat drogere stukken voor in de chili, char siu of hoisin erop en in een bapao, de mogelijkheden zijn eindeloos :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Christiano007 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:07:
Wat vinden jullie de lekkerste kant en klare BBQ saus?
Blues Hog. Als iemand je iets anders vertelt heeft hij nog geen BH gehad :-)

Alleen de originele, dus niet de speciale varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:45
Ik heb vorige jaar deze thermometer gekocht:

http://www.dx.com/p/s-510...black-390937#.VzMm5NKLTIV

Werkt tot nu toe prima, correct, goed bereik, en wat mij vooral aansprak als beginnend bbq'er: niet te duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
(jarig!)
niek87 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:52:
Ik heb vorige jaar deze thermometer gekocht:

http://www.dx.com/p/s-510...black-390937#.VzMm5NKLTIV

Werkt tot nu toe prima, correct, goed bereik, en wat mij vooral aansprak als beginnend bbq'er: niet te duur.
Die heb ik ook, prima ding, echter was de probe gesneuveld :S
Maar die van de fantast (ikea) werkt hier ook op :)
Dus mocht hij ooit kapot gaan dan kun je bij de ikea voor €8 een nieuwe halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:56
Tinusvolkel schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:55:
[...]

Die heb ik ook, prima ding, echter was de probe gesneuveld :S
Maar die van de fantast (ikea) werkt hier ook op :)
Dus mocht hij ooit kapot gaan dan kun je bij de ikea voor €8 een nieuwe halen.
Ondertussen al aan nummertje 3 bezig... Als deze sneuvelt dan iGrill oid

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronster
Tinusvolkel schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:37:
[...]

Ja hoor, invriezen gaat prima. Ik doe het in zakjes, maak het plat en gooi het soms nog bevroren in een kleine koekenpan waar toevallig een glazen deksel op past. Even op hoog vuur en dan op heel laag vuur warm laten worden. Yummy in een broodje of wrap of bij een aardappel.

Godver, nu heb ik ook weer zin in PP en mn vriezer is leeg! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:52
Tinusvolkel schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:37:

Ik doe altijd 3-4KG op 47cm en dat gaat ook prima. En je kan het vlees ook prima in de magnetron doen, het wordt echt niet snel droog en als ik een wat grotere hoeveelheid opwarm doe ik er wat olijfolie bij dat het niet droog wordt zonder dat het een andere smaak krijgt.

Rub maak je gewoon zelf :) Deze basis rub is een goede basis, daar heb ik het mee geleerd maar ondertussen varieer ik een beetje op gevoel.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 11:23

Stoney3K

Flatsehats!

Welk formaat BBQ heb je ongeveer nodig om een beetje goed low&slow te kunnen doen? Een grote joekel kopen is leuk, maar we wonen hier maar met zijn tweeën en het ding mag natuurlijk ook nog op het balkon passen. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
(jarig!)
ph4ge schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:59:
[...]

Rub maak je gewoon zelf :) Deze basis rub is een goede basis, daar heb ik het mee geleerd maar ondertussen varieer ik een beetje op gevoel.
Goeie tip, die ga ik is proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Stoney3K schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:20:
Welk formaat BBQ heb je ongeveer nodig om een beetje goed low&slow te kunnen doen? Een grote joekel kopen is leuk, maar we wonen hier maar met zijn tweeën en het ding mag natuurlijk ook nog op het balkon passen. ;)
Het kan op een 47cm weber, maar toen ik overstapte op een 57 was dat een klap makkelijker met de temperatuur en qua ruimte natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irtimid
  • Laatst online: 19-06 11:21
Malt007 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:26:
[...]

Het kan op een 47cm weber, maar toen ik overstapte op een 57 was dat een klap makkelijker met de temperatuur en qua ruimte natuurlijk.
Of misschien naar een (water)smoker kijken ? Die zijn bedoeld voor low&slow en al vanaf 37 cm te koop. Of je er echter goed op kunt grillen weet ik niet....maar Google is je vriend ;-) of misschien is er nog iemand met ervaring hier ?

"'Cause the world is a car and you're the crash test dummy" - "Hail" _ The Devil Makes Three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
(jarig!)
Misschien is de WGA iets voor jouw?
(hebben volgens mij meerdere tweakers hier ervaring mee)

http://bbq-helden.nl/go-anywhere-weber/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 11:23

Stoney3K

Flatsehats!

Tinusvolkel schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:42:
Misschien is de WGA iets voor jouw?
(hebben volgens mij meerdere tweakers hier ervaring mee)

http://bbq-helden.nl/go-anywhere-weber/
De WGA had ik inderdaad al gezien, maar die vind ik zelf weer aan de kleine kant. Mijn balkon is nog redelijk ruim, een kleine offset-smoker zou er zelfs nog op passen (maar dan is de hele breedte ook echt vol). Wel lekker gunstig geprijsd.

Een 47cm WSM zou ook nog passen, zelf vind ik de BBQ's die de IKEA nu heeft ook niet onaardig:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S09048408/

Qua afmetingen zijn die ook niet klein en groot genoeg om 2 zones mee te maken, maar om te smoken?

Bij de Praxis nog de Landmann Tauris 440 zien staan, die kwam ook wel aardig degelijk over.

https://www.praxis.nl/tui...-black-tauris-440/5356262

Webers zijn zeker mooi alleen betaal je er natuurlijk wel voor. Misschien toch maar eens gaan grabblen op MP of ik een gebruikte WSM kan vinden...

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Heb je geen bovenburen? Je kan ook een grotere Weber kopen. Dat is het eerste wat ik doe als ik een BBQ kan kopen voor een tuintje ipv een balkon. Daar kun je verder volgens mij alles mee doen en eventueel altijd zelf nog een tafeltje omheen maken.

Bij mezelf moet ik wel op de ruimte letten omdat mijn balkon niet zo groot is en op de veiligheid (hout). Maar dat zit nu wel goed, de kooltjes zitten beschermd in een soort minisnelstarter en de BBQ heeft zelfs een actief gekoelde koude zone zodat je hem op kan pakken als hij aan is (maar mijn vrouw pakt dan weer die snelstarter beet omdat ze wil zien hoe veel kooltjes er nog inzitten, gelukkig met haar ovenhandschoenen, maar die kan ze nu wel weggooien :p )

[ Voor 18% gewijzigd door Marzman op 11-05-2016 17:44 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Zijn er mensen hier die een Weber57 (oid) en/of een (namaak) Egg hebben/hadden en daar iets over kunnen vertellen.
Als in, voor- nadelen en voorkeuren/gemak etc?

Wat ik wil maken.
Basic stuff, vis.
Goed vlees/steaks lekker dichtschroeien en dan indirect op temp komen.
Pulled pork, spareribs en een kippetje.

[ Voor 32% gewijzigd door NeutraleTeun op 11-05-2016 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb beide, een Weber 57 en een tweedehands Auplex Kamado. Over beiden ben ik erg tevreden, en gebruik in de praktijk de weber voor de hogere temperaturen waar ik makkelijker indirect kan grillen, bijv. sate. Indirect garen, daarna direct afgrillen.

De Kamado gebruik ik vaker voor echte low and slow sessies ribs en pulled pork. Samen met een Heatermeter een gouden combo.

Wat jij wil kan op beiden overigens prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
Heb vandaag de WGA geprobeerd, al een lange tijd geen bbq gehouden, dus het was ff priegelen. Ook heb ik nog geen thermometer, is vandaag verzonden vanuit amazon.de (de Cappec).

Had wat kalfsbiefstuk en nekvlees gekocht na het trainen in een opwelling en dat geprobeerd. Laatste op aanraden van de slager hier. Alleen was het wel moeilijk in de gaten houden zonder een temp. meting.

Ongeveer een uur van te voren zout en peper erop, denk 10 tot 15 min van te voren wat olijfolie gesmeerd nog terwijl ik de brikettenstarter aanstak.
Deed de reverse sear, de steaks waren ongeveer 2-2,5 cm dik, dus liet ze ongeveer 10 min op de indirecte zijde en daarna afgegrild boven de hitte. (heb nog 2 in de koelkast liggen, maar die zijn een centimeter dik denk ik)
Alleen is het niet zo goed gelukt naar mijn gevoel. De hitte van de briketten was niet voldoende als in weinig briketten gebruikt denk ik. Heb er uiteindelijk wel een paar bij gegooid (begon met ecobrasa maar de andere briketten van de ah lagen direct naast de barbecue dus die maar bijgegooid uiteindelijk, had de kokos in de kast gezet al)

Ik heb wat foto's gemaakt:
https://www.dropbox.com/s...Q-vjd3xUC0D9alU9tF0a?dl=0

Normaliter maak ik kipvleugels, kipfilet of drumsticks klaar en heel af en toe vlees. Maar wil meer steaks gaan proberen nu met de WGA.

Ik heb het gevoel dat ik iets verkeerds deed maar wat :?

Oh en wauw, de WGA wordt heet zeg, merkte het toen ik met de luchttoevoer wou spelen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Moet zoiets niet eerst direct een paar min per zijde en daarna pas op indirect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Musta schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 22:20:
Oh en wauw, de WGA wordt heet zeg, merkte het toen ik met de luchttoevoer wou spelen :X
Bedoel je de buitenkant alleen, of ook van binnen?. Heb nog een oude grotere roestbakbbq (met prima roosters nog) en daar bbq ik uit gewoonte snel op, maar vandaag netjes weer de WGA gebruikt. Weinig briketten (14 ofzo) voor alleen het linker deel, maar de burgers waren sneller en veel gelijkmatiger verkleurd dan in de grotere bbq. Wel iets waar je op moet letten :P

[ Voor 15% gewijzigd door 2Dutch op 11-05-2016 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
Christiano007 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 22:34:
Moet zoiets niet eerst direct een paar min per zijde en daarna pas op indirect?
Dacht ik ook eerst, maar las op bqqgenootschap en bbq helden dacht ik dat ze eerst indirect deden en daarna gingen searen, dus wou dat proberen. De keren dat ik ooit steak heb gemaakt deed ik zoals je zegt direct en daarna indirect. Het is niet dat het tegenviel, maar de korst, streepjes en kleur is er ook niet echt op gekomen aan het einde. Waarschijnlijk te maken met weinig hitte?
2Dutch schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 22:40:
[...]

Bedoel je de buitenkant alleen, of ook van binnen?. Heb nog een oude grotere roestbakbbq (met prima roosters nog) en daar bbq ik uit gewoonte snel op, maar vandaag netjes weer de WGA gebruikt. Weinig briketten (14 ofzo) voor alleen het linker deel, maar de burgers waren sneller en veel gelijkmatiger verkleurd dan in de grotere bbq. Wel iets waar je op moet letten :P
De buitenkant was wel erg heet toen ik de zijkanten en bovenkant wou openzetten. Binnen ook natuurlijk, maar aan de indirecte kant merkte ik toch wel op dat t niet zo heet was. 14 is veel, ik had niks erin gezet en deed het met een stuk of 8-10 in de starter eerst. Volgende keer zal ik wel een paar erin zetten ook.
Btw heb je de burgers alleen indirect gedaan? of ook nog direct?

En oja, had vanmiddag rookhout gekocht bij de gamma (met de starter), pecan hout dacht ik. Heb het als test met een klein stuk vlees geprobeerd, en zag gelijk een rookring of hoe het precies wordt genoemd toen ik het sneed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Laatst online: 27-05 13:01
Ik had laatst een grote zak van 15kg houtskool gekocht van Black Ranch. Afgelopen weekend de zak eens opengemaakt voor de BBQ, en er zaten echt halve boomstammen in :X Nou ja, met een tang een paar stukken in de starter gedaan en aangestoken, en later nog wat extra op de BBQ gedaan toen de starter klaar was. De temperatuur bleef mooi stabiel, en lekker hoog.

Aan het einde van de BBQ sessie van 2,5 uur waren sommige boomstammen nog niet eens half weggebrand. De dag erna heb ik de boel weer opgestookt, paar nieuwe + de oude houtskooltjes in de starter en gaan. Wederom lekker kunnen BBQen, en ondanks dat deze sessie wat korter duurde, zijn die boomstammen nog steeds niet helemaal weggebrand :') wel value for money, maar ik vraag me af waarom ze die dingen zo groot maken dat ze met 4 uur nog niet weggebrand zijn.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Pagina: 1 ... 25 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.